20 Μαΐου 2011

Η απάτη με το "υποχρεωτικό" της απογραφής

Δεν γνωρίζω τι επιπτώσεις πρέπει να έχει κάποιος, όταν επικαλείται ψευδώς έναν Νόμο, για να κάνει τη "δουλειά" του. Αυτό που ξέρω είναι ότι, αυτό γίνεται, με αφορμή την Απογραφή. Σήμερα, κι ενώ έλειπα από το σπίτι, ήρθαν και σε μένα οι απογραφείς και αφού δεν με βρήκαν, μου έριξαν κάτω από την πόρτα μια ειδοποίηση που λέει ότι "δεν σας βρήκαμε,κλπ,κλπ, θα ξαναπεράσουμε αύριο,κλπ,κλπ", και με τα στοιχεία από κάτω του απογραφέα. Και το χαρτάκι γράφει κάτω κάτω:
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η απογραφή είναι υποχρεωτική σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 3 του Ν. 3832/2010,
κάτι που φυσικά, είναι εντελώς ΨΕΜΜΑΤΑ, μιας και πουθενά δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο στην συγκεκριμένη παράγραφο του άρθρου, ούτε πουθενά αλλού σε ολόκληρο τον Νόμο.
Όπως επίσης, πουθενά δεν αναφέρει περί προστίμου, που μας έπρηξαν, σε όσους δεν απογραφούν. Αντιθέτως ο Νόμος μιλά για πρόστιμα σε όσους από τους απογραφείς χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία για άλλους σκοπούς.
Γιατί λοιπόν χρησιμοποιούνται ΨΕΥΔΩΣ αυτά τα δύο επιχειρήματα, φοβίζοντας τον κόσμο που δεν ξέρει; Τι νεοταξίτικα κόλπα είναι αυτά κύριοι;
Ιδού και τα σχετικά άρθρα:

Άρθρο 2 Βασικές αρχές λειτουργίας και υποχρεώσεις των φορέων του ΕΛ.Σ.Σ
.
1. Η ΕΛ.ΣΤΑΤ. συντονίζει όλες τις δραστηριότητες των λοιπών φορέων του ΕΛ.Σ.Σ. που αφορούν την ανάπτυξη, την παραγωγή και τη διάδοση των επίσημων στατιστικών της χώρας. Η ΕΛ.ΣΤΑΤ. διαβιβάζει τις επίσημες στατιστικές που προβλέπονται στην παράγραφο 6 του προηγού­μενου άρθρου στην ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία (Εurostat).

2. Οι φορείς του ΕΛ.Σ.Σ. υποχρεούνται να αναπτύσ­σουν, παράγουν και διαδίδουν τις στατιστικές, καθώς και να διασφαλίζουν την παραγωγή αυτών των στατιστικών, σύμφωνα με τις αρχές λειτουργίας του ΕΛ.Σ.Σ., όπως ο­ρίζονται στις διατάξεις του Κεφαλαίου Α΄. Με απόφαση της ΕΛ.ΣΤΑΤ. θεσπίζεται, μετά από γνώμη του Συμβουλί­ου του ΕΛ.Σ.Σ., «Κανονισμός Στατιστικών Υποχρεώσεων των φορέων του ΕΛ.Σ.Σ.», ο οποίος δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αναρτάται στο διαδικτυακό τόπο της ΕΛ.ΣΤΑT.. Με τον Κανονισμό καθορίζο­νται μεταξύ άλλων τα κριτήρια υπαγωγής των φορέων του ΕΛ.Σ.Σ., στον κατάλογο που προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 10, καθώς και οι υποχρεώσεις που απορρέ­ουν από την υπαγωγή αυτή.

3. Οι υπηρεσίες και οι φορείς του δημόσιου τομέα, ό­πως αυτός ορίζεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 1 του ν.1256/1982 (ΦΕΚ 65 Α΄), υποχρεούνται να εξασφαλί­ζουν την πρόσβαση σε όλες τις διοικητικές πηγές και τα δημόσια μητρώα και αρχεία, τα οποία τηρούνται από αυ­τές, εγγράφως ή με ηλεκτρονικά, μαγνητικά ή άλλα ανά­λογα μέσα, παρέχοντας πρωτογενή στατιστικά στοιχεία και πρωτογενείς πληροφορίες στην ΕΛ.ΣΤΑΤ.. Tα νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα, οι ενώσεις προσώπων και τα φυσικά πρόσωπα υποχρεούνται να εξασφαλίζουν την πρόσβαση στους φορείς του ΕΛ.Σ.Σ. σε όλες τις πηγές ή τα αρχεία που τηρούνται εγγράφως ή με ηλεκτρονικά, μαγνητικά ή άλλα ανάλογα μέσα και να παρέχουν έγκαι­ρα και με ακρίβεια κάθε στοιχείο ή πρωτογενή πληροφο­ρία που ζητείται από αυτούς τους φορείς για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους. Τα στοιχεία και πληροφορίες της παραγράφου αυτής χρησιμοποιούνται από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. και τους λοιπούς φορείς του ΕΛ.Σ.Σ. για την παραγωγή των επίσημων στατιστικών, όπως ειδικότερα ορίζεται στον Κανονισμό Στατιστικών Υποχρεώσεων.
http://www.taxnews.tv/news/nomos-3832-2010/

Άτυπος οικονομικός σύμβουλος του Γ .Παπανδρέου ο Κ.Ντερβίς, σύμφωνα με τους NY Times

Ως άτυπο σύμβουλο επί οικονομικών θεμάτων του πρωθυπουργού Γ . Παπανδρέου εμφανίζουν οι New York Times τον Τούρκο πρώην υπουργό Οικονομικών Κεμάλ Ντερβίς, υποψήφιο για τη θέση του επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

«Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι ο κ. Ντερβίς είναι στενός φίλος του κ. Παπανδρέου, του πρωθυπουργού της Ελλάδας, τον οποίο συμβουλεύει ανεπισήμως τα δύο τελευταία χρόνια » αναφέρει η εφημερίδα, η οποία σε άρθρο της σκιαγραφεί την προσωπικότητα του κ . Ντερβίς, τις ικανότητές του, αλλά και τις ερωτικές περιπέτειες που είχε.

Στην Αθήνα κυβερνητικές πηγές, δεν επιβεβαίωσαν ούτε όμως διέψευσαν το γεγονός ότι ο κ . Ντερβίς ήταν για δύο χρόνια άτυπος σύμβουλος του Πρωθυπουργού. Απλώς είπαν πως είναι γνωστό ότι ο κ. Παπανδρέου έχει επικοινωνία με πολλές προσωπικότητες στον κόσμο : «Όλοι γνωρίζουν τις τηλεφωνικές επικοινωνίες που έχει με προσωπικότητες, όπως οικονομολόγους, νομπελίστες κτλ. ο πρωθυπουργός, ορισμένες φορές και μεταμεσονύκτιες, επικοινωνίες» ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

Γεγονός είναι, ωστόσο, ότι ο κ. Ντερβίς, 62 ετών, διατηρεί συχνή επικοινωνία με τον κ. Παπανδρέου, έχει προσκληθεί μάλιστα δύο φορές να συμμετάσχει στο Συμπόσιο της Σύμης και σε εκδηλώσεις της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, ενώ την περασμένη Παρασκευή βρισκόταν στην Αθήνα , έτρωγε με φίλους και αμέσως μετά, όπως τους είπε, θα πήγαινε να συναντήσει τον πρωθυπουργό.

Σύμφωνα με τους New York Times, οι κ.κ. Παπανδρέου και Ντερβίς γνωρίσθηκαν το 2001, όταν ο κ. Ντερβίς είχε την ευθύνη της τουρκικής οικονομίας και ο κ. Παπανδρέου ήταν υπουργός Εξωτερικών.

Από τότε αναπτύχθηκε μια στενή σχέση και είχαν συχνή ανταλλαγή απόψεων για διάφορα θέματα . Ο κ. Ντερβίς, σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, ήταν μάλιστα παρών σε όλες τις ετήσιες συναντήσεις και εκδηλώσεις που οργάνωνε ο κ . Παπανδρέου στα ελληνικά νησιά. Είχαν επίσης κοινή παρουσία στο Ινστιτούτο Brookings στην Ουάσιγκτον. Το περιβάλλον των δύο ανδρών, βεβαιώνει η εφημερίδα, αναφέρει ότι συνηθίζουν να επικοινωνούν τηλεφωνικά πολύ αργά τις νυκτερινές ώρες.

Μετά τις αποκαλύψεις για την ερωτική περιπέτεια του κ . Ντερβίς από τους New York Times, πολλοί εδώ στην Αθήνα εκφράζουν τις αμφιβολίες τους εάν θα προχωρήσει τελικά η υποψηφιότητα του κ . Ντερβίς στη γενική διεύθυνση του ΔΝΤ, ως αντικαταστάτη του παραιτηθέντος κ. Ντομινίκ Στρος Καν.

Ο κ. Ντερβίς είχε επεξεργασθεί, πάντως, ως υπουργός Οικονομικών της Τουρκίας μαζί με το ΔΝΤ ένα επιτυχές πρόγραμμα δημοσιονομικής σταθεροποίησης , που οδήγησε την τουρκική οικονομία στην ανάπτυξη.

Πυροβόλησαν Έλληνες και ξένους φρουρούς οι τούρκοι δουλεμπόρους στη μεθόριο του Έβρου

Πυρ εναντίον τριών Ελλήνων αστυνομικών και δύο ανδρών της Frontex, γερμανικής υπηκοότητας, άνοιξαν, τις πρωινές ώρες, Τούρκοι δουλέμποροι, που επέβαιναν σε βάρκα, στον ποταμό Έβρο.

