21 Σεπτεμβρίου 2011

Τι γύρευε ο Γ. Ζορμπάς στο γραφείο του Καρχιμάκη

Τι γύρευε ο Γ. Ζορμπάς στο γραφείο του ΚαρχιμάκηΣτα γραφεία του ΠΑΣΟΚ εμφανίστηκε χθες το μεσημέρι ο επίτιμος αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γιώργος Ζορμπάς και οι πληροφορίες λένε ότι πέρασε την πόρτα του γραφείου 409, όπου κατοικοεδρεύει ο γραμματέας του κόμματος Μιχάλης Καρχιμάκης.

Ο Ζορμπάς, έχει αξιοποιηθεί από τον Νοέμβριο του 2009, οπότε και ανέλαβε πρόεδρος με κοινή απόφαση του Γ. Παπανδρέου και του τότε υπουργού Εσωτερικών Γ. Ραγκούση, ανάλαβε πρόεδρος Ειδικής Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για τη συγκρότηση Ενιαίου Σώματος Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.

Επί των ημερών της ΝΔ, ο Γ. Ζορμπάς κατείχε διάφορα ευαίσθητα πόστα με σημαντικότερο εκείνο του προέδρου της Αρχής για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, ενώ υπήρξε και Γραμματέας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Με την απομάκρυνσή του από την Αρχή για το βρόμικο χρήμα, πήρε αποστάσεις από τη ΝΔ. Κάποιοι, χρονολογούν από τότε τη φιλική του σχέση με τον Γραμματέα του ΠΑΣΟΚ Μ. Καρχιμάκη.

Το ζητούμενο είναι, τι μπορεί να συζητούσαν- για καφέ και κοζερί δεν συναντήθηκαν, είναι σαφές.

Σαφείς πληροφορίες δεν υπάρχουν, αλλά με δεδομένο ότι ο Γραμματέας του ΠΑΣΟΚ εκτιμάει τις νομικές του γνώσεις, το μυαλό μας πηγαίνει σε υποθέσεις που... διεγείρουν την όσφρηση- κοινώς μυρίζουν.

Για σημερινές υποθέσεις μιλάμε!

newpost.gr

Δεν θα ήθελα να χαθεί καμία θέση ...πρέπει να προστατεύσουμε τις θέσεις απασχόλησης (Βίντεο)

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσεις θέσεις θα καταργηθούν;
Χ: Δεν θα ήθελα να χαθεί καμία θέση απασχόλησης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Επομένως, δεν θα απολύσετε κανένα από το Δημόσιο;
Χ: Είπα ότι πρέπει να προστατεύσουμε τις θέσεις απασχόλησης. Αλλά μπορούμε να βρούμε άλλους τρόπους, για να περιορίσουμε τις σπατάλες.
Ποιος τα είπε όλα αυτά;;



Μα ποιος άλλος ο απίστευτος, ο τιτανοτεράστιος, ο μεγάλος οραματιστής Γιώργος Παπανδρέου...
Δείτε τι δήλωνε 10 μήνες πριν στο BBC o πρωθυπουργός μας.

http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2011/09/blog-post_2711.html

Φοροεπιδρομή χωρίς τέλος: Τα μέτρα αυτής της εβδομάδας... την επόμενη άλλα

Παρά τις διαβεβαιώσεις του ΠΑΣΟΚ ότι στο εξής η έμφαση θα δοθεί στις περικοπές των δαπανών, δηλαδή μειώσεις μισθών και συντάξεων αλλά και εφάπαξ όπως επίσης και σε απολύσεις στο Δημόσιο, πρώτη προτεραιότητα του δέσμιου του Δημοσίου, ΠΑΣΟΚ, είναι τα εισπρακτικά μέτρα.

Έτσι, στα συμφωνηθέντα μέτρα πρωταγωνιστεί η φοροεισπρακτική επιδρομή ΠΑΣΟΚ στον απλό λαό μιας και ο Βενιζέλος αποδέχθηκε τη δραστική μείωση του αφορολόγητου από τις 8.000 ευρώ σήμερα στις 4.000-5.000, την παράταση του τέλους ακίνητης περιουσίας που θα πληρώνεται μέσω ΔΕΗ ως και το 2014 αντί του 2012 και την άμεση εξομοίωση του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης.

Τα σημαντικότερα από τα μέτρα που τέθηκαν και στα οποία υπήρξε άνευ όρων συμφωνία από τον Βενιζέλο και το ΠΑΣΟΚ, όπως τα βάλαμε από χθες το βράδυ είναι:

* Μισθοί: Αμεση ψήφιση του ενιαίου μισθολογίου, με δραστικές περικοπές στους μισθούς και χωρίς «προσωπικές διαφορές». Οι μειώσεις μισθών υπολογίζεται ότι θα φτάσουν στο 40% και σε ορισμένες περιπτώσεις και στο 50%.

* Συντάξεις: Περικοπές στις συντάξεις, με έμφαση στις υψηλές, στις οποίες θα μπει πλαφόν 1700 ευρώ, αλλά και στο εφάπαξ.

* Απολύσεις: Εφεδρεία και απολύσεις σε μια σειρά από οργανισμούς. Υπολογίζεται ότι στην πρώτη λίστα της εφεδρείας θα συμμετάσχουν 20.000 εργαζόμενοι ενώ 25.000 που προσλήφθηκαν απ' το ΠΑΣΟΚ τα 2 προηγούμενα χρόνια θα φύγουν άμεσα.

* Αφορολόγητο: Νέα μείωση του αφορολόγητου ορίου στο πλαίσιο της φορολογικής αναδιάρθρωσης. Οι εισηγήσεις που εξετάζονται αφορούν τη μείωση στις 4.000 - 5.000 ευρώ, γεγονός που θα οδηγήσει σε επιπλέον φόρο για όλους τους φορολογούμενους, ίσως και 400 ευρώ, ανάλογα με τον συντελεστή που θα επιβληθεί.

* Ακίνητα: Επέκταση έως και το 2014 του μέτρου του τέλους ακινήτων μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Παρ' ότι αμφισβητήθηκε η αποτελεσματικότητα του μέτρου αυτού, αποφασίσθηκε τελικά να επιβληθεί και μάλιστα σε μακροχρόνια βάση, καθώς σίγουρα εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην αύξηση των εσόδων.

* Πετρέλαιο: Επιτάχυνση της εξομοίωσης του φόρου πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης. Στο Μεσοπρόθεσμο προβλέπεται να γίνει σταδιακά.

Νέες δυνατότητες στο Facebook

Από την επόμενη εβδομάδα οι χρήστες του Facebook θα έχουν τη δυνατότητα βλέπουν σε ένα κουτάκι επάνω δεξιά τις δραστηριότητες των φίλων τους σε πραγματικό χρόνο σε ένα news ticker που θα ανανεώνεται αυτόματα με τα σχόλια και τα status updates των φίλων τους. Μετά τη δυνατότητα οι χρήστες να δημιουργούν λίστες φίλων για να βλέπουν πχ. τις δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν πιο πολύ και τη δυνατότητα να αποκλείουν δραστηριότητες φίλων που δεν τους ενδιαφέρουν η προσθήκη του news ticker είναι η τρίτη αλλαγή μέσα σε λίγο καιρό για το Facebook.

Δείτε στο βίντεο τις αλλαγές:

H Fitch βεβαιώνει πως η Γερμανία διατηρεί άριστη πιστοληπτική διαβάθμιση AAA

Ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch Ratings διαβεβαίωσε πως η πιστοληπτική αξιοπιστία και προοπτικές της Γερμανίας διατηρούνται άριστες (ΑΑΑ) και σταθερές.

«Η επιβεβαίωση της άριστης διαβάθμισης της Γερμανίας αντανακλά τη μακροχρόνια πιστοληπτική της ισχύ και την δυναμική ανάπτυξη της οικονομίας της με 3,5% το 2010 μετά την ύφεση του 2009» δήλωσε η διευθύντρια της Fitch's Sovereign group, Maria Malas-Mroueh.

«Αυτή η ισχυρή επίδοση συνεχίζεται το 2011, παρά την εξασθένιση του β’ τριμήνου που οφειλόταν εν μέρει σε προσωρινούς παράγοντες, φέρνοντας το ΑΕΠ στα προ της κρίσης επίπεδα. Η ανάπτυξη αναμένεται να μετριασθεί μεσοπρόθεσμα» τόνισε η Malas-Mroueh.

Μαζί με την ισχυρή ανάπτυξη, η γερμανική οικονομία πέτυχε ισχυρή και σταθερή βελτίωση στην αγορά εργασίας της με την ανεργία να μειώνεται για 26 συνεχείς μήνες στο 7% τον Ιούνιο, το χαμηλότερο επίπεδο από την ενοποίηση της χώρας. Εξέλιξη στην οποία συνέβαλαν οι μεταρρυθμίσεις μιας δεκαετίας και οι πρόσφατες κυβερνητικές πολιτικές.

Η Γερμανία έχει επίσης μία από τις ισχυρότερες καθαρές επενδυτικές θέσεις στον κόσμο (42% του ΑΕΠ το 2010) αποτελώντας διεθνές επενδυτικό καταφύγιο όπως φαίνεται από τα χαμηλά επίπεδα των επιτοκίων των ομολόγων της. Ωστόσο, ο οίκος επισημαίνει πως παράγοντας-κλειδί για την σταθερότητα της γερμανικής οικονομίας παραμένει η επίλυση της κρίσης της Ευρωζώνης.

«Με μερίδιο 40% του συνόλου των γερμανικών εξαγωγών στο ΑΕΠ έναντι αντίστοιχα 2% των δεσμεύσεων της χώρας στα πακέτα διάσωσης και με δεδομένη την έκθεση του τραπεζικού τομέα της στους κινδύνους χρεοκοπίας των περιφερειακών οικονομιών, ο κίνδυνος διάδοσης της κρίσης κρατικών χρεών στη Γερμανία παραμένει υψηλός» υπογραμμίζει η Malas-Mroueh.

Σημειώνεται πως η έκθεση του τραπεζικού τομέα στις περιφερειακές οικονομίες της Ευρωζώνης είναι σχετικά μικρή σαν ποσοστό του ενεργητικού του. Συγκεντρώνεται όμως σε έναν αριθμό τραπεζών που θα μπορούσε να προκαλέσει συστημικό κίνδυνο παρά τη βελτίωση της κατάστασης του χρηματοπιστωτικού τομέα μετά το 2009. Ο οίκος εκτιμά πως ο κλάδος χρειάζεται περαιτέρω αναδιάρθρωση και κεφαλαιακή ενίσχυση για την οχύρωση του στους κινδύνους.

Τέλος, όσον αφορά το δημόσιο χρέος της χώρας σημειώνεται η ταχεία άνοδός του από 66% του ΑΕΠ το 2008 σε 83,2% το 2010, αλλά τονίζεται συγχρόνως η κυβερνητική δέσμευση σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα δημοσιονομικής σταθεροποίησης που υποδηλώνει τη προσήλωση της χώρας στη δημοσιονομική πειθαρχία που επιζητείται για το σύνολο της Ευρώπης.

Απαξίωση της ακίνητης περιουσίας απ' το ΠΑΣΟΚ= Ληστεία χρηματιστηρίου ² ... ανυπολόγιστες οι απώλειες για το λαουτζίκο

Στα χρόνια μετά τον πόλεμο και έως τις ημέρες μας δυο ήταν οι μύθοι στην Ελλάδα . Τα ακίνητα και το δημόσιο. Πότε κανείς δεν έχασε επενδύοντας σε αυτά. Δείτε γιατί:

-Ακίνητα

Με εξαίρεση κάποια χρόνια στην δεκαετία του 1980 (μετά την εκλογή του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία) το κεραμιδί έκανε πλούσιους πολλούς έλληνες δεκαετιών από το 1950 έως 2010. Δηλαδή επί 60 και πλέον χρόνια όσοι αγόρασαν ακίνητα μετά από 4-5 χρόνια και τα πουλούσαν όχι μόνο έπαιρναν πίσω τα χρήματα τους αλλά «έβγαζαν» σημαντικό κέρδος. Εξαίρεση ήταν από το 1981 έως το 1983-4 καθώς με την εκλογή του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία πάγωσε η κτηματαγορά και οι τιμές υποχώρησαν. Προσωρινά όμως.

