30 Αυγούστου 2010
Συμφωνία για "Republic of Vardar Macedonia" με τους "Μακεδόνες" που μιλάνε "Μακεδονικά".... ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ
Fast development of negotiations on the name will be immediately after the local elections in Greece and almost simultaneously with the NATO summit in Lisbon , said yesterday the Greek newspaper "Macedonia". Citing diplomatic sources , the newspaper writes that Skopje and Athens by way of quiet diplomacy had agreed on the name "Republic of Vardar Macedonia. According to newspaper sources , the secret diplomacy that took place throughout the summer has given spectacular results that are only a small circle of people. "Macedonia "claims that these days will be activated mediator Matthew Nimetz , and late September in New York will hold a meeting between Prime Ministers Nikola Gruevski and Minister George Papandreou. Informed sources told the newspaper explained that the Greek government avoids name dispute to be imposed as a matter of the election agenda. For these reasons, Greece brzala open debate on the issue go before local elections in the country , because the Greek authorities were aware that they could inflame passions , especially in the Greek region of Macedonia. The same diplomatic sources told the newspaper reported that the Greek government and diplomacy systematically working to provide members of the Security Council of the United Nations to deliver a public statement through which it reported that a compromise will use the name in bilateral communication with our country.
- If Obama, Putin and Sarkozy, one after another come up with such a public statement , the game is over - say, diplomatic sources "Macedonia".
The newspaper reported that the resolution of the Security Council the UN should invite other countries to accept the new name may not be binding. The details of the alleged agreement between Skopje and Athens , the two countries would commit themselves not to use the term "Macedonia" in political or commercial context. To use the new name in the passport on the table was the old idea of the Nimitz - the English name to stand for compromise , and the constitutional name to be written in Cyrillic. Dual solution and there nationality and language - "Macedonians "and" citizens of the Republic of Vardar Macedonia "and "language of the Republic of Vardar Macedonia. The newspaper said that the agreement does not provide for changing the Constitution, because in Greece you can expect political pressure and criticism from opposition leader Andonis Samaras .
adjectives geographical name - negative for Macedonians in Greece
Adjectives of the type of geographic name Macedonia will have a negative effect on Macedonians in Greece and the Macedonians living in neighboring countries, said Paul Vaskopulos , president of Rainbow in an interview with Radio Free Europe.
According to him, changing the name of a country is picking the identity of a nation and the citizens of that state. He said he had no information on whether negotiations on the package name is spoken in the rights of Macedonians in Greece.
Το δάκρυ του ΜαΣέλη
Αυτή είναι η ανεξάρτητη δικαιοσύνη μετά από 30 χρόνια ΠΑΣΟΚ:
Ο Αγγέλου για ένα τηλεφώνημα που δεν παραδέχεται, ούτε αποδεικνύεται, ότι έγινε
πρέπει να πληρώσει 400.000 ευρώ για να είναι έξω...
Αντίθετα ο Μασέλης που παραδέχθηκε ότι τα τσέπωσε σαν Υπουργός μπορεί και να κυκλοφοράει ελεύθερος με λιγότερη εγγύηση (200.000)...
Φουρτούνα στο Πολεμικό Ναυτικό
Από τις αρχές του Ιουνίου, ο υποναύαρχος Παπαϊωάννου ήταν ο διευθυντής του κλάδου Πόρων στο ΓΕΕΘΑ, θέση από την οποία παραιτήθηκε αιφνιδιαστικά σήμερα 30η Αυγούστου.
Συμπτωματικά και ο προηγούμενος επικεφαλής της ίδιας υπηρεσίας του ΓΕΕΘΑ είχε υποβάλλει την παραίτησή του στις 30 Απριλίου, αντιδρώντας στα υποτιμητικά σχόλια που είχε εξαπολύσει συλλήβδην εναντίον όλων των στρατιωτικών ο υπουργός Εθνικής Άμυνας. Επρόκειτο για τον υποναύαρχο Στέλιο Φενέκο, ο οποίος είχε υποβάλλει την παραίτησή του από τις ένοπλες δυνάμεις διαμαρτυρόμενος για την «απολυταρχική» -όπως είχε χαρακτηρίσει ο ίδιος τη- συμπεριφορά του κ. Βαγγέλη Βενιζέλου να αποκαλέσει τους στρατιωτικούς «αυτιστικούς» και «γραφειοκράτες».
Η τρίτη (δεύτερη κατά σειρά) παραίτηση ήταν αυτή του επίσης υποναυάρχου Κωνσταντίνου Γκιώνη, διευθυντή εξοπλισμών του ΓΕΝ, με πιθανή αιτία για την οικειοθελή αποχώρησή του την υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων που γέρνουν.
Το «κίνημα» παραιτήσεων των ναυάρχων του Πολεμικού Ναυτικού αναδεικνύει τη δυσαρέσκεια των ανωτάτων αξιωματικών για πολλούς από τους χειρισμούς της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του Πενταγώνου.
Στους διαδρόμους του υπουργείου Εθνικής Άμυνας ψιθυρίζεται ότι τα ανώτατα στρατιωτικά συμβούλια έχουν υποβαθμιστεί και απλώς επικυρώνουν προειλημμένες αποφάσεις.
Κάτι αντίστοιχο εικάζεται ότι συνέβη και στην περίπτωση του υποναυάρχου Παπαϊωάννου, ο οποίος έλαβε το νομοσχέδιο περί ιεραρχίας και προαγωγών από την ηγεσία του Πενταγώνου στην τελική του μορφή, λίγες ώρες πριν την ανακοίνωσή του! Με απλά λόγια, ο παραιτηθείς διευθυντής στον κλάδο Πόρων του ΓΕΕΘΑ δεν είχε καν το περιθώριο να εκφράσει σχόλια ή παρατηρήσεις για μια σημαντική παρέμβαση η οποία τυπικώς θα έπρεπε να είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας και διαβούλευσης με τους στρατιωτικούς.
Μία από τις παράπλευρες συνέπειες της παραίτησης του υποναυάρχου Παπαϊωάννου είναι ότι το ανώτατο ναυτικό συμβούλιο θα λειτουργεί με κενές δύο θέσεις υποναυάρχων. Κι αυτό διότι δεν υπάρχουν αξιωματικοί στο βαθμό του αρχιπλοιάρχου με τα τυπικά προσόντα που να επιτρέπουν την προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό!
Μεθοδεύσεις για να μη βγει απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του Μνημονίου!
Η κυβέρνηση πάντως, ανεξάρτητα από το αν θα... ευδοκιμήσουν οι «μεθοδεύσεις» που γίνονται στο παρασκήνιο για να παραπεμφθεί το θέμα στο Διεθνές Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, προκειμένου να κερδηθεί χρόνος και μέχρι να βγει η απόφαση τα μέτρα να συνεχίσουν να ισχύουν, σχεδιάζει τις κινήσεις της σε συσκέψεις κορυφαίων στελεχών της με γνωστούς συνταγματολόγους και νομικούς που στηρίζουν τις εντολές του Μνημονίου, ώστε στην περίπτωση που τελικά το Συμβούλιο της Επικρατείας απορρίψει τις περικοπές, να μην επιφέρει ανατροπή των μέτρων.
