31 Αυγούστου 2010

Πολύ μπροστά ο Κλαδούχος ρε κακομοίρηδες !

Της μουρλής, λέει, έγινε επειδή πήγε ο Κλαδούχος
στα Γελληνιάτικα στη γιορτή του Βούδα !

Ρε κορόιδα, ρε κακομοίρηδες ...

ο δήμαρχος Κλαδούχος είναι πάρα πολύ μπροστά ... χιλιετίες μπροστά ...



Δείτε την καινούρια ομάδα υποστήριξης του Geoffey στο Μαξίμου !

Κάτω κάτω, στο τέλος έρχεται το όνομα του Geoff Mulgan.

(Τυχαίο το Geoff σε σχέση με τον Geoffrey ;)



Λένε λοιπόν οι... συστάσεις :

ΤΖΕΦ ΜΑΛΓΚΑΝ

Πρώην τροτσκιστής, πρώην σύμβουλος του Μπλερ,

μελετητής του βουδισμού

με γνώσεις για τον «τρίτο δρόμο»

Καλά... η έκφραση "με γνώσεις για τον τρίτο δρόμο"
είναι σαν τίτλος τσόντας, "ο δρόμος για την πίσω πόρτα" ας πούμε ...

Αποδεικνύεται περίτρανα ότι ο Κλαδούχος
έχει εσωτερική ενημέρωση από το πασόκ
και μάλιστα από πρώτο χέρι !

Καταλαβαίνετε πόσο μπροστά είναι ο άνθρωπος ;

Κακομοίρηδες...

Δουλειές με φούντες ο Πεταλωτής!!!

Τί σοβαρότερο είχε να κάνει χθες από το να δει τους πολιτικούς συντάκτες στην καθιερωμένη ενημέρωση , ο εκπρόσωπος της Κυβέρνησης Γιώργος Πεταλωτής; Κανείς δεν ξέρει εκτός από τον ίδιο ο οποίος και ζήτησε την αναβολή της καθιερωμένης ενημέρωσης. Όλοι όμως μπορεί να υποθέσουν ό,τι θέλουν.

Κατ αρχήν ότι ... "σκιάχτηκε", ότι φοβήθηκε να αντιμετωπίσει τους πολιτικούς συντάκτες και τα όποια εύστοχα ή άστοχα ερωτήματά τους. Γιατί μη μου πείτε ότι δεν θα είχε ενδιαφέρον η άποψη της κυβέρνησης για το ξέσπασμα... αγάπης του Θεόδωρου Πάγκαλου προς τον Γιάννη Ραγκούση με την διευκρίνιση βέβαια ότι του αρέσει να κυκλοφορεί... ασκεπής, όπως έχει κάνει όλα τα χρόνια του πολιτικού του βίου, αλλά και η αντίθεση του στην διαφαινόμενη κυβερνητική λογική "προανακριτικές επιτροπές για όλα τα θέματα" .

Μη μου πείτε ότι δεν θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε, το γιατί η νομική σύμβουλος του πρωθυπουργού Βασιλική Σιούτη βρέθηκε εκτός Μεγάρου Μαξίμου ενώ στο παρελθόν είχαν δοθεί ολόκληρες μάχες για την παραμονή της εκεί. Ο νεαρός νομικός σύμβουλος πάνω στο αλογάκι του καρουσέλ -επιλογή της κ. Σιούτη- ήταν μόνο η αιτία;

Τελικά και αυτή η κυβέρνηση δεν διαφέρει σε τίποτα απ όλες τις προηγούμενες. Θυμάται την ενημέρωση και την σωστή δημοσιογραφία όταν είναι αντιπολίτευση, ενώ όταν αναλαμβάνει την εξουσία και έρχονται τα δύσκολα ακλουθεί την τακτική... στρίβειν δια του αρραβώνος.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ: -ΤΕΤΕΛΕΣΤΑΙ ! ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΜΕΤΟΧΟΙ ; -ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΤΑ %

ΟΙ ΠΙΟ "ΓΝΩΣΤΟΙ" ΤΟΥ Δ.Σ TOY ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑ, ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΜΝΗΜΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΠΙΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΣΗΜΙΤΗ:

-ΛΥΣΙΜΑΧΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΤΟΥ ΕΛΙΣΑΙΟΥ (Τράπεζα Πειραιώς).
-ΒΕΡΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ (ο γνωστός "αριστερός" ηθικολόγος με τα κότερα)

Λουκέτο... βάζει από σήμερα η Ευρώπη στον Ε.Ν.

Τίτλοι τέλους… πέφτουν σήμερα για τον Ελληνικό Νηογνώμονα. Ο οργανισμός που ιδρύθηκε το 1919 βυθίστηκε ολοκληρωτικά μετά τη φουρτούνα στην οποία περιέπεσε από το 1990 όταν επί κυβέρνησης Μητσοτάκη πέρασε από το κράτος σε ιδιωτικά χέρια και μάλιστα σε χέρια ανθρώπων που μέχρι τότε τον υπηρετούσαν από διευθυντικές θέσεις και θέσεις μελών του διοικητικού συμβουλίου.
Σημειώνεται ότι η διοίκηση του Οργανισμού δέχθηκε κατ’ επανάληψη παρατηρήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Θαλάσσιας Ασφάλειας (EMSA). Στις 30 Μαρτίου 2009 δόθηκε η τελευταία 17μηνη παράταση ζωής στον Ελληνικό Νηογνώμονα προκειμένου να βελτιώσει τις υποδομές και την απόδοσή του στα θέματα μηχανογράφησης, εκπαίδευσης και κανονισμών. (Σ.σ. Στην πραγματικότητα η παράταση είχε δοθεί προκειμένου τα πλοία κοινοτικών νηολογίων που βρίσκονταν στην κλάση του Ε.Ν. να μεταπηδήσουν ομαλά σε άλλους νηογνώμονες).

Σύμφωνα με πληροφορίες, στις επιθεωρήσεις που υποβλήθηκε ο Ε.Ν., μέσα στο 17μηνο, διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρξε ικανοποιητική εξέλιξη και έτσι σήμερα 31 Αυγούστου 2010 τερματίζεται η δυνατότητα του να εκδίδει πιστοποιητικά για τα Ελληνικά πλοία αλλά φυσικά και για τα πλοία που είναι εγγεγραμμένα στα κοινοτικά νηολόγια. Με άλλα λόγια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άρει την εμπιστοσύνη της στον Ελληνικό Νηογνώμονα.

Τι σημαίνει αυτό για τα πλοία που μέχρι σήμερα βρίσκονταν στην κλάση του Ελληνικού Νηογνώμονα;

Αναγκαστικά θα πρέπει οι πλοιοκτήτριες εταιρίες πλοίων, των οποίων τα πιστοποιητικά λήγουν από σήμερα, να αναζητήσουν άλλους νηογνώμονες προκειμένου τα πλοία τους να έχουν πιστοποιητικά για να τους επιτραπεί ο απόπλους και η εκτέλεση ναύλων (για τα εμπορικά πλοία) και δρομολογίων για τα επιβατηγά.

Αν και δεν υπάρχουν ακόμη ακριβή στοιχεία, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι σήμερα, πολύ λίγα Ελληνικά πλοία παρέμειναν στην κλάση του Ελληνικού Νηογνώμονα, καθώς οι εταιρίες είχαν διαβλέψει ότι η διοίκηση του Οργανισμού βρισκόταν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, δεδομένου ότι μεγάλος αριθμός επιθεωρητών είχαν παραιτηθεί και βρήκαν εργασιακή στέγη σε άλλους νηογνώμονες. Να σημειωθεί ότι ή διοίκηση κατά τα τελευταία 15 χρόνια, απέλυσε μερικούς επιθεωρητές που ύψωσαν ανάστημα και αρνήθηκαν να παρέχουν τηλεγραφικώς τις υπηρεσίες τους σε ορισμένες εταιρίες.

Σε επιστολή που έλαβε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, επισημαίνονται μεταξύ άλλων ότι:

α) Πιστοποιητικά κλάσης και κυβερνητικής πιστοποίησης που θα εκδοθούν ή θεωρηθούν ή παραταθούν στις 31.08.2010 και αργότερα δεν θα γίνονται δεκτά.
β) Τα πιστοποιητικά κλάσης και κυβερνητικής πιστοποίησης που εκδόθηκαν ή θεωρήθηκαν μέχρι 30.08.2010 εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την ημερομηνία λήξης ή θεώρησής τους και πάντως όχι αργότερα από την 28.02.2011.

γ. Σε περίπτωση ζημιάς ή βλάβης πλοίου της παρ.2 της παρούσης ο Ελληνικός Νηογνώμονας μπορεί να βεβαιώνει τη διατήρηση κλάσης και τη συνέχιση ισχύος των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που έχει εκδώσει για το χρονικό διάστημα της παραγράφου 3 (β) υπό την άμεση εποπτεία του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων.

