ΥΓ. Όποιος κατηγορεί τους νταβατζήδες μου είναι είναι περιστασιακά συμπαθής ανεξάρτητα από που προέρχεται. Επίσης έχω πει πόσο λυπάμαι που δεν βρέθηκε ένας δικός μας βουλευτής να κάνει μια ερώτηση για τα 5,5 εκ ευρώ του παχύδερμου που μας δουλεύει από τη φυλλάδα του και την τηλεόραση...
23 Δεκεμβρίου 2010
Τσιτώθηκε ο Ρετσίνας επειδή η Ντόρα κατηγόρησε τον εργοδότη του
ΥΓ. Όποιος κατηγορεί τους νταβατζήδες μου είναι είναι περιστασιακά συμπαθής ανεξάρτητα από που προέρχεται. Επίσης έχω πει πόσο λυπάμαι που δεν βρέθηκε ένας δικός μας βουλευτής να κάνει μια ερώτηση για τα 5,5 εκ ευρώ του παχύδερμου που μας δουλεύει από τη φυλλάδα του και την τηλεόραση...
ΑΡΤΕΜΗΣ - Σταμάτης Σπανουδάκης, Mash-up session στο taxalia στις 10μμ
Δράσεις συνδιασμού Πετρούπολη Πόλη Να Ζεις: Κοινωνική Αλληλεγγύη
Η εκκλησία, όπως πάντα στις κρίσεις σύμφωνα με τη θρησκευτική μας παράδοση κατά το πέρασμα των αιώνων έπραξε το καθήκον της, τώρα καλείται πάλι να εντείνει τις προσπάθειές της και να συνεργαστεί με το κράτος ώστε να ληφθούν οι πρωτοβουλίες εκείνες που θα τεθούν στην υπηρεσία των συνανθρώπων μας.
Προτείνουμε για τα πολύ χαμηλά εισοδήματα:
o Πλήρη απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη
o Βοήθεια στο σπίτι με εξειδικευμένο προσωπικό
o Πληροφόρηση σε θέματα προνοιακών παροχών
Τα μεγάλα προβλήματα είναι κοινά για όλους κι έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται. Αν η φτώχεια χτυπήσει την πόρτα του γείτονα, γρήγορα μπορεί να την περιμένουμε και στη δική μας κι αυτό πρέπει όλοι να το θυμόμαστε.
Οφείλουμε να οχυρώσουμε την κοινωνία της αλληλεγγύης προστατεύοντας τον πολιτισμό μας και την επιβίωσή μας. Η πολιτεία ας πράξει το καθήκον της για μία φορά με δικαιοσύνη χωρίς προκαταλήψεις.
O συνδυασμός μας ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ ΠΟΛΗ ΝΑ ΖΕΙΣ συγκέντρωσε και μοίρασε τρόφιμα στην ΕΣΤΙΑ ΓΕΡΟΝΤΩΝ και στον ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ ως μια ελάχιστη συνεισφορά στους συνανθρώπους μας που κι αυτή τη μικρή βοήθεια την έχουν ανάγκη.
Πετρούπολη Πόλη Να Ζεις
Θ.Σκαλιστήρας
Υιοθετήστε ζώο, μην αγοράσετε
Εκτός από τους σκύλους, Chazzie και Wilbur, στην αφίσα της οργάνωσης ποζάρει και το αφεντικό των ζώων που δεν είναι άλλη από την καλλίγραμμη Yvonne Strahovski, έναν από τους σέξι Αγγέλους της Victoria’s Secret.
Για αυτό αυτά τα Χριστούγεννα κάνετε και εσείς το ίδιο. Υιοθετήστε ένα από τα αμέτρητα ζώα που φροντίζουν οι φιλοζωικές οργανώσεις και μην αγοράσετε.
Θα συνεχιστεί πολύ ακόμη η πλάκα με τις διώξεις blogger ?
Από ότι είδαμε η φράση "ξαδέρφη του Ραγκούση" αφαιρέθηκε, πράγμα που σημαίνει ότι ο μπλόγκερ "ενοχλήθηκε" από κάποιους.
Η φράση αυτή ήταν αναπαραγωγή από το μπλογκ adiakritos, που δεν μασάει, δεν πήρε τίποτε πίσω και τα έχωσε χοντρά στον χαφιέ (όπως και πολλοί άλλοι μπλογκερς, το σύνολο σχεδόν των ιστολογίων, μιλάει για τον χαφιέ μπλόγκερ).
Τι είδους συνεργασία έχετε με τον χαφιέ; Σε ποιά βάση;
Και το κυριότερο: Το εξώφυλλο της εφημερίδας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ το βλέπετε. Γιατί λοιπόν διώκεται ένας μπλογκερ που γράφει στο μπλογκ του "Η αδερφή της υφυπουργού στην παρέα της κόκας", ενώ δεν διώκεται η εφημερίδα για την ίδια ακριβώς φράση, πρωτοσέλιδα; Γιατί;
Γιατί τέτοιος φασιστικός εκφοβισμός των μπλογκς τελευταία, σε συνεργασία με τον χαφιέ; Γιατί δίνετε τέτοια αξία στον χαφιέ, εσείς, έντιμε πολιτικέ φίλε μου;
http://taxalia.blogspot.com/2010/12/blogger_22.html
Πεταλωτής κατά Σεραφείμ για τις δηλώσεις περί «διεθνούς σιωνισμού»
Στις 20 Δεκεμβρίου, ο μητροπολίτης είχε δηλώσει, μεταξύ άλλων, ότι ο Αδόλφος Χίτλερ ήταν "όργανο του παγκοσμίου σιωνισμού", που χρηματοδοτήθηκε από το εβραϊκό κεφάλαιο για να "πείσει" τους Εβραίους της Ευρώπης να μετοικήσουν στην Παλαιστίνη.
Είχε υποστηρίξει, επίσης ότι "το παγκόσμιο σύστημα στηρίζεται στο τραπεζιτικό σύστημα, το οποίο έχει αλωθεί από το διεθνή σιωνισμό", ο οποίος σύμφωνα με το μητροπολίτη πολεμά την Ελλάδα και το χριστιανισμό.
Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του, ο Γ. Πεταλωτής ανέφερε ότι είναι υποχρέωση της κυβέρνησης "να καταδικάζει τη γλώσσα του μίσους από όποιον κι εάν εκφέρεται", καθώς "και να στιγματίζει ως απαράδεκτη τη γλώσσα που αρνείται το Ολοκαύτωμα, το μεγαλύτερο έγκλημα κατά της ανθρωπότητας".
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος (ΣΣ. Ο Εκφραστής της κοινωνίας) έκανε λόγο για απόψεις που ανήκουν στο περιθώριο και πρόσθεσε ότι προσβάλλουν την Ελλάδα και τον πολιτισμό της.
"Πρέπει όλοι να γνωρίζουν ότι η ελληνική πολιτεία και η κοινωνία μας, τις καταδικάζουν απερίφραστα", κατέληξε η δήλωσή του.
