ΥΓ. Σκέψου τίποτα καλύτερο να εκβιάσεις βρε και όχι ιστορίες που έβγαλε ο Ζούγκλας πριν χρόνια και μετά την απάντηση δεν τόλμησε να τις ξαναναφέρει...
18 Ιανουαρίου 2011
Υπάρχει καλύτερη διαφήμιση από το να σε χτυπάνε οι συκοφάντες;
ΥΓ. Σκέψου τίποτα καλύτερο να εκβιάσεις βρε και όχι ιστορίες που έβγαλε ο Ζούγκλας πριν χρόνια και μετά την απάντηση δεν τόλμησε να τις ξαναναφέρει...
Προσπαθεί να μπαλώσει τις παπαριές της η Τίνα
Η κριτική που ασκήθηκε στην υπουργό Περιβάλλοντος ήταν σκληρή. Ο κ. Ι. Δριβελέγκας μίλησε για «ανέξοδα οικολογούντες». «Δεν μας ακούτε, δεν μας θέλετε συμμάχους. Μας έχετε στη λογική της ομηρίας. Εγώ το νομοσχέδιο αυτό δεν το ψηφίζω», φέρεται να είπε ο κ. Δ. Βαρβαρίγος. Ο κ. Π. Κουρουμπλής είπε ότι νομικά είναι στο κενό και κ. Αλ. Αθανασιάδης προειδοποίησε ότι δεν περνά γιατί είναι άδικο. Αιχμηρός ήταν και ο κ. Ι. Βούρος λέγοντας ότι «το νομοσχέδιο είναι διάτρητο. Δεν μπορεί να μετατρέπεται η οικολογία σε οικολαγνεία», αλλά και ο κ. Ν. Ζωίδης. Οι κυρίες Σούλα Μερεντίτη και Χρύσα Αράπογλου. Ο κ. Κ. Καρτάλης επισήμανε ότι το σχέδιο νόμου έχει κάποιες εξουσιοδοτήσεις για έκδοση υπουργικών αποφάσεων που δίνουν τεράστια δύναμη στον εκάστοτε υπουργό Περιβάλλοντος. «Είναι λάθος να συγκεντρώνεται τόσο μεγάλη εξουσία και δεν θα το δεχόμουν ακόμα και αν ήταν υπουργός η Μητέρα Τερέζα», φέρεται να είπε ο κ. Καρτάλης. Έπειτα από αυτά αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διάλογος με τους φορείς και να τροποποιηθούν περαιτέρω οι διατάξεις. Την ερχόμενη εβδομάδα θα συνεδριάσει ξανά ο ΚΤΕ Περιβάλλοντος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ SIEMENS
Ρεζίλι των σκυλιών έγινε ο εκβιαστής... γελάει όλη η Ρηγίλλης μαζί του
Τον πιστεύει κανείς πλέον;
Αρβανιτόπουλος, Σκορδάς, Πτωχός ανακοινώνουν τα νέα την Πέμπτη... τώρα ξέρουμε και επίσημα ποιος έκανε τις διαρροές
στην επόμενη θα φάνε κόκκινη
Εκβιαστή! Σε πήραν στο ψιλό και σου κάνουν πλάκα... εγώ σε προειδοποίησα αλλά εσύ επιμένεις
Ασφαλώς ερωμένη του!
Κύριε Πρόεδρε της συντηρητικής παράταξης, ντροπή σας!
Δεν φτάνει που φέρνετε στη Θεσσαλονίκη την ερωμένη σας, αφήνοντας τη σύζυγο στην Αθήνα, τη γυροφέρνετε επιδεικτικά σε όλη την πόλη ! Κι ο Βαρτζόπουλος δίπλα της τι ρόλο έπαιζε; Σας κρατούσε φανάρι;
Ευτυχώς υπάρχουν τα έγκυρα μπλογκς και οι άξιοι συνεργάτες σας που τους δίνουν αποκλειστικές πληροφορίες και μαθαίνουμε τις πομπές σας!
Ορίστε και η μελαχρινή ....ερωμένη !
http://taxalia.blogspot.com/2011/01/blog-post_2734.html
Γιατί «συναινεί» η κυβέρνηση με την… κυβέρνηση της ΝΔ;
Η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ είχε προωθήσει μια σειρά από μέτρα μετά το ξέσπασμα της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης, τα οποία συνάντησαν την κατηγορηματική άρνηση του ΠΑΣΟΚ που ήταν τότε στην αντιπολίτευση.
