30 Σεπτεμβρίου 2011

Οι μύθοι του ασφαλιστικού

του Θανάση Σκόκου

Όταν ένα σύστημα βρίσκεται σε κρίση ύπαρξης είναι ιδιαίτερα δύσκολο στα μέλη του να εστιάζουν στον προσδιορισμό των πραγματικών, των κύριων αιτιών της. Στη μεγάλη οικονομική κρίση που ζούμε οι συζητήσεις για τις δραστικές –και συχνά άδικες– περικοπές στις συντάξεις φέρνουν στην επιφάνεια, μαζί με τη δίκαιη κριτική ή αγανάκτηση, μερικές πάγιες αλλά εσφαλμένες κοινωνικές, ή συνδικαλιστικές, ή και «επιστημονικές» αντιλήψεις για την κοινωνική ασφάλιση. Ας δούμε μερικές:

«Τη σύνταξή μου την έχω προπληρώσει με τις εισφορές μου»

Όχι. Έχουμε πληρώσει μόνο ένα μέρος της και μάλιστα μικρό όσοι ασφαλιστήκαμε πριν το 1993. Αν ίσχυε ο ισχυρισμός, το σύστημα θα ήταν ανταποδοτικό, δηλαδή θα σου επέστρεφε σαν σύνταξη τις εισφορές σου συν κάποια μικρή απόδοσή τους. Αν παίρναμε υπόψη τον μέσο χρόνο ασφάλισης και τις μέσες καταβεβλημένες εισφορές, η μέση σύνταξη στην Ελλάδα, σε συνθήκες χρηστής διαχείρισης, δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τις λίγες εκατοντάδες ευρώ. Αν τώρα πάρουμε υπόψη υπερβολικές έως εξωφρενικές παροχές ΔΕΚΟ, τραπεζών, τομέων του Δημοσίου, ιδιαιτέρως χαμηλά όρια συνταξιοδότησης ειδικών ομάδων, εισφοροδιαφυγή, σπατάλες, ψευτοανάπηρους κ.λπ., τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, που ήταν λίγοι οι συνταξιούχοι, οι εισφορές των ενεργών εργαζομένων επαρκούσαν για την πληρωμή των συντάξεων [όχι πάντα χωρίς κρατική επιχορήγηση, π.χ. ΝΑΤ]. Το σύστημα είναι –και σωστά– αναδιανεμητικό και στηρίζεται στην αλληλεγγύη των γενεών. Σήμερα στηρίζεται κυρίως στην «καλοσύνη των ξένων», δηλαδή τον φόβο των εταίρων μας για τις συνέπειες μιας άμεσης χρεοκοπίας μας.

«Φάγανε τα αποθεματικά των ταμείων γι’ αυτό τα έριξαν έξω»

Έχει κάποια δόση αλήθειας. Μέχρι το 1993 τα αποθεματικά κατετίθεντο υποχρεωτικά στην ΤτΕ με διοικητικά οριζόμενο επιτόκιο. Από το 1993 υπήρχε μερική ελευθερία καταθέσεων και αναζήτησης επιτοκίου. Κυρίως όμως κατευθύνονταν στην αγορά εντόκων γραμματίων Δημοσίου με επιτόκια τότε άνω του 20%. Η μεγάλη αλήθεια, όμως, που αποσιωπάται από τους οπαδούς της «κρατικής καταλήστευσης», είναι το αναμφισβήτητο ηθικό δικαίωμα της κεντρικής εξουσίας, του κράτους, να παρεμβαίνει και διαχειριστικά –εφόσον επιβάλλεται– στα αποθεματικά των ταμείων ως αποκλειστικός τελικός εγγυητής της καταβολής των συντάξεων. Οι πολίτες βεβαίως οφείλουν να κρίνουν την κοινωνική ωφελιμότητα των κρατικών ενεργειών. Άλλωστε, όποτε αφέθηκαν οι διοικήσεις των ταμείων να προβούν σε επενδύσεις κατά την κρίση τους, στην πλειονότητά τους απέτυχαν. Αναφέρω χάριν παραδείγματος τη ζημιογόνα εμπλοκή του ΤΣΜΕΔΕ στην Τράπεζα Αττικής.

«Καλύτερα να είχα δώσει τα λεφτά μου σε μια ιδιωτική ασφάλιση»

Αστεία υπόθεση. Η ιδιωτική ασφάλιση είναι επένδυση χρημάτων και μόνον, με αμφίβολη συχνά εξασφάλιση. Σας θυμίζω την ΑΣΠΙΣ και την δραματική διάσωση της AIG το 2008 από την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Θα παρότρυνα όμως έναν 25άρη νέο να ζητήσει από μία σοβαρή ιδιωτική ασφαλιστική να του υπολογίσει το μηνιαίο ασφάλιστρο για μια ισόβια σύνταξη 1.000 σημερινών ευρώ μετά το 2046. Ίσως πάνω από 600 € τον μήνα [συνολικά 252.000 €] με προϋπόθεση χαμηλό πληθωρισμό και να έχει κατορθώσει να επιβιώσει η εταιρεία μέχρι τότε.

«Η υπογεννητικότητα είναι το βασικό πρόβλημα της χρηματοδότησης του ασφαλιστικού μας συστήματος»

Μοιάζει λογικό επιχείρημα, αλλά δεν είναι. Χρησιμοποιείται βέβαια κατά κόρον από θεωρητικούς και κυβερνητικά στελέχη. Ένα βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα απαιτεί ανάπτυξη, απασχόληση, καταβολή εισφορών και ορθολογικούς όρους συνταξιοδότησης. Αν υπάρχει υπογεννητικότητα εισάγεται ξένο εργατικό δυναμικό. Ελάχιστα απασχολεί την κοινωνική ασφάλιση η εθνικότητα των ασφαλισμένων. Αν δεν υπάρχει ανάπτυξη, το μέλλον των νέων είναι η ανεργία και των ταμείων η κατάρρευση.

«Αυξάνουν τα ηλικιακά όρια. Θα δουλεύουμε μέχρι να πεθάνουμε»

Τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα θα έχουν μ.ό. ζωής ίσως πάνω από τα εκατό χρόνια. Εκτός αν συμβούν τραγικά γεγονότα στον πλανήτη. Καμιά κοινωνία, κανένα ασφαλιστικό σύστημα δεν θα μπορούσε να τους προσφέρει επί 35-40 χρόνια αξιοπρεπή σύνταξη και υπηρεσίες υγείας με λογικές ασφαλιστικές εισφορές. Η αναπροσαρμογή των ορίων συνταξιοδότησης με το προσδόκιμο όριο ζωής είναι απαραίτητο να επανακαθορίζεται σε κάθε γενιά.

Κατανοώ ότι ακόμη κι αν δεχθείτε τα επιχειρήματά μου θα με ρωτήσετε: Και τι έκαναν γι’ αυτό οι κυβερνήσεις; Τίποτε ή σχεδόν τίποτε! Όμως και όταν κάποιοι προσπάθησαν κάτι να πουν [Έκθεση Σπράου 1997 και Τ. Γιαννίτσης 2001], τους έφαγε το σκοτάδι της κοινωνικής και συνδικαλιστικής αντίδρασης. Οι κυβερνήσεις υποχωρούσαν στις αντιδράσεις της συνδικαλιστικής συγκυβέρνησης υπονομεύοντας το μέλλον της κοινωνίας. Για μια ακόμη φορά θα πούμε ότι «φταίει το κράτος», οι κυβερνήσεις, αυτοί που ήξεραν και βολεύονταν ότι η βόμβα θα σκάσει στα χέρια του επόμενου. Κι εμείς, που δεν ήμασταν και τόσο ανυποψίαστοι, υφιστάμεθα τις οδυνηρές συνέπειες της έκρηξης και τη δυσεπίλυτη εκκρεμότητα της δημιουργίας ενός νέου δίκαιου και μακρόβιου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.