Σημειώνεται ότι ο μητροπολίτης Πειραιά είχε δώσει στην κυκλοφορία κείμενο, στο οποίο κάνει λόγο για "γραικύλους", με αφορμή το Μνημόνιο.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Άνδρας πήδηξε από μπαλκόνι της Βουλής στη Ρουμανία!
Φορώντας μπλουζάκι το οποίο έγραφε: «Μας πυροβολήσατε, σκοτώσατε το μέλλον των παιδιών μας, μας πουλήσατε», ο άνδρας έπεσε από το μπαλκόνι του κοινοβουλίου την ώρα που στο βήμα βρισκόταν ο Ρουμάνος πρωθυπουργός, στο πλαίσιο της συζήτησης της πρότασης μομφής που κατέθεσε η αντιπολίτευση, για το νομοσχέδιο που ορίζει τους μισθούς στο δημόσιο τομέα.
Μόλις έγινε αντιληπτό το γεγονός, ο πρωθυπουργός αποχώρησε από το βήμα για να διαπιστώσει τι συνέβη και όπως είδε, ο άνδρας λάμβανε τις πρώτες βοήθειες.
Στο σημείο έφθασαν εμπειρογνώμονες από την Επιθεώρηση Εκτάκτων Καταστάσεων, ενώ ο γερουσιαστής των Φιλελευθέρων, Εμίλιαν Φράνκου δήλωσε ότι άκουσε τον άνδρα να φωνάζει πριν πέσει από το μπαλκόνι: «Στερήσατε το ψωμί από τα παιδιά μου».
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Agerpres, κατά τη μεταφορά του στο ασθενοφόρο για να διακομιστεί πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Βουκουρεστίου, ο άνδρας φώναζε τη λέξη «ελευθερία».
Απορρίφθηκε η πρόταση μομφής
Η πρόταση μομφής κατά του Ρουμάνου πρωθυπουργού Εμίλ Μποτς -η τέταρτη μέσα σε ένα χρόνο- απορρίφθηκε και η εύθραυστη κυβέρνηση συνασπισμού μπορεί πλέον να προχωρήσει με τις οικονονμικές μεταρρυθμίσεις που έχει εξαγγείλει ώστε να συνεχιστεί η παροχή βοήθειας, ύψους 29 δισεκατομμυρίων ευρώ, από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
http://www.report24.gr/andras-pidixe-apo-balkoni-tis-voulis-sti-roumania.htm
Κοίτα ποιός μιλάει για οικογενειοκρατία ! Ο ..Πανάρετος !

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας 'Δημοκρατία', η οποία αποκαλύπτει πως ο Υφυπουργός Παιδείας Ι. Πανάρετος για περισσότερο από μια δεκαετία έχει στήσει στην ΑΣΟΕΕ το δικό του καθεστώς οικογενειοκρατείας.
Η συνέχεια στο http://taxalia.blogspot.com/2010/12/blog-post_9820.html
ΝΔ: «Η πράσινη ανάπτυξη θα έρθει αφού γίνουν κατά περίπτωση έως και 3 ορνιθολογικές μελέτες;»
«Οι αναφορές του κ. Πρωθυπουργού για το περιβάλλον και την πράσινη ανάπτυξη, κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού, υποφέρουν από κραυγαλέες αντιφάσεις λόγων και έργων.
Δήλωσε:
”Πράσινες επενδύσεις και αξιοποίηση του πλούσιου δυναμικού της χώρας σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, από τις οποίες υπολογίζουμε ότι θα έχουμε επενδύσεις το 2011, ύψους 1,3 δις ευρώ”.
Απέκρυψε , ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του 1,3 δις ευρώ θα χρηματοδοτήσει επιχειρήσεις και εργαζόμενους των χωρών εισαγωγής ΑΠΕ, αφού δεν φρόντισε να αναπτύξει εθνική βιομηχανία και ότι το υψηλότερο κόστος τους επιβαρύνει ήδη τον χειμαζόμενο οικονομικά Έλληνα καταναλωτή με τις αντιαναπτυξιακές αυξήσεις των τιμολογίων της ενέργειας.
Διερωτήθηκε :
“Πώς να έχουμε ανάπτυξη, για να πάρω ένα παράδειγμα, όταν έχουμε το μεγαλύτερο αριθμό περιβαλλοντικών μελετών ανά κάτοικο στην Ευρώπη, εξαπλάσιο του μέσου όρου, με 320 φακέλους ανά εκατομμύριο κατοίκων, με τη δεύτερη χώρα να έχει μόλις 60 μελέτες; Παράγουμε, δηλαδή, πολύ αέρα, αλλά δεν προστατεύουμε καθόλου το περιβάλλον”.
Απέκρυψε , ότι το ΥΠΕΚΑ δέσμευσε το 27,5 % (ή 32.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα) της Επικράτειας με καθεστώς προστατευόμενων περιοχών, στις οποίες για οποιαδήποτε επένδυση, πέραν της περιβαλλοντικής μελέτης θα απαιτούνται και 3 (τρεις) κατά περίπτωση ορνιθολογικές !!! μελέτες».
Στο βάθρο του ο Κων. Καραμανλής...
Καλυμμένος με μουσαμάδες μέχρι την τελετή των αποκαλυπτηρίων του θα είναι ο ανδριάντας του Κωνσταντίνου Καραμανλή, που τοποθετήθηκε το μεσημέρι στο βάθρο, στη νέα παραλία, περίπου το ύψος του νέου δημαρχιακού μεγάρου.Στο σημείο, την ώρα της τοποθέτησης πήγε τόσο ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, όσο και ο αδελφός του "Εθνάρχη" Αχιλλέας Καραμανλής.
Ο οποίος, στις δηλώσεις του συνεχάρη και ευχαρίστησε τον απερχόμενο δήμαρχο Θεσσαλονίκης ενώ εξέφρασε και την πικρία του για τις δυσκολίες που συνάντησε τις τελευταίες εβδομάδες η διαδικασία και η τοποθέτηση του ανδριάντα.
http://taxalia.blogspot.com/2010/12/blog-post_656.html
Φοβερά επεισόδια το μεσημέρι στην ΑΣΟΕΕ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Πρωταθλητής στα torrents για το 2010: Το Avatar!
Η ταινία του James Cameron, Avatar κατέβηκε παράνομα σε 16.6 εκατομμύρια υπολογιστές σε όλο τον κόσμο μέσα στο 2010, όπως ανακοίνωσε το TorrentFreak.
Έτσι λοιπόν, ο James Cameron πήρε την εκδίκηση του έστω και διαδικτυακά από την πρώην γυναίκα του, Karhryn Bingelow η οποία του άρπαξε στην κυριολεξία τα Όσκαρ μέσα από τα χέρια με μια συμβατική american pride ταινία, το Hurt Locker.
