26 Σεπτεμβρίου 2011

Ζωή Γεωργαντά: «Εγώ έχω φιλικές σχέσεις και δεν ήθελα να βγάλω στη δημοσιότητα πράγματα που να βλάπτουν τον Γιώργο»

Description: Description: http://troktiko.eu/wp-content/themes/Freshlife/includes/timthumb.php?src=http://troktiko.eu/wp-content/uploads/troktiko_272320_0.jpeg&h=180&w=250&zc=1Για τις καταγγελίες για τη λειτουργία της ΕΛΣΤΑΤ, στην εκπομπή με το Μάνο Κακλαμάνο και τον Δημήτρη Καζάκη:

Ζωή Γεωργαντά-πρώην μέλος ΔΣ ΕΛΣΤΑΤ

«Φαίνεται ότι δεν υπάρχει η βούληση από το κυβερνών κόμμα-με λύπη το λέω- να γίνει ένα ξεκαθάρισμα στη Στατιστική Υπηρεσία και να παρουσιαστούν τα πραγματικά στοιχεία. Είμαι σίγουρη ότι δεν υπάρχει».

Για τις εκτιμήσεις της ότι το έλλειμμα μπορεί να είναι κάτω απο 9%:

«το 15,4% είναι τέταρτη αλλαγή. Είχε βγει ο υπουργός των οικονομικών ή ο γραμματέας και είχαν πει ότι ήταν 6,5%. Μετά το έκαναν 12,5%. Όλα αυτά τα νούμερα τα βλέπω τελείως αυθαίρετα, δεν βασίζονται πουθενά. Εαν βασίζονταν, δεν θα έδινες σκέτα νούμερα. Γι’ αυτό είπα ότι πρέπει να γίνει μία διερεύνηση. Ας γίνει εξεταστική επιτροπή, να μπουν μέσα εμπειρογνώμονες, να μπουν λογιστές. Λογιστές χρειάζονται γιατί είναι εθνικοί λογαριασμοί. Ας είναι και ξένοι εμπειρογνώμονες αλλά θα είναι και Έλληνες. Δεν θα μας κάνουν ό,τι θέλουν οι ξένοι. Δεν θα μας λένε τί θα βάλουμε μέσα.θα είμαστε και εμείς στις επιτροπές. Πρέπει να γίνει αυτή η επιτροπή, να διερευνηθούν τα στοιχεία όλα».

Θυμάμαι ότι μετά τον κο Αλογοσκούφη έγινε ένας έλεγχος για τις αμυντικές δαπάνες γιατί τα συζητούσα άτυπα με στελέχη της ΕΣΥΕ. Μου είχαν πει ότι είχαν γίνει πάλι έρευνες με τον κο Γκραβαρίτη και είχαν δει ότι στις αμυντικές δαπάνες είχε συμβεί το εξής. Είχαμε αγοράσει ως κράτος στρατιωτικό εξοπλισμό από τα οποία είχαμε πληρώσει μόνο το 10%. Είχαν μπει αμυντικές δαπάνες σαν να είχαμε πληρώσει το 100%, ενώ δεν τα είχαμε πληρώσει.Τότε είπαν ότι οι αμυντικές δαπάνες δεν ήταν όπως τις είχε πει ο κος Αλογοσκούφης. Κι όλα αυτά έπρεπε να βγουν και δεν τα έβγαλαν. Και ο κος Γκραβαρίτης υπάρχει ακόμα.
Τότε που είχαν διαπιστωθεί αυτές οι αυθαιρεσίες και επειδή η Γιούροστατ τότε ερχόταν και ήλεγχε. Και επειδή οι εκπρόσωποι της Γιούροστατ δεν τα είχαν δηλώσει ότι ήταν έτσι, τότε είχαν καθαιρεθεί άτομα στις Βρυξέλλες και στη Γιούροστατ, στο Λουξεμβούργο. Τους είχαν καθαιρέσει από τις θέσεις που ήταν επειδή δεν είχαν βγει έξω να πουν ποιά είναι τα πραγματικά στοιχεία γιατί είχε φανεί ότι είχαν γίνει λάθος καταχωρήσεις κονδυλίων.

Δεν λέω ότι δεν είναι σοβαρή υπηρεσία.Είναι σοβαρή υπηρεσία αλλά δεν μπορείς να λες κάνε κάτι γρήγορο. Έγινε με βιασύνη ίσως για ν’ απαλλαγούν από αυτό το βάρος της Ελλάδας.Αν θέλεις να κάνεις εκκαθάριση κάνεις τις μελέτες, όπως γίνεται παντού.

Από συζητήσεις με στελέχη της ΕΛ.ΣΤΑΤ φαίνεται ότι το έλλειμμα μπορεί να είναι και κάτω από 10%.Γι΄αυτό πρέπει να δωθεί εντολή από τον κο Βενιζέλο, ως υπουργό Οικονομικών, να δωθεί εντολή και να φτιαχτεί μία επιτροπή εμπειρογνωμόνων, η οποία θα διερευνήσει όλα τα στοιχεία».

Αν τα μέλη της ΕΛ.ΣΤΑΤ είχαν καλή συνεργασία με τον Ανδρέα Γεωργίου μέχρι τον Αύγουστο του 2010:

«Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα. Το μόνο που μας πείραξε ήταν ότι ήθελε να πάει στην Αμερική για να φέρει το πράγματά του από την Αμερική και θα έλειπε 20 μέρες. Τότε ο κος Φιλίππου, ο κος Λογοθέτης και εγώ είπαμε ότι ‘’καλό θα ήταν ν’ αρχίσουμε τη δουλειά’’. Στη συνάντηση με τον κο Παπακωνσταντίνου, ο κος Πλασκοβίτης μας είπε ότι υπήρχαν ημερομηνίες και είχαν λήξει. Μας έδειξε και τα έγγραφα από τη Γιούροστατ. Δεν είχε προλάβει ο κος Πλασκοβίτης,ο οποίος τυπικά ήταν επικεφαλής της στατιστικής υπηρεσίας. Είχε στείλει επανειλλημμένα έγγραφα η Γιούροστατ από το 2009 και ζητούσαν να ξεκαθαρίσουμε τα swaps, να κάνουμε το έλλειμμα, να επιταγχυνθεί η διαδικασία του υπερβολικού ελλείμματος. Ήταν μεγάλη καθυστέρηση».

Για τις ΔΕΚΟ και τον ΟΣΕ:

«Ορισμένοι Βουλευτές έχουν επικεντρωθεί σε ένα κριτήριο του 50%, δεν τους κατηγορώ γι’ αυτό γιατί δεν τα γνωρίζουν. Το κριτήριο αυτό είναι το 1% της όλης διαδικασίας. Το κριτήριο αυτό λέει ότι για να χαρακτηριστεί μία επιχείρηση μη εμπορεύσιμος πρέπει να διαπιστωθεί ότι ο δημόσιος οργανισμός, τα έσοδά του, οι πωλήσεις του, το προϊόν του δεν επηρεάζουν. Για να αποδείξεις ότι τα εισιτήρια που πληρώναμε στον ΟΣΕ δεν διαμορφώνονται από το μηχανισμό προσφοράς και ζήτησης είναι αντικείμενο επιστημονικής μελέτης. Δεν γίνεται έτσι στα γρήγορα και αβασάνιστα. Δεν έγινε μελέτη και αν έχει γίνει και την απέκρυψε ο κος Γεωργίου, να τη βγάλει, να πει ότι έγινε η μελέτη.Δεν ήταν δυνατόν να γίνει μέσα σε μία εβδομάδα μελέτη.
Το ενεργητικό του ΟΣΕ μπαίνει στο ΑΕΠ. Από συζητήσεις που είχαν γίνει με τα στελέχη της ΕΛ.ΣΤΑΤ, αν και ο κος Γεωργίου είχε απαγορεύσει στο προσωπικό να μας μιλάει, το ενεργητικό του ΟΣΕ είχε αποτιμηθεί με τιμές του ’70 ίσως και του 60. Ο πληθωρισμός που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια δεν μποοείς να βάζεις τιμές του ’70. Έπρεπε να μπει στο ΑΕΠ. Αν ήταν με σημερινές τιμές το ενεργητικό του ΑΕΠ, σημαίνει ότι το ΑΕΠ θα ήταν μεγαλύτερο από αυτό που έχουμε βγάλει και το έλλειμμα μικρότερο.Βάζοντας δηλαδή το ενεργητικό στο ΑΕΠ με πολύ χαμηλές αξίες και βάζοντας στο έλλειμμα το παθητικό του ΟΣΕ που ήταν με τις σημερινές τιμές.
Η διαφωνία όπως λένε τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, οι Βουλευτές, δεν προέρχεται από εμάς. Αυτός μας είχε απαγορεύσει να έχουμε πρόσβαση στα πάντα».

Για την «επίθεση» από τον Α. Μακρυπίδη:

(για τα επιδόματα)
«Είναι τελείως συκοφαντικό, δεν έχω καταδικαστεί για κανένα τέτοιο θέμα απλώς όταν πήγα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ήμουν επίκουρη καθηγήτρια επί θητεία και υπήρχε τότε νόμος που έλεγε ότι όταν είσαι επί θητεία, σε περίπτωση που δεν εξελιχθείς, απολύεσαι και γι΄αυτό το λόγο δεν ήθελα να χάσω τη δουλειά του ΚΕΠΕ, αυτό το κάναμε όλοι στο ΚΕΠΕ. Είχα πάρει μια απόσπαση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ως μέλος του ΚΕΠΕ και ήμουν και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τότε έπρεπε να παίρνω τη μια ΑΤΑ, αυτό είχε διευκρινιστεί σε κάποια φάση και μου τα κρατήσανε, δεν έχω καταδικαστεί πουθενά. Θα κάνω και μήνυση και αγωγή κατά του κου Μακρυπίδη. Δεν πήρα ποτέ παραπάνω χρήματα.

(για το διδακτορικό της)
Το διδακτορικό μου το πήρα από το Πανεπιστήμιο του Leeds το 1981 και ο τίτλος του είναι : «ένα τριμηνιαίο υπόδειγμα για το ισοζύγιο πληρωμών της Ελλάδας» δεν είναι αυτό (που ανέφερε ο κος Μακρυπίδης). Αυτό θα το βγάλω έξω εγώ και στους Financial Times και παντού και θα πω να βγει το Πανεπιστήμιο του Leeds και να πει αν είναι αντιγραφή από μελέτη του ΟΗΕ και αν είναι ο τίτλος του διδακτορικού μου «υπεργολαβίες...». Το είχα δηλώσει το διδακτορικό μου το ’80, είναι στη δημοσιότητα και κατατέθηκε και στο ΚΕΠΕ. Είχα στοιχεία για το ισοζύγιο πληρωμών ήταν καθαρά οικονομετρικό, εφαρμοσμένη οικονομετρία γι’ αυτό πήρα και τη θέση της Οικονομετρίας στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η τακτική αυτή τη στιγμή από ένα κομμάτι τουλάχιστον των βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος είναι «σου κολλάμε ρετσινιά και άντε μετά βγάλ’την». Αυτή τη στιγμή θέλουν να μας πακετάρουν κι εμένα και τον κο Λογοθέτη, ότι είμαστε αναξιόπιστοι, ότι είμαστε απατεώνες, ψεύτες, καταχραστές, ότι σπάμε κωδικούς. Είπαν αν είναι δυνατόν, ότι είναι hacker ο κος Λογοθέτης. Πρέπει ίσως ο κος Λογοθέτης να βγει και να πει τον τρόπο με τον οποίο ο κος Παπακωνσταντίνου τον πίεσε να παραιτηθεί.

Για τη στάση που τηρούσε ο κος Γεωργίου:

«Ο κος Γεωργίου είχε για σημαία του των Κώδικα Ορθής Πρακτικής. Όπως υποστήριξαν και τα άλλα μέλη της ΕΛΣΤΑΤ ο Κώδικας ορθής Πρακτικής είναι ένα πλαίσιο που στέλνει η Eurostat σε όλες τις χώρες μέλη για την ποιότητα των στοιχείων. Εκεί υπάρχει ένα άρθρο που λέει ότι είναι υπεύθυνος ο πρόεδρος για τα στατιστικά στοιχεία. Ασφαλώς. Σε άλλο κείμενο όμως γράφει σαφώς και ευκρινώς ότι αυτός ο Κώδικας είναι απλώς ένα πλαίσιο, δεν είναι νόμος, δεν είναι διάταγμα που πρέπει να ακολουθηθεί, είναι απλά ένας μπούσουλας για την ποιότητα των στοιχείων. Υπάρχει νόμος, ο 3832 ο οποίος καθορίζει ποιές είναι οι αρμοδιότητες του προέδρου και του συμβουλίου. Τον Νοέμβριο ο κος Γεωργίου προώθησε από ότι φαίνεται από όλα τα έγγραφα που είναι μέσα στη δικογραφία του κου Λογοθέτη, προωθήθηκε γενικά από τη Eurostat και από τον μόνιμο εκπρόσωπό της, τον κο Σνόρασον, αλλαγή, τροποποίηση του νόμου. Σε κάποια κείμενα λέγεται ότι ο κος Γεωργίου είχε στείλει στον κο Τομσεν του ΔΝΤ ένα email στο οποίο τον παρακαλούσε να επιβληθεί μέσω του ΕΚΟΦΙΝ, να επιβάλει απόψεις στον κο Παπακωνσταντίνου. Είναι τρομερά πράγματα και δείχνουν τις προδιαθέσεις του κου Γεωργίου, ποιά ήταν η στρατηγική του όταν ήρθε στη Στατιστική Υπηρεσία. Εμείς δεν το ξέραμε τότε και προσπαθούσαμε με όλα τα φιλικά μέσα να τον προσεγγίσουμε, να συμφωνήσουμε όλοι μαζί για την εξυγίανση των στατιστικών στοιχείων.

