04 Σεπτεμβρίου 2011

Ρώσοι επιχειρηματίες με την έγκριση του Πούτιν…ενδιαφέρονται για εξαγορές ελληνικών τραπεζών, για συμμετοχή στις αποκρατικοποιήσεις και στα ακίνητα…

...με εμπλοκή ακόμη και στο deal Alpha-Eurobank

Όταν το φθηνό γίνεται φθηνότερο τότε οι απανταχού κεφαλαιούχοι ενεργοποιούνται. Μια τέτοια περίπτωση υπό προϋποθέσεις μπορεί να αποτελεί η Ελλάδα η οποία πλησιάζει σε τιμές που μπορεί να θεωρούνται φθηνές ειδικά σε ακίνητα και αποκρατικοποιήσεις.

Με βάση απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες και η ρώσικη πρεσβεία στην Ελλάδα αλλά και χρηματοοικονομικοί κύκλοι έχουν δεχθεί κρούσεις ενδιαφερομένων επιχειρηματιών από την Ρωσία, για τράπεζες, επιχειρήσεις που βαίνουν προς αποκρατικοποίηση και ακίνητα.

Μάλιστα Ρώσοι επιχειρηματίες οι οποίοι έχουν λάβει και την εξουσιοδότηση του Πούτιν φέρονται να εκδηλώνουν ενδιαφέρον ακόμη και για εμπλοκή τους στην αύξηση κεφαλαίου της AlphaEurobank ή να εκδοθεί ομολογιακό μετατρέψιμο σε μετοχές με όρους παρόμοιους με το Κατάρ.

Άλλο επιχειρηματικό σχήμα πάλι από την Ρωσία έχει εκδηλώσει ανεπίσημα ενδιαφέρον για τις προς αποκρατικοποίηση εταιρίες του δημοσίου θέτοντας όμως όρους που σχετίζονται κυρίως με options.

Ενδιαφέρον υπάρχει και για τα ακίνητα του δημοσίου.

Ρώσικο fund έχει αναθέσει σε μελετητική εταιρία να παρουσιάσει όλο το φάσμα των ακινήτων του δημοσίου τα οποία θα πωληθούν ή ενοικιαστούν με μακροχρόνια μίσθωση.
Όλες αυτές οι κινήσεις δείχνουν ότι οι Ρώσοι θέλουν να εμπλακούν στην Ελλάδα στις τράπεζες, στις αποκρατικοποιήσεις και στα ακίνητα.

Το ερώτημα είναι θα τύχουν ευνοϊκής μεταχείρισης;

Να σημειωθεί ότι οι Ρώσοι έχουν αποκτήσει μεγάλη οικονομική επιφάνεια και πλέον αναζητούν καλά και φθηνά deals.

Υπενθυμίζεται ότι οι Ρώσοι έχουν μέχρι τώρα πραγματοποιήσει δύο σημαντικές κινήσεις στην Ελλάδα και την Κύπρο στην τράπεζα Κύπρου αποκτώντας το 9,99% και στην Πειραιώς.

Συγκεκριμένα Τσεχικά και Ρωσικά επιχειρηματικά συμφέροντα κατέχουν το 10,5% της Πειραιώς.

Ο Alexander Nesis βασικός μέτοχος του Ρωσικού ομίλου ICT Group και παραδοσιακός εταίρος του τσεχικού PPF Group το οποίο κατέχει το 5,72% της τράπεζας Πειραιώς έχει αποκτήσει περίπου το 4,5% με 5% της Πειραιώς.

Πέτρος Λεωτσάκος
www.bankingnews.gr

LIVE NOW: World's Largest Laser Show in Moscow - WATCH

Για τους μισθούς των εφοριακών τα βρόντηξε η τρόικα...

Βασικοί πρωταγωνιστές, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ. Ευάγγελος Βενιζέλος και οι τρεις εκπρόσωποι της τρόικας, κύριοι Πολ Τόμσεν, Ματίας Μορς και Κλάους Μαζούχ. Οι τέσσερις άνδρες, όπως πληροφορείται το... «ΘΕΜΑ», διέκοψαν ενοχλημένοι τις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις την Παρασκευή τα ξημερώματα, καθώς διαφώνησαν κάθετα σε ένα ζήτημα που για την κυβέρνηση θεωρείται ταμπού.

Αφορά την «προσωπική διαφορά», η οποία θα ισχύσει με το νέο μισθολόγιο για τους δημοσίους υπαλλήλους και ουσιαστικά αφήνει άθικτους τους μισθούς τους. Το τρικ αυτό εφευρέθηκε για να μη θιγούν οι εφοριακοί και οι τελωνειακοί, οι οποίοι ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους μόλις πληροφορήθηκαν το παραθυράκι παράκαμψης των συνεπειών του ενιαίου μισθολογίου.

Η εξέλιξη αυτή μπορεί να είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε μεγάλη καθυστέρηση (έως και πάγωμα) της εκταμίευσης της επόμενης δόσης των 8 δισ. ευρώ.

Eάν η καθυστέρηση αυτή συνδυαστεί με το μικρό ύψος των αποθεμάτων που έχει το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 3 δισ. ευρώ, τότε γίνεται αντιληπτό ότι υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις μπορεί να κηρυχθεί στάση πληρωμών σε μισθούς και συντάξεις στο 2ο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου.

Οι εξελίξεις την περασμένη Πέμπτη το βράδυ στο υπουργείο Οικονομικών, όπου συνεδρίαζε η τρόικα με τον κ. Βενιζέλο, ήταν ραγδαίες και εν πολλοίς μη αναμενόμενες.

Οι εκπρόσωποι του ΔΝΤ, της Ε.Ε. και της ΕΚΤ ζήτησαν από τον κ. Βενιζέλο να τους διευκρινίσει τι εννοούν ακριβώς με τη φράση «προσωπική διαφορά» στο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, καθώς είχαν μείνει με την εντύπωση ότι από τις αρχές του 2012 θα υπήρχε μείωση των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων έως και 30% και κατά συνέπεια μεγάλη μείωση των δαπανών του κράτους, που είναι και το μέγα ζητούμενο υπό τις παρούσες συνθήκες.

protothema

Πρετεντέρης: "Πόσο θ' αντέξουν;... Το πολύ μερικές εβδομάδες ακόμα"

Πόσο θα αντέξουν;Σε δύο (τουλάχιστον) υπουργούς το κλιµάκιο της τρόικας που αναχώρησε εσπευσµένα το βράδυ της Πέµπτης έθεσε µια πανοµοιότυπη ερώτηση: Εχει την αντικειµενική δυνατότητα αυτή η κυβέρνηση να πάρει τα πρόσθετα µέτρα που ενδεχοµένως απαιτούνται για να αντιµετωπιστούν οι υστερήσεις και οι αποκλίσεις; Και οι δύο υπουργοί απάντησαν µε έναν πανοµοιότυπο τρόπο - χωρίς να είναι συνεννοηµένοι:

– Ούτε για αστείο! Θα µπορούσαν να προσθέσουν ότι τα τελευταία αποθέµατα πολιτικού κεφαλαίου της κυβέρνησης δαπανήθηκαν για να ψηφιστεί το Μεσοπρόθεσµο. Τώρα, ακόµη και µε τους ταξιτζήδες θα δυσκολευτούν να τα βγάλουν πέρα.

Γιατί όµως η τρόικα έθεσε τέτοια ερωτήµατα στους υπουργούς; Επειδή αντιλαµβάνεται και αυτή πλέον όσα αντιλαµβάνονται εδώ και καιρό οι περισσότεροι, επειδή αντιλαµβάνεται ό,τι κατέγραψε µε απόλυτη ακρίβεια και η µηνιαία έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισµού της Βουλής, που προκάλεσε τόσες ενστάσεις και τόση φασαρία:

Το πρόγραµµα δηµοσιονοµικής προσαρµογής έχει αποτύχει.

Στον δεύτερο χρόνο της εφαρµογής του, όλοι οι δείκτες έχουν επιδεινωθεί, τη στιγµή που η χώρα βυθίζεται για τρίτη συνεχόµενη χρονιά στην ύφεση. Μιλάµε για 7,1% ύφεση το πρώτο εξάµηνο του 2011 και µε τις (αισιόδοξες!) προβλέψεις να κάνουν λόγο για 5,3% - 5,4% στο σύνολο του έτους.

Οσον αφορά τα καθαρά δηµοσιονοµικά µεγέθη, το έλλειµµα του επταµήνου Ιανουαρίου -Ιουλίου φθάνει το 6,9% του ΑΕΠ, όταν το ίδιο διάστηµα του 2010 ήταν 5,4% του ΑΕΠ - αυξηµένο δηλαδή κατά µιάµιση µονάδα του ΑΕΠ!

Ενας ακόµη αριθµός είναι αρκετός: αν θέλει να πιάσει τους στόχους των εσόδων, το ∆ηµόσιο είναι υποχρεωµένο να εισπράττει τους τέσσερις µήνες που αποµένουν ως το τέλος του έτους 5,8 δισ. ευρώ (!) κάθε µήνα. Υπάρχει κάποιος σοβαρός άνθρωπος ο οποίος να πιστεύει ότι το οιοδήποτε κράτος στον κόσµο µπορεί ξαφνικά να αρχίσει να εισπράττει σχεδόν το 2,5% του ΑΕΠ µηνιαίως; Ούτε για αστείο!

Πέσαµε έξω λοιπόν. Και όχι µόνο δηµοσιονοµικά - όπου βασική ευθύνη έχει η εγκληµατική συνταγή του «αποπληθωρισµού» και της ύφεσης που επέβαλε η τρόικα...

Πέσαµε έξω παντού. Η αναµόρφωση του κράτους προχωράει µε βήµα σηµειωτόν. Οι πολυτραγουδισµένες «µεγάλες αλλαγές» µένουν στο χαρτί. Ο περιορισµός της δηµόσιας σπατάλης µε συγχωνεύσειςκαι καταργήσεις οργανισµών και φορέων εξελίσσεται στο κουβεντιαστό.

Οι αποκρατικοποιήσεις βρίσκονται εκτόςστόχων πριν ακόµη ξεκινήσουν - αποκλείεται να πιάσουν τα 1,7 δισ. ευρώ ως το τέλος Σεπτεµβρίου!

Αυτή η πάνδηµος διαπίστωσητης αποτυχίας οδηγεί όµως και σε ένα εύλογο ερώτηµα: Τώρα τι γίνεται; Εχει η συγκεκριµένη κυβέρνηση τις δυνατότητες να συνεχίσει πεισµατικά την ίδια πολιτική; Και έχει η κοινωνία τις αντοχές να το ανεχτεί; Αυτό ρωτούσε να καταλάβει η τρόικα.

Τα περισσότερα στελέχη της ίδιας της κυβέρνησης απαντούν µε ένα κατηγορηµατικό «Οχι». ∆εν πιστεύουν ότι υπάρχει πρόβληµα κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, αλλά εκφράζουν τον φόβο ότι η χώρα οδηγείται ταχύτατα σε µια «αντικειµενική αδυναµία διακυβέρνησης». Γενικός Γραµµατέας κρίσιµου κυβερνητικού τοµέα µού οµολόγησε προχθές ότι:

– ∆ίνουµε εντολές και δεν τις εκτελεί κανείς. Η ∆ιοίκηση βρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα.

Πόσο θα αντέξουν λοιπόν; Πόσο θα συνεχίζεται το θέατρο του παραλόγου η κυβέρνηση να εφαρµόζει και η τρόικα να ελέγχει ένα πρόγραµµα για το οποίο όλοι γνωρίζουν ότι έχει αποτύχει και είναι αδύνατον να εφαρµοστεί;∆εν µπορεί να συνεχιστεί για πολύ. Και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν έχω την παραµικρή αµφιβολία ότι τις επόµενες εβδοµάδες θα βρεθούµε αντιµέτωποι µε πολύ κρίσιµες αποφάσεις και εξελίξεις.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, θα πρέπει να καταστεί σαφές αν η Ευρωπαϊκή Ενωση συνεχίζει να στηρίζει την Ελλάδα, αν υπάρχουν περιθώρια τροποποίησης και προσαρµογής του οικονοµικού προγράµµατος ώστε να καταστεί υλοποιήσιµο, αν οι αποφάσεις της 21ης Ιουλίου εξακολουθούν να ισχύουν ή, αντιθέτως, αν η Ελλάδα θα αφεθεί να ξεψυχήσει µόνη της. Μέσα ή έξω από το ευρώ...

Σε εσωτερικό επίπεδο, θα πρέπει να αποφασίσουν ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του αν διαθέτουν τη διάθεση, την αντοχή και τις απαραίτητες προϋποθέσεις κοινωνικής στήριξης ώστε να συνεχίσουν να κυβερνούν. Αν δεν τις διαθέτουν κι αν δεν µπορούν να τις βρουν, οι εκλογές καθίστανται όχι µόνο επιτακτικές αλλά και επείγουσες.

∆ιότι, εδώ που έφτασαν τα πράγµατα, δεν υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις. Είτε η κυβέρνηση θα αλλάξει πολιτική. Είτε θα αλλάξει η κυβέρνηση.

Ελλάς-Μαυροβουνίο 71-55

Με πρωτεργάτες τους 3 Ελληνοαμερικανούς της, Καλάθη, Κουφό, Μπράμο η Εθνική επικράτησε με το άνετο 71-55 του Μαυροβουνίου, αποδεικνύοντας ότι η ήττα από τα Σκόπια ήταν μία κακή παρένθεση. Ο Κουφός με 19 πόντους, ο Καλάθης με 12 και 6 ασίστ αλλά και ο Μπράμος που έβαλε 4 πόντους, μάζεψε 9 ριμπάουντ και έπαιξε καταπληκτική άμυνα, ήταν οι πρωταγωνιστές. Το ματς κόντρα στην Κροατία θα κρίνει την τελική θέση της Ελλάδας στο τρίτο όμιλο του Ευρωμπάσκετ. Δείτε το βίντεο:

N.Y Times: “Στις Βρυξέλλες το deal ήταν για τις τράπεζες-Η Ελλάδα έδωσε στους πιστωτές το πιο ισχυρό της χαρτί”

Magnify Image Η συμφωνία της 21ης Ιουλίου ήταν ένα πολύ καλύτερο deal για τις τράπεζες από ότι για την Ελλάδα την οποία υποτίθεται βοηθά, διαπιστώνουν σε άρθρο τους οι New York Times. To ακόμη σοβαρότερο όμως είναι ότι η Ελλάδα-σύμφωνα με την έγκυρη αμερικανική εφημερίδα-χάνει ένα ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί απέναντι στους πιστωτές της με αυτή τη συμφωνία. Και μάλιστα δεν το χάνει απλώς, το εκχωρεί στους πιστωτές.

