Αυτό που μέχρι πρότινος ήταν ένα παιδικό ή εφηβικό παιχνίδι, έγινε μία παγκόσμια μανία. Πολιτικοί, μεγάλα «κεφάλαια» στις επιχειρήσεις, ηθοποιοί, τραγουδιστές, αθλητές... Οι πάντες πήραν από έναν κουβά γεμάτο με νερό και παγάκια και τον άδειασαν στο κεφάλι τους. Τι βγήκε όμως από αυτό;
Το Ice Bucket Challenge, όπως ονομάζεται αυτή η «μανία» σύντομα κέρδισε το ενδιαφέρον των ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο, κυρίως χάρη στη συμμετοχή αναγνωρίσιμων ανθρώπων σε αυτό. Η ιστορία ήταν απλή. Οποιος αποφάσιζε να μετάσχει, έπρεπε να μπουγελωθεί με παγωμένο νερό μπροστά στην κάμερα και να προκαλέσει τρία άτομα να τον μιμηθούν μέσα σε 24 ώρες.
Το όλο θέμα βέβαια δεν ήταν απλά μία από τις- πολλές είναι η αλήθεια- σαχλές μανίες που κατά καιρούς κυριεύουν τους πάντες μέσω κυρίως των social media. Πίσω από όλα αυτά ήταν το αμερικανικό ίδρυμα ALS, για την ασθένεια Λου Γκέρινγκ, καθώς οι μετέχοντες στο Ice Bucket Challenge καλούνταν να κάνουν μία δωρεά και να μην περιοριστούν στο μπουγέλωμα.
Η προσπάθεια είχε αποτέλεσμα. Από τις 29 Ιουλίου έως τις 28 Αυγούστου το ΑLS έλαβε 98,2 εκατομμύρια σε δωρεές- το αντίστοιχο ποσό για το ίδιο διάστημα πέρυσι ήταν 2,7 εκατομμύρια- ενώ όπως παρατηρήθηκε αντίστοιχα ιδρύματα και σε άλλες χώρες επίσης ωφελήθηκαν.
Εξίσου σημαντικό όμως κρίνεται το γεγονός ότι η ασθένεια έγινε ευρύτερα γνωστή, αφού άρχισαν να μιλούν για αυτή διασημότητες όπως ο Τζάστιν Μπίμπερ, η Αν Γουίντορ ή η Κέιτ Μος. Χαρακτηριστικό είναι πως η ιστοσελίδα του ALS μέχρι πρότινος δεχόταν 17.500 επισκέψεις ημερησίως και τις τελευταίες εβδομάδες έφτασε στα 4,5 εκατομμύρια.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτό, καθώς τα βίντεο με τα μπουγελώματα δημοσιεύονταν σε αυτά. Υπολογίζεται ότι πάνω από 2,4 εκατομμύρια βίντεο με τέτοιο περιεχόμενο «ανέβηκαν» στο Facebook, ενώ 28 εκατ. άτομα δημοσίευσαν, σχολίασαν ή έκαναν «like» σε σχετικές αναρτήσεις.
Το πιο δημοφιλές βίντεο πάντως ήταν εκείνο του Τζάστιν Μπίμπερ, καθώς συγκέντρωσε περίπου ένα εκατομμύριο «likes», σύμφωνα με το BBC.