27 Μαρτίου 2023

Κυριάκος Μητσοτάκης: Με στόχο την αυτοδυναμία σε περιοδεία στη Φθιώτιδα - Πρώτη στάση το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου


Ο πρωθυπουργός επιθεώρησε έργα στον Άγιο Κωνσταντίνο - Επισκέφτηκε τα Καμένα Βούρλα για το επενδυτικό σχέδιο αναβίωσης της λουτρόπολης

Το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου ήταν ο πρώτος σταθμός του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος πραγματοποιεί περιοδεία στη Φθιώτιδα.

Ο πρωθυπουργός επιθεώρησε τις εργασίες στο λιμάνι, ένα έργο προϋπολογισμού 9,8 εκατ. ευρώ που είναι ενταγμένο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και υλοποιεί η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για την εξέλιξη του έργου, το οποίος βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και ενημερώθηκε πώς τα συγκεκριμένα λιμενικά έργα στον ΄Αγιο Κωνσταντίνο θα διευκολύνουν την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία από και προς τις Σποράδες.


Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο πρωθυπουργός «δεν αρκεί να προστίθενται δουλειές αλλά πρέπει να είναι καλοπληρωμένες και ο τουρισμός έχει αποδείξει ότι μπορεί να προσφέρει τετοιες θέσεις απασχόλησης. Καθώς το τουριστικό προϊόν θα αναβαθμίζεται και θα προσελκύουμε επισκέπτες με μεγαλύτερο εισόδημα, είναι λογικό να ανεβαίνουν και οι μισθοί καθώς θα έχουμε διαφορετικές απαιτήσεις από τους εργαζομένους στον τομέα αυτό».

Οι παρεμβάσεις στον Άγιο Κωνσταντίνο, που αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Μάιο, θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην αναβίωση της επιβατικής και εμπορικής κίνησης. Οι θέσεις ελλιμενισμού θα αυξηθούν σε έξι, από δύο που είναι σήμερα, ενώ ο χερσαίος χώρος του λιμανιού θα επεκταθεί κατά 3.745 τετραγωνικά μέτρα και θα διαθέτει ποιοτικές, σύγχρονες υποδομές για την υποδοχή ταξιδιωτών. Το νέο λιμάνι θα έχει έκταση 6.815 τμ.



Οι αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις θα μπορούν να υποδεχτούν επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία μήκους έως 100 μέτρων και υδροπτέρυγα, βελτιώνοντας τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Στερεάς Ελλάδας με τα νησιά των Σποράδων. Παράλληλα, ο Άγιος Κωνσταντίνος θα αποκτήσει για πρώτη φορά τη δυνατότητα εξυπηρέτησης μικρών και μεσαίων κρουαζιερόπλοιων, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στην οικονομία της περιοχής και διευκολύνοντας την πρόσβαση σε κοντινές περιοχές μεγάλου ενδιαφέροντος, όπως οι Δελφοί.

Χάρη στα νέα λιμενικά έργα θα αυξηθεί, επίσης, η προστασία και θα βελτιωθούν οι παροχές του γειτονικού αλιευτικού καταφυγίου, που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την τοπική κοινότητα.



Παρόντες ήταν ο υπουργός των Οικονομικών και Βουλευτής Φθιώτιδας Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός στον Πρωθυπουργό-Κυβερνητικός εκπρόσωπος, επίσης βουλευτής Φθιώτιδας, Γιάννης Οικονόμου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λ. Αυγενάκης οι βουλευτές Γιώργος Κοτρωνιάς και Ελένη Μακρή Θεοδώρου, ο περιφερειάρχης Στερεάς Φάνης Σπανός, ο δήμαρχος Καμμένων Βούρλων Γιάννης Συκιώτης εκπρόσωποι της περιοχής και πολλοί κάτοικοι.

Δεύτερος σταθμός του πρωθυπουργού στη Φθιώτιδα ήταν τα Καμένα Βούρλα όπου το επενδυτικό σχέδιο για τη λουτρόπολη αποβλέπει στην επανένταξη της περιοχής στον τουριστικό χάρτη και στην ανάδειξή της εκ νέου σε προορισμό για δραστηριότητες που συνδέονται με την ευεξία.

Ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στον χώρο από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου Mitsis Hotels Σταύρο Μήτση και την Πρόεδρο Χριστίνα Μήτση. Ενημερώθηκε για τα έργα, που θα γίνουν στο πλαίσιο μακροχρόνιας μίσθωσης που υπογράφηκε έπειτα από διαγωνισμό ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και στον πλειοδότη όμιλο Μήτση. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν την αξιοποίηση ιστορικών εγκαταστάσεων της λουτρόπολης και τη συνέχιση της λειτουργίας υφιστάμενων μονάδων.



Το σχέδιο προβλέπει την αποκατάσταση των εγκαταλελειμμένων ξενοδοχείων «Ράδιον» και «Θρόνιον» και του επίσης εγκαταλελειμμένου υδροθεραπευτηρίου «Ασκληπιός», ανακαίνιση του υδροθεραπευτηρίου «Ιπποκράτης», διατήρηση του ξενοδοχείου «Γαλήνη» με προδιαγραφές επιπέδου 5 αστέρων, αξιοποίηση και αναβάθμιση της αναγνωρισμένης ιαματικής πηγής «Γεωργαλά», καθώς και παρεμβάσεις για τη διαμόρφωση χώρων πρασίνου, πεζοδρόμων, στάθμευσης οχημάτων και περιμετρικού δακτυλίου για τη βελτίωση της κυκλοφορίας.



Πρόκειται για μια περιοδεία που προγραμματιζόταν να γίνει πριν την προκήρυξη των εκλογών για τις 9 Απριλίου, πήγε, όμως, πίσω λόγω της τραγωδίας των Τεμπών. Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης προγραμματίζεται να βρεθεί και στα Ιωάννινα στα μέσα της επόμενης εβδομάδας, ενώ πριν από την προκήρυξη των εκλογών του Μαΐου εκτιμάται ότι θα πάει και σε ένα μεγάλο νησί της χώρας, τη Μυτιλήνη ή την Κέρκυρα.

Η επιστροφή στο προεκλογικό τερέν

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιστρέφει στο προεκλογικό τερέν των περιοδειών εκτός Αθηνών, θέτοντας μετ’ επιτάσεως τα εκλογικά διλήμματα που συνδέονται αναπόδραστα με το ποιος και σε ποια εκδοχή θέλουν οι πολίτες να αναλάβει τη διακυβέρνηση και να παίρνει τις κρίσιμες αποφάσεις για την επόμενη μέρα.

Με τον κ. Ανδρουλάκη να… μπλέκει τα πράγματα και να καθιστά, εκ των πραγμάτων, τις προοπτικές μετεκλογικής συνεργασίας πολύ δύσκολες, ο κ. Μητσοτάκης θα επενδύσει εκ νέου στο πολιτικό αφήγημα της αυτοδυναμίας, προκειμένου η επόμενη κυβέρνηση να μπορεί αυτεξούσια να παίρνει τις κρίσιμες αποφάσεις. Στο Μέγαρο Μαξίμου εκτιμούν ότι, όσο απομακρυνόμαστε από το ορόσημο των Τεμπών και ο θυμός των πολιτών καταλαγιάζει, τα βασικά διλήμματα για τις εκλογές θα είναι παρόμοια με την περίοδο προ της τραγωδίας. Ο κ. Μητσοτάκης, όμως, θα βάζει στην εξίσωση και την παράμετρο της σύγκρουσης με το «βαθύ κράτος», για την οποία θα κάνει και πιο συγκεκριμένες εξαγγελίες στο πλαίσιο του προγραμματικού λόγου της ΝΔ.

Στο κυβερνητικό επιτελείο, πάντως, εκτιμούν ότι οι πολίτες δεν θέλουν αναταραχή την επομένη των εκλογών, εξ ου και είναι της άποψης ότι η στρατηγική του κ. Ανδρουλάκη, αν και απαντά στο ερώτημα πώς θα κινηθεί το ΠΑΣΟΚ, στην πραγματικότητα εξυπηρετεί τον κ. Μητσοτάκη να επαναφέρει την επιχειρηματολογία υπέρ της αυτοδυναμίας. Κάτι που γίνεται έτι εντονότερο, όσο στον δημόσιο διάλογο ακούγονται ονόματα «δυνάμει πρωθυπουργών» που δεν… ενθουσιάζουν το ευρύ κοινό. Προς επίρρωσις αυτής της επιχειρηματολογίας, κυβερνητικά στελέχη επικαλούνται χθεσινό δημοσίευμα του Bloomberg που αναφέρει ότι οι Ευρωπαίοι γίνονται μάρτυρες των προβλημάτων που έχουν οι κυβερνήσεις συνεργασίας, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τον τρικομματική συνασπισμό που κυβερνά τη Γερμανία και βρίσκεται σε φάση σκληρών εσωτερικών αντεγκλήσεων.

