03 Οκτωβρίου 2011

Αύριο μια σοβαρή αποκάλυψη για τον Βενιζέλο

Μια αποκάλυψη που θα οδηγούσε σε παραίτηση... αν ήταν υπουργός της ΝΔ...
Θυμίζουμε ότι ο Τσιτουρίδης παραιτήθηκε για την μεταγραφή του γιού του που ούτε στοίχισε στο Κράτος ούτε έκοψε τη θέση κάποιου άλλου παιδιού μιας και μεταγράφηκε σαν υπεράριθμος.

Αύριο μετά τις 10 ο πρωί

02 Οκτωβρίου 2011

Πού ανακαλύψαμε τον Γιώργο Βουλγαράκη

Στροφή στην... ακαδημαϊκή διδασκαλία κάνει αυτή την περίοδο ο Γιώργος Βουλγαράκης.
Εκτός από Επιστημονικός Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, που είναι εδώ και αρκετό καιρό, διδάσκει πλέον και στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Το "Newsbomb" εντόπισε τον κ. Βουλγαράκη στην αίθουσα που έκανε μάθημα και σας δίνει ένα αποκλειστικό στιγμιότυπο.

Θα σκεφθείτε τι δίδασκε ο κ. Βουλγαράκης; Χρηματοοικονομική Λογιστική στους μεταπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου, είναι η απάντηση.

Οι συνεργάτες του λένε ότι «Είναι ένα διάλειμμα απ' την πολιτική»... Ίδωμεν...

Αναθεώρηση του ελλείμματος του 2011 στο 8,5%

http://www.newsit.gr/files/Image/02-10-2011/resized/benizelos_proypologismos_515_355.jpg
Στον αέρα οι στόχοι του προϋπολογισμού. Απο το '12 η εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο. Πιο πίσω τα αναδρομικά στους δικαστικούς.

Ο κύβος ερρίφθη για τα μέτρα και τους στόχους του προυπολογισμού για το 2011 και 2012 αφού τρόικα και Ε. Βενιζέλος συμφώνησαν συναποφασίζοντας το προσχέδιο του προυπολογισμού, το οποίο εγκρίθηκε απο το υπουργικό συμβούλιο και κατατίθεται στη Βουλή τη Δευτέρα.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι το φετινό έλλειμμα στο Προσχέδιο του Προϋπολογισμού, έναντι δημοσιονομικού στόχου 17,1 δισ. ευρώ, δηλαδή 7,8% του σημερινού ΑΕΠ, προσδιορίζεται στο 8,5% του ΑΕΠ (18,69 δισ. ευρώ), καταγράφεται δηλαδή μία απόκλιση 0,7% του ΑΕΠ, λόγω ύφεσης (-5,5%).

Αλλά και αυτός ο στόχος είναι στον "αέρα", αφού σύμφωνα με την ανακοίνωση, η επίτευξή του εξαρτάται από την ανταπόκριση τόσο του κρατικού μηχανισμού, όσο και των ίδιων των πολιτών.

Πάντως όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση με την εφαρμογή των μέτρων που έχουν ήδη αποφασιστεί διασφαλίζεται, ούτως ή άλλως, η επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου του 2012, καθώς και τα δύο έτη (2011/2012) αντιμετωπίζονται από κοινού.

Όπως και να έχει η δέσμη των πρόσθετων μέτρων που έχει αποφασιστεί και ανακοινωθεί για το 2011 και το 2012 είναι συνολικού ύψους 6,6 δισ. ευρώ.

Για το 2012, στο ποσό αυτό προστίθενται λογιστικά και 280 εκατομμύρια ευρώ που είχαν επιδικαστεί και επρόκειτο να καταβληθούν αναδρομικά στους δικαστικούς λειτουργούς: Το ποσό αυτό θα καταβληθεί αργότερα στους διακαιούχους -μετά το τέλος του προγράμματος προσαρμογής- ενώ η εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης και του πετρελαίου κίνησης, θα εφαρμοστεί από 15 Οκτωβρίου 2012.

Για το 2012 ο στόχος είναι το έλλειμμα να διαμορφωθεί στο 6,8% του ΑΕΠ ή 14,65 δισ. ευρώ. Αυτό το ύψος του συνολικού δημοσιονομικού ελλείμματος (συμπεριλαμβανομένου και του κόστους εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους) το 2012, επιτρέπει την παραγωγή πρωτογενούς πλεονάσματος 3,2 δισ. ευρώ ή 1,5% του ΑΕΠ, που -σύμφωνα με την ανακοίνωση- σηματοδοτεί την είσοδο της χώρας σε μία άλλη δημοσιονομική φάση.

Ολυμπιακός - ΠΑΟΚ 2-1. Βίντεο με τα γκολ

Μπαλάφας 0-1



Φουστέρ 1-1




Τζιμπούρ 2-1

Το ΠΑΣΟΚ τους προσέλαβε το ΠΑΣΟΚ τους διώχνει: Επετεύχθη συμφωνία για τις απολύσεις στο δημόσιο (όλο το σχέδιο της εφεδρείας)

http://www.skai.gr/files/temp/66738F46EEA105D8EA5C9319E0344C2C.jpgΤην ένταξη περίπου 30.000 υπάλληλων σε καθεστώς εφεδρείας αποφάσισε το υπουργικό. Στην εφεδρεία αναμένεται  να βγουν εργαζόμενοι αορίστου χρόνου σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που βρίσκονται 12 – 24 μήνες προ σύνταξης. Δεν πρόκειται να χάσουν κανένα συνταξιοδοτικό δικαίωμα και θα βγουν σε πλήρη σύνταξη.

Η ίδια ρύθμιση αφορά εργαζόμενους και σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου. Συνολικά πρόκειται για 18.000 – 20.000 εργαζόμενους.

Παράλληλα, 1000 εργαζόμενοι θα βγουν σε εφεδρεία από οργανισμούς που καταργούνται, ενώ 6.000 – 7.000 θα φύγουν ως πλεονάζον προσωπικό. 

Παράλληλα, εγκρίθηκε το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2012. Το έλλειμμα προσδιορίζεται στο 8,5% του ΑΕΠ (18,69 δισ. ευρώ) έναντι δημοσιονομικού στόχου 7,8% (17,1 δισ. ευρώ).

Μετά το τέλος της συνεδρίασης, ο κυβερνητικός Εκπρόσωπος Ηλίας Μόσιαλος έκανε την παρακάτω ανακοίνωση:

«Η παρούσα πρόταση για το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας είναι αποτέλεσμα πολύωρων συνεδριάσεων της Διυπουργικής Επιτροπής, που συγκροτήθηκε για το σκοπό αυτό, με τη συμμετοχή του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Οικονομικών, των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Εσωτερικών, Παιδείας, Εργασίας, του υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Οικονομικών. Είναι, επίσης, το αποτέλεσμα μακρών και δύσκολων διαπραγματεύσεων με την Τρόικα, η οποία επέμενε στην άποψη ότι η εργασιακή εφεδρεία έπρεπε να είναι προθάλαμος απολύσεων και όχι προσυνταξιοδοτικό καθεστώς. Κατά τις συζητήσεις με τη Τρόικα παρουσιάστηκαν διάφορες πιθανές λύσεις μεταξύ των οποίων και η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας, πρόταση που η Κυβέρνηση δήλωσε έτοιμη να αποδεχθεί σε περίπτωση συμφωνίας της Τρόικα. Η πρόταση που τελικά διαμορφώσαμε, είναι η ηπιότερη δυνατή εκδοχή ως προς τις κοινωνικές επιπτώσεις, ενώ παράλληλα τηρεί τις δεσμεύσεις του Μνημονίου: α) για ένταξη 30.000 εργαζομένων του δημόσιου τομέα, β) εξοικονόμηση, εντός του 2012, 300 εκ. Ευρώ, και γ) ολοκλήρωση της διαδικασίας έως τα τέλη του 2011.

