01 Αυγούστου 2014

ΦΤΩΧΕΙΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ! «Καλπάζει» η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα

Οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στα συνδυαστικά πακέτα υπηρεσιών που προσφέρουν οι εταιρίες. Μεγάλα τα περιθώρια ανάπτυξης της εγχώριας αγοράς. Τεράστια η διείσδυση στις αγορές της Ευρώπης.

«Ξεπουλάει» η συνδρομητική τηλεόραση στη χώρα μας. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς συνολικά η συνδρομητική βάση της Forthnet - Nova και του ΟΤΕ ΟΤΕ -3,29% προσεγγίζει, αν δεν έχει ξεπεράσει ήδη, τις 800.000 συνδέσεις, ενώ οι μελλοντικές προοπτικές καταγράφονται ακόμη καλύτερες.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο βραχίονας της συνδρομητικής τηλεόρασης είναι αυτός που οδηγεί το τελευταίο διάστημα τις εξελίξεις συνολικά στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο, με όλες τις μεγάλες εταιρείες να «σφάζονται» για την απόκτηση της Nova, που αποτελεί και τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη της συγκεκριμένης αγοράς.

Ο ΟΤΕ ΟΤΕ -3,29%, ο οποίος έχει υλοποιήσει σημαντική επένδυση στην συνδρομητική τηλεόραση τα τελευταία χρόνια, ανακοίνωσε χθες ότι οι συνδρομητές της υπηρεσίας ΟΤΕ ΟΤΕ -3,29% TV ξεπέρασαν τις 300.000. Μάλιστα μόνο τον τελευταίο χρόνο η υπηρεσία αυξήθηκε κατά 100.000 νέους συνδρομητές. Την ίδια ώρα πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι η συνδρομητική βάση των τηλεοπτικών υπηρεσιών της Forthnet – Nova απέχει πλέον πολύ λίγο από τις 500.000, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των συνδέσεων περίπου στις 800.000 συνδρομητές.

Ζητούν υπηρεσίες 3play

Οι χρήστες φαίνεται ότι έχουν στραφεί προς τα συνδυαστικά πακέτα υπηρεσιών, όπως καταγράφουν και τα σχετικά στοιχεία. Αναλυτικά οι συνδρομητές που έχουν συνδυαστικό πακέτο 3play, στο οποίο συνδυάζουν σταθερή τηλεφωνία ίντερνετ και τηλεόραση, υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τις 670.000 χιλιάδες. Πρόκειται για την κατηγορία στην οποία η Forthnet με την υπηρεσία Nova 3Play διατηρεί την μερίδα του λέοντος, αφού φαίνεται να ξεπερνάει τους 350 χιλιάδες συνδρομητές.

Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει σαφώς ο λόγος για τον οποίο ΟΤΕ ΟΤΕ -3,29% και Vodafone - Wind διαγκωνίζονται για την απόκτηση της Nova, αφού είναι κάτι περισσότερο από εμφανές ότι η ανάπτυξη για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών στο μέλλον περνάει μέσα από συνδρομητική τηλεόραση. Παρά τον «καλπασμό» που έχει καταγράψει τα τελευταία χρόνια η συνδρομητική τηλεόραση συνεχίζει να έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας, όπως προκύπτει και από τις τάσεις που επικρατούν διεθνώς στο home entertainement.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις φέτος η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης αναμένεται ότι θα ξεπεράσει το 20%, διπλασιάζοντας τα μεγέθη της σε σχέση με μια τριετία νωρίτερα, όταν βρίσκονταν μόλις στο 11%.

Ακόμη όμως και με τα σημερινά μεγέθη τα περιθώρια ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς παραμένουν πολύ μεγάλα, ιδίως αν το ποσοστό διείσδυσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών συγκριθεί με τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη, όπου στις περισσότερες χώρες ξεπερνούν κατά πολύ το 50%.

Γεγονός είναι ότι οι μεσογειακές χώρες υπολείπονται έναντι των χωρών της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης. Στην Ισπανία και την Ιταλία η διείσδυση των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης κυμαίνεται περίπου στο 25%. Στην Κροατία βρίσκεται περίπου στο 40%, σε Αγγλία και Γαλλία το σχετικό ποσοστό είναι στο 50%, πάνω από το 70% βρίσκεται η διείσδυση σε Πορτογαλία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία και Σλοβακία ενώ ξεπερνά το 90% στην Ολλανδία.

Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει σαφώς ότι τα περιθώρια ανάπτυξης είναι πολύ μεγάλα, αφού ο χώρος της οικιακής ψυχαγωγίας δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη στη χώρα μας στο βαθμό που μπορεί.

Μάρω Τσαντήλα
euro2day.gr