Συναγερμός... στα Λιμεναρχεία

Με αφορμή την επιστολή αυτή, σχετικό έγγραφο εστάλη στον Ελληνικό Νηογνώμονα από το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος με την εντολή να ενημερώσει σχετικά τους πελάτες του, ενώ ανάλογο έγγραφο εστάλη και στις Λιμενικές Αρχές προκειμένου να φροντίσουν ώστε κανένα πλέον πιστοποιητικό να μην εκδίδει από σήμερα ο Ελληνικός Νηογνώμονας.
Παράλληλα, οι Περιφερειακές Διοικήσεις του Λιμενικού Σώματος, έλαβαν εντολή ώστε από σήμερα τα Τοπικά Κλιμάκια Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, να εποπτεύουν την εφαρμογή της απόφασης που ελήφθη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να αποφευχθούν κατά το δυνατόν καθυστερήσεις στα δρομολόγια των επιβατηγών πλοίων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι με την τελευταία της απόφαση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη Θαλάσσια Ασφάλεια, αφαίρεσε από τον Ελληνικό Νηογνώμονα ακόμα και τη δυνατότητα να επιθεωρεί και να εκδίδει πιστοποιητικά στα σκάφη αναψυχής, δημιουργώντας έτσι προβλήματα σε περίπου από 3,500 γιότ.
Η αρμόδια επιτροπή (EMSA) πρόκειται να συνεδριάσει στις 14 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να αποφασίσει το οριστικό λουκέτο στον Ελληνικό Νηογνώμονα.

Άγνωστο είναι μέχρι αυτή τη στιγμή, πόσα πλοία της ακτοπλοΐας επηρεάζονται. Σίγουρα ο αριθμός δεν είναι ανησυχητικός δεδομένου ότι στην πλειοψηφία τους οι ακτοπλοϊκές εταιρίες έλαβαν έγκαιρα τα μέτρα τους για να αποφύγουν ένα σοκ της τελευταίας στιγμής. Σε κάθε περίπτωση υπενθυμίζεται ότι εάν υπάρχουν πλοία που βρίσκονταν στην κλάση του Ελληνικού Νηογνώμονα τα οποία ανανέωσαν τα πιστοποιητικά τους ακόμα και χθες 30 Αυγούστου, τότε αυτά έχουν περιθώριο να αναζητήσουν νέο νηογνώμονα έως και τις 28 Φεβρουαρίου 2011. Φυσικά κάθε μεταπήδηση σε άλλον νηογνώμονα, συνεπάγεται μια σημαντική οικονομική επιβάρυνση για κάθε πλοιοκτήτη.

Να σημειωθεί ότι ο Ελληνικός Νηογνώμονας είχε τεθεί υπό αμφισβήτηση από την Ε.Ε., εξαιτίας των ναυαγίων και άλλων ναυτικών ατυχημάτων που σημειώθηκαν και αφορούσαν πλοία που βρίσκονταν στην κλάση του. Μάλιστα, μνημονεύονται οι περιπτώσεις των πλοίων «IRON ANTONIS», το οποίο βυθίστηκε αύτανδρο στις 3 Σεπτεμβρίου 1994 (μόλις 5 ημέρες μετά τον απόπλου του και δύο μήνες μετά την έκδοση των πιστοποιητικών του), «ΔΥΣΤΟΣ», αλλά και «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» που έφεραν πιστοποιητικά του Ελληνικού Νηογνώμονα.

Σχόλιο:

…KAI δεν είναι μόνον αυτά τα «ανομήματα» του έκπτωτου πλέον «ΚΤΕΟ» των πλοίων. Σειρά από άλλες υποθέσεις θα δουν σύντομα το φως της δημοσιότητας για τις οποίες έχει γνώση το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αλλά περιέργως σωπαίνει αντί να κινητοποιήσει την εισαγγελία και να οδηγηθούν στην δικαιοσύνη όσοι εκμεταλλεύτηκαν θέσεις και καταστάσεις για παράνομο πλουτισμό. Όσο για εκείνους που στέκονται αρωγοί στον Ε.Ν. καταδικάζοντας τους «απέναντι» και κατηγορώντας τους ως «πράκτορες των ξένων νηογνωμόνων» ένα έχουμε να συμπληρώσουμε: Ας μην υπήρχαν οι «απέναντι» και θα βλέπαμε πόσα ακόμα ορφανά θα έκαναν επισκέψεις σε τάφους και κενοτάφια εντός και εκτός Ελλάδας!

http://nextok.blogspot.com/2010/08/blog-post_5587.html

Το μητσοτακαίικο άδειασε τον Μαρκογιαννάκη

Το τελευταίο διάστημα που παραθέριζε ο βουλευτής Χανίων με το γέρο Μητσοτάκη, ο τελευταίος του πούλησε υποσχέσεις ότι θα γίνει Νο2 στην προσπάθεια της κόρης του και γενικώς ότι υπολογίζουν σ΄ αυτόν. Όντως έτσι διέρρευσε στην Κρήτη και αυτό είχα μεταφέρει στο Antinews σε προηγούμενο σχολιασμό μου.

Ο Μαρκογιαννάκης, λοιπόν, τσίμπησε – ως ξεροκέφαλος που είναι – και έπαιξε ενώπιον των ΜΜΕ τον ρόλο του θιγμένου καπετάνιου που τάχα μου δεν του ζητήσανε το λόγο όταν η ΝΔ διάλεξε τον βουλευτή Λασιθίου Γιάννη Πλακιωτάκη για υποψήφιο Περιφερειάρχη Κρήτης. Όμως, από εσωτερικές πηγές διέρρευσε η πληροφορία ότι στην συνάντηση του Ρεθύμνου είχαν κληθεί ΟΛΟΙ οι βουλευτές Κρήτης της ΝΔ και απλώς ο Μαρκογιαννάκης δεν παρέστη. Επομένως, η κίνησή του ήταν προσχηματική για να φύγει από τη ΝΔ και να πάρει δήθεν τη θέση του συνοδηγού στο αμάξι της Μπακογιάννη.

Και πριν αλέκτωρ φωνήσαι τρις και αφού ο Μαρκογιαννάκης διαγράφηκε, η κυρία κόρη Μητσοτάκη τον άδειασε … Θα υποστηρίξει – λέει – κάποιον για Περιφερειάρχη Κρήτης (ο οποίος δεν θα είναι ο Πλακιωτάκης αφού του αρνήθηκε κατά πρόσωπο) αλλά “δεν είναι ακόμα η ώρα να το ανακοινώσει“.

Κοινώς, καπετάν Χρήστο πάτησες την μπανανόφλουδα, Και να πεις ότι δεν ήξερες τους Μητσοτάκηδες, να θεωρήσουμε ότι παρασύρθηκες λόγω του χαρακτήρα σου. Αλλά ήξερες! Τότε στις αυτοδιοικητικές εκλογές τα τέλη της δεκαετίας του 90 που είχατε συγκρουσθεί. Το μόνο που σου απομένει τώρα είναι να σιωπήσεις και κάποια στιγμή στο μέλλον μπορεί και να επιστρέψεις στη ΝΔ μετανιωμένος σαν τον Σουφλιά.

ΤΑ 20 ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΔΝΤ (αυτο που ψηφισαν ΠΑΣΟΚ - ΛΑΟΣ και ΝΤΟΡΑ)

Οικονομικές ειδήσεις από την Ελλάδα

ΣΤΑ ΥΨΗ Ο ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

Πέρα από κάθε πρόβλεψη αναμένεται να κινηθεί και φέτος ο δανεισμός του ελληνικού δημοσίου, ξεπερνώντας τα 73 δισ. ευρώ έναντι περίπου 65 δισ. ευρώ που ήταν ο περυσινός δανεισμός.

Σύμφωνα με το ηλεκτρονικό οικονομικό site euro2day παρά τα σκληρά δημοσιονομικά μέτρα που έχουν ληφθεί, οι δανειακές ανάγκες του Δημοσίου είναι τεράστιες, λόγω της δυναμικής την οποία έχει λάβει κυρίως το δημόσιο χρέος, το οποίο στο τέλος Ιουνίου έφτασε στα 317 δισ. ευρώ (περίπου στο 137% του ΑΕΠ).

Το χρέος του ελληνικού δημοσίου αναμένεται να επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο, καθώς θα προστεθούν σ’ αυτό άλλα 10 δισ. ευρώ που είναι οι συσσωρευμένες ζημίες του ΟΣΕ. Δεν αποκλείονται μάλιστα περαιτέρω επιβαρύνσεις από δάνεια τα οποία έχουν συναφθεί με την εγγύηση του Δημοσίου από άλλες ΔΕΚΟ και δεν έχουν αποπληρωθεί. Η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να βελτιώσει τη διαχείριση της ρευστότητας του ελληνικού δημοσίου, από τον Σεπτέμβριο θα διενεργεί δημοπρασίες εντόκων γραμματίων σε μηνιαία βάση, όπως προβλέπεται άλλωστε και στο επικαιροποιημένο μνημόνιο που δημοσιοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες.