Το επεισόδιο, σύμφωνα με πληροφορίες, εκτυλίχθηκε κοντά στη συνοριογραμμή του Έβρου ποταμού και συγκεκριμένα στη νησίδα Αντάς, που βρίσκεται στην περιοχή του Τυχερού.

Ειδικότερα, στις 23:15 χθες, αεροπλάνο της Frontex, που πραγματοποιούσε περιπολία, εντόπισε, με τεχνικά μέσα, ομάδα περίπου 50 μη νόμιμων μεταναστών, που βρισκόταν στο ύψος της νησίδας Αντάς και κατά μήκος της τουρκικής όχθης, περιμένοντας προφανώς να περάσει στην Ελλάδα. Αμέσως, ειδοποιήθηκε η δίωξη λαθρομετανάστευσης και εστάλησαν στο σημείο τρεις Έλληνες αστυνομικοί και δύο Γερμανοί της Frontex, που ακροβολίστηκαν στο νότιο και στο βόρειο τμήμα της νησίδας, η οποία από την ελληνική πλευρά είναι προσβάσιμη με τα πόδια.

Τις επόμενες ώρες και στη θέα των αστυνομικών, οι Τούρκοι διακινητές δεν προέβησαν σε καμιά προσπάθεια να διασχίσουν τον ποταμό Έβρο. Ωστόσο, περίπου στις 10:30 το πρωί σήμερα, φουσκωτή λέμβος, με δύο διακινητές, κατευθύνθηκε προς τη νησίδα Αντάς και όταν έφτασε σε απόσταση περίπου 100 μέτρων, άνοιξε πυρ κατά των δυο αστυνομικών, που περιπολούσαν στο βόρειο τμήμα. Στη συνέχεια, η λέμβος με τους δύο ένοπλους διακινητές, επέστρεψε στην τουρκική όχθη.

Οι Έλληνες αστυνομικοί ειδοποίησαν αμέσως την Αστυνομική Διεύθυνση Αλεξανδρούπολης για το συμβάν, η οποία ήρθε σε άμεση επαφή με τις τουρκικές αστυνομικές αρχές του Εντίρνε (Αδριανούπολη). Παράλληλα, δόθηκαν και οι συντεταγμένες της τοποθεσίας, όπου εκτυλίχθηκε το επεισόδιο για να επέμβουν οι τουρκικές αρχές.

Ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι επαφές των ελληνικών αρχών με τις τουρκικές, μία δεύτερη λέμβος κατευθύνθηκε προς το νότιο τμήμα της νησίδας Αντάς και άνοιξε νέο πυρ κατά των δύο Γερμανών της Frontex και του Έλληνα, που περιπολούσαν στην περιοχή. Αμέσως μετά, και η δεύτερη λέμβος έκανε αναστροφή και επέστρεψε στην τουρκική όχθη.

Μετά το περιστατικό αυτό, το μεικτό ελληνο-γερμανικό κλιμάκιο, που είχε στήσει ενέδρα στη νησίδα Αντάς, πήρε εντολή να απομακρυνθούν από το σημείο.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, πριν από λίγο συνελήφθησαν από τις τουρκικές αρχές 99 μη νόμιμοι μετανάστες, που βρισκόταν στην τουρκική όχθη, απέναντι από το σημείο, όπου εκτυλίχθηκε το επεισόδιο, ενώ διερευνάται εάν κάποιος/οι από τους συλληφθέντες ανήκουν στην ομάδα των διακινητών.

Το τελευταίο δίμηνο και μετά την ενίσχυση των δυνάμεων στο βόρειο Έβρο (περιοχή Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου) από κλιμάκια της Frontex, οι διακινητές έχουν ρίξει το βάρος στο νότιο τμήμα του νομού και συγκεκριμένα στις περιοχές Σουφλίου, Τυχερού και Φερών.

Γ. Μιχελάκης για συναίνεση, αποκρατικοποιήσεις, δημόσια διοίκηση, ευρωπαϊκά ταξίδια Σαμαρά και την επικοινωνία του με τον αρχηγό της ΕΛΑΣ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg8x1FdKVHfSIuDkFD9mo2MOfTONvlpgffiCWfBwEvLnBewnIKPZ4yDF0H4VycudySFz7_dDR6kWCQnAGHMr1_a3CD6YiTGd_kLC91Ir9fagQVz693-t5WLlHvvn_s_iUCzLX0rSg1iNfk/s400/%CE%A3%CE%91%CE%9C%CE%91%CE%A1%CE%91%CE%A3+%CE%A7%CE%9B.jpgΣυγχαρητήρια Σαμαρά στον αρχηγό της ΕΛΑΣ Λευτέρη Οικονόμου ειδικά για τη σύλληψη των Αφγανών σφαγέων του Μ. Καντάρη

"Πίσω από τη λέξη συναίνεση η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει την αναποτελεσματικότητά της", δήλωσε ο Γιάννης Μιχελάκης, καθώς, όπως είπε, η κυβέρνηση δεν έχει εμποδιστεί σε τίποτα να κυβερνήσει, να ασκήσει την πολιτική της.

"Στο θέμα, για παράδειγμα, της ΔΕΗ η πολιτική της ΝΔ είναι πιο επιθετική. Η κυβέρνηση δεν προχωρά σε καμία αποκρατικοποίηση. Στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων το "φιάσκο" του Αστακού και η κατάσταση στο Ελληνικό δεν έχουν να κάνουν με τη συναίνεση. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα αποτελεσματικότητας και την αδυναμία της προσπαθεί να την κρύψει πίσω από το θέμα της συναίνεσης" τόνισε ο εκπρόσωπος της ΝΔ.

Ως "τριπλό συντριπτικό κάταγμα στο πρόβλημα της κυβερνητικής αποτελεσματικότητας και ενδοκυβερνητικής συναίνεσης" χαρακτήρισε ο κ. Μιχελάκης τις διαφορετικές απόψεις στελεχών της κυβέρνησης για το θέμα των απολύσεων στο δημόσιο.

"Κάποιοι υπουργοί, όπως ο κ. Παπακωσταντίνου τις προεξοφλούν, χθες ο κ. Ρέππας σε παρέμβασή του τόνιζε πως κάνουν λάθος όσοι νομίζουν ότι θα έχουν δημοσιονομικό αποτέλεσμα αν διώξουμε ανθρώπους που εργάζονται 10-20 χρόνια στο δημόσιο, ο κ. Ραγκούσης μιλώντας στη βουλή είπε χαρακτηριστικά ότι ούτε η τρόικα έθεσε θέμα απολύσεων στο Δημόσιο, αδειάζοντας με καθόλου κομψό τρόπο τον υπουργό Οικονομικών", επεσήμανε ο εκπρόσωπος της ΝΔ, εκφράζοντας την άποψη πως κανείς δεν καταλαβαίνει τελικά τί θέλει να κάνει η κυβέρνηση.

Παρέμβαση Χρύσανθου Λαζαρίδη

Σε παρέμβασή του στην τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο σύμβουλος του Αντώνη Σαμαρά Χρύσανθος Λαζαρίδης ξεκαθάρισε πως η ΝΔ λέει "όχι" στις απολύσεις, παρουσιάζοντας τις προτάσεις του κόμματος για το θέμα.

Όπως τόνισε ο κ. Λαζαρίδης η ΝΔ ζητά πάγωμα των προσλήψεων για 3 χρόνια και εφαρμογή του θεσμού της εργασιακής εφεδρείας για τους οργανισμούς που καταργούνται ή συγχωνεύονται.

"Αν απολύσουμε μαζικά δημόσιους υπαλλήλους, πέρα από τα κοινωνικά προβλήματα το δημόσιο εξοικονομεί συνολικά το πολύ για κάθε υπάλληλο που παίρνει για παράδειγμα 1200 ευρώ, 125 ευρώ το μήνα για κάθε ένα που απολύει καθώς θα υπάρχουν πολλαπλασιαστικές συνέπειες για το κράτος, από μειωμένα έσοδα και κέρδη που θα φέρουν πρόσφατες απολύσεις, πρόσθετη μείωση εσόδων για το κράτος και πρόσθετη αύξηση των δαπανών.

Αν ο ίδιος υπάλληλος μπει στη λογική της εφεδρείας τότε το δημόσιο επωφελείται κατά 360 ευρώ, καθώς θα πληρώνεται με το 70% των αποδοχών του. Αυτός που θα είναι στην εφεδρεία αν βρει άλλη δουλειά θα πάψει να καλύπτεται από αυτό το καθεστώς.

Ευρωπαϊκά ταξίδια του προέδρου της ΝΔ

Στο Παρίσι θα βρίσκεται στις 7 Ιουνίου ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος θα συναντηθεί με τον Γάλλο Πρωθυπουργό Φρανσουά Φιγιόν.

Στις 22 του ίδιου μήνα ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας θα συναντηθεί με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο στις Βρυξέλλες, μια μέρα πριν τη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στα πλαίσιο των επαφών του με στελέχη της ΕΕ.

Την ίδια ώρα στα χέρια των κυρίων Μπαρόζο, Ρεν, Τρισέ, Ρομπάι, Γιούνκερ, Μαρτένς και Ντολ βρίσκεται το μεταφρασμένο πρόγραμμα της ΝΔ για την οικονομία που παρουσίασε ο κ. Σαμαράς πριν λίγες μέρες στο Ζάππειο.