Η εφημερίδα συμπεραίνει ότι αυτός είναι και ο λόγος που οι ιδιώτες πιστωτές (μεγάλες ξένες τράπεζες, ασφαλιστικοί οργανισμοί και μικρότεροι διαχειριστές κεφαλαίων), φαίνονται τόσο δεκτικοί στην ανταλλαγή ομολόγων που δρομολογήθηκε με την συμφωνία των Βρυξελλών. Στην ουσία οι κάτοχοι των Ελληνικών ομολόγων εξασφαλίζουν περισσότερα από όσα θα έπαιρναν στην αγορά. Σύμφωνα με τους NY Times η συμφωνία προβλέπει “κούρεμα” 21% στα ελληνικά ομόλογα και αυτό είναι πραγματικά πολύ πιο συμφέρον από τα 50 σεντς ανά ευρώ που διαπραγματεύονται στις αγορές τα χαρτιά της Ελλάδας.

Magnify Image

Το “ζουμί” όμως του δημοσιεύματος είναι στο σημείο που λέει ότι στη συμφωνία υπάρχει και ένα “μπόνους” για τους τραπεζίτες, μπόνους που πέρασε στα “ψιλά γράμματα” της συμφωνίας των Βρυξελλών. Τα νέα ομόλογα που θα πάρουν οι τράπεζες θα εμπίπτουν στη διεθνή νομοθεσία και όχι στην ελληνική, στην οποία εμπίπτουν αυτά που ανταλλάσσονται. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση στάσης πληρωμών από την Ελλάδα ενισχύεται κατά πολύ η διαπραγματευτική ισχύς των ομολογιούχων και αποδυναμώνεται-επίσης κατά πολύ- η αντίστοιχη ισχύς της Ελλάδας.

Magnify Image

Το πράγμα είναι πολύ απλό. Αφού τα νέα “κουρεμένα” ομόλογα δεν θα ελέγχονται πλέον από τον ελληνικό νόμο, η Ελλάδα δεν θα έχει πια την ευελιξία να αλλάξει τις συμβάσεις ομολόγων και να εξασφαλίσει μια πιο ευεργετική συμφωνία αναδιάρθρωσης, ξεπερνώντας τις αντιρρήσεις των ξένων πιστωτών της.

Για παράδειγμα,γράφουν οι NYT, η Βουλή των Ελλήνων θα μπορούσε να ψηφίσει ένα νόμο, που θα της επιτρέψει να προωθήσει μια συμφωνία αναδιάρθρωσης με την υποστήριξη της απλής πλειοψηφία του 51 τοις εκατό των πιστωτών - σε αντίθεση με το 75 τοις εκατό που απαιτείται από την πλειονότητα των διεθνών συμβάσεων. Πιο δραστικά, θα μπορούσε απλά να αρνηθεί να πληρώσει και να το αφήσει στους πιστωτές να ζητήσουν αποζημίωση σε ελληνικά δικαστήρια. Δεν θα βρισκόταν δηλαδή η Ελλάδα στη θέση χωρών όπως η Αργεντινή, η Ουρουγουάη ή η Ρωσία στις οποίες η διαπραγμάτευση του χρέους περνούσε μέσα από την νομοθεσία της Βρετανίας ή των Η.Π.Α δίνοντας το “πάνω χέρι” στους πιστωτές.

Εμπειρογνώμονες του χρέους, γράφουν οι NYT , έχουν από καιρό υποστηρίξει ότι αυτή η νομική ιδιορρυθμία έδινε ένα ισχυρό διαπραγματευτικό πλεονέκτημα στην Ελλάδα, στην προσπάθεια μείωσης των οφειλών της. Ο Lee G. Buchheit, ένας βετεράνος δικηγόρος του χρέους στο γραφείο “Cleary Gottlieb Steen & Hamilton”, σε ένα έγγραφο που συνέταξε το 2010 σχετικά με το πώς η Ελλάδα θα μπορούσε να αναδιαρθρώσει το χρέος της, σημείωνε: «Καμία άλλη χώρα οφειλέτης στη σύγχρονη ιστορία δεν ήταν σε θέση να επηρεάσει αισθητά το αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του χρέους, αλλάζοντας τα χαρακτηριστικά του νόμου από τους οποίους διέπονται σε συντριπτικό ποσοστό, αυτές οι συμβάσεις”.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με τα νέα “κουρεμένα” ομόλογα η Ελλάδα έχει χάσει ένα ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί, καταλήγουν οι New York Times. Αν τα πράγματα είναι έτσι, όπως τα περιγράφουν οι NYT, το ερώτημα που γεννάται είναι γιατί η ελληνική κυβέρνηση έδωσε στα χέρια των πιστωτών της, το πιο ισχυρό διαπραγματευτικό της χαρτί.

LIFO

Γερμανία: Απώλειες για τη Μέρκελ στις περιφερειακές εκλογές

Πτώση καταγραφούν τα ποσοστά των Συντηρητικών της Ανγκελα Μέρκελ στις περιφερειακές εκλογές στο ομόσπονδο κρατίδιο της Καγκελαρίου, ωστόσο μπορούν να συνεχίσουν να κυβερνούν με τους Σοσιαλδημοκράτες οι οποίοι φαίνεται να εξασφαλίζουν την πρώτη θέση, σύμφωνα με τα τηλεοπτικά δίκτυα της χώρας.

Σύμφωνα με τα exit poll, οι Φιλελεύθεροι (FDP), εταίροι της Χριστιανικής Ένωσης (CDU / CSU), της κ. Μέρκελ σε ομοσπονδιακό επίπεδο, δεν μπαίνουν στο Κοινοβούλιο του Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας (βορειοανατολικά), σε αντίιθεση με τους Πράσινους, οι οποίοι φαίνεται ότι θα έχουν εκπροσώπηση στο Κοινοβούλιο.

Οπως μετέδωσε το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο ARD, το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα SPD θα λάβει το 37% των ψήφων, επιτυγχάνοντας ενίσχυση του ποσοστού του σχεδόν κατά 7 μονάδες σε σχέση με τις εκλογές του 2006, και το CDU 24% (υποχώρηση κατά 4,8 μονάδες).

Ο επικεφαλής της απερχόμενης περιφερειακής κυβέρνησης Ερβιν Σέλερινγκ (SPD), αρνήθηκε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας να πει αν θα συνεχίσει να κυβερνά με την CDU ή θα προτιμήσει την άκρα Αριστερά (Die Linke), η οποία θα λάβει το 18% των ψήφων.

Οι FDP φαίνεται να λαμβάνουν το 3% των ψήφων, λιγότερο από το 5% που απαιτείται για να εκπροσωπηθούν στο κοινοβούλιο, ενώ οι Πράσινοι λαμβάνουν 8,5%, που τους επιτρέπει να κάνουν την είσοδό τους για πρώτη φορά στο κοινοβούλιο του Σβερίν.

Είναι η πρώτη φορά που οι Πράσινοι εκπροσωπούνται και στα 16 κρατίδια της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας. Η άκρα δεξιά (ΕΑΣ), χάνει μονάδες θα καταφέρει ωστόσο να περάσει το 5% που απαιτείται για να έχει βουλευτές στο κοινοβούλιο.

Πλήττονται βάναυσα η πραγματική οικονομία και η κοινωνία

«Από τις πρώτες μέρες εφαρμογής της επαχθούς φορολόγησης του χώρου εστίασης με τον εξοντωτικό συντελεστή ΦΠΑ 23% άρχισαν - όπως προειδοποιήσαμε - να εμφανίζονται έντονες αρνητικές επιπτώσεις.

Ένα νέο κύμα ανατιμήσεων σε όλο το φάσμα των ειδών εστίασης, εντείνει τις πληθωριστικές πιέσεις και μειώνει ακόμα περισσότερο την ήδη εξασθενημένη αγοραστική δύναμη των πολιτών.

Ταυτόχρονα, ο φορολογικός λαβύρινθος που δημιουργείται και η εγκύκλιος σταυρόλεξο του κ. Βενιζέλου προκαλούν μία άνευ προηγουμένου σύγχυση, με αποτέλεσμα, σε πολλές περιπτώσεις, να καταστρατηγείται η εφαρμογή του μέτρου.

Οι προσδοκίες της κυβέρνησης για αύξηση των εσόδων δια μέσου του ΦΠΑ είναι με μαθηματική βεβαιότητα -και θα αποδειχθεί σύντομα- εξωπραγματικές. Οι μέχρι σήμερα 12 φορολογικές νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, που αύξησαν πρωτόγνωρα τους συντελεστές ΦΠΑ, είχαν αντίθετα αποτελέσματα από τα προσδοκώμενα.

Συγκεκριμένα, η αύξηση των εσόδων από ΦΠΑ σε σχέση με την περσινή περίοδο είναι:
Ιανουάριος 2011: 12,3%
Δίμηνο Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2011: 7,4%
Τρίμηνο Ιανουάριος - Μάρτιος 2011: 4,8%
Τετράμηνο Ιανουάριος - Απρίλιος 2011: 3,6%
Πεντάμηνο Ιανουάριος - Μάιος 2011: 3,2%
Εξάμηνο Ιανουάριος - Ιούνιος 2011: 1,7%
Επτάμηνο Ιανουάριος - Ιούλιος: 2011: 0,3%

Συνεπώς, ο ρυθμός αύξησης των εσόδων από ΦΠΑ βαίνει συνεχώς μειούμενος.

Πλήττονται βάναυσα η πραγματική οικονομία και η κοινωνία, χωρίς κανένα ουσιαστικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Άλλωστε, “όταν η αριθμητική της Οικονομίας συγκρούεται με την πολιτική προσδοκία, πάντα κερδίζει η αριθμητική”. Το συμπέρασμα είναι, πλέον, ξεκάθαρο: Απαιτείται αλλαγή οικονομικής πολιτικής με κατεύθυνση τη μείωση των φόρων και στόχο την επανεκκίνηση της Οικονομίας».

ΠΗΓΗ: ΝΔ

Κρίνουμε βάσει της έκθεσης της τρόικας και όχι φημών, λέει η γερμανική κυβέρνηση

Τα χειρότερα σενάρια για το ευρώ εξετάζει ο γερμανικός κυριακάτικος ΤύποςΗ γερμανική κυβέρνηση θα καθορίσει την στάση της με την έκθεση της αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος από την τρόικα και όχι βάσει φημολογίας και εικασιών, ανέφερε η γερμανική καγκελαρία στον απόηχο της αποχώρησης των ελεγκτών -και ενώ στο Βερολίνο μαίνονται οι επικρίσεις για την Αθήνα.

Ο εκπρόσωπος της Γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, σε ερώτηση για την αποχώρηση των ελεγκτών, είπε πως «η Ελλάδα θα πρέπει να εφαρμόσει τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει χωρίς καθυστερήσεις, και αν πράγματι τις εφαρμόζει, αυτό θα το κρίνει το πόρισμα της τρόικας».

«Η βάση για την όποια στάση της κυβέρνησης του Βερολίνου θα είναι η επίσημη έκθεση της τρόικας και όχι οι φήμες» υπογράμμισε ο εκπρόσωπος. Κι όμως, όπως σημειώνει η Deutsche Welle, για πρώτη φορά μετά από καιρό επιφανείς Γερμανοί πολιτικοί θέτουν θέμα εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη -όπως ο πρόεδρος της επιτροπής Εσωτερικών Υποθέσεων της βουλής, ο Χριστιανοδημοκράτης Βόλφγκανγκ Μπόσμπαχ, και ο αντιπρόεδρος του κοινοβουλίου και μέλος του προεδρείου των Φιλελευθέρων Χέρμαν Ότο Σόλμς θέτουν θέμα εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη.

Οι δύο πολιτικοί αμφιβάλλουν για το εάν η Ελλάδα θα είναι σε θέση να ξεπεράσει την οικονομική κρίση χωρίς αναδιάρθρωση του χρέους και να γίνει ανταγωνιστική παραμένοντας στην ευρωζώνη.

Ο μεν Β.Μπόσμπαχ μάλιστα τονίζει ότι το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης στην Ελλάδα, αλλά κυρίως η έλλειψη ανταγωνιστικότητας. Η Ελλάδα θα πρέπει να αποφασίσει εάν ως μέλος της ευρωζώνης μπορεί να είναι μακροπρόθεσμα ανταγωνιστική, είπε, για να προσθέσει πως ο ίδιος δεν το πιστεύει.
Δεν εμφανίζεται πάντως το σύνολο του CDU να έχει την ίδια άποψη: Ο ευρωβουλευτής Έλμαρ Μπροκ υποστηρίζει πως η έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού -που υποστήριζε πως η δυναμική του χρέους παραμένει ανεξέλεγκτη- «δείχνει ότι οι Έλληνες αξιολογούν την κατάστασή τους σε μια ρεαλιστική βάση».

Αυτό, συνέχισε ο Μπροκ, τον κάνει να ελπίζει «ότι η Ελλάδα θα κάνει περισσότερα για να ξεπεράσει τα προβλήματά της», τονίζοντας πως η έξοδος μίας χώρας από την Ευρωζώνη θα ήταν επικίνδυνη.