Η πρόταση τους υπουργικού για την εργασιακή εφεδρεία, περιλαμβάνει δύο φάσεις και επτά διαφορετικές αλλά συμπληρωματικές δράσεις:

ΦΑΣΗ Α΄ (2011):
Δράση 1η:
Όλοι οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, και σε ΝΠΔΔ και σε ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα, με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι κατά τους επόμενους 12-24 μήνες αποκτούν δικαίωμα εξόδου με πλήρη σύνταξη, τίθενται σε καθεστώς εφεδρείας. Μετά το τέλος της περιόδου εφεδρείας οι εργαζόμενοι συνταξιοδοτούνται με πλήρη σύνταξη, το επίπεδο της οποίας δε θίγεται από το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας.
Δράση 2η: Οι υπάλληλοι του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ με σχέση δημοσίου δικαίου, οι οποίοι κατά τους επόμενους 12-24 μήνες αποκτούν δικαίωμα εξόδου με πλήρη σύνταξη, τίθενται σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς, αφού προηγουμένως τερματιστεί η υπαλληλική σχέση τους με κατάργηση των οργανικών θέσεων που κατέχουν. Μετά την ολοκλήρωση της προσυνταξιοδοτικής περιόδου, οι παραπάνω υπάλληλοι λαμβάνουν πλήρη σύνταξη, το επίπεδο της οποίας δεν θίγεται από τη περίοδο του προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος.
Από τις ανωτέρω δύο δράσεις εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός 18-20.000 εργαζομένων.
Δράση 3η: Οι εργαζόμενοι στους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα που καταργούνται, και μέρος των εργαζομένων των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ των φορέων που απορροφώνται, συγχωνεύονται ή περιορίζονται, τίθενται σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας. Η διαδικασία τελεί υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ Οι εργαζόμενοι που διαθέτουν τις αναγκαίες προϋποθέσεις, επαναπροσλαμβάνονται το ταχύτερο δυνατόν με βάση τα όσα προβλέπονται στο σχετικό ΠΔ. Θα δημιουργηθούν ειδικά προγράμματα επανακατάρτισης, στο πλαίσιο του ΟΑΕΔ για όσους εργαζόμενους παραμείνουν στο καθεστώς εφεδρείας.
Από τη δράση αυτή εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός περίπου 1.000 εργαζομένων.
Δράση 4η: Τερματισμός του προνομιακού καθεστώτος που έχει δοθεί σε δημοσίους υπαλλήλους και λοιπούς εργαζομένους που έχουν ήδη δικαίωμα πλήρους σύνταξης να παραμείνουν στην ενεργό υπηρεσία, παρατείνοντας το ηλικιακό όριο υποχρεωτικής αποχώρησης (δε θα ενταχθούν σε εφεδρεία αλλά σε άμεση συνταξιοδότηση).
Δράση 5η: Προβλέπεται ταχεία διαδικασία εντοπισμού υπηρεσιακών μονάδων φορέων της κεντρικής κυβέρνησης που δεν έχουν λόγο ύπαρξης ή διαθέτουν πολύ μεγάλο ποσοστό πλεονάζοντος προσωπικού. Η αξιολόγηση θα γίνει υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, με νομοθετημένα αντικειμενικά κριτήρια που εφαρμόζονται αυτόματα. Από το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτές τις υπηρεσιακές μονάδες, θα ζητηθεί να αποδεχθεί μετάθεση σε άλλες υπηρεσίες ή, αλλιώς, να ενταχθεί σε καθεστώς εφεδρείας λόγω κατάργησης της οργανικής θέσης του.
Δράση 6η: Συνεχίζεται με εντατικό ρυθμό η αναδιάρθρωση ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ που καταργούνται ή συγχωνεύονται. Για τους εργαζόμενους στους φορείς αυτούς θα ισχύσουν τα προβλεπόμενα στη δράση 3.
Από τις δράσεις 5 και 6 εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός περίπου 6-7.000 εργαζομένων.

ΦΑΣΗ Β' (2012-13):
Δράση 7η:
Οργανώνεται διαδικασία αξιολόγησης της διάρθρωσης, των αρμοδιοτήτων και του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών, στο πλαίσιο των ευρημάτων της πρόσφατης μελέτης του ΟΟΣΑ για την ελληνική δημόσια διοίκηση, με στόχο τη μείωση των υφιστάμενων υπηρεσιακών μονάδων (όχι των θέσεων του υπηρετούντος προσωπικού) κατά περίπου 30%. Η αξιολόγηση θα γίνει με αξιοποίηση της Τεχνικής Βοήθειας της Ε.Ε., με τη συμμετοχή εξωτερικών εμπειρογνωμόνων και του ΟΟΣΑ. Ειδικά ως προς την αξιολόγηση του προσωπικού, η διαδικασία τελεί υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Το πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει και δεν θα είναι δυνατόν να απορροφηθεί παραγωγικά σε άλλες θέσεις στο δημόσιο τομέα, θα ενταχθεί σε καθεστώς εφεδρείας και σε προγράμματα επανακατάρτισης και εναλλακτικής κοινωνικής απασχόλησης.

Έχει ακόμη δρόμο ο Ολυμπιακός...

Σαφώς και η νίκη επί του ΠΑΟΚ στο Καραϊσκάκη ήταν εξαιρετικά σημαντική, αν αναλογιστεί κανείς την φόρμα του Δικέφαλου... Όμως το πρωτάθλημα έχει δρόμο και ο Ολυμπιακός έχει μερικά φάλτσα που πρέπει να διορθώσει...


Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com

Τηλεοπτική διαφήμιση που απευθύνεται σε σκύλους

http://www.csrperformancesummit.com/assets/templates/gsmi/logos/Nestle_Purina_PetCare.gifΗ πρώτη διαφήμιση που απευθύνεται σε σκύλους είναι πλέον γεγονός, σύμφωνα με τη Nestle, η οποία είναι ένας από τους παγκοσμίως μεγαλύτερους παραγωγούς τροφών για κατοικίδια. Η τηλεοπτική διαφήμιση έχει σχεδιαστεί ειδικά για σκύλους και χρησιμοποιεί έναν ήχο υψηλής συχνότητας προκειμένου να τραβήξει την προσοχή των τετράποδων.

Ως γνωστόν οι σκύλοι ακούνε σχεδόν διπλάσιες συχνότητες ήχων απ' ότι οι άνθρωποι, μπορώντας έτσι να ακούσουν ήχους που δεν πιάνει το ανθρώπινο αυτί ενώ έχουν και καλύτερη ικανότητα διαχωρισμού τους.

Η διαφήμιση θα προβληθεί αυτή την εβδομάδα στην Αυστρία και περιλαμβάνει ήχους σαν αυτούς που βγάζουν οι σφυρίχτρες και τα παιχνίδια για σκύλους.

Το τμήμα της Nestle που έχει τις τροφές για τα κατοικίδια, PetCare, το πρώτο εξάμηνο του 2011 έκανε τζίρο 4.8 δις ελβετικά φράγκα, που αντιστοιχούν στο 12% της παγκόσμιας αγοράς και ανταγωνίζεται την Mars, κάτοχο της μάρκας Pedigree , για την πρώτη θέση.

http://www.vancouversun.com/business/fp/yourmoney/Nestle+first+pitch+directly+dogs/5485099/story.html#ixzz1ZdXAGl7T

Αίτημα για δημοψήφισμα παραμονής ή όχι στην ΕΕ, θα συζητηθεί στη βρετανική Βουλή

https://rt.com/files/news/uk-referendum-eu-membership-863/prime-conference-party-centre.n.jpgΣε πελάγη ευτυχίας πλέουν οι βρετανοί ευσκεπτικιστές μετά την απόφαση της Βουλής να εγκρίνει αίτημα προκειμένου να συζητηθεί ο προκήρυξη δημοψηφίσματος για την παραμονή ή την αποχώρηση της Μ.Βρετανίας απ' την ΕΕ.

100.000 πολίτες και μεταξύ αυτών και δύο βουλευτές των συντηρητικών του D. Cameron υπέγραψαν ψήφισμα με το οποίο ζητάνε δημοψήφισμα για την παραμονή ή όχι της χώρας στην ΕΕ. Αφού το παρέδωσαν στη Βουλή, η αρμόδια επιτροπή αποφάσισε να συζητηθεί το θέμα σε μια προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση που μάλλον θα γίνει πριν τα Χριστούγεννα.