Τους τελευταίους μήνες το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση επαναφέρει –πλήρως ή με κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις– τα μέτρα που είχε επικρίνει με σφοδρότητα.
Γιατί η σημερινή κυβέρνηση εφαρμόζει όσα είχε απορρίψει ή καταδικάσει επί κυβέρνησης Καραμανλή;
Τι άλλαξε στην ελληνική οικονομία και αναγκάζει την κυβέρνηση να αλλάξει ρότα;…
Διαβάστε στο περιοδικό «Επίκαιρα» μία αποκαλυπτική ανάλυση για τα μέτρα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και γιατί τα είχε επικρίνει την εποχή που βρισκόταν στην αντιπολίτευση.
Μία αναδρομή από την εποχή του Γ. Αλογοσκόυφη και του Γ. Παπαθανασίου, στην εποχή του Γ. Παπακωνσταντίνου και του υπόλοιπου οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης Παπανδρέου.
Πείτε μας την δική σας ‘αποψη, στα σχόλια της ανάρτησης, θα είναι ιδιαίτερη τιμή για εμας!
ΠΗΓΗ http://emprosdrama.blogspot.com/2011/01/blog-post_5024.html
Σχόλιο μας - Η ίδια η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δικαιώνει πανηγυρικά τις επιλογές της κυβέρνησης Καραμανλή! Μια μικρή συγνώμη από το Γιώργο Παπακωνσταντίνου προς τον Κώστα Καραμανλή, τον Γιώργο Αλογοσκούφη και τον Γιάννη Παπαθανασίου είναι αναγκαία!
Καρασμάνης για την παραπαίουσα Κτηνοτροφία
Σήμερα, είμαστε μάρτυρες μιας δραματικής συγκυρίας, καθώς οι ζωοτροφές εκτινάσσονται στα ύψη, οι τιμές παραγωγού στο κρέας καταρρέουν, ενώ φθίνουσα πορεία έχουν και οι τιμές παραγωγού για το γάλα.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με το νόμο 3698/2008 έδωσε τη δυνατότητα στον ΕΛΟΓΑΚ να αντιμετωπίζει τέτοιου είδους κρίσεις με επιδότηση στην αγορά ζωοτροφών. Η σημερινή Κυβέρνηση έχει το νόμο έτοιμο, αλλά δεν τον εφαρμόζει. Και όχι μόνον αυτό: Επιπλέον, κατήργησε και την ευνοϊκή διάταξη για τους Έλληνες κτηνοτρόφους, η οποία καθιέρωνε μειωμένη ασφαλιστική εισφορά κατά 25% στον ΕΛΓΑ και παράλληλα αύξανε κατά 25% τις αποζημιώσεις στους κτηνοτρόφους των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών της χώρας.
Αντ’ αυτού, ακούσαμε από την αρμόδια Υφυπουργό κα Αποστολάκη κάποια ομιχλώδη “σχέδια”, όπως η ίδρυση αγροτικού ΤΕΜΠΜΕ, με συνολικό προϋπολογισμό 130 εκ. ευρώ, για ολόκληρο τον αγροτοκτηνοτροφικό κλάδο. Δηλαδή, προσπάθησε να πείσει ότι όλα τα αγροτοκτηνοτροφικά προβλήματα (επενδύσεις, επιδοτήσεις, άτοκα δάνεια, αντιμετώπιση κρίσεων) θα λυθούν δια μαγείας με 130 εκατομμύρια ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τη φέτα, δυστυχώς η Κυβέρνηση δεν έχει αξιοποιήσει ούτε κατ’ ελάχιστο τα πλεονεκτήματα τα οποία μας παρέχει η κατοχύρωσή της ως αποκλειστικά ελληνικό προϊόν, με αποτέλεσμα να χάνονται δισεκατομμύρια ευρώ για τους Έλληνες παραγωγούς και την ελληνική οικονομία.
Επιπλέον: Ουδεμία δραστηριότητα επιδεικνύει για να αξιοποιήσουμε τις τελευταίες θέσεις της Κομισιόν, σύμφωνα με τις οποίες- από το 2013 και μετά- στόχος πρέπει να είναι η αύξηση των τροφίμων και ότι, προς αυτή την κατεύθυνση, πρέπει ν’ αξιοποιηθούν μεγάλες επενδύσεις στην αγροτοκτηνοτροφική μας παραγωγή.