Ο Γεωργίου είχε απαγορεύσει στο προσωπικό της ΕΛΣΤΑΤ να μας μιλάει από τον Σεπτέμβριο, μας είχε απαγορεύσει πρόσβαση στα πάντα

Θέλαμε να βγουν έξω τα πραγματικά στοιχεία, το είχαμε δηλώσει και στον κο Παπακωνσταντίνου όταν μας κάλεσε για συνεντεύξεις. Όταν με κάλεσε σε συνέντευξη τον Μάιο του 2010 του το είπα ξεκάθαρα».

Για την απόφαση να κάνει αίτηση στην ΕΛΣΤΑΤ και τη γνωριμία με τον κο Παπακωνσταντίνου:

«Δεν έχω ξανακάνει αιτήσεις για να μπω σε κανένα δημόσιο πόστο γιατί δεν είναι αυτή η δουλειά μου, εγώ είμαι ερευνήτρια και δασκάλα και τίποτε άλλο. Διάφοροι φίλοι και πολιτικά είπαν ότι «είναι σε δύσκολη θέση η Ελλάδα, Ζωή» αν δείτε τελευταία στιγμή έκανα την αίτηση, έληγε η προθεσμία στις δώδεκα το βράδυ και εγώ την υπέβαλα έντεκα και είκοσι, είχα αμφιβολίες ακόμη και τότε. Στην ΕΛΣΤΑΤ μπήκα επειδή θεωρούσα ότι θα προσφέρω και το είπα στον κο Παπακωνσταντίνου όταν με κάλεσε «δεν σας γνωρίζω αλλά βλέπω από την εμφάνισή σας ότι είσαστε ένας άνθρωπος αξιοπρεπής, αδιάφθορος και πιστεύω ότι θα στηρίξετε την ανεξαρτησία της αρχής, διαφορετικά να μου το πείτε γιατί δεν θέλω να με επιλέξετε». Και εκείνος γέλασε και είπε «κυρία Γεωργαντά θεωρείτε ότι εγώ θα επέμβω;» και είπα ότι δεν θεωρώ τέτοιο πράγμα και είχα δηλώσει είτε να είμαι πρόεδρος είτε μέλος, δεν με πείραζε.

Του είχα κάνει σύσταση του κου Παπακωνσταντίνου με ορισμένα emails αργότερα και με γράμματα ότι «αν θέλεις να βγάλεις μια επιτροπή η οποία θα δουλέψει, θα πρέπει τα άτομα αυτά να γνωρίζονται μεταξύ τους, προτού τα ανακοινώσεις, γιατί υπάρχουν διαφωνίες απόψεων και προσεγγίσεων. Κάλεσέ τους όλους όσους νομίζεις ότι κάνουν, αφού εσύ τα εξετάζεις και όχι η επιτροπή της Βουλής». Ο νόμος λέει ότι πρέπει να επιλέγονται από την Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής. Ο κος Πλασκοβίτης μου είπε ότι είχαν υποβληθεί 80 αιτήσεις και πήρανε τους τέσσερις.

Άσχετα αν εγώ ψηφίζω και βοηθάω και αγαπάω το ΠΑΣΟΚ- μέχρι στιγμής βέβαια γιατί τώρα έχουν αναποδογυριστεί τα πράγματα- πιστεύω ότι θα έπρεπε να είναι διακομματική επιτροπή που να ελέγχει τα βιογραφικά, τελικά τα ήλεγξε μόνο ο κος Παπακωνσταντίνου».

Για τα κριτήρια και τον τρόπο με τον οποίο συμπεριελήφθησαν οι ΔΕΚΟ:

«Υπήρχαν χρονοδιαγράμματα, διαπίστωσαν ότι υπήρχαν ελλείψεις και μας έδωσαν ένα περιθώριο να τα ξεκαθαρίσουμε, έπρεπε να επιταχυνθεί η διαδικασία του υπερβολικού ελλείμματος. Αυτή η διαδικασία έχει επιβληθεί να είναι υποχρεωτική σε όλες τις χώρες από τον Φεβρουάριο του 2000. Τα κριτήρια που έχουν μπει είναι ένα σύστημα πολύπλοκο. Για να διαπιστωθεί ότι ο οργανισμός δεν επηρεάζει, δηλαδή τα έσοδά του, οι πωλήσεις του πχ του ΟΣΕ είναι αντικείμενο επιστημονικής μελέτης, δεν μπορείς να το πεις έτσι στην τύχη και στα γρήγορα και αβασάνιστα. Δεν έγινε μελέτη, δεν ήταν δυνατόν να γίνει μέσα σε μια βδομάδα.

Ακολουθήσαμε μια μεθοδολογία που μίκρυνε το ΑΕΠ και αύξανε το έλλειμμα, βάζοντας το ενεργητικό των ΔΕΚΟ στο ΑΕΠ με πολύ μικρές, χαμηλές αξίες και το παθητικό στο έλλειμμα με σημερινές τιμές.

Για τις φιλικές σχέσεις με την οικογένεια Παπανδρέου

«Εγώ έχω φιλικές σχέσεις και δεν ήθελα να βγάλω στη δημοσιότητα πράγματα που να βλάπτουν τον Γιώργο, δεν το ήθελα αυτό το πράγμα γιατί έχω και έναν συναισθηματικό δεσμό και με τον Αντρίκο, που ήμασταν μαζί στο Harvard, μέναμε στο ίδιο σπίτι και με την Μαργαρίτα ήμουν στη ΕΓΕ, έχω ζήσει με τους ανθρώπους, δεν τους διαγράφω από τη μια στιγμή στην άλλη και είχα πολλές δυσκολίες να βγω και να πω πράγματα».

http://www.radio9.gr/News.aspx?a_id=23378

ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΕΝΩΜΕΝΟ ΔΥΝΑΤΟ!!! ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΟΫΚΑΔΕΣ ΚΑΙ ΠΛΑΪ ΣΤΟΥΣ ΒΑΛΛΙΑΝΟΔΗΜΗΤΡΑΔΕΣ...

Description: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhQ8mMOPRLSYlxAtRTbA8aH8yqJ17MMmN942aX3j26bTkvtYYfd2SWmvUl5wOLb_mZZ4JAqLEV3TVy-iuTEcpLS97-oW1bOPAvZKUqfn4q4_QlLLNnOcoMyHGff9Tl4vIAfIA4d5ZFeGTg/s400/%25CE%25A4%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%25A4%25CE%2597%25CE%25A3+%25CE%2598%25CE%2591%25CE%259D%25CE%2591%25CE%25A3%25CE%2597%25CE%25A3+1.jpgΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΑΡΤΗΣ... ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΛΚΙΔΑΙΟΣ! ΚΑΤΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΤΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΟΠΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΔΙΑΒΙΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΚΟΜΙΤΑΤΖΗΔΕΣ Ή ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΩΝ... ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΒΕΒΑΙΑ ΣΑΝ ΧΑΜΕΛΑΙΟΝΤΕΣ -ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΟΜΩΣ- ΤΡΙΓΥΡΙΖΟΥΝ ΕΚΕΙ ΓΥΡΩ...

Ο ΤΑΡΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΣΗΚΩΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΝΟΜΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΤΗΣ ΜΥΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΝΑΥΤΟΔΙΚΕΙΟ Ο ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΠΟΥ ΖΗΤΗΣΕ ΤΗΝ ΑΝΑΒΟΛΗ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ... ΤΟΝ ΤΑΡΤΗ ΕΚΤΙΜΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΟΤΙ... "ΤΟΝ ΤΡΩΕΙ Ο ΚΟΛΟΣ ΤΟΥ" ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣ, ΙΣΩΣ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΑΞΟΥΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ...

STOXOS.GR

ΥΠΟΘΕΣΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ - Δίλημμα για «ξεφούσκωμα» της υπόθεσης....

Description: http://www.xronos.gr/upload/iblock/450/ieres_antallages.jpgΚαθυστερεί απ' το ΠΑΣΟΚ η πραγματογνωμοσύνη του Υπουργείου για τις ιερές ανταλλαγές

Δίλημμα για «ξεφούσκωμα» της υπόθεσης με την μη καταγραφή των συγκεκριμένων στοιχείων και κατάρρευση των δεδομένων περί σκανδάλου.

«…Ουδεμία παρέμβαση μπορεί να έχει το υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο έργο των Ειδικών Κοινοβουλευτικών Επιτροπών προκαταρκτικής εξέτασης», επισημαίνει ο υπουργός Μιλτιάδης Παπαϊωάννου, με έγγραφο του που διαβιβάστηκε στη Βουλή.
Το έγγραφο απέστειλε ο κ. Παπαϊωάννου προς ερώτηση των βουλευτών του ΛΑΟΣ Αθανάσιου Πλεύρη και Άδωνη Γεωργιάδη για την καθυστέρηση στη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης που είχε αποφασιστεί να γίνει για την αξία των ακινήτων τα οποία είχαν ανταλλαγεί στην υπόθεση της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου.

Οι βουλευτές υπενθύμιζαν με την ερώτησή τους ότι η Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για την υπόθεση της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου είχε αποφασίσει και μάλιστα μετά από κλήρωση, να αναλάβουν ξένοι ανεξάρτητοι οίκοι τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης προκειμένου να διαφανεί εάν και ποια υπήρξε η απόκλιση μεταξύ της αξίας της λίμνης Βιστωνίδας και των ακινήτων που αντάλλαξε το δημόσιο.

Ενώ λοιπόν, όπως σημειώνουν οι βουλευτές, έχει περάσει σχεδόν ένα έτος από εκείνη την απόφαση δεν υπάρχει πληροφόρηση αν έχει ανατεθεί σε ξένους οίκους η πραγματογνωμοσύνη.
«Οι ανακριτικές πράξεις, όπως π.χ. πραγματογνωμοσύνες κ.α., που διατάσσονται από την Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή της Βουλής, ανήκουν στην πλήρη κυριαρχία και εξουσία αυτής και εκ του Συντάγματος και των κείμενων νόμων δεν μπορεί να έχει ουδεμία παρέμβαση το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων», αναφέρει στην απάντηση του ο υπουργός.

Οι δύο βουλευτές που κατέθεσαν την ερώτηση στη Βουλή έχουν προειδοποιήσει πάντως ότι «εάν δεν έχει λάβει χώρα ο έλεγχος για την τυχόν απόσταση μεταξύ της αξίας της λίμνης Βιστωνίδας και των ανταλλαγέντων, είναι πολύ πιθανό να θεωρηθεί ότι η κυβέρνηση εσκεμμένα δεν προβαίνει στον έλεγχο αυτό, είτε επειδή δεν της βγαίνουν τα νούμερα ή και ενδεχομένως διότι δεν υπάρχει απόκλιση και άρα καταρρέει το μέγεθος του σκανδάλου που επικοινωνιακά έφερε το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία».

http://www.xronos.gr/detail.php?ID=72450

Κομμάτια του δορυφόρου UARS στον βόρειο Ειρηνικό

http://www.skai.gr/files/temp/0CA581DD94A9FE44A80F72C9412A1FCF.jpgΟ αμερικανικός δορυφόρος των 6,3 τόνων, UARS που εισήλθε στην ατμόσφαιρα της Γης τα ξημερώματα του Σαββάτου αποσυντέθηκε, «πιθανότατα», υπεράνω του βορείου Ειρηνικού στα ανοικτά της δυτικής ακτής των Ηνωμένων Πολιτειών, ανέφερε την Κυριακή η NASA. Αποδέχεται, πάντως, ότι «αδυνατεί να είναι πιο ακριβής» στην ανακοίνωσή της για το συμβάν.

Η NASA παραδέχθηκε συγχρόνως ότι «ενδέχεται ποτέ να μην εξακριβωθεί, σε ποια ακριβώς περιοχή του πλανήτη κατέπεσαν τα κομμάτια» αυτού του δορυφόρου. Όμως η ίδια πηγή ανέφερε ότι, «δεν ενημερώθηκε μέχρι στιγμής, για τραυματισμούς, ή υλικές ζημιές», μετά από την καταστροφή του μέσα στη γήινη ατμόσφαιρα.

Επίσης, στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται ότι «δεν υπάρχει κανένας αυτόπτης μάρτυρας της κατάληξης του εν λόγω αμερικανικού δορυφόρου», κάτι που «ενισχύει την εκδοχή ότι, τα κομμάτιά του κατέπεσαν κάπου στο βόρειο Ειρηνικό». Παραδοσιακά η NASA λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη της, τι καταθέτουν αυτόπτες μάρτυρες, σχετικά την επάνοδο στη Γη δορυφόρων ή άλλων αντικειμένων σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας.

Ο εν λόγω δορυφόρος της NASA είχε ονομαστεί «Ερευνητικός δορυφόρος για την Άπω Ατμόσφαιρα», με ακρωνύμιο το UARS, κόστισε δε περίπου 750 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Σε τροχιά γύρω από τη Γη τον έθεσε το Discovery, στη διάρκεια του 1991. Ομως, στη διάρκεια του 2005 στέρεψαν τα καύσιμά του.
«Περίπου μια φορά ετησίως, συμβαίνει κάτι ανάλογο - με δορυφόρους, ή αντικείμενα σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη», αναφέρει η ίδια ανακοίνωση.

Το 1979, υπενθυμίζεται, το βάρους 90 τόνων Skylab αποσυντέθηκε στην ατμόσφαιρα και τελικά κομμάτια του κατέπεσαν στην περιοχή της δυτικής Αυστραλίας.

