29 Σεπτεμβρίου 2011
Λυσσαρίδης: «Τα εθνικά θέματα είναι συγκοινωνούντα δοχεία»
Πόσα κιλά παπάρας είναι; Ο Γ. Παναγιωτακόπουλος λέει, δεν θέλει να πληρώσει το χαράτσι ακινήτων!
Κόντρα Βενιζέλου - Παπαϊωάννου για τις αποδείξεις
«Mπουλούκι ατάκτων σε κατάσταση πανικού η κυβέρνηση» λέει η ΝΔ
ΜΕ ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Η ΝΔ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, οι υπεύθυνοι των ΤομέωνΠολιτικής Δράσης της ΝΔ Θεσσαλονίκης θα προχωρήσουν μέσα στις επόμενες 15 ημέρες στο σχέδιο αντιστοίχισης. Σε κάθε φορέα του Δημοσίου θα αντιστοιχεί ένα όργανο στο οποίο θα συμμετέχουν άτομα από τους Τομείς Πολιτικής Δράσης, τις Ειδικές Κομματικές Οργανώσεις, τη ΔΑΚΕ και τις νομαρχιακές και τοπικές οργανώσεις του κόμματος.
Η αντιστοίχιση αυτή αρχίζει από τους φορείς των υπουργείων (Οργανισμός Λιμένος, Οργανισμός Ρυθμιστικού, Εγνατία Οδός, Μετρό, ΔΕΘ, ΔΥΠΕ κλπ) που εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.
Ο… παρτάκιας Κέβιν!
Στα ομαδικά σπορ και ειδικότερα στο ποδόσφαιρο δεν μετράει μόνο το ταλέντο και η αξία ενός ποδοσφαιριστή, αλλά και η ομαδικότητα. Συνήθως και σε χώρες σαν τη δική μας, η ομάδα κάνει τους παίκτες και όχι οι παίκτες την ομάδα.
Αυτό, μάλλον, δεν το έχει καταλάβει ο Κέβιν Μιραλάς και δεν μιλάω μόνο για την αντίδραση του μετά την αλλαγή του στο «Emirates». Άλλωστε τέτοιες αντιδράσεις έχουμε δει κατά καιρούς σε όλα τα ευρωπαϊκά γήπεδα, κυρίως λόγω του πάθος και την έντασης του αγώνα.
Ο Βέλγος, που κανείς δεν αμφισβητεί ότι είναι από τα πιο ποιοτικά περιουσιακά στοιχεία του Ολυμπιακού, πολλές φορές στο παιχνίδι του βγάζει έναν αδικαιολόγητο ατομισμό.
Το είχα παρατηρήσει από πέρυσι, με την κατάχρηση ντρίπλας να είναι ένα από τα πιο σημαντικά αρνητικά στοιχεία του παιχνιδιού του. Το είπε και ο σκάουτερ της Άρσεναλ μετά το ματς με τον Εργοτέλη.
Ο κ. Χιούστον είχε δηλώσει ότι είναι καλός ποδοσφαιριστής, αλλά δύσκολα θα κάνει το παραπάνω βήμα στην καριέρα του, λόγω του ατομισμού που δείχνει πολλές φορές μέσα στο παιχνίδι του.
Στο Λονδίνο ο Μιραλάς ήταν από τους καλύτερους του Ολυμπιακού, αλλά σε 2-3 περιπτώσεις που θα μπορούσε να είχε μοιράσει το παιχνίδι και η ομάδα του να έβγαινε στην επίθεση με καλύτερες προϋποθέσεις δεν το έκανε.
Ελπίζω στη συνέχεια να συνετιστεί και να αλλάξει μυαλά, γιατί μπορεί να κάνει σπουδαία καριέρα, αλλά αν συνεχίσει έτσι μπορεί να γίνει ένας γυρολόγος πολυτελείας, όπως αρκετοί παίκτες με το ταλέντο του, αλλά και τα μυαλά του!
Καφενείον το ΠΑΣΟΚ: Με sms στο υπουργείο Οικονομικών η εξαίρεση από το ειδικό τέλος ακινήτων
Το μήνυμα θα πρέπει να έχει αποσταλεί έως τις 2 Οκτωβρίου και η Γενική Γραμματεία, αφού επεξεργαστεί τα στοιχεία, θα απαντήσει για το αποτέλεσμα της αίτησης, δηλαδή για το αν ο φορολογούμενος δικαιούται της απαλλαγής.