Μεθαύριο ψηφίζεται ο αναπτυξιακός νόμος. Γι’ αυτό το σημαντικό θέμα, όμως, δεν υπάρχει καμία αναφορά».
Β.Παπαγεωργόπουλος:"Πληροφορώ την νέα Διοίκηση του Δ.Θ. ότι το ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ βρίσκεται στον 3ο όροφο"
Ι Βρούτσης: Οι αστοχίες και οι αμέλειες της Κυβέρνησης βλάπτουν σοβαρά την Οικονομία, την Ανάπτυξη και την Κοινωνία
Συγκεκριμένα:
- Με τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο 3842/2010, η κυβέρνηση αγνόησε την ανάγκη για στήριξη της οικοδομής και επανέφερε το Πόθεν Έσχες, ακόμη και στην αγορά πρώτης κατοικίας.
Με καθυστέρηση 8 μηνών, αναγνώρισε το μεγάλο πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε – η πτώση της οικοδομής βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας 10ετιας (μείωση 22% σε σχέση με τον Οκτώβρη του 2009) – και με το Ν. 3899/2010 επαναφέρει μερικώς την απαλλαγή του Πόθεν Έσχες στην πρώτη κατοικία.
- Την ίδια στιγμή, με τις διατάξεις του ίδιου νόμου (3842/2010) δημιουργούνται ανισότητες στη μεταχείριση γονικών παροχών σε ακίνητα και γονικών παροχών σε χρηματικά ποσά. Ενώ, στην πρώτη περίπτωση θεσπίζεται αφορολόγητο 150.000 €, στη δεύτερη περίπτωση η παροχή φορολογείται με ποσοστό 10% από το 1ο ευρώ.
Η κυβέρνηση θα πρέπει, επιτέλους, να συνειδητοποιήσει, ότι οι αστοχίες και οι αμέλειες βλάπτουν σοβαρά την Οικονομία, την Ανάπτυξη και την Κοινωνία».
Ρόμπα έγινε για άλλη μια φορά ο εκβιαστής...
Δείτε τον Σαμαρά και δίπλα του τη γυναίκα του Γεωργία
ΥΓ. Ότι και να κάνεις είσαι τελειωμένος απ' τη Ρηγίλλης... μόνο ειδήσεις, σαν κι αυτή, απ' το μυαλό σου από εδώ και πέρα
Όταν οι Γερμανοί μας πρόσφεραν στήριξη... εμείς λέγαμε: "Οι Γερμανοί ξανάρχονται"...
Οι Γερμανοί ξανάρχονται με spread και επιτήρηση
«Θα ζητηθεί από τις δύο χώρες η λήψη αυστηρών μέτρων και η υιοθέτηση διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» σύμφωνα με τον Γερμανό υπουργό Οικονομίας Πέερ Στάινμπρουκ |
Η γερμανική κυβέρνηση ζήτησε χθες να χαραχτεί μια «κοινή πορεία» σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αντιμετώπιση των χρηματοπιστωτικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν ορισμένες χώρες της ευρωζώνης. Δεν κατονομάζει τις χώρες αυτές, αλλά φωτογραφίζει την Ελλάδα και την Ιρλανδία.
«Λαμβάνοντας υπόψη τη διεύρυνση της ψαλίδας του δανεισμού μεταξύ των χωρών της ευρωζώνης επιβάλλεται μία "κοινή πορεία" της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και της ευρωζώνης για να συζητηθούν με τις ενδιαφερόμενες χώρες τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, ώστε να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση» επισημαίνει το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών σε σχετική ανακοίνωση. Και προσθέτει: «Αυτό που έχει σημασία είναι να στείλουμε ένα καθησυχαστικό μήνυμα στις αγορές, με την αυστηρή εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών και την εφαρμογή διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας» αυτών των χωρών...
Η δήλωση αυτή της γερμανικής κυβέρνησης να προστρέξουν οι εταίροι προς βοήθεια της Ιρλανδίας και της Ελλάδας δείχνει ότι το Βερολίνο δεν ακολουθεί πλέον την πολιτική του «ο καθένας μόνος του» για την αντιμετώπιση της κρίσης. Συνειδητοποίησε ότι αν καταρρεύσουν οι οικονομίες της Ελλάδας και της Ιρλανδίας, δύο χωρών της ευρωζώνης, οι επιπτώσεις θα πλήξουν όλους και ιδίως το ενιαίο νόμισμα...
* Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Πέερ Στάινμπρουκ ήταν σαφής: «Χρειαζόμαστε να βρίσκονται αυτές οι οικονομίες σε καλή κατάσταση»...
Πώς θα βοηθηθούν η Ιρλανδία και η Ελλάδα; Το πιο πιθανόν είναι με την έκδοση ευρωομολόγων ή και την αγορά ομολόγων από τις εν λόγω χώρες...
Οπως αναφέρει όμως η ανακοίνωση του γερμανικού υπουργείου, θα ζητηθεί από τις δύο χώρες η λήψη αυστηρών μέτρων και η υιοθέτηση διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων για την εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών τους. Τα μέτρα που θα προτείνει η Επιτροπή θα είναι «χάδι» σε σχέση με αυτά που θα προτείνει η ευρωζώνη με επιτηρητή τη Γερμανία.
«Σπίγκελ»: διμερή ομόλογα
* Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του περιοδικού «Ντερ Σπίγκελ», η Γερμανία μελετά το ενδεχόμενο πιθανής οικονομικής βοήθειας προς τις χώρες της ευρωζώνης που αντιμετωπίζουν προβλήματα, είτε με την έκδοση «διμερούς ομολόγου», ομόλογα που θα εκδώσει μία χώρα (η ισχυρή οικονομικά) για λογαριασμό μιας άλλης (αυτής που αντιμετωπίζει πρόβλημα), είτε με την έκδοση κοινού ομολόγου για τις χώρες που αντιμετωπίζουν το φάσμα της χρεοκοπίας. Το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών έσπευσε ωστόσο να διαψεύσει το δημοσίευμα του «Σπίγκελ». *
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Π. ΨΩΜΙΑΔΗ ΣΕ Ε. ΒΕΝΙΖΕΛΟ & Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ-ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟ
Επιστολή στους Υπουργούς Εθνικής Αμύνης Ευάγγελο Βενιζέλο και Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη έστειλε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Ψωμιάδης, σχετικά με την πρόθεση της κυβέρνησης να διατηρήσει τον χαρακτηρισμό ως «παραμεθόριων περιοχών» για τις περιφερειακές ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας στον νέο αναπτυξιακό - επενδυτικό νόμο.
Στην επιστολή του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Π. Ψωμιάδης ζητά την απόσυρση του συγκεκριμένου «αναχρονιστικού χαρακτηρισμού» από το νομοσχέδιο, «διότι είναι αδιανόητο να υποβάλλουμε τους υποψήφιους επενδυτές σε πρόσθετες και εξαιρετικά εξειδικευμένες διατυπώσεις, ουσιαστικά αποτρέποντάς την έλευσή τους στον τόπο μας».
Το πλήρες κείμενο της επιστολής του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτη Ψωμιάδη έχει ως εξής:
«Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Ήρθε σε γνώση μου η πρόθεση της κυβέρνησης να διατηρήσει τον χαρακτηρισμό ως «παραμεθόριων περιοχών» για τις περιφερειακές ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας στον νέο αναπτυξιακό - επενδυτικό νόμο που εισάγεται οσονούπω προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.
Όπως αντιλαμβάνεστε, δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη και επενδύσεις, υιοθετώντας εν έτει 2011 έναν τέτοιο αναχρονιστικό χαρακτηρισμό. Όταν οι βαλκανικές χώρες αποτελούν ήδη μέλη ή διασυνδεδεμένα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι αδιανόητο να υποβάλλουμε τους υποψήφιους επενδυτές σε πρόσθετες και εξαιρετικά εξειδικευμένες διατυπώσεις, ουσιαστικά αποτρέποντάς την έλευσή τους στον τόπο μας.
Ας πάψουμε να βγάζουμε τα μάτια μας με τα χέρια μας, εμμένοντας σε αναχρονιστικούς χαρακτηρισμούς. Είμαστε υπέρ του αναπτυξιακού – επενδυτικού νόμου, όμως θεωρώ ότι η κυβέρνηση οφείλει να άρει τον απαράδεκτο αυτό χαρακτηρισμό και να μην προχωρήσει σε ένα νόμο που αντί να προσελκύει θα αποθαρρύνει κάθε υποψήφιο επενδυτή και θα καταδικάζει οριστικά και αμετάκλητα την περιοχή μας σε οικονομικό μαρασμό.
