19 Μαΐου 2016

Έως 50 λεπτά ακριβότερα τα τσιγάρα, «φωτιά» στα καύσιμα-αυτόματος κόφτης 2% του ΑΕΠ-Πουλάνε και τα κόκκινα δάνεια

Βάζουν νέους φόρους σε σταθερή τηλεφωνία και ίντερνετ - «Σφάζουν» καταλόκαιρο 11 νησιά καταργώντας την έκπτωση ΦΠΑ - «Χαράτσι» σε όλα τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια - Πουλάνε «πράσινα» και «κόκκινα» δάνεια σε funds

Να «απογειώσει» την αγορά και τα κρατικά έσοδα βάλθηκε η κυβέρνηση και φέρνει κατά ένα μήνα έως και ένα χρόνο νωρίτερα από ό,τι αναμενόταν, τις περισσότερες από τις αυξήσεις φόρων, όπως για τον ΦΠΑ 24% που θα επιβληθεί από 1ης Ιουνίου αντί 1ης Ιουλίου 2016, αλλά και για τα τσιγάρα που ισχύσει από 1ης Ιανουαρίου 2017 και όχι από το 2018 όπως διαρρέετο.

Ως το 2017 από τον ΦΠΑ το δημόσιο θέλει να εισπράξει 700 εκατ. ευρώ επιπλέον και άλλα τόσα από τις αυξήσεις σε τσιγάρα και ποτά, συνολικά όμως από το 2018 τα έσοδα πρέπει να ξεπερνάνε τα 1,8 δισ. ευρώ το φόρο.

Επί της ουσίας το νομοσχέδιο, όπως κατατέθηκε, προβλέπει επιπλέον φόρους 1,8 δισ. το χρόνο ως το 2018. Συγκεκριμένα:

1.      Από τον Ιανουάριο του 2016 (αναδρομικά)

• Αύξηση των συντελεστών φόρου για τον ΕΝΦΙΑ του 2016. Αυξάνονται οι συντελεστές και για τον κύριο φόρο στα οικόπεδα αλλά και για τον συμπληρωματικό φόρο, τόσο για τα φυσικά πρόσωπα, όσο και για τις επιχειρήσεις.

Προβλέπεται όμως και «περαίωση» για δηλώσεις ακινήτων αφού,  για όσους καταθέσουν έως 29-7-2016 συμπληρωματικές-διορθωτικές δηλώσεις Ε9 των ετών 2010 και μετά, για ακίνητα που είχαν και δεν δήλωσαν ή δήλωσαν ανακριβώς, θα απαλλάσονται από πρόστιμο.

• Φόρος σε αμοιβαία κεφάλαια και εταιρίες διαχείρισης χαρτοφυλακίου, ακινήτων κλπ (για έσοδα 33 εκατ. ευρώ το χρόνο)

• Αύξηση του φόρου για τα τυχερά παιχνίδια, κλιμακωτά, από 30% σε 32,5% και 35% ανάλογα με το κέρδος και θα αποδίδονται από τις εταιρίες ανά μήνα, αντί ανά τρίμηνο.

• Αυξάνεται ο φόρος για όσους εργαζόμενους, εταίρους, μετόχους κλπ κάνουν χρήση αυτοκινήτου που τους παραχωρούν οι εταιρίες τους. Συγκεκριμένα θα φορολογούνται σαν να είχαν εισόδημα από την εταιρία το 80% της αξίας του αυτοκινήτου, αντί 30% που ίσχυε, το οποίο εγγράφεται ως δαπάνη στα βιβλία του εργοδότη. Το Γενικό λογιστήριο υπολογίζει έξτρα έσοδα 91 εκατ. ευρώ.

•περιορίζονται όσοι θεωρούνται «κατ’επάγγελμα» αγρότες και οι υπόλοιποι χάνουν την προβλεπόμενη μείωση φόρου.

