29 Σεπτεμβρίου 2011
Επίσκεψη Βούλγαρου Προξένου στο Δήμο Βόλβης
Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στη διεθνή τουριστική έκθεση “PHILOXENIA 2011”, με αφορμή την οποία προγραμματίζονται επαφές τουριστικών παραγόντων της Βουλγαρίας με επιχειρηματίες του Δήμου Βόλβης.
Με πρωτοβουλία του Δημάρχου και του Πρόξενου οι Βούλγαροι τουριστικοί πράκτορες που θα συμμετάσχουν στην έκθεση, θα επισκεφθούν και θα περιηγηθούν σε τοποθεσίες τουριστικής σημασίας του Δήμου Βόλβης, προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά την ομορφιά και τη φιλοξενία του. Η συζήτηση επεκτάθηκε και σε ειδικότερα τουριστικά θέματα, όπως οι δυνατότητες στοχευμένης προβολής του Δήμου Βόλβης στη Βουλγαρία, με έμφαση τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει ο νέος Δήμος, τα ιαματικά λουτρά της Ν. Απολλωνίας, τις εναλλακτικές δραστηριότητες στη λίμνη, τα βουνά και φυσικά τη θάλασσα.
Ο Δήμαρχος Βόλβης κ. Δημήτρης Γαλαμάτης σε συνεργασία με τον Πρόξενο κ. Βασίλ Βάλτσεβ, προγραμματίζει την έναρξη επαφών με αντίστοιχους Δήμους της Βουλγαρίας, προκειμένου να συμμετάσχει από κοινού σε ευρωπαϊκά προγράμματα διασυνοριακής συνεργασίας της περιόδου 2013 – 2020, με στόχο τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών έργων.
ΕΙΣΑΣΤΕ ΞΕΦΤΙΛΙΣΜΕΝΟΙ...!!! Παραδίδετε την Σάμο στους Τούρκους! ΠΡΟΔΟΤΕΣ!!!
Και όλα αυτά στη Σάμο, η οποία απέχει μόλις 800 μέτρα από την Τουρκία!
Όσο για τον τουρισμό, βασική πηγή εισοδήματος για τους κατοίκους του νησιού, μετά τα προβλήματα που ανέκυψαν με το ρωσικό νηογνώμονα, λόγω της κατάργησης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, αυτός καταρρέει και μαζί του τα εισοδήματα των κατοίκων, καθώς τα ακινητοποιημένα στα λιμάνια σκάφη, δεν μπορούν να φέρουν κόσμο και τουρίστες στο νησί αφήνοντας του Τούρκους να ΑΛΩΝΙΖΟΥΝ!!!
Τώρα ξαφνικά ενημερωνόμαστε πως από την 1η του Οκτώβρη το ΕΝΑ & ΜΟΝΑΔΙΚΟ πλοίο που έρχεται στο νησί, το "Νήσος Μύκονος", θα έρχεται μόλις 3 ημέρες την εβδομάδα, ενώ και στην αεροπορική σύνδεση με την Αθήνα, η Aegean ανακοίνωσε πως σταματά τα δρομολόγια της με τη Σάμο, μένοντας η Ολυμπιακή που θα καταργήσει στις 4 ημέρες της εβδομάδας την πρωινή της πτήση!!!
Όσο για την αεροπορική σύνδεση με την Μυτιλήνη αυτή μειώθηκε στη...1 φορά την εβδομάδα!
Αυτό θα πρέπει επιτέλους να σταματήσει ειδικά από αυτούς τους ανίκανους πολιτικάντηδες του ΠΑΣΟΚ που μόλις πριν από λίγους μήνες έκαναν και κριτική κατηγορώντας τους αντιπάλους τους για άγονες γραμμές και...άγονες πολιτικές!
Στην πράξη αποδεικνύεται ως ήταν τρισχειρότεροι και καλό θα είναι να ξεκουμπιστούν και να πάνε στα σπίτια τους να τελειώνουμε.
