12 Απριλίου 2011

"Και μόνο η κουβέντα περί αναδιάρθρωσης είναι επιβλαβής", τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ Αντ. Σαμαράς μετά τη συνάντησή του με τον Χ. Βαν Ρομπάι

Η οικονομία και το μεταναστευτικό βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν το απόγευμα ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Χέρμαν Βαν Ρομπάι.

Μετά τη συνάντηση, ο κ. Σαμαράς σε σύντομη συζήτηση που είχε με δημοσιογράφους είπε ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης δεν έγινε καμία αναφορά σε αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους. Πρόσθεσε ότι "είναι λάθος ακόμη και να συζητάμε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Και μόνο η κουβέντα είναι επιβλαβής".

Οι δυο πολιτικοί συζήτησαν τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί για την οικονομία τόσο στη Ελλάδα όσο και στο επίπεδο της ΕΕ. Έγινε επίσης ανάλυση των πολιτικών που οφείλουν ακολουθήσουν χώρες, όπως η Ελλάδα, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία, σε σχέση με τα πραγματικά δεδομένα της κάθε μίας από αυτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη ΝΔ ο κ. Ρομπάι αναφέρθηκε στην ύφεση της ελληνικής οικονομίας σε σχέση με την βαριά περιοριστική πολιτική που εφαρμόζεται. Ο κ. Σαμαράς τού παρουσίασε τις προτάσεις του για μέτρα που δεν συνεπάγονται δημοσιονομικό κόστος και θα τον ενημερώσει για την συνολική οικονομική του πρόταση μετά την παρουσίασή της στο "Ζάππειο 2" στις αρχές Μαΐου.

Οι βασικότεροι λόγοι αποτυχίας της Βενιζελικής πολιτικής που ακολουθήθηκε κατά την Μικρασιατική εκστρατεία

Έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν με πολλές παραπομπές σε ιστορικές πηγές στους λόγους που η Μικρασιατική εκστρατεία ήταν ένα κολοσσιαίο λάθος του Ελευθέριου Βενιζέλου, ο οποίος έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τα δεινά που επισωρεύτηκαν τόσο στους Μικρασιάτες, όσο και στον Ελληνισμό της "Παλαιάς Ελλάδος".

Και σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω ότι εκτός από την αδιαμφισβήτητη δυστυχία της προσφυγιάς και της εξαθλίωσης των Μικρασιατών και των Ποντίων οφείλουμε να μην ξεχνάμε και τις τεράστιες θυσίες που επωμίστηκαν οι Έλληνες της λεγόμενης "Παλαιάς Ελλάδος", τόσο με τον μεγάλο φόρο αίματος που πλήρωσαν οι οικογένειες τους στα υψίπεδα της Ανατολίας, όσο και με τα οικονομικά βάρη που ανέλαβαν να πληρώσουν για τα υπέρογκα δάνεια που ελήφθησαν για την αποκατάσταση των προσφύγων στα αστικά κέντρα.

Έτσι λοιπόν, κατά την γνώμη μας, το κήρυγμα μισαλλοδοξίας και διχασμού που τώρα τελευταία εκπέμπεται έντονα από κάποιους κύκλους, εκτός από κοινωνικά ζημιογόνο είναι και ανιστόρητο. Σίγουρα το πολιτισμικό σοκ της μαζική έλευσης προσφύγων φορέων μιας διαφορετικής κουλτούρας προκάλεσε και κάποιες μεμονομένες αντιδράσεις των γηγενών (όχι στο σύνολο τους) για τις οποίες κανείς δεν μπορεί να είναι περήφανος. Τις αντιδράσεις αυτές όμως πρέπει να τις εντάξουμε στο ταραγμένο ιστορικό πλαίσιο της εποχής που ήταν οδυνηρό και για τους γηγενείς και όχι να τις απομονώνουμε και να τις χρησιμοποιούμε σήμερα για διχαστικά κηρύγματα.

Βασική θέση του ιστολογίου μου είναι ότι η αλλαγή της Γαλλικής και της Ιταλικής πολιτικής έναντι της Ελλάδος και του Ανατολικού Ζητήματος, είχε συντελεστεί πριν τις εκλογές του Νοεμβρίου του 1920. Στα ατράνταχτα αυτά επιχειρήματα που κατά καιρούς έχουμε αναπτύξει, μας αντιτάχθηκε από γνωστό ποντιακό αριστερό ιστολόγιο, ο ομολογουμένως εντυπωσιακός χαρακτηρισμός "ακροδεξιός απολογητής της ήττας" (ακροδεξιά μάλλον εννοούν την "Ηνωμένη αντιπολίτευση" που με όλον τον τότε Βενιζελικό κρατικό μηχανισμό απέναντι της σάρωσε στις εκλογές του 1920) καθώς και μερικά δημοσιεύματα τουρκικών εφημερίδων της εποχής εκείνης ως πειστήρια ενοχής για εσχάτη προδοσία των "εξι". Προφανώς σύμφωνα με το ιστολόγιο αυτό και τον πολύ γνωστό Ιστορικό που το προμηθεύει με υλικό γύρω από τα θέματα αυτά, τα Ελληνικά δικαστήρια πριν βγάλουν απόφαση ενοχής η μη των κατηγορούμενων οφείλουν να έχουν λάβει υπ΄όψιν τους τα δημοσιεύματα του Τουρκικού τύπου και γιατί όχι; να τα περιλαμβάνουν και στο σκεπτικό της απόφασης.

Στο παρόν ιστολόγιο προσπαθώ γενικώς να μην καταγράφω τις προσωπικές μου απόψεις (από την στιγμή που για την χρονική στιγμή αυτή έχω επιλέξει την ανωνυμία) να μην καταφεύγω σε εύκολους χαρακτηρισμούς, αλλά να διατυπώνω στέρεες θέσεις που υποστηρίζονται από την πλέον γενικότερα αποδεκτή και έγκυρη βιβλιογραφία. Στα πλαίσια αυτά σήμερα θα παραθέσουμε ένα απόσπασμα από το νέο καταπληκτικό βιβλίο του κ Τσίχλη που ακριβώς αναλύει επιγραμματικά τα προαπαιτούμενα και το τελικό αδιέξοδο της Βενιζελικής εξωτερικής πολιτικής που είχε συντελεστεί ήδη από το 1919.
"Ο Βενιζέλος , σε επιστολές του που δημοσιεύτηκαν στον τύπο τον Σεπτέμβριο του 1921, κατηγόρησε την κυβέρνηση διότι αρνήθηκε την βρετανική πρόταση του Ιουνίου πιστεύοντας ότι εάν οι Τούρκοι την απέρριπταν, τότε θα μπορούσε η Βρετανία να πείσει την κοινή γνώμη ότι έπρεπε να βοηθήσει την Ελλάδα για να επιβάλλει την
Δαυίδ Λόυδ Τζωρτζ
συνθήκη των Σεβρών. Η άποψη του Βενιζέλου δεν είναι ορθή διότι μόνο ο Λόυδ Τζώρτζ πάλευε για την διατήρηση της Συνθήκης όταν η υπόλοιπη βρετανική κυβέρνηση εδώ και καιρό ζητούσε ριζική αναθεώρηση. Η βάση του επιχειρήματος του Βενιζέλου όμως, αποτελεί την διαχρονική πολιτική του στο ζήτημα. Ο Βενιζέλος και γενικότερα οι Φιλελεύθεροι, φρονούσαν ότι η Ελλάς μπορούσε να διατηρηθεί στην Μικρά Ασία μόνο με την βοήθεια των Δυνάμεων η τουλάχιστον της Βρεττανίας, οπότε η χώρα όφειλε να είναι διαλλακτική, να προσπαθεί να μην τις δυσαρεστήσει, να τις υπακούει και να τους προσφέρει υπηρεσίες (κυρίως στρατιωτικές).


Η άποψη αυτή είναι κατ΄ αρχήν ορθή και απέδωσε καρπούς αλλά ήδη από το 1919 ήταν ατελέσφορη γιατί:
α) η Βρετανία δεν στήριζε την Ελληνική επέκταση στην Μικρά Ασία εξαιρουμένου του Λόυδ Τζωρτζ,
β)ο Βενιζέλος υποτίμησε τον αγγλογαλλικό ανταγωνισμό στην περιοχή και κυρίως το γεγονός ότι η Βρετανία δεν σκόπευε να συγκρουστεί με την Γαλλία μετά την λήξη του πολέμου,
γ) τα μεγάλα συμφέροντα της Γαλλίας στην περιοχή της Ανατολίας που άν τα έχανε έπρεπε να αποζημειωθεί από την Βρετανία σε άλλη περιοχή του κόσμου (πράγμα αδύνατο)
δ) η καταγγελία από την Ιταλία της συμφωνίας Τιτόνι-Βενιζέλου,
ε) η ανησυχία της Αντάντ μήπως ο Κεμάλ φοβούμενος ότι χάνει τον πόλεμο, ζητήσει την αποστολή ρωσικών στρατευμάτων στην Μ. Ασία, καθιστώντας ουσιαστικά την Τουρκία κράτος δορυφόρο της Σοβιετικής Ένωσης,
στ) η βεβαιότητα όλων (πλην Λόυδ Τζώρτζ) ότι η Τουρκική νίκη ήταν προδιαγεγραμμένη.
Ι. Β. Δ.

