Εμφάνιση αναρτήσεων ταξινομημένων κατά συνάφεια για το ερώτημα Εμβόλιο Οξφόρδης. Ταξινόμηση κατά ημερομηνία Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων ταξινομημένων κατά συνάφεια για το ερώτημα Εμβόλιο Οξφόρδης. Ταξινόμηση κατά ημερομηνία Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

08 Φεβρουαρίου 2021

Συνεχίζει να παραπληροφορεί ο πλασιέ της Οξφόρδης εμφανίζοντας το νερό του Καματερού καλύτερο απ' το εμβόλιο της Pfizer

Τόσο κουτοπόνηρος που συγκρίνει
το εμβόλιο της Pfizer  την 12η μέρα (52% αποτελεσματικότητα) με το εμβόλιο της Οξφόρδης την 22η μέρα (72% αποτελεσματικότητα)... που να σκεφτεί το γίδι που αποκάτω του λέει "ευχαριστούμε για την ενημέρωση κ. καθηγητά" ότι:

-γιατί αυτός συγκρίνει ανόμοια πράγματα ενώ εμείς μαθαίνουμε απ' το νηπιαγωγείο "συγκρίνουμε μόνο όμοια"; Μα για να καταλήξει στο συμπέρασμα που θέλει

-γιατί αυτός δεν λέει ότι το εμβόλιο της Pfizer στις 28 μέρες έχει αποτελεσματικότητα 95% (ή 99+% όπως δείχνει η πράξη στο Ισραήλ όπου έκαναν το εμβόλιο 2εκ και αρρώστησαν 300 κάτι απ' αυτούς) και συγκρίνει τι γίνεται στις 15 μέρες όταν όλος ο κόσμος μετράει την αποτελεσματικότητα μετά το τέλος του εμβολιακού προγράμματος (δηλ. τις δύο δόσεις); Μα μπερδεύει με τα νούμερα  για να καταστήσει το νερό της Οξφόρδης ελκυστικό 

-γιατί αυτός λέει στον άσχετο πολίτη "προδημοσίευση"; Μα για να κρύψει ότι πρόκειται για εργασία του παν/μίου της Οξφόρδης, δηλ. των ίδιων που έφτιαξαν το εμβόλιο, Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΑΠΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ. Αυτό σημαίνει "προδημοσίευση"... εργασία που δεν έχει ελεγχθεί η εγκυρότητά της από ανεξάρτητους αφού πολλές εργασίες γράφονται κατά παραγγελία εταιριών και πολλές καταλήγουν στο συμπέρασμα που θέλει η εταιρία με αποτέλεσμα να "ακυρώνονται" από ειδικούς επιστήμονες

-γιατί αυτός ενώ για το εμβόλιο της Moderna μας λέει τι αναφέρει αξιολόγηση του φακέλου από τον αμερικάνικο FDA δε μας λέει τι αναφέρει η αξιολόγηση του φακέλου από το ευρωπαϊκό ΕΜΑ; Μα για να μην πει ότι ο ΕΜΑ κατεβάζει στο 59,5% την αποτελεσματικότητα του εμβολίου που πλασάρει ο κύριος

-γιατί αυτός δεν εξηγεί πως αφού το εμβόλιο έχει αποτελεσματικότητα 72%, 82% 162% ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων το ενέκρινε με αποτελεσματικότητα 59,5%

-γιατί αυτός ο κύριος δε ζήτησε ποτέ συγγνώμη για τα πανηγύρια του "εντυπωσιακά νέα απ' το εμβόλιο της Οξφόρδης αφού μισή αρχική δόση και ολόκληρη δεύτερη έχει αποτελεσματικότητα 92%"; Μα τι να πει; Ότι η εταιρία έδωσε λάθος αρχική δόση και ξεφτιλίστηκε μαζί κι οι πλασιέ που αναπαρήγαγαν την εν λόγω μπούρδα

-γιατί ο κύριος αυτός δε μας λέει γιατί το εμβόλιο της Οξφόρδης δεν έχει πάρει άδεια στις ΗΠΑ; Μα για να κρύψει ότι η Αμερική δεν είναι καφενείο σαν την Αγγλία ή την ΕΕ που τους το ενέκρινε για πολιτικούς λόγους: Στις ΗΠΑ είχαν σταματήσει τη μελέτη της Οξφόρδης, για 2 μήνες, όχι μόνο επειδή πέθανε συμμετέχων αλλά επειδή είχε τσαπατσουλιές. Γιαυτό η μελέτη τους θα τελειώσει σε ένα μήνα και βάλε και αν εγκριθεί, θα εγκριθεί τον Απρίλιο.

Διαβάστε όλη την ανάρτηση με τις ανοησίες του πλασιέ της Οξφόρδης:

Μετά την εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα των mRNA εμβολίων, πολλοί εκφράζουν ανησυχίες για τα άλλα εμβόλια. Ας δούμε όμως τα δεδομένα.
Καταρχάς, να θυμίσω το ότι είμασταν ιδιαίτερα τυχεροί και τα πρώτα 2 εμβόλια που ολοκλήρωσαν τις κλινικές δοκιμές ήταν εξαιρετικά αποτελεσματικά. Καταγράφηκαν δηλαδή αποτελέσματα της τάξεως του 95% ενώ η αναμενόμενη αποτελεσματικότητα από πολλούς ειδικούς θεωρούνταν πως θα κυμαινόταν στο 50-70%.
Ακολούθησαν οι ανακοινώσεις των AstraZeneca, Novavax και Johnson & Johnson, και αρκετοί άρχισαν να θεωρούν ότι αυτά είναι ‘κατώτερα’ εμβόλια. Είναι όντως υποδεέστερα αυτά τα εμβόλια ή είναι χρήσιμα στη μάχη απέναντι στον ιό;
Ας δούμε καταρχήν τι ξέρουμε για τα εμβόλια των Pfizer and Moderna. Είναι κατά 95 ή 94% αποτελεσματικά - αντίστοιχα- στην προστασία από τη νόσο του Covid-19, σε όλα τα επίπεδα (δηλαδή και ήπιας και μέτριας και βαριάς έντασης). Δηλαδή μόνο 5 και 6% από αυτούς που θα κάνουν το εμβόλιο θα νοσήσουν.
Αλλά τι έγινε με τις ανακοινώσεις των άλλων εμβολίων και δημιουργήθηκαν αμφιβολίες;
Τα 3 εμβόλια των AstraZeneca και Johnson & Johnson (όπως και το Sputnik-V) είναι παρόμοια στην τεχνολογία ανάπτυξης και είναι ιικού φορέα ενώ της Novavax είναι πρωτεϊνικού τύπου. Τα αποτελέσματα όμως από τις κλινικές μελέτες αναφέρονται σε διαφορετικές περιόδους ανάλυσης μετά τον εμβολιασμό, οπότε δεν μπορούμε να συγκρίνουμε -ένα προς ένα- ούτε αυτά τα 4 εμβόλια μεταξύ τους, ούτε με τα αρχικά 2.
Γιατί δημιουργήθηκε θέμα με την AstraZeneca τότε;
Σε πρόσφατη -προδημοσίευση- στο The Lancet ανακοινώθηκε ότι το εμβόλιο είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, δηλαδή κατά 72% μετά την πρώτη δόση. Για την ακρίβεια 72% από την 22η ημέρα έως και 90 ημέρες μετά την πρώτη δόση και κατά 82% μετά την δεύτερη δόση, αν αυτή γίνει μετά από 12 εβδομάδες.
Να θυμίσουμε εδώ πως τα αποτελέσματα της κλινικής μελέτης της Pfizer έδειξαν πως την 12η ημέρα μετά την πρώτη δόση η προστασία ήταν 52% και ανήλθε στο 95% από την 7η ημέρα μετά τη δεύτερη δόση. Από τον μαζικό εμβολιασμό στο Ισραήλ, αυτά τα δεδομένα επιβεβαιώνονται ,όπως και η αποτελεσματικότητα του εμβολίου της Pfizer έναντι της βρετανικής μετάλλαξης
Και εδώ εγείρονται πάλι απορίες.
Αφού είναι 'μόνο' 82% γιατί τότε μας λένε ότι είναι ένα καλό εμβόλιο;
Γιατί το εμβόλιο της AstraZeneca είναι 100% αποτελεσματικό αναφορικά με την πρόληψη από τα σοβαρά και κρίσιμα συμπτώματα από τη νόσο του Covid-19.
Τι συμβαίνει όμως με αυτό το 18% (100%-82%) στο οποίο το εμβόλιο δεν θα είναι αποτελεσματικό;
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η ανάλυση προβλέπει πως με το εμβόλιο αυτό, ένα 18% των εμβολιασθέντων θα νοσήσει. Όχι όμως με βαριά νόσο αλλά με ήπιας η μέτριας έντασης συμπτώματα.
Αλλά κανείς από αυτούς που ανήκουν στο 18% δεν θα αρρωστήσει βαριά, δεν θα νοσηλευτεί και με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα κανείς που έχει εμβολιαστεί δεν θα πεθάνει αν κολλήσει τον ιό μετά τον εμβολιασμό.
Η ΑΖ ανακοίνωσε ότι το εμβόλιο καλύπτει και την βρετανική παραλλαγή.
Ανακοίνωσαν επίσης πως το εμβόλιο παρέχει προστασία για τις βαριές περιπτώσεις και έναντι της νοτιοαφρικανικής παραλλαγής, αλλά με την επιφύλαξη πως εμβολιάστηκαν κυρίως νέοι άνθρωποι, και η αποτελεσματικότητα έναντι σε αυτή την παραλλαγή μένει να επιβεβαιωθεί με αποτελέσματα από μεγαλύτερο ηλικιακό εύρος.
Παράλληλα η εταιρεία τροποποιεί το υπάρχον εμβόλιο για να έχουμε και νέο εμβόλιο, που να καλύπτει τις παραλλαγές, τον Οκτώβριο.
Γιατί όμως το κάνουν αυτό αν το υπάρχον καλύπτει τις παραλλαγές;
Για να είμαστε 100% σίγουροι. Μπορεί να χρειαστεί μια αναμνηστική δόση, και εάν χρειαστεί καλύτερα θα είναι να γίνει με το νέο εμβόλιο.
To εμβόλιο της ΑΖ για την ώρα δεν θα χορηγείται στους άνω των 55/65 γιατί δεν υπήρχαν επαρκή δεδομένα για αυτή την ηλικιακή ομάδα, αλλά θα τα έχουμε και αυτά σύντομα. Η απόφαση της ΕΜΑ για την έγκριση του εμβολίου για ηλικιωμένους, παρά τον μικρό αριθμό ατόμων που δοκιμάστηκαν σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες ήταν να καταστούν διαθέσιμες οι επιλογές στα ίδια τα κράτη μέλη της ΕΕ. Θεωρώ βασιζόμενος στα δεδομένα που έχουμε, πως δεν θα υπάρχει τελικά ηλικιακή διαφοροποίηση.
Αλλά θα περιμένουμε και τη συλλογή των αποτελεσμάτων από τις τρέχουσες μελέτες ώστε να έχουμε μεγαλύτερο κλινικό δείγμα προς ανάλυση.
Χρειαζόμαστε όπως είπα περισσότερα δεδομένα για τους ηλικιωμένους όσον αφορά το εμβόλιο της ΑΖ. Πολλές χώρες, μεταξύ αυτών και η δική μας, δεν θα εμβολιάσει τους άνω των 55 ή 65 με αυτό το εμβόλιο. Όπως εξήγησα παραπάνω, και αυτό το εμβόλιο έχει αποδειχθεί ασφαλές και αποτελεσματικό. Κάποιες χώρες όμως έκριναν πως τα δεδομένα για τους άνω των 55/65 ετών δεν είναι αρκετά. Γνωρίζουμε και από τις προηγούμενες φάσεις της κλινικής δοκιμής (με μικρότερο αριθμό δεδομένων) πως οι άνω των 65 ετών που εμβολιάστηκαν ανοσο-αποκρίθηκαν αποτελεσματικά μετά τους εμβολιασμούς .
Γνωρίζουμε επίσης πως τα -παρόμοιας τεχνολογίας- εμβόλια Johnson & Johnson και Sputnik-V, ήταν αποτελεσματικά και σε αυτές τις ηλικίες. Δεν περιμένω επομένως να υπάρξει ηλικιακή διαφοροποίηση.
Τι γίνεται όμως για τα εμβόλια της Johnson & Johnson και της Novavax, που και για αυτά ανακοινώθηκε μικρότερη αποτελεσματικότητα. Είναι κατώτερα εμβόλια;
Αυτές οι 2 κλινικές δοκιμές - επειδή διεξήχθησαν πιο αργά- μας έδωσαν και πληροφορίες επίσης για την νοτιοαφρικανική παραλλαγή, που είχε πλέον αναδυθεί. Γνωρίζουμε από την ανακοίνωση της Johnson & Johnson, πως με μία μόνο δόση υπήρχε 85% προστασία από σοβαρή λοίμωξη για όλες τις ηλικίες (18 και άνω) για τις πρώτες 28 ημέρες σε όλες τις περιοχές που διεξήχθησαν κλινικές δοκιμές, συμπεριλαμβανομένης της Νοτίου Αφρικής. Επίσης δεν καταγράφηκε καμία σοβαρή λοίμωξη ή θάνατος από τον ιό 49 μέρες μετά τον εμβολιασμό σε όλες τις περιοχές. Επιπλέον, η προστασία με το εμβόλιο της Johnson & Johnson, καταγράφηκε στο 72% σε όσους κόλλησαν το αρχικό στέλεχος και στο 57% για όσους κόλλησαν την νοτιοαφρικανική παραλλαγή.
Η προστασία με το εμβόλιο της Novavax καταγράφηκε στο 95.6% έναντι του αρχικού στελέχους και 85% έναντι της βρετανικής παραλλαγής και 60% για όσους κόλλησαν την νοτιοαφρικανική παραλλαγή. Επαναλαμβάνω, πως και εδώ μιλάμε για ήπια συμπτώματα της νόσου και δεν αναφέρονται θάνατοι ή νοσηλείες για όσους κόλλησαν την νόσο μετά τον εμβολιασμό.
Και βέβαια περιμένουμε και για τα 2 εμβόλια των Johnson & Johnson και της Novavax από τις δημοσιεύσεις για περισσότερα -δημογραφικά- δεδομένα αλλά και πιθανώς λεπτομέρειες για τα ποσοστά ασυμπτωματικότητας μετά τον εμβολιασμό.
Ας δούμε και το θέμα της μεταδοτικότητας μετά τον εμβολιασμό.
Ακόμα δεν έχουμε ακράδαντα στοιχεία πως όποιος κολλήσει δεν μεταδίδει τον ιό. Αυτά τα δεδομένα απαιτούν ενδελεχή μοριακή ανάλυση στους εμβολιασμένους, σε εβδομαδιαία -συνήθως- βάση, και το ερώτημα είναι υπό μελέτη. Αναμένουμε στοιχεία από τους εμβολιασμούς στο Ισραήλ που προπορεύεται τόσο στους εμβολιασμούς όσο και στην ανάλυση σε πραγματικό χρόνο.
Ξέρουμε επίσης από τα στοιχεία που είχε καταθέσει η Moderna για την αξιολόγηση του φακέλου από το FDA, πως στα ρινικά επιχρίσματα που αναλύθηκαν (από συμμετέχοντες και στο μεσοδιάστημα μεταξύ των 2 δόσεων) υπήρχε μείωση της ασυμπτωματικής λοίμωξης κατά περίπου 66%.
Από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης όμως γνωρίζουμε -από μια προδημοσίευση- πως το ποσοστό των θετικών τεστ PCR μειώθηκε περίπου κατά το ήμισυ μετά από δύο δόσεις του εμβολίου. Η μελέτη δεν μέτρησε τη μετάδοση απευθείας, εντοπίζοντας- για παράδειγμα- επαφές που μολύνθηκαν από εμβολιασθέντες. Αλλά οι ερευνητές συνέλεγαν τακτικά ρινικά επιχρίσματα από κάποιους από τους συμμετέχοντες και διαπίστωσαν ότι ο ρυθμός θετικότητας στις PCR μειώθηκε κατά το ήμισυ μετά από δύο δόσεις του εμβολίου.
Γιατί είναι σημαντικό αυτό;
Εάν το εμβόλιο απλώς έκανε τις λοιμώξεις πιο ήπιες, δεν θα υπήρχε μείωση στη συνολική θετικότητα των τεστ PCR (αλλά ‘ποσοτική’ διαφορά στο αποτέλεσμα που δίνει το τεστ PCR), όπως υποστηρίζουν και οι συγγραφείς.
Χρειαζόμαστε όπως είπα και όπως συμβαίνει, ποιοτικές μελέτες για τη μείωση της μετάδοσης αλλά και μελέτες για μεγαλύτερα διαστήματα μετά τους εμβολιασμούς. Θα έχουμε απαντήσεις και για αυτά τα ερωτήματα σύντομα.
Είναι σημαντικό πως ήδη 4 εταιρείες (Pfizer, Moderna, Novavax και AZ) τροποποιούν τα εμβόλια για να μας προστατεύουν καλύτερα έναντι των σοβαρών συμπτωμάτων που μπορεί να προκαλέσουν οι (επανα)λοιμώξεις λόγω των παραλλαγών. Οι επιστήμονες και οι εταιρείες αναλύουν τα νέα δεδομένα και τροποποιούν τα εμβόλια, αντίστοιχα. Είναι όμως σημαντικό κυβερνήσεις και πολίτες να ανταποκρίνονται με εγρήγορση.
Αν δεν λυθεί το θέμα παγκοσμίως, και κυκλοφορεί ο ιός ανεξέλεγκτος στη Λατινική Αμερική, στην Αφρική και στην Ασία, ιδιαίτερα σε ανοσοκατασταλμένους πληθυσμούς, θα αφήσουμε περιθώρια για ανάπτυξη νέων στελεχών ή και -πιο δυσμενών επιπτώσεων- μεταλλάξεων. Δεν πρέπει να χαθεί χρόνος - πρέπει να προχωρήσουν παγκοσμίως οι μαζικοί εμβολιασμοί.