Τηλεφωνική επικοινωνία Σαμαρά - αρχηγού ΕΛΑΣ

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον αρχηγό της ΕΛΑΣ Λευτέρη Οικονόμου είχε ο Αντώνης Σαμαράς για να τον συγχαρεί για τις τελευταίες επιτυχίες των αστυνομικών δυνάμεων.

Ο κ. Σαμαράς αναφέρθηκε συγκεκριμένα στη σύλληψη των Αφγανών για τη δολοφονία του 44χρονου στο κέντρο της Αθήνας, για τη σύλληψη των δολοφόνων των αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ στον Κηφισό και για τους αστυνομικούς που έδωσαν μάχη στην Πεύκη.

"Το τηλεφώνημα έγινε στον αρχηγό της αστυνομίας για τους άνδρες της ΕΛΑΣ και όχι στον υπουργό", δήλωσε με νόημα ο κ. Μιχελάκης επαναλαμβάνοντας το αίτημα του κόμματος για την ανάγκη παραίτησης του Χρήστου Παπουτσή.

"Οι αστυνομικοί χρειάζονται όμως στήριξη καθώς εργάζονται σκληρά υπό δύσκολες συνθήκες" τόνισε ο εκπρόσωπος της ΝΔ.

Θεόφιλος Μαυρόπουλος λέγεται ο τρομοκράτης του κώλου που συνελήφθη προχθές στην Πεύκη

http://static.madata.gr/files/PEYKIDRASTIS613_774163313.jpgΔόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα από το αρχηγείο της Αστυνομίας τα στοιχεία του 21χρονου, ο οποίος πυροβόλησε και τραυμάτισε τους δύο αστυνομικούς, ενώ τραυματίστηκε και ο ίδιος κατά την ένοπλη συμπλοκή που έγινε προχθές στη Πεύκη και έκτοτε νοσηλεύεται φρουρούμενος στον Ερυθρό Σταυρό.

Πρόκειται για τον Θεόφιλο Μαυρόπουλο του Αλέξανδρου και της Αλεξάνδρας, ο οποίος γεννήθηκε το 1990 στο Μαρούσι και σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομίας φέρεται να συνδέεται με την Οργάνωση "Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς".

Το παραπάνω προκύπτει από το γεγονός ότι τα δακτυλικά του αποτυπώματα ταυτίστηκαν με αποτυπώματα που είχαν βρεθεί στο διαμέρισμα της οδού Ελλησπόντου 53 στη Νέα Ιωνία Βόλου, όπου είχαν συλληφθεί οι τρεις καταζητούμενοι για την οργάνωση και δύο ακόμη άτομα, καθώς και στο διαμέρισμα της οδού Σαμπφούς 182 στην Καλλιθέα, όπου διενεργήθηκε έρευνα την ίδια ημέρα.

Γυφτιά και κόμπλεξ Μπουτάρη να μην καλέσει την ΤΕΔΚ σε σύσκεψη για τον Τουρισμό...

Να ζητήσει συγνώμη ο κ. Μπουτάρης ζητά με δήλωση του ο Βασ. Παπαγεωργόπουλος, με αφορμή τον αποκλεισμό της ΤΕΔΚ από σύσκεψη που συγκάλεσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης για τον τουρισμό...

Νέο ρεκόρ ΠΑΣΟΚ: Στις 1344 μ. το spread!!!

Νέο ιστορικό υψηλό καταγράφει το spread των ελληνικών δεκαετών ομολόγων την Παρασκευή, ξεπερνώντας το επίπεδο των 1.300 μονάδων βάσης, μετά τις εντεινόμενες ανησυχίες γύρω από την ελληνική κρίση.

Σύμφωνα με χθεσινά δημοσιεύματα του ξένου Τύπου, η διαχείριση του ελληνικού χρέους έχει προκαλέσει πονοκέφαλο και έντονες αντιπαραθέσεις στους κύκλους της Ε.Ε. και της ΕΚΤ, ενώ το Reuters αναφέρει ότι το επικρατέστερο σενάριο αυτή τη στιγμή είναι η εθελούσια διακράτηση των ελληνικών ομολόγων από τις τράπεζες για το διάστημα 2011-2014.

Εξάλλου, ο πρόεδρος της ΕΚΤ Jean Claude Trichet αντιτάχθηκε της ιδέας επιμήκυνσης του ελληνικού χρέους καθώς, όπως δήλωσε, εάν συμβεί αυτό η ΕΚΤ θα σταματήσει να δέχεται τα ελληνικά ομόλογα ως εγγυήσεις για την παροχή ρευστότητας στις τράπεζες.

Η ΕΚΤ «παίζει με τη φωτιά» αναφέρει η KBC, σχολιάζοντας τις δηλώσεις της νομισματικής αρχής για τις συνέπειες της αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους που, όπως λέει, ανοίγουν μέτωπο με τις πολιτικές αρχές.

«Η εξέλιξη θα μπορούσε να προκαλέσει πιο έντονη μεταβλητότητα στις αγορές, που θα μπορούσε με τη σειρά της να βλάψει τόσο τις οικονομίες της περιφέρειας, όσο και τα κρατικά ομόλογα των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, άρα γιατί όχι και το ευρώ;… τέτοιου είδους αντιπαραθέσεις ορισμένες φορές βγαίνουν εκτός ελέγχου.

Το ελληνικό spread βρίσκεται στις 1.341 μονάδες βάσης, με άνοδο 54,37 μ.β., ενώ ανοδικά κινούνται τα spreads και στην υπόλοιπη ευρωπαϊκή «περιφέρεια».

Αναλυτικά, το spread των πορτογαλικών τίτλων βρίσκεται στις 609 μ.β. (+8,43), των ισπανικών στις 234 (+6,13) και των ιταλικών στις 166 (+1,63). Ανοδικά στις 738 μονάδες βάσης κινείται και το spread των ιρλανδικών μονολόγων (+4,92 μ.β.).

Παράλληλα, ανοδικά κινούνται σήμερα και τα πενταετή ελληνικά CDS διαμορφούμενα στις 1.465 μ.β.

Πηγή:www.capital.gr

Οι Έλληνες μιλάνε ελληνικά και οι Φιλέλληνες... αγγλικά

Παραπομπή του Παύλου Ψωμιάδη της "Ασπίς Κάπιταλ" για απάτη και νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, ζητά ο εισαγγελέας

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg0Neky7cA1ftoxIBF1MyRflzHYNK9WPnnV8ybrltouYGPzTBCb1VpfUfn4F5q4Fud2Osm5z-13L_i6Hi6kK45o_S4rCsa9tUrtHjGUgcjDJSkcerfj8-sWVEtow6reuTif66OSK9ocw-0/s1600/psomiadis_pavlos.jpgΤην παραπομπή ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, του επιχειρηματία, υπεύθυνου της εταιρείας "Ασπίς Κάπιταλ" Παύλου Ψωμιάδη και μελών της οικογένειάς του, για κατηγορίες που αφορούν τα αδικήματα της απάτης και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, ζητά με πρότασή του στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών ο αρμόδιος εισαγγελέας.

Η υπόθεση αφορά την εξαπάτηση, σύμφωνα με μήνυσή τους, επενδυτών της "Ασπίς Κάπιταλ", οι οποίοι υποστηρίζουν ότι υπέστησαν συνολική ζημιά περίπου 46 εκατ. ευρώ.

Για την υπόθεση, ο Παύλος Ψωμιάδης κρίθηκε προφυλακιστέος τον περασμένο Δεκέμβριο από τον 6ο Τακτικό Ανακριτή. Ο εισαγγελέας με την πρότασή του ζητά από το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών να διατάξει την παράταση της προσωρινής κράτησης του επιχειρηματία.

Καρασμάνης για το μπάχαλο με τα "Σχέδια βελτίωσης"

http://www.report24.gr/wp-content/uploads/karasmanis.jpg«Η νέα παράταση, μέχρι τις 20 Ιουνίου, που έδωσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην υποβολή των επενδυτικών σχεδίων για τα Σχέδια Βελτίωσης, πιστοποιεί με τον πιο εύλογο τρόπο το ότι η υλοποίηση των επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό των αγροτικών εκμεταλλεύσεων της χώρας μας, όχι μόνο «καρκινοβατεί», αλλά κυριολεκτικά βρίσκεται στον «αέρα».

Παράλληλα, επιβεβαιώνει αυτό που εδώ και μήνες είχαμε επισημάνει, τόσο με αλλεπάλληλες δηλώσεις, αλλά και ερωτήσεις στη Βουλή: Την προχειρότητα, αλλά και την αδιαφορία με την οποία η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αντιμετωπίζουν ένα ιδιαίτερα κρίσιμο θέμα, όπως αυτό των επενδύσεων και μάλιστα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης.

Παρά τις τροποποιήσεις, τις οποίες έκανε η κυβέρνηση προ τριμήνου στην κοινή υπουργική απόφαση, μετά την αποκάλυψη από τη Ν.Δ. των αδυναμιών και των παραλείψεών της, εξακολουθεί και σήμερα να επικρατεί μια χαώδης κατάσταση σε βάρος των υποψήφιων επενδυτών-αγροτών, αφού:

* Το ηλεκτρονικό σύστημα, μέσω του οποίου υποχρεωτικά πρέπει να υποβάλλονται τα επενδυτικά σχέδια, συνεχίζει να υπολειτουργεί και να μην δέχεται αιτήσεις.

* Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα το θεσμικό πλαίσιο της προκήρυξης του προγράμματος.

* Παραμένουν αναπάντητα τα ερωτήματα όσον αφορά στη σύνταξη και υποβολή των φακέλων.