Σε αυτή τη δεδομένη στιγμή εγκαταλείπουν τους ακρίτες στην τύχη τους.
Όσο για τους τοπικούς πολιτικούς παράγοντες, από τον Βουλευτή έως τον Δήμαρχο και τον Αντιπεριφερειάρχη φαίνεται ΞΕΚΑΘΑΡΑ πως είναι ΑΝΙΚΑΝΟΙ να εκπροσωπήσουν τον τόπο ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΗΚΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ...
Δυστυχώς δεν είναι άξιοι του ΜΙΣΘΟΥ που παίρνουν από τον Έλληνα Σαμιώτη φορολογούμενο!
http://samiakignomi.gr
Δ. Ζαφειριάδης (ΔΗΣΥ) για την εξαίρεση εφοριακών απ' την εφεδρεία: Η Κυβέρνηση έχει απολύτως συμβιβαστεί με το σύστημα αυτό της οργανωμένης διαφθοράς
Για παράδειγμα με ποιά κριτήρια αποφάσισε η κυβέρνηση και ο Υπουργός Οικονομικών ότι οι εφοριακοί και οι τελωνιακοί θα μείνουν στο απυρόβλητο και εκτός εργασιακής εφεδρείας; Θεωρεί μήπως ότι στους κλάδους αυτούς δεν υπάρχουν υπάλληλοι που θα έπρεπε να απομακρυνθούν από την υπηρεσία;
Αν ναι, θα του θυμίσουμε ότι η τελευταία έρευνα της Διεθνούς Διαφάνειας στην Ελλάδα, η οποία έγινε το 2010 επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, κατέγραψε -με την πλέον επιεική μεθοδολογία (αυθόρμητες απαντήσεις σε έρευνα κοινής γνώμης)- 37.000 χιλιάδες περιστατικά διαφθοράς στις εφορίες μέσου ύψους 2.341 Ευρώ, ανά περιστατικό.
Υπολογίστηκε δηλαδή ένα ελάχιστο ποσό διαφθοράς της τάξεως των 100 εκ. Ευρώ, το οποίο είναι στην πραγματικότητα πολλές τάξεις μεγέθους μεγαλύτερο, μια που οι πραγματικά μεγάλες υποθέσεις αποκρύπτονται εξ ολοκλήρου με αυτή τη μεθοδολογία.
Η απόφαση της κυβέρνησης να εξαιρέσει ειδικά τους εφοριακούς από την εργασιακή εφεδρεία, την ώρα που διακηρύσσει μάλιστα ότι σκοπεύει να πολεμήσει τη φοροδιαφυγή, δείχνει ότι έχει πλήρως και απολύτως συμβιβαστεί με το σύστημα αυτό της οργανωμένης διαφθοράς».
«Θετικό και δημιουργικό κλίμα» στη συνάντηση Βενιζέλου - τρόικας... μέχρι να την ξανακοπανήσουν
Σε θετικό και δημιουργικό κλίμα ολοκληρώθηκε -σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Οικονομικών- η συνάντηση του Ευάγγελου Βενιζέλου με την τρόικα. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι κατά τις συνομιλίες του υπουργού Οικονομικών με τους ελεγκτές ΕΕ, ΕΚΤ και ΔΝΤ έγινε επισκόπηση των θεμάτων που θα εξεταστούν, μέχρι να ολοκληρωθεί η πέμπτη αναθεώρηση του προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «το κλίμα της συζήτησης ήταν θετικό και δημιουργικό, μετά τα σκληρά μέτρα που αποφασίστηκαν και τις θυσίες στις οποίες υποβάλλεται ο ελληνικός λαός για την προστασία της οικονομικής υπόστασης και την αποκατάσταση της αξιοπρέπειας και της δημοσιονομικής κυριαρχίας της χώρας».
