04 Ιουλίου 2011
Επίθεση με μολότοφ κατά διμοιρίας των ΜΑΤ κοντά στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ
Το γαϊτανάκι με τον Σισέ...
Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com
Αγ. Νικόλαος: Το Λιμενικό Σώμα ακινητοποίησε πλοίο που απέπλευσε για τη λωρίδα της Γάζας παρά τη σχετική απαγόρευση
Είναι το δεύτερο πλοίο που ακινητοποιεί το Λιμενικό Σώμα επειδή αγνόησε την υπουργική απόφαση για απαγόρευση απόπλου. Την Παρασκευή οι άνδρες του Λιμενικού Σώματος σταμάτησαν το, υπό αμερικανική σημαία, πλοίο "Audacity of Hope" το οποίο απέπλευσε από το Πέραμα με προορισμό τη Γάζα.
Οι τράπεζες "δυστυχούν" και οι τραπεζίτες ευημερούν
Πλήρωνε μουνούχο [ευνουχισμένε] πολίτη !
Αν είναι ίδιο με αυτό που κατέβαλε η Ασφαλιστική ALICO AIG LIFE στους υπαλλήλους της «Ο.Ε.Ο.Α. Αθήνα 2004», που σύμφωνα με την γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία έγινε αποδεκτή από τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Δημ. Κουσελά και σύμφωνα με την οποία «η εφάπαξ παροχή, που εισέπραξαν υπάλληλοι της «Ο.Ε.Ο.Α. Αθήνα 2004», βάσει ομαδικού ασφαλιστηρίου συμβολαίου της εργοδότριας εταιρείας με ασφαλιστική εταιρεία υπόκειται σε φόρο εισοδήματος», τότε εννοείται ότι πρέπει να έχει τύχει της ίδιας φορολογικής μεταχείρισης.
Τώρα, γιατί ο κ. Δημ. Κουσελάς δεν επέκτεινε την εφαρμογή της απόφασης της ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, σε όλες τις κατηγορίες στελεχών οργανισμών και επιχειρήσεων που έλαβαν ή λαμβάνουν τέτοιες αποζημιώσεις DAF, αυτός ξέρει.
Ίσως ο Παντελής Οικονόμου έχει το θάρρος να προχωρήσει....ΙΔΩΜΕΝ....
Όπως και να έχει το θέμα, θα επανέλθουμε....γιατί μέσα από τα DAF γίνεται τεράστιας έκτασης φοροδιαφυγή, που δυστυχώς καλύπτεται κάτω από το μανδύα της ασφαλιστικής αποζημίωσης.
[Για τον κ. Στεφ. Μάνο]
Όταν μιλάει για περαιτέρω μείωση μισθών, εννοεί και των τραπεζικών στελεχών;
G.D.
Στην αντεπίθεση περνά ο Ντομινίκ Στρος Καν
Ως εκ τούτου, ο δικηγόρος Ανρί Λεκλέρ και ο συνεργάτης του κ. Φρεντερίκ Μπολιέ, «πρόκειται να υποβάλουν μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση σε βάρος της κυρίας Μπανόν», σύμφωνα με την ίδια πηγή.
tanea.gr
Θαυμάστε αλητεία !
Διάσταση απόψεων γερμανών ειδικών για το αν η γερμανική Treuhand είναι το ορθό μοντέλο για τις αποκρατικοποιήσεις στην Ελλάδα
Το ελληνικό κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ψήφισε να συσταθεί μια εταιρεία, για τις αποκρατικοποιήσεις, στο πλαίσιο των προγραμμάτων λιτότητας με την έγκριση της ΕΕ και του ΔΝΤ. Ο κ. Γιούνγκερ, όπως και οι Ολλανδοί πολιτικοί ηγέτες, επανειλημμένως αναφέρθηκε στην Treuhand ως "μια πηγή έμπνευσης" για την περίπτωση της Ελλάδας.
Η Treuhand επί τέσσερα έτη έκανε με πολύ ταχύ ρυθμό τις πωλήσεις των περιουσιακών στοιχείων στην Ανατολική Γερμανία, εγκατεστημένη στην έδρα στην Ανατολική Γερμανία της Luftwaffe, την οποία είχε παραγγείλει να οικοδομηθεί ο ίδιος ο Χέρμαν Γκαίρινγκ.
Η εν λόγω εταιρεία εν μέσω υποσχέσεων ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της στη διάρκεια του 1990. Κατέλιπε αθρόα χρέη, τα οποία ήταν η "κληρονομιά" για την απώλεια 2,5 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας, αλλά και την αποβιομηχανοποίηση ευρέων γεωγραφικών ζωνών στην Ανατολική Γερμανία.
Βέβαια, υφίστανται διαφορές ανάμεσα στην κατάσταση στην Ανατολική Γερμανία, την ώρα που ο κομμουνισμός διαδιδόταν στην Ανατολική Ευρώπη, και την κρίση που έχει σήμερα εκδηλωθεί στην Ελλάδα.
Όμως, οι οικονομολόγοι συμφωνούν στο ότι η γερμανική εμπειρία είναι διδακτική αναφορικά με την κατάσταση σήμερα στην Ελλάδα.
"Μπορεί να μην χρησιμεύσει ως το καλύτερο μοντέλο για την Ελλάδα, όμως η Treuhand πράγματι βρέθηκε μπροστά σε σωρεία απρόσμενων και δυσάρεστων εκπλήξεων, κι αυτό μπορεί να συμβεί και στην Ελλάδα", προϊδέασε ο Γιούργκεν Μίκαελ, ο επικεφαλής για την ευρωζώνη της Citigroup--εδρεύει στο Λονδίνο.