Κατόπιν τούτων σας ζητώ να αποσύρετε τον συγκεκριμένο χαρακτηρισμό από το νομοσχέδιο, διότι διαφορετικά κατ’ ουσίαν θα ακυρώνεται ο στόχος του νόμου, δηλαδή η ανάπτυξη και επενδύσεις.
Με εκτίμηση,
Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας
Παναγιώτης Ψωμιάδης»Συνάντηση Μιχαλολιάκου-Γερουλάνου
Παράλληλα, έθεσε στον υπουργό το θέμα της δημιουργίας πρότυπου παιδότοπου στον περιβάλλοντα χώρο του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας.
Ο δήμαρχος συζήτησε επίσης με τον κ. Γερουλάνο την πρότασή του για σύσταση Μουσείου Αθλητικής Ιστορίας στον Πειραιά, με τον υπουργό να ανταποκρίνεται θετικά στη συγκεκριμένη πρόταση. Ο τελευταίος, δεσμεύτηκε επίσης πως το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης θα παραμείνει στον χώρο που βρίσκεται σήμερα, ενώ οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συνεργαστούν για την ανάδειξη της πολιτιστικής ταυτότητας του Πειραιά και την εκπόνηση ενός προγράμματος τουριστικής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.
Ας βγει να πει την αλήθεια στον κόσμο...
Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com
Φίλε εκβιαστή σου δίνω δύο ώρες να την βγάλεις την ανάρτηση...πριν σε κάνω πάλι ρόμπα
Αν δεν το βγάλεις σε δύο ώρες (μέχρι τις 3 μμ) θα γίνεις για άλλη μια φορά ρόμπα μιας και έρχονται φώτο
Και ξέρεις πως εγώ ότι λέω το κάνω... δεν είμαι σαν και σένα που μου στέλνεις τη δίωξη ηλ. εγκλ. και την περιμένω εδώ και 1,5 μήνα :))))
ΥΓ. Για τους φίλους που πιστεύουν τις παπαριές του να τους ενημερώσω ότι προχθές κυκλοφόρησε κάποιος στο ιντερνετ που έδειχνε βασανιστήρια ζώων και χθες η ΔΗΕ τον έκανε τσακωτό πριν περάσου 24 ώρες ώρες...
Παπαριές οι εικασίες των ΠΑΣΟΚων για δανεισμό με κάτω από 4%... πάλι με 4,1% δανειστήκαμε
Παπαριές αποδείχθηκαν οι εικασίες των ειδικών ΠΑΣΟΚων ότι επειδή το spread σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση πριν μερικούς μήνες είναι 100 μονάδες κάτω (τότε ήταν 900 τώρα 800κάτι) η δημοπρασία εντόκων γραμματίων θα επιτύγχανε καλύτερο επιτόκιο από το 4,1% που πήραμε τότε... και σήμερα μας δάνεισαν με ακριβώς το ίδιο επιτόκιο μιας και το spread από μόνο του δεν τα λέει όλα. Διαβάστε και την είδηση:
Το Ελληνικό Δημόσιο άντλησε 650 εκατ. ευρώ από την δημοπρασία εντόκων γραμματίων διάρκειας τριμήνων. Το επιτόκιο διαμορφώθηκε στα 4,1%, στα ίδια επίπεδα με την έκδοση του Νοεμβρίου.
Η έκδοση για την κάλυψη των γραμματίων που έληγαν υπερκαλύφθηκε κατά 4,98 φορές, όπως και στην προηγούμενη δημοπρασία. Ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους αποδέχτηκε συμπληρωματικές μη-ανταγωνιστικές προσφορές ύψους 150 εκατ. ευρώ.
Η διαφορά της απόδοσης επιτοκίου του ελληνικού δεκαετούς ομολόγου έναντι του γερμανικού ομολόγου αναφοράς ενισχύεται στις 811 μονάδες βάσης, κατά 10 σχεδόν μονάδες υψηλότερα από το κλείσιμο της Δευτέρας.
Καστανίδης: Από τους σοβαρότερους του ΠΑΣΟΚ... γελοίους εννοείται
Το 2005 το Υπουργείο Εσωτερικών της Βρετανίας ανέθεσε σε Επιτροπή Επιστημόνων ν' αξιολογήσει τ' αποτελέσματα της χρήσης κλειστών κυκλωμάτων τηλεόρασης σε τόσο μεγάλη έκταση.