Οι επικεφαλής της τρόικας επέστρεψαν σήμερα το πρωί στην Αθήνα, προκειμένου να δώσουν την τελική έγκριση για την εκταμίευση, μέσω έκτακτου Eurogroup τον Οκτώβριο, της 6ης δόσης του δανείου.
Σύμφωνα με το Γερμανό υπουργό Οικονομικών Βόλβγκανγκ Σόιμπλε, η απόφαση για την εκταμίευσή της αναμένεται να ληφθεί στις 13 Οκτωβρίου και «μόνο εφόσον η χώρα πληροί τους όρους που έχουν τεθεί από την τρόικα».
Στο τραπέζι των συνομιλιών με τους επιθεωρητές ΕΕ και ΔΝΤ εκτός από τα μέτρα που ανακοίνωσε πρόσφατα η κυβέρνηση (ειδικό τέλος στα ακίνητα, μείωση αφορολόγητου ορίου, κ.λπ.) βρίσκονται και η εργασιακή εφεδρεία, το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο και στις ΔΕΚΟ, καθώς και το νέο φορολογικό σύστημα (αλλαγές στους συντελεστές, περικοπή φοροαπαλλαγών, αντιμετώπιση φοροδιαφυγής, κ.λπ.).
Τη συγνώμη του BBC ζητά η Ε.Ε. για τις ύβρεις κατά Αλταφάζ
Η εκπρόσωπος αναφερόταν σε θυελλώδη συζήτηση που έγινε στην εκπομπή «Newsnight» χθες, η οποία ήταν αφιερωμένη στην κρίση χρέους στην Ευρώπη, στην οποία μετείχε σε απευθείας σύνδεση από τις Βρυξέλλες ο Αμαντέου Αλταφάζ, εκπρόσωπος του Επιτρόπου της ΕΕ για τις Οικονομικές και Νομισματικές Υποθέσεις Όλι Ρεν. Μετά την ερώτηση που του έκανε ο παρουσιαστής της εκπομπής αν θα ήθελε να «ζητήσει συγγνώμη για το έλλειμμα ηγεσίας της Ευρώπης σε αυτήν την κρίση», ο Αλταφάζ δέχθηκε επίθεση από έναν από τους προσκεκλημένους, τον Βρετανό δημοσιογράφο και σχολιαστή Πίτερ Όμπορν, ο οποίος δήλωσε κυρίως ότι είναι «εξαιρετικά τρομερό να ακούμε αυτόν τον ηλίθιο στις Βρυξέλλες». «Κύριε ηλίθιε στις Βρυξέλλες, θέλετε να απαντήσετε;», τον ρώτησε τότε ο παρουσιαστής Τζέρεμι Πάξμαν.
Αφού άκουσε τον Πίτερ Όμπορν να επανέρχεται στην κατηγορία του και να τον αποκαλεί ξανά ηλίθιο, ο Αλταφάζ έβγαλε τα ακουστικά του και το μικρόφωνό του και εγκατέλειψε το στούντιο, τη στιγμή που ο Τζέρεμι Πάξμαν επενέβαινε εν τέλει ζητώντας να σταματήσει να τον προσβάλει. «Ήταν μια έντονη συζήτηση σε απευθείας μετάδοση», σημείωσε η Έλεν Ντέλερ, εκπρόσωπος του BBC, διαβεβαιώνοντας ότι το κανάλι ζήτησε από τον εκπρόσωπο του Όλι Ρεν «συγγνώμη για την έλλειψη ευγένειας απέναντί του».
«Δεν υπερασπιζόμαστε σε καμία περίπτωση τα σχόλια του κ. Όμπορν όσον αφορά τον κ. Αλταφάζ και ο Τζέρεμι (Πάξμαν) επενέβη έντονα, επικρίνοντας τον τρόπο με τον οποίο μεταχειριζόταν τους άλλους προσκεκλημένους. Ο Τζέρεμι υπογράμμισε επίσης ότι η συμπεριφορά του θα έκανε να χαθεί η ευκαιρία αυτή για να εξεταστεί περαιτέρω η θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», κατέληξε η Έλεν Ντέλερ.
skai.gr
Μπένυ: Ή κάτι ετοιμάζει ο τύπος ή είναι έτοιμος για το ψυχιατρείο...
