28 Μαρτίου 2011

Ελβετία: στη Γενεύη γιόρτασε χθες ο Ελληνισμός την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgMPeZSqo78Dvv0sjvqlBHHaepa_ouN4IaNptBaJxtkelb8M6hBUMEaLJDptGYhvl1wh9VGk2xv8CyvrKeMJ_fBEZ4c9Gn8faojCPO98YEM6bd7SrSp2poIN7JXN6wLSeK9oYrYWthUv44/s400/250px-Eynard1.jpgΣτη Γενεύη γιόρτασε χθες ο Ελληνισμός της Ελβετίας την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου. Ο εορτασμός περιελάμβανε κατάθεση στεφάνου στην προτομή του μεγάλου φιλέλληνα Ζαν Γκαμπριέλ Εϊνάρ (φώτο), δοξολογία στον Ιερό Ναό του Αποστόλου Παύλου στο Σαμπεζί και απαγγελία ποιημάτων από τους μαθητές του ελληνικού σχολείου Γενεύης.

Στην τελετή κατάθεσης στεφάνου στην προτομή του τραπεζίτη Ζαν Γκαμπριέλ Εϊνάρ, που κινητοποίησε το φιλελληνικό στοιχείο της Eλβετίας και της Ευρώπης γενικότερα για την ηθική και υλική στήριξη της ελληνικής επανάστασης και του νεότευκτου κράτους υπό τον κυβερνήτη Καποδίστρια, μίλησαν ο πρόεδρος του ελληνο-ελβετικού συλλόγου Γενεύης «Jean Gabriel Eynard», Διονύσης Μυλωνάς, και η δήμαρχος της Γενεύης, Σαντρίν Σαλερνό, η οποία τόνισε ότι η Ευρώπη θα πρέπει να δείξει μεγαλύτερη αλληλεγγύη προς την Ελλάδα, που περνάει σήμερα δύσκολες στιγμές.

Στη δοξολογία, ο γενικός πρόξενος, Ν. Μπάζας, ανέγνωσε το εορταστικό μήνυμα του Πρόεδρου της Δημοκρατίας, Κάρολου Παπούλια, προς τους απόδημους Έλληνες.

Στις εορταστικές εκδηλώσεις παρέστησαν ο μόνιμος αντιπρόσωπος της Ελλάδος στον ΟΗΕ Γενεύης, πρέσβης Γεώργιος Κακλίκης, η δήμαρχος της Γενεύης, Σαντρίν Σαλερνό, ο γενικός πρόξενος της Ελλάδος στη Γενεύη, Νικόλαος Μπάζας, ο μητροπολίτης Ελβετίας Ιερεμίας, εκπρόσωποι των ομογενειακών συλλόγων της Γενεύης και πλήθος Ελλήνων που ζουν στην ελβετική πόλη.

Με την ευκαιρία του εορτασμού της εθνικής επετείου, ο Σύλλογος Ελληνίδων Κυριών Γενεύης διοργανώνει αύριο ομιλία του καθηγητή Πολιτικής και Πολιτισμικής Γεωγραφίας στη Σορβόννη και στη Σχολή Ανατολικών Γλωσσών στο Παρίσι, Γεωργίου - Στυλιανού Πρεβελάκη, με θέμα «Από την Επανάσταση στο Κράτος: ο ρόλος της Αθήνας».

Έκτακτη συνάντηση Λοβέρδου, με τους εκπροσώπους των φαρμακευτικών συλλόγων της χώρας

http://www.dimoi-news.gr/images/arthra/farmakeio_25_2_2011.jpgΣυμφώνησαν, αλλά…όχι όλοι, οι πρόεδροι των φαρμακευτικών συλλόγων της χώρας στην έκτατη συνάντηση που είχαν σήμερα αργά το μεσημέρι, με τον υπουργό Υγείας, Ανδρέα Λοβέρδο. Η συνάντηση ορίστηκε "μέσω" του τηλεοπτικού αέρα της εκπομπής "Καλημέρα Ελλάδα", όταν το πρωί παρενέβη ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, Κ. Λουράντος, ενώ άκουγε τον υπουργό να λέει στην εκπομπή ότι οι φαρμακοποιοί μάς τιμώρησαν για τις καθυστερήσεις και μαζί με μας τιμώρησαν και τον κόσμο.

Στη μεσημεριανή συνάντηση, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, πήρε μέρος τηλεφωνικά και ο υφυπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινιδής, ο οποίος διαβεβαίωσε για μία ακόμα φορά τους παρευρισκόμενους προέδρους φαρμακευτικών συλλόγων, ότι έχουν δοθεί από την Πέμπτη τα 250 εκατομμύρια ευρώ στον ΟΠΑΔ, ενώ ο υπουργός Υγείας εξήγησε εκ νέου ότι το γεγονός πως δεν έχουν ακόμα αποπληρωθεί από τον οργανισμό είναι καθαρά γραφειοκρατικό, γι αυτό και, όπως τους είπε, ζήτησε από το ελεγκτικό συνέδριο να προχωρήσει τις διαδικασίες. Σχεδόν όλοι οι πρόεδροι των φαρμακευτικών συλλόγων έμειναν ικανοποιημένοι από τις διαβεβαιώσεις του υπουργού, πλην του κ. Λουράντου, -κατά τις πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ- μίλησε σε πολύ έντονο ύφος χρησιμοποιώντας βαριές εκφράσεις προς τον κ. Λοβέρδο και αποχώρησε.

Το πρωί, ο υπουργός Υγείας, μιλώντας σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, εξήγησε ότι έως τον Απρίλιο οι φαρμακοποιοί θα αποπληρωθούν για το 2010, ενώ για το 2011 θα εξοφλούνται παράλληλα όλες οι υποχρεώσεις προς αυτούς. Ο κ. Λοβέρδος είπε στις συνεντεύξεις του, ό,τι είπε και στην μεσημεριανή σύσκεψη προς του εκπροσώπους των φαρμακοποιών. Πως δηλαδή, είναι λάθος να κρατούν σε ομηρία τούς ασφαλισμένους του ΟΠΑΔ και ότι δεν έχουν κανέναν λόγο να συνεχίζουν αυτή τη τακτική. Ο υπουργός Υγείας, μεταξύ άλλων, στις συνεντεύξεις που έδωσε σήμερα, αναφέρθηκε και στο θέμα των περικοπών στο θέμα της Υγείας, και δήλωσε άγνοια για το ζήτημα που έχει προκύψει με την κατάργηση της πορτοκαλάδας προς τους αιμοδότες για λόγους οικονομίας. «Δεν ξέρω ποιος πήρε αυτή την απόφαση, είναι αστείο και τραγικό μαζί, δεν θα κάνουμε από εκεί την οικονομία», είπε.

Σε ό,τι αφορά τις συγχωνεύσεις των νοσοκομείων, είπε ότι καλεί τους πάντες σε έναν ανοιχτό και ειλικρινή διάλογο από τις αρχές Απριλίου, διάλογος ο οποίος θα στηριχθεί σε ουσιαστικές προτάσεις με βάση και τον υγειονομικό χάρτη, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία αυτή από τις αρχές του καλοκαιριού.

Θεσσαλονίκη - Εισαγγελία Πρωτοδικών: Έρευνα για τα σκουπίδια

http://www.econews.gr/wp-content/uploads/2010/03/problem-garbages-thessaloniki.jpgΠροκαταρκτική έρευνα για τα προβλήματα αποκομιδής των σκουπιδιών στο δήμο Θεσσαλονίκης, παρήγγειλε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Ευάγγελος Μπακέλας.

Αφορμή για την εισαγγελική παρέμβαση στάθηκαν καταγγελίες και δημοσιεύματα στον Τύπο. Η έρευνα ανατέθηκε σε Πταισματοδίκη.

Γαλλία: O Νικολά Σαρκοζί και ο Ντέιβιντ Κάμερον δηλώνουν ότι "ο Καντάφι πρέπει να φύγει αμέσως"

O πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί και ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον δηλώνουν ότι "ο Καντάφι πρέπει να φύγει αμέσως" και καλούν τους υποστηρικτές του να "τον εγκαταλείψουν πριν είναι πολύ αργά", σε κοινή τους ανακοίνωση που δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα, παραμονή της συνόδου στο Λονδίνο του "ομάδας επαφής" για τη Λιβύη.

Οι δυο ευρωπαίοι ηγέτες κάλεσαν επίσης τους Λίβυους να "σφυρηλατήσουν μια διαδικασία μετάβασης" που θα μπορούσε να οργανωθεί γύρω απο το εθνικό μεταβατικό Συμβούλιο.

