Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com
27 Μαΐου 2011
Διαλέγουν τον μόνο βιώσιμο δρόμο στην ΑΕΚ...
Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com
Μεγάλη ήττα ΓΑΠ στη σύσκεψη πολιτικών αρχηγών!!!!
Ήταν 12:30 όταν ο Γ. Παπανδρέου κάθισε στη θέση του για να ξεκινήσει η συνεδρίαση, αφού όμως πρώτα χαιρέτησε έναν προς ένα τους πολιτικούς Αρχηγούς.
Άνοιξε την τσάντα του και έβγαλε το ipad...
για να μείνει «κάγγελο» όταν είδε δίπλα του
την Αλέκα Παπαρήγα να βγάζει και εκείνη το δικό της ipad το οποίο μάλιστα ήταν τελευταίας τεχνολογίας, νεώτερο μοντέλο από το δικό του…
Αποδεχόμενος την τεχνολογική «ήττα» του, αντέδρασε σηκώνοντας το ipad του για να το δείξει στην Αλέκα Παπαρήγα. Εκσυγχρονισμός στο ΚΚΕ;
Πάντως πριν από λίγο τους ετοίμασαν σάντουιτς... που σημαίνει ότι η σύσκεψη μάλλον θα τραβήξει πολύ
Άρχισαν τα όργανα: Ο Άκης ζητά την εξέταση του Γιωργάκη από την εξεταστική...
Σύμφωνα με πληροφορίες του Σκάι η πλειοψηφία της επιτροπής δεν θα κάνει δεκτό το αίτημα του κ. Τσοχατζόπουλου, με το αιτιολογικό ότι η προανακριτική επιτροπή δεν έχει συσταθεί για να ελέγξει τη νομιμότητα ή όχι των συμβάσεων για τα υποβρύχια, αλλά για το αν υπήρξε ξέπλυμα βρώμικου χρήματος από τον πρώην Υπουργό Άμυνας, Άκη Τσοχατζόπουλο. Μάλιστα όπως υποστηρίζουν κύκλοι της επιτροπής , πίσω από κάθε σύμβαση, ακόμη και νόμιμη να είναι, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Μνημείο κηρύχθηκε το σπίτι του Κεμάλ στη Θεσ/νίκη... αλίμονο μόνο ο Βωμός των 12 Θεών δεν άξιζε και έπρεπε να μπαζωθεί
Ο Μουσταφά Κεμάλ Αταττούρκ γεννήθηκε το 1881 στη Θεσσαλονίκη, σε ένα τριώροφο κτήριο, το οποίο είχε χτίσει ο πατέρας του και βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αποστόλου Παύλου και Αγίου Δημητρίου (τότε ΓενίΚαπί και Νουμάν Πασά).Σε αυτό καταλήγουν οι ιστορικοί, σύμφωνα με τις μαρτυρίες και τα ιστορικά ντοκουμέντα, αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι ο Κεμάλ γεννήθηκε στη Χρυσαυγή Λαγκαδά, όπου ζούσε ένας αδελφός της μητέρας του.
Όπου υπήρχαν ελλείψεις συμπληρώθηκαν με έπιπλα από το Μαυσωλείο του Κεμάλ και από το Τοπ Καπί της Κωνσταντινούπολης. Σε όλους τους τοίχους υπάρχουν φωτογραφίες του Κεμάλ από διάφορες φάσεις της ζωής του.Στο ισόγειο υπάρχουν τέσσερα δωμάτια, χωρίς κάποια ιδιαίτερη σημασία για τον επισκέπτη. Στον πρώτο όροφο υπάρχει το σαλόνι για τους ξένους με ευρωπαϊκούς καναπέδες, ένα μεγάλο καθημερινό δωμάτιο με μιντέρια (χαμηλοί καναπέδες), το δωμάτιο της μητέρας του Κεμάλ και η κουζίνα με τα μαγειρικά σκεύη της εποχής. Στο δεύτερο όροφο ξεχωρίζει το δωμάτιο, στο οποίο γεννήθηκε ο Κεμάλ, ένα μεγάλο δωμάτιο με μιντέρι, το γραφείο του και ένα μεγάλο μαγκάλι. Υπάρχει επίσης ένα ακόμη δωμάτιο, στο οποίο εκτίθενται προσωπικά είδη του Κεμάλ προερχόμενα από την Άγκυρα. Πρόκειται για επίσημο ρουχισμό, είδη καπνιστού, μαχαιροπήρουνα, κλπ. Στους τοίχους υπάρχουν, όλα τα έγγραφα από τη σχολική ζωή του Κεμάλ. Τέλος στην αυλή υπάρχει και μία ροδιά την οποία φύτεψε ο πατέρας του Κεμάλ.