* Οι αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες δεν έχουν ενημερωθεί για το ακριβές περιεχόμενο της προκήρυξης και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που διέπουν το πρόγραμμα των Σχεδίων Βελτίωσης.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι, εδώ και ένα χρόνο, από τότε που εκδόθηκε η πρώτη υπουργική απόφαση για τα Σχέδια Βελτίωσης, να μην έχει υποβληθεί, εγκριθεί και ξεκινήσει να υλοποιείται ούτε μία επένδυση για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των αγροτικών εκμεταλλεύσεων. Έτσι, λοιπόν, αντιλαμβάνεται την ανάπτυξη η κυβέρνηση;»

Για καλά προετοιμασμένους μαθητές τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών και της Φυσικής

Για πολύ καλά προετοιμασμένους και εξασκημένους μαθητές ήταν τα σημερινά θέματα της Φυσικής (ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΔΩ), στην οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι της τεχνολογικής κατεύθυνσης.

Όπως σχολιάζουν μαθητές και καθηγητές, τα θέματα ήταν πάρα πολλά και ένας μαθητής που δεν είχε εξασκηθεί δεν θα μπορούσε να διαχειρισθεί το τρίωρο που είχε στη διάθεσή του για να τα αντιμετωπίσει σωστά.

Στα Αρχαία Ελληνικά (ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΔΩ), που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης, τα πράγματα ήταν λίγο καλύτερα, ωστόσο συνεχίστηκε η "παράδοση" των φετινών εξετάσεων που θέλει δυσκολότερα θέματα, απ΄ ό,τι ήταν τα περασμένα χρόνια.

Ιδιαίτερα το άγνωστο κείμενο, που ήταν από τον Ξενοφώντα, κρίνεται από τους φιλολόγους ως ένα από τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, ενώ το γνωστό δεν θα προβλημάτισε τους προετοιμασμένους μαθητές.

Όπως σχολιάζουν οι καθηγητές, η μέχρι τώρα επιλογή των θεμάτων οδηγεί σε πτώση των βάσεων σε πολλές σχολές, ενώ μέχρι στιγμής αυτή η πτώση εντοπίζεται κυρίως στην τεχνολογική κατεύθυνση και λιγότερο στην θεωρητική.

Οι υποψήφιοι θα επιστρέψουν στα θρανία των πανελλήνιων εξετάσεων τη Δευτέρα 23 Μαΐου και θα εξεταστούν: στα Λατινικά οι υποψήφιοι θεωρητικής κατεύθυνσης, στη Χημεία οι υποψήφιοι θετικής κατεύθυνσης, και οι υποψήφιοι τεχνολογικής κατεύθυνσης στην Ηλεκτρολογία (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής) και στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (κύκλος πληροφορικής και υπηρεσιών).

Ti θέλει να επι ο ποιητής Σάλλας: "Η επόμενη εβδομάδα είναι κρίσιμη για την οικονομία της χώρας"

http://cretanpatriot.files.wordpress.com/2010/07/3-septemvri-1974.jpg?w=300&h=170Δεν υπάρχει περιθώριο και πολυτέλεια χρόνου και οφείλουμε όλοι να κινηθούμε αποτελεσματικά, ανέφερε ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς Μιχάλης Σάλλας (στη φώτο τον βλέπετε στην εξαγγελία της ιδρυτικής διακήρυξης του ΠΑΣΟΚ την 3 Σεπτεμβρίου 1974), από το βήμα της γενικής συνέλευσης των μετόχων της Τράπεζας.

Η χώρα είναι αντιμέτωπη με το μεγάλο στοίχημα της μείωσης του ελλείμματος, της διαχείρισης του χρέους και πραγματοποίησης των διαρθρωτικών αλλαγών και πρέπει όλοι να εργαστούμε προς αυτήν την κατεύθυνση, σημείωσε και εκτίμησε ότι η επόμενη εβδομάδα είναι κρίσιμη για την οικονομία του τόπου. Θα ληφθούν σοβαρές αποφάσεις, οι οποίες θα αποτυπωθούν στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που πιστεύουμε ότι θα βγάλει τη χώρα από την κρίση, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς, Στ. Λεκκάκος, από την πλευρά του, τόνισε ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα έχει δείξει μεγάλη ανθεκτικότητα σήμερα, παρά τις αρνητικές συνέπειες που έχει υποστεί λόγω της δημοσιονομικής κατάστασης που χαρακτηρίζει τη χώρα, αλλά και της διαρροής που σημειώνεται εδώ και 1,5 χρόνο στις καταθέσεις.

Άδεια από τον υπουργό Άμυνας αναμένεται για να καταθέσει στην Προανακριτική για τα υποβρύχια ο πρώην γενικός διευθυντής Εξοπλισμών Γιάννης Σμπώκος

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTfpwu5YbzAWkPeIh31u7ONB_6UTBEtgDJKyFEofrXdLnxpY6Vp&t=1Με καθυστέρηση λίγης ώρας αναμένεται να ξεκινήσει η κατάθεση, στην Προανακριτική Επιτροπή που διερευνά την υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων, του πρώην γενικού διευθυντή της διεύθυνσης Εξοπλισμών, την περίοδο 1997-2000, Γιάννη Σμπώκου, μετά την νομική κάλυψη την οποία ζήτησε να έχει από τον υπουργό Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο.

Ήδη ο πρόεδρος της Προανακριτικής Επιτροπής Μάρκος Μπόλαρης έχει πάρει τηλεφωνικά «το πράσινο φως», από τον Ευάγγελο Βενιζέλο και αναμένει από στιγμή σε στιγμή και την έγγραφη συγκατάθεση του.

Ο κ. Σμπώκος, σε επιστολή του προς τον πρόεδρο της Προανακριτικής Επιτροπής, επικαλείται άρθρο του κώδικα ποινικής δικονομίας αλλά και του κανονισμού της Βουλής που δεν του επιτρέπουν να αποκαλύψει στρατιωτικό μυστικό, η διπλωματικό ή μυστικό ή μυστικό που αφορά την ασφάλεια του κράτους εκτός αν δώσει ο αρμόδιος υπουργός την άδεια.

Ο κ. Μπόλαρης επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον κ. Βενιζέλο ενώ ταυτόχρονα του ίο απέστειλε και έγγραφο σημείωμα με το οποίο η Προανακριτική Επιτροπή ζητεί να δοθεί στον κ. Σμπώκο άδεια ώστε να καταθέσει.

Να σημειωθεί ότι το ίδιο είχε συμβεί και το 2004 στην Προανακριτική Επιτροπή που διερευνούσε την υπόθεση των ΤΟR, όταν και πάλι ο πρώην γενικός διευθυντής Εξοπλισμών είχε πάρει άδεια από τον τότε υπουργό Άμυνας Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο προκειμένου να καταθέσει.

Εν τω μεταξύ, νέο υπόμνημα, με το οποίο δηλώνει Βρετανός υπήκοος, απέστειλε προς τον πρόεδρο της Προανακριτικής Επιτροπής Μάρκο Μπόλαρη ο εφοπλιστής Μιχαήλ Ματαντός.

Μετά τη δεύτερη κλήτευση του από την Επιτροπή για να καταθέσει ο κ. Ματαντός, δια του συνηγόρου του Αλέξανδρου Λυκουρέζου, απάντησε με νέο υπόμνημα, δηλώνοντας ότι είναι Βρετανός υπήκοος και μόνιμος κάτοικος Λονδίνου. Ταυτόχρονα τονίζει ότι έχει καταθέσει στις γερμανικές εισαγγελικές αρχές τρεις φορές τον Οκτώβριο του 2010.

Να σημειωθεί ότι οι καταθέσεις του κ Ματαντού μεταφράζονται στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών και η Επιτροπή αναμένεται να τις έχει αρχές της επόμενης εβδομάδας.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Ματαντός φέρεται να έχει περάσει μέσα από τις εταιρίες του μεγάλο μέρος από τις πληρωμές που κατέληξαν στην Ελλάδα, ενώ έχει καταθέσει ως ύποπτος τελέσεως αξιόποινων πράξεων, σχετικά με την υπόθεση της επίδικης σύμβασης στην εισαγγελία Μονάχου, και είχε κατονομάσει άλλον έλληνα επιχειρηματία ως εμπλεκόμενο στο μοίρασμα της μίζας.

Νέο "παράθυρο" στο σύμπαν: Σχεδιάζεται το νέο φιλόδοξο ευρωπαϊκό υπόγειο ευρωπαϊκό τηλεσκόπιο βαρυτικών κυμάτων "Αϊνστάϊν"

http://www.physics.adelaide.edu.au/optics/res/im/aeriala.jpgΜια νέα εποχή, αν όχι μια επανάσταση, στην αστρονομία έρχεται ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίησή της, καθώς οι Ευρωπαίοι επιστήμονες, με επικεφαλής ερευνητές του CERN, παρουσίασαν τα σχέδια ενός νέου τελευταίας τεχνολογίας τηλεσκοπίου, το οποίο για πρώτη φορά θα είναι σε θέση να κάνει απευθείας ακριβείς παρατηρήσεις και μετρήσεις των βαρυτικών κυμάτων, των ασύλληπτων μέχρι σήμερα προβλεπόμενων αναταράξεων στον ιστό του χωροχρόνου, καθώς και των πηγών προέλευσής τους.