26 Φεβρουαρίου 2021

📢Ο ΣΑΛΤΙΜΠΑΓΚΟΣ Μόσιαλος έβγαλε όλα τα εμβόλια ίδια🤣🤣με δικιάς του έμπνευσης χαρακατηριστικό 😲😲

[Παιδιά
αυτό το προστατεύει από νοσηλεία ή θάνατο δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο και είναι ανακάλυψη της "Οξφόρδης" (και των κινέζων) και του ΑΣΧΕΤΟΥ ΠΛΑΣΙΕ της προκειμένου νa πουλήσουν σαν ισότιμο το "νερό του Καματερού" με τα εμβόλια της Pfizer και της Moderna. Ένα εμβόλιο ή πιάνει ή δεν πιάνει. Δεν έχει πιάνει λίγο και δεν αρρωσταίνεις πολύ. Κάνεις εμβόλιο για τον τέτανο και δεν παθαίνεις τέτανο. Τόσο απλά και όχι μαιμουδιές "έπαθε λίγο τέτανο". Το εμβόλιο κατά της πολυομυελίτιδας έχει 100% αποτελεσματικότητα μετά από 3 δόσεις... πουθενά δε λέει θα περάσεις λίγο πολυομυελίτιδα αλλά δεν θα παραλύσεις😂😂

Το αν κάποιος που έκανε το εμβόλιο ΚΑΙ ΚΟΛΛΗΣΕ αλλά δεν πέθανε ή δεν χρειάστηκε νοσηλεία επειδή είχε κάνει το εμβόλιο δεν μπορεί να αποδειχθεί ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Δεν μπορεί να αποδειχθεί ότι οφείλεται στο εμβόλιο ή στον οργανισμό του παθόντα αφού και σε όσους δεν έχουν κάνει εμβόλιο ο ΙΔΙΟΣ ιός έχει διαφορετικές συνέπειες.
Μπορεί κάποιος να αποδείξει τι είναι αυτό που κάνει τον ένα να μην κολλάει κι τον άλλο να κολλάει και να πεθαίνει από τον ίδιο ιό; Όχι βέβαια! Ο κάθε οργανισμός αντιδρά διαφορετικά.

Γιαυτό δεν μπορεί να ξέρει κανείς με σιγουριά αν το εμβόλιο προστάτεψε (από θάνατο πχ.) κάποιον που κόλλησε ή αν αυτό οφείλεται στην αντίδραση του οργανισμού του και θα είχε την ίδια πορεία ακόμα και αν δεν είχε κάνει το εμβόλιο.

Ο Σαλτιμπάγκος Μόσιαλος βέβαια ξέρει... είναι άλλωστε ειδικός στο ποια κέντρα υγείας πρέπει να κλείσουν ή να συγχωνευτούν για να έχουμε συνέργειες... άσε που έχει δημοσιεύσει καμιά εκατοστή εργασίες για τον κοροναϊό😜😜😜 όπως ο Τσιόδρας

BTW κάποια στιγμή θα σας πω τη ζημιά που μπορεί να κάνουν οι μαζικοί εμβολιασμοί με το "νερό του Καματερού" που μπορεί να προστατεύει από θάνατο όπως λέει ο σαλτιμπάγκος αλλά επειδή δεν προστατεύει καθόλου από τη νοτιοαφρικανική μετάλλαξη μπορεί να οδηγήσει σε ταχεία εξάπλωσή της αφού το εμβόλιο της Οξφόρδης θα ασκησεί «πίεση» (=θα εξαφανιστούν σταδιακά αυτές οι μεταλλάξεις αφού δεν θα μπορούν να μολύνουν πολλούς ανθρώπους που θα έχουν κα΄νει το εμβόλιο της Οξφόρδης) στο κλασικό και το βρετανικό στέλεχος και θα αφεθεί χώρος για τη νοτιοαφρικανική μετάλλαξη η οποία είναι πολύ πιο επικίνδυνη.
Θα μου πει κάποιος "Και τι να κάνουμε ρε ξερόλα;😝😝Να μην κάνουμε το εμβόλιο της Οξφόρδης έστω για να προστατεύσουμε το 60% όσων προστατεύει, και να τους αφήσουμε κι αυτούς απροστάτευτους (με κίνδυνο να πεθάνουν άνθρωποι) μέχρι να μας έρθουν πολλά εμβόλια Pfizer ή Moderna;"
Αυτό είναι που πρέπει να δει μια επιτροπή... αλλά επιτροπή σοβαρή και όχι παιδίατροι που είναι η πλειοψηφία στην ελληνική επιτροπή εμβολιασμών. Κατάλαβες τώρα γιατί στη Γερμανία για τα μέτρα κλπ του κοροναιού την ευθύνη την έχει το Ινστιτούτο Ανάλυσης Κινδύνων που δεν υπάρχει στην Ελλάδα ή γιατί στη Γερμανική Επιτροπή εμβολιασμού συμμετέχουν και πληροφορικάριοι ή χημικοί και όχι παιδίατροι;😜😜]

Έξι εμβόλια είναι κατά 100% αποτελεσματικά, όσον αφορά την προστασία που παρέχουν από νοσηλεία ή θάνατο, εάν μετά τον εμβολιασμό κάποιος κολλήσει κορονοϊό, είτε το επικρατούν στέλεχος στην Ευρώπη είτε την παραλλαγή που κυκλοφορεί κυρίως στην Αγγλία.

Αυτό αναφέρει σε ανάρτηση του στο Facebook ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας Ηλίας Μόσιαλος της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Λονδίνου (LSE), ο οποίος παραθέτει και σχετικό πίνακα. Τα έξι εμβόλια είναι των Pfizer/BioNTech, Moderna, Οξφόρδης/AstraZeneca, Johnson & Johnson, Novavax και το ρωσικό Sputnik.

Κάνει λόγο για «τεράστια επιτυχία των εμβολίων» και επισημαίνει «πως για το στέλεχος της νότιας Αφρικής χρειαζόμαστε περισσότερα επιδημιολογικά και κλινικά στοιχεία για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα».

Όπως επισημαίνει, «ίσως κάποιοι να εκτεθούμε στον ιό, αφού εμβολιαστούμε. Αλλά ελπίζω να είναι καθησυχαστικό να γνωρίζουμε πως, έχοντας κάνει το εμβόλιο, δεν χρειάζεται να φοβόμαστε τόσο για τον εαυτό μας. Και θα συνεχίσουμε να προσέχουμε και τους άλλους που δεν έχουν εμβολιαστεί ακόμα, προσέχοντας για κάποιους μήνες».


04 Ιανουαρίου 2021

📺ΠΛΑΣΙΕ ΤΑΠΕΡ ΚΑΙ ΑΝΕΝΗΜΕΡΩΤΗ Ή ΣΤΗΜΕΝΗ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΠΟΙΟ ΕΜΒΟΛΙΟ😝😝Θεοδωρίδου: Το εμβόλιο της Astrazeneca έχει πλεονεκτήματα

[Τα πλεονεκτήματα που βλέπει η κυρία προφανώς δεν τα βλέπει ο ευρωπαϊκός οργανισμό φαρμάκων που τους έστειλε πίσω το φάκελο με τη σημείωση να διαβιβάσουν περισσότερα στοιχεία. Προφανώς η κυρία όπως οι Μόσιαλοι και οι Δημόπουλοι ενημερώνονται για το πόσο σούπερ ντούπερ είναι το εμβόλιο της «Οξφόρδης» από τα δελτία τύπου της εταιρίας...

Επιπλέον η κυρία είναι αστεία λέγοντας ότι «το εμβόλιο παρέχει προστασία 70% από την πρώτη δόση... επιστήμονες σκέφτονται ότι η δεύτερη δόση μπορεί να δοθεί μέχρι και μετά από 12 εβδομάδες». Καταρχάς αυτό δεν το σκέφτονται οι επιστήμονες αλλά το λέει το MHRA o αγγλικός οργανισμός που το ενέκρινε... και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα!!!!

Το 12 εβδομάδες είναι αποτέλεσμα «διερευνητικής ανάλυσης» από άλλο ένα τραγικό λάθος της εταιρίας (εκτός του λάθους ότι έδωσαν αρχικά μικρή δόση σε κάποιους 40άρηδες και μετά βγήκαν οι Μόσιαλοι να πανηγυρίζουν για 90% αποτελεσματικότητα που τώρα έχουν καταπιεί αμάσητη).

Αρχικά οι δοκιμές ξεκίνησαν με την προοπτική το εμβόλιο να χορηγείται σε μία δόση... στην πορεία είδαν τα χάλια τους και τροποποίησαν το σχήμα σε 2 δόσεις με διαφορά ένα μήνα. Γιαυτό κι αυτοί αν και ξεκίνησαν πρώτοι τις δοκιμές, στα τέλη Νοεμβρίου παρουσίασαν αποτελέσματα από 12.000 δοκιμές ενώ Pfizer και Moderna που άρχισαν εμβολιασμούς τέλη Αυγούστου, παρουσίασαν αποτελέσματα από 30.000 και 40.000 δοκιμές. Στην Αμερική η μελέτη της AstraZeneca προβλέπει δοκιμή σε 20.000 άτομα και θα τελειώσει τους επόμενους μήνες.

Άρα το 12 εβδομάδες προστασία είναι κατα λάθος και αποτέλεσμα «διερευνητκής ανάλυσης» εκ των υστέρων. Οι μελέτες όμως σε τέτοιες περιπτώσεις απαιτούν προκαθορισμένα κριτήρια και αποτελέσματα και όχι τυχαία ευρήματα και ερμηνείες.

Για να το πω απλά: Μια κανονική μελέτη λέει «κάνουμε αυτό για να βρούμε αυτό» ενώ η «Οξφόρδη» μας λέει «κάναμε μια μαλ@κία και βρήκαμε αυτό άρα ισχύει»... Ακούγοντας αυτό όλοι οι επιστημονες γίνονται καχύποπτοι και ζητούν νέα μελέτη... όλοι εκτός από τον αγγλικό οργανισμό που για τους δικούς του λόγους στήριξης στους εγχώριους σαλτιμπάγκους επιστήμονες έδωσε έγκριση και την κυρία που έχουμε εμείς υπεύθυνη η οποία τη συγκεκριμένη αλχημεία της εταιρίας μας την παρουσιάζει σαν πλεονέκτημα τη στιγμή που άλλοι ζητάνε περεταίρω διερεύνηση.


Γιαυτό εξάλλου και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός ζήτησε επιπλέον πληροφορίες για την έγκριση του εμβολίου της «Οξφόρδης»...

Επιπλέον το ότι η κυρία κόντρα σε όλο τον πλανήτη μας λέει πως το εμβόλιο της «Οξφόρδης» παρασκευάζεται πιο εύκολα από τα εμβόλια των άλλων σε μεγάλες ποσότητες, απλως επισφραγίζει την ασχετίλα της... το εμβόλιο που ο ιός πρέπει να καλλιεργηθεί σε αυγά, να απομονωθεί να εξασθενήσει, να τεμαχιστεί κ.λπ μπορεί να παρασκευαστεί πιο γρήγορα και σε μεγάλες ποσότητες από τα άλλα που φτιάχτηκαν στο κομπιούτερ; Γελάνε κι οι κότες.

Μεγαλύτερη απόδειξη του ποιο εμβόλιο μπορεί να παρασκευαστεί πιο γρήγορα δεν είναι οι σαλτιμπάγκοι της Οξφόρδης που πάνε με τόξα να συναγωνιστούν τους άλλους με τα F-35 και στην προσπάθειά τους αυτή κάνουν απίστευτες ακροβασίες, αλλά η Johnson&Jonhson που επίσης παρασκευάζει συμβατικό εμβόλιο. Η εταιρία αυτή εφαρμόζει το «πρωτοκολο» κατά γράμμα και γιαυτό το εμβόλιό της δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Το ότι δύο εμβόλια ακριβώς ίδιας λογικής και τεχνολογίας (Οξφόρδης-Johnson&Jonhson) έχουν στην εξέλιξή τους απόσταση μηνών δεν θέλει και πολύ για να καταλάβετε γιατί, ότι κι αν σας λέει η κυρία...

Εκτός αν η κυρία τα λέει όλα αυτά (ρισκάροντας την επιστημοσύνης της) προκειμένου να μας διαφημίσει το εμβόλιο για να μην αρχίσει η μουρμούρα...