Επαναλαμβάνω, εντολή της βρετανικής κυβέρνησης και του αρμοδίου Υπουργείου Εσωτερικών σε ομάδα επιστημόνων για ν' αξιολογήσουν τα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης που τοποθέτησε σε όλες σχεδόν τις βρετανικές πόλεις η βρετανική κυβέρνηση.
Αυτή την έκθεση την έχω σήμερα εδώ, θα σας την παραδώσω, είναι κορυφαίων επιστημόνων έκθεση, που διατυπώνουν αρνητικές κρίσεις για την αποτελεσματικότητα της χρήσης καμερών στους υπαίθριους χώρους. Λένε οι Βρετανοί επιστήμονες στην έκθεσή τους του 2005 ότι τα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης δεν βοήθησαν στην αντιμετώπιση της εγκληματικότητας στη Βρετανία, σε ορισμένες περιπτώσεις είχαμε αύξηση της εγκληματικότητας, εκεί όπου είχαν τοποθετηθεί κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης. Προσθέτουν οι Βρετανοί επιστήμονες στην έκθεση τους προς το Βρετανικό Υπουργείο Εσωτερικών, ότι δεν μειώθηκε στο ελάχιστο το αίσθημα της ανασφάλειας των Βρετανών πολιτών από τη χρήση των καμερών ασφαλείας.
Η ελληνική κυβέρνηση θα μπορούσε να ζητήσει να ενημερωθεί από τη βρετανική κυβέρνηση για το τι λένε οι Βρετανοί επιστήμονες...»
αλλά οδήγησαν και σε αύξηση της εγκληματικότητας όπου είχαν εγκατασταθεί;
Η Ακαδημία Αθηνών λέει ΝΑΙ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΥΡΗΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
● Η Ελλάδα, όπως κάθε άλλη χώρα, επιθυμεί να έχει επαρκή και ασφαλή κάλυψη των αναγκών της σε ηλεκτρική ενέργεια με ανταγωνιστικές τιμές και αποδεκτές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Επιβάλλεται, επομένως, διερεύνηση όλων των προσφερόμενων πρωτογενών πηγών ηλεκτροπαραγωγής και συγκριτική μελέτη των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων που παρουσιάζει η κάθε μία.
● Αναγκαία είναι κατά συνέπεια η αναζήτηση εναλλακτικών πηγών, και ως τέτοιες αναγνωρίζονται (α) οι εισαγωγές μεγάλων ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας, (β) ο εισαγόμενος λιθάνθρακας, και (γ) η πυρηνική ενέργεια. Η πρώτη επιλογή συνεπάγεται εξάρτηση και ανταγωνιστικότητα με τις γειτονικές χώρες, η δεύτερη είναι ενδεχομένως αναπόφευκτη μεσοπρόθεσμη αλλά ρυπογόνος λύση, και η τρίτη, ακόμη και αν γίνει αποδεκτή, απαιτεί 10-15 χρόνια μεταξύ λήψης απόφασης και υλοποίησής της.
● Σε αντίθεση με την οριακή ενεργειακή επάρκεια, επιθυμητή θα ήταν η ύπαρξη υπερεπάρκειας εγχώριας ηλεκτρικής ενέργειας για ταχύτερη τεχνολογική ανάπτυξη και εξαγωγή.
● Οι παραπάνω παράμετροι καθιστούν επιβεβλημένη τη σοβαρή εξέταση της πυρηνικής επιλογής και υπεύθυνη αξιολόγηση όλων των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων της.
● Η χρήση της πυρηνικής ενέργειας παρουσιάζει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
- Κύρια πλεονεκτήματα:
Ενεργειακή ασφάλεια και μείωση των αερίων θερμοκηπίου. Η πυρηνική ενέργεια μπορεί να προσφέρει στην Ελλάδα ηλεκτρική ενεργειακή επάρκεια, ενεργειακή ασφάλεια (τα πυρηνικά εργοστάσια μπορούν να αποθηκεύσουν καύσιμο έως 5 έτη), ευελιξία στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (η πυρηνική ενέργεια μπορεί εύκολα να αναβαθμιστεί), διαφοροποίηση καυσίμου για ηλεκτροπαραγωγή, μείωση των αερίων θερμοκηπίου (αντικαθιστώντας τα ορυκτά καύσιμα), μεγαλύτερες ποσότητες και χαμηλότερο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας.
