29 Σεπτεμβρίου 2011

Λυσσαρίδης: «Τα εθνικά θέματα είναι συγκοινωνούντα δοχεία»

Δήλωση του Κύπριου πολιτικού ηγέτη Βάσου Λυσσαρίδη, μετά τη διάλεξή του στη Σχολή Εθνικής Ασφαλείας της ΕΛΑΣ.

«Τα εθνικά θέματα είναι συγκοινωνούντα αγγεία. Δεν υπάρχει χωριστό Κυπριακό, Θρακικό, χωριστό πρόβλημα Αιγαίου, γιατί οι κίνδυνοι από τον τουρκικό επεκτατισμό είναι για όλους μας», δήλωσε η ηγετική πολιτική προσωπικότητα της κυπριακής πολιτικής ζωής, επίτιμος Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Βάσος Λυσσαρίδης, μετά τη διάλεξη με θέμα το «Κυπριακό», που ανέπτυξε στους σπουδαστές της Σχολής Εθνικής Ασφαλείας της Ελληνικής Αστυνομίας, ως προσκεκλημένος του αρχηγού του σώματος, αντιστράτηγου Λευτέρη Οικονόμου.

Υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα και η Κύπρος είναι δύο χώρες, αλλά ένα έθνος, ο κ. Λυσσαρίδης στηλίτευσε, σε δηλώσεις του, τις επεκτατικές βλέψεις της Τουρκίας. «Ο κ. Νταβούτογλου ζητάει συγκυριαρχία του Αιγαίου, «κυπροποίηση» της Θράκης και ανεξαρτητοποίηση της Κύπρου και δηλώνει ότι «ακόμα και αν δεν υπήρχε ούτε ένας Τουρκοκύπριος εμείς θα έπρεπε να τον ανακαλύψουμε», γιατί η Κύπρος είναι απαραίτητη στους σχεδιασμούς της Τουρκίας για να μετατραπεί σε μία περιφερειακή υπερδύναμη», είπε και πρόσθεσε:

«Η Τουρκία δηλώνει τις προθέσεις της. Τώρα μένει εμείς, Ελλάδα και Κύπρος, σαν έθνος αλλά και ο ελληνισμός απανταχού, να έχουμε τη δική μας στρατηγική για το πώς αντιμετωπίζουμε την τουρκική επεκτατική πολιτική».

Απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ σχετικά με τους άξονες τις στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσουν οι δύο χώρες, ο κ. Λυσσαρίδης τόνισε ότι «πρέπει να καταγγελθεί η Τουρκία σε όλα τα διεθνή, τα ευρωπαϊκά και τα εθνικά βήματα για τη συνεχιζόμενη κατοχή. Να επαναφέρουμε το Κυπριακό στη σωστή του βάση: την αντικατοχική, για τον εποικισμό που αποτελεί έγκλημα κατά της ανθρωπότητας».

Εξέφρασε επίσης, την άποψη ότι «οι Τουρκοκύπριοι είναι ακόμα μεγαλύτερα θύματα του τουρκικού επεκτατισμού από εμάς, γιατί έχουν ακόμα πιο πικρή γεύση της τουρκικής κηδεμονίας. Αυτή τη στιγμή, αρκετές φορές, διαδηλώνουν ενάντια στη στραγγαλιστική κηδεμονία της Τουρκίας και απαιτούν να έχουν τη δική τους φωνή», προσθέτοντας: «Δεν υπάρχει φωνή. Μιλάμε για διακοινοτικό διάλογο, όταν ο Έρογλου δεν μπορεί να κάνει ούτε ένα βήμα αν δεν έχει τη συγκατάθεση και την προτροπή της Τουρκίας». Και κατέληξε λέγοντας: «Για να έχουμε διακοινοτικό διάλογο, πρέπει πρώτα να απαλλαγούμε από την τουρκική επιρροή».

Ο κ. Λυσσαρίδης εξέφρασε τη βαθύτατη εκτίμησή του για τα σώματα ασφαλείας καθώς «αποτελούν την εγγύηση κάθε έθνους και για εθνική ασφάλεια και για εσωτερική ομαλότητα», ιδιαίτερα, όπως είπε, «για χώρες όπως η Ελλάδα και η Κύπρος, τα οποία είναι επιφορτισμένα να διαδραματίσουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο». Δήλωσε, εξάλλου, χαρούμενος διαπιστώνοντας τον ενθουσιασμό και τη διάθεση των στελεχών της Σχολής Εθνικής Ασφάλειας «να αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για τα εθνικά θέματα», όπως ανέφερε.

Τη διάλεξη, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος της Σχολής Εθνικής Ασφαλείας της ΕΛΑΣ, παρακολούθησαν πλην του αρχηγού του σώματος, ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Τάξης Γρηγόρης Τασούλας, ο υπαρχηγός της ΕΛΑΣ Ιωάννης Ραχωβίτσας, ο πρώτος υποδιοικητής της ΕΥΠ Φώτιος Παπαγεωργίου, ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, αντιστράτηγος Στυλιανός Στεφανίδης, ανώτατοι και ανώτεροι αξιωματικοί των Σωμάτων Ασφαλείας καθώς και αντιπροσωπείες σπουδαστών από τις παραγωγικές σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας.

Πόσα κιλά παπάρας είναι; Ο Γ. Παναγιωτακόπουλος λέει, δεν θέλει να πληρώσει το χαράτσι ακινήτων!

[Συνεχίζεται η κοροϊδία των ΠΑΣΟΚων ότι δήθεν συμπάσχουν με τον δοκιμαζόμενο λαό! έτσι μετά τον Πάγκαλο βγήκε ο σοσιαλΗσταράς Παναγιωτακόπουλος να μας πει ότι δεν θα πληρώσει το χαράτσι για τα ακίνητα!!! Καλά πόσο κιλά παπάρας είναι;Χθες δεν ξέρει τι ψήφισε; Χθες ψήφισε ένα νόμο και σήμερα λέει ότι δεν θα τον εφαρμόσει;;;;; Δεν έχει όμως άδικο: Τόσο μαλάκ@@ είναι οι ψηφοφόροι του που θα τον πιστέψουν!]

Καταλαμβάνει και το ΠΑΣΟΚ σιγά-σιγά το κίνημα «Δεν πληρώνω», που εξελίσσεται σε μεταδοτική συμπεριφορά, κατά τα φαινόμενα.

Μετά τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Θόδωρο Πάγκαλο, που δήλωσε ότι δεν έχει να πληρώσει τον ειδικό φόρο για τα ακίνητα -κι ας τον συλλάβει ο Βενιζέλος, όπως είπε- ένα ακόμη ιστορικό στέλεχος του Κινήματος δηλώνει την απροθυμία του να ανταποκριθεί στο φορολογικό κάλεσμα της κυβέρνησης.

Ο πάλαι ποτέ συγκεντρωσιάρχης του Ανδρέα Παπανδρέου και νυν μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ κ. Γιώργος Παναγιωτακόπουλος εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία εκφράζει την άποψη ότι το ειδικό τέλος επί των ακινήτων είναι αυθαίρετο και άδικο και αναρωτιέται μήπως η μη πληρωμή του θα βοηθούσε το οικονομικό επιτελείο να ασχοληθεί με το πραγματικό πρόβλημα της οικονομίας, που είναι η φοροδιαφυγή.

Ολόκληρη η δήλωση του κ. Παναγιωτακόπουλου έχει ως εξής: «Υπάρχει κοινός νους; Σκέφτεται κανείς σε αυτή την κυβέρνηση; Σκέφτομαι σοβαρά αν θα πληρώσω το χαράτσι για τα ακίνητα. Προβληματίζομαι αν θα δεχτώ μια αυθαίρετη και άδικη πράξη ενός πανικοβλημένου οικονομικού επιτελείου, που λειτουργεί άδικα, χωρίς μελέτη, χωρίς κανένα σχέδιο και χωρίς καμία ευαισθησία απέναντι σε εκατομμύρια συμπολίτες μου».

