ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΘΑΝΑΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ…..
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ!
(Ιωσήφ Στάλιν)
ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΘΑΝΑΤΟΙ ΕΙΝΑΙ
ΑΠΛΩΣ…
(Πασοκ )
Η δε τρόικα... κάνει τουμπεκί (οι απειλές έχουν γίνει γαργάρα), διότι έχω την αίσθηση ότι δεν τολμούν να πουν ότι δεν πάμε καλά και ότι δεν θα πάρουμε κάποια δόση. Υποθέτω ότι ούτε αυτοί έχουν κάποιο σχέδιο και επίσης υποθέτω ότι όλα γίνονται πλέον σε καθημερινή βάση χωρίς ιδιαίτερο σχεδιασμό και με εναλλακτικές λύσεις.
Μην έχοντας λοιπόν καμία πίεση από πουθενά, η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει εδώ και χρόνια. Να σπαταλά λεφτά στο όνομα του κομματικού κράτους και των πολιτικών συμφερόντων.
Ενώ για παράδειγμα οι κρατικές δαπάνες εκτοξεύτηκαν την περίοδο 2002-2008, η κυβέρνηση δείχνει ανήμπορη να μειώσει το κομματικό κράτος. Οι δε υπουργοί δηλώνουν αδυναμία να μειώσουν τις δαπάνες.
Κανένας δεν δείχνει να αντιλαμβάνεται ότι οι δαπάνες είναι το πρόβλημα και όχι τα έσοδα. Διότι τα έσοδα είναι συνάρτηση της οικονομικής συγκυρίας αγαπητέ αναγνώστη. Όταν όλη η αγορά αιμορραγεί και δεν μπορεί να πληρώσει βασικές υποχρεώσεις, από πού να έχει κέρδος;
Και αν δεν το έχουν καταλάβει ορισμένοι, η φορολογία είναι συνάρτηση των κερδών και όχι του τζίρου. Επόμενο λοιπόν είναι η αγορά να μην έχει κέρδη και να μην πληρώνει φόρους.
Αλλά στην Ελλάδα οι πολιτικές ηγεσίες νομίζουν ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι μια μηχανή όπου μπορείς να την βάζεις να λειτουργεί και να σου κόβει λεφτά. Όλα όμως έχουν κάποια όρια. Έτσι η φορομπηχτική πολιτική έχει φτάσει στα όρια της ικανότητας να παράγει έσοδα. Μάλιστα, όπως είπαμε στο παρελθόν, τα έσοδα θα μειώνονται καθώς αυξάνονται οι φόροι, αλλά στην Ελλάδα θέλουμε να πάμε κόντρα στους φυσικούς νόμους.
Μάλιστα, η κυβέρνηση δεν κάνει ούτε αυτά που είναι εύκολα και δεν στοιχίζουν και τίποτα. Για παράδειγμα, εδώ και 30 χρόνια όλοι οι διεθνείς οργανισμοί μας λένε να ανοίξουμε τα κλειστά επαγγέλματα. Μας το είπε και η τρόικα πέρσι. Και ενώ όλες οι μελέτες λένε ότι θα ενισχυθεί το ΑΕΠ κατά τουλάχιστον 1% κάθε χρόνο από μια τέτοια απελευθέρωση, η κυβέρνηση πεισματικά αρνιέται καν να συζητήσει το θέμα. Ποιον προστατεύουν άραγε δεν έχω ιδέα. Την αγορά και τους καταναλωτές σίγουρα όχι.
Πριν από μερικά χρόνια οι συνδικαλιστές και οι πολιτικά εμπλεκόμενοι μας έλεγαν ότι αν απελευθερωθεί ο ΟΤΕ θα είναι απειλή για την Εθνική μας κυριαρχία. Τελικά ούτε απειλή είναι και το κόστος έχει πέσει κατακόρυφα και οι υπηρεσίες είναι αστρονομικά καλύτερες από την απελευθέρωση.
Σήμερα οι της ΔΕΗ μας πουλάνε το ίδιο παραμύθι. Και αντί να απελευθερώσουμε τον κλάδο και να σπάσουμε την ΔΕΗ σε πολλά κομμάτια, η κυβέρνηση δεν κάνει απολύτως τίποτα ώστε να ακολουθήσει η ΔΕΗ το παράδειγμα του ΟΤΕ.
Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση δεν πιστεύει σε αυτά που κάνει. Ότι κάνει το κάνει με αγγαρεία. Είναι επίσης προφανές ότι δεν την εξυπηρετεί να κάνει αλλαγές που θα διακινδυνεύσουν την μελλοντική πολιτική της πορεία. Πάνω από όλα είναι προφανές ότι ούτε οι υπουργοί και ούτε τα κομματικά της στελέχη επιθυμούν αυτές τις αλλαγές, καθώς είναι ενάντια στα πιστεύω τους.
Λαμβάνοντας όμως υπόψη τον κίνδυνο που διατρέχει η χώρα, μήπως βάζουν το κομματικό συμφέρον πάνω από αυτό της χώρας; Και αν ναι, για ποιο λογο;
Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν προδότες η κάποιοι που συνειδητά νομοθετούν για το κακό της χώρας. Το ότι οι πολιτικές ηγεσίες είναι ανεπαρκείς είναι ένα θέμα, αλλά το να λέμε ότι προδίδουν την πατρίδα πάει μακριά η βαλίτσα. Αλλά ακόμα και ανεπαρκείς να είναι (που είναι δηλαδή, δεν το συζητάω), τόση ανεπάρκεια είναι δύσκολη να την πιστέψω ακόμα και εγώ. Μήπως υπάρχει κάτι άλλο από πίσω;
Προσωπικά είμαι πολύ μπερδεμένος με την όλη συμπεριφορά της κυβέρνησης. Πως είναι δυνατόν μια κυβέρνηση να παίρνει τόσες λανθασμένες αποφάσεις, να κάνει τόσες άστοχες δηλώσεις (όπως ότι θα γυρίσουμε στις αγορές το 2011 και το 2012) και να κάνει ό,τι είναι δυνατόν ώστε να μην εκπληρωθούν οι λεγόμενοι στόχοι του μνημονίου;
Διότι ακόμα και αν κάποιος πριν μερικά χρόνια με έκανε πρωθυπουργό, με σκοπό να καταστρέψω την ελληνική οικονομία, δύσκολα θα είχα κάνει αυτά που έχουν κάνει οι ελληνικές κυβερνήσεις. Το να κάνεις τόσα λάθη δεν είναι εύκολη υπόθεση, ακόμα και αν το προσπαθήσεις.
Με λίγα λόγια, θέλει η κυβέρνηση να σώσει την παρτίδα, ή προσπαθεί όσο το δυνατόν να μην τηρήσουμε τους όρους του μνημονίου, με σκοπό να γίνει αυτή η αναδιάρθρωση μια ώρα νωρίτερα;
Διότι αγαπητέ αναγνώστη, όχι μονο δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα, αλλά κάνει ό,τι είναι δυνατόν με σκοπό να οδηγηθούμε σε αυτή την αναδιάρθρωση.
Αν όμως είναι έτσι τα πράγματα, τότε αυτή η κυβέρνηση είναι ίσως πιο έξυπνη από ό,τι την φαντάστηκα, διότι δεν είναι εύκολο να προσποιείσαι τον βλάκα και να τους κοροϊδεύεις όλους και παράλληλα να πετύχεις τον σκοπό σου.
Άρα θέλει πραγματικά αυτή η κυβέρνηση να παλέψει με σκοπό (όπως υποστηρίζει) να μην γίνει αυτή η αναδιάρθρωση, ή κάνει ότι μπορεί να οδηγηθούμε σε αυτή;
Άρα είναι έξυπνη η κυβέρνηση η απλά ανεπαρκής; Ειλικρινά, απάντηση δεν έχω.
Λέγεται πως το συνοδεύει κατάρα και όποιος μένει εκεί κινδυνεύει να τρελαθεί, ενώ όποιος προσπαθήσει να το γκρεμίσει κινδυνεύει να πεθάνει. Στο παρελθόν, το πήραν δύο εργολάβοι για να το κατεδαφίσουν, όμως την ημέρα που πέρασε στην ιδιοκτησία τους ο ένας πέθανε από την καρδιά του και ο άλλος σκοτώθηκε σε τροχαίο ταξιδεύοντας στην Αθήνα.
Για το σπίτι αυτό γίνεται μεγάλη συζήτηση και μέσω του Διαδικτύου. "Όποιος … τολμάει ας πάει να το επισκεφτεί. Εγώ προτιμάω να μην περνάω ούτε απ' έξω. Το σπίτι αυτό κρύβει κάποιο φοβερό μυστικό και όποιος είναι γενναίος ας πάει να το λύσει", διαβάζουμε σε ιστοσελίδα, ενώ ένας νεαρός περιγράφει τη δική του εμπειρία: "Πήγαμε χθες με φίλους, αλλά δεν μπήκαμε μέσα γιατί φοβηθήκαμε… Τι θα συναντήσουμε; Μπορεί να σε ακολουθήσει το πνεύμα;".