2.      Από τον Ιούνιο του 2016

• Αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ από 23 σε 24%. Το δημόσιο υπολογίζει 255 εκατ. ευρώ επιπλέον φέτος και 437 εκατ. ευρώ αύξηση εσόδων το 2017.

• Χάνουν την έκπτωση ΦΠΑ η Σύρος, η Θάσος, η Άνδρος, η Τήνος, η Κάρπαθος, η Μήλος, η Σκύρος, η Αλόννησος, η Κέα , η Αντίπαρος και η Σίφνος.

• Φόροι στα αυτοκίνητα:  από την 1η Ιουνίου έρχονται ανατροπές στα τέλη ταξινόμησης. Συνδέονται με τη λιανική τιμή προ φόρων και τους ρύπους, με αποτέλεσμα μειώσεις για τα φθηνά και μη ρυπογόνα, αλλά αυξήσεις για τα ακριβά και περισσότερο ρυπογόνα. Τα νέα τέλη ταξινόμησης, σύμφωνα με πληροφορίες είναι:

· 4% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τις 14.000 ευρώ

· 8% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή κυμαίνεται από 14.001 έως και 17.000 ευρώ

· 16% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ

· 24% της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ

· 32% για Ι.Χ με λιανική τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω

• Νέο φόρο επί των αμοιβαίων κεφαλαίων

• Κατάργηση της έκπτωσης του 50% του φόρου κατανάλωσης στα αλκοολούχα ποτά στα Δωδεκάνησα.

• Αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για την μπύρα

• Κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης  στο φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας

3.      Από τις 15 Οκτωβρίου 2016

• Αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για το πετρέλαιο θέρμανσης  από τα 230 στα 280 ευρώ. Με τα σημερινά δεδομένα των διεθνών τιμών, η τιμή θα αυξηθεί από τα 75 λεπτά στα 81 λεπτά, δηλαδή επιβάρυνση έξι λεπτών ανά λίτρο.

4.      Από τον Ιανουάριο του 2017

• Από την 1-1-2017 (αντί από 1ης Ιουλίου 2017) αυξάνεται στη βενζίνη ο ειδικός φόρος κατανάλωσης από τα 670 ευρώ ανά χιλιόλιτρο αυξάνεται σε 700 ευρώ. Η επίπτωση θα είναι της τάξεως των 5 λεπτών από το 1,35 στο 1,40 ευρώ ανά λίτρο σε επίπεδα μέσης τιμής με τα σημερινά επίπεδα διεθνών τιμών. Στο πετρέλαιο κίνησης, ο φόρος αυξάνεται από τα 330 στα 410 ευρώ το λίτρο (επιβάρυνση 8 λεπτών ανά λίτρο από το 1 ευρώ στο 1,08 ευρώ)

• Αυξάνεται ο ειδικός φόρος στα τσιγάρα και η τιμή εκτιμάται πως θα αυξηθεί κατά 30-50 λεπτά στο πακέτο.

• Εισαγωγή νέων φόρου επί των e-τσιγάρων: 10 λεπτά ανά ml του υγρού, δηλαδή 1 ευρώ σε μια συσκευασία των 10 ml (ή 1,24 ευρώ επιπλέον μαζί με τον ΦΠΑ)

• Εισαγωγή του νέου φόρου για τον καφέ: 3 ευρώ το κιλό στον καβουρδισμένο καφέ

• Επιβολή νέου φόρου σε όλες σταθερές τηλεφωνικές συνδέσεις, αντί μόνον όσες έχουν και σύνδεση στο διαδίκτυο

• Αύξηση από 10% σε 15% στην παρακράτηση φόρου για εισοδήματα από μερίσματα

5.      Από τον Ιούλιο του 2017

• Επιβολή νέου φόρου σε όλες σταθερές τηλεφωνικές συνδέσεις, αντί μόνον όσες έχουν και σύνδεση στο διαδίκτυο. Επιβάλλεται επί του μηνιαίου λογαριασμού, και μετά επιβάλλεται σε αυτό και ο ΦΠΑ.