Τους τελευταίους 18 μήνες όλα αυτά άλλαξαν. Τουλάχιστον 250.000 νεόδμητα ακίνητα είναι απούλητα . Οι τράπεζες δεν δίνουν δάνεια και ως εκ τούτου οποίος θέλει να αγοράσει μόνο με μετρητά. Οποίος ιδιώτης πουλάει θα πρέπει να ρίξει πολύ την τιμή του εάν θέλει να ρευστοποιήσει την περιουσία του. Οι κατασκευαστές επειδή έχουν απόθεμα χρημάτων μέχρι στιγμής δεν πιέζουν τις τιμές. Προ ημερών διάβασα σε ρεπορτάζ έγκυρης εφημερίδας ότι μονοκατοικία στην Γλυφάδα πωλείτο για 3.000.000 ευρώ. Υποψήφιος αγοραστής με μετρητά στο χέρι πρόσφερε 800.000 ευρώ. Πλέον όσοι έχουν ακίνητα στα χέρια τους προσπαθούν να τα πουλήσουν ρίχνοντας τις τιμές από 10 έως 30 %. Όμως αξίες την σήμερον ημέρα δεν υπάρχουν .

-Δημόσιο

Όλοι γνωρίζουν την γνωστή ρήση με την οποία μεγαλώσαμε όλοι μας. «Παιδί μου στο δημόσιο να πας . Βρέξει χιονίσει θα έχεις το μισθό σου» μας έλεγαν από το σπίτι μας . Από την Μακεδονία έως την Κρήτη όλοι ήθελαν να αρμέγουν «την μεγάλη αγελάδα», το δημόσιο. Οι πατεράδες μας που σπούδασαν με χίλια βάσανα επέλεξαν το δημόσιο για να ξεφύγουν από την φτώχια. Τώρα και αυτό τελείωσε. Η κυβέρνηση μιλάει για χιλιάδες απολύσεις ( πλέον είναι υποχρεωμένη να τις κάνει ) . Οι μισθοί πλέον είναι χαμηλοί (εφόσον θα καταργηθούν τα επιδόματα). Επιπλέον, η μονιμότητα ΔΕΝ ισχύει για τους νεοπροσλαμβανόμενους . Ίσως καταργηθεί και για τους παλιούς. Κραταιές επιχειρήσεις του παρελθόντος όπως η Εμπορική Τράπεζα και ο ΟΤΕ (η ΔΕΗ και τα ΕΛΠΕ αύριο ) ανήκουν πλέον σε ιδιώτες και όχι στο κράτος. Η Αγροτική Τράπεζα είναι υπερχρεωμένη . Το όνειρο κάθε υπαλλήλου να πάει στο υπουργείο Οικονομικών - σε μια εφορία –πάει, τελείωσε και αυτό . Οι εφορίες από 300 που ήταν έως σήμερα θα μειωθούν σε 100 και οι υπόλοιπες θα κλείσουν. Και αυτό το όραμα ξεθώριασε.

Συμπέρασμα:

Το τέλος δυο μύθων βρίσκει ήδη την ελληνική κοινωνία πολλαπλά πληγωμένη. Για να δούμε ποιο θα είναι το αύριο...

Γ. Δημητρομανωλάκης
protothema.gr

ΣΟΚ και ΠΕΟΣ απ´ τα μέτρα που συμφώνησε ο Μπένυ: 100.000 απολύσεις, ως 50% μείωσεις μισθών-συντάξων

Τα μέτρα παΣΟΚ στα οποία συμφώνησε ο Βενιζέλος και πιθανόν θα ανακοινωθούν αύριο μετά την κυβερνητική επιτροπή είναι:

- Τουλάχιστον 25.000 απολύσεις δηλ όλους όσους διόρισε το ΠΑΣΟΚ απ' το παράθυρο τα δύο προηγούμενα χρόνια (ναι εσύ ΠΑΣΟΚε που διαβάζεις αυτές τις γραμμές και σου έλεγαν ότι δεν διορίζουν ξαναδιάβασε την παραπάνω γραμμή μπας και καταλάβεις για πόσο μακάκα σε έχουν!)

- 70.000 σε εργασιακή εφεδρεία από τις αρχές Οκτωβρίου και σε ένα χρόνο κλωτσιά ΠΑΣΟΚ και έξω απ' το δημόσιο

- Μέχρι 50% μειώσεις στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων

- Ανώτερη σύνταξη δημοσίων υπαλλήλων τα 1700 ευρώ από 2.700 που είναι τώρα... αυτό να το δω στη ΔΕΗ και να μην το πιστεύω.

- Εξίσωση ειδικού φόρου πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης με αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης πάνω από μισό ευρώ!

- Συζητάνε ακόμα τη μείωση του αφορολόγητου από τις 8.000 ευρώ στα 4.000!!! Για όσους ξεχνάνε εύκολα να θυμίσουμε ότι σε μια όχι και τόσο μακρινή εποχή που κυβερνούσε ο κουρασμένος, το αφορολόγητο ήταν 12.000 και το πετρέλαιο θέρμανσης έκανε 40 λεπτά...

Με τα νέα μέτρα σκοπεύουν να μαζέψουν 1 δις μέχρι τέλους του έτους και 6,5 δις το 2012... επειδή όμως δεν θα τα μαζέψουν περιμένετε κατά τον Οκτώβριο τα επόμενα μέτρα

Πτώση βομβαρδιστικού Β-2 στη Γκουάμ το 2008

Δείτε το βίντεο:

Δεν έπεισε ο Γεργίου της ΕΛΣΤΑΤ τη Βουλή!

Σαν ευαγγέλιο ακολουθούσε η ΕΛ.ΣΤΑ.Τ τους κανόνες της Eurostat όταν κλήθηκε να αποφανθεί για την αναθεώρηση του ελληνικού ελλείμματος, ισχυρίσθηκε ο πρόεδρος της Ανδρέας Γεωργίου ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής. Παράλληλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης ζήτησαν την κλήτευση του πρώην υπουργού Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, για κατάθεση στην επιτροπή ενώ η κατάθεση του πρόεδρου της ΕΛ.ΣΤΑ.Τ. δεν έπεισε ακόμη και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε, η αναθεώρηση του δημόσιου ελλείμματος και του χρέους έγινε σύμφωνα με τα κριτήρια και τους κανόνες της Eurostat, με την οποία η ΕΛ.ΣΤΑ.Τ είχε στενή συνεργασία.

Δήλωσε πως «η κατάρτιση των στατιστικών στοιχείων και η καταγραφή του δημόσιου χρέους και του ελλείμματος γίνεται υπό την αυστηρή τήρηση του κώδικα κατάρτισης των ευρωπαϊκών στατιστικών στοιχείων» ενώ υποστήριξε πως «η αναθεώρηση προς τα πάνω του δημόσιου ελλείμματος, οφείλεται στις διπλοεγγραφές, στους λανθασμένους υπολογισμούς τόκων και τα σουάπς».

Όσον αφορά στις κριτικές που δέχθηκε από την αντιπολίτευση, από την πλευρά της ΝΔ, ο αρμόδιος τομεάρχης Χρήστος Σταϊκούρας χαρακτήρισε "μη πειστικές" τις απαντήσεις του Α. Γεωργίου. Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος μίλησε για «συμπαιγνία ΕΛΣΤΑΤ και Γιούροστατ» και ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Μάκης Βορίδης αναρωτήθηκε γιατί ο πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ λειτούργησε μόνος του στην κατάρτιση των στατιστικών στοιχείων.

Ακόμη και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, όπως οι Ανδρέας Μακρυπίδης, Κώστας Γείτονας και Παναγιώτης Κουρουμπλής, ζήτησαν από τον Γεωργίου να δώσει επαρκείς εξηγήσεις σχετικά με τη διαμάχη που είχε με τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΣΤΑΤ για την αξιοπιστία των στατιστικών στοιχείων.

Παράλληλα, η πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Βάσω Παπανδρέου ρώτησε κατά πόσον η eruostat χρησιμοποιεί τα ίδια κριτήρια για τη μέτρηση του ελλείμματος και για τις άλλες χώρες της ευρωζώνης και σε ποιες. Ο Α. Γεωργίου αρκέστηκε να απαντήσει πως «ο υπολογισμός του ελλείμματος έγινε σύμφωνα με το ευρωπαϊκό σύστημα εθνικών λογαριασμών. Η μεθοδολογία την οποία ακολούθησα ήταν βάσει του κώδικα ορθής πρακτικής. Η γνώση που έχω είναι ότι εφαρμόζονται οι ίδιοι κανόνες και αν όχι, τότε μπαίνουν επιφυλάξεις»

Siemens: Απέσυρε 500 εκ ευρώ και τα μετέφερε στην ΕΚΤ όπου έχει συνολικά 6 δις μέσω θυγατρικής της Τράπεζας

Μόνο λίγες εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να καταθέτουν ρευστό στην ΕΚΤ.

Μέχρι και 6 δισεκατομμύρια ευρώ είναι τα χρήματα που φέρεται να έχει καταθέσει στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, η εταιρεία Siemens, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC που επικαλείται τους Financial Times, προκειμένου να αποσπάσει υψηλότερα επιτόκια και φυσικά να μην διατρέχει μεγάλο κίνδυνο για το ρευστό της απόθεμα.

Οπως αναφέρει το δημοσίευμα, η Siemens απέσυρε από γαλλική τράπεζα περί το μισό δισεκατομμύριο ευρώ και εν συνεχεία τα κατέθεσε στην ΕΚΤ, μέσω τραπεζικής θυγατρικής της.

Η κίνηση αυτή της Siemens είναι λόγω των ανησυχιών της εταιρείας για τους κινδύνους που διατρέχει ο γαλλικός τραπεζικός κλάδος. Φυσικά και το γεγονός ότι η ΕΚΤ προσφέρει υψηλότερα επιτόκια από τις τράπεζες είναι άλλος ένας λόγος.

Όπως αναφέρει το συγκεκριμένο δημοσόιευμα είναι λίγες οι εταιρείες που έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν ρευστό στην ΕΚΤ και για αυτό η Siemens προχώρησε στην ίδρυση τραπεζικής θυγατρικής για να έχει αυτή τη δυνατότητα.

20 Σεπτεμβρίου 2011

Η ανακοίνωση της τρόικα... εεε του Βενιζέλου εννοώ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7, 10180 Αθήνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Τηλ.: 210-3332551/2, Fax: 210-3332559
e-mail: press@minfin.gr

Αθήνα, 20 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ


Συνεχίστηκε σήμερα η τηλεδιάσκεψη μεταξύ του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Οικονομικών, κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, και των επικεφαλής της τρόικας (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ).

Στην συζήτηση από ελληνικής πλευράς μετείχαν, επίσης ο ΓΓ του Υπουργείου Οικονομικών, κ. Ηλίας Πλασκοβίτης και ο Πρόεδρος του Σώματος Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων, καθηγητής κ. Γιώργος Ζανιάς.

Υπήρξε ικανοποιητική πρόοδος. Οι τεχνικές ομάδες συνεχίζουν την επεξεργασία των στοιχείων όχι μόνο για το κλείσιμο του Προϋπολογισμού του 2011 και την προετοιμασία του Προϋπολογισμού του 2012, αλλά και για τα έτη 2013 και 2014, δηλαδή για το σύνολο της διάρκειας του μεσοπροθέσμου προγράμματος.

Το σαββατοκύριακο στην Ουάσιγκτον, με την ευκαιρία της ετήσιας συνόδου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, στην οποία θα μετέχει και ο κ. Βενιζέλος, θα συνεχιστούν οι σχετικές συνομιλίες.

Οι επικεφαλής της τρόικας αναμένεται να έρθουν στην Αθήνα στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.