Πηγές

Βασίλειος Τσίχλης, Μικρασιατική εκστρατεία και αναγκαστικό δάνειο, εκδόσεις νοβολι

http://www.istorikathemata.com/2011/04/blog-post_12.html

Γράφτηκε ότι η Γιαννάκου επιθυμεί να ξανακατέβει στην Α Αθήνας!!! Δηλ. για να καταλάβω, τι επιθυμεί; Να την ξαναμαυρίσουμε ή νομίζει πως ξεχνάμε;

Γράφεται στο Διαδίκτυο ότι ενδεχομένως να έχουμε ξανά υποψήφια στην Α Αθήνας. Η συγκεκριμένη πολιτικός υπήρξε μια από τις αιτίες της εκλογικής συρρίκνωσης της ΝΔ. Η στάση της στο θέμα Ρεπούση έβαλε το Καρατζαφέρη στη κεντρική πολιτική σκηνή το 2007 κι όπως αντιλαμβάνεστε εκτός από τις φωτιές και το θέμα αυτό έκοψε κρίσιμες βουλευτικές έδρες από την τότε κυβέρνηση. Τιμωρήθηκε όπως της άξιζε από το εκλογικό σώμα.

Δυστυχώς όμως κατόρθωσε να μπεί σε εκλόγιμη θέση στο ευρωψηφοδέλτιο του 2009, διώχνοντας κόσμο πρός τον Καρατζαφέρη…Με ένα υψηλότερο ποσοστό και με μικρότερη διαφορά η ΝΔ θα είχε καλλίτερη τύχη στις επερχόμενες εθνικές εκλογές. Ας δοκιμάσει αν θέλει και την αφήσουν όμως ο μαυρισμός της στις κάλπες είναι και πάλι δεδομένος.

http://citizengr.wordpress.com/2011/04/11/6430/

Όταν ο σημίτης μοίραζε λεφτά σαν τα στραγάλια

Ο Καραμανλής μιλούσε γενικώς και αορίστως...

αλλά ο Σημίτης μιλούσε συγκεκριμένα:

Μοίραζε 170 δις δρχ (500 εκ ευρώ) για επιδότηση εργασίας και πελατειακές σχέσεις...

ούτε στραγάλια να ήτανε...

μετά έχουν το θράσος να μας λένε ότι ο Καραμανλής και τα 5 χρόνια μας φέρανε στο σημερινό χάλι...

Πόλεμος στην πλάτη του Ολυμπιακού...

Οι οπαδικές εφημερίδες του Ολυμπιακού αλλά και τα σάιτ που υποκινούνται από αυτές έχουν βγάλει τα μαχαίρια και όλα δείχνουν πως αυτός ο πόλεμος δε βγάζει πουθενά...


Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com

Μείωση 13% των εσόδων ασφαλιστικών εισφορών στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και στον ΟΑΕΕ το πρώτο δίμηνο του 2011

Μειωμένα κατά 13% είναι τα έσοδα του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ από ασφαλιστικές εισφορές το πρώτο δίμηνο του 2011, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Γιώργος Κουτρουμάνης.

Η μείωση των εισφορών επιβαρύνεται σύμφωνα με τον κ. Κουτρουμάνη και από το ποσό των 100 εκατ., ευρώ το οποίο θα καταβάλλει ο ΟΑΕΔ για την επιδότηση των προγραμμάτων ενίσχυσης της απασχόλησης.

Μειωμένες κατά 1,62% είναι και οι εισφορές του ΟΑΕΕ, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα ενώ αύξηση κατά 4,61%, εμφανίζουν οι εισφορές στο ΤΕΑΔΥ. Συγκεκριμένα, τα έσοδα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, από ασφαλιστικές εισφορές το πρώτο δίμηνο του 2011, ήταν 1.695.122.527 έναντι 2.022.406.116 το πρώτο δίμηνο του 2010.

Αντίστοιχα, τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές του ΟΑΕΕ, ήταν το πρώτο δίμηνο του 2011 423.330.160 ευρώ έναντι 430.295.953, του αντίστοιχου διμήνου του 2010. Τα έσοδα του ΤΕΑΔΥ από ασφαλιστικές εισφορές ήταν 105.281.736 ευρώ το πρώτο δίμηνο του 2010, ενώ το αντίστοιχο δίμηνο του 2011 εμφανίζονται αυξημένα και ανέρχονται στο ποσόν των 111.130.469.

Γ. Μιχελάκης για την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, την πιθανότητα επαναδιαπραγμάτευσης του μνημονίου και την καταδίκη Ψωμιάδη

"Η κυβέρνηση σπέρνει συνεχώς νέα μέτρα και θερίζει μαύρες τρύπες, μαύρες τρύπες, που, όπως αποδεικνύει και η πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, διευρύνονται και πολλαπλασιάζονται", δήλωσε ο αναπληρωτής Τομεάρχης Οικονομικών της ΝΔ Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος παρέστη στην τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον εκπρόσωπο του κόματος Γιάννη Μιχελάκη.

Σχολιάζοντας τα στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού που δόθηκαν στη δημοσιότητα ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε πως το έλλειμμα αυξάνει κατά 7,8% το πρώτο τρίμηνο.

"Είναι η δεύτερη φορά που έχουμε διεύρυνση ελλείμματος. Aν αφήσουμε έξω το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων το έλλειμμα αυξάνει κατά 40%", δήλωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως οι δαπάνες του τακτικού Προϋπολογισμού έχουν αυξηθεί κατά 3,5%, ενώ οι επιστροφές φόρων είναι μειωμένες κατά 22%.

"Το κράτος είναι οπαδός του κινήματος "δεν πληρώνω" καθώς οι οφειλές του προς τους επιχειρηματίες φτάνουν τα 5,35 δισ. μόνο για το 2010", τόνισε ο αναπληρωτής τομεάρχης της ΝΔ, ο οποίος και επεσήμανε πως το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων είναι μειωμένο κατά 55%.

"Η οικονομία βρίσκεται σε βαθιά και παρατεταμένη ύφεση, το χρέος αυξάνει και διατηρεί τη δυναμική του, ο πληθωρισμός διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, η παραγωγική βάση συρρικνώνεται, η ανεργία καλπάζει, τα λουκέτα πληθαίνουν. Είναι προφανές συνεκτιμώντας και τη σημαντική εναντίον των στόχων διόγκωση του ελλείμματος του 2010 ότι η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης είναι αδιέξοδη. Οι Έλληνες πολίτες υποβάλλονται σε μεγάλες και διευρυνόμενες θυσίες χωρίς αντίκρισμα, απαιτείται αλλαγή πολιτικής", δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας.

Παρέμβαση στο θέμα έκανε και ο έτερος αναπληρωτής τομεάρχης Οικονομικών του κόμματος Γιάννης Βρούτσης, ο οποίος τόνισε πως βρισκόμαστε στον τρίτο συνεχόμενο μήνα που τα έσοδα αποκλείουν σημαντικά από τους στόχους.

Ο κ. Βρούτσης παρουσίασε στοιχεία που, όπως είπε, δείχνουν πως τα έσοδα κατακρημνίζονται "ως αποτέλεσμα μιας συρρικνωμένης οικονομίας που δημιουργήθηκε από την εφαρμογή μιας αποτυχημένης οικονομικής πολιτικής", όπως τόνισε χαρακτηριστικά.

Η υστέρηση στα καθαρά έσοδα του τριμήνου Ιανουαρίου - Μαρτίου 2011 αγγίζει τα 1,38 δισ., μια μείωση της τάξης του 11%, ενώ η μείωση των εσόδων για το πρώτο τρίμηνο του 2011, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2010, αγγίζει το 8,1% ή 973 εκατ. ευρώ.

Τα καθαρά έσοδα για το Μάρτιο ανήλθαν στα 3.164 εκατ., ενώ, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Προϋπολογισμού για το 2011, προβλεπόταν να ανέλθουν στα 3.685 εκ. ευρώ. Δηλαδή παρατηρείται σημαντική απόκλιση από τον προβλεπόμενο στόχο των καθαρών εσόδων για το Μάρτιο κατά 14,1% ή 521 εκ. ευρώ.