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΜΕΓΑΛΟ ΘΕΜΑ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 60% ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΕ 95%

Σ αυτή την περίπτωση το κράτος θα ήταν πιο έντιμο να πει:

Ρεμάλια ακούστε με: Γέροι, ευάλωτοι, γιατροί θα κάνουν το καλό εμβόλιο γιατί κινδυνεύουν πιο πολύ, οι υπόλοιποι κάντε το νεράκι της Οξφόρδης και θα σς ανοίξουμε τις εκκλησίες να κάνετε και καν τάμα για να μην αρρωστήσετε

Τότε θα πούμε ΟΚ... αλλά μην προσπαθείτε να μας πουλήσετε το άσπρο για μαύρο]


Στους πέντε λόγους της ανακάλυψης και ταχείας παραγωγής του εμβολίου κατά του κορονοϊού αναφέρθηκε στην ενημέρωση από το υπουργείο Υγείας η ομότιμη καθηγήτρια Παιδιατρικής του ΕΚΠΑ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, Μαρία Θεοδωρίδου

«Το εμβόλιο είναι το επιστημονικό επίτευγμα του 2020», είπε η κα. Θεοδωρίδου. «Έγινε σε λίγους μήνες, σε αντίθεση με άλλα εμβόλια, όπως της ιλαράς, που χρειάστηκαν 10 χρόνια», επισήμανε για να αναφερθεί στη συνέχεια στους πέντε λόγους λέγοντας «οι λόγοι που έγινε αυτό, είναι οι εξής: η εξέλιξη της βιοτεχνολογίας, η εμπειρία από άλλες επιδημίες, η συνεργασία πολλών ερευνητικών ιδρυμάτων, η χρηματοδότηση και ο μεγάλος αριθμός εθελοντών».

«Πάνω από 500.000 εθελοντές έχουν συμβάλει στις μελέτες για ασφαλή και αποτελεσματικά εμβόλια», είπε εν συνεχεία η κα. Θεοδωρίδου, η οποία στη συνέχεια αναφέρθηκε στον μαζικό εμβολιασμό στη χώρα μας, αλλά και στα εμβόλια της Astrazeneca και Moderna.

«Η μεγαλύτερη επιχείρηση μαζικού εμβολιασμού βρίσκεται σε εξέλιξη. Ένας μεγάλος αριθμός εμβολίων, περίπου 4 εκατ. έχουν εφαρμοστεί στις ΗΠΑ. Στην Αγγλία έχουν φτάσει άλλο ένα εκατ. δόσεις, ενώ και στη χώρα μας, ο εμβολιασμός εξελίσσεται κανονικά και προγραμματισμένα. Η αποδοχή του εμβολιασμού έχει υπερνικήσει τη διστακτικότητα», επισήμανε και συνέχισε: «Αναμένουμε και της Moderna και ίσως ακολουθήσει γρήγορα της Astrazeneca, το οποίο έχει ήδη πάρει έγκριση στην Αγγλία».

«Θα πρέπει να πούμε ότι τα ψηλά ποσοστά του εμβολιασμού σε ορισμένες χώρες, έχουν δημιουργηθεί γιατί ορισμένες χώρες, όπως η Ρωσία και η Κίνα, είχαν την τόλμη να εφαρμόσουν τα εμβόλια πριν την ολοκλήρωση των μελετών. Το εμβόλιο της Astrazeneca ξεκίνησε στην Αγγλία και ο υπουργός Υγείας το χαρακτήρισε ημέρα θριάμβου. Είναι ένα είδος εξασθενημένου ιού, που προκαλεί την παραγωγή αντισωμάτων και πρωτεΐνης που σκοτώνει τον κορονοϊό», είπε ακόμη η κα. Θεοδωρίδου και κατέληξε: «Το εμβόλιο αυτό, βάσει της αξιολόγησής του, έχει μία αποτελεσματικότητα 70% στην πρώτη του δόση. Οι επιστήμονες σκέφτονται ότι η δεύτερη δόση μπορεί να δοθεί μέχρι και μετά από 12 εβδομάδες. Αυτές οι μετατροπές οφείλονται στην προσπάθεια να εκμεταλλευθούμε τις ιδιαίτερες δυνατότητες κάθε φαρμάκου. Όπως φαίνεται, αυτό το εμβόλιο μπορεί να εμποδίζει και τη μετάδοση του ιού, από ένα εμβολιασμένο άτομο όταν αυτό το άτομο μολύνεται εκ νέου με τον κορονοϊό. Έχει κάποια πολύ συγκεκριμένα επιπλέον προσόντα: πρώτον, είναι σταθερό στις συνήθεις συνθήκες φύλαξης, δεύτερον, είναι φθηνό και τρίτον, μπορεί να παραχθεί σε τεράστιες ποσότητες, ώστε να καλύψει μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες».

24 Νοεμβρίου 2020

ΕΙΔΙΚΟΣ ΤΗΣ ΠΟ@ΤΣΑΣ🤣🤣Ο μαϊντανός του FB μιλάει για αποτελεσματικότητα 90% ενώ είναι 70%... και αν

Κατ' αρχάς να πούμε ότι αποτελεσματικότητα δεν είναι ο μέσος όρος της επιτυχίας των 2 εμβολιακών σχημάτων (62 και 90%) που ακολούθησε η εταιρία όπως λέει ο ΑΣΧΕΤΟΣ ΜΠΕΤΟΣΤΟΚΟΣ!! 

Αποτελεσματικότητα 70% προκύπτει από το πόσοι απ' όσους πήραν εικονική δόση αρρώστησαν και πόσοι απ' όσους έκαναν το πραγματικό εμβόλιο αρρώστησαν. Λέμε λοιπόν στο γκρουπ όσων πήραν εικονική δόση αρρώστησαν 100 άνθρωποι ενώ απ' όσους πήραν πραγματική δόση αρρώστησαν 31... άρα το εμβόλιο πρόλαβε περίπου 70 περιπτώσεις ασθένειας. Ας πούμε στο εμβόλιο της Pfizer ασθένησαν 170 άτομα εκ των οποίων μόνο τα 8 είχαν κάνει εμβόλιο... άρα αποτελεσματικότητα 95%

Το εμβόλιο της Αstrazeneca έχει αποτελεσματικότητα 70%... ούτε 62% ούτε 90%, ούτε κάνω αλχημείες, με λένε Ρίζο κι όπως θέλω τα γυρίζω...

Πάμε στην ουσία λοιπόν... τροφή για σκέψη:
  • Pfizer 41.000 εμβολιασμένοι, 170 ασθενείς εκ των οποίων μόνο 8 είχαν εμβολιασθεί... αποτελεσματικότητα 95%
  • «Οξφόρδη» (ΜΗ ΧΕ@Ω): Μέχρι τώρα αποτελέσματα από 11.500 εμβολιασθέντες... 131 ασθενείς εκ των οποίων 31 είχαν εμβολιασθεί... αποτελεσματικότητα 90% σύμφωνα με τον ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ
Σας βγαίνουνε τα νούμερα; 

Στους συνολικά (placebo και εμβόλιο) 41.000 ασθένησαν 8 εμβολιασμένοι ενώ στις 11.500 έχουν ασθενήσει ήδη 31 εμβολιασμένοι... κατά τ' άλλα σχεδόν ίδια αποτελεσματικότητα σύμφωνα με τον ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ...

Πάμε τώρα στο πρωτάκουστο που δεν έχει ξαναυπάρξει και δεν μπορούν να εξηγήσουν και οι ίδιοι οι «Οξφορδιανοί» αλλά πανηγυρίζει ο ΣΤΟΚΟΣ

Καταρχάς για λόγους μάρκετινγκ (έχω ξαναγράψει ότι ο μύθος της Οξφόρδης στηρίζεται στο μάρκετινγκ) λένε «μισή δόση ακολουθούμενη από πλήρη» ενώ το ορθό είναι «μία δόση ακολουθούμενη από διπλάσια δόση» αλλά αν άκουγε το «διπλάσια δόση» ο κόσμος οι μισοί θα έλεγαν άστο καλύτερα ας πεθάνω από φυσικό κοροναϊό😜😜

Το 90% είναι απλά fake news γιατί αφορά μόνο 2700 εθελοντές όταν η Astrazeneca λέει ότι θα εμβολιασει 60.000 Είναι δυνατόν να συζητάμε για αποτελέσματα στο 5% του δείγματος; Όλοι είναι πεπεισμένοι ότι με την αύξηση του δείγματος θα πέσει πολύ το 90%.

Η ίδια η εταιρία στην ανακοίνωσή της δε λέει πόσοι από τους 2700 ασθένησαν ούτε πόσοι είχαν πάρει placebo.

Εξάλλου η ίδια η εταιρία στον τίτλο της ανακοίνωσής της μιλάει για 70% αποτελεσματικότητα και όχι για 90%, το οποίο αναφέρει στα ψιλά γράμματα του κειμένου

Αλλά ΟΚ ξεχάστε αυτά που γράφω εγώ γιατί μπορεί να μην ξέρω και τι μου γίνεται και ξέρει ο Μόσιαλος (καθηγητής της πολιτικής της υγείας) καλύτερα...

Χθες μετά την ανακοίνωση του 90% σύμφωνα με τον Μόσιαλο η μετοχή της Astrazeneca στο Λονδίνο έπεσε 3,81%... ούτε αυτοί που παίζουν τα εκατομμύριά τους δεν ξέρουν τι τους γίενται; Ανακοινώνει η εταιρία αποτελέσματα παραπλήσια με την Pfizer και τη Moderna όπως λέει ο Μόσιαλος και η αξία της πέφτει 4%; Τον τελευταίο μήνα δε, έχει πέσει 10%... όλοι άσχετοι μόνο ο ΜΑΙΝΤΑΝΟΣ του FB σχετικός...



Το ξαναλέμε... εμβόλια «τεχνολογίας Οξφόρδης» πάνω από 70% αποτελεσματικότητα μόνο με θαύμα...
Διαβάστε κι εδώ στο Nature για το σκεπτικισμό με τον οποίο αντιμετώπισαν επιστήμονες τις αλχημείες που ανακοίνωσε η Astrazeneca και να θυμήσω ότι πριν 4 μέρες ο ΣΤΟΚΟΣ μιλούσε για 99% αποτελεσματικότητα... για τέτοιο καραγκιόζη μιλάμε


Διαβάστε
και τι έγραψε χθες στο FB ο ΣΤΟΚΟΣ

Μόσιαλος για εμβόλιο Οξφόρδης: Μπορεί να έχει μέχρι και 90% αποτελεσματικότητα - Τα επόμενα βήματα

"Εξαιρετικά" χαρακτηρίζει ο Ηλίας Μόσιαλος τα νέα που ανακοινώθηκαν σήμερα σχετικά με το εμβόλιο της Οξφόρδης/AstraZeneca, σημειώνοντας πως μπορεί να έχει μέχρι και 90% αποτελεσματικότητα, ενώ περιγράφει τα επόμενα βήματα της διαδικασίας που θα ακολουθηθεί, υπογραμμίζοντας ότι τελικά το εν λόγω εμβόλιο "μπορεί να αποθηκευτεί, να μεταφερθεί και να διανεμηθεί υπό κανονικές συνθήκες ψύξης (2-8 βαθμούς Κελσίου) για τουλάχιστον έξι μήνες".

Δείτε την ανάρτηση του καθηγητή της πολιτικής της υγείας και Διευθυντή του LSE:

"Εξαιρετικά τα νέα και για το εμβόλιο της Οξφόρδης/AstraZeneca που μπορεί να έχει μέχρι και 90% αποτελεσματικότητα.

Με σημερινή της ανακοίνωση η Astra Zeneca αναφέρει τα αποτελέσματα μιας ενδιάμεσης ανάλυσης κλινικών δοκιμών με 11,636 συμμετέχοντες στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Βραζιλία, του εμβολίου AZD1222 που αναπτύχθηκε από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι

• Το εμβόλιο ήταν πολύ αποτελεσματικό στην πρόληψη του COVID-19

• Υπήρχαν συνολικά 131 επιβεβαιωμένες περιπτώσεις COVID-19 στην ενδιάμεση ανάλυση

• Δεν αναφέρθηκαν νοσηλεία ή σοβαρές περιπτώσεις της νόσου στους συμμετέχοντες

• οι συμμετέχοντες ήταν ηλικίας 18 ετών και άνω από διάφορες φυλετικές και γεωγραφικές ομάδες, υγιείς ή με σταθερά υποκείμενα νοσήματα

Η μελέτη ανέλυσε αποτελέσματα από 2 διαφορετικά δοσολογικά σχήματα έδειξαν αποτελεσματικότητα με το ένα να δείχνει πολύ υψηλό προφίλ αποτελεσματικότητας.

• αποτελεσματικότητα εμβολίου 90% : σε 2,741 συμμετέχοντες, που έλαβαν αρχικά την τυπική δόση κατά το ήμισυ, ακολουθούμενο από πλήρη δόση τουλάχιστον ενός μήνα μετά, και
• αποτελεσματικότητα εμβολίου 62%: σε 8,895 συμμετέχοντες, που έλαβαν δύο πλήρεις δόσεις με διαφορά τουλάχιστον ενός μήνα.

Η συνδυασμένη ανάλυση και από τα δύο δοσολογικά σχήματα (11,636 συμμετέχοντες) είχε ως αποτέλεσμα μια μέση αποτελεσματικότητα 70% και τα αποτελέσματα ήταν στατιστικά σημαντικά (p <= 0,0001).

Τι γίνεται τώρα; [ΔΕ: Τίποτα δεν γίνεται τώρα ΠΑΠΑΡΑ! Όλα αυτά θα γίνουν όταν τελειώσουν οι εμβολιασμοί και στις 60.000 και έχουν την τελική ανάλυση]
• Ένα ανεξάρτητο συμβούλιο παρακολούθησης της ασφάλειας των δεδομένων διαπίστωσε ότι η ανάλυση πληρούσε το πρωταρχικό τελικό σημείο που δείχνει προστασία από το COVID-19 που έλαβε χώρα 14 ημέρες ή περισσότερες μετά τη λήψη δύο δόσεων του εμβολίου.
• Η AstraZeneca θα προετοιμάσει άμεσα την κανονιστική υποβολή των δεδομένων σε αρχές σε όλο τον κόσμο που διαθέτουν ένα πλαίσιο για έγκριση υπό όρους ή έγκαιρη έγκριση.
• Η εταιρεία θα ζητήσει αδειοδότηση έκτακτης ανάγκης από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για μια επιταχυνόμενη πορεία προς τη διαθεσιμότητα εμβολίων σε χώρες χαμηλού εισοδήματος.
• Η πλήρης ανάλυση των ενδιάμεσων αποτελεσμάτων υποβάλλεται για δημοσίευση σε ένα περιοδικό με κριτές.

Ταυτόχρονα, κλινικές δοκιμές διεξάγονται επίσης στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, τη Ρωσία, τη Νότια Αφρική, την Κένυα και τη Λατινική Αμερική με προγραμματισμένες δοκιμές σε άλλες ευρωπαϊκές και ασιατικές χώρες. Συνολικά, η Εταιρεία αναμένει να εγγράψει έως και 60.000 συμμετέχοντες παγκοσμίως.