Αγωγή Πάγγκαλου σε επώνυμο blogger-Ζητάει 2 εκ ευρώ!!-Δείτε για ποιο γελοίο λόγο!

Η ιστορία, που αποδεικνύει το λόγο που οι ΠΑΣΟΚοι θέλουν κατάργηση της ανωνυμίας των blogs, έχει ως εξής:

Στις 12 Σεπτεμβρίου 2010 (ένα χρόνο πριν), ο 26χρονος blogger Ευάγγελος Μυτιληναίος (συνωνυμία με τον γνωστό επιχειρηματία), έγραψε το εξής άρθρο, στο ιστολόγιό του με την επωνυμία "Εκκλησία του Δήμου":

ΚΥΡΙΑΚΉ, 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ 2010


Πίσω από τις γρίλιες...

Η συνέχεια στο taxalia.blogspot.com

Η λύση για το θέμα των εγγυήσεων της Φινλανδίας είναι πολύ κοντά, λέει το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών

Η Γερμανίδα καγκελάριο με τον Φινλανδό πρωθυπουργό σε μία πρόσφατη συνάντησή τουςΤην «απόλυτη» αισιοδοξία του ότι το θέμα της παροχής εγγυήσεων στην Φινλανδία από την Ελλάδα βρίσκεται κοντά σε λύση, εξέφρασε την Παρασκευή ο εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών.

«Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι αυτό το ενδιαφέρον πρόβλημα θα επιλυθεί σύντομα», είπε ο Μάρτιν Κότχαους, προσθέτοντας ότι ελπίζει να διασαφηνιστεί το θέμα στην συνεδρίαση του Eurogroup τη Δευτέρα στο Λουξεμβούργο.

Άντε μπας και μπει τάξη: Στο μικροσκόπιο των ελεγκτών της τρόικας και οι ρυθμοί απονομής Δικαιοσύνης

Για τον τρόπο λειτουργίας της Δικαιοσύνης και ειδικότερα για τον ρυθμό απονομής της, ζήτησαν να ενημερωθούν οι εκπρόσωποι της τρόικας που επισκέφθηκαν νωρίτερα το Πρωτοδικείο. Στη συνάντηση ήταν παρόντες τα μέλη του κλιμακίου της τρόικας, ο προϊστάμενος και η διοίκηση του Πρωτοδικείου, σύμβουλοι του υπουργείου Δικαιοσύνης καθώς και ο πρόεδρος της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων.

Σύμφωνα με πληροοφορίες, η τρόικα ζήτησε στατιστικά στοιχεία για τους ρυθμούς απονομής δικαιοσύνης καθώς και για τις εγκαταστάσεις μηχανοργάνωσης των δικαστηρίων.

Οι εκπρόσωποι της Δικαιοσύνης τόνισαν στο κλιμάκιο, ότι μέχρι στιγμής το μόνο σύστημα μηχανοργάνωσης που υπάρχει είναι αυτό που αφορά στην ηλεκτρονική κατάθεση δικογράφων το οποίο, όπως είπαν, λειτουργεί πιλοτικά από τις 16 τρέχοντος, καθώς ακόμη δεν έχει λυθεί το πρόβλημα της πληρωμής δικαστικών ενσήμων.

Διευκρίνισαν, ωστόσο, ότι το ζήτημα της ηλεκτρονικής καταβολής ενσήμων αναμένεται να λυθεί άμεσα.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων, Χάρ. Αθανασίου, επεσήμανε στους εκπροσώπους της τρόικας ότι η ποιότητα απονομής δικαιοσύνης είναι υψηλή και ότι το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις εκδίκασης υποθέσεων οφείλεται όχι στο έμψυχο υλικό, αλλά στην έλλειψη υποδομής.

Μετά το τέλος της συνάντησης στο Πρωτοδικείο, το κλιμάκιο της Τρόικας επισκέφθηκε το κτίριο 2 της Ευελπίδων όπου στεγάζεται το σύστημα ηλεκτρονικής κατάθεσης δικογράφων.

Εκεί οι εκπρόσωποι μίλησαν με τους δικαστικούς υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν αναλάβει την εφαρμογή όλου του προγράμματος.

Στη συνέχεια, αποχώρησαν, ενώ τελικά δεν έγινε συγκέντρωση των δικαστικών υπαλλήλων.

Γ. Μιχελάκης: Ο Βενιζέλος πρώτα μιλά, μετά αποφασίζει και κατόπιν σκέφτεται

http://kartesios.com/wp-content/uploads/2011/01/ND_new-logo.jpg«Ουδέποτε ένας υπουργός διέψευσε τον εαυτό του τόσο πολλές φορές, σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, όσο ο κ. Βενιζέλος.

Ουδέποτε υπουργός είχε το πολιτικό θράσος να χαρακτηρίζει “αδιανόητα” τα όσα ο ίδιος είπε, όπως έκανε, χτες το βράδυ, ο κ. Βενιζέλος.

Ισχυρίστηκε ότι ουδέποτε είπε πως το νέο μέτρο για τις αποδείξεις θα ισχύσει αναδρομικά από το 2011 και κατηγόρησε τα Μέσα Ενημέρωσης, ισχυριζόμενος ότι μετέδιδαν έναν… “αδιανόητο ισχυρισμό”.

Και όμως! Ο κ. Βενιζέλος, στη συνέντευξή του, στις 27.09, έλεγε κατά λέξη: “Πρέπει να οικοδομήσεις το επίπεδο του δικού σου εισοδήματος με αποδείξεις… Αυτό το μέτρο θα ισχύσει με τη φορολογική δήλωση του 2012 για τα εισοδήματα του 2011”.

Φαίνεται, ξεκάθαρα, ότι ο κ. Βενιζέλος άλλα λέει το πρωί, άλλα το μεσημέρι και άλλα το βράδυ. Πρώτα μιλά, μετά αποφασίζει και κατόπιν σκέφτεται».

Στη Βίρτους Μπολόνια ο Κόμπε Μπράιαντ με τρελό συμβόλαιο!

Ένας από τους μεγαλύτερους μπασκετμπολίστες όλων των εποχών, ο σταρ των Λέικερς, Κόμπε Μπράιαντ, έρχεται να παίξει στην Ευρώπη. Αργά χθες τη νύχτα συμφώνησε με τη Βίρτους Μπολόνια, η οποία του πρόσφερε ένα εξωφρενικό συμβόλαιο. Συγκεκριμένα, ο 33χρονος, κάτοχος 5 δαχτυλιδιών πρωταθλητή στο ΝΒΑ, θα βάλει στον τραπεζικό του λογαριασμό 3,3 εκατομμύρια δολάρια, για 35 μόλις μέρες!