Και σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση θα καταφύγει σε νομοθετικά Προεδρικά Διατάγματα, με τα οποία θα συνεχιστεί η ισχύς των περικοπών των επιδομάτων.
Βέβαιο είναι ότι μια τέτοια εξέλιξη θα προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις και από την αντιπολίτευση, αλλά και από τους κοινωνικούς φορείς και τους εργαζόμενους, ενώ θα φέρει σε δύσκολη θέση τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια, που, υπογράφοντας τα Προεδρικά Διατάγματα, θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον κόσμο που πλήττεται.
Θυμίζουμε ότι ο κ. Παπούλιας βρέθηκε σʼ ένα τέτοιο κλίμα όταν η κυβέρνηση επιχείρησε να περάσει αλλαγές στα εργατικά με Προεδρικό Διάταγμα, αλλά προ του κύματος των αντιδράσεων που υπήρξαν και των εκκλήσεων των κομμάτων της αντιπολίτευσης αλλά και των συνδικάτων προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η κυβέρνηση αναγκάσθηκε να ανακρούσει πρύμναν και έφερε στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, προφανώς έπειτα από παρέμβαση προς τον πρωθυπουργό του κ. Παπούλια.
Ανίσχυροι και ανεφάρμοστοι οι κανόνες του Μνημονίου
Στους νομικούς κύκλους είναι κοινή η θέση ότι το Μνημόνιο αποτελεί συνθήκη και σύμφωνα με το Σύνταγμα χρειάζεται νομοθετική κύρωση για να ισχύσουν οι δεσμεύσεις που έχει αποδεχθεί η κυβέρνηση.
Όπως σημειώνει, απαντώντας σε ερώτημα του «ΠΑΡΟΝ», ο γνωστός δικηγόρος του Πανεπιστημίου Αθηνών Αντώνης Αργυρός:
«Το Σύνταγμα, ως θεμελιώδης νόμος, υπερισχύει κάθε άλλου κανόνα Δικαίου. Είτε αυτός εντάσσεται στο Εσωτερικό Δίκαιο είτε στους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου, όπως αυτοί ενσωματώνονται κάθε φορά στην έννομη τάξη μας. Σύμφωνα και με το άρθρο 87 παρ. 2 του Συντάγματος, στο οποίο ορίζεται ότι οι δικαστές υπόκεινται μόνο στο Σύνταγμα και τους συνάδοντες προς αυτό (κατά το άρθρο 93 παρ. 4 του Συντάγματος) νόμους, ο έλληνας δικαστής επιλύει τις αγόμενες ενώπιόν του διαφορές εφαρμόζοντας, σε συνταγματικό επίπεδο, αποκλειστικώς και μόνον τις διατάξεις του ελληνικού Συντάγματος. Όταν ακόμη, διά νόμου, οι διεθνείς συμβάσεις έχουν ενσωματωθεί στην έννομη τάξη μας, όσοι από τους κανόνες τους δεν συμβαδίζουν προς το Σύνταγμα είναι ανίσχυροι και ανεφάρμοστοι.
Έτσι οι κανόνες του Μνημονίου, αλλά και των επιμέρους νόμων, συμβάσεων και κανονιστικών πράξεων εφαρμογής του, που δεν συνάδουν προς το Σύνταγμα είναι επίσης ανίσχυροι και ανεφάρμοστοι. Εν όψει και του άρθρου 120 παρ. 2 του Συντάγματος: “Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση” και είμαι βέβαιος ότι αυτό θα κατευθύνει τις σκέψεις των δικαστών του ΣτΕ στους οποίους δεν μπορεί να καταλογιστεί μέχρι σήμερα η έλλειψη γενναιότητας».
Μεθόδευση για απόφαση μετά από χρόνια...
Επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες για μεθοδεύσεις που γίνονται ώστε να αποτραπεί η έκδοση τώρα απόφασης κατά του Μνημονίου από το Συμβούλιο της Επικρατείας και να βγει μετά από χρόνια και καιρούς, όταν πλέον πρακτικά δεν θα σημαίνει τίποτα, αφού ως τότε το Δημόσιο θα συνεχίσει να «εισπράττει» από την περικοπή των επιδομάτων από τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους, ο κ. Αντώνης Αργυρός αποκαλύπτει:
«Υπάρχει ένα κρίσιμο ζήτημα που τέθηκε από αρμόδιες πηγές της ΕΕ: “Κανένα ελληνικό δικαστήριο δεν είναι νομικά σε θέση να ακυρώσει εν όλω ή εν μέρει τη συμφωνία που υπέγραψε η Ελλάδα και η οποία είχε ως αποτέλεσμα την υπογραφή του Μνημονίου για την εξυγίανση της οικονομίας της. Αυτήν την κατηγορηματική διαβεβαίωση μάς έδωσαν καλά πληροφορημένες πηγές της Νομικής Υπηρεσίας της Κομισιόν. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το Μνημόνιο συνιστά διεθνή συμφωνία (Ελλάδα, χώρες Ευρωζώνης, ΕΚΤ, ΔΝΤ) και ως διεθνής συμφωνία αποτελεί τμήμα του κοινοτικού κεκτημένου, δηλαδή της κοινοτικής νομοθεσίας. Αν οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος προσφύγει στα ελληνικά δικαστήρια, ζητώντας από αυτά να κρίνουν ολόκληρο ή τμήμα του Μνημονίου αντισυνταγματικό -έλεγαν οι ίδιες πηγές- το ελληνικό δικαστήριο θα θέσει προδικαστικό ερώτημα σχετικά με τη συνταγματικότητα ή όχι της συμφωνίας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο με τη σειρά του θα αποφανθεί ότι αυτό -ως τμήμα του κοινοτικού κεκτημένου, της κοινοτικής νομοθεσίας- υπερέχει των ελληνικών νόμων και του ίδιου του Συντάγματος της Ελλάδας και κατ' επέκταση δεν μπορεί ούτε να ακυρωθεί είτε στο σύνολό του είτε σε κάποια ή κάποιες από τις συμφωνημένες διατάξεις του.” [Ο κοινοτικός αξιωματούχος (εκπρόσωπος της Κομισιόν), που εξέφρασε τις παραπάνω απόψεις, είχε υπόψη του ότι το ΣτΕ στην περίπτωση του “βασικού μετόχου” με την 3670/2006 απόφασή του έστειλε το ζήτημα στο ΔΕΚ με προδικαστικό ερώτημα]. Έτσι είναι δυνατόν στις εκκρεμείς υποθέσεις το ΣτΕ να επιφυλαχθεί να ερμηνεύσει τις ως άνω συνταγματικές διατάξεις κατά τρόπο σύμφωνο με το Κοινοτικό Δίκαιο και μετά την απάντηση του ΔΕΚ επί του προδικαστικού ερωτήματος για την έννοια και το κύρος των κρισίμων διατάξεων και να ζητήσει από το ΔΕΚ να αποφανθεί (μετά πάροδο αρκετού χρόνου ή μάλλον χρόνων) εάν εθνικές ρυθμίσεις, όπως εκείνες του εφαρμοστέου στην κρινόμενη υπόθεση του ν. 3845/2010, είναι συμβατές με το Κοινοτικό Δίκαιο».
http://www.paron.gr/v3/new.php?id=58124&colid=&catid=34&dt=2010-08-29
Τελικά ποιος είχε δίκιο;
Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ και μετά την κατάργηση της βάσης του 10 υπάρχει υποψήφιος που εισάγεται σε ΤΕΙ με μέσο όρο 0,9. Εσείς πιστεύετε ότι:
Με δάνειο από την ΕΤΕ η εξόφληση χρεών των νοσοκομείων... το 2001...