Έληξε η τηλεδιάσκεψη... αφού ο Βενιζέλος υποσχέθηκε να απολύσει όλους τους ΔΥ

ΥπΟΙΚ: Επήλθε συμφωνία-Από στιγμή σε στιγμή αναμένεται ανακοίνωση
ΕΕ: Ικανοποιητική η πρόοδος των συνομιλιών
Αύριο στις 11:30 Κυβερνητική Επιτροπή
Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας οι επικεφαλής της τρόικα στην Αθήνα
Συνάντηση κλειδί Λαγκάρντ-Βενιζέλου την Κυριακή στην Ουάσιγκτον

Μειωμένες τον Ιούλιο οι βιομηχανικές παραγγελίες... το ΠΑΣΟΚ όμως θα μας πει ότι συνεχίζουν να αυξάνονται οι εξαγωγές

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjdmTaz7GLOHCazYQCCS-uTM4FLZqLHWRjRUtWagRqaMRD6OTh5wDqsyMAf7uJR6I8xnZgBH0Xpc6lEfrulkU46_WvnZg1vzKdEFPhhNd0ufYgjcWbmSphcXPD-zFgq8HqQbnAAJcfgo0Ec/s400/%CE%A7%CE%A1%CE%A5%CE%A3%CE%9F%CE%A7%CE%9F%CE%99%CE%94%CE%97%CE%A3.jpg[Στο μύθο της αύξησης των εξαγωγών, που μας πλασάρουν οι ΓΑΠ και Χρυσοχοΐδης έχουμε αναφερθεί πολλές φορές και έχουμε πει ότι πρόκειται απλά για αύξηση του τζίρου, που μπαίνει στις τσέπες των επιχειρηματιών από αγαθά που εξάγονται μιας και έχει πέσει κατακόρυφα η εσωτερική κατανάλωση και σε καμία περίπτωση η αύξηση εξαγωγών του ΠΑΣΟΚ δεν συμβαδίζει με αύξηση παραγωγής στη βιομηχανία ή τον αγροτικό τομέα. Η παρακάτω είδηση ξεγυμνώνει για άλλη μια φορά τον Χρυσοχοΐδη και φαντάζομαι δεν θα την αναπαράγει από το twitter του όπως κάνει με το παραμύθι των εξαγωγών]

Μόνο σε έναν στους τρεις κλάδους της βιομηχανίας, κυρίως χάρη στην άνοδο των διεθνών τιμών ορισμένων προϊόντων, ήταν αυξημένες οι νέες παραγγελίες τον περασμένο Ιούλιο, παρά το γεγονός ότι όντως προκύπτει, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, μέση γενική αύξηση της αξίας των νέων παραγγελιών κατά 5,5%. Επομένως, δεν διαφαίνεται ακόμη η πολυπόθητη ανάκαμψη του βιομηχανικού τομέα.

Κάτι ανάλογο ισχύει άλλωστε, πολύ περισσότερο μάλιστα, όσον αφορά την εξέλιξη του τζίρου των μεταποιητικών βιομηχανικών επιχειρήσεων της χώρας τον Ιούλιο, ο οποίος αυξήθηκε κατά 19%, σχεδόν αποκλειστικά χάρη στην άνοδο των πωλήσεων των κλάδων παραγώγων πετρελαίου (+53,4%), βασικών μετάλλων (+18%) και χημικών προϊόντων (+11,5%), οι τιμές των οποίων σημείωσαν μεγάλη αύξηση. Σε όλους σχεδόν τους υπόλοιπους 21 κλάδους κατεγράφη είτε μείωση του τζίρου (11 κλάδοι) είτε αναιμική αύξηση, σαφώς κατώτερη του ρυθμού ανόδου των τιμών (8 κλάδοι).

Η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε τον Ιούλιο αύξηση των νέων παραγγελιών στους μεταποιητικούς κλάδους που εξετάζει, πλην των ενεργειακών βιομηχανιών, κατά 2,7%, έναντι μείωσης 5,5% τον Ιούνιο, αύξησης 8,4% τον Μάιο και 2,2% τον Απρίλιο και μείωσης 9,8% τον Μάρτιο. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο εξάλλου είχε καταγραφεί αύξησή τους με ρυθμό 9,1% και 16,8%, αντιστοίχως.

Κατόπιν αυτών, ο μέσος γενικός δείκτης του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2010 - Ιουλίου 2011 παρουσιάζει άνοδο κατά 5,5%, με τους οκτώ όμως από τους 12 εξεταζόμενους κλάδους να υστερούν.

Η αύξηση κατά 5,5% των νέων παραγγελιών το δωδεκάμηνο Αυγούστου 2010 - Ιουλίου 2011, σε σύγκριση με το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο, οφείλεται στις εξής μεταβολές των νέων παραγγελιών ανά κύρια ομάδα βιομηχανικών κλάδων:

- Ενδιάμεσα αγαθά: +16,2%

- Κεφαλαιουχικά αγαθά: -24%

- Διαρκή καταναλωτικά αγαθά: -5,2%

- Αναλώσιμα καταναλωτικά αγαθά: -9,4%

Επίσης, η εξέλιξη των νέων παραγγελιών της μεταποίησης ανά εξεταζόμενο κλάδο με διαθέσιμα στοιχεία για το δωδεκάμηνο Αυγούστου 2010 - Ιουλίου 2011, σε σύγκριση με το αμέσως προηγούμενο δωδεκάμηνο, έχει ως εξής:

- Κλωστοϋφαντουργικές ύλες: -8,1%

- Είδη ενδυμασίας: -19,3%

- Χαρτί: -1,5%

- Χημικά: +7,5%

- Φαρμακευτικά: -5,1%

- Βασικά μέταλλα: +30,2%

- Μεταλλικά προϊόντα: -20,7%

- Η/Υ - Ηλεκτρονικά: -8,4%

- Ηλεκτρολογικός εξοπλισμός: +5,2%

- Μηχανήματα: -0,1%

- Μηχανοκίνητα οχήματα: -46,7%

- Λοιπός εξοπλισμός μεταφορών: -27,8%

Η εξέλιξη των νέων παραγγελιών των εξεταζόμενων από την ΕΛΣΤΑΤ κλάδων της μεταποίησης το 2011 ανά μήνα, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2010, έχει ως εξής:

- Κλωστοϋφαντουργικές ύλες: -2,3% τον Ιανουάριο (-16,6% τον Ιανουάριο του 2010), +3,0% τον Φεβρουάριο (-18,7%), -0,6% τον Μάρτιο (+4,1%), -12,0% τον Απρίλιο (+2,4%), -6,0% τον Μάιο

(-0,3%), -21,6% τον Ιούνιο (-7,4%), -8,5% τον Ιούλιο (-26,4%).

- Είδη ενδυμασίας: -21,9% τον Ιανουάριο (-21,2% τον Ιανουάριο του 2010), -24,6% τον Φεβρουάριο (-16,3%), -22,1% τον Μάρτιο (-5,2%), -17,6% τον Απρίλιο (-32,1%), -15,7% τον Μάιο (-22,6%),

-7,7% τον Ιούνιο (-26,1%), -7,5% τον Ιούλιο (-18,7%).

- Χαρτί: -2,3% τον Ιανουάριο (+1,3% τον Ιανουάριο του 2010),

-2,5% τον Φεβρουάριο (+1,7%), -8,4% τον Μάρτιο (+6,6%),

-7% τον Απρίλιο (+6,6%), +2,8% τον Μάιο (+1,9%), -11,3% τον Ιούνιο (+3,1%), -6% τον Ιούλιο (-10,8%).

- Χημικά: +17,6% τον Ιανουάριο (-4,1% τον Ιανουάριο του 2010), -3,5% τον Φεβρουάριο (-2,6%), -9,2% τον Μάρτιο (+6,4%), -6,4% τον Απρίλιο (+16%), -2,2% τον Μάιο (+13,8%), -3,2% τον Ιούνιο (+9,5%), +12,3% τον Ιούλιο (-10%).

- Φαρμακευτικά: +0,1% τον Ιανουάριο (+28,0% τον Ιανουάριο του 2010), -0,6% τον Φεβρουάριο (-1,8%), -23,0% τον Μάρτιο (+20,1%), -3,8% τον Απρίλιο (-4,6%), +6,3% τον Μάιο (-6,1%),

-15,5% τον Ιούνιο (-0,5%), +9,2% τον Ιούλιο (-19,2%).

- Βασικά μέταλλα: +32,9% τον Ιανουάριο (+19,1% τον Ιανουάριο του 2010), +64,9% τον Φεβρουάριο (+6,2%), +0,8% τον Μάρτιο (+60,5%), +17,2% τον Απρίλιο (+32,0%), +24,8% τον Μάιο (+22,1%), +8,7% τον Ιούνιο (+37,7%), +15,7% τον Ιούλιο (

+32,2%).

- Μεταλλικά προϊόντα: -23,5% τον Ιανουάριο (+28,3% τον Ιανουάριο του 2010), -9% τον Φεβρουάριο (-18,5%), -15,1% τον Μάρτιο (+4,9%), +3,2% τον Απρίλιο (-16,6%), +4% τον Μάιο

(-8,3%), -16,9% τον Ιούνιο (-4,5%), -17,8% τον Ιούλιο (-20,5%).

- Η/Υ - Ηλεκτρονικά: +6,9% τον Ιανουάριο (-36,8% τον Ιανουάριο του 2010), +16,8% τον Φεβρουάριο (-30,3%), -3,6% τον Μάρτιο

(-27,3%), -16,4% τον Απρίλιο (-15,1%), +2,3% τον Μάιο (-40,2%),

-17,6% τον Ιούνιο (-11,7%), -35,8% τον Ιούλιο (-26,4%).

- Ηλεκτρολογικός εξοπλισμός: +17,1% τον Ιανουάριο (-11,8% τον Ιανουάριο του 2010), -1,4% τον Φεβρουάριο (+6,2%), -21,8% τον Μάρτιο (+15,7%), -13% τον Απρίλιο (+24,0%), 0% τον Μάιο (+1,4%), -12,6% τον Ιούνιο (-1,3%), -8,3% τον Ιούλιο (-10,5%).

- Μηχανήματα: -1,4% τον Ιανουάριο (-13,7% τον Ιανουάριο του 2010), -1,1% τον Φεβρουάριο (-16,9%), -16,6% τον Μάρτιο

(-6,8%), +17,8% τον Απρίλιο (-25,8%), +5,4% τον Μάιο (-20,2%), -6,7% τον Ιούνιο (-7,3%), +7,4% τον Ιούλιο (-18%).

- Μηχανοκίνητα οχήματα: -26,9% τον Ιανουάριο (+55,8% τον Ιανουάριο του 2010), -28% τον Φεβρουάριο (-6,2%), -40,5% τον Μάρτιο (+12,2%), +0,4% τον Απρίλιο (-43,8%), -11,3% τον Μάιο (-38,7%), -56% τον Ιούνιο (-48,4%), -55% τον Ιούλιο (+54,1%).

- Λοιπός εξοπλισμός μεταφορών: -40,2% τον Ιανουάριο (-47,7% τον Ιανουάριο του 2010), -27,6% τον Φεβρουάριο (-57,4%),

-24,4% τον Μάρτιο (-55,8%), -30,7% τον Απρίλιο (-60,7%),

-26% τον Μάιο (-63,7%), -23,1% τον Ιούνιο (-50,6%), -34,9% τον Ιούλιο (-43%).

Ρετρό

Γιάννη ωραίο γυαλί ρε :)

Απάντηση Ρέππα στην "κατηγορία" ότι "πέταξε" σε μια ημέρα 500.000 ευρώ

Το υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ.λπ απάντησε στην ανάρτηση «Ποιός υπουργός "πέταξε" σε μια ημέρα 500.000 ευρώ ;;» ότι πρόκειται για έργα που είχαν εγκριθεί παλαιότερα (2007) και η εκτέλεσή τους βρίσκονταν σε εξέλιξη με αποτέλεσμα να καθίσταται υποχρεωτική η πληρωμή του ποσοστού 20% με το οποίο συμμετέχει το Κράτος (το υπόλοιπο το πληρώνει η ΕΕ). Διαβάστε την ανακοίνωση του Υπουργείου:

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ
& ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 20 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σε καμιά περίπτωση ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης δεν «χάρισε» χρήματα σε κανέναν, όπως θέλουν να παρουσιάζουν διάφορα ιστολόγια ή ραδιοφωνικοί παραγωγοί. Προκαλεί εντύπωση ποιος είναι ο λόγος διαστρέβλωσης της πραγματικότητας στην παρουσίαση ανάλογων θεμάτων.

Δύο αποφάσεις του που έχουν αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ για επιμορφωτικές δράσεις του Διαβαλκανικού Ινστιτούτου Διοίκησης και του Κοινωνικού Πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ, δεν είναι επιχορηγήσεις, αλλά προϋπολογισθείσες εγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007 – 2013», με την αρ. 5528/09.11.2007 απόφαση της Επιτροπής των Ε.Κ. για χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Για την έγκριση των τομεακών προγραμμάτων, η Επιτροπή ως συμμετέχοντες έθετε, εκτός των κρατικών και ιδιωτικών φορέων, τους κοινωνικούς εταίρους.

Όπως είναι γνωστό, τα κοινοτικά κονδύλια καλύπτουν το 80% των εγκεκριμένων έργων και το υπόλοιπο 20% καλύπτεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Αν δεν καλυφθεί το ποσοστό αυτό, τα κοινοτικά χρήματα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κανέναν άλλο σκοπό, με αποτέλεσμα να χάνονται.

Για τον «σχεδιασμό ολοκληρωμένου μηχανισμού διαβούλευσης για την ενεργό συμμετοχή όλων των φορέων εκπροσώπησης εργαζομένων στη Δημόσια Διοίκηση», εγκρίθηκαν με την αρ. απόφαση 337/21-04-2010 προϋπολογισμός 2.061.275 ευρώ και για τη «βελτίωση και αναβάθμιση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μελών της ΑΔΕΔΥ», την ίδια ημερομηνία με την αρ. 338 απόφαση 732.512 ευρώ, στο Διαβαλκανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης.