"Ήταν μια θαυμάσια νύχτα. Έχουμε φτάσει σε μια συμφωνία για τα οικονομικά δεδομένα της συνεργασίας", δήλωσε πανευτυχής ο Κλάουντιο Σαμπατίνι, πρόεδρος της Βίρτους. Η είδηση της συμφωνίας με τον Κόμπε έχει ξεσηκώθει θύελλα ενθουσιασμού στην πόλη του ιταλικού Βορρά. Δεν είναι λίγο να φέρνεις στην ομάδα, έστω για τρία εντός έδρας ματς, έναν άνθρωπο που έχει ψηφιστεί δύο φορές MVP τν τελικών του ΝΒΑ και 9 φορές μέλος της καλύτερης πεντάδας του πρωταθλήματος.

Η Ιταλία είναι το δεύτερο σπίτι του Κόμπε. Ως έφηβος έζησε εκεί 7 χρόνια, καθώς ο πατέρας του, Τζο Μπράιαντ, αγωνιζόταν στο ιταλικό πρωτάθλημα μπάσκετ, κάτι που κάνει πιο εύκολη την απόφασή του. Μιλάει τέλεια ιταλικά και αναμένεται τις επόμενες μέρες να μεταβεί στη χώρα για να υπογράψει.

Δεν φταίει μόνο η τρόικα για το χάλι μας: Η Πορτογαλία μείωσε το έλλειμμα στο 8,3%

Μεγάλη μείωση παρουσίασε το πρώτο εξάμηνο το έλλειμμα του προϋπολογισμού της Πορτογαλίας, καθώς υποχώρησε στο 8,3% του ΑΕΠ από 10,4% που ήταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με σημερινά επίσημα στοιχεία.

Η Πορτογαλία έλαβε πακέτο διάσωσης 78 δισ. ευρώ από την ΕΕ και το ΔΝΤ τον Μάιο, και μέσω της βοήθειας αυτής προβλέπει τη μείωση του ελλείμματός της στο 5,9% του ΑΕΠ, βάζοντας σε τάξη τα δημοσιονομικά της.

Ουρά οι ενδιαφερόμενοι για τον ΠΑΟ-Προέκυψε και τρίτος... κι αυτός στα λόγια

Μετά τον Σαουδάραβα πρίγκιπα και τον Ανδρέα Βγενόπουλο, ενδιαφέρον για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΠΑΕ Παναθηναϊκός εξέφρασε και ξένο επενδυτικό fund.

Τους ανθρώπους του «τριφυλλιού» έχει ενημερώσει ήδη σχετικά εκπρόσωπος του επενδυτικού ομίλου, ο οποίος το πρωί της Παρασκευής επισκέφθηκε τα γραφεία της «πράσινης» ΠΑΕ, προκειμένου να παραδώσει φάκελο στον Δημήτρη Γόντικα με τα στοιχεία του fund και το ενδιαφέρον του για τις μετοχές του Παναθηναϊκού.

Γ. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ: «Είτε το θέλουν είτε όχι, το Φράγμα Αλμωπαίου θα γίνει»

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiwSETYnh41rUvrS3onHV4_AwOSDaOUHFHiebpBf8oKCAhv2vtsltc9O5W7e5W3ASibAXSrCbQDbbclst4HvI5shoqPGRc95Af0kpGIhXhEyO3YkQaXVeIHjkgJ55SXwlkso-x8aoMj040/s1600/karasmanhs.bmpΜε αφορμή την απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης – η οποία, σημειωτέον αναρτήθηκε στο διαδίκτυο – που ανακαλεί την προηγούμενη προκήρυξη για το Φράγμα Αλμωπαίου και με την οποία επαναπροκηρύσσεται η μελέτη του έργου, ο βουλευτής Γιώργος Καρασμάνης, δηλώνει τα εξής:

«Επί δύο χρόνια η Κυβέρνηση, οι ηγεσίες του υπουργείου, η σημερινή και η προκάτοχός της, εμπαίζουν απροκάλυπτα το λαό της Πέλλας. Ενώ διαβεβαίωναν ότι θα προχωρούσαν κανονικά στην υλοποίηση του μεγάλου έργου, που θα άλλαζε ριζικά την αναπτυξιακή και οικονομική πορεία του Νομού, στην πορεία άλλαξαν γνώμη και σήμερα έχουν οδηγήσει το όλον θέμα στο σημείο εκκίνησης, δηλαδή στο σημείο μηδέν.»

Ουδέποτε ομολόγησαν τις προθέσεις τους αυτά τα δύο χρόνια, αντιθέτως διαβεβαίωναν σε όλους τους τόνους ότι το Φράγμα θα προχωρήσει όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί. Συγκεκριμένα, η κυρία Μπατζελή σε συζήτηση που είχε με τον Γιώργο Καρασμάνη στις 14 Ιανουαρίου του 2010 τον διαβεβαίωνε ότι ¨έχει ιεραρχήσει το Φράγμα Αλμωπαίου ως πρώτο στη λίστα των προς κατασκευή έργων¨ και ότι ¨απλώς καθυστερούσε τις διαδικασίες προκειμένου να ελέγξει όπως είπε, συνολικά τα έργα που είχε δρομολογήσει για κατασκευή η προηγούμενη Κυβέρνηση¨. Η ίδια υπουργός στις 11 Μαρτίου της ίδιας χρονιάς, στην Ολομέλεια της Βουλής, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή, είχε δεσμευτεί και είναι καταγεγραμμένο στα πρακτικά της Βουλής ότι, ¨εντός του Μαρτίου με αρχές Απριλίου του 2010 θα ανοίξουν οι προσφορές ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες της ανάδειξης του αναδόχου της κύριας μελέτης¨, την οποία, βέβαια, η ίδια είχε μπλοκάρει από τον Δεκέμβριο του 2009.

»Αλλά και ο σημερινός υπουργός, ο κ. Σκανδαλίδης, σε συνάντηση που είχε με τον βουλευτή, τον είχε επίσης διαβεβαιώσει ότι ¨θα δώσει εντολή να ανοίξουν οι προσφορές του διαγωνισμού προκειμένου να αναδειχτεί ο ανάδοχος της κύριας μελέτης¨».

Διαβλέποντας την ύποπτη κωλυσιεργία, ο Γιώργος Καρασμάνης έφερε το θέμα στη Βουλή, όχι μια και δύο αλλά πέντε (5) φορές με ισάριθμες Ερωτήσεις. Αλλά, ο κ. Σκανδαλίδης συνεχώς φυγομαχούσε. Αρχικά έστελνε τους υφυπουργούς του οι οποίοι δεν είχαν γνώση του θέματος, ενώ τις δύο τελευταίες φορές, μέσα στο Σεπτέμβριο του 2011, σε προγραμματισμένες από ημερών συζητήσεις, προφασίστηκε κώλυμα και δεν προσήλθε. Με συνέπεια το Προεδρείο της Βουλής, μετά από έντονη αντίδραση του βουλευτή, να συνταχθεί με την θέση του Γιώργου Καρασμάνη ότι ο υπουργός οφείλει να προσέλθει στο Κοινοβούλιο και να απαντήσει στην Ερώτηση.

«Απόρροια όλων αυτών», επισημαίνει ο βουλευτής, «ήταν, ο υπουργός να εξαναγκαστεί να επαναπροκηρύξει τη κύρια μελέτη – η οποία, σημειωτέον, με βάση την προηγούμενη προκήρυξη, έπρεπε να έχει παραδοθεί από τις 9 Σεπτεμβρίου του 2011. Στην ουσία δηλαδή, πετάει ένα έργο πνοής έξω από το προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013 (από το Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης), ενώ ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του. Κι αυτό διότι το έργο έχει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με χρηματοδότηση της προμελέτης (6/3/2007) με 450.000 από το Γ’ ΚΠΣ (που ήδη εδώ και καιρό έχει ολοκληρωθεί). Όπως είχε εγκριθεί και η χρηματοδότηση της κύριας μελέτης με 3.400.000 από τις 21 Μαΐου του 2009 και η οποία δημοπρατήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 2009». Αυτήν τη διαδικασία του διαγωνισμού, της εκπόνησης της κύριας μελέτης, ακύρωσε η σημερινή κυβέρνηση όπου είχαν καταθέσει προσφορές εννέα μελετητικά γραφεία. Ήδη χάθηκαν δύο χρόνια!!!!