Με δάνειο από την ΕΤΕ η εξόφληση χρεών των νοσοκομείων
15/06/2001
Προς οριστική λύση βαίνει το μείζον πρόβλημα των οφειλών των νοσοκομείων προς τους προμηθευτές τους, ενώ παραμένει σε εκκρεμότητα η τακτοποίηση των οφειλών προς τους εισαγωγείς αντιρετροϊκών φαρμάκων που λαμβάνονται από τους ασθενείς που πάσχουν από Aids.
Με βάση τη συμφωνία της κυβέρνησης και των εκπροσώπων των τριών κλάδων που προμηθεύουν τα νοσοκομεία με φάρμακα, νοσοκομειακό και ιατρικό εξοπλισμό, το χρέος των 350 δισ. δρχ. (ΣΣ. 1 δις ευρώ παρακαλώ!) θα εξοφληθεί από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος με μια έκπτωση της τάξεως του 3,5%.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_15/06/2001_5005923
Το ΠΑΣΟΚ στραγγίζει με τους φόρους τους συνήθεις ύποπτους
Η ΚΟΛΑΣΗ φόρων της Ευρώπης εντοπίζεται γεωγραφικά στην Ελλάδα. Μετά και την ενεργοποίηση των μέτρων που επέβαλε η τρόικα με το μνημόνιο, η χώρα μας φιγουράρει στις πρώτες θέσεις της Ευρώπης σχεδόν στο σύνολο των βασικών φόρων.
Εχουμε τον τρίτο υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ, τον τρίτο υψηλότερο φόρο στη βενζίνη, τον τρίτο υψηλότερο συντελεστή για τον υπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών και ένα από τα χειρότερα ποσοστά φορολόγησης των επιχειρήσεων και από τις υψηλότερες ονομαστικές φορολογικές επιβαρύνσεις όσων... δηλώνουν τα εισοδήματά τους, δηλαδή μισθωτών και συνταξιούχων.
Η φορολογική επέλαση έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιδράσεις καθώς, εκτός του ότι επιτείνει την ύφεση και εντείνει τις αδικίες, τελικώς δεν οδηγεί καν στην αναμενόμενη αύξηση των εσόδων. Κι αυτό γιατί:
* Μειώνεται η κατανάλωση σε αγαθά που αποδίδουν πολλά φορολογικά έσοδα (π.χ. πωλήσεις νέων Ι.Χ., καύσιμα, τσιγάρα κ.λπ.).
* Δημιουργούνται ισχυρότερα κίνητρα για φοροδιαφυγή. Οι επιχειρήσεις αποφεύγουν να προχωρήσουν στη διανομή κερδών (μερισμάτων) ή εκμεταλλεύονται τα «παράθυρα» της νομοθεσίας, με αποτέλεσμα να μην συλλέγονται τα προσδοκώμενα έσοδα.
Κατ' επιταγήν της τρόικας, η εκτόξευση των φορολογικών συντελεστών προηγήθηκε των μέτρων για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής τα οποία χρειάζονται χρόνο να αποδώσουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εντείνονται οι αδικίες κατά των φτωχότερων εισοδηματικά στρωμάτων αλλά και των ειλικρινών φορολογούμενων, καθώς όσοι φοροδιαφεύγουν δεν επιβαρύνονται.
Η Ελλάδα ήταν ούτως ή άλλως «παράδεισος» της έμμεσης φορολογίας (ΦΠΑ, ειδικοί φόροι κατανάλωσης), η οποία λειτουργεί υπέρ των πλουσίων και κατά των φτωχών, καθώς δεν επιβαρύνει ανάλογα με το εισόδημα αλλά όλους το ίδιο. Μετά και την επιβολή των μέτρων του μνημονίου, το κράτος εισπράττει από τους έμμεσους φόρους περίπου το 61% των φορολογικών εσόδων. Είναι το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί εδώ και τουλάχιστον μία δεκαπενταετία στην Ελλάδα. Για το 2010, εκτιμάται ότι η άμεση φορολογία (που επιβάλλεται αναλογικά ανάλογα με τις αντοχές του καθενός) θα αποφέρει 21,85 δισ. ευρώ, έναντι 33,8 δισ. ευρώ από την έμμεση. Οι επιδόσεις αυτές είναι από τις χειρότερες στην Ευρώπη.
Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat για τη χρήση του 2008 δείχνουν ότι η Ελλάδα περιμένει από την έμμεση φορολογία το 38% των συνολικών εσόδων, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. διαμορφώνεται στο 33,9% (ενδεικτικά: Ισπανία 30,8%, Γερμανία 32,6%, Ολλανδία 32,4%). Προφανώς, ο δείκτης θα έχει επιδεινωθεί μετά τη λαίλαπα της έμμεσης φορολογίας που προκάλεσε η τρόικα (ΦΠΑ, φόροι καυσίμων, φόροι πολυτελείας κ.λπ.).
Επιβάρυνση
Η τρόικα έχει επιβάλει φορολογικό Μεσαίωνα στην Ελλάδα, κάτι που αποδεικνύεται από τα στοιχεία της Κομισιόν και του ΟΟΣΑ:
* Εχουμε τον 3ο υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ μεταξύ των «27». Μετά την εφαρμογή του 23%, μας ξεπερνούν μόνο τα βόρεια κράτη (Δανία, Σουηδία, Φιλανδία) αλλά και οι χώρες στις οποίες έχει πατήσει το πόδι του το ΔΝΤ (Ουγγαρία, Ρουμανία).
* Υψηλότερος φόρος στην αμόλυβδη, επιβάλλεται μόνο στην Ολλανδία και στη Μ. Βρετανία. Υπάρχουν ημέρες που η βενζίνη της Ελλάδας είναι η ακριβότερη στην Ευρώπη, λόγω και του υψηλού ΦΠΑ.
* Οι ασφαλιστικές εισφορές τόσο των εργαζομένων όσο και των εργοδοτών είναι οι τρίτες υψηλότερες στην Ευρώπη, μετά την Αγγλία και τη Γαλλία. Ο εργαζόμενος θα εξακολουθήσει να καταβάλλει το 16% του μισθού του σε εισφορές παρά το γεγονός ότι μετά την εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού νόμου, η σύνταξη που θα πάρει θα είναι μειωμένη. Και για τους εργοδότες το κόστος ασφάλισης ξεπερνά το 28%, από τα υψηλότερα στην Ευρώπη σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΟΟΣΑ.