Απελευθέρωση επαγγελμάτων. Η "επόμενη μέρα"

του Δρ. Γεωργίου Ι. Αναστασόπουλου [1]
Ανάμεσα στις θρυλούμενες μεταρρυθμίσεις, που αργά ή γρήγορα θα επιβληθούν και στην χώρα μας, περιλαμβάνεται και η περίφημη απελευθέρωση επαγγελμάτων. Τα πλεονεκτήματα της είναι πολλά και προφανή:
  • Αύξηση του ανταγωνισμού, άρα και
  • πτώση των τιμών για τους τελικούς καταναλωτές,
  • παροχή δυνατοτήτων απασχόλησης σε πολλούς νέους που μέχρι σήμερα ήσαν αποκλεισμένοι από συγκεκριμένα επαγγέλματα ή που, για να μπορέσουν να δραστηριοποιηθούν, έπρεπε να καταβάλουν υπέρογκα «μαύρα» ποσά σε ενδιάμεσους ή μεσάζοντες,
  • καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και, ενίοτε, της διαφθοράς και του λαδώματος στην διαδικασία «αδειοδότησης» και
  • κατάργηση της πάσης φύσεως στεγανών και τεχνικών εμποδίων στην άσκηση του επαγγελματικού επιχειρείν.
Όσο όμως αναγκαία κι αν κρίνεται για την εξυγίανση της «πιάτσας» των επαγγελμάτων η εξάλειψη στρεβλώσεων δεκαετιών και η λειτουργία σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς, τόσο προσεκτική θα πρέπει να είναι η εφαρμογή της για την αποφυγή μιας σειράς ανεπιθύμητων παρενεργειών. Ως παράδειγμα ανεπιθύμητων παρενεργειών θα μπορούσαμε να αναφέρουμε:
  • Την εκδήλωση φαινομένων καιροσκοπισμού,
  • την δραστηριοποίηση στα επαγγέλματα, που ανοίγουν, ευκαιριακών τυχοδιωκτών του «ό,τι δηλώσεις είσαι»,
  • την πιθανότητα φαινομένων «αρπαχτής» και επιχειρηματικής ασυδοσίας και
  • την υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών ή προϊόντων.
Οι παρενέργειες αυτές μπορεί να αποτελέσουν λογικό επακόλουθο μιας απελευθέρωσης επαγγελμάτων χωρίς σχεδιασμό, χωρίς διαδικασίες και κυρίως υπό την πλήρη απουσία κανόνων δεοντολογίας που θα προστατεύουν το καταναλωτή αλλά και τους ευσυνείδητους επαγγελματίες.

Δεδομένης της κυβερνητικής αβουλίας και αδιαφορίας να σχεδιάσει τα απαιτούμενα βήματα για μια ομαλή απελευθέρωση της αγοράς των επαγγελμάτων, σε συνδυασμό με τις κλιμακούμενες –προς αυτή την κατεύθυνση- πιέσεις της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ., αποτελεί κοινή, πλέον, πεποίθηση πως θα οδηγηθούμε, όπως και στα υπόλοιπα μέτωπα των μεταρρυθμίσεων, σε ένα καταιγισμό νομοθετικών πράξεων της τελευταίας στιγμής, όπως αυτά που συντάχθηκαν «στο ποδάρι» και κατατέθηκαν «νύχτα» στη Βουλή, που θα απελευθερώνουν τα επαγγέλματα «εδώ και τώρα», χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις και πάνω απ’ όλα χωρίς καμία πρόνοια για την «επόμενη μέρα».

Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως...
στο σημείο αυτό ο ρόλος της κυβέρνησης παύει να υφίσταται και οι αγορές (των επαγγελμάτων/επαγγελματιών) θα πρέπει να αυτορυθμιστούν. Και η ευθύνη για την αυτορρύθμιση, με ό,τι αυτή συνεπάγεται, μετατίθεται πλέον στα σωματεία, τις ενώσεις, τα επιμελητήρια και τις ομοσπονδίες των επαγγελματιών, ανάλογα το εκάστοτε συλλογικό όργανο έκφρασής τους.
Το ερώτημα, που τίθεται σε αυτό το σημείο, είναι αν αυτή η διαδικασία της αυτορρύθμισης θα επέλθει νομοτελειακά μετά από λάθη, προβλήματα, κόστος και παθήματα ή θα μπορέσει να έχει προετοιμασθεί με ένα συντεταγμένο σχέδιο δράσης;
Και αν όντως μπορεί να αποφευχθεί το πρώτο σενάριο (της άναρχης προσαρμογής) υπάρχει μηχανισμός και τεχνογνωσία για την προετοιμασία του δευτέρου σεναρίου (της συντεταγμένης εξέλιξης);

Ευτυχώς, στην εποχή μας σε πολύ λίγες δραστηριότητες της σύγχρονης κοινωνίας πρέπει να ξανα-ανακαλύψουμε τον τροχό. Εδώ και δεκαετίες έχουν αναπτυχθεί μια σειρά από διεθνώς αναγνωρισμένα και τυποποιημένα μοντέλα λειτουργίας επαγγελματικών ομάδων. Μοντέλα, που αν τα υιοθετήσουμε, μας παρέχουν όλα τα εργαλεία για να διαχειρισθούμε την «κρίση» της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων στην χώρα μας, αναπτύσσοντας νέα υγιή και ανταγωνιστικά συστήματα λειτουργίας των δικών μας επαγγελματικών ομάδων. Τα μοντέλα αυτά είναι γνωστά υπό την γενική ονομασία «Σχήματα Επαγγελματικής Πιστοποίησης» και εξειδικεύονται ανά κλάδο και επαγγελματική ομάδα.

Το εκάστοτε «Σχήμα Επαγγελματικής Πιστοποίησης» δεν αφορά μόνο στην αντικειμενική αναγνώριση των γνώσεων ενός επαγγελματία, αλλά θέτει τα θεμέλια και τεκμηριώνει τις διαδικασίες για την συστηματική και οργανωμένη λειτουργία ενός ολόκληρου επαγγελματικού κλάδου, αφού, μεταξύ άλλων, μεριμνά για:
  • Την αρχική αναγνώριση-πιστοποίηση του επαγγελματία,
  • τις βαθμίδες εξέλιξης του,
  • τις απαιτήσεις μόρφωσης, επιμόρφωσης, δεξιοτήτων και εμπειρίας του,
  • τις προϋποθέσεις διατήρησης και ανανέωσης της επαγγελματικής ιδιότητας του,
  • τις διαδικασίες σύνταξης, επίβλεψης και επιβολής του κώδικα δεοντολογίας,
  • τις διαδικασίες χειρισμού παραπόνων πελατών και
  • της τήρησης σχετικών αρχείων.
Η προετοιμασία, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός Σχήματος Επαγγελματικής Πιστοποίησης για έναν συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο διέπεται από τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

1. Είναι εθελοντικό. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να επιβληθεί από κάποια νομική ρύθμιση, αλλά αποτελεί την επιλογή αυτό-ρύθμισης του εκάστοτε συλλογικού οργάνου μιας ομάδος επαγγελματιών.

2. Είναι ευέλικτο. Δεν χρειάζεται να εφαρμοσθεί υποχρεωτικά σε εθνικό επίπεδο αλλά θα μπορούσε, αρχικά, να αποτελεί την επιλογή αυτό-ρύθμισης ομάδος επαγγελματιών σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο.

3. Είναι δημοκρατικό. Οι προβλέψεις και οι κανόνες για την λειτουργία του εκάστοτε επαγγελματικού σχήματος αποτελούν προϊόν διαβούλευσης όλων των εμπλεκομένων μερών (επαγγελματίες, φορέας πιστοποίησης, εργοδότες/καταναλωτές όπου απαιτείται) με στόχο την εξισορρόπηση όλων των συμφερόντων ή/και τάσεων και την ικανοποίηση όλων των συντελεστών που επηρεάζουν την επιτυχή λειτουργία και την μέγιστη διεισδυτικότητα του κάθε κλάδου στην αγορά.

4. Είναι δυναμικό. Οι διαδικασίες που περιγράφουν το πλαίσιο λειτουργίας του εκάστοτε επαγγέλματος αναθεωρούνται εύκολα και άμεσα με τις ανάγκες της αγοράς, τις εξελίξεις της τεχνολογίας, τις αναθεωρήσεις της νομοθεσίας κλπ, ώστε ο κλάδος να παραμένει πάντοτε ευέλικτος και ανταγωνιστικός.

5. Είναι αναγνωρισμένο. Σε εθνικό και διεθνές επίπεδο το εκάστοτε -ανά επαγγελματικό κλάδο- Σχήμα Επαγγελματικής Πιστοποίησης σχεδιάζεται και αναπτύσσεται σύμφωνα με μια σειρά από διεθνή και εθνικά πρότυπα και προδιαγραφές που εγγυώνται όχι μόνο την διεθνή του αναγνωσιμότητα και κύρος αλλά και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και διευκόλυνση της κινητικότητας, σε τρίτες χώρες, των επαγγελματιών, που έχουν ενταχθεί σε αυτό. Η διεθνής αυτή αναγνώριση επιτυγχάνεται μέσω της τήρησης των απαιτήσεων των εφαρμοζόμενων, ανά περίπτωση, διεθνών προτύπων (ISO) [2] καθώς και των οδηγιών των οργανισμών της Διεθνούς Διαπίστευσης (IAF) [3] και της Διεθνούς Ενώσεων Φορέων Πιστοποίησης Επαγγελματιών (IPC) [4].

6. Είναι ανεξάρτητο. Το Σχήμα Επαγγελματικής Πιστοποίησης αναπτύσσεται, υλοποιείται και επιβλέπεται από ανεξάρτητο προς τον Επαγγελματικό κλάδο εξειδικευμένο Φορέα Πιστοποίησης Επαγγελματιών [5], διασφαλίζοντας έτσι την πλήρη αμεροληψία και ανεξαρτησία στην διαδικασία αξιολόγησης, πιστοποίησης και ανέλιξης των επαγγελματιών.

7. Είναι προσιτό. Το κόστος ανάπτυξης, λειτουργίας και συντήρησης του εκάστοτε Σχήματος Επαγγελματικής Πιστοποίησης επιμερίζεται στους επαγγελματίες του κάθε κλάδου, καταβάλλεται ετησίως, αποτελεί νόμιμη και επίσημη δαπάνη τους επαγγελματία και υπολείπεται κατά «τάξεις μεγέθους» από το κόστος της διαφθοράς και τα «μαύρα» υπέρογκα ποσά που, ενίοτε, διακινούνταν, μέχρι σήμερα, «κάτω από το τραπέζι» για την επίτευξη επαγγελματικής αναγνώρισης.

8. Είναι φιλικό. Οι Φορείς Πιστοποίησης Επαγγελματιών [5] χειρίζονται και εξυπηρετούν τους πελάτες-συνεργάτες τους, πιστοποιημένους αλλά και υπό πιστοποίηση, επαγγελματίες με τον προσήκοντα σεβασμό και επαγγελματισμό, χωρίς περιττές γραφειοκρατίες, χωρίς δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και χωρίς «αστυνομικό» πνεύμα.

Υπάρχει, λοιπόν, διέξοδος στο –εκ πρώτης όψεως- διαφαινόμενο αδιέξοδο της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων. Διέξοδος δοκιμασμένη, επί χρόνια, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό, χωρίς την ανάγκη και την εμπλοκή τους κράτους και με διεθνή αναγνώριση και κύρος. Μένει στο χέρι των επαγγελματιών και των συλλογικών τους οργάνων να προετοιμασθούν κατάλληλα για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του αύριο, θωρακίζοντας τον επαγγελματικό τους χώρο σήμερα, από πάσης φύσεως επιβουλές και κινδύνους.

Δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα πια από το κράτος. Ήρθε η ώρα, οι ίδιοι οι επαγγελματίες, να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να χαράξουμε από μόνοι μας τον δρόμο που θα ακολουθήσουμε… Εμείς σήμερα και αύριο τα παιδιά μας.

----------------------------------------
[1] Ο Δρ. Γεώργιος Αναστασόπουλος (ceo@staregister.org) είναι Πρόεδρος και Δνων Σύμβουλος του Φορέα Πιστοποίησης Επαγγελματιών STAREGISTER και Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ενώσεων Φορέων Πιστοποίησης Επαγγελματιών (IPC).

[2] ISO-International Organization for Standardization (http://www.iso.org/iso/home.html)

[3] IAF-International Accreditation Forum (http://www.iaf.nu/)

[4] IPC-International Personnel Certification Association (www.ipcaweb.org)

[5] STAREGISTER-Φορέας Πιστοποίησης Επαγγελματιών (www.staregister.org)

Ελληνική σχιζοφρένεια... η Μέρκελ θα φταίει

Την ίδια στιγμή σε μια άλλη Ελλάδα...

Όπως ανέφερα ο Ζούλας είχε γράψει για μια επίσκεψη στο νυχτερινό κέντρο του Ρέμου: "Ε, λοιπόν, τα λουλούδια που εκτοξεύθηκαν στα πόδια του τραγουδιστή σχημάτισαν -και δεν υπερβάλλω- ένα λόφο ύψους μισού μέτρου απ’ άκρη σ’ άκρη της πίστας.