Μπροστά σ΄ αυτόν κυβερνητικό τραγέλαφο, ο Γιώργος Καρασμάνης, θεωρεί υποχρέωσή του να δεσμευτεί απέναντι στους συμπολίτες του κατά τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι, «σε πείσμα όλων αυτών των μεθοδεύσεων, το Φράγμα Αλμωπαίου θα γίνει. Αυτό το έργο των εκατό εκατομμυρίων, είτε το θέλουν είτε όχι, θα πάρει το δρόμο της υλοποίησης από την ίδια Κυβέρνηση που το εμπνεύστηκε και το δρομολόγησε: Από την επόμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».

Στυλιανίδης-Καμμένος: Άθλιες μεθοδεύσεις οι περικοπές και αντισυνταγματικές μειώσεις μισθών και συντάξεων στις Ένοπλές Δυνάμεις

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Α) Εθνικής Αμύνης κ. Παναγιώτη Μπεγλίτη, Β) Οικονομικών κ. Ευάγγελο Βενιζέλο

ΘΕΜΑ : Άθλιες μεθοδεύσεις. Περικοπές και αντισυνταγματικές μειώσεις μισθών και συντάξεων στις Ένοπλές Δυνάμεις, που οδηγούν στην εξαθλίωση κα εξόντωση των ένστολων.

Το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα προβλέπει ότι το 2015 οι λειτουργικές δαπάνες των Ενόπλων Δυνάμεων θα ανέρχονται σε 234 εκατ , από 1.112 δις Ε που ήταν το 2009.Οι δαπάνες θα είναι δηλαδή μειωμένες κατά 79% σε σχέση με το 2009 και 69% σε σχέση με το 2011.

Αυτό σημαίνει ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις θα μειωθούν στο 1/6 των δυνάμεων τους! Είναι παρανοϊκό ειδικά αυτή τη περίοδο να συζητάμε τέτοια θέματα, όταν στη περιοχή μας παίζονται τεράστια γεωπολιτικά παιγνίδια και συμφέροντα, αλλά η κυβέρνηση θα πρέπει ν΄ αποφασίσει αν η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να διατηρεί Ένοπλες Δυνάμεις ή όχι.

Σαν να μην έφτανε αυτό η κυβέρνηση αποφάσισε την ολοκληρωτική εξόντωση των ένστολων και με συνοπτικές διαδικασίες αποφάσισε περαιτέρω μειώσεις τόσο των μισθών των εν ενεργεία, όσο και των συντάξεων των εν αποστρατεία στελεχών.

Οι μειώσεις που αποφασίστηκαν πλήττουν άμεσα και έμμεσα αδιακρίτως και οριζόντια όλη την Ελληνική κοινωνία. Οι στοχευόμενες επιθέσεις με ηλικιακά και ταυτόχρονα αντισυνταγματικά κριτήρια είναι κατευθείαν βολή κατά των στελεχών όλων των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.

Πιο συγκεκριμένα :

1. Με το Ν.3842/2010 θεσπίστηκαν οι νέες φορολογικές κλίμακες με την αύξηση των οποίων, μέσω της παρακράτησης επιπλέον Φόρου Εισοδήματος μείωσε τα μεσαία εισοδήματα όλων των συνταξιούχων.

2. Με τους Ν.3845 και 3847/2010 τα Δώρα Χριστουγέννων-Πάσχα και Επίδομα αδείας καταργήθηκαν ή και μειώθηκαν σημαντικά, καθόσον για συνταξιούχους ηλικίας κάτω των 60 ετών και μεικτής σύνταξης άνω των 2.500 Ε θεσπίσθηκε η κατάργησή τους, ενώ για συνταξιούχους άνω των 60 ετών και κάτω του υπόψη χρηματικού ορίου συρρικνώθηκαν σε 400,200 και 200 Ε αντίστοιχα

3. Με τους Ν.3863 και 3865/2010 θεσπίσθηκε η Εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων για μεικτές συντάξεις άνω των 1.700 Ε σε ποσοστά από 3 έως 10%κλιμακωτά.

4. Με τον Ν.3865/2010 τιμωρήθηκαν οι συνταξιούχοι που συνέχιζαν να εργάζονται για να καλύψουν τις οικογενειακές τους ανάγκες, με αναστολή ή μείωση της σύνταξής τους, δηλαδή επί της ουσίας τους στερήθηκε το βασικό συνταγματικό δικαίωμα της εργασίας.

5. Με τον Ν.3986/2011 θεσπίσθηκε η μείωση του αφορολογήτου ορίου των 12.000 Ε σε 8.000 Ε και προστέθηκε νέο φορολογικό κλιμάκιο των 4.000 Ε με ποσοστό φόρου 10%.

6. Με τον Ν.3986/2011 θεσπίσθηκε η ειδική εισφορά αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας και για εισοδήματα άνω των 12.000 Ε σε ποσοστό κλιμακωτά από 1 έως 4%.

7. Με τον Ν.3896/2011 συνεχίσθηκε η μείωση που άρχισε με τους Ν.3863 και 3865/2010, με την θέσπιση αύξησης των ποσοστών της εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων από 3 έως 10% σε 6 έως 14% αναλογικά για συντάξεις άνω των 1.700 Ε.

8. Με τον Ν.3986/2011 τιμωρήθηκαν οι στρατιωτικοί κάτω των 60 ετών που άσκησαν το νόμιμο δικαίωμα της αποστρατείας τους, με θέσπιση επιπλέον μηνιαίας εισφοράς για μεικτές συντάξεις άνω των 1.700 Ε σε ποσοστό από 6 έως 10% αναλογικά.

9. Με απόφαση του Δ.Σ. του Μετοχικού Ταμείου Στρατού και «έγκριση» του Υπ. Εθν. Άμυνας μειώθηκε από 1-1-2011 το χορηγούμενο από το Μ.Τ.Σ. μέρισμα, σε ποσοστό 25% συρρικνώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο τα ήδη σημαντικά περικομμένα εισοδήματα των συνταξιούχων στρατιωτικών. Μικρότερες περικοπές πραγματοποιήθηκαν και στα μερίσματα των ταμείων της Π.Α. και του Π.Ν.

10. Με τον Ν.3986/2011 θεσπίσθηκε ειδική προσφορά συνταξιούχων επικουρικής ασφάλισης για επικουρικές συντάξεις από 300 Ε και άνω σε ποσοστό από 3 έως 10% (αφορά συνταξιούχους πολιτικού προσωπικού του Υ.ΕΘ.Α).

11. Αναμένεται επιπλέον η αναδρομική από 1-1-2011 μηνιαία μείωση του επιδόματος του ΕΚΟΕΜΣ κατά 25%.