Στελέχη του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) θεωρούν ότι οι μηνιαίες δημοπρασίες θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία στη διαχείριση της ρευστότητας, σε μια περίοδο όπου απαιτείται ιδιαίτερη σύνεση, πριν από την έξοδο στη διεθνή αγορά με μεγάλες εκδόσεις (πολυετή ομόλογα).

ΣΤΑ 6 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΖΗΜΙΕΣ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥΣ

Λογιστικές ζημιές έως και 47% που μεταφράζονται περί τα 6 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της κοινωνικής ασφάλισης, «γράφουν» τα ασφαλιστικά ταμεία στην αξία της κινητής περιουσίας τους εξ αιτίας της πτώσης των τιμών των μετοχών, των κρατικών ομολόγων και των αμοιβαίων κεφαλαίων. Όπως αναφέρει σε σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα Ημερησία, την απομείωση της αξίας της κινητής περιουσίας των Ταμείων - που σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων έφτανε τον Αύγουστο του 2009 τα 29,5 δισ. ευρώ (από τα οποία τα 13,2 δισ. ευρώ ήταν χρεόγραφα, δηλαδή μετοχές, ομόλογα και αμοιβαία κεφάλαια) - αποτυπώνουν οι αποτιμήσεις των χαρτοφυλακίων στα δύο μεγαλύτερα Ταμεία της χώρας, στον ΟΑΕΕ και το ΙΚΑ.

Με βάση τις αποτιμήσεις αυτές: Η κινητή περιουσία του ΟΑΕΕ έχει μειωθεί κατά 47% ή 213 εκατ. ευρώ μέσα στην τελευταία διετία. Η αξία των μετοχών έχει υποχωρήσει κατά 38% και των ομολόγων κατά 44%. Σημειωτέον ότι το Ταμείο αναγκάστηκε, λόγω και της περικοπής της κρατικής επιχορήγησης, να ρευστοποιήσει το 2010 δύο ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, συνολικής αξίας 40 εκατ. ευρώ, προκειμένου να «καλύψει» τρέχουσες οικονομικές υποχρεώσεις του.

Τα δύο αμοιβαία κεφάλαια της ΑΕΔΑΚ του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ έχουν υποχωρήσει σε διάστημα μόλις 1 έτους κατά 21% (το μεικτό εσωτερικού) και κατά 24% (το ομολογιακό εσωτερικού).

ΔΩΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ COCA COLA 3E): «ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΝΕΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ»

Δεν είναι λογικό να περιμένει κανείς ότι η Coca-Cola 3E και άλλες εταιρείες με σημαντικές επιχειρηματικές δραστηριότητες εκτός Ελλάδας θα συνεχίσουν να φέρνουν τα κεφάλαια στη χώρα μας, να καταβάλλουν το 40% και να διανέμουν το υπόλοιπο», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δώρος Κωνσταντίνου σε συνέντευξή του στο Reuters.

Και πρόσθεσε ότι περιμένει από την κυβέρνηση να αναθεωρήσει το φορολογικό καθεστώς με διορθωτικές κινήσεις, επιδιώκοντας την ανάπτυξη.

Το επιτελείο της 3Ε εκτιμά ότι με τα σημερινά μέτρα η κυβέρνηση αποθαρρύνει τους επενδυτές από το εξωτερικό. Η φορολογική έκτακτη εφάπαξ εισφορά για την εταιρεία το 2009 ανήλθε σε €21 εκατ. (€0,06 ανά μετοχή). Το μεγάλο αγκάθι όμως για τη διοίκηση του ομίλου παραμένει ενδεχόμενη μετάταξη σε υψηλότερο συντελεστή (στο 23% από 11%) των εμφιαλωμένων νερών και των μη αλκοολούχων ποτών (αναψυκτικών, χυμών).

Αυτό αυτόματα θα οδηγήσει σε ανατιμήσεις της τάξης του 10% κατά μέσον όρο, με σημαντικές επιπτώσεις για τον κλάδο. Από τις αρχές του χρόνου ο όμιλος διαπιστώνει ακόμη και στις αναπτυγμένες αγορές πτώση των πωλήσεων της τάξης του 5%, και των καθαρών εσόδων στο 4%.

Η διοίκηση της εταιρείας δεν προβλέπει να βελτιωθεί το κλίμα τους επόμενους μήνες επειδή προβλέπεται πίεση στον τομέα του τουρισμού την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά επειδή είναι περιορισμένη η ρευστότητα των πελατών της, δεδομένου ότι η ελληνική αγορά αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.

Όπως εκτιμά η διοίκηση σε αναφορά της «η χρονική συγκυρία και ο βαθμός οικονομικής ανάκαμψης θα διαφέρουν από αγορά σε αγορά. Αν και οι προβλέψεις των διεθνών οργανισμών υποδεικνύουν ότι αρκετές από τις ευρωπαϊκές χώρες θα επιστρέψουν σε ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης το 2010, αναμένουμε ότι η ανάπτυξη στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών θα υστερήσει σε σχέση με την αύξηση του ΑΕΠ.

ΑΥΞΗΣΗ 5,1% ΣΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΤΗΝ ΤΡΙΕΤΙΑ ΙΟΥΝΙΟΣ 2007- ΙΟΥΝΙΟΣ 2010

Αύξηση κατά 5,1% παρουσίασε η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, το μήνα Ιούνιο 2010 σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Ιουνίου 2007 έναντι μείωσης 5,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2007 προς το 2004.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ, η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, το μήνα Ιούνιο 2010, σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Ιουνίου 2007, παρουσίασε αύξηση 20,1 %, έναντι αύξησης 2,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2007 προς το 2004.

ΕΣΕΕ: ΤΙ ΖΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Τη μείωση του ΦΠΑ και τη στήριξη των ΜΜΕ ζητά από την κυβέρνηση η ΕΣΕΕ, ζητώντας παράλληλα να μην γίνουν αλλαγές στα παραγωγικά υπουργεία, καθώς θα προκαλέσουν καθυστερήσεις.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης, μετά τη συνάντηση με τους υπουργούς Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, Οικονομίας –Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας κα Λ. Κατσέλη και Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Α. Λοβέρδο, δήλωσε τα εξής:

«Συναντήσαμε σήμερα τη δική μας ελληνική «Τρόικα» και καταθέσαμε το δικό μας Μνημόνιο, το Μνημόνιο του Ελληνικού εμπορίου. Μια συνάντηση με Υπουργούς της Κυβέρνησης οι οποίοι διαχειρίζονται κρίσιμα ζητήματα της οικονομίας είναι πάντα σημαντική για τους κοινωνικούς εταίρους και τους φορείς της αγοράς και πιστεύουμε ότι οι τεκμηριωμένες θέσεις μας και οι επεξεργασμένες προτάσεις μας θα αξιοποιηθούν. Προτείναμε μάλιστα η επόμενη συνάντηση να γίνει με τα τρία συναρμόδια Υπουργεία παρουσία της Τρόικας. Μας ικανοποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι τα «μέτρα Κατσέλη» για την στήριξη των Μμε Επιχειρήσεων και των ρυθμίσεων των οφειλών επιχειρήσεων και νοικοκυριών προς τις τράπεζες, αρχίζουν να βρίσκουν, εκτός φυσικά από εμάς, και άλλους σημαντικούς υποστηρικτές. Ελπίζουμε, μεταξύ αυτών, να είναι πλέον και οι ελληνικές τράπεζες από τις οποίες ουσιαστικά ζητάμε να μας δανείσουν περισσότερο χρόνο και λιγότερο χρήμα.

Η ΕΣΕΕ επεσήμανε πέντε κρίσιμα σημεία:
• Όχι στον αφελληνισμό των Μμε Εμπορικών Επιχειρήσεων αλλά στην ανάπτυξή τους με στοιχεία ηλεκτρονικής εμπορικής γεωγραφίας.
• Όχι στην αύξηση και στην μετάταξη του ΦΠΑ αλλά στη μείωσή του από το 2011.
• Όχι σε νέες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις αλλά στη θέσπιση νομοσχεδίων «σκούπα» για φορολογικές και ασφαλιστικές εκκρεμότητες.
• Όχι στην αύξηση της ανεργίας αλλά στην επιδότηση της εργασίας και στη διατήρηση υφιστάμενων θέσεων εργασίας.
• Όχι στις αλλαγές στα παραγωγικά Υπουργεία που θα προκαλέσουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση των προγραμμάτων ενίσχυσης της Μμε επιχειρηματικότητας αλλά στην ολοκλήρωση της εφαρμογής των ασκήσεων επί χάρτου.