Hurriyet: «Ελλάδα - Τουρκία κοντά σε συμφωνία ειρήνης στο Αιγαίο», διαψεύδει ως συνήθως το ΥΠΕΞ
«Οι συνεχιζόμενες διερευνητικές επαφές μεταξύ των δυο χωρών έχουν φτάσει σε ένα πολλά υποσχόμενο σημείο» αναφέρει το δημοσίευμα της Hurriyet το οποίο η εφημερίδα αποδίδει σε πηγές του τουρκικού ΥΠΕΞ. Όπως αναφέρεται η πρόοδος επετεύχθει κατά την τελευταία συνάντηση στη Σμύρνη μεταξύ των διαπραγματευτών των δυο πλευρών, Φεριντούν Σινιρλίογλου και Παύλου Αποστολίδη, στις 16 και 17 Μαΐου. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η πρόοδος είναι τέτοια που οι δυο πλευρές έχουν προγραμματίσει και νέα συνάντηση το τέλος του μήνα, ενώ αυτή δεν είχε προγραμματιστεί έως τώρα. Ως θέμα των συζητήσεων οι πηγές που επικαλείται η Hurriyet είναι όχι μόνο το ζήτημα της υφαλοκρηπίδας αλλά και ο εναέριος χώρος του Αιγαίου και η μείωση των εξοπλισμών.
Το δημοσίευμα της Hurriyet, αναφέρει ότι πηγές σε Τουρκία και Ελλάδα αποσυνδέουν την πρόοδο στις συνομιλίες από την ματαίωση το βράδυ της Τρίτης με απόφαση του τουρκικού Γενικού Επιτελείου των δυο τουρκικών ασκήσεων στο Αιγαίο. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ελευθεροτυπίας» διπλωματικές πηγές του υπουργείου Εξωτερικών αναφέρουν ότι το δημοσίευμα δεν έχει καμιά υπόσταση και το αποδίδουν στη «συνήθη προπαγάνδα που κατά καιρούς κάνει η Τουρκία, πολλω δε μάλλον εν όψει εκλογών». «Δυστυχώς, σημείωναν δεν υπάρχει πρόοδος στις διερευνητικές επαφές, το αντικείμενο των οποίων είναι αποκλειστικά η υφαλοκρηπίδα». Διέψευσαν δε, ότι υπάρχει προγραμματισμένη νέα συνάντηση μεταξύ των δυο πλευρών περί το τέλος Μαΐου, καθώς «δεν μπορεί να αναμένεται καμιά πρόοδος σε αυτό το διάστημα έως τις εκλογές στην Τουρκία».
"ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΕΛΗΝΕΚΟΥ ΣΤΗ ΔΕΘ"
Κατάληψη του διοκητικού μεγάρου του ΟΤΕ από συνδικαλιστές
Σε ανακοίνωσή της η ΟΜΕ-ΟΤΕ, σημειώνει ότι αιφνιδιαστικά και ύποπτα, η κυβέρνηση απέστειλε επιστολή στην D.T. για την ολοκληρωτική πώληση του ΟΤΕ και την αποχώρηση του δημοσίου από το μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού.