Δεν είναι, όμως, μόνο το συγκεκριμένο σπίτι που "βαφτίζεται" ως στοιχειωμένο στη Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν και άλλα κτίρια που έχουν συνδεθεί με φήμες που κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα για κακά πνεύματα ή για τραγικές ιστορίες που σημάδεψαν τους πρώην ιδιοκτήτες τους. Τέτοια είναι στην Αρετσού της Καλαμαριάς, αλλά και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, λίγο μετά το δικαστικό μέγαρο.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, ο Lars Feld, μέλος του οικονομικού επιτελείου της Άνγκελα Μέρκελ, δηλώνει ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να αποφύγει την αναδιάρθρωση.
«Εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες για το ενδεχόμενο αθέτησης (του ελληνικού χρέους) ή αναδιάρθρωσης», δήλωσε ο Kornelius Purps, ένας στρατηγικός αναλυτής επιτοκίων της UniCredit SpA στο Μόναχο. «Αυτό είναι σφυροκόπημα της περιφέρειας, και βλέπουμε ότι εξαπλώνεται τις τελευταίες δύο εβδομάδες», καθώς τα spreadsτων δεκαετών ομολόγων των χωρών της ευρωπαϊκής περιφέρειας σπάνε ρεκόρ σε καθημερινή βάση…
«Δεν νομίζω ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να εξυγιάνει την οικονομία της χωρίς οποιαδήποτε αναδιάρθρωση στο μέλλον» επισημαίνεοι ο Feldστο Bloomberg TV. «Νομίζω ότι η Ελλάδα πρέπει να αναδιαρθρώσει το ταχύτερο το χρέος της».
«Η συζήτηση για την αναδιάρθρωση ή την αναδιάταξη του ελληνικού χρέους δεν πηγαίνει μακριά» δήλωσε ο Marc Ostwald, αναλυτής επενδύσεων γνωστής εταιρίας στο Λονδίνο. «Όσο κανείς δεν μπορεί να προσφέρει τη διαβεβαίωση στις αγοράς ότι δεν θα υπάρξει αναδιάταξη ή μια αναδιάρθρωση, τότε η αγορά θα κρατήσει τις τιμές σε όλο υψηλότερα», αταλήγει ο αναλυτής.
Η Μάγια ταυτίστηκε με την Ατλαντίδα νύμφη Μαία, τη μητέρα του Ερμή στον οποίο αφιερώθηκε ο μήνας Μάιος.
Ο Μάιος είναι ο 5ος μήνας του χρόνου, ο οποίος αντιστοιχεί στον αρχαίο μήνα Θαργηλίωνα που γιορταζόταν με τα περίφημα Ανθεοφόρια. Ήταν αφιερωμένος στη θεά της γεωργίας Δήμητρα και την κόρη της Περσεφόνη, που τον μήνα αυτόν βγαίνει από τον Άδη κι έρχεται στη γη. Γιορτές γίνονταν και στην αρχαία Ρώμη που τις έλεγαν "ροσύλλια" τις οποίες διατήρησαν και οι Βυζαντινοί αυτοκράτορες.
Για τη λαϊκή αντίληψη, στο μήνα Μάιο συνυπάρχουν οι ιδιότητες του καλού και του κακού, της αναγέννησης και του θανάτου και συγκεντρώνονται την πρώτη του ημέρα, την Πρωτομαγιά.
Ο εορτασμός της Πρωτομαγιάς σηματοδοτεί την τελική νίκη του καλοκαιριού απέναντι στον χειμώνα, την κατίσχυση της ζωής επί του θανάτου και έχει ρίζες που ανάγονται σε προχριστιανικές αγροτικές λατρευτικές τελετές για τη γονιμότητα των αγρών και, κατ' επέκταση, και των ζώων και των ανθρώπων.
Η αρχαιότατη γιορτή της Πρωτομαγιάς συνεχίστηκε στο διάβα των αιώνων με επισημότητα και με διάφορες μορφές και εκδηλώσεις. Μία από τις παλαιότερες γιορτές ήταν τα Ανθεστήρια, η γιορτή των λουλουδιών, η πρώτη επίσημη γιορτή ανθέων των Ελλήνων.