"Αποτελεί μέγιστη πολιτική υποκρισία η προσπάθεια της κυβέρνησης να μας πείσει με διάφορα λογιστικά τεχνάσματα και αστείες δικαιολογίες ότι τα έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2011 κινούνται εντός των προβλεπόμενων στόχων του Προϋπολογισμού, καθώς τα επίσημα στοιχεία τη διαψεύδουν πανηγυρικά. Υποτιμά τη νοημοσύνη όλων όταν τη μία μέρα δηλώνει ότι οι στόχοι του Προϋπολογισμού επιτυγχάνονται και την άλλη αναμένεται να ανακοινώσει νέα επαχθή φορολογικά μέτρα. Η κυβέρνηση θα πρέπει επιτέλους να λάβει σοβαρά υπόψη της το φαύλο κύκλο της ύφεσης, καθώς και τους κρίσιμους δείκτες που μαρτυρούν το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η χώρα. Ας προχωρήσει έστω και τώρα στη λήψη των απαραίτητων αναπτυξιακών μέτρων που θα αναχαιτίσουν τον οικονομικά τραγικό κατήφορο της εθνικής μας οικονομίας" δήλωσε ο κ. Βρούτσης.

Για πιθανή επαναδιαπραγμάτευση του μνημονίου και αναδιάρθρωση

"Η οικονομική κατάσταση της χώρας απαιτεί σοβαρότητα. Σενάρια καταστροφολογίας δεν βοηθούν", τόνισε ο κ. Μιχελάκης, απαντώντας σε ερώτηση για τα σενάρια πιθανής αναδιάρθρωσης του χρέους. Παράλληλα, σε παρέμβασή του στην ενημέρωση των πολικών συντακτών, ο Χρήστος Σταϊκούρας επανέλαβε πως το μνημόνιο δεν βγαίνει.

"Η δημοσιονομική προσαρμογή πρέπει να γίνει αλλά γίνεται με το λάθος τρόπο", τόνισε χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας την πρόταση της ΝΔ για την ανάγκη ισοσκελισμένων προϋπολογισμών.

"Η μεθοδολογία που ακολουθεί η κυβέρνηση αποδείχτηκε ότι ήταν λανθασμένη από το γεγονός ότι οδηγούμεθα στην επιμήκυνση", δήλωσε ο αναπληρωτής τομεάρχης, ο οποίος έκανε λόγο όχι μόνο για λανθασμένη πολιτική αλλά και για λάθος υλοποίησή της από την πλευρά της κυβέρνησης.

Για την καταδίκη του Π. Ψωμιάδη

"Στηρίζουμε τον κ. Ψωμιάδη. Θεωρώ ότι με τον συγκεκριμένο νόμο που υπάρχει ο Παναγιώτης Ψωμιάδης δεν μπορεί να τιμωρηθεί. Η απόφαση του δικαστηρίου είναι σεβαστή. Από εκεί και πέρα εξηγήσαμε και τα κίνητρα του κ. Ψωμιάδη. Οι επιπτώσεις αυτής της ιστορίας χωλαίνουν γιατί στηρίζεται σε νόμο το "Καλλικράτη" που ισχύει μετά από τα όσα φέρεται να έχει κάνει ο κ. Ψωμιάδης", δήλωσε ο Γιάννης Μιχελάκης.

Όσον αφορά το ενδεχόμενο τη θέση του κ. Ψωμιάδη να καλύψει ο αδερφός του, ο κ. Μιχελάκης τόνισε πως ο αδερφός του είναι πρώτος σε ψήφους σύμβουλος. "Από εκεί και πέρα το τι θα κάνει ο συνδυασμός του αυτό είναι δικό του θέμα. Ο αδερφός του πλέον είναι εκλεγμένος και μάλιστα πρώτος", δήλωσε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά τη συνάντηση που θα έχει ο κ. Σαμαράς με τον κ. Ψωμιάδη την Παρασκευή το πρωί στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ο κ. Μιχελάκης τόνισε πως αυτό δεν αποτελεί είδηση.

Θεσσαλονίκη: την παρθενική της πτήση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» πραγματοποίησε από Φρανκφούρτη η Ryanair

http://news.travelling.gr/wp-content/uploads/2011/02/ryanairjet.jpgΤην παρθενική της πτήση από το αεροδρόμιο Χαν της Φρανκφούρτης προς τον αερολιμένα «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, με ώρα άφιξης στις 10 το πρωί, εκτέλεσε σήμερα η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους Ryanair, μεταφέροντας 180 επιβάτες, ενώ λίγο αργότερα επί ελληνικού… εδάφους βρέθηκαν και άλλα 80 άτομα, από το Ρίγκε του Όσλο.

Τους πρώτους επιβάτες που μετέφερε η αεροπορική στη Θεσσαλονίκη, υποδέχθηκαν η διευθύντρια Πωλήσεων και Marketing της Ryanair, υπεύθυνη για τις αγορές Ελλάδας, Ιταλίας, Κροατίας, Κύπρου και Ρουμανίας, Ίντα Μπουονάνο, ο αναπληρωτής πρόεδρος Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας και ο αερολιμενάρχης, Αχιλλέας Τοπούζας.

Η Ryanair που εκτελεί από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» πέντε πτήσεις - Βρυξέλλες (Σαρλερουά), Λονδίνο (Στάνστεντ), Φρανκφούρτη (Χάν), Όσλο (Ρίγκε) και Στοκχόλμη (Σκάβστα) - αρχής γενομένης από τις 5 Μαΐου, θα εντάξει στο πρόγραμμά της άλλα δύο δρομολόγια, από και προς Μιλάνο και Ρώμη, τα οποία και θα εκτελούνται τρεις φορές την εβδομάδα, όπως τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Μπουονάνο. Με την ένταξη μάλιστα αυτών των δύο δρομολογίων, οι εκτιμήσεις της αεροπορικής εταιρίας αναφορικά με τη διακίνηση επιβατών από/προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, αναθεωρήθηκαν προς τα πάνω, φθάνοντας έτσι τις 200.000 σε ετήσια βάση.

Και μπορεί η Ryanair από το τέλος Μαΐου του 2010 και για όλη την περσινή χρονιά να εκτελούσε από και προς την Ελλάδα μόλις επτά πτήσεις, αλλά το πτητικό της πρόγραμμα εμπλουτίστηκε το 2011 και σήμερα φθάνει σε 36, σύμφωνα με την ίδια.

Μεταξύ άλλων, η ίδια γνωστοποίησε ότι από το τέλος Μαΐου θα εκτελούνται από την εταιρία δύο νέα δρομολόγια προς Μιλάνο και Φρανκφούρτη, από το αεροδρόμιο των Χανίων. Πρόσθεσε δε ότι από τις 7 Ιουλίου η Ryanair θα προσγειώνεται και στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, από το Λονδίνο, δύο φορές την εβδομάδα. Υπενθυμίζεται δε ότι η Ryanair έχει παρουσία και στα αεροδρόμια Βόλου, Ρόδου και Κω.

Προβλέπεται αυξημένη κίνηση επιβατών

Πάντως, χωρίς να επιθυμεί την αποκάλυψη συγκεκριμένων στατιστικών στοιχείων σχετικά με την πορεία της Ryanair στην Ελλάδα, που τον επόμενο μήνα συμπληρώνει ένα χρόνο παρουσίας, η κ. Μπουονάνο εξέφρασε την ικανοποίησή της για την πορεία της αεροπορικής, τονίζοντας ότι τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα θετικά.

Και μπορεί το 2010, συγκριτικά με το 2009, να σημειώθηκε κάμψη 3,7% στη διακίνηση επιβατών στο «Μακεδονία» (περίπου 4 εκατ. επιβάτες), και το πρώτο τρίμηνο φέτος να καταγράφεται πτώση 15%, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος αλλά ο αερολιμενάρχης του «Μακεδονία» Αχιλλέας Τοπούζας, «βλέπει» θετικό πρόσημο για φέτος.

Η αισιοδοξία του οφείλεται στην έναρξη και των νέων δρομολογίων από/προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και από τη ρωσική Αεροφλότ (Μόσχα-Θεσσαλονίκης ημερησίως) και τις Τούρκικες Αερογραμμές (Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκης, τέσσερις φορές την εβδομάδα).