- Κύρια μειονεκτήματα: Ανάγκη διαχείρισης των καταλοίπων και υψηλό αρχικό κόστος που απαιτείται για τα συστήματα ασφάλειας και αποτροπής τρομοκρατικών ενεργειών (κίνδυνοι ασφάλειας, τρομοκρατίας, διασποράς πυρηνικών υλικών, διαχείρισης ραδιενεργών καταλοίπων, και υψηλό (2.500-4.500 ευρώ ανά KW) αρχικό κόστος κατασκευής του πυρηνικού σταθμού).
● Τα πυρηνικά εργοστάσια έχουν υψηλό κόστος κατασκευής και χαμηλό κόστος λειτουργίας σε σύγκριση με τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με ορυκτά καύσιμα. Ως εκ τούτου, το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από πυρηνικά καύσιμα είναι, περίπου, σταθερό διαχρονικά και ανταγωνιστικό σε σχέση με τις άλλες πρωτογενείς πηγές.
● Η κοινή γνώμη ανησυχεί για την ασφαλή λειτουργία των πυρηνικών εργοστασίων και, κυρίως, για τον ενδεχόμενο κίνδυνο ατυχημάτων, έστω και αν η πιθανότητα να συμβούν τέτοια ατυχήματα είναι πολύ μικρή. Υποστηρίζεται, ωστόσο, ότι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τη σχάση του ουρανίου είναι σχετικά ασφαλής και η σχετική τεχνολογία είναι ώριμη και επαρκώς τεκμηριωμένη.
Το ρεκόρ ασφάλειάς της είναι υψηλό και προβλέπεται ότι στο μέλλον θα είναι υψηλότερο λόγω της σημαντικής προόδου που έχει επιτευχθεί τόσο από τεχνολογικής όσο και από θεσμικής πλευράς στα θέματα ασφάλειας, καθώς και της συσσωρευμένης εμπειρίας από τη λειτουργία επί πολλά έτη πυρηνικών εργοστασίων. Σημειώνεται, εν προκειμένω, ότι σημαντικό ποσοστό του κόστους της πυρηνικής ηλεκτρικής ενέργειας οφείλεται στα επιπρόσθετα μέτρα πρόληψης πιθανών κινδύνων, στην ελαχιστοποίηση της πιθανότητας ατυχήματος, και στην ετοιμότητα αντιμετώπισης των συνεπειών σε περίπτωση ατυχήματος. Επισημαίνεται, ότι το ατύχημα στο Three Mile Island (ΗΠΑ) είχε μόνο σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις (η διαρροή ραδιενέργειας στο περιβάλλον ήταν ελάχιστη) και ότι το ατύχημα στο Chernobyl (πρώην Σοβιετική Ένωση) είναι αδύνατον να συμβεί σε αντιδραστήρες δυτικού τύπου.
● Η έντονη σεισμικότητα της Ελλάδος πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη σε κάθε προγραμματισμό και σχεδιασμό πυρηνικών εργοστασίων, δεν αποτελεί όμως αποτρεπτικό παράγοντα. Υπάρχουν δεκάδες πυρηνικών εργοστασίων σε σαφώς σεισμικές περιοχές (π.χ. στην Καλιφόρνια και Ιαπωνία) χωρίς κανένα σοβαρό πρόβλημα. Προφανώς, η σεισμική θωράκιση αυξάνει το κόστος της κατασκευής.
● Το πλέον κρίσιμο πρόβλημα της αποδοχής της πυρηνικής ενέργειας είναι η ασφαλής διαχείριση των ραδιενεργών πυρηνικών καταλοίπων/αποβλήτων. Επί του θέματος αυτού παρατηρούνται τα εξής:
- Αν και τα ραδιενεργά πυρηνικά κατάλοιπα/απόβλητα είναι επικίνδυνα, η ποσότητα και ο όγκος τους είναι πολύ μικρός.
- Οι ειδικοί επιστήμονες θεωρούν τα ραδιενεργά πυρηνικά κατάλοιπα/απόβλητα επιστημονικά και τεχνικά καλώς κατανοητά και πρόσφορα για την ασφαλή τους διαχείριση, ενώ τονίζουν την άριστη επιστημονική βάση της τεχνολογίας ανίχνευσης, των μηχανισμών επίδρασης επί των οργανισμών και των συνεπειών της, καθώς και των τρόπων παρακολούθησης των σχετικών ακτινοβολιών. Επισημαίνεται, επίσης, ότι υπάρχουν αρκετές μέθοδοι μείωσης της τοξικότητας των καταλοίπων και απομόνωσής τους από τη βιόσφαιρα και ότι η ραδιενέργειά τους μειώνεται σημαντικά με την πάροδο του χρόνου.