Κορωνοϊός: Τέλος οι μάσκες στα ΜΜΜ από σήμερα και επίσημα - Πού παραμένουν μαζί με τα rapid test


Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ το οποίο προβλέπει διατήρηση της χρήσης μάσκας και rapid test σε ανεμβολίαστους μόνο στις δομές υγείας.

Αντίθετα στο ΦΕΚ δεν περιλαμβάνεται πλέον η υποχρέωση χρήσης μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς όπως είχε ανακοινωθεί στις 14 Μαρτίου από το υπουργείο Υγείας μετά από εισήγηση της επιτροπής εμπειρογνωμόνων.

Ειδικότερα για νοσοκομεία, κλινικές, ιατρεία, διαγνωστικά κέντρα και κέντρα αποκατάστασης προβλέπεται χρήση προστατευτικής μάσκας από το προσωπικό, τους ασθενείς και τους επισκέπτες.

Όσον αφορά το ανεμβολίαστο ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό προσωπικό που επιστρέφει στις δομές αυτές αλλά και σε κλειστές δομές κοινωνικής φροντίδας για ηλικιωμένους, χρονίως πάσχοντες και άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) ισχύουν τα εξής μέτρα:

- Υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (FFP2 ή N95 ή ΚΝ95)

- Διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου δύο (2) φορές την εβδομάδα με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001 (Α' 70), ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη γιατρό, με δική τους δαπάνη. Στην περίπτωση που το προσωπικό αυτό νοσήσει από κορωνοϊό COVID-19, για το χρονικό διάστημα ισχύος του πιστοποιητικού νόσησης, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 7, υποχρεούται σε διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου μία (1) φορά την εβδομάδα με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001, ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη γιατρό, με δική τους δαπάνη. Μετά το πέρας ισχύος του πιστοποιητικού νόσησης, το εν λόγω προσωπικό υποχρεούται στη διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο. Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις το προσωπικό προσκομίζει υποχρεωτικά το αποτέλεσμα του διαγνωστικού ελέγχου στον Προϊστάμενο της δομής που εργάζεται.

Για τους ασθενείς:

- Ασθενείς που προσέρχονται σε δημόσια ή ιδιωτική δομή υγείας για εξέταση δεν υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19.

- Ασθενείς που προσέρχονται σε δημόσια ή ιδιωτική δομή υγείας για επεμβατική εξέταση ή για εξέταση που ενδέχεται να προκαλέσει αερόλυμα υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο (PCR ή rapid test) σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 7. Ο τρόπος εφαρμογής του παρόντος εξειδικεύεται, αντιστοίχως, από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία.

- Ασθενείς που εισάγονται-νοσηλεύονται σε δημόσια ή ιδιωτική δομή υγείας υπόκεινται σε υποχρεωτικό εργαστηριακό έλεγχο ως ακολούθως:

1. Οι ασθενείς που εισάγονται με τακτικό εισιτήριο (προγραμματισμένη εισαγωγή) προσέρχονται με PCR που διενεργήθηκε έως σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν την προγραμματισμένη εισαγωγή τους.

2. Οι ασθενείς που εισάγονται εκτάκτως (έκτακτη εισαγωγή) υπόκεινται άμεσα σε rapid test και παράλληλα σε PCR την πρώτη ημέρα της εισαγωγής-νοσηλείας τους.

3. Και στις δύο ως άνω περιπτώσεις ο έλεγχος επαναλαμβάνεται με rapid test ανά επτά (7) ημέρες.

Για τους συνοδούς ασθενών

- Οι πλήρως εμβολιασμένοι, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 και οι νοσήσαντες το τελευταίο εξάμηνο, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 7, συνοδοί ασθενών δεν υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο πριν την είσοδό τους σε δημόσια ή ιδιωτική δομή παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, περιλαμβανομένων και των δημόσιων και ιδιωτικών ιατρείων.

- Οι μη εμβολιασμένοι ή μη νοσήσαντες συνοδοί ασθενών υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο (PCR ή rapid test) εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών πριν την είσοδό τους σε δημόσια ή ιδιωτική δομή παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, περιλαμβανομένων και των δημόσιων και ιδιωτικών ιατρείων.

- Oι συνοδοί νοσηλευόμενων ασθενών, ανεξαρτήτως της κατάστασης εμβολιασμού ή νόσησης, σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 7, αντιστοίχως, υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο [PCR εντός εβδομήντα δύο (72) ωρών ή rapid test εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών] πριν την είσοδό τους σε κάθε άλλη δημόσια ή ιδιωτική δομή υγείας. Ο εργαστηριακός έλεγχος (PCR ή rapid test) επαναλαμβάνεται ανά τρεις (3) ημέρες.

Στις ανωτέρω περιπτώσεις, τα αποτελέσματα των εργαστηριακών ελέγχων επιβεβαιώνονται μέσω της ειδικής εφαρμογής Covid Free GR του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α' 118). Από τις ανωτέρω υποχρεώσεις εξαιρούνται οι συνοδοί ασθενών που προσέρχονται σε Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών.

Ανεμβολίαστοι εργαζόμενοι σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων

Οι εργαζόμενοι σε δομές υγείας και κλειστές δομές κοινωνικής φροντίδας του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες υπό την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 7 αντιστοίχως και παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία εντός ή εκτός των εγκαταστάσεων της υπηρεσίας τους υποχρεούνται σε διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου δύο (2) φορές την εβδομάδα, με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001 (Α' 70), ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη γιατρό, με δική τους δαπάνη, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.55570/12.9.2021 (Β'4207) κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με τις υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.69461/5.11.2021 (Β' 5163) και Δ1α/ΓΠ.οικ.23985/3.5.2022 (Β' 2196) όμοιες αποφάσεις και την υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.64232/15.10.2021 (Β' 4766) κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με τις υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.69459/5.11.2021 (Β' 5165) και Δ1α/ΓΠ.οικ.24415/3.5.2022 (Β' 2193) όμοιες αποφάσεις, αντιστοίχως, οι οποίες διατηρούνται σε ισχύ μόνο για εργαζόμενους σε ιδιωτικές και δημόσιες δομές υγείας και κλειστές δομές κοινωνικής φροντίδας.

Σάλος με την φανέλα της Εθνικής: «Παλαβώσανε» λέει ο Τσακαλώτος


«Όπως είδα την φανέλα δεν μου φάνηκε πολύ καλόγουστη. Δεν μου άρεσε…Με παραξένευσε» σχολίασε ο Κωστής Χατζηδάκης μετά τον σάλο που προκλήθηκε για την φανέλα της Εθνικής Ομάδας.

«Φαίνεται… Ό,τι και να πούμε, με ξεπερνάει πως κάποιος κοίταξε την φανέλα και δεν το παρατήρησε. Δεν είναι θέμα αισθητικής. Βλέπουμε την σβάστικα. Εγώ μόλις είδα την φανέλα, λέω παλαβώσανε! Βλέπω την φωτογραφία όπως και εσείς, είναι σοκαριστική. Μου κάνει εντύπωση που πέρασε από κάποια φίλτρα. Κάποιοι άνθρωποι την είδαν» είπε ο κ. Τσακαλώτος μιλώντας στο Mega.

Οι αντιδράσεις των δύο πολιτικών δεν είναι οι μόνες. Από την Πέμπτη τα σχόλια στο Twitter έχουν πέσει “βροχή”. Το ΜέΡΑ25 εξέδωσε ανακοίνωση.

“Αυτή η μπλούζα δεν αποτελεί “μια ακόμη επικίνδυνη, χυδαία και απαράδεκτη πράξη εκφασισμού”; Κάγκελα, κάγκελα, κάγκελα παντού, και τα μυαλά στα κάγκελα τ’ αόρατου εχθρού…” έλεγε ο Τζίμης Πανούσης, συμπληρώνοντας πως “όλο το έθνος προσκυνά σώβρακα και φανέλες”. Κι έρχεται η ΕΠΟ, υπό τον γνωστό και μη εξαιρετέο θεωρητικό της ακροδεξιάς, κο Μπαλτάκο, να βάλει σταυρό τεράστιο στη φανέλα, με αγκυλωτές απολήξεις. Από τη μια η κυβέρνηση φέρνει ακραία αντιδημοκρατικές, επικίνδυνες τροπολογίες δήθεν για να αποκλείσει τη παρουσία των ναζί στη Βουλή, κι από την άλλη κάνει το παν για να τους κανονικοποιήσει στην κοινωνία…“, τονίζεται στη δήλωση του εκπροσώπου Τύπου του ΜέΡΑ25, Έρικ Μιλτιάδη Έντμαν.