Για το λόγο αυτό προχώρησε στην κατάληψη, αντιδρώντας στην ολοκλήρωση του "μεγαλύτερου πολιτικού, οικονομικού, κοινωνικού και εργασιακού εγκλήματος, που αγγίζει τα όρια της εθνικής προδοσίας", όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ισπανία: Σαράντα τρεις άνθρωποι τραυματίσθηκαν ελαφρά όταν η αστυνομία διέλυσε διαδηλωτές στη Βαρκελώνη
Κρανοφόροι αστυνομικοί χρησιμοποίησαν γκλομπ και σφαίρες από καουτσούκ εναντίον μερικών δεκάδων διαδηλωτών οι οποίοι είχαν αποκλείσει μια από τις εισόδους της πλατείας εμποδίζοντας τη διέλευση των οχημάτων καθαρισμού. Οι διαδηλωτές διαλύθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά.
"Σαράντα τρεις άνθρωποι τραυματίσθηκαν ελαφρά, μεταξύ των οποίων ένας αστυνομικός. Πέντε νοσηλεύθηκαν κυρίως για πολλαπλούς μώλωπες", δήλωσε μια εκπρόσωπος της υπηρεσίας πρώτων βοηθειών, διευκρινίζοντας ότι δεν πρόκειται για τον "οριστικό" απολογισμό.
Οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες καθαρισμού προχώρησαν στη συνέχεια στη διάλυση του καταυλισμού υπό την επίβλεψη ισχυρών δυνάμεων της αστυνομίας που είχαν πάρει θέσεις γύρω από την πλατεία.
Ο καθαρισμός της πλατείας της Καταλονίας, στο κέντρο της Βαρκελώνης, που είχε καταληφθεί εδώ και περίπου δέκα ημέρες από το κίνημα των νεαρών "αγανακτισμένων", αποφασίσθηκε ενόψει των εκδηλώσεων, αύριο, για το Τσάμπιονς Λιγκ.
"Μόλις τελειώσει ο καθαρισμός, θα μπορέσουν να επιστρέψουν, αλλά χωρίς τις σκηνές, τα μαχαίρια και τα εν δυνάμει επικίνδυνα αντικείμενα", είχε δηλώσει προηγουμένως εκπρόσωπος της αστυνομίας.
Η εκπρόσωπος διευκρίνισε πως η επιχείρηση αυτή αποφασίσθηκε για λόγους ασφαλείας ενόψει των εορτασμών αύριο βράδυ, σε περίπτωση νίκης στον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ που θα διεξαχθεί στο Λονδίνο ανάμεσα στις ποδοσφαιρικές ομάδες Μπαρτσελόνα και Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.
Θετικά αξιολογούν αξιωματούχοι της ΕΚΤ το ενδεχόμενο εθελοντικής επαναγοράς ελληνικού χρέους από τους ιδιώτες κατόχους του
«Γενικά, μία Πρωτοβουλία της Βιένης είναι ενδιαφέρουσα, καθώς είναι εθελοντική και σημαίνει ψήφο εμπιστοσύνης σε αυτό που κάνουν οι ελληνικές αρχές», δήλωσε από τη Βαρκελώνη ο Ισπανός κεντρικός τραπεζίτης. «Είναι μία θετική πρωτοβουλία, επειδή υπονοεί το ενδιαφέρον του ιδιωτικού τομέα, για την αναχρηματοδότηση της ελληνικής οικονομίας», συνέχισε, προσθέτοντας ότι «μπορεί να είναι μόνο μέρος της λύσης», καθώς η Ελλάδα πρέπει να εκπληρώσει τους όρους του προγράμματος διάσωσης για το δάνειο των 110 δις. ευρώ. Ο κ. Νοβότνι δήλωσε ότι η Πρωτοβουλία της Βιένης είναι ένα «ενδιαφέρον μοντέλο», αν και δεν μπορεί να υιοθετηθεί άμεσα για την Ελλάδα.