Δηλώσεις Μιχελάκη για την "αντικειμενικότητα της ΕΡΤ"

Γ. Μιχελάκης:
"Καταγγείλαμε την ΕΡΤ ότι εκτελεί προπαγανδιστικά συμβόλαια σε βάρος της Ν.Δ. Αντί να απαντήσει, ως όφειλε, η δήθεν "ανεξάρτητη" ΕΡΤ, έσπευσε ο Εκπρόσωπος της κυβέρνησης. Επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά τις καταγγελίες μας και ομολογώντας -με την παρέμβασή του- ότι πράγματι η κυβέρνηση είναι ο εντολέας των συμβολαίων αυτών".

Μετά την "απάντηση" της ΕΡΤ περί προσπάθειας εκφοβισμού των δημοσιογράφων της ΕΡΤ από τον Εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας, που δεν θα επηρεάσει την αντικειμενική ενημέρωση που μας προσφέρουν ο Γ Μιχελάκης επανήλθε και δήλωσε:

«Αφού οι ηθικοί αυτουργοί -η κυβέρνηση δηλαδή και ο Εκπρόσωπός της- ομολόγησαν έμπρακτα την ενοχή τους στα προπαγανδιστικά συμβόλαια που έχει αναλάβει να εκτελέσει η Ε.Ρ.Τ. σε βάρος της Ν.Δ. -ακολούθησαν και οι φυσικοί αυτουργοί. Αντί να απολογηθούν, όμως, οι εγκάθετοι της Ε.Ρ.Τ., χρησιμοποιούν σαν ασπίδα τους επαγγελματίες δημοσιογράφους, για να καλύψουν τις ενοχές τους».

Μια ελληνική ιδέα 2.500 χρόνων πίσω από τα σημερινά "American Idol" και "Dancing with the stars"!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEifiAhu7d4oQnd1i4TH6Lj1F1YngF7KSs18o58UZq6OLhPxDs9nS26nyuSioZRt4nyhjwvqTjnxfeZUPYBrGwys-uA5IJbblRKh4DkmKyv54zC2v187STAI6VUIpYuM6dCNrtJci5B7JBk/s1600/pipili.pngΠοιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι τα σημερινά σόου "American Idol" και "Dancing with the stars" βασίζονται σε μια ελληνική ιδέα και μάλιστα 2.500 χρόνων; Πρόκειται για πραγματικό γεγονός και μάλιστα καταγραμμένο στο επίσημο βιβλίο των παγκοσμίων Ρεκόρ Γκίνες.

Όλα ξεκίνησαν περίπου το 500 πΧ, στο αρχαίο θέατρο του Διονύσου, το παλαιότερο θέατρο του κόσμου, που κατασκευάστηκε στην αρχαία Αθήνα, στη νότια κλίτη της Ακρόπολης. «Στο χώρο αυτό γεννήθηκε το αρχαίο ελληνικό δράμα, ενώ εκεί φιλοξενήθηκαν για πρώτη φορά οι αγώνες δράματος, κατά τη διάρκεια των οποίων το κοινό ψήφιζε το αγαπημένο του έργο. Επρόκειτο για έναν αρχαίο πρόδρομο των σημερινών "American Idol" και "Dancing with the stars"», αναφέρει χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Κλερ Μπέργκες, εκπρόσωπος του βιβλίου Γκίνες στο Λονδίνο, που αποτελεί την παγκοσμίως αναγνωρισμένη αρχή στα ομώνυμα ρεκόρ.

Η ελληνική πρωτοτυπία αφορά τη δυνατότητα που είχε το κοινό να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής του καλύτερου συγγραφέα δράματος. Από τότε, βέβαια, μέχρι σήμερα, η "δια βοής" ψηφοφορία παραχώρησε τη θέση της στα sms και τα τηλεφωνήματα των τηλεθεατών, ωστόσο η ουσία παρέμεινε η ίδια.

Παρουσιάζοντας μια άλλη ελληνική καινοτομία, η εκπρόσωπος του βιβλίου Γκίνες αναφέρει ότι ο ιερέας του Διονύσου, Θέσπης, (534 π.Χ.) κατέχει στο επίσημο βιβλίο των παγκοσμίων ρεκόρ τον τίτλο του "πρώτου ηθοποιού" σε ολόκληρο τον κόσμο.

Όπως εξηγεί, ο Θέσπης, που ανήκε στη θρησκευτική λατρεία του θεού Διονύσου, ήταν μέλος του χορού σε ένα χορικό άσμα αφιερωμένο στον αρχαίο θεό. Κάποια στιγμή, φορώντας ένα προσωπείο, ξέφυγε αυθόρμητα από τα υπόλοιπα μέλη του χορού και άρχισε να απαγγέλλει τους ρόλους των χαρακτήρων που εξιστορούσε το άσμα. Αυτή θεωρήθηκε η στιγμή γέννησης του θεάτρου, καθώς η ιδέα της αναπαράστασης ρόλων έγινε πολύ δημοφιλής. Άλλωστε, ο Θέσπης δημιούργησε τον πρώτο περιοδεύοντα θίασο του κόσμου, γνωστό με την ονομασία "Άρμα του Θέσπιδος".

Ένα τρίτο χαρακτηριστικό παράδειγμα ελληνικής "συμμετοχής", ανάμεσα στους 54 ελληνικούς τίτλους που καταγράφονται σήμερα στο βιβλίο Γκίνες, είναι εκείνο του επιχειρηματία Παντελή Κωνσταντινίδη, ο οποίος σε ηλικία 19 ετών έλαβε μέρος στη λαμπαδηδρομία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου το 1936. Το 2004 κράτησε και πάλι τη δάδα για τους Ολυμπιακούς της Αθήνας, ενώ το 2008 (72 χρόνια μετά την πρώτη του λαμπαδηδρομία) τη μετέφερε στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, στη διαδρομή που έκανε για το Πεκίνο.

Ο κατάλογος των ελληνικών ρεκόρ Γκίνες περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία, μεταξύ των οποίων εκείνο της δημοσιογράφου Αγγελικής Νικολούλη για την ανακάλυψη πλήθους αγνοουμένων ατόμων, αλλά και τον εντοπισμό, μέσα σε 10 λεπτά, στη Γαλλία, μιας γυναίκας που αγνοούνταν επί 58 χρόνια. Επίσης, αυτό των μεγαλύτερων χαυλιοδόντων, μήκους πέντε μέτρων, που βρίσκονται στο μουσείο της Μηλιάς Γρεβενών, αλλά και το ρεκόρ της μεγαλύτερης συλλογής από 8.514 πολύχρωμες ξύστρες που συγκέντρωσε η Δήμητρα Κουτσουρίδου, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα όρασης.

Ξεχωριστή θέση καταλαμβάνουν τα προϊόντα και τα "δημιουργήματα" των Ελλήνων παραγωγών όπως, για παράδειγμα, η μπουγάτσα των 182 κιλών στις Σέρρες, η ντοματοσαλάτα των 11 τόνων από την Ιεράπετρα, το παστέλι των 20 μέτρων από τη Λέσχη Ελλήνων Αρχιμαγείρων και το τηγάνισμα τεσσάρων χιλιάδων μπιφτεκιών από κρέας βουβαλιού στις Σέρρες. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτής της κατηγορίας είναι το κατσικίσιο τυρί 939 κιλών του Γιάννη Σταθώρη από τη Χαλκιδική που, κατέγραψε πριν από δύο εβδομάδες, ο εκπρόσωπος των βραβείων, Τζακ Μπρόκμπαντ.

Η ιστορία των βιβλίων Γκίνες ξεκίνησε το 1951, όταν ο τότε Γενικός Διευθυντής της ομώνυμης Ζυθοποιίας διαφώνησε, κατά τη διάρκεια ενός κυνηγιού, με έναν φίλο του σχετικά με το αν ο χρυσός χαραδριός ή ο αγριόγαλος ήταν το ταχύτερο πουλί της Ευρώπης. Τότε προέκυψε η ιδέα για ένα βιβλίο που θα έδινε όλες τις απαντήσεις σε τέτοιου είδους ερωτήματα και το βιβλίο Γκίνες έγινε πραγματικότητα στις 27 Αυγούστου 1955.

Η εταιρεία που φέρει το όνομα Γκίνες εδρεύει στο Λονδίνο, έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως και στέλνει τους κριτές της σε κάθε άκρη της γης, ώστε να μετρήσουν και να καταγράψουν νέα ρεκόρ. Κάθε χρόνο λαμβάνει περίπου 60.000 αιτήσεις, ενώ αποτελεί και η ίδια από μόνη της παγκόσμιο ρεκόρ καθώς έχει καταφέρει τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών με περισσότερα από 100 εκατομμύρια αντίτυπα σε 100 χώρες και 37 γλώσσες.

Όταν το ΠΑΣΟΚ ήταν υπέρ της πυρηνικής ενέργειας...