«Υπερχρεωμένες Πολιτείες της Ευρώπης»

Ξεφυλλίζοντας όμως κανείς τον γερμανικό κυριακάτικο Τύπο, δεν θα σχηματίσει όμορφη εικόνα: «Το ευρώ έχει βάλει πλώρη για το παγόβουνο» γράφει το κεντρικό θέμα της οικονομικής Handelsblatt, η οποία -αφού εξετάζει το σενάριο «Τιτανικού» για τη νομισματική ένωση, σημειώνει πως η γερμανική πολιτική σκηνή «χάνει την υπομονή της με την Αθήνα», μετά και την αποχώρηση της τρόικας.

Ακόμη σκληρότερο το κεντρικό άρθρο της Welt, η οποία υποστηρίζει πως είναι άσκοπο να ασκούνται πιέσεις στην Ελλάδα για νέα μέτρα και «έφτασε η ώρα την αφήσουμε να αισθανθεί τις συνέπειες της διαχείρισής της».

Στον ίδιο τόνο, και η Frankfurter Allgemeine Zeitung, στο κύριο θέμα της με τίτλο «Υπερχρεωμένες Πολιτείες της Ευρώπης». Η εφημερίδα αναφέρει πως το κεντρικό μήνυμα που στέλνουν οι τελευταίες εξελίξεις είναι πως «οι διασώσεις δεν λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο», ενώ αναρωτιέται επίσης «για πόσο ακόμη θα κρατήσει η υπομονή των Ευρωπαίων ψηφοφόρων».

Τη δυνατότητα να επανακτήσουν οι εβραίοι της Θεσσαλονίκης την ιθαγένεια εξετάζει ο Καστανίδης: «Τιμή για την Ελλάδα το αίτημα»...

[Τώρα το γιατί κάποιος Εβραίος που έκανε πραγματικότητα το όνειρο γενεών και επιτέλους ζει στη Γη της Επαγγελίας να θέλει ξαφνικά μετά από 70 χρόνια να γίνει Έλληνας, αποτελεί μυστήριο... θα ήθελαν άραγε να γίνουν Έλληνες ακόμα και αν έχαναν την ισραηλινή υπηκοότητα;]

Τη δυνατότητα να επανακτήσουν την ελληνική ιθαγένεια εβραίοι της Θεσσαλονίκης και οι εξ αίματος κατιόντες συγγενείς τους εξετάζει ο υπουργός Εσωτερικών Χάρης Καστανίδης.

Η ρύθμιση περιλαμβάνεται σε σχέδιο νόμου που εισάγεται προσεχώς στην Ολομέλεια της Βουλής, υπό τον τίτλο «Αναδιοργάνωση του συστήματος αδειοδότησης για τη διαμονή αλλοδαπών στη χώρα υπό όρους αυξημένης ασφάλειας, ρυθμίσεις θεμάτων ΟΤΑ και άλλες διατάξεις».

Ο κ. Καστανίδης τόνισε ότι πρόκειται για ελάχιστα -περίπου 400 (περιλαμβανομένων και των παιδιών τους)- άτομα που έχουν απομείνει εν ζωή, γεννημένους μέχρι και το 1945, από τους τότε 53.000 Εβραίους της Θεσσαλονίκης.

Συγκαταλέγονται στους 1.950 διασωθέντες και στους ακόμη λιγότερους που επέζησαν του Ολοκαυτώματος και πέρασαν στο Ισραήλ, με αποτέλεσμα να χάσουν την ελληνική ιθαγένεια, παρά το γεγονός ότι ήταν Έλληνες πολίτες.

Ο υπουργός χαρακτήρισε μάλιστα το αίτημα τους «τιμή προς την Ελλάδα», την οποία «θα οφείλαμε χωρίς προϋποθέσεις και άλλους λόγους να τους την αποδώσουμε»...

Ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης σχετικά με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια της 76ης Δ.Ε.Θ.

Από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι, στο πλαίσιο έναρξης και λειτουργίας της 76ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, των παράλληλων εκδηλώσεων – ομιλιών και των προγραμματισμένων συγκεντρώσεων-πορειών, από ώρα 06.00΄ της Δευτέρας (05-09-2011) μέχρι την ώρα 14.00΄ της Κυριακής (11-09-2011) θα απαγορευτεί η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων, στα παρακάτω τμήματα των οδών:

* Εθν.Αμύνης, από Αγίου Δημητρίου μέχρι Πλατεία Συντριβανίου.
* Εγνατία, από Πλατεία Συντριβανίου μέχρι Γ΄Σεπτεμβρίου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς τα δυτικά της πόλης.

Παρακαλούνται οι κύριοι οδηγοί να απομακρύνουν τα οχήματά τους από τους παραπάνω αναφερομένους δρόμους.

Οδηγούμαστε σε χρεοκοπία

Ενδιαφέρον άρθρο της εφ. ΕΣΤΙΑ
(κλικ για μεγέθυνση):


ΠΑΣΟΚικός πολιτισμός (βίντεο με τραμπούκους ΠΑΣΟΚους)

Απουσία του Πρωθυπουργού δύο μέλη του ΠΑΣΟΚ ήρθαν στα χέρια μέσα στην αίθουσα που διεξαγόταν η Συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ.

Ο Γραμματέας της Τ.Ο Παλικής Κεφαλλονιάς Παναγής Βλάχος ανέβηκε στο βήμα και εξέφρασε την απογοήτευσή του, καθώς όπως είπε «περίμενε από τον Πρωθυπουργό να ζητήσει στην ομιλία του μία συγνώμη». Η φράση αυτή «άναψε τα αίματα» και τα μέλη που βρισκόντουσαν εκείνη την ώρα στην αίθουσα του ζήτησαν επιτακτικά να ανακαλέσει ενώ ο Γραμματέας της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ Β. Έξαρχος του είπε να ολοκληρώσει την ομιλία του.

Η ατμόσφαιρα ηλεκτρίστηκε επικίνδυνα και ένα από τα μέλη του κινήματος πήγε να του ζητήσει τον λόγο. Η μία κουβέντα έφερε την άλλη και εκεί άρχισε να χάνεται και έλεγχος. Μάταια ο Βασίλης Έξαρχος ζητούσε από το μικρόφωνο να ηρεμήσουν τα πνεύματα.

Εξελίξεις στην υπόθεση παρακολούθησης Καραμανλή απ' τους αμερικάνους

http://www.newsit.gr/files/Image/04-09-2011/resized/Karamanlis_533_355.jpgΔύο άτομα έχουν καταθέσει ως ύποπτοι στον εισαγγελέα, σύμφωνα με πληροφορίες. Ο ένας είναι Έλληνας και ο άλλος αλλοδαπός. Με την άσκηση ποινικών διώξεων για κατασκοπεία ανοίγει ξανά η υπόθεση των υποκλοπών και με τα στοιχεία να δείχνουν – σύμφωνα με δημοσιεύματα – εμπλοκή της αμερικανικής πρεσβείας. Σύμφωνα με πληρφοορίες της Real News, εμπλέκεται και Έλληνας.

Ο εισαγγελέας Εφετών Δημήτρης Δοσούλας που χειρίζεται την πολύκροτη υπόθεση, είχε πλέον το δικαίωμα να ανοίξει τις τηλεφωνικές συνδιαλέξεις πράγμα που οδήγησε σε αποτελέσματα και για την παρακολούθηση των συνομιλιών του τότε πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή.

Σύμφωνα με την εφημερίδα προκύπτουν ενδείξεις για πάνω από ένα στελέχη της αμερικανικής πρεσβείας, για παρακολουθήσεις από τον Ιούλιο του 2004 ως τον Φεβρουάριο του 2005.

Σύμφωνα με πληροφορίες, 20 ημέρες πριν αρχίσουν οι υποκλοπές, αγοράστηκαν τέσσερα κιντηά τηλέφωνα από συγκεκριμένο κατάστημα στην Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά. Ένα από αυτά φέρεται να χρησιμοποιήθηκε από προσωπικό της αμερικανικής πρεσβείας σε χρόνο παράλληλο με εκέινο των υποκλοπών, πράγμα που δημιουργεί ερωτήματα.

Ο πρώην πρωθυπουργός ενημερώνεται συνεχώς για την υπόθεση από συνεργάτες του, σύμφωνα με την Real, καθώς είναι μία υπόθεση που τον αφορά προσωπικά όπως λένε. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η ΝΔ έδωσε στη δημοσιότητα όσα στοιχεία είχαν προκύψει μέχρι τότε. "Δεν μπορούσαμε να αποδείξουμε ότι πίσω από τις υποκλοπές βρισκόταν η πρεσβεία των ΗΠΑ, μόνο υποθέσεις μπορούσαμε να κάνουμε" λένε στην Real.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο κ. Καραμανλής σε σύσκεψη του 2006 είχε ζητήσει πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης. "Δεν μπορώ μετά από δέκα χρόνια που δεν θα είμαι πρωθυπουργός να είμαι υπόλογος στον ελληνικό λαό που με εμπιστεύτηκε" ανέφερε τότε.

Παράλληλα σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής, ο σχεδιασμός των υποκλοπών ξεκίνησε νωρίτερα και συνδεόταν με την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Σύμφωνα με την εφημερίδα, απειλώντας με μποϊκοτάζ των αγώνων, οι Αμερικανοί είχαν ζητήσει να επιτραπούν παρακολουθήσεις μέσω συστήματος νόμιμων συνακροάσεων από τον Δεκέμβριο του 2003.

Το αίτημα προς τους παρόχους από το κράτος, σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, έγινε για δεύτερη φορά το καλοκαίρι του 2004 και ενώ είχε αλλάξει η κυβέρνηση και τότε φέρεται να εγκαταστάθηκε το συστημα που σκοπός του ήταν να παρακολουθεί τρομοκράτες.

Ωστόσο, όπως αναφέρει η Καθημερινή, χρησιμοποιήθηκαν για να παρακολουθήσουν τα τηλέφωνα του πρωθυπουργου, υπουργών, αξιωματικών της αστυνομίας και του διοικητή της ΕΥΠ.

Στο Παρίσι ο Στρος - Καν

Στην πατρίδα του επέστρεψε ο Ντομινίκ Στρος Καν μετά τη δικαστική περιπέτεια που είχε στις ΗΠΑ κατηγορούμενος για απόπειρα βιασμού. Ο πρώην επικεφαλής του ΔΝΤ έφθασε το πρωί στο αεροδρόμιο Ρουασί του Παρισιού συνοδευόμενος από τη σύζυγό του Αν Σινκλέρ, απ' όπου αποχώρησε χωρίς να κάνει δηλώσεις.

Ο Στρος-Καν μπορεί να έγινε δεκτός με χειροκροτήματα στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο όπου επέστρεψε μετά την αθώωσή του για να ζητήσει συγγνώμη από τους εργαζόμενους, στο Παρίσι όμως δεν αναμένεται να έχει την ίδια θερμή υποδοχή, παρά τις πρώτες αντιδράσεις ικανοποίησης για το γεγονός ότι τελικά απέφυγε τις διώξεις ενός δικαστικού συστήματος που οι Γάλλοι θεωρούν πολύ σκληρό.

Κλειστή για δέκα μήνες η οδός Δελφών στη Θεσσαλονίκη- Λόγω εργασιών στο Μετρό

Κλειστή για δέκα μήνες θα μείνει από σήμερα, Κυριακή, η οδός Δελφών, στο τμήμα της από την οδό Μάρκου Μπότσαρη έως την Πέτρου Συνδίκα, λόγω εργασιών κατασκευής του σταθμού ανάληψης στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Εξαιτίας των εργασιών αναμένεται να δημιουργηθούν κυκλοφοριακά προβλήματα όλο αυτό το χρονικό διάστημα στην περιοχή, ενώ αλλάζουν δρομολόγια και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ που διέρχονται από την οδό Δελφών.

Η διακοπή της κυκλοφορίας κρίθηκε αναγκαία για να είναι δυνατή η ανάπτυξη του εργοταξίου.

Εξαιρετικά δυσοίωνη πρόβλεψη για το ελληνικό χρέος

http://www.dw-world.de/image/0,,5842062_1,00.jpgΤο ελληνικό χρέος θα αυξηθεί βραχυπρόθεσμα και θα παραμείνει σε μη βιώσιμα επίπεδα για πολλά χρόνια. Αυτό προβλέπει με συνέντευξή του στην "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία" ο επικεφαλής του Γερμανικού Ινστιτούτου για την Οικονομική Έρευνα, Άνσγκαρ Μπέλκε.

Μάλιστα, η όποια ανάκαμψη, κατά τον Γερμανό αξιωματούχο, δε θα έρθει νωρίτερα από το 2013. "Πιθανώς θα δούμε μια πολύ σημαντική αναδιάρθρωση του χρέους μετά το 2013, όταν το EFSF αντικατασταθεί από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) και θα έχουν γίνει οι γερμανικές εκλογές. Τεχνικά, η διαμόρφωση του ESM θα κάνει την αναδιάρθρωση ομολόγων από ιδιώτες πολύ ευκολότερη", υποστηρίζει ο γερμανός οικονομολόγος.

Ο κ. Μπέλκε τάσσεται κατά του ευρωομολόγου καθώς, όπως λέει, θα προσφέρει σε χώρες μικρή ανακούφιση αλλά θα οδηγήσει, όπως συμπληρώνει, σε καταστροφή επειδή "ανοίγουν το δρόμο για ακόμη υψηλότερα επίπεδα χρέους για όλους".

Η δικαίωση Καραμανλή, απογειώνει την Νέα Δημοκρατία.

Ήταν αναμενόμενο μετά το σφυροκόπημα των τελευταίων απκαλύψεων να εκτιναχθεί η διαφορά μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Γι’ αυτό οι βουβουζέλες του ΔΝΤ προσπαθούσαν απεγνωσμένα να αποκρύψουν τις αποκαλύψεις που αφορούν τον Κώστα Καραμανλή για να μην αποκαλυφθεί η χυδαία πολιτική απάτη που διέπραξαν εις βάρος του Ελληνικού λαού.