Ακόμα και αν όμως η πλειοψηφία στη Βουλή ταχθεί υπερ του δημοψηφίσματος, το αποτέλεσμα του δεν μπορεί να είναι δεσμευτικό για την κυβέρνηση. Ο D. Cameron έχει επανειλημμένα ταχθεί κατά της εξόδου της Μ. Βρετανίας από την ΕΕ ενώ όπως δήλωσε πριν μερικές μέρες θα ταχθεί και εναντίον της διενέργειας δημοψηφίσματος.

Περισσότερα στο https://rt.com/news/uk-referendum-eu-membership-863/

Θα εκβίαζε το ΛΑ.Ο.Σ πολιτικούς αντιπάλους? (βίντεο)

Μπαααα! Αυτά γίνονται σε άλλες χώρες, όχι στην Ελλάδα. Δείτε και το βίντεο

Και τώρα... αποθεώστε τον Μανόλο!

Η ΑΕΚ κατάφερε να κερδίσει τον Πανιώνιο μέσα στη Νέα Σμύρνη και πλέον περιμένω άπαντες να αναφωνήσουν ένα μεγάλο ζήτω για τον Μανόλο Χιμένεθ... Κάτι μου λέει πως θα αντιστραφεί εύκολα το κλίμα...


Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com

Olympiacos – PAOK Live Stream (20:30)

Η Ελλάδα φορολογεί διπλά Έλληνες της Αυστραλίας και όλους τους ομογενείς

ΒΑΘΥΤΑΤΑ πικραμένος επισκέφθηκε τα γραφεία του «Νέου Κόσμου» ο συμπάροικος Γιώργος Βασιλόπουλος, για μας καταθέσει τις «ελληνικές» εμπειρίες του μαζί με την υπογράμμιση ότι το θέμα δεν αφορά μόνο τον ίδιο, αλλά πιθανότατα και πολλούς άλλους ομογενείς που έχουν επαναπατριστεί στην Ελλάδα.


Είναι το θέμα της «διπλής φορολογίας», όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, το οποίο και θεωρεί άδικο για τους ομογενείς προσθέτοντας πως όχι μόνο δεν θα αποφέρει έσοδα στην Ελλάδα αλλά πιθανότητα θα της στερήσει και σημαντικά κεφάλαια.

Ο κ. Βασιλόπουλος βρέθηκε νέος, όπως οι περισσότεροι συμπάροικοι, στην Αυστραλία.
 
Με ακούραστο συμπαραστάτη του την ακούραστη σύζυγό του, Έλενα, εργάστηκαν σκληρά όλη τους την ζωή τους.
 
Όνειρό τους ήταν, μόλις αποκτήσουν την οικονομική δυνατότητα, να «ζήσουν» την λατρεμένη τους Ελλάδα που τόσο στερήθηκαν.

Έκαναν μαγαζιά στην Αυστραλία και με το μόχθο τους κατάφεραν να ορθοποδήσουν. Με σκληρή δουλειά, πειθαρχία και σωστή διαχείριση, δημιούργησαν μια αξιόλογη περιουσία και ένα μεγάλο μέρος το επένδυσαν σε μετοχές για να μπορέσουν να ζήσουν τα υπόλοιπα χρόνια τους μεταξύ Ελλάδας και Αυστραλίας. Όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες τους και οι επενδύσεις τους έγιναν στην Αυστραλία.

Από εδώ πήραν ένα σημαντικό κεφάλαιο και πήγαν στην Καλαμάτα όπου έκτισαν το σπίτι τους. Με κεφάλαια από την Αυστραλία. Με χρήματα από την Αυστραλία ζούσαν και στην Ελλάδα.

Όλα αυτά με αποδείξεις. Γι΄ αυτό και είναι αγανακτισμένος ο κ. Βασιλόπουλος.

«Αγόρασα», μας λέει, «ένα αυτοκίνητο. Ένα ακριβό αυτοκίνητο, γιατί και λόγω ηλικίας ήθελα ένα καλό και σίγουρο αυτοκίνητο, αλλά και γιατί μετά από τόσα χρόνια σκληρής δουλειάς στην Αυστραλία θεώρησα πως το άξιζα εγώ και η γυναίκα μου».
Αυτό, λοιπόν, το αυτοκίνητο, θεωρήθηκε «τεκμήριο» από την Εφορία που φορολόγησε τον κ. Βασιλόπουλο, σύμφωνα με τα όσα είπε ο ίδιος στο «Νέο Κόσμο» με 35.000 ευρώ το 2009 και 15.000 ευρώ πέρυσι (μιας και θεώρησε ότι έπεσε η αξία του οχήματος).
 Μάταια ο συμπάροικος υποστήριξε ότι το αυτοκίνητο το αγόρασε με χρήματα από την Αυστραλία για τα οποία είχε ήδη φορολογηθεί και, όπως τονίζει, μπορεί να το αποδείξει.

«Θεωρώ άδικο», μας λέει, «να με φορολογούν δυο φορές. Εγώ στην Ελλάδα δεν έβγαλα σεντ. Όλα τα χρήματα τα πήγα από την Αυστραλία. Με αυτά έκτισα το σπίτι, με αυτά ζω κάθε φορά που πηγαίνω, με αυτά αγόρασα το αυτοκίνητο. Και επιπλέον, η Ελλάδα δεν μου προσφέρει τίποτα. Ούτε καν στοιχειώδη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Έχω τη δική μου ιδιωτική ασφάλεια».
 Ο κ. Βασιλόπουλος θεωρεί άδικο το μέτρο.
«Καταλαβαίνω», μας λέει, «την προσπάθεια να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή. Και την υποστηρίζω. Αλλά όχι επειδή υπάρχουν φοροφυγάδες που διαφεύγουν κάποιοι να φορολογούνται διπλά».
Ο συμπάροικος λέει πως δεν έχει καμιά αντίρρηση να πληρώσει την έκτακτη εισφορά για τα ακίνητα.
«Για το σπίτι δεν το συζητώ» μας λέει, αλλά τα περί «τεκμηρίου» του αυτοκινήτου τα θεωρώ άδικα.Και όχι μόνο άδικα, αλλά και αποτρεπτικά για την ελληνική οικονομία. Με τέτοια μέτρα, άνθρωποι σαν και μένα -και είναι πολλοί οι συμπάροικοι που θέλουν τα περνούν μεταξύ Ελλάδας και Αυστραλίας τα συντάξιμα τους χρόνια- αποθαρρύνονται από το να εισάγουν συνάλλαγμα στην Ελλάδα για να φτιάξουν τα σπίτια τους, για να έχουν αυτοκίνητο να κυκλοφορούν αλλά και να ζουν εκεί. Και σας διαβεβαιώνω ότι οι Ελληνοαυστραλοί ξοδεύουν πολλά κάθε χρόνο».

Ο κ. Βασιλόπουλος ήρθε στο «Νέο Κόσμο» να δημοσιοποιήσει το παράπονό του με την ελπίδα ότι οι αρμόδιοι -και μέσω των εδώ διπλωματικών μας Αρχών- θα ευαισθητοποιηθούν και θα το τροποποιήσουν.

«Πιστεύω ακράδαντα», κατέληξε, «πως δεν θα πρέπει να φορολογείται το χρήμα του Έλληνα μετανάστη που επισκέπτεται την Ελλάδα και το οποίο χρησιμοποιεί για προσωπικές του ανάγκες, όπως είναι το αυτοκίνητο. Ειδικά, μάλιστα, όταν το χρήμα αυτό έχει ήδη φορολογηθεί, όπως στην περίπτωσή μου, στην Αυστραλία».

Εμείς δημοσιεύουμε τους ισχυρισμούς του κ. Βασιλόπουλου μαζί με την δέσμευση ότι θα το «ψάξουμε» περισσότερο για να δούμε τι ακριβώς ισχύει.

http://neoskosmos.com/news/el/node/17022

Βίντεο από την πορεία εφέδρων των Ειδικών Δυνάμεων προς την βουλή.