Για την ακρίβεια, τον λόφο σχημάτισαν κάτι παραλληλόγραμμα φελιζόλ στα οποία τοποθετούνται πλέον τα ημιμαραμένα γαρίφαλα. Οσο δε το κέφι μεγάλωνε, οι λουλουδούδες έκαναν κάτι που πρώτη φορά αντίκρισα: Σχηματίζοντας ουρά από την κουζίνα ώς τα πρώτα τραπέζια, έδιναν ταχύτατα η μία στην άλλη τα φελιζόλ -σαν γραμμή παραγωγής- για να μη χάνεται λεπτό εκτόξευσης από τους μερακλωμένους θαμώνες. Ενας πιτσιρικάς 22-23 ετών μπροστά μου θα πέταξε και 100 τέτοιες ντουζίνες... Κάθε ντάνα φελιζόλ κόστιζε, λέει, 40 ευρώ, αλλά «σου κάνουν καλύτερη τιμή αν πετάξεις πολλές». Ποιοι είναι αυτοί που ακόμη και σε αυτήν τη συγκυρία πετούν κυριολεκτικώς τα λεφτά τους σε δημόσια θέα, αναρωτήθηκα. Τι δουλειά κάνουν, τι δηλώνουν ότι κερδίζουν και πώς δεν ντρέπονται, ακόμη και τώρα, να επιδεικνύουν τον «πλούτο» τους; Εχει μπει ποτέ εδώ μέσα το ΣΔΟΕ, κόβεται καμιά απόδειξη;

*Επίσης, ο Κασιμάτης έγραψε στην Καθημερινή (για άλλη, ανάλογη φωτογραφία):

Η φωτογραφία που μας έστειλε ο φίλος της στήλης Ε. Σ. σοκάρει. Βλέπουμε τα τραπέζια ενός «πολιτιστικού κέντρου» (κατά τη γιαννοπούλειο έννοια του όρου...) γεμάτα από κόσμο, ακόμη και στον εξώστη. Στο κέντρο της πίστας στέκεται ένα χονδρουλό παιδί, ντυμένο σαν επαίτης: φορεί ένα στενό σακάκι τουλάχιστον δύο νούμερα μικρότερο από το μέγεθός του και ένα τρισάθλιο τζιν, φθαρμένο, τρυπημένο και μπαλωμένο. (Ο επιστολογράφος με πληροφορεί ότι το παιδί αυτό λέγεται Ρέμος και είναι ένα είδος λαϊκού βάρδου).

Το ανοίκειο (ελληνιστί: σοκαριστικό) της εικόνας είναι ότι όλη η πίστα, μέχρι το ύψος των γονάτων του αοιδού, είναι σκεπασμένη με εκατοντάδες πλαστικά κουτιά που περιέχουν γαρίφαλα. Το σχόλιο του Ε. Σ. που συνοδεύει τη φωτογραφία έχει ως εξής: «Αυτό που βλέπετε είναι μια απλή καθημερινή (Πέμπτη) στη Θεσσαλονίκη. Κάθε πανεράκι τιμάται 15 ευρώ - κάντε τον υπολογισμό.

Σημειώστε μάλιστα ότι όλα αυτά συνέβησαν σε λιγότερο από τα 120 δευτερόλεπτα, που χρειάστηκε ο Αντώνης Ρέμος για να πει το “Είναι στιγμές”».

Το δικό μου σχόλιο, για λόγους στοιχειώδους αυτοπροστασίας, θα μου επιτρέψετε να το κρατήσω για τον εαυτό μου - αν και υποψιάζομαι ότι οι περισσότεροι θα συμφωνούσατε...

[+] Κατά τα άλλα...

http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/26682

Πρωτοφανής ξεφτίλα Βενιζέλου: Εγγυήσεις εφαρμογής των μέτρων ζητά η Λαγκάρντ-Τα θέλει γραμμένα σε χαρτί με υπογραφές

http://www.skai.gr/files/temp/066D60ECEE5B78CB2A75F7B712240D77.jpgΟ Βενιζέλος έρχεται πίσω με κομμένα τα φτερά και χωρίς σαφή δέσμευση ότι η Τρόικα επιστρέφει στην Αθήνα

Κλίμα που αποτυπώνει τα τελευταία "ψήγματα ανοχής" του ΔΝΤ απέναντι στην ελληνική κυβέρνηση ήταν αυτό που επικράτησε στην 55λεπτη συνάντηση του Έλληνα Υπουργού Οικονομικών κ. Βενιζέλου με την Γενική Διευθύντρια του Ταμείου κ. Λαγκάρντ. Εμβόλιμα στη συνάντηση μεταξύ των δύο, μπήκε για λίγη ώρα και ο Πρόεδρος της ΕΚΤ κ.Τρισέ.

Μόλις ο κ. Τρισέ έφυγε, στην αίθουσα μπήκε ειδικό τεχνικό κλιμάκιο με επικεφαλής τον κ. Τόμσεν, ο οποίος μαζί με την κ. Λαγκάρντ έδωσε στον κ. Βενιζέλο ένα τελειωτικό τελεσίγραφο που περιλαμβάνει τους "όρους" ("the terms" αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του ΔΝΤ) που το Ταμείο θέτει στις ελληνικές αρχές για την επιστροφή του στην Αθήνα και τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων για την 6η δόση. Όπως μετέδωσε αποκλειστικά ο ΣΚΑΪ, η κ. Λαγκάρντ λίγες ώρες πριν τη συνάντηση της με τον κ. Βενιζέλος, σχολίαζε σε άτυπη ενημέρωση Γάλλων δημοσιογράφων "ότι αν οι Έλληνες δεν θέλουν τις συμβουλές και τη βοήθειά μας, εμείς δε μπορούμε να κάνουμε κάτι γι' αυτούς".

Ανακοίνωση με πολλά ερωτηματικά
Ειδικότερα η ανακοίνωση που εξέδωσε το Ταμείο λίγα λεπτά μετά το πέρας της συνάντησης λεει ότι η κ. Λαγκάρντ και ο κ. Βενιζέλος "συζήτησαν τους όρους υπό τους οποίους θα επιστρέψει το κλιμάκιο του ΔΝΤ στην Αθήνα για να αναλάβει την αξιολόγηση του δημοσιονομικού προγράμματος της Ελλάδας-- το πιθανότερο αυτήν την βδομάδα". Η σιβυλλική αυτή ανακοίνωση του Ταμείου ψαλιδίζει τις υψηλές προσδοκίες που είχε καλλιεργήσει τα τελευταία 24ωρα η ελληνική πλευρά με τη βεβαιότητα ότι η Τρόικα θα επιστρέψει μετά βεβαιότητας και άνευ όρων στην ελληνική πρωτεύουσα, αφού- σύμφωνα με κύκλους προσκείμενους στο Υπουργείο Οικονομικών- "το ΔΝΤ πείσθηκε για την αποφασιστικότητα της κυβέρνηση να πετύχει τους δημοσιονομικούς στόχους με οποιοδήποτε κόστος". Από την ανακοίνωση του Ταμείου, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η κ. Λαγκάρντ και ο κ. Τόμσεν εκ μέρους του ΔΝΤ θέτουν πλέον συγκεκριμένα προαπαιτούμενα για να συνεχιστεί η εφαρμογή του προγράμματος, γεγονός που επιβεβαιώνει και την ρήξη που δημιουργήθηκε τον περασμένο Αύγουστο με την ελληνική κυβέρνηση λίγες ώρες πριν το κλιμάκιο της Τρόικα αποχωρήσει από τις διαπραγματεύσεις.

"Θέλουμε τα πάντα γραπτά με υπογραφές"
Σύμφωνα με πληροφορίες η κ. Λαγκάρντ απαίτησε από τον κ. Βενιζέλο να ετοιμάσει και να καταθέσει στο Ταμείο μέσα στα επόμενα 24ωρα ένα αναλυτικό κείμενο, που θα περιλαμβάνει την εξειδίκευση των πρόσφατων τελευταίων μέτρων που πήρε η κυβέρνηση, με ακριβή ποσά και χρονοδιαγράμματα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το Ταμείο τηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για την δημοσιονομική αποτελεσματικότητα των νέων πρόσφατων μέτρων και, έτσι, προσπαθεί να "δέσει" την ελληνική πλευρά ώστε να κάτσει κάτω και με "χαρτί και μολύβι" να προετοιμάσει ένα δεσμευτικό κείμενο που θα αποτελέσει και την προαπαιτούμενη βάση επανέναρξης των διαπραγματεύσεων με την Αθήνα. Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό το αν υπάρχουν κι άλλοι όροι που έχει θέσει το ΔΝΤ για την επιστροφή΄του, κι αν αυτοί προβλέπουν την λήψη ακόμα και νέων μέτρων.

Πιθανή αλλά όχι βέβαιη η επιστροφή του ΔΝΤ
Επιπλέον, η ανακοίνωση του ΔΝΤ αφήνει στην κυριολεξία "επί ξύλου κρεμάμενη" την ελληνική κυβέρνηση χωρίς να διαβεβαιώνει ρητά ούτε για το πότε αυτές οι διαπραγματεύσεις θα ξεκινήσει ούτε όμως ακόμα και για το αν θα ξεκινήσουν! Το ΔΝΤ κάνοντας λόγο για "μεγάλη πιθανότητα" ("most likely) να γίνει αυτό την τρέχουσα εβδομάδα, δεν φαίνεται να δεσμεύεται για τίποτα αλλά, αντιθέτως, ότι τα πάντα είναι ανοιχτά- ακόμα και σε μία ακραία περίπτωση και να μην επιστρέψει- αν η ελληνική κυβέρνηση δεν πληροί τους όρους που ετέθησαν την Κυριακή το

Βενιζέλος: "Αν δεν κάνουμε τις θυσίες που πρέπει, τότε η εθνική μας κυριαρχία είναι σε κίνδυνο

απόγευμα στον κ. Βενιζέλο κατά τη συνάντηση του με Λαγκάρτν- Τόμσεν. Αμέσως μετά τη συνάντηση, τα στελέχη της ελληνικής αποστολής απέφευγαν να προσδιορίσουν με ακρίβεια την ημερομηνία άφιξης.

Βενιζέλος: "Πολλαπλάσιες οι προσπάθειές μας λόγω ύφεσης"
Από ελληνικής πλευράς, ο κ. Βενιζέλος φέρεται σύμφωνα με πληροφορίες να προσπάθησε να πείσει την κ. Λαγκάρντ για τις προσπάθειες που κάνει η Αθήνα, τις οποίες συνομιλώντας μαζί της, χαρακτήρισε "ως πολλαπλάσιες καθώς γίνονται υπό ένα άνευ προηγουμένου καθεστώς ύφεσης στη χώρα". Οι πληροφορίες φέρουν τον κ. Βενιζέλο να ομολογεί σε κατ' ιδίαν συζητήσεις ότι "η κυβέρνηση έχει καθυστερήσει σε πράγματα και αποφάσεις αναγκαίες που θα μπορούσαν να προχωρήσουν και να είχαν βγει από τον κατάλογο των εκκρεμοτήτων που έχει απέναντι στην Τρόικα. Αποφάσεις που θα έπρεπε να είχαν εφαρμοστεί, θα ήταν εύκολο να εφαρμοστούν αλλά αυτό δεν έχει γίνει", με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα την ολοκλήρωση του μητρώου ανάληψης υποχρεώσεων ή τον τρόπο που οι φορείς της κυβέρνησης ενημερώνουν το Γενικό Λογιστήριο του κράτους. Σε δηλώσεις του προς τους Έλληνες δημοσιογράφους, ο κ. Βενιζέλος είπε ότι "το πρόβλημα δεν είναι μόνο οικονομικό αλλά και πολιτικό". Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters που επικαλείται δήλωσή του, ο κ. Βενιζέλος είπε "ότι αν δεν κάνουμε τις θυσίες που πρέπει, τότε η εθνική μας κυριαρχία είναι σε κίνδυνο". Ο Έλληνας Υπουργός Οικονομικών και η ελληνική αντιπροσωπεία διαμηνύουν ότι "το κλίμα έχει βελτιωθεί για την Ελλάδα αλλά ότι υπάρχουν ακόμα πολλά που πρέπει να γίνουν". Νωρίτερα, μιλώντας στο γεύμα του IIF, ο Ευ. Βενιζέλος είχε τονίσει ότι η χώρα θα συνεχίσει να μειώνει το έλλειμμα «όποιο κι αν είναι το πολιτικό κόστος». Ο κ. Βενιζέλος, πριν από τη συνάντηση με την Κριστίν Λαγκάρντ, συναντήθηκε με το γενικό διευθυντή του IIF Τσαρλς Νταλάρα, με τον οποίο συζήτησε κυρίως την εφαρμογή της συμφωνίας της 21η Ιουλίου.

Μπλέξιμο με τους ξένους δημοσιογράφους
Μεγάλη δυσαρέσκεια από τους ξένους δημοσιογράφους προκάλεσε η παντελής απουσία του κ. Βενιζέλου από την ενημέρωση που περίμεναν να τους κάνει για τις επαφές του εδώ στην Ουάσινγκτον. Μετά το πέρας των επαφών του, ο κ. Βενιζέλος ενημέρωσε κεκλεισμένων των θυρών μόνο τους Έλληνες δημοσιογράφους, γεγονός που ξένοι συνάδελφοι χαρακτήριζαν σε συνομιλίες μεταξύ τους "πρωτόγνωρο", με δεδομένο ότι η Ελλάδα είναι στο επίκεντρο του διεθνούς οικονομικού ενδιαφέροντος. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι ξένοι δημοσιογράφοι να δηλώνει έντονα δυσαρεστημένοι από το γεγονός ότι ο Έλληνας Υπουργός Οικονομικών δεν παραχώρησε καμία συνέντευξη τύπου, ως είθισται και όπως κάνουν οι ομόλογοί του Υπουργοί Οικονομικών στο περιθώριο αντίστοιχων διεθνών συνδιασκέψεων ΔΝΤ- Παγκόσμιας Τράπεζας.

skai.gr

Μέρκελ: «Η Ελλάδα δεν θα γίνει Lehman Brothers»

http://img.protothema.gr/3188A96526C3E1B22848C08573FE8739.jpgΗ καγκελάριος της Γερμανίας, Άνγκελα Μέρκελ, τόνισε την Κυριακή, μιλώντας σε τηλεοπτικό τοκ σόου, ότι "το να επιτραπεί μια στάση πληρωμών της Ελλάδας θα καταστρέψει το κλίμα εμπιστοσύνης των επενδυτών στην ευρωζώνη" και τότε "μπορεί, με την τροπή που θα πάρουν τα πράγματα, να διαχυθεί το καταστροφικό κλίμα, όπως ακριβώς έγινε στα τέλη του 2008, όταν πτώχευσε ο αμερικανικός επενδυτικός οίκος Lehman Brothers". Η καγκελάριος Μέρκελ έδωσε συνέντευξη στο δημοφιλές τηλεοπτικό πολιτικό πρόγραμμα του δημοσιογράφου Guenthner Jauch.