»Σκέφτομαι ότι για ένα σπίτι που το απέκτησα νόμιμα, πληρώνοντας τους φόρους που μου αναλογούσαν, θα πρέπει να τιμωρηθώ, θα πρέπει να πληρώνω και ενοίκιο για το ίδιο μου το σπίτι στο κράτος! Γιατί; Σκέφτομαι ότι αν με την ίδια σπουδή που σχεδιάζουν χαράτσια και νέους φόρους ασχολούνταν με τη φοροδιαφυγή θα είχανε επιλύσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα της χώρας. Αναρωτιέμαι αν τελικά το θέλουν. Μήπως τελικά η μη πληρωμή θα βοηθήσει το οικονομικό επιτελείο να ασχοληθεί με το πραγματικό πρόβλημα της οικονομίας;».

Κόντρα Βενιζέλου - Παπαϊωάννου για τις αποδείξεις

Αν και η συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου διήρκεσε λίγη ώρα -καθώς το σχέδιο για την εργασιακή εφεδρεία δεν ήταν έτοιμο και το θέμα μετατέθηκε για την Κυριακή-, το κλίμα μεταξύ των υπουργών ήταν αρκετά τεταμένο και δεν απετράπησαν τελικά οι λογομαχίες.

Αφορμή αυτήν τη φορά ήταν το θέμα με τις αποδείξεις, για τις οποίες από το υπουργείο Οικονομικών υπήρξαν αντιφατικές τοποθετήσεις και τελικά ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος διευκρίνισε ότι θα ισχύσει το όποιο νέο καθεστώς από το 2012.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Μιλτιάδης Παπαϊωάννου επέκρινε ανοιχτά και έντονα τον κ. Βενιζέλο για το χειρισμό του θέματος, λέγοντας ότι δεν μπορεί να έχει μια στάση «είπα-ξείπα», καθώς όλη αυτή η συμπεριφορά κάνει ζημιά στην κυβέρνηση.

Η παρατήρηση αυτή εξόργισε τον κ. Βενιζέλο, ο οποίος αντέδρασε ακαριαία και επιτέθηκε προσωπικά στον κ. Παπαϊωάννου, τον οποίο κατηγόρησε ότι δημιουργεί εντυπώσεις, ενώ υπεραμύνθηκε των χειρισμών του

«Mπουλούκι ατάκτων σε κατάσταση πανικού η κυβέρνηση» λέει η ΝΔ

Δριμύτατη επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε ο εκπρόσωπος της ΝΔ Γιάννης Μιχελάκης, κάνοντας λόγο για «μπουλούκι ατάκτων σε κατάσταση πανικού». Έφερε δε σαν χαρακτηριστικά παραδείγματα το χαράτσι στα ακίνητα, τις αποδείξεις και την εργασιακή εφεδρεία.

Σχολιάζοντας το κλίμα που υπάρχει στην κυβέρνηση, τόνισε ότι «διαφωνούν, συγκρούονται, αλληλοϋπονομεύονται ενώ οι αντιπρόεδροι αλληλοϋποβλέπονται».

Έφερε ως παράδειγμα τις χθεσινές δηλώσεις του Θεόδωρου Πάγκαλου και τα όσα είπε για το χαράτσι στα ακίνητα.

«Ο κ. Πάγκαλος ουσιαστικά δήλωσε ότι προσχωρεί στο κίνημα 'δεν πληρώνω'» και προκάλεσε τον κ. Βενιζέλο αν δεν καταβάλλει το χαράτσι στα ακίνητα να τον συλλάβει και να τον πάει φυλακή.

«Ήταν μία σύγκρουση καπετάνιων στο μπουλούκι των ατάκτων, ήταν υποκίνηση ανταρσίας ή ήταν ειρωνεία στους πολίτες που δοκιμάζονται σκληρά;» αναρωτήθηκε.

Μίλησε και για τα όσα έγιναν με τις αποδείξεις που όπως είπε αγγίζουν τα όρια του παραλογισμού και αποκαλύπτουν την έκταση της γονατογραφίας και της έλλειψης σεβασμού στον πολίτη. Άλλα ανακοίνωσε προχθές ο κ. Βενιζέλος άλλα εξήγγειλε χθες το μεσημέρι και εντελώς άλλα τέσσερις ώρες αργότερα.

Κλιμακώνοντας την επίθεση στον κ. Βενιζέλο ανέφερε ότι είναι ο υπουργός που έκανε την συμφωνία φιάσκο με την Φινλανδία: «είναι ο υπουργός που έκανε την μπλόφα φιάσκο με την Τρόικα, είναι ο υπουργός που είπε ψέματα στην Θεσσαλονίκη, είναι ο υπουργός του είπα-ξείπα για το αν μπορούν να χρησιμοποιούνται οι λογαριασμοί της ΔΕΗ σαν φοροεισπρακτικοί μηχανισμοί, είναι ο υπουργός που άλλα λέει για τις αποδείξεις το πρωί και άλλα το βράδυ.»

Έκλεισε λέγοντας ότι αυτή η κυβέρνηση δεν είναι κυβέρνηση.

ΜΕ ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Η ΝΔ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Οι Κύκλοι Πολιτικής Δράσης της ΝΔ Θεσσαλονίκης επαναδιατάσσονται ώστε να δημιουργηθούν γραμματείες και τομείς παρακολούθησης ανά υπουργείο και ανά κρατικό φορέα που εδρεύει στην περιοχή μας. Η πλήρης αυτή αντιστοίχηση των κομματικών φορέων ως προς τους κυβερνητικούς είναι το θέμα των συσκέψεων που άρχισαν χθες και συνεχίζονται σήμερα και αύριο στη ΝΔ Θεσσαλονίκης.

Όπως εξήγησε χθες ο Πρόεδρος της ΝΔ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Βαρτζόπουλος, η επαναδιάταξη αυτή εξυπηρετεί δύο σκοπούς: αρχικά την καλύτερη παρακολούθηση όσων συμβαίνουν μέσα σε κάθε φορέα του Δημοσίου, ώστε να επιτυγχάνεται άμεση παρέμβαση όπου και όταν χρειάζεται αλλά να υπάρχει σαφή γνώση στη λειτουργία του κάθε κομματιού της κρατικής διοίκησης ούτως ώστε να καταρτισθεί σχέδιο δράσης όταν η ΝΔ αναλάβει τη διακυβέρνηση του τόπου.

Μέσα στο πλαίσιο αυτό, οι υπεύθυνοι των ΤομέωνΠολιτικής Δράσης της ΝΔ Θεσσαλονίκης θα προχωρήσουν μέσα στις επόμενες 15 ημέρες στο σχέδιο αντιστοίχισης. Σε κάθε φορέα του Δημοσίου θα αντιστοιχεί ένα όργανο στο οποίο θα συμμετέχουν άτομα από τους Τομείς Πολιτικής Δράσης, τις Ειδικές Κομματικές Οργανώσεις, τη ΔΑΚΕ και τις νομαρχιακές και τοπικές οργανώσεις του κόμματος.

Η αντιστοίχιση αυτή αρχίζει από τους φορείς των υπουργείων (Οργανισμός Λιμένος, Οργανισμός Ρυθμιστικού, Εγνατία Οδός, Μετρό, ΔΕΘ, ΔΥΠΕ κλπ) που εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.

Είναι θέμα ζωοφιλίας πλέον: Τα PANDA απειλούνται με εξαφάνιση

Τα PANDA κινδυνεύουν και κάποιος πρέπει να τα σώσει:

Ο… παρτάκιας Κέβιν!