Η ανακοίνωση του υπ.Οικονομικών είναι εδώ (...η μισή. Ούτε μια ολόκληρη ανακοίνωση δεν μπορούν να βάλουν...)Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα ή καταναλώνεται ή αποταμιεύεται. Από τις έρευνες οικογενειακών προϋπολογισμών προκύπτουν οι αναγκαίες ενδείξεις για τα ποσοστά κατανάλωσης και αποταμίευσης, ανάλογα με το εισοδηματικό επίπεδο.
...συνεχίζει το παραλήρημα με ιδέες που ούτε στα σκληρότερα απολυταρχικά καθεστώτα εφαρμόστηκαν...
Η ρύθμιση του νέου Εθνικού Φορολογικού Συστήματος θα είναι πολύ απλή: το σύνολο του εισοδήματος που καταναλώνεται πρέπει να τεκμηριώνεται με παραστατικά που θα καταχωρίζονται ηλεκτρονικά με ευθύνη του εκδότη ή του αποδέκτη τους.
...και συνεχίζει...
Το εισόδημα που τυχόν αποταμιεύεται πρέπει επίσης να δηλώνεται (καταθέσεις, τίτλοι, ακίνητα κοκ).
...και τελειώνει ως άξιο τέκνο της νέας τάξης
Αυτός ο απλός κανόνας, σε συνδυασμό με τη γενικευμένη χρήση του ηλεκτρονικού χρήματος, θα αποκαταστήσει την πιο άγρια αδικία που υπάρχει στη χώρα μας σε βάρος μισθωτών και συνταξιούχων με χαμηλά εισοδήματα.
Ή κάτι ετοιμάζει ο τύπος ή είναι έτοιμος για το ψυχιατρείο...
http://kolotoubes.blogspot.com/2011/09/blog-post_29.html
GAP: Κόμματα και ΜΜΕ καπηλεύονται τον ανθρώπινο πόνο... ενώ εμείς τον απαλύνουμε
Λυσσαρίδης: «Τα εθνικά θέματα είναι συγκοινωνούντα δοχεία»
Πόσα κιλά παπάρας είναι; Ο Γ. Παναγιωτακόπουλος λέει, δεν θέλει να πληρώσει το χαράτσι ακινήτων!
Κόντρα Βενιζέλου - Παπαϊωάννου για τις αποδείξεις
«Mπουλούκι ατάκτων σε κατάσταση πανικού η κυβέρνηση» λέει η ΝΔ
ΜΕ ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Η ΝΔ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, οι υπεύθυνοι των ΤομέωνΠολιτικής Δράσης της ΝΔ Θεσσαλονίκης θα προχωρήσουν μέσα στις επόμενες 15 ημέρες στο σχέδιο αντιστοίχισης. Σε κάθε φορέα του Δημοσίου θα αντιστοιχεί ένα όργανο στο οποίο θα συμμετέχουν άτομα από τους Τομείς Πολιτικής Δράσης, τις Ειδικές Κομματικές Οργανώσεις, τη ΔΑΚΕ και τις νομαρχιακές και τοπικές οργανώσεις του κόμματος.
Η αντιστοίχιση αυτή αρχίζει από τους φορείς των υπουργείων (Οργανισμός Λιμένος, Οργανισμός Ρυθμιστικού, Εγνατία Οδός, Μετρό, ΔΕΘ, ΔΥΠΕ κλπ) που εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.
Ο… παρτάκιας Κέβιν!