Αναλυτικά η λίστα με τις πιο κατεβασμένες ταινίες του 2010:
1. Avatar : 16.580.000 downloads
2. Kick-Ass: 11.400.000 downloads
3. Inception : 9.720.000 downloads
4. Shutter Island : 9.490.000 downloads
5. Iron Man 2 : 8.810.000 downloads
6. Clash of the Titans : 8.040.000 downloads
7. Green Zone : 7.730.000 downloads
8. Sherlock Holmes : 7.160.000 downloads
9. The Hurt Locker : 6.850.000 downloads
10. Salt : 6.700.000 downloads
http://www.digitalcrete.gr
Συμβαίνει και στα καλύτερα σπίτια....
2.147.483.640 λεπτά καθυστέρηση...
δηλ... 4.083 χρόνια
και θα έφτανε το έτος 6093...
Τελικά στο δρόμο κάλυψε την καθυστέρηση και πρόλαβε να φτάσει στο σταθμό χωρίς καθυστέρηση...
Κυβέρνηση Ραγκούση...
Ερώτηση Νο. 2: Ποιος Υπουργός πήρε το προεδρικό ιδιωτικό τζετ “εμπραέρ” και παρέα, με τουλάχιστον ένα σύμβουλο (δικό του ή του πρωθυπουργού για να ελέγχει την κατάσταση;), πετάχτηκαν στη Ρώμη για έναν καφέ και για να παρευρεθούν στην κηδεία του Ιταλού Πρωθυπουργικού Συμβούλου κ. Tommaso Padoa Schioppa (Σκιόπα κι όχι Σιόπα…), που έγινε στην εκκλησία S. Maria degli Angeli e dei Martiri, στις Ρωμαϊκές Θέρμες της Ρώμης;Μέρες κρίσεις, που λένε ότι έχουμε, δεν λέμε πως θα μπορούσαν να έστελναν ένα ακριβό στεφάνι, αλλά να χρησιμοποιήσουν το κυβερνητικό αεροσκάφος, δεν είναι μια μικρή πρόκληση; Μήπως τον λογαριασμό τον πληρώσατε από την τσέπη σας;
Κύριε Παπακωνσταντίνου, τα λεφτά που έκοψες από τη σύνταξη της γερόντισσας από το Νευροκόπι, είναι για τέτοια ταξιδάκια;
Κάτι ήξερε ο πρωθυπουργός μας και έλεγε ότι λεφτά υπάρχουν!
Εκτός έδρας και αποζημίωση εξωτερικού έλαβαν οι ταξιδιώτες της χαράς;
stoxasmos-politikh.blogspot.com
Τρίποντο της τουρκικής προπαγάνδας από λάθος των οπαδών του ΑΠΟΕΛ
Έτρεχε και δεν έφτανε το βράδυ της Τρίτης η Κυβέρνηση, καθώς οι Τούρκοι απαιτούσαν όπως, για λόγους ασφαλείας, μεταφερθεί η τουρκική καλαθοσφαιρική ομάδα στο ψευδοκράτος!
Σε μείζον πολιτικό ζήτημα εξελίχθηκαν τα επεισόδια που εκτυλίχθηκαν μετά το τέλος του καλαθοσφαιρικού αγώνα ΑΠΟΕΛ-Πινάρ Καρσίγιακα το βράδυ της Τρίτης. Οι Τούρκοι, προφασιζόμενοι ζητήματα ασφαλείας, εξαιτίας των προπηλακισμών που δέχθηκαν οι καλαθοσφαιριστές της τουρκικής ομάδας από μερίδα οπαδών του ΑΠΟΕΛ, ζήτησαν όπως αυτοί μεταφερθούν στις κατεχόμενες περιοχές για προστασία. Κατ’ αυτόν τον τρόπο αμφισβήτησαν την ικανότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας να τους παρέχει την απαραίτητη ασφάλεια και έπληξαν την αξιοπιστία των διακηρύξεων της περί πρόθεσης ειρηνικής συμβίωσης στο νησί, ενώ βρήκαν πάτημα να μας καταγγείλουν όπου μπορούσαν να σκεφτούν. Όπως φαίνεται, οι Τούρκοι είχαν εκ των προτέρων προετοιμαστεί για το πώς θα χειρίζονταν την κατάσταση, εάν τους δινόταν η ευκαιρία, και έθεσαν άμεσα τον μηχανισμό τους σε δράση.
Διαφορετικές εκδοχές
Πρέπει, να σημειωθεί, ότι η τουρκική εκδοχή των γεγονότων, πάνω στην οποία βάσισαν το παράλογο αίτημά τους, διαφέρει σε αρκετά σημεία από την εκδοχή της κυπριακής Αστυνομίας. Πιο συγκεκριμένα, σε χθεσινές του δηλώσεις, ο Εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας Μιχάλης Κατσουνωτός, υπογραμμίζοντας ότι «εύλογα διερωτάται κανείς αν κάποιοι αντιλαμβάνονται τις συνέπειες των πράξεών τους, με το να συμπεριφέρονται κατ’ αυτόν τον τρόπο», παρέθεσε τα γεγονότα ως εξής: «Δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός από πλευράς των μελών της τουρκικής ομάδας, που οδηγήθηκαν με συνοδεία της Αστυνομίας στο χώρο διαμονής τους στις εγκαταστάσεις του σταδίου ΓΣΠ». Τόνισε ότι τα επεισόδια ήταν εντελώς αναίτια και απρόκλητα και η άμεση, αποφασιστική και καταλυτική παρέμβαση των μελών της Αστυνομίας πέτυχε να προστατεύσει την αποστολή της Τουρκίας, χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των μελών της.
Ο κ. Κατσουνωτός ανέφερε ότι ο αγώνας ολοκληρώθηκε μέσα σε κόσμια και αθλητοπρεπή πλαίσια, καθώς κατά τη διάρκειά του δεν σημειώθηκε οτιδήποτε το μεμπτό. «Με τη λήξη του αγώνα, μερίδα οπαδών του ΑΠΟΕΛ έριξε αντικείμενα εναντίον της ομάδας της Τουρκίας. Οι Τούρκοι καλαθοσφαιριστές μεταφέρθηκαν με συνοδεία της Αστυνομίας στα αποδυτήρια, χωρίς να τραυματιστεί οποιοσδήποτε, ενώ ταυτόχρονα, άλλοι οπαδοί του ΑΠΟΕΛ έριξαν την ανατολική θύρα που οδηγεί στα αποδυτήρια και προσπάθησαν να εισέλθουν μέσα. Η Αστυνομία, αφού τους παρεμπόδισε, τους απώθησε βγάζοντάς τους έξω», πρόσθεσε.
Ακολούθησε, όπως είπε, άγριος πετροπόλεμος περίπου 500 οπαδών του ΑΠΟΕΛ κατά των αστυνομικών και των εγκαταστάσεων του σταδίου και «για την αποκατάσταση της τάξης έγινε χρήση δακρυγόνων». Ανέφερε, επίσης, ότι κατά την έλευση των αστυνομικών ενισχύσεων, δέχθηκαν επίθεση δύο περιπολικά, με αποτέλεσμα υλικές ζημιές και τραυματισμό μιας αστυφύλακα. Τέλος, είπε, έγιναν και τρεις συλλήψεις.