Παρόλο που εγώ απ' ότι θα έχετε καταλάβει δεν είμαι αντίθετος με την πυρηνικής ενέργεια για διάφορους λόγους που δεν είναι της στιγμής... τώρα μάλιστα που με αφορμή ένα σεισμό 9 ρίχτερ και ένα τσουνάμι 23 μέτρων υπάρχει πρόβλημα στην Ιαπωνία... αναδημοσιεύω το παρακάτω άρθρο από τη σελίδα της ΔΕ ΝΔ Θεσσαλονίκης γιατί ο λαϊκισμός και η υποκρισία περισσεύουν στο ΠΑΣΟΚ που όταν ήταν Αντιπολίτευση εγκαλούσε τη ΝΔ επειδή δεν "αξιοποιούσε την πυρηνική ενέργεια για τη χώρα μας":

«Δεν πέρασε και τόσος πολύς καιρός από τότε που το ΠΑΣΟΚ φλέρταρε πολύ έντονα με τα πυρηνικά και πίεζε για να ανοίξει η συζήτηση και τα ενδεχόμενα να κατασκευαστεί και στη χώρα μας εργοστάσιο παραγωγής ρεύματος από πυρηνικούς αντιδραστήρες. Με την αφορμή της πυρηνικής τραγωδίας στην Ιαπωνία είναι καλό να θυμόμαστε τι έλεγαν τότε αυτοί που σήμερα ζητάνε (ορθώς το ζητάνε αλλά μην ξεχνάνε τι έλεγαν...) απ' την Ευρώπη να ελεχθούν και οι πυρηνικοί αντιδραστήρες γειτονικών χωρών όπως η Τουρκία. Ο πολίτης πρέπει να θυμάται ποιοι άνοιγαν τα θέματα αυτά, ποιοι τα έκλειναν ερμητικά και ποιοι ήταν αυτοί που συμπεριφέρονταν πάντα με συνέπεια και πολιτική αξιοπρέπεια . Ο πολίτης δεν πρέπει να ξεχνά…

Έτσι θυμίζουμε μία συζήτηση στη Βουλή στην οποία ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Βρεττός κάνει ερώτηση προς το υπουργείο ανάπτυξης, που ήταν αρμόδιο και για τα θέματα ανέργειας. Ο κ. Βρεττός σε εκείνη τη συζήτηση εμφανίζεται περίπου ως υπερασπιστής της πυρηνικής ενέργειας. Ευτυχώς που υπήρξε άμεση απάντηση του τότε αρμοδίου υφυπουργού Σταύρου Καλαφάτη και δεν αφέθηκαν περιθώρια για παρερμηνείες…

Ας δούμε όμως συγκεκριμένα τη συζήτηση: Λέει ο κ. Βρεττός (ΠΑΣΟΚ) Θα έπρεπε ήδη από εχθες να είχαν μελετηθεί οι εναλλακτικές μορφές παραγωγής ενέργειας και φυσικά και η πυρηνική. Σήμερα η περιβαλλοντική επίπτωση από τη λειτουργία ενός πυρηνικού αντιδραστήρα είναι μικρότερη από αυτήν ενός σταθμού φυσικού αερίου. Ερωτάται λοιπόν ο αρμόδιος υπουργός. Υπάρχουν σκέψεις για αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας στη χώρα μας; Έχουν πραγματοποιηθεί σχετικές μελέτες;

Ο Σταύρος Καλαφάτης στη συνέχεια πήρε το λόγο και ήταν καταλυτικός: «Σήμερα η πυρηνική ενέργεια δεν βρίσκεται στις προτεραιότητες της εθνικής ενεργειακής πολιτικής μας» λέει χαρακτηριστικά.

Ωστόσο ο κ. Βρεττός συνεχίζει: Αφού κάνει μία εισαγωγή για την πυρηνική δραστηριότητα των γειτόνων μας ισχυρίζεται ότι «η αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας λύνει προβλήματα περιβάλλοντος, δεν προσθέτει. Να μην είμαστε φοβικοί πάνω στο θέμα της πυρηνικής ενέργειας. Είναι κάτι το οποίο πρέπει να το αξιολογήσουμε και γιατί όχι να το προχωρήσουμε.

Ο κ. Καλαφάτης στην ανταπάντησή του είναι το ίδιο κατηγορηματικός: Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας κάποια δεδομένα, όπως είναι η σεισμικότητα της χώρας μας, το γεωλογικά περίπλοκο υπόβαθρο της Ελλάδας που δεν προσφέρεται για ασφαλή αποθήκευση αποβλήτων. Σε κάθε περίπτωση διεθνώς οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν βρίσκονται ακόμη στο επιθυμητό σημείο ασφάλειας ενώ δεν έχουν επιτευχθεί και τα εναρμονισμένα πρότυπα.

Αυτά, για να μην διαστρέφουν μερικοί την αλήθεια αλλά και για να γνωρίζει ο πολίτης ποιος διακρίνεται για την πολιτική του συνέπεια και ποιος όχι…»

Σκόπια: Το αστέρι της Βεργίνας απεικονίζεται στα πτυχία του κρατικού πανεπιστημίου του Στιπ

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/52/GoceDelcevUniversityLogo.pnghttp://media.a1.com.mk/media/vesti200/vergina-diplomi.jpgΤο αστέρι της Βεργίνας απεικονίζεται στα πτυχία του κρατικού πανεπιστημίου του Στιπ (πόλη στο κεντρικό τμήμα της ΠΓΔΜ) και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά για ένα Παν/μιο που ιδρύθηκε το 2007 και ονομάζεται "Goce Delcev".

Το θέμα ανέδειξε ο ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός των Σκοπίων "Α1", ο οποίος σχολίασε ότι η ενέργεια αυτή προκαλεί έκπληξη και μπορεί να λειτουργήσει εις βάρος της χώρας, καθώς η προσφυγή της ΠΓΔΜ κατά της Ελλάδας στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης εισέρχεται στην τελική φάση της.

Το αστέρι της Βεργίνας απεικονίζεται στις τέσσερις γωνίες των πτυχίων των απόφοιτων του πανεπιστημίου της πόλης του Στιπ, το οποίο ιδρύθηκε το 2007.

Εκπρόσωπος του πανεπιστημίου ανέφερε ότι την απόφαση για την απεικόνιση του αστεριού της Βεργίνας έλαβε η πρυτανεία του εν λόγω πανεπιστημίου και ότι το σύμβολο αυτό βρίσκεται σε εικόνα με την Παναγία, σε εκκλησία της πόλης.

Για το γεγονός ρωτήθηκε ο πρωθυπουργός της χώρας, Νίκολα Γκρούεφσκι: "Πρώτη φορά ακούω γι' αυτό το πράγμα. Σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται για αίτημα ή απόφαση της κυβέρνησης. Αν όντως είναι έτσι, τότε πιθανότατα πρόκειται για απόφαση του ίδιου του πανεπιστημίου", δήλωσε ο κ. Γκρούεφσκι.

Ο υπουργός Παιδείας της ΠΓΔΜ, Νίκολα Τοντόροφ, ανέφερε ότι δεν γνωρίζει για την απόφαση αυτή της πρυτανείας του πανεπιστημίου του Στιπ και ότι θα εξετάσει το όλο θέμα με τους αρμόδιους του πανεπιστημίου.

Και γιατί οι bloggers πρέπει να υπερασπιστούν το fimotro ?

Καταρχήν, η συγκεκριμένη ιστοσελίδα, δεν είναι blog. Δεν έχει σχόλια, δεν επιτρέπει τον διάλογο, δεν ανεβάζει αναρτήσεις άλλων.

Δεύτερον, λειτουργεί ως χαφιές του διαδικτύου. "Εδωσε" στη δημοσιότητα, πάνω από 3 μπλογκς. Μια ματιά στις παρακάτω αναρτήσεις θα σας πείσει.

http://fimotro.blogspot.com/2011/02/blog.html
http://fimotro.blogspot.com/2011/02/blog-post_3217.html

Τρίτον, είναι γεμάτη με μπούρδες, που προκύπτουν από την τάχαμου "καλή πληροφόρηση" του/των φαιδρών διαχειριστών της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ανάρτηση ""ΒΛΕΠΟΥΝ" ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ EMAIL ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ!...", όπου για μια ακόμη φορά, λένε "μόνο στο φίμωτρο" μαλακίες! http://fimotro.blogspot.com/2011/03/email.html

Φυσικά όλοι μάθατε ότι δεν ήταν τραπεζικά στελέχη πίσω από το περίφημο e-mail.
Τέταρτον, είναι αμόρφωτος/οι ο/οι διαχειριστές της.

Ακόμη και την επίμαχη ψηφοφορία λάθος την έχουν : "γλύφει", αντί "γλείφει".

Από πού ως πού λοιπόν, ο μαλάκας ζητά στήριξη από τους bloggers?