Συμβουλές από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου για την αγορά του κατάλληλου ηλεκτρονικού παιχνιδιού για τα παιδιά

Σειρά από συστάσεις και συμβουλές απευθύνει τo Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στους γονείς που σκοπεύουν, εν όψει των εορτών του Πάσχα, να αγοράσουν για δώρο σε παιδιά κάποιο ηλεκτρονικό παιχνίδι. Το Κέντρο εφιστά την προσοχή, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να αγοράσουν το σωστό παιχνίδι για κάθε παιδί.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα περισσότερα παιχνίδια που κυκλοφορούν στο εμπόριο, έχουν χαρακτηρισθεί με το σύστημα PEGI, σύμφωνα δηλαδή με το Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια (Pan European Game Information). Είναι το πρώτο πανευρωπαϊκό σύστημα αποτίμησης των ορίων ηλικίας για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τα βιντεοπαιχνίδια και εφαρμόζεται στην Ελλάδα και σε άλλες 29 ευρωπαϊκές χώρες.

Στόχος του PEGI είναι να παράσχει στους γονείς και γενικά στους καταναλωτές αξιόπιστη πληροφόρηση σχετικά με το περιεχόμενο ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού και την καταλληλότητά του για συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες. Αναλυτικά, το σύστημα προβλέπει:

- Την κατάταξη του παιχνιδιού σε πέντε ηλικιακές ομάδες: 3+, 7+, 12+, 16+, 18+. Το εικονίδιο της κατάταξης ενός παιχνιδιού αναγράφεται στην μπροστινή και την πίσω όψη της συσκευασίας του DVD, ενημερώνοντας ότι το παιχνίδι είναι κατάλληλο μόνο για συγκεκριμένη ηλικία και πάνω.

- Τον χαρακτηρισμό του περιεχόμενου: ναρκωτικά, χυδαία γλώσσα, διακρίσεις, φόβος, τζόγος, σεξ, βία. Σε περίπτωση που το παιχνίδι έχει χαρακτηριστεί σχετικά με το περιεχόμενό του, τότε τα αντίστοιχα εικονίδια αναγράφονται στην πίσω όψη της συσκευασίας του DVD και ενημερώνουν τον αγοραστή, εάν το εν λόγω παιχνίδι περιέχει άμεση ή έμμεση αναφορά στο είδος περιεχομένου που περιγράφει ο κάθε χαρακτηρισμός.

Για το online παιχνίδια, εφαρμόζεται επιπλέον το PEGI Online. Πρόκειται για ένα εικονίδιο που, αν το συναντήσουμε στην ιστοσελίδα ενός online παιχνιδιού, γνωρίζουμε ότι το παιχνίδι αυτό πληροί κάποιες προϋποθέσεις σχετικά με την ασφάλεια των παιδιών. Ειδικότερα, δεν περιλαμβάνει παράνομο και προσβλητικό περιεχόμενο ή ανεπιθύμητους συνδέσμους, ενώ παράλληλα οι δημιουργοί του δεσμεύονται να προστατεύουν την ιδιωτική ζωή των ανήλικων παικτών.

Στον ιστοχώρο www.pegi.info/gr/ του PEGI στην ελληνική γλώσσα μπορεί ο καθένας να ενημερωθεί για το σύστημα PEGI και να ελέγξει το χαρακτηρισμό των παιχνιδιών που κυκλοφορούν στο εμπόριο και υπόκεινται στο σύστημα, μέσα από μια απλή αναζήτηση στην φόρμα που περιλαμβάνεται στην αρχική σελίδα. Μέχρι τα τέλη του έτους 2010, το PEGI είχε χαρακτηρίσει 16.143 παιχνίδια, εκ των οποίων η πλειονότητα (49%) αφορά την ηλικιακή κατηγορία 3+, ενώ ακολουθεί η κατηγορία 12+ (22%):

Σύμφωνα με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, «είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αγοράζουμε για τα παιδιά μας το κατάλληλο παιχνίδι για την ηλικία του και ποτέ παιχνίδι που είναι για μεγαλύτερες ηλικίες. Επίσης, πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη τούς χαρακτηρισμούς περιεχομένου που έχει το εκάστοτε παιχνίδι. Τέλος, ας βρούμε λίγο χρόνο να παίξουμε το παιχνίδι αυτό οι ίδιοι, ώστε να αποκτήσουμε άποψη πριν το δώσουμε στο παιδί μας»

Ρωσία: Πενήντα χρόνια μετά την πτήση του Γκαγκάριν, το διάστημα παραμένει "προτεραιότητα" για τη χώρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο Μεντβέντεφ

Η κατάκτηση του διαστήματος παραμένει "προτεραιότητα" για τη Ρωσία, 50 χρόνια μετά την πτήση του Γιούρι Γκαγκάριν, του πρώτου ανθρώπου που πήγε στο διάστημα, δήλωσε σήμερα ο ρώσος πρόεδρος Ντμίτρι Μεντβέντεφ μιλώντας στο πλήρωμα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ISS).

"Φτάσαμε πρώτοι στο διάστημα, είχαμε πολλές επιτυχίες και δεν θέλουμε να χάσουμε αυτές τις προόδους", δήλωσε ο Μεντβέντεφ στο πλήρωμα του ISS από το Κέντρο Ελέγχου Διαστημικών Πτήσεων κοντά στη Μόσχα, όπως μετέδωσε η τηλεόραση.

"Η ανθρωπότητα έχει επενδύσει και θα συνεχίσει να επενδύει στον διαστημικό τομέα. Θα ήθελα να πω, στο όνομα της Ομοσπονδίας της Ρωσίας, ότι φυσικά και θα το κάνουμε, διότι το διάστημα είναι για εμάς προτεραιότητα", πρόσθεσε.

Σε ομιλία του σήμερα, ημέρα κατά την οποία η Ρωσία γιορτάζει τα 50 χρόνια από την πτήση του Γιούρι Γκαγκάριν ο Μεντβέντεφ δήλωσε "περήφανος που ανήκει σε μία χώρα που έκανε αυτό το πρώτο βήμα", την οποία χαρακτήρισε "μία τεράστια επιτυχία του σοβιετικού διαστημικού τομέα".

Ο Μεντβέντεφ αναμένεται επίσης να εκφωνήσει ομιλία σε μία τελετή που θα γίνει στο Κρεμλίνο στην οποία θα παρασημοφορήσει κοσμοναύτες και βετεράνους του διαστήματος.

Το βράδυ μία ομοβροντία 50 πυροτεχνημάτων θα φωτίσει τον ουρανό της Μόσχας σηματοδοτώντας τα 50 χρόνια από την ιστορική πτήση του Γκαγκάριν, που παραμένει για τους Ρώσους "η πιο γοητευτική προσωπικότητα του 20ού αιώνα", σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις.

Βουλγαρία: Τα ΜΜΕ για το σχέδιο κατασκευής του πυρηνικού σταθμού Μπέλενε.

http://www.power-technology.com/projects/belene-nuclear/images/2-belene-plant.jpgΗ τύχη του πυρηνικού σταθμού Μπέλενε θα κριθεί στο Λονδίνο, σχολιάζει η ρωσική εφημερίδα "Κομερσάντ" σχετικά με την κατασκευή του συγκεκριμένου πυρηνικού σταθμού στη Βουλγαρία.

Το δημοσίευμα αναφέρεται στο συμβόλαιο το οποίο υπέγραψε η Εθνική Επιχείρηση Ηλεκτρισμού της Βουλγαρίας με τη βρετανική τράπεζα HSBC, η οποία το επόμενο δίμηνο θα μελετήσει την οικονομική πλευρά του σχεδίου ώστε να δώσει απάντηση (όπως ελπίζει η επίσημη Σόφια) στο κρίσιμο ερώτημα αν θα υπάρχει ή όχι αγορά για το ρεύμα που θα παράγουν οι δύο αντιδραστήρες του νέου σταθμού.

Το Μπέλενε θα γίνει πραγματικότητα μόνο αν εξυπηρετεί τα οικονομικά και τα εθνικά συμφέροντα της Βουλγαρίας, όπως ανέφεραν οι υπουργοί Οικονομίας, Ενέργειας και Τουρισμού Τράιτσο Τράικοφ και Οικονομικών Συμεών Ντιάνκοφ.

Το θέμα του Μπέλενε απασχολεί τα βουλγαρικά ΜΜΕ από την περασμένη εβδομάδα, όταν ο Τράικοφ ανήγγειλε την απόλυση του διευθυντή της βουλγαρικής Εθνικής Επιχείρησης Ηλεκτρισμού, Κρασιμίρ Παρβάνοφ, επειδή υπέγραψε μια ασύμφορη, όπως τονίστηκε, συμφωνία με τους εκπροσώπους της ρωσικής ανάδοχης εταιρίας του Μπέλενε, που δεσμεύει τη Βουλγαρία να υπογράψει την οριστική συμφωνία με τους κατασκευαστές σε δύο μήνες.