Ο κ. Γκονζάλες - Παράμο δήλωσε ότι δεν μπορεί να «διανοηθεί» ότι η Ελλάδα δεν θα εκπληρώσει τους όρους του προγράμματός της και τόνισε ότι η χώρα έχει τους πόρους για να αντιμετωπίσει τις οικονομικές της δυσκολίες. Οι Έλληνες πρέπει «να σφίξουν τα δόντιά τους» για να οδηγήσουν την οικονομία ξανά στην ανάπτυξη, πρόσθεσε.
Ιμπίθα: Πάνω από 1.000 άνθρωποι απομακρύνθηκαν από τις εστίες τους εξ αιτίας της πυρκαγιάς που συνεχίζει να μαίνεται στο νησί... ο Καραμανλής φταίει
Οι φλόγες έφθασαν σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων από την κοινότητα Σαντ Χοάν δε Λαβρίτχα, αναγκάζοντας τις αρχές να απομακρύνουν ντόπιους και τουρίστες από την περιοχή.
Η πυρκαγιά άφησε εκατοντάδες ανθρώπους χωρίς ηλεκτροδότηση στο τουριστικό νησί.
Η πυρκαγιά --η μεγαλύτερη που έχει σημειωθεί ποτέ στην Ιμπίθα-- ξέσπασε την Τετάρτη. Ένας μελισσοκόμος συνελήφθη και κατηγορείται ότι την προκάλεσε κατά λάθος όταν πήγε να καπνίσει μελίσσια.
Πάνω από 400 πυροσβέστες και στρατιωτικοί δίνουν μάχη με τις φλόγες με την υποστήριξη 16 αεροσκαφών και ελικοπτέρων.
Σερβία: "Ο Μλάντιτς εργαζόταν για το μεροκομάτο" - 20χρονος φοιτητής εξομολογείται ότι δούλευε σε εργοτάξιο μαζί με τον κατηγορούμενο
«Ήταν απλός εργάτης. Οικοδόμος. Εργαζόμασταν μαζί και είμαι ακόμη σοκαρισμένος. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι ο Μίλοραντ Κόμαντιτς είναι ο Ράτκο Μλάντιτς», τόνισε ο 20χρονος.
Με βαριά φωνή στην αποκλειστική εξομολόγηση στη «Μπλιτς» ο φοιτητής από την πόλη Ζρένιανιν εξιστορεί πως εργαζόταν σε εργοτάξιο, στη νέα βιομηχανική ζώνη της Ζρένιανιν μαζί με τον καταζητούμενο για γενοκτονία και εγκλήματα πολέμου,
Όταν ο φοιτητής έμαθε χθες από τα δελτία ειδήσεων ότι συνελήφθη ο Ράτκο Μλάντιτς κατάλαβε ότι το καλοκαίρι του 2010, όταν εργαζόταν για επιχειρηματία του Ζρένιανιν μοιραζόταν το ίδιο καρβέλι με τον Μλάντιτς. Τότε άρχισαν να επανέρχονται στη μνήμη του εικόνες από το εργοτάξιο όπου δούλευε μαζί με το Ράτκο Μλάντιτς.
«Δεν το πιστεύω… Γνωρίζα τον Μίλοραντ Κόμαντιτς. Πώς ήμασταν όλοι τόσο τυφλοί. Έμοιαζε στον Μλάντιτς, είχα αναρωτηθεί αν ο ίδιος γνώριζε για την ομοιότητα αυτή, αλλά έπεισα τον εαυτό μου ότι δεν είναι. Αλλά τελικά είναι», σημείωσε.
ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ… ΤΗΣ ΚΑΤΗΦΟΡΑΣ
Καμία έκπληξη δε θα πρέπει να προκαλεί η… αντίσταση που ξεσηκώνει απέναντι στην κυβέρνηση του κόμματός του η Νομαρχιακή Επιτροπή Θεσαλονίκης του ΠΑΣΟΚ… Στη χτεσινή συνεδρίαση το κομματικό όργανο αυτοαναγορεύθηκε ως το πρώτο παγκοσμίως που ανοικτά ζητά την αποπομπή του υπουργού Οικονομικών της κυβέρνησης του.