Σύμφωνα με τη γενική θεωρία σχετικότητας του "Αϊνστάιν" (εξ ου και η ονομασία του σχεδιαζόμενου παρατηρητηρίου), τα βαρυτικά κύματα δημιουργούνται στο σύμπαν από μεγάλα κοσμικά συμβάντα, όπως το αρχικό "Μπιγκ Μπανγκ", οι μαύρες τρύπες και οι εκρήξεις σούπερ-νόβα.

Το νέο τηλεσκόπιο, που αναμένεται να είναι έτοιμο γύρω στο 2025, με αρχικό προϋπολογιζόμενο κόστος 790 εκατ. ευρώ - 1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το "Science" και το "Physics World", θεωρείται τρίτης γενιάς, όσον αφορά την αναζήτηση των κυμάτων της βαρύτητας. Θα είναι 100 φορές πιο ακριβές από τα υπάρχοντα ανάλογα όργανα ανίχνευσης. Θα διαθέτει δύο τεράστιους βραχίονες, συνδεδεμένους υπό γωνία μεταξύ τους, μήκους δέκα χιλιομέτρων ο καθένας, που -με τη βοήθεια ακτίνων λέιζερ- θα συλλαμβάνουν τις ανεπαίσθητες μεταβολές (πολύ μικρότερες από το μέγεθος ενός ατομικού πυρήνα), οι οποίες προκαλούνται από ένα διερχόμενο βαρυτικό κύμα.

Η πρώτη γενιά αυτών των ανιχνευτών (GEO600, LIGO, Virgo, TAMA) κατασκευάστηκε πριν από λίγα χρόνια, ενώ η δεύτερη γενιά (Advanced LIGO και Advanced Virgo), που ήδη κατασκευάζεται, αναμένεται να κάνει την πρώτη άμεση ανίχνευση των βαρυτικών κυμάτων, π.χ. από ένα ζεύγος μαύρων τρυπών ή από ταχέως περιστρεφόμενα άστρα νετρονίων. Όμως ακόμα και αυτά τα δεύτερης γενιάς όργανα δεν θεωρούνται αρκετά ευαίσθητα για να κάνουν ακριβείς αστρονομικές μετρήσεις των πηγών βαρυτικών κυμάτων, για αυτό το λόγο προκύπτει η ανάγκη να σχεδιαστεί από τώρα ένα ακόμα πιο εξελιγμένο τηλεσκόπιο τρίτης γενιάς, όπως θα είναι το "Αϊνστάιν".

Μετά από τριετή μελέτη, με τη συμμετοχή άνω των 200 ευρωπαίων επιστημόνων, προέκυψαν τα σχέδια το τηλεσκόπιο, το οποίο θα κατασκευαστεί σε τοποθεσία που δεν έχει επιλεγεί ακόμα, σε τούνελ βάθους 100 έως 200 μέτρων για να μειωθούν οι συνέπειες των σεισμικών κυμάτων της Γης. Το νέο παρατηρητήριο θα μπορεί να λειτουργεί ακόμα και σε πολύ χαμηλές συχνότητες (1 - 100 Hz), καλύπτοντας πλέον όλη τη γκάμα βαρυτικών συχνοτήτων (1 Hz - 10 kHz) που μπορεί να μετρηθεί στον πλανήτη μας.

Το νέο τηλεσκόπιο θα συμπληρώσει τις παρατηρήσεις των άλλων ειδών τηλεσκοπίων που μελετούν το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα (ραδιοκύματα, ορατό φως, ακτίνες-γ, ακτίνες-Χ κ.α.), καθώς και τα σωματίδια υψηλής ενέργειας που μεταφέρει η κοσμική ακτινοβολία (αστροσωματιδιακή αστρονομία). Το έργο χρηματοδοτούν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το CERN και 17 χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, η Βρετανία και η Ρωσία.

Ισπανία: Το κίνημα των διαδηλωτών θα αγνοήσει την απαγόρευση των διαδηλώσεων για αύριο Σάββατο, παραμονή των τοπικών και περιφερειακών εκλογών

http://www.friendlyrentals.com/FR_imgs/blog/puerta-del-sol.jpgΝεαροί διαδηλωτές που ζητούν τη μεταρρύθμιση του πολιτικού συστήματος στην Ισπανία δήλωσαν ότι θα αγνοήσουν την απαγόρευση των διαδηλώσεων, οι οποίες, στη διάρκεια της νύχτας, κηρύχτηκαν παράνομες από την εθνική εκλογική επιτροπή.

Οι επονομαζόμενοι από τον ισπανικό Τύπο "Αγανακτισμένοι", που διαμαρτύρονται για την ανεργία και τα αυστηρά μέτρα λιτότητας, διαδηλώνουν επί πέντε μέρες σε κεντρικές πλατείες πολλών ισπανικών πόλεων.


Η εκλογική επιτροπή, η οποία είναι επιφορτισμένη με τη διοργάνωση των τοπικών και περιφερειακών εκλογών της Κυριακής, ανακοίνωσε ότι είναι παράνομες οι πολιτικές συγκεντρώσεις το Σάββατο, παραμονή των εκλογών, καθώς είναι μία "ημέρα στοχασμού".

Ορισμένοι διαδηλωτές δεσμεύτηκαν ότι δεν θα μετακινηθούν από την Πουέρτα ντελ Σολ στην κεντρική Μαδρίτη, όπου χιλιάδες άνθρωποι διανυκτέρευσαν σε σκηνές ή στο ύπαιθρο.

"Αν η αστυνομία έρθει με γκλομπς να μας χτυπήσει, αυτό θα είναι πολύ άσχημο," είπε ένας νεαρός άνδρας.

Άλλοι εκπρόσωποι των διαδηλωτών είπαν ότι το κίνημά τους θα λάβει αργότερα σήμερα απόφαση για το τι θα πράξει.

Οι διαδηλωτές δεσμεύτηκαν να αγνοήσουν την απαγόρευση και στη Βαρκελώνη, τη Σαραγόσα, την Πάλμα ντε Μαγιόρκα και άλλες πόλεις όπου στη διάρκεια της νύχτας κατέλαβαν κεντρικές πλατείες.

Το κίνημα έχει γίνει γνωστό ως M-15, σε μία αναφορά στις 15 Μαϊου, όταν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους σε περισσότερες από 50 ισπανικές πόλεις.

Το κίνημα κάνει έκκληση για μία ριζική μεταρρύθμιση του πολιτικού συστήματος της χώρας, που οι διαδηλωτές περιγράφουν ως διεφθαρμένο καθώς ευνοεί μόνο τα δύο μεγάλα κόμματα και υπακούει στο συμφέρον των τραπεζών και του κεφαλαίου.

Το κίνημα εμφανίστηκε στο Ίντερνετ πριν από μερικούς μήνες, ως επακόλουθο της οικονομικής κρίσης στη χώρα, που εκτόξευσε το ποσοστό της ανεργίας στο 20%.

Οι διαδηλώσεις συνεχίζονται έκτοτε και χιλιάδες άνθρωποι πραγματοποίησαν πορείες σε πολλές πόλεις χθες το βράδυ. Μέχρι στιγμής οι πορείες ήταν ειρηνικές.

"Όταν πλησίασε η αστυνομία, τους είπαμε ότι τα αιτήματά μας αφορούν κι εκείνους γιατί κι εκείνοι έχουν χαμηλούς μισθούς και δάνεια που πασχίζουν να ξεχρεώσουν," είπε ο Κάρλος Παρέδες, εκπρόσωπος του κινήματος.

Εκπρόσωποι της κυβέρνησης και κομματικοί ηγέτες κάλεσαν τους διαδηλωτές να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους με την ψήφο τους. Το κίνημα, ωστόσο, καταγγέλλει όλα τα κόμματα και δεν συντάσσεται με κανένα.

Την Κυριακή οι Ισπανοί θα εκλέξουν 8.116 τοπικά συμβούλια και 13 από τις 17 περιφερειακές κυβερνήσεις. Οι βουλευτικές εκλογές είναι προγραμματισμένες για τον Μάρτιο του 2012.

Οι Σοσιαλιστές του πρωθυπουργού Χοσέ Λουίς Ροντρίγκες Θαπατέρο αναμένεται να υποστούν βαριά ήττα από τους αντιπολιτευόμενους συντηρητικούς κατά την εκλογική αναμέτρηση της Κυριακής.

Νέα στοιχεία επιβεβαιώνουν την ύπαρξη της «σκοτεινής» ενέργειας - Νέο διαστημικό όργανο παρατήρησης της «σκοτεινής» ύλης και της αντιύλης

http://www.desy.de/sites2009/site_www-desy/content/e409/e69110/e4948/e4950/e5219/e5220/Materie_stoesst_auf_Antimaterie_ger.jpgΤα πρώτα αποτελέσματα μιας νέας μεγάλης αστρονομικής έρευνας επιβεβαιώνουν, χάρη σε μια νέα επιστημονική τεχνική, ότι υπάρχει όντως η μυστηριώδης σκοτεινή ενέργεια, που συνιστά περίπου τα τρία τέταρτα (72% έως 74%) του σύμπαντος και η οποία εξηγεί γιατί αυτό φαίνεται να επεκτείνεται συνεχώς με επιταχυνόμενο ρυθμό.

Η επιβεβαίωση έρχεται μετά την τετραετή μελέτη περισσότερων από 200.000 γαλαξιών στο πλαίσιο της λεγόμενης έρευνας “WiggleZ Dark Energy Survey” και θα παρουσιαστεί από μια διεθνή ομάδα αστρονόμων σε δύο ξεχωριστές επιστημονικές δημοσιεύσεις στο περιοδικό “Monthly Notices” της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρίας της Βρετανίας, σύμφωνα με το BBC.