Ο ίδιος τονίζει: "Η ομοιότητα έγκειται στο ότι η Ελλάδα θα αποκρατικοποιήσει ένα πάρα πολύ μεγάλο 'πακέτο' περιουσιακών της στοιχείων. Η άγνωστη ερώτηση, σχετικώς, προέρχεται από το ποιες, ακριβώς, είναι οι 'κρυφές' αξίες προκειμένου περί αυτών των περιουσιακών στοιχείων της Ελλάδας. Πολλά ερωτηματικά υπάρχουν, ειδικά όσον αφορά τις 'προβληματικές' επιχειρήσεις, που πουλιούνται".
Ζημιά, αντί του κέρδους
Τελικά, στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη έκπληξη προκάλεσε το χάσμα, ανάμεσα στις αρχικές εκτιμήσεις αναφορικά με το ποια ήταν η αξία της κρατικής βιομηχανίας της Ανατολικής Γερμανίας και με το εκπληκτικό συνολικό ποσό, που κόστισε στην Επανενωμένη Γερμανία η αποκρατικοποίηση των κρατικών εταιρειών της Ανατολικής Γερμανίας.
Η Ανατολική Γερμανία υπήρξε από τις ισχυρότερες στην Ανατολική Ευρώπη, την εποχή του Ψυχρού πολέμου, και ο Δυτικογερμανός Ντέτλεβ Ρόβεντερ που επελέγη ως ο πρώτος επικεφαλής της Treuhand, εμπιστευτικώς προέβλεψε τεράστια 'ευκαιριακά' κέρδη από την πώληση των βιομηχανικών ομίλων στην Ανατολική Γερμανία.
"Το όλον πράγμα αξίζει περίπου 600 δισ.μάρκα Γερμανίας (380 δισ.δολάρια ΗΠΑ), είχε δηλώσει τότε ο Ρόβεντερ, που τοποθετήθηκε από τον καγκελάριο Χέλμουτ Κολ στο αξίωμα στη διάρκεια του 1990.
Η Treuhand υπήρξε το πνευματικό τέκνον των ακτιβιστών για τα πολιτικά δικαιώματα, που ανέτρεψαν το κομμουνιστικό καθεστώς, αλλά εναντιώθηκαν στην επανένωση με τη Δυτική Γερμανία.
Έτσι, στις αρχές του 1990, οι ακτιβιστές πρότειναν να συσταθεί μια υπηρεσία και να αποκρατικοποιήσει την κρατική περιουσία, η αξία της οποίας εκτιμήθηκε τότε στο 1,4 τρισ.γερμανικά μάρκα (890 δισ.δολάρια ΗΠΑ), διανέμοντας τα κέρδη στον πληθυσμό στην Ανατολική Γερμανία.
Η εν λόγω εταιρεία είχε στη διάθεσή της το χρόνο μόνον από την πρώτη Μαρτίου έως την 30η Ιουνίου 1990, επειδή αμέσως μετά μεσολάβησαν οι μεγάλοι κλυδωνισμοί, που προήλθαν από τη Νομισματική Ένωση Δυτικής και Ανατολικής Γερμανίας δυσχεραίνοντας το έργο της.
Με πρωτοβουλία της δυτικογερμανικής κυβέρνησης, το γερμανικό μάρκο --με την ισοτιμία ένα προς ένα--έγινε από την πρώτη Ιουλίου 1990 το κοινό νόμισμα την ώρα όμως που, η αγορά είχε διαμορφώσει από την πλευρά της αυτήν την ισοτιμία στο 5 (ανατολικογερμανικά) προς ένα (δυτικογερμανικό).
Τούτο, σώρευσε ένα τεράστιο βάρος πάνω στα δυσθεώρητα κόστη-χρέη των ανατολικογερμανικών βιομηχανιών, που είχε να αποκρατικοποιήσει η Treuhand.
Επιπλέον, οι ανατολικογερμανικές εταιρείες έχαναν τις αγορές τους στην Ανατολική Ευρώπη, την ώρα που το καταναλωτικό κοινό στην Ανατολική Γερμανία επιζητούσε τη δυτική τεχνολογία και τεχνογνωσία.
Την 3η Ιουλίου 1990 ο Ρόβεντερ ανέλαβε επίσημα τα καθήκοντά του, σχεδόν αμέσως συγκέντρωσε πολλούς επικριτές στην Ανατολική Γερμανία, οι οποίοι εστίαζαν στο χαρακτηρισμό "το ανάλγητο πρόσωπο του δυτικού καπιταλισμού". Έγιναν μαζικές διαδηλώσεις, με "αιχμή του δόρατος" την καλπάζουσα ανεργία".
Το 1991, ο Ρόβεντερ δολοφονήθηκε και θεωρήθηκε ότι οι δράστες ανήκαν στον χώρο της Αριστεράς. Διάδοχός του ήταν η Μπίργκιτ Μπρόιελ, πρώην υπουργός Οικονομικών στο κρατίδιο της Κάτω Σαξωνίας.
Με τη διακοπή λειτουργίας της Treuhand, τα χρέη της συμποσούνταν στα 172 δισ.δολάρια ΗΠΑ--270 δισ.μάρκα Γερμανίας.
Στις παραγωγικές μονάδες που η Treuhand αποκρατικοποίησε, το '90 απασχολούνταν τέσσερα εκατομμύρια Γερμανοί. Μόλις 1,5 εκατομ.Γερμανοί απασχολούνταν σε αυτές, όταν ολοκληρώθηκε ο 'βίος' της Treuhand.
Η βιασύνη κάνει τη ζημιά, διδάσκει η Γερμανία
Οι αποτυχίες που σημείωσε η Treuhand αποδόθηκαν στην κληρονομιά της αναποτελεσματικής, γραφειοκρατικής, κομμουνιστικής οικονομίας, ενώ οι σπάνιες επιτυχίες της καταλογίστηκαν στην ομάδα των αφοσιωμένων μάνατζερ από τη Δύση, που παραμέρισαν τις σταδιοδρομίες τους βοηθώντας το έργο της γερμανικής Ανασυγκρότησης.