6.      Από το 2018

• επιβάλλεται από 1-1-2018 φόρος Διαμονής: μισό ευρώ ανά διανυκτέρευση σε ξενοδοχεία 1-2 αστέρων, ενάμισι ευρώ για 3 αστέρια, τριών ευρώ τη βραδιά για 4 και τεσσάρων ευρώ για ξενοδοχεία με 5 αστέρια. Στα δωμάτια επιβάλλεται 0,25 ευρώ ανά διανυκτέρευση σε καταλύματα 1-2 κλειδιά, μισό ευρώ για 3 κλειδιά και 1 ευρώ τη μέρα για 4 κλειδιά.

• Από 1-1-2018 διπλασιάζεται  ο ειδικός φόρος  στη Μπύρα, στην τσικουδιά και στο τσίπουρο

• Καμία αύξηση μισθών στα ειδικά μισθολόγια (ενστόλους κλπ) στο δημόσιο τομέα

• 4 συνταξιοδοτήσεις για 1 προσλήψεων στο δημόσιο τομέα το 2017 (τώρα η αναλογία είναι 5: 1), και 3-1 το 2018.

Με άλλες διατάξεις:

1.      Ανοίγει η αγορά πώλησης πράσινων και κόκκινων δανείων σε funds. Προβλέπεται κονδύλι 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως για τη λειτουργία του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους και την Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, αλλά και 15 εκατ. ευρώ (2016-2020) για τα Κέντρα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών που θα δημιουργηθούν.

2.      Διαχωρίζονται ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ

3.      Συστήνεται Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής. Προβλέπεται κονδύλι 1,26 εκατ. ευρώ για μισθοδοσία του νέου φορέα.

4.      Δημιουργείται Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων  (Α.Α.Δ.Ε.) αντί της ΓΓΔΕ, εκτός του υπουργείου Οικονομικών.  Η Αρχή απολαύει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και δεν υπόκειται σε έλεγχο ή εποπτεία από κυβερνητικά όργανα, κρατικούς φορείς ή άλλες διοικητικές αρχές παρά μόνον σε κοινοβουλευτικό έλεγχο.

5.      Συστήνεται το νέο Υπερ-ταμείο Αποκρατικοποιήσεων όπου μεταφέρεται προς πώληση και αξιοποίηση η δημόσια περιουσία. Μαζί κατατέθηκε προς κύρωση και η σύμβαση (997 σελίδων) για τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Κωστής Πλάντζος
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Τα «δίνουν» όλα στο ΔΝΤ: Αυτόματος «κόφτης» 2% του ΑΕΠ σε μισθούς και συντάξεις! (νόμος)

Αυτόματες περικοπές στις δημόσιες δαπάνες, ουσιαστικά στους μισθούς και τις συντάξεις του Δημοσίου, μόλις διαπιστώνεται δημοσιονομική απόκλιση, προβλέπει ο «κόφτης» που κατατέθηκε αργά το βράδυ στη Βουλή με τροπολογία.

Συγκεκριμένα ο κόφτης προβλέπει:

Σύμφωνα με την ρύθμιση, κάθε χρόνο θα συντάσσεται από τον υπουργό οικονομικών έκθεση και εφόσον διαπιστώνεται αρνητική απόκλιση μεταξύ του στόχου του πρωτογενούς ισοζυγίου του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης και του αποτελέσματος που πραγματοποιήθηκε στο οικονομικό έτος που προηγείται, θα εκδίδεται μέχρι την 31η Μαΐου, μετά από πρόταση του Υπουργού Οικονομικών,Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο θα περιορίζεται η εκτέλεση του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης, με μείωση των δαπανών που θα ορίζονται σε αυτό.