Πρώτη εμφάνιση για τη νέα φανέλα στο Γιβραλτάρ – Ελλάδα



📻Γεωργιάδης: Διατίμηση προϊόντων έκανε μόνο η Λευκορωσία, και την απέσυρε


Σχολιάζοντας εξάλλου τις απειλές που δέχεται η καθηγήτρια Βάνα Νικολαΐδου-Κυριανίδου, ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε ότι υπάρχει μία ομάδα της άκρας αριστεράς που έχει απειλήσει ακόμα και με βία την καθηγήτρια.
«Εξετάσαμε τη μείωση του ΦΠΑ στα προϊόντα, δεν το απορρίψαμε έτσι εύκολα, τόνισε στον ΣΚΑΪ 100,3 και τον Άρη Πορτοσάλτε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, απαντώντας στις σχετικές επικρίσεις της αντιπολίτευσης, με αφορμή την κατάργηση του ΦΠΑ σε ειδή πρώτης ανάγκης που έχει προχωρήσει η Ισπανία.

Ο υπουργός Ανάπτυξης εξήγησε ότι αυτό το μέτρο δε θα έφερνε αποτέλεσμα, καθώς δεν υπάρχει κανένας τρόπος ώστε να διασφαλιστεί ότι η μείωση θα φτάσει στην τσέπη του καταναλωτή.

Παράλληλα, σημείωσε ότι δεν μπορεί να μπει διατίμηση στα προϊόντα, γιατί αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να σταματούν να τα πωλούν οι έμποροι, ή να πωλούνται στη μαύρη αγορά.

Ο υπουργός ανέφερε μάλιστα πως η μόνη χώρα που προχώρησε σε διατίμηση προϊόντων, ήταν η Λευκορωσία, και την απέσυρε ένα μήνα μετά.

Σχετικά με τις επικρίσεις για αισχροκέρδεια στη χώρα μας, διερωτήθηκε πως είναι δυνατόν να υπάρχει ταυτόχρονα αισχροκέρδεια και το ποσοστό του πληθωρισμού να είναι μικρότερο από το ευρωπαϊκό μέσο όρο

Σχολιάζοντας εξάλλου τις απειλές που δέχεται η καθηγήτρια Βάνα Νικολαΐδου-Κυριανίδου, πρόεδρος του τμήματος Φιλοσοφίας στη Φιλοσοφική σχολή του ΕΚΠΑ, ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε ότι μέσα στη Φιλοσοφική υπάρχει μία ομάδα της άκρας αριστεράς που έχει απειλήσει ακόμα και με βία την καθηγήτρια.

Δήλωσε ότι η ομάδα αύτη έχει δικαίωμα να ζητά την παραίτηση της καθηγήτριας, αλλά δεν έχει κανένα δικαίωμα να το επιβάλει διά της βίας. Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε ότι είναι ζήτημα δημοκρατίας, και ανέφερε πως αναμένει τις πρωτοβουλίες των πρυτανικών αρχών για το ζήτημα. 


Πηγή: skai.gr

📺Τουρκία: Νέο σόου από τον Ερντογάν - Έριξε... θεμέλια σε ανύπαρκτο νοσοκομείο - Βίντεο


Το τηλεοπτικό δίκτυο «HALK TV» ξεγύμνωσε την ψεύτικη τελετή δείχνοντας την πραγματική εικόνα


Σάλο έχει προκαλέσει η εικόνα του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος με πανηγυρικό τρόπο παρουσίαζε την θεμελίωση ενός νοσοκομείου.

Όπως μεταδίδει από την Κωνσταντινούπολη ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, Μανώλης Κωστίδης, λίγα λεπτά μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης, αποδείχθηκε ότι έριχναν μπετό στη μέση του πουθενά!




















Ο τούρκος πρόεδρος φώναζε εξ αποστάσεως στην τελετή: «Όπως βλέπετε δεν μιλάμε για κατασκευές με άμμο θαλάσσης. Είναι με τσιμέντο με χάλυβα κάνουμε σωστές κατασκευές».



Βέβαια, λίγο μετά, το τηλεοπτικό δίκτυο «HALK TV» ξεγύμνωσε την ψεύτικη τελετή δείχνοντας την πραγματική εικόνα: «Αυτά εδώ είναι τα θεμέλια ενός νοσοκομείου!! Βέβαια μόλις αποκαλύφθηκαν αυτές οι εικόνες, αυτά τα θεμέλια αποσύρθηκαν!! Εδώ πια δεν μπορούν να κάνουν και σοβαρές παρουσιάσεις και κάνουν τέτοιου είδους τελετές θεμελίωσης».



Πηγή: skai.gr

Επιβάτες μήνυσαν το τουριστικό πρακτορείο και τον οδηγό του πούλμαν για το θανατηφόρο δυστύχημα στη Ρουμανία


Οι επιβάτες ζητούν από τις εισαγγελικές αρχές να διερευνήσουν τυχόν ευθύνες και άλλων υπευθύνων πέραν του οδηγού
Την άσκηση ποινικής δίωξης κατά του οδηγού του τουριστικού λεωφορείου, αλλά και κατά παντός ενεχομένου, με αφορμή το τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε το μεσημέρι της 23ης Δεκεμβρίου 2022 στο Βουκουρέστι, ζητούν Λαρισαίοι επιβάτες του λεωφορείου.

Οι ταξιδιώτες από τη Λάρισα που τραυματίστηκαν στο δυστύχημα που σημειώθηκε παραμονές των Χριστουγέννων στην πρωτεύουσα της Ρουμανίας κατέθεσαν προχθές μήνυση στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Λάρισας που διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Βόλου προκειμένου να συσχετιστεί με έτερη μήνυση που φέρεται να έχουν καταθέσει επιβάτες καταγόμενοι από άλλη πόλη.

Πρόκειται για την πρώτη μήνυση που καταθέτουν επιβάτες μεταξύ 24 κατοίκων της Λάρισας που ξεκίνησαν για μια Χριστουγεννιάτικη εκδρομή μαζί – σύμφωνα με το τουριστικό γραφείο της Λάρισας – με άλλους 6 που επιβιβάστηκαν από τον Βόλο και άλλους 17 που επιβιβάστηκαν από τη Θεσσαλονίκη (σ.σ. 48 συνολικά επιβαίνοντες με τον οδηγό).

Χριστουγεννιάτικη εκδρομή, η οποία είχε τραγική κατάληξη, όταν ο οδηγός του τουριστικού λεωφορείου παραβίασε προειδοποιητική αψίδα σχετική με το όριο ύψους, με την οροφή του λεωφορείου να προσκρούει στην αψίδα σήμανσης ύψους, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας 55χρονος Λαρισαίος και να τραυματιστούν άλλοι 24 επιβαίνοντες.

Οι επιβάτες ζητούν από τις εισαγγελικές αρχές να διερευνήσουν τυχόν ευθύνες και άλλων υπευθύνων πέραν του οδηγού, κάνοντας τέλος αναλυτική αναφορά στις βαριές σωματικές βλάβες, τα τραύματα και την ψυχική ταλαιπωρία που υπέστησαν από το ατύχημα.

Πηγή: Εφημερίδα Ελευθερία, onlarissa.gr

📺ΗΠΑ: Η στιγμή που ο φονικός ανεμοστρόβιλος διαλύει σχολείο στο Μισισίπι - Δείτε βίντεο


Τραγικές ιστορίες γύρω από τους 26 νεκρούς από το χτύπημα του ανεμοστρόβιλου

Ανατριχίλα προκαλεί το βίντεο από τη στιγμή που ο ανεμοστρόβιλος ο οποίος σκόρπισε την καταστροφή και τον θάνατο στο Μισίσιπι, χτυπάει σχολείο.

Στο βίντεο που έχει καταγραφεί περίπου στις 11 το βράδυ του Σαββάτου (τοπική ώρα) φαίνεται το κτήριο να ταρακουνιέται συθέμελα ενώ οι ριπές ανέμου σαρώνουν τα πάντα στο πέρασμά τους.