Στα ομαδικά σπορ και ειδικότερα στο ποδόσφαιρο δεν μετράει μόνο το ταλέντο και η αξία ενός ποδοσφαιριστή, αλλά και η ομαδικότητα. Συνήθως και σε χώρες σαν τη δική μας, η ομάδα κάνει τους παίκτες και όχι οι παίκτες την ομάδα.
Αυτό, μάλλον, δεν το έχει καταλάβει ο Κέβιν Μιραλάς και δεν μιλάω μόνο για την αντίδραση του μετά την αλλαγή του στο «Emirates». Άλλωστε τέτοιες αντιδράσεις έχουμε δει κατά καιρούς σε όλα τα ευρωπαϊκά γήπεδα, κυρίως λόγω του πάθος και την έντασης του αγώνα.
Ο Βέλγος, που κανείς δεν αμφισβητεί ότι είναι από τα πιο ποιοτικά περιουσιακά στοιχεία του Ολυμπιακού, πολλές φορές στο παιχνίδι του βγάζει έναν αδικαιολόγητο ατομισμό.
Το είχα παρατηρήσει από πέρυσι, με την κατάχρηση ντρίπλας να είναι ένα από τα πιο σημαντικά αρνητικά στοιχεία του παιχνιδιού του. Το είπε και ο σκάουτερ της Άρσεναλ μετά το ματς με τον Εργοτέλη.
Ο κ. Χιούστον είχε δηλώσει ότι είναι καλός ποδοσφαιριστής, αλλά δύσκολα θα κάνει το παραπάνω βήμα στην καριέρα του, λόγω του ατομισμού που δείχνει πολλές φορές μέσα στο παιχνίδι του.
Στο Λονδίνο ο Μιραλάς ήταν από τους καλύτερους του Ολυμπιακού, αλλά σε 2-3 περιπτώσεις που θα μπορούσε να είχε μοιράσει το παιχνίδι και η ομάδα του να έβγαινε στην επίθεση με καλύτερες προϋποθέσεις δεν το έκανε.
Ελπίζω στη συνέχεια να συνετιστεί και να αλλάξει μυαλά, γιατί μπορεί να κάνει σπουδαία καριέρα, αλλά αν συνεχίσει έτσι μπορεί να γίνει ένας γυρολόγος πολυτελείας, όπως αρκετοί παίκτες με το ταλέντο του, αλλά και τα μυαλά του!
Καφενείον το ΠΑΣΟΚ: Με sms στο υπουργείο Οικονομικών η εξαίρεση από το ειδικό τέλος ακινήτων
Το μήνυμα θα πρέπει να έχει αποσταλεί έως τις 2 Οκτωβρίου και η Γενική Γραμματεία, αφού επεξεργαστεί τα στοιχεία, θα απαντήσει για το αποτέλεσμα της αίτησης, δηλαδή για το αν ο φορολογούμενος δικαιούται της απαλλαγής.
Στην απόφαση του κ. Οικονόμου διευκρινίζεται ότι η ΓΓΠΣ, αφού επεξεργαστεί τα στοιχεία, παραδίδει στη ΔΕΗ και στους άλλους εναλλακτικούς παρόχους ρεύματος λίστα με τα ονόματα όσων απαλλάσσονται του ειδικού τέλους ή δικαιούνται να πληρώσουν μειωμένο τέλος.
Σημειώνεται ότι οι φορολογούμενοι θα πρέπει να στείλουν το sms στον αριθμό 54160, αναγράφοντας ΕΤΑ, τον αριθμό φορολογικού μητρώου τους και τον αριθμό της παροχής τους (ΔΕΗ), διαχωριζόμενα με έναν κενό χαρακτήρα.
Σε περίπτωση που οι παραπάνω φορολογούμενοι δεν υποβάλουν γραπτό μήνυμα μέχρι τις 2 Οκτωβρίου θα καταβάλουν την πρώτη δόση. Μπορούν πάντως να το στείλουν και μετά έως τις 30 Νοεμβρίου.