Προχώρησε επίσης, όπως ήταν αναμενόμενο, και στην καταγγελία της πολιτικής της κυβέρνησης για τις ιδιωτικοποιήσεις της ΕΥΑΘ και του ΟΛΘ. Άλλωστε ένα μεγάλο μέρος του στελεχειακού δυναμικού του ΠΑΣΟΚ Θεσσαλονίκης προέρχεται από τα συνδικάτα των «ρετιρέ», από τις πρώην ΔΕΚΟ και τις δημόσιες επιχειρήσεις, συνεπώς θα ήταν δύσκολο η στάση τους να ήταν διαφορετική…
Η στάση των «συντρόφων» της Θεσσαλονίκης δείχνει δύο πράγματα: ότι η αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής είναι αντιληπτή ακόμη και από τον σκληρό πυρήνα της «καταπράσινης βάσης». Άραγε για τη συνέχιση αυτής της καταστροφικής πορείας ζητά συναίνεση ο πρωθυπουργός;
Και το δεύτερο: Ένα στοιχείο της αποτυχίας της κυβερνητικής πολιτικής κρύβεται μέσα σε αυτήν αλλά και σε ανάλογες αντιδράσεις (λεκτικές και σε συμπεριφορές) της «καταπράσινης βάσης». Οι υπουργοί τους δεν μπορούν να κυβερνήσουν είτε γιατί δεν πιστεύουν στην πολιτική τους είτε γιατί όλοι οι «κολλητοί τους» έχουν στο μυαλό τους άλλα «πράσινα» μοντέλα ανάπτυξης…
Όπως και να έχει η κατάσταση, με τις κραυγές τους τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ Θεσσαλονίκης δεν βγάζουν από πάνω τους τις συνευθύνες τους για την κατάντια της χώρας… Είναι και αυτοί υπεύθυνοι για την πολιτική της κυβέρνησής τους…
http://ndthessaloniki.gr/?p=2563
Το 'σκασε το παραμύθι το δεκανίκι ο Παπούλιας με το ξεκίνημα: "Η εθνική συνεννόηση ένας από τους στόχους του Συμβουλίου των Πολιτικών Αρχηγών"
Την ανάγκη να επιτευχθεί άμεσα εθνική συνεννόηση για να μπορέσει η χώρα να αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά την κρίση, επισήμανε, ο Κάρολος Παπούλιας ανοίγοντας τη συζήτηση στο Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών που συγκάλεσε στο προεδρικό μέγαρο και ξεκίνησε πριν από λίγο.
Πρώτη έφτασε στο προεδρικό μέγαρο η ΓΓ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, συνοδευόμενη από τον εκπρόσωπο τύπου του κόμματος Μάκη Μαΐλη και τον επικεφαλής του γραφείου Τύπου Παναγιώτη Μεντρέκα.
Λίγα λεπτά αργότερα κάθισε δίπλα της ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, τον οποίο συνόδευαν ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Πάνος Σκουρλέτης και ο διευθυντής του γραφείου του Κ. Παππάς.
Τρίτος έφθασε ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς μαζί με τους κκ. Κώστα Αρβανιτόπουλο, Χρύσανθο Λαζαρίδη και Γιάννη Μιχελάκη.
Ακολούθησε ο Γιώργος Καρατζαφέρης πρόεδρος του ΛΑΟΣ, τον οποίο συνόδευαν ο πρέσβης Γ. Γεωργίου και ο βουλευτής Άδωνις Γεωργιάδης.
Στις 12.30 έφθασε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, μαζί με τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, τον υπουργό Εξωτερικών Δημήτρη Δρούτσα, τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιώργο Πεταλωτή καθώς και το στενό του συνεργάτη Νίκο Ζιώγα.