Η περίοδος των διαπιστώσεων και της αναζήτησης διεξόδου από την οικονομική περιπέτεια εξαντλήθηκε. Πρέπει επιτέλους να περάσουμε σε μια περίοδο ελπίδας και προοπτικής. Η Τρόικα, μακριά από την ελληνική πραγματικότητα, αντί για τολμηρά μέτρα μεταρρύθμισης, επέλεξε μέτρα έκτακτης ανάγκης μιας χώρας σε καθεστώς χρεοκοπίας. Η υπερβολική σκληρότητα, οι πρόχειρες εκτιμήσεις, οι τεχνοκρατικές αστοχίες, οι βιαστικές προβλέψεις και οι αντιφατικές συστάσεις εξάπλωσαν την κρίση σε όλη την ελληνική αγορά και επιδείνωσαν την ύφεση πέραν των ορίων του μέσου Έλληνα. Από τώρα και στο εξής, οι προτάσεις που θα επιλεγούν και οι συστάσεις που θα εφαρμοστούν πρέπει οπωσδήποτε να δίνουν λύσεις στα προβλήματα. Η θέση της ΕΣΕΕ και του ελληνικού εμπορίου δεν βρίσκεται μεταξύ Τρόικας και Πολυεθνικών, αλλά μεταξύ Κυβέρνησης και κοινωνίας και όλες οι προτάσεις μας είναι υπέρ της στήριξης και της διατήρησης της Μμε ελληνικής επιχειρηματικότητας».
/span<>

ΘΑ ΜΠΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΦΠΑ ΣΤΗ ΔΕΗ ΝΑΙ Η ΟΧΙ;;

Αυτό που μου αρέσει είναι οι ξεκάθερες θέσεις του ΠΑΣΟΚ και εν προκειμένω του κ. Παπακωνσταντίνου.Τελικά θα μπει Φ.Π.Α στην ΔΕΗ; Όποιος κατάλαβε από το παρακάτω βίντεο να μας πει και εμάς:



http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2010/08/blog-post_31.html

Κουράστηκε, απέτυχε ή απλώς διαπίστωσε την αναγκαιότητα θεσμοθέτησης ΥΠΕΡ-ΥΠΟΥΡΓΟΥ;

Όπως προκύπτει από την δημοσκόπηση που παρουσίασε το δελτίο ειδήσεων του Mega channel, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ είναι η έλλειψη συντονισμού και η αναγκαιότητα ορισμού υπέρ-υπουργού που θα καθοδηγεί καλύτερα και αποδοτικότερα την κυβερνητική δράση.

Μέχρι σήμερα αυτά τα καθήκοντα τα εξασκούσε ο Πρωθυπουργός, ο οποίος σύμφωνα με την δημοσκόπηση δεν τα πάει καλά και γι’ αυτό σύμφωνα πάντα με την δημοσκόπηση πρέπει να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο στέλεχος της κυβέρνησης.

Άραγε τι θα κάνει ο ΓΑΠ;

Θα ορίσει και θα εκχωρήσει μέρος της Πρωθυπουργικής εξουσίας στον υποψήφιο υπέρ-υπουργό ή θα αναλάβει τις ευθύνες του;

Οι επόμενες ημέρες θα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, όταν μάλιστα ο Θ. Πάγκαλος εξαπολύει κεραυνούς σχετικά με το άβατο και απαραβίαστο των εξουσιών του αντιπροέδρου προς το πρώτο φαβορί για την κατάληψη της θέσης του υπέρ-υπουργού… τον Γ. Ραγκούση.

stoxasmos-politikh.blogspot.com

Στο Τειρεσία ο Δήμος Κομοτηνής

Όλα ξεκίνησαν από την κοινοποίηση διαταγής πληρωμής 700.000 ευρώ για υπερωρίες και επιδόματα των σχολικών φυλάκων που δικαιώθηκαν. Είναι άδικο για χρέη το Δημοσίου να τα χρεώνεται η δημοτική αρχή αλλά επέδειξε ολιγωρία για να αντιδράσει και να αποποιηθεί τις ευθύνες που της φόρτωσαν.

Ο δήμος Κομοτηνής είναι ένας από τους δήμους της χώρας που μπήκε στον Τειρεσία μετά την κοινοποίηση διαταγής πληρωμής ύψους 700.000 ευρώ, για επιδόματα και υπερωρίες των σχολικών φυλάκων, οι οποίοι κέρδισαν τα δικαστήρια και κάνουν απαιτητά τα χρήματα αυτά, όπως και άλλα μεγάλα ποσά.

Όπως πληροφορούμαστε έχει γίνει ανακοπή κατά της διαταγής, η οποία ορίστηκε να εκδικαστεί στις 8-12-2010, ενώ για την επιταγή που συνόδευε την διαταγή πληρωμής οι σχολικοί φύλακες παραιτήθησαν.

Η απόφαση να μπει στον Τειρεσία ο Δήμος στηρίζεται στο γεγονός, ότι με απόφαση του πρωτοδικείου Αθηνών που κατέστη τελεσίδικη κι αμετάκλητη, ενώ απορρίφθηκε η έφεση του Δήμου Κομοτηνής, φέρεται ότι εργοδότης των σχολικών φυλάκων ήταν ο Δήμος αν και την ευθύνη της μισθοδοσίας είχαν πέντε φορείς.

Η ΕΕΤΑΑ, ο ΟΑΕΔ, ο Δήμος, η ΚΕΔΚΕ και το ελληνικό δημόσιο. Όπως δείχνουν τα πράγματα η ολιγωρία της δημοτικής αρχής να αποποιηθεί την ευθύνη της από την αρχή που ενέκυψε το πρόβλημα ήταν τελικά η δυσμενής αιτία να αντιμετωπίζει μέχρι και το ενδεχόμενο των κατασχέσεων.

Η υπόθεση αυτή ταλανίζει ιδιαίτερα τη νομική υπηρεσία που τρέχει και δεν φτάνει, αφού έχει να αντιμετωπίσει και τις αγωγές για επιδότηση πρώτης κατοικίας, αλλά και τις αγωγές για την αναγνώριση του επιδόματος των 176 ευρώ.

Μας φόρτωσαν με χρέη για τα οποία δεν ευθύνεται ο Δήμος, θα πει ο νομικός σύμβουλος Δημοσθένης Τακάς, που επισημαίνει ότι το αρχικό κεφάλαιο που αξίωναν οι σχολικοί φύλακες ήταν 400 χιλιάδες ευρώ και με τους τόκους έγινε 700.000 ευρώ, ποσό που δεν θα πρέπει να πληρωθεί από τον Δήμο αλλά από την ΕΕΤΑΑ. Προβληματισμός και περίσκεψη σε όλα τα επιτελεία του Δήμου, γιατί αν ξεκινήσουν κατασχέσεις της ιδιωτικής περιουσίας του Δήμου, όλοι όσοι διεκδικούν μεγάλα ποσά θα απογυμνωθεί ο Δήμος για απαιτήσεις τρίτων για τις οποίες δεν ευθύνεται κινδυνεύοντας να χάσει μια περιουσία που απέκτησε στο παρελθόν, με ουσιαστικές κινήσεις δημάρχων που ήθελαν να τον κάνουν ισχυρό κι αυτοδύναμο.
Μελαχροινή Μαρτίδου

Το μνημόνιο των Θεσσαλονικέων (2010)

Οι Θεσσαλονικείς όπως κάθε χρόνο μέσω των εκπροσώπων τους ετοιμάζονται για να υποβάλουν στον πρωθυπουργό της χώρας, μνημόνιο για την ανάπτυξη της πόλης.
H σύσκεψη των φορέων της πόλης θα πραγματοποιηθεί στις 6 & 7 Σεπτεμβρίου 2010

Δείτε περισσότερα…. από τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης στο VIDEO που ακολουθεί...


ΚΑΡΦΙΤΣΑ 31.08.2010

e-Επιλογές 30.08.2010

30 Αυγούστου 2010

Παπανδρέου - Είπα ψέματα στον Ελληνικό λαό

Συμφωνία για "Republic of Vardar Macedonia" με τους "Μακεδόνες" που μιλάνε "Μακεδονικά".... ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ

Σύμφωνα με Σκοπιανά ΜΜΕ μετά από τις σκοτεινές διαπραγματεύσεις ΠΑπανδρέου-Γκρουέφσκι για το όνομα, έχει επιτευχθεί συμφωνία που θα ανακοινωθεί μετά τις εκλογές του Νοεμβρίου... Το όνομα θα είναι "Republic of Vardar Macedonia". Η συμφωνία δεν προβλέπει αλλαγή του Συντάγματος της γειτονικής χώρας ενώ για την εθνικότητα και τη γλώσσα προβλέπεται η λύση της διπλής ονομασίας δηλ. ουσιαστικά θα λέγονται "Μακεδόνες" και θα μιλάνε "Μακεδονικά"...