Εκατοντάδες έφεδροι των Ειδικών Δυνάμεων αλλά και απλοί πατριώτες έλαβαν μέρος στην πορεία που ξεκίνησε από την πλατεία Ομονοίας και κατέληξε στην βουλή. Οι έφεδροι των Ειδικών Δυνάμεων είναι εδώ και δεν θα επιτρέψουν σε οποιοδήποτε ΠΡΟΔΟΤΗ να ξεπουλήσει την Ελλάδα μας.




ΠΗΓΗ: http://ieroslochos.blogspot.com/2011/10/blog-post_9310.html

Κ Σημίτης: Το σύνδρομο της στρουθοκαμήλου

http://kartesios.com/wp-content/uploads/2010/12/simitis1.jpg
Του Κωστα Σημιτη

Διάφοροι πολιτικοί και εμπειρογνώμονες μάς διαβεβαιώνουν ότι έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη δεν είναι δυνατή, διότι δεν προβλέπεται από τις Συνθήκες η αποχώρηση χώρας ή η αποπομπή της. Μας καθησυχάζουν, λοιπόν, λέγοντας: μη φοβάστε, δεν συμφέρει την Ενωση να αποχωρήσουμε, δεν θα εμμείνουν στις απαιτήσεις τους, γιατί αλλιώς θα καταστραφούν και οι ίδιοι.

Αλλοι ισχυρίζονται ότι «καμιά από τις ισχυρές χώρες της Ευρώπης δεν επιθυμεί την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ, κάτι που αποσαφηνίσθηκε από τις δηλώσεις Μέρκελ - Σαρκοζί». Εχουμε άρα ελευθερία κινήσεων. Υπάρχουν επίσης εκείνοι που πιστεύουν ότι η Ευρωζώνη έτσι κι αλλιώς θα καταρρεύσει. Δεν χρειάζεται λοιπόν να ακολουθούμε περιορισμούς. Το κλίμα ότι έχουμε πολύ μεγαλύτερα περιθώρια πρωτοβουλιών, απ’ ό,τι αρχικά πιστεύαμε, οδήγησε σε εφησυχασμό. Επιβεβλημένα μέτρα με πολιτικό κόστος αναβλήθηκαν ή τροποποιήθηκαν. Οταν δεν καταβλήθηκε η έκτη δόση του δανείου στα μέσα Σεπτεμβρίου, διαπιστώσαμε έκπληκτοι ότι οι εταίροι μας έχουν αρκετά διαφορετικές απόψεις από μας σε σχέση με το τι πρέπει να γίνει. Οι κρίσεις δεν αντιμετωπίζονται ούτε με αβάσιμες ελπίδες ούτε με φαντασιώσεις. Η γνώση της πραγματικότητας είναι προϋπόθεση της αντιμετώπισής τους.

Στις Συνθήκες πράγματι δεν προβλέπονται ρήτρες αποπομπής μιας χώρας από την ΟΝΕ. Αλλά μόνον όσοι εθελοτυφλούν μπορούν να πιστεύουν ότι κατόπιν τούτου δεν διατρέχει κίνδυνο η Ελλάδα. Η πραγματικότητα της λειτουργίας της Ενωσης καθορίζει το πλαίσιο για την παραμονή ή την έξοδο μιας χώρας. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό να προβλέπουμε και να μην εφησυχάζουμε. Οι όποιες διαβεβαιώσεις ηγετών της Ενωσης είναι δεσμευτικές στο μέτρο, που η Ελλάδα τηρεί τις υποχρεώσεις της. Αν δεν ανταποκρίνεται στα συμφωνηθέντα -όπως ισχυρίζονται ότι συμβαίνει- δεν ισχύουν.

Η συμφωνία του Ιουλίου 2011 εξασφάλισε στην Ελλάδα πρόσθετη χρηματοδότηση και μερική αναδιάρθρωση του χρέους της, ώστε να διευκολύνει την επάνοδο της χώρας στις αγορές το 2014. Η συμφωνία αυτή υποδηλώνει το σχέδιο που επιδιώκει να εφαρμόσει ο ηγετικός πυρήνας της Ενωσης. Επιθυμεί, κατά την αρχή λειτουργίας του Νέου Μόνιμου Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) το 2013 ή και ακόμη γρηγορότερα, να δώσει την οριστική λύση του προβλήματος των υπερχρεωμένων χωρών με βάση τις καταστατικές διατάξεις του Μηχανισμού. Σύμφωνα μ’ αυτές, όποια κράτη έχουν βιώσιμο χρέος, όποια δηλαδή έχουν τη δυνατότητα να αντλήσουν κεφάλαια από τις αγορές, θα συνεχίσουν να υποστηρίζονται. Τα άλλα, των οποίων το χρέος δεν είναι βιώσιμο, θα πρέπει να τα βγάλουν πέρα μόνα τους. Νέα χρηματοδότηση δεν θα δοθεί παρά μόνο για εξαιρετικά περιορισμένο χρόνο. Οσες χώρες δεν θα μπορέσουν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους, θα ενταχθούν σε μια διαδικασία ελεγχόμενης χρεοκοπίας. Στόχος θα είναι να περιορισθούν οι αρνητικές επιπτώσεις στο ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα.

«Οικειοθελής αναστολή»

Ελεγχόμενη χρεοκοπία σημαίνει ελεγχόμενη συμπεριφορά των δανειστών, συμφωνία μεταξύ των δανειστών και της οφειλέτριας χώρας για την αναδιάρθρωση του χρέους, δηλαδή παράταση του χρόνου εξόφλησης, περιορισμός (κούρεμα) των απαιτήσεων των τραπεζών, ρυθμίσεις που εγγυώνται την εξόφληση, όπως εκχώρηση των χρημάτων των κοινοτικών προγραμμάτων στις τράπεζες, νέοι κανόνες για το καταβλητέο επιτόκιο. Η ελεγχόμενη χρεοκοπία συνεπάγεται την οικειοθελή «αναστολή» της συμμετοχής της χώρας που χρεοκοπεί στην Ευρωζώνη. Η παραμονή της θα σήμαινε συνέχιση των κλυδωνισμών που προκαλεί η αδυναμία της στην αξία του ευρώ. Το ευρώ θα έχανε αμέσως αξία απέναντι στο δολάριο ή τη λίρα με αποτέλεσμα τη φυγή των επενδυτών προς άλλα νομίσματα. Η Ευρωζώνη θα εγκατέλειπε τη φιλοδοξία να είναι μια από τις πιο ισχυρές και ανταγωνιστικές οικονομίες. Η Γερμανία, η Γαλλία αλλά και άλλες χώρες δεν είναι διατεθειμένες να υποστούν μια τέτοια εξέλιξη. Θα αντιδράσουν σκληρά σε όσους δανείστηκαν τεράστια ποσά χωρίς να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.

Η «οικειοθελής αναστολή» είναι άλλωστε το λογικό επακόλουθο ενός συστήματος, όπου όλοι είναι υποχρεωμένοι να τηρούν ορισμένους κανόνες για να λειτουργήσει. Αν κάποιος αρνείται να τους εφαρμόσει και κάνει του κεφαλιού του, το σύστημα ή θα τον αποπέμψει ή θα αυτοαναιρεθεί. Αυτοαναίρεση της Ευρωζώνης λόγω μιας μικρής περιφερειακής χώρας δεν πρόκειται να συμβεί. Τα άλλα κράτη έχουν επενδύσει τεράστιους πόρους και προσπάθεια στην ΟΝΕ, ώστε να αποδεχθούν μοιρολατρικά την αδιαφορία ενός μέλους για τις κοινές ρυθμίσεις.