Όλοι οι συνεργάτες των αρχηγών παρέμειναν σε διπλανή αίθουσα μαζί, με τους κυρίους Παπακωνσταντίνου και Δρούτσα, οι οποίοι λίγα λεπτά αργότερα από την έναρξη του συμβουλίου, εκλήθησαν να δώσουν διευκρινίσεις και εξηγήσεις για την οικονομική και πολιτική κατάσταση, καθώς και για το κλίμα που υπάρχει στο εξωτερικό για τη χώρα.
Γερμανία: Επίθεση με σοβαρές υλικές ζημιές στο γραφείο του ΕΟΤ και το Ελληνικό Προξενείο του Βερολίνου
Σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα, ο οποίος ειδοποίησε και την αστυνομία, οι δράστες μιλούσαν άπταιστα γερμανικά. Άφησαν στον τόπο της επίθεσης ανυπόγραφη προκήρυξη με αντικαπιταλιστικό περιεχόμενο στην οποία, μεταξύ άλλων, χαρακτηρίζεται η πράξη τους ως «δείγμα αλληλεγγύης» σε όσους βρέθηκαν το τελευταίο διάστημα αντιμέτωποι με την «κρατική τρομοκρατία».
Η αστυνομία πραγματοποιεί έρευνα για τις ακριβείς συνθήκες της επίθεσης και τον εντοπισμό των δραστών.
Νέστωρ Τσανακλής: Από την Κομοτηνή, στην Αίγυπτο και τον κόσμο όλο- Η γενέτειρά του θυμάται το μεγάλο ευεργέτη
"Εγεννήθη εν Κομοτηνή και ετίμησεν το ελληνικόν όνομα δια της ιδιοφυΐας του". Μ' αυτή τη φράση, το Λεύκωμα Μακεδονίας-Θράκης της Θρακικής Εστίας, περιγράφει, σε έκδοση του 1932, έναν από τους εθνικούς ευεργέτες της Ελλάδας, το Νέστορα Τσανακλή, που ξεκίνησε από την Κομοτηνή, βρέθηκε στο Κάιρο και ... κατέκτησε τον κόσμο.Εκτός, όμως, από πετυχημένος επιχειρηματίας, ο Νέστωρ Τσανακλής υπήρξε μέγας ευεργέτης, αναπτύσσοντας έντονη φιλανθρωπική δράση, όχι μόνο στο Κάιρο, αλλά και στη γενέτειρά του, την οποία και ποτέ δεν λησμόνησε όσο ζούσε.
Μάλιστα, για τη μεγάλη φιλανθρωπική του δράση τού απονεμήθηκε και παράσημο από το Ελληνικό Κράτος.
Από την Κομοτηνή στο Σουέζ
Γεννημένος στην Κομοτηνή της Θράκης (τότε Γκιουλμουλτζίνη ), στις 21 Νοεμβρίου του 1836, ο Τσανακλής εγκαταστάθηκε σε νεαρή ηλικία στο Σουέζ της Αιγύπτου, απ' όπου ξεκίνησε το εμπόριο καπνού. "Όταν το 1859 έφερε καπνό και εργάτες από την ιδιαίτερή του πατρίδα, τη Θράκη, και ίδρυσε στο Σουέζ το πρώτο εργοστάσιο σιγαρέττων, οι ομόφυλοί του εγέλασαν με το άνθρωπο αυτόν, ο οποίος αντί να εκμεταλλευθεί κάτι που υπήρχε, μια χρυσοφόροβο φλέβα γνωστή και ασφαλή- τη γη της Αιγύπτου και τους Φελλάχους της- εζητούσε, όπως ο Θεός, να δημιουργήσει εκ του μηδενός", πληροφορούμαστε από τον ποιητή, πεζογράφου και δημοσιογράφου, Κώστα Ουράνη.