Άλλωστε τα χαλκεία της Ιπποκράτους το κατάλαβαν νωρίς και άρχισαν να διαδίδουν φήμες ότι δήθεν αυτές οι αποκαλύψεις είναι …τρικλοποδιά στον Σαμαρά!! Ξέχασαν βέβαια να το τεκμηριώσουν αντίστοιχα, “αποκαλύπτοντας” τις προχωρημένες συζητήσεις Καραμανλή – Παπαρήγα για προσχώρηση στον Περισσό.

Άλλωστε το νοητικό επίπεδο των αναγνωστών πράσινων ΜΜ¨Ε¨και Blogs (όσα έμειναν) είναι γνωστό.

Αυτό που προξενεί εντύπωση, είναι το ότι βρέθηκαν και “νεοδημοκράτες” με IQ …αρνητικό, που να αναπαράγουν αυτές τις ηλιθιότητες. Μήπως δεν άκουσαν ότι ο ΚΚ είναι υποψήφιος με τη Νου Δου και όχι με την ΟΑΚΚΕ;

Μήπως είναι κατά βάθος θαυμαστές του ΓΑΠ εγκλωβισμένοι σε γαλάζιο κορμί; Μήπως είναι απλώς λαμόγια και ψηφοφόροι επ’ αμοιβή;

Όπως και να ‘χει, οι περισσότεροι από αυτούς κατάλαβαν την κοτσάνα τους και άρχισαν τους διθύραμβους. Οι υπόλοιποι, τον χαβά τους. Σαν τα καλά τζουκμποξ.

http://olympia.gr/

Απίστευτο αυτογκόλ από 30 μ με τακουνάκι

Το έβαλε ο Ισπανός Μαρτίνες ενώ η ομάδα του προηγείτο με 6-0 στον αγώνα κάτω των 21 ετών με τη Γεωργία (τελικό αποτέλεσμα 7-2):


Amazing back heel 30-yard own goal!! Inigo... by kokoretsi

03 Σεπτεμβρίου 2011

Επεισόδια στο Σύνταγμα (22:30)

Επεισόδια γίνονται αυτή τη στιγμή στο Σύνταγμα καθώς έκαναν την εμαφανισή τους και οι γνωστοί μπαχαλάκηδες δίνοντας στην Αστυνομία την αφορμή που έψαχνε να διαλύσει εν τη γενέσει της μια νέα κατάσταση που θα μπορούσε να εξελιχθεί σαν αυτή του Ιουνίου.

Η Αστυνομία απώθησε με τα γκλοπ και τις ασπίδες τους διαδηλωτές από το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, προς τα σκαλιά του μετρό και η Αμαλίας είναι ανοιχτή όπως και η Φιλελλήνων. Προηγουμένως υπήρξε και ένταση μεταξύ πατριωτών και ρέμπελων οι οποίοι έχουν απωθηθεί στο κάτω μέρος της πλατείας. Στην πάνω πλευρά της πλατείας υπάρχουν διαδηλωτές με ελληνική σημαία που ψέλνουν τον εθνικό ύμνο.

Πριν από λίγο (23:00) υπήρξαν και μικροσυμπλοκές διαδηλωτών με ρέμπελους τους οποίους περιθωριοποίησαν μπροστά απ' τη Μ. Βρετάνια

Wikileaks: ΌΛΑ τα λεφτά, ΟΛΑ τα κιλά... όχι μόνο ότι μας συμφέρει

http://udemand.files.wordpress.com/2011/09/staikouras5-750x5731.jpg?w=300&h=228http://gr-elections.com/images/90/1.jpghttp://www.politis-gr.com/wp-content/woo_custom/4730-wikileaks.jpgΜερικοί προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν τρέχει και τίποτα μωρέ που Σταϊκούρας και Τζιτζικώστας (με την Έλσα ξεμπερδέψαμε οπότε δεν χρειάζεται να της δίνουμε και αξία) συζητούσαν τυχαία ή σε δημόσιο χώρο με κάποιους υπαλλήλους της πρεσβείας... το κλασικό ελληνικό: "έλα μωρέ δε βαριέσαι, και τι έγινε; Ούτως ή άλλως απλά επανέλαβαν την επίσημη γραμμή του κόμματος"...

Σίγουρα δεν έγινε τίποτα και σίγουρα οι εν λόγω δεν είπαν τίποτα περίεργο αφού δεν γνώριζαν και κάτι περίεργο και ευτυχώς γιατί απ' ότι αποδεικνύεται αν γνώριζαν κάτι θα το είχαν προλάβει. Εξάλλου αυτό το είπαμε από την πρώτη στιγμή όταν γράψαμε "μπορεί αυτά που έλεγαν να είναι σωστά και να τα λέγαμε και εμείς και όλη η Ελλάδα, ότι πχ ο Καραμανλής καθυστέρησε να πάρει κάποιες αποφάσεις κ.λπ".

Για να περάσουμε όμως στην ουσία, καταρχάς το ότι συναντήθηκαν σε δημόσιο χώρο είναι ελαφρυντικό; Λογικό δεν είναι να συναντηθούν ακόμα και στο Κολονάκι, από τη στιγμή που συναντήθηκαν με κατώτερους υπαλλήλους της Πρεσβείας που δεν τους ήξερε κανείς στην Αθήνα; Αν ήταν τόσο σημαντικοί οι δύο βουλευτές και έπρεπε να συναντηθούν με τον Σπέκχαρντ που τον ξέρει η μισή Αθήνα, αμφιβάλλει κανείς ότι θα συναντούνταν στα μουλωχτά;

Και να συνεχίσουμε με μερικά ρητορικά ερωτήματα:

Είναι δουλειά του Τζιτζικώστα να λέει στους Αμερικάνους ότι ο Καραμανλής θέλει να κερδίσει 3 εκλογές για να ισοφαρίσει το ρεκόρ του θείου του; Αυτό είναι πολιτική κουβέντα σοβαρού ανθρώπου ή κουβέντα καφενείου;

Ποια η ουσία και ποιο το όφελος, απ' το να λέει ο Τζιτζικώστας στους αμερικάνους ότι διαφωνεί με τη στάση Καραμανλή τον Δεκέμβριο του 2008 και ότι αυτός ήταν υπερ μιας πιο σκληρής αντιμετώπισης των ταραξιών; Επιμένει ακόμα και σήμερα μετά απ' όσα έχουν αποκαλυφθεί ότι ο Καραμανλής έπρεπε να δράσει διαφορετικά;

Ο Σταϊκούρας συνεχίζει να πιστεύει στη συγκυβέρνηση (μιας και κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν είπε απολύτως τίποτα...) όπως πίστευε όταν μιλούσε με τους Αμερικανούς; Η συγκυβέρνηση ήταν η επίσημη θέση του κόμματος την εποχή εκείνη (επειδή εμείς "δεν διαβάσαμε" το αγγλικό κείμενο το οποίο δημοσιεύσαμε όλο... ενώ έπρεπε να το είχαμε "διαβάσει" και να δημοσιεύαμε μόνο 2-3 προτάσεις που βόλευαν...);

Οι δύο τύποι δεν ασπάζονταν την καταγγελία που είχε κάνει πριν 3 χρόνια το κόμμα τους; Δεν είχαν δει τον χάρτη που κρατούσε στην περιβόητη συνέντευξη τύπου ο Βουλγαράκης και έδειχνε την αμερικάνικη πρεσβεία στο επίκεντρο του κυκλώματος των υποκλοπών;

Έχει σκεφτεί κανείς γιατί οι Αμερικάνοι συζητούσαν ακόμα και με τις τελευταίες τρύπες του ζουρνά προκειμένου να μάθουν τι σκέφτεται ο Καραμανλής; Γιατί ο Σπέκχαρντ, αν όλα αυτά ήταν αθώα και δημόσια, δεν σήκωνε το τηλέφωνο να πάρει τον Καραμανλή να του πει έλα Κώστα πες κανα νέο που βρίσκεται το τάδε θέμα; Δεν ήξερε τον αριθμό ή πίστευε πως ο Καραμανλής θα τον στείλει στο διάολο μετά απ' όσα είχαν κάνει (παρακολουθήσεις, πιέσεις πριν το Βουκουρέστι κ.λπ);

Ποιος ο λόγος να κάθονται να κουτσομπολεύουν οι δυό τους με αμερικανούς αξιωματούχους; Τι κέρδισαν και προπάντων τι προσέφεραν στη χώρα;

Στο τελευταίο ερώτημα μπορώ ν' απαντήσω και εγώ:

Τίποτα δεν προσέφεραν μιας και δεν τους νοιάζει η πατρίδα αλλά η πάρτη τους και να κερδίσουν την εύνοια των Αμερικανών, καθώς ζούνε ακόμα στη λογική της δεκαετίας του 60...

Οι υπόλοιπες απαντήσεις είναι δύσκολες και θέλουν αυγά...

Παιδιά άμα παίρνουμε απ' τα wikileaks μόνο ότι μας συμφέρει...
χάνουμε τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία μας...

Και μεις αγαπήσαμε αλλά δεν κάναμε έτσι
γι αυτό ΟΛΑ τα κιλά ΟΛΑ τα λεφτά
που έλεγε και ο Κινέζος

Wikileaks: Ανεξέλεγκτος ο Καραμανλής

Ο Σπέκχαρντ ενημερώνει τον Πρέσβη SCHULTE, που έρχεται για επίσκεψη στης Αθήνα στις 27 Ιουλίου 2008, για το Καραμανλή και του λέει:

Οι κινήσεις του Καραμανλή προς την Ρωσία, βλάπτουν την εικόνα της Ελλάδας στην Ουάσιγκτον. Την ίδια στιγμή οι δυνατότητες της Πρεσβείας να επηρεάσει την ελληνική θέση είναι μειωμένες λόγω διαφόρων παραγόντων, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι...

ο Καραμανλής φαίνεται να ασκεί από μόνος του, την πολιτική προσέγγισης με τη Ρωσία, με μικρή διαβούλευση με τους υπουργούς Εξωτερικών, Αμύνης και άλλους υπουργούς ή συμβούλους, μέσω των οποίων θα μπορούσαμε να ασκήσουμε επιρροή, στην τάση του (Καραμανλή) να πιστεύει ότι η βελτίωση των σχέσεων με τη Ρωσία και η ανάδειξη της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο είναι συμφέρουσες

http://wikileaks.org/cable/2008/07/08ATHENS1043.html
SubjectScenesetter For Ambassador Schulte's July 27 - 29 Visit To Greece
OriginEmbassy Athens (Greece)
Cable timeWed, 23 Jul 2008 08:28 UTC
ClassificationSECRET
Source


Karamanlis
, moves toward Moscow are also feeding negative views about Greece in Washington. At the same time, the Embassy's ability to affect the Greek position is lessened by several factors, including the fact that Karamanlis appears to make policy toward Russia largely on his own with little consultation with the MFA, MOD, or other ministries or experts over whom we could exert influence, and the PM's apparent tendency to view improving relations with Russia and boosting Greece's role as an energy hub as legacy issues.

Το -σημερινό- εξώφυλλο της εφημερίδας "Press Time"

(H εφημερίδα ζητά από τον ΓΑΠαπανδρέου να βάλει ΦΥΛΑΚΗ τον αδελφό του, μιας και το δημόσιο ζημιώθηκε 25δισ ευρώ!!!)
Ακόμη ένα πρωτοσέλιδο που έφερεη ερώτηση-βόμβα που κατατέθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου με αφορμή το θέμα των CDS, δηλαδή των γνωστών ασφαλίστρων για την περίπτωση χρεοκοπίας της Ελλάδας!
(Διαβάστε περισσότερα εδώ και εδώ)

http://taxalia.blogspot.com/2011/09/press-time.html


Wikileaks: Πως θα αποφύγει ο ΓΑΠ να τον αποκαλούν "Amerikanaki"

http://wikileaks.org/static/gfx/WL_Hour_Glass_small.pngΣε τηλεγράφημα, της 30ης Οκτωβρίου 2009, ο Σπέκχαρντ εκτός του ότι ενημερώνει τον αμερικάνο Ναύαρχο Roughead που θα επισκεφθεί την Αθήνα, πως ο νέος Πρωθυπουργός Παπανδρέου έχει αμερικανίδα μάνα και έχει ζήσει στις ΗΠΑ, προσθέτει και ότι:

Ο νέος Πρωθυπουργός πρέπει να χρησιμοποιεί στο εσωτερικό της χώρας, προσεγμένη ρητορική για να αποφύγει να τον αποκαλούν "Amerikanaki", και οι τελευταίες επαφές μαζί του ήταν πολύ θετικές....

http://wikileaks.org/cable/2009/10/09ATHENS1589.html
SubjectScenesetter For Adm Roughead's Visit To Greece
OriginEmbassy Athens (Greece)
Cable timeFri, 30 Oct 2009 09:38 UTC
ClassificationSECRET//NOFORN
Source

New PM (and Foreign Minister) Papandreou has an American mother, has lived and studied in the U.S., and having been Foreign Minister under a previous PASOK administration, developed a good reputation in the international community as a thoughtful and constructive interlocutor. While he must use careful rhetoric domestically to avoid the "Amerikanaki" (little American) label by detractors, our recent engagements with him have been positive.

Αλβανός και όχι Σκοπιανός ήταν τελικά ο Μ. Αλέξανδρος!!! Για Έλληνας δεν το συζητάμε...

http://www.newsbomb.gr/photos/images/sized/articles/megas-480x0.jpgΤην πατρότητα της καταγωγής του Μέγα Αλέξανδρου διεκδικούν πλέον και οι Αλβανοί, παίρνοντας τη σκυτάλη από τους Σκοπιανούς! Οι μαθητές της γειτονικής χώρας διδάσκονται πως το DNA του Μακεδόνα Βασιλιά έχει περάσει και στους Αλβανούς, συνεπώς ο Μέγας Αλέξανδρος θεωρείται ήρωας τους!