Οι διαπιστώσεις αυτές απαντούν με σαφήνεια στον ισχυρισμό ότι δεν επιτρέπεται «νομικά» η αποχώρησή μας από το ευρώ. Οι νομικοί κανόνες για την έξοδό μας έχουν ήδη ουσιαστικά καθοριστεί. Το αργότερο το 2014 λοιπόν θα κριθεί το μέλλον της Ελλάδας στην Ευρωζώνη. Ο χρόνος που μας μένει για να αποφύγουμε την έξωση είναι το πολύ τρία περίπου χρόνια και με την προϋπόθεση ότι δεν θα συμβεί στο μεταξύ κάποιο ατύχημα. Ας σημειωθεί εδώ, ότι στην Ευρωζώνη άρχισαν να κυκλοφορούν σενάρια επιτάχυνσης των διαδικασιών. Επιδιώκεται να λειτουργήσει ο Μηχανισμός αντί το δεύτερο εξάμηνο του 2013 ήδη από το πρώτο εξάμηνο του 2012. Ο διαθέσιμος χρόνος για την ανατροπή της αρνητικής μας πορείας θα είναι ελάχιστος σ’ αυτή την περίπτωση.

Η αναστολή της συμμετοχής μας στην Ευρωζώνη θα σημάνει πιθανότατα επάνοδο στη δραχμή. Η ισοτιμία της νέας δραχμής προς το ευρώ θα είναι πολύ κατώτερη εκείνης με την οποία πραγματοποιήθηκε η είσοδος στην Ευρωζώνη (1 ευρώ=340 δρχ.) Ενα ευρώ θα αντιστοιχεί σε εξακόσιες δραχμές ή και πολύ παραπάνω. Η οριστική τιμή της δραχμής θα καθορισθεί τελικά από τις αγορές ύστερα από αλλεπάλληλες υποτιμήσεις. Οι Ελληνες θα χάσουμε ένα μεγάλο ποσοστό της αξίας των χρημάτων μας, οι μισθωτοί ένα μεγάλο τμήμα της αγοραστικής τους δύναμης. Οι τιμές των εισαγόμενων ειδών θα αυξηθούν κατά το ύψος της υποτίμησης. Πολλά εγχώρια αγαθά θα ακολουθήσουν και αυτά την αλματώδη άνοδο των τιμών μια που οι περισσότερες πρώτες ύλες προέρχονται από το εξωτερικό. Η ανάκαμψη θα είναι εντελώς αβέβαιη για πολύ καιρό γιατί οι μοχλοί ανάπτυξης που είναι ήδη ασθενείς θα παραμείνουν περιορισμένοι.

Η ελεγχόμενη χρεοκοπία, έξωση, θα πραγματοποιηθεί, ίσως με υποσχέσεις για σύντομη επάνοδο στο ευρώ. Παρ’ όλα αυτά θα είναι πιθανότατα εξίσου δραματική με τη μη ελεγχόμενη. Για την κυκλοφορία του ευρώ στην Ελλάδα είχαν γίνει προετοιμασίες ενός έτους. Για την επανακυκλοφορία της δραχμής δεν θα μπορεί να γίνει ούτε μιας μέρας προπαρασκευαστική δουλειά. Μόλις μαθευτεί ότι είναι σε εξέλιξη η εγκατάλειψη του ευρώ θα κυριαρχήσει πανικός στην αγορά. Τράπεζες και καταθέτες θα προσπαθήσουν να εξασφαλίσουν αμέσως όσο το δυνατό περισσότερα ευρώ για να τα στείλουν στο εξωτερικό ή να αποθηκεύσουν.

Ο βέβαιος πανικός δεν θα είναι η μόνη δυσκολία στην αλλαγή του νομίσματος. Το τραπεζικό μας σύστημα έχει προσανατολιστεί στο ευρώ, όσον αφορά τη διαχείρισή του, λογισμικό, υπολογιστές, εκπαίδευση. Η αλλαγή του ώστε να εργασθεί με το νέο νόμισμα απαιτεί τεράστιο κόστος και αρκετό χρόνο. Κερδοσκοπία, απάτες, αβεβαιότητα θα κυριαρχήσουν. Τα χρέη μας προς το εξωτερικό, που θα πρέπει να αποπληρωθούν σε ευρώ, αυτομάτως θα αυξηθούν κατά το ποσοστό της υποτίμησης. Ελληνικές επιχειρήσεις που συναλλάσσονταν με το εξωτερικό θα βρεθούν ίσως σε μια νύχτα με διπλάσια χρέη. Το δημόσιο χρέος θα φτάσει δυσθεώρητα ύψη. Οποια και αν είναι η έκταση της αναδιάρθρωσής του, η εξόφλησή του θα παραμένει προβληματική. Το 1996, η Ελλάδα αποπλήρωνε ακόμη οφειλές που προέκυψαν πριν από το 1900. Τα εγγόνια μας θα εξοφλούν και αυτά πιθανότατα δάνεια, που θα έχουν συμφωνηθεί δεκαετίες πριν γεννηθούν. Θα πραγματοποιηθεί ανακατανομή του εισοδήματος και πλούτου χωρίς κανόνες και ηθική δικαιολόγηση. Η κοινωνική αναταραχή θα είναι έντονη, η οργή ανάλογη της χωρίς προηγούμενο φτώχειας και ανεργίας.

Θα υπάρξουν δισταγμοί, αναστολές, προσπάθειες της τελευταίας στιγμής για να αποτραπεί από την ίδια την Ευρωζώνη ο εξοστρακισμός μιας χώρας-μέλους με καταστροφικές συνέπειες για την οικονομία της. Δεν θα εφαρμοστεί όμως η ίδια συνταγή διάσωσης που ίσχυσε μέχρι τώρα: νέα δάνεια, νέες υποσχέσεις της Ελλάδος, νέες εγγυήσεις, νέα παρακολούθηση εκ μέρους της τρόικας. Το τελευταίο βήμα θα είναι ο αναγκαστικός διαχειριστής, ο σύνδικος της πτώχευσης. Θα παίρνει αυτός τις αποφάσεις που μας αφορούν, θα ορίζει ποια χρήματα θα περιέρχονται στους δανειστές και ποια στη χώρα, θα καθορίζει διαδικασίες ώστε να ολοκληρωθεί η ύστατη προσπάθεια με το λιγότερο δυνατό κόστος για όλους.

Ορισμένα σενάρια

Υπάρχουν βέβαια και άλλες πιθανές εξελίξεις. Εξαρτώνται σημαντικά από την πορεία της ευρωπαϊκής και της διεθνούς οικονομίας, τους περιορισμούς που επιβάλλει ή τις ευχέρειες που παρέχει. Κριτήρια της κάθε λύσης είναι κυρίως το κόστος της για τα κράτη της Ευρωζώνης, οι ζημιές για τις τράπεζές τους, οι δυνατότητες ανακεφαλαίωσης των τραπεζών. Ορισμένη λύση μπορεί να ενδείκνυται για συγκεκριμένη στιγμή, αλλά να είναι απρόσφορη σε άλλη συγκυρία. Ας δούμε ορισμένα σενάρια.