Στην απόφαση του κ. Οικονόμου διευκρινίζεται ότι η ΓΓΠΣ, αφού επεξεργαστεί τα στοιχεία, παραδίδει στη ΔΕΗ και στους άλλους εναλλακτικούς παρόχους ρεύματος λίστα με τα ονόματα όσων απαλλάσσονται του ειδικού τέλους ή δικαιούνται να πληρώσουν μειωμένο τέλος.
Σημειώνεται ότι οι φορολογούμενοι θα πρέπει να στείλουν το sms στον αριθμό 54160, αναγράφοντας ΕΤΑ, τον αριθμό φορολογικού μητρώου τους και τον αριθμό της παροχής τους (ΔΕΗ), διαχωριζόμενα με έναν κενό χαρακτήρα.
Σε περίπτωση που οι παραπάνω φορολογούμενοι δεν υποβάλουν γραπτό μήνυμα μέχρι τις 2 Οκτωβρίου θα καταβάλουν την πρώτη δόση. Μπορούν πάντως να το στείλουν και μετά έως τις 30 Νοεμβρίου.
Εφόσον η αίτηση γίνει δεκτή θα ληφθεί υπόψη στον πρώτο λογαριασμό που θα εκδοθεί από τη ΔΕΗ ή τους εναλλακτικούς παρόχους μετά την έγκριση της αίτησης. Για ποσά που καταβλήθηκαν επιπλέον θα γίνει συμψηφισμός στους επόμενους λογαριασμούς.
Επιστολή βουλευτών του ΠΑΣΟΚ τάχα μου κατά Ραγκούση-Nταλάρα
Διαβάστε όλη της επιστολή:
Προς: Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Ιωάννη Ραγκούση
Κοιν.: α. Γραφείο Πρωθυπουργού κ. Γεωργίου Παπανδρέου
β. Εισηγητή Κ.Τ.Ε. Μεταφορών & Επικοινωνιών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Ιωάννη Αμοιρίδη
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή μας επιθυμούμε να καταθέσουμε έγκαιρα τις θέσεις μας, αναφορικά με ορισμένα κρίσιμα σημεία της προτεινόμενης νομοθετικής ρύθμισης, έτσι ώστε αυτή να μην καταγραφεί σαν τετελεσμένο προσχέδιο νόμου, αλλά αντίθετα σαν προϊόν διαβούλευσης και σύγκλισης της Κυβέρνησης και της Βουλής αφενός και των ενδιαφερομένων επαγγελματιών και κατόχων αδειών ΤΑΞΙ αφετέρου.
Η επιστολή μας εντάσσεται στην προσπάθειά μας να συμβάλουμε με αυτό τον τρόπο στην αποκλιμάκωση μιας έντασης που κακώς έχει δημιουργηθεί μέχρι τώρα στις σχέσεις μεταξύ της ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων και της επαγγελματικής τάξης των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ, γεγονός που ταλάνισε σχεδόν ολόκληρη την ελληνική κοινωνία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με τα γνωστά σε όλους αρνητικά αποτελέσματα για τη διεθνή εικόνα της χώρας και για τον τουρισμό.
Άλλωστε, όπως καταδείχθηκε και από πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων (Ι.Μ.Ε.) της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.) σε σχέση με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου για τα ΤΑΞΙ, μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων πολιτών επιθυμεί να υπάρξει εποικοδομητικός διάλογος χωρίς εντάσεις για την επίλυση του θέματος, ενώ παράλληλα οι πολίτες καταλογίζουν ευθύνες, τόσο στο αρμόδιο Υπουργείο, όσο και στους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ, για τη μη εξεύρεση, ως τώρα, κοινού πεδίου συνεννόησης.
Επιπλέον, σημαντικό εύρημα της εν λόγω επιστημονικής έρευνας αποτελεί το ότι οι πολίτες σε σημαντικό ποσοστό (61%) εκτιμούν ότι η απελευθέρωση του κλάδου των ΤΑΞΙ πρέπει να γίνει με κανόνες και κριτήρια, γεγονός που αποτελεί πάγιο αίτημα μεγάλου μέρους της Κ.Ο. του ΠΑ.ΣΟ.Κ., συμπεριλαμβανομένων και των υπογραφόντων την παρούσα επιστολή.