Η Astra Zeneca δηλώνει πως έχει δυνατότητα παραγωγής έως και 3 δισεκατομμύρια δόσεις του εμβολίου το 2021 σε κυλιόμενη βάση, εν αναμονή της έγκρισης των κανονιστικών ρυθμίσεων. Χρησιμοποιώντας το δοσολογικό σχήμα που έχει 90% αποτελεσματικότητα, περισσότερα άτομα θα μπορέσουν να εμβολιαστούν.

Το εμβόλιο της Astra Zeneca μπορεί να αποθηκευτεί, να μεταφερθεί και να διανεμηθεί υπό κανονικές συνθήκες ψύξης (2-8 βαθμούς Κελσίου) για τουλάχιστον έξι μήνες".

11 Μαρτίου 2021

Πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρουμε για το εμβόλιο των AstraZeneca/Οξφόρδης

Φθηνό, εύκολο στην αποθήκευση, αναπτύχθηκε από έναν ιό που προκαλεί λοιμώξεις στους χιμπατζήδες … Αυτά είναι μερικά από τα πέντε πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε για το εμβόλιο των AstraZeneca/Οξφόρδης.

Οπως έγινε γνωστό η χρήση του εν λόγω εμβολίου ανεστάλη προληπτικά σήμερα στη Δανία και τη Νορβηγία. Επίσης, η ιταλική ρυθμιστική αρχή φαρμάκων ανακοίνωσε ότι διακόπτει τη χορήγηση εμβολίων της AstraZeneca από την παρτίδα που ήταν σε χρήση στην Αυστρία. Η Αυστρία διέκοψε τη χρήση εμβολίων από συγκεκριμένη παρτίδα της AstraZeneca για όσο διαρκεί η έρευνα για έναν θάνατο από θρόμβωση και ένα περιστατικό πνευμονικής εμβολής.

Τέσσερις ακόμη χώρες -η Εσθονία, η Λιθουανία, το Λουξεμβούργο και η Λετονία- έχουν διακόψει τη χρήση εμβολίων της παρτίδας αυτής για όσο θα συνεχίζονται οι έρευνες.

Στον αντίποδα, Σουηδία και Ισπανία συνεχίζουν τους εμβολιασμούς της AstraZeneca, όπως και η Γαλλία.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΑ) ανακοίνωσε χθες ότι δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής στοιχεία που να συνδέουν το εμβόλιο της AstraZeneca με τα δύο περιστατικά στην Αυστρία.

Τα πέντε πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε για το εμβόλιο της AstraZeneca

Αναπτύχθηκε από έναν κοινό ιό στους χιμπατζήδες

Το εμβόλιο αυτό αναπτύχθηκε από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης μαζί με τον βρετανικό κολοσσό AstraZeneca.

Είναι ένα εμβόλιο "ιικού φορέα": παίρνει ως υποστήριξη έναν άλλο ιό (έναν αδενοϊό κοινό στους χιμπατζήδες) ο οποίος έχει αποδυναμωθεί και τροποποιηθεί γενετικά για να εμποδίσει τον νέο κορονοϊό να αναπαραχθεί στον ανθρώπινο οργανισμό.

Ο τρόπος του στην παράδοση του γενετικού υλικού στα κύτταρα, διατάσσοντάς τα να επιτεθούν στον SARS-CoV-2, παρουσιάστηκε ως "Δούρειος Ίππος".

Φθηνό και πρακτικό

Το εμβόλιο των AstraZeneca/Οξφόρδης έχει το πλεονέκτημα ότι είναι φθηνό (σχεδόν 2,50 ευρώ η δόση, με διακυμάνσεις ανάλογα με τα κόστη των τοπικών παραγωγών). Κατόπιν αιτήματος του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, η AstraZeneca δεσμεύτηκε να μην αποκομίσει κέρδη από το προϊόν αυτό.

Το συγκεκριμένο εμβόλιο είναι επίσης εύκολο να αποθηκευτεί: μπορεί να διατηρηθεί σε θερμοκρασία ψυγείου, δηλαδή μεταξύ 2 και 8 βαθμών Κελσίου, αντίθετα με τα εμβόλια της Moderna και των Pfizer/BioNTech που δεν μπορούν να αποθηκευτούν μακροπρόθεσμα παρά σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία (-20 βαθμοί Κελσίου για το πρώτο, -70 βαθμοί Κελσίου για το δεύτερο). Αυτό διευκολύνει έναν εμβολιασμό σε μεγάλη κλίμακα.

Aποτελεσματικότητα

Σύμφωνα με την AstraZeneca, το εμβόλιο είναι αποτελεσματικό σε ποσοστό 70% (έναντι πάνω από 90% για τα εμβόλια των Pfizer/BioNTech και της Moderna), αποτέλεσμα επικυρωμένο από το επιστημονικό περιοδικό The Lancet [ΔΕ: Σύμφωνα με τον EMA -που αφαίρεσε από το δείγμα τις αλχημείες των Άγγλων- το ποσοστό αποτελεσματικότητας είναι 59,5%... όλα τ' άλλα ποσοστά είναι να 'χαμε να λέγαμε του μπακάλη Μόσιαλου].

Στα πρώτα αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν, αποκλίσεις στην αποτελεσματικότητα ανάλογα με τη δοσολογία, που συνδέονταν με ένα σφάλμα, είχαν σπείρει αμφιβολίες και προκάλεσαν επικρίσεις, ωθώντας την εταιρία να διενεργήσει πρόσθετες μελέτες.

Η αποτελεσματικότητά του στα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών αμφισβητήθηκε επίσης στην Ευρώπη, ελλείψει επαρκών στοιχείων, προτού μελέτες εμφανιστούν καθησυχαστικές. Χώρες όπως η Γερμανία και η Ιταλία επέτρεψαν τελικά τη χρήση του γι' αυτή την ηλικιακή ομάδα, ελπίζοντας να επιταχύνουν τις εκστρατείες τους για τον εμβολιασμό.

Μελέτη που διεξήχθη από τις υγειονομικές αρχές στην Αγγλία έδειξαν συγκεκριμένα προστασία μεταξύ 60% και 73% έναντι των συμπτωματικών μορφών στα άτομα ηλικίας άνω των 70 ετών, με μια μόνο δόση.

Ύποπτοι θρόμβοι στο αίμα

Η Δανία ανακοίνωσε σήμερα την αναστολή της χρήσης του εμβολίου της AstraZeneca προληπτικά λόγω φόβων που σχετίζονται με τη δημιουργία θρόμβων αίματος σε εμβολιασμένα άτομα. Η Εθνική Υπηρεσία Υγείας επισήμανε ότι δεν υπάρχει επί του παρόντος σύνδεση μεταξύ του εμβολίου και των θρόμβων.

Εκπρόσωπος της AstraZeneca διαβεβαίωσε ότι "η ασφάλεια του εμβολίου μελετήθηκε ευρέως στις κλινικές δοκιμές της 3ης φάσης και τα στοιχεία που εξετάστηκαν από ομότιμους επιβεβαιώνουν ότι το εμβόλιο ήταν γενικά καλά ανεκτό".

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΑ) ανακοίνωσε χθες ότι δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής στοιχεία που να συνδέουν το εμβόλιο της AstraZeneca με τα δύο περιστατικά στην Αυστρία. Ο EMA ανακοίνωσε ότι η συχνότητα των θρομβοεμβολικών περιστατικών σε ανθρώπους που έχουν λάβει το εμβόλιο της AstraZeneca δεν είναι υψηλότερη από τη συχνότητα που παρατηρείται στον γενικό πληθυσμό, με 22 τέτοια περιστατικά μεταξύ των τριών εκατομμυρίων ατόμων που είχαν λάβει το εμβόλιο μέχρι την 9η Μαρτίου.

Η Αυστρία είχε ανακοινώσει τη Δευτέρα ότι ανέστειλε τη χρήση μιας παρτίδας εμβολίων που παράχθηκαν από το βρετανικό εργαστήριο, μετά τον θάνατο 49χρονης νοσοκόμας που κατέληξε από "σοβαρές διαταραχές πήξης του αίματος" μερικές ημέρες μετά τη χορήγησή του.

Άλλες τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, η Εσθονία, η Λιθουανία, η Λετονία και το Λουξεμβούργο, ανέστειλαν αμέσως τη χρήση δόσεων που προέρχονται από την ίδια παρτίδα, η οποία παραδόθηκε σε 17 χώρες και περιλάμβανε ένα εκατομμύριο εμβόλια.

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις

Το εμβόλιο εγκρίθηκε αρχικά από το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο παράγγειλε 100 εκατομμύρια δόσεις. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι καθυστερήσεις στην παράδοση προκάλεσαν έντονες επικρίσεις στην Ευρώπη, καθώς η εταιρία παρείχε στο Ηνωμένο Βασίλειο το απόθεμα που είχε υποσχεθεί.

Η AstraZeneca είχε ανακοινώσει τον Ιανουάριο ότι δεν μπορούσε να παραδώσει στο πρώτο τρίμηνο παρά το ένα τρίτο των 120 εκατομμυρίων δόσεων που είχε αρχικά υποσχεθεί στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ.

Η Ιταλία μπλόκαρε πρόσφατα την εξαγωγή 250.000 δόσεων, επικαλούμενη κυρίως την "παρατεταμένη έλλειψη" και "καθυστερήσεις στον εφοδιασμό".

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προειδοποίησε ότι και άλλες χώρες μπορεί να μπλοκάρουν εξαγωγές. Δήλωσε επίσης ότι η AstraZeneca δεν έχει παραδώσει παρά "λιγότερο από το 10%" των δόσεων που παραγγέλθηκαν μεταξύ Δεκεμβρίου και Μαρτίου.

09 Δεκεμβρίου 2020

🤣🤣«Καθηγητές» της Ιατρικής λειτουργούν σαν μεταφραστές για το «εμβόλιο της Οξφόρδης»

Είναι δυνατόν καθηγητές, μεταξύ των οποίων και ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ, να λειτουργούν σαν απλοί μεταφραστές της ανακοίνωσης της εταιρίας (γιατί αυτό είναι ουσιαστικά η δημοσίευση στο Lancet) και να μην εκφράζουν άποψη για τα όσα αστεία μεταφράζουν; Αυτό περιμένουμε από τους καθηγητές πανεπιστημίου; 

Και είναι δυνατόν να χρειάζονται 4 άτομα για να μεταφράσουν μια δημοσίευση 50 γραμμών; Σόρυ ξέχασα! Τα ονόματα πρέπει να μπαίνουν για να εμφανίζονται στις αναζητήσεις της Google... τέτοιες είναι εξάλλου οι δημοσιεύσεις του Πρύτανη ώστε να εμφανίζει 2.400 εργασίες τα τελευταία 10 χρόνια😂😂

Το θέμα είναι ότι δεν τολμάνε να γράψουν (για να μην τα χαλάσουν με την εταιρία) ότι το εμβόλιο είναι "το κάνουμε κι ο Θεός βοηθός" ενώ η κλινική μελέτη είναι για τον πο@τσο!!!

Είναι δυνατόν να κάνεις κλινική μελέτη για εμβόλιο κοροναϊού και να μην βάζεις στο δείγμα άτομα άνω των 55 ετών και μετά να έχεις τον Μόσιαλο να πανηγυρίζει για 90% αποτελεσματικότητα... και οι «καθηγητές μεταφραστές» να το αναφέρουν αυτό, απλά ως «περιορισμό της μελέτης» σε παράγραφο με τίτλο «τα θετικά του εμβολίου»;

Είναι δυνατόν να αναφέρεται το λάθος που παραδέχθηκε η εταιρία (από λάθος έκανε διαφορετικές δόσεις στην πρώτη χορήγηση του εμβολίου) και η Οξφόρδη (ΜΗ ΧΕΣ@) σαν «τυχαία ετερογένεια στα δοσολογικά επίπεδα» και όλο αυτό να αναφέρεται σε παράγραφο «τα θετικά του εμβολίου»;

Είναι δυνατόν να αναφέρεται σαν «διπλός τυφλός τυχαιοποιημένος σχεδιασμός της μελέτης» ότι μόνο το 4% είναι πάνω από 70 χρονών και όλο αυτό να αναφέρεται σε παράγραφο «τα θετικά του εμβολίου»;

Είναι δυνατόν να μας πλασάρεται σα «θετικό» ότι η μελέτη αφορούσε διαφορετικές εθνικότητες; Είναι δυνατόν να γίνει μελέτη που να μην αφορά σε διαφορετικές χώρες; 

ΕΛΕΟΣ με τα καραγκιοζιλίκια ρε «Πρύτανη»...

Εμβόλιο Οξφόρδης: Τα αναπάντητα ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα και την ασφάλειά του


Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών συνοψίζουν τα αποτελέσματα της δημοσίευσης για το εμβόλιο της Οξφόρδης.

Οι Ιωάννης Ντάνασης, Πάνος Μαλανδράκης, Μαρία Γαβριατοπούλου και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ) των M. Voysey και συνεργατών στο περιοδικό The Lancet στις 8 Δεκεμβρίου 2020 (Safety and efficacy of the ChAdOx1 nCoV-19 vaccine (AZD1222) against SARS-CoV-2: an interim analysis of four randomised controlled trials in Brazil, South Africa, and the UK).

Τα ενδιάμεσα αποτελέσματα βασίζονται σε δεδομένα δύο από τις 4 κλινικές μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη με το εμβόλιο ChAdOx1 nCoV-19, σε Ηνωμένο Βασίλειο και Βραζιλία. Συνολικά, συμπεριλήφθησαν 11.636 εθελοντές με διάστημα παρακολούθησης περίπου 4 μηνών. Οι περισσότεροι (10.218, 88%) είχαν ηλικίες 18-55 ετών, ήταν λευκοί (9625, 83%) και γυναίκες (7045, 61%).

Δεν αναφέρθηκαν νοσηλείες σχετιζόμενες με κορωνοϊό μεταξύ όσων έλαβαν το εμβόλιο, ενώ 10 εθελοντές που δεν έλαβαν το ενεργό εμβόλιο νοσηλεύτηκαν λόγω COVID-19. Το πρωτεύον καταληκτικό σημείο της μελέτης ήταν το ποσοστό των περιπτώσεων COVID-19 μετά από 14 ημέρες από τη δεύτερη δόση του εμβολίου.
Συνολικά, η αποτελεσματικότητα ήταν 70.4% - καταγράφηκαν 30 περιπτώσεις COVID-19 μεταξύ 5807 (0.5%) συμμετεχόντων που έλαβαν το εμβόλιο και 101 περιπτώσεις μεταξύ 5829 συμμετεχόντων στην ομάδα ελέγχου (1.7%). Αξίζει να σημειωθεί ότι στους εθελοντές που έλαβαν δύο πλήρεις δόσεις του εμβολίου η αποτελεσματικότητα ήταν 62%, ενώ σε όσους έλαβαν μια μισή δόση και μια πλήρη δόση του εμβολίου η αποτελεσματικότητα ήταν 90%.