* Οι μισθωτοί βρίσκονταν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση και πριν από το μνημόνιο. Σύμφωνα με έρευνα του ΟΟΣΑ, οικογένεια με μία πηγή εισοδήματος και δύο παιδιά έφτανε το 2008 να καταβάλλει έως και το 41,7% του εισοδήματός της σε φόρους και εισφορές. Σε καμία άλλη χώρα δεν καταγράφηκε τέτοιος συντελεστής, με εξαίρεση την Ουγγαρία (43,7%). Μετά την εφαρμογή του μνημονίου, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί για τους εργαζόμενους. Η νέα φορολογική κλίμακα φέρνει περισσότερα βάρη για τα μεσαία και υψηλά εισοδήματα, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνες έχουν υποστεί και μείωση μισθού. Ακόμη και ένας υψηλόμισθος καταλήγει να θυσιάζει το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων του στις κρατήσεις. Το παράδειγμα είναι εντυπωσιακό: Ενας μισθωτός με μεικτές μηνιαίες αποδοχές 3.000 ευρώ κοστίζει στην επιχείρησή του περίπου 55.000 ευρώ, αν προστεθούν και οι εργοδοτικές εισφορές. Στην τσέπη του, όμως, καταλήγει να εισπράττει περίπου 28.000 ευρώ ετησίως ή 2.000 ευρώ τον μήνα, αν αφαιρεθούν οι ασφαλιστικές εισφορές και ο φόρος. Δηλαδή, χάνεται το ένα τρίτο του εισοδήματος.
* Για τις επιχειρήσεις, ο ονομαστικός συντελεστής φορολόγησης μπορεί να ξεπεράσει πλέον ακόμη και το 50% μετά την επιβολή της έκτακτης εισφοράς (η οποία θα ισχύσει για τουλάχιστον τρία χρόνια, σύμφωνα με την πρόβλεψη του μνημονίου) αλλά και του νέου φόρου στα μερίσματα. Είναι και αυτός από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Στην πραγματικότητα, βέβαια, οι επιχειρήσεις καταφέρνουν πολλές φορές να ξεφεύγουν εκμεταλλευόμενες τα «παράθυρα» του φορολογικού νόμου και τα πάσης φύσεως κίνητρα.
Την ίδια ώρα που επεβλήθησαν τα σκληρά φορολογικά μέτρα, η τρόικα προτρέπει την κυβέρνηση να καταβάλει σκληρό αγώνα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής. Ομως οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές οδηγούν στην ενίσχυση της φοροδιαφυγής και τον στραγγαλισμό αυτών που δηλώνουν κανονικά τα εισοδήματά τους. Για παράδειγμα, η αύξηση του ανώτατου φορολογικού συντελεστή στην κλίμακα φορολογίας των μισθωτών και των συνταξιούχων από το 40% στο 45% (για ετήσια εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ) δεν πλήττει τους πραγματικά πλούσιους, πολύ απλά διότι αυτοί δεν δηλώνουν υψηλά εισοδήματα. Πλήττει όμως τους ειλικρινείς φορολογούμενους, που δηλώνουν το σύνολο των εισοδημάτων τους.
Νέα φοροκαταιγίδα ενόψει δύσκολου χειμώνα
Τον οριστικό κατάλογο των φορολογικών μέτρων της επόμενης χρονιάς θα καταρτίσει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης μέσα στο Σεπτέμβριο ενόψει της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2011 αλλά και της έλευσης του κλιμακίου του ΔΝΤ τον Οκτώβριο.
Το οικονομικό επιτελείο βρίσκεται από τώρα σε αναζήτηση νέων πηγών άντλησης φορολογικών εσόδων, καθώς θέλει να αποφύγει τη μετάταξη όσο το δυνατόν περισσότερων προϊόντων από τον χαμηλό συντελεστή στον κανονικό. Από το συγκεκριμένο μέτρο πάντως έχουν προϋπολογιστεί έσοδα ενός δισ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι το εγχείρημα εύρεσης εναλλακτικών πηγών δεν θα είναι καθόλου εύκολο. Ηδη, στο τραπέζι έχουν πέσει διάφορες προτάσεις για την εξεύρεση εναλλακτικών πηγών εσόδων, μεταξύ των οποίων είναι:
1 Η νέα ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να λειτουργήσει μετά το κλίμα που έχει δημιουργηθεί στην αγορά από τις πρώτες κατασχέσεις ακινήτων.
2 Η περαίωση εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
3 Η ενίσχυση των φορολογικών ελέγχων ειδικά από τις εφορίες.
Ούτως ή άλλως, η φοροατζέντα του χειμώνα περιλαμβάνει:
* Την ετοιμασία των νέων αντικειμενικών αξιών που θα ενεργοποιηθούν από την 1/1/2011.
* Την αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.
* Την επιβολή νέας έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των επιχειρήσεων. Πάντως, θα συζητηθεί και το ενδεχόμενο να μην ισχύσει η φορολόγηση των μερισμάτων των επιχειρήσεων.
* Την επιβολή φόρου για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων κτισμάτων.
* Τη θέσπιση «πράσινου φόρου», ο οποίος εκτός απροόπτου θα βαρύνει τις επιχειρήσεις.
* Την αλλαγή στο σύστημα των αποδείξεων, με στόχο να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η συμμετοχή των πολιτών στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Μεταξύ άλλων εξετάζεται ορισμένες κατηγορίες αποδείξεων να έχουν μεγαλύτερη... βαρύτητα για τους φορολογούμενους. Επίσης συζητείται το ενδεχόμενο οι φορολογούμενοι να μην γνωρίζουν εκ των προτέρων την αξία των αποδείξεων που πρέπει να συλλέξουν για να μην πληρώσουν επιπλέον φόρους.
Εταιρικά χαράτσια μόνο στα χαρτιά
Με τη «μονιμοποίηση» της έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των επιχειρήσεων κατ' επιταγή της τρόικας αλλά και την αλλαγή στον τρόπο φορολόγησης των εταιρικών κερδών (τα διανεμόμενα κέρδη θα φορολογούνται πλέον με βάση την κλίμακα), η Ελλάδα διεκδικεί μια από τις πρώτες θέσεις στη λίστα των χωρών μελών του ΟΟΣΑ όσον αφορά τη φορολόγηση των εταιρικών κερδών.
Ουσιαστικά, η επιβάρυνση για τις επιχειρήσεις μπορεί να ξεπεράσει το 50%, καθώς πρέπει να καταβληθούν τρεις φόροι:
* Ο φόρος επί των εταιρικών κερδών, που για φέτος υπολογίζεται με συντελεστή 24%.
* Ο φόρος επί των διανεμόμενων κερδών. Υπολογίζεται προκαταβολή με συντελεστή 40% επί των μερισμάτων, ενώ αν ο μέτοχος δηλώνει υψηλά εισοδήματα, τότε τα μερίσματα μπορεί να φορολογηθούν με συντελεστή 45%.
* Η έκτακτη εισφορά στις κερδοφόρες επιχειρήσεις θα επιβάλλεται όσο θα βρίσκεται σε ισχύ το μνημόνιο. Υπολογίζεται με συντελεστή έως και 10% ανάλογα με το ύψος της κερδοφορίας.