Εστω ότι οι Ευρωπαίοι εταίροι μας και το ΔΝΤ αρνηθούν να πληρώσουν δύο ή τρεις συνεχόμενες δόσεις, διότι δεν εκτελούμε ανειλημμένες υποχρεώσεις. Τι θα συμβεί; Το Δημόσιο θα προσφύγει στις διεθνείς αγορές για να εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Δεν θα μπορέσει όμως να δανεισθεί γιατί οι ξένες τράπεζες θα ζητούν επιτόκια ανώτερα του 40%. Δεν θα έχει επομένως χρήματα ούτε για να εξοφλήσει τα ληξιπρόθεσμα δάνεια ούτε για να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες του. Η συνέχεια θα εξαρτηθεί από τη στάση που θα ακολουθήσει η Ευρωζώνη. Θα έχει διάφορες δυνατότητες. Αν θέλει να μην προκληθεί αναταραχή από μια χρεοκοπία χώρας-μέλους, αλλά και ταυτόχρονα να φανεί συνεπής η ίδια στην τήρηση των όρων που θέτει, θα προχωρήσει προς την τελική εκκαθάριση του θέματος δίνοντας μια τελευταία ευκαιρία στην Ελλάδα. Θα αποφασίσει την εκτεταμένη αναδιάρθρωση του χρέους δηλαδή, τον δραστικό περιορισμό του ελληνικού χρέους κατά ποσοστό πολύ μεγαλύτερο εκείνου του 21% που προέβλεπε η συμφωνία του Ιουλίου. Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF) θα δώσει στους κατόχους ελληνικών ομολόγων νέα ομόλογα των οποίων η τιμή θα ανταποκρίνεται στην κατά πολύ κατώτερη της ονομαστικής πραγματικής τους αξία. Την αποπληρωμή τους θα εγγυάται όμως το ίδιο. Υποχρέωση της Ελλάδος θα είναι να καταστήσει, υπό την αυστηρή εποπτεία του EFSF, το χρέος της βιώσιμο μέχρι την οριστική κρίση του 2013/2014. Η εποπτεία θα συνεχισθεί, αν κριθεί το χρέος βιώσιμο, για αρκετά χρόνια για να εξασφαλισθεί η δυνατότητα εξόφλησής του. Οι τράπεζες θα υποστούν πλήγμα από την αναδιάρθρωση γιατί θα χαθεί ένα μεγάλο τμήμα της αξίας των ομολόγων που κατέχουν. Θα έχουν όμως ήδη ανακεφαλαιωθεί ή θα χρηματοδοτηθούν από το EFSF, για να καλύψουν μέρος της ζημιάς τους. Το μεγάλο όφελος της Ευρωζώνης θα είναι ο τερματισμός της ανασφάλειας, η αποτελεσματική περιχαράκωση του κινδύνου.

Πιθανό είναι επίσης η Ευρωζώνη να αποφασίσει να πληρώνει εφεξής τις δόσεις, όχι στην Ελλάδα απευθείας αλλά στις τράπεζες που μας δάνεισαν ώστε να εξοφλούνται τα χρέη μας. Στην περίπτωση αυτή δεν θα υπάρξει άμεση και μόνιμη στάση πληρωμών αφού τα χρέη θα εξυπηρετούνται κανονικά. Με τη μέθοδο αυτή θα επιτευχθεί η απαλλαγή των τραπεζών της Ευρωπαϊκής Ενωσης από το τοξικό ελληνικό χρέος και η ανάληψή του από τα κράτη-μέλη. Ο κίνδυνος ότι η ελληνική χρεοκοπία θα προκαλέσει κλυδωνισμούς στο ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα θα έχει ελεγχθεί.

Aναταραχή στο εσωτερικό

Η λύση αυτή δεν θα αποφύγει την αναταραχή στο εσωτερικό της χώρας. Το ελληνικό Δημόσιο πιθανόν να μην έχει επαρκή χρήματα να πληρώσει μισθούς, συντάξεις και άλλες υποχρεώσεις του για να δουλέψει η κρατική μηχανή. Για να αντιμετωπίσει την έκτακτη αυτή κατάσταση πιθανόν να πληρώνει με πιστοποιήσεις οφειλής (ομόλογα) τους υπαλλήλους, οι δημόσιες επιχειρήσεις τους εργαζομένους, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις τους προμηθευτές τους. Πιθανόν να υπάρξει τότε επέμβαση εκ μέρους είτε του προσωρινού μηχανισμού (EFSF) είτε της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για τη χρηματοδότηση των τραπεζών και εμμέσως του ελληνικού Δημοσίου. Στόχος της θα είναι να οδηγηθεί ομαλά η Ελλάδα στην προβλεπόμενη από το Μόνιμο Μηχανισμό (ESM) διαδικασία που θα αποφασίσει οριστικά για τη μελλοντική εξέλιξη.

Εάν, τέλος, η Ευρωζώνη δεν συμφωνήσει σε παρέμβαση, όπως στις παραπάνω περιπτώσεις, και συνεχίσει να αρνείται την πληρωμή των δόσεων, η Ελλάδα θα κηρύξει στάση πληρωμών και θα διαπραγματευτεί τους όρους της χρεοκοπίας της. Θα είναι μια μη ελεγχόμενη χρεοκοπία. Οι δανειστές θα απαιτούν το σύνολο του οφειλόμενου ποσού χωρίς εκπτώσεις και αναβολές με κάθε δυνατό τρόπο. Η Ελλάδα θα αποκοπεί από τις διεθνείς συναλλαγές για πάρα πολύ χρόνο.

Την εικόνα των πιθανών εξελίξεων θα πρέπει να συμπληρώσει η διαπίστωση, ότι η Ελλάδα θα είναι συνεχώς εκτεθειμένη στον κίνδυνο ενός απρόβλεπτου ή τυχαίου γεγονότος. Μια νέα διεθνής ύφεση, μια νέα διεθνής τραπεζική κρίση, έντονες διαφορές μεταξύ των μελών της Ενωσης για την οικονομική διακυβέρνηση της Ευρωζώνης θα αυξήσουν το αίσθημα της ανασφάλειας και θα επηρεάσουν αρνητικά τη συμπαράσταση στα προβλήματά μας.

Το συμπέρασμα από την εξέταση των διαφόρων σεναρίων είναι ότι η ομαλή πορεία της χώρας προϋποθέτει την ομαλή καταβολή των δόσεων από τους δανειστές και την ανταπόκρισή μας στους όρους που μας έχουν τεθεί. Κάθε παρασπονδία μάς οδηγεί σε αυστηρότερη εποπτεία. Κάθε βελτίωση που πετυχαίνουμε αυξάνει τη διαπραγματευτική μας δύναμη. Η συνάντηση της κ. Μέρκελ με τον πρωθυπουργό την περασμένη Τρίτη το επιβεβαίωσε. «Εάν θέλετε να σας στηρίξουμε πάρετε όλα τα μέτρα», ήταν η επωδός της καγκελαρίου, φιλική αλλά αποφασιστική. Αποτελούν, τέλος, δονκιχωτισμούς οι απόψεις, ότι πρέπει να απεγκλωβιστούμε από τη συμπαράσταση της Ευρωζώνης, να μιμηθούμε το παράδειγμα της Αργεντινής «που τα πάει καλά», να «πούμε όχι» στους δανειστές μας, να επαναδιαπραγματευτούμε το σύνολο του προβλήματος με την Ευρωζώνη. Η έξοδος από την ΟΝΕ πρέπει να αποφευχθεί με κάθε τρόπο. Θα είναι καταστροφική.

Το ερώτημα, αν μπορούμε να αλλάξουμε τους καταπιεστικούς όρους, ώστε να περιορίσουμε τη δυστυχία που προκαλούν, έχει απαντηθεί μέχρι σήμερα από τις εξελίξεις. Τόσο η συμφωνία του Ιουλίου όσο και η άρνηση αποδοχής των ελληνικών θέσεων τον Σεπτέμβρη έδειξαν ότι κάθε διαπραγμάτευση χρειάζεται επιδόσεις που πείθουν και μελετημένα σχέδια. Αν αυτό δεν συμβαίνει, οδηγείται σε αδιέξοδο. Θα πρέπει με την κατάλληλη προετοιμασία να επιδιώξουμε μια συμφωνία, που μπορεί να εκπληρωθεί σε όφελος όλων, αλλά και της χώρας μας. Η ανάπτυξη να αποκτήσει πολύ μεγαλύτερη σημασία. Τα μέτρα να είναι δικαιότερα για τα χαμηλότερα εισοδήματα. Χρειάζεται μια διαφορετική προσέγγιση από εκείνη που ακολουθήσαμε μέχρι τώρα.

Δεν υπάρχουν γέφυρες;

Οι συνεχείς διασκέψεις πρωθυπουργών και υπουργών Οικονομικών δεν μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγές πολιτικής. Στα Συμβούλια δεν υπάρχει χρόνος συζήτησης. Ολα έχουν σχεδόν λεπτομερειακά προετοιμαστεί. Για οτιδήποτε καινούργιο οι συμμετέχοντες κρατούν τα χαρτιά τους κλειστά. Κοινά σχέδια προκύπτουν όταν οι υψηλού επιπέδου κύριοι συνεργάτες των πολιτικά υπευθύνων συζητούν βάσει οδηγιών ελεύθερα, μακριά από κάμερες, χωρίς δηλώσεις, αλλά με εξονυχιστική διερεύνηση όλων των δυνατοτήτων. Βέβαια συζητούν συγκεκριμένα σχέδια και όχι αόριστες επιθυμίες ή πολιτικά ευχολόγια. Για να ενταχθεί η χώρα στην ΟΝΕ υπήρχε μια συνεχής προπαρασκευαστική άτυπη επαφή και ελεύθερη συζήτηση των συνεργατών και των υπουργών επί χρόνια. Σήμερα μοιάζει να μην υπάρχουν γέφυρες.