Οι 26 επιστήμονες από 14 διαφορετικούς ερευνητικούς φορείς, με επικεφαλής τον καθηγητή Μάικλ Ντρινκγουότερ της Φυσικομαθηματικής Σχολής του αυστραλιανού πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ, «κοιτώντας» μέχρι οκτώ δισεκατομμύρια χρόνια στο παρελθόν, ανέλυσαν τον τρόπο κατανομής των γαλαξιών στο σύμπαν, καθώς επίσης το πόσο γρήγορα οι ομάδες γαλαξιών έχουν σχηματιστεί στο πέρασμα του χρόνου. Μέσα από το συνδυασμό αυτών των παρατηρήσεων και των σχετικών μετρήσεων, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι πράγματι υπάρχει η σκοτεινή ενέργεια, που όμως ακόμα κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς είναι, παρόλο που η ιδέα της προτάθηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του ΄90.

Για να ερμηνεύσουν την επέκταση του σύμπαντος, οι αστροφυσικοί έπρεπε είτε να αναθεωρήσουν την θεωρία γενικής σχετικότητας του Αϊνστάιν, είτε να αποδεχτούν ότι στο σύμπαν είναι πανταχού παρούσα μια νέα μορφή ενέργειας, που προκαλεί τη συνεχή επέκτασή του και άρα την απομάκρυνση των γαλαξιών μεταξύ τους. Σήμερα, οι περισσότεροι επιστήμονες αποδέχονται ότι η σκοτεινή ενέργεια αποτελεί ένα είδος «κοσμολογικής σταθεράς», μια ιδέα που είχε προτείνει ο Αϊνστάιν και αργότερα την απέρριψε, θεωρώντας την το μεγαλύτερο λάθος του (μάλλον…λανθασμένα).

Εκτός από τη σκοτεινή ενέργεια (72%-74%) και την κοινή ορατή ύλη (4%), υπάρχει η επίσης μυστηριώδης σκοτεινή ύλη, που αποτελεί το υπόλοιπο 22 έως 24% περίπου του σύμπαντος και δεν εκπέμπει, ούτε αντανακλά το ορατό φως, γι’ αυτό πήρε το όνομά της.

Μια σημαντική εξέλιξη για την μελέτη της σκοτεινής ύλης είναι το νέο πανάκριβο επιστημονικό όργανο Άλφα Μαγνητικό Φασματόμετρο (AMS), που μόλις εγκατέστησαν οι αστροναύτες του διαστημικού λεωφορείου “Endeavour” στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Το νέο όργανο, κόστους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων και βάρους 7,5 τόνων, έχει ως στόχο να «δει» την ύλη του σύμπαντος που δεν μπορεί να δει κανένα άλλο τηλεσκόπιο μέχρι σήμερα.

Το AMS, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», κατά την επόμενη δεκαετία τουλάχιστον, θα συλλαμβάνει τα σωματίδια υψηλής ενέργειας της κοσμικής ακτινοβολίας, αναζητώντας έτσι απτά ίχνη σκοτεινής ύλης, αντιύλης και άλλων «εξωτικών» φυσικών φαινομένων. Οι επιστήμονες ευελπιστούν ότι το όργανο θα φέρει μια επανάσταση στην αστροφυσική και την αστρονομία, ανάλογη με εκείνη του τηλεσκοπίου «Χαμπλ».

Το AMS διαθέτει ένα πανίσχυρο μαγνήτη που διοχετεύει τις κοσμικές ακτίνες στους ανιχνευτές-αισθητήρες του, ώστε να «διαβάσουν» τα ενεργειακά φορτία τους, τα ενεργειακά επίπεδά τους και άλλες πληροφορίες, τις οποίες θα μεταβιβάζει στη Γη. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή του οργάνου απαίτησε σχεδόν δύο δεκαετίες και τη συμμετοχή περισσότερων από 600 φυσικών και άλλων επιστημόνων από 16 χώρες, υπό τον συντονισμό του αμερικανού καθηγητή Σάμιουελ Τσάο Τσουνγκ Τινγκ.

http://arxiv.org/abs/1105.2862 και http://arxiv.org/abs/1104.2948

Μόνο ο Βέλιτς το έχει αποδείξει...

Η αλήθεια είναι πως ο Παναθηναϊκός πλέον αναγκάζεται να μπει σε μια παρατεταμένη μείωση του μπάτζετ του... Ο μόνος που μπορεί να φτιάξει ομάδα με λίγα λεφτά είναι ο Βέλιτς και θα αναλύσω το γιατί...


Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com

Κολοσσιαία ζημιά της Tepco εξαιτίας του πυρηνικού σταθμού στη Φουκουσίμα, αποχώρηση του προέδρου της εταιρίας

http://www3.nhk.or.jp/daily/english/update/images/20_04_v_s.jpgΗ ιαπωνική ηλεκτρική εταιρεία Tokyo Electric Power (Tepco) ανακοίνωσε σήμερα καθαρή ζημιά ρεκόρ ύψους σχεδόν 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το οικονομικό έτος που έληξε το Μάρτιο καθώς και ότι θα αντικαταστήσει τον επικεφαλής της, εξαιτίας του πολύ σοβαρού πυρηνικού δυστυχήματος στη Φουκουσίμα.

Στο τέλος του οικονομικού έτους που διήρκεσε από τον Απρίλιο 2010 ως το Μάρτιο 2011, η Tepco σημείωσε καθαρή ζημιά 1.247,35 δισεκατομμυρίων γεν (10,9 δισεκατομμύρια ευρώ), τη χειρότερη που έχει ποτέ καταγράψει μη χρηματοπιστωτικός ιαπωνικός όμιλος.

Η Tepco υποχρεώθηκε να συνυπολογίσει τις μαζικές υποτιμήσεις του ενεργητικού της μετά την αιφνίδια και οριστική διακοπή της λειτουργίας τουλάχιστον τεσσάρων από τους έξι αντιδραστήρες του πυρηνικού σταθμού της Φουκουσίμα Νταϊίτσι (αριθμός 1), που επλήγη από τον τρομερό σεισμό και το γιγάντιο τσουνάμι της 11ης Μαρτίου.

Πριν από το δυστύχημα, η Tepco ήλπιζε ότι θα τελείωνε το περασμένο οικονομικό έτος με καθαρό κέρδος 110 δισεκατομμυρίων γεν (σχεδόν ένα δισεκατομμύριο ευρώ).

Ο όμιλος, ο οποίος θα λάβει κρατική υποστήριξη για να αποζημιώσει τα θύματα αυτής της καταστροφής, δεν είναι σε θέση να προβεί σε οικονομικές προβλέψεις για τους ερχόμενους μήνες, καθώς η κατάσταση στον πυρηνικό σταθμό είναι αδύνατο να σταθεροποιηθεί πριν από τουλάχιστον ένα εξάμηνο.

Εξάλλου, η Tepco ανακοίνωσε ότι ο σημερινός επικεφαλής της, ο Μασατάκα Σιμίζου, θα αποχωρήσει και θα αντικατασταθεί από τον Τοσίο Νισιζάουα. Η σχετική απόφαση πρόκειται να επικυρωθεί κατά τη γενική συνέλευση των μετόχων, η οποία προβλέπεται να διεξαχθεί στα τέλη Ιουνίου.

Σταμάτης Κριμιζής: Από το ρουκετοπόλεμο στο Βροντάδο της Χίου, στις ... ρουκέτες της NASA

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/50263_126405579042_4205103_n.jpgΌταν παιδί ακόμη συμμετείχε, κάθε Πάσχα, στο ρουκετοπόλεμο στο Βροντάδο της Χίου, κανείς δεν φανταζόταν ότι κάποια ημέρα ο γιος του Μικέ, του «Αμερικάνου», θα κατασκευάζει ρουκέτες, όχι σαν και αυτές που έφταναν μέχρι την απέναντι ενορία, αλλά σαν αυτές που ταξιδεύουν και στους εννέα πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος!

Το επίτευγμα αυτό, άλλωστε, είναι που καθιστά το Σταμάτη Κριμιζή (περί ου ο λόγος) το μοναδικό επιστήμονα στον κόσμο που μπορεί να υπερηφανεύεται για αυτή την κατάκτηση.

Έχοντας καταξιωθεί διεθνώς, ακόμη και σήμερα, στα 73 του χρόνια, εξακολουθεί ενεργά να ασχολείται με τις πρωτοποριακές του έρευνες και εφαρμογές στη NASA. Νιώθει δε, τα ίδια σκιρτήματα σε κάθε νέα ανακάλυψη, που τον συνεπαίρνει, όπως και στη δεκαετία του ΄60, όταν έκανε τα πρώτα του βήματα στο ανεξερεύνητο, τότε ακόμη, μαγικό κόσμο του διαστήματος.

Το βιογραφικό του μακροσκελές, όπως και ο κατάλογος με τις τιμητικές διακρίσεις που έχει λάβει: Πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Αστροναυτικής, επίτιμος διευθυντής στον Τομέα Διαστήματος του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Φυσικής του πανεπιστημίου Johns Hopkins (Τζον Χόπκινς) των ΗΠΑ, Εθνικός Εκπρόσωπος της Ελλάδας στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA), μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, είναι μερικές μόνο από τις ιδιότητες του επιφανούς επιστήμονα.

Όχι τυχαία, το 1999 η Διεθνής Αστρονομική Ένωση (I.A.U.) έδωσε το όνομα του σε έναν αστεροειδή («8323 Krimigis»), ο οποίος βρίσκεται σε ελλειπτική τροχιά, μεταξύ του Άρη και του Δία.