Τα Ανθεστήρια, κατά τη διάρκεια των οποίων πομπές με κανηφόρες που έφερναν άνθη βάδιζαν με μεγαλοπρέπεια προς τα ιερά, ιδρύθηκαν πρώτα στην Αθήνα και έπειτα πήραν πανελλήνια μορφή, αφού διαδόθηκαν και σ άλλες πόλεις της Ελλάδος. Σύμφωνα με το μύθο, στα Ανθεστήρια «ανασταινόταν» ο… σκοτωμένος θεός Ευάνθης, επίθετο του Διόνυσου, από το χυμένο αίμα του οποίου φύτρωσε η άμπελος.
Όταν οι Ρωμαίοι κατάκτησαν την Ελλάδα, η γιορτή της Πρωτομαγιάς, δεν έπαψε να υπάρχει αλλά εμπλουτίστηκε γιατί και οι δύο λαοί πίστευαν, ότι τα λουλούδια αντιπροσωπεύουν την ομορφιά των θεών και φέρνουν δύναμη, δόξα , ευτυχία και υγεία.
Με το πέρασμα των αιώνων, η αρχική έννοια της Πρωτομαγιάς αλλοιώθηκε και επιβίωσαν έθιμα ως απλές λαϊκές γιορτές ( περιφορά δέντρων, πράσινων κλαδιών ή στεφάνων με λουλούδια, ανακήρυξη του βασιλιά ή της βασίλισσας του Μάη, χορός γύρω από ένα δέντρο ή ένα στολισμένο κοντάρι-γαϊτανάκι).
Η Πρωτομαγιά είναι μία από τις ελάχιστες γιορτές, χωρίς θρησκευτικό περιεχόμενο, με εκδηλώσεις που απαντώνται στον λαϊκό πολιτισμό πολλών ευρωπαϊκών λαών, οι οποίες έχουν διατηρηθεί ως τις μέρες μας.
ΕΘΙΜΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ
Το πρωτομαγιάτικο στεφάνι
Ένα από τα πιο γνωστά έθιμα που εξακολουθεί να μας συνδέει με την παραδοσιακή Πρωτομαγιά, μια γιορτή της άνοιξης και της φύσης με πανάρχαιες ρίζες, είναι το πρωτομαγιάτικο στεφάνι.
Ο εορτασμός της Πρωτομαγιάς συνδέεται με την ανθρώπινη χαρά για την άνοιξη και τη βλάστηση. Απότοκο των δοξασιών αυτών είναι το μαγιάτικο στεφάνι που φτιάχνεται από διάφορα άνθη και καρπούς και κρεμιέται στην πόρτα των σπιτιών.
Το μάζεμα των λουλουδιών για το πρωτομαγιάτικο στεφάνι, ενισχύει στη σημερινή εποχή τις σχέσεις του ανθρώπου με τη φύση, από την οποία οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν απομακρυνθεί λόγω του τρόπου ζωής των σύγχρονων πόλεων.
Στα μέρη της Μικράς Ασίας, σε κάθε στεφάνι έβαζαν, εκτός από λουλούδια, ένα σκόρδο για τη βασκανία, ένα αγκάθι για τον εχθρό κι ένα στάχυ για την καλή σοδειά. Το μαγιάτικο στεφάνι στόλιζε τις πόρτες των σπιτιών ως του Αϊ - Γιαννιού του Θεριστή και τότε, το καίγανε στις φωτιές του αγίου.
Στα Δωδεκάνησα, μαζεύουν ένα λουλούδι που το λένε "ανοιχτομάτη" και πιστεύουν πως όποιος το έχει είναι πάντα γερός και τυχερός.
Το αμίλητο νερό
Σε νησιά του Αιγαίου την Πρωτομαγιά, τα κορίτσια σηκώνονταν την αυγή και έπαιρναν μαζί τους τα λουλούδια, που είχαν μαζέψει από την παραμονή και πήγαιναν στα πηγάδια να φέρουν το «αμίλητο νερό» (αμίλητο γιατί το κουβαλούσαν χωρίς να μιλούν). Όταν το έφερναν στο σπίτι, πλένονταν όλοι με αυτό.
Η Πρωτομαγιά των αγροτών
Οι αγρότες φτιάχνουν το Μάη τους με πρασινάδες, καρπούς, σκόρδο για τη βασκανία και αγκάθι για τον εχθρό.