"Θα έλεγα ότι η Treuhand πέτυχε τους στόχους της σε μια ευρεία κλίμακα, έκανε πραγματικά καλή δουλειά, κάτω από δυσχερείς συνθήκες στην έναρξη της δεκαετίας του '90", αναφέρει σήμερα ο Φέρντιναντ Φίστνερ, ο επικεφαλής των οικονομολόγων στο Ινστιτούτο οικονομικών ερευνών DIW, που εδρεύει στο Βερολίνο.
"Έκανε, λοιπόν, πάρα πολλές ιδιωτικοποιήσεις, μέσα σε λίγα χρόνια, και η αρνητική γιαυτήν εικόνα εδράζεται σε λόγους που την ξεπερνούν αυτήν καθ' εαυτήν ως εταιρεία. Οι εταιρείες της Ανατολικής Γερμανίας απώλεσαν τους επιχειρηματικούς τους εταίρους, όταν εκμηδενίστηκε η ζήτηση για τα ανατολικογερμανικά προϊόντα από την περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης", ο ίδιος εξηγεί και προσθέτει: "Κακώς, εκτιμώ προσωπικά, αυτό καταλογίστηκε στην Treuhand, όπως δηλαδή συνέβη και με την πολύ μεγάλη ανεργία".
Στην Ανατολική Γερμανία με αφετηρία το 1990 το ποσοστό ανέργων ήταν τον διπλάσιο της Δυτικής Γερμανίας για πολύ μεγάλο χρόνο, πριν να υποχωρήσει αυτόν τον καιρό στο 10,9% του 'ενεργού' πληθυσμού.
Από την πλευρά του ο Γιόργκ Κρέμερ, ο επικεφαλής οικονομολόγος στην Commerzebank, στη Φρανκφούρτη, κρίνει ότι είναι δύσκολο να συγκριθεί η Treuhand και η αποστολή της με τη σημερινή πραγματικότητα στην Ελλάδα.
"Είναι ένα διαφορετικό θέμα. Η Treuhand δεν προσπάθησε να πουλήσει περιουσιακά στοιχεία στο υψηλότερο εφικτό τίμημα και πρωταρχικά δεν την απασχολούσε η επίπτωση στον κρατικό προϋπολογισμό. Αποστολή της υπήρξε, συγκεκριμένα, να πουλήσει διάσπαρτες κρατικές κομμουνιστικές εταιρείες, με την ελπίδα να ξαναφτιαχτούν στο μέλλον, να ανασυγκροτηθούν, να εξυγιανθούν. Η Ελλάδα, όμως, έχει ένα εντελώς διαφορετικό στόχο".
Εκ νέου ο Φίστνερ, τρέφει ελπίδες ότι θα υπάρξει επιβράδυνση στο ελληνικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, για το οποίο έχει αναφερθεί ότι μία κρατική μονάδα θα αποκρατικοποιείται κάθε 10 ημέρες, και ότι τα πράγματα θα γίνουν πιο πολύ κοντά στο μοντέλο της Treuhand. Μάλιστα, ο ίδιος προέβλεψε στο μέλλον κέρδη από τις αποκρατικοποιήσεις μικρά, σε σχέση με τα οφέλη από πρόσφατα ιδιωτικοποιηθείσες εταιρείες, ώστε αυτές να καταστούν αποτελεσματικές. Και συνοψίζει:
"Τα έσοδα δεν θα είναι επαρκώς ουσιώδη, ώστε να μειωθεί το ελληνικό δημόσιο χρέος. Στο δικό μου μυαλό, η ελκυστικότερη όψη μιας Υπηρεσίας στην Ελλάδα, στο μοντέλο της Treuhand, είναι ότι θα μπορεί να επιβραδύνει το χρονοδιάγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων".
"Εάν, λοιπόν, οι χρηματαγορές γνωρίζουν ότι η Ελλάδα είναι με την πλάτη στον τοίχο, και θα προωθήσει τις πωλήσεις στον ορίζοντα έτους--ή και μικρότερου χρόνου--τότε οι αξίες θα καταστραφούν. Φανερά, (οι Έλληνες) θα εισπράξουν περισσότερα, αν δεν βιαστούν και, αντιθέτως, κάνουν τις πωλήσεις τους μέσα σε λίγα χρόνια".
Γ. Μιχελάκης: Η ΝΔ απορρίπτει τις δηλώσεις Γιούνκερ ενώ η Κυβέρνηση κωφεύει
Και περιμένουμε την αντίδραση της Κυβέρνησης, η οποία, μέχρι στιγμής – και για μια ακόμη φορά- κωφεύει.
Εκτός εάν τη θέση της Κυβέρνησης την εκφράζει ο συνταγματολόγος υπουργός κ. Ανδρέας Λοβέρδος, ο οποίος – όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ΣΚΑΪ - σήμερα το πρωί, υπογράμμιζε ότι, ‘’αν οι Έλληνες δεν πάρουν τις αποφάσεις, πρέπει να τις πάρουν κάποιοι άλλοι’’.
Γ. Μιχελάκης: Ας μας απαντήσει ο κ. Βενιζέλος γιατί η έκθεση της ΕΕ μιλάει για απολύσεις ενώ στο Μεσοπρόθεσμο δεν υπάρχει τέτοια αναφορά
Ο εκπρόσωπος της ΝΔ επισημαίνει ακόμα για τον υπουργό Οικονομικών: «Σε ό,τι αφορά τις “χίλιες συγνώμες” που αναφέρει, ας αντιληφθεί ότι τέτοια επικοινωνιακά παιχνίδια δεν πείθουν πια κανέναν. Προαπαιτούμενο της συναίνεσης είναι η αλλαγή της λανθασμένης πολιτικής και όχι η υποταγή στο λάθος, στην οποία έχουν εγκλωβιστεί ο ίδιος και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ».