Ευρωπαϊκή πρωτιά
Αν προστεθούν οι τρεις επιβαρύνσεις -και ανάλογα με το ποσοστό των κερδών που θα διανείμει η επιχείρηση στους μετόχους της- ο τελικός φορολογικός συντελεστής μπορεί να φτάσει ακόμη και στο 55%. Τέτοιος συντελεστής, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, υπάρχει μόνο σε τρεις χώρες: στη Δανία, στη Γαλλία, και στη Βρετανία. Για το 2010, η φορολογική επιβάρυνση των επιχειρήσεων σε όλες τις υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ είναι χαμηλότερη του 50%. Στην Τουρκία, η συνολική φορολογική επιβάρυνση διαμορφώνεται στο 34%, ενώ στην Ιταλία, στο 36,6%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα, πριν το μνημόνιο, ήταν στις τελευταίες θέσεις του ΟΟΣΑ με συνολική φορολογική επιβάρυνση 32,5% (μέχρι και πέρυσι, εκτός του ότι δεν υπήρχαν οι έκτακτες εισφορές, τα μη διανεμόμενα κέρδη φορολογούνταν με 24% και τα μερίσματα με 10% επιπλέον).
Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτοί είναι οι ονομαστικοί συντελεστές φορολόγησης των επιχειρήσεων. Οι πραγματικοί, είναι στην Ελλάδα σαφώς χαμηλότεροι λόγω των «παραθύρων» που αφήνει η φορολογική νομοθεσία για μείωση της φορολογητέας ύλης.
Πανάκριβη βενζίνη, ελάχιστα έσοδα
Δεύτερη στην Ευρώπη στη φορολόγηση της βενζίνης είναι η Ελλάδα μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης.
Αν ληφθεί υπόψη και ο νέος αυξημένος συντελεστής ΦΠΑ (23%), τότε για κάθε λίτρο βενζίνης πληρώνουμε περίπου 88-90 λεπτά σε φόρους.
Οι πίνακες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν τον λόγο για τον οποίο οι Ελληνες πληρώνουν την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη και μια από τις ακριβότερες στον κόσμο. Μόνο ο ειδικός φόρος αντιστοιχεί στα 68 λεπτά ανά λίτρο. Πρώτη είναι η Ολλανδία με 71,9 λεπτά ανά λίτρο. Επί του φόρου αυτού επιβάλλεται και ο ΦΠΑ. Ετσι, μετά και την επιβολή του φόρου 23%, η επιβάρυνση ανεβαίνει ακόμη περισσότερο.
Παρά την εκτόξευση της φορολογικής επιβάρυνσης, είναι αμφίβολο αν θα επιτευχθεί ο στόχος των εσόδων από τον ειδικό φόρο στα καύσιμα. Στο 7μηνο, το υπουργείο Οικονομικών έχει συλλέξει 3,2 δισ. ευρώ ενώ καλείται να εισπράξει επιπλέον 2,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους. Πάντως, ήδη στην αγορά καυσίμων κάνουν λόγο για σημαντική μείωση της κατανάλωσης.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Συμβουλές προς αυτοπροσδιοριζόμενους "δημοκράτες"
Πραγματικά απορώ όταν βλέπω κάποιους να αντιδρούν, όταν βλέπουν απέναντί τους κάποιους, να τους αρέσει ο βασιλιάς.
Έχουμε ρε μάγκες δημοκρατία ή όχι; Εγώ γουστάρω Βασιλιά, εσύ γουστάρεις Τσε Γκεβάρα, κάποιοι γουστάρουν ακόμη και τον Γιωτόπουλο. Τι ζόρι τραβάτε;
Αμφισβήτησε τόσα χρόνια κανείς από το 33% που ψήφισε το 1974 υπέρ του βασιλιά, την Προεδρευομένη Δημοκρατία; Ήταν όλοι νομιμόφρονες ή όχι; Το αν μου αρέσει εμένα ο βασιλιάς από που κι ως που θα μου το κρίνεις εσύ ρε φίλε, που είσαι υπέρ των κουκουλοφόρων ή των τρομοκρατών; Ή εσύ που είσαι υπέρ των κομματικών λαμογιών και κάθεσαι με μια πλαστική σημαία στο χέρι περιμένοντας ένα ρουσφέτι;
Ουδείς αμφισβήτησε την Δημοκρατία σας μάγκες. Μόνο εσείς οι ίδιοι χέζεστε πάνω σας, κάθε φορά που ένας γάμος, μια βάπτιση, μια βόλτα των μελών της Ελληνικής βασιλικής οικογένειας προσελκύει το ενδιαφέρον του κόσμου.
Α, και μιας και το αναφέραμε, μην ξινίζετε τώρα. Ναι, η οικογένεια αυτή λέγεται Ελληνική Βασιλική Οικογένεια. Δεν βασιλεύει, έχει εκπέσει του θρόνου του ο βασιλιάς, αλλά πως να το κάνουμε, δεν είναι πρώην. Ούτε πρώην Ελληνική, ούτε πρώην Βασιλική, ούτε πάνω απ' όλα πρώην οικογένεια.
Όλες οι χώρες που είχαν Βασιλεία, έτσι ακριβώς αντιμετωπίζουν τους πρώην βασιλείς τους. Με σεβασμό και φυσικά, ως πρώην αρχηγούς του Κράτους. Και η Σερβία, και η Ρουμανία, και η Βουλγαρία, μέχρι και η έρμη η Αλβανία. Το ίδιο στην Πορτογαλία, την Ιταλία και την Γαλλία. Εμείς φυσικά, πρωτοπορούμε! Δείχνουμε τον πολιτικό μας πολιτισμό, αποκρύπτοντας από τους τουρίστες ότι στο Μον Ρεπό έμενε τα καλοκαίρια η βασιλική οικογένεια, και την Ιστορία της εκεί, αφήνουμε το Τατόι στο έλεος του χρόνου, ενώ αν ήταν η σπηλιά του Ζαχαριάδη θα το είχαμε κάνει ήδη μουσείο, κ.ο.κ.
Γι'αυτό λοιπόν, όλοι εσείς που ασχολείστε με διάφορες Μενεγάκη, Ρουβάδες, Βανδή, Βύσση, μη μου το παίζετε "επαναστάτες" μόνο όταν κάποιοι ασχολούνται με τον βασιλιά. Τουλάχιστον αυτός είναι Ιστορία του τόπου μας. Είτε το θέλετε, είτε όχι. Κι όσο πιο νωρίς το χωνέψετε, τόσο το καλύτερο. Οι υπόλοιποι, απλά ξύδι!
Με την ουρά κάτω απ τα σκέλια βγήκε η Έλσα από το γραφείο του Σαμαρά
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στηρίζετε τον κ. Δράκο ή όχι;
ΕΛ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Στηρίζω την κομματική επιλογή, αναγιγνώσκοντας πάντα με ρεαλισμό κάποια φαινόμενα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μείνετε στη Νέα Δημοκρατία;
Οικονομικές ειδήσεις από όλο τον κόσμο
Επισημαίνεται πάντως, πως το οικονομικό κλίμα βελτιώνεται σταθερά στην ευρωζώνη τους τελευταίους πέντε μήνες, ενώ η διαφορά από τον Μάρτιο του 2009 (οπότε ο αντίστοιχος δείκτης ήταν στο 64,6) είναι αισθητή.
