17 Αυγούστου 2012

Φουλ για αποκρατικοποιήσεις

Φουλ για αποκρατικοποιήσεις
Σε τρεις μέρες και με την έναρξη της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου θα οριστεί από τη Βουλή η νέα διοίκηση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ενώ αμέσως μετά αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία παραχώρησης μέσω συμβάσεων τμημάτων λιμανιών σε όλη τη χώρα.

Ήδη στο ΤΑΙΠΕΔ έχει μεταφερθεί το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους για χρήση, διοίκηση, διαχείριση και εκμετάλλευση άλλων 21 λιμένων και τουριστικών λιμένων - πλην των 12 που είχαν προηγηθεί – στις παρακάτω περιοχές:

  • Ζάκυνθος
  • Κατάκολο
  • Τούρλο Μυκόνου
  • Χίος
  • Πύλος Μεσσηνίας
  • Νέα Επίδαυρος
  • Γλυφάδα
  • Πόρος
  • Σκιάθος
  • Σκύρος
  • Αγ. Νικόλαος Κρήτης
  • Ιτέα Φωκίδος
  • Καλαμαριά (Αρετσού)
  • Κως
  • Άλιμος
  • Ύδρα
  • Ρέθυμνο
  • Ρόδος (Ακαντιά & Μανδράκι)
  • Σούδα
  • Αργοστόλι

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ήδη εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον για τη Ρόδο, την Κω, την Κεφαλλονιά και το Κατάκολο. Παράλληλα το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει την μετοχική σύνθεση τόσο των εισηγμένων ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ, όσο και των υπολοίπων δέκα λιμανιών που λειτουργούν υπό την μορφή ανωνύμων εταιρειών δηλαδή, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Βόλος, Λαύριο, Ραφήνα, Ελευσίνα, Ηράκλειο, Πάτρα, Κέρκυρα και Ηγουμενίτσα.


Οι συμβάσεις παραχώρησης θα είναι περίπου τριακονταετούς διάρκειας και όπως διευκρινίζεται από αρμόδιες κυβερνητικές πηγές σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα πώλησης πάγιων περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού Δημοσίου.


Το επενδυτικό ενδιαφέρον παραμένει έντονο. Ξένοι αλλά και Έλληνες επιχειρηματίες και μεγάλοι, διεθνείς όμιλοι έχουν ήδη βολιδοσκοπήσει ελληνικά λιμάνια και μαρίνες, προκειμένου να προχωρήσουν στους τομείς των τερματικών αυτοκινήτων, εμπορευματοκιβωτίων και κρουαζιέρας, αλλά και στη ναυπηγοεπισκευή.


Πληροφορίες αναφέρουν ότι για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενδιαφέρεται μεγάλος ναυτιλιακός όμιλος από το Χονγκ- Κονγκ αλλά και κατασκευαστικός όμιλος από την Τουρκία. Για τον Πειραιά, ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από μεγάλους ναυτιλιακούς ομίλους της Σκανδιναβίας και της Ιταλίας για τον σταθμό αυτοκινήτων ενώ για την κρουαζιέρα υπάρχει κινητικότητα από εταιρείες αμερικανικές και ιταλικές.


Για επενδύσεις στο λιμάνι του Ηρακλείου ενδιαφέρονται ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι αλλά και κινεζικές επιχειρήσεις ενώ για το Ρέθυμνο πληροφορίες αναφέρουν ότι μεγάλος τουρκικός όμιλος είναι ανάμεσα στους πιθανούς επενδυτές. Ήδη, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία για την αξιοποίηση ακινήτων στην περιοχή Αφάντου της Ρόδου και στην Κασσιόπη της Κέρκυρας.