Ο κ. Μιχελάκης καταλογίζει στον κ. Βενιζέλο «παραποίηση των θέσεων του Προέδρου της ΝΔ για τρίτη φορά» και προσθέτει ότι εξαντλεί την αξιοπιστία του μιλώντας για “θετικές αναγνώσεις των δηλώσεων του κ. Σαμαρά”. Η ανακοίνωση καταλήγει: «Επαναλαμβάνουμε, για τελευταία φορά, ότι οι δηλώσεις του Προέδρου της Ν.Δ. έχουν μια και μόνο ανάγνωση και όλα τα άλλα είναι αυθαίρετες προεκτάσεις, που ο κ. Βενιζέλος κατασκευάζει για προπαγανδιστικούς λόγους».
Να θυμίσουμε ότι το πρωί ο κ. Μιχελάκης είχε καταγγείλει ότι ο Βενιζέλος έκρυψε απ' τη Βουλή ότι θα γίνουν απολύσεις!! Συγκεκριμένα είχε πει:
«Πρωτοφανές! Λίγα 24ωρα μετά την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου και του Εφαρμοστικού Νόμου, αποκαλύπτεται αυτό που έκρυψε από τη Βουλή ο κ. Βενιζέλος.
Με σημερινή του ανακοίνωση, ο Υπουργός Οικονομικών και Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος δηλώνει ότι «Στο μνημόνιο δεν περιλαμβάνεται τίποτε που να μην έχει παρουσιαστεί αναλυτικά στη Βουλή, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του Μεσοπροθέσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Προσαρμογής και του Εφαρμοστικού Νόμου».
Ο κ. Βενιζέλος, όμως, κρύβει την αλήθεια, αφού στην 4η επικαιροποίηση του «Μνημονίου», περιλαμβάνονται μέτρα και πολιτικές, που δεν περικλείονται στο Μεσοπρόθεσμο πλαίσιο. Σας αναφέρω, για παράδειγμα, ότι στη σελίδα 114 της έκθεσης της Κομισιόν, όπου περιλαμβάνεται και η επικαιροποίηση του Μνημονίου, υπάρχει σαφής αναφορά για απολύσεις μετά την ολοκλήρωση του ενός έτους εφεδρείας, λέξη που απουσιάζει από το Μεσοπρόθεσμο πλαίσιο και από τον Εφαρμοστικό Νόμο.
Ειδικότερα, στο άρθρο 37 του Εφαρμοστικού Νόμου, όπου και υπάρχουν οι ρυθμίσεις για τον περιορισμό των προσλήψεων στους κρατικούς φορείς, απουσιάζει η λέξη «απόλυση».
Η Νέα Δημοκρατία ψήφισε αυτό το άρθρο, διότι είναι υπέρ του περιορισμού των δαπανών, όμως, δήλωσε στη Βουλή ότι διαφωνεί με την παράγραφο 7, που ρυθμίζει με αυθαίρετο τρόπο την επιλογή πλεονάζοντος προσωπικού στις ΔΕΚΟ.
Η Νέα Δημοκρατία, με συνέπεια, υποστηρίζει, αντί των απολύσεων, το θεσμό της εφεδρείας για οικονομικούς και κοινωνικούς λόγους.
Μετά από όλα αυτά, ο κ. Βενιζέλος πρέπει να έρθει στη Βουλή και να δώσει εξηγήσεις για την πρωτοφανή αυτή παραπλάνηση της Εθνικής Αντιπροσωπείας.»
Αφού έβγαλαν νόμιμο το λαθρονόμο... παραιτήθηκε απ' το ΣτΕ για ν' αναλάβει νομικός σύμβουλος στο γραφείο του ΓΑΠ
Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο του 2009 είχε παραιτηθεί ο αντιπρόεδρος και πρόεδρος (τότε) του Α' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Γεώργιος Ανεμογιάννης, προκειμένου να αναλάβει καθήκοντα προϊσταμένου στο νομικό γραφείο του πρωθυπουργού.
Τρίκαλα: Εισβολή ομάδας ατόμων σε στούντιο τοπικού τηλεοπτικού σταθμού την ώρα που έδινε συνέντευξη η Σ. Μερεντίτη
Ο καλός ο κερδοσκόπος ξέρει κι άλλο μονοπάτι
Ομολογώ ότι έχω χάσει την μπάλα. Κάθε τόσο και λιγάκι ακούμε για κάποιο νέο σχέδιο διάσωσης. Στην αρχή μας έλεγαν ότι θα μπορούσαμε να αγοράσουμε τα ομόλογα μας με έκπτωση από την αγορά κουρεμένα. Στη συνέχεια, διαβάσαμε για το EFSF και κάτι άλλους παράξενους κωδικούς σχημάτων SPV. Στη συνέχεια, για το μηχανισμό ESM που, υποτίθεται ότι θα ανάγκαζε τους πιστωτές μας να έρθουν σε συνεννόηση και να πάρουν τις χασούρες τους, αν δεν θα θεωρούμεθα βιώσιμοι κατά τους κανόνες του ΔΝΤ κτλ (αλήθεια, τι έχει γίνει αυτό το σχέδιο; Είναι ακόμα σε ισχύ;).
Στο ενδιάμεσο έχουμε ακούσει ότι κανείς μπορεί να φανταστεί. Μάλιστα οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι αλλάζουν σχέδια διάσωσης πιο πολύ από πουκάμισα!
Τα διάφορα σχέδια βέβαια δεν έχουν σκοπό να σώσουν την Ελλάδα, αλλά τους Ευρωπαίους και Έλληνες ομολογιούχους, που, μόχλευσαν τους ισολογισμούς τους μέχρι το λαιμό, με σκοπό να βγάλουν υπέρ-κέρδη και τώρα θέλουν πίσω τα λεφτά τους. Η Ελλάδα, υπό την έννοια ότι δεν είναι ταμειακά βιώσιμη έχει ήδη χρεοκοπήσει. Η εσωτερική στάση πληρωμών είναι απόδειξη αυτού.