Από πού ως πού, ο αγράμματος δημοσιογράφος (αν είναι ο Παπαγιάννης όπως λέει το kourdistoportocalli), με τις εκατοντάδες, δήθεν "αποκαλύψεις" του, απευθύνεται στη μπλογκόσφαιρα; Ο δημοσιογράφος, ο ρουφιάνος των blogs, να ζητά στήριξη από αυτούς που καρφώνει!

Ρε δεν πας στο διάολο !


Άσε που τελικά, οί άλλοι θα πάρουν πίσω την αγωγή. Οι αγράμματοι μπούληδες πάντα τη γλιτώνανε.

http://xalarotiko.blogspot.com/2011/03/bloggers-fimotro.html

Γιούχα και μπογιές για τον Σημίτη στο Λονδίνο!!;;

Ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης μετέβη μετά της συζύγου του Δάφνης για σαββατοκύριακο στο Λονδίνο. Σύμφωνα όμως με σελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου, λογάριασαν χωρίς τους εκατοντάδες χιλιάδες διαδηλωτές που κατέβηκαν στους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας για να διαμαρτυρηθούν εναντίον των μέτρων λιτότητας.Εκεί που έκανε λοιπόν βόλτες και shopping στην Oxford Street, εντοπίστηκε από ομάδα Ελλήνων διαδηλωτών, οι οποίοι τον προπηλάκισαν και του πέταξαν κόκκινη μπογιά.Προκειμένου να γλιτώσει από τη μανία των διαδηλωτών, ο πρώην πρωθυπουργός κατέφυγε σε κάποιο κατάστημα της περιοχής με την Δάφνη να τσιρίζει από τον φόβο της. Ηθικόν δίδαγμα: Τα κεφάλια μέσα!

http://taxalia.blogspot.com/2011/03/blog-post_5628.html



Θεσσαλονίκη: Συνέντευξη Τύπου της ΝΔ για τα εργασιακά

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgJvBH0Qp61zBf2f0hyA6xZkkrew_2GvDGDy2IWEG2zdjccK3_adlCauzkWPP0xEWrCqtezZiX1XysDZYhZ15vAODUt17wtbTCGQT7a9JyYhdQ2tQGJxkhtDDdGVNfIuRinWyHpUs40BD0/s1600/%25CE%25BD%25CE%25AD%25CE%25BF+%25CF%2583%25CE%25B7%25CE%25BC%25CE%25B1+%25CE%259D%25CE%25AD%25CE%25B1+%25CE%2594%25CE%25B7%25CE%25BC%25CE%25BF%25CE%25BA%25CF%2581%25CE%25B1%25CF%2584%25CE%25AF%25CE%25B1+%25CE%259D%25CE%2594+neo+sima+ND+Nea+Dimokratia.jpg«Επικοινωνιακό παιγνίδι», χαρακτηρίζει η Ν.Δ. την επίσκεψη της υπουργού Εργασίας Λούκας Κατσέλη την προηγούμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη, όπου ανακοίνωσε την εφαρμογή δύο προγραμμάτων στην Κεντρική Μακεδονία, συνολικού ύψους 52.000.000 ευρώ, για την απορρόφηση 9.500 ανέργων σε κοινωνική εργασία μέχρι 5 μηνών και την υλοποίηση Τοπικού Ολοκληρωμένου Προγράμματος Στήριξης Απασχόλησης (ΤΟΠΣΑ).

«Τα προγράμματα αυτά δεν λύνουν κανένα πρόβλημα, είναι ψίχουλα και κοροϊδία», επισήμανε ο βουλευτής της Ν.Δ. Θεόδωρος Καράογλου, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε μαζί με τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής νομού Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Δημήτρη Βαρτζόπουλο και τον Κώστα Ταγγίρη, από τον Τομέα Οικονομίας του κόμματος.

Η ανεργία στη Θεσσαλονίκη είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα, είπε ο κ. Καράογλου, επικαλέστηκε τα στοιχεία του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου που λένε ότι ξεπέρασε το 25% και σημείωσε πως η υπουργός Εργασίας επισκέφθηκε την πόλη με μεγάλη καθυστέρηση και δεν ανακοίνωσε κάποιο ολοκληρωμένο και στοχευμένο πρόγραμμα. Αναφέρθηκε, επίσης, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις Φίλκεραμ Τζόνσον, Πετζετάκης και ΕΛΒΟ.

Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο πρόωρων βουλευτικών εκλογών ο κ. Καράογλου, υπογράμμισε πως αν τις αποφασίσει ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, αυτό θα σημάνει ομολογία της αποτυχίας του κι ότι επιλέγει την «ηρωϊκή έξοδο». Για τη ΝΔ, είπε ότι είναι έτοιμη και όποτε γίνουν οι εκλογές θα τις κερδίσει.

Με αφορμή δημοσιεύματα για «παράπονα» βουλευτών της Ν.Δ. από τη λειτουργία του προέδρου του κόμματος, Αντώνη Σαμαρά, τόνισε ότι ο ίδιος δεν γνωρίζει να υπάρχουν τέτοια παράπονα. Πρόσθεσε, πως ο καθένας βουλευτής έχει τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με τον κ. Σαμαρά και υπάρχει άριστη συνεργασία. Ως προς τις φιλοδοξίες κάποιων κομματικών στελεχών να γίνουν βουλευτές σχολίασε ότι «το γήπεδο είναι μεγάλο και μπορούν να παίξουν πολλοί μπάλα».

Υεμένη:Τουλάχιστον 70 οι νεκροί από την έκρηξη στο εργοστάσιο πυρομαχικών

Τουλάχιστον 70 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από την έκρηξη που σημειώθηκε σήμερα στο εργοστάσιο πυρομαχικών στη νότια Υεμένη, σύμφωνα με νεώτερο απολογισμό των θυμάτων που έδωσε στη δημοσιότητα τοπικός αξιωματούχος.

Η Ιρλανδία θέλει να συμμετέχουν στις ζημιές των τραπεζών της χώρας οι κάτοχοι ομολόγων τους

Σχέδιο ενίσχυσης της ρευστότητας των ιρλανδικών τραπεζών σχεδιάζει η ΕΚΤ, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Η νέα ιρλανδική Κυβέρνηση επιθυμεί τον επιμερισμό του κόστους εξυγίανσης των τραπεζών της χώρας και στους κατόχους των ομολόγων τους, δήλωσε ο Υπουργός Γεωργίας κ. Σάιμον Κόβενι, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg.

Ο κ. Κόβενι δήλωσε σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό του Δουβλίνου ότι ο συνάδελφός του Υπουργός Οικονομικών κ. Μάικλ Νόοναν θα ζητήσει, μετά τα αποτελέσματα των ασκήσεων αντοχής των τραπεζών που θα ανακοινωθούν την ερχόμενη Πέμπτη και θα καθορίσουν τις ανάγκες τους για νέα κεφάλαια, την έγκριση της ΕΕ, ώστε να φέρουν μέρος της ζημιάς των τραπεζών και οι κάτοχοι ομολόγων τους.

Σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Τράπεζας της Ιρλανδίας, οι τράπεζες που τελούν υπό την εγγύηση της Κυβέρνησης της χώρας έχουν ένα υπόλοιπο 16,4 δις. ευρώ ανεξόφλητων ομολόγων που δεν είναι εγγυημένα ή καλυμμένα.

"Η ιρλανδική Κυβέρνηση επιθυμεί μία διατηρήσιμη και συνεκτική λύση, η οποία θα περιλαμβάνει την κεφαλαιακή ενίσχυση των τραπεζών, αλλά επίσης ένα στοιχείο επιμερισμού του βάρους καθώς και ένα πακέτο χρηματοδότησής τους", είπε ο κ. Κόβενι, προσθέτοντας ότι "τις επόμενες δύο με τρεις εβδομάδες θα γίνουν ευαίσθητες και δύσκολες συζητήσεις".

Αναφερόμενος στο ίδιο θέμα, ο Υπουργός είπε ότι "οι αγορές είναι ήδη μπροστά από εμάς", αποδεχόμενες ότι υπάρχει "η δυνατότητα, αν όχι η πιθανότητα, ότι οι κάτοχοι των ομολόγων μπορεί να χρειαστεί να αναλάβουν κάποιο μέρος της ζημιάς". Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Sunday Business Post, οι ιρλανδικές τράπεζες θα χρειασθούν επιπλέον 20 δις. ευρώ για την κεφαλαιακή τους στήριξη.

Οι δηλώσεις του κ. Κόβενι έρχονται σε συνέχεια δηλώσεων του Πρωθυπουργού του κ. Έντα Κένι, ο οποίος είπε την περασμένη Παρασκευή ότι η Ιρλανδία επιδιώκει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ώστε αυτή να προσφέρει μεσοπρόθεσμη χρηματοδότηση, εκτός από τη βραχυπρόθεσμη που δίνεται μέσα από τις τακτικές δημοπρασίες της ΕΚΤ, για να αντιμετωπισθεί καλύτερα η κρίση που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες της χώρας.