OLLI REHN: ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΟΥΓΓΑΡΙΑ
Η Ουγγαρία «δεν μπορεί να αντέξει» την καθυστέρηση των προσπαθειών συρρίκνωσης του ελλείμματός της», δήλωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος για θέματα Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής, Olli Rehn.
Όπως σχολιάζει το πρακτορείο Bloomberg, τα σχόλια του Επιτρόπου έρχονται προκειμένου να αποθαρρύνουν τον πρωθυπουργό της χώρας, Viktor Orban, για οποιαδήποτε παρέκκλιση από το στόχο, προκειμένου να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη.
«Σε μια περίοδο όπου οι υπόλοιπες χώρες-μέλη της ΕΕ βρίσκονται σε τροχιά δημοσιονομικής ενοποίησης, η Ουγγαρία δεν μπορεί να παρεκκλίνει από αυτή», σχολίασε ο Rehn σε συνέντευξή του στην εβδομαδιαία ουγγρική εφημερίδα Vasarnapi Hirek.Ο ίδιος πρόσθεσε πως «αντί να αυξάνει το έλλειμμα, η Ουγγαρία θα πρέπει να ακολουθήσει ηχηρή δημοσιονομική πολιτική, η οποία είναι αναγκαία προϋπόθεση για μια διατηρήσιμη ανάπτυξη».
DANSKE BANK: Η ΙΣΠΑΝΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΓΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟ MOODY’S
Η Ισπανία είναι η επόμενη υποψήφια χώρα για υποβάθμιση από τον οίκο Moody’s, εκτιμά η Danske Bank, αναμένοντας μάλιστα την κίνηση του οίκου εντός του επόμενου μήνα, αναφέρει δημοσίευμα του Dow Jones Newswires.
Αν και η υποβάθμιση καθαυτή της Ιρλανδίας από τη Standard & Poor΄s δεν αποτέλεσε έκπληξη, δεν ισχύει το ίδιο και για τη δήλωση που ακολούθησε περί διατήρησης του αρνητικού outlook, σχολιάζει η Danske. Και προσθέτει ότι η Ιρλανδία είναι «μπροστά» από την Ισπανία σε ό,τι αφορά τη λήψη μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής και «εκκαθάρισης» του τραπεζικού κλάδου.
«Επιπλέον, η Ισπανία είναι η επόμενη υποψήφια προς υποβάθμιση και εδώ μπορούσαμε να βρεθούμε προ μιας δυσάρεστης έκπληξης, δεδομένων όσων έχουμε δει για την Ιρλανδία και την Ελλάδα», προσθέτει.
ΣΤΟ 1,8% Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ
Υποχώρησε ελαφρώς τον Αύγουστο ο πληθωρισμός στην Ισπανία, λόγω των χαμηλότερων τιμών σε τρόφιμα και καύσιμα, όπως ανακοίνωσε σήμερα το εθνικό στατιστική υπηρεσία της Ισπανίας, INE.
Στις προκαταρκτικές εκτιμήσεις για το μήνα, η INE ανακοίνωσε ότι ο εναρμονισμένος με την ΕΕ δείκτης τιμών καταναλωτή της Ισπανίας, αυξήθηκε 1,8% σε ετήσια βάση τον Αύγουστο συγκριτικά με την άνοδο 1,9% που είχε σημειωθεί τον Ιούλιο. Οι τελικές εκτιμήσεις του ΙΝΕ αναμένεται να ανακοινωθούν στις 10 Σεπτεμβρίου.
ΙΑΠΩΝΙΑ: ΕΝΕΣΕΙΣ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Σε γενναίες ενέσεις ρευστότητας στην αγορά προχωρά η Τράπεζα της Ιαπωνίας (BOJ) επεκτείνοντας το ειδικό πρόγραμμα χορήγησης δανείων στις τράπεζες με χαμηλό και σταθερό επιτόκιο, στα 30 τρισ γεν, ενώ παράλληλα δεν αποκλείει και άλλες κινήσεις.
Συγκεκριμένα, μετά την έκτακτη σύνοδό της, η BOJ ανακοίνωσε επέκταση του προγράμματος στήριξης στο τραπεζικό σύστημα κατά 10 τρις γεν, τα οποία θα διοχετευθούν μέσα στους επόμενους 6 μήνες, σε μία προσπάθεια τόνωσης της αγοράς και χαλιναγώγησης του γεν από τα υψηλά 15 ετών.
Εκτός από το πρόγραμμα ρευστότητας της BOJ, ο πρωθυπουργός της χώρας Naoto Kan αναμένεται να παρουσιάσει αύριο πακέτο οικονομικών μέτρων για την στήριξη της ιαπωνικής οικονομίας. Σήμερα συναντάται εκτάκτως με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησής του, αλλά και με τον επικεφαλής της BOJ, Masaaki Shirakawa, ο οποίος αναγκάστηκε να επιστρέψει εσπευσμένα από την ετήσια σύνοδο της Fed στο Jackson Hole.
FINANCIAL TIMES: ΠΙΘΑΝΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ
H Eυρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναμένεται μέσα στην εβδομάδα να αποφασίσει παράταση στον έκτακτο δανεισμό προς τις τράπεζες της ευρωζώνης μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους, καθώς "ζυγίζει" το πόσο θα άντεχαν οι "16" μια μεγάλη αμερικανική ή διεθνή επιβράδυνση.
Η ανάπτυξη στην ευρωζώνη ξεπερνά τις προσδοκίες της ΕΚΤ και υπάρχουν ενδείξεις ότι η ταχεία ανάπτυξη της Γερμανίας θα γίνει πιο ευρύτερη από την τωρινή, που στηρίζεται κυρίως στις εξαγωγές. Όμως, εκτός από την αδυναμία της οικονομίας των ΗΠΑ, ο κίνδυνος που εξακολουθεί να υπάρχει για τα κράτη-μέλη, τα οποία έχουν πέσει θύματα της κρίσης χρεών, ενθαρρύνει την κεντρική τράπεζα να έχει μια διακριτικά επιφυλακτική στάση.
Ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας της ευρωζώνης, κ. Jean-Claude Trichet, την Πέμπτη αναμένεται να ανακοινώσει ότι τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του 2011 οι ανάγκες των τραπεζών για εβδομαδιαία, μηνιαία και, πιθανόν, για τριμηνιαία ρευστότητα θα ικανοποιούνται πλήρως. Έτσι, η πολιτική απεριόριστης ρευστότητας, την οποία η ΕΚΤ εισήγαγε ως "ποσοτική ρευστότητα" μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers στα τέλη του 2008, θα επεκταθεί στο τρίτο έτος του.
Αν και δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης .. Ε ναι προτιμώ τον "χοντρό"...
- Από τις δέκα θέσεις ειδικών συμβούλων και συνεργατών που προβλέπονται εκτός του τυπικού οργανογράμματος, ο κ. Καραμανλής έχει καλύψει μόνο τις μισές.