Στα ομαδικά σπορ και ειδικότερα στο ποδόσφαιρο δεν μετράει μόνο το ταλέντο και η αξία ενός ποδοσφαιριστή, αλλά και η ομαδικότητα. Συνήθως και σε χώρες σαν τη δική μας, η ομάδα κάνει τους παίκτες και όχι οι παίκτες την ομάδα.

Αυτό, μάλλον, δεν το έχει καταλάβει ο Κέβιν Μιραλάς και δεν μιλάω μόνο για την αντίδραση του μετά την αλλαγή του στο «Emirates». Άλλωστε τέτοιες αντιδράσεις έχουμε δει κατά καιρούς σε όλα τα ευρωπαϊκά γήπεδα, κυρίως λόγω του πάθος και την έντασης του αγώνα.

Ο Βέλγος, που κανείς δεν αμφισβητεί ότι είναι από τα πιο ποιοτικά περιουσιακά στοιχεία του Ολυμπιακού, πολλές φορές στο παιχνίδι του βγάζει έναν αδικαιολόγητο ατομισμό.

Το είχα παρατηρήσει από πέρυσι, με την κατάχρηση ντρίπλας να είναι ένα από τα πιο σημαντικά αρνητικά στοιχεία του παιχνιδιού του. Το είπε και ο σκάουτερ της Άρσεναλ μετά το ματς με τον Εργοτέλη.

Ο κ. Χιούστον είχε δηλώσει ότι είναι καλός ποδοσφαιριστής, αλλά δύσκολα θα κάνει το παραπάνω βήμα στην καριέρα του, λόγω του ατομισμού που δείχνει πολλές φορές μέσα στο παιχνίδι του.

Στο Λονδίνο ο Μιραλάς ήταν από τους καλύτερους του Ολυμπιακού, αλλά σε 2-3 περιπτώσεις που θα μπορούσε να είχε μοιράσει το παιχνίδι και η ομάδα του να έβγαινε στην επίθεση με καλύτερες προϋποθέσεις δεν το έκανε.

Ελπίζω στη συνέχεια να συνετιστεί και να αλλάξει μυαλά, γιατί μπορεί να κάνει σπουδαία καριέρα, αλλά αν συνεχίσει έτσι μπορεί να γίνει ένας γυρολόγος πολυτελείας, όπως αρκετοί παίκτες με το ταλέντο του, αλλά και τα μυαλά του!

http://www.sportsecrets.gr/?p=3696

Καφενείον το ΠΑΣΟΚ: Με sms στο υπουργείο Οικονομικών η εξαίρεση από το ειδικό τέλος ακινήτων

Το τέλος καταβάλλεται με τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματοςΓραπτό τηλεφωνικό μήνυμα (sms) θα πρέπει να στείλουν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών οι φορολογούμενοι που εξαιρούνται από το ειδικό τέλος ακινήτων ή όσοι θα επιβαρυνθούν με τον ειδικό χαμηλό συντελεστή (0,5 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο), προκειμένου να μην επιβαρυνθούν με την κανονική κλίμακα.

Αυτό προβλέπεται σε απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Παντελή Οικονόμου.

Το μήνυμα θα πρέπει να έχει αποσταλεί έως τις 2 Οκτωβρίου και η Γενική Γραμματεία, αφού επεξεργαστεί τα στοιχεία, θα απαντήσει για το αποτέλεσμα της αίτησης, δηλαδή για το αν ο φορολογούμενος δικαιούται της απαλλαγής.

Στην απόφαση του κ. Οικονόμου διευκρινίζεται ότι η ΓΓΠΣ, αφού επεξεργαστεί τα στοιχεία, παραδίδει στη ΔΕΗ και στους άλλους εναλλακτικούς παρόχους ρεύματος λίστα με τα ονόματα όσων απαλλάσσονται του ειδικού τέλους ή δικαιούνται να πληρώσουν μειωμένο τέλος.

Σημειώνεται ότι οι φορολογούμενοι θα πρέπει να στείλουν το sms στον αριθμό 54160, αναγράφοντας ΕΤΑ, τον αριθμό φορολογικού μητρώου τους και τον αριθμό της παροχής τους (ΔΕΗ), διαχωριζόμενα με έναν κενό χαρακτήρα.

Σε περίπτωση που οι παραπάνω φορολογούμενοι δεν υποβάλουν γραπτό μήνυμα μέχρι τις 2 Οκτωβρίου θα καταβάλουν την πρώτη δόση. Μπορούν πάντως να το στείλουν και μετά έως τις 30 Νοεμβρίου.

Εφόσον η αίτηση γίνει δεκτή θα ληφθεί υπόψη στον πρώτο λογαριασμό που θα εκδοθεί από τη ΔΕΗ ή τους εναλλακτικούς παρόχους μετά την έγκριση της αίτησης. Για ποσά που καταβλήθηκαν επιπλέον θα γίνει συμψηφισμός στους επόμενους λογαριασμούς.

Επιστολή βουλευτών του ΠΑΣΟΚ τάχα μου κατά Ραγκούση-Nταλάρα

Εξακολουθεί να μαίνεται, για τα μάτια των αφελών, το εσωκομματικό "μέτωπο" μεταξύ βουλευτών του ΠΑΣΟΚ που εναντιώνονται αλλά όταν έρθει η ώρα ψηφίζουν σαν κότες και του Γιάννη Ραγκούση για τα ταξί, καθώς μέσα στις επόμενες ώρες αναμένεται να κατατεθεί επιστολή στη Βουλή στην οποία περίπου 12 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ θα εκφράζουν ισχυρές ενστάσεις για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Συγκεκριμένα, θα αναφέρουν ότι είναι αντισυνταγματική η μεταβίβαση των αδειών ταξί στο κράτος και ακατανόητη η αγνόηση των πληθυσμιακών κριτηρίων. Σύμφωνα με πληροφορίες η πρωτοβουλία ανήκει στον βουλευτή κ. Δημήτρη Παπουτσή.

Διαβάστε όλη της επιστολή:

Προς: Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Ιωάννη Ραγκούση
Κοιν.: α. Γραφείο Πρωθυπουργού κ. Γεωργίου Παπανδρέου
β. Εισηγητή Κ.Τ.Ε. Μεταφορών & Επικοινωνιών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Ιωάννη Αμοιρίδη

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή μας επιθυμούμε να καταθέσουμε έγκαιρα τις θέσεις μας, αναφορικά με ορισμένα κρίσιμα σημεία της προτεινόμενης νομοθετικής ρύθμισης, έτσι ώστε αυτή να μην καταγραφεί σαν τετελεσμένο προσχέδιο νόμου, αλλά αντίθετα σαν προϊόν διαβούλευσης και σύγκλισης της Κυβέρνησης και της Βουλής αφενός και των ενδιαφερομένων επαγγελματιών και κατόχων αδειών ΤΑΞΙ αφετέρου.

Η επιστολή μας εντάσσεται στην προσπάθειά μας να συμβάλουμε με αυτό τον τρόπο στην αποκλιμάκωση μιας έντασης που κακώς έχει δημιουργηθεί μέχρι τώρα στις σχέσεις μεταξύ της ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων και της επαγγελματικής τάξης των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ, γεγονός που ταλάνισε σχεδόν ολόκληρη την ελληνική κοινωνία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με τα γνωστά σε όλους αρνητικά αποτελέσματα για τη διεθνή εικόνα της χώρας και για τον τουρισμό.

Άλλωστε, όπως καταδείχθηκε και από πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων (Ι.Μ.Ε.) της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.) σε σχέση με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου για τα ΤΑΞΙ, μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων πολιτών επιθυμεί να υπάρξει εποικοδομητικός διάλογος χωρίς εντάσεις για την επίλυση του θέματος, ενώ παράλληλα οι πολίτες καταλογίζουν ευθύνες, τόσο στο αρμόδιο Υπουργείο, όσο και στους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ, για τη μη εξεύρεση, ως τώρα, κοινού πεδίου συνεννόησης.