Και επειδή όλα τα σχέδια που παρουσιάζονται δεν βγαίνουν (είτε λόγω ότι θα θεωρηθεί πιστωτικό γεγονός είτε διότι δεν μπορεί η Ελλάδα να αντέξει), κάθε λίγο και λιγάκι σκαρώνουν κάτι άλλο.
Το καινούργιο φρούτο (σχέδιο διάσωσης), αυτή τη φορά μας έρχεται από τη Γαλλία. Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται από δω και από εκεί, οι Γάλλοι έχουν τα περισσότερα ελληνικά ομόλογα από όλους και άρα, τα περισσότερα να χάσουν αγαπητέ αναγνώστη.
“Δεν θα αφήσουμε την Ελλάδα να πτωχεύσει” μας λέει ο καλός Γάλλος πρόεδρος (φίλος της Ελλάδας να τονίσω)! “Θα διασφαλίσουμε το ευρώ με κάθε κόστος”, λέει ο κύριος Σαρκοζί! Θα το διασφαλίσει μεν (νομίζει δηλαδή), αλλά το κόστος θα είναι όλο δικό μας.
Η άποψη μου για αυτό το γαλλικό σχέδιο συνοψίζεται ως εξής: ουσιαστικά προβλέπει ανακύκλωση χρέους, με κίνητρο εθελοντικής αποδοχής για τους πιστωτές την καταβολή του 30% του ποσού. Το μόνο κέρδος για την Ελλάδα είναι η μετακύληση αποπληρωμής. Δεν θα μας σώσει και δεν θα μα λύσει κανένα πρόβλημα.
Και επειδή όπως έχω πει δεν μας σώζει μια επιμήκυνση, το σχέδιο τελικά θα αποδεδειχθεί μια αποτυχία.
Ενόψει όλων αυτών, έχω την αίσθηση ότι η αγορά θα πάει πάνω. Όχι διότι θα λύσει αυτό ή κάποιο άλλο σχέδιο κάποιο πρόβλημα, αλλά διότι θα αποθαρρύνει για λίγο καιρό ακόμα (μήνες ή και 1-2 χρόνια) την Ελλάδα από τα να κάνει default.
Και ενόψει αυτού του δεδομένου, οι αγορές λογικά θα προσπαθήσουν να παίξουν λίγο, μπας και βγει κάνα μεροκάματο.
Προχθές σε συνέντευξη στο Spiegel, ο επιφανής Γερμανός οικονομολόγος Stefan Homburg εξηγούσε γιατί είναι ενάντια στα πακέτα διάσωσης:
Σε μια οικονομία, ακόμη και αν πρόκειται για έναν υδραυλικό, οι πελάτες του οποίου δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, οι πιστωτές δεν καλούνται να συμμετάσχουν στην παροχή βοήθειας για την αντιμετώπιση της πτώχευσης. Αντ ΄αυτού, όταν φτάσουν τα πράγματα στα άκρα, είναι οι πιστωτές και μόνο οι πιστωτές οι οποίοι πρέπει να διαγράψουν τα δάνεια τους. Μόνο τότε θα έχουν κίνητρο να επιλέγουν προσεκτικά αυτούς στους οποίους δανείζουν χρήματα. Η οικονομία της αγοράς χωρίς προσωπική ευθύνη δεν μπορεί να λειτουργήσει. Οι πρωτοβουλίες διάσωσης δημιουργούν κίνητρα σε λάθος κατεύθυνση που επιδεινώνει διαρκώς τα προβλήματα στις χρηματοπιστωτικές αγορές.
Έτσι ακριβώς είναι αγαπητέ αναγνώστη. Και τι κάνει ο αγαπητός οικονομολόγος; Μα αγοράζει Ελληνικά ομόλογα φυσικά:
Τις τελευταίες ημέρες έχω επενδύσει ένα σημαντικό ποσό στα ελληνικά ομόλογα. Θα ωριμάσουν σε ένα χρόνο και αν όλα πάνε καλά, θα έχω μια απόδοση 25% της επένδυσης μου. Κοιμάμαι πολύ ήσυχα το βράδυ, γιατί πιστεύω στην απεριόριστη βλακεία της γερμανικής κυβέρνησης.
Και τι δικαιολογία προβάλει;
Αφού άθελα μου χρηματοδοτώ αυτή τη διάσωση, για ποιο λόγο να μην πάρω και εγώ ένα μέρος των κερδών; Γιατί τράπεζες και hedge funds να είναι οι μόνοι που θα κερδίσουν.
Πολύ σωστός ο κύριος οικονομολόγος! Συμφωνώ και επαυξάνω. Ακριβώς για τους ίδιους λόγους που σκέφτηκα πριν μερικές μέρες ότι ίσως η αγορά να ξύνει πάτο. Διαβάστε: Ξύνουμε πάτο;.
Πολιτικό ατόπημα του Βενιζέλου
Ακόμα, ο κ. Βενιζέλος, αν και συνταγματολόγος, στην ανακοίνωσή του δεν βρήκε λέξη να πει για το αν η πλειοψηφία μπορεί να καθορίζει κάθε φορά, σύμφωνα με τις σκοπιμότητες και τους εκβιασμούς της, τον απαιτούμενο αριθμό ψήφων για την υπερψήφιση των νόμων.