Με βάση τα παραπάνω πιστεύουμε ότι θα πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να συμπεριληφθεί ρύθμιση στο σχέδιο νόμου, που θα κάνει σαφή το σεβασμό στο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, σε σχέση με την υπαρκτή και αναγνωρισμένη μέχρι τώρα από το Ελληνικό Δημόσιο, άϋλη αξία της άδειας κυκλοφορίας Επαγγελματικού Δημοσίας Χρήσεως (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου ταξί, έτσι όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Ήταν, άλλωστε, διαχρονικά γνωστή στο Ελληνικό Δημόσιο η ύπαρξη αυτής της αξίας, η οποία αποτελούσε μάλιστα αντικείμενο νόμιμης συναλλαγής, όπως π.χ. πώληση, ή δωρεά ή γονική παροχή κλπ. Επιπλέον, η συγκεκριμένη άϋλη αξία φορολογούνταν ως περιουσία προς μεταβίβαση, από την κατά περίπτωση φορολογική αρχή.
Ωστόσο, από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για τα ΤΑΞΙ διαφαίνεται μια τάση κατάργησης ή ακύρωσης του παραπάνω ουσιώδους δικαιώματος και μάλιστα με ένα τρόπο, ο οποίος προφανώς δημιουργεί ζήτημα σοβαρότατης κοινωνικής αδικίας.
Επιπρόσθετα, κατά τη γνώμη μας, προκύπτει ζήτημα αντισυνταγματικότητας της συγκεκριμένης διάταξης, αφού αν αυτή εφαρμοστεί έτσι όπως προτείνεται εξαφανίζει κατ’ ουσία ένα κρίσιμο περιουσιακό αγαθό, χωρίς μάλιστα αυτό να απαλλοτριώνεται ή να αποζημιώνεται κατά το πνεύμα άλλωστε και του Συντάγματος, που προστατεύει το ατομικό δικαίωμα της ιδιοκτησίας. Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, ότι η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα πρέπει να λάβει σοβαρά αυτήν την αδήριτη συνταγματική επιταγή.
Πλέον των παραπάνω, η υπό συζήτηση νέα νομοθετική πρόταση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων θα πρέπει να κινείται στο πνεύμα του ν. 3919/2011 και ιδιαίτερα στα όσα προβλέπονται στο άρθρο 2, παρ. 4 και όχι στην αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τα οριζόμενα σε αυτό.
Επιπλέον, εκτιμούμε ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί από το αρμόδιο Υπουργείο και τους συντάκτες του εν λόγω σχεδίου νόμου, ο λόγος για τον οποίο εξαιρείται για μια ακόμη φορά από τις προωθούμενες διατάξεις το λεγόμενο πληθυσμιακό κριτήριο, το οποίο έχει βρει πεδίο εφαρμογής σε όλες τις χώρες του αναπτυγμένου κόσμου.
Αυτή η ηθελημένη αγνόηση του πληθυσμιακού κριτηρίου δεν μπορεί να γίνει κατανοητή, ιδίως από τη στιγμή που η διεθνής εμπειρία αξιοποιείται στη μεγάλη πλειονότητα των Νόμων που εισηγήθηκε η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κατά την τελευταία διετία και κατόπιν ψήφισε η Βουλή.
Πέραν του πληθυσμιακού κριτηρίου θα μπορούσε, επιπρόσθετα, το υπ’ όψη σχέδιο νόμου να συμπεριλάβει και άλλα αναγκαία και ιδιαιτέρως ουσιώδη κριτήρια, τα οποία να στηρίζονται σε συναφείς επιστημονικές μελέτες και κριτήρια, όπως π.χ. το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της κατά περίπτωση περιοχής, ο χαρακτήρας ορισμένων περιοχών ως τουριστικών, νησιωτικών, ορεινών προβληματικών κ.α.
Θα μπορούσε, επίσης, να εξεταστεί η αύξηση των ορίων των τελών αδείας, τα οποία αντί να ορίζονται κλιμακούμενα από τις 15.000 έως τις 40.000 ευρώ, θα μπορούσαν ενδεικτικά να ορίζονται από τις 30.000 έως τις 80.000 ευρώ, ανάλογα με το που ορίζεται η έδρα του ΤΑΞΙ, η περιοχή δραστηριοποίησής του, το ύψος του πληθυσμού, το κατά κεφαλή εισόδημα, το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, με τη χρήση σχετικού αλγορίθμου.
Αναφορικά με τα όσα ορίζονται ως πρόταση εφαρμογής του ΕΣΠΑ θα μπορούσε να επανεξεταστεί η περίπτωση, ώστε το καταβαλλόμενο ποσό υπέρ των εντασσόμενων δικαιούχων να ορίζεται μέχρι το ποσό των 50.000 ευρώ και όχι όπως προτείνεται μέχρι το ποσό των 100.000 ευρώ κατά όχημα και αυτό ώστε να ενταχθεί στο παραπάνω πρόγραμμα διπλάσιος αριθμός δικαιούχων. Επίσης προτείνεται να εστιαστεί η εφαρμογή αυτού του προγράμματος κυρίως στην ανάγκη αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων ως ένα κίνητρο, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί και να ανανεωθεί ο στόλος των πεπαλαιωμένων ταξί.