Επιπλέον, σημαντικό εύρημα της εν λόγω επιστημονικής έρευνας αποτελεί το ότι οι πολίτες σε σημαντικό ποσοστό (61%) εκτιμούν ότι η απελευθέρωση του κλάδου των ΤΑΞΙ πρέπει να γίνει με κανόνες και κριτήρια, γεγονός που αποτελεί πάγιο αίτημα μεγάλου μέρους της Κ.Ο. του ΠΑ.ΣΟ.Κ., συμπεριλαμβανομένων και των υπογραφόντων την παρούσα επιστολή.

Με βάση τα παραπάνω πιστεύουμε ότι θα πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να συμπεριληφθεί ρύθμιση στο σχέδιο νόμου, που θα κάνει σαφή το σεβασμό στο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, σε σχέση με την υπαρκτή και αναγνωρισμένη μέχρι τώρα από το Ελληνικό Δημόσιο, άϋλη αξία της άδειας κυκλοφορίας Επαγγελματικού Δημοσίας Χρήσεως (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου ταξί, έτσι όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

Ήταν, άλλωστε, διαχρονικά γνωστή στο Ελληνικό Δημόσιο η ύπαρξη αυτής της αξίας, η οποία αποτελούσε μάλιστα αντικείμενο νόμιμης συναλλαγής, όπως π.χ. πώληση, ή δωρεά ή γονική παροχή κλπ. Επιπλέον, η συγκεκριμένη άϋλη αξία φορολογούνταν ως περιουσία προς μεταβίβαση, από την κατά περίπτωση φορολογική αρχή.

Ωστόσο, από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για τα ΤΑΞΙ διαφαίνεται μια τάση κατάργησης ή ακύρωσης του παραπάνω ουσιώδους δικαιώματος και μάλιστα με ένα τρόπο, ο οποίος προφανώς δημιουργεί ζήτημα σοβαρότατης κοινωνικής αδικίας.

Επιπρόσθετα, κατά τη γνώμη μας, προκύπτει ζήτημα αντισυνταγματικότητας της συγκεκριμένης διάταξης, αφού αν αυτή εφαρμοστεί έτσι όπως προτείνεται εξαφανίζει κατ’ ουσία ένα κρίσιμο περιουσιακό αγαθό, χωρίς μάλιστα αυτό να απαλλοτριώνεται ή να αποζημιώνεται κατά το πνεύμα άλλωστε και του Συντάγματος, που προστατεύει το ατομικό δικαίωμα της ιδιοκτησίας. Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, ότι η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα πρέπει να λάβει σοβαρά αυτήν την αδήριτη συνταγματική επιταγή.

Πλέον των παραπάνω, η υπό συζήτηση νέα νομοθετική πρόταση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων θα πρέπει να κινείται στο πνεύμα του ν. 3919/2011 και ιδιαίτερα στα όσα προβλέπονται στο άρθρο 2, παρ. 4 και όχι στην αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τα οριζόμενα σε αυτό.

Επιπλέον, εκτιμούμε ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί από το αρμόδιο Υπουργείο και τους συντάκτες του εν λόγω σχεδίου νόμου, ο λόγος για τον οποίο εξαιρείται για μια ακόμη φορά από τις προωθούμενες διατάξεις το λεγόμενο πληθυσμιακό κριτήριο, το οποίο έχει βρει πεδίο εφαρμογής σε όλες τις χώρες του αναπτυγμένου κόσμου.

Αυτή η ηθελημένη αγνόηση του πληθυσμιακού κριτηρίου δεν μπορεί να γίνει κατανοητή, ιδίως από τη στιγμή που η διεθνής εμπειρία αξιοποιείται στη μεγάλη πλειονότητα των Νόμων που εισηγήθηκε η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κατά την τελευταία διετία και κατόπιν ψήφισε η Βουλή.

Πέραν του πληθυσμιακού κριτηρίου θα μπορούσε, επιπρόσθετα, το υπ’ όψη σχέδιο νόμου να συμπεριλάβει και άλλα αναγκαία και ιδιαιτέρως ουσιώδη κριτήρια, τα οποία να στηρίζονται σε συναφείς επιστημονικές μελέτες και κριτήρια, όπως π.χ. το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της κατά περίπτωση περιοχής, ο χαρακτήρας ορισμένων περιοχών ως τουριστικών, νησιωτικών, ορεινών προβληματικών κ.α.

Θα μπορούσε, επίσης, να εξεταστεί η αύξηση των ορίων των τελών αδείας, τα οποία αντί να ορίζονται κλιμακούμενα από τις 15.000 έως τις 40.000 ευρώ, θα μπορούσαν ενδεικτικά να ορίζονται από τις 30.000 έως τις 80.000 ευρώ, ανάλογα με το που ορίζεται η έδρα του ΤΑΞΙ, η περιοχή δραστηριοποίησής του, το ύψος του πληθυσμού, το κατά κεφαλή εισόδημα, το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, με τη χρήση σχετικού αλγορίθμου.

Αναφορικά με τα όσα ορίζονται ως πρόταση εφαρμογής του ΕΣΠΑ θα μπορούσε να επανεξεταστεί η περίπτωση, ώστε το καταβαλλόμενο ποσό υπέρ των εντασσόμενων δικαιούχων να ορίζεται μέχρι το ποσό των 50.000 ευρώ και όχι όπως προτείνεται μέχρι το ποσό των 100.000 ευρώ κατά όχημα και αυτό ώστε να ενταχθεί στο παραπάνω πρόγραμμα διπλάσιος αριθμός δικαιούχων. Επίσης προτείνεται να εστιαστεί η εφαρμογή αυτού του προγράμματος κυρίως στην ανάγκη αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων ως ένα κίνητρο, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί και να ανανεωθεί ο στόλος των πεπαλαιωμένων ταξί.

Στο πλαίσιο της ανωτέρω πρότασης εκτιμούμε ότι θα πρέπει να δοθεί το δικαίωμα ένταξης σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ κατά βάση στους ήδη υφιστάμενους κατόχους αδειών, και μάλιστα μετά από τη συμπλήρωση 7 ετών λειτουργίας του ταξί.

Επιπλέον, θεωρούμε ότι θα πρέπει να τροποποιηθεί η ρύθμιση που αφορά τα οχήματα ειδικής μίσθωσης, ώστε να προβλέπεται ο ορισμός έδρας αυτών των οχημάτων ανά Νομό ή Περιφερειακή Ενότητα και όχι πανελλαδικά.

Άλλο σημείο το οποίο κρίνουμε ότι θα πρέπει να επισημανθεί και να βρεθεί χρυσή τομή μεταξύ Υπουργείου και των επαγγελματιών ΤΑΞΙ αφορά το δικαίωμα των ήδη υφισταμένων ιδιοκτητών ΤΑΞΙ, καθώς και των εταιρικών μορφών στις οποίες συμμετέχουν, για την παροχή προς τον πολίτη υπηρεσιών οχημάτων ειδικών μισθώσεων, όπως ταξί για ΑΜΕΑ, πολυθέσια οχήματα, λιμουζίνες κ.α.

Εξίσου σημαντικό με τα παραπάνω ζητήματα είναι και αυτό το οποίο αφορά τη διατήρηση της δυνατότητας μεταβίβασης της αδείας Ε.Δ.Χ. από τους ιδιοκτήτες σε συγγενείς πρώτου βαθμού, όταν το φυσικό πρόσωπο καταδικαστεί αμετάκλητα ή όταν συντρέξει άλλος λόγος.