Στις περιοχές της Σμύρνης, την παραμονή της Πρωτομαγιάς, οι αγρότες πήγαιναν στην εξοχή, για να κόψουν οτιδήποτε είχε καρπό: σιτάρι, κριθάρι, σκόρδα, κρεμμύδια, κλαδιά συκιάς με τα σύκα, κλαδιά αμυγδαλιάς με τα αμύγδαλα, κλαδιά ροδιάς με τα ρόδια.
Στην Αγιάσο της Λέσβου, φτιάχνουν στεφάνια από όλα τα λουλούδια και βάζουν μέσα "δαιμοναριά", άγριο χόρτο με πλατιά φύλλα και κίτρινα λουλούδια για να δαιμονίζονται οι γαμπροί.
Στη Σέριφο, από το βράδυ της παραμονής, κρεμούν στην πόρτα ένα στεφάνι από λουλούδια τσουκνίδες, κριθάρι και σκόρδο.
Το Μαγιόξυλο
Σε χωριά της Κέρκυρας, οι κάτοικοι περιφέρουν έναν κορμό κυπαρισσιού, σκεπασμένο με κίτρινες μαργαρίτες που γύρω του έχει ένα στεφάνι με χλωρά κλαδιά.
Με το μαγιόξυλο αυτό, οι νέοι εργάτες ντυμένοι με κάτασπρα παντελόνια και πουκάμισα και κόκκινα μαντήλια στο λαιμό βγαίνουν στους δρόμους, τραγουδώντας το Μάη.
Το Πήδημα της φωτιάς
Νέοι και γυναίκες μεγάλης ηλικίας μαζεύονται την παραμονή της Πρωτομαγιάς, μόλις δύσει ο ήλιος και ανάβουν φωτιές με ξερά κλαδιά που έχουν συγκεντρώσει αρκετές μέρες πριν. Όσο η φωτιά είναι αναμμένη οι γυναίκες χορεύουν κυκλικούς χορούς γύρω από τη φωτιά και τραγουδούν παραδοσιακά τραγούδια για την Πρωτομαγιά.
Τα νέα παιδιά, αφού βρέξουν τα μαλλιά και τα ρούχα τους, πηδούν πάνω από τις φωτιές σαν μία συμβολική πράξη που αποσκοπεί στο να διώξει τον χειμώνα και την αρρώστια. Στην συνέχεια όλοι παίρνουν έναν δαυλό από φωτιά και την πηγαίνουν στο σπίτι τους για να φύγουν όλα τα κακά.
Υπάρχουν και άλλα πολλά έθιμα της Πρωτομαγιάς που γιορτάζονται σε διάφορα μέρη της Ελλάδας: το Μαγιόπουλο, το οποίο ονομάζουν ακόμα Φουσκοδένδρι ή Ζαφείρη, γιορτάζεται στην Ήπειρο και στη Θεσσαλία, το έθιμο του Κλήδωνα (είδος λουλουδιού) στο δήμο Κόζιακα, το έθιμο της πιπεργιάς στην Εύβοια, τα Ξόρκια της Πρωτομαγιάς για το διώξιμο των φιδιών στην Ήπειρο, κ.λπ.
Ο Ιμπραίμ ανέφερε ότι ο Σαίφ ήταν πολίτης και όχι μέλος των ενόπλων δυνάμεων της Λιβύης, ήταν 29 ετών και σπούδαζε στη Γερμανία.
Λίβυοι αξιωματούχοι οδήγησαν τους δημοσιογράφους στο οίκημα όπου βρήκαν το θάνατο τα μέλη της οικογένειας του Λίβυου ηγέτη, το οποίο είχε βληθεί τουλάχιστον από τρεις πυραύλους. Η οροφή του κτηρίου είχε καταρρεύσει σε πολλά σημεία αφήνοντας τις ατσάλινες δοκούς θωράκισης σωριασμένες ανάμεσα σε πλάκες σκυροδέματος.Νεκρός ο μικρότερος γιος του Καντάφι και τρία από τα εγγόνια του από την αεροπορική επιδρομή του ΝΑΤΟ σε μία από τις οικίες του στην Τρίπολη.
Ένα επιτραπέζιο ηλεκτρονικό ποδοσφαιράκι παρέμενε άθικτο στο αίθριο του κήπου του οικήματος, που βρισκόταν σε αριστοκρατική συνοικία της Τρίπολης.