Στο πλαίσιο της ανωτέρω πρότασης εκτιμούμε ότι θα πρέπει να δοθεί το δικαίωμα ένταξης σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ κατά βάση στους ήδη υφιστάμενους κατόχους αδειών, και μάλιστα μετά από τη συμπλήρωση 7 ετών λειτουργίας του ταξί.
Επιπλέον, θεωρούμε ότι θα πρέπει να τροποποιηθεί η ρύθμιση που αφορά τα οχήματα ειδικής μίσθωσης, ώστε να προβλέπεται ο ορισμός έδρας αυτών των οχημάτων ανά Νομό ή Περιφερειακή Ενότητα και όχι πανελλαδικά.
Άλλο σημείο το οποίο κρίνουμε ότι θα πρέπει να επισημανθεί και να βρεθεί χρυσή τομή μεταξύ Υπουργείου και των επαγγελματιών ΤΑΞΙ αφορά το δικαίωμα των ήδη υφισταμένων ιδιοκτητών ΤΑΞΙ, καθώς και των εταιρικών μορφών στις οποίες συμμετέχουν, για την παροχή προς τον πολίτη υπηρεσιών οχημάτων ειδικών μισθώσεων, όπως ταξί για ΑΜΕΑ, πολυθέσια οχήματα, λιμουζίνες κ.α.
Εξίσου σημαντικό με τα παραπάνω ζητήματα είναι και αυτό το οποίο αφορά τη διατήρηση της δυνατότητας μεταβίβασης της αδείας Ε.Δ.Χ. από τους ιδιοκτήτες σε συγγενείς πρώτου βαθμού, όταν το φυσικό πρόσωπο καταδικαστεί αμετάκλητα ή όταν συντρέξει άλλος λόγος.
Τέλος, θεωρούμε αυτονόητο ότι δεν θα πρέπει να εκδοθεί νέα άδεια ταξί προτού συμπληρωθούν 6 μήνες από τη ψήφιση του σχετικού νόμου, προτού δηλαδή αποφανθεί η προτεινόμενη από το άρθρο 14 του σχεδίου νόμου Επιτροπή (παρατηρητήριο Ε.Δ.Χ.), όπως άλλωστε προβλέπεται και από το νομοσχέδιο.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Σε κάθε περίπτωση τάσσουμε εαυτούς υπέρ των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων σε όλα τα κλειστά επαγγέλματα, με κανόνες και κριτήρια ως, μεταξύ άλλων, αναγκαία προϋπόθεση εξόδου της χώρας από το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας στο οποίο έχει περιέλθει, με τις γνωστές σε όλους τους πολίτες συνέπειες.
Η θέση μας αυτή είναι άλλωστε εκπεφρασμένη και μέσα από το πνεύμα του νόμου 3919/2011, καθώς και άλλες συναφείς νομοθετικές πρωτοβουλίες που αφορούν τη λεγόμενη απελευθέρωση των επαγγελμάτων.
Από την άλλη πλευρά θεωρούμε ότι οι επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις, για να επιτύχουν πρέπει να διέπονται από συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, γιατί έχει διαχρονικά αποδειχθεί ότι όταν αυτές επιβάλλονται κάθετα και χωρίς διάλογο μόνο προβλήματα προσθέτουν κοντά σε αυτά που υποτίθεται ότι έρχονται να επιλύσουν.
Δραστική περικοπή των επιδοτήσεων στα κόμματα ζητά η ΔΗΣΥ
Ενδεικτικά αναφέρει ότι το 2010, χρονιά ύφεσης και σκληρής λιτότητας, τα κόμματα επιχορηγήθηκαν με 48,8 εκατομμύρια ευρώ, με τα δύο μεγάλα κόμματα, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, να λαμβάνουν 19.809.717 εκατομμύρια ευρώ και 15.056.167,38 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα.
Μόνο για το πρώτο τρίμηνο του 2011, χρονιά ακόμα σκληρότερης λιτότητας, υπογραμμίζει ο κ. Οικονόμου, τα κόμματα έλαβαν συνολικά 13.504.656 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία 12.298.883 εκατομμύρια ευρώ ήταν επιχορήγηση και 1.205.772 εκατομμύρια ευρώ ήταν ενίσχυση για ερευνητικούς σκοπούς, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει.