"Η χρηματοδότηση έκτακτης ανάγκης είναι προφανώς κρίσιμης σημασίας, αλλά η μεσο-μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση θα είναι πολύ πιο σταθερή και προφανώς θα δώσει ένα μεγαλύτερο βαθμό αξιοπιστίας στις αγορές", δήλωσε ο κ. Κένι σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας "Financial Times".

Δημοσίευμα της εφημερίδας Wall Street Journal, το οποίο επικαλείται αξιωματούχο της ΕΚΤ, αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα επεξεργάζεται ένα σχέδιο για τη δημιουργία μίας "διευκόλυνσης για τράπεζες υπό αναδιάρθρωση", το οποίο θα εξομαλύνει την τρέχουσα κατάσταση και θα δίνει χρόνο για την αναγκαία εξυγίανση του τραπεζικού συστήματος. Η διευκόλυνση δεν θα έχει πιθανότατα συγκεκριμένο χρόνο λήξης και θα συνδέεται με αυστηρούς όρους, ενώ θα υπόκειται σε τακτή εξέταση από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ.

Είπαμε η Τουρκία εξελίσσεται σε παγκόσμιο παίχτη: Αναλαμβάνει τη διαχείριση του αεροδρομίου της Βεγγάζης για να διευκολυνθεί η μεταφορά της ανθρωπιστι

http://www.greekamericannewsagency.com/main/images/stories/erdogan--.jpgΗ Τουρκία θα αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου της Βεγγάζης, η οποία βρίσκεται στα χέρια των αντικαθεστωτικών δυνάμεων, για να διευκολύνει τη μεταφορά της ανθρωπιστικής βοήθειας προς τη χώρα αυτή, δήλωσε σήμερα ο τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

"Συνήφθη συμφωνία (με τις τοπικές αρχές) ώστε η Τουρκία να αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου της Βεγγάζης προκειμένου να διανεμηθεί η ανθρωπιστική βοήθεια", υπογράμμισε ο Ερντογάν σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στο αεροδρόμιο της Άγκυρας, πριν αναχωρήσει για επίσκεψη εργασίας στο Ιράκ.

Ο τούρκος πρωθυπουργός δε διευκρίνισε πότε η Τουρκία θα αναλάβει την αποστολή αυτήν.

Εκπρόσωπος του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών ερωτηθείς από το Γαλλικό Πρακτορείο εξήγησε ότι η Τουρκία θα αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου της Βεγγάζης ύστερα από σχετικό αίτημα των αντικαθεστωτικών δυνάμεων και ότι θα στείλει εκεί "πολιτικό και τεχνικό προσωπικό" για να διασφαλιστεί η λειτουργία του αεροδρομίου.

"Έχει σημειωθεί πρόοδος στις προσπάθειες επαναλειτουργίας του αεροδρομίου", τόνισε ο τούρκος εκπρόσωπος.

Ιαπωνία:Η Greenpeace κάλεσε την κυβέρνηση να επεκτείνει την ζώνη εκκένωσης γύρω από το πυρηνικό εργοστάσιο της Φουκουσίμα

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRb_NL4IGsno1QuIBK7wUHy-tNJImoYXE4_1JC5hC2SR5MggBkbzg&t=1Η Greenpeace κάλεσε την κυβέρνηση της Ιαπωνίας να επεκτείνει την ζώνη εκκένωσης γύρω από το πυρηνικό εργοστάσιο της Φουκουσίμα, με το αιτιολογικό ότι εντόπισε υψηλά επίπεδα ραδιενέργειας έξω από την ισχύουσα ζώνη.

Η περιβαλλοντική οργάνωση ανακοίνωσε ότι επιβεβαίωσε πώς τα επίπεδα της ραδιενέργειας ξεπερνούν τα 10 μικροσίβερτ την ώρα στο χωριό Ιιτάτε, 40 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του πυρηνικού εργοστασίου.

"Αυτά τα επίπεδα είναι αρκετά υψηλά, ώστε να απαιτείται η εκκένωση", αναφέρει η οργάνωση.

Οι ιαπωνικές αρχές έχουν εκκενώσει μία περιοχή σε ακτίνα 20 χιλιομέτρων από το εργοστάσιο της Φουκουσίμα, όπου οι μηχανικοί δίνουν μάχη για να θέσουν υπό έλεγχο τους πυρηνικούς αντιδραστήρες μετά το σεισμό και το τσουνάμι της 11ης Μαρτίου.

Έχουν συμβουλεύσει τους κατοίκους που διαμένουν σε ακτίνα 20 με 30 χιλιομέτρων να μένουν μέσα στα σπίτια τους.

"Είναι σαφώς επικίνδυνο για τους ανθρώπους να παραμείνουν στο Ιιτάτε, ειδικά για τα παιδιά και τις εγκύους, τη στιγμή που μπορεί να λαμβάνουν την υψηλότερη επιτρεπόμενη ετήσια δόση ραδιενέργειας μέσα σε λίγες μόνο μέρες", λέει ο ειδικός σε θέματα ασφάλειας από τη ραδιενέργεια της Greenpeace, Γιαν βαν ντε Πούτε.

Κατερίνας Θάνου: "Ούτε ντοπαρισμένη ήμουν, ούτε κρυμμένη"

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/00786/katerina_thanou106a_786854c.jpgΕπέμεινε στο τροχαίο ατύχημα που είχε με τον Κώστα Κεντέρη η ολυμπιονίκης, Κατερίνα Θάνο, που απολογήθηκε ενώπιον του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου στην δίκη για το συμβάν που σημάδεψε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Η αθλήτρια αρνήθηκε όσα της καταλογίζονται, λέγοντας: “εμφανίστηκα από τα ΜΜΕ ως εγκληματίας, αλλά ούτε ντοπαρισμένη ήμουν ούτε κρυμμένη” και πρόσθεσε πως χρειάζεται "μεγάλη δύναμη ψυχής ,για ένα μεγάλο αθλητή,να σταθεί όρθιος μετά από όλα αυτά".

Η Κατερίνα Θάνου, υποστήριξε ότι όλη η υπόθεση με τη "δήθεν εξαφάνιση τους" με τον ολυμπιονίκη Κώστα Κεντέρη, ήταν "στημένη για να στερήσουν από μία ολόκληρη χώρα, μία τεράστια διάκριση", ενώ αρνήθηκε τα περί "σκηνοθετημένου τροχαίου", σημειώνοντας πως όλα όσα ακούστηκαν ήταν άδικα.

"Με καταδίκασαν οι δημοσιογράφοι με μεγάλη ευκολία. Αυτό που μ' έχει κρατήσει όρθια όλα αυτά τα χρόνια, εκτός από την αγάπη του κόσμου, είναι οι εμπειρίες που αποκόμισα και το συναίσθημα που ένοιωσα όταν βρέθηκα στην κορυφή”, είπε.

'Οπως είπε η κατηγορουμένη, το βράδυ της 12ης Αυγούστου ξεκίνησαν με τον Κ. Κεντέρη με τη μηχανή από το σπίτι του Χρ. Τζέκου, για το Ολυμπιακό Χωριό επειδή πληροφορήθηκαν πως τους έψαχναν για να υποβληθούν σε έλεγχο ντόπινγκ. Η αθλήτρια αναφέρθηκε στο ατύχημα λέγοντας πως δεν κατάλαβε ακριβώς τι έγινε και ότι έπεσαν από τη μηχανή στο οδόστρωμα.

Είπε, επίσης, ότι θέλει να ευχαριστήσει τους γιατρούς του ΚΑΤ που έκαναν το καθήκον τους και να τους ζητήσει συγνώμη για την ταλαιπωρία τους, ως συγκατηγορουμένους της στην υπόθεση του δηλωθέντος τροχαίου.

Ο προπονητής Χρήστος Τζέκος προσκόμισε στο δικαστήριο έγγραφα που όπως υποστηρίζει, ενισχύουν τον ισχυρισμό τους ότι η όλη υπόθεση με τους δύο ολυμπιονίκες και τη δήθεν μη εμφάνιση τους για έλεγχο ντόπινγκ τους ήταν "στημένη".

'Οπως δήλωσε ο συνήγορος του Κώστα Κεντέρη, Μιχ.Δημητρακόπουλος, ο εντολέας του δεν θα μπορεί να παραστεί στο δικαστήριο, καθώς βρίσκεται στην Αμερική εξαιτίας σοβαρού οικογενειακού του προβλήματος και έτσι η απολογία του θα δοθεί δια του συνηγόρου του. Η δίκη θα συνεχιστεί στις 5 Απλριλίου.

