Άλλες οφειλές που προκαλούν γέλιο είναι...
Όλη τη λίστα μπορείτε να τη δείτε εδώ
Η διαφορά κατά 0,4% του ρυθμού μεταβολής του ΑΕΠ, σε σχέση με τις εκτιμήσεις του δεύτερου τριμήνου που ανακοινώθηκαν στις 12/08/2011 οφείλεται στη διαθεσιμότητα νέων στοιχείων - κυρίως των δεικτών κύκλου εργασιών των υπηρεσιών οι οποίοι παράγονται περίπου σε 70 ημέρες μετά το τέλος του τριμήνου αναφοράς, διευκρινίζει η ΕΛ.ΣΤΑΤ. στην ανακοίνωσή της.
Η συνολική καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε κατά 6,8% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2010, ενώ οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου μειώθηκαν κατά 17,9%.
Εν τω μεταξύ, μείωση 26,5% παρουσίασε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου, αντισταθμίζοντας μερικώς τη μείωση του ΑΕΠ.
Επίσης, μείωση κατά 1,4% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2010 παρουσίασαν οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών. Οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 2,2%, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν κατά 3,8%.
Μείωση 7,6% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2010 παρουσίασαν οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών. Οι εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν κατά 7,1% και οι εισαγωγές υπηρεσιών κατά 9,2%.
«Μετά από 27 χρόνια, επιτέλους οι απόφοιτοι ΤΕΙ δικαιώνονται, επιτέλους αποκτούν Επαγγελματικά Δικαιώματα».
Με αυτήν την έκφραση σε συνδυασμό με το περίφημο νομοσχέδιο της για την Ανώτατη Εκπαίδευση η κα. Διαμαντοπούλου προσπάθησε να χτίσει την πολιτική της ανέλιξη και να πείσει όλους εμάς ότι επιχειρεί να δώσει λύσεις σε χρόνια προβλήματα. Ένα χρόνο μετά τα αποτελέσματα άκρως αντίθετα και αναμενόμενα.
Αν και το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας «φώναζε» από την πρώτη στιγμή, ότι πρόκειται για ασαφή συνονθυλεύματα ιδεών τα οποία ήταν εντελώς αντισυνταγματικά και δεν έλυναν το πρόβλημα, η Υπουργός επιδεικνύοντας χαρακτηριστική αλλαζονεία, προχωρούσε διαρκώς σε δήθεν σχέδια, χωρίς καμία τεκμηρίωση, δίχως ίχνος στρατηγικού σχεδιασμού αλλά κυρίως χωρίς να γίνεται καμία προσπάθεια να έρθει σε ρήξεις με νοσηρές αντιλήψεις και τα συντεχνιακά κατεστημένα των Επιμελητηρίων, όπως το ΤΕΕ του οποίου είναι μέλος.
Έτσι, ένα μόλις χρόνο μετά, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε παράνομα και αντισυνταγματικά τα Προεδρικά Διατάγματα που αφορούσαν την αναγνώριση των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων αποφοίτων σε 17 τμήματα ΤΕΙ. Απόφαση, όπως είχαμε ήδη προειδοποιήσει από την πλευρά μας, απόλυτα αναμενόμενη.
Πρέπει επιτέλους να κατανοήσουν Κυβέρνηση και Υπουργείο, ότι η Ανώτατη Εκπαίδευση χρειάζεται πραγματικές και ουσιαστικές αλλαγές κι όχι λόγια και επικοινωνιακά τρικ. Αλλαγές, που σε καμία περίπτωση δε μπορεί να επέλθουν μέσα από νομοσχέδια υποβάθμισης των σπουδών μας, αλλά μόνο μέσα από ουσιαστικό διάλογο με αυτούς που ζουν καθημερινά τα προβλήματα, δηλαδή τους σπουδαστές.
Η ακαδημαϊκή κοινότητα θα αντισταθεί με κάθε τρόπο, μακριά από χρώματα και πεποιθήσεις. Θα παλέψει με όλες της τις δυνάμεις να ανατρέψει τα κακώς κείμενα και με κάθε τρόπο να αποκτήσει ξανά το δικαίωμα να ονειρεύεται το μέλλον της.