Εφόσον η αίτηση γίνει δεκτή θα ληφθεί υπόψη στον πρώτο λογαριασμό που θα εκδοθεί από τη ΔΕΗ ή τους εναλλακτικούς παρόχους μετά την έγκριση της αίτησης. Για ποσά που καταβλήθηκαν επιπλέον θα γίνει συμψηφισμός στους επόμενους λογαριασμούς.
Επιστολή βουλευτών του ΠΑΣΟΚ τάχα μου κατά Ραγκούση-Nταλάρα
Διαβάστε όλη της επιστολή:
Προς: Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Ιωάννη Ραγκούση
Κοιν.: α. Γραφείο Πρωθυπουργού κ. Γεωργίου Παπανδρέου
β. Εισηγητή Κ.Τ.Ε. Μεταφορών & Επικοινωνιών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Ιωάννη Αμοιρίδη
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή μας επιθυμούμε να καταθέσουμε έγκαιρα τις θέσεις μας, αναφορικά με ορισμένα κρίσιμα σημεία της προτεινόμενης νομοθετικής ρύθμισης, έτσι ώστε αυτή να μην καταγραφεί σαν τετελεσμένο προσχέδιο νόμου, αλλά αντίθετα σαν προϊόν διαβούλευσης και σύγκλισης της Κυβέρνησης και της Βουλής αφενός και των ενδιαφερομένων επαγγελματιών και κατόχων αδειών ΤΑΞΙ αφετέρου.
Η επιστολή μας εντάσσεται στην προσπάθειά μας να συμβάλουμε με αυτό τον τρόπο στην αποκλιμάκωση μιας έντασης που κακώς έχει δημιουργηθεί μέχρι τώρα στις σχέσεις μεταξύ της ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων και της επαγγελματικής τάξης των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ, γεγονός που ταλάνισε σχεδόν ολόκληρη την ελληνική κοινωνία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με τα γνωστά σε όλους αρνητικά αποτελέσματα για τη διεθνή εικόνα της χώρας και για τον τουρισμό.
Άλλωστε, όπως καταδείχθηκε και από πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων (Ι.Μ.Ε.) της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.) σε σχέση με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου για τα ΤΑΞΙ, μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων πολιτών επιθυμεί να υπάρξει εποικοδομητικός διάλογος χωρίς εντάσεις για την επίλυση του θέματος, ενώ παράλληλα οι πολίτες καταλογίζουν ευθύνες, τόσο στο αρμόδιο Υπουργείο, όσο και στους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ, για τη μη εξεύρεση, ως τώρα, κοινού πεδίου συνεννόησης.
Επιπλέον, σημαντικό εύρημα της εν λόγω επιστημονικής έρευνας αποτελεί το ότι οι πολίτες σε σημαντικό ποσοστό (61%) εκτιμούν ότι η απελευθέρωση του κλάδου των ΤΑΞΙ πρέπει να γίνει με κανόνες και κριτήρια, γεγονός που αποτελεί πάγιο αίτημα μεγάλου μέρους της Κ.Ο. του ΠΑ.ΣΟ.Κ., συμπεριλαμβανομένων και των υπογραφόντων την παρούσα επιστολή.
Με βάση τα παραπάνω πιστεύουμε ότι θα πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να συμπεριληφθεί ρύθμιση στο σχέδιο νόμου, που θα κάνει σαφή το σεβασμό στο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, σε σχέση με την υπαρκτή και αναγνωρισμένη μέχρι τώρα από το Ελληνικό Δημόσιο, άϋλη αξία της άδειας κυκλοφορίας Επαγγελματικού Δημοσίας Χρήσεως (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου ταξί, έτσι όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Ήταν, άλλωστε, διαχρονικά γνωστή στο Ελληνικό Δημόσιο η ύπαρξη αυτής της αξίας, η οποία αποτελούσε μάλιστα αντικείμενο νόμιμης συναλλαγής, όπως π.χ. πώληση, ή δωρεά ή γονική παροχή κλπ. Επιπλέον, η συγκεκριμένη άϋλη αξία φορολογούνταν ως περιουσία προς μεταβίβαση, από την κατά περίπτωση φορολογική αρχή.