Οι Τούρκοι, από πλευράς τους, παρουσίασαν διαφορετικά τα γεγονότα. Όπως παρουσιάζεται από τα δημοσιεύματα του τουρκικού Τύπου, τα οποία συνοδεύονται από τίτλους όπως «Βάρβαροι Ρωμιοί επιτέθηκαν», έγινε απόπειρα λιντσαρίσματος από τους Ε/κ, όταν 1000 οπαδοί του ΑΠΟΕΛ εισέβαλαν στον αγωνιστικό χώρο με ξύλα, πέτρες και ρόπαλα και κυνήγησαν την τουρκική ομάδα μέχρι τα αποδυτήρια. Η κυπριακή Αστυνομία αποδείχθηκε, προσθέτουν, ανεπαρκής να αποτρέψει τα επεισόδια, με αποτέλεσμα μέλη και παίκτες της τουρκικής ομάδας να αποκλειστούν στα αποδυτήρια.
Το τουρκικό πρακτορείο «Ανατολή», από το οποίο προέρχονταν οι πρώτες αναφορές για το θέμα, μετέδιδε ότι οι Ε/κ οπαδοί πετούσαν μολότοφ και πέτρες και επιτέθηκαν στους παίχτες με λοστούς, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν κάποια μέλη της τουρκικής αποστολής. Ο δε γενικός διευθυντής της Πινάρ Καρσίγιακα δήλωνε παντού ότι «κάποιος οπαδός κρατούσε μαχαίρι, οι φίλαθλοι άρχισαν να κλοτσούν και να κτυπούν με τα χέρια τους και ο φυσιοθεραπευτής της ομάδας τραυματίστηκε στο δάκτυλο», σημειώνοντας, παράλληλα, τη δυσφορία που προκλήθηκε από τα καπνογόνα της Αστυνομίας. Χθες, πάντως, ο επικεφαλής της ομάδας Σινέρ Τσινόρ δήλωσε στο ΡΙΚ ότι «για την ώρα είμαστε ευτυχείς που είναι όλοι ασφαλείς και δεν τραυματίστηκε κανείς»…
Σαν έτοιμος από καιρό…
Εκμεταλλευόμενοι πλήρως την παραπληροφόρηση που προκάλεσε το «Ανατολή», μιλώντας για τραυματισμούς και ανικανότητα της Αστυνομίας να προστατέψει τους παίχτες, έπιασε δουλειά ο Τούρκος αρχιδιαπραγματευτής Εγκεμέν Μπαγίς, ο οποίος τηλεφώνησε στον Μεχμέτ Αλί Ταλάτ και του ζήτησε να επικοινωνήσει με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και να του ζητήσει να επιτρέψει τη φυγάδευση των παιχτών στα κατεχόμενα, γιατί κινδυνεύει η σωματική τους ακεραιότητα.
Ο Πρόεδρος Χριστόφιας, σύμφωνα με πληροφορίες, φρόντισε αμέσως να κόψει τη φόρα στον παλιό του φίλο, λέγοντάς του ότι εδώ υπάρχει κράτος και μπορεί να προσφέρει ασφάλεια σε όλους, ακόμα και στους Τούρκους και δεν πρέπει καν να περνά από το μυαλό τους ότι υπάρχει περίπτωση να επιτρέψει να περάσουν οι Τούρκοι στα κατεχόμενα. Τότε ο Μπαγίς έλαβε πιο «δραστικά» μέτρα. Πήρε τηλέφωνο τον ΥΠΕΞ της Ελλάδας, Δημήτρη Δρούτσα, αλλά και τον Επίτροπο Φούλε, ώστε να διαβιβάσουν αυτοί τις διαμαρτυρίες του.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι Τούρκοι προσπάθησαν ακόμη και να κεφαλαιοποιήσουν την αποτυχία τους να μεταφερθούν οι παίχτες στα κατεχόμενα, με τον προπονητή της ομάδας να δηλώνει ότι «στο σημείο αυτό φάνηκε και η ισχύς του κράτους μας. Η ε/κ πλευρά αύξησε τα μέτρα και φτάσαμε τελικά στη Σμύρνη με τρόπο ασφαλή»!
Σύμφωνα με δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, έγιναν ολονύχτιες προσπάθειες της Κυβέρνησης, ώστε να αποτραπεί η μετάβαση των Τούρκων στα κατεχόμενα. Στο ζήτημα, δε, φέρεται να ενεπλάκησαν και οι διαπραγματευτές των δύο πλευρών στις συνομιλίες. Πιο συγκεκριμένα, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, μετέβησαν στο χώρο φιλοξενίας των καλαθοσφαιριστών οι Γιώργος Ιακώβου και Κουντρέτ Οζερσάι, όπως και εκπρόσωπος του ΟΗΕ, με τον Οζερσάι να ζητά να τους μεταφέρει στα κατεχόμενα.
Δηλώσεις-φωτιά των Τούρκων
Το τουρκικό ΥΠΕΞ, σε ανακοίνωσή του, ανέφερε ότι «καταδικάζουμε έντονα τη μετατροπή μιας αθλητικής δραστηριότητας σε μια τέτοιου είδους επίθεση, αφού δείχνει τις διαστάσεις του φανατισμού και την έλλειψη κουλτούρας συμβίωσης στην ε/κ κοινωνία». Πρόσθεσαν ότι η Άγκυρα προέβη ήδη σε ενέργειες προς τη γραμματεία του ΟΗΕ και την ΟΥΝΦΙΚΥΠ, προσθέτοντας ότι «υπογραμμίζουμε την πίστη μας στο ότι η διεθνής κοινότητα, με πρώτη την Ε.Ε., θα προβεί στις αναγκαίες συστάσεις, στη βάση των κοινών αθλητικών και πολιτιστικών αξιών, και δηλώνουμε ότι θα παρακολουθήσουμε την υπόθεση ενώπιον όλων των σχετικών οργάνων».
Από πλευράς του, ο Εγκεμέν Μπαγίς ανέφερε ότι «τα όσα διαδραματίστηκαν έδειξαν ότι το πνεύμα του 1974 ζει ακόμη στο νησί και έδειξαν ότι η ε/κ πλευρά δεν έχει την επιθυμία της συμβίωσης με ένα δίκαιο και βιώσιμο συμβιβασμό». Ανέφερε ότι η διεθνής κοινή γνώμη πρέπει να τιμωρήσει αυτές τις συμπεριφορές, προσθέτοντας ότι «η στάση της ε/κ διοίκησης βλάπτει την ΕΕ». «Πιστεύουμε», είπε ακόμη, ότι «οι κυβερνώντες στη Νότια Κύπρο πρέπει να κάνουν την αναγκαία έκκληση προς το λαό». Το επίπεδο της διαστρέβλωσης που επιχείρησαν οι Τούρκοι φαίνεται ξεκάθαρα και από τη σύνδεση που έκανε ο Μπαγίς μεταξύ των επεισοδίων και του… Σχεδίου Ανάν! Όπως κατήγγειλε, εκείνοι που είχαν πει όχι στην ειρήνη το 2004, απέδειξαν με τη χθεσινή τους στάση ότι δεν άλλαξαν.