Γέφυρες υπάρχουν, όταν αναγνωρίζεις το πρόβλημα του συνομιλητή σου. Το θέμα που απασχολεί τις χώρες του Βορρά είναι ο ορατός κίνδυνος να τις παρασύρουν οι χώρες της περιφέρειας στην κρίση τους. Πρέπει να τις πείσουμε, ότι μας ενδιαφέρει να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά την κρίση. Είχαμε υποσχεθεί τον Φεβρουάριο του 2010 αποκρατικοποιήσεις. Δεν προχώρησαν ακόμη. Είχαμε προτείνει πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων ύψους 50 δισ. Δεν έχουμε καταφέρει να συμπληρώσουμε το ποσό του 1 δισ. Δεν αξιοποιήσαμε το ΕΣΠΑ. Η Ελλάδα έχει δημιουργήσει την πεποίθηση στους δανειστές της ότι δεν τηρεί τις υποσχέσεις της ελπίζοντας να βολευτούν τα πράγματα κατά τον ένα ή άλλο τρόπο χωρίς τομές. Χρειάζονται έκτακτες διαδικασίες και έκτακτη προσπάθεια. Εάν προωθούνται τα θέματα με τις συνηθισμένες γραφειοκρατικές μεθόδους το αποτέλεσμα θα παραμείνει μηδενικό. Μηδενική όμως θα είναι και η συμπαράσταση σε μας. Η προοπτική της ανάκαμψης θα παραμείνει ζωντανή αν δουλέψουμε με συνέπεια, σχέδιο και θέληση.

Είναι καιρός λοιπόν να σταματήσουν οι αυταπάτες για τις δυνατότητές μας, οι νομικισμοί, οι επικλήσεις των αρχών και αξιών της Ενωσης, για τις οποίες πρώτοι εμείς αδιαφορούμε. Δεν μας ταιριάζει το σύνδρομο της στρουθοκαμήλου που κρύβει το πρόσωπό της γιατί δεν αντέχει να βλέπει την πραγματικότητα. Ας δούμε με ειλικρίνεια και αυτογνωσία την κατάσταση. Μόνο έτσι θα διαμορφώσουμε τα μέσα να την αντιμετωπίσουμε.

Απάντηση Χάρυ Κλυν στις παπαριές Ψυχάρη

Στ. Ψυχάρης: «Η ραστώνη των φωστήρων της Ν∆ µάς έφερε το 2009 στην είσοδο του ∆ΝΤ, κ.λπ.» Ποιος μας έμπασε δε μας λες… Σοβαρός δημοσιογράφος, μη μου πείτε, καλά δε ντρέπεσαι ρε ασχετίδη να λες παπαριές;

ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΦΕΣΙ

Επίκαιρο αν και 99 χρόνων:

Εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ 4-10-1912






Λε Μοντ: «Ανεπαρκείς οι θυσίες από τους ιδιώτες πιστωτές»

Με τίτλο «Ανεπαρκείς, κρίνονται οι θυσίες που ζητά από τους ιδιώτες πιστωτές η Συμφωνία της 21ης Ιουλίου» και με φωτογραφία από τη συνάντηση Παπανδρέου-Σαρκοζί, η εφημερίδα «Λε Μοντ», στο σημερινό της φύλλο, αναφέρεται στην ατζέντα των υπουργών Οικονομικών, που συναντώνται αύριο, Δευτέρα, στα πλαίσια του Γιουρογκρούπ.

Το βασικό θέμα συζήτησης, δημοσιεύει η εφημερίδα, θα είναι «η αναδιάταξη του σχέδιου βοήθειας για την Ελλάδα, ενώ ακόμη δεν έχει υιοθετηθεί από όλα τα ευρωπαϊκά κοινοβούλια». Επίσης, όπως αναφέρει, θα συζητηθούν οι επιπρόσθετες θυσίες, που ενδεχομένως θα χρειασθεί να κάνουν οι ιδιώτες πιστωτές, διότι είναι δεδομένο, ότι οι προσπάθειες που ζητά η συμφωνία της 21ης Ιουλίου από τις τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες και άλλα επενδυτικά κεφάλαια, που κατέχουν ελληνικό χρέος, «δεν θα είναι αρκετές και η Αθήνα δεν θα μπορέσει να τα βγάλει πέρα».

Ως εκ τούτου συζητείται μία αναμόρφωση μεταξύ πιστωτών και ευρωπαϊκών αρχών υπό την καθοδήγηση του ΙΙF (Διεθνές Χρηματοπιστωτικό Ινστιτούτο), το οποίο συγκεντρώνει τα 400 μεγαλύτερα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στον κόσμο.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα:

Η επιτυχία της διαδικασίας, δηλαδή της ανταλλαγής ελληνικών ομολόγων βάσει των αποφάσεων της 21ης Ιουλίου και όπως έχει σχεδιαστεί από τις τράπεζες BNP Paribas, HSBC, Deutche Bank, βασιζόταν στη συμμετοχή των ιδιωτών πιστωτών κατά 90% και θα έπρεπε να γίνει ανταλλαγή 135 δισ. ευρώ του ελληνικού χρέους επί συνόλου 340 δισ. ευρώ.

Παρά τις αρχικές δυσκολίες, οι ιδιώτες πιστωτές της Ελλάδος, σπεύδουν πλέον στην ουρά, καθώς τις τελευταίες δύο εβδομάδες, τα επιτόκια των ελληνικών ομολόγων έχουν ανέβει στις αγορές, και η πρόταση ανταλλαγής έχει γίνει «μάννα εξ ουρανού», αφού προσφέρει στις τράπεζες και στα άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, που είχαν αγοράσει ελληνικό χρέος, «κούρεμα» της τάξης του 21%, ενώ οι αγορές τους επιβάλλουν ζημιές μεταξύ 40% και 50% για τους ίδιους τίτλους.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το ποσοστό συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα να εκτιμάται μεταξύ 80% και 85%. Για την Ελλάδα, όμως, που προχωρά πολύ αργά στην αναδιάταξη της χρηματοπιστωτικής της κατάστασης, οι όροι της προσφοράς της 21 Ιουλίου μέρα με τη μέρα αναδεικνύονται όλο και λιγότερο αντιμετωπίσιμοι. Οι τράπεζες θα πρέπει να συγκατατεθούν σε μεγαλύτερες θυσίες. Έτσι, εξετάζονται διάφορες εκδοχές, όπως:

- Να συμπεριληφθούν στην ανταλλαγή οι τίτλοι που λήγουν μετά το 2020, κάτι που δεν ήταν στη Συμφωνία της 21ης Ιουλίου. Μια πρόταση που θα ενέπλεκε περισσότερες γερμανικές τράπεζες, κύριους κάτοχους μακροπρόθεσμων τίτλων ελληνικού χρέους.

- Να τροποποιηθούν οι όροι ανταλλαγής, ώστε να υπάρξει «κούρεμα» της τάξης του 50% και όχι 21%. Η ιδέα προωθείται κυρίως από τη Γερμανία και τις σύμμαχες χώρες Ολλανδία, Αυστρία και Φινλανδία.

Σε αυτό το στάδιο, η Γαλλία αρνείται, μαζί με την Επιτροπή, και άλλα κράτη, περαιτέρω κούρεμα. Δεν είναι χρήσιμο να αναθεωρήσουμε τη Συμφωνία της 21ης Ιουλίου, λένε από τη γαλλική πλευρά, στις Βρυξέλλες.