- Τα πυρηνικά κατάλοιπα είτε ανακυκλώνονται είτε ενταφιάζονται χωρίς ανακύκλωση. Η πρώτη περίπτωση έχει οικονομικά οφέλη και μειώνει σημαντικά τον όγκο των καταλοίπων, ενέχει όμως τον κίνδυνο χρήσης του παραγόμενου πλουτωνίου για τρομοκρατικές ενέργειες. Σχετικά με τη δεύτερη περίπτωση, οριστικοί χώροι εναπόθεσης πυρηνικών αποβλήτων βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής σε πολλές χώρες. Ουδεμία όμως χώρα διαθέτει σήμερα οριστικούς χώρους εναπόθεσης των πυρηνικών αποβλήτων.
- Η χρήση πυρηνικής ενέργειας για ηλεκτροπαραγωγή από μία χώρα προϋποθέτει τη θέσπιση ενός εθνικού προγράμματος διαχείρισης για την προσωρινή και μόνιμη αποθήκευση ραδιενεργών καταλοίπων που θα προέλθουν από τις προτεινόμενες πυρηνικές μονάδες. Η διεθνής αποδοχή αυτού του προγράμματος κρίνεται απαραίτητη. Τονίζεται, εν προκειμένω, ότι η λύση των καταλοίπων ναι μεν επιβάλλεται να είναι εθνική, αλλά είναι θέμα συμφωνίας με τους προμηθευτές του πυρηνικού υλικού.
● Είτε η διαχείριση των πυρηνικών καταλοίπων περιλαμβάνει ανακύκλωση του αναλωμένου
καυσίμου είτε όχι, μία αποδεκτή λύση του προβλήματος των πυρηνικών καταλοίπων/αποβλήτων είναι επιτακτική προκειμένου να ληφθεί μία απόφαση ανάπτυξης της πυρηνικής ενέργειας στον ελληνικό χώρο.
● Το ζήτημα της πυρηνικής ασφάλειας παραμένει κρίσιμο για τη χώρα μας καθώς τα πυρηνικά εργοστάσια είναι ήδη πραγματικότητα και προβλέπεται να αυξηθούν.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
● Επιβάλλεται ρεαλιστική αξιολόγηση των ενεργειακών αναγκών και στόχων της Ελλάδος και πλήρης ανάλυση των δυνατοτήτων και των προβλημάτων όλων των πηγών ενέργειας: ορυκτών καυσίμων, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, εξοικονόμησης ενέργειας, και πυρηνικής ενέργειας.
● Σε ότι αφορά την πυρηνική ενέργεια, ενδείκνυται:
- Να κριθεί κατά πόσον η πυρηνική ενέργεια μπορεί να αποτελέσει μία συνιστώσα του ενεργειακού μείγματος της Ελλάδος και κατά πόσον η πυρηνική ενέργεια μπορεί να αντικαταστήσει ένα σημαντικό μέρος των ορυκτών καυσίμων που χρησιμοποιούνται.
- Να αρχίσει μια οργανωμένη, εκτεταμένη, αντικειμενική και υπεύθυνη ενημέρωση των Ελλήνων πολιτών και πολιτικών επί των ενεργειακών αναγκών και προβλημάτων της χώρας, ώστε να κριθεί κατά πόσον η πυρηνική ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί προς όφελος της Ελλάδος.
- Να ληφθούν άμεσα μέτρα ενημέρωσης σχετικά με την τεχνογνωσία και την αποκτηθείσα εμπειρία στον τομέα της πυρηνικής ενέργειας, και, επιπροσθέτως, μέτρα δημιουργίας ενδογενούς ανθρώπινου δυναμικού με μακροπρόθεσμη εθνική επένδυση στον τομέα της εκπαίδευσης.
- Να αρχίσει η προετοιμασία των αναγκαίων μελετών, νομοθεσιών και υποδομών, ώστε η χώρα να είναι, ‘εν δυνάμει’, έτοιμη για την όποια επιλογή.
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
● Διοργάνωση, από κυβερνητικούς και μη-κυβερνητικούς φορείς, διαλόγου για την ένταξη ή μη της πυρηνικής ενέργειας στον ελληνικό χώρο.
● Θεώρηση από τους αρμοδίους κρατικούς φορείς ένταξης της πυρηνικής επιλογής στον μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό της Ελλάδος.