Ο Υπουργός Αθλητισμού της Τουρκίας Φαρούκ Οζάκ, γνωστοποιώντας ότι θα υποβληθεί στη FIBA καταγγελία, ανέφερε ότι «αν η Τουρκία πρόκειται να είναι εντός της Ε.Ε. με τη χώρα αυτή, ως Τούρκος πολίτης δηλώνω ότι δεν θέλω να είμαι μαζί τους».
Ούτε οι Τ/κ, όμως, έχασαν ευκαιρία να πουν τα δικά τους. Ο ψευδοπρωθυπουργός Κουτσιούκ ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι τέτοιες συμπεριφορές δεν συνάδουν με το πνεύμα των διαπραγματεύσεων και αποτελούν κακό προηγούμενο που στρέφεται ενάντια στις προσπάθειες που με καλή πίστη καταβάλλουν οι Τ/κ, ενώ χαρακτήρισε τα επεισόδια «νέα εκδήλωση του αυξανόμενου ρατσισμού της ε/κ πλευράς». Ο δε λεγόμενος ΥΠΕΞ Οζγκιουργκιούν ανέφερε ότι τέτοιες ενέργειες δηλητηριάζουν το κλίμα των διαπραγματεύσεων και τις σχέσεις των κοινοτήτων και είναι ενδεικτικό του φανατισμού μεταξύ των Ε/κ. Υποστήριξε, δε, ότι αποδεικνύουν πόσο μακριά είναι ο στόχος της δημιουργία ενός κοινού μέλλοντος.
Μας θυμήθηκε, βέβαια, και ο Ραούφ Ντενκτάς, που συνέδεσε τα επεισόδια με τα «αιματηρά Χριστούγεννα» του 1963, όπως αποκαλούν τα τότε γεγονότα οι Τούρκοι.
Αναλογιστείτε τις ευθύνες σας, είπε ο Πρόεδρος στους ΑΠΟΕΛίστες
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σχολιάζοντας τα επεισόδια και τα όσα επακολούθησαν, είπε ότι πρέπει συνεχώς να σκέφτεται και να δρα, πώς να αντιμετωπίσει την τουρκική προπαγάνδα αλλά και πράξεις δικών μας ανθρώπων, που δίνουν τροφή στην τουρκική προπαγάνδα, χαρακτηρίζοντας τους εμπλεκόμενους «λεγόμενους οπαδούς, χούλιγκαν και ανεγκέφαλους». Τα γεγονότα, πρόσθεσε, έχουν δημιουργήσει τρομερά προβλήματα στην Κυπριακή Δημοκρατία, «την οποία λέμε, μάλιστα, ότι σεβόμαστε και ότι πρέπει να υπερασπιστούμε». Πρέπει, είπε ο Πρόεδρος Χριστόφιας, «να είμαστε πολύ προσεκτικοί, ούτως ώστε η Κυπριακή Δημοκρατία να κερδίζει στο διεθνή χώρο, να κερδίζουμε την υπόθεση της υπεράσπισής της και όχι να χάνουμε στην προσπάθεια της Τουρκίας να υποβαθμίσει την Κυπριακή Δημοκρατία και τις δυνατότητές της να προσφέρει ασφάλεια σε μια ομάδα».
Ο Πρόεδρος επισήμανε ότι είτε το θέλει είτε όχι η Τουρκία, είναι υποχρεωμένη να στέλνει τις ομάδες της στην Κύπρο, κάτι που συνιστά έμμεση αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας. «Δεν πρέπει εμείς οι ίδιοι να τη σκοτώνουμε, όπως γίναμε αιτία ουσιαστικά να ακρωτηριαστεί η Κυπριακή Δημοκρατία και να αγωνιζόμαστε όλοι, πολιτικά πρόσωπα, στρατιωτικοί, αστυνομικοί, οι πάντες, να αποκαταστήσουμε την ενότητα αυτού του ακριβού επιτεύγματος, του σπουδαίου επιτεύγματος του κυπριακού λαού», τόνισε. Ο καθένας, είπε, πρέπει να διαδραματίσει ρόλο προς την κατεύθυνση της επανένωσης.
http://www.sigmalive.com/simerini/politics/reportaz/338856
Έτρεχε και δεν έφτανε το βράδυ της Τρίτης η Κυβέρνηση, καθώς οι Τούρκοι απαιτούσαν όπως, για λόγους ασφαλείας, μεταφερθεί η τουρκική καλαθοσφαιρική ομάδα στο ψευδοκράτος!
Σε μείζον πολιτικό ζήτημα εξελίχθηκαν τα επεισόδια που εκτυλίχθηκαν μετά το τέλος του καλαθοσφαιρικού αγώνα ΑΠΟΕΛ-Πινάρ Καρσίγιακα το βράδυ της Τρίτης. Οι Τούρκοι, προφασιζόμενοι ζητήματα ασφαλείας, εξαιτίας των προπηλακισμών που δέχθηκαν οι καλαθοσφαιριστές της τουρκικής ομάδας από μερίδα οπαδών του ΑΠΟΕΛ, ζήτησαν όπως αυτοί μεταφερθούν στις κατεχόμενες περιοχές για προστασία. Κατ’ αυτόν τον τρόπο αμφισβήτησαν την ικανότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας να τους παρέχει την απαραίτητη ασφάλεια και έπληξαν την αξιοπιστία των διακηρύξεων της περί πρόθεσης ειρηνικής συμβίωσης στο νησί, ενώ βρήκαν πάτημα να μας καταγγείλουν όπου μπορούσαν να σκεφτούν. Όπως φαίνεται, οι Τούρκοι είχαν εκ των προτέρων προετοιμαστεί για το πώς θα χειρίζονταν την κατάσταση, εάν τους δινόταν η ευκαιρία, και έθεσαν άμεσα τον μηχανισμό τους σε δράση.
Διαφορετικές εκδοχές
Πρέπει, να σημειωθεί, ότι η τουρκική εκδοχή των γεγονότων, πάνω στην οποία βάσισαν το παράλογο αίτημά τους, διαφέρει σε αρκετά σημεία από την εκδοχή της κυπριακής Αστυνομίας. Πιο συγκεκριμένα, σε χθεσινές του δηλώσεις, ο Εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας Μιχάλης Κατσουνωτός, υπογραμμίζοντας ότι «εύλογα διερωτάται κανείς αν κάποιοι αντιλαμβάνονται τις συνέπειες των πράξεών τους, με το να συμπεριφέρονται κατ’ αυτόν τον τρόπο», παρέθεσε τα γεγονότα ως εξής: «Δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός από πλευράς των μελών της τουρκικής ομάδας, που οδηγήθηκαν με συνοδεία της Αστυνομίας στο χώρο διαμονής τους στις εγκαταστάσεις του σταδίου ΓΣΠ». Τόνισε ότι τα επεισόδια ήταν εντελώς αναίτια και απρόκλητα και η άμεση, αποφασιστική και καταλυτική παρέμβαση των μελών της Αστυνομίας πέτυχε να προστατεύσει την αποστολή της Τουρκίας, χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των μελών της.