Στη συνέχεια, κατόπιν συνάντησης με το διευθυντή της Εθνικής Επιχείρησης Ηλεκτρισμού και τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπουργό Οικονομικών Ντιάνκοφ, ο οποίος έλειπε στις ΗΠΑ, ο πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ ακύρωσε την απόλυση του Παρβάνοφ, απευθύνοντας προειδοποίηση στον Τράικοφ για τις αποφάσεις του.

Την περασμένη Παρασκευή, ο Τράικοφ ενημέρωσε τη Βουλή για τη συζήτηση που είχε με το Ρώσο ομόλογό του, Σεργκέι Σματκό, στη Μόσχα, στην οποία συμφωνήθηκε να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις για το Μπέλενε ύστερα από την ολοκλήρωση του έργου των Βρετανών συμβούλων και με γνώμονα αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ασφαλή χρήση της πυρηνικής ενέργειας.

"Η απόφαση του Βούλγαρου πρωθυπουργού να αφήσει την υπόθεση Μπέλενε στις αρμοδιότητες του Τράικοφ οπωσδήποτε δημιουργεί ερωτηματικά για τη τύχη του έργου", σχολίασε η "Κομερσάντ".

Από την πλευρά της, η αριστερή αντιπολίτευση κάλεσε την κυβέρνηση "να αποφασίσει αν θέλει ή όχι να κάνει το νέο πυρηνικό σταθμό, ύστερα από δύο χρόνια, κατά τα οποία η κυβέρνηση απλώς δεν κάνει τίποτα για την επίλυση τεχνικών προβλημάτων, που θα μπορούσαν να λυθούν σ' έναν μήνα το πολύ σε μια προσπάθεια υπονόμευσης του σχεδίου Μπέλενε", όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός Ενέργειας, Ρούμεν Οβτσάροφ.

Κεμάλ Γιαλτσίν: ο Τούρκος γιος μιας γηραιάς Αρμένισσας

http://www.ifak-bochum.de/ifak-neu/images/stories/kemal_yalcin.jpg«Απίστευτο κι όμως αληθινό! Πιστέψτε το. Δεν είναι δημιούργημα της φαντασίας, είναι πραγματικότητα. Μια γυναίκα 87 ετών γέννησε ένα αγόρι. Ένα αγόρι με βλέμμα οξύ, σοφό και γεμάτο αγάπη. Εύχομαι σε όλες τις μητέρες, νέες και ηλικιωμένες, να μπορέσουν να έχουν τη δική μου τύχη». Αυτά έγραφε, στις 24 Οκτωβρίου 2005, η γηραιά Αρμένισσα, Μαρία Καραμανιάν, στην καρτ-ποστάλ που έστειλε στον καινούριο της γιο, τον Τούρκο Κεμάλ Γιαλτσίν, το γιο που έμελε να συναντήσει για πρώτη φορά στη ζωή της, στις 2 Απριλίου 2011, στο σπίτι της στα Άνω Μελίσσια. Μια Αρμένισσα, που η οικογένειά της σώθηκε από τους διωγμούς στην Τουρκία και βρέθηκε να ζει στην Ελλάδα.

Μπορεί όλα αυτά να φαίνονται σουρεαλιστικά, όμως για όλα υπάρχει μια εξήγηση. Το κουβάρι της ιστορίας ξετυλίγει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Κεμάλ Γιαλτσίν, ο Τούρκος δάσκαλος και συγγραφέας, ο οποίος πριν από 12 χρόνια είχε συγκινήσει την Ελλάδα όταν, έπειτα από 76 χρόνια, αναζήτησε και βρήκε τους Έλληνες γείτονες του παππού του, για να τους επιστρέψει τα προικιά των κοριτσιών τους, που τα είχαν εμπιστευτεί στην οικογένεια του Κεμάλ. Εκείνη η ελληνική οικογένεια είχε "ξεριζωθεί" από τη γη της, μαζί με χιλιάδες άλλες οικογένειες, με την Ανταλλαγή των Πληθυσμών. Όμως, δεν ήταν μόνο οι Έλληνες που αναγκάστηκαν να αφήσουν πίσω τους τη γη που γεννήθηκαν.

«Η Μαρία Καραμανιάν μού έστειλε αυτή την καρτ-ποστάλ, μόλις διάβασε το βιβλίο μου, που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην Ελλάδα με τίτλο "Για σένα η καρδιά μου χτυπά". Το είχε διαβάσει στα αρμένικα. Συγκινήθηκε τόσο πολύ, που με αποδέχτηκε ως γιο τη. Αφορμή για το βιβλίο αυτό ήταν η Αρμένισσα δασκάλα μου, η Μελινέ, που όταν της ζήτησα να μου διηγηθεί την ιστορία της ζωής της, μου έθεσε ως όρο να αναζητήσω, να βρω και να μιλήσω με Αρμένιους, που ζουν στα βάθη της Τουρκίας, ανθρώπους που ακόμη και σήμερα ζουν αποκρύπτοντας την πραγματική τους ταυτότητα. Χάρη στη Μελινέ γνώρισα αυτούς τους ανθρώπους, άκουσα και κατέγραψα τις ανομολόγητες ιστορίες τους. Το τίμημα ήταν βαρύ: το βιβλίο εκδόθηκε στην Τουρκία, αλλά ο εκδοτικός οίκος, με άνωθεν εντολές, το κατέστρεψε πριν καν κυκλοφορήσει. Βλέπετε, το θέμα των Αρμενίων εξακολουθεί να είναι ταμπού. Όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι αδέλφια μας, είναι οι γείτονές μας, είναι άνθρωποι που ζουν στην ίδια γη με μας», εξηγεί ο Κεμάλ Γιαλτσίν.

Και συνεχίζει την αφήγησή του: «Η Μαρία Καραμανιάν, βρήκε μέσα στο βιβλίο μου ένα μακρινό και πονεμένο κομμάτι της ζωής της. Βρήκε ανομολόγητες αλήθειες, ομολογημένες από έναν Τούρκο. Με είπε γιο της κι εγώ τη δέχτηκα για μάνα μου. Από τότε που πήρα την καρτ-ποστάλ της είχαμε τακτική επικοινωνία. Μιλούσαμε τούρκικα και όλο μου έλεγε, "έλα γιε μου, να σε γνωρίσω από κοντά πριν πεθάνω", κι εγώ της απαντούσα: "Μάνα, αν είναι να πεθάνεις, καλύτερα να μην έρθω". Έπειτα από πολλά χρόνια, στις αρχές Απριλίου, ξαναβρέθηκα στην Αθήνα. Η μάνα Μαρία ήταν καθηλωμένη, είχε πάρκινσον και δεν μιλούσε. Όταν την είδα, έπαθα σοκ. Ήταν ίδια η μάνα μου, τα ίδια μάτια, η ίδια μύτη, η ίδια ελιά στο μάγουλο! Δεν είναι δυνατόν, τέτοια ομοιότητα! Κι εκείνη την ώρα έγινε ένα θαύμα: η μάνα Μαρία σηκώθηκε, κάθισε και μου μίλησε! Κι εγώ ακούμπησα το κεφάλι μου στα γόνατά της. 'Ήρθε ο γιός μου, γρήγορα Σόνια, ετοιμάστε του φαγητό, δεν θα τον αφήσουμε νηστικό", είπε στην κόρη της. Τώρα έχω μια μάνα στην Τουρκία, στο χωριό μου, το Χονάζ, και μια μάνα Αρμένισσα στην Αθήνα, και μια αδελφή και χιλιάδες άλλα αδέλφια, που ζουν μακριά σκορπισμένοι στα πέρατα της γης».

Η Μαρία Καραμανιάν δεν ήταν σε θέση να μιλήσει, αντί γι αυτήν, όμως, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κόρη της, η Σόνια, για εκείνη τη συγκινητική συνάντηση. «Η μητέρα μου έχει πάρκινσον και τα τελευταία 4-5 χρόνια ζει με το αριστερό χέρι δεμένο, επειδή έχει σπάσει και δεν έγινε ποτέ καλά. Δεν ακούει, το πνεύμα της όμως είναι καθαρό, ακόμη μπορεί και διαβάζει. Μεταξύ μας μιλάμε αρμένικα. Εκείνη την ημέρα που ήρθε ο Κεμάλ, συνέβη κάτι εκπληκτικό. Η μητέρα μου, που είχε 40 χρόνια να μιλήσει τούρκικα, άρχισε να μιλάει τούρκικα με τον Κεμάλ! Τρεις ώρες μιλούσαν», λέει η Σόνια Καραμανιάν.