"Χρειάζεται να κάνουμε βήματα, τα οποία να μπορούμε να τα ελέγχουμε. Όμως, αυτό που δεν μπορούμε να πράξουμε, είναι να καταστρέψουμε το κλίμα εμπιστοσύνης των επενδυτών στο μέσον της πορείας και να πάμε σε μια κατάσταση, όπου θα λένε, αφού το κάναμε αυτό στην Ελλάδα (σ.σ.: μια στάση πληρωμών), τότε θα το κάνουμε και για την Ισπανία, για το Βέλγιο, ή για όποια άλλη χώρα. Τότε, λοιπόν, ούτε ένα φυσικό πρόσωπο δεν θα βάζει, πια, χρήματα στην ΕΕ" υπογράμμισε η καγκελάριος της Γερμανίας.

Ταυτόχρονα, ανέφερε ότι "εμπιστεύεται το ΔΝΤ", ως προς τον τρόπο διαχείρισης της κρίσης του ελληνικού χρέους, αλλά και "πιστώνει" τη θέση του ΔΝΤ, ότι "το ελληνικό χρέος είναι βιώσιμο".

Τέλος, απαντώντας στο σχετικό ερώτημα, τόνισε ότι "δεν διαβλέπει τον παραμικρό κίνδυνο για τον κυβερνητικό συνασπισμό" από την ψηφοφορία, που θα γίνει την Πέμπτη στο ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο, με θέμα την αύξηση αρμοδιοτήτων του μηχανισμού σταθερότητας της ευρωζώνης, του EFSF.

Ξεκατίνιασμα Ρέππα-Ραγκούση/Νταλάρα

Νέο επεισόδιο ήλθε να προστεθεί στην κόντρα του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ.Δημήτρη Ρέππα με τον υπουργό Μεταφορών κ. Γιάννη Ραγκούση.

Όλα ξεκίνησαν, όταν ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Οδυσσέας Βουδούρης, που απέστειλε και επιστολή στον πρωθυπουργό, επέρριψε ευθύνες σε υπουργούς για την καθυστέρηση στο νέο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων.

Άμεσα παρενέβη ο κ. Ρέππας, ο οποίος μέσω τηλεοπτικού σταθμού, ανέφερε πως όταν ανέλαβε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν παρέλαβε τίποτα έτοιμο για το μισθολόγιο.

Ο προκάτοχός του κ. Γιάννης Ραγκούσης, μέσω διαρροών, υποστήριξε πως όταν έφυγε από το υπουργείο είχε έτοιμο νομοσχέδιο και αιτιολογική έκθεση.

Ο κ. Ρέππας ξαναπήρε τη σκυτάλη της αντιπαράθεσης και διέψευσε τον υπουργό Μεταφορών, λέγοντας ότι δεν υπήρχε έτοιμο σχέδιο νόμου, παρά κάποιες σημειώσεις, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν το καθιστούν νομοσχέδιο.

Ενοχλημένος ο πρωθυπουργός

Ο πρωθυπουργός εμφανίζεται ενοχλημένος από τη νέα κόντρα και δεν αποκλείεται αύριο να υπάρξει κάποια αντίδραση από το Μέγαρο Μαξίμου είτε μέσω διαρροών, είτε μέσω δήλωσης, προκειμένου να σβήσει η νέα εστία έντασης, προτού μετατραπεί σε «πυρκαγιά» εντός της κυβέρνησης.

newsbomb

25 Σεπτεμβρίου 2011

Έρχεται την άλλη βδομάδα η τρόικα στην Αθήνα όχι για συνομιλίες αλλα για έλεγχο αν το ΠΑΣΟΚ κάνει ότι είπε

Λαγκάρντ: "αν οι Έλληνες δεν θέλουν τη συμβουλή μας, εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι' αυτούς»...

Στην έλευση της Τρόικας ή και μόνο κλιμακίου του ΔΝΤ, πιθανότατα την επόμενη εβδομάδα, παραπέμπουν πηγές του Ταμείου, λίγο μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης Βενιζέλου - Λαγκάρντ.

Κατά την ίδια πληροφόρηση, η επιστροφή δεν έχει ακόμη την έννοια της επανέναρξης των διαπραγματεύσεων, αλλά της διαπίστωσης ότι οι κυβερνητικές διαβεβαιώσεις για τα μέτρα ισχύουν

Τον υπουργό Οικονομικών, μαζί με την διευθύντρια του ΔΝΤ, είδε και ο Ζαν Κλοντ Τρισέ αλλά και ο Πολ Τόμσεν, εκπρόσωπος του ΔΝΤ στην Τρόικα των ελεγκτών,

Στη διάρκεια της συνάντησης έγινε ...εξοντωτική αναφορά στα νέα μέτρα που λαμβάνει η ελληνική κυβέρνηση - εξ ου και η παρουσία του τεχνικού κλιμακίου στη διαδικασία, προς το τέλος της συνάντησης - με τον υπουργό Οικονομικών να εκτιμά, στο πλαίσιο ενημέρωσης προς τους Έλληνες δημοσιογράφους, ότι μετά την παρουσίαση των μέτρων και τις διαβεβαιώσεις για εφαρμογή τους, το κλίμα έχει αλλάξει υπέρ της Αθήνας.

Πάντως, νωρίτερα, αίσθηση είχε κάνει η δήλωση της Κριστίν Λαγκάρντ, κατά την οποία " αν οι Έλληνες δεν θέλουν τη συμβουλή μας, εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι' αυτούς»...

Περισσότερα σε λίγο...

ΠΑΟΚ - ΑΕΚ 3-0 βίντεο όλα τα γκολ

1-0 Βιερίνια 16'



2-0 Αθανασιάδης 37'



3-0 Σαλπιγγίδης 45'


ΠΑΟΚ-ΑΕΚ 3-0 (55') Το δεύτερο γκολ του Αθανασιάδη

Δείτε το βίντεο

Ρε σεις στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, σοβαρευτείτε και βάλτε την Πηγή αντί να κλέβετε τα blogs για να βγάλετε λεφτά

Την περασμένη Πέμπτη το taxalia έκανε μια μεγάλη αποκάλυψη για την οποία είχε γράψει εν μέρει και το olympia.gr. Στην ανάρτηση με τίτλο Αποκάλυψη τώρα (I) έβγαλε στη φόρα και εξέθεσε στα μάτια του κόσμου,γιατί οι ίδιοι δεν έχουν τσίπα να ντραπούν τον Πρόεδρο του ΟΑΕΔ, Κικίλια, ο οποίος μετέθεσε σαν γραμματέα του την κουνιάδα του και έκανε μόνιμη και μετέθεσε στον ΟΑΕΔ, από φορέα που τώρα κλείνει, τη γυναίκα του. Λίγο μετά της έκανε μετάταξη και στο Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά το πήρε πρέφα η Κατσέλη και μετά από 3 μήνες ακύρωσε τη μετάταξη...

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, η οποία ειδικεύεται στο να δημοσιεύει την επόμενη ότι γράφουν τα blogs την προηγούμενη, δημοσίευσε το θέμα αυτούσιο την Παρασκευή, όπως βλέπετε και στη φώτο αριστερά. Μάλιστα στην έντυπη έκδοση χρησιμοποίησε ακριβώς τα ίδια ΦΕΚ που έβγαλε το taxalia με τις ίδιες ακριβώς υπογραμμίσεις με κόκκινο, στα ίδια ακριβώς σημεία.

Clopy-paste δηλαδή...

Και ρωτάω (ρητορικά εννοείται):

Καλά ρε σεις γιατί δεν σεβαστήκατε τον κόπο που έκανε κάποιος άνθρωπος να ψάξει να βρει τα ΦΕΚ και να σας τα κόψει και να τα υπογραμμίσει;

Τόσο δύσκολο ήταν να γράψετε μια σημείωση ότι το θέμα το είδαμε στo taxalia;

ΥΓ. Και εγώ μπορεί πολλές φορές να βάζω ειδήσεις από εφημερίδες για τις οποίες έχουν κοπιάσει άνθρωποι και να μη βάζω το όνομά τους... αλλά δεν βγάζω λεφτά με τον κόπο άλλων μιας και ούτε ολοσέλιδες διαφημίσεις Τραπεζών έχω, ούτε κρατικές διαφημίσεις του ΟΠΑΠ παίρνω με τον κόπο άλλων...
Και εντάξει και εμένα μπορεί να με έχουν κλέψει ή πάνω στο ζόρι τους να με έχουν ξεχάσει άλλοι bloggers όταν έχω κανα καλό θεματάκι όπως αυτό που το έβαλε αυτός, αυτός κι αυτός χωρίς να με αναφέρουν, αλλά δεν με ένοιαξε... αλλά όχι και να σε κλέβουν για να βγάζουν λεφτά... αυτό παραπάει

ΥΓ2. Και όχι τίποτα άλλο αλλά αν δεν κάνω λάθος πρέπει να έχω δει και να τους διαφημίζει τα πρωτοσέλιδά τους το taxalia τα οποία φαντάζομαι τους τα έστειλαν αυτοί της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!!!

Νικόλα, αν οι 79 μέρες είναι λίγες... ε τότε είσαι λίγο μαλάκ@@



Δείτε τώρα πότε ανέβηκε το βίντεο στο youtube:

8 Ιουλίου 2011 δηλ πριν 79 μέρες



Το βίντεο δεν είναι και τίποτα σπουδαίο για επαγγελματικό βίντεο... μια ΠΑΣΟΚιά είναι... ξέρετε έχουμε αύξηση 20% στον τουρισμό, έχουμε αύξηση 31% στις εξαγωγές, οι Έλληνες πάνε στις δουλειές τους με τα πόδια κ.λπ παραμύθια. Δείτε το εδώ

ΠΑΟΚ - ΑΕΚ 3-0 Το πρώτο γκολ του Βιερίνια (βίντεο)

Το 1-0 του Βιερίνια

PAOK – AEK 3-0 (Βιερίνια, Αθανασιάδης, Σαλπιγγίδης) Live Stream

Δεύτερη έκτακτη εισφορά σε γιατρούς, δικηγόρους και µηχανικούς

H σκληροτράχηλη Γαλλίδα πολιτικός, η οποία διακρίνεται για σαρκασµό και υπεροψία που σπάει κόκαλα, θα υποδεχτεί τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης στο γραφείο της στο ΔΝΤ και θα συζητήσει µαζί του όλα τα µέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση τις προηγούµενες δύο εβδοµάδες (σε δύο δόσεις), όπως επίσης και το plan b, το οποίο ήδη έχει ετοιµάσει η ίδια σε συνεργασία φυσικά µε το οικονοµικό επιτελείο, και έχει διάρκεια 3 µηνών, δηλαδή έως τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Στη συνέχεια τα µέτρα θα εξειδικευτούν σε συνάντηση που θα έχει ο κ. Βενιζέλος µε τον επικεφαλής της τρόικας κ. Πολ Τόµσεν και αναµένεται να ανακοινωθούν στην Αθήνα την επόµενη εβδοµάδα. Σε κάθε περίπτωση, όπως πληροφορείται το «ΘΕΜΑ», η συνάντηση Λαγκάρντ - Βενιζέλου δεν πρόκειται να είναι εύκολη. Η Γαλλίδα πολιτικός θα είναι προκλητικά ωµή και θα εξηγήσει σε αυστηρούς τόνους ότι:

- H περίοδος χάριτος για την Ελλάδα τελείωσε, όπως τελείωσε και η υποµονή των Ευρωπαίων, οι οποίοι πλέον µιλάνε για haircut 50% (εκτιµάται ότι πλέον είναι αποφασισµένο) στο συνολικό χρέος της χώρας.

- H δυσφορία των εκπροσώπων της Βραζιλίας και της Ινδίας είναι µεγάλη. Οι κυβερνήσεις των δύο αυτών χωρών αντιδρούν στη βοήθεια που δίνει το ΔΝΤ στην Ελλάδα και εκτιµάται ότι είναι ένας αστάθµητος παράγοντας σχετικά µε το πώς θα εξελιχθούν τα πράγµατα από εδώ και στο εξής. Με τους εκπροσώπους των χωρών αυτών συναντήθηκε ήδη ο κ. Βενιζέλος. (Η συνάντηση ήταν προγραµµατισµένη να γίνει χθες Σάββατο.)

- H Ελλάδα επί 6 µήνες δεν έκανε τίποτα για να διορθώσει τα δηµοσιονοµικά της και τώρα πρέπει να εφαρµόσει τα µέτρα πάρα πολύ γρήγορα.

Ο κ. Βενιζέλος θα εξηγήσει στη Γαλλίδα πολιτικό ότι η κυβέρνηση τις προηγούµενες δύο εβδοµάδες έλαβε σκληρά µέτρα, µεταξύ των οποίων ο φόρος στα ακίνητα και η µείωση των συντάξεων (µαζί µε τη µείωση του αφορολόγητου ορίου), από τα οποία εκτιµάται ότι µπορεί να εξοικονοµήσει στην καλύτερη των περιπτώσεων, εντός του 2011, το ποσό των 3 δισ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνηση αναζητεί άλλο 1 δισ. ευρώ, το οποίο πρέπει να συγκεντρώσει από άλλα µέτρα.
Σύµφωνα µε πληροφορίες, η τρόικα έχει προτείνει ένα plan b (εκτιµάται ότι θα ανακοινωθεί την ερχόµενη Πέµπτη ή Παρασκευή), το οποίο περιλαµβάνει δύο νέα µέτρα, τα οποία όµως θα εφαρµοστούν µε µεγάλη δυσκολία. Αυτά είναι:
1
H αύξηση της φορολογίας στους τόκους των καταθέσεων, µε συντελεστή µεταξύ του 30% και του 50%. Σήµερα ο φόρος αυτός στην Ελλάδα είναι στο 10%, αλλά σε πολλές χώρες της Ευρώπης, µεταξύ αυτών στη Γερµανία και στην Ελβετία, κυµαίνεται µεταξύ 30% και 40%.