Βουλγαρία: Υπογραφή μορατόριουμ για το έργο του πυρηνικού σταθμού Μπέλενε

Στην υπογραφή τρίμηνου μορατόριουμ για το έργο του δεύτερου πυρηνικού σταθμού στη Βουλγαρία, στο Μπέλενε, αναμένεται να προχωρήσουν μέχρι τις 31 Μαρτίου, η Ρωσία και η Βουλγαρία, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού της Βουλγαρίας, Μπόικο Μπορίσοφ.

"Συμφωνήσαμε (οι δύο πλευρές) και ελπίζω ότι ένα τρίμηνο μορατόριουμ για το έργο του πυρηνικού σταθμού Μπέλενε θα υπογραφεί με τη ρωσική πλευρά, μέχρι τις 31 Μαρτίου", δήλωσε ο κ. Μπορίσοφ.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι στη διάρκεια του μορατόριουμ θα πρέπει να επιλυθούν όλες οι εκκρεμότητες σχετικά με τα θέματα ασφάλειας, τη χρηματοδότηση και την κατασκευή του δεύτερου σταθμού στο Μπέλενε.

10 χρόνια "Ελ. Βενιζέλος"

http://www.i-live.gr/wp-content/uploads/2010/04/news-eleytherios-venizelos-airport.jpgΔιψήφιο αριθμό χρόνων ζωής μετρά από αύριο, 29 Μαρτίου, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), καθώς συμπληρώνονται 10 χρόνια από την ημέρα της επίσημης έναρξης λειτουργίας του. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα, που έχουν γίνει στη χώρα, καθώς είναι ο κυριότερος μοχλός ανάπτυξης τόσο στην τοπική οικονομία της περιοχής των Μεσογείων, όσο και στην Εθνική Οικονομία, συμβάλλοντας με σημαντικό ποσοστό στο ΑΕΠ και αποτελεί το κυριότερο παράδειγμα αγαστής συνεργασίας Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, σε μία εποχή μάλιστα που γίνεται πολύ μεγάλος λόγος για ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα).

H λειτουργία του ΔΑΑ σήμανε το τέλος μίας εποχής, αφού ύστερα από περίπου έξι δεκαετίες το "Ελληνικό" μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, και η Ελλάδα φιγουράρει πλέον στην αεροπορική "Ελιτ", όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά και του κόσμου, διαθέτοντας ένα από τα πιο σύγχρονα αεροδρόμια παγκοσμίως, στην κατασκευή του οποίου δεν έγιναν "εκπτώσεις", αλλά και δεν διατυπώθηκαν έστω υπόνοιες για σκάνδαλα και κακοδιαχείριση στο στάδιο κατασκευής του και στη μέχρι τώρα πορεία λειτουργίας του, η οποία χαρακτηρίζεται από υψηλά στάνταρς.

Η κατασκευή

Η ιδέα κατασκευής του ΔΑΑ στον συγκεκριμένο χώρο είναι πολύ παλιά, εξ΄ου και το όνομά "Ελευθέριος Βενιζέλος". Το 1978 "πέφτει" η ιδέα της κατασκευής του αεροδρομίου στον συγκεκριμένο χώρο, αλλά αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά το 1991, όταν προκηρύσσεται ο Διεθνής Διαγωνισμός και υποβάλλονται οι προσφορές. Το 1995 υπογράφεται σύμβαση μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και Ιδιωτικού Ομίλου εταιριών και ένα χρόνο αργότερα υπογράφεται η σύμβαση της εταιρίας, πλέον, του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών Α.Ε. με την κοινοπραξία, επικεφαλής της οποίας είναι η Γερμανική Hochtief. Στις 5 Σεπτεμβρίου 1996 γίνεται από τον τότε πρωθυπουργό, Κώστα Σημίτη, η τελετή θεμελίωσης, γεγονός που σηματοδοτεί και επίσημα την έναρξη των εργασιών κατασκευής του, οι οποίες σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρώθούν σε πέντε χρόνια.

Οι εργασίες τελειώνουν πέντε μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα και ακολουθεί πεντάμηνη περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας. Τον Φεβρουάριο του 2001 το αεροδρόμιο πιστοποιείται με το Διεθνές περιβαλλοντικό πρότυπο EN ISO 14001 για το Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισής του. Είναι το πρώτο αεροδρόμιο στον κόσμο που πιστοποιείται πριν από την έναρξη της λειτουργίας του. Στο διάστημα από 15 έως 28 Μαρτίου 2001 γίνεται η επιχείρηση μετεγκατάστασης από το αεροδρόμιο του Ελληνικού και το διήμερο 20 και 21 Μαρτίου ο ΔΑΑ ανοίγει για πρώτη φορά τις πύλες του στο κοινό, πριν από τα εγκαίνια λειτουργίας του, που γίνονται στις 27 Μαρτίου από τον Κώστα Σημίτη, παρουσία τού τότε Προέδρου της Δημοκρατίας, Κωστή Στεφανόπουλου.

Στις 28 Μαρτίου, πραγματοποιείται η πρώτη επίσημη προσγείωση αεροσκάφους. Ήταν αεροσκάφος της Ολυμπιακής που εκτελούσε την πτήση 424 από το Μόντρεαλ του Καναδά και προσγειώθηκε στις 14:59. Λίγες ώρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 6 το πρωί της 29ης Μαρτίου γίνεται η πρώτη απογείωση από αεροσκάφος της KLM, που εκτελούσε την πτήση 1572 προς Άμστερνταμ, θέτοντας ουσιαστικά το ΔΑΑ σε πλήρη λειτουργία και οριοθετώντας τη διακοπή όλων των εμπορικών πτήσεων από το Αεροδρόμιο του Ελληνικού. Παρά τη δοκιμαστική περίοδο λειτουργίας του, ο ΔΑΑ προσβλήθηκε από τις "παιδικές ασθένειες" των πρώτων ημερών, με ελάχιστες μεν, αλλά υπαρκτές καταγγελίες επιβατών, που αναζητούσαν τις αποσκευές τους, οι οποίες είχαν πάει σε άλλο προορισμό. Σύντομα, όμως, το πρόβλημα αυτό αντιμετωπίστηκε.

Ο ΔΑΑ κέρδισε από την πρώτη στιγμή την αεροπορική αγορά, χάρη στην πολιτική που ακολουθεί, σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς και κυρίως σε αυτόν του μάνατζμεντ με την παροχή κινήτρων και διευκολύνσεων στις αεροπορικές εταιρίες που θέλουν να συμπεριλάβουν και την Αθήνα στο πρόγραμμα των πτήσεών τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του ο ΔΑΑ κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων αεροδρομίων του κόσμου, κατακτώντας τη 2η θέση σε πανευρωπαϊκό και την 3η σε παγκόσμιο επίπεδο για τη "Συνολική Ικανοποίηση Επιβατών", ανάμεσα σε αεροδρόμια με μέγιστη επιβατική κίνηση μέχρι 15 εκ. επιβάτες το χρόνο, ενώ το 2003 ανακηρύσσεται το καλύτερο αεροδρόμιο στον κόσμο, στην κατηγορία του.

Σημειώνεται ότι τα πρώτα γενέθλια βρίσκουν το "Ελευθέριος Βενιζέλος" να έχει εξυπηρετήσει 12,2 εκατ. επιβάτες και 170.000 πτήσεις. Θα ακολουθήσουν και άλλες πολλές παρόμοιες διακρίσεις με διεθνείς και Ευρωπαϊκές πρωτιές, είτε αυτές έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση των επιβατών, είτε με το μάρκετινγκ, είτε με την περιβαλλοντική του πολιτική.

Κορυφαίες στιγμές

Η πρώτη μεγάλη πρόκληση έρχεται για τον ΔΑΑ το 2004 με τους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας, ενώ την ίδια χρονιά παίρνει σάρκα και οστά η ανάπτυξη της ακίνητης περιουσίας με το "στήσιμο" του εμπορικού πάρκου. Τον Ιούνιο του 2004 το "Ελευθέριος Βενιζέλος" αποχαιρετά την Ολυμπιακή φλόγα, που ξεκινάει το ταξίδι των 5 Ηπείρων. Τον Ιούλιο τίθεται σε Ολυμπιακή λειτουργία, υποδεχόμενο 2.800 μέλη της Ολυμπιακής Οικογένειας και στο διήμερο 12 και 13 Αυγούστου υποδέχεται 35 αρχηγούς κρατών για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων.