Ό,τι φαινόταν ουτοπία την εποχή εκείνη, αποδείχθηκε "φλέβα χρυσού" για τον Τσανακλή, το μικρό εργοστάσιο του οποίου μεταφέρθηκε μέσα σε λίγα χρόνια από το Σουέζ στο Κάιρο κι έγινε η "μητέρα" μιας σειράς μεγάλων εργοστασίων, διασπαρμένων σε διάφορες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, που παρήγαγαν ημερησίως τέσσερις χιλιάδες κιλά αιγυπτιακών σιγαρέττων, ο καπνός των οποίων ήταν κατά 80% ελληνικός και για την αγορά του οποίου εισέρχονταν στην Ελλάδα 1.500.000 λίρες το χρόνο!
"Είχε βαλθεί να μετατρέψει την έρημο σε κήπο"
Και μπορεί το εμπόριο καπνού να ήταν εκείνο που έκανε γνωστό, αλλά και βαθύπλουτο τον Τσανακλή, αλλά ο ίδιος "είχε βαλθεί να μετατρέψει την έρημο σε … κήπο!".
Ο Τσανακλής, σύμφωνα με τον Κώστα Ουράνη, ήθελε να βγάλει σταφύλια στην άμμο της ερήμου, μια "τρέλα", που του ήρθε διαβάζοντας ιστορία: "Διαβάζοντας, προ τριάντα ετών, την ιστορία της Αιγύπτου, επληροφορείτο ότι στην εποχή των Πτολεμαίων ένα μεγάλο μέρος της καλλιεργημένης Αιγύπτου απλωνόταν βορείως του Δέλτα και προς Δυσμάς- έως τη Μεσόγειο. Εκεί, έλεγαν οι ιστορικοί, υπήρχαν οι περίφημοι κήποι της Κλεοπάτρας, εκεί υπήρχαν οι μεγάλοι ελαιώνες και απέραντα αμπέλια, εκεί παραγότανε ο εξαίσιος στην ελληνιστική εποχή μαριώτης οίνος, τον οποίο ο Αθηναίος εκθειάζει ως 'κάλλιστον, λευκόν τε, εύπνουν και ευανόδοτον' και ο επίσης περίφημος ταινιωτικός οίνος, για τον οποίο ελέγονταν ότι όταν ανακατεύονταν με νερό 'ανελύετο βραχέως το μέλι το αττικόν ανακιρνάμενον'. Προχωρώντας στην ιστορία ο Τσανακλής έμαθε ότι όλη εκείνη η έκτασις, ερημωθείσα από την επιδρομή των Αράβων το 600 μετά Χριστόν, είχε εγκαταλειφθεί από τους ανθρώπους και ότι ο βραχίων του Νείλου, ο οποίος την άρδευε, είχε προσχωθεί εις την άμμο".
Έτσι, αφού παρότρυνε την αιγυπτιακή κυβέρνηση να ξαναδώσει, με αρδευτικά έργα, ζωή στην έρημο, αγόρασε 25.000 στρέμματα ερήμου και άνοιξε ένα μεγάλο αρτεσιανό πηγάδι, πενήντα μέτρων βάθους για να δημιουργήσει το δικό του "παράδεισο".
Ο Τσανακλής είχε την υπομονή "να σπέρνει επί 20 χρόνια, εκατομμύρια, χωρίς να θερίζει τίποτα", αλλά το φιλόδοξό του σχέδιο, που φάνταζε, στα σπάργανά του, ουτοπία, έγινε τελικά πραγματικότητα και τελικά … η έρημος μεταβλήθηκε σε κήπο και η άμμος παρήγαγε σταφύλια!
Τη μεγάλη αυτή προσωπικότητα της Κομοτηνής, της Αιγύπτου, αλλά και του κόσμου όλου, θα τιμήσουν αύριο, στην Κομοτηνή, η εφημερίδα "Παρατηρητής της Θράκης", το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης- Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, το Πολιτιστικό Αναπτυξιακό Κέντρο Θράκης και το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο ΑΜ-Θ.