12. Ανακοινώθηκαν (21-09-2011) επιπρόσθετα μέτρα που αφορούν την μείωση του αφορολόγητου στα 5.000 Ε, την περικοπή των συντάξεων σε ποσοστό 20% στο τμήμα άνω των 1.200 Ε για όσους έχουν ηλικία άνω των 55 ετών και την περικοπή των συντάξεων σε ποσοστό 40% στο τμήμα άνω των 1.000 Ε για όσους έχουν ηλικία κάτω των 55 ετών.

Αν αθροιστούν οι παραπάνω επιβαρύνσεις προκύπτει ότι η μείωση των εισοδημάτων ενός συνταξιούχου στρατιωτικού ηλικίας κάτω των 55 ετών αγγίζει το 40% σε σχέση με τα προ του μνημονίου δεδομένα του έτους 2009. Αυτό απλά σημαίνει εξαθλίωση και εξόντωση των ανθρώπων αυτών και των οικογενειών τους.

Η αποστρατεία των στελεχών κάτω των 55 ετών με αίτησή τους, έγινε σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους και όχι του τύπου της εθελούσιας εξόδου με ειδικά προνόμια, ενώ οι συνταξιοδοτικές και ασφαλιστικές τους εισφορές πληρώθηκαν στο ακέραιο.

Είναι το ευχαριστώ της πολιτείας σε ανθρώπους που φύλαξαν Θερμοπύλες στις τέσσερις γωνιές της πατρίδας μας μέρα νύχτα αγόγγυστα επί τουλάχιστον 30 χρόνια. Ποιος ο λόγος να προταθεί στα νέα μέτρα χαράτσι, ειδική κατηγορία για τους κάτω των 55 ετών με μείωση της σύνταξης κατά 40% για το υπερβάλλον τα 1.000 Ε ποσό.

Ποιούς άραγε αφορά αυτή η κατάπτυστη ρύθμιση, ποιους φωτογραφίζει και στοχοποιεί ; Είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας οι συνταξιούχοι των Ενόπλων Δυνάμεων; Δεν αρκούσε το μέτρο της μείωσης της σύνταξης κατά 20% για τις άνω των 1.200 Ε που αφορά όλους τους λοιπούς συνταξιούχους;

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ κ.κ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ :

1. Μπορούν να μας απαντήσουν οι συναρμόδιοι Υπουργοί, πως θα λειτουργήσουν οι μονάδες και πως θα φέρουν σε πέρας το δύσκολο εθνικό έργο που επιτελούν ;
2. Θα μειωθεί ο αριθμός των Ε.Δ. και αν ναι σε ποιό επίπεδο και σε ποιο βαθμό; Πόσες μονάδες θα κλείσουν για να επιτευχθούν περικοπές της τάξης του 69% σε σχέση με σήμερα ; Υπάρχει ολοκληρωμένο και εγκεκριμένο από το ΚΥΣΕΑ σχέδιο δράσης;
3. Για ποιό λόγο στοχοποιούνται και τιμωρούνται βάναυσα οι απόστρατοι των Ε.Δ. και των Σωμάτων Ασφαλείας και μάλιστα με επιλεκτικά και αντισυνταγματικά κριτήρια σε σχέση με τους υπόλοιπους συνταξιούχους;
4. Δεδομένης της κατάφωρης αδικίας με την αυθαίρετη θέσπιση ηλικιακών κριτηρίων και την αντισυνταγματικότητα της επικείμενης περικοπής των συντάξεων, σε ποσοστό 40% στο τμήμα άνω των 1.000 Ε (για όσους έχουν ηλικία κάτω των 55 ετών), προτίθεται η κυβέρνηση να αποσύρει το εν λόγω προτεινόμενο μέτρο ;

30 / 9 / 2011

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

Στυλιανίδης Ευριπίδης
Καμμένος Παναγιώτης

Β. Παπαγεωργόπουλος: «ΕΦΕΔΡΕΙΑ – ΑΠΟΛΥΣΗ»=ΕΝΑ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΘΕΙ

«Είναι γνωστό ότι εδώ και 2 μήνες περίπου, από τότε δηλαδή που άρχισε η συζήτηση για την «εφεδρεία – απόλυση» των υπαλλήλων του στενού και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα, δεν λειτουργεί απολύτως τίποτε στο Δημόσιο.

Οι υπάλληλοι, με το δίκιο τους, ασχολούνται με το τεράστιο αυτό θέμα που ξαφνικά βρέθηκε μπροστά τους και το οποίο διαλύει τα σχέδιά τους, την προοπτική τους, το μέλλον τους, τις οικογένειές τους.

Συγχρόνως πολλοί αναρωτιούνται:

Αντιλαμβάνεται η Κυβέρνηση τις επιπτώσεις του απάνθρωπου αυτού μέτρου;

Αντιλαμβάνεται τι σημαίνει να οδηγήσει μέσα στους επόμενους μήνες χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία και πάνω από ένα εκατομμύριο περίπου Έλληνες σε απόγνωση;

Έχει συνειδητοποιήσει η Κυβέρνηση ότι στα τέλη του 2011 θα έχουμε επίσημη ανεργία 18% και πραγματική 21%, το δε 2012 θα έχουμε πραγματική ανεργία 27,5% σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΓΣΕΕ και ότι σε όλους αυτούς θέλει να προσθέσει και άλλες δεκάδες χιλιάδες γεγονός που θα ξεχειλίσει το ποτήρι της κοινωνικής έκρηξης;

Ή μήπως ποντάρει στο αίσθημα του φθόνου και ότι οι σημερινοί άνεργοι του ιδιωτικού τομέα θα χαρούν αν στις τάξεις τους προστεθούν και άλλες μερικές χιλιάδες ανέργων από τον δημόσιο τομέα;

Δεν αντιλαμβάνονται όσοι επιχαίρουν, ότι όλα στηρίζονται στην αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων και ότι τα χρήματα που δίδει το κράτος για την μισθοδοσία των δημοσίων υπαλλήλων διαβιβάζονται μέσω της λειτουργίας της αγοράς στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος με την σειρά του μέσω των κερδών του και του ΦΠΑ τροφοδοτεί το Κράτος και συνεχίζεται έτσι η ανακύκλωση των χρημάτων που εκδίδει το Κράτος;

Αλλά υπάρχουν και άλλα καίρια ερωτήματα:

Οι απολυόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι θα πάρουν αποζημίωση;

Θα πάρουν εφ’ άπαξ; Τι σύνταξη θα πάρουν;

Μήπως θα πάρουν σύνταξη βάσει του μειωμένου μισθού της τελευταίας χρονιάς που θα είναι σε εφεδρεία και θα παίρνουν το 60% του κανονικού τους μισθού; Μήπως δηλαδή πάρουν και κατά 60% μειωμένη σύνταξη;

Αντιλαμβάνεται η Κυβέρνηση ότι 30 ή 70 ή 200 χιλιάδες άνθρωποι θα αποτανθούν σε δικηγόρους για να προσφύγουν στην Ελληνική Δικαιοσύνη, όπου 99% θα κερδίσουν τα ασφαλιστικά μέτρα και θα επιστρέψουν στην εργασία τους μέχρι να τελεσιδικήσουν οι δικαστικές αποφάσεις;

Και βεβαίως το μεγάλο ερώτημα που υπάρχει σήμερα στην Ελληνική Κοινωνία: Μπορεί η Κυβέρνηση να πάρει αυτό το μέτρο;

Μπορεί με τις σημερινές συνθήκες να απολύσει 30 ή 70 χιλιάδες εργαζομένους;

Και αν μπορεί, έχει την πολιτική νομιμοποίηση;

Μήπως η Κυβέρνηση θα πέσει μέσα στην Βουλή ή στα πεζοδρόμια της Πανεπιστημίου, αν συνεχίσει την ίδια τακτική;

Και συνεχίζει ο απλός πολίτης να αναρωτιέται: Γιατί δεν φθάνουν στον στόχο, την μείωση δηλαδή του αριθμού των υπηρετούντων στο Δημόσιο, μέσα από την πλήρη απαγόρευση των προσλήψεων για μία πενταετία, όταν είναι γνωστό ότι περίπου 30 εως 50 χιλιάδες υπάλληλοι συνταξιοδοτούνται ετησίως και με ένα καινούριο έκτακτο συνταξιοδοτικό καθεστώς;

Διότι είναι γνωστό ότι το 2010 το δημόσιο προχώρησε σε προσλήψεις πάσης φύσεως που φθάνουν στο ύψος των 25 χιλιάδων!