Citing diplomatic sources, "Macedonia" yesterday announced that the secret diplomacy of Skopje and Athens that occurred this summer has given spectacular results: an agreed name is "Republic of Vardar Macedonia ", the language , nationality and passports has dual solution, and the Constitution will not changes

Fast development of negotiations on the name will be immediately after the local elections in Greece and almost simultaneously with the NATO summit in Lisbon , said yesterday the Greek newspaper "Macedonia". Citing diplomatic sources , the newspaper writes that Skopje and Athens by way of quiet diplomacy had agreed on the name "Republic of Vardar Macedonia. According to newspaper sources , the secret diplomacy that took place throughout the summer has given spectacular results that are only a small circle of people. "Macedonia "claims that these days will be activated mediator Matthew Nimetz , and late September in New York will hold a meeting between Prime Ministers Nikola Gruevski and Minister George Papandreou. Informed sources told the newspaper explained that the Greek government avoids name dispute to be imposed as a matter of the election agenda. For these reasons, Greece brzala open debate on the issue go before local elections in the country , because the Greek authorities were aware that they could inflame passions , especially in the Greek region of Macedonia. The same diplomatic sources told the newspaper reported that the Greek government and diplomacy systematically working to provide members of the Security Council of the United Nations to deliver a public statement through which it reported that a compromise will use the name in bilateral communication with our country.

- If Obama, Putin and Sarkozy, one after another come up with such a public statement , the game is over - say, diplomatic sources "Macedonia".

The newspaper reported that the resolution of the Security Council the UN should invite other countries to accept the new name may not be binding. The details of the alleged agreement between Skopje and Athens , the two countries would commit themselves not to use the term "Macedonia" in political or commercial context. To use the new name in the passport on the table was the old idea of the Nimitz - the English name to stand for compromise , and the constitutional name to be written in Cyrillic. Dual solution and there nationality and language - "Macedonians "and" citizens of the Republic of Vardar Macedonia "and "language of the Republic of Vardar Macedonia. The newspaper said that the agreement does not provide for changing the Constitution, because in Greece you can expect political pressure and criticism from opposition leader Andonis Samaras .

adjectives geographical name - negative for Macedonians in Greece

Adjectives of the type of geographic name Macedonia will have a negative effect on Macedonians in Greece and the Macedonians living in neighboring countries, said Paul Vaskopulos , president of Rainbow in an interview with Radio Free Europe.

According to him, changing the name of a country is picking the identity of a nation and the citizens of that state. He said he had no information on whether negotiations on the package name is spoken in the rights of Macedonians in Greece.

Το δάκρυ του ΜαΣέλη

"Δάκρυσε" έξω από το γραφείο του ανακριτή ο ΜΑσέλης όπως μας πληροφορούν τα ΜΜΕ, ενώ ο δικηγόρος του επιμένει ότι δεν τα τσέπωσε αλλά απλά πήρε μια χορηγία...

Το χειρότερο όλων είναι όμως ότι υπήρξε διαφωνία ανακριτή εισαγγελέα για την προφυλάκισή του ή την αποφυλάκισή του υπό όρους!!!

Αυτή είναι η ανεξάρτητη δικαιοσύνη μετά από 30 χρόνια ΠΑΣΟΚ:

Ο Αγγέλου για ένα τηλεφώνημα που δεν παραδέχεται, ούτε αποδεικνύεται, ότι έγινε
πρέπει να πληρώσει 400.000 ευρώ για να είναι έξω...

Αντίθετα ο Μασέλης που παραδέχθηκε ότι τα τσέπωσε σαν Υπουργός μπορεί και να κυκλοφοράει ελεύθερος με λιγότερη εγγύηση (200.000)...

Φουρτούνα στο Πολεμικό Ναυτικό

Σε φουρτουνιασμένη θάλασσα πορεύεται το Πολεμικό Ναυτικό όπως αποδεικνύεται από την σημερινή- τρίτη κατά σειρά σε διάστημα τεσσάρων μηνών- οικειοθελή αποχώρηση ακόμη ενός ανωτάτου αξιωματικού του ΓΕΝ. Η είδηση της παραίτησης του μάχιμου υποναυάρχου Αντώνη Παπαϊωάννου έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στο Πεντάγωνο.

http://img.protothema.gr/A8F63B7C723FF3EE389B0554E6CF5E9A.jpgΚι αυτό διότι ο υποναύαρχος Παπαϊωάννου δεν ήταν ένας τυπικός αξιωματικός της σειράς, από εκείνους που ανελίσσονται στα ανώτατα αξιώματα χωρίς να έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στο Ναυτικό. Αντιθέτως, ο παραιτηθείς υποναύαρχος μπορεί να χαρακτηριστεί κυριολεκτικά σαν ένας «μπαρουτοκαπνισμένος» αξιωματικός. Με θαλάσσια υπηρεσία στα πολεμικά πλοία «Κανάρης», «Θεμιστοκλής», «Σπέτσαι», είχε διατελέσει διοικητής της δεύτερης μοίρας φρεγατών, ενώ το διάστημα 2008 - 2009 ήταν ο πρώτος τακτικός Διοικητής της πρώτης ναυτικής επιχείρησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την ονομασία «ATALANTA», στην περιοχή ανοικτά της Σομαλίας για την αντιμετώπιση της πειρατείας, αποσπώντας τα εύσημα της διεθνούς κοινότητας.

Από τις αρχές του Ιουνίου, ο υποναύαρχος Παπαϊωάννου ήταν ο διευθυντής του κλάδου Πόρων στο ΓΕΕΘΑ, θέση από την οποία παραιτήθηκε αιφνιδιαστικά σήμερα 30η Αυγούστου.

Συμπτωματικά και ο προηγούμενος επικεφαλής της ίδιας υπηρεσίας του ΓΕΕΘΑ είχε υποβάλλει την παραίτησή του στις 30 Απριλίου, αντιδρώντας στα υποτιμητικά σχόλια που είχε εξαπολύσει συλλήβδην εναντίον όλων των στρατιωτικών ο υπουργός Εθνικής Άμυνας. Επρόκειτο για τον υποναύαρχο Στέλιο Φενέκο, ο οποίος είχε υποβάλλει την παραίτησή του από τις ένοπλες δυνάμεις διαμαρτυρόμενος για την «απολυταρχική» -όπως είχε χαρακτηρίσει ο ίδιος τη- συμπεριφορά του κ. Βαγγέλη Βενιζέλου να αποκαλέσει τους στρατιωτικούς «αυτιστικούς» και «γραφειοκράτες».
Η τρίτη (δεύτερη κατά σειρά) παραίτηση ήταν αυτή του επίσης υποναυάρχου Κωνσταντίνου Γκιώνη, διευθυντή εξοπλισμών του ΓΕΝ, με πιθανή αιτία για την οικειοθελή αποχώρησή του την υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων που γέρνουν.
Το «κίνημα» παραιτήσεων των ναυάρχων του Πολεμικού Ναυτικού αναδεικνύει τη δυσαρέσκεια των ανωτάτων αξιωματικών για πολλούς από τους χειρισμούς της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του Πενταγώνου.
Στους διαδρόμους του υπουργείου Εθνικής Άμυνας ψιθυρίζεται ότι τα ανώτατα στρατιωτικά συμβούλια έχουν υποβαθμιστεί και απλώς επικυρώνουν προειλημμένες αποφάσεις.

Κάτι αντίστοιχο εικάζεται ότι συνέβη και στην περίπτωση του υποναυάρχου Παπαϊωάννου, ο οποίος έλαβε το νομοσχέδιο περί ιεραρχίας και προαγωγών από την ηγεσία του Πενταγώνου στην τελική του μορφή, λίγες ώρες πριν την ανακοίνωσή του! Με απλά λόγια, ο παραιτηθείς διευθυντής στον κλάδο Πόρων του ΓΕΕΘΑ δεν είχε καν το περιθώριο να εκφράσει σχόλια ή παρατηρήσεις για μια σημαντική παρέμβαση η οποία τυπικώς θα έπρεπε να είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας και διαβούλευσης με τους στρατιωτικούς.

Μία από τις παράπλευρες συνέπειες της παραίτησης του υποναυάρχου Παπαϊωάννου είναι ότι το ανώτατο ναυτικό συμβούλιο θα λειτουργεί με κενές δύο θέσεις υποναυάρχων. Κι αυτό διότι δεν υπάρχουν αξιωματικοί στο βαθμό του αρχιπλοιάρχου με τα τυπικά προσόντα που να επιτρέπουν την προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό!

Μεθοδεύσεις για να μη βγει απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του Μνημονίου!

ΕΧΕΙ ΘΟΡΥΒΗΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ
Αν υπάρξει «μπλόκο», θα καταφύγει σε νομοθετικά διατάγματα για να συνεχιστούν οι περικοπές των επιδομάτων
Σε μείζον πολιτικό ζήτημα εξελίσσονται οι προσφυγές κατά του Μνημονίου που έχουν κατατεθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ήδη υποβλήθηκε άλλη μία από τον Δικηγορικό Σύλλογο Καλαμάτας.