Όπως προβλέπεται έως την 10η Μαΐου εκάστου έτους, ο Υπουργός Οικονομικών συντάσσει την έκθεση, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και γνωστοποιείται στη Βουλή και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε αυτή:

α) Διαπιστώνει τυχόν αρνητική απόκλιση και ταυτόχρονα αποτυπώνει σε ποσό το συνολικό ύψος, σύμφωνα με το οποίο η εκτέλεση του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης πρέπει να περιοριστεί κατά το έτος που συντάσσεται και δημοσιεύεται η έκθεση του Υπουργού Οικονομικών. Ταυτόχρονα διαπιστώνει τη δημοσιονομική επίπτωση από τυχόν υστέρηση του πραγματικού ρυθμού μεγέθυνσης του ΑΕΠ για το έτος αναφοράς, όπως αυτή προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ της πρόβλεψης του πραγματικού ρυθμού ετήσιας μεγέθυνσης του ΑΕΠ και όσων προβλέπονταν.

β) Αποτυπώνει σε ποσό και σε ποσοστό επί του ΑΕΠ τη δημοσιονομική επίδραση των μέτρων προσαρμογής που λαμβάνονται, επί των εσόδων του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με το εκάστοτε Τεχνικό Μνημόνιο Συνεργασίας (TMU).

γ) Σε ειδικό παράρτημα της Έκθεσης προσδιορίζονται όλες οι κατηγορίες δαπανών του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης επί των οποίων εφαρμόζεται η αυτόματη δημοσιονομική προσαρμογή καθώς επίσης και το επιβαλλόμενο ποσοστό περιορισμού δαπανών για την υλοποίηση αυτής. Η προσαρμογή επιβάλλεται αποκλειστικά στην περίπτωση που το Προεδρικό Διάταγμα δεν εκδοθεί μέσα στην προβλεπόμενη αποκλειστική προθεσμία.

Το ψαλίδι

Σε περίπτωση που στην Έκθεση διαπιστωθεί αρνητική απόκλιση περιορίζεται από την 1η Ιουνίου του ιδίου οικονομικού έτους με αντίστοιχη μείωση των δαπανών, κατ’ ανώτατο όριο σε 2% του ΑΕΠ του τρέχοντος οικονομικού έτους, σύμφωνα με τα ακόλουθα:

α) Εάν η απόκλιση είναι μικρότερη ή ίση με 0,25% του ΑΕΠ, δεν λαμβάνονται μέτρα προσαρμογής.

β) Εάν η απόκλιση είναι από 0,26% έως και 0,75% του ΑΕΠ, λαμβάνονται μέτρα προσαρμογής ύψους 0,5% του ΑΕΠ.

γ) Εάν η απόκλιση είναι από 0,76% έως και 1,25% του ΑΕΠ, λαμβάνονται μέτρα προσαρμογής ύψους 1% του ΑΕΠ.

δ) Εάν η απόκλιση είναι από 1,26% έως και 1,75% του ΑΕΠ, λαμβάνονται μέτρα προσαρμογής ύψους 1,5% του ΑΕΠ.

ε) Εάν η απόκλιση είναι από 1,76% έως και 2,25% του ΑΕΠ, λαμβάνονται μέτρα προσαρμογής ύψους 2% του ΑΕΠ.

Σύμφωνα με την τροπολογία ποσοστό ίσο με 10% των πιστώσεων του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης και των ετήσιων προϋπολογισμών όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης (εκτός των κάτωθι εξαιρέσεων) δεν διατίθεται και δεν αναλαμβάνεται έως την 30η Ιουνίου κάθε οικονομικού έτους.

Οι εξαιρέσεις

Από τον κόφτη εξαιρούνται οι ακόλουθες κατηγορίες δαπανών που σχετίζονται με τη βασική λειτουργία των Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, με την κοινωνική προστασία και την προστασία των δημοσίων επενδύσεων:

α) Δαπάνες απορρέουσες από αξιώσεις ιδιωτών από την εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, από τις ήδη συναφθείσες συμβάσεις μισθώσεων, από καταπτώσεις εγγυήσεων και από αμετάκλητα επιδικασθείσες απαιτήσεις εις βάρος του Δημοσίου.