Και αν αυτοί οι δεκάδες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο, μαζί με τους νομίμως συνταξιοδοτούμενους δεν είναι αρκετοί για να λύσουν το πρόβλημα, γιατί δεν επαναφέρουν για 1-2 χρόνια το συνταξιοδοτικό καθεστώς που υπήρχε πριν από τους τελευταίους ασφαλιστικούς νόμους βάσει των οποίων ανέβηκαν τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης;

Διότι συμβαίνει τα τελευταία χρόνια το τραγελαφικό από την μία να αυξάνονται τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης για να «σώσουμε» τα Ασφαλιστικά Ταμεία και από την άλλη μέσω της «εφεδρείας – απόλυσης» να μειώνονται τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης για να «σώσουμε» το Δημόσιο και να οδηγήσουμε σε κατάρρευση τα Ασφαλιστικά Ταμεία!…

Προσωπικά πιστεύω ότι αφού η Κυβέρνηση επιμένει στο παράλογο αυτό αντικοινωνικό μέτρο της «εφεδρείας – απόλυσης», η αντιπολίτευση πρέπει να εκπονήσει τάχιστα μία μελέτη όπου να αποδεικνύεται ότι μέσα από την μη πρόσληψη έστω και ενός δημοσίου υπαλλήλου την ερχόμενη πενταετία, με εσωτερικές μετακινήσεις και μετατάξεις υπαλλήλων στον Δημόσιο τομέα, στα ΝΠΙΔ και στις ΔΕΚΟ και με πρόσκαιρη μείωση του ηλικιακού ορίου συνταξιοδότησης, επιτυγχάνεται το ποθούμενο αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η μείωση του αριθμού των υπηρετούντων στον Δημόσιο τομέα, χωρίς να προχωρήσει η Κυβέρνηση στο απάνθρωπο μέτρο της «εφεδρείας – απόλυσης».

Ας αποδείξουν όσο γίνεται πιο γρήγορα, ότι υπάρχει και άλλος δρόμος.»
--
Vassilis Papageorgopoulos
http://papageorgopoulos.wordpress.com/

http://papageorgopoulos.wordpress.com/

Σχέδιο ΠΑΣΟΚ να πεθάνει τους Έλληνες απ' τα γέλια (ΙΙ)-Reuters: Έκδοση 100ετούς ομολόγου εξετάζει η Ελλάδα!!!

[Άντε να τα χιλιάσουμε!!!]

Την έκδοση εκατονταετούς ομολόγου εξετάζει σύμφωνα με το Reuters η Ελλάδα στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του χρέους! Μεταξύ των προτάσεων που συζητούνται σύμφωνα με το πρακτορείο είναι και η ανταλλαγή των βραχυπρόθεσμών (όπου "βραχυπρόθεσμο" τα 30 και 50 χρόνια!!!) ελληνικών ομολόγων με νέα, που θα αποπληρώνονται μετά από 100 χρόνια.

Η μεγάλη διάρκεια του εκατονταετούς ομολόγου εξασφαλίζει στους επενδυτές ότι θα υπάρξει μικρότερη διακύμανση όταν αυξηθούν τα επιτόκια. Παράλληλα, σημαίνει μεγαλύτερες αλλαγές στην ονομαστική αξία για μικρότερες κινήσεις των αποδόσεων, κάτι που μπορεί να προσελκύσει hedge funds.

Το σενάριο αυτό φαίνεται πως προέκυψε από την υψηλή ζήτηση που πέτυχε ανάλογο ομόλογο που εκδόθηκε από Μεξικό προ εβδομάδων.

[Εντυπωσιακό!! Ότι κινείται και γράφει ομόλογο τα κοράκια το μαζεύουν!!! Δεν πάει να γράφει και ότι θα αποπληρωθεί μετά από 100 χρόνια... "ομόλογο" να γράφει κι αυτοί θα το μαζέψουν!]

ΝΔ: Βουλιάζουν τα δημόσια έργα και οι συμβάσεις παραχώρησης

http://kartesios.com/wp-content/uploads/2011/01/ND_new-logo.jpgΜε αλαζονεία και γύμνια επιχειρημάτων αντιμετωπίζει το υπουργείο Υποδομών την απίστευτη απραξία του, με συνέπεια να βουλιάζουν τα δημόσια έργα και οι συμβάσεις παραχώρησης.

Οι πέντε μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας, που θα έπρεπε να κατασκευάζονται μέσω των αντίστοιχων συμβάσεων παραχώρησης, αποτελούν το μεγαλύτερο και επωφελέστερο για το Ελληνικό Δημόσιο αναπτυξιακό πρόγραμμα των τελευταίων δεκαετιών, ύψους 8,5 δισ. ευρώ. Δυστυχώς, στις τέσσερις από τις πέντε συμβάσεις, τα έργα έχουν σταματήσει από τις αρχές του έτους.

Από τον Ιανουάριο του 2010, εδώ και 20 μήνες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει ανακοινώσει δεκάδες φορές, ότι θα “αναθεωρήσει τις συμβάσεις παραχώρησης” και θα “μειώσει τα διόδια”. Τίποτα απ’ αυτά δεν έγινε.

Επίσης, τον Απρίλιο του 2011 είχε ανακοινωθεί πως το Δημόσιο θα δημιουργούσε ειδικό λογαριασμό, ύψους 500 εκατ. ευρώ, υπό μορφή εγγύησης προς τις Τράπεζες, ώστε να «ξεπαγώσουν» τα δάνεια προς τους παραχωρησιούχους. Είχε ανακοινωθεί ακόμη, η δημιουργία Ανώνυμης Εταιρείας ειδικού σκοπού, η οποία θα τιτλοποιούσε τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια των συμβάσεων παραχώρησης. Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν έχει γίνει.

Τον περασμένο Ιούνιο, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε την υπογραφή ενός “μνημονίου συναντίληψης” με κάθε έναν από τους παραχωρησιούχους. Ούτε στο θέμα αυτό υπήρξε κάποια εξέλιξη. Η απραξία του υπουργείου είναι πρωτοφανής.