Η ημέρα - σταθμός είναι η Δευτέρα, 30 Αυγούστου 2004, οπότε αναχωρούν μαζικά όλοι οι συμμετέχοντες στους Ολυμπιακούς, που έχουν λήξει. Την ημέρα αυτή ο ΔΑΑ σπάει όλα τα ρεκόρ, ανταποκρινόμενος με απόλυτη επιτυχία στην επιβατική κίνηση, τον αριθμό των πτήσεων και τη διαχείριση των αποσκευών. Εκείνη την ημέρα σημειώνονται 856 κινήσεις αεροσκαφών, δηλαδή περίπου μία κίνηση ανά λεπτό, το 85% των πτήσεων εκτελούνται στην ώρα τους και διακινούνται 69.000 επιβάτες και 50.000 αποσκευές.

Αυτό το ρεκόρ διήρκεσε λιγότερο από δύο χρόνια, καθώς έπειτα από μία διετία συνεχούς σημαντικής ετήσιας αύξησης τόσο της επιβατικής κίνησης, όσο και των πτήσεων, έρχεται το 2007, χρονιά που το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας φιλοξενεί τον τελικό του Champions League, ανάμεσα στη Λίβερπουλ και τη Μίλαν, με Βρετανούς και Ιταλούς φιλάθλους να κάνουν πραγματική απόβαση. Το ματς λήγει με νίκη των Ιταλών και του αεροδρομίου, το οποίο διαχειρίζεται μέσα σε στενά χρονικά περιθώρια και με απόλυτη επιτυχία 85.000 επιβάτες, χωρίς να επηρεαστεί καθόλου η διακίνηση των προγραμματισμένων πτήσεων, επιβατών, αποσκευών και εμπορευμάτων της ημέρας εκείνης.

Το 2007 ο ΔΑΑ σπάει και το φράγμα των 16,5 εκατ. επιβατών και περισσοτέρων των 200.000 πτήσεων. Έναν χρόνο μετά και συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2008 το αεροδρόμιο καλωσορίζει τον 100στό εκατομμυριοστό επιβάτη. Επτά χρόνια μετά, το αεροδρόμιο έχει πλέον καλωσορίσει 100 εκατομμύρια επιβάτες, που ταξίδεψαν από ή προς την Αθήνα σε περισσότερες από 1,3 εκατ. πτήσεις. Η τυχερή επιβάτης ήταν Ελληνίδα και έφθασε το απόγευμα της Δευτέρας στις 18:15 στην Αθήνα από το Παρίσι με την πτήση AF2332 της Air France. Το αεροδρόμιο της επιφύλαξε ξεχωριστή υποδοχή, με ευχές για πολλά, συναρπαστικά ταξίδια.

Τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους καταγράφεται νέο ρεκόρ εμπορευματικής κίνησης, με τα "φορτία" να χτυπάνε κόκκινο και να φτάνουν τους 122.000 τόνους σημειώνοντας αύξηση +2,7% παρά τη γενική μείωση (-4%) στην παγκόσμια εμπορευματική κίνηση.

Το 2009, χρονιά κορύφωσης της διεθνούς οικονομικής κρίσης, που χτύπησε ιδιαίτερα την αεροπορική αγορά, βρίσκει το "Ελευθέριος Βενιζέλος" να προβάλλει γερές αντιστάσεις και να συνεχίζει τη θετική του πορεία, τη στιγμή που μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια καταγράφουν σημαντικές απώλειες. Την ίδια χρονιά ο ΔΑΑ συνεχίζει την αναπτυξιακή του πολιτική και ανοίγει τις πύλες του για το κοινό του υπερσύγχρονου εκθεσιακού & συνεδριακού κέντρου, Metropolitan Expo με 50.000 τ.μ. συνολικών στεγασμένων χώρων.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο και πλέον σύγχρονο συγκρότημα τους είδους του στην Ελλάδα. Αποτελείται από 4 μεγάλες αίθουσες εκθέσεων, 2 συνεδριακές αίθουσες δυναμικότητας 600 ατόμων και προσφέρει στους επισκέπτες όλες τις απαραίτητες ανέσεις και υπηρεσίες υποστήριξης μέσω 2 ανεξάρτητων εισόδων/χώρων υποδοχής/βεστιαρίων, 2 εστιατορίων και 7 cafe καθώς και ενός πλήρως εξοπλισμένου business centre.

Το 2010, χρονιά κατά την οποία η οικονομική κρίση πλήττει με ιδιαίτερη σφοδρότητα την αεροπορική αγορά, το αεροδρόμιο της Αθήνας "παγώνει" όλες τις αεροναυτιλιακές χρεώσεις και εξακολουθεί να παρέχει το Πρόγραμμα Αναπτυξιακών Κινήτρων προς τις αεροπορικές εταιρίες, για το οποίο βραβεύεται για έκτη συνεχή χρονιά.

Η πολιτική αυτή έχει ως αποτέλεσμα να περιοριστούν στο ελάχιστο οι όποιες αρνητικές συνέπειες από την κρίση, στην επιβατική κίνηση και στον αριθμό των πτήσεων. Τον Νοέμβριο του ιδίου έτους βραβεύεται ανάμεσα στους κορυφαίους του κλάδου των αερομεταφορών ως "Αεροδρόμιο της χρονιάς 2010", σε αναγνώριση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους επιβάτες και τους πελάτες του, αλλά και του ισχυρού επιχειρηματικού μοντέλου και της ανταγωνιστικότητάς του. Η σημαντική αυτή βράβευση πραγματοποιείται στο Κατάρ, στο πλαίσιο του ετήσιου Συνέδριου Αερομεταφορών της Ντόχα.

Μοχλός ανάπτυξης

Ο ΔΑΑ, μέλος της οικογένειας των μεγάλων διεθνών αεροδρομίων, δεν είναι απλά ένας σημαντικός κόμβος αερομεταφορών, έχει εξελιχθεί σε πολυδιάστατη οντότητα και σημαντικό μοχλό οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης στην Ελλάδα και αποτελεί ένα ουσιαστικό παραγωγικό κεφάλαιο για την ελληνική οικονομία, με πολλαπλά οφέλη για την απασχόληση, την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό σε εθνική αλλά και τοπική κλίμακα.

Σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η επιχειρηματική κοινότητα του αεροδρομίου της Αθήνας συνεισφέρει συνολικά 2,14% του ΑΕΠ της Ελλάδας, καθώς η ετήσια "προστιθέμενη αξία" του για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας ανέρχεται σε €4,9 δισ. Παράλληλα, αποτελεί ισχυρό μοχλό απασχόλησης, αφού από το σύνολο των δραστηριοτήτων του δημιούργησε περισσότερες από 63.000 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα στους χώρους του, αλλά και ευρύτερα.

Σε τοπικό επίπεδο η συνεισφορά του ΔΑΑ ανέρχεται σε €4,1 δισ., ποσό που αντιστοιχεί σε 3,2% του ΑΕΠ του νομού Αττικής. Αντίστοιχα, οι συνολικές θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν στην Αττική λόγω του αεροδρομίου ανήλθαν σε 48.000. Ειδικότερα στα Μεσόγεια το αεροδρόμιο αντιπροσωπεύει το 47% του συνολικού ΑΕΠ της περιοχής και έχει ενισχύσει την απασχόληση δημιουργώντας 8.000 θέσεις εργασίας για τους κατοίκους από το σύνολο των δραστηριοτήτων του. Η ταυτόχρονη "προστιθέμενη αξία" προς την ίδια την περιοχή ανέρχεται σε ποσό €693 εκ. ετησίως.

Δραστηριότητες-Οικολογικές ευαισθησίες

Οι χώροι του κεντρικού κτιρίου του αεροδρομίου δεν αναλίσκονται μόνο για τη διακίνηση των εκατομμυρίων επιβατών ετησίως, αλλά αποτελούν ταυτόχρονα μία εστία παρουσίασης και προβολής πολιτιστικών και εικαστικών γεγονότων. Οι αίθουσες κατά καιρούς μετατρέπονται σε εκθέσεις φωτογραφίας και άλλων δράσεων. Στα 10 χρόνια λειτουργίας του αεροδρομίου έχουν πραγματοποιηθεί δεκάδες πολιτιστικές εκθέσεις, προβάλλοντας όψεις τέχνης και πολιτισμού στα εκατομμύρια των επιβατών και των επισκεπτών που περνούν από τους χώρους του αεροδρομίου.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η διοίκηση του αεροδρομίου στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και της λεγόμενης πράσινης ανάπτυξης. Δεν είναι τυχαίο ότι είναι από τις πρώτες εταιρίες που υιοθέτησαν άμεσα την πολιτική μείωσης της ηλεκτρικής ενέργειας, με την τοποθέτηση των ειδικών λαμπτήρων που καταναλίσκουν σημαντικά λιγότερο ρεύμα, θέμα για το οποίο ο ΔΑΑ έχει βραβευτεί.