Η έδειξε η σύγκριση της αποτελεσματικότητας

Όταν η αποτελεσματικότητα μεταξύ των δύο ομάδων συγκρίθηκε στις 21 ημέρες μετά την πρώτη πλήρη δόση, δεν ανεδείχθη διαφορά, το οποίο υποδηλώνει ότι ακόμα και 1 δόση εμβολίου προσφέρει τουλάχιστον βραχυπρόθεσμη προστασία. Όσον αφορά στην πρόληψη ασυμπτωματικών λοιμώξεων COVID-19, δηλαδή την ανίχνευση του ιού σε ρινοφαρυγγικό επίχρισμα στο πλαίσιο περιοδικών εξετάσεων που υποβάλλονταν οι εθελοντές, αλλά χωρίς συμπτωματολογία, το εμβόλιο φαίνεται να προσφέρει κάποιου βαθμού προστασία, αλλά περαιτέρω δεδομένα είναι απαραίτητα για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

Τι έδειξαν οι μελέτες

Δεδομένα ασφάλειας συλλέχθηκαν από 12.174 εθελοντές που έλαβαν το εμβόλιο και από 11.879 εθελοντές που δεν έλαβαν το ενεργό εμβόλιο. Δεν καταγράφηκαν θάνατοι σχετιζόμενοι με το εμβόλιο. Συνολικά, περιεγράφηκαν 175 συμβάματα: 84 στην ομάδα που έλαβε το εμβόλιο και 91 στην ομάδα ελέγχου. Ένας ασθενής εμφάνισε εγκάρσια μυελίτιδα μετά τη χορήγηση της δεύτερης δόσης του εμβολίου (τελικά όμως αυτό το σύμβαμα αποδόθηκε σε ιδιοπαθή απομυελίνωση του νωτιαίου μυελού), ένας ασθενής εμφάνισε αιμολυτική αναιμία (αλλά απεδείχθη ότι ανήκει στην ομάδα ελέγχου) και ένας ασθενής που έλαβε το εμβόλιο εμφάνισε πυρετό άνω των 40 oC. Αναφέρθηκαν δύο ακόμα επεισόδια εγκάρσιας μυελίτιδας που δε θεωρήθηκαν τελικά σχετιζόμενα με το εμβόλιο: ένα 10 ημέρες μετά τη χορήγηση, σε ασθενή με προϋπάρχουσα σκλήρυνση κατά πλάκας και ένα σε ασθενή στην ομάδα ελέγχου, 68 ημέρες μετά τον εμβολιασμό. Τα περιστατικά αυτά οδήγησαν στην προσωρινή διακοπή της μελέτης και όλοι οι ασθενείς έχουν αναρρώσει ή βρίσκονται σε φάση ανάρρωσης.

Τα θετικά της μελέτης

Στα θετικά της μελέτης αυτής συμπεριλαμβάνεται το μεγάλο δείγμα, ο διπλός τυφλός τυχαιοποιημένος σχεδιασμός της μελέτης, η συμμετοχή στη μελέτη διαφορετικών εθνικοτήτων και φυλών και η αξιολόγηση της ασφάλειας σε όλους τους συμμετέχοντες. Στους περιορισμούς της μελέτης συνυπολογίζεται ότι λιγότερο από 4% των συμμετεχόντων ήταν άνω των 70 ετών, κανείς εθελοντής άνω των 55 ετών δεν έλαβε το συνδυασμό με την μεικτή δόση, και οι εθελοντές με συννοσηρότητες ήταν σχετικά λίγοι. Η ετερογένεια στα δοσολογικά επίπεδα που χορηγήθηκαν ήταν τυχαία αλλά ανέδειξε ένα δυνητικά πολύ αποτελεσματικό θεραπευτικό σχήμα.

Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα της μελέτης είναι μεν ενθαρρυντικά, αλλά είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν περαιτέρω αναλύσεις με μεγαλύτερη διάρκεια παρακολούθησης των ασθενών, καθώς και η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας του εμβολίου σε ηλικιωμένους και εγκύους. Η εμπιστοσύνη της επιστημονικής κοινότητας και της κοινής γνώμης σε οποιοδήποτε εμβόλιο έναντι του SARS-CoV-2 θα είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία του.

24 Νοεμβρίου 2020

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΥΜΕ ΓΕΛΑΝΕ ΑΣ ΠΟΥΜΕ👉Μπερδεμένοι οι επιστήμονες με το εμβόλιο AstraZeneca: Έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα με χαμηλότερη δόση

Πρόκληση για τους επιστήμονες να καταλάβουν πώς είναι δυνατό το εμβόλιο να έχει τόσο μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα με χαμηλότερη δόση

Το κεφάλι τους «ξύνουν» πολλοί επιστήμονες προσπαθώντας να εξηγήσουν τα ενθαρρυντικά αλλά μάλλον ασυνήθιστα αποτελέσματα της κλινικής δοκιμής του εμβολίου του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και της βρετανικής εταιρείας AstraZeneca, σύμφωνα με τα οποία αυτό είναι πιο αποτελεσματικό (έως 90%), όταν η πρώτη από τις δύο δόσεις τους χορηγηθεί μισή. Αντίθετα από ό,τι θα περίμενε κανείς, όταν η πρώτη δόση χορηγηθεί ολόκληρη, η αποτελεσματικότητα του εμβολίου στις δοκιμές φάνηκε αρκετά χαμηλότερη (μόνο 62%).

Όπως έδειξαν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της κλινικής δοκιμής φάσης 3, το εμβόλιο εμφάνισε μια αποτελεσματικότητα κατά μέσο όρο 70%, δύο εβδομάδες μετά τη χορήγηση της δεύτερης δόσης. Οι δύο δόσεις χορηγήθηκαν με διαφορά ενός μηνός και η αποτελεσματικότητα αφορούσε την πιθανότητα οι εμβολιασμένοι να αρρωστήσουν από Covid-19, σε σχέση με όσους είχαν κάνει εικονικό εμβόλιο (πλασίμπο).

Διάφοροι επιστήμονες, σύμφωνα με το «Nature», επεσήμαναν ότι δεν είναι δυνατό να γίνει άμεση σύγκριση με τα άλλα εμβόλια (των Pfizer/BioNTech και Moderna), που έχουν εμφανίσει αποτελεσματικότητα έως 95% στις δοκιμές, καθώς τα έως τώρα διαθέσιμα στοιχεία είναι ανεπαρκή. Μεταξύ άλλων, δεν έγινε γνωστό πόσοι συμμετέχοντες στις δοκιμές της Οξφόρδης/Astra Zeneca εμβολιάστηκαν πραγματικά και πόσοι ψευδο-εμβολιάστηκαν.

«Το 90% είναι αρκετά καλό, αλλά το 62% για το δεύτερο εμβολιαστικό σχήμα (σ.σ. δύο πλήρεις δόσεις) δεν είναι τόσο εντυπωσιακό», σχολίασε ο ιολόγος Φλόριαν Κράμερ της Ιατρικής Σχολής του Όρους Σινά της Νέας Υόρκης.

«Διατρέχουμε ελαφρώς τον κίνδυνο να συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια. Έχουμε ακόμη πάρα πολύ δρόμο μπροστά μας, εωσότου ξεκαθαρίσουν τα δεδομένα και δημοσιευθούν πλήρως», επεσήμανε ο ανοσολόγος Ντάνιελ Άλτμαν του Κολλεγίου Imperial του Λονδίνου.

Το διαφορετικής τεχνολογίας βρετανικό εμβόλιο βασίζεται σε ένα τροποποιημένο αδενοϊό του κοινού κρυολογήματος, που απομονώθηκε στους χιμπατζήδες, και ο οποίος δεν αναπαράγεται πλέον στα ανθρώπινα κύτταρα. Το εμβόλιο κατευθύνει τα κύτταρα να παράγουν την προεξέχουσα πρωτεΐνη-ακίδα (spike) με την οποία ο κορωνοϊός SARS-CoV-2 διεισδύει σε αυτά και τα μολύνει. Η παραγωγή της πρωτεΐνης με τεχνητό τρόπο ενεργοποιεί τα αντισώματα του οργανισμού, δημιουργώντας ανοσία.

Οι τελικές κλινικές δοκιμές φάσης 3 του εμβολίου είχαν ξεκινήσει πριν από εκείνες των Pfizer/BioNTech και Moderna, οι οποίες όμως πρόλαβαν και δημοσιοποίησαν πρώτες τα προσωρινά -άκρως ενθαρρυντικά- αποτελέσματα των δοκιμών τους. Οι δοκιμές του εμβολίου Οξφόρδης/AstraZeneca συνεχίζονται σε αρκετές χώρες (ΗΠΑ, Ρωσία, Ιαπωνία, Νότια Αφρική κ.α.). Τα προσωρινά αποτελέσματα βασίζονταν σε 131 διαγνωσμένα περιστατικά Covid-19 μεταξύ άνω των 11.000 εθελοντών που συμμετείχαν στις δοκιμές σε Βρετανία και Βραζιλία.

Οι πιθανές εξηγήσεις

Η βασική πρόκληση για τους επιστήμονες είναι να καταλάβουν πώς είναι δυνατό το εμβόλιο να έχει τόσο μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα με χαμηλότερη δόση. Μια πιθανή εξήγηση, σύμφωνα με τον ιολόγο Λουκ Βαντενμπέργκε της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, αφορά τα στατιστικά στοιχεία: η δοκιμή του εμβολίου δεν ήταν αρκετά μεγάλη για να μετρήσει σωστά τη διαφορά αποτελεσματικότητας ανάμεσα στα δύο εμβολιαστικά σχήματα (με μισή και με ολόκληρη πρώτη δόση). Συνεπώς η «ψαλίδα» πιθανώς θα εξαφανιστεί, όταν έλθουν στο φως περισσότερα περιστατικά νόσησης με Covid-19 μεταξύ των συμμετεχόντων εθελοντών.

Η εκτίμηση για την μεγάλη αποτελεσματικότητα του σχήματος «μισή πρώτη δόση-ολόκληρη δεύτερη δόση» βασίστηκε στην ανάλυση στοιχείων για μόνο 2.741 άτομα, ενώ για τη χαμηλότερη αποτελεσματικότητα του σχήματος «δύο πλήρεις δόσεις» σε 8.895 εθελοντές. Ο ειδικός στην επιδημιολογική στατιστική Στέφεν Έβανς της Σχολής Υγιεινής και Τροπικής Ιατρικής του Λονδίνου εκτιμά ότι στην πραγματικότητα το σχήμα της μισής πρώτης δόσης μπορεί να μην έχει αποτελεσματικότητα πάνω από 66%.

«Νομίζουμε ότι, με τη μικρότερη πρώτη δόση, τονώνουμε το ανοσοποιητικό σύστημα διαφορετικά, βοηθώντας το να ανταποκριθεί καλύτερα», αντέτεινε ο δρ Άντριου Πόλαρντ, διευθυντής της Ομάδας Εμβολίων της Οξφόρδης. Στα εμβόλια μονής δόσης, όπως είπε, ο κανόνας είναι ότι η μεγαλύτερη δόση φέρνει καλύτερα αποτελέσματα, αλλά στα εμβόλια δύο δόσεων η πρώτη δόση ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα και η δεύτερη το τονώνει περαιτέρω.

«Δεν νομίζω ότι πρόκειται για κάποια ανωμαλία», αντιτείνει και η ανοσολόγος Κέιτι Ίγουερ του Ινστιτούτου Τζένερ της Οξφόρδης, που επίσης συμμετέχει στην ανάπτυξη του εμβολίου. Όπως πιστεύει, η απρόσμενη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα της χαμηλότερης δόσης οφείλεται είτε στο ότι η μικρότερη δόση ενεργοποιεί καλύτερα τα Τ-λεμφοκύταρα που υποστηρίζουν την παραγωγή των αντισωμάτων, είτε ότι το εμβόλιο πυροδοτεί μια ανοσιακή αντίδραση όχι μόνο απέναντι στην πρωτεΐνη-ακίδα του κορωνοϊού, αλλά και στα συστατικά του «οχήματος» μεταφοράς της, δηλαδή του τροποποιημένου αδενοϊού των χιμπατζήδων. Για κάποιο άγνωστο λόγο, η πρώτη πλήρης δόση υποτίθεται ότι εμποδίζει αυτή την πλήρη αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Για μια «εύλογη εξήγηση» έκανε λόγο ο ιολόγος Τζέημς Γουίλσον του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, ο οποίος υπήρξε πρωτοπόρος στη χρήση αδενοϊών στα εμβόλια κατά τη δεκαετία του 1990. Η ανοσολόγος Χίλντεγκουντ Ερτλ του Ινστιτούτου Wistar της Φιλαδέλφεια συμφωνεί -με βάση την εμπειρία της από τον εμβολιασμό τρωκτικών με χρήση αδενοϊών- ότι, σε ένα εμβόλιο δύο δόσεων, μια χαμηλή πρώτη δόση μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη ανοσιακή προστασία από ό,τι μια υψηλότερη πρώτη δόση. Πιθανώς αυτό συμβαίνει, επειδή η μικρή πρώτη δόση οδηγεί πιο γρήγορα στη δημιουργία κυττάρων «μνήμης» μετά τη δεύτερη δόση, ένα αποτέλεσμα που, όπως εκτιμά, μπορεί να επιτευχθεί επίσης αν είναι μεγαλύτερο το χρονικό διάστημα ανάμεσα σε δύο πλήρεις δόσεις.

Η AstraZeneca σκοπεύει να συλλέξει περισσότερα στοιχεία σχετικά με τη σχέση δόσεων-αποτελεσματικότητας. Οι επιστήμονες θεωρούν πάντως πιθανότερο ότι τελικά η εταιρεία θα ζητήσει άδεια από τις εποπτικές αρχές για το σχήμα με τη χαμηλότερη πρώτη δόση.

«Θα ήταν τρέλα να χρησιμοποιήσει κανείς περισσότερο εμβόλιο από όσο χρειάζεται, για να έχει τελικά μικρότερη αποτελεσματικότητα», ανέφερε η δρ Ίγουερ.

Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητοι επιστήμονες θεωρούν θετικά στοιχεία για το βρετανικό εμβόλιο ότι κανείς από τους συμμετέχοντες στις δοκιμές που αρρώστησε με κορωνοϊό, δεν είχε τη σοβαρή μορφή της Covid-19, ούτε χρειάστηκε νοσηλεία. Επίσης υπάρχουν ενδείξεις πως το εμβόλιο μπορεί να εμποδίζει τους εμβολιασθέντες να μεταδώσουν τον ιό, ακόμη κι αν μολυνθούν ή είναι ασυμπτωματικοί. Σύμφωνα με την Ίγουερ, το εμβόλιο φαίνεται να μπλοκάρει τη μετάδοση του κορωνοϊού - κάτι για το οποίο δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής ενδείξεις από τα άλλα εμβόλια.

Επίσης, πέρα από το ερωτηματικό για την αποτελεσματικότητά του, το βρετανικό εμβόλιο είναι φθηνότερο και πιο εύχρηστο πρακτικά, αφού παραμένει σταθερό σε θερμοκρασία απλού ψυγείου, χωρίς να χρειάζεται ειδικούς καταψύκτες.