Επίσης με τροποποιημένες αποφάσεις στις 08-04-2011 (αρ.747) και 26-05-2011 (αρ.1408) προϋπολογίστηκαν 472.647 ευρώ και 325.975,70 ευρώ στο Κοινωνικό Πολύκεντρο της ΑΔΕΔΥ για την «υλοποίηση σχεδίου επιμορφωτικών δράσεων και προγραμμάτων για την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας των μελών Νομαρχιακών Τμημάτων και Ομοσπονδιών της ΑΔΕΔΥ» και την «υλοποίηση ολοκληρωμένου μηχανισμού διαβούλευσης για την ενεργό συμμετοχή όλων των φορέων εκπροσώπησης εργαζομένων στη Δημόσια Διοίκηση σε επτά γεωγραφικές περιοχές της Ελλάδας», αντίστοιχα.

Ο Υπουργός δεν δικαιούται να αρνηθεί την έγκριση της αντίστοιχης δαπάνης για έργο το οποίο έχει ήδη εκτελεστεί, όπως προκύπτει από τα σχετικά παραδοτέα έγραφα εκτέλεσης του έργου.

Ως εκ τούτου, οι δύο αποφάσεις του νυν Υπουργού, συνολικού ύψος 479.000 ευρώ, έρχονται σε συνέχεια αποφάσεων που έχουν ληφθεί στο παρελθόν και αναφέρονται σε εκτελεσθέν έργο των παραπάνω δραστηριοτήτων, και μάλιστα μόνον μέρους του, κατόπιν εξονυχιστικού ελέγχου της Διαχειριστικής Αρχής. Δηλαδή, ουδεμία νέα απόφαση έχει ληφθεί για χρηματοδοτήσεις.

Το λεγαν στα ψιλά γράμματα ότι θα φουσκώσουν το έλλειμμα αλλά δεν τα διαβάζαμε

Πώς ο κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και οι υπουργοί Οικονομικών του Eurogroup κατέληξαν σε συμφωνία και τι αυτή περιλαμβάνει

06/12/2009

Του Βασιλη Zηρα

Υστερα από ένα δίμηνο ανελέητου σφυροκοπήματος, που κορυφώθηκε με τις έμμεσες πλην όμως σαφείς προειδοποιήσεις για τον κίνδυνο χρεοκοπίας από τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Ζαν Κλοντ Τρισέ, ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου εξασφάλισε στο τελευταίο Eurogroup μια περίοδο ανακωχής 40 περίπου ημερών.

Η προσωρινή ανακωχή επετεύχθη επειδή: Πρώτον, στην Ε.Ε. και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αντιλήφθηκαν ότι οι συνεχείς αναφορές στον κίνδυνο πτώχευσης ενός κράτους-μέλους της Ευρωζώνης μπορεί τελικά να εξελιχθεί σε αυτοεπιβεβαιούμενη προφητεία. Μια τέτοια εξέλιξη θα είχε οδυνηρές συνέπειες όχι μόνο για το κύρος του οικοδομήματος του κοινού νομίσματος, αλλά και για τις υπόλοιπες περιφερειακές αγορές ομολόγων της Ευρωζώνης, καθώς και για τους κατόχους τέτοιων τίτλων, δηλαδή των μεγάλων χρηματοπιστωτικών ομίλων. Δεν είναι τυχαίο ότι των καθησυχαστικών δηλώσεων των κ. Γιουνκέρ, Αλμούνια και Τρισέ, πριν και μετά το Eurogroup προηγήθηκαν θετικά σχόλια από επενδυτικούς οίκους, όπως η Nomura, η UBS, η Merrill Lynch, η Citigroup κ.λπ.

Δεύτερον, και σημαντικότερο, η ελληνική πλευρά, κυρίως κατά τις συναντήσεις του αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας κ. Λουκά Παπαδήμου με τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου και τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου και με την απάντηση του δεύτερου στην επιστολή Γιουνκέρ, ανέλαβε τη ρητή δέσμευση ότι θα πάρει όποια μέτρα απαιτούνται προκειμένου να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι. Επίσης, υποχρεώθηκε να δεχθεί ένα πολύ ασφυκτικό πλαίσιο ευρωπαϊκής εποπτείας, το οποίο θα αποτυπωθεί και στους όρους υπαγωγής της Ελλάδας στην επιτήρηση του άρθρου 104 παρ. 9. προκειμένου να μειώσει το έλλειμμα κατά 24 δισ. ευρώ περίπου, κάτω από το 3% του ΑΕΠ. Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει:

1. Το έλλειμμα να μειωθεί το 2010 κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες τουλάχιστον, με μέτρα μόνιμου χαρακτήρα. Το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει ότι από τις 3,7 μονάδες που προβλέπεται ότι θα μειωθεί το έλλειμμα τον επόμενο χρόνο, οι 2 μονάδες περίπου είναι με μόνιμα μέτρα και οι 1,7 μονάδες με προσωρινού χαρακτήρα παρεμβάσεις. Η Κομισιόν το αμφισβητεί θεωρώντας ότι τα προσωρινά μέτρα που περιλαμβάνει ο προϋπολογισμός είναι περισσότερα. Ωστόσο, αυτό παραμένει υπό συζήτηση. Ετσι, θέτει τον όρο της ελάχιστης μόνιμης προσαρμογής των δύο μονάδων, ώστε εάν οι επιφυλάξεις της επιβεβαιωθούν να υποχρεωθεί η κυβέρνηση να λάβει πρόσθετα μέτρα.

2. Ο στόχος του προϋπολογισμού για έλλειμμα 9,1% του ΑΕΠ να επιτευχθεί σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως του πόσο θα κλείσει τελικά το έλλειμμα του 2009. Με τον όρο αυτό η Κομισιόν θέλει να διασφαλίσει ότι εάν το φετινό έλλειμμα είναι υψηλότερο από 12,7% του ΑΕΠ, η κυβέρνηση δεν θα περιοριστεί στη μείωση των 3,7 μονάδων που προβλέπει ο προϋπολογισμός, αλλά θα πάρει πρόσθετα και μόνιμα μέτρα.

3. Στο πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης που θα υποβάλει η Ελλάδα στο τέλος Ιανουαρίου, να προσαρτηθεί μια λίστα με αναλυτική περιγραφή των μέτρων που θα πάρει η κυβέρνηση, με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του, καθώς και το προσδοκώμενο δημοσιονομικό όφελος από το καθένα. Με αυτόν τον τρόπο η Κομισιόν θα είναι σε θέση να παρακολουθεί αποτελεσματικότερα την πορεία της δημοσιονομικής προσαρμογής και να παρεμβαίνει έγκαιρα, πιέζοντας για πρόσθετα μέτρα, εάν κάποια από αυτά δεν αποδίδουν.

4. Να επισπευσθεί η υλοποίηση των μέτρων που σχεδιάζει η κυβέρνηση. Ηδη, ο κ. Παπακωνσταντίνου ανακοίνωσε ότι η εισοδηματική πολιτική θα ανακοινωθεί τον Ιανουάριο, οπότε και θα ξεκαθαρίσει ποιους δημοσίους υπαλλήλους αφορά το πάγωμα των μισθών. Το πιθανότερο είναι πως θα αφορά όχι μόνον όσους έχουν βασικό μισθό 2.000 ευρώ, αλλά όσους έχουν μεικτές αποδοχές 2.000 ευρώ μαζί με κάποια επιδόματα. Συνήθως, η εισοδηματική πολιτική ανακοινώνεται τον Μάιο ή τον Ιούνιο. Επίσης, θα καταβληθεί προσπάθεια να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την κατάρτιση και ψήφιση του φορολογικού νομοσχεδίου, για τη λειτουργία της ενιαίας αρχής πληρωμής των δημοσίων υπαλλήλων (στόχος είναι η πλήρης λειτουργία της έως το τέλος του α΄ 6μήνου) καθώς και οι αποφάσεις για το ασφαλιστικό, το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων κ.λπ.

5. Συμπληρωματικό προϋπολογισμό εάν οι συνθήκες το επιτρέψουν. Για την κυβέρνηση, συμπληρωματικός προϋπολογισμός σημαίνει πρόσθετα μέτρα για την επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου του προϋπολογισμού (9,1% του ΑΕΠ). Για την Κομισιόν, ωστόσο, δεν σημαίνει το ίδιο. Σημαίνει ότι εάν για τον οποιοδήποτε λόγο τα πράγματα εξελιχθούν καλύτερα απ' ό,τι προβλέπεται σήμερα, τότε η κυβέρνηση θα πρέπει να θέσει έναν πιο φιλόδοξο δημοσιονομικό στόχο, δηλαδή να μειώσει το έλλειμμα κάτω από 9,1% του ΑΕΠ. Το ζήτησαν από τον κ. Παπακωνσταντίνου και αυτός το απεδέχθη. Οι λόγοι που η Κομισιόν ζητάει κάτι τέτοιο είναι δύο. Πρώτον, γιατί θα μπορεί να ασκεί διαρκώς πίεση στην ελληνική πλευρά για δημοσιονομική προσαρμογή υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, όπως για παράδειγμα εάν η ανάκαμψη της οικονομίας είναι ταχύτερη απ' όσο εκτιμάται σήμερα. Δεύτερον, γιατί το έλλειμμα του 2009 μπορεί να είναι τελικά μικρότερο από 12,7% του ΑΕΠ. Η Eurostat διατυπώνει επιφυλάξεις ως προς τον τρόπο που καταγράφηκαν στο έλλειμμα του 2008 και του 2009 οι δαπάνες για εξόφληση των χρεών των νοσοκομείων. Θεωρεί ότι θα έπρεπε να κατανεμηθούν και στα ελλείμματα του 2006 και 2007. Εάν τελικά το επιβάλει, το έλλειμμα του 2009 ενδεχομένως να είναι μικρότερο. Σε αυτήν την περίπτωση, θα ασκηθούν πιέσεις για μικρότερο έλλειμμα και το 2010.

Οι απίστευτες καταγγελίες της Ζωής Γεωργαντά... δεν έχουν τελειωμό (Aκούστε τη συνέντευξη)

Το μέλος της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ζωή Γεωργαντά μιλώντας στο Ράδιο 9 και στην «Εκπομπή ΑΕ» κατήγγειλε δημόσια ότι δεν έχει ενημερωθεί καν για το ποιοι οργανισμοί υπολογίσθηκαν τελικά στο έλλειμμα του 2009 το οποίο χαρακτηρίζει ως «ένα αυθαίρετο νούμερο που δεν βασίζεται σε μετρήσεις».

Όμως μ’ αυτό το νούμερο… η ελληνική κυβέρνηση έβαλε τη χώρα στο ΔΝΤ και μάλιστα πολλούς από τους οργανισμούς που υπολόγισε τότε στο έλλειμμα του 2009, τώρα τους πουλάει… χωρίς χρέη και μάλιστα σε πολύ χαμηλότερη χρηματιστηριακή αξία.

Άρα ο νέος αγοραστής θα τους πάρει φθηνότερα και καθαρούς…!!!

Ακούστε τη συγκλονιστική συνέντευξη της κυρίας Γεωργαντά στους Μάνο Κακλαμάνο και Δημήτρη Καζάκη στο Ράδιο 9.

http://www.radio9.gr/News.aspx?a_id=23166

Three little birds sitting, αγαπητέ πρίγκηπα...

Η αλήθεια είναι πως δεν ήθελα να αναφερθώ καθόλου στο όλο σκηνικό που έχει στηθεί με τους Άραβες και τον Παναθηναϊκό... Αλλά δε με αφήνουν να αγιάσω βλέπετε, ούτε εμένα ούτε και τους οπαδούς των πρασίνων...


Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com

Συγκέντρωση συμπαράστασης στα Ο.Υ.Κ.(ΒΙΝΤΕΟ)

Δείτε το βίντεο από τη συγκέντρωση πατριωτών έξω απ' το Ναυτοδικείο όπου δικάζονταν οι ΟΥΚάδες για το γνωστό σύνθημα που φέρονται να είχαν φωνάξει:



ΠΗΓΗ: http://ieroslochos.blogspot.com/2011/09/blog-post_20.html

www.elikoptero.gov.gr

Τα υπομνήματα Λογοθέτη, Μπαλφούσια και Συμιγιάννη για το φούσκωμα του ελλείμματος από Παπακωνσταντίνου-Γεωργίου

Διαβάστε τα υπομνήματα που έστειλαν στη Βουλή οι Λογοθέτης (πρώην Αντιπρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ), Μπαλφούσια (μέλος της επιστημονικής επιτροπής της ΕΛΣΤΑΤ-διορίστηκε Πρόεδρος του Γραφείου Προυπολογισμού της Βουλής και παραιτήθηκε πρόσφατα όταν ο Βενιζέλος τη μπινελίκωσε επειδή έγραψε ότι το χρέος αυξάνεται ανεξέλεγκτα) και Συμιγιάννη (μέλος της επιστημονικής επιτροπής της ΕΛΣΤΑΤ):

Υπόμνημα Λογοθέτη προς τη Βουλή για το φούσκωμα του ελλείμματος από Γεωργίου-Παπακωνσταντίνου

Υπόμνημα Μπαλφούσια προς τη Βουλή, για το φούσκωμα του ελλείμματος από Γεωργίου-Παπακωνσταντίνου

Υπόμνημα Συμιγιάννη προς τη Βουλή, για το φούσκωμα του ελλείμματος από Γεωργίου-Παπακωνσταντίνου

Δεν είναι photoshop! Είναι απλά η ελληνική πραγματικότητα... για την οποία φταίει η Μέρκελ εννοείται.

Οχι, δεν ανακαλύφθηκε σπόρος που φυτρώνει... κολόνες της ΔΕΗ, και μάλιστα στην άσφαλτο. Απλά, στον καινούργιο δρόμο της εθνικής οδού Μυτιλήνης-Καλλονής, λίγο μετά τη διασταύρωση προς την Αγία Παρασκευή, υπάρχει εδώ και λίγες μέρες η ζωντανή απόδειξη του ότι η Ελλάδα είναι η χώρα όπου ευδοκιμεί η φαιδρά πορτοκαλέα, ενίοτε και η φαιδρή κολόνα της ΔΕΗ!

Και σαν να μην έφτανε αυτό, το ρεπορτάζ έδειξε πως, εκτός από την εικονιζόμενη, σύντομα η Λέσβος θα αποκτήσει άλλες τρεις τέτοιες κολόνες φυόμενες επί της εθνικής οδού, αυτή τη φορά στην περιοχή Λάμπου Μύλοι.

Στη νέα εθνική οδό λοιπόν Μυτιλήνης - Καλλονής, η πρώτη ασφαλτόστρωση στο νέο τμήμα της και λίγο πριν παραδοθεί το έργο στην κυκλοφορία έγινε, αν και στη μέση του δρόμου υπάρχει μια κολόνα της ΔΕΗ. Η ανάδοχος εταιρεία ζήτησε από τη Δ1 Διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών, που είναι ο φορέας υλοποίησης του έργου, να μετατοπιστεί η κολόνα προκειμένου να συνεχιστούν οι εργασίες. Μαζί με αυτήν και άλλες τρεις κολόνες στην περιοχή Λάμπου Μύλοι. Οι οποίες πρέπει αμέσως να μετακινηθούν για να ξεκινήσει και εκεί το έργο του νέου οδικού τμήματος.

Ομως το υπουργείο Υποδομών καθυστέρησε να εγκρίνει την πίστωση για την πληρωμή της ΔΕΗ, οπότε η τελευταία δεν μετατόπισε την κολόνα, φοβούμενη μήπως το αρμόδιο υπουργείο τελικά δεν πληρώσει τη δαπάνη, που ας σημειωθεί ότι εγκρίθηκε σε επίπεδο γενικού γραμματέα Υποδομών, αλλά δεν εκταμιεύτηκε.

Δεδομένου του παραπάνω τραγέλαφου, η εργοληπτική εταιρεία ξεκίνησε την πρώτη στρώση ασφάλτου και κατά πάσα πιθανότητα σήμερα να ξεκινήσει και η δεύτερη και τελική ασφαλτόστρωση του δρόμου. Του μοναδικού δρόμου στην Ευρώπη που θα έχει κολόνα φωτισμού στη μέση του όταν δοθεί στην κυκλοφορία. Αν φυσικά στο μεταξύ δεν έχει δεήσει η ΔΕΗ να μεταφέρει την κολόνα, δείχνοντας εμπιστοσύνη στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου ότι θα πληρώσουν το κόστος μεταφοράς. Προσωρινά, η κυκλοφορία διεξάγεται μέσω παράπλευρου βοηθητικού δρόμου που έχει κατασκευαστεί.

Ζητούν εξηγήσεις από Παπακωνσταντίνου για ΕΛΣΤΑΤ

http://img.protothema.gr/9BBBFF3421D3392469E44DF11AE2BD3F.jpgΗ αντιπολίτευση καλεί τον πρώην «τσάρο» της Οικονομίας κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου να δώσει εξηγήσεις για την ΕΛΣΤΑΤ.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι βουλευτές (πλην ΠΑΣΟΚ) μέλη της επιτροπής Οικονομικών υποθέσεων της Βουλής, επικαλούμενοι το άρθρο 41 του Κανονισμού της Βουλής αναμένεται να καταθέσουν αίτημα προκειμένου να κληθεί για κατάθεση ο κ. Παπακωνσταντίνου.

Σύμφωνα με το άρθρο, στο τέλος της μίνι-έρευνας που θα πραγματοποιήσει η Επιτροπή θα εκδοθεί σχετικό πόρισμα.

Τι λένε τα υπομνήματα προς τη Βουλή

Την ίδια ώρα για «αυθαιρεσίες» που εκτίναξαν το έλλειμμα, «καθοδήγηση» και «υπόγειες συνομιλίες του προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ με την Eurostat» κάνει λόγο στο υπόμνημά του προς την επιτροπή Οικονομικών υποθέσεων της Βουλής ο πρώην αντιπρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ κ. Νίκος Λογοθέτης.

Στο εξασέλιδο κείμενο που παρουσιάζει το protothema.gr κ. Λογοθέτης παρουσιάζει το ιστορικό της διένεξης αλλά και ορισμένες επιστολές που προκαλούν αμείλικτα ερωτηματικά για τον τρόπο που υπολογίστηκε το έλλειμμα του ελληνικού δημοσίου.

Συγκεκριμένα, ο κ. Λογοθέτης αναφέρει ότι «δεν εξηγήθηκε ποτέ ο λόγος της αυθαίρετης και βεβιασμένης (χωρίς αναλογιστική μελέτη) ένταξης συγκεκριμένων ΔΕΚΟ στους Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης (τα κριτήρια ένταξης των οποίων δεν αιτιολογήθηκαν ποτέ) ούτε ο λόγος διόγκωσης του ελλείμματος από το αναμενόμενο 12% στο 15,4% που εξαγγέλθηκε τελικά από την Eurostat. Μάλιστα δεν έχει ούτε καν αιτιολογηθεί με ποια κριτήρια μπήκαν στο έλλειμμα τα συγκεκριμένα swaps («συμφωνίες ανταλλαγής επιτοκίου»)».

Μάλιστα, ο πρώην αντιπρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ κάνει λόγο για επιστολή του προέδρου της Eurostat k. Radermacher προς τον κ. Ανδρέα Γεωργίου στις 8/10/2010 σχετική με τα “Goldman Sachs Swaps” και συμπληρώνει « Σε αυτή την επιστολή περιγράφονται με κάθε λεπτομέρεια οι «προτάσεις» της Eurostat για την ποσοτική αναθεώρηση (προς τα επάνω) του Ελληνικού χρέους (και συνεπώς και του ελλείμματος) για κάθε έτος από το 2001 και μετά, λαμβάνοντας υπ όψιν τα swaps. .. Στην τελευταία παράγραφο της επιστολής ο κ. Radermacher ζητά να έχει μέχρι τις 10/10/2010 (δηλ. 2 ημέρες μετα την λήψη της επιστολής) την έγκριση του κ. Γεωργίου για πλήρη συμπερίληψη όλων των στοιχείων στον υπολογισμό του ελλείμματος. Η επιστολή τελειώνει υπενθυμίζοντας στον κ. Γεωργίου «την επιθυμίας του (δηλ. του κ. Γεωργίου) να λάβει γραπτώς την καθοδήγηση τους (δηλ. της Eurostat) πριν την ολοκλήρωση των προσαρμογών».

Επιπροσθέτως, ο κ. Λογοθέτης μιλά και για «εμπλοκή» των ανθρώπων της Eurostat στην διαδικασία αλλαγής του ιδρυτικού νόμου για την ΕΛΣΤΑΤ «προς όφελος του κ. Γεωργίου». Συγκεκριμένα, ο κ. Λογοθέτης μνημονεύει συμβουλευτικές επιστολές του «liaison expert κ. Snorrasson (πρόσωπο επικοινωνίας μεταξύ Eurostat kai ΕΛΣΤΑΤ επι τεχνικών θεμάτων) προς τον κ. Γεωργίου με κοινοποίηση προς τους δικηγόρους Αθ. Τσεβά και Per Samuelson (δικηγόρος της eurostat) και οι οποιοι αναφέρονται ως “Legal Advisors” του κ. Γεωργίου και αποτελεί απάντηση εννέα συγκεκριμένων ερωτήσεων του κ. Γεωργίου προς τον κ. Snorrason. Σύμφωνα πάντα με το υπόμνημα του κ. Λογοθέτη «η συμβουλευτική επιστολή» είναι σχετική «με την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ» και διερωτάται αν «θεωρείται παρέμβαση στα εσωτερικά μιας Ανεξάρτητης Ελληνικής Αρχής και στην Ελληνική Νομοθεσία…».

Να σημειωθεί ότι υπομνήματα έχουν στείλει και η κυρία Στέλλα Σάββα Μπαλαφούσια, μέλος της ΕΛΣΤΑΤ έως την στιγμή που ανέλαβε επικεφαλής στο Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους και ο κ. κ. Γιώργος Συμιγιάννης.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες πιθανότατα στην αυριανή συνεδρίαση της επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων θα κληθούν να καταθέσουν όλα τα μέλη της ΕΛΣΤΑΤ.

Πρόεδρος ΕΛΣΤΑΤ : «Goldman Sachs και ΔΕΚΟ αύξησαν το έλλειμμα»
Το «Goldman Sachs swap» και 17 ΔΕΚΟ, εκτίναξαν στο 15,4% το έλλειμμα σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο προϊστάμενος της ΕΛΣΤΑΤ κ. Ανδρέας Γεωργίου στα μέλη της επιτροπής Οικονομικών υποθέσεων της Βουλής.

Αναλυτικά ο κ. Γεωργίου υπεραμύνθηκε της μεθοδολογίας και πρακτικής που ακολούθησε ή οποία είναι βασισμένη στον ευρωπαϊκό κώδικα ορθής πρακτικής στατιστικών στοιχείων. Σημείωσε μάλιστα ότι ο συγκεκριμένος κώδικας δημιουργήθηκε «το 2005 για να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο της πρώτης ελληνικής στατιστικής κρίσης. Εγω ανέλαβε μετά την 2 ελληνική στατιστική κρίση. Αρα πρώτος κανόνας για εμενα ήταν να εφαρμόσω αυτό που φτιάχτηκε για εμάς».

Τόνισε ότι η απόκλιση του ελλείμματος από τις αρχικές εκτιμήσεις καθώς και η αόκλιση του χρέους οφείλεται σε «Είχαμε 17 αναταξινομήσεις επιχειρήσεων γιατί εκπληρώσαν τα κριτήρια για ταξινόμηση στην γενική κυβέρνηση. Δεν ήταν διαδικασία που έγινε επι τροχάδην. Άρχισε με αξιολογικές επισκέψεις της Γιούροστατ. Πανω από 5 μηνες γινόταν διεξοδική δουλειά. Είχαμε 7 μεθοδολογικές επισκέψεις. Δεν υπήρχε τάξη στα στατιστικά στοιχεία, δεν εφαρμόζονταν οι κανόνες … βρεθήκαν 17 επιχειρήσεις ότι πρέπει να ενταχθούν στις δαπάνες της γενικής κυβέρνησης.

Ως αποτέλεσμα ήταν να ανεβεί το έλλειμμα κατά 0,74 μονάδες σε ποσοστό του ΑΕΠ…» ενώ πρόσθεσε ότι άλλοι λόγοι που συνέβαλλαν στην αύξηση του ελλείμματος είναι η αναθεώρηση των στατιστικών των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης, ανεξόφλητες υποχρεώσεις, διορθώσεις ισολογισμού «Λόγω αυτών το χρεος αυξηθηκε κατά 0,23%, και τελος ηταν τα off market swaps, που αύξησαν το χρεος κατά 5,3 δις ευρώ. Το μεγαλύτερο swap είναι της Goldman Such. Αυτό το swap, που στην πορεία μεταλλάχθηκε, υπεύθυνο για αυξηση χρέους».