Την ίδια ώρα βρίσκεται στο στάδιο της υλοποίησης μεγάλο πρόγραμμα ανάπτυξης φωτοβολταϊκών συστημάτων. Η μονάδα θα είναι ισχύος 8MW, θα αναπτυχθεί σε έκταση 150 στρεμμάτων και το κόστος της επένδυσης αναμένεται να φτάσει τα 20 εκατομμύρια ευρώ.

Το μετοχικό προφίλ

Ο "Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε." ιδρύθηκε ως ανεξάρτητος Οργανισμός ειδικά για την ανάπτυξη, κατασκευή και επιτυχή ολοκλήρωση του έργου καθώς επίσης και για την λειτουργία και εμπορική εκμετάλλευση του Αερολιμένα για μια ολική περίοδο 30 ετών. Εσχάτως, γίνεται λόγος από κυβερνητικά χείλη για παράταση της συμφωνίας αυτής. Στη μετοχική σύνθεση το ελληνικό δημόσιο κατέχει το 55%, η γερμανική Hochtief το 40% και η οικογένεια Κοπελούζου κατέχει το υπόλοιπο 5%. Πρόεδρος του 9μελούς Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας είναι ο Στράτος Παπαδημητρίου, αλλά στην ουσία ο άνθρωπος που "κινεί τα νήματα" είναι ο κ. Γιάννης Παράσχης, Γενικός Διευθυντής, ο οποίος περιβάλλεται από περίπου 40 διευθυντές-τομεάρχες, που αποτελούν μία πραγματικά εξαιρετική ομάδα, ενώ την επικοινωνία με τον "έξω κόσμο" έχει αναλάβει η διεύθυνση και το Γραφείο Τύπου, που αποτελείται από μια ομάδα ανθρώπων, άρτια καταρτισμένων και πάντα πλήρως ενημερωμένων.

Δήλωση γενικού διευθυντής ΔΑΑ, Γιάννη Παράσχη

Σε αποκλειστική δήλωσή του στο ΑΠΕ με αφορμή τα δεκάχρονα του Αεροδρομίου, ο Γενικός Διευθυντής του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης, επισημαίνει ότι "Ξεκινώντας το Μάρτιο του 2001, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής στην Ευρώπη και ένα ιδιαίτερα καινοτόμο σχήμα σύμπραξης δημοσίου-ιδιωτών, ανανέωσε γρήγορα αντιλήψεις και πρότυπα που κυριαρχούσαν στη χώρα μας σχετικά με τα αεροδρόμια. Σήμερα, 10 χρόνια μετά και με 30 διεθνείς διακρίσεις στο ενεργητικό του, το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" είναι μία πολυδιάστατη επιχειρηματική κοινότητα 300 επιχειρήσεων και οργανισμών, υπεύθυνη για τη δημιουργία 63.000 θέσεων εργασίας στην Ελλάδα και με ετήσια "προστιθέμενη αξία" που αντιστοιχεί στο 2,14% του ΑΕΠ. Ιδιαίτερη σημασία έχει η συνεισφορά της Εταιρείας Αεροδρομίου στον προϋπολογισμό του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο κατά την περίοδο 2002 - 2009, αθροιστικά έχει εισπράξει από το ΔΑΑ περίπου €640 εκ., το 75% του ποσού που έχει συνολικά αποδώσει η Εταιρεία Αεροδρομίου στους μετόχους της.

Η ευρωστία του επιχειρηματικού μοντέλου του ΔΑΑ ήταν εμφανής ακόμα και κατά την περίοδο της διεθνούς κρίσης, με το ποσοστό αύξησης της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου να κυμαίνεται επί σειρά ετών σταθερά πάνω από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο. Έχει μάλιστα για εμάς ιδιαίτερη αξία ότι το μοντέλο ανάπτυξης που επιχειρήθηκε στην εταιρεία αεροδρομίου πλέον θεωρείται πρότυπο στον ελληνικό χώρο, παρά τις οποιεσδήποτε αρχικές επιφυλάξεις και αμφισβητήσεις, με ανθεκτικότητα που επαληθεύεται και κατά την παρούσα ιδιαίτερα δυσμενή συγκυρία για την ελληνική οικονομία.

Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να λειτουργούμε υπεύθυνα αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες σε ευρύτερη κλίμακα, με επίκαιρο παράδειγμα στο πλαίσιο της έμφασης που δίνουμε στην περιβαλλοντική διαχείριση και τη χρήση εναλλακτικών - ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, την ολοκλήρωση εντός ολίγων μηνών του φωτοβολταϊκού πάρκου του αεροδρομίου ισχύος 8 MW, που αντιστοιχεί περίπου στο 19% της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Με σωστό σχεδιασμό, συνέπεια, καινοτομία και επιχειρηματική εξωστρέφεια, σε ένα κλάδο που είναι εξαιρετικά ευαίσθητος σε μεταβολές, έχουμε τη βεβαιότητα ότι θα εξακολουθήσουμε και στην επόμενη δεκαετία να αποτελούμε πόλο ανάπτυξης και στιβαρό κύτταρο της ελληνικής οικονομίας, παραμένοντας προσηλωμένοι στις αρχές μας και δημιουργώντας αξία για τους μετόχους, τους συνεργάτες μας και το κοινωνικό σύνολο".

Το αεροδρόμιο σε αριθμούς

Σε αριθμούς, η πορεία του ΔΑΑ στα δέκα χρόνια λειτουργίας του καταγράφεται ως εξής:

- Εξυπηρετήθηκαν 145 εκατομμύρια επιβάτες.

- Εκτελέστηκαν 1.880.000 πτήσεις.

- Μεταφέρθηκαν 1.097.424 τόνοι εμπορευμάτων.

- Διακινήθηκαν πάνω από 65 εκατομμύρια αποσκευές.

- Ανακυκλώθηκαν περίπου 27 τόνοι υλικών.

- Έγιναν 45 εκθέσεις.

- Εξυπηρετήθηκαν 14 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

- Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 11 εκατομμύρια κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο

- Επισκέφθηκαν το αεροδρόμιο περίπου 35 εκατομμύρια άτομα.

- Ο ΔΑΑ απέσπασε συνολικά 25 διεθνή και ευρωπαϊκά βραβεία

Ελεύθερη Τηλεόραση (Alter): Μέτρα διασφάλισης Δημοσίου έναντι οφειλών της εταιρείας ύψους 3,28 εκατ. ευρώ

http://4.bp.blogspot.com/_UpCSBd5mIxA/TRpgkMdfm8I/AAAAAAAADa0/8e9UsAFB8L8/s320/alter_11.jpgΜέτρα διασφάλισης έναντι μη καταβληθέντων οφειλών, ύψους 3.281.727,90 ευρώ της εταιρείας Ελεύθερη Τηλεόραση (Alter) που προέρχεται από παρακρατούμενους φόρους της περιόδου 1/9-31/1/2011, λαμβάνει εκ νέου το Δημόσιο.

Όπως επισημαίνει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση της προς το Χρηματιστήριο Αθηνών "κατά συνέπεια η ήδη υπάρχουσα δέσμευση του 50% των λογαριασμών της εταιρείας αφορά και στις οφειλές της ως άνω περιόδου. Για το διάστημα που υφίσταται η δέσμευση, υπάρχει ταμειακή δυσκολία, η οποία εκτιμάται ότι είναι προσωρινού χαρακτήρα και δεν θα επηρεάσει σημαντικά την επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας".

Παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για ένταξη στο πρόγραμμα "Εξοικονόμηση κατ' Οίκον", ως τις 16 Μαίου

http://www.econews.gr/wp-content/uploads/2010/07/news-ypeka-exoikonomisi-kat-oikon.jpgΠαράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για ένταξη στο πρόγραμμα "Εξοικονόμηση κατ' Οίκον", ως τις 16 Μαΐου, ανακοίνωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής. Η αρχική προθεσμία έληγε στις 31 Μαρτίου, πάντως όσες αιτήσεις υποβληθούν μέχρι την ημερομηνία αυτή, δηλαδή μέχρι την προσεχή Πέμπτη, θα προωθούνται κατά προτεραιότητα από τις Τράπεζες.

Η επίσημη αιτιολογία για τη χορήγηση της παράτασης είναι το αίτημα που υπέβαλαν οι συνεργαζόμενες τράπεζες και "το ιδιαίτερα αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών".

Υπενθυμίζεται ότι μέσω του προγράμματος χορηγούνται επιδοτήσεις και άτοκα ή χαμηλότοκα δάνεια για την ενεργειακή θωράκιση κατοικιών με τοποθέτηση μονώσεων, αντικατάσταση κουφωμάτων, καυστήρα, κλπ.

Οι πολίτες μπορούν να συνεχίζουν να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα (http://exoikonomisi.ypeka.gr), τη γραμμή αρωγής (210-979400) και τις συνεργαζόμενες Τράπεζες.