• Σε ό,τι αφορά τις αναφορές του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και υπουργού Οικονομικών στη στελέχωση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων και τη δήθεν έκκλησή του προς τη Νέα Δημοκρατία, ξεχνάει -προφανώς πάλι σκόπιμα- ότι η πρόταση αυτή έχει γίνει, εδώ και καιρό, από τον κ. Αντώνη Σαμαρά στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών, υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
• Τέλος, σε ό,τι αφορά την έκκλησή του για ‘’συμμετοχή σε Επιτροπή για το φορολογικό σύστημα’’, ας μην λησμονεί ότι τα φορολογικά δεν αποτελούν στεγανή πολιτική, αλλά βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση με τη γενικότερη οικονομική πολιτική.
Τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας για τα φορολογικά τις ξέρει. Διατυπώνονται με σαφήνεια και πληρότητα στο “Ζάππειο 2”. Τις δικές τους φορολογικές πολιτικές, τις βιώνουν όλοι οι Έλληνες.
Αντί, λοιπόν, ο κ. Βενιζέλος να επιλέγει πολυδαίδαλες διαδικασίες, που απαξιώνουν το ρόλο της Βουλής, ας φέρει τις όποιες κυβερνητικές προτάσεις στην Εθνική Αντιπροσωπεία, ώστε να συζητηθούν ανοικτά, με άνεση χρόνου, με πλήρη διαφάνεια και με τη συμμετοχή όλων των κομμάτων.
Τελικά τι θα γίνει; Θα πάει ταξιδάκι τελικά στις ΗΠΑ ο Ραγκούσης-Νταλάρας;
«Οι υπουργοί, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Δ. Ρέππας και ο υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης, 5 ημέρες στις ΗΠΑ για... επιμόρφωση σε ζητήματα Διαφάνειας.
Ο Ρέππας διέψευσε με ανακοίνωσή του ότι θα ταξιδέψει στις ΗΠΑ... ο Ραγκούσης-Νταλάρας όμως δεν έχει βγάλει άχνα έως τώρα...
Ανακύκλωση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών
Η εταιρεία αποτελεί ένα από τα 11 συλλογικά συστήματα διαχείρισης αποβλήτων που λειτουργούν στην Ελλάδα και ειδικεύεται στην ανακύκλωση αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
Όσες επιχειρήσεις παράγουν ή εισάγουν ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη έχουν την υποχρέωση από την Ευρωπαϊκή Ένωση να πληρώνουν εισφορά ανάλογα με την ποσότητα των προϊόντων που πουλούν κατά το «ο ρυπαίνων πληρώνει». Η συμμετοχή στην Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε. εξασφαλίζει στις επιχειρήσεις την απαλλαγή τους από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που τους επιβάλλει ο νόμος 2939/2001 και το Προεδρικό Διάταγμα 117/2004 εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Νατάσα Βορηά, υπεύθυνη Επικοινωνίας της Ανακύκλωσης Συσκευών ΑΕ.
«Το σύστημα δημιουργήθηκε με την πρωτοβουλία δέκα εταιρειών, που έβαλαν τα κεφάλαια. Σήμερα είναι συμβεβλημένες συνολικά χίλιες εταιρείες. Ο στόχος είναι τέσσερις τόνοι ανά κάτοικο ή 44.000 τόνοι ετησίως. Από το 2008 έχουμε πιάσει τον στόχο. Πέρσι μόνο ανακυκλώσαμε 44.337 τόνους συσκευών», επισημαίνει η κ. Βορηά.
Υπάρχουν δύο τρόποι για την ανακύκλωση των ηλεκτρικών ή ηλεκτρονικών συσκευών.
Παραδίδουμε τις μικροσυσκευές στα δημοτικά σημεία συλλογής ή σε αντίστοιχα που έχουν εγκαταστήσει οι εταιρείες στο χώρο τους. Για ογκώδεις συσκευές συνεννοούμαστε με το δήμο για την παραλαβή τους.
Αν κάποιος θέλει να αντικαταστήσει μία παλιά συσκευή με μία καινούργια, απευθύνεται σε κάποιο κατάστημα. Η μεταφορά και η αποθήκευση γίνεται με ευθύνη της εταιρείας. Ανάλογα με τα προγράμματα της εταιρείας γίνονται εκπτώσεις στις νέες συσκευές ή μοιράζονται δωροκουπόνια.
Η κ. Βορηά αναφέρει ότι «520 δήμοι της χώρας είναι συμβεβλημένοι, δηλαδή το 80%. Τοποθετούμε εμείς κοντέινερ σε χώρο του δήμου. Ο δήμος είναι υποχρεωμένος να παραλαμβάνει τις ηλεκτρικές συσκευές, να τις τοποθετεί στο κοντέινερ και εμείς μετά τις συλλέγουμε. Δυστυχώς η συνεργασία δεν έχει πάντα τα ποθητά αποτελέσματα. Κάποιοι δήμοι δεν κλείνουν συμβάσεις, άλλοι απλώς δεν τις τηρούν. Ο νόμος περιέχει ασάφειες και υπάρχει και έλλειψη ελέγχου. Ο καλύτερος δήμος για πέρσι ήταν ο δήμος Κέας με 14 τόνους ανά κάτοικο».
Όλες οι συσκευές καταλήγουν στην εταιρεία και ακολουθούν συγκεκριμένη γραμμή επεξεργασίας.
«Όταν φτάσει το φορτίο σε μας ζυγίζεται και οι συσκευές διαχωρίζονται. Αποσυναρμολογούνται και απορρυπαίνονται, από τοξικά υλικά και στη συνέχεια τεμαχίζονται. Ξεχωρίζονται το πλαστικό, το γυαλί και τα μέταλλα, όπως ο σίδηρος, και προωθούνται στις αντίστοιχες βιομηχανίες. Κάποιες βιομηχανίες βρίσκονται στην Ελλάδα, για παράδειγμα ο σίδηρος καταλήγει εξ ολοκλήρου στην Χαλυβουργία Ελλάδας. Ό,τι δεν ανακυκλωθεί προωθείται για υγειονομική ταφή, ενώ τα επικίνδυνα υλικά και τα τοξικά απόβλητα στέλνονται για επεξεργασία στο εξωτερικό, όπως το φρέον, που πηγαίνει στη Γαλλία και οι λάμπες φθορίου, που περιέχουν υδράργυρο, στη Γερμανία», εξηγεί η κ. Βορηά
Έλεος με τον λαϊκισμό σου ρε Νικολάκη
Μ. ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ: Νομίζω ότι έχουν γίνει πολλές συλλήψεις…
Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Ελάχιστες και δεν απαγγέλθηκαν κατηγορίες.