Ωστόσο, από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για τα ΤΑΞΙ διαφαίνεται μια τάση κατάργησης ή ακύρωσης του παραπάνω ουσιώδους δικαιώματος και μάλιστα με ένα τρόπο, ο οποίος προφανώς δημιουργεί ζήτημα σοβαρότατης κοινωνικής αδικίας.
Επιπρόσθετα, κατά τη γνώμη μας, προκύπτει ζήτημα αντισυνταγματικότητας της συγκεκριμένης διάταξης, αφού αν αυτή εφαρμοστεί έτσι όπως προτείνεται εξαφανίζει κατ’ ουσία ένα κρίσιμο περιουσιακό αγαθό, χωρίς μάλιστα αυτό να απαλλοτριώνεται ή να αποζημιώνεται κατά το πνεύμα άλλωστε και του Συντάγματος, που προστατεύει το ατομικό δικαίωμα της ιδιοκτησίας. Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, ότι η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα πρέπει να λάβει σοβαρά αυτήν την αδήριτη συνταγματική επιταγή.
Πλέον των παραπάνω, η υπό συζήτηση νέα νομοθετική πρόταση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων θα πρέπει να κινείται στο πνεύμα του ν. 3919/2011 και ιδιαίτερα στα όσα προβλέπονται στο άρθρο 2, παρ. 4 και όχι στην αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τα οριζόμενα σε αυτό.
Επιπλέον, εκτιμούμε ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί από το αρμόδιο Υπουργείο και τους συντάκτες του εν λόγω σχεδίου νόμου, ο λόγος για τον οποίο εξαιρείται για μια ακόμη φορά από τις προωθούμενες διατάξεις το λεγόμενο πληθυσμιακό κριτήριο, το οποίο έχει βρει πεδίο εφαρμογής σε όλες τις χώρες του αναπτυγμένου κόσμου.
Αυτή η ηθελημένη αγνόηση του πληθυσμιακού κριτηρίου δεν μπορεί να γίνει κατανοητή, ιδίως από τη στιγμή που η διεθνής εμπειρία αξιοποιείται στη μεγάλη πλειονότητα των Νόμων που εισηγήθηκε η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κατά την τελευταία διετία και κατόπιν ψήφισε η Βουλή.
Πέραν του πληθυσμιακού κριτηρίου θα μπορούσε, επιπρόσθετα, το υπ’ όψη σχέδιο νόμου να συμπεριλάβει και άλλα αναγκαία και ιδιαιτέρως ουσιώδη κριτήρια, τα οποία να στηρίζονται σε συναφείς επιστημονικές μελέτες και κριτήρια, όπως π.χ. το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της κατά περίπτωση περιοχής, ο χαρακτήρας ορισμένων περιοχών ως τουριστικών, νησιωτικών, ορεινών προβληματικών κ.α.
Θα μπορούσε, επίσης, να εξεταστεί η αύξηση των ορίων των τελών αδείας, τα οποία αντί να ορίζονται κλιμακούμενα από τις 15.000 έως τις 40.000 ευρώ, θα μπορούσαν ενδεικτικά να ορίζονται από τις 30.000 έως τις 80.000 ευρώ, ανάλογα με το που ορίζεται η έδρα του ΤΑΞΙ, η περιοχή δραστηριοποίησής του, το ύψος του πληθυσμού, το κατά κεφαλή εισόδημα, το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, με τη χρήση σχετικού αλγορίθμου.