Επιπλέον, ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, με απίστευτη περιφρόνηση προς το Κοινοβούλιο και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, επιμένει να δίνει φωτοτυπημένες απαντήσεις σε ερωτήσεις μας για το θέμα. Το γεγονός αυτό, πέρα από αλαζονεία δείχνει και κάτι άλλο, εξαιρετικά ανησυχητικό: Δείχνει τη γύμνια επιχειρημάτων του Υπουργείου, το οποίο έχει περιοριστεί πλέον σε ρόλο θεατή των γεγονότων. Υπενθυμίζεται ότι:

α) Το υπουργείο Ανταγωνιστικότητας, με δική του νομοθετική πρωτοβουλία, προχωρά στην ίδρυση Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής δημοσίων συμβάσεων, η οποία αναλαμβάνει πλέον τον έλεγχο των συμβάσεων παραχώρησης. Το τραγικό είναι ότι την Ανεξάρτητη αυτή Αρχή την είχε εξαγγείλει πομπωδώς το υπουργείο Υποδομών, στο τέλος του 2009, αλλά δεν έκανε τίποτα απολύτως ούτε για αυτό το θέμα επί ενάμισι χρόνο!

β) Ο υπουργός Οικονομικών (και όχι το ΥΠΟΜΕΔΙ) προκήρυξε την προηγούμενη εβδομάδα νέο διαγωνισμό για την πρόσληψη τεχνικού και νομικού συμβούλου, που θα αναλάβουν τις συμβάσεις παραχώρησης!

Το ΥΠΟΜΕΔΙ έχει βουλιάξει στο θέμα των ταξί και στις εσωκομματικές διαφορές μεταξύ πρώην και νυν υπουργών Υποδομών και εγκατέλειψε τις συμβάσεις παραχώρησης και γενικά τα δημόσια έργα.

Για τη Νέα Δημοκρατία αυτές οι συμβάσεις είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας και πρέπει τα έργα να επανεκκινήσουν. Τυχόν διάλυση των συμβάσεων θα έχει ολέθριες συνέπειες για τα δημόσια έργα, για τις επενδύσεις και για την ίδια τη χώρα.

Επιτέλους, ας κινηθεί το υπουργείο Υποδομών.

Πηγή: ΝΔ

Ι. Βρούτσης: Τι απέγινε εκείνη η επιτροπή για την κατάργηση του Κ.Β.Σ.;

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟN ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Θέμα: «Κατάργηση του Κ.Β.Σ.»

Στο άρθρο 15, παρ.5, περιπ. β του Ν. 3888/2010 προβλέπεται η σύσταση Ειδικής Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής στο Υπουργείο Οικονομικών, η οποία θα προβεί στον έλεγχο και στην αξιολόγηση των ισχυουσών διατάξεων του Κ.Β.Σ., με σκοπό την ενσωμάτωσή τους είτε στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος είτε σε άλλο Φορολογικό Νόμο.

Στην ίδια διάταξη προβλέπεται, επίσης, ότι η εν λόγω Επιτροπή θα πρέπει να υποβάλλει εισήγηση στον αρμόδιο Υπουργό, μέχρι τις 30.06.2011.

Επειδή, το προβλεπόμενο ανωτέρω χρονικό διάστημα έχει παρέλθει εδώ και καιρό, χωρίς να έχει γίνει κάποια ενέργεια. Επειδή, δεν έχει ενεργοποιηθεί η τρίμηνη παράταση που προβλέπεται από τη συγκεκριμένη διάταξη. Επειδή, η ολιγωρία της κυβέρνησης προκαλεί αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην αναγκαία απλοποίηση του φορολογικού μας συστήματος, με άμεση συνέπεια στην είσπραξη των εσόδων και στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής.

ΕΡΩΤAΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1. Σε ποιους λόγους οφείλεται η καθυστέρηση και μη υλοποίηση μέχρι σήμερα της συγκεκριμένης διάταξης ;
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο, ώστε να ολοκληρωθεί άμεσα η προβλεπόμενη από την ισχύουσα νομοθεσία διαδικασία ;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Ιωάννης Βρούτσης
Βουλευτής Κυκλάδων

Σχέδιο ΠΑΣΟΚ να πεθάνει τους Έλληνες απ' τα γέλια (Ι): Με ομόλογα θέλουν να επιστρέψουν οι φαρμακοβιομήχανοι τα 262 εκ!!!

[Είπαμε αν δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης, η εικόνα που παρουσιάζει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ σε διαπραγματεύσεις είναι να πεθάνεις απ' τα γέλια]

Στον αέρα είναι τελικά η συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και φαρμακοβιομηχάνων για την καταβολή 262 εκατ. ευρώ, καθώς ο κλάδος δηλώνει πως δε διαθέτει μετρητά και θέλει να πληρώσει με …δόσεις ή ομόλογα του ελληνικού δημοσίου.

Έρχονται κι άλλες περικοπές όπως φαίνεται στον τομέα της υγείας καθώς τα 262 εκατ. ευρώ που υποτίθεται ότι είχαν εξασφαλιστεί από τους φαρμακοβιομηχάνους, δε θα μπουν στα κρατικά Ταμεία.

Η συμφωνία προέβλεπε ότι οι εταιρείες έπρεπε να πληρώσουν στο κράτος 262 εκατ. ευρώ μέχρι τις 15 Νοεμβρίου ως έκπτωση.

ΝΔ: Κακόγουστο αστείο οι εξαγγελίες Mike και Κουκουλόπουλου για δήθεν γερμανικό επενδυτικό ενδιαφέρον στη διαχείριση αποβλήτων

http://1.bp.blogspot.com/-wtBtzZOwYag/TghgWuWOx5I/AAAAAAAANIQ/jg7Mtjz06UA/s1600/%25CE%259D%25CE%2595%25CE%2591+%25CE%2594%25CE%2597%25CE%259C%25CE%259F%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2591%25CE%25A4%25CE%2599%25CE%2591+logo+3.pngΣε κακόγουστο αστείο εξελίσσονται πλέον οι επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες της κυβέρνησης για δήθεν επενδύσεις στον τομέα του περιβάλλοντος και ειδικότερα στη διαχείριση των απορριμμάτων. Μεταξύ των αρμόδιων κυβερνητικών στελεχών, κάποια -όπως ο κ. Χρυσοχοϊδης, - αναλώνονται σε γενικόλογες διαπιστώσεις για γερμανικό επενδυτικό ενδιαφέρον στη διαχείριση αποβλήτων και άλλα -όπως ο κ. Κουκουλόπουλος- περιφέρονται στα κανάλια φλυαρώντας επί παντός επιστητού, χωρίς να ασχολούνται με τα ζητήματα της αρμοδιότητάς τους.

Σε μια περίοδο που η χώρα έχει απόλυτη ανάγκη από επενδύσεις και αναπτυξιακές ανάσες, οι διαπιστώσεις και οι ανακοινώσεις έχουν, πλέον, περισσέψει. Το έργο και η ουσία είναι αυτά που λείπουν, την ώρα μάλιστα που ο αρμόδιος Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής κ. Hahn, σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Ελλάδα, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για χαμηλή απορροφητικότητα και πιθανή απώλεια κοινοτικών πόρων στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων.

Παρόλα αυτά, κανένας από την κυβέρνηση δεν φαίνεται να συγκινείται. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει καταφέρει να μετατρέψει την πράσινη ανάπτυξη που το ίδιο ευαγγελιζόταν, σε πράσινη ύφεση και ή δεν μπορεί ή δεν θέλει να αξιοποιήσει πραγματικά τις αναπτυξιακές ευκαιρίες που υπάρχουν στο περιβάλλον.