Τέλος, θεωρούμε αυτονόητο ότι δεν θα πρέπει να εκδοθεί νέα άδεια ταξί προτού συμπληρωθούν 6 μήνες από τη ψήφιση του σχετικού νόμου, προτού δηλαδή αποφανθεί η προτεινόμενη από το άρθρο 14 του σχεδίου νόμου Επιτροπή (παρατηρητήριο Ε.Δ.Χ.), όπως άλλωστε προβλέπεται και από το νομοσχέδιο.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Σε κάθε περίπτωση τάσσουμε εαυτούς υπέρ των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων σε όλα τα κλειστά επαγγέλματα, με κανόνες και κριτήρια ως, μεταξύ άλλων, αναγκαία προϋπόθεση εξόδου της χώρας από το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας στο οποίο έχει περιέλθει, με τις γνωστές σε όλους τους πολίτες συνέπειες.

Η θέση μας αυτή είναι άλλωστε εκπεφρασμένη και μέσα από το πνεύμα του νόμου 3919/2011, καθώς και άλλες συναφείς νομοθετικές πρωτοβουλίες που αφορούν τη λεγόμενη απελευθέρωση των επαγγελμάτων.

Από την άλλη πλευρά θεωρούμε ότι οι επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις, για να επιτύχουν πρέπει να διέπονται από συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, γιατί έχει διαχρονικά αποδειχθεί ότι όταν αυτές επιβάλλονται κάθετα και χωρίς διάλογο μόνο προβλήματα προσθέτουν κοντά σε αυτά που υποτίθεται ότι έρχονται να επιλύσουν.

Αν υπήρχαν προφυλακτικά πριν 100 χρόνια...

θα είχαμε γλιτώσει πολλά απ' τα σημερινά
και ενδεχομένως θα ήμασταν μια διαφορετική χώρα


Δραστική περικοπή των επιδοτήσεων στα κόμματα ζητά η ΔΗΣΥ

http://www.skai.gr/files/temp/37D20223D235259DD1DAB15D82D4BC0E.jpgΤην άμεση και δραστική περικοπή επιδοτήσεων των πολιτικών κομμάτων ζητά η Δημοκρατική Συμμαχία, την επομένη της πρωτοβουλίας των βουλευτών της Δημοκρατικής Αριστεράς να παραιτηθούν της βουλευτικής αποζημίωσης.

Όπως αναφέρει ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής της ΔΗΣΥ Γιάννης Οικονόμου, «κάθε πρωτοβουλία πολιτικών προσώπων που συμβάλει στη μείωση του κόστους λειτουργίας του πολιτικού συστήματος και στην επανεξέταση κάποιων προνομίων των βουλευτών είναι θετική», όμως «το μεγάλο όφελος όμως θα προκύψει από τον τερματισμό του μεγάλου "πάρτι" που γίνεται με τις επιχορηγήσεις των πολιτικών κομμάτων».

Ενδεικτικά αναφέρει ότι το 2010, χρονιά ύφεσης και σκληρής λιτότητας, τα κόμματα επιχορηγήθηκαν με 48,8 εκατομμύρια ευρώ, με τα δύο μεγάλα κόμματα, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, να λαμβάνουν 19.809.717 εκατομμύρια ευρώ και 15.056.167,38 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα.

Μόνο για το πρώτο τρίμηνο του 2011, χρονιά ακόμα σκληρότερης λιτότητας, υπογραμμίζει ο κ. Οικονόμου, τα κόμματα έλαβαν συνολικά 13.504.656 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία 12.298.883 εκατομμύρια ευρώ ήταν επιχορήγηση και 1.205.772 εκατομμύρια ευρώ ήταν ενίσχυση για ερευνητικούς σκοπούς, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει.

Αναλυτικά, όπως διευκρινίζει, η κατανομή έχει ως εξής:

- ΠΑΣΟΚ: 5.436.332,61
- ΝΔ: 4.249.890,51
- ΚΚΕ: 1.306.274,48
- ΛΑΟΣ: 1.089.378,37
- ΣΥΡΙΖΑ: 972.624,83
- ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ: 450.155,20

«Και όλα αυτά την ώρα που ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μαζί έχουν πάρει από τις τράπεζες δανεικά (και αγύριστα;) πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ», σημειώνει ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής της Δημοκρατικής Συμμαχίας και καταλήγοντας καλεί την Πολιτεία να προβεί σε δραστικές περικοπές των επιδοτήσεων των πολιτικών κομμάτων, αναμένοντας παράλληλα και τις τοποθετήσεις των υπολοίπων κομμάτων στο ζήτημα.

Ελεύθερος άνευ όρων ο Παν. Ψωμιάδης

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEicyW8X4fVOTUVCmsArJzNl7ihyphenhyphenolYfy6SKR2hyphenhyphenxJDOEZVDlFkG1V7DPTV4GkNuq9MpKnNwD4XTfWgAKHsIheYOqxTjKhD9Of-CpUNwHkeiFZaGN0oainIZNVv-J2iw6dHczXZkDnRld7k/s1600/1.jpgΕλεύθερος άνευ όρων αφέθηκε μετά την απολογία του στον 3ο ειδικό ανακριτή Θεσσαλονίκης ο τελών εν αργία περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Ψωμιάδης, ο οποίος κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις για την υπόθεση των οικονομικών υπερβάσεων στις συμβάσεις για τα σχολικά δρομολόγια κατά τη νομαρχιακή του θητεία.

Ο κ. Ψωμιάδης, ο οποίος κατηγορείται για απιστία στην υπηρεσία σε βάρος του Δημοσίου, αρνήθηκε κάθε ποινική εμπλοκή του στην υπόθεση. Επικαλέστηκε δε αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου το οποίο επικύρωσε τις συγκεκριμένες συμβάσεις των νομαρχιών για τα σχολικά δρομολόγια, καθώς επίσης απόφαση του Αρείου Πάγου που δικαίωσε πρώην νομάρχη σε ανάλογη περίπτωση.

Εισαγγελέας και ανακριτής αποφάσισαν, με σύμφωνη γνώμη, να τον αφήσουν ελεύθερο χωρίς κανέναν περιοριστικό όρο. Την ίδια τύχη είχαν οι τέσσερις συγκατηγορούμενοί του για την ίδια υπόθεση.

Πρόκειται για τον πρώην αντινομάρχη Γιώργο Τσαμασλή, δύο εκπρόσωπους ιδιωτικών τουριστικών επιχειρήσεων κι έναν εκπρόσωπο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. ’παντες, αρνήθηκαν τις κατηγορίες που τους αποδίδονται -κατά περίπτωση αυτές της απιστίας στην υπηρεσία σε βάρος του Δημοσίου και της ηθικής αυτουργίας στη συγκεκριμένη πράξη- και αφέθηκαν ελεύθεροι χωρίς όρους.

Τη σκυτάλη παίρνει πλέον εισαγγελέας εφετών ο οποίος θα προτείνει την παραπομπή ή όχι των κατηγορουμένων σε δίκη.

Βρετανικά ΜΜΕ: Μεγαλύτερο «κούρεμα» και η μεγάλη δοκιμασία της Μέρκελ

http://www.skai.gr/files/temp/AAF0EE45437FF835DF857B18115E5745.jpgΣυνέχεια δίνουν οι Φαϊνάνσιαλ Τάιμς στο ρεπορτάζ τους περί ρήγματος στην ευρωζώνη λόγω της αξίωσης ορισμένων χωρών μελών να αλλάξουν οι όροι του δεύτερου πακέτου διάσωσης της Ελλάδας και να διαγραφεί μεγαλύτερο του 21% ποσοστό του ελληνικού χρέους που κατέχουν οι ιδιώτες πιστωτές.

Όπως γράφει η εφημερίδα, η αντίδραση από τις τράπεζες είναι έντονη. Ο Τσαρλς Νταλάρα του IIF χαρακτηρίζει την πρόταση «αντιπαραγωγική», καθώς μεταξύ άλλων θα αποσπάσει την προσοχή από όσα πρέπει να γίνουν.