Στην ερώτηση «πώς σας φαίνεται που ένας Τούρκος ασχολήθηκε με το θέμα των Αρμενίων, με μια προσέγγιση διαφορετική από την επίσημη προσέγγιση του τουρκικού κράτους» απαντά:

«Το βρίσκω απόλυτα φυσιολογικό. Όλοι μπορεί να έχουν κάνει λάθη, σημασία έχει να τα αναγνωρίζουν. Αυτό είναι ένδειξη σοφίας. Δεν έχω καμία προκατάληψη για τους Τούρκους. Μπορεί να υπάρχουν δικοί μας που να είναι απαίσιοι και Τούρκοι, επιτρέψτε μου την έκφραση, "εχθροί", που να είναι εκπληκτικοί. Απόδειξη είναι ο Κεμάλ, ο οποίος είναι ένας πολύ τρυφερός άνθρωπος. Δηλαδή, σκέπτομαι ότι όλοι οι άνθρωποι δεν είναι το ίδιο, όλοι οι άνθρωποι δεν είναι κακοί και γι αυτό δεν έχω καμία προκατάληψη για τους Τούρκους».

Στο αυτόφωρο οι εργοδότες οι οποίοι δεν θα καταβάλουν το δώρο του Πάσχα, εγκαίρως

Την ενεργοποίηση της διαδικασίας του αυτοφώρου για τους εργοδότες που δεν θα καταβάλουν έγκαιρα το δώρο του Πάσχα, ζητεί με επείγουσα εγκύκλιο προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Κοινωνικής Επιθεώρησης ο ειδικός γραμματέας του ΣΕΠΕ δρ. Μιχάλης Χάλαρης.

Στην εγκύκλιο, ο ειδικός γραμματέας του ΣΕΠΕ επισημαίνει ότι η καταβολή του Δώρου του Πάσχα, εντός ορισμένου χρονικού διαστήματος, δηλαδή το αργότερο μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη, «απορρέει από την ισχύουσα νομοθεσία και σε καμία περίπτωση δεν εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια εκάστου εργοδότη. Η αντίδραση της πολιτείας, πρέπει να είναι αυστηρή, άμεση και καθοριστική, ώστε να μην υπάρξουν περιθώρια καταπάτησης της κείμενης νομοθεσίας.

Σε κάθε περίπτωση μη καταβολής του δώρου Πάσχα, μέσα στην τασσόμενη προθεσμία, όπως ορίζεται στις προαναφερόμενες διατάξεις, οι Κοινωνικοί Επιθεωρητές Εργασίας του Σ.ΕΠ.Ε. να επεμβαίνουν άμεσα, διενεργώντας ελέγχους και να βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα, για την άσκηση της διαδικασίας του αυτοφώρου και την επιβολή των σχετικών κυρώσεων».

Ο ειδικός γραμματέας καλεί τέλος «όλους τους Επιθεωρητές Εργασίας να ανταποκριθούν για μια ακόμη φορά με ευσυνειδησία και ευθυκρισία στο έργο τους και να συμβάλλουν με τις δυνάμεις και τις γνώσεις τους στη τήρηση της εργατικής νομοθεσίας».

Στην εγκύκλιο αναφέρεται αναλυτικά ότι, «σύμφωνα με τις διατάξεις της Κ.Υ.Α. 19040/81 (ΦΕΚ 742/Β/81) των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας που εκδόθηκε σε εκτέλεση του άρθρου 1 του Ν. 1082/80 (ΦΕΚ 250/Α780) καθορίζεται πάγια το σύστημα υπολογισμού του Δώρου εορτών Πάσχα, στην οποία προβλέπεται ότι:

- Στο αρ.1, παρ.2 προϋπόθεση καταβολής του επιδόματος Πάσχα 2010 είναι η ύπαρξη απασχολήσεως (εργασιακής σχέσεως) του μισθωτού μέσα στο χρονικό διάστημα από 01-01-2011 μέχρι 30-04-2011.

- Στο αρ.3 παρ.1 ως βάση υπολογισμού του δώρου αποτελούν οι καταβαλλόμενες αποδοχές της 15ης ημέρας πριν από το Πάσχα. Για τους μισθωτούς των οποίων η σχέση εργασίας λύθηκε προ της 15ης ημέρας πριν από το Πάσχα, λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές της ημέρας λύσεως της σχέσεως.

- Στο αρ. 10 παρ.1 ορίζεται ότι η καταβολή του επιδόματος Πάσχα θα γίνει μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη. Τα επιδόματα εορτών δεν επιτρέπεται να καταβληθούν σε είδος, αλλά μόνο σε χρήμα.

- Για το επίδομα Δώρου Πάσχα τάσσεται από το νόμο επακριβώς καθορισμένη ημέρα καταβολής η 30η Απριλίου, ώστε με μόνη την πάροδο της δήλης αυτής ημέρας ο εργοδότης να καθίσταται υπερήμερος (Ολ. ΑΠ 40/2002)

- Για την καθυστέρηση καταβολής του Δώρου Πάσχα, το οποίο θεωρείται τακτική αποδοχή, όπως έχει γίνει αυτό δεκτό πάγια από τη Νομολογία του Αρείου Πάγου, επισύρονται οι ποινικές κυρώσεις του ΑΝ. 690/45, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 8, παρ.1 του Ν. 2336/95.

Με βάση την προαναφερόμενη διάταξη, κάθε εργοδότης ή διευθυντής ή επιτετραμμένος ή με οποιονδήποτε τίτλο εκπρόσωπος οποιασδήποτε επιχείρησης, εκμετάλλευσης ή εργασίας, ο οποίος δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα στους απασχολούμενους σε αυτόν τις οφειλόμενες αποδοχές του Δώρου Πάσχα, τιμωρείται κατόπιν μηνύσεως των ενδιαφερομένων ή των οργάνων του Υπουργείου Εργασίας (Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας) ή της οικείας Αστυνομικής Αρχής ή της οικείας επαγγελματικής οργάνωσης των εργαζομένων, με φυλάκιση μέχρι έξι (6) μήνες και χρηματική ποινή, της οποίας το πόσο δεν μπορεί να ορίζεται κάτω του 25% ούτε πάνω του 50% του καθυστερούμενου χρηματικού ποσού. Η εκδίκαση των παραπάνω υποθέσεων γίνεται με τη διαδικασία του αυτοφώρου, όπως προβλέπεται από τα άρθρα 417 επ. του ΚΠΔ».

Πυροβόλησαν τον Μπαϊρακτάρη

Στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός νοσηλεύεται (εκτός κινδύνου) ο Σταύρος Μπαϊρακτάρης, ένας από τους τρεις συνιδιοκτήτες του γνωστού σουβλατζίδικου στο Μοναστηράκι, έπειτα από επίθεση ληστών που δέχτηκε μέσα στο ίδιο του το σπίτι.

Οι τρεις δράστες επιτέθηκαν στον 61χρονο άνδρας όταν αυτός επέστρεψε στο σπίτι του στου Γκύζη. Οι ληστές κρατούσαν όπλα και ο ένας από αυτούς το έστρεψε επάνω του και τον πυροβόλησε τρεις φορές στα πόδια.

Οι δράστες άρπαξαν την τσάντα που κρατούσε ο άτυχος άνδρας και τράπηκαν σε φυγή, αφήνοντας αιμόφυρτο τον Σταύρο Μπαϊρακτάρη στο πεζοδρόμιο. Εκεί παρελήφθη από ασθενοφόρο για να μεταφερθεί άμεσα στο νοσοκομείο...
http://static.doldigital.net/webstatic/4799344206B6807DA01CC3FC497BD162.jpgΗ ποινή τριετούς φυλάκισης που επιβλήθηκε από αιγυπτιακό στρατοδικείο σε μπλόγκερ που επέκρινε το στρατό υποδηλώνει ότι η στρατιωτική ηγεσία της χώρας χαράσσει κόκκινες γραμμές στην ελευθερία της έκφρασης, καταγγέλλει η οργάνωση Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Human Rights Watch).

Στην πρώτη δίκη μπλόγκερ στη μετά-Μουμπάρακ εποχή, το στρατοδικείο έκρινε ότι ο 25χρονος Μάικελ Ναμπίλ χρησιμοποίησε «απρεπή γλώσσα» και δυσφήμησε τον αιγυπτιακό στρατό μέσω των κειμένων του blog του (http:www.maikelnabil.com).

Η έκκλησή του για την κατάργηση της στρατιωτικής θητείας θεωρήθηκε ότι είναι πιθανόν να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αιγυπτιακή νεολαία.

Σε ανακοίνωση της οργάνωσης αναφέρεται ότι ο Μάικελ Ναμπίλ συνελήφθη από τις στρατιωτικές αρχές στις 28 Μαρτίου στο σπίτι του στο Κάιρο και ο στρατιωτικός εισαγγελέας απήγγειλε εναντίον του κατηγορίες για εξύβριση του στρατού και διασπορά ψευδών ειδήσεων.