- Σύμφωνα με το ΠΔ 98/2005 που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, το πολιτικό γραφείο του Πρωθυπουργού θεωρείται «αυτοτελής δημόσια υπηρεσία» της οποίας σκοπός είναι «η άμεση υποβοήθηση και εξυπηρέτηση του Πρωθυπουργού στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του». Στο πολιτικό γραφείο του Πρωθυπουργού υπάγονται τα εξής έξι γραφεία: Γραφείο Σχεδιασμού Στρατηγικής, Διπλωματικό γραφείο, Οικονομικό γραφείο, Γραφείο για Θέματα Ποιότητας Ζωής,Γραφείο Οργάνωσης και Διοίκησης (Πρόκειται για το πλέον πολυπρόσωπο γραφείο, το οποίο έχει έξι διαφορετικά τμήματα: Διοίκησης, Σχέσεων με τους Πολίτες, Γραμματείας, Τύπου, Δημοσίων Σχέσεων και Τμήμα Ασφαλείας με επικεφαλής αξιωματικό της Αστυνομίας και δύναμη, τα μέλη της οποίας δεν ανακοινώνονται για ευνόητους λόγους)
Το Διπλωματικό γραφείο ήταν το μόνο πλήρως στελεχωμένο γραφείο, αφού είχαν καλυφθεί και οι δέκα προβλεπόμενες θέσεις με διπλωματικούς υπαλλήλους αποσπασμένους από το υπουργείο Εξωτερικών.
Αυτά συνέβαιναν το 2005 έναν χρόνο μετά την ανάληψη της εξουσίας από την Ν.Δ.
Ας δούμε όμως τι γίνεται τώρα και μάλιστα εν μέσω κρίσης, λιτότητας και αυστηρών περικοπών..
Ο κ. Πρωθυπουργός δεν ζητάει απλά 20 συμβούλους, ζητάει 20 επιπλέον συμβούλους για αυτό και στο σχετικό ΦΕΚ ( 20 επιπλέον σύμβουλοι των 642.751 ευρώ , για τον Πρωθυπουργό !!! ), προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 212.586 ευρώ για το τρέχον οικονομικό έτος και 642.751 ευρώ για κάθε επόμενο οικονομικό έτος.
Ποιος είναι σήμερα όμως, ο Προϋπολογισμός του Γραφείου του κ. Πρωθυπουργού;
Η Λειτουργική υποστήριξη Πολιτικού Γραφείου Πρωθυπουργού ανέρχεταισε 3.426.000 ευρώ (σελ. 123, http://www.mof-glk.gr/proypologismos/2010/books/proyp/PDFProyp/6.6.pdf )
Αυτά έκανε ο Καραμανλής ο "χοντρός" όπως πολλοί τον αποκαλούν...
Απ την άλλη, μας προέκυψε ο "λιγνός" και γυμνασμένος ...
Δεν του φτάνουν του Γιώργου τα 3,4 εκατ., θέλει 4 εκατ. και άλλους 20 συμβούλους για το γραφείο του.. χώρια τις εταιρείες και τις στρατιές συμβούλων που έχουν κατασκηνώσει στην χώρα μας.
Γελάει ο κόσμος...
Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com
Τι είδα από την πρεμιέρα του πρωταθλήματος!
Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com
O Americano ΓΑΠ λέει ότι το ΔΝΤ φέρνει υπανάπτυξη...
Oι προβλεπόμενες θέσεις εργασίας μετακλητών υπαλλήλων στο Γραφείο του Πρωθυπουργού
Θυμίζουμε ότι το ΠΑΣΟΚ ήρθε στην εξουσία και για να βάλει τέρμα στις επιτροπές και τους συμβούλους....
Δήλωση Βρούτση για τα μέτρα που προβλέπει το επικαιροποιημένο μνημόνιο
«Η εξέλιξη της εφαρμογής του Μνημονίου δεν προκαλεί πλέον καμία έκπληξη σε κανένα. Το «επικαιροποιημένο κείμενο», επαναφέρει όσα δυσμενή και αναποτελεσματικά γνωρίζαμε για την Αγορά Εργασίας και την Κοινωνική Ασφάλιση . Δηλαδή:
- Περαιτέρω μείωση των συντάξεων το 2011, εάν η Αναλογιστική Μελέτη, που αναμένεται τον Δεκέμβριο, «δείξει» αναλογιστικό έλλειμμα σε βάθος χρόνου (2060) μεγαλύτερο από το 2,5 % του ΑΕΠ.
- Περικοπή των Επιδομάτων Ανεργίας , προκειμένου να εξοικονομηθούν 500 εκατ. Ευρώ σε μια περίοδο που η Ανεργία αυξάνει απειλητικά (12%) και ο αριθμός των επιδοτούμενων ανέργων διογκώνεται .Τα 500 εκατ. Ευρώ αντιστοιχούν στο 40% περίπου του συνόλου των επιδοτούμενων. Δηλαδή 4 στους 10 άνεργοι το επόμενο διάστημα σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Μνημονίου δεν θα παίρνουν επίδομα ανεργίας!
- Μείωση των υπερωριακών αποδοχών των εργαζομένων . Ήδη με το Ν.3863, οι υπερωριακές αποδοχές μειώθηκαν περίπου 20%. Θα προχωρήσει η Κυβέρνηση και σε άλλη μείωση ; Εάν ναι τότε θα έχουμε ακόμα μεγαλύτερη περικοπή των εισοδημάτων των εργαζομένων. Κυρίως όμως θα έχουμε ένα ισχυρό κίνητρο για περιορισμό των προσλήψεων αφού οι επιχειρήσεις θα έχουν πλέον την δυνατότητα με φθηνές υπερωρίες να αντιμετωπίζουν την αύξηση της παραγωγής τους και όχι με νέες προσλήψεις.
- Ενίσχυση της ευελιξίας στη διαχείριση του χρόνου εργασίας . Με την ισχύουσα Νομοθεσία (Ν.3846), οι εργοδότες μπορούν κατόπιν συμφωνίας, να «παίρνουν» 2 ώρες παραπάνω από τις 8 ώρες εργασίας ημερησίως από τους εργαζόμενους, όταν το έχουν ανάγκη και να τις «επιστρέφουν» μέσα στη διάρκεια τεσσάρων μηνών ή ενός έτους. Κάθε περαιτέρω ενίσχυση της ευελιξίας θα έχει αμφίβολα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις, ενώ είναι βέβαιο ότι θα υπονομεύσει τον προγραμματισμό και τη συμφιλίωση της οικογενειακής ζωής με την εργασία.
- Νέα λίστα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (ΒΑΕ). Με το αντιεπιστημονικό και αντικοινωνικό κριτήριο του …10% του συνόλου του εργατικού δυναμικού της χώρας το Υπουργείο Εργασίας θα μειώσει τα επαγγέλματα που ανήκουν σήμερα στη λίστα των ΒΑΕ. Στόχος να μειωθεί ο αριθμός των ενταγμένων στα ΒΑΕ εργαζομένων, που σήμερα ανέρχεται στο 16% του συνόλου του εργατικού δυναμικού στο 10%. Η Προκρούστεια αυτή λογική υπονομεύει την Ποιοτική και Ασφαλή εργασία και με στενά οικονομικά κριτήρια εξασφαλίζει απλώς τον περιορισμό του κόστους για τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.