Μ. ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ: Έχουν γίνει πολλές συλλήψεις κουκουλοφόρων…
Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Προσαγωγές έγιναν και δεν απαγγέλλονται συνήθως κατηγορίες.
Διαβάστε τώρα κι αυτό που γράψαμε στις 30 Ιουνίου, για να δείτε πόσο σας δουλεύει, όσους τον ακούτε (εγώ δεν τον ακούω γιατί δεν έχω ώρα για χάσιμο και τον διάλογο τον είδα σε ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ για τη απομαγνητοφωνημένη συνέντευξη του Καρχιμάκη):
Ποινική δίωξη στους συλληφθέντες για τα επεισόδια
Ενώπιον του εισαγγελέα, προσήχθησαν 16 νεαροί, καθώς ο 17ος νοσηλεύεται σε νοσοκομείο φρουρούμενος.
Η δικογραφία που σχηματίστηκε για την υπόθεση, διαβιβάστηκε σε τακτικό ανακριτή.
Ιωάννης Βρούτσης, με αφορμή τις εξαγγελίες του Υπ. Οικονομικών για τη διεξαγωγή νέου Εθνικού Διαλόγου για το Φορολογικό Σύστημα
Τα αποτελέσματα αυτών είναι ήδη γνωστά:
Πλήρης εκτροχιασμός των εσόδων, διατήρηση του ελλείμματος σε πολύ υψηλά επίπεδα, μεγένθυση φορολογικών αδικιών και αύξηση της φοροδιαφυγής.
Μέσα σε ένα τόσο ζοφερό κλίμα, ακολούθησε και η ψήφιση του 11ου φορολογικού νόμου που περιλαμβάνονταν μέσα στον Εφαρμοστικό Νόμο.
Ένα νόμο, που επιβεβαιώνει πανηγυρικά την πλήρη αποτυχία της φορολογικής πολιτικής της κυβέρνησης.
Οι επαχθείς διατάξεις του Εφαρμοστικού Νόμου, που μόλις ψηφίστηκαν, αποτελούν την πιο επώδυνη και πιο άδικη φοροεπιδρομή που βίωσε ποτέ η χώρα μετά την μεταπολίτευση.
Η νέα φοραφαίμαξη, δεν έχει αρχή, μέση και τέλος. Δεν έχει λογική. Μοναδικός στόχος της, είναι να πλήξει ξανά συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες φορολογούμενων, ενώ τα επώδυνα αποτελέσματα της θα γίνουν άμεσα ορατά από το μήνα Ιούλιο.
Αποτελέσματα, που θα:
* Συνθλίψουν τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα
* Οδηγήσουν σε πλήρες τέλμα την ελληνική οικονομία
* Μειώσουν την κατανάλωση και θα μεγαλώσουν την ύφεση
* Εντείνουν τη ροπή για φοροδιαφυγή
* Αυξήσουν την εισφοροδιαφυγή
* Μετατρέψουν τη χώρα μας σε ανεπιθύμητο επενδυτικό προορισμό και εν κατακλείδι με το νέο «κούρεμα» που θα συντελεστεί στην αγοραστική δύναμη των Ελλήνων, θα γυρίσουν τη χώρα πολλές δεκαετίες πίσω.
Τα πρωτοφανή σε σφοδρότητα φορολογικά μέτρα, δεν έχουν ίχνος αναπτυξιακής διάστασης, ενώ ταυτόχρονα είναι αμφίβολης αποτελεσματικότητας σε σχέση με τους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν τεθεί.
Η εξαγγελία, λοιπόν, του νέου υπουργού οικονομικών κ. Βενιζέλου, για έναν ακόμη εθνικό διάλογο, που θα μας οδηγήσει στο 12ο φορολογικό νομοσχέδιο, αποσκοπεί στον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης, από το εφιαλτικό οικονομικό και κοινωνικό τοπίο που δημιουργείται.
Χορτάσαμε πια από αδιέξοδους εθνικούς διαλόγους.
Χορτάσαμε από υποσχέσεις για δίκαιους, απλούς και αναπτυξιακούς φορολογικούς νόμους. Χορτάσαμε από φορολογικά νομοσχέδια που θα κερδίσουν τη μάχη κατά της Φοροδιαφυγής.
Χρόνος, πλέον, δεν υπάρχει.
Στην έκκληση, λοιπόν, του νέου Υπουργού Οικονομικών για έναν ακόμη Εθνικό Διάλογο, θυμίζουμε ότι η Ν.Δ. πολύ πρόσφατα, κατέθεσε μια ολοκληρωμένη οικονομική πρόταση στο Ζάππειο II. Πρόταση, που διευρύνει τη φορολογική βάση και προκαλεί ανάκαμψη και επανεκκίνηση στην Εθνική μας Οικονομία.
Με σεβασμό, όμως, στους κοινοβουλευτικούς θεσμούς και διαδικασίες, η Ν.Δ. –όπως κάνει πάντα- θα συμμετέχει στη Βουλή σε οποιαδήποτε εποικοδομητική συζήτηση πραγματοποιηθεί, σχετικά με την πρόθεση της κυβέρνησης για φορολογικές αλλαγές».