Όπως αναφέρεται στο βιβλίο της Γεωγραφίας, η Βορειοδυτική Ελλάδα, οι Νομοί Φλώρινας, Καστοριάς, Γρεβενών, Ιωαννίνων, Άρτας, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας και το βόρειο τμήμα της Αιτωλοακαρνανίας είναι οι περιοχές που έμειναν εκτός του Αλβανικού κράτους!

Ιδού το επίμαχο απόσπασμα του βιβλίου:

«Είναι αλβανικές περιοχές που αδίκως προσαρτήθηκαν στο ελληνικό κράτος το 1913 από το Συμβούλιο των Πρεσβευτών.

Οι ιστορικές εξελίξεις, οι μαζικές βίαιες μετακινήσεις των αυτοχθόνων αλβανικών πληθυσμών και η έλλειψη επίσημων στοιχείων δυσκολεύουν των προσδιορισμό των αλβανικών περιοχών στην Ελλάδα και κυρίως των κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων των συγκεκριμένων περιοχών.

Αυτές οι περιοχές βρίσκονται στη Βορειοδυτική Ελλάδα, νότια της «Μακεδονίας» και νοτιοανατολικά της Αλβανίας μέχρι τον κόλπο της Άρτας και αποτελείται από τις περιοχές Τσαμουριά, Φλώρινα, κ.λπ.».

enimerwsi24

Μπροστά με 4,8% και 5,1% η Ν.Δ. σε δημοσκοπήσεις

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh5Yq86_C5UREkmul1Xh1ao8LdV0wOWlPctjbUsgNvTMDhiGTlbCkERjIjM7tMtVw9LG7XhCjaT38MnYrvTIKeUWo7SqH9zwIg0Gxb-9D19Sju5R134lf4OpfsSBl128q7UWMXsTxm6f1w/s400/%CE%93%CE%9A%CE%91%CE%9B%CE%9F%CE%A0.jpgΠροβάδισμα 4,8% έχει η ΝΔ έναντι του ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με δημοσκόπηση της ALCO για λογαριασμό της εφημερίδας «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ».

Το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει 17,4% του δείγματος, η ΝΔ 22,2%, το ΚΚΕ 7,1%, ο ΛΑΟΣ 5,6%, ο ΣΥΡΙΖΑ 4%, η ΔΗΣΥ 2,2%, η ΔΗΜΑΡ 2,4%, οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ -ΠΡΑΣΙΝΟΙ 3,4%, το Άρμα Πολιτών 1,4%, άλλο κόμμα 3,4% ενώ η αδιευκρίνιστη ψήφος ανέρχεται στο 30,9%.

Με αναγωγή επί των εγκύρων η διαφορά ΝΔ-ΠΑΣΟΚ προσεγγίζει το 6,4%.

Το 55% διαφωνεί με το σχηματισμό κυβέρνησης συνεργασίας πριν από τις εκλογές ενώ το 67% τάσσεται κατά των πρόωρων εκλογών. Το 76% δηλώνει ότι δεν έχει χρήματα να πληρώσει τους φόρους και τις έκτακτες εισφορές.

Οι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι αναμένουν από τον πρωθυπουργό να εξαγγείλει στη ΔΕΘ μείωση της φορολογίας (78%), δέσμευση ότι δεν επιβληθούν νέα φορολογικά μέτρα (66%), αλλαγή του εκλογικού νόμου και μείωση του αριθμού των βουλευτών (48%), άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων (30%), κατάργηση και συγχώνευση των οργανισμών του Δημοσίου (27%) και επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων (26%).-

Προβάδισμα 5,1% στη ΝΔ δίνει δημοσκόπηση της MRB για λογαριασμό της Real news.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης , η ΝΔ συγκεντρώνει 23,7%, το ΠΑΣΟΚ 18,6%, το ΚΚΕ 8,1%, το ΛΑΟΣ 5,5%, ο ΣΥΡΙΖΑ 5,1%, οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ -ΠΡΑΣΙΝΟΙ 3,1% , η ΔΗΜΑΡ 2,7%, η ΔΗΣΥ 2,3%, το Άρμα Πολιτών 1,3%, άλλο κόμμα 4,7% και η αδιευκρίνιστη ψήφος φθάνει το 25,9%. Στην παράσταση νίκης η ΝΔ προηγείται με 11,9%.

Αξιοσημείωτο ωστόσο είναι ότι οι ερωτηθέντες απαντώντας σε σχετικό ερώτημα συμφωνούν με συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ -ΝΔ είτε πριν από τις εκλογές (52,1%) είτε μετά από εκλογές αν δεν υπάρξει αυτοδυναμία (56,4%).

Καρφιά Προβόπουλου εναντίον ΠΑΣΟΚ: "Η ύφεση θα ήταν ηπιότερη αν είχαν προχωρήσει οι μεταρρυθμίσεις"

"Αν οι μεταρρυθμίσεις είχαν προχωρήσει με ταχύτερο ρυθμό, τότε η ύφεση θα μπορούσε να είναι ηπιότερη αυτή τη στιγμή", εκτιμά σε συνέντευξή του στην "Καθημερινή της Κυριακής" ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιώργος Προβόπουλος.

Ο κ. Προβόπουλος στέκεται ακόμη στη μείωση των δημοσιονομικών ελλειμμάτων και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, τονίζοντας ότι σε αυτά τα θέματα πρέπει να επικεντρωθεί η προσπάθεια με "μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, τόλμη και διαχειριστική αποτελεσματικότητα".

Αναφερόμενος στη συγχώνευση ALPHA-EUROBANK, σημειώνει πως "τον δρόμο που άνοιξε ο γάμος των δυο μεγάλων τραπεζών θα τον ακολουθήσουν και άλλοι", ενώ υποστηρίζει ότι μετά την απομείωση στα χαρτοφυλάκια ομολόγων των τραπεζών και την ολοκλήρωση της διαγνωστικής μελέτης από τη "Blackrock" "ορισμένες τράπεζες θα χρειαστεί να ενισχύσουν την κεφαλαιακή τους επάρκεια, ώστε με απολύτως διαφανείς ισολογισμούς να διασφαλίσουν τη διεθνή εμπιστοσύνη και την πρόσβαση στις διεθνείς αγορές". Μόνον έτσι, εκτιμά ο κ. Προβόπουλος, θα μπορέσουν να παίξουν το ρόλο τους για τη χρηματοδότηση της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.

Χαρακτηρίζει, επίσης, υπερβολικές τις εκτιμήσεις περί κρατικοποίησης των τραπεζών και θεωρεί ότι οι διοικήσεις θα βρουν τις ενδεδειγμένες λύσεις μέσα από την αγορά. Παράλληλα, δηλώνει πως είναι ενθαρρυντική η άνοδος των ιδιωτικών καταθέσεων από τα τέλη Ιουλίου, υπενθυμίζοντας ότι η ΤτΕ είναι έτοιμη να παράσχει περαιτέρω ρευστότητα εάν χρειαστεί και διαβεβαιώνει ότι "η διαγνωστική μελέτη δεν απειλεί κανέναν".

Γ. Μιχελάκης: Σε άλλο πλανήτη ζει ο Παπανδρέου

http://estb.msn.com/i/57/70AEDB05ECB3EE5943B983F16B1E4.jpg«Ο κ. Παπανδρέου, σε μια ανιαρή πραγματεία, που διάβασε σήμερα, μπροστά σε ένα παγωμένο ακροατήριο, λησμόνησε πως κυβερνά, εδώ και 2 χρόνια, την Ελλάδα.

Μίλησε για το διεθνή σοσιαλισμό, αλλά δεν είπε τίποτα για τη βαρβαρότητα της πολιτικής του.

Αναγνώρισε το οικονομικό αδιέξοδο, αλλά δεν είπε τίποτα για τη δική του πολιτική, που διέλυσε την Οικονομία και την Κοινωνία.

Ανέπτυξε στόχους που πρέπει να έχουν η Ευρώπη και ο Κόσμος, αλλά δεν είπε τίποτα για την κυβέρνησή του, που έπεσε έξω σε όλους τους στόχους της για την Ελλάδα.

Σε τόσο κρίσιμες ώρες, ο κ. Παπανδρέου, δυστυχώς, ζει σε άλλη πλανητική διάσταση, χωρίς να έχει καμία σχέση με την ελληνική πραγματικότητα».

Σύμφωνα με έγγραφο «Ο Δ.Χριστόφιας είχε ενημερωθεί για την επικινδυνότητα των εκρηκτικών στο Μαρί»

Έγγραφο, το οποίο φέρει τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια, να είχε ενημερωθεί δέκα μήνες πριν από την έκρηξη στη ναυτική βάση στην Κύπρο για την επικινδυνότητα των εκρηκτικών, δημοσιεύει η εφημερίδα «Φιλελεύθερος». Το έγγραφο «καταρρίπτει δύο ψεύδη» απαντά η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, το έγγραφο είχε ως παραλήπτη τον κ. Χριστόφια και στόχος ήταν η ενημέρωση του προέδρου για σύσκεψη του συνταγματάρχη Ανδρέα Σταύρου με τον υπολοχαγό Ανδρέα Γενάρη του επιτελείου του υπουργού Άμυνας.

Όπως αναφέρει ο κ. Παντελίδης προς τον Κύπριο πρόεδρο, η σύσκεψη έγινε για να συζητηθεί η δυνατότητα καταστροφής της πυρίτιδας και των εκρηκτικών και οι δύο επιτελείς τοποθετήθηκαν υπέρ της καταστροφής, λόγω των κινδύνων που υπάρχουν «με τις ψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται μέσα στα εμποροκιβώτια το καλοκαίρι» και όπως σημειώνει «η Εθνική Φρουρά είναι σε θέση, από τεχνικής άποψης, να διεκπεραιώσει το έργο της καταστροφής».

Απαντώντας στο δημοσίευμα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφανος Στεφάνου δήλωσε ότι το έγγραφο καταρρίπτει στην πραγματικότητα δυο ψεύδη.

«Το πρώτο ψεύδος», είπε ο εκπρόσωπος, «είναι η εντύπωση που προσπαθούν επίμονα να καλλιεργήσουν ορισμένοι ότι το φορτίο κρατήθηκε στην Κύπρο για να σταλεί μετέπειτα στη Συρία».

«Το έγγραφο τεκμηριώνει ότι η κυβέρνηση εργαζόταν προς την κατεύθυνση να πεισθεί η Συρία και το Ιράν για την καταστροφή του φορτίου» πρόσθεσε ο κ. Στεφάνου.

«Το δεύτερο ψεύδος», σύμφωνα με τον εκπρόσωπος, «αφορά στην προσπάθεια να παρουσιαστεί η μη καταστροφή του φορτίου ως απόφαση του προέδρου Χριστόφια».

Η σύσκεψη στην οποία αναφέρεται το έγγραφο, τόνισε ο κ. Στεφάνου, συγκλήθηκε από τον Λεωνίδα Παντελίδη, διευθυντή του διπλωματικού γραφείου του προέδρου Χριστόφια και είχε αντικείμενο την προώθηση καταστροφής του φορτίου και όχι για λόγους ασφαλείας.

Σχολιάζοντας τις αναφορές που υπάρχουν στο έγγραφο, ο Στέφανος Στεφάνου είπε ότι αποδεικνύουν τη μη ύπαρξη ορθής εκτίμησης για την επικινδυνότητα του φορτίου από τους καθ' ύλην αρμόδιους, γιατί στο έγγραφο «γίνεται μια γενικόλογη, αν όχι αόριστη αναφορά περί κάποιων κινδύνων».

Επιμένοντας ότι αυτή είναι όλη η αλήθεια, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι αυτή διαστρεβλώνεται βάναυσα από ορισμένους, προκειμένου να προκαταλάβουν τα αποτελέσματα της ερευνητικής διαδικασίας.

«Αυτό δεν είναι ΠΑΣΟΚ»

http://www.real.gr/Files/Articles/Photo/90102.jpg«Αυτό δεν είναι ΠΑΣΟΚ». Πρόκειται για το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της χειμαρρώδους ομιλίας του ο Γιώργος Παναγιωτακόπουλος στην Εθνική Συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ. Πραγματοποιώντας πρωτοφανή επίθεση στους κυβερνώντες, απευθύνθηκε στα στελέχη του Κινήματος, ζητώντας την άμεση ανασύστασή του, όσο ακόμα υπάρχει ελπίδα…

«Σήμερα 3 του Σεπτέμβρη αναρωτιέμαι αν είμαστε εδώ για να τιμήσουμε τα 37 χρόνια από την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ ή να συνυπογράψουμε τον πολιτικό του θάνατο», είπε ο επικεφαλής της Αριστερής Πρωτοβουλίας, που κατέθεσε μεταξύ άλλων κείμενο – παρέμβαση στην Εθνική Συνδιάσκεψη του κόμματος. Καταγγέλλοντας την μετάλλαξη του Κινήματος σε έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό χωρίς αρχές και οράματα, με μόνο συνδετικό κρίκο τη διαχείριση της εξουσίας, αναρωτήθηκε «αν είμαστε εδώ για να χειροκροτήσουμε και να στηρίξουμε κυβερνητικές επιλογές για τις οποίες δεν ρωτηθήκαμε, ποτέ δεν συμφωνήσαμε και που ταυτόχρονα αποτελούν βίαια παραβίαση των όσων συμφωνήσαμε στο τελευταίο μας συνέδριο».

Επιτιθέμενος στην ηγετική ομάδα της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ, ο πρώην συγκεντρωσιάρχης του Ανδρέα Παπανδρέου, της καταλόγισε μετατροπή του κινήματος, σε κόμμα εξυπηρέτησης των ολίγων, των πλουσίων, των ισχυρών, των τραπεζιτών και των αγορών…

«Το ΠΑΣΟΚ καταρρέει», είπε, «μετατρέπεται σε κάτι άλλο», «βαδίζει με γρήγορα βήματα στον πολιτικό του θάνατο και σε μία μη αναστρέψιμη κατάσταση για την οποία υπεύθυνοι είναι όλοι όσοι υπνωτισμένοι από την εξουσία, αρνούνται να δούνε τα αυτονόητα της πολιτικής», συνέχισε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το σημερινό ΠΑΣΟΚ δεν έχει καμία σχέση με εκείνο των κοινωνικών αγώνων, των λαϊκών κατακτήσεων και των δημοκρατικών οραμάτων.