- Κατάργηση του υποχρεωτικού χαρακτήρα των κλαδικών συμβάσεων . Είναι γεγονός ότι οι Κλαδικές Συμβάσεις «ενοχοποιούνται» για χαμηλή αντιπροσωπευτικότητα συμμετοχής εργαζομένων και εργοδοτών και αρκετές φορές για ρυθμίσεις που αγνοούν την πραγματική οικονομική κατάσταση και δυσκολία κάποιων επιχειρήσεων ή κλάδων. Η ουσιαστική όμως κατάργησή τους γι’ αυτούς που δεν εκπροσωπούνται στις συλλογικές διαπραγματεύσεις, θα έχει σαν αποτέλεσμα χιλιάδες εργαζόμενοι να μείνουν χωρίς Κλαδική Σύμβαση Εργασίας. Απαιτείται νέα συμφωνία για τις συλλογικές συμβάσεις και όχι κατεδάφιση των υφιστάμενων.
- Ελάχιστοι Μισθοί κάτω από την κατώτατη αμοιβή της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας( ΕΓΣΣΕ) . Μετά τη σχετική ρύθμιση για τους νέους και οι μακροχρόνια άνεργοι θα απασχολούνται με μισθό κάτω από το όριο της ΕΓΣΣΕ. Αυτό όπως έχουμε τονίσει όχι μόνο θα επεκτείνει τις οικονομικές ανισότητες και τις κοινωνικές αδικίες αλλά θα δημιουργήσει και στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας. Όσοι χρησιμοποιούν υπαμειβόμενους νέους ή μακροχρόνια άνεργους θα έχουν «ανταγωνιστικό πλεονέκτημα» έναντι των άλλων εργοδοτών.
Συμπερασματικά οι πολιτικές του Μνημονίου στερούνται αναπτυξιακών κινήτρων, συρρικνώνουν την αγοραστική δύναμη των πολιτών και περιορίζουν δραματικά τη ζήτηση.
Μειώνουν το εισόδημα των εργαζομένων και των συνταξιούχων, αυξάνουν τον κίνδυνο της Φτώχιας, απειλούν την κοινωνική συνοχή.
Ανατρέπουν τις ισορροπίες στην αγορά εργασίας, μειώνουν την προστασία των εργαζομένων, χωρίς κοινωνικά αντίβαρα. Αντίθετα, μειώνουν την ίδια στιγμή και τις κοινωνικές μεταβιβάσεις (Επίδομα Ανεργίας, Κοινωνικά Επιδόματα). Επενδύουν στην έκπτωση της εργασίας, εγκλωβίζοντας την οικονομία σε μια παγίδα χαμηλών εισοδημάτων και αναιμικών αναπτυξιακών επιδόσεων. Αγνοούν την ανάγκη για Εργασιακή και Κοινωνική Ειρήνη, κυρίως όμως πλήττουν την Ποιοτική Εργασία που αποτελεί βασική συνιστώσα για μια Αναπτυγμένη Οικονομία.
Όλα τα μέχρι σήμερα στοιχεία δείχνουν ότι ο εφιαλτικός συνδυασμός των δυσβάσταχτων οικονομικών μέτρων και των περικοπών παραγωγικών δαπανών από τη μια πλευρά, αλλά και της κατεδάφισης του κοινωνικού κράτους και της εργατικής νομοθεσίας από την άλλη, οδηγεί σε βαθιά ύφεση, ανεργία, φτώχεια, ακόμη και σε φορολογική ανταρσία (όπως δείχνει πρόσφατη μελέτη της ΓΣΕΒΕΕ).
Οδηγεί δηλαδή, στην υπονόμευση της αποτελεσματικότητας του ίδιου του σχεδίου διάσωσης.
Η Ν.Δ. δικαιώνεται καθημερινά για την επιλογή της να καταψηφίσει το Πρόγραμμα του Μνημονίου. Και αυτό γιατί, οι ρυθμίσεις του έχουν έντονα Αντιαναπτυξιακά, Άδικα και Αναποτελεσματικά χαρακτηριστικά.
Η Ελληνική Οικονομία και Κοινωνία, έχουν ανάγκη από μια ολοκληρωμένη συνεκτική πολιτική, που θα εξασφαλίζει την επιτυχία του τρίπτυχου στόχου Ανάπτυξη – Απασχόληση – Κοινωνική Συνοχή.
Η Ν.Δ. ως υπεύθυνη μεταρρυθμιστική δύναμη του κοινωνικού φιλελευθερισμού παρουσίασε μέτρα ελπίδας, μέτρα Ανάπτυξης και Ανάκαμψης της Οικονομίας για την έξοδο της χώρας από την κρίση, ενώ δεσμεύεται για δίκαιες προσαρμογές στο Ασφαλιστικό Σύστημα και για την αποκατάσταση των περικοπών στις συντάξεις.
Το εργασιακό περιβάλλον χρειάζεται ρυθμίσεις στη βάση νέων κοινωνικών συμφωνιών και αποτελεσματικών θεσμών προστασίας της απασχόλησης, που θα προάγουν την ποιοτική και αξιοπρεπή εργασία και ταυτόχρονα θα εξασφαλίζουν την αναγκαία ευελιξία και τον καινοτομικό δυναμισμό των επιχειρήσεων.
Τους στόχους αυτούς το Μνημόνιο και η Κυβέρνησή του, τους αρνείται».
Ποιος πολιτικός έχει δηλώσει : ''Το ΔΝΤ καταδικάζει τις χώρες απο τις οποίες περνά σε μόνιμη υπανάπτυξη'';
Γ. Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Πιστεύω ότι εάν ζητήσουμε κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή, αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα, πιθανώς σε μια χώρα σαν την Ελλάδα που είναι στην ευρωζώνη, να έρθει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, να έρθει η Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να μας πει, έτσι είσαστε, τότε θα αποφασίσουμε εμείς για το μέλλον της δικής σας οικονομίας, θα βάλουμε αυτούς τους όρους και μπορεί να είναι πάρα πολύ σκληροί όροι, θα έλεγα και αδίκως σκληροί, ιδιαίτερα για τα φτωχότερα και μεσαία στρώματα της χώρας μας.
Ιδιαίτερα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο δεν έχει την φήμη, ούτε για την κοινωνική του δικαιοσύνη, ούτε βεβαίως και για την αποτελεσματικότητά του. Το να πηγαίνει σε χώρες αναπτυσσόμενες και να τους λέει, επειδή έχετε πολλά δάνεια πρέπει να κόψετε, και το πρώτο που θα κόψετε είναι από την παιδεία π.χ., αυτές είναι επίσημες πράξεις, που ουσιαστικά κόβουν το μέλλον της χώρας. Μπορεί αυτή η χώρα να μαζέψει κάποια λίγα χρήματα για ένα-δύο χρόνια, αλλά ουσιαστικά καταδικάζει τη χώρα αυτή στην υπανάπτυξη σε μόνιμη βάση.
Άρα, λοιπόν, δεν έχουμε κανένα λόγο εμείς να μπούμε σε μια τέτοια διαπραγμάτευση, η οποία πιθανώς να διολισθήσει σε όρους που θα είναι αρνητικοί για την πορεία της χώρας μας.
Ολόκληρη την συνέντευξη μπορείτε να την διαβάσετε εδώ και να την δείτε σε βίντεο εδώ.
29-26.blogspot.com