«Έκαναεπανειλημμένα τηλέφωνα στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων της Ελλάδας και μου είπαν, με έκδηλη περιφρόνηση, ότι η υπηρεσία κάνει ό,τι προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία και τα υπόλοιπα είναι ευθύνη της Τράπεζας Ελλάδος, η οποία στέλνει τα χρήματα στο εξωτερικό».
Άλλοι ομογενείς καταγγέλλουν, ότι η αυστραλιανή υπηρεσία Centrelink «νίπτει τας χείρας της» κάθε φορά που ζητούν εξηγήσεις για τη μείωση της σύνταξής τους.
«Είμαστε το κρέας στο σάντουιτς» διαμαρτύρονται. «Η Ελλάδα μας λέει ότι ακολουθεί την ενδεδειγμένη διαδικασία και η Αυστραλία, ότι δεν φέρει καμία ευθύνη για τη μείωση της σύνταξης κατά το ταξίδι της από τράπεζα σε τράπεζα».Ατελέσφορη και η προσπάθεια του «Νέου Κόσμου» να συλλέξει πληροφορίες για την απώλεια μέρους των συντάξεων.Οι πληροφορίες που πήραμε από την Αθήνα ήταν γενικές και ασαφείς, ενώ η Centrelink μας παρέπεμψε στην Αθήνα.
Το συμπέρασμα που αποκομίσαμε από τις επαφές με τους ομογενείς, τις υπηρεσίες και τις τράπεζες είναι το ακόλουθο:
Στον προκαθορισμένο χρόνο αποστέλλεται στην Αυστραλία το ποσοστό της ελληνικής σύνταξης που δικαιούνται οι ομογενείς μας.
Παρ’ ότι οι δικαιούχοι ομογενείς έχουν υποβάλει το όνομα της αυστραλιανής τράπεζας με την οποία συναλλάσσονται και τον αριθμό λογαριασμού τους, για άγνωστους λόγους η σύνταξή τους πλανάται από τράπεζα σε τράπεζα, με αποτέλεσμα το τελικό ποσόν που κατατίθεται στους λογαριασμούς τους να μειώνεται από τη μετατροπή από ένα νόμισμα σε άλλο και τα τέλη που χρεώνουν οι τράπεζες.
Από τα παράπονα συμπεραίνουμε, ότι η διεκπεραίωση των αιτήσεων ομογενών της κατηγορίας αυτής, που δεν έχουν συγγενείς στην Ελλάδα «για να κυνηγήσουν» την υπόθεσή τους, καθυστερεί σημαντικά.Απαράδεκτες καθυστερήσεις, που σε πολλές περιπτώσεις αποθαρρύνουν τους δικαιούχους ομογενείς να διεκδικήσουν τη σύνταξη ή όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία κάποιοι έχουν πεθάνει λόγω γήρατος.
http://neoskosmos.com/news/el/node/16158