Παράλληλα καταφέρθηκε κατά της κυβέρνησης, οι «νεοφιλελεύθερες πολιτικές» της οποίας ουδεμία σχέση έχουν με τις προεκλογικές εξαγγελίες του ΠΑΣΟΚ και τις αρχές της 3ης Σεπτέμβρη. «Τι είμαστε συντρόφισσες και σύντροφοι; Είμαστε Σοσιαλιστές; Είμαστε Σοσιαλδημοκράτες; Είμαστε Νεοφιλελεύθεροι; Είμαστε Αριστεροί;», αναρωτήθηκε, «ή απλά είμαστε διαχειριστές μιας εξουσίας που παράγει αποτελέσματα ενάντια στον λαό και την ίδια την κοινωνία;». Τονίζοντας πως στο ερώτημα ‘σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα’, η απάντηση που δόθηκε ήταν ‘ακραία κοινωνική βαρβαρότητα’, υποστήριξε πως στη δυσκολότερη συγκυρία της χώρας «αποδειχθήκαμε λίγοι, μικροί και φοβάμαι και επικίνδυνοι».

Ασκώντας σκληρή κριτική σε μία σειρά κυβερνητικών δράσεων, από τις ρυθμίσεις για τις τράπεζες, ως την απασχόληση και την Παιδεία, ο κ. Παναγιωτακόπουλος έκανε λόγο για εγκατάσταση ενός νέου είδους κατοχής, που ξεπουλά τα πάντα. «Τι εκφράζουμε ιδεολογικά; Απολύτως τίποτα», είπε, μιλώντας για διακήρυξη της 3ης Σεπτέμβρη που αποτελεί ανάμνηση και για αποφάσεις των Συνεδρίων που συνιστούν κουρελόχαρτα, για «ΠΑΣΟΚ της δουλικής υποταγής και της υποθήκευσης της χώρας». Ως εκ τούτου, ζήτησε τη σύγκληση Συνεδρίου που θα ανοίξει όλα τα θέματα και θα δώσει απαντήσεις σε ζητήματα προοπτικής, στρατηγικής και ιδεολογικού προσδιορισμού, εκλέγοντας νέα όργανα, καθώς η θητεία των προηγούμενων έχει λήξει.

Μαριτίνα Ζαφειριάδου
real.gr

Σαμαράς στον ΕΤ: Ο λαός δε θέλει μία κυβέρνηση «κουρελού»

http://www.skai.gr/files/temp/F3DFECCD7774DD63CF14A7DF67A9BACA.jpgΑναπόφευκτες θεωρεί ο πρόεδρος της ΝΔ της εκλογές, θεωρώντας ότι έχει χαθεί ο έλεγχος στα ελλείμματα και το χρέος, ενώ η πολιτική της κυβέρνησης έχει αποτύχει. Σε συνέντευξή του στον «Τύπο της Κυριακής» ο Αντώνης Σαμαράς εκτιμά ότι η αποτυχία της πολιτικής θα θέσει εκ των πραγμάτων θέμα για αλλαγή πολιτικής και «αυτό θα γίνει με επαναδιαπραγμάτευση».

Ταυτόχρονα, απορρίπτει κατηγορηματικά το σενάριο συγκυβέρνησης και προσθέτει: «δική μας επιλογή είναι να ζητήσουμε από το λαό ισχυρή εντολή για καθαρές λύσεις . Ο λαός δεν θέλει μια κυβέρνηση κουρελού, όπου όλοι τσακώνονται για μια «θεσούλα». Τέτοιοι «ζεστο-θεσούληδες» υπήρξαν πάντα μόνιμοι εχθροί του Έθνους μας».

Αναφερόμενος στη «διακοπή» των διαπραγματεύσεων με την τρόικα κατηγορεί την κυβέρνηση για επικοινωνιακά τεχνάσματα σημειώνοντας πως «έκαναν ολόκληρη συνέντευξη τύπου για να διαψεύσουν αυτό που οι ίδιοι διέδιδαν» ενώ προέβλεψε πως «σύντομα θα βάλουν και πάλι διλήμματα στο λαό επενδύοντας στο φόβο. Ότι δηλαδή κινδυνεύει η επόμενη δόση κλπ. Το γνωστό κακοπαιγμένο έργο».

Τέλος, ο πρόεδρος της ΝΔ αποφεύγει να σχολιάσει τις εξελίξεις στη δικαστική έρευνα για τις υποκλοπές, αλλά τονίζει ότι στα πολύ θετικά της κυβέρνησης Καραμανλή συγκαταλέγονται η πολιτική των αγωγών, η στάση της Ελλάδας στο Βουκουρέστι και η στάση στο σχέδιο Ανάν.

Απόψεις ΟΝΝΕΔ και ΔΑΠ μετά την ψήφιση του ν. για την ανώτατη παιδεία

Δύο ενδιαφέρουσες απόψεις μπορείτε να διαβάσετε εδώ:
Ανοιχτή επιστολή στα μέλη της ΔΑΠ

Όχι στις Καταλήψεις- Νέα Στρατηγική

Πίσω από τις λέξεις

Κεραυνός εν αιθρία φάνηκε ότι έπεσε με την εξέλιξη στις συνομιλίες μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας. Ομως τίποτα δεν έγινε ξαφνικά, τίποτα δεν ήταν τυχαίο. Το «σκηνικό» της κρίσης είχε στηθεί εδώ και μέρες. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών, την περασμένη

Τετάρτη, είχε δηλώσει ότι «οι επόμενες εβδομάδες μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου είναι κρισιμότατες εθνικά» και μάλλον δεν ήταν τυχαία η τετ α τετ συνάντησή του με τον πρόεδρο της Ν.Δ. Εκτός αν πιστεύει κανείς ότι συζήτησαν για το φορολογικό νομοσχέδιο. Αρα, η εμπλοκή μάλλον ήταν γνωστή και ερχόταν.

Οι δύο πλευρές, κυβέρνηση - τρόικα, προσπαθώντας να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις, κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος. «Δεν υπάρχει διακοπή, υπάρχει αναβολή για να αποσαφηνιστούν τεχνικές λεπτομέρειες». Ομως οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά.

Στη συνέντευξή του, ο κ. Βενιζέλος, για πρώτη φορά, παραδέχθηκε ότι η ύφεση θα κινηθεί στο 5%, από 3,5% που έλεγε τον Ιούλιο, ενώ για πρώτη φορά άνοιξε τη «δεξαμενή» της εργασιακής εφεδρείας περιλαμβάνοντας και το στενό δημόσιο τομέα. Εκεί λοιπόν είναι το «κλειδί» της κρίσης. Οχι νέα φοροεισπρακτικά μέτρα, αλλά ο περιορισμός του σπάταλου δημόσιου τομέα.

Επί δύο χρόνια, η κυβέρνηση «υπόσχεται» στην τρόικα ότι θα υλοποιήσει τις δεσμεύσεις και θα εφαρμόσει τα ψηφισθέντα. Μέχρι σήμερα, όμως, οι δανειστές μας διαπιστώνουν ότι βρισκόμαστε κάπου κοντά στην αρχή. Την ώρα, μάλιστα, που η Πορτογαλία εφαρμόζει κατά γράμμα το πρόγραμμά της και η Ιρλανδία έχει ξεπεράσει τους στόχους που της έχουν τεθεί. Η Ελλάδα, όμως, μένει και πάλι μετεξεταστέα. Ακόμη και αν για μια ακόμη φορά πείσουμε τους δανειστές μας και δοθεί λύση -φυσικά πολιτική- για την εκταμίευση της έκτης δόσης, δεν πρέπει ξεκινήσουμε κάποια ουσιαστική αλλαγή;

«Η Ελλάδα έχει έλλειμμα ανταγωνιστικότητας και γι' αυτό θα προωθηθούν οι μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές», παραδέχθηκε ο κ. Βενιζέλος, μια διαπίστωση που έχει ακουστεί πολλές φορές από επίσημα χείλη. Εκτός εάν η κυβέρνηση «χρησιμοποιεί» πλέον τις καθυστερήσεις ως «όπλο» κατά των δανειστών μας, ώστε να πιέσει για άμεση υλοποίηση των αποφάσεων της Συνόδου Κορυφής της 21ης Ιουλίου. Οι καλόπιστοι το δέχονται και ίσως το εύχονται, όμως πάντα υπάρχουν και οι «κακόπιστοι», που υποστηρίζουν ότι τα δύσκολα έπονται μετά τη ΔΕΘ.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΡΟΣ - gkouros@naftemporiki.gr

Wikileaks: Mέχρι και τον Γράψα πίεζαν για να κόψει ο Καραμανλής τις "μπίζνες" με τη Ρωσία

http://wikileaks.org/static/gfx/WL_Hour_Glass_small.pngO Σπέκχαρντ ενημερώνει την Ουάσιγκτον ενόψει της επίσκεψης του Αρχηγού των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων Στρατηγού Γράψα στις 15 Σεπτεμβρίου του 2008, και λέει:

Την ίδια στιγμή (που η Ρωσία έχει εισβάλει στη Γεωργία και η Ελλάδα τάσσεται υπέρ της εδαφικής ακεραιότητας της Γεωργίας) η Ελλάδα συνεχίζει κανονικά...

τις μπίζνες με τη Ρωσία, με συναντήσεις με ρώσους αξιωματούχους της αμυντικής βιομηχανίας και με την έγκριση απ' τη Βουλή της συμφωνίας για τον αγωγό Southstream. Η Πρεσβεία έχει πιέσει σκληρά να ακυρωθούν ή να αναβληθούν αυτές οι "άρρωστες" κινήσεις. Η επίσκεψη του Γράψα, προσφέρει άλλη μία ευκαιρία να περάσουμε το μήνυμα στον Καραμανλή ότι χρειάζεται να υποστηρίξει πιο ενεργά την Γεωργία και να αποφύγει τις μπίζνες με την Ρωσία

http://wikileaks.org/cable/2008/09/08ATHENS1294.html
SubjectScenesetter For General Grapsas' Visit To D.c. September 15-19
OriginEmbassy Athens (Greece)
Cable timeThu, 11 Sep 2008 14:27 UTC
ClassificationSECRET
Source

At the same time, Greece has pursued "business as usual" with Russia, with meetings with Russian defense industry officials and Parliamentary ratification in September of the Southstream gas pipeline agreement. The Embassy has pushed the GoG hard to cancel or delay these ill-advised moves. Grapsas' visit will provide another opportunity to pass the message to the Karamanlis government that they need to actively support Georgia and avoid business as usual with Russia.

Δανέζικο F-16s σε αποστολή πάνω απ' τη Λιβύη

Η RDAF έδωσε στη δημοσιότητα το παρακάτω βίντεο από ένα δανέζικο F-16s κατά την αεκτέλεση πτήσης πάνω απ' τη Λιβύη για την επιχείρηση Unified Protector. Οι Δανοί ήταν απ΄τους πιο ενεργούς πιλότους μιας και τους περασμένους 6 μήνες πέταξαν 520 αποστολές (οι 518 ήταν αέρος-εδάφους) ξεκινώντας απ' την βάση της Sigonella στη Σικελία και εκτόξευσαν 826 PGMs (precision-guided munition/έξυπνες βόμβες ακριβείας).

Το βίντεο της RDAF δείχνει και τη λειτουργία του JHMCS (joint helmet-mounted cueing system), του κράνους του πιλότου που του δίνει τη δυνατότητα να ελέγχει και να κατευθύνει με το κεφάλι του τα στοχευτικά συστήματα του αεροπλάνου και τους αισθητήρες:



Στο παρακάτω βίντεο, από πραγματική αναχαίτιση ρώσικου βομβαρδιστικού TU-95 "Bear" από ολλανδικό F-16, φαίνεται ακόμα καλύτερα η λειτουργία του κράνους JHMCS που εκτός από το "δόξα πατρί" προβάλει και διάφορα στοιχεία της πτήσης ώστε ο πιλότος να μπορεί να τα διαβάζει ανεξάρτητα του που κοιτάζει.



http://cencio4.wordpress.com/2011/09/03/rdaf-over-libya/

ΓΑΠ: Απευθύνεται σε ηλίθιους (εθνική συνδιάσκεψη ΠΑΣΟΚ) οπότε λογικό να λέει παπαριές

Τη ΝΔ κατηγόρησε ο ΓΑΠ ότι φταίει για το αδιέξοδο που δημιούργησε με τά από δύο χρόνια διακυβέρνησης της χώρας. Ενώ όσο ήταν στην αντιπολίτευση, μαζί με το Κρόγια, μας λέγανε ότι η ΝΔ σε 5,5 χρόνια αύξησε 100 δις το δημόσιο χρέος... σήμερα μας είπε ότι το διπλασίασε δηλ. από δήθεν 150 το πήγε στα 300 που το παρέλαβε αυτός...

Φυσικά αυξάνει σαν ακορντεόν το χρέος της ΝΔ (που έχουμε πει πολλές φορές ότι τα 80 δις ήταν για τόκους ΠΑΣΟΚ και όπλα που αγόρασαν) για να κρύψει τη δικιά του γύμνια και ότι ο ίδιος

αύξησε το δημόσιο χρέος κατά 65 δις μόνο μέσα σε 21 μήνες...
φανταστείτε να κυβερνάει και άλλα δύο χρόνια...

Wikileaks: Καμάρωνε η πρεσβεία για την "American mother"

http://wikileaks.org/static/gfx/WL_Hour_Glass_small.pngΕνημέρωση Σπέκχαρντ προς Ναύαρχο Σταυρίδη, Διοικητή του ΝΑΤΟ, πριν την επίσκεψη του τελευταίου στην Αθήνα, μερικές μέρες πριν τις εκλογές του Οκτωβρίου του 2009


SubjectYour Visit To Athens
OriginEmbassy Athens (Greece)
Cable timeWed, 23 Sep 2009 14:08 UTC
ClassificationSECRET
Sourcehttp://wikileaks.org/cable/2009/09/09ATHENS1497.html

... All polling expects the current opposition PASOK party to carry the day, led by longtime politician and head of the Socialist International, George Papandreou. Though his party has in the past been more anti-American in its rhetoric than Karamanlis' New Democracy party, both leaders are mainstream in their approach to bilateral relations. Papandreou has an American mother, has lived and studied in the U.S., and having been Foreign Minister under a previous PASOK administration, developed a good reputation at NATO and in the international community as a thoughtful and constructive interlocutor...

... Although the potential new-PM Papandreou is proud of his record of cooperation with Turkey during his tenure as Foreign Minister (1999-2004), in recent interviews he has warned that Turkey's EU aspirations could be "up in the air"

Όψιμοι “Καραμανλικοί”

Εσχάτως μας προέκυψαν πολλοί όψιμοι Καραμανλικοί. Οι περισσότεροι μάλιστα, κατά μία περίεργη σύμπτωση (ή μήπως δεν είναι;), είχαν πρωταγωνιστήσει στην πτώση του. Τον είχαν πολεμήσει αλύπητα. Τον είχαν λοιδορήσει, τον είχαν συκοφαντήσει. Του φόρτωσαν όλες τις ευθύνες για όσα στραβά βρήκαν τη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες. Τον ειρωνεύονταν, έως πρόσφατα, για την παρατεταμένη σιωπή του, μετά τις εκλογές του 2009.

Αίφνης είδαν το ….φώς της αληθείας και αρχίζουν να ανακαλύπτουν και θετικά, τόσο στον ίδιο τον Καραμανλή, όσο και στα πεπραγμένα της κυβέρνησής του.

Προφανώς και δεν το κάνουν από ανιδιοτέλεια!

Να αρχίσουμε πρώτα με τον κ. Καρατζαφέρη.

Περιττεύει να υπενθυμίσουμε τι έλεγε ο Πρόεδρος του ΛΑΟΣ για τον Καραμανλή. Είναι πρόσφατα και τα θυμόμαστε όλοι.

Ο κ. Καρατζαφέρης, λοιπόν, αφού ψήφισε το Μνημόνιο, στήριξε για περισσότερο από ένα χρόνο τον κ. Παπανδρέου, αλλά δεν κατάφερε να μπεί στην Κυβέρνηση, τώρα που βλέπει την Ν.Δ. να έρχεται αυτοδύναμη (οπότε πάλι μένει εκτός εξουσίας) άρχισε να ρίχνει γέφυρες προς την πλευρά Καραμανλή. Ο στόχος προφανής. Θέλει να ψαρέψει σε θολά νερά, και παριστάνοντας τον Καραμανλικό, να «τσιμπήσει» μερικά ψηφαλάκια, ελπίζοντας ότι έτσι θα ανακόψει την πορεία του Αντώνη Σαμαρά. Ματαιοπονεί. Θα του υπενθυμίζουμε κάθε μέρα τις ύβρεις του.

Δεύτερον, κάποιοι διαδικτυακοί τόποι, που είχαν σθεναρά υποστηρίξει την κα Μπακογιάννη για την ανάδειξη αρχηγού, καταβάλλουν και αυτοί με τη σειρά τους προσπάθειες επαναφοράς του πρώην πρωθυπουργού. Τι κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια!

Τρίτον, τα λεγόμενα μεγάλα ΜΜΕ, προσφέρουν απλόχερα βήμα σε κάποια από τα «ορφανά του Καραμανλή» τα οποία αυτόκλητα εμφανίζονται ως «εκφραστές των απόψεων του πρώην Πρωθυπουργού». Κατ’ αρχήν προσφέρουν κακές υπηρεσίες. Όχι μόνον δεν υπερασπίζονται τον Καραμανλή, αλλά μας υπενθυμίζουν τα λάθη που έκανε όταν τους επέλεξε ως συνεργάτες του. Γιατί εφόσον τον εξέθεσαν τότε με την ανεπάρκειά τους, είναι δυνατόν να τον υπερασπίζονται σήμερα αποτελεσματικά; Γνωστό σε ποιούς αναφέρομαι. Κατανοώ την επιθυμία τους να εκλεγούν βουλευτές, αλλά είναι εντιμότερο να ζητήσουν την ψήφο του εκλογικού σώματος (αν το κάνουν τελικά) ως αυτόφωτες προσωπικότητες, παρά επιχειρώντας να κλέψουν από την «καραμανλική προίκα» της Ν.Δ.

Προσωπικά πιστεύω ότι ο Καραμανλής δεν έχει ανάγκη ούτε τους πρώην υβριστές τους (που ανακάμπτουν ως νέοι κόλακες), ούτε τους αποτυχημένους πρώην υπουργούς του. Αρκετή ζημιά του προκάλεσαν. Μπορεί καλύτερα από τον καθένα να υπερασπιστεί και το εαυτό του και το έργο του και την υστεροφημία του. Δεν χρειάζεται εξαπτέρυγα.

Θεωρώ, όμως, ύποπτη τη συγκυρία που αναμοχλεύονται όλα αυτά τα θέματα. Προφανώς, κάποιοι θέλουν να τροφοδοτήσουν και πάλι την εσωστρέφεια. Να χωρίσουν και πάλι τη Ν.Δ. στα δύο. Ο στόχος είναι ένας: να ανακοπεί η πορεία του Αντώνη Σαμαρά προς την εξουσία. Δεν αποκλείεται μάλιστα αυτά τα σενάρια να ενισχύονται και από την κυβερνητική προπαγάνδα η οποία είναι όλως ιδιαιτέρως ικανή στον τομέα αυτό και πάντα βρίσκει πρόθυμους παπαγάλους για να φέρουν σε πέρας την αποστολή.

Έχουν καμιά τύχη; Κατηγορηματικά όχι! Για τους εξής λόγους:

Πρώτον, γιατί το θεωρώ απίθανο να επιτρέψει ο ίδιος ο Καραμανλής να χρησιμοποιηθεί το όνομα του σε εσωκομματικές σκοπιμότητες.

Δεύτερον, γιατί η βάση της Ν.Δ. μετά από πολύ καιρό έχει κοινό σημείο αναφοράς και αυτό είναι ο Πρόεδρος, εκλεγμένος μάλιστα από την ίδια τη βάση. Αποτελεί τον καλύτερο εγγυητή της ενότητας.

Τρίτον, γιατί ο Αντώνης Σαμαράς δεν πρόκειται να ανεχθεί υπονομευτικές συμπεριφορές.

Τέταρτον, γιατί τα προβλήματα της χώρας είναι τόσο σοβαρά, ώστε η εσωστρέφεια να θεωρείται …επικίνδυνη ενασχόληση! Όποιος, δεν το καταλαβαίνει, μάλλον έχει απωλέσει την επαφή με την πραγματικότητα.

Πέμπτον, γιατί, μέχρι στιγμής, η προσπάθεια είναι τόσο χοντροκομμένη που μόνο γέλωτα προκαλεί.

Τα πράγματα μπορεί να γίνουν σοβαρά, μόνο σε μια περίπτωση: αν η Ν.Δ. πέσει στην παγίδα και αντί να ασχολείται με την ανατροπή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αρχίσει να ομφαλοσκοπεί.

Αδέξιος Δεξιός

http://www.antinews.gr/2011/09/03/120232

Λευκωσία: Απαράδεκτες οι απειλές της Τουρκίας για ΑΟΖ

Εντελώς απαράδεκτες χαρακτήρισε η Λευκωσία τις απειλές της Τουρκίας αναφορικά με τις έρευνες της Κυπριακής Δημοκρατίας για υδρογονάνθρακες στην Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη.

Ο διευθυντής του γραφείου του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Χρίστος Χριστοφίδης παρατήρησε ότι οι απειλές της Αγκυρας αποτελούν και πρόκληση τόσο για τα Ηνωμένα Έθνη όσο και για την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Και οι δύο οργανισμοί, τόνισε, πρέπει να τοποθετηθούν με σαφήνεια απέναντι στις τουρκικές απειλές και ξεκαθάρισε πως η Κυπριακή Δημοκρατία δεν θα καταστεί όμηρος των τουρκικών απειλών. Η Τουρκία, επεσήμανε, δεν μπορεί να συνεχίζει της ενταξιακές της διαπραγματεύσεις, την ώρα που συμπεριφέρεται με αυτό τον τρόπο.

Τις νέες απειλές διατύπωσε ο επικεφαλής των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Τουρκίας Εγκεμέν Μπαγίς, ο οποίος υπαινίχθηκε αποστολή του τουρκικού στόλου για προάσπιση των δικαιωμάτων της, όπως ανέφερε, λέγοντας ότι γι' αυτό υπάρχει το ναυτικό και εκπαιδεύονται οι ναύτες του.

Δήμαρχε να σου ζήσει η ΚΟΡΑΚΛΑ!

Χθές το βράδυ, η σύζυγος του Δημήτρη Γαλαμάτη, Αντιγόνη, έφερε στον κόσμο την κόρη τους σε ιδιωτικό μαιευτήριο της Θεσσαλονίκης. Από όλα τα παιδιά του taxalia [και το dexiextrem], σας ευχόμαστε ΝΑ ΣΑΣ ΖΗΣΕΙ ΚΑΙ ΚΑΛΟΤΥΧΗ!
Ότι θα είναι τυχερή δήμαρχε στη ζωή της, φάνηκε από το γεγονός που δεν γεννήθηκε σήμερα στις 3 του Σεπτέμβρη, για να έχει γενέθλια μαζί με το ΠΑΣΟΚ!!!
Ο Δημήτρης Γαλαμάτης έχει και ένα γιο πέντε ετών.

http://taxalia.blogspot.com/2011/09/blog-post_1519.html

ΝΔ: ΠΑΣΟΚ-Χρυσοχοίδης σκότωσαν την εμπιστοσύνη της αγοράς

Ενώ η ύφεση τρέχει με 7%, η κυβέρνηση πανηγυρίζει για τη στήριξη ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων από τον προηγούμενο επενδυτικό νόμο της ΝΔ. Και ενώ σκότωσε την εμπιστοσύνη της αγοράς, προσπαθεί να την αναστήσει με περίσσευμα επικοινωνίας και έλλειμμα ουσίας.

Αυτό που πράγματι συμβαίνει, είναι ότι τόσο φέτος, όσο και τα αμέσως επόμενα χρόνια, θα γίνονται πληρωμές από τον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο. Αντίθετα, η κατάργηση του προηγούμενου νόμου, χωρίς την υιοθέτηση νέου για ένα χρόνο, στέρησε την αγορά για το 2011 από τη δυνατότητα εκταμίευσης πόρων μέσω του νέου νόμου.

Ακόμα περισσότερο τα στοιχεία σε σχέση με την εκδήλωση ενδιαφέροντος στο πλαίσιο του νέου επενδυτικού νόμου είναι απογοητευτικά: Το πρώτο εξάμηνο ισχύος του νέου επενδυτικού νόμου υποβλήθηκαν, σε όλη την Ελλάδα, μόνο 142 επενδυτικά σχέδια, που αντιστοιχούν σε ενισχύσεις της τάξεως των 94 εκατομμυρίων ευρώ για φοροαπαλλαγές και 97 εκατομμυρίων για επιχορηγήσεις. Με δεδομένο ότι το συνολικά διαθέσιμο ποσό ήταν 2,5 δις ευρώ, έστω και σε βάθος χρόνου, ακόμα κι αν εγκριθούν όλες οι αιτήσεις, οι συνολικές ενισχύσεις θα είναι 12 φορές μικρότερες σε σχέση με τις προβλεπόμενες!

Κάθε επένδυση, είτε στο πλαίσιο του νόμου για το fast track, είτε στο πλαίσιο του επενδυτικού νόμου είναι, όχι μόνο καλοδεχούμενη, αλλά και αναγκαία. Αποδεικνύεται, όμως, ότι οι δύο αυτοί νόμοι, που η Νέα Δημοκρατία στήριξε άλλωστε επί της αρχής, δεν αρκούν. Αυτό που χρειάζεται επειγόντως είναι δράσεις που θα αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη για τη χώρα σε όλα τα επίπεδα, αλλά και ένα συνολικό πλέγμα μέτρων που θα προκαλέσουν αυτό που η Νέα Δημοκρατία χαρακτήρισε ως αναπτυξιακό σοκ. Η κατάσταση οδηγείται από το κακό στο χειρότερο και χρειάζεται δράση τώρα!

Η πορεία ενός Τρικαλινού Εβραίου του Ασέρ Μωυσή

[Πρόκειται για τον πατέρα του Ραφαήλ, που όπως είδαμε χθες κάρφωνε τον Καραμανλή στους αμερικάνους]

Μοτό: Αμέσως μετά τη δημιουργία του κράτους του Ισραήλ, ο Ασέρ Μωυσής διορίστηκε πρόξενος και αργότερα διπλωματικός αντιπρόσωπος του νεοσύστατου κράτους στην Αθήνα.

«Ήταν πρεσβευτής και εκπρόσωπος ταυτόχρονα σε δυο χώρες, την Ελλάδα και το Ισραήλ. Πρεσβευτής και εκπρόσωπος ενός ιδεώδους. Του ιδεώδους της φιλίας ανάμεσα στους Έλληνες και τους Εβραίους».

Με αυτό τον τρόπο σκιαγραφεί τον πατέρα του Ασέρ Μωυσή, ο γιος του Ραφαήλ, μιλώντας πρόσφατα σε ημερίδα της Ισραηλιτικής Κοινότητας Τρικάλων. Ενώ αναφορά γίνεται και στον τελευταίο τόμο των «Τρικαλινών».