Πράγματι, οι γαλλικές τράπεζες έχουν προβλέψει στους ισολογισμούς τους ζημιές 21% στα ελληνικά ομόλογα και δεν επιθυμούν να προχωρήσουν και να τρομοκρατήσουν κι άλλο τις αγορές που ήταν αμείλικτες απέναντί τους τις τελευταίες εβδομάδες.

Το Παρίσι θα προτιμούσε να κάνει χρήση μίας άλλης φόρμουλας, που προβλέπει η Συμφωνία της 21ης Ιουλίου, και η οποία θα έβλεπε την Ελλάδα να χρηματοδοτείται από το EFSF, ώστε να επαναγοράσει το χρέος της.

Για τη Γερμανία, αυτή η εκδοχή ευνοεί υπερβολικά τους κερδοσκόπους, που έχουν επαναγοράσει σε ανύποπτο χρόνο μέσα στο καλοκαίρι σε χαμηλές τιμές, υποτιμημένα ελληνικά ομόλογα ελπίζοντας ότι θα ανεβεί η αξία τους.

Τα γαλλικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μολονότι συνεχίζουν να διαβεβαιώνουν ότι προτεραιότητά τους είναι η εφαρμογή της Συμφωνίας, όπως έχει, αρχίζουν να τροποποιούν τη θέση τους.

Στη Societe Generale εξηγούν, άλλωστε, ότι η υποτίμηση που εφαρμόζουν, ισοδυναμεί έκτοτε σε ένα κούρεμα 35% και όχι 21%, γιατί απλώς από την 21η Ιουλίου, ορισμένα ελληνικά ομόλογα που κατείχε η τράπεζα έφθασαν στη λήξη τους και αυτό μηχανικά κατεβάζει την αξία των ελληνικών τίτλων.

Σημειώνεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος της BNP Paribas, Μποντουέν Προτ (Baudoin Prot) είχε δηλώσει στο Radio Classique, στις 21 Σεπτεμβρίου, ότι «εάν θα χρειαζόταν να υπάρξει πρόσθετη προσπάθεια από το σύνολο των ιδιωτών πιστωτών, από την πλευρά μας είμαστε έτοιμοι».

Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν γιατί η διαδικασία ανταλλαγής, που προβλέφθηκε από τη Συμφωνία της 21ης Ιουλίου, δεν θα μπορεί να ολοκληρωθεί, όσο το σύνολο των ευρωπαϊκών κοινοβουλίων δεν έχουν επικυρώσει το σχέδιο βοηθείας, που δίνει νέες αρμοδιότητες στο EFSF», καταλήγει η Λε Μοντ.

Χοντρά μπινελίκια μεταξύ Χριστιανοδημοκρατών με αφορμή την Ελλάδα!

http://www.tz-online.de/bilder/2009/09/17/469673/506377114-ronald-pofalla.9.jpghttp://wobo.de/mediathek/videos/copy_of_testvideo/imageΜεγάλη ένταση υπήρξε στο κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών της Μέρκελ πριν από την ψήφιση για την επέκταση του μόνιμου μηχανισμού στήριξης της ΕΕ. Ειδικά εκτός εαυτού με τους διαφωνούντες ήταν υπουργός της καγγελαρίας (κάτι σαν το δικό μας υπουργό παρά τω πρωθυπουργώ) Ronald Pofalla (δεξιά) που παρά λίγο να έρθει στα χέρια με τον βουλευτή Wolfgang Bosbach (αριστερά) που διαφωνούσε με την αύξηση της συμμετοχής της Γερμανίας στον μηχανισμό, αλλά τελικά έμεινε μόνο στα μπινελίκια.

Σε συνάντηση βουλευτών την περασμένη εβδομάδα, όπως γράφουν σήμερα πολλές γερμανικές εφημερίδες, ο υπουργός Ronald Pofalla επιτέθηκε φραστικά στον "αντάρτη" του κόμματός του Wolfgang Bosbach, ο οποίος είναι Πρόεδρος της επιτροπής εσωτερικών της Βουλής. Μπροστά σε άλλους βουλευτές του είπε "Δεν αντέχω να βλέπω άλλο τη μούρη σου" ενώ στην παρατήρηση του Bosbach ότι το Σύνταγμα επιτρέπει την κατά συνείδηση ψήφο των βουλευτών ο Pofalla τα πήρε στο κρανίο και του απάντησε "δεν μπορώ να ακούω άλλο αυτά τα σκατά", όπου "σκατά" στα γερμανικά ίσον "μαλακ@@@" στα ελληνικά, ενώ συνέχισε λέγοντάς του "με τις μαλακ@@@ σου (σκατά) τρελαίνεις (μπερδεύεις) όλο τον κόσμο".

Σύμφωνα με τις σημερινές εφημερίδες, αργότερα οι δύο άνδρες συνομίλησαν σε πιο ήρεμο κλίμα και έλυσαν την παρεξήγηση.

Ρίγη συγκίνησης από την κίνηση του Παπούλια να ζητήσει «να κατανεμηθούν δίκαια τα βάρη στον ελληνικό λαό»

http://img.protothema.gr/0F3D5DEF9712CD0732E2CAF7B14A4EA6.jpgΠαρέμβαση έκανε την Κυριακή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ζητώντας τη δίκαιη κατανομή των βαρών της οικονομικής μάχης που δίνει η χώρα.

Να κατανείμουν δίκαια τα βάρη της κρίσης, που βιώνει η χώρα, στον ελληνικό λαό, κάλεσε τους κυβερνώντες ο Κάρολος Παπούλιας, από τις εκδηλώσεις μνήμης του ολοκαυτώματος των Λιγκιάδων του νομού Ιωαννίνων, όπου βρέθηκε την Κυριακή.

Η δήλωση του κ. Παπούλια έχει ως εξής:

«Αυτή η χιτλερική βαρβαρότητα και η εγκληματικότητα άφησαν ανεξίτηλα τα ίχνη στην Ευρωπαϊκή ιστορία και τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό.

Η Ελλάδα έδωσε πολλούς νεκρούς και πολλά ερείπια στον αγώνα για να απαλλαγούμε από το χιτλερικό άγος, για να απαλλαγεί η Ευρώπη από το χιτλερικό άγος. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάνε οι εταίροι μας στην Ευρώπη.

Σήμερα, ο ελληνικός λαός αγωνίζεται, δίνει μία άλλη μάχη, πολύ σκληρή για την επιβίωσή του. Σ΄αυτή τη μάχη οι κυβερνώντες πρέπει να δείξουν μεγάλη κατανόηση, πρέπει δικαίως να κατανείμουν τα βάρη. Τα βάρη δεν μπορεί να πέσουν στους ασθενέστερους. Χρειάζεται αυτή τη μάχη να τη δώσουμε όλοι μαζί για να την κερδίσουμε, και είμαι βέβαιος πως θα την κερδίσουμε».

Γιατί το Βήμα και το Εθνος κρύβουν την πρόθεση ψήφου;

Σήμερα οι δύο εφημερίδες κυκλοφορούν με δύο δημοσκοπήσεις της kapa research και της Marc.

Για πρώτη φορά σε δημοσκοπήσεις των εταιρειών που συνεργάζονται οι δύο εφημερίδες δεν υπάρχει η πρόθεση ψήφου. Μάθαμε ότι στο ερωτηματολόγιο που διάβαζαν σε όσους ρωτούσαν από το τηλέφωνο, σε μια τουλάχιστον από τις εταιρείες, υπήρχε η ερώτηση τι θα ψηφίζατε αν αύριο είχαμε εκλογές.

Ομως και στις δύο δημοσκοπήσεις δεν υπάρχει η πρόθεση ψήφου.

Βουίζει η πιάτσα ότι το ποσοστό του ΠαΣοΚ ήταν πολύ χαμηλό και αυτός είναι ο λόγος που δεν έβγαλαν την πρόθεση ψήφου, με την Τρόικα εδώ και τα τόσα χαράτσια ,θα δημιουργούσαν αναταράξεις στο Κυβερνητικό στρατόπεδο.

Μάλιστα σε μία από τις δύο εταιρείες ακούγεται ότι είναι μονοψήφιο.

kafeneio-gr.blogspot.com