Ακόμη να ξεκαθαρίσουν οι αρμόδιοι αν το διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου Ν.Καζαντζάκης λειτουργεί χωρίς περιβαλλοντική αδειοδότηση κατά παράβαση της Ελληνικής και Κοινοτικής νομοθεσίας.
Η συνέχεια στο http://irakliotikosteki.blogspot.com
Οι κκ. Μαλέσιος, Νεονάκης και Μανίκας είναι τα τελευταία θύματα στο πολύ στενό περιβάλλον του κ. Σημίτη. H απομάκρυνσή τους συμβολίζει τη σταθερή απόφαση του Πρωθυπουργού να μην επιτρέψει στους συνεργάτες του δοσοληψίες ή πράξεις που προκαλούν την πολιτική ηθική και παραβιάζουν τους κανόνες που ο ίδιος έχει θέσει. Με την αποπομπή τους διαλύεται ουσιαστικά και η ομάδα των «λοχαγών» του ΠαΣοΚ.
H περιβόητη ομάδα των «7» έκανε την εμφάνισή της στις αρχές του '80, μετεξελίχθηκε σταδιακά σε εσωκομματική αντιπολίτευση του Ανδρέα Παπανδρέου και προσκολλήθηκε ολοκληρωτικά το 1996 στον κ. Σημίτη. Οι κκ. M. Σταυρακάκης, X. Καστανίδης, Ευ. Μαλέσιος, Μιχ. Νεονάκης, I. Νικολάου, Στ. Μανίκας και Δημ. Ρέππας αποτέλεσαν τον βασικό πυρήνα των «λοχαγών» με τον οποίο συνεργάστηκε περιοδικά και ο κ. Χρ. Σμυρλής-Λιακατάς. Μετά τη συγκρότηση της ομάδας εντάχθηκε σε αυτήν ως συνεργαζόμενος και ο κ. Τσουκάτος, ο οποίος λίγο πριν από το Συνέδριο του '94 «εξοστρακίστηκε» ως ξένο σώμα. H πολιτική φιλία των «λοχαγών» είχε σημείο αναφοράς την Οδοντιατρική Σχολή Αθηνών (Μανίκας, Νεονάκης, Ρέππας). Αναδείχθηκαν στην κομματική ιστορία του ΠαΣοΚ όταν το 1990 στο «Πεντελικόν» πρότειναν για Γραμματέα της KE τον κ. Π. Αυγερινό, προκαλώντας την οργή του ιδρυτή του ΠαΣοΚ ο οποίος είχε προτείνει για τη θέση τον κ. A. Τσοχατζόπουλο. «Ανεπάγγελτους» αποκαλούσε τους «λοχαγούς» ο σταθερός επικριτής τους κ. Θ. Πάγκαλος ο οποίος πρόσφατα είχε κατηγορήσει τον κ. Νεονάκη ότι θέλει «να διαλύσει το ΠαΣοΚ» ενώ καταγγέλλει τον κ. Ρέππα ότι έστησε σκευωρία για να τον αποκλείσει από το Εκτελεστικό Γραφείο.
Ομάδα χωρίς σταθερές πολιτικές φιλίες οι «λοχαγοί» αποδεκατίζονται κυριολεκτικά με την επεισοδιακή αποπομπή των κκ. Μαλέσιου, Μανίκα και Νεονάκη από την κυβέρνηση και το κόμμα. Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν στο «Βήμα» ότι ο Πρωθυπουργός, ο οποίος είχε εναποθέσει πολλές ελπίδες σε αυτή τη νέα γενιά στελεχών, είναι ιδιαίτερα οργισμένος γιατί οι τρεις «λοχαγοί» εξέθεσαν τον ίδιο και την κυβέρνηση με τις πράξεις τους και έδωσαν επιχειρήματα στην αντιπολίτευση. Βουλευτές που διατηρούν στενές σχέσεις με την ομάδα θλίβονται γιατί μια φιλόδοξη «παρέα» που ξεκίνησε με τα οράματα του '80 βούλιαξε υποκύπτοντας στην «κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας», κατά τη ρήση του κ. Πάγκαλου.
Πρώτος αποπεμφθείς από το στενό περιβάλλον του κ. Σημίτη υπήρξε ο λεγόμενος «στρατηγός» του ΠαΣοΚ κ. Τσουκάτος. H επίσημη αιτία εκδίωξής του υπήρξε η πρωτοβουλία του τον Δεκέμβριο του 2000 να συγκεντρώσει 52 υπογραφές βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος κάτω από την περίφημη πρόταση νόμου για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα χωρίς προσυνεννόηση με την κυβέρνηση. Είναι όμως γνωστό ότι είχε προηγηθεί η υπόθεση της «κοτερολογίας» στην οποία είχε εμπλακεί ο «στρατηγός». Πολλοί θεώρησαν τότε ότι η «κοτερολογία» ήταν απλώς η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, όπως συνέβη πρόσφατα και με τον κ. Πανταγιά. Αφορμή της ηχηρής παραίτησης Πανταγιά υπήρξε ένα δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή» που του χρέωνε παρέμβαση στο ΣΔΟΕ υπέρ του τραγουδιστή κ. Γ. Νταλάρα, στον οποίο - σύμφωνα με το δημοσίευμα - το ΣΔΟΕ είχε επιδικάσει ποσό 100 εκατ. δρχ. Ας σημειωθεί ότι ο υπουργός Οικονομίας κ. N. Χριστοδουλάκης είχε τότε επιβεβαιώσει στον πρωθυπουργό κ. Σημίτη τα περί παρέμβασης του κ. Πανταγιά στο ΣΔΟΕ, υπέρ του κ. Νταλάρα.