ΒΕΘ: Αυξήθηκαν οι βιοτεχνίες που έβαλαν "λουκέτο" το Α' εξάμημηνο... μόνο ο Ρόβλιας κι ο Πάγκαλος λένε ότι ανοίγουν επιχειρήσεις
Πάντως, σταθερές -σε σχέση με πέρυσι- ήταν οι εγγραφές επιχειρήσεων, καθώς εν μέσω κρίσης πολλοί νέοι άνθρωποι στρέφονται την επιχειρηματικότητα ως διέξοδο. Συγκεκριμένα, βάσει των μητρώων του ΒΕΘ, 428 επιχειρήσεις έκαναν έναρξη στο εξάμηνο, έναντι 427 πέρυσι, ενώ από το σύνολο των εγγραφών, οι 385 αφορούσαν νέες επιχειρήσεις (399 το 2010).
Στις διαγραφές, οι μεγαλύτερες απώλειες για φέτος καταγράφονται στον κλάδο των διάφορων υπηρεσιών (177), με τα οικοδομικά επαγγέλματα να έπονται (84). Το αντίστοιχο περσινό διάστημα οι περισσότερες διαγραφές αφορούσαν τα είδη ένδυσης (100).
Χρήστος Σταϊκούρας για την έκθεση καταπέλτη σχετικά με την 4η Επικαιροποίηση του «Μνημονίου»
· Παρατηρούνται αδυναμίες στην είσπραξη εσόδων και στον έλεγχο των δαπανών.
· Στην Επικαιροποίηση του «Μνημονίου» περιλαμβάνονται μέτρα και πολιτικές που δεν περικλείονται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο, όπως είναι η σαφής αναφορά για απολύσεις μετά την ολοκλήρωση του ενός έτους εφεδρείας (σελ. 114, “…after which they will be dismissed ”.).
· Η Κυβέρνηση δεν έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει τη φοροδιαφυγή.
· Οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δημοσίου διογκώνονται και ανήλθαν στα 6,5 δισ. ευρώ το Μάιο του 2011, από 5,3 δισ. ευρώ το Δεκέμβριο του 2010.
· Η ύφεση εκτιμάται ακόμη βαθύτερη, στο 3,75% για το 2011 (από 3,5% που ήταν η πρόβλεψη στον προϋπολογισμό και 3% στο αρχικό Μνημόνιο).
· Ο πληθωρισμός διατηρείται σε υψηλά επίπεδα (διαμορφώθηκε στο 3,1% το Μάιο, έναντι πρόβλεψης για 2,9% για το 2011).
· Η ανεργία θα είναι υψηλότερη από τις προβλέψεις (ήδη, το Μάρτιο, είναι στο 16,2%, έναντι στόχου για 14,5% για το 2011).
· Οι δημοσιονομικοί στόχοι δεν επιτυγχάνονται.
o Ο στόχος για το δημοσιονομικό έλλειμμα του 2010 δεν επιτεύχθηκε λόγω της υστέρησης των εσόδων και των χειρότερων αποτελεσμάτων των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης και νοσοκομείων.
o Η πρόβλεψη για έλλειμμα 7,4% του ΑΕΠ για το 2011, χωρίς την λήψη και άλλων μέτρων, αναθεωρείται σε επίπεδα άνω του 10%. Όσο ήταν και το 2010. Εξαιτίας χαμηλότερων προβλέψεων για τα έσοδα και αναθεωρημένων εκτιμήσεων για την απόδοση κάποιων δημοσιονομικών μέτρων. Πρόκειται για πραγματικό δημοσιονομικό εκτροχιασμό, για το απόλυτο ναυάγιο της οικονομικής πολιτικής.
o Το χρέος αναμένεται να φτάσει στα επίπεδα του 2009 το 2020 (127,1% του ΑΕΠ).
· Η Κυβέρνηση προσδοκά να αντλήσει 15 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις την περίοδο 2011-2012. Να θυμίσουμε ότι είναι η ίδια Κυβέρνηση η οποία προσδοκούσε τον περυσινό Ιούνιο να εισπράξει 3 δισ. ευρώ, τον Δεκέμβριο 7 δισ. ευρώ, και τον εφετινό Απρίλιο 15 δισ. ευρώ για την περίοδο 2011-2013. Είναι η ίδια Κυβέρνηση η οποία προσδοκούσε να αντλήσει 2,5 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις μέσα στο 2010, και τελικά δεν πραγματοποίησε καμία!
· Οι αποδόσεις των τίτλων εξακολουθούν να είναι σε υψηλά επίπεδα, εξαιτίας της αμφιβολίας των αγορών ότι η Ελληνική Κυβέρνηση έχει τη βούληση να προχωρήσει σε δημοσιονομική προσαρμογή (αντίθετα από τους ισχυρισμούς της Κυβέρνησης ότι ευθύνονται οι ευρωπαϊκές αποφάσεις). Η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να έχει πρόσβαση στις αγορές ούτε το 2012 (μέχρι πρόσφατα οι Κυβερνητικές και ευρωπαϊκές εκτιμήσεις ήταν ότι αυτό μπορεί να γίνει στο τέλος του 2011).
Η πιο έμπρακτη ομολογία αποτυχίας της ακολουθούμενης οικονομικής πολιτικής είναι το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο.
Πλαίσιο, το οποίο, όχι μόνο καθυστέρησε στην προετοιμασία του όπως παραδέχεται και η Ε.Ε., αλλά δεν αποτελεί και ρεαλιστικό σχέδιο εξόδου από την κρίση.
Σήμερα, το ζητούμενο είναι, εγχώριες πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις, συντεταγμένα και αποφασιστικά, να εντείνουμε τις προσπάθειες για δημοσιονομική εξυγίανση και ανάταξη της Οικονομίας, σταθεροί στους στόχους αλλά προσανατολισμένοι στην άμεση επανεκκίνηση της Οικονομίας»