Την ίδια ώρα τραγικές είναι οι ιστορίες ορισμένων εκ των 26 ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους από το χτύπημα του ανεμοστρόβιλου.

Ο Λόνι και η Μελίσα Πιρς έχασαν τη ζωή τους όταν ο ανεμοστρόβιλος έστειλε στο σπίτι τους ένα φορτηγό στην πόλη Ρόλινγκ Φορκ που έχει σχεδόν εξαφανιστεί από το πέρασμα του καιρικού φαινομένου.

«Οι λέξεις δεν μπορούν να εκφράσουν το πώς νιώθω. Είμαι συντετριμμένος. Μου είπαν ότι πέθαναν κρατώντας ο ένας το χέρι του άλλου» δήλωσε ο γιος τους.


Ο δρόμος στον οποίο έμεναν οι Πιρς καταστράφηκε ολοσχερώς καθώς και τα 20 σπίτια που βρίσκονταν εκεί - συνολικά περίπου 80 άνθρωποι - διαλύθηκαν, όπως αναφέρουν τοπικά μέσα ενημέρωσης.


Ο Λόνι και η Μελίσα Πιρς

Την ίδια ώρα στην πόλη Ρεν επικρατεί θρήνος για τον θάνατο του 33χρονου Ίθαν Χέρντον και της μόλις ενός έτους Ρίλεϊ που έχασαν τη ζωή τους από το χτύπημα του ανεμοστρόβιλου με την σύζυγο και μητέρα, Ελίζαμπεθ, και τα άλλα δύο παιδιά, τον 7χρονο Μπράντλεϊ και την 4χρονη Όμπρεϊ να έχουν τραυματιστεί σοβαρά αλλά να έχουν επιζήσει.


O 33χρονος Ίθαν Χέρντον και η σύζυγος του Ελίζαμπεθ


Ο 7χρονος Μπράντλεϊ (αριστερά), η ενός έτους Ρίλεϊ (μέση) και η 4χρονη Όμπρεϊ (δεξιά)

Από την πλευρά του ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε την αποδέσμευση ομοσπονδιακής βοήθειας για τις πληγείσες περιοχές, προκειμένου να στηθούν προσωρινά καταλύματα, να γίνουν εργασίες αποκατάστασης των ζημιών και να δοθούν δάνεια με μειωμένα επιτόκια για την κάλυψη των μη ασφαλισμένων περιουσιακών στοιχείων.

Περίπου 4.800 κάτοικοι δεν έχουν ηλεκτρικό ρεύμα στον Μισισιπή και σχεδόν 11.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις στη γειτονική Αλαμπάμα, σύμφωνα με τον ιστότοπο poweroutage.us.

Στο σφυρί κατοικία της πρώην βασιλικής οικογένειας - Ζούσε για χρόνια η πριγκίπισσα Αικατερίνη


Η αγορά της πολυτελούς κατοικίας σε προνομιακή συνοικία του Λονδίνου αναμένεται να προκαλέσει «πόλεμο» μεταξύ της ελίτ

Σε δημοπρασία θα πωληθεί κατοικία στο Λονδίνο που ανήκε στην πρώην βασιλική οικογένεια, σε μικρή απόσταση από το Χάιντ Παρκ και τα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ.

Το ακίνητο έγινε το 1947 σπίτι της πριγκίπισσας Αικατερίνης (το έκτο παιδί του Κωνσταντίνου Α’ και της Σοφίας) και του συζύγου της, ταγματάρχη του βρετανικού στρατού και παίκτη του ράγκμπι, Ρίτσαρντ Μπράντραμ.

Η τιμή εκκίνησης είναι οι 39,5 εκατ. λίρες ή περίπου 45 εκατ. ευρώ.

Όπως σημειώνει η Daily Mail, η αγορά του σπιτιού σε αυτή την προνομιακή συνοικία του Λονδίνου αναμένεται να προκαλέσει «πόλεμο» μεταξύ της ελίτ του Λονδίνου.

Η έπαυλη χτίστηκε το 1825-1826 από τον Τόμας Κιούμπιτ υπό τις οδηγίες του Δούκα του Ουεστμίνιστερ. Βρίσκεται στο τετράγωνο που αποκαλείται σήμερα «Κόκκινη Πλατεία», γιατί εκεί ζουν ο πρώην ιδιοκτήτης της Τσέλσι, Ρομάν Αμπράμοβιτς, και ο Αντρέι Γκοντσαρένκο της Gazprom.



Η περιγραφή από την κτηματομεσιτική εταιρεία Beauchamp Estates, που οργανώνει τη δημοπρασία, μαρτυρά την πολυτέλεια των χώρων.

Το ακίνητο έχει έξι κρεβατοκάμαρες, ακόμη και στάβλους σε κοντινή απόσταση από αυτό.

Διαθέτει μια πρόσοψη από γυψομάρμαρο και τούβλο ενώ δεσπόζουν δύο κίονες δωρικού ρυθμού. Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται το μαρμάρινο δάπεδο και η κολώνα κορινθιακού ρυθμού στην αίθουσα υποδοχής.

Όλες οι βασικές αίθουσες του έχουν ψηλά ταβάνια και μεγάλα παράθυρα, ενώ τα δωμάτια του διαθέτουν μαρμάρινα τζάκια και παρκέ δάπεδο κατά παραγγελία.

Η βασική κρεβατοκάμαρα καταλαμβάνει έναν ολόκληρο όροφο στο δεύτερο επίπεδο της πολυτελούς κατοικίας, ενώ στο κάτω ισόγειο υπάρχει ένα ακόμα δωμάτιο για τους επισκέπτες, κουζίνα και γυμναστήριο.

Στους στάβλους υπάρχουν πέντε επιπλέον υπνοδωμάτια και ένα πραγματικά μεγάλο γκαράζ.

Φυσικά υπάρχουν ιδιωτικοί κήποι, γήπεδα τένις και πρόσβαση στους κοινόχρηστους κήπους 4,5 στρεμμάτων της Μπελγκράβια για κοινωνικές επαφές υψηλών αποδόσεων.

Το ακίνητο ανακαινίστηκε με τα υψηλότερα δυνατά στάνταρντ το 1995 από τη σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων Νίκι Χάσλαμ.

📺Έξι άλυτα μυστήρια του «5ου αεροπλάνου» της 11ης Σεπτεμβρίου -Τι έδειξε νέο ντοκιμαντέρ


Ένα νέο ντοκιμαντέρ έχει εγείρει συγκλονιστικά ερωτήματα σχετικά με το λεγόμενο «πέμπτο αεροπλάνο» της 11ης Σεπτεμβρίου, εν μέσω αιτημάτων προς το FBA ώστε να αποκαλύψει τι γνωρίζει.

Ο πιλότος και τα τρία μέλη του πληρώματος της United Flight 23 είπαν στην εκπομπή του TMZ με τίτλο «TMZ Investigates: 9/11: The Fifth Plane TV» πως πιστεύουν ότι το τζετ τους προοριζόταν να χρησιμοποιηθεί στις επιθέσεις.

Εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το γιατί ένας άνδρας με μπούρκα καθόταν στην πρώτη θέση με μια ομάδα άλλων τριών Αράβων. Δεν υπήρχε κανένας άλλος εκεί.

Ένας από αυτούς τους επιβάτες εξοργίστηκε όταν καθυστέρησε η απογείωση, απαιτώντας να πετάξει το αεροπλάνο.

Η United 23 τροχοδρομούσε στον διάδρομο του αερδρομίου JFK πριν από την πτήση της προς το Λος Άντζελες στις 9 π.μ., όταν όλες οι πτήσεις στο αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης ακινητοποιήθηκαν, αφού το δεύτερο αεροπλάνο χτύπησε στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου στις 11 Σεπτεμβρίου 2001.

Μετά την εκκένωση του αεροπλάνου, το FBI επιβιβάστηκε για έρευνα. Βρήκαν τέσσερις καταπακτές στο πάτωμα της κύριας καμπίνας ανοιχτές - παρόλο που το πλήρωμα τις άφησε κλειστές και το τζετ ήταν κλειδωμένο.

Αργότερα ανακαλύφθηκαν χαρτοκόπτες στο διπλανό αεροπλάνο, το οποίο είχε αριθμό ουράς πανομοιότυπο με αυτόν της United 23.


Το FBI αρνήθηκε να αποκαλύψει στον πιλότο, το πλήρωμα ή τους κινηματογραφιστές εάν κάποιος από τους επιβάτες είχε εντοπιστεί ποτέ μετά την αναχώρησή τους από το αεροπλάνο.