Το 2002, στο Παγκόσμιο Συνέδριο Διαστήματος, του απονεμήθηκε το Βραβείο Διαστημικής Επιστήμης Cospar, η ανώτερη τιμή που δίνεται από τη διεθνή διαστημική επιστημονική κοινότητα. Έχει τιμηθεί, επίσης, δύο φορές με το χρυσό μετάλλιο της NASA (1981, 1986) και με διάφορα διπλώματα για εξαιρετική επιστημονική επίτευξη, αλλά και από άλλες Διαστημικές Εταιρείες.

Η Ελλάδα τον τίμησε το 1995 με το Χρυσό Σταυρό του Ταξιάρχη του Φοίνικος.

· Στην προεδρία του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας- Στόχος ένα στρατηγικό σχέδιο, με ορίζοντα δεκαετίας

Το Σεπτέμβριο του 2010, ο ακαδημαϊκός Σταμάτης Κριμιζής πρόθυμα δέχτηκε να συνδράμει την πατρίδα, προσφέροντας τις υπηρεσίες του ως πρόεδρος του νεοσύστατου Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΣΕΤ), μια υπόθεση εξίσου δύσκολη, αν όχι και δυσκολότερη, σε σχέση με την επιστημονική του δράση, όπως δηλώνει ο ίδιος, χαριτολογώντας, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Φύση αισιόδοξη, ο Σταμάτης Κριμιζής πιστεύει ότι, εφόσον υπάρχει πολιτική βούληση, που στην παρούσα φάση είναι δεδομένη, μπορεί να εκπονηθεί και να εφαρμοστεί ένα στρατηγικό σχέδιο, με ορίζοντα δεκαετίας, ώστε να δοθεί, μέσω της έρευνας και της καινοτομίας, η πολυπόθητη επιτάχυνση στην ανάπτυξη και την ευημερία.

«Αυτό, βέβαια, δεν είναι θέμα μόνο της παρούσης, αλλά και των επόμενων κυβερνήσεων, διότι μιλάμε για στρατηγικό σχέδιο, με δεκαετή ορίζοντα», επισημαίνει ο κ. Κριμιζής, τονίζοντας ότι «αν δεν υπάρξει αξιοκρατία και αυτό που ισχύει είναι το ποιον ξέρεις, και όχι το τι ξέρεις, αυτή η χώρα θα βουλιάξει».

Επισημαίνει, ακόμη, ότι τα κονδύλια, που προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ) πρέπει να απορροφηθούν σωστά. Αυτό, άλλωστε, είναι και το μέλημα των μελών του ΕΣΕΤ, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι καθηγητές από πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού.

«Προς το παρόν έχουμε μια πολύ καλή ανταπόκριση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και είναι αποτελεσματική η συνεργασία μας. Πρεσβεύουμε την αξιοκρατία και την τήρηση διεθνών διαδικασιών και μέχρι τώρα η υπουργός έχει δεχτεί όλες τις εισηγήσεις που έχουμε κάνει, ως συμβούλιο», θα μας πει.

· Τα πρώτα σωστά βήματα

Στους εννέα μήνες λειτουργία της ΕΣΕΤ, έχουν γίνει τα πρώτα σωστά βήματα, υποστηρίζει ο κ. Κριμιζής. Διορίστηκαν διευθυντές στα ερευνητικά κέντρα, κάτι το οποίο εκκρεμούσε πάνω από χρόνο, όπως και η επιλογή διευθυντών των Ερευνητικών Ινστιτούτων, αλλά και η σύσταση ειδικών επιτροπών, που θα εξετάζουν νεοϊδρυθέντα ερευνητικά κέντρα.

Ανακοινώθηκε, επίσης, από την υπουργό Άννα Διαμαντοπούλου, το πρόγραμμα «Αριστεία», για τη χρηματοδότηση των ερευνητών υψηλού επιπέδου από την Ελλάδα, που είναι πολλοί, όπως μας διαβεβαιώνει.

«Το θέμα είναι η έρευνα να είναι αποτελεσματική και να συνδέεται με την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν καινούργιες εταιρείες, που θα εκμεταλλευτούν τα προϊόντα της έρευνας, ώστε να μπορέσουμε να πάμε σε μια κατεύθυνση ανοδική, στην οικονομία», σημειώνει ο κ. Κριμιζής.

Εκφράζει, όμως, ανησυχία από το γεγονός ότι πολλοί νέοι άνθρωποι, «ανήσυχα μυαλά», τους οποίους απολύτως χρειάζεται αυτή η χώρα για να προοδεύσει, φεύγουν από την Ελλάδα.

Πολύ εύστοχη, θεωρεί την επιλογή της υπουργού Παιδείας, να διορίσει νέο γενικό γραμματέα Έρευνας και Τεχνολογίας τον Κώστα Κοκκινοπλίτη, ένα άτομο με εμπειρία στη διοίκηση. Σε συνεργασία μαζί του, ελπίζει, μέχρι το φθινόπωρο να έχουν ξεπεραστεί οι δυσκολίες και να δοθεί ένα πρώτο σχέδιο του στρατηγικού σχεδιασμού.

· «Αχίλλειος πτέρνα» του ελληνικού κράτους, η γραφειοκρατία

Τα μέλη του ΕΣΕΤ, από την πρώτη κιόλας συνεδρίαση, το Σεπτέμβριο του 2010, ζήτησαν από την ηγεσία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογία να τους δοθούν τα απαραίτητα δεδομένα.

«Δεν προσπαθούμε να καινοτομήσουμε, αλλά να εφαρμόσουμε αρχές και μεθόδους και χρηστή διοίκηση, όπως γίνεται στις άλλες χώρες», επισημαίνει.

«Απεδείχθη ότι τα δεδομένα, στην πραγματικότητα, ήταν …δυσεύρετα, δεν μπορούσαν να μας δοθούν σε εύλογο χρόνο και ως εκ τούτου καθυστερεί η εκπόνηση του στρατηγικού πλαισίου. Υπάρχει μια κατάσταση που ζητάει το υπουργείο από τα ερευνητικά κέντρα, με δεδομένα για το μισθολόγιο, την παραγωγικότητα κλπ. Ορισμένα κέντρα ή δεν τα έχουν ή δεν τα δίνουν», σημειώνει.

Ο Σταμάτης Κριμιζής μιλάει, ακόμα, για πολλές καταφανείς, όπως τις ονομάζει, δυσκινησίες, για πρωτοφανείς μέθοδοι ιδρύσεως κέντρων, στα οποία υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός διοικητικού προσωπικού, δίχως ερευνητές.

«Αυτό είναι ανήκουστο. Τα πρωτοφανή αυτά φαινόμενα είναι πολλά και δεν περιορίζονται μόνο στον τομέα της έρευνας και της τεχνολογίας, είναι σε όλη την επικράτεια και στον τρόπο διοίκησης του ελληνικού κράτους», υπογραμμίζει.

Πάντως, ο επιφανής επιστήμονας με ικανοποίηση διαπιστώνει μια θετική αλλαγή νοοτροπίας, τουλάχιστον στις συζητήσεις που έχει με την υπουργό Παιδείας, την υφυπουργό, τους γενικούς γραμματείς.

«Καταλαβαίνουν το βάθος της κρίσης, πιστεύουν ότι χρειάζεται αξιοκρατία και ουδέποτε προσπάθησαν να μας επηρεάσουν για το Α ή Β άτομο. Αλλά, ας μη ξεχνάμε ότι η εκτελεστική εξουσία εξαρτάται από τη γραφειοκρατία. Η Αχίλλειος πτέρνα του ελληνικού κράτους, που είναι η δημόσια διοίκηση, χρειάζεται αναδιάρθρωση».

Παρ΄ όλα αυτά ο Σταμάτης Κριμιζής είναι αισιόδοξος.

«Όταν έχεις κάνει έρευνα στο διάστημα, όπως έκανα σε όλη μου τη ζωή, αν δεν είσαι αισιόδοξος ότι τα μηχανήματα που σχεδιάζεις θα λειτουργήσουν, τότε δεν μπορείς να είσαι σε αυτή τη γραμμή εργασίας. Αλλά, άλλο είναι να είσαι αισιόδοξος χωρίς λόγο, και άλλο να έχεις κάνει την προετοιμασία, να έχεις επιλέξει τους ανθρώπους που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν και τους οποίους εμπιστεύεσαι ότι θα κάνουν τη δουλειά που χρειάζεται. Αυτό είναι το βασικό», επισημαίνει.

Από το Βροντάδο της Χίου στην πρωτοπορία της NASA

Έχοντας ολοκληρώσει τη μέση εκπαίδευση στη Χίο, σε ηλικία 19 ετών, ο Σταμάτης Κριμιζής φεύγει για σπουδές στην Αμερική. Το 1961 πήρε το πτυχίο της Φυσικής από το πανεπιστήμιο της Μινεσότα, όπου είχε την τύχη να συναντήσει τον καθηγητή James Van Allen (Τζέιμς Βαν Άλεν). Ο επιφανής επιστήμονας ξεχώρισε τον Έλληνα φοιτητή, μετά τη δημοσίευση της «θεωρίας διάχυσης πρωτονίων από ηλιακές εκρήξεις», που έγινε γνωστή στην επιστημονική κοινότητα ως «Krimigis Diffusion Model».