Εναλλακτικά, υπάρχει η σκέψη να ονοµαστεί φόρος διακράτησης (withholding tax), έτσι ώστε να ξεχωρίζει από τον πρώτο φόρο. Από το µέτρο αυτό εκτιµάται ότι µπορούν να εισρεύσουν στα κρατικά ταµεία τουλάχιστον 800 εκατ. έως 1 δισ. ευρώ, µε δεδοµένο ότι οι συνολικές καταθέσεις των ελληνικών νοικοκυριών και των επιχειρήσεων προσεγγίζουν τα 190 έως 200 δισ. ευρώ.

Πηγές της τρόικας έλεγαν βέβαια ότι «η επιβολή του µέτρου προβληµατίζει έντονα καθώς οι Ελληνες θα θεωρήσουν ότι το επόµενο βήµα θα είναι η κυβέρνηση να πειράξει τις ίδιες τις καταθέσεις, κάτι που βεβαίως αποκλείεται κατηγορηµατικά». Σήµερα οι ελληνικές τράπεζες δίνουν σε µικροποσά επιτόκιο έως 1%, ενώ σε καταθέσεις προθεσµίας το επιτόκιο αγγίζει ακόµα και το 5%.

Ετσι, σε µια κατάθεση 20.000 ευρώ, µε επιτόκιο 4%, η τράπεζα δίνει στον καταθέτη καθαρά µετά την αφαίρεση της φορολογίας (σήµερα 10%) 720 ευρώ τόκο κατ’ έτος. Εάν ο συντελεστής αυξηθεί στο 30%, θα λαµβάνει 560 ευρώ κατ’ έτος, στο 40% 480 ευρώ και στο 50% θα λαµβάνει 400 ευρώ.
2
Η επιβολή δεύτερης έκτακτης εισφοράς σε µια µερίδα ελεύθερων επαγγελµατιών όπως οι γιατροί, οι δικηγόροι, οι µηχανικοί, οι οποίοι όµως έχουν κάνει έναρξη επαγγέλµατος νωρίτερα από το 2006, δηλαδή όσοι εργάζονται πάνω από 5 έτη.

Η έκτακτη εισφορά θα είναι κλιµακωτή, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόµενο να υπολογίζεται και η ακίνητη περιουσία του ελεύθερου επαγγελµατία. Υπενθυµίζεται ότι ήδη στο πολυεκκαθαριστικό έχει επιβληθεί έκτακτος φόρος 300 ευρώ για όλους τους ελεύθερους επαγγελµατίες.

Δεν αποκλείεται να επιλεγούν και τα δύο µέτρα ή µόνο το ένα από τα δύο. Εναλλακτικά µπορούν να κρατηθούν ως εφεδρείες για τον ερχόµενο Δεκέµβριο, όταν δηλαδή θα επίκειται η έγκριση της επόµενης δόσης. Η απόφαση µένει να ληφθεί από την ίδια την κυβέρνηση.

SkyNews: Οι υπουργοί της G20 προετοιμάζονται για ελληνική χρεοκοπία

Εντάξει! Σαββατοκύριακο είναι λένε κι καμιά κουβέντα παραπάνω...
Σιγά μη χροκοπήσουμε! Αφού ο Γιωργάκης είπε ότι γλιτώσαμε τη χρεοκοπία...


Με ατσάλι απ' την Γερμανία και γυαλί απ την Κίνα φτιάχνεται ο "Πύργος της Ελευθερίας"

[Δείτε ποιοι είναι αυτοί που πιέζουν την Ευρώπη και θα σώσουν την Ελλάδα όπως μας λέει ο Ευαγγελάτος. Τα παρακάτω δεν τα γράφω εγώ αλλά ένας αμερικάνος]

Ξέρατε ότι ο νέος ουρανοξύστης του World Trade Center κατασκευάζετε με γυαλί από την Κίνα και ατσάλι από την Γερμανία; Το World Trade Center, επίσης γνωστό και σαν Πύργο της Ελευθερίας ("The Freedom Tower") δεν είναι απλά άλλος ένας ουρανοξύστης.

Είναι για τις ΗΠΑ ένα σημαντικό εθνικό μνημείο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι αμερικάνοι δεν δίνουν τη δουλειά σε όποιον προσφέρει τα λιγότερα. Το νέο World Trade Center θα φτιαχτεί με 250 τόνους ατσάλι από την Γερμανία και οι κατώτεροι όροφοι θα περιβάλλονται από άθραυστα τζάμια από την Κίνα. Άλλο ένα παράδειγμα για την πτώση της αμερικάνικης οικονομίας. Κάποτε οι ΗΠΑ παρήγαγαν περισσότερο ατσάλι και γυαλί απ' οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου. Τώρα όμως αποβιομηχανοποιήθηκε και την περασμένη δεκαετία έχασε εκατομμύρια θέσεις εργασίας ενώ έκλεισαν και δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις. Φέτος το έλλειμμα ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών θα κλείσει περίπου στα 500 δις δολ.

Ξέρετε επίσης ότι το νέο μνημείο του Martin Luther King στο National Mall της Ουάσιγκτον φτιάχθηκε στην Κίνα; Θα το φτιάξει ο 57χρονος κινέζος γλύπτη, Lei Yixin απ' την Changsha του Hunan.Πάνω από 150 γρανιτένιοι ογκόλιθοι βάρους 1600 τόνων, μεταφέρθηκαν με πλοίο απ' το Xiamen στη Βαλτιμόρη, όπου συναρμολογήθηκαν από 100 εργάτες καθοδηγούμενους από 10 ειδικούς τεχνίτες απ' την Κίνα που ήρθαν επί τούτου.

Μόνο μερικοί "γραφικοί ακτιβιστές βρέθηκαν να διαμαρτυρηθούν γι'αυτό, αλλά γενικά ο κόσμος δεν έδειξε να πολυενδιαφέρεται."

Αν δεν ενδιαφερόμαστε για το ποιος θα φτιάξει τα μνημεία μας, θα 'πρεπε να ενδιαφερόμαστε για τις εκατομμύρια θέσεις εργασίας που χάνονται.

Από το 1975 οι ΗΠΑ είχαν έλλειμμα ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών πάνω από 7.5 τρις δολάρια.

Όλα αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να είχαν πάει σε αμερικάνικες επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας που θα πλήρωναν φόρους. Αντίθετα όλος αυτός ο πλούτος έφυγε εκτός ΗΠΑ.

Όσο περισσότερο φιλελευθεροποιήσαμε το εμπόριό μας τόσο γρηγορότερα χάσαμε θέσεις εργασίας.

Οι ΗΠΑ έχασαν από το 2000 το 32% των θέσεων εργασίας στη βιομηχανία και πάνω από 42,000 επιχειρήσεις έκλεισαν από το 2001.

Μεταξύ Δεκεμβρίου του 2000 και Δεκεμβρίου του 2010, το 38% των βιομηχανικών θέσεων εργασίας στο Οχάιο χάθηκαν. Στη Βόρεια Καρολίνα το ποσοστό ήταν 42% και στο Μίτσιγκαν έφτασε το 48%!

Αν κάνουμε συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου με χώρες όπου πληρώνονται μισθοί σκλάβων, δεν χρειάζεται να εκπλησσόμαστε αν χάνουμε εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

Αν οι τωρινοί άνεργοι των ΗΠΑ σχημάτιζαν ένα κράτος θα ήταν το 68ο μεγαλύτερο κράτος του κόσμου.

Εκτός αυτού όλοι αυτοί οι άνεργοι προκαλούν και μείωση των μισθών όσων έχουν δουλειά. Σύμφωνα με έρευνα μεταξύ 1969 και 2009 ο μέσος μισθός, ανδρών 30 έως 50 ετών, μειώθηκε κατά 27% αν αφαιρέσουμε τον πληθωρισμό.

Αυτή την εποχή οι ΗΠΑ χάνουν μεγάλα ποσά κάθε μήνα. Με άλλα λόγια κάθε μήνα οι άνθρωποι γίνονται φτωχότεροι.

Σήμερα οι ΗΠΑ χαλάνε πάνω από 4 δολάρια σε αγαθά και υπηρεσίες από την Κίνα για κάθε δολάριο που χαλάνε οι Κινέζοι για αγαθά και υπηρεσίες από τις ΗΠΑ.

Το εμπορικό έλλειμμα με την Κίνα το 2010 ήταν 27 φορές μεγαλύτερο απ' ότι ήταν το 1990. Και η τάση σίγουρα δεν πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η Κίνα μεγαλώνει και οι ΗΠΑ μικραίνουν.

Για παράδειγμα ξέρετε ότι οι ΗΠΑ χάνουν κάθε μήνα 50.000 θέσεις εργασίας στη βιομηχανία από το 2001 που η Κίνα έγινε μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου;

Ξέρετε ότι η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών παγκοσμίως;

Αναφέρουμε μερικές χαρακτηριστικές νέες επενδύσεις αμερικάνικων εταιριών στην Κίνα:

*Η Coca-Cola ανοίγει τρία νέα εργοστάσια φέτος.

*Η Disney αγόρασε εκτάσεις γης για μια επένδυση ύψους 4.4 δις δολαρίων που θα ονομάζεται Shanghai Disneyland.

*Η Procter & Gamble επένδυσε πάνω από 1 δις σε επιχειρήσεις.

*Η Caterpillar έφτιαξε 16 εργοστάσια και απασχολεί πάνω από 8,000 εργάτες.

Ford φτιάχνει 3 εργοστάσια στο Chongqing σαν μέρος μιας επένδυσης ύψους 1.6 δις δολαρίων που προβλέπει την κατασκευή ενός ακόμα εργοστασίου στη Νanchang".

Η πραγματικότητα είναι ότι η παγκοσμιοποίηση καταστρέφει τελείως την οικονομία των ΗΠΑ.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα συνεχίσουμε να χάνουμε θέσεις εργασίας μιας και δεν ενδιαφέρεται κανείς απ' του υποψηφίους Προέδρους των εκλογών του 2012. Και τα δύο κόμματα επιμένουν ότι χρειαζόμαστε ακόμα περισσότερο "ελεύθερο εμπόριο".

Γι'αυτό ο κόσμος των ΗΠΑ πρέπει να κάνει την αποβιομηχάνιση το πρώτο θέμα της προεκλογικής περιόδου και να δράσει τώρα που υπάρχει ακόμα κάτι που μπορεί να σωθεί.

http://endoftheamericandream.com/

Ο Μπένυ θεωρεί τον ευατό του "κυρίαρχο της εξουσίας"!!!"

"Κυρίαρχος (της εξουσίας) είναι, κατά τον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο, αυτός που έχει την αρμοδιότητα να διαχειριστεί την απολύτως επείγουσα κρίση"... Και επομένως, όχι αυτός που βρίσκεται (σύμφωνα με το περιεχόμενο της επόμενης ερώτησης), στο υψηλότερο σκαλοπάτι της εξουσίας....

Ερώτηση Θαν. Λάλα. Κυρίαρχος (πολιτικά) είναι πάντα αυτός που βρίσκεται στο υψηλότερο σκαλοπάτι της εξουσίας ;

Όχι, λέει ο κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ.

«Ο **Καρλ Σμιτ (λέει ο Ε.Β)...στο βιβλίο του πολιτική θεολογία θέτει το ερώτημα: "Ποιος είναι ο κυρίαρχος;" και απαντά, "Κυρίαρχος" είναι αυτός που αποφασίζει για την επιβολή κατάστασης έκτακτης ανάγκης.
Εγώ, λέει ο Ε.Β, αν με ρωτούσατε τώρα (το 1999) για το πώς θα όριζα αυτόν που κυριαρχεί πολιτικά, θα έλεγα: "Αυτός που έχει την αρμοδιότητα να διαχειριστεί την απολύτως επείγουσα κρίση". »
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=114575

[** Ο Καρλ Σμιτ θεωρείται σαν ένας απ΄τους φιλοσόφους (Χάιντεγκερ κ.ά.) που προετοίμασαν και στήριξαν θεωρητικά το εθνικοσοσιαλιστικό κίνημα στη Γερμανία-Δείτε εδώ: Ο καταραμένος συνοδοιπόρος του Χίτλερ http://www.tovima.gr/books-ideas/article/?aid=373547]

Αυτά έλεγε πριν δώδεκα χρόνια, το 1999, ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος.

Και "βγήκαν" όλα ! Και "απολύτως επείγουσα κρίση" (χειρότερη δεν γίνεται), με επιβολή κατάστασης έκτακτης ανάγκης, έχουμε και ο "διορατικός" πολιτικός κλήθηκε να την "αντιμετωπίσει", είναι δηλαδή ο "αρμόδιος διαχειριστής της απολύτως επείγουσας κρίσης" και επομένως (σύμφωνα με την δική του, σε "ανύποπτο" χρόνο, άποψη), ο Κυρίαρχος της εξουσίας !!!!

Όχι ρε Κουκουλόπουλε μη μας το κάνεις αυτό!

Πάρις Κουκουλόπουλος στη χθεσινή εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο»: «Δεν θα κουκουλώσουμε τις ευθύνες της κυβέρνησης των δύο τελευταίων χρόνων!»

Γιατί; Άλλωστε έχετε και το όνομα και τη χάρη... Εσείς λέγεστε Κουκουλόπουλος και αν είναι κάτι στο οποίο διαχρονικά διαπρέπει το κόμμα σας είναι το κουκούλωμα. Και το κάνετε τόσο επιδέξια! Δια της θεσμικής οδού, όλα τα αποκαλύπτετε και όλα τα κουκουλώνετε!