Το αεροπλάνο δεν συμπεριλήφθηκε στην επίσημη έκθεση της Επιτροπής της 11ης Σεπτεμβρίου και δεν υπήρξαν ποτέ επιβεβαιωμένες συλλήψεις όσων επέβαιναν στο σκάφος. Οι αξιωματούχοι αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις εικασίες για χρόνια ότι επρόκειτο για ένα πιθανό πέμπτο επιθετικό αεροπλάνο.

Παρακάτω, η Daily Mail εξετάζει έξι από τα μεγαλύτερα άλυτα μυστήρια από το United 23.

Ο άνδρας με την μπούρκα και ο επιβάτης που ίδρωνε υπερβολικά

Οι αεροσυνοδοί Sandy Thorngren και Barbara Brockie Smaldino επιβεβαίωσαν και οι δύο ότι είδαν έναν άνδρα που φορούσε μπούρκα μαζί με άλλους τρεις Άραβες που κάθονταν στην πρώτη θέση. Δεν ήταν κανείς στο πρώτο τμήμα εκτός από τα τέσσερα άτομα.

Τον άνδρα με την μπούρκα τον συνόδευε κάποιος που φαινόταν να είναι σωματοφύλακας. Ένας ψηλότερος, καλογυμνασμένος κύριος με κοστούμι καθόταν με ένα νεαρό αγόρι που ήταν περίπου έξι ή επτά ετών.

Η Thorngren είπε ότι της έκανε εντύπωση το άτομο με την μπούρκα επειδή «ήταν πολύ γεροδεμένος και μετά βίας μπορούσες να δεις τα μάτια του».


«Εξήγησα στην κύρια αεροσυνοδό ότι νόμιζα πως δεν ήταν γυναίκα, νόμιζα ότι ήταν άντρας. Ήταν ένας άντρας και μπορούσες να το καταλάβεις από το μέγεθος των χεριών του. Είχε τρίχες στα χέρια του. Υπήρχε σίγουρα ένα αρσενικό κάτω από αυτή την μπούρκα», είπε η Thorngren.

Η Smaldino επιβεβαίωσε τους ισχυρισμούς της, προσθέτοντας: «Ήμουν απολύτως πεπεισμένη ότι ήταν άντρας, απολύτως. Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία στο μυαλό μου».

Στη business class, η Thorngren εντόπισε έναν άλλον άντρα που τον βρήκε ύποπτο επειδή «ίδρωνε πολύ» με ένα t-shirt. «Ήταν περίεργο γιατί ήταν οκτώ η ώρα το πρωί και τα αεροπλάνα είναι κρύα ούτως ή άλλως. Αλλά ήταν ένα δροσερό πρωινό. Δεν έτρεμε ούτε τίποτα, αλλά έβλεπα το πρόσωπό του να ιδρώνει, το σώμα του, το μπλουζάκι του ήταν βρεγμένο κάτω από τα χέρια του», είπε.

Γιατί ένας επιβάτης επέμενε να δει το πιλοτήριο;

Η αεροσυνοδός Smaldino διηγήθηκε πως άκουσε τον Άραβα που φορούσε ένα κοστούμι να μιλά με την επικεφαλής των αεροσυνοδών, που το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι το μικρό της όνομα, Deborah, ρωτώντας αν στο παιδί που ήταν μαζί του θα μπορούσαν να δείξουν το πιλοτήριο.

«Ζήτησε από την αεροσυνοδό να δείξει στον μικρό γιο του το πιλοτήριο και οι επιβάτες απλώς δεν επιτρέπονταν πλέον στο πιλοτήριο», είπε η Smaldino.

Ωστόσο, παρά το γεγονός αυτό, η Thorngren είπε ότι είδε το παιδί και τον άνδρα να περιεργάζονται το πιλοτήριο.

Γιατί οι επιβάτες απαίτησαν απογείωση;

Πριν από την απογείωση, η Deborah προσπαθούσε να οργανώσει για να φέρουν πιάτα με φρούτα στο αεροπλάνο, επειδή όλα τα άλλα γεύματα αποτελούνταν από κρέας, το οποίο οι Άραβες δεν μπορούσαν να φάνε.

Η Thorngren είπε: «Οι άνθρωποι στην business class δεν ήθελαν να φάνε. Η επικεφαλής μας ήταν αποφασισμένη να πάρουν φαγητό επειδή επρόκειτο να είναι μια μεγάλη πτήση».

Ωστόσο, οι επιβάτες απογοητεύτηκαν από αυτό και της είπαν ότι δεν χρειάζονταν φαγητό και ότι ήθελαν απλώς να απογειωθούν.

«Τη μάλωναν ότι δεν ήθελαν να φάνε. Ήθελαν να απογειωθούν. "Δεν χρειαζόμαστε φαγητό, θέλουμε να απογειωθούμε. Δεν χρειαζόμαστε φαγητό, απλώς θέλουμε να φύγουμε"», ήταν τα λόγια τους, όπως περιέγραψε η Thorngren.


Ποιος άνοιξε τις καταπακτές μετά την εκκένωση του αεροπλάνου;

Λίγο μετά τη συντριβή του δεύτερου αεροπλάνου στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου, οι πτήσεις στο JFK ακυρώθηκαν και το αεροδρόμιο εκκενώθηκε.

Η United 23 επέστρεψε στον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης και οδηγήθηκε πίσω στην πύλη.

Οι επιβάτες αναχώρησαν και στη συνέχεια το πλήρωμα πέρασε από το τζετ για να βεβαιωθεί ότι είχε καθαριστεί πλήρως, επειδή ένας μηχανικός είχε διαταχθεί να κλειδώσει το αεροσκάφος. Είκοσι λεπτά αργότερα, άνθρωποι στο έδαφος είδαν 2 ένστολους να τρέχουν στην καμπίνα επιβατών της United 23. Οι Αρχές ήρθαν λίγη ώρα αργότερα, άνοιξαν την πόρτα και βρήκαν ότι τέσσερις καταπακτές στο πάτωμα της καμπίνας ήταν ανοιχτές.

Οι καταπακτές οδηγούσαν σε ένα διαμέρισμα για τα ηλεκτρονικά του αεροπλάνου. Μέσα σε αυτό το διαμέρισμα υπάρχει μια άλλη καταπακτή κάτω από το δάπεδο που επιτρέπει την πρόσβαση στο αεροπλάνο από τον διάδρομο.


Ο νότιος πύργος καταρρέει καθώς φουσκώνει καπνός και από τους δύο πύργους του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου, στη Νέα Υόρκη, Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2001 / Φωτογραφία: AP Photo/Jim Collins

Η Deborah είπε ότι έμεινε έκπληκτη όταν το FBI τη ρώτησε για τις ανοιχτές καταπακτές. «Όταν μου είπαν ότι οι καταπακτές ήταν ανοιχτές, δεν μπορούσα να αναπνεύσω. Προσπάθησα να καταλάβω πώς θα μπορούσαν να ανοίξουν αυτές οι καταπακτές, εκτός και αν βρισκόταν κάποιος κάτω στον χώρο των ηλεκτρονικών και το άνοιξαν αφότου φύγαμε από το αεροσκάφος», είπε.

Ο πιλότος Tom Mannello υποψιάστηκε ότι κάποιος θα μπορούσε να προσπαθήσει να βγει από το αεροσκάφος «χωρίς να γίνει αντιληπτός». Υπέθεσε ότι μάλλον προσπαθούσαν να επιβιβαστούν για να αφαιρέσουν στοιχεία όπως όπλα.

«Είτε πρόκειται για χαρτοκόπτες στα καθίσματα, είτε για μαχαίρια ή για όπλα, δεν έχω ιδέα, αλλά κάποιος θα μπορούσε να είχε μπει στο αεροσκάφος μέσω της περιοχής των ηλεκτρονικών στην καμπίνα και να αφαιρέσει ό,τι αποδεικτικό στοιχείο ήθελε και μετά απλά να φύγει από το αεροπλάνο», είπε.

Σε ένα Boeing 767, η καταπακτή στο κάτω μέρος του διαμερίσματος ηλεκτρονικών βρίσκεται πίσω από τον μπροστινό τροχό. Μπορεί να ανοίξει από τον διάδρομο με το γύρισμα μιας λαβής. Στη συνέχεια, κάποιος μπορεί να μπει μέσα με τα χέρια του ή χρησιμοποιώντας μια σκάλα.