Οι συνήγοροί του είχαν πληροφορηθεί ότι η απόφαση του στρατοδικείου θα ανακοινωθεί σήμερα, Τρίτη, αλλά τελικά διαπίστωσαν ότι η ετυμηγορία ανακοινώθηκε τη Δευτέρα χωρίς τη δική τους παρουσία.

Η ποινή τριετούς φυλάκισης, η οποία του επεβλήθη μπορεί να είναι «το μεγαλύτερο πλήγμα στην ελευθερία της έκφρασης στην Αίγυπτο από την φυλάκιση του πρώτου μπλόγκερ από την κυβέρνηση Μουμπάρακ για τέσσερα χρόνια το 2007», δήλωσε ο Τζο Στορκ, υποδιευθυντής της οργάνωσης για τη Μέση Ανατολή.

Η επιβολή της ποινής τριετούς φυλάκισης θα είναι οριστική όταν θα επικυρωθεί από τον διοικητή της στρατιωτικής περιφέρειας , αναφέρεται στην ανακοίνωση του Παρατηρητηρίου, η οποία καλεί τον στρατό να αποσύρει όλες τις κατηγορίες εναντίον του Ναμπίλ και να τον αποφυλακίσει άμεσα.

Μετά τη λαϊκή εξέγερση που οδήγησε στην πτώση της κυβέρνησης του Χόσνι Μουμπάρακ στις 11 Φεβρουαρίου, η στρατιωτική ηγεσία της χώρας έχει υποσχεθεί τη διεξαγωγή ελεύθερων και δίκαιων εκλογών και τον τερματισμό της κατάστασης έκτακτης ανάγκης που ήταν σε ισχύ επί τρεις δεκαετίες.

Επικεφαλής μέσων ενημέρωσης που θεωρήθηκαν προσκείμενοι στην κυβέρνηση Μουμπάρακ αντικαταστάθηκαν, ενώ διεξάγεται δημόσιος διάλογος για ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως η διαφθορά και η κακοδιαχείριση.

Ο αιγυπτιακός στρατός έχει ισχυρή λαϊκή υποστήριξη, αλλά δέχεται επικρίσεις από δημοκρατικούς ακτιβιστές που κατηγορούν τις στρατιωτικές αρχές για την κράτηση ειρηνικών διαδηλωτών.

Το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταγγέλλει ότι γνωρίζει την ύπαρξη και το περιεχόμενο επιστολής, η οποία εστάλη στους εκδότες εφημερίδων από το κυβερνών στρατιωτικό συμβούλιο, στην οποία αναφέρεται ότι οποιεσδήποτε ειδήσεις, οπτικό υλικό και ανακοινώσεις Τύπου αφορούν τις ένοπλες δυνάμεις πρέπει να περνούν προηγουμένως από την έγκριση του διευθυντηρίου Υποθέσεων Ηθικής και από τις στρατιωτικές υπηρεσίες Πληροφοριών για την προστασία της εθνικής ασφάλειας.

«Κρατικοί θεσμοί, ανάμεσά τους και ο στρατός, δεν πρέπει ποτέ να θεωρούν εαυτούς υπεράνω κριτικής» προειδοποίησε ο Τζο Στορκ. «Μόνο μέσω της δημοσιοποίησης των καταχρήσεων και της εφαρμογής μέτρων πλήρους απόδοσης ευθυνών μπορεί η Αίγυπτος να ελπίζει σε μία μετάβαση απαλλαγμένη από τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του παρελθόντος».

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Reuters

Ι. Βρούτσης: Τρίτος συνεχόμενος μήνας με τα έσοδα του Προϋπολογισμού να αποκλίνουν από τον προβλεπόμενο στόχο

" Μήνα με το μήνα, τα έσοδα "κατακρημνίζονται" ως αποτέλεσμα μιας συρρικνωμένης οικονομίας που δημιουργήθηκε από την εφαρμογή μιας αποτυχημένης οικονομικής πολιτικής.

Η υστέρηση -στα προβλεπόμενα από τον Προϋπολογισμό του 2011- καθαρά έσοδα του τριμήνου Ιανουαρίου - Μαρτίου 2011, αγγίζει τα 1,38 δισ. (μείωση 11 %), ενώ η μείωση των εσόδων για το 1ο τρίμηνο του 2011, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010 αγγίζει το 8,1 % ή 973 εκατ. €.

Τα Καθαρά Έσοδα για το μήνα Μάρτιο ανήλθαν στα 3.164 εκατ. €, ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις του Προϋπολογισμού για το 2011 προβλέπονταν να ανέλθουν στα 3.685 εκατ. €.

Δηλαδή, παρατηρείται σημαντική απόκλιση από τον προβλεπόμενο στόχο των καθαρών εσόδων για το μήνα Μάρτιο κατά 14,1 % ή 521 εκατ. €.

Αποτελεί μέγιστη πολιτική υποκρισία, η προσπάθεια της κυβέρνησης να μας πείσει, με διάφορα λογιστικά τεχνάσματα (αυξημένα έσοδα ΠΔΕ) και αστείες δικαιολογίες, ότι τα έσοδα του 1ου τριμήνου του 2011 κινούνται εντός των προβλεπόμενων στόχων του Προϋπολογισμού, καθώς τα επίσημα στοιχεία τη διαψεύδουν πανηγυρικά.

Υποτιμά τη νοημοσύνη όλων, όταν τη μια μέρα δηλώνει ότι οι στόχοι του Προϋπολογισμού επιτυγχάνονται και την άλλη αναμένεται να ανακοινώσει νέα επαχθή φορολογικά μέτρα.

Η κυβέρνηση, θα πρέπει επιτέλους να λάβει σοβαρά υπόψη της τον φαύλο κύκλο της Ύφεσης, καθώς και τους κρίσιμους δείκτες που μαρτυρούν το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η χώρα.

Ας προχωρήσει έστω και τώρα, στη λήψη των απαραίτητων αναπτυξιακών μέτρων που θα αναχαιτίσουν τον οικονομικά τραγικό κατήφορο της εθνικής μας οικονομίας".

Η Κυβέρνηση «σπείρει» συνεχώς μέτρα, και «θερίζει» μαύρες τρύπες

« Μαύρες τρύπες που, όπως αποδεικνύει και η πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού, διευρύνονται και πολλαπλασιάζονται.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού για το πρώτο τρίμηνο του έτους:

1ον. Το έλλειμμα διευρύνεται δραματικά.

Το έλλειμμα του Κρατικού Προϋπολογισμού (Τακτικού Προϋπολογισμού και Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων) παρουσιάζεται αυξημένο κατά 7,8% το πρώτο τρίμηνο του 2011, έναντι ετήσιας πρόβλεψης για μείωση κατά 3,9%!

Μάλιστα, το έλλειμμα του Τακτικού Προϋπολογισμού (εκτός δηλαδή του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων) είναι αυξημένο κατά 48,3% το πρώτο τρίμηνο του έτους (ή κατά 36,3% εάν δεν συμπεριλάβουμε την επιχορήγηση νοσηλευτικών ιδρυμάτων για εξόφληση μέρους παλαιών οφειλών τους)!!!

Ειδικότερα, το μήνα Μάρτιο, το έλλειμμα είναι αυξημένο κατά 7,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

2ον. Τα έσοδα καταρρέουν.

Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 8,1% το πρώτο τρίμηνο του 2011, έναντι ετήσιου στόχου για αύξηση κατά 8,5%!

Παρατηρείται, συνεπώς, μία υστέρηση 2 δισ. ευρώ έναντι του ετήσιου στόχου, ή κατά 1,4 δισ. ευρώ από το στόχο που είχε θέσει η Κυβέρνηση για το τρίμηνο!

Είναι μάλιστα χαμηλότερα περίπου κατά 1 δισ. ευρώ έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου!

3ον. Οι δαπάνες διογκώνονται.

Οι δαπάνες του Τακτικού Προϋπολογισμού είναι αυξημένες κατά 3,5% (ή κατά 538 εκατ. ευρώ) το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, κυρίως λόγω των, αναμενόμενα, υψηλότερων τόκων και της αδυναμίας αντιμετώπισης της σπατάλης.

4ον. Το κράτος γίνεται οπαδός του κινήματος «Δεν πληρώνω».

Οι επιστροφές φόρων εμφανίζονται μειωμένες κατά 22%.

Μάλιστα, με δεδομένο ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς τρίτους ανέρχονται στα 5,35 δισ. ευρώ μόνο για το 2010, αποδεικνύεται ότι η Κυβέρνηση έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο εσωτερικό χρέος, επιβαρύνοντας, ακόμα περισσότερο, την ήδη συρρικνωμένη ρευστότητα του ιδιωτικού τομέα, διογκώνοντας τα «λουκέτα» στην αγορά και «τιμωρώντας» την επιχειρηματικότητα.