Εκπρόσωποι τραπεζών επισημαίνουν ότι η μεγαλύτερη απομείωση του ελληνικού χρέους στο πλαίσιο του προγράμματος PSI θα προκαλέσει πιο βίαιη διάδοση της κρίσης σε χώρες όπως η Ιταλία, ενώ θα απειλούσε και με ενεργοποίηση των πληρωμών για τα ασφάλιστρα έναντι πιστωτικού κινδύνου, τα γνωστά ως CDS.

Σημειώνουν επίσης ότι εκτός από την περίπτωση «σκληρής αναδιάρθρωσης» μια τέτοια κίνηση στο πλαίσιο του σχεδίου ανταλλαγής ομολόγων δε θα είχε παρά μικρή συμβολή στην ελάφρυνση του ελληνικού χρέους. «Πολιτική ιδιοτροπία», είναι η χαρακτηριστική έκφραση που χρησιμοποιούν οι ιδιώτες πιστωτές για την πρόταση που μεταφέρουν οι Φαϊνάνσιαλ Τάιμς.

Οι Βρετανοί επισημαίνουν εξάλλου την κρισιμότητα της ψηφοφορίας στην Μπούντεσταγκ για τη διεύρυνση του EFSF. Το BBC σχολιάζει ότι πρόκειται για τη μεγάλη δοκιμασία της καγκελαρίου Μέρκελ, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος ακόμα και παρά την αναμενόμενη νίκη να βγει τόσο αποδυναμωμένη ώστε να μην μπορέσει να κρατήσει ενωμένη τον κυβερνητικό συνασπισμό της, σε μια περίοδο κρίσιμη για την ευρωζώνη.

Σε άρθρο του στους Φαϊνάνσιαλ Τάιμς ο πρώην επίτροπος της Ιταλίας, Μάριο Μόντι καλεί τους Γερμανούς «να κάνουν το καθήκον τους και να σώσουν το ευρώ».

Η οικονομική εφημερίδα τονίζει επίσης επικαλούμενη ρεπορτάζ της Μπιλντ ότι η κ. Μέρκελ είπε σε βουλευτές του κόμματός της ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί την αποφυγή πτώχευσης της Ελλάδας.

Δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε 29 άτομα για την υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων

Η Εισαγγελία ζητά την έκδοση βουλευμάτων για την επιβολή σε όλους τους κατηγορουμένους απαγόρευσης εξόδου από τη χώραΠοινική δίωξη για οκτώ κακουργηματικές πράξεις σε βάρος 29 προσώπων, ασκήθηκε για την υπόθεση της προμήθειας του δημοσίου με τα τέσσερα υποβρύχια τύπου 214.

Κατόπιν σχετικής παραγγελίας του οικονομικού εισαγγελέα Γρηγόρη Πεπόνη, η εισαγγελέας Πρωτοδικών που διενήργησε την έρευνα, Πόπη Παπανδρέου, προχώρησε σήμερα στην άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος τότε υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, συνδικαλιστών, ιδιωτών και εμπλεκομένων στελεχών της αρμόδιας διεύθυνσης εξοπλισμών του υπουργείου.

Η δίωξη αφορά τα εξής αδικήματα:

  • ενεργητική δωροδοκία με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του δημοσίου, που στρέφεται κατά πέντε προσώπων
  • απλή συνέργεια στη δωροδοκία, που αφορά έξι πρόσωπα
  • παθητική δωροδοκία σε βάρος του δημοσίου, απαγγέλθηκε σε βάρος δέκα προσώπων
  • απιστία στην υπηρεσία σε βάρος του δημοσίου, στρέφεται κατά τεσσάρων προσώπων
  • νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα, που αφορά δέκα πρόσωπα
  • άμεση συνέργεια σε απιστία σε βάρος του δημοσίου, στρέφεται κατά επτά προσώπων
  • απλή συνέργεια σε παθητική δωροδοκία, σε βάρος επτά προσώπων και τέλος,
  • απλή συνέργεια σε ενεργητική δωροδοκία, σε βάρος επτά προσώπων
Για την ίδια υπόθεση τέθηκε στο αρχείο σκέλος της που αφορά εννέα μέλη γνωμοδοτικών επιτροπών, για τους οποίους κρίθηκε ότι συμμετείχαν μεν στις αποφάσεις, αλλά δεν είχαν διαδικαστικό ρόλο.

Η Εισαγγελία ζητά την έκδοση βουλευμάτων για την επιβολή σε όλους τους κατηγορουμένους απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα.

Η υπόθεση αφορά την προμήθεια του Πολεμικού Ναυτικού με υποβρύχια τύπου 214, με ανάθεση του έργου στην γερμανική εταιρεία Ferrostaal-HDW.

Κανονικό τσίρκο ΠΑΣΟΚ: Τελευταία στιγμή σκέφτηκαν να βάλουν επιτροπή να ελέγξει τη συνταγματικότητα της εφεδρείας

[Να θυμίσουμε ότι ο Παυλόπουλος τους τα είχε πει όπως γράψαμε πριν μια εβδομάδα]

- Η εντολή δόθηκε από τον πρωθυπουργό
- Σε εξέλιξη το υπουργικό συμβούλιο

- Στο 3% αντί 10% το ποσοστό και... αν!
- Συνταγματικό κόλλημα μπλοκάρει το μέτρο

- Οι οργανικές θέσεις δεν γίνεται να μείνουν ακάλυπτες
- Εξετάζουν τώρα το μέτρο της εθελούσιας αντί της εφεδρείας σε πολλούς φορείς

Η τρόικα είναι εδώ και πιέζει. Εδώ και εβδομάδες συζητάμε τον τρόπο που θα εφαρμοστεί η εργασιακή εφεδρεία. Σενάρια, αλλά και δηλώσεις υπουργών. Χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι εδώ και καιρό αδειάζουν τα γραφεία τους. Αλλοι φεύγουν όπως όπως για να βγουν στην σύνταξη. Ολα αυτά μάταια. Αργά το βράδυ της Τετάρτης ο ένας από τους αρμόδιους υπουργούς, έγκριτος συναγματολόγος ανακάλυψε συνταγματικά κωλύματα.

Η εφεδρεία ήταν να συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο που είναι σε εξέλιξη. Το βράδυ της Τετάρτης βγήκε από τη ημερήσια διάταξη. Το πρωί όμως ξαναμπήκε. Θα το συζητήσουν, αλλά δεν θα ληφθούν αποφάσεις, έλεγαν κυβερνητικοί αξιωματούχοι.

Και λίγο πριν τις 13.00 το μεσημέρι, ο ίδιος ο πρωθυπουργός με κάθε επισημότητα έδωσε εντολή να συσταθεί διυπουργική επιτροπή η οποία θα αποφασίσει όπως είπε σε χρόνο dt για την εφεδρεία...

Το αλαλούμ όμως συνεχίζεται και κάποιοι εξακολουθούν να διοχετεύουν σενάρια.

Αυτή τη φορά είναι τρία. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρμόδιοι υπουργοί το τελευταίο διάστημα είχαν καταρτίσει τρία σχέδια αποχώρησης των δημοσίων υπαλλήλων του ευρύτερου και του στενού δημόσιου τομέα.

Το πρώτο σχέδιο (το μαλακό) προέβλεπε την ομαλή αποχώρηση δημοσίων υπαλλήλων και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα περιελάμβανε το στενό δημόσιο τομέα.
Το δεύτερο σχέδιο προέβλεπε μία πιο «σκληρή» αποχώρηση και το τρίτο σχέδιο ήταν απευθείας απολύσεις.

Ο Ε. Βενιζέλος ετοιμάζεται να ζητήσει από την τρόικα νέα προθεσμία για να παρουσιάσει τα αποτελέσματα καθώς είναι αδύνατο για την κυβέρνηση να παρουσιάσει λίστες με το 10% των υπαλλήλων που βγαίνουν σε εφεδρεία.

Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι οι περισσότεροι οργανισμοί δεν έχουν στείλει λίστες ή καθόλου στοιχεία. Τα επιτελεία των υπουργείων συνειδητοποιούν ότι οι οργανικές θέσεις στο Δημόσιο είναι τόσο πολλές που είναι αδύνατο να φύγει το 1/10ο.

Υπάρχει μεγάλο συνταγματικό πρόβλημα

Παράλληλα, εάν προκριθούν προς εφεδρεία άνθρωποι κοντά στη σύνταξη, τότε το γεγονός ότι μετά από 1-2 χρόνια αυτοί θα βγουν τελικά στη σύνταξη, έστω με μειωμένες αποδοχές, το δημόσιο θα χρειαστεί μεγάλα ποσά για εφάπαξ αλλά και τη συνταξιοδότησή τους, ποσά που ουσιαστικά οδηγούν στο ότι δεν είναι συμφέρον το μέτρο καθώς θα κοστίσει πολύ περισσότερο απ' τα μερικές δεκάδες εκατομμύρια που βραχυπρόθεσμα θα εξοικονομήσει.

Ένα τρίτο κόλλημα είναι ο ίδιος ο νόμος της κυβέρνησης που επιτρέπει σε όσους έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης να μπορεί να παραμείνουν ακόμη και πλέον της 35ετίας στην εργασία και έτσι κανείς δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να βγουν σε εργασιακή εφεδρεία.

Κανείς δεν ξέρει αυτή τη στιγμή ποιο θα μπορούσε να είναι αυτό το κριτήριο, και αυτό που συζητείται πλέον είναι η ανάγκη να επιταχυνθεί το κλείσιμο δημοσίων οργανισμών και η κατάργηση οργανικών θέσεων, αυτό όμως θα πάρει καιρό και σίγουρα δεν θα ικανοποιήσει την απαίτηση της τρόικας για 30.000 άτομα μέχρι τα τέλη του 2011.

Εγκρίθηκε από τη Γερμανική Βουλή η επέκταση του ΕΧΤΣ

Εγκρίθηκε πριν από λίγο από την γερμανική βουλή η αύξηση των κεφαλαίων του ευρωπαϊκού Ταμείου από 240 δις ευρώ σε 440 δις και η αύξηση του μεριδίου της Γερμανίας από 123 δις στα 211 δις. Η πρόταση προβλέπει μελλοντικά η γερμανική βουλή να έχει περισσότερες αρμοδιότητες και να εγκρίνει τη βοήθεια στα κράτη μέλη που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Θετική ψήφο έδωσαν 523 βουλευτές και εναντίον τάχθηκαν 85 (3 λευκά). Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν και πόσοι βουλευτές της κυβέρνησης καταψήφισαν την πρόταση αλλά για να ξέρουμε αν η πρόταση ψηφίστηκε από τις δυνάμεις του κυβερνητικού συνασπισμού που έχουν 20 βουλευτές περισσότερους απ όσους χρειάζονται για την πλειοψηφία

** Τελικά όπως έγινε πριν λίγο γνωστό η πρόταση θα περνούσε και με την πλειοψηφία των κυβερνητικών κομμάτων μιας και την υπερψήφισαν 315 βουλευτές από τους 621

Σαφές μήνυμα καταδίκης της τουρκικής πολιτικής στο θέμα των γεωτρήσεων

http://www.skai.gr/files/temp/71DBD623D595A74B2EAF46A79FFB2D83.jpgΗ ένταση ανεβάζει επικίνδυνα το θερμόμετρο στην περιοχή, σε μία εποχή που η Κύπρος ετοιμάζεται να αναλάβει, για πρώτη φορά, την προεδρία της Ε.Ε. στο δεύτερο εξάμηνο του 2012. Με τη συμπεριφορά της η Άγκυρα εγκαταλείπει την ευρωπαϊκή της προοπτική, δηλώνει στην Deutsche Welle ο Γερμανός ευρωβουλευτής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Έλμαρ Μπροκ.

«Το θέμα της εκμετάλλευσης των φυσικών πόρων είναι παλιά ιστορία, αντίστοιχη ένταση είχε δημιουργηθεί και με την Ελλάδα. Δεν είναι λοιπόν καινούρια η αντιπαράθεση, αλλά το να εκδηλώνεται σήμερα με απειλές εναντίον της Κύπρου που πρόκειται να αναλάβει την προεδρία, δείχνει ότι προφανώς η Τουρκία δεν υποστηρίζει πλέον σοβαρά την υποψηφιότητά της για ένταξη. Στρατηγική της είναι να αναδειχθεί περιφερειακή δύναμη χωρίς δεσμεύσεις από την Ε.Ε., διαφορετικά δεν θα προκαλούσε τη μελλοντική προεδρία και μάλιστα χωρίς κανέναν απολύτως λόγο», λέει ο Έλμαρ Μπροκ.

Καταδίκη στο πάρα πέντε από την Κομισιόν

Ουκ ολίγοι πολιτικοί και MME στην Κύπρο εξέφραζαν επιφυλάξεις για τη στάση των Βρυξελλών, που φαίνονταν να τηρούν αποστάσεις και από τις δύο πλευρές. Χαρακτηριστική φωνή διαμαρτυρίας από την Κύπρια ευρωβουλευτή του ΔΗ.ΣΥ. Ελένη Θεοχάρους προς τον επίτροπο για τη Διεύρυνση Στέφαν Φούλε:
«Είναι αυτή συμπεριφορά υποψηφίου προς ένταξη κράτους-μέλους; Θα περιλάβετε κ. Φούλε αυτήν την συμπεριφορά της Τουρκίας στις εκθέσεις σας; Και για πόσο καιρό ακόμη θα γίνεται ανεκτή μία τέτοια συμπεριφορά απέναντι σ΄ ένα μικρό και αδύναμο κράτος; Πρέπει να καταληφθεί ολόκληρη η Κύπρος για να αντιδράσει η Ε.Ε.;» διερωτήθηκε η ευρωβουλευτής από την Κύπρο στην ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου.

Τελικά στο Στρασβούργο ο επίτροπος Φούλε εξέφρασε για πρώτη φορά σαφές μήνυμα καταδίκης της τουρκικής πολιτικής στο θέμα των γεωτρήσεων. Η Άγκυρα απειλεί τώρα ότι θα αρχίσει δικές της γεωτρήσεις και θα «παγώσει» τις σχέσεις με την «Ευρώπη των 27» στη διάρκεια της κυπριακής προεδρίας. Πάντως ο Κύπριος και αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Ιωάννης Κασουλίδης, μιλώντας στην Deutsche Welle, υποστηρίζει ότι η προεδρία της Κύπρου δεν κινδυνεύει.

«Την προεδρία της Κύπρου δεν την επηρεάζει καθόλου. Η προεδρία θα πραγματοποιηθεί, γιατί σ΄ αυτόν τον κόσμο που ζούμε υπάρχουν κανόνες και νόμοι. Αν η Τουρκία δεν τους σέβεται και θέλει να παγώσει τις σχέσεις της με την Ε.Ε. κατά την περίοδο της κυπριακής προεδρίας είναι πρόβλημα δικό της. Έχω πει και σε άλλους ότι η Ε.Ε. θα κηρύξει πένθος, διότι η Τουρκία θα παγώσει της σχέσεις της με την Ε.Ε. - φυσικά το λέω ειρωνικά, διότι κανένας δεν θα λυπηθεί από μια τέτοια εξέλιξη».

Αναζητώντας στρατηγική

Ο έμπειρος ευρωβουλευτής και πρώην υπουργός Εξωτερικών της Κύπρου δηλώνει ότι καμία εταιρεία δεν έχει δικαίωμα να αναλάβει γεωτρήσεις για λογαριασμό της Τουρκίας στην περιοχή, γιατί κάτι τέτοιο αντίκειται στο διεθνές δίκαιο.