«Ο Βαν Άλεν, που ανακάλυψε τις ραδιενεργούς ζώνες γύρω από τη γη και είχε κάνει τον πρώτο αμερικανικό δορυφόρο, με κάλεσε να κάνω μεταπτυχιακή εργασία μαζί του. Υπό τη δική του επίβλεψη απέκτησα Διδακτορικό Δίπλωμα Διαστημικής Φυσικής», θυμάται με συγκίνηση ο Σταμάτης Κριμιζής.

«Ήταν μια ατμόσφαιρα ιδιαίτερα συναρπαστική. Μαζί του, άλλωστε, εργάστηκα στο πρόγραμμα της NASA ‘Mariner 4’, που ήταν και η πρώτη αποστολή στον πλανήτη Άρη, το 1964», μας λέει.

Σταδιοδρόμησε ως καθηγητής της Σχολής Φυσικής και Αστρονομίας στο Πανεπιστήμιο της Aϊόβα. Το 1968 ανέλαβε την ηγεσία της Ομάδας Διαστημικής Φυσικής και Διαστημικών Οργάνων στο Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Φυσικής (Applied Physics Laboratory) του πανεπιστημίου Johns Hopkins. Εν τω μεταξύ, είχε επιλεγεί από τη NASA ως επικεφαλής ερευνητής επιστημονικής ομάδας για την κατασκευή μετρητών ηλιακής και μαγνητοσφαιρικής ακτινοβολίας (διαστημόπλοια IMP 7 και 8).

Εξελέγη επανειλημμένως από τη NASA ως επικεφαλής ερευνητής πολλαπλών επιστημονικών ομάδων για το σχεδιασμό και την κατασκευή συσκευών για τα πρωτοποριακά της διαστημόπλοια στην εξερεύνηση του πλανητικού μας συστήματος: τα «Voyager-1» και «Voyager-2», που ουσιαστικά «ξανάγραψαν» τα βιβλία της Αστρονομίας για τον Δία, τον Κρόνο, τον Ουρανό και τον Ποσειδώνα, το «Galileo», το «Cassini», που είναι σε τροχιά γύρω από τον Κρόνο, από το 2004, και πολλά άλλα.

"Είναι καταπληκτικό ότι ένα διαστημόπλοιο, που ήταν σχεδιασμένο να ταξιδέψει μόνο για τέσσερα χρόνια, εξακολουθεί, μετά από 33 ολόκληρα χρόνια να λειτουργεί και να λαμβάνουμε, καθημερινώς, δεδομένα", λέει ο καταξιωμένος επιστήμονας, για το Voyager, που εκτοξεύτηκε το 1977 και μας πληροφορεί ότι τον επόμενο μήνα στο περιοδικό "Νature" θα δημοσιευτεί μελέτη σχετικά με τελευταία ανακάλυψη του Voyager.

Είναι μοναδικό να ακούς τον καθηγητή Σταμάτη Κριμιζή να μιλάει για τα διαστημόπλοιά του που ταξιδεύουν, όπως το New Horizons (Νέοι Ορίζοντες), που κατευθύνεται στον Πλούτωνα, ο οποίος, δυστυχώς, όπως λέει, υποβιβάστηκε σε νάνο-πλανήτης. Θα φτάσει στον προορισμό του στις 14 Ιουλίου του 2015.

Αλλά και για την κατασκευή διαστημικών αποστολών που του ανέθεσε και πάλι η NASA, σε διάφορους πλανήτες και άλλα ουράνια σώματα του ηλιακού μας συστήματος, όπως το Near, το οποίο εξερεύνησε και προσεδαφίσθηκε στο αστεροειδές "Έρως", σε απόσταση 200 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τη γη, στις 12 Φεβρουαρίου του 2001.

Με το Messenger για πρώτη φορά στον Ερμή

Μπήκε σε τροχιά γύρω από τον Ερμή στις 18 Μαρτίου του 2011, κάτι που έγινε για πρώτη φορά. Ένα εγχείρημα δύσκολο, όπως μας είπε ο επιφανής επιστήμονας, που το εμπνεύστηκε ο ίδιος, ενώ κατασκευάστηκε και εκτοξεύτηκε υπό την επίβλεψή του.

"Πριν από μια εικοσαετία, η NASA ήθελε να ξεκινήσει μια τέτοια επιχείρηση, αλλά ποτέ δεν το αποτόλμησε, λόγω του ότι ήταν πολύ δαπανηρή", αναφέρει και προσθέτει:

"Τελικά, η αποστολή έγινε με το ένα τέταρτο του κόστους: με 400 εκατομμύρια, αντί για τα 2 δισεκατομμύρια, που είχαν υπολογίσει. Το κάναμε αυτό το εγχείρημα με τη χρήση ενός πυραύλου, σχετικά χαμηλού κόστους. Χρησιμοποιήσαμε τη βαρύτητα της Αφροδίτης, επανειλημμένως, για να ελαττώσουμε την ταχύτητα του διαστημοπλοίου, να φτάσουμε στον Ερμή και να το εισαγάγουμε σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη. Χρειάστηκε να πάμε γύρω από τον ήλιο 15 φορές, πριν να φτάσουμε στον Ερμή, δηλαδή ταξιδέψαμε γύρω στα 7,9 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα".

Μοναδικό επίτευγμα θεωρείται η αντιμετώπιση της υψηλής θερμοκρασίας του πλανήτη (η ένταση του ήλιου στη θέση του Ερμή είναι έντεκα φορές μεγαλύτερη από αυτή της Γης), με το αλεξήλιο του διαστημοπλοίου (διαστημική ομπρέλα), που κατασκεύασε η ομάδα του Σταμάτη Κριμιζή.

«Έπρεπε να είναι στραμμένη πάντα προς την πλευρά του Ήλιου, καθώς η θερμοκρασία εκεί φτάνει γύρω στους 360ο βαθμούς Κελσίου. Έτσι, κατασκευάσαμε το διαστημόπλοιο πίσω από αυτό το αλεξήλιο και το λειτουργούμε σε συνθήκες με θερμοκρασία, κατά μέσω όρο, 30ο βαθμούς Κελσίου», εξηγεί ο κ. Κριμιζής στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ήδη, οι πρώτες πληροφορίες που συλλέγει το Messenger, αφορούν στην ατμόσφαιρα του Ερμή, ενώ έγιναν ακριβείς μετρήσεις από το βάθος ενός κρατήρα στην επιφάνειά του.

Και η περιπέτεια συνεχίζεται...

Όσο μακριά και να ταξιδεύει, όμως, ο Σταμάτης Κριμιζής έχει προσδεθεί στο δικό του αστέρι, την Ελλάδα και ειδικότερα στη γενέτειρα Χίο, όπου επιστρέφει συχνά. Εκεί τον περιμένουν η οικογένεια της αδελφής του, ενώ έχει ανακαινίσει το σπίτι του παππού, όπου μένει με τη δική του οικογένεια.

Εκεί, ήταν και το φέτος, το Πάσχα. Αν και δεν έλαβε μέρος στο ρουκετοπόλεμο, όπως παλιά, είχε από κοντά τα ανίψια και τα δεύτερο ανίψια του, όταν ετοίμαζαν τα «πολεμοφόδια».

«Τρίτη πρωί έφυγα για την Ουάσιγκτον. Και η περιπέτεια συνεχίζεται...», μας λέει.

Χθες το βράδυ, ο Σταμάτης Κριμιζής αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, στη Θεσσαλονίκη. Το θέμα της ομιλίας του ήταν: «Έρευνα, καινοτομία και επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα».

Εκτός λειτουργίας χρειάστηκε να τεθεί εν πτήσει ο ένας από τους τέσσερις κινητήρες αεροσκάφους της Qantas

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQU5N1hTnsyznNgpD_wg7HNynZwcriWJQYOuXY3pTVPWxolwkHKcg&t=1Ενα Μπόινγκ 747 της αυστραλιανής εταιρίας Qantas Airways, το οποίο είχε απογειωθεί από τη Μπανγκόκ με προορισμό το Λονδίνο, αναγκάσθηκε να επιστρέψει στην πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης καθώς, ύστερα από ισχυρούς κραδασμούς και προβλήματα υπερθέρμανσης, ο πιλότος αναγκάσθηκε να θέσει εκτός λειτουργίας τον έναν εκ των τεσσάρων κινητήρων του αεροσκάφους, ανακοίνωσε σήμερα η εταιρία.

Το αεροσκάφος, με 308 επιβάτες, προσγειώθηκε με ασφάλεια το πρωί στο αεροδρόμιο της Μπανγκόκ.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρίας, ο πιλότος αναγκάσθηκε να σβήσει τον κινητήρα, ο οποίος ήταν κατασκευασμένος από τη Rolls-Royce, και να επιστρέψει για προληπτικούς λόγους στη Μπανγκόκ.

"Το αεροσκάφος μπορεί να πετάξει με ασφάλεια μόνο με τους τρεις κινητήρες και έτσι προσγειώθηκε χωρίς προβλήματα στην Μπανγκόκ", τόνισε.

Πέρυσι, φωτιά που εκδηλώθηκε σε κινητήρα Trent 300 της Rolls-Royce σε ένα Airbus Α380 ανάγκασε τον κυβερνήτη του να το προσγειώσει στη Σιγκαπούρη. Μετά το συμβάν αυτό η Qantas καθήλωσε προσωρινά στο έδαφος το στόλο της των Α380.

Εκθεση του αυστραλιανού Γραφείου Ασφάλειας των Μεταφορών έδωσε στις αρχές της εβδομάδας στη δημοσιότητα το πόρισμα για το συμβάν αυτό σύμφωνα με το οποίο κατασκευαστικό λάθος οδήγησε σε διαρροή καυσίμου που προκάλεσε τη φωτιά.