5ον. Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων βουλιάζει.

Οι δαπάνες του Προγράμματος εμφανίζονται μειωμένες κατά 55% το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι ετήσιου στόχου για οριακή αύξηση κατά 0,6%!!!

Είναι προφανές ότι η Κυβέρνηση συνεχίζει να το χρησιμοποιεί για να καλύψει μέρος από την μεγάλη και διευρυνόμενη υστέρηση των εσόδων, στερώντας έτσι κάθε ίχνος αναπτυξιακής προοπτικής για τη χώρα.

Η οικονομία έχει εισέλθει σε βαθιά και παρατεταμένη ύφεση, το χρέος αυξάνει και διατηρεί τη δυναμική του, ο πληθωρισμός διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, η παραγωγική βάση συρρικνώνεται, τα λουκέτα πολλαπλασιάζονται, η ανεργία καλπάζει.

Είναι προφανές, συνεκτιμώντας και τη σημαντική, έναντι των στόχων, διόγκωση του ελλείμματος του 2010, ότι η οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης είναι αδιέξοδη. Οι Έλληνες πολίτες υποβάλλονται σε μεγάλες και διευρυνόμενες θυσίες χωρίς αντίκρισμα. Απαιτείται αλλαγή πολιτικής»

Αιχμές του υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο διαχείρισης των οικονομικών του ΤΕΙ Πειραιά με αφορμή τη διήμερη αναστολή της λειτουργίας του

Ανακοινώσεις με σαφείς αιχμές για τον τρόπο διαχείρισης των οικονομικών του ΤΕΙ Πειραιά, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας, με αφορμή την αναστολή λειτουργίας του από χθες, λόγω έλλειψης πόρων.

“Το ΤΕΙ Πειραιά έχει λάβει τα τελευταία χρόνια χρηματοδότηση υψηλότερη από αυτή που αντιστοιχεί στα στοιχεία λειτουργίας του. Παραμένει ζητούμενο από το συγκεκριμένο ΤΕΙ και τη Διοίκησή του, αφού εξηγήσει το αυξημένο κόστος λειτουργίας του και προβεί σε όλους τους απαραίτητους διοικητικούς, οικονομικούς και διαχειριστικούς ελέγχους από τα όργανα της Πολιτείας, να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις εξορθολογισμού σε ορίζοντα διετίας", τονίζεται από το υπουργείο Παιδείας

Με δεύτερη ανακοίνωσή του, το υπουργείο επισημαίνει ότι “η κατανομή της κρατικής επιχορήγησης προς τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας πρέπει να πραγματοποιείται με τρόπο διαφανή και με βάση τα πραγματικά στοιχεία λειτουργίας τους. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος συμφωνήθηκε και εγκρίθηκε από τη σύνοδο των Προέδρων των ΤΕΙ η εφαρμογή ενός αλγόριθμου, στον οποίο θα λαμβάνονται υπόψη ο φοιτητικός πληθυσμός, το εκπαιδευτικό προσωπικό, ο Δείκτης Κόστους Σπουδών, καθώς και ορισμένα κριτήρια ωρίμανσης, όπως π.χ. πολυεδρικότητα.

Παρατηρήθηκε, λοιπόν, μετά την εφαρμογή του αλγόριθμου, ότι το ΤΕΙ Πειραιά λάμβανε επιχορήγηση πολύ υψηλότερη σε σχέση με τα στοιχεία λειτουργίας του. Παρόλα αυτά, είναι το μοναδικό ΤΕΙ της χώρας, το οποίο παρουσίασε στο τέλος του έτους έλλειμμα άνω του 1,5 εκατομμύριου ευρώ, χωρίς να δίδεται κάποια εξήγηση για την αιτία. Το επιχείρημα πως «τα περιφερειακά ΤΕΙ δεν έχουν σπουδαστές και κακώς τους δίδεται χρηματοδότηση εις βάρος του ΤΕΙ Πειραιά», επιχειρεί να μεταθέσει αλλού τη συζήτηση και όχι εκεί που πρέπει, δηλαδή στο κατά πόσο γίνεται ορθολογική κατανομή των πόρων και πώς εξηγούνται τα ελλείμματα που παρουσιάζονται".

Το υπουργείο, προς επίρρωση των ισχυρισμών του, καταλήγει παραθέτοντας τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία πέντε Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένου και του ΤΕΙ Πειραιά.

Ιαπωνία:Η κατάσταση στο σταθμό της Φουκουσίμα "σταθεροποιείται βήμα βήμα", δήλωσε ο ιάπωνας πρωθυπουργός

Ο ιάπωνας πρωθυπουργός Ναότο Καν δήλωσε σήμερα ότι η κατάσταση στον πυρηνικό σταθμό της Φουκουσίμα "σταθεροποιείται βήμα βήμα" και ότι η διαρροή ραδιενέργειας μειώνεται.

"Βήμα βήμα σταθεροποιείται η κατάσταση στους αντιδραστήρες του πυρηνικού σταθμού. Η διαρροή ραδιενέργειας μειώνεται", τόνισε ο ιάπωνας πρωθυπουργός σε συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο.

Ερωτηθείς για τη φανερή αντίφαση ανάμεσα στις δηλώσεις του αυτές και την απόφαση για αναβάθμιση της σοβαρότητας της κρίσης στο σταθμό της Φουκουσίμα στο επίπεδο 7, την ανώτερη βαθμίδα της διεθνώς αναγνωρισμένης κλίμακας πυρηνικών και ραδιολογικών συμβάντων, ο Ναότο Καν απάντησε:"Επανεξετάσαμε τη διαβάθμιση με βάση τις μετρήσεις για την ακτίνα διασποράς της ραδιενέργειας".

Ο ιάπωνας πρωθυπουργός διαβεβαίωσε ότι "η υγεία των πολιτών είναι η βασική αρχή για τις αποφάσεις της κυβέρνησης".

Ο Καν κάλεσε τους Ιάπωνες "να συνεχίσουν στους κανονικούς ρυθμούς της ζωής τους" μετά τη δύσκολη περίοδο που ακολούθησε την καταστροφή της 11ης Μαρτίου από το σεισμό και το τσουνάμι.

Φινλανδία-ΕΕ: Κατά της αναδιάρθρωσης του χρέους της Ελλάδας τάχθηκε ο Υπουργός Οικονομικών Γίρκι Κατάινεν

Ο Υπουργός Οικονομικών της Φινλανδίας κ. Γίρκι Κατάινεν τάχθηκε κατά της αναδιάρθρωσης του χρέους της Ελλάδας, σύμφωνα με δηλώσεις του που μεταδίδει το πρακτορείο Ρόιτερ.

Ο κ. Κατάινεν είπε ότι η όποια αναδιάρθρωση θα μπορούσε να υπονομεύσει τη σταθερότητα της Ευρώπης, επειδή οι τράπεζες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία μπορεί να αντιδράσουν βάζοντας φρένο στην αγορά χρέους Κυβερνήσεων της Ευρωζώνης.

"Η αναδιάρθρωση του χρέους (σ.σ.: της Ελλάδας) είναι ένας πολύ μεγάλος κίνδυνος, ειδικά σε αυτό το χρονικό σημείο. Δεν θέλουμε να δούμε ξανά την ίδια χρηματοοικονομική κρίση", είπε ο κ. Κατάινεν στο ραδιοφωνικό σταθμό YLE, προσθέτοντας: "Έχουμε μία απόλυτα κοινή γραμμή στο Συμβούλιο των Υπουργών Οικονομικών του Eurogroup. Κανείς δεν στηρίζει την αναδιάρθρωση του χρέους σε αυτή τη φάση".

Μιλώντας στο Ρόιτερ, ο κ. Κατάινεν σημείωσε ότι μπορεί να υπάρξει νέα χρηματοπιστωτική κρίση, αν η Ευρώπη δεν βοηθήσει την Πορτογαλία, επιχειρώντας με τον τρόπο αυτό να πείσει τους συμπατριώτες του να μη ψηφίσουν υπέρ των κομμάτων που εκφράζουν ευρωσκεπτισμό στις επικείμενες εκλογές στη Φινλανδία.

Ο Επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων κ. Όλι Ρεν, που είναι και ο ίδιος Φιλανδός, κάλεσε το περασμένο Σάββατο τη Φινλανδία να στηρίξει τη βοήθεια στην Πορτογαλία, προειδοποιώντας ότι μία άρνησή της μπορεί να εκτροχιάσει την οικονομική ανάκαμψη και τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα της Ευρωζώνης.