Τέλος, ο κ. Γεωργίου υποστήριξε ότι πλέον τα ελληνικά στατιστικά στοιχεία θεωρούνται αξιόπιστα από τους εταίρους και τις ξένες αγορές.

ΛΑΦΚΑ σε όλες τις συντάξεις για να γλιτώσουν οι νεώτεροι

Εναλλακτικά σενάρια με ισοδύναμο αποτέλεσμα, όσον αφορά στη μείωση της δαπάνης για τις συντάξεις που σήμερα είναι 33 δισ., έχει βγάλει από το συρτάρι η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η προοπτική αναστολής της καταβολής της σύνταξης για τους σημερινούς συνταξιούχους κάτω των 55 ετών διαψεύστηκε σε όλους τους τόνους. Έμεινε, όμως, ανοιχτό το ενδεχόμενο να εφαρμοστεί για όσους βγούν στο εξής στη σύνταξη , κατ' επιταγή της Τρόικας, η οποία στο πρώτο Μνημόνιο έχει ζητήσει την κατάργηση των πρώωρων συντάξεων.

Ενα εναλλακτικό σενάριο είναι να επιβληθεί νέος κλιμακωτός φόρος τύπου ΛΑΦΚΑ στις συντάξεις, αρχίζοντας ακόμα και από τα 700 ευρώ αν δεν εξασφαλίζεται με άλλο τρόπο η εξοικονόμηση των 2,2 δισ. ευρώ

Και αυτή τη φορά ,μεγαλύτερη θα είναι η επιβάρυνση για όσους είναι μικρότεροι σε ηλικία από 55-60 ετών .

Ακόμη, αυστηροί, θα είναι οι έλεγχοι για να εντοπιστεί πόσοι παίρνουν διπλές συντάξεις χωρίς να το δηλώνουν . Επιπλέον, περικοπές θα υποστούν οι συνταξιούχοι του ΤΑΠΟΤΕ και του ΝΑΤ αφού, συμφωνα με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, προβλέπεται μείωση της επιχορήγησης στα ταμεία κατά 40 και κατά 50 εκατ. ευρώ αντίστοιχα . Την ίδια ώρα , με εγκύκλιο που έστειλε στα ταμεία η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ . Αθηνά΄Δρέττα ζητά από τις διοικήσεις να ρευστοποιήσουν περιουσιακά στοιχεία , μετοχές , ομόλογα για να πληρώσουν τις συντάξεις και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τρίτους ( νοσοκομεία , εφάπαξ) καθώς δεν υπαρχει περιθώριο έξτρα επιχορήγησης από τον προϋπολογισμό .

Επίσης, ένα μέτρο σκληρό αλλά άμεσης απόδοσης που εξετάζεται, είναι η επιβολή νέου πλαφόν στο ύψος των συντάξεων στα 1700- 1800 ευρώ από 2.773 που έιναι σήμερα . Το μετρο θα αγγίξει γύρω στους 150.000 συνταξιούχους και θάχει δημοσιονομικό όφελος 150 εκατ ευρώ .

Φήμες για υποβάθμιση ΧΑΑ σε αναδυόμενη αγορά!!

Αυξημένη είναι η πιθανότητα το ελληνικό χρηματιστήριο να υποβαθμιστεί στις αναδυόμενες αγορές με βάσει τους δείκτες FTSE. Η πληροφορία αυτή δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά συζητείται ευρύτατα στη χρηματιστηριακή αγορά.

Αν το ελληνικό χρηματιστήριο υποβαθμιστεί στις αναδυόμενες αγορές, χρονικά θα μπορούσε να συμβεί ή σήμερα αργά το απόγευμα ή αύριο και θα οδηγούσε funds τα οποία παρακολουθούν τους δείκτες FTSE σε ρευστοποιήσεις από το ελληνικό χρηματιστήριο.

Το μέγεθος των ρευστοποιήσεων δεν μπορεί να εκτιμηθεί, ωστόσο εικάζεται ότι θα είναι πάνω από 350 εκατ. ευρώ.

Σε εύθετη βάση τα funds που επενδύουν σε αναδυόμενες αγορές, σταδιακά θα τοποθετηθούν στην ελληνική αγορά σε βάθος χρόνου από λίγες εβδομάδες έως λίγους μήνες.

Πολλοί θεωρούν την υποβάθμιση αυτή σωτήρια, επειδή η ελληνική αγορά είναι απαξιωμένη, αλλά αυτή η προσέγγιση δεν είναι ρεαλιστική, καθώς αποτελεί πέραν της ποσοτικής και ποιοτική υποβάθμιση της ελληνικής χρηματιστηριακής αγοράς.

bankingnews.gr

1,8 δις οι ξένες επενδύσεις επί Καραμανλή το πρώτο επτάμηνο του 2009, 634 εκ ευρώ το πρώτο επτάμηνο του 2011 επί ΓΑΠ

http://kartesios.com/wp-content/uploads/2011/01/ND_new-logo.jpgΟ Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β’ Αθηνών κ. Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση, σχετικά με τη μείωση των ξένων άμεσων επενδύσεων το πρώτο επτάμηνο του 2011, βάσει των στοιχείων της Τράπεζας της Ελλάδας:

«Άλλη μια επιβεβαίωση για την επενδυτική άπνοια στην Ελλάδα ήρθε σήμερα, μέσα από τα στοιχεία που δημοσίευσε η Τράπεζα της Ελλάδας για τον Ιούλιο του 2011 . Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, οι ξένες άμεσες επενδύσεις, για το πρώτο επτάμηνο του έτους, ήταν μόλις 634 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 46,77% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010 και 64,65% σε σχέση με το 2009. (Οι ξένες άμεσες επενδύσεις ήταν 1.188,9 εκατ. ευρώ το 2010 και 1793,3 εκατ. ευρώ το 2009.)

Η μείωση των ξένων άμεσων επενδύσεων έρχεται να προστεθεί στο μηδαμινό ενδιαφέρον που εκφράστηκε για την αξιοποίηση του νέου επενδυτικού νόμου. Χαρακτηριστικό είναι ότι, ακόμα και αν εγκριθούν όλες οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο ισχύος του νέου επενδυτικού νόμου, οι συνολικές ενισχύσεις θα είναι 12 φορές μικρότερες σε σχέση με τις προβλεπόμενες.

Η κατάσταση στην αγορά γίνεται ολοένα και χειρότερη, το ΕΣΠΑ - το κύριο αναπτυξιακό εργαλείο που έχει η κυβέρνηση στα χέρια της- έχει παγώσει, η φορολογία συνεχώς αυξάνεται. Η κυβέρνηση παρακολουθεί αμήχανη τις αρνητικές εξελίξεις και αντιδρά με σπασμωδικές κινήσεις και αναποτελεσματικές πολιτικές. Η συνέχιση της ίδιας πορείας μόνο αρνητική μπορεί να είναι για την Ελλάδα. Ο χρόνος τρέχει εναντίον της χώρας μας. Η Ελλάδα πρέπει να γίνει, επειγόντως, μια χώρα φιλική στην επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις ».

Γ. Μιχελάκης για το πυροτέχνημα του ΠΑΣΟΚ με τα δημοψηφίσματα

http://tvxs.gr/sites/default/files/article/2011/31/66610-kvlknkh.jpg«Η κατάθεση του νομοσχεδίου, την ώρα που η κυβέρνηση προαναγγέλλει νέα επώδυνα μέτρα, αποκαλύπτει ύποπτη σπουδή και πανικόβλητες μεθοδεύσεις. Δεν έχει καμία σχέση με προθέσεις εμβάθυνσης της Δημοκρατίας, όπως ισχυρίζεται ο αρμόδιος υπουργός. Ούτε συνδέεται με την προώθηση αναγκαίων μεταρρυθμίσεων, τις οποίες στηρίζουμε.

Απλά και μόνο η χρονική συγκυρία, αποκαλύπτει ότι πρόκειται για πυροτέχνημα που έχει ως στόχο τον αποπροσανατολισμό των πολιτών από τα μεγάλα καθημερινά προβλήματα, τα σχεδιαζόμενα νέα σκληρά μέτρα, την αναποτελεσματικότητα της κυβέρνησης και τα αδιέξοδα της οικονομικής συνταγής που ακολουθεί.

Αποκαλυπτικό των προθέσεων της κυβέρνησης είναι και το γεγονός ότι η κυβέρνηση ανακαλύπτει τα δημοψηφίσματα, χωρίς να έχει ανακαλύψει τα ερωτήματα που θα τεθούν».

Σ. Μερεντίτη (ΠΑΣΟΚ): «Πολλά μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση δεν ελήφθησαν ποτέ»... ελέγχεται αν φταίει ο Καραμανλής

http://www.skai.gr/files/temp/EA092F8A303B832C4EF1FD5CCEE085BB.jpg«Πολλά μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση δεν ελήφθησαν ποτέ, δεν πατάξαμε τη φοροδιαφυγή και σε μία σειρά θεμάτων δεν ήμασταν συνεπείς και αποτελεσματικοί» δήλωσε στο ΣΚΑΪ 100,3 η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σούλα Μερεντίτη.

Εκτίμησε πως οι εκλογές θα οδηγούσαν σε απόλυτη καταστροφή τη χώρα και τάχθηκε κατά του δημοψηφίσματος.

Η κα. Μερεντίτη τόνισε ότι ο κίνδυνος της χρεοκοπίας δεν εφευρέθηκε από την κυβέρνηση. Είπε επίσης, ότι πρέπει να σωθεί η χώρα πρώτα από όλα και να διατηρηθεί η κοινωνική ειρήνη.

Δημοπρασία εντόκων γραμματίων: Στο 4,56% το επιτόκιο

http://www.skai.gr/files/temp/E73E3B6B5ADA8BAF2EFD65BD43020559.jpgΜε επιτόκιο ελαφρά υψηλότερο, στο 4,56% πραγματοποιήθηκε η σημερινή δημοπρασία έντοκων γραμματίων τρίμηνης διάρκειας.

Το ελληνικό δημόσιο κατάφερε μετά από ασφυκτικές πιέσεις σε ελληνικές τράπεζες, προκειμένου να συμμετάσχουν στην αγορά γραμματίων, να αντλήσει ένα 1 δισ. 625 εκατομμύρια ευρώ ενώ οι προσφορές υπερκάλυψαν το ζητούμενο ποσό κατά 2,8 φορές.

Η «συντεταγμένη χρεοκοπία» της Ελλάδας έχει ξεκινήσει, λέει σύμβουλος του Σόιμπλε

Η διαδικασία της συντεταγμένης χρεοκοπίας της Ελλάδας έχει ήδη ξεκινήσει, υποστηρίζει ο καθηγητής οικονομίας της Οξφόρδης, Γερμανός Κλέμενς Φουστ. Μιλώντας στην DW πρόβαλε τα παρακάτω επιχειρήματα.

«Βασίζω την άποψη μου στο γεγονός, ότι η Ελλάδα σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις της Ευρωζώνης έχει ήδη διαπραγματευτεί τη μερική αναδιάρθρωση του χρέους της, όπως πχ. την επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής των δανείων. Αυτό είναι χαρακτηριστικό δείγμα μιας διαδικασίας πτώχευσης, όπως επίσης η μείωση των τόκων και η αναδιαπραγμάτευση των δανειακών όρων».

Ο κ. Φουστ δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στη διένεξη που έχει ξεσπάσει στους κόλπους του κυβερνητικού συνασπισμού στη Γερμανία μετά τις δηλώσεις του Προέδρου των Φιλελευθέρων και υπουργού Οικονομικών Φίλιπ Ρέσλερ για την αναγκαιότητα συντεταγμένης χρεοκοπίας της Ελλάδας. Πιστεύει ότι διεξήχθη στα πλαίσια του προεκλογικού αγώνα. «Υπό το φως των δεδομένων, υποστηρίζει, η διαδικασία της ελληνικής πτώχευσης έχει ήδη ξεκινήσει και θα συνεχιστεί».

Όπως επισημαίνει ο κ. Φουστ – o οποίος είναι σύμβουλος του υπ. Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε - η περικοπή του ελληνικού χρέους θα πρέπει να είναι της τάξεως του 50 με 60%. «Μόνον σε αυτήν την περίπτωση, τονίζει, θα είχε η χώρα μια προοπτική». Αλλά και τότε η Ελλάδα θα χρειαστεί μια δεκαετία για να «ευημερήσει».