Μόλις μπείτε στο διαμέρισμα των ηλεκτρονικών, μια δεύτερη καταπακτή από πάνω επιτρέπει την πρόσβαση στην κύρια καμπίνα του αεροσκάφους. Η καταπακτή ανοίγει δίπλα στην κύρια πόρτα εισόδου για τους επιβάτες που βρίσκονται πίσω από το πιλοτήριο.

Γιατί βρέθηκαν χαρτοκόπτες στην Α' θέση σε διπλανό αεροπλάνο;

Κατά τις έρευνές του σε άλλα αεροπλάνα στο JFK, το FBI ανακάλυψε ένα ζευγάρι χαρτοκόπτες στο αεροπλάνο δίπλα στο United 23 στον τερματικό σταθμό.

Ο αριθμός της ουράς του αεροπλάνου ήταν μόλις ένα ψηφίο διαφορετικό από την πτήση της United, με αποτέλεσμα ο πιλότος Mannello να υποψιαστεί ότι οι λεπίδες προορίζονταν στην πραγματικότητα για το τζετ του αλλά είχαν τοποθετηθεί λάθος.


Άνθρωποι τρέχουν μετά την κατάρρευση των πύργων του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου στη Νέα Υόρκη, Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2001 / Φωτογραφία: AP Photo/Suzanne Plunkett

Ο Mannello είπε ότι έμαθε πως το FBI είχε βρει τους χαρτοκόπτες μέσω μιας συζήτησης με έναν άλλον πιλότο.

«Αν κάποιος βρισκόταν στο έδαφος και συνεργαζόταν μαζί τους, απλώς έκανε ένα λάθος και έβαλε τους χαρτοκόπτες σε λάθος αεροπλάνο», είπε. «Πιστεύω ότι αυτοί οι χαρτοκόπτες προορίζονταν για το αεροπλάνο μου, όχι για το διπλανό απ' το δικό μου. Είναι το μόνο πράγμα που με κάνει να πιστεύω ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα κάποιος να σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει το αεροπλάνο μας ως όπλο μαζικής καταστροφής».

Πού πήγαν οι επιβάτες;

Το πλήρωμα επέστρεψε στο ξενοδοχείο του εκείνο το βράδυ και ανακρίθηκαν στα δωμάτιά τους μεμονωμένα από το FBI την επόμενη μέρα.

Αργότερα τους οδήγησαν για αναγνώριση υπόπτων, αλλά κανένας από αυτούς δεν κατάφερε να αναγνωρίσει κανένα από τα άτομα πίσω από το παράθυρο.

Η Thorngren ανέφερε ότι είπε στο FBI για τις υποψίες της για τα τέσσερα άτομα της πρώτης θέσης και τον ιδρωμένο άνδρα στην επιχειρηματική θέση.

Ο πιλότος Mannello είπε ότι κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του με τις ομοσπονδιακές Αρχές, είπαν ότι είχαν επτά άτομα στο ραντάρ τους.


Το FBI δεν μπήκε σε λεπτομέρειες για τα τέσσερα άτομα στην πρώτη θέση, αλλά ο Mannello θυμήθηκε ότι ο πράκτορας τους ανέφερε όλους ως «Άραβες». «Νομίζω ότι υπονόησε πως επρόκειτο να ανακριθούν», είπε ο Mannello.

Ο πιλότος είπε ότι δεν καταλαβαίνει γιατί το FBI δεν εξήγησε ποτέ τι ανακάλυψε για το United 23. Ο Mannello δήλωσε συγκεκριμένα: «Κανείς δεν ήταν έτοιμος με μια απλή δήλωση του τύπου “όχι, αυτοί ήταν αθώοι άνθρωποι στην πτήση, ξεχάστε το”. Δεν ξέρω γιατί δεν μπορούν να δημοσιοποιηθούν αυτές οι πληροφορίες. Αν εμπλέκονταν, τότε θα μπορούσα να καταλάβω γιατί αυτές οι πληροφορίες δεν δημοσιοποιούνται. Τώρα πιστεύω ότι ήταν πιο πιθανό να ήμασταν το πέμπτο αεροπλάνο».

📺Σατανικές συμπτώσεις και μοιραία λάθη οδήγησαν στο πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα του κόσμου


Μια μέρα σαν σήμερα, 27 Μαρτίου του 1977, έγινε στην Τενερίφη των Καναρίων Νήσων το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα που έχει συμβεί ποτέ και μάλιστα στο έδαφος… Οι συμπτώσεις και τα λάθη που οδήγησαν στο θάνατο 583 ανθρώπους προκαλούν ανατριχίλα…

Έπειτα από καθυστέρηση πολλών ωρών, οι επιβάτες της πτήσης 1736 της Pan American επιτέλους άρχισαν να χαλαρώνουν, το αεροπλάνο τους ετοιμαζόταν να απογειωθεί.

Από καιρό προγραμμάτιζαν την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο και δεν ήθελαν με τίποτα κάτι να τους χαλάσει το όνειρο. Όλοι τους είχαν αρχίσει να ανησυχούν, πολλοί να εκνευρίζονται κι άλλοι να αναζητούν την αιτία της καθυστέρησης, όμως το ναυλωμένο Boeing 747 θα τους οδηγούσε αργά ή γρήγορα στον προορισμό τους κι αυτό τους ηρεμούσε. Έτσι πίστευαν...

Το Τζάμπο Τζετ της Pan American κινούνταν αργά στον κεντρικό διάδρομο του αεροδρομίου όταν οι επιβάτες ξαφνικά ένιωσαν να κάνει μια απότομη στροφή προς τα αριστερά. Ο κυβερνήτης Βίκτορ Γκραμπς και ο συγκυβερνήτης Ρόμπερτ Μπραγκ προσπαθούσαν να φύγουν άμεσα από τον διάδρομο. Είχαν δει ξαφνικά ένα γιγαντιαίο αεροπλάνο, το Boeing 747 της KLM να κατευθύνεται με ταχύτητα προς το μέρος τους.

Στις 27 Μαρτίου του 1977, λίγο μετά τις 5 το απόγευμα τοπική ώρα, το Pan Am 1736 και το KLM 4805 συγκρούστηκαν στον διάδρομο του αεροδρομίου Los Rodeos στα Κανάρια Νησιά. Σκοτώθηκαν 583 άνθρωποι, τραυματίστηκαν δεκάδες και χιλιάδες δεν έχουν ξεπεράσει ακόμα το σοκ!

Η συντριβή ενός και μόνο Boeing 747 θα ήταν ολέθρια. Η συντριβή δύο Τζάμπο Τζετ ήταν βιβλική καταστροφή!

Τα επόμενα χρόνια, μεγάλο μέρος της ευθύνης αποδόθηκε στον κυβερνήτη του αεροσκάφους της KLM, Γιάκομπ φαν Ζάντεν, ο οποίος μπήκε σε διαδικασία απογείωσης πριν λάβει άδεια από τον Πύργο Ελέγχου. Όμως αμέτρητα λάθη και σατανικές συμπτώσεις έπρεπε να ευθυγραμμιστούν με τρομακτική ακρίβεια για να συμβεί η καταστροφή.

Οι μοιραίες συμπτώσεις 

Και τα δύο γιγαντιαία αεροπλάνα μετέφεραν επιβάτες που άρχιζαν τις διακοπές τους στα Κανάρια Νησιά. Εκείνο το πρωί της Κυριακής, λίγο πριν από την προγραμματισμένη άφιξη των δύο Τζάμπο 747, μια τρομοκρατική ομάδα στα Κανάρια Νησιά είχε πυροδοτήσει βόμβα στον τερματικό σταθμό του αεροδρομίου του Λας Πάλμας, προκαλώντας τραυματισμούς ανθρώπων και πανικό. Μια τηλεφωνική απειλή στο αεροδρόμιο έκανε λόγο για «βόμβες» και όταν αυτό διαβιβάστηκε στους αξιωματούχους του αεροδρομίου, όλες οι εισερχόμενες πτήσεις αναβλήθηκαν ή εκτράπηκαν σε άλλο αεροδρόμιο.
 
Δώδεκα αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων των Pan Am και KLM 747, στάλθηκαν στην Τενερίφη για να περιμένουν έως ότου το Λας Πάλμας σημάνει λήξη συναγερμού. Η αναμονή κράτησε ώρες. Εν τω μεταξύ πυκνή ομίχλη άρχισε να τυλίγει το αεροδρόμιο…

Λίγο πριν από τις 5 το απόγευμα, ο Πύργος Ελέγχου έδωσε την άδεια στο αεροσκάφος της KLM να βάλει μπρος τους κινητήρες και να εισέλθει στον διάδρομο. Το γιγαντιαίο αεροπλάνο της Pan Am επρόκειτο να ανάψει τους κινητήρες σε λίγα λεπτά και θα λάμβανε ακριβώς τις ίδιες οδηγίες.
Και τα δύο πληρώματα των αεροπορικών εταιρειών μπερδεύτηκαν σχετικά με την έξοδο του διαδρόμου που έπρεπε να χρησιμοποιήσουν. Κανένα από τα μέλη του πληρώματος δεν ήταν σίγουρο αν ο ελεγκτής εδάφους τους είχε πει την «πρώτη» ή την «τρίτη» έξοδο του διαδρόμου: Οι δύο λέξεις έχουν τον ίδιο ήχο «ir» (first - third) στη μέση. Και οι δύο πιλότοι δεν κατάλαβαν τι άκουσαν!

Τα κομμάτια του παζλ μιας επερχόμενης τραγωδίας ήταν πλέον στη θέση τους:

1. Δύο τζάμπο τζετ αντικριστά στον ίδιο διάδρομο, αλλά δεν μπορούν να δουν το ένα το άλλο λόγω της ομίχλης, με το Pan Am 1736 να κινείται προς το KLM 4805.
2. Το πλήρωμα της KLM να ανυπομονεί να απογειωθεί, προκειμένου να ξεπεράσει τους αυστηρούς ολλανδικούς κανόνες υπερωριών.
3. Δύο πληρώματα πιλοτηρίου που δυσκολεύονταν να κατανοήσουν τις οδηγίες από τον Πύργο Ελέγχου.
4. Η ομίχλη, που ήταν τόσο πυκνή ώστε οι ελεγκτές στον Πύργο δεν μπορούσαν να δουν κανένα αεροπλάνο, ούτε το πλήρωμα του αεροπλάνου μπορούσε να δει τον Πύργο ή το άλλο αεροπλάνο.
5. Και κάτι τελευταίο: Το αεροδρόμιο δεν διέθετε ραντάρ εδάφους!

Λίγο πριν η Pan Am προσπεράσει τον διάδρομο C-3, ο κυβερνήτης της KLM έκανε τη μοιραία κίνηση που σφράγισε την τύχη όλων: Ξεκίνησε την απογείωση πριν πάρει άδεια από τον ελεγκτή!
«Μην επιχειρείτε απογείωση. Θα σας καλέσω», είπε ο ελεγκτής. Ήταν οι πιο τραγικά παρεξηγημένες λέξεις στην ιστορία της αεροπορίας. Προφανώς ο φαν Ζάντεν άκουσε μόνο τη λέξη «απογείωση».
Ο φαν Ζάντεν προσπάθησε μάταια να αποφύγει το αεροπλάνο της Pan Am. Κατάφερε να σηκωθεί ελαφρά στον αέρα, αλλά… Η σύγκρουση που ακολούθησε σκότωσε όλους όσοι επέβαιναν στην KLM 4805 και τους περισσότερους στο Pan Am 1736.

Το σκηνικό έξω από το αεροπλάνο ήταν χαοτικό, με τεράστιες πορτοκαλί φλόγες και μαύρους καπνούς να ξεπηδούν από το κατεστραμμένο αεροσκάφος της Pan Am. Τα συντρίμμια του KLM 4805 είχαν τυλιχτεί στις φλόγες, 400 μέτρα πιο κάτω. Τουλάχιστον 71 επιβαίνοντες - συμπεριλαμβανομένων των τριών μελών του πληρώματος του πιλοτηρίου, δύο παρατηρητών στο πιλοτήριο και τεσσάρων αεροσυνοδών - επέζησαν.

📺Αποκάλυψη: Στο «κάδρο» των ευθυνών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ & εργολάβοι για τη σύμβαση 717 - Το πολυσέλιδο πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας


Εγκληματικές παραλείψεις και λάθη επί σειρά ετών. Οι ελεγκτές της Αρχής Διαφάνειας που εξέτασαν την «αμαρτωλή» σύμβαση 717, για την αποκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα, από το 2012 έως το 2021, με το πόρισμά τους, των 190 σελίδων, που εφερε στη δημοσιότητα το MEGA βάζουν στο κάδρο των ευθυνών τον τρόπο χειρισμού της σύμβασης από την ΕΡΓΟΣΕ και τον ΟΣΕ αλλά και του αναδόχου, κοινοπραξία ΤΟΜΗ – Alstom.

Ένα έργο που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τις 26/9/2016 και 7 χρόνια μετά ακόμη υπάρχουν τρομερές ελλείψεις και κενά.

Σύμφωνα με το πόρισμα, η διεύθυνση έργου δε μερίμνησε ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, αλλά παρέλειψε ακόμη και να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα εγκρίσεων των απαραίτητων μελετών:

«Σημαντικές καθυστερήσεις εκτέλεσης εργασιών ‘…κυρίως λόγω μη έγκαιρης παράδοσης χώρων και διάθεσης του απαιτούμενου στελεχιακού προσωπικού από τον ΟΣΕ…’».



«Εγώ έβλεπα έναν τοίχο και είχα στείλει επιστολές στους αρμόδιους. Τα τρένα πηγαίναν στα τυφλά, ήταν ένα έγκλημα, αν λειτουργούσε το σύστημα δε θα είχε γίνει το κακό», δήλωσε ο Χρήστος Κατσιούλης, πρώην πρόεδρος επιτροπής ΕTCS ΕΡΓΟΣΕ.

Το πόρισμα των 190 σελίδων συνεχίζει:

«Στο προϋπάρχον σύστημα Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης που είχε εγκατασταθεί από παλαιότερες συμβάσεις του ΟΣΕ, λειτουργούσε για βραχύ χρονικό διάστημα διότι υπήρξαν σε μεγάλη έκταση ανεπαρκές ζημίες από βανδαλισμούς και κλοπές στον εξοπλισμό».



«Εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, το λάθος που έκανε ο σταθμάρχης να μη γυρίσει το κλειδί και να βάλει την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή καθόδου, δε θα το επέτρεπε η τηλεδιοίκηση, θα το έβλεπε», έχει πει ο Ιωάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης Λάρισσας.

Βανδαλισμοί & κλοπές

Τα στοιχεία δείχνουν πως οι εκτεταμένοι βανδαλισμοί και οι κλοπές προκάλεσαν τεράστιες αποκλίσεις μεταξύ του αντικειμένου της σύμβασης και των αναγκών του έργου σε υλικά και χρόνο, καθυστερώντας την ολοκλήρωση της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.



«Δεν καλύπτεται η απαίτηση του άρθρου 57.1 του νόμου περί απρόβλεπτης περίστασης, ενώ περιλαμβάνονται εργασίες βελτίωσης της ποιότητας του έργου (όπως αντικατάσταση λαμπτήρων φωτοσημάτων), οι οποίες δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές».



«Όταν ήρθα στη Λάρισα, το 1994, ο πίνακας κυκλοφορίας υπήρχε ήδη. Τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια δε δουλεύει γιατί ήταν χαλασμένος και η κυκλοφορία γινόταν με τους κλειδούχους. Είναι σε λειτουργία τους τελευταίους τέσσερις με πέντε μήνες από αρχές Νοέμβριου του 2022», είχε πει ο Γιώργος Ζήνδρος, σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου.

Το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας περιλαμβάνει αναλυτικούς οικονομικούς πίνακες αλλά και φωτογραφίες τεκμηρίωσης του έργου.

Πληθυσμιακή «έκρηξη» για τα υβριδικά αγριογούρουνα στην Ελλάδα - Ποιοι οι κίνδυνοι


Με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία ΝΕΜΕΣΙΣ για τα ζώα, το περιβάλλον και το κυνήγι ζητά από τις πολιτεία και τις αρμόδιες υπηρεσία να ληφθούν άμεσα αποτελεσματικά μέτρα για το πρόβλημα του υπερπληθυσμού των υβριδικών αγριογούρουνων.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο τύπου, «η Πανελλήνια Ομοσπονδία ΝΕΜΕΣΙΣ, απέστειλε στις ηγεσίες των ΥΠΕΚΑ, ΥΠΑΑΤ, στις κατά νόμον αρμόδιες υπηρεσίες, στις ηγεσίες των Πολιτικών κομμάτων και στα ΜΜΕ τις πλήρως τεκμηριωμένες και αιτιολογημένες θέσεις της, σχετικά με την αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού των υβριδικών αγριογούρουνων, ο οποίος παρατηρείται τα τελευταία χρόνια».

«Η ραγδαία αύξηση αυτών των πληθυσμών που παρατηρείται ξαφνικά από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, δημιουργώντας προβλήματα, επιχειρείται να αποδοθεί ανακριβώς σε δήθεν ανεξέλεγκτες διασταυρώσεις οικόσιτων χοίρων ελεύθερης βοσκής με Ελληνικούς αγριόχοιρους, προκειμένου να συσκοτιστούν οι αιτίες της εμφάνισης του φαινομένου, το οποίο δεν αποτελεί ελληνικό προνόμιο, αλλά διεθνές καινοφανές φαινόμενο, το οποίο μαστίζει πολλές Ευρωπαικές χώρες όπως την Ιταλία (εκεί εκτατικές εκτροφές χοίρων υπάρχουν μόνο στην Σαρδηνία) και την Γερμανία, όπου δεν υπάρχουν εκτατικές εκτροφές οικόσιτων χοίρων, αλλά και τον Καναδά, τις ΗΠΑ, (εκεί τα υβρίδια είναι υβρίδια Αμερικανικών φυλών οικόσιτων χοίρων με άγριους χοίρους, που για την αντοχή τους στο κρύο εκτράφηκαν αρχικά σε open door Καναδικες εκτροφές και σήμερα οι πληθυσμοί τους έχουν φθάσει μέχρι το Τεξας) κλπ.

Η πραγματικότητα είναι ότι ο μαζικός αυτός υβριδισμός των αγριοχοίρων στην Ελλάδα οφείλεται είτε σε εγκληματικούς θηραματικούς εμπλουτισμούς με υβρίδια αγριοχοίρων (Πελοπόνησος κλπ), είτε σε προώθηση ημιεκτατικών και εκτατικών εκτροφών υβριδίων αγριοχοίρων οι οποίες κατέρρευσαν και τα ζώα εγκαταλείφθηκαν, είτε σε ατυχήματα όπου ζώα από τέτοιες open door εκτροφές διέφυγαν, ενώ ανάλογες είναι και οι αιτίες της μαζικής καινοφανούς εμφάνισης τέτοιων ζώων οπουδήποτε στον κόσμο παρατηρείται το φαινόμενο αυτό.

Τα μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος της πληθυσμικής έκρηξης των υβριδικών αυτών ζώων με οριζόντια δίωξη των αγριοχοίρων από συνεργεία που συγκροτούνται από κυνηγούς στην Ελλάδα είναι λανθασμένα, αναποτελεσματικα (η διεθνής εμπειρία είναι ότι οπουδήποτε στον κόσμο λήφθηκαν, το αποτέλεσμα ήταν η διάσπαση των αγελών και η ανεξέλεγκτη χωρική διασπορα και πληθυσμική έκρηξη των ζώων), ενώ η συνέχιση τους ειδικά για την χώρα μας, συνιστά ευθεία απειλή για την ύπαρξη και επιβίωση των πληθυσμών του Ευρασιατικού αγριοχοίρου (sus scrofa) στην Ελλάδα.

Η ΝΕΜΕΣΙΣ καλεί την Ελληνική κυβέρνηση, να σταματήσει την ολέθρια και ατελέσφορη πολιτική πρακτική των διώξεων αυτών των ζώων, και τα πολιτικά κόμματα, αναγνωρίζοντας άμεσα και υπεύθυνα το πρόβλημα, να παρέμβουν, προκειμένου να ασκηθεί πίεση ώστε να σταματήσει η επ ωφελεία των κυνηγετικών λόμπυ εξαιρετικά επικίνδυνη για τους άγριους πληθυσμούς του αγριοχοίρου και την ισοροπία των ενδιαιτημάτων της άγριας ζωής στην χώρα τακτική.

📺Γνωστός τράπερ έπεσε θύμα άγριου ξυλοδαρμού – Τον έγδυσαν για να τον εξευτελίσουν στα social media


Γνωστός τράπερ έπεσε θύμα άγριου ξυλοδαρμού – Τον έγδυσαν για να τον εξευτελίσουν στα social media
Θύμα άγριου ξυλοδαρμού έπεσε γνωστός τράπερ.

Το περιστατικό έγινε πριν από λίγες ημέρες, όταν ο τράπερ πήγε σινεμά με την σύντροφό του. Εκεί, σύμφωνα με την εκπομπή «Πρωινό» του ΑΝΤ1, δέχτηκε επίθεση από ομάδα υποστηρικτών άλλου τράπερ με τον οποίο είναι γνωστό πως υπάρχει μεγάλη κόντρα.

Κατά την διάρκεια της επίθεσης, οι δράστες έγδυσαν τον τράπερ και τράβηξαν βίντεο προκειμένου να αναρτήσουν στη συνέχεια τα «κατορθώματά» τους στα social media.

Στο βίντεο ακούγεται η κοπέλα να ουρλιάζει από τον φόβο της ενώ οι «νταήδες» της μιλούν άσχημα και προσπαθούν να εξευτελίσουν τον σύντροφό της.


26 Μαρτίου 2023

📺Μόλις φάνε τη φάπα αρχίζουν τα "Καικαι καικαικαι... θα το δούμε... εμ.... χμμμ... δεν το έχω δει"

 

Άδωνις σε Σταθάκη που ζητάει "μείωση ΦΠΑ όπως έκαναν άλλες χώρες σαν την Ισπανία": 

«Η Ισπανία μείωσε τον ΦΠΑ στα τρόφιμα και ο πληθωρισμός (τροφίμων)  αυξήθηκε 1,2%, η Ελλάδα δεν τον μείωσε και με τις πολιτικές μας ο πληθωρισμός (τροφίμων) μειώθηκε 0,9%»... χλάτς



Πρετεντέρης: Συνέντευξη


"Είναι λογικό μια τραγωδία να κλονίσει έναν άνθρωπο. Θα ήταν παράλογο για έναν Πρωθυπουργό να μείνει στον κλονισμό του" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



📺ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΕΛΑΤΑΚΙΑ ΑΦΟΥ😜😜Το Ντουμπάι τίμησε την Ελλάδα για την 25η Μαρτίου ντύνοντας στα γαλανόλευκα το Μπουρτζ Χαλίφα


Το Ντουμπάι τίμησε την Ελλάδα για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου κάνοντας… γαλανόλευκο τον πιο ψηλό ουρανοξύστη του κόσμου, το μυθικό κτίριο Μπουρτζ Χαλίφα.

Ο επιβλητικός ουρανοξύστης Μπουρτζ Χαλίφα που δεσπόζει στο Ντουμπάι είχε χθες (25.3.2023) χρώμα από Ελλάδα, καθώς ειδικά λέιζερ… ζωγράφισαν πάνω του την ελληνική σημαία με αφορμή την γιορτή της 25ης Μαρτίου.

Η ελληνική πρεσβεία στο Άμπου Ντάμπι ευχαρίστησε μάλιστα τις εταιρείες Emaar Dubai και ADNOC Group, που έχουν το κτίριο, για την τιμή που έκαναν στην Ελλάδα για την 25η Μαρτίου.

Η ελληνική πρεσβεία στο Άμπου Ντάμπι ανέφερε σε ποστ που έκανε στο twitter:

«Ευχαριστούμε το Burj Khalifa και τις Emaar Dubai και ADNOC Group που φωταγώγησαν το κτίριό τους με την ελληνική σημαία με την ευκαιρία της επετείου της ημέρας ανεξαρτησίας της Ελλάδας».


Το Μπουρτζ Χαλίφα γνωστό και ως Μπουρτζ Ντουμπάι, είναι ουρανοξύστης μέσα στην πόλη Ντουμπάι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και αποτελεί το υψηλότερο κτίριο στον κόσμο και στην ιστορία της ανθρωπότητας, με ύψος 827 μέτρα και 160 ορόφους.

Η κατασκευή του ξεκίνησε στις 21 Σεπτεμβρίου το 2004 και ολοκληρώθηκε την 1 Οκτωβρίου 2009, ενώ άρχισε να χρησιμοποιείται στις 5 Ιανουαρίου 2010

Κι άλλες πόλεις τίμησαν την Ελλάδα χθες στην 25η Μαρτίου βάφοντας στα γαλανόλευκα κτίριά τους, όπως το Τορίνο, που έντυσε στα γαλανόλευκα το μνημείο – σύμβολο, Μόλε Αντονελιάνα, στο οποίο υπήρχε και το σύνθημα της επανάστασης του 1821: «Ελευθερία ή θάνατος».