β) Δαπάνες Ύδρευσης, Ηλεκτρικής Ενέργειας και Χρήσης Φυσικού Αερίου.

γ) Δαπάνες συντήρησης και επισκευής μεταφορικών μέσων ξηράς, πλωτών μέσων και αεροσκαφών.

δ) Το σύνολο των δαπανών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων

ε) Το σύνολο των δαπανών υγείας.

στ) Δαπάνες για επιδόματα πολυτέκνων, θέρμανσης, ανεργίας και προνοιακά επιδόματα, που καταβάλλονται μέσω Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ).

ζ) Δαπάνες για ενισχύσεις νοικοκυριών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα και τέκνα που φοιτούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση ή με τέκνα που σπουδάζουν μακριά του τόπου κατοικίας τους.

η) Δαπάνες για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα.

θ) Δαπάνες για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι».

ι) Δαπάνες σχετικές με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Τέλος, οι περικοπές παραμένουν σε ισχύ για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται προκειμένου να εξασφαλιστούν οι δημοσιονομικοί στόχοι της περιόδου των οικονομικών ετών 2017-2019 του προγράμματος και τουλάχιστον έως την 31 Μαΐου του έτους που έπεται της έναρξης εφαρμογής τους, οπότε και επανεξετάζονται.

Η αντικατάσταση

Η κυβέρνηση θα έχει το δικαίωμα να λάβει μόνιμα διαρθρωτικά μέτρα,τα οποία θα ενσωματωθούν στον Προϋπολογισμό του επόμενου οικονομικού έτους από αυτό που παρουσιάστηκε η απόκλιση, συμπεριλαμβανομένων μέτρων επί του σκέλους των εσόδων, κατόπιν ειδικής διαβούλευσης με τους Θεσμούς.

Να σημειωθεί τέλος ότι ο μηχανισμός δεν τίθεται σε εφαρμογή σε περίπτωση φυσικών καταστροφών ή ανωτέρας βίας κατά τη διάρκεια του προηγούμενου οικονομικού έτους με δημοσιονομική επίπτωση που ξεπερνάει το 0,5% του ΑΕΠ.

http://www.lykavitos.gr/archives/409302

Πολυνομοσχέδιο: Τι προβλέπει για την προστασία των «κόκκινων» δανείων

«Κόκκινα» δάνεια συνδεδεμένα με την πρώτη κατοικία, είτε με προσημείωση είτε με υποθήκη, αντικειμενικής αξίας έως 140.000 ευρώ, καθώς και δάνεια που έχουν την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου μπαίνουν σε προστασία από την πώληση σε ξένα funds έως το 2018.

Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή τα δάνεια  - ανεξαρτήτως κατηγορίας - τα δάνεια, (στεγαστικά, καταναλωτικά, επισκευαστικά, δάνεια ελεύθερων επαγγελματιών, εμπόρων, αγροτών, καθώς και τα δάνεια μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων), που έχουν διασφάλιση σε πρώτη κατοικία, με αντικειμενική αξία μέχρι 140.000 ευρώ (και χωρίς κάποιο εισοδηματικό κριτήριο) προστατεύονται από την πώληση έως και το 2018.