Ειδικά στα απορρίμματα -που είναι, πράγματι, ένας τομέας που θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να προσελκύσει επενδύσεις -επί δύο χρόνια πάει με βήμα σημειωτόν και δεν έχει να επιδείξει καμία αξιοσημείωτη πρωτοβουλία, ούτε σε πρακτικό, ούτε σε διαδικαστικό επίπεδο. Οι περιφερειακοί σχεδιασμοί και τα έργα που προβλέπονται από αυτούς είναι στον “αέρα” και η νέα δομή διαχείρισης απορριμμάτων, που προβλέπεται από τον “Καλλικράτη” είναι ακόμα σχέδιο επί χάρτου. Ακόμα και η Οδηγία 98/2008 της ΕΕ που μεταβάλλει το πλαίσιο διαχείρισης των απορριμμάτων και θα έπρεπε να έχει ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο, αγνοείται η τύχη της.

Την ίδια ώρα, τα απολύτως αναγκαία μεγάλα έργα στην Αττική, εργοστάσια επεξεργασίας και ΧΥΤΥ, αντί να έχουν προκηρυχθεί και να έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται, παραμένουν βαλτωμένα σε διαβουλεύσεις και “προκαταρκτικές προκηρύξεις", χωρίς ορατό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Είναι απορίας άξιο πώς πιστεύει η κυβέρνηση ότι μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων, όταν η ίδια δεν κάνει τη δουλειά της και δεν έχει φροντίσει να διαμορφώσει το απαραίτητο πλαίσιο για να γίνουν πράξη. Ή μας εμπαίζει ή δεν έχει αντιληφθεί την πραγματικότητα. Ας αφήσουν, λοιπόν, οι κυβερνητικοί παράγοντες τα μεγάλα και ανούσια λόγια και ας στρωθούν επιτέλους στη δουλειά.

Πηγ: ΝΔ

Γ. Κουμουτσάκος: Η Τουρκία δεν παράγει, αλλά καταναλώνει ασφάλεια στην Ανατολική Μεσόγειο

http://www.sigmalive.com/files/imagecache/full_image/files/node_images/4/8/0/112480/koumoutsakos.jpgΟι τελευταίες εξελίξεις στην ένταση μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Τουρκίας ήταν το θέμα συζήτησης στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, παρουσία της Ύπατης Εκπροσώπου, κας Ashton και του αρμοδίου επιτρόπου για τη διεύρυνση, κ. Füle. Η συζήτηση προκλήθηκε μετά από πρωτοβουλία που ξεκίνησε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιώργος Κουμουτσάκος. Είναι η πρώτη συζήτηση που έγινε στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από το 2004 με θέμα τη στάση της Τουρκίας κατά της Κύπρου.

Ο επίτροπος Füle ανέφερε χαρακτηριστικά ότι "Δεν έχω πρόβλημα με μια ξεκάθαρη εξωτερική πολιτική -εφόσον αυτή είναι υπεύθυνη. Όμως έχω πρόβλημα με την ανεύθυνη πολιτική. Οι απειλές εναντίον κράτους μέλους συνιστούν ανεύθυνη πολιτική που πρέπει να καταδικάζεται. Έτσι, αυτή η πολιτική καταδικάζεται και θα καταδικάζεται." Επεσήμανε ότι η ΕΕ στέκεται δίπλα σε ένα κράτος μέλος όταν αμφισβητούνται κυριαρχικά του δικαιώματα προσθέτοντας ότι "το θέμα των απειλών δεν είναι διμερές, είναι ευρωπαϊκό" και ότι "η διαδικασία ένταξης είναι απογοητευτική".

Ο κ. Κουμουτσάκος, μιλώντας εκ μέρους του ΕΛΚ, σημείωσε ότι η χρήση απειλών, στρατιωτικών συμπεριλαμβανομένων, είναι διαχρονικό συστατικό στοιχείο της εξωτερικής της πολιτικής της Τουρκίας. "Αυτό επιβεβαιώνει η κλιμάκωση των αντιδράσεων και απειλών της Άγκυρας κατά της άσκησης του νόμιμου και κυριαρχικού δικαιώματος της Κυπριακής Δημοκρατίας για έρευνες στην Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη, όπως προβλέπει η Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας. Η Κυπριακή Δημοκρατία δεν είναι λογικό ούτε δίκαιο να "πληρώσει" την παράνομη κατοχή τμήματος του εδάφους της με αναστολή άσκησης των δικαιωμάτων της".

Βίντεο απ' τη μαγκιά των Τούρκων να δείρουν τους σεκιουρητάδες του ΟΗΕ μέσα στον ΟΗΕ!!!

Όπως γράψαμε πριν μερικές μέρες οι σωματοφύλακες του Ερντογάν έδειραν τους σεκιουριτάδες του ΟΗΕ (ένας πήγε νοσοκομείο με σπασμένα πλευρά) μέσα στο κτήριο του ΟΗΕ όταν εμπόδισαν τον Ερντογάν να μπει από άλλη πόρτα στην αίθουσα της Γενικής Συνέλευσης.

Παρεμπιπτόντως η πόρτα απ' την οποία ήθελαν να μπούνε (γιατί ο Ερντογάν βιαζόταν για να προλάβει την ομιλία του παλαιστίνιου Μ. Αμπάς) ήταν κλειδωμένη... αλλά η μαγκιά έγκειται στο ότι παρόλο που έδειραν τους σεκιουριτάδες, κατάφεραν να τους ζητήσει συγγνώμη ο ΓΓ του ΟΗΕ και να απαλλάξει απ' τα καθήκοντά τους τους σεκιουριτάδες που ενεπλάκησαν!!! Αν και ηλίθιοι λοιπόν, κάνουν ότι γουστάρουν. Δείτε και το βίντεο με τα σπρωξίδια:

Παρουσιάστηκε αυθορμήτως , καταζητούμενος για συμμετοχη στον Επαναστατικο Αγώνα

Παραδόθηκε στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών 36χρονος για τον οποίο εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης του ειδικού ανακριτή.Κατηγορείται για συμμετοχή στον Επαναστατικό Αγώνα.

Το απόγευμα η νέα συνάντηση του ΥΠΟΙΚ με τους επικεφαλής της τρόικας

Με τους επικεφαλής της τρόικας συναντάται εκ νέου, νωρίς το απόγευμα, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος.

Στο επίκεντρο, το φλέγον θέμα της εργασιακής εφεδρείας και το νέο μισθολόγιο, το άνοιγμα των «κλειστών» επαγγελμάτων, οι ιδιωτικοποιήσεις (ΟΠΑΠ και Αερολιμένας Αθηνών, σε πρώτη φάση), το νέο φορολογικό σύστημα και οι δράσεις για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, καθώς και οι νέες παρεμβάσεις στην αγορά εργασίας και το συνταξιοδοτικό.

Στο τραπέζι θα τεθεί και η οριστικοποίηση των μεγεθών του προσχεδίου του νέου προϋπολογισμού, καθώς και η αναθεώρηση των μεγεθών για το 2013 και το 2014, στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου.

Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, οι συναντήσεις θα συνεχιστούν τουλάχιστον έως και την Κυριακή, προκειμένου να υπάρξει οριστική συμφωνία στα δημοσιονομικά μεγέθη του 2011 και του 2012 και να δοθεί το «πράσινο φως» για την εκταμίευση της 6ης δόσης του δανείου.

Εν τω μεταξύ, για τις 18.00 προγραμματίστηκε τελικά η συνάντηση της τρόικας με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Ραγκούση, για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων και την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών.

Υπενθυμίζεται ότι η συνάντηση που είχε προγραμματιστεί για το πρωί δεν έγινε λόγω αποκλεισμού της εισόδου και του πάρκινγκ του υπουργείου από περίπου 50 υπαλλήλους του