«Όποιες συμφωνίες κι αν κάνει με το παράνομο κράτος δεν ευρίσκονται εντός των πλαισίων διεθνούς δικαίου, θα είναι παράνομες. Καμία διεθνής εταιρεία δεν μπορεί να ενδιαφερθεί, εκτός των Τουρκικών Πετρελαίων. Και αμφιβάλω εάν τα Τουρκικά Πετρέλαια έχουν την ικανότητα και τη δύναμη να προχωρήσουν σε τέτοιου είδους ενέργειες όπως η εξόρυξη φυσικού αερίου σε θάλασσες και σε υφαλοκρηπίδα που δεν ανήκει στην Τουρκία.»

«Πολιτική των κανονιοφόρων», χαρακτηρίζει την τουρκική πολιτική στη Μεσόγειο η γερμανική εφημερίδα «Die Welt». Ο Γερμανός ευρωβουλευτής Έλμαρ Μπροκ υποστηρίζει ότι χρειάζεται πλέον εναλλακτική στρατηγική απέναντι στην Άγκυρα.

«Από τη μία πλευρά γίνεται πιο δύσκολη η ένταξη, από την άλλη όμως η Τουρκία παραμένει μία χώρα ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας, για γεωγραφικούς, αλλά και οικονομικούς λόγους. Υπάρχουν λοιπόν κοινά συμφέροντα και πρέπει να δούμε πώς, εν μέσω αλλαγών στον ισλαμικών κόσμο, θα αναπτύξουμε τις σχέσεις με την Τουρκία σε εποικοδομητική βάση, χωρίς όμως να επιμένουμε αποκλειστικά στην πλήρη ένταξη».

Χέρι στους μισθούς των οφειλετών βάζει η εφορία

Στην κατάσχεση μισθών και συντάξεων οφειλετών του δημοσίου προχωρά η εφορία με βάση τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης των ληξηπρόθεσμων χρεών που προβλέπονται από την φορολογική νομοθεσία.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ που επικαλείται δηλώσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομικών, το μέτρο αυτό εφαρμόζεται ακόμη και σε μισθούς δημοσίων υπαλλήλων και συντάξεις, υπό την προϋπόθεση ότι το εναπομείναν υπόλοιπο της κατάσχεσης δεν είναι κάτω των 1.000 ευρώ.

Όπως αναφέρουν, το μέτρο αυτό έχει εφαρμοστεί ξανά και στο παρελθόν αλλά πλέον θα είναι πιο εντατικό.
Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της ΟΣΥΠΑ, Β. Αλεβιζόπουλου, στο Βήμα FM, ήδη είκοσι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορείας, έχουν υποστεί κατασχέσεις μισθών από την εφορία για ανεξόφλητα χρέη τους προς το Δημόσιο.
"Υπάρχουν δάνεια, παιδιά που σπουδάζουν στην επαρχία και υποχρεώσεις. Δεν είναι καθαρά αυτά τα χρήματα που μένουν στους εργαζόμενους. Το χαράτσι για τα σπίτια μας, θα είμαστε σε αδυναμία να το πληρώσουμε, όπως σε αδυναμία θα είμαστε να πληρώσουμε και το φόρο για τους ανέργους του 2010, όπως και την εκκαθάριση του 2011. Δεν έχει αντίρρηση κανείς να πληρώσει φόρους στο σημείο που είναι η χώρα. Αλλά αυτή η αναδρομικότητα των φόρων και το κράτος που έρχεται και σου παίρνει το εισόδημα διαβίωσης είναι ανάλγητο και απαράδεκτο και θα οδηγήσει στη φτώχεια των ίδιων των εργαζομένων και θα έχει ως αποτέλεσμα και κλείσιμο πολλών επιχειρήσεων" είπε.
Όπως δήλωσε επίσης στο Βήμα FM, η πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου ΠΟΕ - ΔΥΟ, Φρ. Σταυράκη, "ίναι ένα μέτρο που ισχύει πάρα πολλά χρόνια, και για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους και για τις επιχειρήσεις και τις μεταξύ τους συναλλαγές. Μπορεί το τελευταίο χρονικό διάστημα να έχει ενεργοποιηθεί πιο πολύ, αλλά σε σχέση με τις περικοπές που υπάρχουν και είναι μεγάλες και δυσβάστακτες, αυτό το μέτρο γίνεται ακόμη πιο επώδυνο".

Κυρ. Μητσοτάκης: Να μπουν μπροστά σε μία συλλογική προσπάθεια οι βουλευτές

http://www.skai.gr/files/temp/C1546B3D2BCE9F3CB741D07EC641B1D8.jpg«Σε μία συλλογική προσπάθεια οι βουλευτές πρέπει να δείξουν ότι μπαίνουν μπροστά, αλλιώς δεν μπορούν να διεκδικούν το ρόλο του ηγέτη» δήλωσε την Πέμπτη στον ΣΚΑΪ και τη Σία Κοσιώνη ο βουλευτής της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης την επομένη την επομένη της πρωτοβουλίας των βουλευτών της Δημοκρατικής Αριστεράς να παραιτηθούν της βουλευτικής αποζημίωσης.

«Χαίρομαι που έστω και με καθυστέρηση ένα κόμμα υιοθέτησε την άποψη που είχα εκφράσει να υπάρχει έμπρακτος περιορισμός για τα βουλευτικά προνόμια» σημείωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, σε αρκετές συζητήσεις κάποιοι συνάδελφοί του βουλευτές αναγνωρίζουν την ορθότητα της στάσης του για περιορισμό των βουλευτικών προνομίων, αλλά και κάποιοι άλλοι προχωρούν «σε προσωπικές επιθέσεις που αγγίζουν τα όρια της χυδαιότητας μην έχοντας επιχειρήματα να αντιπαραθέσουν».

«Τον ισχυρισμό ότι αυτά λέγονται μόνο από τους προνομιούχους ακυρώνει η πρωτοβουλία Κουβέλη. Ο καθένας κρίνεται από αυτά που λέει. Δεν έχουν πολιτικά επιχειρήματα όσοι μου επιτίθενται, αλλά είμαι συνηθισμένος από λάσπη» δήλωσε.

Ο βουλευτής της ΝΔ κατηγόρησε δε την κυβέρνηση για τη στάση της στο ζήτημα των αποδείξεων. «Πώς θα εμπιστευτεί ο πολίτης αυτή την κυβέρνηση που λέει κάθε ημέρα διαφορετικά πράγματα για το ζήτημα της φορολογίας;» διερωτήθηκε.

Ο κ. Μητσοτάκης εκτίμησε ότι η κυβέρνηση ως προς τη φορολογία είναι απολύτως έχει αποτύχει οικτρά, ενώ σημείωσε ότι με πραγματικά δεδομένα όπως η αναμόρφωση του φορολογικού μηχανισμού υπάρχει δυνατότητα να πειστούν οι πιστωτές μας για μείωση των συντελεστών.

«Η ΝΔ πρέπει να είναι μπροστάρης στην όλη διαδικασία περικοπής του σπάταλου κράτους» πρόσθεσε ο βουλευτής της ΝΔ.

Σε ό,τι αφορά την εργασιακή εφεδρεία είπε ότι κανείς δεν έχει καταλάβει πως θα λειτουργήσει και το μόνο που έχει προκαλέσει μέχρι στιγμής είναι απόλυτη σύγχυση.

Καταδίκασε δε, τη φρασεολογία του προέδρου των ιδιοκτητών ταξί Θύμιου Λυμπερόπουλου περί 50.000 πτωμάτων, αλλά δήλωσε αντίθετος στην πλήρη απελευθέρωση των ταξί χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια.
Όπως ανέφερε, υπάρχει ενδεχόμενο ασυμβίβαστου του κ. Λυμπερόπουλου σε σχέση με την ιδιότητα που κατέχει στη ΝΔ.

Αποδοκιμασίες ΓΑΠ στο Βερολίνο

Δείτε το βίντεο