Διαδικασία που θα διαρκέσει χρόνια

Η χώρα έχει μπροστά της μια πολύ δύσκολη διαδικασία προσαρμογής. Το ζητούμενο είναι, αυτή η διαδικασία και οι συνέπειές της να είναι «κάπως ανεκτές” στους Έλληνες όπως επίσης και στους πιστωτές, που θα χάσουν μέρος των δανείων που έχουν δώσει. Η ελεγχόμενη πτώχευση, εκτιμά ο κ. Φουστ, θα ξεκαθάριζε το τοπίο, θα οδηγούσε στην επανάκτηση της σιγουριάς για τους ξένους επενδυτές και θα περιόριζε τα βάρη, τα οποία θα πρέπει να επωμισθεί ο ελληνικός λαός. Ερωτηθείς αν η περικοπή του χρέους θα είναι απότομη, ο Κλέμενς Φουστ απαντά:

«Δεν νομίζω ότι θα γίνει μονομιάς. Πιστεύω ότι η μείωση του χρέους θα γίνει βήμα προς βήμα. Θα είναι μια διαδικασία που θα διαρκέσει χρόνια».

Ο μεγαλύτερος ίσος πονοκέφαλος μιας πτώχευσης από οικονομικής πλευράς είναι το τί μέλει γενέσθαι του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. Και αυτό επειδή οι τράπεζες έχουν στην κατοχή τους ελληνικά κρατικά ομόλογα ύψους 67 δισ. ευρώ. Ο κ. Φουστ δηλώνει:

«Σε περίπτωση πτώχευσης θα πρέπει οι ελληνικές τράπεζες να ανακεφαλαιοποιηθούν. Αυτό θα εξασφαλισθεί μάλλον μόνον μέσω του ευρωπαϊκού ταμείου στήριξης, EFSF, όταν αυτό αρχίσει να λειτουργεί, μετά την επικύρωση του σχετικού συμφώνου από τα εθνικά κοινοβούλια των κρατών μελών της ευρωζώνης».

Εκτάκτως σε νοσοκομείο της Γερμανίας ο Ιερώνυμος

Σε νοσοκομείο της πόλης Γκίσεν μεταβαίνει εκτάκτως σήμερα ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, προκειμένου να υποβληθεί σε ιατρικές εξετάσεις, σύμφωνα με τη λιτή ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής. Ωστόσο όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αρχιεπίσκοπος εδώ και καιρό ταλαιπωρείται από ουρολοίμωξη και πυρετό, που δεν υποχωρεί.

DW: Νέο «όχι» της Μέρκελ στην έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ

http://www.skai.gr/files/temp/428C2EFE60CAADF516E6789DAC176D2A.jpgDeutsche Welle

Σε μια συναισθηματικά φορτισμένη ομιλία σε περιφερειακή συνδιάσκεψη του κόμματός της, η Γερμανίδα καγκελάριος απέκλεισε εκ νέου κατηγορηματικά το ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ. «Πολιτικά θα ήταν ένα καταστροφικό μήνυμα εάν προέκυπτε ότι ‘όποιος δεν ταιριάζει απόλυτα, θα πρέπει να τον πετάμε έξω’». Κάτι τέτοιο θα ήταν ένα δυσβάσταχτο βάρος για το ευρώ, είπε, για να προσθέσει ότι στην ευρωκρίση οι Γερμανοί θα πρέπει να είναι αυστηροί, αλλά και να ζητούν σαφή ανταλλάγματα για την παροχή βοήθειας.

Ο καθένας θα πρέπει να ζυγίζει τα λόγια του επανέλαβε η ΜέρκελΟ καθένας θα πρέπει να ζυγίζει τα λόγια του επανέλαβε η Μέρκελ. Την ίδια ώρα η Ά. Μέρκελ συνέστησε υπομονή, τονίζοντας ότι οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται σε άλλες χώρες της Ευρωζώνης δεν μπορούν να υλοποιηθούν από τη μια μέρα στην άλλη. Στο πλαίσιο αυτό τόνισε ότι η Γερμανία θα βοηθήσει την Ελλάδα. Πολλές χώρες της ευρωζώνης προωθούν σήμερα μεταρρυθμίσεις που μέχρι πριν από έναν χρόνο ήταν αδιανόητες, είπε χαρακτηριστικά.

Ήταν η πρώτη από τις συνολικά έξι περιφερειακές συνδιασκέψεις των Χριστιανοδημοκρατών μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου όπου συζητείται η πορεία του κόμματος και οι θέσεις του στα θέματα της τρέχουσας πολιτικής επικαιρότητας. Η Άγκελα Μέρκελ κλήθηκε να απαντήσει στις ανησυχίες, επιφυλάξεις αλλά και στην κριτική που εξέφρασε η βάση αναφορικά με την ευρωκρίση και την αποτελεσματικότητα της ακολουθούμενης από το Βερολίνο πολιτικής.

Νέα προειδοποίηση Φελντ

Για τις συνέπειες ενδεχόμενης εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, προειδοποιεί εκ νέου ο Λαρς Φελντ, ένας εκ των «πέντε σοφών» της γερμανικής οικονομίας. «Θα ήταν καταστροφή», λέει χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του προς την Berliner Zeitung προσθέτοντας ότι στην περίπτωση αυτή η οικονομία της Ελλάδας και το χρηματοπιστωτικό της σύστημα θα βυθίζονταν στο χάος ενώ θα άνοιγαν διάπλατα οι πόρτες για κερδοσκοπικές επιθέσεις εναντίον του ευρώ και των μελών του. Ο Λαρς Φελντ θεωρεί την ίδια ώρα αναπόφευκτη την αναδιάρθρωση. Ο ίδιος τάσσεται υπέρ ενός haircut της τάξης του 50 %.

Εξαιρετικά επικίνδυνη και για την ίδια την Τουρκία η συμπεριφορά της ως ταραχοποιός της Αν.Μεσογείου!

http://1.bp.blogspot.com/-wtBtzZOwYag/TghgWuWOx5I/AAAAAAAANIQ/jg7Mtjz06UA/s1600/%25CE%259D%25CE%2595%25CE%2591+%25CE%2594%25CE%2597%25CE%259C%25CE%259F%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2591%25CE%25A4%25CE%2599%25CE%2591+logo+3.png«Οι νέες δηλώσεις του Υπουργού Ενέργειας της Τουρκίας έρχονται να προστεθούν σε ένα πλήθος απειλών και εκβιασμών, που εκπορεύονται, τον τελευταίο καιρό, από την πολιτική ηγεσία της χώρας αυτής και αποβλέπουν στην αποτροπή των ερευνών για υδρογονάνθρακες στην Κυπριακή ΑΟΖ.

Οι αξιωματούχοι της Τουρκικής Κυβέρνησης είναι χρήσιμο να γνωρίζουν ότι, υιοθετώντας συμπεριφορά διεθνούς ταραχοποιού στην ευρύτερη περιοχή της Ανατ. Μεσογείου, εγκλωβίζουν τη χώρα τους σε μια τακτική αδιαλλαξίας και παρανομίας, η οποία δεν απειλεί μόνο την ασφάλεια, τη σταθερότητα και την καλή γειτονία των λαών στην περιοχή, αλλά μπορεί να αποβεί εξαιρετικά επικίνδυνη και για την ίδια την Τουρκία».

Βίντεο από την έκρηξη στην Άγκυρα με τους 2 νεκρούς και τους 10 τραυματίες

Οι πρώτες φώτο και βίντεο από την έκρηξη στην Άγκυρα

http://media.ntvmsnbc.com/i/NTVMSNBC/Components/ArtAndPhoto-Fronts/SectionsThumbnails-TSM-Colorbox/_Cover/110920-ANKARPATSS.jpg

Έκρηξη στην Άγκυρα με θύματα

Όπως μετέδωσε πριν από λίγο το τουρκικό κανάλι NTV, έκρηξη σημειώθηκε στο κέντρο της Άγκυρας και υπάρχουν και θύματα. Περισσότερα σε λίγο

Ο «Ελληναράς» Χρήστος Γκότσης και «βλάχικη εθνότητα»

Το παρακάτω το πήρα από τον «Βορειοηπειρώτη» και πολύ προβληματίστηκα. Είχαν γίνει στο παρελθόν γνωστές κάποιες κινήσεις τους και συγκεντρώσεις τους στην Λάρισα υπό την αιγίδα της «Association des Francais Aroumains» (A.F.A.) αλλά ήδη διαφαίνεται ότι οι διαψεύσεις «μεγαλόσχημων» βλάχων της περιοχής μας (Ήπειρος) μάλλον ήταν «στάχτη στα μάτια».

Επειδή στο βίντεο που ακολουθεί ακούγονται ονόματα που είναι πολύ γνωστά στην τοπική κοινωνία και οι συνεπώνυμοί τους παίζουν σοβαρό ρόλο στήν τοπική (αυτοδιοικητική) πολιτική σκηνή αλλά με βλέψεις για κάτι περισσότερο μήπως, εκτός του να πάρουν θέση αυτοί οι ίδιοι επί του θέματος, να αναθεωρήσουμε εμείς οι υπόλοιποι την στάση μας απέναντί τους; Κι επειδή κάποιοι σίγουρα θα πουν «μα αυτά συμβαίνουν στην Αλβανία» θα τους πω ότι δεν συμβαίνουν στην Αλβανία. Συμβαίνουν στην Ήπειρο (την μία και αδιαίρετο Ήπειρο) και ότι με το να επιμένουν να εθελοτυφλούν μόνο κακό κάνουν.

Το πρόβλημα θα αναδειχθεί πολύ σύντομα σε όλη του την έκταση αλλά θα είναι αργά γιατί θα έχουν αποδώσει ήδη οι κινήσεις του «μεγάλου», για ηπειρωτικά δεδομένα, τόσο στην Αλβανία όσο και στα Σκόπια. Το θέμα παύει να είναι αστείο, να παίρνει διαστάσεις και να απαιτεί την προσοχή μας διότι δεν νομίζω ότι είναι πια μια ρομαντική κίνηση της A.F.A. δεδομένης της δραστηριοποίησης της τουρκικής Μ.Ι.Τ. στην γειτονική χώρα. Ακολουθεί το κείμενο του «Βορειοηπειρώτη».

Οδυσσεύς

Κάθε φορά που ο πρώην βουλευτής του ΚΕΑΔ Χρήστος Γκότσης ανέβαινε στο βήμα σε εκδηλώσεις της «Ομόνοιας», οι λόγοι του ήταν πύρινοι και έλεγες τούτος όσο νούπου θα πάρει τα όπλα για να απελευθερώσει τη Βόρειο Ηπειρο...Στο βίντεο που ακολουθεί (το είδαμε στο http://vlahofonoi.blogspot.com ) βλέπουμε έναν άλλο Χρήστο Γκότση! Απευθυνόμενος στα βλαχόπουλα της Γκραμπόβας Κορυτσάς, τους λέει να είναι περήφανοι που είναι Βλάχοι, Αλβανοί και Ευρωπαίοι !!!

Αγαπητέ Χρήστο, στη διατήρηση της βλάχικης γλώσσας και παραδόσεων θέλουμε να είμαστε σύμμαχοι. Η καλλιέργεια της βλάχικης συνείδησης όμως με αυτονομιστικές τάσεις χρηματοδοτούμενη από την ύποπτη οργάνωση «Association des Francais Aroumains» (A.F.A.) γέννα πολλά ερωτηματικά. Είμαστε περήφανοι για τους Βορειοηπειρώτες και Ελλαδίτες Βλάχους που λαμπρύνουν τη σύγχρονη ιστορία του Ελληνικού έθνους! Αυτές οι ενέργειες σας όμως, σας κατατάσσουν στην μειοψηφία εκείνων των Βλάχων που επιβεβαιώνουν τους πολέμιους σας με τις γνωστές κατηγορίες...




Στον «πάγο» η κοινωνία

του Β. Μπαλάφα
εφημερίδα "ΣΗΜΕΡΑ"

Η έννοια του «οριζόντιου»

Από την προηγούμενη εβδομάδα περνάμε πλέον στο «επί του πρακτέου». Σαστισμένη η μέση ελληνική οικογένεια άρχισε να λαμβάνει τα ταχυδρομικά γιαταγάνια της πατριωτικής οικονομικής πολιτικής της Κυβέρνησης Παπανδρέου - Βενιζέλου.

Αν υπάρχει ένα θετικό στοιχείο από όλη αυτή την ιστορία είναι ότι μάθαμε πολύ καλά στην Ελλάδα, μας έγινε κτήμα και κοινή συνείδηση, το τί σημαίνει «οριζόντιο μέτρο». Ζήσαμε οριζόντιες περικοπές, μάθαμε για τα οριζόντια χαράτσια, καταστάσεις που εμπλούτισαν και στην οικονομική επιστήμη το εν λόγω φορολογικό πεδίο, το οποίο χαρακτηριζόταν ως κοινωνικά άδικο και συνήθως περιελάμβανε τους έμμεσους φόρους, όπως για παράδειγμα είναι το ΦΠΑ.