Με ένοπλο σωματοφύλακα και με ένα ηλεκτρονικό βραχιόλι στον αστράγαλό του, ο Στρος-Καν περιορίστηκε στο λιγότερο σαγηνευτικό άκρο της πολυσύχναστης λεωφόρου που διασχίζει το Μανχάταν.
Βρίσκεται κοντά στην Γουόλ Στριτ και στο "Σημείο Μηδέν" των επιθέσεων που εξαπέλυσε η Αλ Κάιντα την 11η Σεπτεμβρίου 2001 εναντίον του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου, μέσα στο "χαλύβδινο δακτύλιο" ασφαλείας της πόλης που περιλαμβάνει κάμερες επιτήρησης και αυξημένη αστυνομική παρουσία.
Αντιμετωπίζοντας κατηγορίες για απόπειρα βιασμού μιας καμαριέρας, ο Στρος-Καν αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση την Παρασκευή αφού πέρασε τέσσερις νύχτες υπό επιτήρηση, για την περίπτωση που επιχειρούσε να αυτοκτονήσει, σε ένα κελί τρία επί τέσσερα τετραγωνικά μέτρα στην πιο σκληρή, ηχηρή και επικίνδυνη φυλακή του Ράικερς Άιλαντ.
Ο Στρος-Καν αρνήθηκε τις κατηγορίες και είπε ότι θα αγωνιστεί για να καθαρίσει το όνομά του.
Οι διευθετήσεις για τη νέα του κατοικία έγιναν από μια ιδιωτική εταιρία ασφαλείας την οποία ο Στρος-Καν πληρώνει για να τον έχει υπό 24ωρη ένοπλη φύλαξη και να τον επιτηρεί ηλεκτρονικά όπως προβλέπουν οι όροι της εγγύησής του.
Οι εισαγγελείς εκτίμησαν πως το κόστος της ασφάλειάς του θα είναι 200.000 δολάρια ΗΠΑ το μήνα.
Το κτίριο, στη γωνία των οδών Μπρόντγουεϊ και Ρέκτορ, βρίσκεται δίπλα στην επισκοπική εκκλησία της Αγίας Τριάδας.
Ορισμένοι Νεοϋρκέζοι στην περιοχή δεν ήταν ευτυχείς που απέκτησαν έναν τόσο αμφιλεγόμενο νέο γείτονα. Ένας άνδρας κρατούσε ένα χαρτόνι που έγραφε: "DSK. Όχι στην αυλή μου".
"Με όλο τον Τύπο και τη δημοσιότητα θα είναι δύσκολο να έρχεται και να φεύγει κανείς από το κτίριο", δήλωσε στους δημοσιογράφους η Ντέμπι Τάουιλ, κάτοικος του κτιρίου.
1η. Πάγωμα των προσλήψεων για τρία χρόνια. Εδώ είμαστε πιο αυστηροί από το ΠΑΣΟΚ!
Μετά τα τρία χρόνια, να εφαρμοστεί ο κανόνας: ένας προσλαμβάνεται για κάθε πέντε που συνταξιοδοτούνται.
Έτσι, την πρώτη τριετία, το Δημόσιο θα έχει μειωθεί κατά 75.000 προσωπικό. Και στη συνέχεια, στα δέκα χρόνια, η μείωση θα πλησιάζει τις 215.000.
2η. Εφαρμογή του θεσμού της «εργασιακής εφεδρείας» για τους οργανισμούς που καταργούνται ή συγχωνεύονται.
Απώλειες λόγω ανεργίας (στον Ιδιωτικό τομέα)
Η ανεργία στοίχησε στο Δημόσιο (χωρίς να λάβουμε υπόψη τις επιπτώσεις από τη μείωση των εισοδημάτων) 6 δισ. ευρώ το 2010:
– 3,5 δισ. ευρώ είναι οι απώλειες των ασφαλιστικών ταμείων από εισφορές
– 2,5 δισ. ευρώ είναι η καταβολή επιδόματος ανεργίας Ινστιτούτο Εργασίας, ΓΣΕΕ
Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Κουτρουμάνη: «Κάθε άνεργος στοιχίζει στο σύστημα 1.000 ευρώ, γιατί περίπου 450 ευρώ είναι το επίδομα ανεργίας και 500 μέχρι 550 ευρώ είναι η απώλεια των ασφαλιστικών εισφορών».