Η κυβέρνηση έχει θορυβηθεί από τα «μηνύματα» που φθάνουν στο Μαξίμου αλλά και από το κλίμα που υπάρχει στο ΣτΕ, ότι οι προσφυγές θα γίνουν δεκτές και θα κριθούν αντισυνταγματικές οι περικοπές των επιδομάτων, των μισθών και των συντάξεων, που είναι νομοθετημένα. Νομικοί κύκλοι τονίζουν εν προκειμένω ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν μπορεί να παρεκκλίνει του εαυτού του, εννοώντας ότι πάντα σε μεγάλες κρίσιμες στιγμές προχώρησαν σε αποφάσεις που ήταν σε ευθεία γραμμή με το λαϊκό αίσθημα.

Η κυβέρνηση πάντως, ανεξάρτητα από το αν θα... ευδοκιμήσουν οι «μεθοδεύσεις» που γίνονται στο παρασκήνιο για να παραπεμφθεί το θέμα στο Διεθνές Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, προκειμένου να κερδηθεί χρόνος και μέχρι να βγει η απόφαση τα μέτρα να συνεχίσουν να ισχύουν, σχεδιάζει τις κινήσεις της σε συσκέψεις κορυφαίων στελεχών της με γνωστούς συνταγματολόγους και νομικούς που στηρίζουν τις εντολές του Μνημονίου, ώστε στην περίπτωση που τελικά το Συμβούλιο της Επικρατείας απορρίψει τις περικοπές, να μην επιφέρει ανατροπή των μέτρων.

Και σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση θα καταφύγει σε νομοθετικά Προεδρικά Διατάγματα, με τα οποία θα συνεχιστεί η ισχύς των περικοπών των επιδομάτων.

Βέβαιο είναι ότι μια τέτοια εξέλιξη θα προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις και από την αντιπολίτευση, αλλά και από τους κοινωνικούς φορείς και τους εργαζόμενους, ενώ θα φέρει σε δύσκολη θέση τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια, που, υπογράφοντας τα Προεδρικά Διατάγματα, θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον κόσμο που πλήττεται.

Θυμίζουμε ότι ο κ. Παπούλιας βρέθηκε σʼ ένα τέτοιο κλίμα όταν η κυβέρνηση επιχείρησε να περάσει αλλαγές στα εργατικά με Προεδρικό Διάταγμα, αλλά προ του κύματος των αντιδράσεων που υπήρξαν και των εκκλήσεων των κομμάτων της αντιπολίτευσης αλλά και των συνδικάτων προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η κυβέρνηση αναγκάσθηκε να ανακρούσει πρύμναν και έφερε στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, προφανώς έπειτα από παρέμβαση προς τον πρωθυπουργό του κ. Παπούλια.

Ανίσχυροι και ανεφάρμοστοι οι κανόνες του Μνημονίου

Στους νομικούς κύκλους είναι κοινή η θέση ότι το Μνημόνιο αποτελεί συνθήκη και σύμφωνα με το Σύνταγμα χρειάζεται νομοθετική κύρωση για να ισχύσουν οι δεσμεύσεις που έχει αποδεχθεί η κυβέρνηση.

Όπως σημειώνει, απαντώντας σε ερώτημα του «ΠΑΡΟΝ», ο γνωστός δικηγόρος του Πανεπιστημίου Αθηνών Αντώνης Αργυρός:

«Το Σύνταγμα, ως θεμελιώδης νόμος, υπερισχύει κάθε άλλου κανόνα Δικαίου. Είτε αυτός εντάσσεται στο Εσωτερικό Δίκαιο είτε στους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου, όπως αυτοί ενσωματώνονται κάθε φορά στην έννομη τάξη μας. Σύμφωνα και με το άρθρο 87 παρ. 2 του Συντάγματος, στο οποίο ορίζεται ότι οι δικαστές υπόκεινται μόνο στο Σύνταγμα και τους συνάδοντες προς αυτό (κατά το άρθρο 93 παρ. 4 του Συντάγματος) νόμους, ο έλληνας δικαστής επιλύει τις αγόμενες ενώπιόν του διαφορές εφαρμόζοντας, σε συνταγματικό επίπεδο, αποκλειστικώς και μόνον τις διατάξεις του ελληνικού Συντάγματος. Όταν ακόμη, διά νόμου, οι διεθνείς συμβάσεις έχουν ενσωματωθεί στην έννομη τάξη μας, όσοι από τους κανόνες τους δεν συμβαδίζουν προς το Σύνταγμα είναι ανίσχυροι και ανεφάρμοστοι.

Έτσι οι κανόνες του Μνημονίου, αλλά και των επιμέρους νόμων, συμβάσεων και κανονιστικών πράξεων εφαρμογής του, που δεν συνάδουν προς το Σύνταγμα είναι επίσης ανίσχυροι και ανεφάρμοστοι. Εν όψει και του άρθρου 120 παρ. 2 του Συντάγματος: “Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση” και είμαι βέβαιος ότι αυτό θα κατευθύνει τις σκέψεις των δικαστών του ΣτΕ στους οποίους δεν μπορεί να καταλογιστεί μέχρι σήμερα η έλλειψη γενναιότητας».

Μεθόδευση για απόφαση μετά από χρόνια...

Επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες για μεθοδεύσεις που γίνονται ώστε να αποτραπεί η έκδοση τώρα απόφασης κατά του Μνημονίου από το Συμβούλιο της Επικρατείας και να βγει μετά από χρόνια και καιρούς, όταν πλέον πρακτικά δεν θα σημαίνει τίποτα, αφού ως τότε το Δημόσιο θα συνεχίσει να «εισπράττει» από την περικοπή των επιδομάτων από τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους, ο κ. Αντώνης Αργυρός αποκαλύπτει:

«Υπάρχει ένα κρίσιμο ζήτημα που τέθηκε από αρμόδιες πηγές της ΕΕ: “Κανένα ελληνικό δικαστήριο δεν είναι νομικά σε θέση να ακυρώσει εν όλω ή εν μέρει τη συμφωνία που υπέγραψε η Ελλάδα και η οποία είχε ως αποτέλεσμα την υπογραφή του Μνημονίου για την εξυγίανση της οικονομίας της. Αυτήν την κατηγορηματική διαβεβαίωση μάς έδωσαν καλά πληροφορημένες πηγές της Νομικής Υπηρεσίας της Κομισιόν. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το Μνημόνιο συνιστά διεθνή συμφωνία (Ελλάδα, χώρες Ευρωζώνης, ΕΚΤ, ΔΝΤ) και ως διεθνής συμφωνία αποτελεί τμήμα του κοινοτικού κεκτημένου, δηλαδή της κοινοτικής νομοθεσίας. Αν οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος προσφύγει στα ελληνικά δικαστήρια, ζητώντας από αυτά να κρίνουν ολόκληρο ή τμήμα του Μνημονίου αντισυνταγματικό -έλεγαν οι ίδιες πηγές- το ελληνικό δικαστήριο θα θέσει προδικαστικό ερώτημα σχετικά με τη συνταγματικότητα ή όχι της συμφωνίας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο με τη σειρά του θα αποφανθεί ότι αυτό -ως τμήμα του κοινοτικού κεκτημένου, της κοινοτικής νομοθεσίας- υπερέχει των ελληνικών νόμων και του ίδιου του Συντάγματος της Ελλάδας και κατ' επέκταση δεν μπορεί ούτε να ακυρωθεί είτε στο σύνολό του είτε σε κάποια ή κάποιες από τις συμφωνημένες διατάξεις του.” [Ο κοινοτικός αξιωματούχος (εκπρόσωπος της Κομισιόν), που εξέφρασε τις παραπάνω απόψεις, είχε υπόψη του ότι το ΣτΕ στην περίπτωση του “βασικού μετόχου” με την 3670/2006 απόφασή του έστειλε το ζήτημα στο ΔΕΚ με προδικαστικό ερώτημα]. Έτσι είναι δυνατόν στις εκκρεμείς υποθέσεις το ΣτΕ να επιφυλαχθεί να ερμηνεύσει τις ως άνω συνταγματικές διατάξεις κατά τρόπο σύμφωνο με το Κοινοτικό Δίκαιο και μετά την απάντηση του ΔΕΚ επί του προδικαστικού ερωτήματος για την έννοια και το κύρος των κρισίμων διατάξεων και να ζητήσει από το ΔΕΚ να αποφανθεί (μετά πάροδο αρκετού χρόνου ή μάλλον χρόνων) εάν εθνικές ρυθμίσεις, όπως εκείνες του εφαρμοστέου στην κρινόμενη υπόθεση του ν. 3845/2010, είναι συμβατές με το Κοινοτικό Δίκαιο».

http://www.paron.gr/v3/new.php?id=58124&colid=&catid=34&dt=2010-08-29

Τελικά ποιος είχε δίκιο;

Δημοσκόπηση στην ηλεκτρονική σελίδα του "Βήματος":

Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ και μετά την κατάργηση της βάσης του 10 υπάρχει υποψήφιος που εισάγεται σε ΤΕΙ με μέσο όρο 0,9. Εσείς πιστεύετε ότι:

Με δάνειο από την ΕΤΕ η εξόφληση χρεών των νοσοκομείων... το 2001...