Αναλυτικά, όπως διευκρινίζει, η κατανομή έχει ως εξής:
- ΠΑΣΟΚ: 5.436.332,61
- ΝΔ: 4.249.890,51
- ΚΚΕ: 1.306.274,48
- ΛΑΟΣ: 1.089.378,37
- ΣΥΡΙΖΑ: 972.624,83
- ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ: 450.155,20
«Και όλα αυτά την ώρα που ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μαζί έχουν πάρει από τις τράπεζες δανεικά (και αγύριστα;) πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ», σημειώνει ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής της Δημοκρατικής Συμμαχίας και καταλήγοντας καλεί την Πολιτεία να προβεί σε δραστικές περικοπές των επιδοτήσεων των πολιτικών κομμάτων, αναμένοντας παράλληλα και τις τοποθετήσεις των υπολοίπων κομμάτων στο ζήτημα.
Ελεύθερος άνευ όρων ο Παν. Ψωμιάδης
Εισαγγελέας και ανακριτής αποφάσισαν, με σύμφωνη γνώμη, να τον αφήσουν ελεύθερο χωρίς κανέναν περιοριστικό όρο. Την ίδια τύχη είχαν οι τέσσερις συγκατηγορούμενοί του για την ίδια υπόθεση.
Πρόκειται για τον πρώην αντινομάρχη Γιώργο Τσαμασλή, δύο εκπρόσωπους ιδιωτικών τουριστικών επιχειρήσεων κι έναν εκπρόσωπο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. ’παντες, αρνήθηκαν τις κατηγορίες που τους αποδίδονται -κατά περίπτωση αυτές της απιστίας στην υπηρεσία σε βάρος του Δημοσίου και της ηθικής αυτουργίας στη συγκεκριμένη πράξη- και αφέθηκαν ελεύθεροι χωρίς όρους.
Τη σκυτάλη παίρνει πλέον εισαγγελέας εφετών ο οποίος θα προτείνει την παραπομπή ή όχι των κατηγορουμένων σε δίκη.
Βρετανικά ΜΜΕ: Μεγαλύτερο «κούρεμα» και η μεγάλη δοκιμασία της Μέρκελ
Εκπρόσωποι τραπεζών επισημαίνουν ότι η μεγαλύτερη απομείωση του ελληνικού χρέους στο πλαίσιο του προγράμματος PSI θα προκαλέσει πιο βίαιη διάδοση της κρίσης σε χώρες όπως η Ιταλία, ενώ θα απειλούσε και με ενεργοποίηση των πληρωμών για τα ασφάλιστρα έναντι πιστωτικού κινδύνου, τα γνωστά ως CDS.
Σημειώνουν επίσης ότι εκτός από την περίπτωση «σκληρής αναδιάρθρωσης» μια τέτοια κίνηση στο πλαίσιο του σχεδίου ανταλλαγής ομολόγων δε θα είχε παρά μικρή συμβολή στην ελάφρυνση του ελληνικού χρέους. «Πολιτική ιδιοτροπία», είναι η χαρακτηριστική έκφραση που χρησιμοποιούν οι ιδιώτες πιστωτές για την πρόταση που μεταφέρουν οι Φαϊνάνσιαλ Τάιμς.
Οι Βρετανοί επισημαίνουν εξάλλου την κρισιμότητα της ψηφοφορίας στην Μπούντεσταγκ για τη διεύρυνση του EFSF. Το BBC σχολιάζει ότι πρόκειται για τη μεγάλη δοκιμασία της καγκελαρίου Μέρκελ, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος ακόμα και παρά την αναμενόμενη νίκη να βγει τόσο αποδυναμωμένη ώστε να μην μπορέσει να κρατήσει ενωμένη τον κυβερνητικό συνασπισμό της, σε μια περίοδο κρίσιμη για την ευρωζώνη.
Σε άρθρο του στους Φαϊνάνσιαλ Τάιμς ο πρώην επίτροπος της Ιταλίας, Μάριο Μόντι καλεί τους Γερμανούς «να κάνουν το καθήκον τους και να σώσουν το ευρώ».
Η οικονομική εφημερίδα τονίζει επίσης επικαλούμενη ρεπορτάζ της Μπιλντ ότι η κ. Μέρκελ είπε σε βουλευτές του κόμματός της ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί την αποφυγή πτώχευσης της Ελλάδας.
Δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε 29 άτομα για την υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων
Η δίωξη αφορά τα εξής αδικήματα:
- ενεργητική δωροδοκία με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του δημοσίου, που στρέφεται κατά πέντε προσώπων
- απλή συνέργεια στη δωροδοκία, που αφορά έξι πρόσωπα
- παθητική δωροδοκία σε βάρος του δημοσίου, απαγγέλθηκε σε βάρος δέκα προσώπων
- απιστία στην υπηρεσία σε βάρος του δημοσίου, στρέφεται κατά τεσσάρων προσώπων
- νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα, που αφορά δέκα πρόσωπα
- άμεση συνέργεια σε απιστία σε βάρος του δημοσίου, στρέφεται κατά επτά προσώπων
- απλή συνέργεια σε παθητική δωροδοκία, σε βάρος επτά προσώπων και τέλος,
- απλή συνέργεια σε ενεργητική δωροδοκία, σε βάρος επτά προσώπων
Η Εισαγγελία ζητά την έκδοση βουλευμάτων για την επιβολή σε όλους τους κατηγορουμένους απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα.
Η υπόθεση αφορά την προμήθεια του Πολεμικού Ναυτικού με υποβρύχια τύπου 214, με ανάθεση του έργου στην γερμανική εταιρεία Ferrostaal-HDW.
Κανονικό τσίρκο ΠΑΣΟΚ: Τελευταία στιγμή σκέφτηκαν να βάλουν επιτροπή να ελέγξει τη συνταγματικότητα της εφεδρείας
- Η εντολή δόθηκε από τον πρωθυπουργό
- Σε εξέλιξη το υπουργικό συμβούλιο
- Στο 3% αντί 10% το ποσοστό και... αν!
- Συνταγματικό κόλλημα μπλοκάρει το μέτρο
- Οι οργανικές θέσεις δεν γίνεται να μείνουν ακάλυπτες
- Εξετάζουν τώρα το μέτρο της εθελούσιας αντί της εφεδρείας σε πολλούς φορείς
Και λίγο πριν τις 13.00 το μεσημέρι, ο ίδιος ο πρωθυπουργός με κάθε επισημότητα έδωσε εντολή να συσταθεί διυπουργική επιτροπή η οποία θα αποφασίσει όπως είπε σε χρόνο dt για την εφεδρεία...
Το αλαλούμ όμως συνεχίζεται και κάποιοι εξακολουθούν να διοχετεύουν σενάρια.
Αυτή τη φορά είναι τρία. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρμόδιοι υπουργοί το τελευταίο διάστημα είχαν καταρτίσει τρία σχέδια αποχώρησης των δημοσίων υπαλλήλων του ευρύτερου και του στενού δημόσιου τομέα.
Το πρώτο σχέδιο (το μαλακό) προέβλεπε την ομαλή αποχώρηση δημοσίων υπαλλήλων και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα περιελάμβανε το στενό δημόσιο τομέα.
Το δεύτερο σχέδιο προέβλεπε μία πιο «σκληρή» αποχώρηση και το τρίτο σχέδιο ήταν απευθείας απολύσεις.
Ο Ε. Βενιζέλος ετοιμάζεται να ζητήσει από την τρόικα νέα προθεσμία για να παρουσιάσει τα αποτελέσματα καθώς είναι αδύνατο για την κυβέρνηση να παρουσιάσει λίστες με το 10% των υπαλλήλων που βγαίνουν σε εφεδρεία.
Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι οι περισσότεροι οργανισμοί δεν έχουν στείλει λίστες ή καθόλου στοιχεία. Τα επιτελεία των υπουργείων συνειδητοποιούν ότι οι οργανικές θέσεις στο Δημόσιο είναι τόσο πολλές που είναι αδύνατο να φύγει το 1/10ο.
Υπάρχει μεγάλο συνταγματικό πρόβλημα
Παράλληλα, εάν προκριθούν προς εφεδρεία άνθρωποι κοντά στη σύνταξη, τότε το γεγονός ότι μετά από 1-2 χρόνια αυτοί θα βγουν τελικά στη σύνταξη, έστω με μειωμένες αποδοχές, το δημόσιο θα χρειαστεί μεγάλα ποσά για εφάπαξ αλλά και τη συνταξιοδότησή τους, ποσά που ουσιαστικά οδηγούν στο ότι δεν είναι συμφέρον το μέτρο καθώς θα κοστίσει πολύ περισσότερο απ' τα μερικές δεκάδες εκατομμύρια που βραχυπρόθεσμα θα εξοικονομήσει.