Αναφορικά με τα όσα ορίζονται ως πρόταση εφαρμογής του ΕΣΠΑ θα μπορούσε να επανεξεταστεί η περίπτωση, ώστε το καταβαλλόμενο ποσό υπέρ των εντασσόμενων δικαιούχων να ορίζεται μέχρι το ποσό των 50.000 ευρώ και όχι όπως προτείνεται μέχρι το ποσό των 100.000 ευρώ κατά όχημα και αυτό ώστε να ενταχθεί στο παραπάνω πρόγραμμα διπλάσιος αριθμός δικαιούχων. Επίσης προτείνεται να εστιαστεί η εφαρμογή αυτού του προγράμματος κυρίως στην ανάγκη αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων ως ένα κίνητρο, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί και να ανανεωθεί ο στόλος των πεπαλαιωμένων ταξί.
Στο πλαίσιο της ανωτέρω πρότασης εκτιμούμε ότι θα πρέπει να δοθεί το δικαίωμα ένταξης σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ κατά βάση στους ήδη υφιστάμενους κατόχους αδειών, και μάλιστα μετά από τη συμπλήρωση 7 ετών λειτουργίας του ταξί.
Επιπλέον, θεωρούμε ότι θα πρέπει να τροποποιηθεί η ρύθμιση που αφορά τα οχήματα ειδικής μίσθωσης, ώστε να προβλέπεται ο ορισμός έδρας αυτών των οχημάτων ανά Νομό ή Περιφερειακή Ενότητα και όχι πανελλαδικά.
Άλλο σημείο το οποίο κρίνουμε ότι θα πρέπει να επισημανθεί και να βρεθεί χρυσή τομή μεταξύ Υπουργείου και των επαγγελματιών ΤΑΞΙ αφορά το δικαίωμα των ήδη υφισταμένων ιδιοκτητών ΤΑΞΙ, καθώς και των εταιρικών μορφών στις οποίες συμμετέχουν, για την παροχή προς τον πολίτη υπηρεσιών οχημάτων ειδικών μισθώσεων, όπως ταξί για ΑΜΕΑ, πολυθέσια οχήματα, λιμουζίνες κ.α.
Εξίσου σημαντικό με τα παραπάνω ζητήματα είναι και αυτό το οποίο αφορά τη διατήρηση της δυνατότητας μεταβίβασης της αδείας Ε.Δ.Χ. από τους ιδιοκτήτες σε συγγενείς πρώτου βαθμού, όταν το φυσικό πρόσωπο καταδικαστεί αμετάκλητα ή όταν συντρέξει άλλος λόγος.
Τέλος, θεωρούμε αυτονόητο ότι δεν θα πρέπει να εκδοθεί νέα άδεια ταξί προτού συμπληρωθούν 6 μήνες από τη ψήφιση του σχετικού νόμου, προτού δηλαδή αποφανθεί η προτεινόμενη από το άρθρο 14 του σχεδίου νόμου Επιτροπή (παρατηρητήριο Ε.Δ.Χ.), όπως άλλωστε προβλέπεται και από το νομοσχέδιο.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Σε κάθε περίπτωση τάσσουμε εαυτούς υπέρ των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων σε όλα τα κλειστά επαγγέλματα, με κανόνες και κριτήρια ως, μεταξύ άλλων, αναγκαία προϋπόθεση εξόδου της χώρας από το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας στο οποίο έχει περιέλθει, με τις γνωστές σε όλους τους πολίτες συνέπειες.
Η θέση μας αυτή είναι άλλωστε εκπεφρασμένη και μέσα από το πνεύμα του νόμου 3919/2011, καθώς και άλλες συναφείς νομοθετικές πρωτοβουλίες που αφορούν τη λεγόμενη απελευθέρωση των επαγγελμάτων.
Από την άλλη πλευρά θεωρούμε ότι οι επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις, για να επιτύχουν πρέπει να διέπονται από συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, γιατί έχει διαχρονικά αποδειχθεί ότι όταν αυτές επιβάλλονται κάθετα και χωρίς διάλογο μόνο προβλήματα προσθέτουν κοντά σε αυτά που υποτίθεται ότι έρχονται να επιλύσουν.