Έλα ρε! Δεν το πιστεύω! Έκαναν και επί ΠΑΣΟΚ χρέη τα νοσοκομεία; Γιατί εγώ ακούγοντας MEGA νόμιζα ότι ο Καραμανλής ο λεχρίτης τα διέλυσε... δεν είχα καταλάβει ότι τα παρέλαβε διαλυμένα...

Με δάνειο από την ΕΤΕ η εξόφληση χρεών των νοσοκομείων

15/06/2001

Προς οριστική λύση βαίνει το μείζον πρόβλημα των οφειλών των νοσοκομείων προς τους προμηθευτές τους, ενώ παραμένει σε εκκρεμότητα η τακτοποίηση των οφειλών προς τους εισαγωγείς αντιρετροϊκών φαρμάκων που λαμβάνονται από τους ασθενείς που πάσχουν από Aids.

Με βάση τη συμφωνία της κυβέρνησης και των εκπροσώπων των τριών κλάδων που προμηθεύουν τα νοσοκομεία με φάρμακα, νοσοκομειακό και ιατρικό εξοπλισμό, το χρέος των 350 δισ. δρχ. (ΣΣ. 1 δις ευρώ παρακαλώ!) θα εξοφληθεί από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος με μια έκπτωση της τάξεως του 3,5%.

Ωστόσο, όπως ανέφεραν εκπρόσωποι των φαρμακοβιομηχανιών η ρύθμιση των οφειλών, που θα γίνει με τροπολογία του κ. Γ. Δρυ δεν περιλαμβάνει τα φάρμακα που χρησιμοποιούν οι ασθενείς του Aids. Υπενθυμίζεται ότι για τα φάρμακα αυτά υπάρχει πρόγραμμα δωρεάν χορήγησής τους από το υπουργείο Υγείας. Για το πρόγραμμα αυτό έχει επιχορηγηθεί με σημαντικό ποσό ο ΕΟΦ, όμως για γραφειοκρατικούς λόγους, όπως αναφέρει εκπρόσωπος των εισαγωγέων φαρμάκων, καθυστερεί η εξόφληση τιμολογίων αξίας ανώ των 7 δισ. δρχ., χρέος που έχει συσσωρευθεί την τελευταία διετία.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_15/06/2001_5005923

Το ΠΑΣΟΚ στραγγίζει με τους φόρους τους συνήθεις ύποπτους

Η ΚΟΛΑΣΗ φόρων της Ευρώπης εντοπίζεται γεωγραφικά στην Ελλάδα. Μετά και την ενεργοποίηση των μέτρων που επέβαλε η τρόικα με το μνημόνιο, η χώρα μας φιγουράρει στις πρώτες θέσεις της Ευρώπης σχεδόν στο σύνολο των βασικών φόρων.

Εχουμε τον τρίτο υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ, τον τρίτο υψηλότερο φόρο στη βενζίνη, τον τρίτο υψηλότερο συντελεστή για τον υπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών και ένα από τα χειρότερα ποσοστά φορολόγησης των επιχειρήσεων και από τις υψηλότερες ονομαστικές φορολογικές επιβαρύνσεις όσων... δηλώνουν τα εισοδήματά τους, δηλαδή μισθωτών και συνταξιούχων.

Η φορολογική επέλαση έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιδράσεις καθώς, εκτός του ότι επιτείνει την ύφεση και εντείνει τις αδικίες, τελικώς δεν οδηγεί καν στην αναμενόμενη αύξηση των εσόδων. Κι αυτό γιατί:

* Μειώνεται η κατανάλωση σε αγαθά που αποδίδουν πολλά φορολογικά έσοδα (π.χ. πωλήσεις νέων Ι.Χ., καύσιμα, τσιγάρα κ.λπ.).

* Δημιουργούνται ισχυρότερα κίνητρα για φοροδιαφυγή. Οι επιχειρήσεις αποφεύγουν να προχωρήσουν στη διανομή κερδών (μερισμάτων) ή εκμεταλλεύονται τα «παράθυρα» της νομοθεσίας, με αποτέλεσμα να μην συλλέγονται τα προσδοκώμενα έσοδα.

Κατ' επιταγήν της τρόικας, η εκτόξευση των φορολογικών συντελεστών προηγήθηκε των μέτρων για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής τα οποία χρειάζονται χρόνο να αποδώσουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εντείνονται οι αδικίες κατά των φτωχότερων εισοδηματικά στρωμάτων αλλά και των ειλικρινών φορολογούμενων, καθώς όσοι φοροδιαφεύγουν δεν επιβαρύνονται.

Η Ελλάδα ήταν ούτως ή άλλως «παράδεισος» της έμμεσης φορολογίας (ΦΠΑ, ειδικοί φόροι κατανάλωσης), η οποία λειτουργεί υπέρ των πλουσίων και κατά των φτωχών, καθώς δεν επιβαρύνει ανάλογα με το εισόδημα αλλά όλους το ίδιο. Μετά και την επιβολή των μέτρων του μνημονίου, το κράτος εισπράττει από τους έμμεσους φόρους περίπου το 61% των φορολογικών εσόδων. Είναι το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί εδώ και τουλάχιστον μία δεκαπενταετία στην Ελλάδα. Για το 2010, εκτιμάται ότι η άμεση φορολογία (που επιβάλλεται αναλογικά ανάλογα με τις αντοχές του καθενός) θα αποφέρει 21,85 δισ. ευρώ, έναντι 33,8 δισ. ευρώ από την έμμεση. Οι επιδόσεις αυτές είναι από τις χειρότερες στην Ευρώπη.

Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat για τη χρήση του 2008 δείχνουν ότι η Ελλάδα περιμένει από την έμμεση φορολογία το 38% των συνολικών εσόδων, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. διαμορφώνεται στο 33,9% (ενδεικτικά: Ισπανία 30,8%, Γερμανία 32,6%, Ολλανδία 32,4%). Προφανώς, ο δείκτης θα έχει επιδεινωθεί μετά τη λαίλαπα της έμμεσης φορολογίας που προκάλεσε η τρόικα (ΦΠΑ, φόροι καυσίμων, φόροι πολυτελείας κ.λπ.).

Επιβάρυνση

Η τρόικα έχει επιβάλει φορολογικό Μεσαίωνα στην Ελλάδα, κάτι που αποδεικνύεται από τα στοιχεία της Κομισιόν και του ΟΟΣΑ:

* Εχουμε τον 3ο υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ μεταξύ των «27». Μετά την εφαρμογή του 23%, μας ξεπερνούν μόνο τα βόρεια κράτη (Δανία, Σουηδία, Φιλανδία) αλλά και οι χώρες στις οποίες έχει πατήσει το πόδι του το ΔΝΤ (Ουγγαρία, Ρουμανία).

* Υψηλότερος φόρος στην αμόλυβδη, επιβάλλεται μόνο στην Ολλανδία και στη Μ. Βρετανία. Υπάρχουν ημέρες που η βενζίνη της Ελλάδας είναι η ακριβότερη στην Ευρώπη, λόγω και του υψηλού ΦΠΑ.

* Οι ασφαλιστικές εισφορές τόσο των εργαζομένων όσο και των εργοδοτών είναι οι τρίτες υψηλότερες στην Ευρώπη, μετά την Αγγλία και τη Γαλλία. Ο εργαζόμενος θα εξακολουθήσει να καταβάλλει το 16% του μισθού του σε εισφορές παρά το γεγονός ότι μετά την εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού νόμου, η σύνταξη που θα πάρει θα είναι μειωμένη. Και για τους εργοδότες το κόστος ασφάλισης ξεπερνά το 28%, από τα υψηλότερα στην Ευρώπη σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΟΟΣΑ.

* Οι μισθωτοί βρίσκονταν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση και πριν από το μνημόνιο. Σύμφωνα με έρευνα του ΟΟΣΑ, οικογένεια με μία πηγή εισοδήματος και δύο παιδιά έφτανε το 2008 να καταβάλλει έως και το 41,7% του εισοδήματός της σε φόρους και εισφορές. Σε καμία άλλη χώρα δεν καταγράφηκε τέτοιος συντελεστής, με εξαίρεση την Ουγγαρία (43,7%). Μετά την εφαρμογή του μνημονίου, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί για τους εργαζόμενους. Η νέα φορολογική κλίμακα φέρνει περισσότερα βάρη για τα μεσαία και υψηλά εισοδήματα, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνες έχουν υποστεί και μείωση μισθού. Ακόμη και ένας υψηλόμισθος καταλήγει να θυσιάζει το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων του στις κρατήσεις. Το παράδειγμα είναι εντυπωσιακό: Ενας μισθωτός με μεικτές μηνιαίες αποδοχές 3.000 ευρώ κοστίζει στην επιχείρησή του περίπου 55.000 ευρώ, αν προστεθούν και οι εργοδοτικές εισφορές. Στην τσέπη του, όμως, καταλήγει να εισπράττει περίπου 28.000 ευρώ ετησίως ή 2.000 ευρώ τον μήνα, αν αφαιρεθούν οι ασφαλιστικές εισφορές και ο φόρος. Δηλαδή, χάνεται το ένα τρίτο του εισοδήματος.