Ο κ. Κατσουνωτός ανέφερε ότι ο αγώνας ολοκληρώθηκε μέσα σε κόσμια και αθλητοπρεπή πλαίσια, καθώς κατά τη διάρκειά του δεν σημειώθηκε οτιδήποτε το μεμπτό. «Με τη λήξη του αγώνα, μερίδα οπαδών του ΑΠΟΕΛ έριξε αντικείμενα εναντίον της ομάδας της Τουρκίας. Οι Τούρκοι καλαθοσφαιριστές μεταφέρθηκαν με συνοδεία της Αστυνομίας στα αποδυτήρια, χωρίς να τραυματιστεί οποιοσδήποτε, ενώ ταυτόχρονα, άλλοι οπαδοί του ΑΠΟΕΛ έριξαν την ανατολική θύρα που οδηγεί στα αποδυτήρια και προσπάθησαν να εισέλθουν μέσα. Η Αστυνομία, αφού τους παρεμπόδισε, τους απώθησε βγάζοντάς τους έξω», πρόσθεσε.
Ακολούθησε, όπως είπε, άγριος πετροπόλεμος περίπου 500 οπαδών του ΑΠΟΕΛ κατά των αστυνομικών και των εγκαταστάσεων του σταδίου και «για την αποκατάσταση της τάξης έγινε χρήση δακρυγόνων». Ανέφερε, επίσης, ότι κατά την έλευση των αστυνομικών ενισχύσεων, δέχθηκαν επίθεση δύο περιπολικά, με αποτέλεσμα υλικές ζημιές και τραυματισμό μιας αστυφύλακα. Τέλος, είπε, έγιναν και τρεις συλλήψεις.
Οι Τούρκοι, από πλευράς τους, παρουσίασαν διαφορετικά τα γεγονότα. Όπως παρουσιάζεται από τα δημοσιεύματα του τουρκικού Τύπου, τα οποία συνοδεύονται από τίτλους όπως «Βάρβαροι Ρωμιοί επιτέθηκαν», έγινε απόπειρα λιντσαρίσματος από τους Ε/κ, όταν 1000 οπαδοί του ΑΠΟΕΛ εισέβαλαν στον αγωνιστικό χώρο με ξύλα, πέτρες και ρόπαλα και κυνήγησαν την τουρκική ομάδα μέχρι τα αποδυτήρια. Η κυπριακή Αστυνομία αποδείχθηκε, προσθέτουν, ανεπαρκής να αποτρέψει τα επεισόδια, με αποτέλεσμα μέλη και παίκτες της τουρκικής ομάδας να αποκλειστούν στα αποδυτήρια.
Το τουρκικό πρακτορείο «Ανατολή», από το οποίο προέρχονταν οι πρώτες αναφορές για το θέμα, μετέδιδε ότι οι Ε/κ οπαδοί πετούσαν μολότοφ και πέτρες και επιτέθηκαν στους παίχτες με λοστούς, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν κάποια μέλη της τουρκικής αποστολής. Ο δε γενικός διευθυντής της Πινάρ Καρσίγιακα δήλωνε παντού ότι «κάποιος οπαδός κρατούσε μαχαίρι, οι φίλαθλοι άρχισαν να κλοτσούν και να κτυπούν με τα χέρια τους και ο φυσιοθεραπευτής της ομάδας τραυματίστηκε στο δάκτυλο», σημειώνοντας, παράλληλα, τη δυσφορία που προκλήθηκε από τα καπνογόνα της Αστυνομίας. Χθες, πάντως, ο επικεφαλής της ομάδας Σινέρ Τσινόρ δήλωσε στο ΡΙΚ ότι «για την ώρα είμαστε ευτυχείς που είναι όλοι ασφαλείς και δεν τραυματίστηκε κανείς»…
Σαν έτοιμος από καιρό…
Εκμεταλλευόμενοι πλήρως την παραπληροφόρηση που προκάλεσε το «Ανατολή», μιλώντας για τραυματισμούς και ανικανότητα της Αστυνομίας να προστατέψει τους παίχτες, έπιασε δουλειά ο Τούρκος αρχιδιαπραγματευτής Εγκεμέν Μπαγίς, ο οποίος τηλεφώνησε στον Μεχμέτ Αλί Ταλάτ και του ζήτησε να επικοινωνήσει με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και να του ζητήσει να επιτρέψει τη φυγάδευση των παιχτών στα κατεχόμενα, γιατί κινδυνεύει η σωματική τους ακεραιότητα.
Ο Πρόεδρος Χριστόφιας, σύμφωνα με πληροφορίες, φρόντισε αμέσως να κόψει τη φόρα στον παλιό του φίλο, λέγοντάς του ότι εδώ υπάρχει κράτος και μπορεί να προσφέρει ασφάλεια σε όλους, ακόμα και στους Τούρκους και δεν πρέπει καν να περνά από το μυαλό τους ότι υπάρχει περίπτωση να επιτρέψει να περάσουν οι Τούρκοι στα κατεχόμενα. Τότε ο Μπαγίς έλαβε πιο «δραστικά» μέτρα. Πήρε τηλέφωνο τον ΥΠΕΞ της Ελλάδας, Δημήτρη Δρούτσα, αλλά και τον Επίτροπο Φούλε, ώστε να διαβιβάσουν αυτοί τις διαμαρτυρίες του.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι Τούρκοι προσπάθησαν ακόμη και να κεφαλαιοποιήσουν την αποτυχία τους να μεταφερθούν οι παίχτες στα κατεχόμενα, με τον προπονητή της ομάδας να δηλώνει ότι «στο σημείο αυτό φάνηκε και η ισχύς του κράτους μας. Η ε/κ πλευρά αύξησε τα μέτρα και φτάσαμε τελικά στη Σμύρνη με τρόπο ασφαλή»!
Σύμφωνα με δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, έγιναν ολονύχτιες προσπάθειες της Κυβέρνησης, ώστε να αποτραπεί η μετάβαση των Τούρκων στα κατεχόμενα. Στο ζήτημα, δε, φέρεται να ενεπλάκησαν και οι διαπραγματευτές των δύο πλευρών στις συνομιλίες. Πιο συγκεκριμένα, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, μετέβησαν στο χώρο φιλοξενίας των καλαθοσφαιριστών οι Γιώργος Ιακώβου και Κουντρέτ Οζερσάι, όπως και εκπρόσωπος του ΟΗΕ, με τον Οζερσάι να ζητά να τους μεταφέρει στα κατεχόμενα.