Ωστόσο, προβλέπεται η πώληση εξυπηρετούμενων δανείων εφόσον ανήκουν στον ίδιο δανειολήπτη ενώ αναγκαία προϋπόθεση για την πώληση των δανείων είναι ο δανειολήπτης και ο εγγυητής να έχουν προσκληθεί με εξώδικη πρόσκληση μέσα σε 12 μήνες πριν από την προσφορά , πριν ή και μετά την ψήφιση του νόμου για να διακανονίσουν τις όφειλες με βάση γραπτή πρόταση που περιλαμβάνει συγκεκριμένους όρους αποπληρωμής σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας της ΤτΕ.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, στις περιπτώσεις πώλησης και μεταβίβασης απαιτήσεων, καθώς και σε περιπτώσεις ανάθεσης διαχείρισης, δεν χειροτερεύει η ουσιαστική και δικονομική θέση του οφειλέτη και του εγγυητή και δεν επιτρέπεται η μονομερής τροποποίηση όρου σύμβασης καθώς και του επιτοκίου. Επίσης αναφέρεται πως σε περίπτωση που μεταβιβάζεται απαίτηση από εξυπηρετούμενο δάνειο ή πίστωση, για την εξυπηρέτηση του οποίου έχει συμφωνηθεί κυμαινόμενο επιτόκιο, ο εκδοχέας (fund) δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να προσδιορίσει περιθώριο, επιπλέον του επιτοκίου αναφοράς, υψηλότερο εκείνου που είχε προσδιορίσει το πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα κατά το χρόνο καταχώρισης της μεταβίβασης, ακόμα κι αν τέτοιο δικαίωμα υφίστατο συμβατικά για τον εκχωρητή.

Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων

Αναφορικά με τις Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις καθώς και τις Εταιρείες Απόκτησης από δάνεια και πιστώσεις αυτές θα μπορούν να είναι ανώνυμες εταιρείες ειδικού και αποκλειστικού σκοπού με έδρα την Ελλάδα ή εταιρείες που θα έχουν έδρα σε κράτος μέλος της ΕΟΧ υπό την προϋπόθεση ότι έχουν υποκατάστημα τους στην Ελλάδα. Στην περίπτωση των εταιρειών που θα αγοράζουν τα κόκκινα δάνεια θα μπορούν να έχουν έδρα και σε χώρα εκτός της ΕΟΧ υπό την προϋπόθεση ότι δεν βρίσκονται σε κράτος που έχει προνομιακό φορολογικό καθεστώς και συνεργάζεται στην ανταλλαγή οικονομικών στοιχείων με την Ελλάδα. Οι εταιρείες αυτές θα παίρνουν ειδική άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος και θα εποπτεύονται από αυτήν.

Οι εταιρείες που θα αδειοδοτούνται από την Τράπεζα της Ελλάδος και θα αναλαμβάνουν την διαχείριση των δανείων θα πρέπει να έχουν μετοχικό κεφάλαιο 100.000 ευρώ , ενώ οι εταιρείες που θα λαμβάνουν άδεια ώστε να προχωρούν και σε αναχρηματοδοτήσεις δανείων θα πρέπει να έχουν μετοχικό κεφαλαίο ύψους 4,5 εκατ. ευρώ .

Στην περίπτωση αυτή τα νέα δάνεια που θα χορηγούνται θα διέπονται από το ελληνικό δίκαιο και για αυτά αποκλειστικά αρμόδια στην εκδίκαση διάφορων θα είναι τα ελληνικά δικαστήρια.

Κέντρα Ενημέρωσης Δανειοληπτών

Τέλος κατανέμονται τα 30 Κέντρα Ενημέρωσης - Υποστήριξης Δανειοληπτών σε όλη την Ελλάδα και για τη στελέχωσή τους προβλέπονται 200 υπάλληλοι. Τα κέντρα αυτά θα συσταθούν για να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι δανειολήπτες που παρουσιάζουν καθυστερήσεις σύμφωνα με όσα προβλέπει ο Κώδικας Δεοντολογίας των τραπεζών, για όσους έχουν περιέλθει σε πλήρη αδυναμία εξυπηρέτησης του δανείου τους αλλά και για όσους (φυσικά πρόσωπα ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις) θέλουν να ενημερωθούν για τις δυνατότητες που τους παρέχει η νομοθεσία σχετικά με τα θέμα της εξυπηρέτησης των δανείων τους.