* Για τις επιχειρήσεις, ο ονομαστικός συντελεστής φορολόγησης μπορεί να ξεπεράσει πλέον ακόμη και το 50% μετά την επιβολή της έκτακτης εισφοράς (η οποία θα ισχύσει για τουλάχιστον τρία χρόνια, σύμφωνα με την πρόβλεψη του μνημονίου) αλλά και του νέου φόρου στα μερίσματα. Είναι και αυτός από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Στην πραγματικότητα, βέβαια, οι επιχειρήσεις καταφέρνουν πολλές φορές να ξεφεύγουν εκμεταλλευόμενες τα «παράθυρα» του φορολογικού νόμου και τα πάσης φύσεως κίνητρα.

Την ίδια ώρα που επεβλήθησαν τα σκληρά φορολογικά μέτρα, η τρόικα προτρέπει την κυβέρνηση να καταβάλει σκληρό αγώνα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής. Ομως οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές οδηγούν στην ενίσχυση της φοροδιαφυγής και τον στραγγαλισμό αυτών που δηλώνουν κανονικά τα εισοδήματά τους. Για παράδειγμα, η αύξηση του ανώτατου φορολογικού συντελεστή στην κλίμακα φορολογίας των μισθωτών και των συνταξιούχων από το 40% στο 45% (για ετήσια εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ) δεν πλήττει τους πραγματικά πλούσιους, πολύ απλά διότι αυτοί δεν δηλώνουν υψηλά εισοδήματα. Πλήττει όμως τους ειλικρινείς φορολογούμενους, που δηλώνουν το σύνολο των εισοδημάτων τους.

Νέα φοροκαταιγίδα ενόψει δύσκολου χειμώνα

Τον οριστικό κατάλογο των φορολογικών μέτρων της επόμενης χρονιάς θα καταρτίσει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης μέσα στο Σεπτέμβριο ενόψει της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2011 αλλά και της έλευσης του κλιμακίου του ΔΝΤ τον Οκτώβριο.

Το οικονομικό επιτελείο βρίσκεται από τώρα σε αναζήτηση νέων πηγών άντλησης φορολογικών εσόδων, καθώς θέλει να αποφύγει τη μετάταξη όσο το δυνατόν περισσότερων προϊόντων από τον χαμηλό συντελεστή στον κανονικό. Από το συγκεκριμένο μέτρο πάντως έχουν προϋπολογιστεί έσοδα ενός δισ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι το εγχείρημα εύρεσης εναλλακτικών πηγών δεν θα είναι καθόλου εύκολο. Ηδη, στο τραπέζι έχουν πέσει διάφορες προτάσεις για την εξεύρεση εναλλακτικών πηγών εσόδων, μεταξύ των οποίων είναι:

1 Η νέα ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να λειτουργήσει μετά το κλίμα που έχει δημιουργηθεί στην αγορά από τις πρώτες κατασχέσεις ακινήτων.

2 Η περαίωση εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

3 Η ενίσχυση των φορολογικών ελέγχων ειδικά από τις εφορίες.

Ούτως ή άλλως, η φοροατζέντα του χειμώνα περιλαμβάνει:

* Την ετοιμασία των νέων αντικειμενικών αξιών που θα ενεργοποιηθούν από την 1/1/2011.

* Την αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.

* Την επιβολή νέας έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των επιχειρήσεων. Πάντως, θα συζητηθεί και το ενδεχόμενο να μην ισχύσει η φορολόγηση των μερισμάτων των επιχειρήσεων.

* Την επιβολή φόρου για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων κτισμάτων.

* Τη θέσπιση «πράσινου φόρου», ο οποίος εκτός απροόπτου θα βαρύνει τις επιχειρήσεις.

* Την αλλαγή στο σύστημα των αποδείξεων, με στόχο να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η συμμετοχή των πολιτών στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Μεταξύ άλλων εξετάζεται ορισμένες κατηγορίες αποδείξεων να έχουν μεγαλύτερη... βαρύτητα για τους φορολογούμενους. Επίσης συζητείται το ενδεχόμενο οι φορολογούμενοι να μην γνωρίζουν εκ των προτέρων την αξία των αποδείξεων που πρέπει να συλλέξουν για να μην πληρώσουν επιπλέον φόρους.

Εταιρικά χαράτσια μόνο στα χαρτιά

Με τη «μονιμοποίηση» της έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των επιχειρήσεων κατ' επιταγή της τρόικας αλλά και την αλλαγή στον τρόπο φορολόγησης των εταιρικών κερδών (τα διανεμόμενα κέρδη θα φορολογούνται πλέον με βάση την κλίμακα), η Ελλάδα διεκδικεί μια από τις πρώτες θέσεις στη λίστα των χωρών μελών του ΟΟΣΑ όσον αφορά τη φορολόγηση των εταιρικών κερδών.

Ουσιαστικά, η επιβάρυνση για τις επιχειρήσεις μπορεί να ξεπεράσει το 50%, καθώς πρέπει να καταβληθούν τρεις φόροι:

* Ο φόρος επί των εταιρικών κερδών, που για φέτος υπολογίζεται με συντελεστή 24%.

* Ο φόρος επί των διανεμόμενων κερδών. Υπολογίζεται προκαταβολή με συντελεστή 40% επί των μερισμάτων, ενώ αν ο μέτοχος δηλώνει υψηλά εισοδήματα, τότε τα μερίσματα μπορεί να φορολογηθούν με συντελεστή 45%.

* Η έκτακτη εισφορά στις κερδοφόρες επιχειρήσεις θα επιβάλλεται όσο θα βρίσκεται σε ισχύ το μνημόνιο. Υπολογίζεται με συντελεστή έως και 10% ανάλογα με το ύψος της κερδοφορίας.

Ευρωπαϊκή πρωτιά

Αν προστεθούν οι τρεις επιβαρύνσεις -και ανάλογα με το ποσοστό των κερδών που θα διανείμει η επιχείρηση στους μετόχους της- ο τελικός φορολογικός συντελεστής μπορεί να φτάσει ακόμη και στο 55%. Τέτοιος συντελεστής, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, υπάρχει μόνο σε τρεις χώρες: στη Δανία, στη Γαλλία, και στη Βρετανία. Για το 2010, η φορολογική επιβάρυνση των επιχειρήσεων σε όλες τις υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ είναι χαμηλότερη του 50%. Στην Τουρκία, η συνολική φορολογική επιβάρυνση διαμορφώνεται στο 34%, ενώ στην Ιταλία, στο 36,6%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα, πριν το μνημόνιο, ήταν στις τελευταίες θέσεις του ΟΟΣΑ με συνολική φορολογική επιβάρυνση 32,5% (μέχρι και πέρυσι, εκτός του ότι δεν υπήρχαν οι έκτακτες εισφορές, τα μη διανεμόμενα κέρδη φορολογούνταν με 24% και τα μερίσματα με 10% επιπλέον).

Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτοί είναι οι ονομαστικοί συντελεστές φορολόγησης των επιχειρήσεων. Οι πραγματικοί, είναι στην Ελλάδα σαφώς χαμηλότεροι λόγω των «παραθύρων» που αφήνει η φορολογική νομοθεσία για μείωση της φορολογητέας ύλης.

Πανάκριβη βενζίνη, ελάχιστα έσοδα

Δεύτερη στην Ευρώπη στη φορολόγηση της βενζίνης είναι η Ελλάδα μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης.

Αν ληφθεί υπόψη και ο νέος αυξημένος συντελεστής ΦΠΑ (23%), τότε για κάθε λίτρο βενζίνης πληρώνουμε περίπου 88-90 λεπτά σε φόρους.

Οι πίνακες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν τον λόγο για τον οποίο οι Ελληνες πληρώνουν την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη και μια από τις ακριβότερες στον κόσμο. Μόνο ο ειδικός φόρος αντιστοιχεί στα 68 λεπτά ανά λίτρο. Πρώτη είναι η Ολλανδία με 71,9 λεπτά ανά λίτρο. Επί του φόρου αυτού επιβάλλεται και ο ΦΠΑ. Ετσι, μετά και την επιβολή του φόρου 23%, η επιβάρυνση ανεβαίνει ακόμη περισσότερο.

Παρά την εκτόξευση της φορολογικής επιβάρυνσης, είναι αμφίβολο αν θα επιτευχθεί ο στόχος των εσόδων από τον ειδικό φόρο στα καύσιμα. Στο 7μηνο, το υπουργείο Οικονομικών έχει συλλέξει 3,2 δισ. ευρώ ενώ καλείται να εισπράξει επιπλέον 2,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους. Πάντως, ήδη στην αγορά καυσίμων κάνουν λόγο για σημαντική μείωση της κατανάλωσης.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