Παρεμπιπτόντως ? για να μην ξεχνιόμαστε ? και στο πεδίο του ΦΠΑ, ζήσαμε μοναδικές στιγμές. Εκεί που είχαμε μείνει στο ότι το 19 % της προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ, θεωρείτο από την αντιπολίτευση ανάλγητο και σκληρό φορομπηχτικό μέτρο, βιώσαμε την εκτόξευσή του από την πλατφόρμα του Υπουργείου Οικονομικών, στο 23 % χρησιμοποιώντας πυραυλικούς προωθητήρες ? τουρμπίνες. Το σκάφος «ΦΠΑ23» μπήκε τελικά σε τροχιά γύρω και από σουβλάκια, πίτες, μακαρονάδες, πίτσες κτλ, αποκτώντας ? δορυφορική διάσταση ! Πρέπει να επισημανθεί ότι η εκτόξευση έγινε εν μέσω χειροκροτημάτων και πανηγυρισμών ακριβώς από εκείνους που πριν λίγο καιρό είχαν κατακεραυνώσει την αύξηση στο 19 % και μάλιστα όχι στα είδη εστίασης. Ας είναι όμως ?

Επανέρχομαι στο μεγάλο κέρδος. Την κατανόηση του «οριζόντιου». Πριν από 4 χρόνια είχε αποφασιστεί και εφαρμοστεί από την ελληνική κυβέρνηση το λεγόμενο «πάγωμα μισθών». Ότι δηλαδή δεν θα δίνονταν αυξήσεις και για να μην προκληθεί σοβαρή κοινωνική αναταραχή, δόθηκαν 500 ? ετήσια ενίσχυση σε όσους λάμβαναν μέχρι 1.500 ? / μήνα και 700 ? σε όσους λάμβαναν μέχρι 1.000 ? / μήνα, ποσά που αν διαιρούνταν με τους μήνες του έτους, προέκυπτε ουσιαστικά αύξηση. Από τη στιγμή που προέκυψε η πληροφορία αυτή, ως δημοσιογραφικό θέμα, μέχρι να βγει η επίσημη ανακοίνωση, τα τύμπανα του πολέμου είχαν ηχήσει. ?δικο, ανάλγητο, εξοντωτικό ήταν μερικοί ήπιοι από τους χαρακτηρισμούς που ήδη διέδιδαν τα γνωστά ? άγνωστα παπαγαλάκια και τους είχαν κάνει κοινό τόπο στα συμπεράσματα του μέσου Έλληνα.

Τώρα πια, όλα αυτά θα μπορούσαν να αποτελούν ευχές για τα μέτρα που θα θεωρούσαμε αποδεκτά ή επιθυμητά αν ήθελε κάποιος να μας τα επιβάλει. Σήμερα όλα αυτά, φαντάζουν χάδια μπροστά σε όλα όσα έγιναν και γίνονται. Κάπως έτσι η κυβέρνηση Παπανδρέου κατάφερε επιτέλους να αναδείξει την πραγματική έννοια του «οριζόντιου». Και αυτό είναι κέρδος. Έστω και τώρα. Γιατί μπορούμε πλέον να έχουμε μια ξεκάθαρη βάση συζητήσεως. Να μη διαφεύγουν δηλαδή, διάφοροι, στην πολιτική συζήτηση μέσω της ετυμολογίας των λέξεων.

Το μικρομεσαίο ελληνικό νοικοκυριό ξαφνικά, μέσα στο Σεπτέμβριο, αμέσως μετά την παραδοσιακά μαύρη έξοδο από τον Αύγουστο και την αντιμετώπιση του πίδακα των λογαριασμών, βρέθηκε αντιμέτωπο με μια άνευ προηγουμένου κυριολεκτική αφαίμαξη. Τα «τρακοσάρια» πέφτουν βροχή και οι κεραμίδες φτάνουν για να φτιάξει κανείς σκεπή σε βίλα στην Εκάλη. Κάνουν τις προσθέσεις και έρχονται ζαλάδες. Οι περισσότεροι πάντως διαπιστώνουν ότι απλά «δεν βγαίνουν».

Όταν λέω «μικρομεσαίο νοικοκυριό», να υπογραμμιστεί, δεν διαχωρίζω σε κοινωνικής ή επαγγελματικής προέλευσης. Στη νοοτροπία του διαχωρισμού του οικονομικά ενεργού κομματιού της ελληνικής κοινωνίας δεν πρόκειται να συμμετάσχω διότι θεωρώ ότι όταν γίνεται, συμβαίνει εκ του πονηρού και το μόνο που προσφέρει είναι άλλοθι στους όψιμους κυβερνητικούς παρατηρητές τύπου Λοβέρδου που σήμερα διαπίστωσαν, ότι όσα έκαναν τα προηγούμενα χρόνια οι ίδιοι, κατέστρεψαν την Ελλάδα. Συνεπώς λοιπόν οι διάφοροι χαρακτηρισμοί τύπου «κοπρίτες», «ισόβιοι», «αντιπαραγωγικοί», κτλ επιστρέφονται αυτεπάγγελτα άνευ περαιτέρω εξηγήσεως.

Στον «πάγο» η κοινωνία

Ενώ λοιπόν, ο φετινός Σεπτέμβριος είναι ο θερμότερος των τελευταίων δεκαετιών, από πλευράς καιρικών συνθηκών, καταφέρνει ταυτόχρονα να βουλιάζει την κοινωνία στον παγετώνα των κυβερνητικών αποφάσεων που ανακοινώνονται πλέον ανά δύο ημέρες, αφού πρώτα έχει προηγηθεί το σχετικό επικοινωνιακό έργο του «παίρνω αμπάριζα και βγαίνω».

Πολυπαιγμένο πια το εβδομαδιαίο κυβερνητικό θρίλερ, διλλημάτων και εκβιασμών, βρήκε την περασμένη εβδομάδα νέο σκηνικό, γιατί αλλιώς δε θα μπορούσε να αποτελέσει έκπληξη. Στα στούντιο της ΔΕΘ παίχτηκε το τελευταίο μελόδραμα, με φόντο τα τούβλα και τα ντουβάρια από τους εκθεσιακούς χώρους. Τα ερωτήματα που είχαν τεθεί για προπαρασκευή ? πως λέμε «θερμαίνετε το φούρνο στους 200 °C» ? ήταν πράγματι συγκλονιστικά.

Αναφέρω μερικά : «Ποιος θα εγκαινιάσει την Έκθεση ;», «Θα ανέβει ο Πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη ;», «Θα γίνει η ομιλία του Πρωθυπουργού ;», «Θα γίνει η συνέντευξη του Πρωθυπουργού ;», «Θα δεχθεί ερωτήσεις ο Πρωθυπουργός ;», «Από πού θα φύγει ο Πρωθυπουργός ;».

Μέχρι να προλάβουμε να απαντήσουμε σε αυτά τα ιστορικά ερωτήματα, είχε γίνει, με καθυστέρηση 4 ωρών, η πολυαναμενόμενη συνέντευξη με τον κ. Βενιζέλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Εμβρόντητη η κοινωνία άκουσε για την επιβολή ενός ακόμα χαρατσιού μέσα στον Σεπτέμβριο. Το δε δόγμα, «ένας εργαζόμενος ανά οικογένεια», έδωσε την προοπτική ελπίδας στον ελληνικό λαό. Αν σας φαίνεται υπερβολική η χρήση της λέξης «ελπίδα», μην ανησυχείτε, σε λίγες μέρες, ως τέτοια θα παρουσιαστεί η προαναφερθείσα ρήση του Πρωθυπουργού.

Η έλλειψη πλάνου

Αποτελεί πλέον κοινή διαπίστωση πως σε ό,τι συμβαίνει, δεν υπάρχει κάποιος στοιχειώδης σχεδιασμός ή τουλάχιστον ένα σύστημα που θα μπορεί να αναδεικνύει το τί τρύπα βουλώνουμε με κάθε νέο μέτρο.

Περικοπές γίνονται, μειώνεται ραγδαία το μισθοδοτικό κόστος σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, αλλά συνεχώς οι «μαύρες τρύπες» πολλαπλασιάζονται και διευρύνονται. Δεν μπορεί να διαπιστώσει ο Έλληνας πολίτης που αιμορραγεί συνεχώς, με ποιον τρόπο τελικά συμβάλει και σε τί πράγμα, σε τί μέγεθος. Την ώρα που η κυβέρνηση εξωθεί ουσιαστικά σε απόλυση τουλάχιστον 20 χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους, αποκαλύπτεται ότι έχει προσλάβει, τουλάχιστον, 25 χιλιάδες νέους δημοσίους υπαλλήλους, με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου και συμβάσεις έργου. Θέατρο παραλόγου άνευ προηγουμένου. Διαρκώς ανακοινώνονται νέες επιτροπές, παχυλά αμειβόμενες, για να εκτελέσουν πράγματα που κάλλιστα θα μπορούσε να εκτελέσει ο υπάρχων κρατικός μηχανισμός.

Η πατρίδα, σε αυτή τη δύσκολη ώρα, πρέπει να στηριχτεί στους ίδιους τους πολίτες της, να εμπιστευτεί τις δομές της, αφού βέβαια αξιολογήσει αυστηρά τους πάντες και αφού πρώτα δεχθεί ότι μέσα στις δομές της υπάρχουν και άξιοι άνθρωποι. Γιατί ακόμα και με τους νόμους των πιθανοτήτων να το πάμε, δε γίνεται όλοι στο ελληνικό δημόσιο να είναι κατά Πάγκαλον «κοπρίτες». Κάποιοι, όσοι θέλετε, 2.000, 1.000, 500, κάποιοι θα πρέπει να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε όσα χρειάζεται σήμερα η χώρα. Ευθύνη λοιπόν του καλού εργοδότη είναι να τους διακρίνει, να τους επιτρέψει πρωτοβουλίες και να τους δώσει το πεδίο να δράσουν.

Πέρα από όσα προαναφέρθηκαν, έχει γίνει πλέον κατανοητό ότι έτσι όπως πάμε, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε. Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε. Δεν μπορεί η κοινωνία να βιώνει εβδομαδιαίως και έναν καινούριο εκβιασμό. Κάποιος πρέπει να εμφανίσει ένα συγκεκριμένο πλάνο πλεύσης, έστω και μέσα στη θαλασσοταραχή. Ευελπιστώ ότι κάτι τέτοιο θα ακούσουμε αυτό το Σαββατοκύριακο στη ΔΕΘ από τον Πρόεδρο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κ. Σαμαρά. Αν δεν το ακούσουμε και από αυτόν , τότε ?

Βασίλειος Μπαλάφας

Πτυχιούχος Τηλεπληροφορικής & Διοίκησης ? ΤΕΙ Ηπείρου
MSc in Data Communications ? U of Kingston/Τμήμα Αυτοματισμού ΤΕΙ Πειραιά
Μέλος Πολιτικής Επιτροπής Νέας Δημοκρατίας

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΤΟΔΙΚΕΙΟ: ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ "ΒΑΤΡΑΧΩΝ" ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ

Απο νωρίς το πρωί κατέφθασαν στο Ναυτοδικείο οι πρώτοι Έλληνες για να συμπαρασταθούν στα βατράχια του Λιμενικού, που αντιμετωπίζουν την επίθεση των κουλτουριαριζόντων και θολοκουλτουριάρηδων. Το κάλεσμα για συμπαράσταση είχε σαν αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να βρίσκονται εκατοντάδες Έλληνες στη Μαρίνα Ζέας, όπου βρίσκεται το Ναυτοδικείο.

Με συνθήματα τονώνουν το ηθικό και το φρόνημα των "κατηγορουμένων", ενώ ο κόσμος όλο και πληθαίνει. Η εγγραφή των κατηγορουμένων σύμφωνα με πληροφορίες δεν θα τελειώσει σήμερα, αφού οι προοδευτικάριοι θα βγάλουν δεκάρικους λόγους για να αποδείξουν την ενοχή των βατραχιών του Λιμενικού... Για κάθε εξέλιξη θα σας ενημερώσουμε.

http://www.stoxos.gr/2011/09/blog-post_8368.html

Τι εξευτελιστικό είπε ο Σαρκοζί στον ΓΑΠ στην τηλεδιάσκεψη;

Σύμφωνα με τον Χ. Παναγιωτόπουλο, τον διευθυντή ειδήσεων του MEGA κατά την τηλεδιάσκεψη της περασμένης εβδομάδας μεταξύ ΓΑΠ και Σαρκομέρκελ, ο Σαρκοζί είπε το εξής σοκαριστικό στον ΓΑΠ: