Μια χαρά τον πας Αντώνη! Συνέχισε να κάνεις τα χατιράκια του Βενιζέλου να δούμε κάτι.... ή όλα αυτά είναι στο πλαίσιο της φορολογικής ελάφρυνσης του λαού; Πάτε καλά ρε; Την περιουσία του Ψυχάρη άμα δεν έχει να πληρώσει όσα έφαγε, θα του την πάρετε ή μόνο στους μαλ@κες πουλάτε τσαμπουκά; Παλικάρια έτσι ξέρω και γω... και εκτός από μένα έτσι ξέρει κι ο Τσίπρας κι η Αλέκα κι ο Καμμένος κι ο Μιχαλολιάκος και όλοι...
Με μία σκανδαλώδη τροπολογία που πάνε να την περάσουν την προσεχή Τρίτη, μέσα στη ραστώνη του Αυγούστου, και σε ένα άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, η κυβέρνηση επιχειρεί να δώσει συνολική λύση στα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα υπερχρεωμένα εκδοτικά συγκροτήματα.
Μολονότι το νομοσχέδιο αυτό (που υπογράφεται από τους υπουργούς Χαρδούβελη, Βρούτση, Σταμάτη και Βορίδη) θεωρητικά εμφανίζεται σαν μία συνολική ρύθμιση των δυσλειτουργιών της διαφημιστικής αγοράς, στην πραγματικότητα παρέχει τα νομοθετικά εργαλεία στους μεγάλους εκδότες να ελέγξουν την διαφημιστική εισροή σε βάρος των μικρών ανεξάρτητων εκδοτικών επιχειρήσεων.
Ταυτόχρονα, η τροπολογία αυτή βάζει ταφόπλακα σε ολόκληρο το διαφημιστικό κλάδο, αφού καταργώντας τα περιθώρια κερδοφορίας των μικρών διαφημιστικών εταιρειών, οδηγεί τις μεσαίες και μικρές διαφημιστικές εταιρείες σε «λουκέτο».
Η τροπολογία αυτή, ουσιαστικά ευνοεί τις υπερσυγκεντρώσεις στα media και τις διαφημιστικές εταιρείες σε βάρος όλων των μικρών και μεσαίων εταιρειών στα ΜΜΕ και το διαφημιστικό κλάδο. Με την τροπολογία αυτή, που πάει να ψηφιστεί ίσως σε προεκλογική περίοδο, αλλοιώνεται η έννοια της δεσπόζουσας θέσης, αφού επαναπροσδιορίζει παλαιότερες νομοθεσίες που διασφάλιζαν τον υγιή ανταγωνισμό και εμπόδιζαν τις υπερσυγκεντρώσεις στα ΜΜΕ.
Ενδεικτικό των προθέσεων της τροπολογίας αυτής που η κυβέρνηση την εμφανίζει σαν πάγιο αίτημα της Τρόικα (η μόνη απαίτηση της Τρόικα είναι η κατάργηση του αγγελιόσημου που και αυτό στην ουσία δεν καταργείται), είναι ότι πάει να την περάσει σε περίοδο διακοπών, χωρίς καμία διαβούλευση με τους ενδιαφερομένους και να ευνοήσει συγκεκριμένα εκδοτικά συγκροτήματα.
Με την τροπολογία αυτή, ανοίγει ο δρόμος για μεγάλες απολύσεις εργαζομένων στα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα, ενώ επιτρέπεται ακόμη και η αλλαγή περιεχομένου Μέσων Ενημέρωσης, όπως στο ραδιόφωνο που ενημερωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί θα μετατρέπονται σε μουσικούς χωρίς κανένα πλέον εμπόδιο, παρά με μία αίτηση στο ΕΣΡ.
Δεν είναι τυχαίο, ότι το Λογιστήριο του Κράτους σε σχετική ερώτηση της κυβέρνησης επισήμανε ότι λόγω της επείγουσας διαδικασίας κατάθεσης τροπολογίας, δεν είναι σε θέση να προβλέψει τις παρενέργειες στην αγορά.
Με μία σκανδαλώδη τροπολογία που πάνε να την περάσουν την προσεχή Τρίτη, μέσα στη ραστώνη του Αυγούστου, και σε ένα άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, η κυβέρνηση επιχειρεί να δώσει συνολική λύση στα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα υπερχρεωμένα εκδοτικά συγκροτήματα.
Μολονότι το νομοσχέδιο αυτό (που υπογράφεται από τους υπουργούς Χαρδούβελη, Βρούτση, Σταμάτη και Βορίδη) θεωρητικά εμφανίζεται σαν μία συνολική ρύθμιση των δυσλειτουργιών της διαφημιστικής αγοράς, στην πραγματικότητα παρέχει τα νομοθετικά εργαλεία στους μεγάλους εκδότες να ελέγξουν την διαφημιστική εισροή σε βάρος των μικρών ανεξάρτητων εκδοτικών επιχειρήσεων.
Ταυτόχρονα, η τροπολογία αυτή βάζει ταφόπλακα σε ολόκληρο το διαφημιστικό κλάδο, αφού καταργώντας τα περιθώρια κερδοφορίας των μικρών διαφημιστικών εταιρειών, οδηγεί τις μεσαίες και μικρές διαφημιστικές εταιρείες σε «λουκέτο».
Η τροπολογία αυτή, ουσιαστικά ευνοεί τις υπερσυγκεντρώσεις στα media και τις διαφημιστικές εταιρείες σε βάρος όλων των μικρών και μεσαίων εταιρειών στα ΜΜΕ και το διαφημιστικό κλάδο. Με την τροπολογία αυτή, που πάει να ψηφιστεί ίσως σε προεκλογική περίοδο, αλλοιώνεται η έννοια της δεσπόζουσας θέσης, αφού επαναπροσδιορίζει παλαιότερες νομοθεσίες που διασφάλιζαν τον υγιή ανταγωνισμό και εμπόδιζαν τις υπερσυγκεντρώσεις στα ΜΜΕ.
Ενδεικτικό των προθέσεων της τροπολογίας αυτής που η κυβέρνηση την εμφανίζει σαν πάγιο αίτημα της Τρόικα (η μόνη απαίτηση της Τρόικα είναι η κατάργηση του αγγελιόσημου που και αυτό στην ουσία δεν καταργείται), είναι ότι πάει να την περάσει σε περίοδο διακοπών, χωρίς καμία διαβούλευση με τους ενδιαφερομένους και να ευνοήσει συγκεκριμένα εκδοτικά συγκροτήματα.
Με την τροπολογία αυτή, ανοίγει ο δρόμος για μεγάλες απολύσεις εργαζομένων στα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα, ενώ επιτρέπεται ακόμη και η αλλαγή περιεχομένου Μέσων Ενημέρωσης, όπως στο ραδιόφωνο που ενημερωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί θα μετατρέπονται σε μουσικούς χωρίς κανένα πλέον εμπόδιο, παρά με μία αίτηση στο ΕΣΡ.
Δεν είναι τυχαίο, ότι το Λογιστήριο του Κράτους σε σχετική ερώτηση της κυβέρνησης επισήμανε ότι λόγω της επείγουσας διαδικασίας κατάθεσης τροπολογίας, δεν είναι σε θέση να προβλέψει τις παρενέργειες στην αγορά.