Ενώ σύμφωνα με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου: «Οι δαπάνες για κοινωνικές μεταβιβάσεις αυξάνονται ως αποτέλεσμα της αύξησης του αριθμού των συνταξιούχων αλλά και των άλλων κοινωνικών επιδομάτων, αλλά εκτιμάται και απώλεια εσόδων στο πεδίο των κοινωνικών και ασφαλιστικών εισφορών λόγω της μείωσης της απασχόλησης και των αποδοχών».
Τα παραπάνω, βέβαια, ισχύουν για τους ανέργους από τον ιδιωτικό τομέα.
Παρατήρηση
Για όποιον μένει άνεργος από το Δημόσιο Τομέα, το κράτος κερδίζει βέβαια από το σκέλος των δαπανών, το μισθό του υπαλλήλου που δεν τον πληρώνει πια.
Αλλά χάνει το μεγαλύτερο μέρος από την πλευρά των δαπανών επίσης (επίδομα ανεργίας), καθώς και από την πλευρά των εσόδων.
Για παράδειγμα:
Ένας δημόσιος υπάλληλος έπαιρνε 1200 ευρώ το μήνα. Και τώρα απολύεται.
-- Το κράτος γλιτώνει τα 1200 ευρώ το μήνα που του έδινε.
-- Αλλά τον πληρώνει 500 ευρώ επίδομα ανεργίας.
-- Ταυτόχρονα δεν εισπράττει φόρο εισοδήματος (220 ευρώ περίπου) από τον άνεργο πλέον.
-- Ακόμα ο άνεργος μειώνει την κατανάλωσή του κι έτσι το κράτος εισπράττει μικρότερο ΦΠΑ κατά 80 ευρώ τουλάχιστον.
* Άρα καθαρό ταμειακό όφελος για το κράτος = (1200-500-220-80=400) ευρώ.
Αλλά το πράγμα δεν τελειώνει εκεί. Διότι αν απολυθούν χιλιάδες άτομα, θα πληγεί η αγορά, θα υπάρξουν πολλαπλασιαστικές συνέπειες για το κράτος, από μειωμένα έσοδα και κέρδη, που θα φέρουν πρόσθετες απολύσεις, πρόσθετη μείωση εσόδων για το κράτος και πρόσθετη αύξηση δαπανών.
Αυτές οι δευτερογενείς «πολλαπλασιαστικές συνέπειες» εξατομικεύονται σε άλλα 275 ευρώ τουλάχιστον κατά απολυόμενο στο Δημόσιο τομέα.
* Καθαρό οικονομικό όφελος για το Δημόσιο σε περίπτωση μαζικών απολύσεων:
400-275 =125 ευρώ το πολύ!
Σύμφωνα με την πρόταση εργασιακής εφεδρείας της Νέας Δημοκρατίας:
Αν τον ίδιο τον εργαζόμενο τον θέσουμε σε «εφεδρεία», τότε πληρώνεται περίπου το 70% των αποδοχών του
Άρα γλιτώνουμε στα 1200 ευρώ:
-- 1200*30%=360 ευρώ
(και δεν έχουμε προσμετρήσει τη μείωση του λειτουργικού-μη
Σύνολο το Δημόσιο γλιτώνει 360 ευρώ (καθαρό όφελος)
Χωρίς να διώξει ανθρώπους και χωρίς να επιδεινώσει αισθητά την ύφεση.
Αν απολύσουμε μαζικά δημόσιους υπαλλήλους, πέρα από τα κοινωνικά και συνταγματικά προβλήματα το δημόσιο εξοικονομεί συνολικά το πολύ 125 ευρώ το μήνα για καθένα που απολύει.
Ενώ αν εφαρμόσει το θεσμό της «εργασιακής εφεδρείας», το δημόσιο ταμείο επωφελείται κατά 360 ευρώ.
Γι’ αυτό λέμε όχι στις απολύσεις.
Λιγοστά σπίτια και καλυβάκια χαμένα στη μέση ενός κακοτράχαλου τοπίου, χωρίς νερό, χωρίς τηλέφωνο, χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα: πρόκειται για το Τσιακουλέ, ένα απομονωμένο χωριουδάκι στη βόρεια Γουινέα, όπου γεννήθηκε η 32χρονη γυναίκα που κατηγορεί τον Ντομινίκ Στρος-Καν για σεξουαλική επίθεση στη Νέα Υόρκη.
Τη δέσμευση ότι θα αναβαθμίσει τη ναυτιλία όταν κερδίσει τις εκλογές ανέλαβε ενώπιον των Ελλήνων εφοπλιστών ο πρόεδρος της ΝΔ κ. Αντώνης Σαμαράς.
Μετά από μερικούς μήνες παραμυθιού ότι τάχα μου έχουν αυξηθεί οι ελληνικές εξαγωγές, ξαφνικά η Κυβέρνηση, μέσω της ΕΛΣΤΑΤ (όσο και αν λέει ο Γιωργάκης ότι είναι Independent και δεν δίνουν τα στοιχεία ούτε στον Παπακ όπως είπε χθες στην ομιλία του στο συνέδριο του Economist) αλλάζει πλέον την προπαγάνδα και μιλάει μόνο για αύξηση τζίρου των εξαγωγών...