Δηλώσεις-φωτιά των Τούρκων
Το τουρκικό ΥΠΕΞ, σε ανακοίνωσή του, ανέφερε ότι «καταδικάζουμε έντονα τη μετατροπή μιας αθλητικής δραστηριότητας σε μια τέτοιου είδους επίθεση, αφού δείχνει τις διαστάσεις του φανατισμού και την έλλειψη κουλτούρας συμβίωσης στην ε/κ κοινωνία». Πρόσθεσαν ότι η Άγκυρα προέβη ήδη σε ενέργειες προς τη γραμματεία του ΟΗΕ και την ΟΥΝΦΙΚΥΠ, προσθέτοντας ότι «υπογραμμίζουμε την πίστη μας στο ότι η διεθνής κοινότητα, με πρώτη την Ε.Ε., θα προβεί στις αναγκαίες συστάσεις, στη βάση των κοινών αθλητικών και πολιτιστικών αξιών, και δηλώνουμε ότι θα παρακολουθήσουμε την υπόθεση ενώπιον όλων των σχετικών οργάνων».
Από πλευράς του, ο Εγκεμέν Μπαγίς ανέφερε ότι «τα όσα διαδραματίστηκαν έδειξαν ότι το πνεύμα του 1974 ζει ακόμη στο νησί και έδειξαν ότι η ε/κ πλευρά δεν έχει την επιθυμία της συμβίωσης με ένα δίκαιο και βιώσιμο συμβιβασμό». Ανέφερε ότι η διεθνής κοινή γνώμη πρέπει να τιμωρήσει αυτές τις συμπεριφορές, προσθέτοντας ότι «η στάση της ε/κ διοίκησης βλάπτει την ΕΕ». «Πιστεύουμε», είπε ακόμη, ότι «οι κυβερνώντες στη Νότια Κύπρο πρέπει να κάνουν την αναγκαία έκκληση προς το λαό». Το επίπεδο της διαστρέβλωσης που επιχείρησαν οι Τούρκοι φαίνεται ξεκάθαρα και από τη σύνδεση που έκανε ο Μπαγίς μεταξύ των επεισοδίων και του… Σχεδίου Ανάν! Όπως κατήγγειλε, εκείνοι που είχαν πει όχι στην ειρήνη το 2004, απέδειξαν με τη χθεσινή τους στάση ότι δεν άλλαξαν.
Ο Υπουργός Αθλητισμού της Τουρκίας Φαρούκ Οζάκ, γνωστοποιώντας ότι θα υποβληθεί στη FIBA καταγγελία, ανέφερε ότι «αν η Τουρκία πρόκειται να είναι εντός της Ε.Ε. με τη χώρα αυτή, ως Τούρκος πολίτης δηλώνω ότι δεν θέλω να είμαι μαζί τους».
Ούτε οι Τ/κ, όμως, έχασαν ευκαιρία να πουν τα δικά τους. Ο ψευδοπρωθυπουργός Κουτσιούκ ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι τέτοιες συμπεριφορές δεν συνάδουν με το πνεύμα των διαπραγματεύσεων και αποτελούν κακό προηγούμενο που στρέφεται ενάντια στις προσπάθειες που με καλή πίστη καταβάλλουν οι Τ/κ, ενώ χαρακτήρισε τα επεισόδια «νέα εκδήλωση του αυξανόμενου ρατσισμού της ε/κ πλευράς». Ο δε λεγόμενος ΥΠΕΞ Οζγκιουργκιούν ανέφερε ότι τέτοιες ενέργειες δηλητηριάζουν το κλίμα των διαπραγματεύσεων και τις σχέσεις των κοινοτήτων και είναι ενδεικτικό του φανατισμού μεταξύ των Ε/κ. Υποστήριξε, δε, ότι αποδεικνύουν πόσο μακριά είναι ο στόχος της δημιουργία ενός κοινού μέλλοντος.
Μας θυμήθηκε, βέβαια, και ο Ραούφ Ντενκτάς, που συνέδεσε τα επεισόδια με τα «αιματηρά Χριστούγεννα» του 1963, όπως αποκαλούν τα τότε γεγονότα οι Τούρκοι.
Αναλογιστείτε τις ευθύνες σας, είπε ο Πρόεδρος στους ΑΠΟΕΛίστες
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σχολιάζοντας τα επεισόδια και τα όσα επακολούθησαν, είπε ότι πρέπει συνεχώς να σκέφτεται και να δρα, πώς να αντιμετωπίσει την τουρκική προπαγάνδα αλλά και πράξεις δικών μας ανθρώπων, που δίνουν τροφή στην τουρκική προπαγάνδα, χαρακτηρίζοντας τους εμπλεκόμενους «λεγόμενους οπαδούς, χούλιγκαν και ανεγκέφαλους». Τα γεγονότα, πρόσθεσε, έχουν δημιουργήσει τρομερά προβλήματα στην Κυπριακή Δημοκρατία, «την οποία λέμε, μάλιστα, ότι σεβόμαστε και ότι πρέπει να υπερασπιστούμε». Πρέπει, είπε ο Πρόεδρος Χριστόφιας, «να είμαστε πολύ προσεκτικοί, ούτως ώστε η Κυπριακή Δημοκρατία να κερδίζει στο διεθνή χώρο, να κερδίζουμε την υπόθεση της υπεράσπισής της και όχι να χάνουμε στην προσπάθεια της Τουρκίας να υποβαθμίσει την Κυπριακή Δημοκρατία και τις δυνατότητές της να προσφέρει ασφάλεια σε μια ομάδα».
Ο Πρόεδρος επισήμανε ότι είτε το θέλει είτε όχι η Τουρκία, είναι υποχρεωμένη να στέλνει τις ομάδες της στην Κύπρο, κάτι που συνιστά έμμεση αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας. «Δεν πρέπει εμείς οι ίδιοι να τη σκοτώνουμε, όπως γίναμε αιτία ουσιαστικά να ακρωτηριαστεί η Κυπριακή Δημοκρατία και να αγωνιζόμαστε όλοι, πολιτικά πρόσωπα, στρατιωτικοί, αστυνομικοί, οι πάντες, να αποκαταστήσουμε την ενότητα αυτού του ακριβού επιτεύγματος, του σπουδαίου επιτεύγματος του κυπριακού λαού», τόνισε. Ο καθένας, είπε, πρέπει να διαδραματίσει ρόλο προς την κατεύθυνση της επανένωσης.
http://www.sigmalive.com/simerini/politics/reportaz/338856
Πώς «απελευθερώνονται» τα κλειστά επαγγέλματα
Αυτό αναφέρεται σε ενημερωτικό σημείωμα που δημοσίευσε χθες το υπουργείο για το τι ειπώθηκε στο ταραχώδες υπουργικό συμβούλιο της Τρίτης. Υπεραμύνεται των ωφελειών από το «άνοιγμα» των επαγγελμάτων. Το υπουργείο αποφεύγει να δώσει οποιαδήποτε «κατεύθυνση» για το περιεχόμενο του νόμου που προκάλεσε εντονότατες αντιδράσεις από τις «θιγόμενους». Τόσο ισχυρές που, παρά την υποχρέωση της χώρας βάσει Μνημονίου να θεσπιστεί ο νόμος φέτος, η κυβέρνηση αποφάσισε να τον βάλει στο συρτάρι...