Η εκδήλωση, που φέρει τον τίτλο "Νέστωρ Τσανακλής: Από την Κομοτηνή στην Αίγυπτο και τον κόσμο όλο", τελεί υπό την αιγίδα του υφυπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και κυβερνητικού εκπροσώπου, Γιώργου Πεταλωτή.
Για την "τοπική ιστορία, μνήμη και σύγχρονη πολιτισμική ταυτότητα" θα μιλήσει- σύμφωνα με το πρόγραμμα της εκδήλωσης- ο κ. Πεταλωτής, ενώ στη συνέχεια ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου, Χρήστος Καβαλής, θα αναφερθεί στις "Κοινότητες και επιχειρηματικότητα των Ελλήνων της Αιγύπτου".
Το πάνελ των ομιλητών συμπληρώνουν ο διευθυντής του Παραρτήματος Αλεξανδρείας του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, Μανώλης Μαραγκούλης, ο οποίος θα μιλήσει για τη διανοητική κίνηση των Ελλήνων της Αιγύπτου, η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αποφοίτων Αμπετείου Σχολής, Βίλλυ Πολίτη, που θα κάνει αναφορά στην εκπαίδευση των Ελλήνων στην Αίγυπτο με τη συνδρομή μεγάλων ευεργετών και ο λέκτορας ΔΠΘ Βασίλης Αϊβαλιώτης, που θα "διατρέξει" τη ζωή και την επιχειρηματική πορεία του Νέστορα Τσανακλή. Επίσης, οι Θωμάς Μήτσου, Άγγελος Σαββανίδης (μέλη του ΠΑΚΕΘΡΑ και Γιώργος Κουναλάκης, Νίκος Ξυλούδης (φοιτητές) θα μιλήσουν για τα τεκμήρια της ζωής και του έργου του ευεργέτη στην Αίγυπτο, ενώ η Τζένη Κατσαρή-Βαφειάδη, εκδότρια της εφημερίδας "Παρατηρητής της Θράκης" θα αναφερθεί στη σχέση του Τσανακλή με την Κομοτηνή.
Στο φουαγιέ του Συνεδριακού και Πολιτιστικού Κέντρου Κομοτηνής- Μέγαρο Μουσικής, όπου θα φιλοξενηθεί η εκδήλωση, θα στηθεί έκθεση τεκμηρίων από τη σχέση του Ν. Τσανακλή με την Κομοτηνή, τη διεθνή επιχειρηματική του δραστηριότητα και τον πολιτισμό του αιγυπτιώτη ελληνισμού.
Αντρέας Παπανδρέου: Εγώ εκτιμώ τον Νίκο, ετούτον (τον Γιώργο) δεν τον εκτιμώ καθόλου !!!
http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2011/05/blog-post_6800.html
Μπορεί να είναι καραγκιόζης... αλλά έχει χιούμορ ο μπαγάσας ο Καμίνης
Επιδεινώθηκε η κατάσταση της υγείας του κoπρίτη Ραούφ Ντενκτάς
Oι γιατροί δεν θεωρούν επιβεβλημένη τη μεταφορά του ασθενούς στην Τουρκία, ενώ η εφημερίδα ''Αφρίκα'' γράφει ότι η μη μεταφορά του στην Τουρκία οφείλεται στο γεγονός ότι η κατάσταση της υγείας του δεν του επιτρέπει το ταξίδι αυτό. Ο γιος του Ραούφ Ντενκτάς, Σερντάρ, δήλωσε ότι η επιστήμη έκανε ό,τι μπορούσε.
Απ' αλλού την περιμένουμε κι απ' αλλού θα μας έρθει: Βγήκε απ' το Χρηματηστήριο η DEXIA... η μεγαλύτερη βελγική τράπεζα!
H διοίκηση της τράπεζας αναμένεται να προβεί σε ανακοινώσεις τις επόμενες ώρες.