20 Ιουλίου 2020

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΙ ΠΑΠΑΤΖΗΔΕΣ😂😂Μας τα καναν τσουρέκια εδώ και 1 βδομάδα και η σημαντική ανακοίνωση είναι: Ενθαρρυντικά τα πρώτα αποτελέσματα από το εμβόλιο της Οξφόρδης - 1.000.000 δόσεις έως τον Σεπτέμβριο

[Απίστευτοι Παπατζήδες του μάρκετινγκ που συντηρεί έναν μύθο... Λες και οι άλλες 18-20 εταιρίες που ασχολούνται με την ανάπτυξη εμβολίου δεν έχουν "ενθαρρυντικά αποτελέσματα"😂😂😂 Τους τρόλαρε κι η Pfizer που έβγαλε αμέσως μετά ανακοίνωση ότι και το δικό της εμβόλιο έχει ενθαρρυντικά αποτελέσματα😂😂
Αλλά τι να περιμένεις από κλέφτες πατεντών από όλο τον υπόλοιπο κόσμο... και σας το λέω έχοντας προσωπική άποψη από την προσπάθεια του "πανεπιστημίου" της Οξφόρδης να κλέψει ιδέα γερμανίδας γιατρού για φακούς ενδοσκοπίων εκμεταλλευόμενοι ότι η ίδια δεν έχει τα εκ. που χρειάζονται για την ανάπτυξή τους]

Το εμβόλιο είναι σε θέση να παράγει αντισώματα που εξουδετερώνουν τον κορωνοϊό, αλλά και Τ-κύτταρα (τύπος λευκών αιμοσφαιρίων), που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού έναντι της Covid-19 - «Αν το εμβόλιό μας είναι αποτελεσματικό, είναι μια πολλά υποσχόμενη προοπτική, καθώς αυτός ο τύπος εμβολίου μπορεί να παραχθεί σε μεγάλη κλίμακα» δηλώνει η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Σάρα Γκίλμπερτ

Ενθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα από την Φάση Ι της κλινικής δοκιμής ανάπτυξης του εμβολίου AZD1222 (ChAdOx1), που αναπτύσσει το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης σε συνεργασία με τη φαρμακευτική εταιρεία AstraZeneca.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στην έγκριτη επιστημονική επιθεώρηση The Lancet πριν από λίγο, και αφορούν στο σκέλος της κλινικής δοκιμής όπου είχαν λάβει μέρος 1.077 υγιείς εθελοντές -ηλικίας 18-55 ετών, που είχαν ταξινομηθεί σε πέντε νοσοκομεία του Ηνωμένου Βασιλείου, από τέλη Απριλίου έως τέλη Μαΐου- το AZD1222 συντέλεσε στην παραγωγή αντισωμάτων και λευκών αιμοσφαιρίων, που μπορούν να βοηθήσουν το ανοσοποιητικό να καταπολεμήσει τον νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2.

Τα αντισώματα είναι μικρές πρωτεΐνες που παράγονται από το ανοσοποιητικό σύστημα και «κολλούν» στην επιφάνεια των ιών.  Τα εξουδετερωτικά αντισώματα θεωρούν οι επιστήμονες ότι μπορούν να ακυρώσουν την ικανότητα του κορωνοϊού να μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα και να προκαλέσει τη νόσο Covid-19.

Τα Τ-κύτταρα, ένας τύπος λευκών αιμοσφαιρίων, βοηθούν στον συντονισμό του ανοσοποιητικού συστήματος και είναι σε θέση να εντοπίσουν ποια από τα κύτταρα του σώματος έχουν μολυνθεί και τα καταστρέφουν.

Σχεδόν όλα τα εμβόλια που θεωρούνται αποτελεσματικά στην πρόληψη ασθενειών προκαλούν την παραγωγή τόσο εξουδετερωτικών αντισωμάτων όσο και Τ-κυττάρων.

Στην περίπτωση του νέου κορωνοϊού, το εμβόλιο αύξησε τα επίπεδα των αντισωμάτων που εξουδετερώνουν τον ιό και των Τ-κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος που στοχεύουν τον SARS-CoV-2, στον οργανισμό των εμβολιασμένων εθελοντών. Συγκεκριμένα, προκάλεσε παραγωγή εξουδετερωτικών αντισωμάτων εντός 28 ημερών από τον εμβολιασμό και Τ-κυττάρων εντός 14 ημερών.

«Παρατηρήσαμε πολύ καλή ανοσοαπόκριση, όχι μόνο ως προς τα εξουδετερωτικά αντισώματα αλλά και επί των Τ-κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος» δήλωσε ο επικεφαλής του Ινστιτούτο Jenner του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Άντριαν Χιλ.

Προσέθεσε, δε, ότι «αυτό σημαίνει ότι προκαλούμε διπλή διέγερση του ανοσοποιητικού συστήματος» έναντι του νέου κορωνοϊού.

Η Σάρα Γκιλμπερτ, καθηγήτρια Ιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και επικεφαλής της ομάδας ανάπτυξης του εμβολίου, στις πρώτες της δηλώσεις μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων, σημειώνει: «Πρέπει να γίνει ακόμα πολλή δουλειά, πριν μπορέσουμε να επιβεβαιώσουμε ότι το εμβόλιο μας θα βοηθήσει έναντι της πανδημίας της COVID-19, αλλά τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά. Παράλληλα με τη συνέχιση της Φάσης 3 της κλινικής δοκιμής, πρέπει να συνεχίσουμε να συλλέγουμε πληροφορίες για τον ιό, καθώς για παράδειγμα δεν γνωρίζουμε ακόμα πόσο ισχυρή πρέπει να είναι η ανοσοαπόκριση, για να παρέχουν επαρκή προστασία έναντι της λοίμωξης COVID-19».

Και προσθέτει ότι, «αν το εμβόλιό μας είναι αποτελεσματικό, είναι μια πολλά υποσχόμενη προοπτική, καθώς αυτός ο τύπος εμβολίου μπορεί να παραχθεί σε μεγάλη κλίμακα».

Το AZD1222 ανήκει στα λεγόμενα «εμβόλια ιικού φορέα», δηλαδή σε αυτά που χρησιμοποιούν έναν ιό για να μεταφέρει τα γονίδια του κορωνοϊού στα ανθρώπινα κύτταρα και να προκληθεί ανοσο-απόκριση. Στην προκειμένη περίπτωση, το AZD1222 βασίζεται σε έναν ανασυνδυασμένο αδενοϊό-φορέα που προκαλεί λοίμωξη στους χιμπατζήδες. Ο αδενοϊός-φορέας έχει τροποποιηθεί γενετικά ώστε να είναι αδύνατον να αναπαραχθεί εντός του ανθρώπινου οργανισμού.

Στο AZD1222 έχει προστεθεί γενετικό υλικό, το οποίο χρησιμοποιείται για την παραγωγή πρωτεϊνών από τη γλυκοπρωτεΐνη της ακίδας του SARS-CoV-2 (S). Η συγκεκριμένη πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για την προσκόλληση του ιού στα κύτταρα και απαιτείται για την είσοδό του μέσα σε αυτά.

Σύμφωνα με το θεωρητικό πρωτόκολλο, ο εμβολιασμός με το AZD1222 βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να αναγνωρίσει τον νέο κορωνοϊό όταν έρθει σε επαφή με το σώμα και να ενεργοποιηθεί ώστε να παράγει ειδικά αντισώματα έναντι της πρωτεΐνης-ακίδας του SARS-CoV-2.

Η Δρ. Γκιλμπερτ υπενθυμίζει εξάλλου ότι ένα αποτελεσματικό εμβόλιο έναντι του SARS-CoV-2, είναι απαραίτητο για την πρόληψη της λοίμωξης, της νόσου και του θανάτου όλων ανεξαιρέτως των πολιτών, αλλά θα πρέπει κατά προτεραιότητα να εμβολιαστούν οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία και οι ηλικιωμένοι, που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Άντριου Πολλαρντ, επίσης μέλος του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, εκφράζει την ελπίδα ότι το εμβόλιο «θα διδάξει το ανοσοποιητικό σύστημα να αναγνωρίζει τον κορωνοϊό, ώστε να μπορεί να είναι ο άνθρωπος προστατευμένος για πολύ καιρό».

Ενώ σε δηλώσεις του στο BBC υπογράμμισε ότι «τα αποτελέσματα είναι πολλά υποσχόμενα και πιστεύουμε ότι αυτός ο τύπος ανοσοαπόκρισης μπορεί να προσφέρει προστασία. Αλλά το βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι αν το εμβόλιο προσφέρει προστασία και αυτό μένει να απαντηθεί».

Τέλος, υπενθύμισε ότι «δεν γνωρίζουμε ακόμα το επίπεδο της ανοσοαπόκρισης που πρέπει να πετύχουμε προκειμένου να προσφέρουμε προστασία (στον άνθρωπο), αλλά η ανοσοαπόκριση μπορεί να μεγιστοποιηθεί με μια δεύτερη δόση του εμβολίου».

Δεν προκαλεί σοβαρές παρενέργειες

Aισιόδοξα είναι εξάλλου και τα στοιχεία που αφορούν στις παρατηρούμενες παρενέργειες, καθώς το AZD1222 δεν φαίνεται να προκαλεί σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες.

Σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα, το εμβόλιο προκάλεσε στους εθελοντές ελάσσονες παρενέργειες συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου και κάποιες εξ αυτών μπορούσαν να αντιμετωπιστούν με τη λήψη παρακεταμόλης.

Οι συχνότερα αναφερόμενες παρενέργειες ήταν κόπωση και κεφαλαλγίες, ενώ επίσης παρατηρήθηκε πόνος στο σημείο της έγχυσης, μυικό άλγος, αδιαθεσία, ρίγη και αίσθημα πυρετού.

Συμπερασματικά, οι ερευνητές αναφέρουν ότι, «τα προκαταρκτικά αποτελέσματα αυτής της πρώτης κλινικής δοκιμής σε ανθρώπους υποστηρίζουν τη συνέχιση της κλινικής ανάπτυξης στις εν εξελίξει δοκιμές Φάσης 2 και 3».

Μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες με συννοσηρότητες, εργαζόμενοι στον υγειονομικό κλάδο και εκείνοι με υψηλότερο κίνδυνο έκθεσης στον SARS-CoV-2 εντάσσονται στο κλινικό δείγμα και αξιολογείται η ανταπόκριση του οργανισμού τους ως προς την αποτελεσματικότητα, την ασφάλεια και την ανοσογονικότητα του ChAdOx1 nCoV-19 που χορηγείται είτε εφάπαξ είτε σε δύο δόσεις στις δοκιμές που πραγματοποιούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο εξωτερικό».

Ενώ η επιστημονική ομάδα αναφέρει ακόμα πως «θα αξιολογήσουμε επίσης το εμβόλιο στα παιδιά, μόλις συγκεντρωθούν επαρκή δεδομένα ασφάλειας από τις μελέτες ενηλίκων».

Οι δοκιμές της Φάσης 3 βρίσκονται σε εξέλιξη στη Βραζιλία, τη Νότια Αφρική και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου αξιολογείται η αποτελεσματικότητα του εμβολίου σε διαφορετικούς πληθυσμούς.

Όπως προκύπτει, παράλληλα, οι αρχικές εκτιμήσεις για την παραγωγή ενός εκατομμυρίου δόσεων του πειραματικού εμβολίου του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης κατά της COVID-19 έως τον Σεπτέμβριο μπορεί να είναι συντηρητικές, καθώς η παραγωγή του εξαρτάται από το πόσο γρήγορα μπορεί να ολοκληρωθούν οι δοκιμές τελικού σταδίου. «Μπορεί να παρασκευαστούν ένα εκατομμύριο δόσεις έως τον Σεπτέμβριο: αυτό μοιάζει με μια εν πολλοίς συντηρητική εκτίμηση, λαμβάνοντας υπόψη την κλίμακα του τι συμβαίνει» δήλωσε ο Άντριαν Χιλ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, αναφερόμενος στην ικανότητα παραγωγής του εταίρου, της φαρμακοβιομηχανίας AstraZeneca.

«Σίγουρα θα υπάρχουν ένα εκατομμύριο δόσεις γύρω στον Σεπτέμβριο. Αυτό που είναι λιγότερο προβλέψιμο από το μέγεθος της παραγωγής, είναι πόσο συχνά θα εμφανίζονται κρούσματα της ασθένειας, συνεπώς πότε θα υπάρξει ένα τέλος» σημείωσε.

26 Νοεμβρίου 2020

ΑΙΣΧΟΣ! ΔΙΑΨΕΥΔΕΤΕ ΤΟΝ ΜΑΪΝΤΑΝΟ ΜΟΣΙΑΛΟ ΡΕ;😂😂FT και Bloomberg ξεσκεπάζουν την απάτη με το εμβόλιο της Οξφόρδης: Σε ομάδα κάτω των 55 ετών το 90% αποτελεσματικότητα-«Ναι αλλά είναι φτηνό-Χορηγήσαμε κατά λάθος μισή δόση» απαντάει η Astrazeneca😂😂

[Εγώ σας τα είπα από την περασμένη εβδομάδα...
πέρα από τις επιστημονικές αλχημείες τους,  για να έπεσε η μετοχή τους κάτι σάπιο συμβαίνει αλλά ο αναλυτής της ΠΟ@ΤΣΑΣ Μόσιαλος επιμένει να σας κοροϊδεύει]

Η δοσολογική μέθοδος που απέφερε ποσοστό αποτελεσματικότητας 90% για το εμβόλιο της Οξφόρδης και της AstraZeneca κατά του κορωνοϊού αφορούσε εθελοντές ηλικίας κάτω των 55 ετών, ένα σημαντικό δεδομένο που δεν επισημάνθηκε στις σχετικές ανακοινώσεις των αρχών της εβδομάδας.

Αυτό επισημαίνει δημοσίευμα των Financial Times που επικαλείται ανακοίνωση του επικεφαλής του αμερικανικού προγράμματος χρηματοδότησης ερευνών για ανάπτυξη εμβολίων.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι η μέση αποτελεσματικότητα του εμβολίου τους είναι 70%. Στους εθελοντές στους οποίους χορηγήθηκαν δύο πλήρεις δόσεις με διαφορά ενός μήνα η αποτελεσματικότητα ήταν 62%, αλλά σε μια μικρότερη ομάδα εθελοντών στους οποίους χορηγήθηκε αρχικά μισή δόση εμβολίου και έπειτα η ολόκληρη, το αντίστοιχο ποσοστό αυξήθηκε στο 90%.

Δε διευκρινίστηκε εξ αρχής, ωστόσο, η δημογραφική σύνθεση των εθελοντών της δεύτερης κατηγορίας, οι οποίοι όντας κάτω των 55 αποτελούσαν ομάδα με χαμηλότερο ρίσκο σοβαρών συμπτωμάτων Covid.

Οι Financial Times επισημαίνουν ότι η σχετική επισήμανση από τις ΗΠΑ προκάλεσε μείωση άνω του 6% στην τιμή της μετοχής της AstraZeneca.

Η βρετανική εφημερίδα αναφέρει επίσης ότι λόγω των διαφορών στη δοσολογική μέθοδο αλλά και στα διαφορετικά εικονικά φάρμακα που δόθηκαν σε κάποιους εθελοντές ανάλογα με τη χώρα όπου βρίσκονταν, ορισμένοι επιστήμονες θεωρούν πως ίσως τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα των κλινικών δοκιμών είναι πολύ ανομοιογενή για να παρουσιαστούν ως ένα ενιαίο πόρισμα.

Εκπρόσωπος της AstraZeneca, πάντως, υπερασπίστηκε τις κλινικές δοκιμές τονίζοντας ότι διεξήχθησαν με βάση τα υψηλότερα κριτήρια ποιότητας και προσθέτοντας ότι αναμένονται περισσότερα στοιχεία περί της αποτελεσματικότητας του εμβολίου και της διάρκειας προστασίας που προσφέρει έναντι του κορωνοϊού.