Ένα τρίτο κόλλημα είναι ο ίδιος ο νόμος της κυβέρνησης που επιτρέπει σε όσους έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης να μπορεί να παραμείνουν ακόμη και πλέον της 35ετίας στην εργασία και έτσι κανείς δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να βγουν σε εργασιακή εφεδρεία.
Κανείς δεν ξέρει αυτή τη στιγμή ποιο θα μπορούσε να είναι αυτό το κριτήριο, και αυτό που συζητείται πλέον είναι η ανάγκη να επιταχυνθεί το κλείσιμο δημοσίων οργανισμών και η κατάργηση οργανικών θέσεων, αυτό όμως θα πάρει καιρό και σίγουρα δεν θα ικανοποιήσει την απαίτηση της τρόικας για 30.000 άτομα μέχρι τα τέλη του 2011.
Εγκρίθηκε από τη Γερμανική Βουλή η επέκταση του ΕΧΤΣ
** Τελικά όπως έγινε πριν λίγο γνωστό η πρόταση θα περνούσε και με την πλειοψηφία των κυβερνητικών κομμάτων μιας και την υπερψήφισαν 315 βουλευτές από τους 621
Σαφές μήνυμα καταδίκης της τουρκικής πολιτικής στο θέμα των γεωτρήσεων
Καταδίκη στο πάρα πέντε από την Κομισιόν
Ουκ ολίγοι πολιτικοί και MME στην Κύπρο εξέφραζαν επιφυλάξεις για τη στάση των Βρυξελλών, που φαίνονταν να τηρούν αποστάσεις και από τις δύο πλευρές. Χαρακτηριστική φωνή διαμαρτυρίας από την Κύπρια ευρωβουλευτή του ΔΗ.ΣΥ. Ελένη Θεοχάρους προς τον επίτροπο για τη Διεύρυνση Στέφαν Φούλε:
«Είναι αυτή συμπεριφορά υποψηφίου προς ένταξη κράτους-μέλους; Θα περιλάβετε κ. Φούλε αυτήν την συμπεριφορά της Τουρκίας στις εκθέσεις σας; Και για πόσο καιρό ακόμη θα γίνεται ανεκτή μία τέτοια συμπεριφορά απέναντι σ΄ ένα μικρό και αδύναμο κράτος; Πρέπει να καταληφθεί ολόκληρη η Κύπρος για να αντιδράσει η Ε.Ε.;» διερωτήθηκε η ευρωβουλευτής από την Κύπρο στην ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου.
Τελικά στο Στρασβούργο ο επίτροπος Φούλε εξέφρασε για πρώτη φορά σαφές μήνυμα καταδίκης της τουρκικής πολιτικής στο θέμα των γεωτρήσεων. Η Άγκυρα απειλεί τώρα ότι θα αρχίσει δικές της γεωτρήσεις και θα «παγώσει» τις σχέσεις με την «Ευρώπη των 27» στη διάρκεια της κυπριακής προεδρίας. Πάντως ο Κύπριος και αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Ιωάννης Κασουλίδης, μιλώντας στην Deutsche Welle, υποστηρίζει ότι η προεδρία της Κύπρου δεν κινδυνεύει.
«Την προεδρία της Κύπρου δεν την επηρεάζει καθόλου. Η προεδρία θα πραγματοποιηθεί, γιατί σ΄ αυτόν τον κόσμο που ζούμε υπάρχουν κανόνες και νόμοι. Αν η Τουρκία δεν τους σέβεται και θέλει να παγώσει τις σχέσεις της με την Ε.Ε. κατά την περίοδο της κυπριακής προεδρίας είναι πρόβλημα δικό της. Έχω πει και σε άλλους ότι η Ε.Ε. θα κηρύξει πένθος, διότι η Τουρκία θα παγώσει της σχέσεις της με την Ε.Ε. - φυσικά το λέω ειρωνικά, διότι κανένας δεν θα λυπηθεί από μια τέτοια εξέλιξη».
Αναζητώντας στρατηγική
Ο έμπειρος ευρωβουλευτής και πρώην υπουργός Εξωτερικών της Κύπρου δηλώνει ότι καμία εταιρεία δεν έχει δικαίωμα να αναλάβει γεωτρήσεις για λογαριασμό της Τουρκίας στην περιοχή, γιατί κάτι τέτοιο αντίκειται στο διεθνές δίκαιο.