Ο πατέρας μου…

«Ο πατέρας μου Ασέρ Μωυσής», αναφέρει ο Ραφαήλ Μωυσής, «παντρεύτηκε την Γιαννιωτισσα Εριέτη ή Γέτη Λεβή, και εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη όπου ο ίδιος γεννήθηκε. «Με πατέρα Τρικαλινό και μητέρα Γιαννιώτισσα», συνεχίζει, «ήμουν από μικρός μάρτυρας μιας φιλικής διαφωνίας μεταξύ των γονιών μου για το ποια πόλη είχε τις περισσότερες ομορφιές, τα Τρίκαλα με το ποτάμι και τα γεφύρια της ή τα Γιάννενα με τον Μόλο και τη λίμνη της».

Για όσους τυχόν δεν γνωρίζουν τίποτε για τον Ασέρ Μωυσή, ο Ραφαήλ μεταφράζει σχετικό λήμμα από την Encyclopedia Judaica: «Έλλην δικηγόρος, συγγραφεύς, μεταφραστής και κοινοτικός ηγέτης του Εβραϊσμού. Σε νεαρά ηλικία (1936) εξελέγη πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης. Αφού επέζησε του Ολοκαυτώματος, διαδραμάτισε αποφασιστικό ρόλο στην αναδιοργάνωση των Εβραϊκών Κοινοτήτων της Ελλάδος.

Χάρη στις δικές του κυρίως ενέργειες, νομοθετήθηκαν από την Ελληνική Κυβέρνηση το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο (ΚΙΣ), ο Οργανισμός Περιθάλψεως και Αποκαταστάσεως Ισραηλιτών Ελλάδος (ΟΠΑΙΕ) και δημιουργήθηκαν διάφορες άλλες εβραϊκές οργανώσεις.

Αμέσως μετά τη δημιουργία του Κράτους του Ισραήλ το 1948, διορίστηκε Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του νεοσύστατου κράτους στην Ελλάδα.

Πολυγραφότατος, μετέφρασε στα νέα Ελληνικά διάφορα εβραϊκά θρησκευτικά κείμενα και εργάσθηκε ακούραστα τόσο φυσικά όσο και με την πέννα του για την προώθηση και ενίσχυση των δεσμών μεταξύ Ελλήνων και Εβραίων».

Όπως προκύπτει από το παραπάνω βιογραφικό του, ο Ασέρ Μωυσής έζησε 75 περίπου χρόνια. Η πρώτη παρέμβαση του Ραφαήλ Μωυσή στην ομιλία του στα Τρίκαλα, είναι η θεώρηση της σταδιοδρομίας του πατέρα του σε τρεις διακριτούς εικοσιπενταετείς κύκλους.

Τον πρώτο ονόμασε περίοδο των Τρικάλων. Σε αυτόν περιλαμβάνονται και τα χρόνια των σπουδών του στην Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, αφού και τα χρόνια των σπουδών του διατηρούσε τo σπίτι του στα Τρίκαλα.

Η δεύτερη εικοσιπενταετία είναι η συνταρακτική περίοδος που αρχίζει με την εγκατάσταση του στη Θεσσαλονίκη, την αλματώδη εξέλιξη του σε νομική προσωπικότητα και κορυφαίον κοινοτικό ηγέτη της εκεί ιστορικής Εβραϊκής Κοινότητας, αλλά περιλαμβάνει ακόμη τη δραματική περίοδο του πολέμου, της κατοχής, της απελευθέρωσης και της ανάδειξής του σε οργανωτή του μεταπολεμικού ελληνικού Εβραϊσμού αλλά και Διπλωματικού Αντιπροσώπου του Ισραήλ στην Ελλάδα.

Τέλος, η τρίτη εικοσιπενταετία είναι η περίοδος που τον βρίσκει ώριμο και καταξιωμένο και κατά την οποία αφιερώνεται κυρίως στην παραγωγή του πλουσίου συγγραφικού λογοτεχνικού του έργου.

Ακόμα ο Ραφαήλ Μωυσής αναφέρει πως όταν κατά τη διάρκεια του διωγμού η οικογένεια Μωυσή κρύφτηκε στην Κηφισιά, ο πατέρας του διάλεξε για τον εαυτό του το όνομα ενός παιδικού του φίλου που ζούσε στα Τρίκαλα, του Αλέξανδρου Μάντζαρη, «ώστε να έχει ένα σταθερό σημείο αναφοράς όποτε του ζητούσαν να μιλήσει για «το παρελθόν του».

Επίτευγμα

Προσωπικό επίτευγμα του Ασέρ ήταν η ψήφιση του Νόμου 846/22.1.1946 περί καταργήσεως του κληρονομικού δικαιώματος του Κράτους επί των σχολαζουσών εβραϊκών περιουσιών (κατά το Χρονολόγιο Βερέμη - Κωνσταντοπούλου), μέτρο μοναδικό στην απελευθερωμένη Ευρώπη). Το έργο του ολοκληρώθηκε το 1947 με την ψήφιση του Ν. 228694/6069 περί διορισμού του ΚΙΣ ως διαχειριστή εγκαταλελειμμένων ισραηλιτικών περιουσιών και το 1949 με την ίδρυση του ΟΠΑΙΕ (Οργανισμός Περίθαλψης και Αποκατάστασης Ισραηλιτών Ελλάδος).

Λιγότερο γνωστή αλλά και επίσης σημαντική είναι η προσπάθεια που κατέβαλε για την έκδοση ειδικών νομοθετημάτων, με τα οποία απηλλάγησαν από κατηγορίες και επετράπη η μετανάστευση στην τότε Παλαιστίνη αριθμού νεαρών Εβραίων, οι οποίοι είχαν εμπλακεί στην λάθος μεριά της εμφύλιας διαμάχης.

Επίσης λιγότερο γνωστή είναι η δραστηριότητά του και η στενή παρακολούθηση των εξελίξεων που λάμβαναν χώρα στην Παλαιστίνη κατά τη διάρκεια του αγώνα απελευθέρωσης από την αγγλική κυριαρχία και εγκαθίδρυσης του ελευθέρου εβραϊκού κράτους. Μεγάλα ονόματα εκείνης της προσπάθειας όπως του David Ben Gourion, του Moshe Shertok (αργότερα Sharet), του Jacob Tsernovitch (αργότερα Tsour), της Golda Mayerson (αργότερα Meyir) και του Aba Eban, ονόματα ανθρώπων που αργότερα κατέλαβαν μεγάλες θέσεις στο νεοσύστατο κράτος του Ισραήλ, ήταν σε τακτική επικοινωνία με τον πατέρα μου, ορισμένοι μάλιστα από αυτούς είχαν περάσει και φιλοξενηθεί στο σπίτι μας στο Ψυχικό, επισημαίνει ο Ραφαήλ Μωυσής.

Αμέσως μετά τη δημιουργία του κράτους του Ισραήλ, ο Ασέρ Μωυσής διορίστηκε πρόξενος και αργότερα διπλωματικός αντιπρόσωπος του νεοσύστατου κράτους στην Αθήνα. Κατά τη διάρκεια της θητείας του δεν συνέβησαν ιδιαίτερα σημαντικά γεγονότα στις σχέσεις των δυο χωρών. Η Ελλάδα είχε αναγνωρίσει το Ισραήλ de facto, η δε de jure αναγνώριση ακολούθησε πολλές δεκαετίες αργότερα.

Πίκρα!

Ο Ραφαήλ Μωυσής αναφέρθηκε επίσης σε ένα θέμα που χαρακτήρισε θλιβερό. «Υπάρχει» στο αρχείο μου», είπε, «ένας φάκελος αλληλογραφίας μεταξύ του Υπουργείου Εξωτερικών του Ισραήλ και του πατέρα μου στην οποία ο Ασέρ Μωυσής βρίσκεται αναγκασμένος να απολογείται και να υποστηρίζει την ειλικρίνεια και πληρότητα της εβραϊκής του ταυτότητας και θρησκευτικής συνείδησης. Βρέθηκε σε αυτή τη θέση επειδή μια μερίδα της εβραϊκής κοινότητας της Αθήνας, παρεξήγησε την αρθρογραφία και εργασίες του πατέρα μου σε θέματα εβραϊσμού και χριστιανισμού και ειδικά με την ανθρώπινη προσωπικότητα του Ιησού Χριστού».

«Η βιβλιοθήκη μου», συνέχισε, «η βιβλιοθήκη δηλαδή του πατέρα μου, περιέχει ίσως σαράντα βιβλία γραμμένα από λόγιους Εβραίους και άλλους ιστορικούς, περί του Ιησού Χριστού τον οποίον ο Ασέρ αποκαλούσε «αδελφέ των πατέρων μου». Η βαθιά μελέτη και επιστημονική αντίληψη πάνω στο θέμα αυτό, τον έφερε κοντά σε πολλούς ορθόδοξους ιερείς μεταξύ των οποίων τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Βενέδικτο, τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Δαμασκηνό και άλλους. Όπως ήδη αναφέρθηκε, οι σχέσεις αυτές, απέβησαν και προς όφελος του εβραϊκού συνόλου σε δύσκολες στιγμές.

«Τελικά, αρμόδιοι του Ισραηλινού Υπουργείου Εξωτερικών, μελέτησαν και κατάλαβαν το θέμα, και ο φάκελος καταλήγει με πλήρη δικαίωση και αποκατάσταση του πατέρα μου. Του άφησε όμως και πολλή πικρία!»

Σε μια εκδήλωση που έγινε στην Πρεσβεία του Ισραήλ στην Αθήνα το καλοκαίρι του 1988, σαράντα χρόνια δηλαδή μετά την ίδρυση του Ισραήλ, σε μια τελετή για να αποκαλυφθούν οι φωτογραφίες όλων όσων είχαν υπηρετήσει το πόστο του Πρεσβευτή στην Αθήνα ο Ραφαήλ Μωυσής μίλησε για πρώτη φορά για τον πατέρα του σε μια δημόσια εκδήλωση.

Με τα λόγια που τελείωσε τότε μπροστά σε Έλληνες και ξένους επισήμους ολοκλήρωσε την ομιλία του στην πατρίδα του Ασέρ, τα Τρίκαλα:

«Ας είναι λοιπόν γνωστό, ότι ανάμεσα στις προσωπικότητες που οι φωτογραφίες τους κοσμούν τους τοίχους της Πρεσβείας του Ισραήλ, πρόσωπα που όλα τίμησαν τη θέση τους και εκτέλεσαν σωστά την αποστολή τους, ο ένας, ο πρώτος στη σειρά, δεν ήταν στην πραγματικότητα ο εκπρόσωπος μιας χώρας στην άλλη, παρόλο ότι υπηρέτησε το Ισραήλ με πίστη και αφοσίωση, Ο Ασέρ Μωυσής ήταν στην αλήθεια πρεσβευτής και εκπρόσωπος ταυτόχρονα σε δύο χώρες, την Ελλάδα και το Ισραήλ. Πρεσβευτής και εκπρόσωπος ενός ιδεώδους. Του ιδεώδους της φιλίας ανάμεσα στους Έλληνες και τους Εβραίους».

Η ΕΡΕΥΝΑ 6.2.2011

Του Αποστόλη Ζώη

http://www.e-erevna.gr/portal/story.aspx?ID=104035

www.cohen.gr/newsite/index.php?option...

Επερώτηση Βόμβα Αυστριακού ευρωβουλευτή Andreas Mölzer:"Κερδοσκοπία του έλληνα πρωθυπουργού σε βάρος της χώρας του"


Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου , ο Αυστριακός ευρωβουλευτής Andreas Mölzer, έκανε την εξής γραπτή ερώτηση :

Κοινοβουλευτικές ερωτήσεις
27 Ιουνίου 2011
E-006139/2011
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης
προς την Επιτροπή
Άρθρο 117 του Κανονισμού
Andreas Mölzer (NI)

Θέμα: Κερδοσκοπία του έλληνα πρωθυπουργού σε βάρος της χώρας του
Ο πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου κατηγορήθηκε στο ελληνικό κοινοβούλιο ότι απέκτησε μια περιουσία εκμεταλλευόμενος εμπιστευτικές πληροφορίες για την ελληνική δυσχερή θέση. Κατά το έτος 2009, η συντηρητική κυβέρνηση αγόρασε τις συμβάσεις ανταλλαγής κινδύνου αθέτησης (Credit Default Swaps) στην αξία του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, οι οποίες πωλήθηκαν τον Οκτώβριο του ίδιου έτους στον Παπανδρέου με κέρδος σχεδόν 30 εκατομμυρίων ευρώ, επομένως σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία το πρόβλημα στη χρηματοπιστωτική αγορά δεν ήταν γνωστό, ενώ στα παρασκήνια ήδη γίνονταν διαπραγματεύσεις με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) για πακέτο ενίσχυσης. Η πώληση των συμβάσεων ανταλλαγής κινδύνου αθέτησης, μέσω της οποίας η ελληνική χρεοκοπία μπορεί να μετατραπεί σε κερδοφόρα επιχείρηση, πραγματοποιήθηκε στην καλύτερη στιγμή για τον αγοραστή και στη χειρότερη για τον πωλητή. Λόγω των πακέτων στήριξης, αυτές οι συμβάσεις ανταλλαγής κινδύνου αθέτησης θα αποκτούσαν στο μεταξύ αξία 22 δισεκατομμυρίων ευρώ. Επομένως, ο Παπανδρέου επωφελείται όσο η Ελλάδα δεν εξυγιαίνεται.
1. Γνωρίζει η Επιτροπή της ΕΕ τις εν λόγω κατηγορίες;
2. Πώς αντέδρασε ή θα αντιδράσει η Επιτροπή απέναντι σε αυτές τις κατηγορίες;
3. Εάν δεν έχει αντιδράσει, ποιες αντιδράσεις προβλέπονται;
4. Πώς θα αποτραπούν μιμητές σε άλλες χώρες, οι οποίοι από τη θέση ισχύος τους επηρεάζουν σημαντικά τη διαχείριση των χρεών;
Πρωτότυπη γλώσσα της ερώτησης: DE
Κοινοβουλευτικές ερωτήσεις