Απ’ την εποχή του αείμνηστου Ανδρέα μέχρι τη σημερινή του διάττοντος αστέρα υιού. Ό,τι σκανδαλωδώς έχει μυρίσει από το…καλαμπόκι μέχρι τους εξοπλισμούς τα έχετε κουκουλώσει περίφημα, μοναδικά! Είστε δε τόσο ταλαντούχοι στο κουκούλωμα που ακόμη κι όταν εσείς οι ίδιοι πετάτε τη λάσπη τη μαζεύετε δια του κουκουλώματος μέχρι να την ξαναπετάξετε (βλ.Ομόλογα, Υποκλοπές, Βατοπαίδιοκ.λ.π.)! Κι όταν ένας θεσμός δεν μπορεί να σας δώσει πια τέτοια δυνατότητα, no problem, επινοείτε έναν καινούργιο! Κάτι σας την «ηλεκτρονική διακυβέρνηση» ή ακόμα καλύτερα τις προσλήψεις μέσω Μ.Κ.Ο! Δεν θα μπορούσατε να βρείτε καλύτερο κουκούλωμα για τη βιομηχανία ρουσφετιών σας που είναι η μόνη παραγωγική μονάδα που είχατε την «κάψα» να στήσετε σε μια διαλυμένη χώρα!

Όχι κ. Κουκουλόπουλε, μην μας το κάνετε αυτό. Μην χάσετε αυτή τη μοναδική σας ικανότητα. Δεν θα ’χουμε τίποτε άλλο για να σας θυμόμαστε! Άλλωστε εσείς ως Κουκουλόπουλος γίνατε Υφυπουργός Εσωτερικών!


Στρουμφίτα Στρουμφοπούλου

Ερνέστο δε σου έκανε ο Ελευθερόπουλος;

Σήμερα αποφάσισα να ασχοληθώ με την ομάδα της Πλατείας που εντυπωσιάζει μέχρι στιγμής στο ελληνικό πρωτάθλημα... Δε γίνεται ο Βάσκος να μην παίρνει μαθήματα από τις κινήσεις του Τάκη Λεμονή...


Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com

Απίστευτη σπατάλη από την πρωθυπουργική αυλή

«Λεφτά υπάρχουν», όχι όμως για τους έλληνες φορολογούμενους που βλέπουν καθημερινά τα εισοδήματά τους να μειώνονται, αλλά για να καλύψουν τις πιο ακραίες «ανάγκες» της κυβέρνησης.

Το newsbomb.gr παρουσιάζει τέσσερα ενδεικτικά έγγραφα που αποδεικνύουν ότι ο παραλογισμός, η σπατάλη και η κακοδιαχείριση ζουν και βασιλεύουν ακόμα και μέσα στην πρωθυπουργική αυλή. Πως αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί ότι το γραφείο του πρωθυπουργού ξόδεψε μέσα σε δύο μόνο μήνες 3.500 ευρώ για είδη παντοπωλείου και άλλα σχεδόν 500 ευρώ για μολύβια και συνδετήρες; Πως θα δικαιολογήσει ο κ. Ηλίας Μόσιαλος το γεγονός ότι οι υφιστάμενοί του επιβαρύνουν τα δημόσια ταμεία με 25.000 ευρώ κάθε μήνα για εφημερίδες;

Ερωτήματα των οποίων η απάντηση πέραν από το πρακτικό σκέλος αποκτά τεράστια ηθική σημασία καθώς την ίδια ώρα η κυβέρνηση ζητά από τους Έλληνες να υποστούν αιματηρές θυσίες.

25 χιλιάδες ευρώ κάθε μήνα για να διαβάζουν εφημερίδες οι υπάλληλοι του Μόσιαλου.

Απίστευτο και όμως πραγματικό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Ηλίας Μόσιαλος επιβαρύνει τις τσέπες των ελλήνων φορολογουμένων με 294.678,6 ευρώ ετησίως προκειμένου να διαβάζουν εφημερίδες και περιοδικά οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης! Αυτό προκύπτει από το περιεχόμενο του διαβιβαστικού της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης στις 12.09.2011 προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους με θέμα «Διαβίβαση δικαιολογητικών».

Αναλυτικά σύμφωνα με το έγγραφο «σας διαβιβάζουμε δικαιολογητικά συνολικού ποσού 24.556,55 ευρώ, που αφορούν για την αξία εφημερίδων και περιοδικών κατά τον μήνα Μάϊο 2011 και παρακαλούμε να φροντίσετε για την έκδοση του οικείου χρηματικού εντάλματος στο όνομα του δικαιούχου : Μ.Κ.- ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΠΩΛΗΣ…».



Ποιος χρεώνει το ipad στον ελληνικό λαό;

Πάντως, δεν είναι μόνο τα υπέρογκα ποσά που δίνονται προκειμένου να διαβάζουν εφημερίδες οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας ΜΜΕ που προκαλούν αλλά και δύο αποφάσεις που παρουσιάζει το newsbomb.gr οι οποίες αποδεικνύουν ότι χρεώνουν στους έλληνες φορολογούμενους ακόμα και τα ipad!. Αναλυτικά, σύμφωνα με έγγραφο με ημερομηνία 22.9.2011, η διεύθυνση Οικονομικών της συγκεκριμένης Γραμματείας της οποίας προΐσταται ο κ. Μόσιαλος έστειλε αποδείξεις πληρωμής ενός iRad2 Wi-Fi+3GB Black αξίας 724,22 ευρώ, προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους προκειμένου να εγκριθεί χρηματικό ένταλμα αντίστοιχου ποσού.

Με άλλα λόγια δηλαδή ζητούν να πληρωθεί η δημοφιλής ηλεκτρονική συσκευή από τα δημόσια ταμεία. Το ερώτημα όμως που δημιουργείται είναι : «για ποιόν προορίζεται το iPad2»; Το εντυπωσιακό μάλιστα είναι ότι την ίδια ημέρα, από την ίδια υπηρεσία και προς το Λογιστήριο του Κράτους στάλθηκε ακόμα ένα έγγραφο για χρηματικό ένταλμα. Συγκεκριμένα, η υπηρεσία του κ. Μόσιαλου ζητά να της δοθούν 589,37 ευρώ για αγορά ενός Samsung Galaxy Tab 10.1. Το ερώτημα και σε αυτή την περίπτωση παραμένει το ίδιο, δηλαδή «ποιος είναι αυτός που επιβαρύνει τις τσέπες των ελλήνων για την αγορά της συσκευής;».

Το γραφείο του πρωθυπουργού σπατάλησε 3.500 ευρώ για είδη παντοπωλείου

Ζυμαρικά, καφές, αλεύρι, αυγά, ρύζι, μπισκότα, μαρμελάδα , σνακς, κονσέρβες, ζαχαροπλαστική, Αλίπαστα κ.α. χαρακτηρίζονται ως είδη παντοπωλείου, αυτά δηλαδή που παραγγέλνει το γραφείο του πρωθυπουργού, ξοδεύοντας περισσότερα από 3.500 ευρώ μόνο για τους μήνες Ιουνίου και Ιουλίου. Αναλυτικά, σύμφωνα με τέσσερις αποφάσεις (17/6, 24/6, 1/7 και 23/7) το γραφείο Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης ενέκρινε τη δέσμευση πίστωσης ύψους 3583,99 ευρώ «για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού των εξόδων της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού για δαπάνες δημοσίων σχέσεων (προμήθεια ειδών παντοπωλείου)!

Χαρτί, μολύβια και συνδετήρες αξίας 460 ευρώ

Δεν σταματάει να κρατά χειρόγραφες σημειώσεις οι κυρία Ρεγγίνα Βέρτζελη καθώς δεν μπορεί με άλλο τρόπο να δικαιολογηθεί η δαπάνη ύψους 464,56 ευρώ για «προμήθεια χαρτιού, γραφικών ειδών και λοιπών συναφών υλικών (χαρτί Α4, στυλό, μολύβια, κλασέρ, συνδετήρες και διάφορα άλλα είδη γραφικής ύλης)». Αναλυτικά, σύμφωνα με απόφαση που υπογράφηκε στις 5.08.2011, εγκρίθηκε η χορήγηση του παραπάνω ποσού προκειμένου η Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, όπου προΐσταται η κυρία Βέρτζελη, να προμηθευτεί τα αναλώσιμα.


Bayern- Leverkusen 3-0

Muller, van Buiten, Robben. Δείτε τα γκολ:

Σαφές προβάδισμα ΝΔ σε 3 νέες δημοσκοπήσεις

Σε ιστορικά χαμηλά τα ποσοστά Παπανδρέου και ΠΑΣΟΚ Σαφές προβάδισμα της ΝΔ, αλλά και μεγάλο ποσοστό αδιευκρίνιστης ψήφου, καταγράφουν τρεις δημοσκοπήσεις που δημοσιεύονται στον Τύπο. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης προηγείται του κυβερνώντος κόμματος από 4,3 έως 6 ποσοστιαίες μονάδες. Μεγάλο το ποσοστό της αδιευκρίνιστης ψήφου.

Συγκεκριμένα, στη δημοσκόπηση της ALCO για το «Πρώτο Θέμα» η ΝΔ προηγείται του ΠΑΣΟΚ με 5,8%, συγκεντρώνοντας 21,3%. Το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει 15,5%, το ΚΚΕ προσεγγίζει το 7,4%, το ΛΑΟΣ 5,6%, ο ΣΥΡΙΖΑ 5%, η ΔΗΣΥ 2,2%, η ΔΗΜΑΡ 2,5%, οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ -ΠΡΑΣΙΝΟΙ 3,5%, το Αρμα Πολιτών 1,6%, άλλο κόμμα επιλέγει το 3,3%, ενώ η αδιευκρίνιστη ψήφος 32,6%. Με αναγωγή επί των εγκύρων η διαφορά ΝΔ (29,3 %) - ΠΑΣΟΚ (21,3%) φθάνει τις 8 μονάδες.

Όπως προκύπτει από την ιδία δημοσκόπηση το 79% πιστεύει ότι πήγαν χαμένες οι θυσίες των πολιτών τους τελευταίους 12 μήνες ενώ 6 στους 10 φοβούνται ότι θα χάσουν τη δουλειά τους.

Στη δημοσκόπηση της εταιρείας PULSE για τον «Τύπο της Κυριακής» η ΝΔ προηγείται του ΠΑΣΟΚ κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες. Συγκεντρώνει 21,5%, και ακολουθούν: ΠΑΣΟΚ 15,5%, ΚΚΕ 9%, ΛΑΟΣ 5,5%, ΣΥΡΙΖΑ 5%, ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ -ΠΡΑΣΙΝΟΙ 2,5%, ΔΗΜΑΡ 3%, ΔΗΣΥ 2%, Αρμα Πολιτών 2%, άλλο κόμμα 4%, ενώ όσοι δηλώνουν ότι θα ψηφίσουν λευκό ή αποχή ή είναι αναποφάσιστοι φθάνουν το 30%.

Η συσπείρωση του ΠΑΣΟΚ είναι στο 36% και της ΝΔ στο 60%. Το 59,5% δεν επιλέγει ως καταλληλότερο πρωθυπουργό κανέναν μεταξύ των κυρίων Παπανδρέου και Σαμαρά ενώ ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης συγκεντρώνει 24% και ο πρωθυπουργός 15%.

Προβάδισμα 4,3 μονάδων δίνει στη Νέα Δημοκρατία η δημοσκόπηση της εταιρείας RASS για την εφημερίδα «Το Παρόν». Στην πρόθεση ψήφου το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει ποσοστό 20,8% και η Ν.Δ. 25,1%. Ακολουθούν το ΚΚΕ με 8%, ο ΛΑΟΣ με 5,2%, ο ΣΥΡΙΖΑ με 4,1%. Ποσοστό εισόδου στη Βουλή συγκεντρώνει η Δημοκρατική Αριστερά με 3,2% και οι Οικολόγοι Πράσινοι με 3,1%. Ποσοστό 2,6% συγκεντρώνει η Δημοκρατική Συμμαχία και 1,5% το Αρμα Πολιτών.

Μεγάλο και σε αυτή τη δημοσκόπηση είναι το ποσοστό της αδιευκρίνιστης ψήφου, 20,7%, ενώ το άκυρο-λευκό είναι 2,9%.

Σύμφωνα με την εφημερίδα δημιουργούνται νέα δεδομένα στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος, με τους ψηφοφόρους τους ΠΑΣΟΚ να δηλώνουν ότι το κόμμα θα είχε περισσότερες πιθανότητες νίκης με αρχηγό τον Ε. Βενιζέλο σε ποσοστό 28,7% έναντι του πρωθυπουργού, ο οποίος συγκεντρώνει ποσοστό 11,7%. Ποσοστό 51,3% των ψηφοφόρων απαντά «με κανέναν από τους δύο».

Γκρούεφσκι στον ΟΗΕ: «Εμείς είμαστε Μακεδόνες»

Τα πυρά του εναντίον της Ελλάδας εξαπέλυσε για μια ακόμα φορά ο Σκοπιανός πρωθυπουργός σχετικά με το θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ.

Στο ζήτημα της ονομασίας αναφέρθηκε, σε μεγάλο βαθμό, ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, Νίκολα Γκρούεφσκι, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, χθες το βράδυ (ώρα Ελλάδας), στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.

Ο κ. Γκρούεφσκι υπεραμύνθηκε των θέσεων του στα αποκαλούμενα ζητήματα «εθνικής ταυτότητας» και στο ζήτημα της ονομασίας της χώρας του. «Εμείς γνωρίζουμε ποιοι είμαστε και πώς θα ζήσουμε. Εμείς είμαστε Μακεδόνες, μιλούμε μακεδονικά και η χώρα μας ονομάζεται Δημοκρατία της Μακεδονίας. Εμείς δεν θέλουμε να είμαστε στη θέση να αμφισβητείται το όνομα και η ταυτότητά μας από μια χώρα και βεβαίως, εμείς οι ίδιοι δεν το ζητήσαμε αυτό», ανέφερε ο κ. Γκρούεφσκι, σημειώνοντας ότι η πραγματικότητα είναι συχνά ψυχρή και δύσκολη.