Η βρετανική εφημερίδα σημειώνει επιπλέον ότι ένα εμβόλιο με ποσοστό αποτελεσματικότητας 70% θα λάμβανε έγκριση χρήσης καθώς το όριο έχει θεσπιστεί στο 50%, καθώς και ότι το σκεύασμα της Οξφόρδης έχει πλεονεκτήματα έναντι εκείνων της Pfizer και της Moderna, όπως το χαμηλότερο κόστος και η ευκολότερη συντήρηση.

Λονδίνο, Θανάσης Γκαβός
Πηγή: skai.gr

Bloomberg: Το εμβόλιο Οξφόρδης-AstraZeneca εγείρει αμφιβολίες μετά το τεχνικό λάθος

Η φαρμακευτική εταιρεία AstraZeneca και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερα ερωτήματα σχετικά με τα αποτελέσματα της δοκιμής εμβολίου κατά του κορονοϊού, μετά την αναγνώριση από πλευράς τους ενός τεχνικού σφάλματος.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, μπορεί η ανακοίνωση των δυο πλευρών να έδειξε ότι το εμβόλιό τους ήταν κατά μέσο όρο 70% αποτελεσματικό σε μελέτη τελικού σταδίου, ωστόσο οι λιγοστές λεπτομέρειες που κυκλοφόρησαν προκάλεσαν ανησυχίες, με ορισμένους να εκφράζουν αμφιβολίες.

Η AstraZeneca και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης ενημέρωσαν ότι το εμβόλιό τους ήταν 90% αποτελεσματικό, όταν χορηγήθηκε μισή δόση πριν από την ενίσχυση της πλήρους δόσης. Δύο πλήρεις δόσεις έδειξαν αποτελεσματικότητα 62%.

«Ο λόγος της μισής δόσης είναι μία ευτυχής συγκυρία», δήλωσε επικεφαλής (μη ογκολογικής) έρευνας και ανάπτυξης της AstraZeneca,  Μενέλαος Πάγκαλος.

«Ελέγξαμε λοιπόν ξανά τι είχε γίνει και ανακαλύψαμε ότι η δόση του εμβολίου είχε κατά λάθος χορηγηθεί μισή», σημείωσε.

Σε δήλωσή της, η Οξφόρδη είπε ότι μία διαφορά στις διαδικασίες παραγωγής οδήγησε σε μεταγενέστερες φάσεις των δοκιμών με μισή δόση αντί για πλήρη. Όταν ήταν προφανές ότι χρησιμοποιήθηκε χαμηλότερη δόση, συζητήθηκε με τις ρυθμιστικές αρχές και επιτεύχθηκε συμφωνία για να προχωρήσουν τα δύο σχήματα, αναφέρεται στη δήλωση.

«Οι μέθοδοι για τη μέτρηση της συγκέντρωσης έχουν πλέον καθιερωθεί και μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι όλες οι παρτίδες εμβολίου είναι τώρα ισοδύναμες», ανακοίνωσε το πανεπιστήμιο.

Ωστόσο, το αρμόδιο πρόγραμμα εμβολίων των ΗΠΑ, γνωστό ως Operation Warp Speed, ενημέρωσε την επόμενη μέρα ότι η δόση που δείχνει το υψηλότερο επίπεδο αποτελεσματικότητας δοκιμάστηκε σε νεότερους πληθυσμούς.

«Η πιο πιθανή εξήγηση για τη διαφορετική αποτελεσματικότητα στην ενδιάμεση ανάλυσή της είναι είτε τυχαία είτε τα δημογραφικά στοιχεία ασθενών», σημειώνει ο Σαμ Φάζελι αναλυτής της Bloomberg Intelligence. «Σε κάθε περίπτωση, η έγκριση με βάση τα τρέχοντα δεδομένα σημαίνει ότι οι άνθρωποι θα εμβολιαστούν με ένα εμβόλιο που η πραγματική του αποτελεσματικότητα είναι άγνωστη».

23 Φεβρουαρίου 2021

ΜΑΚΑΡΙ ΚΙ ΕΔΩ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΟΥΝ ΤΑ ΖΩΑ😝😝Γαλλία και Γερμανία κατά της AstraZeneca: Πολίτες αμφισβητούν το εμβόλιο και δεν πάνε στα ραντεβού🤣🤣

Γαλλία και Γερμανία αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα του εμβολίου της AstraZeneca στους άνω των 65 ετών - Πολλοί πολίτες δεν προσέρχονται στα προγραμματισμένα ραντεβού και τα εμβόλια μένουν αχρησιμοποίητα

Aφού αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα του εμβολίου του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και της AstraΖeneca, Γερμανία και Γαλλία πληρώνουν το τίμημα καθώς πολλοί είναι οι πολίτες που διστάζουν να το κάνουν επιβραδύνοντας το εμβολιαστικό πρόγραμμα των δύο χωρών [ΔΕ: Οι κυβερνήσεις το αμφισβήτησαν ρε καραγκιόζηδες του ΑΠΕ ή οι γελοιότητες, οι παλινωδίες και τα λάθη της εταιρίας;].

Γερμανία και η Γαλλία έχουν εμβολιάσει μέχρι στιγμής μόνο το 6% του πληθυσμού τους, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «Daily Mail.»

Για παράδειγμα, στη Γερμανία, χορηγήθηκαν μόνο 150 χιλιάδες δόσεις του εμβολίου την Παρασκευή ενώ είχαν προγραμματιστεί να γίνουν 1,5 εκατομμύρια δόσεις με πολλούς να παραλείπουν σκοπίμως το ραντεβού αφότου ενημερώθηκαν ότι θα κάνουν το εμβόλιο του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και της βρετανοσουηδικής εταιρείας AstraZeneca.

Πολιτικοί σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Γάλλου προέδρου, Εμανουέλ Μακρόν, έχουν εκφράσει φόβους ότι το εμβόλιο είναι «σχεδόν αναποτελεσματικό» σε άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, παρά τα ελάχιστα δεδομένα που υποστήριζαν αυτή την εκδοχή κι ενώ πολλές υγειονομικές αρχές έχουν εγκρίνει τη χρήση του γι΄αυτή την ηλικιακή κατηγορία [ΔΕ: Από την φράση αυτή φαίνεται ότι οι γελοίοι του ΑΠΕ έκαναν μετάφραση copy-paste ότι λέει βρετανική φυλλάδα προκειμένου να υποστηρίξει τα αγγλικά συμφέροντα. Φυσικά και πρόκειται για διαστρέβλωση της πραγματικότητας αφού ελάχιστα δεν είναι τα δεδομένα που λένε ότι είναι αναποτελεσματικό αλλά ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ].

Τώρα όμως, οι Ευρωπαίοι ηγέτες παροτρύνουν τους πολίτες να κάνουν το εμβόλιο της Οξφόρδης υπό το φόβο ότι θα εκτροχιαστεί περαιτέρω το πρόγραμμα εμβολιασμού στην γηραιά ήπειρο το οποίο εξακολουθεί να υστερεί έναντι του Ηνωμένου Βασιλείου.

«Η Γερμανία και η Γαλλία έχουν εμβολιάσει μόλις το 6% του πληθυσμού τους, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ήδη χορηγήσει την πρώτη δόση τουλάχιστον στο 26% του πληθυσμού του», αναφέρει το βρετανικό δημοσίευμα.

Στο Βερολίνο, το κέντρο εμβολιασμού «Tegel», το οποίο χορηγεί μόνο το εμβόλιο της AstraZeneca, αναφέρει ότι μόνο 200 πολίτες προσέρχονται καθημερινά στο ραντεβού τους.

Σε ημερήσια βάση τα προγραμματισμένα ραντεβού είναι 3.800, όπως αναφέρουν οι «The Times».

Στη Γαλλία, οι εργαζόμενοι στον υγειονομικό τομέα αρνούνται επίσης να κάνουν το εμβόλιο της AstraZeneca μετά τα σχόλια του Εμανουέλ Mακρόν για την αποτελεσματικότητά του σε άτομα άνω των 65 ετών.

Ενώ ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΑ) ενέκρινε το εμβόλιο για όλους τους ενήλικες, η κυβέρνηση της Γερμανίας αποφάσισε ότι δεν πρέπει να χορηγηθεί σε άτομα άνω των 65 ετών.

Αυτή τη στιγμή το εμβόλιο των AstraZeneca χορηγείται μόνο στο υγειονομικό προσωπικό και σε άτομα κάτω των 65 ετών με υποκείμενα νοσήματα.

Ο Καρλ Λάουτερμπαχ, επιδημιολόγος και βουλευτής των Σοσιαλδημοκρατών στη Γερμανία, δήλωσε:
«Τα κέντρα εμβολιασμού είναι έτοιμα, το εμβόλιο είναι εκεί όπως και οι ομάδες εμβολιασμού...Αλλά το εμβόλιο παραμένει αχρησιμοποίητο επειδή δεν εμφανίζονται αρκετά άτομα στα προγραμματισμένα ραντεβού. Αυτή είναι μια παράλογη και αφόρητη κατάσταση».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος του Βερολίνου, Μίχαελ Μούλερ, απείλησε τους πολίτες ότι θα τους στείλει πίσω στην... ουρά εάν δεν κάνουν το εμβόλιο της Οξφόρδης και προτιμήσουν αυτό των Pfizer και ΒionTech.

16 Μαρτίου 2021

ΚΙ ΕΓΩ ΑΥΤΟ ΘΑ ΛΕΓΑ ΣΤΑ ΓΙΔΙΑ ΑΝ ΕΙΧΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΣ PFIZER😜😜Κικίλιας για AstraZeneca: Εμβολιαζόμαστε με όλα τα εμβόλια που έχει πει η Ευρώπη-Ακολουθούμε τις οδηγίες του ΕΜΑ

Όποιος έχει ραντεβού, να πάει κανονικά, λέει ο υπουργός  Υγείας - Συνεδριάζει σήμερα η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών με φόντο τις αναστολές στην Ευρώπη - 182.000 πολίτες έχουν κλείσει ραντεβού για εμβολιασμό - Δερμιτζάκης: Η Ελλάδα ορθώς συνεχίζει να εμβολιάζει με AstraZeneca

Ψυχραιμία συνιστά ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας, σχετικά με τις εξελίξεις για το εμβόλιο της AstraZeneca.

«Θα πρέπει να είμαστε νηφάλιοι και ψύχραιμοι», τόνισε και εξήγησε ότι μέχρι να πει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων κάτι διαφορετικό, συνεχίζουμε να εμβολιαζόμαστε κανονικά.

«Εμβολιαζόμαστε με όλα τα εμβόλια που έχει πει η Ευρώπη. Από την αρχή της διαδικασίας των εμβολιασμών εμπιστευόμαστε έναν θεσμό τον ΕΜΑ. Αυτός δίνει αδειοδοτήσεις, εμείς ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες του και δεν έχει δώσει μέχρι στιγμής. Χθες μίλησε υπέρ του οφέλους των εμβολιασμών», είπε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας.

«Στη χώρα μας έχουμε κάνει 172.000 εμβολιασμούς με αυτό το εμβόλιο. Στη χώρα μας υπήρξε ένα σοβαρό περιστατικό, το έλεγξε ο ΕΟΦ και δεν σχετίζεται με το εμβόλιο της AstraZeneca. Έχουν γίνει πάνω από 17 εκατ. εμβόλια παγκοσμίως με αυτό το εμβόλιο και έχουν βρεθεί περίπου 37 περιστατικά» σημείωσε ο υπουργός Υγείας. «Δεν αναστέλλονται εμβολιασμοί εμβολιαζόμαστε με όλα τα εγκεκριμένα εμβόλια από τον ΕΜΑ μέχρι να πει κάτι άλλο. Συνιστώ ψυχραιμία, προσοχή» τόνισε. 

«Παρακολουθούμε στενά το θέμα. Είναι ένα επιστημονικό θέμα και ένα πολιτικό θέμα» δήλωσε Όπως ανέφερε ο Βασίλης Κικίλιας, «ο ΕΟΦ, Η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, ο ΠΟΥ ο ΕΜΑ είναι υποχρεωμένοι να συνεδριάζουν συνέχεια να συνεκτιμούν και να δίνουν αποφάσεις. Δεν έχει απορριφθεί το εμβόλιο από τις 11 περίπου χώρες διευκρίνισε, ενώ υπάρχουν υπερπολλαπλάσιες χώρες που συνεχίζουν να εμβολιάζουν». 

«Δηλαδή αν αύριο δυο ή περισσότερες χώρες στον πλανήτη δώσουν μονομερώς έγκριση σε ένα εμβόλιο χωρίς την έγκριση του ΕΜΑ εμείς θα το κάνουμε;» διερωτήθηκε ο υπουργός.

Την ίδια ώρα πυρετώδεις είναι οι διεργασίες στις διεθνείς και τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές για το εμβόλιο έναντι του κορωνοιού των ΑstraZeneca/Πανεπιστημίου Οξφόρδης, μετά το ντόμινο των αναστολών χορήγησής του στην Ευρώπη.

Σήμερα συνεδριάζει για το θέμα του εμβολίου και της συσχέτισής του με θρομβοεμβολικά επεισόδια η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, μια συνεδρίαση που είχε προγραμματιστεί από την περασμένη εβδομάδα, αλλά θα πραγματοποιηθεί με φόντο τις δραματικές εξελίξεις στην Ευρώπη με το συγκεκριμένο εμβόλιο -ένα από τα τρία που ήδη χορηγούνται και ένα από τα τέσσερα που έχουν λάβει άδεια κυκλοφορίας- και τις έκτακτες συνεδριάσεις που πραγματοποιούνται στον ΕΜΑ.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΑ) διερευνά ήδη τα θρομβοεμβολικά περιστατικά που αναφέρθηκε ότι συσχετίζονται με τον εμβολιασμό, και στον πλαίσιο αυτό συνεργάζεται με την βρετανοσουηδικη εταιρία παραςκευής του εμβολίου, με επιστήμονες ειδικούς σε διαταραχές αίματος, και με τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου όπου έχουν διενεργηθεί 11 εκατ. δόσεις εμβολίου.

Η Επιτροπή Ασφάλειας του ΕΜΑ θα επανεξετάσει σήμερα τις διαθέσιμες πληροφορίες, και έχει προγραμματίσει έκτακτη συνεδρίαση μεθαύριο, Πέμπτη, για τη συνολική εξέταση του ζητήματος.

Εν αναμονή της συνεδρίασης αυτής ουσιαστικά βρίσκονται οι αρχές των ευρωπαϊκών χώρων, μεταξύ των οποίων και η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών της χώρας μας.

Ως και την Πέμπτη που αναμένεται να γίνει η συνεδρίαση του ΕΜΑ το πρόγραμμα των εμβολιασμών στην Ελλάδα με το εμβόλιο των AstraZeneca/ Οξφόρδης θα συνεχιστεί κανονικά.

Κυβερνητικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες παραπέμπουν το τελευταίο 24ωρο στην ισχύουσα γνωμάτευση του ΕΜΑ σύμφωνα με την οποία το εμβόλιο είναι ασφαλές, αλλά και θυμίζουν παράλληλα ότι στη Μ. Βρετανία έχουν γίνει ήδη 24,3 εκατ. εμβόλια, στη συντριπτική τους πλειονότητα, εκείνα της AstraZeneca.

Για το θέμα είχε εκδώσει σχετική ανακοίνωση προχθές - όταν οι χώρες που είχαν αναστείλει τους εμβολιασμούς τους στην Ευρώπη ήταν 11, και πριν πυροδοτηθεί το θέμα με τις αποφάσεις Γερμανίας, Γαλλίας και Ιταλία- η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών αναφέροντας ότι τα μέλη εξέτασαν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία και κατέληξαν ότι, «ο εμβολιασμός με το εμβόλιο της AstraZeneca στη χώρα μας θα πρέπει να συνεχιστεί κανονικά σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει γίνει».

Η Επιτροπή επικαλούμενη την άποψη της αρμόδιας Επιτροπής Αξιολόγησης Κινδύνου Φαρμακοεπαγρύπνησης (PRAC) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΜΑ), σημείωσε ότι «μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τεκμηρίωση ότι τα επεισόδια αυτά σχετίζονται αιτιολογικά με τον εμβολιασμό».

Στον τομέα Φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΟΦ έχει αναφερθεί ένα περιστατικό θρόμβωσης στην Ελλάδα, μετά τον εμβολιασμό με το εμβόλιο των Astrazeneca/ Πανεπιστημίου Οξφόρδης, το οποίο όπως είπε σήμερα ο υπουργός Υγείας, δεν σχετίζεται με το εμβόλιο. 

Στην Ελλάδα έχει αρχίσει τις τελευταίες εβδομάδες η χορήγηση του συγκεκριμένου εμβολίου, στην ηλικιακή ομάδα 60- 64 ετών και είχε δοθεί πράσινο φως για τη χρήση του και σε μεγαλύτερες ηλικίες. Τη σκυτάλη θα ελάμβανε η ομάδα ατόμων 70-74 χρόνων κακό στη συνέχεια εκείνη των 65-69 χρόνων.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε την περασμένη Τετάρτη ο υπουργός Υγείας, κ. Βασίλης Κικίλιας, με τον γενικό γραμματέα ΠΦΥ, επικεφαλής του επιχειρησιακού σχεδιασμού για τον εμβολιασμό, κ. Μάριο Θεμιστοκλέους, για την ηλικιακή ομάδα 60-64 χρόνων έχουν προγραμματιστεί συνολικά -και μέχρι την ημέρα των ανακοινώσεων- 352.000 ραντεβού. Έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 170.000 εμβολιασμοί. Άρα περί τους 182.000 πολίτες που έχουν κλείσει ραντεβού για τον εμβολιασμό με το Astrazeneca είναι πλέον «μετέωροι».

Συνεδριάζει ο ΠΟΥ 

Το «πάγωμα» του εμβολιασμού με το σκεύασμα της AstraZeneca, εξαιτίας των παρενεργειών (θρομβώσεις), αναγκάζει τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων (EMA) να πραγματοποιήσει «έκτακτη σύνοδο» της επιτροπής ασφαλείας του. Σήμερα, η επιτροπή θα εξετάσει με περισσότερη λεπτομέρεια τα μέχρι τώρα δεδομένα. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας επίσης θα ασχοληθεί με το θέμα. Δήλωσε πως τα συστήματα που είναι επιφορτισμένα με την προστασία της δημόσιας υγείας εργάζονται πυρετωδώς, καθώς πολλές χώρες αναστέλλουν τη χρήση του εμβολίου της AstraZeneca κατά της COVID-19 προκειμένου να διερευνήσουν ενδεχόμενες παρενέργειες. Ο γενικότερος προβληματισμός γύρω από τις παρενέργειες του συγκεκριμένου εμβολίου, τείνει να προσλάβει διαστάσεις ρεύματος. Δείτε ποιες χώρες έχουν αποφασίσει το πάγωμα των εμβολιασμών.

03 Φεβρουαρίου 2021

📢ΓΕΛΑΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ🤣🤣Οξφόρδη για εμβόλιο AstraZeneca: Μειώνει τη μετάδοση του κορωνοϊού κατά 67% κι είναι 82% αποτελεσματικό

[Πάλι αλχημείες σε «μελέτη» της Οξφόρδης η οποία δεν έχει αξιολογηθεί από ανεξάρτητους επιστήμονες... 
  • 55% αποτελεσματικό αν γίνει δεύτερη δόση μεταξύ 4 και 6 εβδομάδων
  • 76% αποτελεσματικό μετά την πρώτη δόση ως 90 μέρες
  • 82,4% αποτελεσματικό αν η δεύτερη δόση γίνει σε 3 μήνες
Καταλάβατε τι κάνουν; Πετάνε κάθε βδομάδα ένα νέο νούμερο μια νέα αλχημεία από μελέτες με 50 και 100 άτομα, για να καλύψουν την ανεπάρκειά τους και τον ΕΜΑ που λέει "αποτελεσματικότητα 59,5% και θέλουμε επιπλέον δεδομένα για τους άνω των 65 ετών".... 

Είδατε με την Pfizer ή την  Moderna να γίνονται τέτοια καραγκιοζιλίκια; Να χρειάζεσαι αλγόριθμο για να υπολογίσεις πότε πρέπει να κάνεις τη δεύτερη δόση για να είσαι προστατευμένος; Να αλλάζουν κάθε βδομάδα τα νούμερα ή να πετάνε, εν είδη μπακάλικου, καμιά 10αριά εμβολιακά σχήματα να διαλέξεις με με μαθηματική εξίσωση ποιο είναι αποτελεσματικό;

και έχεις τη θείτσα Θεοδωρίδου να σου λέει ότι το εμβόλιο έχει 82% αποτελεσματικότητα.... Επιστήμονες της ΠΟ@ΤΣΑΣ που αντί να αξιολογούν μελέτες και να κρίνουν τα μπακαλίστικα που διαβάζουν, καταπίνουν αμάσητες της πληρωμένες από την εταιρία μελέτες.... τι θα πει η Οξφόρδη ρε ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ; Ότι ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟ@ΤΣΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΡΠΑΧΤΗ;]


Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που... έφτιαξε το εμβόλιο μαζί με την AstraZeneca, λένε ότι μπορεί να «φρενάρει» τη μετάδοση του ιού - Τι συμπεραίνουν για την αποτελεσματικότητα της 1ης και της 2ης δόσης, καθώς και της χρονικής απόστασης μεταξύ τους - «Όχι» στη χορήγηση του εμβολίου στους άνω των 55 ετών λέει και το Βέλγιο
Το εμβόλιο του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και της AstraZeneca όχι μόνο προστατεύει τους ανθρώπους από σοβαρές ασθένειες που μπορούν να είναι θανατηφόρες, αλλά επίσης επιβραδύνει σημαντικά τη μετάδοση του κορωνοϊού, σύμφωνα με μια νέα μελέτη: ένα εύρημα, που εξαίρει τη σημασία του μαζικού εμβολιασμού ως εξόδου από την πανδημία.

Σύμφωνα με τους New York Times, η μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης είναι η πρώτη που τεκμηριώνει στοιχεία ότι ένα εμβόλιο κατά του κορωνοϊού μπορεί να φρενάρει τη μετάδοση του ιού.

Οι ερευνητές ανίχνευσαν τον αντίκτυπο που είχε το εμβόλιο στη μετάδοση του ιού, λαμβάνοντας δείγμα σάλιου από τους συμμετέχοντες κάθε εβδομάδα, σε μία προσπάθεια να εντοπίσουν τα «σημάδια» του ιού. Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, με τον εμβολιασμό των ασθενών, τα επιχρίσματα που βρέθηκαν θετικά στον ιό ήταν λιγότερα κατά 67%.

Τα αποτελέσματα, που περιγράφονται λεπτομερώς από ερευνητές της Οξφόρδης και της AstraZeneca σε ένα χειρόγραφο που δεν έχει αξιολογηθεί από εμπειρογνώμονες, διαπίστωσαν ότι το εμβόλιο θα μπορούσε να μειώσει τη μετάδοση του κορωνοϊού σχεδόν κατά τα δύο τρίτα, δηλαδή κατά 67%.

Από την ίδια μελέτη προκύπτει ότι η πρώτη δόση του εμβολίου είναι κατά 76% αποτελεσματική από την 22η ημέρα έως και την 90ή. Αυτό σημαίνει ότι η προστασία που παρέχει η μία δόση δεν μειώνεται σε βάθος τριών μηνών.

Μετά τη δεύτερη δόση, η αποτελεσματικότητα του εμβολίου αυξάνεται στο 82,4%, όταν αυτή χορηγείται έπειτα από τρεις μήνες. Αντίθετα, όταν η δεύτερη δόση χορηγείται σε διάστημα λιγότερο των έξι εβδομάδων από την πρώτη, η αποτελεσματικότητα είναι σχεδόν 55%.

Σημειώνεται ότι οι βρετανικές αρχές έχουν αποφασίσει να χορηγούν τη δεύτερη δόση του εμβολίου έπειτα από 12 εβδομάδες.

Οι ερευνητές της Οξφόρδης και της AstraZeneca διαπίστωσαν επίσης ότι μία εφάπαξ δόση του εμβολίου ήταν 76% αποτελεσματική στην πρόληψη της Covid-19.

16 Οκτωβρίου 2020

😂😂Κορωνοϊός - Σάλος με ρωσική «εκστρατεία δυσφήμισης» του εμβολίου της Οξφόρδης

Τι δηλώνει εκπρόσωπος της AstraZeneca για τις απόπειρες παραπληροφόρησης που φέρονται να αποσκοπούν στο να πλήξουν την αξιοπιστία του βρετανικού εμβολίου για να ωφεληθεί το ρωσικό

Μια «εκστρατεία δυσφήμισης» βρίσκεται σε εξέλιξη στα ρωσικά social media με στόχο την υποβάθμιση της αξιοπιστίας του εμβολίου που αναπτύσσει το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, σύμφωνα με βρετανικά ΜΜΕ, όπως οι Times και η Daily Mail.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Daily Mail, meme, εικόνες και βίντεο που κυκλοφορούν ευρέως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπονοούν ότι οποιοδήποτε εμβόλιο κατασκευαστεί στη Βρετανία θα είναι επικίνδυνο. Ορισμένα μάλιστα από τα meme φέρονται να προβλήθηκαν από το ρωσικό τηλεοπτικό πρόγραμμα Vesti News, που θεωρείται κάτι αντίστοιχο του Newsnight του BBC.

Στόχος της συγκεκριμένης «εκστρατείας», γράφει η Daily Mail, είναι «να σκορπίσει φόβο για το εμβόλιο [της Οξφόρδης] με γελοίους ισχυρισμούς, όπως ότι θα μετατρέψει τους ανθρώπους σε πιθήκους επειδή χρησιμοποιεί έναν ιό χιμπατζήδων».



Μία από τις επίμαχες εικόνες δείχνει τον Μπόρις Τζόνσον να διασχίζει την Ντάουνινγκ Στριτ, με το πρόσωπο του Βρετανού πρωθυπουργού να έχει υποστεί επεξεργασία με φώτοσοπ ώστε να μοιάζει... με γέτι. «Μου αρέσει το εμβόλιο μεγαλοπόδαρου», γράφει η λεζάντα.

Μια άλλη εικόνα δείχνει έναν χιμπατζη με στολή εργαστηρίου της AstraZeneca -της εταιρείας που κατασκευάζει το εμβόλιο- να κρατά μια σύριγγα.

Σε ένα άλλο meme, o «θείος Σαμ» της Αμερικής εμφανίζεται να λέει «Θέλω να κάνεις και εσύ το πιθηκο-εμβόλιο».



Η βρετανική εφημερίδα διατυπώνει την εκτίμηση ότι πίσω από τα meme βρίσκεται η προσπάθεια κάποιων να επηρεάσουν τους πολέμιους των εμβολίων και να πλήξουν πιθανές πωλήσεις του εμβολίου της Οξφόρδης σε χώρες όπου η Ρωσία φιλοδοξεί να πουλήσει το δικό της εμβόλιο, Sputnik V.

Εχθές, ο CEO της AstraZeneca καταδίκασε τις απόπειρες να υπονομευθεί η σημαντική δουλειά των επιστημόνων. «Η παραπληροφόρηση συνιστά ξεκάθαρη απειλή για τη δημόσια υγεία. Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο τώρα, εν μέσω μιας πανδημίας που εξακολουθεί να αφανίζει χιλιάδες ζωές καθημερινά, να αναστατώνει σημαντικά τη ζωή μας και να πλήττει την οικονομία μας», σημείωσε ο Pascal Soriot μιλώντας στους Times, συνιστώντας στον κόσμο να επιλέγει να ενημερώνεται μόνο από αξιόπιστες πηγές και υπενθυμίζοντας πόσο έχουν βοηθήσει την ανθρωπότητα τα εμβόλια και τα φάρμακα που αναπτύσσει η επιστήμη.

Ο Βρετανός παθολόγος Δρ. Χίλαρι Τζόουνς, μιλώντας στο Good Morning Britain, χαρακτήρισε γελοίες τις απόπειρες παραπληροφόρησης. Επαινώντας την ομάδα της Οξφόρδης για τις αξιόπιστες μεθόδους που χρησιμοποιεί και την προτεραιότητα που δίνει στην ασφάλεια, είπε για το υλικό που κυκλοφορεί στα ρωσικά social media πως το να προσπαθούν οι Ρώσοι να αμαυρώσουν την προσπάθεια των Βρετανών επιστημόνων επειδή το εμβόλιο χρησιμοποιεί ιό χιμπατζή «είναι τελείως γελοίο και ντροπιαστικό».



Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η καμπάνια δυσφήμισης ξεκίνησε πριν από έναν μήνα, όταν εγινε γνωστό ότι εθελοντής στις δοκιμές του εμβολίου της AstraZeneca αρρώστησε και το πρόγραμμα «πάγωσε» προσωρινά. Χώρες όπως η Ινδία και η Βραζιλία, όπου η Ρωσία προσπαθεί να προωθήσει το δικό της εμβόλλιο, έχουν μπει στο στόχαστρο της εκστρατείας δυσφήμισης, αναφέρει πηγή των Times, ενώ μια επιδίωξη των ατόμων που κρύβονται πίσω από τα meme είναι το υλικό να εξαπλωθεί και στα δυτικά social media.

«Δεν είναι ξεκάθαρο εάν οι απόπειρες προπαγάνδας έχουν την έγκριση του Κρεμλίνου» γράφει η Daily Mail. Εκπρόσωπος πάντως της ρωσικής πρεσβείας στο Λονδίνο είπε στους Times ότι ο υπαινιγμός πως το ρωσικό κράτος μπορεί να βρίσκεται πίσω από τις προσπάθειες δυσφήμισης του εμβολίου της AstraZeneca «είναι ο ίδιος παραπληροφόρηση». «Προφανώς, αποσκοπεί στο να απαξιώσει τη μάχη που δίνει η Ρωσία για την καταπολέμηση της πανδημίας, και η οποία περιλαμβάνει την καλή συνεργασία μας με το Ηνωμένο Βασίλειο στο πεδίο της επιστήμης», ανέφερε χαρακτηριστικά.