«Όποιες συμφωνίες κι αν κάνει με το παράνομο κράτος δεν ευρίσκονται εντός των πλαισίων διεθνούς δικαίου, θα είναι παράνομες. Καμία διεθνής εταιρεία δεν μπορεί να ενδιαφερθεί, εκτός των Τουρκικών Πετρελαίων. Και αμφιβάλω εάν τα Τουρκικά Πετρέλαια έχουν την ικανότητα και τη δύναμη να προχωρήσουν σε τέτοιου είδους ενέργειες όπως η εξόρυξη φυσικού αερίου σε θάλασσες και σε υφαλοκρηπίδα που δεν ανήκει στην Τουρκία.»
«Πολιτική των κανονιοφόρων», χαρακτηρίζει την τουρκική πολιτική στη Μεσόγειο η γερμανική εφημερίδα «Die Welt». Ο Γερμανός ευρωβουλευτής Έλμαρ Μπροκ υποστηρίζει ότι χρειάζεται πλέον εναλλακτική στρατηγική απέναντι στην Άγκυρα.
«Από τη μία πλευρά γίνεται πιο δύσκολη η ένταξη, από την άλλη όμως η Τουρκία παραμένει μία χώρα ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας, για γεωγραφικούς, αλλά και οικονομικούς λόγους. Υπάρχουν λοιπόν κοινά συμφέροντα και πρέπει να δούμε πώς, εν μέσω αλλαγών στον ισλαμικών κόσμο, θα αναπτύξουμε τις σχέσεις με την Τουρκία σε εποικοδομητική βάση, χωρίς όμως να επιμένουμε αποκλειστικά στην πλήρη ένταξη».
Χέρι στους μισθούς των οφειλετών βάζει η εφορία
Σύμφωνα με το ΑΠΕ που επικαλείται δηλώσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομικών, το μέτρο αυτό εφαρμόζεται ακόμη και σε μισθούς δημοσίων υπαλλήλων και συντάξεις, υπό την προϋπόθεση ότι το εναπομείναν υπόλοιπο της κατάσχεσης δεν είναι κάτω των 1.000 ευρώ.
Κυρ. Μητσοτάκης: Να μπουν μπροστά σε μία συλλογική προσπάθεια οι βουλευτές
Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, σε αρκετές συζητήσεις κάποιοι συνάδελφοί του βουλευτές αναγνωρίζουν την ορθότητα της στάσης του για περιορισμό των βουλευτικών προνομίων, αλλά και κάποιοι άλλοι προχωρούν «σε προσωπικές επιθέσεις που αγγίζουν τα όρια της χυδαιότητας μην έχοντας επιχειρήματα να αντιπαραθέσουν».
«Τον ισχυρισμό ότι αυτά λέγονται μόνο από τους προνομιούχους ακυρώνει η πρωτοβουλία Κουβέλη. Ο καθένας κρίνεται από αυτά που λέει. Δεν έχουν πολιτικά επιχειρήματα όσοι μου επιτίθενται, αλλά είμαι συνηθισμένος από λάσπη» δήλωσε.
Ο βουλευτής της ΝΔ κατηγόρησε δε την κυβέρνηση για τη στάση της στο ζήτημα των αποδείξεων. «Πώς θα εμπιστευτεί ο πολίτης αυτή την κυβέρνηση που λέει κάθε ημέρα διαφορετικά πράγματα για το ζήτημα της φορολογίας;» διερωτήθηκε.
Ο κ. Μητσοτάκης εκτίμησε ότι η κυβέρνηση ως προς τη φορολογία είναι απολύτως έχει αποτύχει οικτρά, ενώ σημείωσε ότι με πραγματικά δεδομένα όπως η αναμόρφωση του φορολογικού μηχανισμού υπάρχει δυνατότητα να πειστούν οι πιστωτές μας για μείωση των συντελεστών.
«Η ΝΔ πρέπει να είναι μπροστάρης στην όλη διαδικασία περικοπής του σπάταλου κράτους» πρόσθεσε ο βουλευτής της ΝΔ.
Σε ό,τι αφορά την εργασιακή εφεδρεία είπε ότι κανείς δεν έχει καταλάβει πως θα λειτουργήσει και το μόνο που έχει προκαλέσει μέχρι στιγμής είναι απόλυτη σύγχυση.
Καταδίκασε δε, τη φρασεολογία του προέδρου των ιδιοκτητών ταξί Θύμιου Λυμπερόπουλου περί 50.000 πτωμάτων, αλλά δήλωσε αντίθετος στην πλήρη απελευθέρωση των ταξί χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια.
Όπως ανέφερε, υπάρχει ενδεχόμενο ασυμβίβαστου του κ. Λυμπερόπουλου σε σχέση με την ιδιότητα που κατέχει στη ΝΔ.