Υ.Γ. Σε λίγες μέρες αρχίζουν οι εγγραφές πρωτοετών. Αλήθεια κα Διαμαντοπούλου, έχετε ενημερώσει τους πρωτοετείς σπουδαστές των τμημάτων που «παράγουν» αποφοίτους χωρίς Επαγγελματικά Δικαιώματα και τους γονείς τους, ότι αυτά τα Τμήματα που το Υπουργείο τους βάζει χωρίς καμιά ντροπή στα μηχανογραφικά, βγάζουν αποφοίτους χωρίς παρόν και μέλλον;
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ
Δύναμη Ευθύνης – Προοπτική Ελπίδας
«Σημείο καμπής» υπήρξε η αναστολή του προγράμματος διαστημικών λεωφορείων, τον περασμένο Ιούλιο. Έκτοτε, το σώμα σταδιακά συρρικνώνεται, καθώς οι αστροναύτες συνταξιοδοτούνται ή παραιτούνται.
Στη νέα έκθεσή του, το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας των ΗΠΑ (NRC) αναφέρει ότι οι προβλέψεις της NASA για τις ανάγκες της σε προσωπικό, δεν λαμβάνουν υπόψη τη συνταξιοδότηση προσωπικού ή τις άδειες για λόγους υγείας. Οι συντάκτες της καλούν τη διαστημική υπηρεσία να προχωρήσει στις απαραίτητες κινήσεις ώστε να «διατηρήσει ένα σώμα εκπαιδευμένων επαγγελματιών, έτοιμων για αποστολές, οι οποίοι μπορούν να χειριστούν με ασφάλεια το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό».
Συγκεκριμένα, το 1999, η NASA είχε στη διάθεσή της 150 «ιπτάμενους». Σύμφωνα με την έκθεση ωστόσο, το 2011, οι ενεργοί αστροναύτες μειώθηκαν σε μόλις 61, κυρίως λόγω της απόσυρσης του στόλου διαστημικών λεωφορείων, μετά από 30 χρόνια. Στο εξής, η αμερικανική υπηρεσία θα βασίζεται κυρίως σε ρωσικά σκάφη και σε νέα ιδιωτικά διαστημικά ταξί, τα οποία θα μεταφέρουν αστροναύτες και εξοπλισμό από και προς το σταθμό.
«Εάν το δει κανείς ως μια αλυσίδα προμηθειών, η επιλογή αστροναυτών και η εκπαίδευσή τους είναι διαδικασίες που σχετίζονται άμεσα με αυτές τις σοβαρότατες ελλείψεις», επισημαίνει ο Φρέντρικ Γκρέγκορι, πρώην αστροναύτης, ο οποίος ηγήθηκε τριών αποστολών με διαστημικά λεωφορεία καθώς και της επιτροπής που συνέταξε την έκθεση. «Οι αστροναύτες που εκπαιδεύονται για την ανάληψη συγκεκριμένων ρόλων και αποστολών, δεν μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν».
Το NRC προειδοποιεί ότι σε περίπτωση ασθένειας ή τραυματισμού, η NASA δεν θα είναι σε θέση να αντικαταστήσει κάποιο μέλος πληρώματος, «θέτοντας σε κίνδυνο την αμερικανική επένδυση στις διαστημικές πτήσεις. [...] Το υπάρχον σχέδιο αναφορικά με το μέγεθος του σώματος αστροναυτών δεν έχει την ευελιξία να αντεπεξέλθει σε δοκιμασίες εμπορικού ή ερευνητικού τύπου καθώς και στην ανάπτυξη νέων αποστολών».
Εάν η NASA δεν κατορθώσει να στείλει πλήρωμα στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό έως τα τέλη Νοεμβρίου - σενάριο που ενισχύεται από την πρόσφατη αποτυχημένη εκτόξευση σκάφους που επρόκειτο να μεταφέρει εξοπλισμό- τότε ο σταθμός θα παραμείνει προσωρινά χωρίς ενοίκους.