Παρενέργεια των παραπάνω αντιδράσεων ήταν η χρονική καθυστέρηση και σε άλλες 3 πρωτοβουλίες του υπουργείου Οικονομικών που συζητήθηκαν στο υπουργικό συμβούλιο.
Παρουσιάστηκε η ρύθμιση της αγοράς τυχερών και τεχνικών παιγνίων. Προβλέπει ελεγχόμενο «άνοιγμα» του κλάδου προσδοκώντας έσοδα από άδειες, τέλη και φόρους 1 δισ. ευρώ ετησίως. Θεσμοθετεί την ίδρυση «Επιτροπής Εποπτείας Παιγνίων», η οποία θα παρακολουθεί την αγορά, φορολόγηση με διοικητικά τέλη εκκίνησης και λειτουργίας, ελεύθερη διάθεση τεχνικών-ψυχαγωγικών παιγνίων και διεξαγωγή τους μόνο σε αδειοδοτημένους χώρους, κανόνες αδειοδότησης τυχερών παιγνίων και στοιχήματος με παιγνιομηχανήματα και αναθεώρηση του πλαισίου για το ιπποδρομιακό στοίχημα.
Επίσης, για την αρχή του 2011 αναβάλλεται το συνολικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Θα περιλαμβάνει τα νέα πληροφοριακά συστήματα, την αναδιοργάνωση του φοροεισπρακτικού και κυρίως του ελεγκτικού μηχανισμού (διοικητικές και θεσμικές αλλαγές), νέο πλαίσιο δίωξης (διοικητικής και ποινικής) της φοροδιαφυγής και δράσεις για την ενίσχυση της φορολογικής συνείδησης των πολιτών (επικοινωνιακή εκστρατεία και δράσεις ενημέρωσης).
EΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Καλώς τον Τζόνι... τον Μπεκρή (Μα είναι όνομα αυτό για Πρόεδρο ομάδας;)
Θετικό πρόσημο η εμφάνιση Σαμαρά στον προϋπολογισμό
«Τα δύσκολα είναι από εδώ και πέρα.Το 2011 θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά και πρέπει να είμαστε έτοιμοι για όλα». Αυτή είναι η εκτίμηση που επικρατεί στη Ρηγίλλης, την επομένη της ψήφισης του προϋπολογισμού και ο πρόεδρος της Ν.Δ. κ. Αντ. Σαμαράς προετοιμάζεται για την «επόμενη ημέρα», που θα σηματοδοτήσει και αλλαγές στο κόμμα, μετά τις γιορτές.
Ήδη, ο κ. Σαμαράς, στα πλαίσια της ανταλλαγής ευχών με στελέχη της Ν.Δ. ενόψει των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, συναντήθηκε και συνομίλησε χθες στη Ρηγίλλης με βουλευτές, ενώ αναμένεται και συνάντησή του με τον κ. Αρ. Σπηλιωτόπουλο.
Στο επιτελείο του κ. Αντ. Σαμαρά εμφανίζονται απόλυτα ικανοποιημένοι από την χθεσινοβραδινή εμφάνιση του προέδρου της Ν.Δ. στη Βουλή και θεωρούν ότι το πρόσημο είναι θετικό. Η κυρίαρχη άποψη που υπάρχει στη Ρηγίλλης είναι πως ο κ. Σαμαράς «κέρδισε στη μάχη των εντυπώσεων με τον κ. Παπανδρέου» και υψηλόβαθμα κομματικά στελέχη, επεσήμαναν ότι ο Πρωθυπουργός επιχείρησε να πείσει για την ορθότητα της πολιτικής του, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
«Ο Σαμαράς μίλησε με επιχειρήματα και στόχευσε στην καρδιά του προβλήματος.Οι πολίτες άκουσαν και το πραγματικό πρόβλημα, που είναι η οικονομική πολιτική που ακολουθείται, αλλά είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν ότι η Ν.Δ. έχει και το φάρμακο, δηλ. τις λύσεις» έλεγε στενός συνεργάτης του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Παρά το γεγονός, ότι σχεδόν όλη η ομιλία του ήταν επικεντρωμένη στην οικονομία και δεν είχε αναφορές σε άλλους κρίσιμους τομείς, γεγονός που σχολιάστηκε αρκετά, οι συνεργάτες του εξηγούν, ότι ο στόχος του ήταν να τονίσει πως στην παρούσα χρονική στιγμή αυτό είναι το βασικό θέμα και ακολουθούν όλα τα άλλα.
«Ήταν μια συζήτηση για τον προϋπολογισμό.Εκεί επικεντρώθηκε, γιατί με την αλλαγή πολιτικής που ζητάμε στην οικονομία, θα υπάρξουν λύσεις και για τους άλλους τομείς» σημείωναν σταθεροί συνομιλητές του κ. Σαμαρά.
Στις επισημάνσεις βουλευτών, ότι η ομιλία του κ. Σαμαρά, κινήθηκε σε χαμηλούς τόνους, δεν είχε εξάρσεις και ήταν ήπιος, παρά την έντονη κριτική και στον Πρωθυπουργό, υψηλόβαθμες κομματικές πηγές, έλεγαν, ότι ο πρόεδρος της Ν.Δ. είχε ως στόχο να κερδίσει τους μετριοπαθείς ψηφοφόρους, που είναι και «κινούμενη άμμος» αυτήν την περίοδο, όπως συμπλήρωναν.
Στις συζητήσεις που είχε ο πρόεδρος της Ν.Δ. με συνεργάτες του, κυρίαρχη ήταν επίσης η εκτίμηση, ότι η κυβέρνηση εξήλθε της πενθήμερης συζήτησης επί του προϋπολογισμού, «βαθύτατα πληγωμένη».
Για τον κ. Σαμαρά βασικό σύνθημα το επόμενο διάστημα θα είναι «επανεκκίνηση της οικονομίας» με άμεση αλλαγή πολιτικής, ενώ θα επιχειρήσει να ενισχύσει την διεύρυνση του ηγετικού του προφίλ, ώστε να αυξήσει τη συσπείρωση της εκλογικής βάσης της Κεντροδεξιάς. Στο πλαίσιο αυτό θα γενικεύσει την επίθεσή του στο ΠαΣοΚ και θεωρεί ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα ανατραπεί η διαφορά που καταγράφει η κυβέρνηση στις δημοσκοπήσεις και θα περάσει μπροστά η Ν.Δ.
Βασικό του επιχείρημα, είναι πως αυτό θα γίνει γιατί η κυβέρνηση θα αναγκαστεί να αναθεωρήσει τον προϋπολογισμό πολύ σύντομα και θα κληθεί να λάβει νέα δυσβάσταχτα μέτρα, η κοινωνία δεν θα αντέξει, η Κ.Ο. του ΠαΣοΚ θα αντιδράσει και το μίγμα θα είναι εκρηκτικό, με αποτέλεσμα να προβάλλει η αξιωματική αντιπολίτευση ως εναλλακτική λύση.