«Είναι γεγονός ότι ο νότιος γείτονάς μας αντιτίθεται τόσο στο όνομά μας, όσο και στην ταυτότητά μας. Και η αντίθεσή του καθίσταται δικό μας πρόβλημα και καταλήγει σε διένεξη, η οποία είναι μοναδική στον κόσμο, διένεξη επιβεβλημένη εξαιτίας της ανάγκης μιας χώρας, του γείτονά μας, να έχει μονοπώλιο σε δύο ονόματα, ή από την άλλη πλευρά, του στρατηγικού του προσανατολισμού να μην είμαστε αυτό που αισθανόμαστε», σημείωσε.

«Σκεφτείτε σε ποια εικονική κατάσταση βρίσκονται οι πολίτες της χώρας μου, με περιορισμένη ανάπτυξη και προοπτική, εξαιτίας των παρεμποδίσεων εκ μέρους του γείτονά μας για ένταξη στους ευρωατλαντικούς θεσμούς, μόνο εξαιτίας αυτού που είμαστε, δηλαδή εξαιτίας αυτού που αισθανόμαστε. Σας παρακαλώ, προσπαθήστε μόνο για λίγο να έλθετε στη θέση μας, προσπαθήστε να σκεφτείτε πως θα αισθανόσασταν αν κάποιος σας ζητούσε να μην είσαστε Γερμανοί, Βρετανοί, Αμερικάνοι, Ρώσοι, Κινέζοι, Νιγηριανοί, Αργεντινοί κ.λ.π. Μόνο αυτό σας ζητώ. Μόνο γι’ αυτό σας παρακαλώ. Προκειμένου να τελειώσει αυτό, προκειμένου να είμαστε αυτό που είμαστε, χωρίς να πληγώνουμε κανέναν, χωρίς να βλάπτουμε κανέναν, με κατανόηση, ανεκτικότητα και σεβασμό προς όλους τους γείτονές μας, προς τους φίλους, προς όλους εσάς, με σεβασμό προς τον γείτονά μας με τον οποίο έχουμε αυτή τη διένεξη και με κατανόηση των φόβων του, εμείς δεν έχουμε καμία αξίωση ή πρόθεση να μονοπωλήσουμε τον όρο Μακεδονία» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ.

Ο κ. Γκρούεφσκι ευχαρίστησε τις χώρες που έχουν αναγνωρίσει την ΠΓΔΜ με την συνταγματική της ονομασία:

«Τασσόμαστε υπέρ της επίλυσης του ζητήματος του ονόματος με ειρηνικό τρόπο. Ευτυχώς, 131 χώρες στον κόσμο μας αναγνωρίζουν με το όνομα Δημοκρατία της Μακεδονίας και σας ευχαριστούμε γι’ αυτό. Δυστυχώς, σε αυτό το όργανο -τα Ηνωμένα Έθνη- δεν μπορούμε να αποκαλούμαστε όπως αυτοαποκαλούμαστε, ούτε πάλι μπορούμε να ενταχθούμε σε οργανισμούς για τους οποίους εργαζόμαστε σκληρά. Στην περίπτωση της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, αξίζουμε να καταστούμε μέλη αυτών των οργανισμών», ανέφερε.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βενιζέλος: «Η τρόικα επιστρέφει, η έκτη δόση εκταμιεύεται»

[Οι ξένοι όμως άλλα λένε. Πχ. ο Guardian λέει ότι στην Ευρώπη δόθηκε από το ΔΝΤ διορία 6 εβδομάδων για να προστατευτεί από ελληνικής χρεοκοπία η οποία θεωρείται αναπόφευκτη και θα οδηγήσει σε μείωση του χρέους ως 50%]

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών δήλωσε ότι «τώρα που η Ελλάδα παίρνει πολύ σημαντικές, σκληρές αποφάσεις, τώρα που ο ελληνικός λαός υποβάλλεται σε νέες θυσίες πολύ σημαντικές, ανακτάμε ένα μέρος της αξιοπιστίας μας».

«Η τρόικα επιστρέφει, η έκτη δόση εκταμιεύεται και εφαρμόζονται οι αποφάσεις του Ιουλίου», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος.

Αναφερόμενος στην ετήσια σύνοδο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και στις σημερινές επαφές του στην Ουάσιγκτον, ο κ. Βενιζέλος είπε ότι «η ετήσια σύνοδος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου γίνεται μέσα σε συνθήκες μεγάλης ρευστότητας στη διεθνή οικονομία και κυρίως εν μέσω αβεβαιότητας σε σχέση με την πορεία της Ευρωζώνης. Αυτή η κατάσταση είναι απολύτως αδικαιολόγητη», τόνισε χαρακτηριστικά και, όπως είπε, «δεν εναρμονίζεται με την ισχύ του ευρώ και με την οικονομική δύναμη των 17 κρατών-μελών της Ευρωζώνης».

Στη συνέχεια, υπογράμμισε ότι «για την Ελλάδα, αυτά είναι αρνητικά συμφραζόμενα, τα οποία πρέπει οπωσδήποτε να διορθωθούν. Αυτή την προσπάθεια κάνουμε εδώ, στο πλαίσιο της Συνόδου, με μια σειρά από συναντήσεις για να σταθεροποιηθεί η κατάσταση, να σταλούν τα μηνύματα που ανταποκρίνονται στις δυνατότητες που έχουμε και ως Ευρωζώνη και ως Ελλάδα. Και νομίζω ότι έχουμε κάνει σημαντικά βήματα. Θέλει, όμως, υπομονή, επιμονή, σύστημα, εθνική ενότητα και κοινωνική συνοχή».

Για τις μέχρι τώρα συναντήσεις που είχε στο περιθώριο των εργασιών της συνόδου του ΔΝΤ, ο κ. Βενιζέλος επισήμανε ότι «από τις συναντήσεις που είχα εδώ με πολλούς ομολόγους μου, από τη νέα συνάντηση που είχα με τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών κ. Σόιμπλε, από τις συναντήσεις που είχα με τον Ιταλό, τον Γάλλο, τον Βέλγο συνάδελφό μου, με ομολόγους μου από χώρες εκτός Ευρώπης, από τη συζήτηση που είχα με τον κ. Ντράγκι, το νέο Πρόεδρο της ΕΚΤ, προκύπτει ένα μήνυμα το οποίο είναι πολύ καθαρό: Η Ελλάδα είναι και θα είναι πάντα μέρος του ευρώ, μέλος της Ευρωζώνης».

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών δήλωσε επίσης ότι «τώρα που η Ελλάδα παίρνει πολύ σημαντικές, σκληρές αποφάσεις, τώρα που ο ελληνικός λαός υποβάλλεται σε νέες θυσίες πολύ σημαντικές, ανακτάμε ένα μέρος της αξιοπιστίας μας, δίνουμε απάντηση στα αρνητικά στερεότυπα που κυκλοφορούν διεθνώς για την Ελλάδα εδώ και πολύ καιρό. Άρα, υπάρχει μια σειρά γεγονότων που ακολουθείται: Η τρόικα επιστρέφει, η έκτη δόση εκταμιεύεται, εφαρμόζονται οι αποφάσεις του Ιουλίου, έτσι ώστε να φτάσουμε σε ένα πραγματικά βιώσιμο μακροπροθέσμως ελληνικό δημόσιο χρέος, μέσα από την εφαρμογή των αποφάσεων της 21ης Ιουλίου. Αυτό το σχέδιο είναι καθαρό και υφίσταται. Εμείς πρέπει να κάνουμε τα πάντα, ώστε κανείς να μην μπορεί να αποδώσει σε εμάς ευθύνη».

Ο κ. Βενιζέλος ανέφερε ότι «οι Έλληνες γνωρίζουν ότι η περίοδος είναι κρίσιμη, γνωρίζουν ότι οι θυσίες, οι αδικίες, οι πιέσεις είναι το κόστος που πληρώνουμε για λάθη του παρελθόντος για τα οποία ευθύνονται πρωτίστως οι κυβερνήσεις και ο πολιτικός κόσμος. Υπάρχει, όμως, κι ένα διαρθρωτικό πρόβλημα της χώρας, υπάρχει ένα πρόβλημα παραοικονομίας, φοροδιαφυγής, κρατισμού, ένα πρόβλημα μη ανταγωνιστικότητας. Αυτό τώρα πρέπει να λυθεί προς όφελος των παιδιών μας, προς όφελος των επόμενων γενεών. Αυτό είναι κατανοητό. Αυτά που κάναμε τις τελευταίες εβδομάδες έχουν στείλει ένα πάρα πολύ ισχυρό μήνυμα διεθνώς».

Μιλώντας για το αυριανό πρόγραμμα των συναντήσεών του σημείωσε ότι θα έχει «μια πληρέστερη εικόνα», γιατί θα συναντηθεί με τα στελέχη της Διεθνούς Ένωσης Τραπεζών (IIF), θα μιλήσει στη γενική της συνέλευση και «θα έχουμε νομίζω και μία πολύ ουσιώδη συνάντηση και με την κ. Λαγκάρντ», όπως είπε, καθώς «και με το επιτελείο του ΔΝΤ, ενώ εκκρεμούν οι συναντήσεις μου με τον κ. Τρισέ και τον κ. Ρεν πάλι εδώ στην Ουάσιγκτον».

Στην ερώτηση αν πιστεύει ότι απ' όλες αυτές τις συναντήσεις «θα μπει ένα τέλος στις Κασσάνδρες» που βλέπουν την Ελλάδα να πτωχεύει, ο κ. Βενιζέλος έδωσε την ακόλουθη απάντηση: «Αν δείτε προσεκτικά τις δηλώσεις όλων των αρμοδίων και υπευθύνων εκπροσώπων της Ευρωζώνης και των κρατών-μελών της Ευρωζώνης θα δείτε ότι υπάρχουν δύο σταθερά μηνύματα: Η Ελλάδα είναι και θα είναι πάντα στο ευρώ και η Ελλάδα δεν πρόκειται ποτέ να πτωχεύσει, γιατί αυτό θα είναι καταστροφικό για την Ευρωζώνη, αλλά και για πολλές άλλες χώρες και πέραν της Ευρωζώνης. Αυτό το αντιλαμβάνεται πολύ καλά και η αμερικανική κυβέρνηση, με τους εκπροσώπους της οποίας πάλι συναντήθηκα εδώ -με τους υφυπουργούς Εξωτερικών και Οικονομικών, γιατί είχα δει πολύ πρόσφατα και την κ. Κλίντον και τον κ. Γκάιτνερ.

Άρα, αυτά τα δύο μηνύματα είναι οι σιδηροτροχιές πάνω στις οποίες πρέπει να βαδίσουμε και βαδίζουμε ως χώρα, ως οικονομία, ως έθνος».

Συνάντηση με Σόιμπλε

Η Ελλάδα θα καλύψει τις υποχρεώσεις της, διαβεβαίωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος τον Γερμανό ομόλογό του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, κατά τη διάρκεια της αποψινής συνάντησής τους στην Ουάσιγκτον.

Ο κ. Βενιζέλος υπογράμμισε ότι «εμείς ακολουθούμε τον σκληρό δρόμο των μέτρων και των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και αυτό γίνεται απ' όλους κατανοητό».

Από την πλευρά του, ο κ. Σόιμπλε επανέλαβε ότι «η Ελλάδα θα παραμείνει στην Ευρωζώνη».

Οι συναντήσεις που έχει ο κ. Βενιζέλος στην αμερικανική πρωτεύουσα, στο περιθώριο των ετήσιων συνόδων στην Ουάσιγκτον του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας, θεωρούνται κρίσιμες και καθοριστικές. Οι συζητήσεις του υπουργού Οικονομικών έχουν ως κύρια θέματα την υλοποίηση της συμφωνίας της 21 Ιουλίου, την επιστροφή της τρόικας στην Αθήνα και την εκταμίευση της 6ης δόσης.

Εκτός από τον Β. Σόιμπλε, αναμένεται να συναντηθεί με στελέχη της αμερικανικής κυβέρνησης, του ΔΝΤ -αύριο το βράδυ θα έχει συνάντηση με την διευθύντρια Κριστίν Λαγκάρντ- και του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις οικονομικών αναλυτών, κατά τη διάρκεια των σημερινών συζητήσεων μεταξύ των αντιπροσωπειών των κρατών μελών του ΔΝΤ διαπιστώθηκαν «έντονες διαφορές» για τις αιτίες και τους τρόπους αντιμετώπισης της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Οι Αμερικανοί ζήτησαν από τους Ευρωπαίους «αποφασιστικότερες» και «πιο ξεκάθαρες» κινήσεις, οι αντιπρόσωποι χωρών μελών της Ευρωζώνης επιχείρησαν «να υπερασπιστούν» τις επιλογές τους και εκπρόσωποι των αναδυόμενων αγορών «τοποθετήθηκαν ουδέτερα», διαπιστώνοντας «μεγάλες αδυναμίες» στην αντιμετώπιση της χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Αμερικανικά ΜΜΕ κάνουν λόγο για «χάσμα απόψεων» και με την Ουάσιγκτον να δείχνει ανησυχία μπροστά στην «αδυναμία» της Ευρώπης, ενώ φοβάται «νέα ύφεση» στην αμερικανική οικονομία.

Ο υπουργός Οικονομίας των ΗΠΑ δήλωσε σήμερα ότι θα πρέπει να παρθούν νέα μέτρα, ώστε «να αποφευχθεί μια σοβαρότερη διάδοση της κρίσης».

Συναντήσεις Βενιζέλου-Λαγκάρντ και Παπανδρέου-Μέρκελ

Συνάντηση με την Κριστίν Λαγκάρντ, επικεφαλής του ΔΝΤ, με θέμα την αντιμετώπιση της ελληνικής κρίσης θα έχει μέσα τα ξημερώματα της Κυριακής στην Ουάσινγκτον ο υπουργός Οικονομικών, εντός του πλαισίου της ετήσιας συνόδου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας, ενώ από πλευράς του, ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου θα συναντήσει την Τρίτη στο Βερολίνο την Άγκελα Μέρκελ.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΣΚΑΪ