26 Ιουνίου 2026

Τέλος ο β' γύρος στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές -Υπερψηφίστηκε ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης


Με τις ψήφους της ΝΔ υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που καταργεί τη «δεύτερη» Κυριακή στις αυτοδιοικητικές εκλογές και προβλέπει τη «συμπληρωματική ψήφο».

Κλείνοντας τη μαραθώνια συνεδρίαση, ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο, που φέρνει ριζικές αλλαγές στον τρόπο εκλογής των δημοτικών και περιφερειακών αρχών. Επικαλούμενος την κατάρρευση της συμμετοχής των ψηφοφόρων στον β' γύρο, ανέφερε ότι «φτάσαμε να έχουμε 15% συμμετοχή», ενώ τόνισε πως ο νέος Κώδικας βάζει τέλος σε ένα νομοθετικό χάος 2.000 διατάξεων διασκορπισμένων σε δεκάδες νομοθετήματα, κάποια από το 1958. «Ήταν αδύνατον να δεις ποια διάταξη ίσχυε», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Αντιδημοκρατικό» και «καλπονοθευτικό» χαρακτήρισε η αντιπολίτευση το εκλογικό σύστημα, η οποία σύσσωμη καταψήφισε επί της αρχής το νομοσχέδιο.

Ο Γιαννούλης αδειάζει Φάμελλο και επιτίθεται στον Τσίπρα: Η στάση του δεν συμβάλλει στο να υπάρξει ένα νικηφόρο μέτωπο και μια πολιτική αλλαγή


«Ποτέ δεν τέθηκε ζήτημα συνεργασίας με την ΕΛΑΣ» τονίζει σε συνέντευξή του ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης.

«Ποτέ δεν τέθηκε ζήτημα συνεργασίας με την ΕΛ.Α.Σ., υπήρξε ένα κάλεσμα το οποίο απαντούσε σε ένα πραγματικό ερώτημα των πολιτών που έλεγαν «καν’ τε κάτι όλοι μαζί για να απαλλαγούμε από τις πολιτικές που σκοτεινιάζουν τη ζωή μας». Αυτό ήταν το κάλεσμα της Κεντρικής Επιτροπής, αυτό ήταν και το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει κάθε προοδευτικός πολίτης, πολύ περισσότερο ο επικεφαλής της ΕΛ.Α.Σ», είπε ο κ. Γιαννούλης στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1.

«Σε αυτό πήραμε μια απάντηση που εμένα με προβληματίζει, όχι για την τύχη του ΣΥΡΙΖΑ η οποία θα είναι καθορισμένη μέσα από τις δημοκρατικές του διαδικασίες κλπ, με προβληματίζει για τον τελικό στόχο που είναι μπορεί κάποιος μόνος του χωρίς τις απαραίτητες συγκλίσεις, χωρίς την απαραίτητη ενότητα να ρίξει την κυβέρνηση την πρώτη Κυριακή των εκλογών για να αλλάξει η ζωή του κόσμου; Εκεί υπάρχει ένα ζήτημα, θα το συζητήσουμε με πολύ ανοιχτή πολιτική αντίληψη αλλά πιστεύω ότι στο τέλος οι πολίτες αυτό που θέλουν είναι υπάρχει βεβαιότητα ότι αυτό το εγχείρημα, που δημοσκοπικά αποτυπώνεται σε πολύ υψηλό ποσοστό μπορεί να κάνει την ανατροπή και να φέρει την ελπίδα για μια καλύτερη Ελλάδα; Είναι μια συζήτηση που θα συνεχιστεί. Εγώ πιστεύω ότι κανείς μόνος του δεν μπορεί. Εγώ θέλω το ‘27 στις εκλογές να είναι μια προγραμματικά δυνατή πρόταση από το χώρο της Αριστεράς για να αλλάξει ο τόπος, για να σταματήσει να είναι διαρκές και επίκαιρο το ερώτημα «ποιος θα προστατεύσει τα δημόσια χρήματα από τα τρωκτικά», πρόσθεσε.

Ο κ. Γιαννούλης επισήμανε ότι «ο πρόεδρός μας δεν εισηγήθηκε την ικεσία ή δεν εισηγήθηκε το κρατώ την αναπνοή μου μέχρι να γίνει αυτό που θέλω για συνεργασία που είχε στόχο την τύχη πρωταγωνιστών, στελεχών, βουλευτών. Εισηγήθηκε την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα μέτωπο με πολλές δυνάμεις που κερδίζει σίγουρα και περιορίζει το ρίσκο του να βρεθούμε δεύτεροι ή τρίτοι».

Γιαννούλης: Η στάση του κ.Τσίπρα δεν συμβάλει στην υψηλότερη πολιτική αναγκαιότητα που έχει αυτή η χώρα για να υπάρξει πολιτική αλλαγή

Σχετικά με την άρνηση του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος έκλεισε την «πόρτα» στον Σωκράτη Φάμελλο, είπε: «Είναι αναφαίρετο δικαίωμα και επιλογή του αλλά δεν είμαι υποχρεωμένος από καμία θέση είτε ευθύνης είτε ως πολίτης να την επικροτήσω ή να μην διατυπώσω τον προβληματισμό μου όχι ως γινάτι ή ως πικρία γιατί μου πήραν το παιχνίδι από τα χέρια. Η πολιτική, συμφωνώ με τον κ. Τσίπρα, δεν είναι πάρτι όπου καλούμε όποιους θέλουμε κι όποιους δεν θέλουμε, στην πολιτική πρέπει να συγκροτήσουμε τις δυνάμεις αυτών που μπορούν και έχουν και μια διαρκή συνέπεια στην ιστορία της Αριστεράς για να δοθεί η μάχη».

Ερωτηθείς αν θα κατέβει στις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Χρήστος Γιαννούλης απάντησε: «Θα είμαστε παρόντες στις πολιτικές εξελίξεις. Η κοινοβουλευτική μας δράση, η πολιτική μας δράση όλα συνηγορούν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα κατεβάσει τον διακόπτη της πολιτικής δράσης».

Κληθείς να σχολιάσει το ότι ο κόσμος προκρίνει την κίνηση Τσίπρα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε: «Βεβαίως και την προκρίνει, πάντα είχε αυτή τη δυναμική ο Α.Τσίπρας. Πιστεύω ότι αυτή την δυναμική θα την είχε και αν επιχειρούσε από τα μέσα να φέρει τις αλλαγές που εισηγείται τώρα με την ΕΛ.Α.Σ, επέλεξε να μην το κάνει και να το κάνει με τον δικό του τρόπο. …Η στάση του κ.Τσίπρα δεν συμβάλει στον υψηλότερο στόχο και στην υψηλότερη πολιτική αναγκαιότητα που έχει αυτή η χώρα να υπάρξει ένα νικηφόρο μέτωπο, μια νικηφόρα πρόταση για να υπάρξει πολιτική αλλαγή».

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι θα υπάρξει κύμα φυγής από τον ΣΥΡΙΖΑ κι αν αυτό θα τους βάλει σε μια τροχιά νέας διάσπασης, δήλωσε: «Θα κάνω τα αδύνατα δυνατά για να μην υπάρξει κάτι τέτοιο, το αποτέλεσμα δεν μπορώ να το προεξοφλήσω».

Aλλάζουν τα δημοτικά τέλη: Αποσυνδέονται από τους λογαριασμούς ρεύματος, τι προανήγγειλε ο Λιβάνιος


Την αποσύνδεση των δημοτικών τελών από τους λογαριασμούς ρεύματος προανήγγειλε στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Όπως ανέφερε, στο νομοσχέδιο θα προστεθεί ρύθμιση που θα προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, προκειμένου με σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των υπουργείων Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών «να υπάρξει ένα σύστημα καταβολής δημοτικών τελών όχι μέσω της ΔΕΗ αλλά μέσω και άλλων τρόπων».

Σύμφωνα με τον κ. Λιβάνιο, στόχος της ρύθμισης είναι «να αποχωριστούν τα τέλη από τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος», κάτι που αποτελεί αίτημα και των εταιρειών ενέργειας και των δήμων.

Στόχος η εφαρμογή του νέου συστήματος από 1η Ιανουαρίου 2028
Μιλώντας αργότερα σε κοινοβουλευτικούς συντάκτες, ο υπουργός Εσωτερικών εξήγησε ότι σε πρώτη φάση δεν θα αλλάξει κάτι στον τρόπο καταβολής των δημοτικών τελών. Στόχος είναι η εφαρμογή του νέου συστήματος από την 1η Ιανουαρίου 2028.

«Δεν αλλάζει κάτι στην είσπραξη, απλά δεν θα εισπράττουν οι εταιρείες ενέργειας τα δημοτικά τέλη», εξήγησε. Το νέο σύστημα, με βάση τον νυν σχεδιασμό, θα θυμίζει αυτό του ΕΝΦΙΑ: θα εκδίδεται μία φορά τον χρόνο και θα μπορεί να αποπληρώνεται σε 12 δόσεις. Η εφαρμογή, διευκρίνισε, δεν θα γίνει άμεσα, καθώς απαιτείται πληροφοριακό σύστημα και ο κατάλληλος μηχανισμός.

Μητσοτάκης: Αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων με μεγάλη σοβαρότητα – Να καταστήσουμε τις πλατφόρμες υπόλογες


Τη σημασία της ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων ανέδειξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην απόφαση της κυβέρνησης να απαγορεύσει τη χρήση των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και εξέφρασε την ελπίδα αυτό το ζήτημα να ρυθμιστεί τελικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο Πρωθυπουργός στην ομιλία που απηύθυνε κατά τη διάρκεια συζήτησης με θέμα «Διεθνής Πρωτοβουλία για την Υγεία του ΙΣΝ: Εστιάζοντας στην ψυχική υγεία», υπογράμμισε την ανάγκη λογοδοσίας των ψηφιακών πλατφορμών, την αξία της άσκησης, του αθλητισμού και των δημιουργικών δραστηριοτήτων ως υγιών εναλλακτικών απέναντι στις οθόνες, καθώς και τη σημασία της ενίσχυσης των υποδομών, της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και της στήριξης των γονέων.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του SNF Nostos 2026, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Ιδρύματος, Ανδρέας Κ. Δρακόπουλος.

Ο χαιρετισμός του Κυριάκου Μητσοτάκη

Στον χαιρετισμό του, στο τέλος, ο Πρωθυπουργός ανέφερε (ανεπίσημη μετάφραση από τα αγγλικά):

«Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, Ανδρέα, και ευχαριστώ την υπέροχη ομάδα των ομιλητών γι’ αυτή την εξαιρετικά διαφωτιστική συζήτηση. Θα ήθελα, καταρχάς, να αναγνωρίσω το τεράστιο έργο που έχει επιτελέσει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Ελλάδα. Ανδρέα, σου είμαστε βαθιά ευγνώμονες για όλα όσα έχεις κάνει για τη χώρα, όχι μόνο για αυτό το υπέροχο Κέντρο και τα νοσοκομεία που χτίζεις, αλλά και για τη δέσμευσή σου να επενδύεις στους ανθρώπους, γιατί τα κτήρια είναι υπέροχα και θα παραμείνουν υπέροχα, αλλά αν δεν τα δούμε μέσα από μια εντελώς διαφορετική οπτική, η οποία να ενσωματώνει και τη διάσταση της ψυχικής υγείας, θα έχουμε κάνει μόνο τη μισή δουλειά.

Ερχόμενος στα θέματα της συζήτησης, αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα ψυχικής υγείας, ειδικά όταν αφορούν τα παιδιά και τους εφήβους μας, με μεγάλη σοβαρότητα. Είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων σε εσάς και στην ομάδα σας που εκπονήσατε αυτή την τεκμηριωμένη μελέτη και που αφιερώσατε πραγματικά χρόνο για να μιλήσετε με τους εφήβους μας, προκειμένου να κατανοήσετε τι πραγματικά συμβαίνει.

Θα μοιραστώ αυτή τη μελέτη όχι μόνο με τους συνεργάτες μου, αλλά και με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διότι, όπως γνωρίζετε, πρόκειται για ζήτημα που συζητείται όχι μόνο σε επίπεδο κρατών μελών, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Πήραμε μια τολμηρή απόφαση. Κατανοούμε ότι πρόκειται για μια πολύ δυναμική προσέγγιση αλλά αποφασίσαμε να απαγορεύσουμε την πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα παιδιά μας κάτω των 15 ετών. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα απαραίτητο μέτρο για την προστασία της ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων μας, καθώς τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα.

Πράγματι, προκαλεί ζημιά από πολλές απόψεις, και όπως επισήμανες, Giovanni, δεν είναι μόνο ο χρόνος που αφιερώνεις, αλλά και το περιεχόμενο που λαμβάνεις. Είμαστε θύματα του doomscrolling, οπότε φαντάσου τι συμβαίνει σε έναν εγκέφαλο που δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως όταν εκτίθεται σε κάτι που είναι σχεδιασμένο να είναι εθιστικό.

Πρέπει να καταστήσουμε τις πλατφόρμες υπόλογες και πρέπει να τις πείσουμε ή να τις αναγκάσουμε να συνεργαστούν σε αυτό το ζήτημα. Επομένως, αναμένω ότι το ζήτημα αυτό θα ρυθμιστεί τελικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ότι θα στείλουμε επίσης ένα μήνυμα στις πλατφόρμες, ότι το να κερδίζουν χρήματα εις βάρος των παιδιών μας είναι απλά απαράδεκτο. Κερδίζουν ήδη αρκετά χρήματα «αρπάζοντας» την προσοχή μας, αλλά εδώ προκαλείται σοβαρή ζημιά και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Αλλά με εντυπωσίασε πολύ και αυτό που είπε ο Tommy. Είναι πολύ σημαντικό να απομακρύνουμε τα παιδιά μας από τις οθόνες, αλλά ποια είναι η εναλλακτική λύση; Η εναλλακτική λύση είναι πολύ απλή: να τα ενθαρρύνουμε να αθλούνται, να μάθουν κάποιο μουσικό όργανο. Αν παίζεις ποδόσφαιρο, ακόμα κι αν το θέλεις δεν μπορείς να έχεις το κινητό μαζί σου. Όταν κολυμπάς, δεν μπορείς να έχεις το κινητό μαζί σου. Για όσους από εμάς έχουμε ασχοληθεί με τον αθλητισμό και κατανοούμε την αξία του, ειδικά των ομαδικών αθλημάτων, αυτή είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση που μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας.

Και όταν μιλάμε για την ψυχική υγεία γενικά, επειδή δεν πρόκειται για θέμα που αφορά μόνο τα παιδιά και τους εφήβους, γνωρίζουμε ότι η πρώτη σύσταση δημόσιας υγείας που δίνουμε στον ελληνικό πληθυσμό είναι η άσκηση. Άσκηση όχι μόνο για να ελέγχουμε το βάρος μας ή να μειώσουμε τη χοληστερίνη μας, άσκηση επειδή γνωρίζουμε ότι επηρεάζει τη χημεία του εγκεφάλου μας. Είμαι βέβαιος ότι οι ειδικοί εδώ το γνωρίζουν πολύ καλύτερα, ότι μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα.

Επομένως, πρέπει να παρεμβαίνουμε στο ζήτημα της χρήσης των οθονών. Και πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να επενδύσουμε σε χώρους παιχνιδιού. Η καλύτερη επένδυση που μπορούμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε νέα στάδια και νέες παιδικές χαρές, ιδιαίτερα στα σχολεία μας. Έχουμε παιδικές χαρές σε κακή κατάσταση, ταξιδεύεις ανά την Ελλάδα και τις βλέπεις. Πρόκειται για μια επένδυση μικρού κόστους. Κάθε φορά που παρεμβαίνουμε, βλέπουμε αυτές οι παιδικές χαρές να γεμίζουν με παιδιά που παίζουν μπάσκετ, βόλεϊ ή ποδόσφαιρο. Αυτή είναι, λοιπόν, πιθανώς η πιο αποδοτική επένδυση που μπορούμε να κάνουμε με δημόσιους πόρους.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω κάτι ακόμα. Σας ευχαριστούμε που απευθυνθήκατε σε όλη αυτή την εξαιρετική κοινότητα ψυχιάτρων και επαγγελματιών ψυχικής υγείας σε ολόκληρη τη χώρα και τους κάνατε να γίνουν μέρος μιας ομάδας, επειδή αισθάνονται ότι κάποιος τους ακούει. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με τα αποτελέσματα του προγράμματος CAMHI (Child and Adolescent Mental Health Initiative) και τον τρόπο που μπορούμε να το ενσωματώσουμε στην εκπαίδευσή μας, καθώς και με τον τρόπο που μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους δασκάλους μας να αναγνωρίζουν σημάδια των ψυχικών διαταραχών. Διότι, τελικά, όπως είπατε, δεν θα έχουν όλοι πρόσβαση σε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Και, για να κλείσω, αναφερθήκατε στους γονείς. Έχουμε ήδη -δεν ξέρω πόσοι από εσάς το γνωρίζετε- έναν ιστότοπο για τον γονικό έλεγχο, το parco.gov.gr, όπου παρέχουμε πολύ σαφείς οδηγίες στους γονείς για το πώς μπορούν να ρυθμίσουν τα κινητά των παιδιών τους, ακόμα και αυτή τη στιγμή που μιλάμε, ώστε να περιορίσουν την πρόσβασή τους σε συγκεκριμένες πλατφόρμες, να ορίσουν χρονικά όρια και να ασκήσουν μεγαλύτερο έλεγχο σε ό,τι συμβαίνει στον ψηφιακό κόσμο των παιδιών.

Ξέρετε, είμαστε τόσο προστατευτικοί απέναντι στα παιδιά μας, θέλουμε να τα παρακολουθούμε παντού. Bγαίνουν έξω να παίξουν και ανησυχούμε πολύ, αλλά μετά τα αφήνουμε στο δωμάτιό τους ή μπροστά στο κινητό τους και δεν έχουμε ιδέα τι συμβαίνει. Πρέπει λοιπόν να αντιστρέψουμε αυτή την κατάσταση. Μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να επιβάλλουμε την απαγόρευση την 1η Ιανουαρίου, είτε η Ευρώπη κάνει κάτι είτε όχι -αν και είμαι σίγουρος ότι και η Ευρώπη θα κάνει κάτι-, εν τω μεταξύ, φροντίστε να αξιοποιήσετε αυτές τις πλατφόρμες και βοηθήστε μας να μιλήσουμε στους γονείς για να τους πούμε ότι αυτό είναι ζήτημα.

Οι γονείς καταλαβαίνουν. Κάθε φορά που μιλάμε στους γονείς για την απαγόρευση της πρόσβασης στα κοινωνικά δίκτυα δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον επειδή βιώνουν την απομόνωση, την επιθετικότητα, τις μεταπτώσεις στη διάθεση όταν τα παιδιά περνούν υπερβολικά πολύ χρόνο στα κινητά τους.

Δεν θέλω, όμως, να καταχραστώ πολύ από τον χρόνο σας. Σ’ ευχαριστώ, Ανδρέα, για όλα όσα έχεις κάνει. Θέλω να το πω δημόσια: εδώ, σε αυτόν τον χώρο, ο Σταύρος Νιάρχος, πίσω στη δεκαετία του ’90, πήρε την τολμηρή απόφαση να διαθέσει ουσιαστικά το 50% της περιουσίας του για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Έθεσε ένα προηγούμενο και ευελπιστώ πραγματικά ότι πολλοί από τους εύπορους Έλληνες αυτής της γενιάς θα κάνουν τουλάχιστον το ίδιο.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Επίσκεψη Γρηγόρη Δημητριάδη στην Ήπειρο - Συναντήθηκε με στελέχη της ΝΔ στην Ηγουμενίτσα


Την Ηγουμενίτσα επισκέφθηκε ο πρώην γενικός γραμματέας του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, Γρηγόρης Δημητριάδης, συνεχίζοντας την έντονη κινητικότητά του σε ολόκληρη τη χώρα και τις επαφές του με τις κομματικές οργανώσεις και τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Βασίλη Γιόγιακα. Μετά την πρόσφατη παρουσία του στα Ιωάννινα, βρέθηκε στη Θεσπρωτία, επιβεβαιώνοντας το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για τις οργανώσεις του κόμματος στην Ήπειρο.

Σε ανάρτησή του στο Instagram, ο Γρηγόρης Δημητριάδης δημοσίευσε φωτογραφίες από την επίσκεψή του, γράφοντας: «Η ομάδα Γιόγιακα στη Θεσπρωτία! 💪🏻 Στα γραφεία της ΔΕΕΠ της ΝΔ στην Ηγουμενίτσα, αλλά και σε πιο χαλαρές στιγμές, με παλιούς και νέους φίλους.»

Η παρουσία του στα γραφεία της ΔΕΕΠ της ΝΔ στην Ηγουμενίτσα, αλλά και οι συναντήσεις του με παλιούς και νέους φίλους, εντάσσονται στο ευρύτερο πρόγραμμα επαφών που πραγματοποιεί το τελευταίο διάστημα σε διάφορες περιοχές της χώρας, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενίσχυση της επικοινωνίας με τις τοπικές οργανώσεις και τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.  


🤣🤡Η Real Polls του Αλέξη, για να τεκμηριώσει την εγκυρότητά της, επικαλείται στην ταυτότητα της έρευνας απόφαση του ΕΣΡ... που απορρίπτει την εγγραφή της στο μητρώο εγκεκριμένων εταιριών δημοσκοπήσεων


Σύμφωνα με τη στήλη ''Big Mouth'' του powergame.gr, η εταιρεία Real Polls έχει έδρα την Κύπρο και για να τεκμηριώσει την εγκυρότητά της επικαλείται απορριπτική απόφαση του ΕΣΡ

Η εταιρεία δημοσκοπήσεων Real Polls, η οποία πρόσφατα έδειχνε στα αποτελέσματα έρευνάς της το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα δεύτερο με μεγάλο ποσοστό, έχει, σύμφωνα με τη στήλη ''Big Mouth'' του powergame.gr, έδρα στη Λευκωσία, στην Κύπρο. Η εταιρεία δεν ανήκει στον ΣΕΔΕΑ, τον ελληνικό φορέα των εταιρειών δημοσκοπήσεων, ενώ στην ταυτότητά της για να τεκμηριώσει την εγκυρότητά της, κάνει αναφορά στην ταυτότητα της έρευνας, σε αριθμό πρωτοκόλλου ΕΣΡ- προφανώς για να εγγραφεί στο μητρώο, με βάση το νόμο- αλλά και σε σχετική απόφαση του ΕΣΡ, με αριθμό 218/2022/27-6-2022.

Η ανακοίνωση της ΝΔ το 2022

Όπως επισημαίνει η στήλη, η Νέα Δημοκρατία είχε βγάλει μία ιδιαίτερα αιχμηρή ανακοίνωση το 2022 που κατηγορούσε τον Τσίπρα ότι «προσπαθεί να κατασκευάσει μια δική του πραγματικότητα. Το έκανε προεκλογικά με τις αλήστου μνήμης Bridging Europe  και VoxPop,  που όπως αποδείχτηκε από το αποτέλεσμα των εκλογών (του 2019) παραπλανούσαν την κοινή γνώμη, το κάνει και σήμερα, δημιουργώντας μέσω συνεργατών του, εταιρεία με έδρα την Κύπρο, που διενεργεί φιλικές για τον ΣΥΡΙΖΑ δημοσκοπήσεις».

Σύμφωνα με τη στήλη Big Mouth, η εν λόγω εταιρεία συνεχίζει να έχει έδρα την Κύπρο, και επίσης συνεχίζει να μην ανήκει στον ΣΕΔΕΑ, τον φορέα των εταιρειών δημοσκοπήσεων εν Ελλάδι. Και πώς θα μπορούσε  άλλωστε, αφού έχει έδρα στη Λευκωσία, στην οδό Διγενή Ακρίτα 46, όπως αναφέρει η ταυτότητα της εταιρείας. Όμως στην ίδια ταυτότητα, η Real Polls για να τεκμηριώσει την εγκυρότητά της, κάνει αναφορά στην ταυτότητα της έρευνας, σε αριθμό πρωτοκόλλου ΕΣΡ- προφανώς για να εγγραφεί στο μητρώο, με βάση το νόμο- αλλά και σε σχετική απόφαση του ΕΣΡ, με αριθμό 218/2022/27-6-2022.

Η επίκληση σε μία απορριπτική απόφαση του ΕΣΡ το 2022

Στη Διαύγεια, όπως υπογραμμίζει η στήλη, το ΕΣΡ με την απόφαση του 2022 «Δεν εγκρίνει την εγγραφή της εταιρείας στο Μητρώο Φορέων και Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων του ΕΣΡ». Με απλά λόγια, η εταιρεία Real Polls βάζει στην ταυτότητά της ως τεκμήριο εγκυρότητας μια απόφαση του ΕΣΡ που είναι απορριπτική. Εν τω μεταξύ, όπως σημειώνει η στήλη, στην ίδια απόφαση του Συμβουλίου τα πράγματα είναι καθαρά. Γίνεται σαφές ότι «οι φορείς και οι επιχειρήσεις που διενεργούν έρευνες υποκείμενες σε έλεγχο γνησιότητας και πληρότητας των στοιχείων τους… έχουν υποχρέωση εγγραφής  στο Μητρώο Φορέων και Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων που τηρεί το ΕΣΡ, εφόσον οι έρευνες αυτές δημοσιοποιούνται».

Συνεχίζοντας, η στήλη επισημαίνει ότι φαντάζει κάπως παράξενο να επικαλείται η εταιρεία τον αριθμό πρωτοκόλλου και τον αριθμό απόφασης που είναι απορριπτική. Πάντως, το ερώτημα, όπως υπογραμμίζεται, είναι το αν ο ΣΕΔΕΑ έχει γνώση αυτών των  δεδομένων και το αν θα αντιδράσει για μία εταιρεία που μέσα σε 24 ώρες τα ευρήματά της αναδεικνύουν νέο διπολισμό. Εντυπωσιακό επίσης, σύμφωνα με τη στήλη, ότι η εταιρεία αναφέρει ότι έκανε την έρευνα «με μηνύματα σε κινητά με τυχαία δειγματοληψία και κωδικούς μιας  χρήσης». Επιπροσθέτως, άλλο ένα παράξενο είναι το ότι ενώ ανεβαίνει το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα, ενισχύεται ταυτόχρονα και το ΠΑΣΟΚ, κάτι που δεν καταγράφεται στα ευρήματα άλλων δημοσκοπικών ερευνών.

ΑΙΣΧΟΣ! Ο Γεωργιάδης ΚΟΠΑΝΑΕΙ ΤΟ ΚΟΥΦΑΡΙ ΤΟΥ ΒΟΣΚΟΥ🤪🤣: Ούτε κιχ για τη δικαίωση Πουλή και Θεοφιλάτου μετά τις συκοφαντίες για το ΚΕΕΛΠΝΟ, Παύλο τα παντελόνια δεν τα φοράμε για να μην κρυώνουμε


Τα καυστικά σχόλια του Άδωνι Γεωργιάδη προκάλεσε η αφωνία του Παύλου Πολάκη μετά την δεύτερη αθώωση του Σταμάτη Πουλή και της συζύγου του, Ανδρονίκης Θεοφιλάτου για τις προσλήψεις στο ΚΕΕΛΠΝΟ τις οποίες ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ «χρέωνε σε αυτούς τους ανθρώπους».

Όπως γράφει σε ανάρτησή του το πρωί της Παρασκευής ο υπουργός Υγείας για τον Παύλο Πολάκη «ούτε λέξη! Κιχ! "Μουρμού" που λέει και ο ίδιος» για «τις απέραντες συκοφαντίες». «Αυτό είναι το πραγματικό ήθος της Αριστεράς. Η δήθεν ευαισθησία τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα εξαντλείται στο εάν μας συμφέρει και στο εάν είναι δικός μας ή αντίπαλός μας. Υποκριτές!» συνεχίζει ο κ. Γεωργιάδης καταλήγοντας με τη φράση: «Παύλο τα παντελόνια δεν τα φοράμε για να μήν κρυώνουμε να ξέρεις…».

Όλη η ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη για τον Παύλο Πολάκη

Ψάχνω να δω εάν ο λαλίστατος @pavpol2222 έκανε το παραμικρό σχόλιο για την οριστική και αμετάκλητη δικαίωση του @stamatispoulis για τις απέραντες συκοφαντίες που του είχε απευθύνει ο Πολάκης για το Κεελπνο, μετά και την ομόφωνη αθώωση του χθες, στην τελευταία Δίκη που είχε απομείνει. Ούτε λέξη! Κιχ! «Μουρμού» που λέει και ο ίδιος. Ψάχνω να δω εάν ένας οποιοσδήποτε Αριστερός «της ανθρωπιάς και των δικαιωμάτων» έχει πει μία οποιαδήποτε συγγνώμη. Και όμως ένα νεαρό ζευγάρι, ο Σταμάτης και η Ανδρονίκη, μάλιστα ο ένας Πρόεδρος τότε του Συλλόγου Εργαζομένων απολύθηκαν από την δουλειά τους βάσει αυτών των συκοφαντιών. Διασύρθηκαν, μπήκαν οι εισαγγελείς στο σπίτι τους, είδαν το όνομά τους πρωτοσέλιδο, άκουγαν επί χρόνια να τους κατηγορούν στην Βουλή. Έστησαν βάσει αυτών για μένα ολόκληρη Εξεταστική στην Βουλή για την Υγεία, προσπάθησαν να μου ασκήσουν και εμένα δίωξη, διέσυραν τους πιο στενούς μου συνεργάτες, εκβίασαν….και τελικά; Άπαντες αμετάκλητα ΑΘΩΟΙ και μετά;…. «Μουρμού»….αυτό είναι το πραγματικό ήθος της Αριστεράς. Η δήθεν ευαισθησία τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα εξαντλείται στο εάν μας συμφέρει και στο εάν είναι δικός μας ή αντίπαλός μας. Υποκριτές! «Μουρμού»….
Παύλο τα παντελόνια δεν τα φοράμε για να μην κρυώνουμε να ξέρεις….


Η αθώωση Πουλή

Σε ανάρτησή του την Πέμπτη, ο υπουργός Υγείας έγραψε για τον Σταμάτη Πουλή και την Ανδρονίκη Θεοφιλάτου ότι κηρύχθηκαν «ομόφωνα αθώοι» και στη δεύτερη δίκη «για τις άλλες 74 προσλήψεις, τις οποίες ο Πολάκης χρέωνε σε αυτούς τους ανθρώπους και για τις οποίες η κα Τουλουπάκη είχε ασκήσει δίωξη».

«Όλες οι ιστορίες του Πολάκη για το ΚΕΕΛΠΝΟ τελείωσαν δικαστικά με τη συντριπτική του ήττα!» προσθέτει ο κ. Γεωργιάδης


Η ανάρτηση Γεωργιάδη για την αθώωση Πουλη-Θεοφιλάτου

Σήμερα έληξε οριστικά η περιπέτεια των @stamatispoulis και της συζύγου του, κας Ανδρονίκης Θεοφιλάτου, με τις συκοφαντίες του @pavpol2222 για το ΚΕΕΛΠΝΟ. Ολοκληρώθηκε και η δεύτερη δίκη για τις άλλες 74 προσλήψεις, τις οποίες ο Πολάκης χρέωνε σε αυτούς τους ανθρώπους και για τις οποίες η κα Τουλουπάκη είχε ασκήσει δίωξη. Ομόφωνα ΑΘΩΟΙ! Κι όμως, για αυτές τις ψευτιές απολύθηκαν και παρολίγον να καταστραφεί η ζωή τους. Ακόμη αναμένουν μια συγγνώμη από κάποιον αριστερό, αλλά πού να βρουν αυτοί τέτοιες ευαισθησίες. Όλες οι ιστορίες του Πολάκη για το ΚΕΕΛΠΝΟ τελείωσαν δικαστικά με τη συντριπτική του ήττα!


📺Η στιγμή που πάνοπλοι αστυνομικοί μπαίνουν σε σπίτια του κυκλώματος με τα ναρκωτικά στη Μύκονο: «Πέσε κάτω τώρα»



Η στιγμή που πάνοπλοι αστυνομικοί μπαίνουν σε σπίτια του κυκλώματος με τα ναρκωτικά στη Μύκονο: «Πέσε κάτω τώρα»

Βρήκαν 4,5 κιλά κοκαΐνης και κάνναβης, €700.000 το παράνομο κέρδος- Από τον Απρίλιο η δράση του κυκλώματος με αρχηγό έναν 37χρονο Αλβανό - Χρησιμοποιούσαν ως «βιτρίνα» εταιρεία μεταφοράς τουριστών με βαν

Ανακοίνωση για το κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών στη Μύκονο με αρχηγό έναν Αλβανό που χρησιμοποιούσε ως «βιτρίνα» μια εταιρεία μεταφοράς τουριστών με βαν, εξέδωσε η ΕΛΑΣ. Τα οχήματα φέρονται να αξιοποιούνταν τόσο για τις μετακινήσεις των μελών όσο και για τη διανομή των ουσιών, κυρίως στη Χώρα του νησιού των ανέμων και σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση.

Στην ανακοίνωση για τη σύλληψη των πέντε μελών του κυκλώματος αναφέρεται ότι η σπείρα είχε ξεκινήσει τη δράση της από τα μέσα Απριλίου με τα παράνομα κέρδη από τα ναρκωτικά να υπολογίζονται σε 700.000 ευρώ.

Αστυνομικοί πραγματοποίησαν επιχειρήσεις σε σπίτια και χώρους που χρησιμοποιούνταν ως «καβάτζες σε Μύκονο, Πειραιά και Πέραμα στους οποίους βρήκαν και κατέσχεσαν 4,5 κιλά κοκαΐνης, ροζ κοκαΐνης, κάνναβης καθώς και δισκία φαρμακευτικών ουσιών, κεταμίνη και παραισθησιογόνα μανιτάρια.


Ο ρόλος των 5 συλληφθέντων

Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ ο 37χρονος Αλβανός που ήταν αρχηγός, διηύθυνε και συντόνιζε την εγκληματική οργάνωση, έχοντας την ευθύνη για την ανεύρεση προμηθευτών, την ανεύρεση και τη διαχείριση χώρων απόκρυψης, τη μεταφορά, διακίνηση, φύλαξη και αποθήκευση των ουσιών, τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων, καθώς και τον εφοδιασμό λοιπών διακινητών,

Ένας 39χρονος ήταν επιφορτισμένος με την αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών ουσιών που προορίζονταν για άμεση διακίνηση, την ανεύρεση πελατών, καθώς και την παραλαβή και φύλαξη μέρους των χρημάτων από τις πωλήσεις.

Υπαρχηγός και άμεσος συνεργός του Αλβανού αρχηγού ήταν ένας 38χρονος ο οποίος είχε ενεργό ρόλο στην αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών, την ανεύρεση πελατών και την περαιτέρω διακίνηση, καθώς και τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων.

Ένας 25χρονος είχε αναλάβει την ανεύρεση πελατών, την αποθήκευση, τη φύλαξη και τη διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών και μια 38χρονη είχε ρόλο στην αποθήκευση, φύλαξη και περιστασιακή διακίνηση των ναρκωτικών και στην επιτήρηση των χώρων απόκρυψής τους.

Ο τιμοκατάλογος των ναρκωτικών

Στην ίδια ανακοίνωση η ΕΛΑΣ καταγράφει και τις τιμές διάθεσης των ναρκωτικών ανάλογα με το είδος τους ως εξής:

η κοκαΐνη προς -120- έως -200- € το γραμμάριο,
η ροζ κοκαΐνη (TUCI) προς -170- έως -200- ευρώ το γραμμάριο,
η MDMA προς -60- με -80- ευρώ το γραμμάριο,
τα ecstasy προς -20- ευρώ το δισκίο,
η ακατέργαστη κάνναβη προς -20- ευρώ το γραμμάριο,
η κατεργασμένη κάνναβη προς -30- ευρώ το γραμμάριο,
η κεταμίνη προς -150- έως -180- ευρώ το γραμμάριο,
τα εμποτισμένα με ναρκωτικά χαρτιά προς -20- ευρώ το τεμάχιο,
τα παραισθησιογόνα μανιτάρια προς -40- ευρώ το γραμμάριο και
τα ηρεμιστικά δισκία προς -5- ευρώ το δισκίο.



Η ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας

Από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη διακίνηση μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών στη Μύκονο και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής.

Για την υπόθεση, συνελήφθησαν πρωινές και απογευματινές ώρες της Τετάρτης, 24 Ιουνίου 2026, με τη συνδρομή αστυνομικών των Ειδικών Επιχειρησιακών Ομάδων της Υποδιεύθυνσης Πληροφοριών και Ειδικών Δράσεων, -5- μέλη της οργάνωσης και μία 31χρονη, η οποία κατηγορείται για κατοχή ναρκωτικών ουσιών.

Προηγήθηκε κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριακών στοιχείων, ενώ ύστερα από αστυνομικές ενέργειες, εξακριβώσεις, διασταυρώσεις στοιχείων, ειδικές ανακριτικές τεχνικές και δημιουργία προφίλ των εμπλεκομένων (profiling), πιστοποιήθηκε η εγκληματική τους δράση.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, τα μέλη της οργάνωσης, τουλάχιστον από τα μέσα Απριλίου του τρέχοντος έτους, είχαν συστήσει και ενταχθεί σε εγκληματική οργάνωση, με διαρκή δράση και ιεραρχική δομή, με σκοπό τη διακίνηση διαφόρων ναρκωτικών ουσιών σε Μύκονο και Αττική και την αποκόμιση παράνομου οικονομικού οφέλους.

Τα μέλη της οργάνωσης είχαν διακριτούς ρόλους ως εξής:
  • 37χρονος, ο οποίος διηύθυνε και συντόνιζε την εγκληματική οργάνωση, έχοντας την ευθύνη για την ανεύρεση προμηθευτών, την ανεύρεση και τη διαχείριση χώρων απόκρυψης, τη μεταφορά, διακίνηση, φύλαξη και αποθήκευση των ουσιών, τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων, καθώς και τον εφοδιασμό λοιπών διακινητών,
  • 39χρονος, επιφορτισμένος με την αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών ουσιών που προορίζονταν για άμεση διακίνηση, την ανεύρεση πελατών, καθώς και την παραλαβή και φύλαξη μέρους των χρημάτων από τις πωλήσεις,
  • 38χρονος, ο οποίος λειτουργούσε ως «υπαρχηγός» της οργάνωσης και άμεσος συνεργός του 37χρονου, έχοντας ενεργό ρόλο στην αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών, την ανεύρεση πελατών και την περαιτέρω διακίνηση, καθώς και τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων,
  • 25χρονος, που είχε αναλάβει την ανεύρεση πελατών, την αποθήκευση, τη φύλαξη και τη διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών και
  • 38χρονη, στην οποία είχε ανατεθεί ο ρόλος της αποθήκευσης, φύλαξης και περιστασιακής διακίνησης των ναρκωτικών και της επιτήρησης των χώρων απόκρυψής τους.
Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες, καθώς και χώρους που χρησιμοποιούνταν για την απόκρυψη των ναρκωτικών ουσιών (καβάτζες) σε Μύκονο, Πειραιά και Πέραμα, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

κοκαΐνη, βάρους -2- κιλών και -690,3- γραμμαρίων,
ροζ κοκαΐνη, βάρους -705,65- γραμμαρίων,
MDMA βάρους -754,4- γραμμαρίων,
ακατέργαστη κάνναβη, βάρους -1- κιλού και -418- γραμμαρίων,
κατεργασμένη κάνναβη (σοκολάτα), βάρους -8- γραμμαρίων,
-846- δισκία ναρκωτικών και φαρμακευτικών ουσιών,
κεταμίνη, βάρους -205,7- γραμμαρίων,
παραισθησιογόνα μανιτάρια, ενός γραμμαρίου,
-30- χάρτινες κάρτες εμποτισμένες με άγνωστη ναρκωτική ουσία,
-5- ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας,
-4- φορτηγά οχήματα (van),
-2- μοτοσικλέτες και -2- Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα,
-14- συσκευές κινητής τηλεφωνίας,
ηλεκτρονικός μετρητής χρημάτων,
χρηματοκιβώτιο,
πλήθος νάιλον συσκευασιώνκαι
τα χρηματικά ποσά των -94.575- ευρώ και -11.500- δολαρίων.

Οι τιμές διάθεσης των ναρκωτικών κυμαίνονταν ανάλογα το είδος τους και συγκεκριμένα:

η κοκαΐνη προς -120- έως -200- € το γραμμάριο,
η ροζ κοκαΐνη (TUCI) προς -170- έως -200- ευρώ το γραμμάριο,
η MDMA προς -60- με -80- ευρώ το γραμμάριο,
τα ecstasy προς -20- ευρώ το δισκίο,
η ακατέργαστη κάνναβη προς -20- ευρώ το γραμμάριο,
η κατεργασμένη κάνναβη προς -30- ευρώ το γραμμάριο,
η κεταμίνη προς -150- έως -180- ευρώ το γραμμάριο,
τα εμποτισμένα με ναρκωτικά χαρτιά προς -20- ευρώ το τεμάχιο,
τα παραισθησιογόνα μανιτάρια προς -40- ευρώ το γραμμάριο και
τα ηρεμιστικά δισκία προς -5- ευρώ το δισκίο.

Μέχρι στιγμής, από τις πωλήσεις των κατασχεθεισών ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών και τα κατασχεθέντα χρηματικά ποσά, υπολογίζεται ότι τα παράνομα έσοδα που θα αποκόμιζε η οργάνωση υπερβαίνουν τις -700.000- ευρώ.

Οι συλληφθέντες, δυο εκ των οποίων έχουν απασχολήσει στο παρελθόν για έτερα αδικήματα, οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.

😆😆Προς αποχώρηση από τα ψηφοδέλτια της ΝΔ ο Αβραμόπουλος: Η δυσαρέσκεια του κυβερνώντος κόμματος, η πριβέ ενημέρωση που αξίωσε και η άρνησή του για απολογία


Έντονη είναι η δυσαρέσκεια στη ΝΔ για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο, όπως αποκαλύπτουν οι στήλες "Big Mouth" του powergame.gr και "Τζόκερ" του parapolitika.gr

Η περιπέτεια του Δημήτρη Αβραμόπουλου με την εμπλοκή του στην υπόθεση Qatargate, η δημόσια τηλεοπτική του αντίδραση του στον ΣΚΑΪ, μετά από την έκδοση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης από τις βελγικές Αρχές αλλά και μία σειρά κινήσεων στις οποίες προέβη, έχουν προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια στη ΝΔ, όπως αποκαλύπτουν οι στήλες "Big Mouth" του powergame.gr και "Τζόκερ" του parapolitika.gr, ενώ όπως αποκαλύπτεται, ανεξάρτητα από την έκβαση της υπόθεσης, θεωρείται εξαιρετικά απίθανο να συμπεριληφθεί στα ψηφοδέλτια του κόμματος στις ερχόμενες εκλογές.

Δύσκολο να είναι ξανά υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία

Όπως αποκαλύπτει η στήλη "Τζόκερ" του parapolitika.gr, ανεξάρτητα από τις εξελίξεις στο λεγόμενο Qatargate, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος είναι εξαιρετικά απίθανο να είναι εκ νέου υποψήφιος βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία. Ο πρώην επίτροπος στην Ε.Ε. που προ ημερών έκλεισε τα 73 του χρόνια, κατέβηκε για πρώτη φορά στην Ηλεία το 2023 και εξελέγη τρίτος κατά σειρά βουλευτής και φέρεται να είχε αποφασίσει εδώ και καιρό ότι δεν θα διεκδικήσει ξανά το σταυρό.

Η ενόχληση του Μεγάρου Μαξίμου για το ύφος της τηλεοπτικής του εμφάνισης

Η τηλεοπτική εμφάνιση του Δημήτρη Αβραμόπουλου στον ΣΚΑΪ, προκάλεσε πολλά σχόλια και, όπως επισημαίνει η στήλη, ενόχλησε το Μέγαρο Μαξίμου σε µια φάση κατά την οποία επ’ ουδενί επιθυµεί να βλέπει πρωτοκλασάτα στελέχη του κόμματος να εµφανίζονται στα τηλεοπτικά κανάλια µε αγοραία γλώσσα. Η δυσαρέσκεια στο πρωθυπουργικό περιβάλλον είναι εµφανής, καθώς εκτιµάται πως η καθυστέρηση του κ. Αβραµόπουλου να ανταποκριθεί σε προγενέστερες κλήσεις των βελγικών Αρχών ήταν αδικαιολόγητη. Το Μαξίµου τηρεί αποστάσεις ασφαλείας, αφήνοντας το ερώτηµα για το πολιτικό του µέλλον και την πιθανή υποψηφιότητά του στη διακριτική ευχέρεια του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ερωτηθείς σχετικά ο Παύλος Μαρινάκης αν ο ∆ηµήτρης Αβραµόπουλος θα βρίσκεται στα ψηφοδέλτια της Νέας ∆ηµοκρατίας, παρέπεµψε στις αποφάσεις του πρωθυπουργού. «Έχω απαντήσει για τα ψηφοδέλτια. Στο τέλος της ηµέρας αποτελεί µια απόφαση του πρωθυπουργού. Όταν λαµβάνει αποφάσεις, ανακοινώνονται», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Η πριβέ ενημέρωση που ζήτησε ο Αβραμόπουλος

Η συνέντευξη στον ΣΚΑΪ δεν ήταν και από τις καλύτερες στιγμές στη καριέρα του Δημήτρη Αβραμόπουλου, όπως επισημαίνει η Big Mouth" του powergame.gr, καθώς σε αυτήν γινόταν φανερός ο εκνευρισμός του για τις εξελίξεις. Ωστόσο, όπως σημειώνεται, φάνηκε από τα λεγόμενά του ότι αξίωσε prive ενημέρωση από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Φάνηκε δηλαδή, από όσα είπε, να εγκαλεί τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη γιατί δεν έσπευσε να  τον ενημερώσει για το ένταλμα σύλληψης που είχε εκδώσει η βελγική δικαιοσύνη, το οποίο πριν φτάσει στην αστυνομία, προφανώς και «πέρασε» από την Εισαγγελία Εφετών. Όπως επισημαίνει η στήλη, το γεγονός ότι ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δεν ενημέρωσε τον Δημήτρη Αβραμόπουλο είναι το νόμιμο, ενώ αυτό που αξίωσε ο πρώην υπουργός, είναι το παράνομο και άκρως αντιθεσμικό.

Η απολογία στους "κερατάδες"

Ένα ακόμη που προκάλεσε εντύπωση, όπως σημειώνει η στήλη Big Mouth, είναι η απόφαση του πρώην Επιτρόπου να «μην απολογηθεί σε κανέναν κερατά». Αυτό που φαίνεται να μην αντιλαμβάνεται ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, σύμφωνα με τη στήλη, είναι ότι όταν κάποιος εμπλέκεται σε μια τέτοια υπόθεση, δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια του, αν θα απολογηθεί ή όχι. Αυτό στις σοβαρές δημοκρατίες, έχει λυθεί χρόνια πριν, με τον συνταγματικό νομοθέτη, να έχει αναθέσει τη συγκεκριμένη δουλειά στη Δικαιοσύνη. Κατά συνέπεια, αν οι εισαγγελείς φωνάξουν, είτε γι αυτή, είτε για άλλες υποθέσεις τον πρώην Επίτροπο Αβραμόπουλο, δεν έχει παρά να προσέλθει για να καταθέσει. Όπως σημειώνει η στήλη, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος κατάλαβε την αστοχία των δηλώσεών του και έσπευσε να πει ότι όταν μιλούσε περί «κερατάδων», εννοούσε τους Βέλγους αστυνομικούς, παραβλέποντας ότι όταν εκδίδεται ένταλμα σύλληψης για τον οποιοδήποτε, είναι υποχρέωση των αστυνομικών να τον συνοδεύουν στον εισαγγελέα για να καταθέσει.

📺Βενεζουέλα: Τα κινητά Android έγιναν «σεισμογράφοι» και έσωσαν ζωές δευτερόλεπτα πριν τα φονικά Ρίχτερ – Οι σωτήριες ειδοποιήσεις της Google


Ένα ψηφιακό δίχτυ ασφαλείας, το οποίο λειτούργησε ως σανίδα σωτηρίας για χιλιάδες πολίτες, ενεργοποιήθηκε στα smartphone με λογισμικό Android της Βενεζουέλας, ελάχιστες στιγμές πριν από το καταστροφικό χτύπημα του διπλού σεισμού.

Αν και η επιστήμη αδυνατεί στο να προβλέψει πότε θα χτυπήσει ένας σεισμός, η αξιοποίηση των καθημερινών συσκευών ως «μίνι σεισμογράφων» αποδείχθηκε καθοριστική, χαρίζοντας στους κατοίκους πολύτιμο χρόνο για να αναζητήσουν καταφύγιο και να σώσουν τη ζωή τους.

Η προειδοποίηση πριν το χτύπημα

Μόλις μερικά δευτερόλεπτα πριν ο σεισμός μεγέθους 7,2 Ρίχτερ πλήξει τη Βενεζουέλα, οι χρήστες συσκευών Android έλαβαν μια έκτακτη ειδοποίηση από την Google.

Η προειδοποίηση εμφάνιζε το εκτιμώμενο μέγεθος της δόνησης καθώς και την απόσταση από την τοποθεσία του χρήστη, προσφέροντας ένα μικρό παράθυρο χρόνου για τη μετάβαση σε ασφαλές σημείο.

Μόλις 39 δευτερόλεπτα μετά τον πρώτο σεισμό, ακολούθησε ένας ακόμη μεγαλύτερος μεγέθους 7,5 Ρίχτερ.

Οι σεισμικές δονήσεις έχουν κοστίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 235 ανθρώπους και έχουν προκαλέσει τον τραυματισμό σχεδόν 4.300 ακόμη.
Φωτογραφία: AP

Χάρη στο μήνυμα που εμφανίστηκε στις οθόνες των κινητών τους, πολλοί πολίτες είχαν τον απαραίτητο χρόνο να αντιδράσουν και να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Ανάμεσά τους και η Πατρίσια Αλόι, εμπειρογνώμονας σε θέματα επικοινωνίας που εργάζεται στην πρεσβεία της Ιταλίας στο Καράκας.

«Χθες συνέβη αυτό: μόλις τα κινητά μας άρχισαν να εκπέμπουν το σήμα, βγήκαμε στους δρόμους, ελάχιστα πριν νιώσουμε τη δόνηση», δήλωσε η ίδια στο ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων ANSA.


Το γεγονός αυτό ώθησε πολλούς να αναρωτηθούν αν η Google προέβλεψε τον σεισμό. Η απάντηση είναι αρνητική.

Το Σύστημα Ειδοποιήσεων Σεισμού Android (Android Earthquake Alerts System) της Google

εντόπισε τη σεισμική δραστηριότητα και έστειλε σήμα ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν από το μεγάλο χτύπημα.

Αυτό το μικρό χρονικό πλαίσιο θεωρείται ότι έσωσε πολλές ζωές, με χρήστες στην πλατφόρμα Χ να γράφουν ότι ένας συναγερμός χτύπησε στα τηλέφωνά τους και αμέσως έτρεξαν έξω.

Αξιωματούχος της Google επιβεβαίωσε στην εφημερίδα Hindustan Times ότι το σύστημα της εταιρείας εντόπισε την αρχική σεισμική δραστηριότητα στη Βενεζουέλα και απέστειλε προειδοποιητικές ειδοποιήσεις στους χρήστες δευτερόλεπτα πριν οι σεισμοί πλήξουν τη χώρα της Νότιας Αμερικής το βράδυ της Τετάρτης.

Ο ίδιος αξιωματούχος δεν διευκρίνισε τον ακριβή αριθμό των χρηστών που έλαβαν τις ειδοποιήσεις.

Πώς λειτουργεί το παγκόσμιο δίκτυο ανίχνευσης της Google

Το σύστημα, το οποίο είναι ενσωματωμένο στα περισσότερα τηλέφωνα Android, χρησιμοποιείται από το 2020 για τον εντοπισμό και την προειδοποίηση σεισμών σε δεκάδες χώρες.

Μια μελέτη για την απόδοσή του, η οποία πέρασε από το μικροσκόπιο της επιστημονικής κοινότητας, η οποία χρηματοδοτήθηκε από την Google και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science

, διαπίστωσε ότι μπορεί να εντοπίσει και να προειδοποιήσει για σεισμούς σε κλίμακα συγκρίσιμη με τα καθιερωμένα εθνικά σεισμικά δίκτυα.

Σύμφωνα με την Google, το σύστημα εκμεταλλεύεται την τεράστια απήχηση της πλατφόρμας Android.

Κάθε τηλέφωνο λειτουργεί σαν ένας μικρός σεισμογράφος. Καθώς εκατομμύρια συσκευές συνδέονται μεταξύ τους, σχηματίζουν το μεγαλύτερο δίκτυο ανίχνευσης σεισμών στον κόσμο.


Για την ανίχνευση, το Android βασίζεται σε δύο μεθόδους.

Για παράδειγμα, στην Καλιφόρνια, το Όρεγκον και την Ουάσινγκτον, η Google συνεργάζεται με το αμερικανικό σύστημα ShakeAlert, το οποίο χρησιμοποιεί ένα επίγειο δίκτυο 1.675 αισθητήρων για τον προσδιορισμό της τοποθεσίας και του μεγέθους του σεισμού πριν στείλει το σήμα στο Android.

Στον υπόλοιπο κόσμο, η μέθοδος βασίζεται στον συλλογικό διαμοιρασμό δεδομένων (crowdsourcing).

Όλα τα έξυπνα τηλέφωνα είναι εξοπλισμένα με μικροσκοπικά επιταχυνσιόμετρα (αισθητήρας κίνησης και δόνησης) που μπορούν να ανιχνεύσουν τα σήματα ενός επερχόμενου σεισμού.

Εάν η συσκευή αντιληφθεί δόνηση που προσομοιάζει με σεισμό, στέλνει ένα σήμα στον διακομιστή ανίχνευσης σεισμών της Google μαζί με μια κατά προσέγγιση τοποθεσία.

Όταν το ίδιο σήμα ληφθεί ταυτόχρονα από πολλά τηλέφωνα, ο διακομιστής συνδυάζει τις πληροφορίες για να επιβεβαιώσει τον σεισμό.


Επειδή τα ηλεκτρονικά σήματα ταξιδεύουν περίπου με την ταχύτητα του φωτός —η οποία είναι ταχύτερη από την ταχύτητα διάδοσης των σεισμικών κυμάτων— οι πολίτες λαμβάνουν την ειδοποίηση πριν ξεκινήσει η έντονη δόνηση στο σημείο όπου βρίσκονται, αναφέρει η ιστοσελίδα Wion.

Αυτή την προσέγγιση ανίχνευσης ανέπτυξαν από κοινού

οι ειδικοί στη σεισμολογία και τη διαχείριση καταστροφών, Δρ. Ρίτσαρντ Άλεν, Δρ. Τσινγκάι Κονγκ και Δρ. Λούσι Τζόουνς.

Οι δύο τύποι ειδοποιήσεων

Οι προειδοποιήσεις αποστέλλονται μόνο για σεισμούς μεγέθους 4,5 Ρίχτερ και άνω, χωρισμένες σε δύο κατηγορίες:

  • Ειδοποίηση Be Aware: Αποστέλλεται σε χρήστες που αναμένεται να νιώσουν ασθενή ή ελαφριά δόνηση. Λειτουργεί ως απλή ειδοποίηση, σεβόμενη τις ρυθμίσεις έντασης ήχου ή τη λειτουργία «μην ενοχλείτε».
  • Ειδοποίηση Take Action: Προορίζεται για όσους αναμένεται να βιώσουν μέτρια έως ακραία δόνηση. Η ειδοποίηση αυτή παρακάμπτει τις ρυθμίσεις της συσκευής, φωτίζει την οθόνη και αναπαράγει έναν δυνατό ήχο για να τραβήξει την προσοχή.

Πατώντας πάνω σε οποιαδήποτε ειδοποίηση, εμφανίζονται οδηγίες ασφαλείας και ένας χάρτης με την πρώτη εκτίμηση της τοποθεσίας και του μεγέθους του σεισμού.

Αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα, σημειώνει η Google, αρκούν για να κατέβει κάποιος από μια σκάλα, να απομακρυνθεί από βαριά αντικείμενα ή να εφαρμόσει το δόγμα «πέφτω, καλύπτομαι, κρατιέμαι».

Φωτογραφία: Android Police

Ως παράδειγμα η εταιρεία αναφέρει τις Φιλιππίνες, οι οποίες επλήγησαν από σεισμό 6,7 Ρίχτερ τον Νοέμβριο του 2023.

Εκεί, το σύστημα έστειλε την πρώτη ειδοποίηση μόλις 18,3 δευτερόλεπτα μετά την έναρξη των δονήσεων. Όσοι ήταν πιο κοντά στο επίκεντρο είχαν προειδοποίηση έως και 15 δευτερόλεπτα, ενώ οι πιο απομακρυσμένοι έλαβαν ειδοποίηση έως και ένα λεπτό νωρίτερα. Συνολικά, ειδοποιήθηκαν σχεδόν 2,5 εκατομμύρια άνθρωποι.

Το μέλλον των συστημάτων προειδοποίησης

Μπορεί λοιπόν η τεχνολογία να σώσει ζωές; Οι ειδικοί απαντούν καταφατικά, αναφέρει το NDTV, αλλά με μια σημαντική υπογράμμιση: Η Google δεν προέβλεψε τον σεισμό, αλλά εντόπισε τα πρώτα του σημάδια και ενημέρωσε ταχύτατα την πληγείσα περιοχή.

Ο Νίκαρ Αρόρα, διευθυντής της BOTS.Ai, δήλωσε ότι το περιστατικό στη Βενεζουέλα αποδεικνύει το βαθμό εξέλιξης αυτών των συστημάτων.

«Όπως ευρέως θεωρήθηκε από πολλούς, δεν ήταν η Google εκείνη που προέβλεψε την εκδήλωση του σεισμού, αλλά μάλλον εντόπισε τα πρώτα-πρώτα σημάδια και απέστειλε μια ειδοποίηση πολύ πριν ξεκινήσει η έντονη δόνηση», σημείωσε.

Ο ίδιος εξήγησε ότι τα επιταχυνσιόμετρα των Android συσκευών ανιχνεύουν την άφιξη των πρωτευόντων σεισμικών κυμάτων (κύματα P), τα οποία ταξιδεύουν ταχύτερα από τα πιο καταστροφικά δευτερεύοντα κύματα (κύματα S).

«Αναγνωρίζοντας το ίδιο μοτίβο σε πολυάριθμες συσκευές, οι αλγόριθμοι της Google εκτιμούν την τοποθεσία και το μέγεθος του σεισμού και ειδοποιούν όλους τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση».


Από την πλευρά του, ο Χρισίτ Παντρί, συνιδρυτής του Envirocare Foundation, σημείωσε ότι η σημασία αυτής της εμπειρίας εκτείνεται πέρα από τους σεισμούς, ενισχύοντας τη γενικότερη ετοιμότητα απέναντι σε καταστροφές.

«Αν και είναι αδύνατο να προβλεφθούν οι σεισμοί, είναι εφικτό να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία για να τους εντοπίσουμε αμέσως και να μεταδώσουμε την είδηση όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ώστε να αποτρέψουμε τραυματισμούς και θανάτους», δήλωσε.

Ο Παντρί πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις σε συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης γίνονται όλο και πιο κρίσιμες καθώς οι πόλεις επεκτείνονται, ενώ συμπλήρωσε ότι οι κοινωνίες πρέπει να προετοιμάζονται για ένα ευρύ φάσμα φυσικών κινδύνων, όπως πλημμύρες, καταιγίδες και κύματα ακραίας ζέστης.

Για τις κυβερνήσεις, τους επιστήμονες και τις εταιρείες τεχνολογίας, το μάθημα είναι σαφές.

Κανένα σύστημα δεν μπορεί να σταματήσει έναν σεισμό, όμως η συνεργασία μεταξύ δημόσιων θεσμών και κολοσσών της τεχνολογίας μπορεί να εξασφαλίσει πολύτιμα δευτερόλεπτα, τα οποία σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης αποτελούν τη λεπτή γραμμή μεταξύ κινδύνου και επιβίωσης.

Πώς να ενεργοποιήσετε το σύστημα της Google

Για να ενεργοποιήσετε το Σύστημα Ειδοποιήσεων Σεισμού Android (Android Earthquake Alerts System) στη συσκευή σας:

  1. μεταβείτε στις Ρυθμίσεις (Settings) του τηλεφώνου σας
  2. επιλέξτε την ενότητα Ασφάλεια και Έκτακτη Ανάγκη (Safety & emergency)
  3. πατήστε στην επιλογή Ειδοποιήσεις Σεισμού (Earthquake alerts)
  4. πατήστε τον σχετικό διακόπτη στη θέση Ενεργοποίηση (ON)

Η Ελλάδα θα στείλει αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό: Η συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ανδριανό Γολέμη (Εικόνες)


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον αστροναύτη Ανδριανό Γολέμη, όπου συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα έχει η εγχώρια επιστημονική κοινότητα από την εκπροσώπηση της Ελλάδας στο πλήρωμα του ΔΔΣ

Τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό αναμένεται να στείλει η χώρα μας, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να συναντά τον Ανδριανό Γολέμη και να συζητούν τα σημαντικά οφέλη που θα αποκομίσει η εγχώρια επιστημονική κοινότητα από την εκπροσώπηση της Ελλάδας στον ΔΔΣ. Σε σύσκεψη στην οποία προήδρευσε χθες Πέμπτη (25/06) ο πρωθυπουργός, συζητήθηκε ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον ΔΔΣ μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος στον Αδριανό Γολέμη.

Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας και η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες, αποτελώντας μέρος της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος, που έχει ως ορίζοντα το 2035. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, θα συλλεγούν πολύτιμα δεδομένα που θα αξιοποιηθούν για εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα. Παράλληλα υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης πολύτιμων συνεργασιών με διεθνείς εταίρους.

Πέραν της ενίσχυσης της ελληνικής έρευνας και την προβολή ελληνικών τεχνολογιών, θα υλοποιηθούν προγράμματα που θα ενθαρρύνουν νέα παιδιά να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική εφαρμογή τους. Μεταξύ άλλων, εξετάστηκαν η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, η διοργάνωση διαγωνισμών STEM και η αποστολή ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που υπηρετούν στον ΔΔΣ.

Ποιοι έλαβαν μέρος στη σύσκεψη

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.

Εικόνες από τη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ανδριανό Γολέμη




Επιτροπή Παιγνίων: Μήνυση σε 18 influencers για διαφήμιση παράνομου τζόγου - Είχαν πάνω από 3 εκατ. followers, μεταξύ τους και ανήλικοι


Στις ενέργειες της ΕΕΕΠ για την καταπολέμηση του παράνομου τζόγου αναφέρθηκε ο πρόεδρός της, Αντώνης Βαρθολομαίος, αποκαλύπτοντας ότι έχουν ήδη κατατεθεί μηνύσεις σε βάρος 18 influencers

Στις ενέργειες της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) για την καταπολέμηση του παράνομου τζόγου αναφέρθηκε ο πρόεδρός της, Αντώνης Βαρθολομαίος, αποκαλύπτοντας ότι έχουν ήδη κατατεθεί μηνύσεις σε βάρος 18 influencers. Μιλώντας στο πλαίσιο της 4ης Greek Online Gaming Day, ο κ. Βαρθολομαίος επισήμανε ότι η διαφήμιση μη αδειοδοτημένων παρόχων από influencers και streamers αποτελεί μία από τις βασικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ΕΕΕΠ.

Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε ότι «η αρχή τεκμηρίωσε 18 περιπτώσεις και πριν από λίγες ημέρες κατατέθηκε μηνυτήρια αναφορά για να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη». Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Βαρθολομαίος οι πρώτοι 5 από τους 18 στους οποίους υποβλήθηκαν οι μηνύσεις είχαν «623.000 followers, 456.000 followers 435.000 followers, 422.000 followers και 337.000 followers, αθροιστικά δηλαδή πάνω από 3 εκατομμύρια». Όπως είπε, μάλιστα, «πολλοί από αυτούς που παρακολουθούσαν αυτούς τους κυρίους και τις κυρίες να διαφημίζουν παράνομο τζόγο, είναι ανήλικοι».

Ειδικά για το 2025 σημείωσε ότι 900.000 Έλληνες ή το 10,5% του πληθυσμού συμμετείχε σε παράνομα παιχνίδια με τον εκτιμώμενο κύκλο να υπολογίζεται στα 2 δισ. και τα χαμένα έσοδα για το κράτος στα 400 εκατ. ευρώ»

Νέο πλαίσιο κανόνων και αυξημένες υποχρεώσεις ταυτοποίησης

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που ψηφίστηκε την Τετάρτη προβλέπεται ένα νέο πλαίσιο κανόνων και αυξημένες υποχρεώσεις ταυτοποίησης, για να διασφαλίζονται τα χρήματα των παικτών που μετέχουν νόμιμα σε στοιχηματισμό.

Για τον νόμιμο τζόγο, οι αλλαγές περιλαμβάνουν και αλλαγές στη φορολόγηση των κερδών από «λοιπά διαδικτυακά παίγνια»: διαδικτυακό πόκερ και live casino δεν θα φορολογούνται πλέον όπως τα παιγνιομηχανήματα (VLTs). Τα κέρδη που θα πιστώνονται στον ηλεκτρονικό λογαριασμό παίκτη, θα φορολογούνται αυτοτελώς ανά παικτική συνεδρία, μετά την αφαίρεση αφορολόγητου ποσού 100 ευρώ, με συντελεστή 20% (αντί 15%) για κέρδη έως 500 ευρώ και 30% (αντί 20%) για κέρδη από 500,01 ευρώ και πάνω.

Ωστόσο η πιο δραστική αλλαγή πλαισίου, αφορά στους ελέγχους στο διαδίκτυο για παράνομα στοιχήματα. Εκτός από απαγορευμένα domain, διευθύνσεις IP και συγκεκριμένα ονόματα ιστοτόπων, στη «μαύρη βίβλο» των μη αδειοδοτημένων παρόχων θα εγγράφονται ακόμα και εφαρμογές κινητών συσκευών που παρέχουν είσοδο σε υπηρεσίες τυχερών παιγνίων χωρίς άδεια. Το χτύπημα, δηλαδή, επεκτείνεται και στις mobile εφαρμογές, εκεί όπου μετακινείται πλέον μεγάλο μέρος της παράνομης δραστηριότητας.

Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση «χτίζει» ένα πυκνό πλαίσιο ελέγχου γύρω από όλη την αλυσίδα του παράνομου τζόγου: από μη αδειοδοτημένους παρόχους παιγνίων και sites που αλλάζουν συνεχώς όνομα για να ξεφύγουν από τη απαγορευμένη λίστα, μέχρι όσους τους διαφημίζουν (influencers) ή παρέχουν πρόσβαση (internet café) -ακόμα όμως και σε παρόχους internet που δεν «ρίχνουν» τις συνδέσεις σε αυτούς ή και όποιον άλλο διευκολύνει την παράνομη δραστηριότητα ‘η παρεμποδίζει τον έλεγχο των Αρχών. Συνολικά δηλαδή, δεν μένει κανένα σημείο του κυκλώματος εκτός ευθύνης.

Τι προβλέπεται για τους παίκτες

Και για τους ίδιους τους παίκτες, όμως, προβλέπεται:

- «πάγωμα» πληρωμών από και προς παράνομες στοιχηματικές: από τη δημοσίευση του νόμου (τέλη Ιουνίου ή αρχές Ιουλίου ενδεχομένως), θα απαγορεύεται στα πιστωτικά ιδρύματα και στα ιδρύματα πληρωμών που λειτουργούν στην Ελλάδα, να πραγματοποιούν πληρωμές των ποσών συμμετοχής και απόδοσης κέρδους, τα οποία απορρέουν από τη συμμετοχή σε τυχερά παίγνια, στους λογαριασμούς που τηρούν σε αυτά πάροχοι τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου, εάν δεν έχουν λάβει νόμιμη άδεια. Το ίδιο θα ισχύει και για τα ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος που είναι εγκατεστημένα ή λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα μέσω διασυνοριακής ελεύθερης παροχής υπηρεσιών.

- «παρένθετοι» παίκτες: όποιος μετέχει σε παίγνια μέσω παρενθέτου φυσικού ή νομικού προσώπου, τιμωρείται με φυλάκιση έως 2 ετών και χρηματική ποινή τουλάχιστον 5.000 ευρώ. Με τις ίδιες ποινές τιμωρείται και το παρένθετο πρόσωπο, τιμωρείται δηλαδή η παραχώρηση κάρτας παίκτη σε πρόσωπα που δεν δικαιούνται να παίξουν. Ενώ, σε περίπτωση υποτροπής, η χρηματική ποινή διπλασιάζεται (τουλάχιστον 10.000 ευρώ).

"Γκρίζα διαφήμιση"

Το δεύτερο μεγάλο χτύπημα αφορά την «γκρίζα διαφήμιση» και όσους προωθούν παράνομες πλατφόρμες. Με το άρθρο 66, προβλέπεται πρόστιμο από 5.000 έως 50.000 ευρώ ανά διαπιστωμένη παράβαση για όσους, με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο, προβαίνουν σε εμπορική επικοινωνία ή προώθηση της δυνατότητας διοργάνωσης και διεξαγωγής τυχερών παιγνίων από πρόσωπα που δεν περιλαμβάνονται στο νόμιμο κατάλογο ή στο Μητρώο Συνεργατών.

Η διάταξη ανοίγει τον δρόμο για ελέγχους σε influencers, social media λογαριασμούς, ιστοσελίδες, blogs, affiliate links, mobile εφαρμογές και κάθε άλλο «κανάλι» προβολής που στέλνει παίκτες σε μη αδειοδοτημένα στοιχηματικά ή καζίνο sites. Με άλλα λόγια, όποιος μέχρι σήμερα διαφήμιζε παράνομο τζόγο πίσω από ένα story, ένα link, ένα «promo code» ή ένα δήθεν ενημερωτικό άρθρο, δεν θα μπορεί να εμφανίζεται ως απλός μεσάζων. Το νομοσχέδιο βάζει ευθύνη και στην διαφήμιση αυτών των εταιριών στοιχηματισμού, όχι μόνο στη διεξαγωγή του παιγνίου. Κι αυτό αλλάζει τη φύση των ελέγχων, γιατί χτυπά ολόκληρο το κύκλωμα που κάνει «στρατολόγηση» παικτών: στα social media, στις μηχανές προβολής, στα μικρά sites και στα δίκτυα που λειτουργούν ως βιτρίνες.

Στο ίδιο άρθρο προβλέπονται διοικητικές κυρώσεις και για τους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου που δεν συμμορφώνονται άμεσα. Αν ο πάροχος δεν κόψει την πρόσβαση, θα αντιμετωπίζει πρόστιμο, το οποίο θα ορίζεται με τον Κανονισμό Παιγνίων.

Η έντονη παρουσία της Μπακογιάννη στη συζήτηση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση - Τι είπε για το δημοψήφισμα του 2015 και την αμνηστία για πολιτικά εγκλήματα


Σύμφωνα με τη στήλη "Τζόκερ" του parapolitika.gr, η Ντόρα Μπακογιάννη είχε έντονη παρουσία στην Επιτροπή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

Η Ντόρα Μπακογιάννη έκανε αισθητή την παρουσία της αυτήν την εβδομάδα στην Επιτροπή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, καθώς, μεταξύ άλλων, εξέφρασε την άποψή της για τα δημοψηφίσματα, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά σε αυτό του 2015, κάνοντας λόγο για λάθος της Νέας Δημοκρατίας που το νομιμοποίησε με τη συμμετοχή της.

Κωμικοτραγικό και κορυφαία πράξη ανευθυνότητας το δημοψήφισμα του 2015

Η βουλευτής της ΝΔ, μίλησε αρχικά για το άρθρο του Συντάγματος που αφορά στα δημοψηφίσματα χαρακτηρίζοντας το δημοψήφισμα του 2015 κωμικοτραγικό, τριτοκοσμικό και κορυφαία πράξη ανευθυνότητας. Μάλιστα σημείωσε ότι ήταν λάθος της ΝΔ που το νομιμοποίησε με την συμμετοχή της. Την ίδια στιγμή, εξέφρασε την ένστασή της για την 6ετή θητεία του προέδρου της Δημοκρατίας λέγοντας ότι οι δύο 5ετίες έχουν λειτουργήσει ικανοποιητικά.

Επιπροσθέτως, η Ντόρα Μπακογιάννη, αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του άρθρου 47 που προβλέπει την αμνηστία για πολιτικά εγκλήματα, μια διάταξη που υπήρχε για να κλείσει τραύματα του εμφυλίου. «Η κατάργηση της δυνατότητας αμνηστίας για πολιτικά εγκλήματα αποτελεί πράξη θεσμικής αυτοπεποίθησης για την δημοκρατία που καταφέραμε να οικοδομήσουμε αλλά και ελάχιστο φόρο τιμής σε όλες εκείνες τις οικογένειες των θυμάτων της τρομοκρατίας, οι οποίες δεν ανέχονται να αντιμετωπίζονται οι φονιάδες των αγαπημένων ως τίποτα παραπάνω από αυτό που είναι: φονιάδες. Αυτό επιβάλει ο σεβασμός στους θεσμούς, στο κράτος δικαίου και στη δημοκρατική νομιμότητα», τόνισε χαρακτηριστικά η πρώην υπουργός.

📺Τουρκικά ΜΜΕ: Το KAAN με αμερικανικούς κινητήρες δεν θα είναι πλήρως μαχητικό 5ης γενιάς-Οι υποσχέσεις Τραμπ δεν αποτελούν εγγύηση🤪🤣


Συζήτηση για τις δυνατότητες του τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους KAAN έχει ανοίξει στα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, μετά τις πληροφορίες ότι οι ΗΠΑ προσανατολίζονται στην έγκριση εξαγωγής κινητήρων για το πρόγραμμα.

Το τηλεοπτικό δίκτυο Habertürk επισημαίνει ότι, μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του εγχώριου κινητήρα, το KAAN θα πετά με αμερικανικούς κινητήρες F110 τέταρτης γενιάς, γεγονός που, σύμφωνα με την ανάλυση, περιορίζει ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που θα έπρεπε να διαθέτει ένα μαχητικό πέμπτης γενιάς.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, με τους κινητήρες F110 το KAAN δεν θα μπορεί να διατηρεί σταθερή υπερηχητική ταχύτητα χωρίς χρήση μετάκαυσης (supercruise), ενώ το υψηλό θερμικό ίχνος και η συμβατική σχεδίαση των ακροφυσίων εξαγωγής δεν θα του επιτρέπουν να διαθέτει πλήρεις δυνατότητες χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth).

«Δεν θα είναι αόρατο», αναφέρει χαρακτηριστικά το τουρκικό δίκτυο, παραδεχόμενο ότι η συγκεκριμένη έκδοση του αεροσκάφους δεν θα πληροί πλήρως τις προδιαγραφές ενός μαχητικού πέμπτης γενιάς.

Ωστόσο, το Habertürk σημειώνει ότι ο κινητήρας δεν είναι το μοναδικό στοιχείο που καθορίζει τις δυνατότητες ενός σύγχρονου μαχητικού και υποστηρίζει πως το KAAN θα διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των F-16 που υπηρετούν σήμερα στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία.

Μεταξύ αυτών αναφέρει:
  • εσωτερικούς χώρους μεταφοράς οπλισμού, σε αντίθεση με τα εξωτερικά φορτία του F-16
  • μεγαλύτερη επιχειρησιακή ακτίνα χάρη στην αυξημένη χωρητικότητα καυσίμων
  • δυνατότητα διαλειτουργικότητας και διοίκησης μη επανδρωμένων μαχητικών αεροσκαφών, όπως τα Kızılelma και Anka-3
  • σύστημα αισθητήρων 360 μοιρών που προσφέρει πλήρη εικόνα του πεδίου μάχης
  • συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που θα υποστηρίζουν τον πιλότο στην επεξεργασία των δεδομένων και τη λήψη αποφάσεων
Την ίδια ώρα, η συζήτηση στα τουρκικά μέσα συνοδεύεται από την παραδοχή ότι, παρά τις φιλοδοξίες του προγράμματος KAAN, το αμερικανικό F-35 εξακολουθεί να διατηρεί σαφές τεχνολογικό προβάδισμα, ιδιαίτερα ως προς τις δυνατότητες stealth και τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται από ένα πλήρως επιχειρησιακό μαχητικό πέμπτης γενιάς.

Τούρκοι αναλυτές: «Οι κινητήρες του Τραμπ ανοίγουν τον δρόμο να ξεπεραστούν τα εμπόδια για τους S-400»

Τη σημασία της πιθανής έγκρισης για την προμήθεια αμερικανικών κινητήρων στο πρόγραμμα του KAAN αναλύουν και Τούρκοι στρατιωτικοί και ακαδημαϊκοί, εκτιμώντας ότι η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ευρύτερη επανεκκίνηση της αμυντικής συνεργασίας Άγκυρας – Ουάσιγκτον.

Μιλώντας στο Habertürk, ο πρώην επικεφαλής του Τμήματος Πληροφοριών της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, Γκιουρσέλ Τοκμάγκογλου, υποστήριξε ότι η προμήθεια κινητήρων δεν αφορά μόνο το πρόγραμμα του KAAN, αλλά μπορεί να ανοίξει τον δρόμο και για την υπέρβαση των εμποδίων που προκάλεσε η αγορά των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων S-400.

«Ο κινητήρας χρειάζεται ουσιαστικά να αναπτυχθεί μόνο μία φορά. Επομένως, αυτή η αγορά άνοιξε στην πραγματικότητα μια σημαντική πόρτα. Αν μέχρι σήμερα υπήρχε καθυστέρηση, ιδιαίτερα λόγω των εξελίξεων που συνδέονταν με το ζήτημα των S-400, από την περίοδο Τραμπ και μετά αυτή η πόρτα πλέον άνοιξε. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για πολλές ακόμη εξελίξεις στον τομέα της άμυνας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά της, η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Medeniyet, Χελίν Σαρί Ερτέμ, εμφανίστηκε πιο επιφυλακτική, επισημαίνοντας ότι οι δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου από μόνες τους δεν αρκούν για να διασφαλίσουν την υλοποίηση μιας τέτοιας συμφωνίας.

Όπως σημείωσε, στις Ηνωμένες Πολιτείες λειτουργεί ένα σύνθετο θεσμικό και γραφειοκρατικό σύστημα, στο οποίο συμμετέχουν πολλοί φορείς λήψης αποφάσεων, μεταξύ αυτών και το Κογκρέσο.

«Στην πραγματικότητα τίποτα δεν είναι εύκολο. Όσο κι αν προσπαθεί να απλοποιήσει τα πράγματα ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, υπάρχει ένας θεσμοθετημένος μηχανισμός διακυβέρνησης που λειτουργεί. Στις ΗΠΑ δεν ισχύει μόνο η τελευταία κουβέντα του Προέδρου. Ναι, μπορεί να υπάρχει πρόθεση να ικανοποιηθεί η Τουρκία, όμως, όπως έχουμε δει και στο παρελθόν, οι υπόλοιποι θεσμοί της αμερικανικής κυβέρνησης μπορούν να λειτουργήσουν ως παράγοντας ανάσχεσης ή εξισορρόπησης. Από αυτή την άποψη, προσωπικά δεν θεωρώ ότι οι υποσχέσεις που δίνονται αποτελούν και τόσο μεγάλη εγγύηση», τόνισε.

Hürriyet: «Ο Τραμπ επιχειρεί να παρακάμψει το Κογκρέσο για να στηρίξει την Τουρκία»

Πάντως, η κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει στην έγκριση της πώλησης κινητήρων για το τουρκικό μαχητικό KAAN, ακόμη και χωρίς τη συγκατάθεση του Κογκρέσου, σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Hürriyet.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, η συμφωνία αφορά κινητήρες F110 αμερικανικής κατασκευής, συνολικής αξίας περίπου 750 εκατομμυρίων δολαρίων, οι οποίοι προορίζονται για το εγχώριο πρόγραμμα ανάπτυξης του τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο ανώτερος Δημοκρατικός βουλευτής και μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων, Γκρέγκορι Μικς, είχε μπλοκάρει την πώληση, επικαλούμενος το γεγονός ότι η Τουρκία εξακολουθεί να διατηρεί σε υπηρεσία τα ρωσικά αντιαεροπορικά συστήματα S-400.

Η Hürriyet υποστηρίζει, ωστόσο, ότι η αμερικανική κυβέρνηση διαθέτει τη δυνατότητα, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, να παρακάμψει τη διαδικασία έγκρισης του Κογκρέσου και να προχωρήσει στην εξαγωγή του αμυντικού υλικού, επικαλούμενη τη στρατηγική σημασία της Τουρκίας για το ΝΑΤΟ και τον ρόλο της στην περιφερειακή ασφάλεια.


Κατά το δημοσίευμα, η κυβέρνηση Τραμπ εκτιμά ότι οι προσωπικές σχέσεις του Αμερικανού προέδρου με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την επανεκκίνηση της αμυντικής συνεργασίας μεταξύ Ουάσινγκτον και Άγκυρας.

Παράλληλα, η τουρκική εφημερίδα επαναλαμβάνει ότι το ζήτημα των S-400 εξακολουθεί να αποτελεί το μεγαλύτερο «αγκάθι» στις διμερείς σχέσεις.

Υπενθυμίζει ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες απέκλεισαν την Τουρκία από το πρόγραμμα των μαχητικών F-35 και επέβαλαν κυρώσεις στο πλαίσιο του νόμου CAATSA, ενώ σημειώνει ότι νομοθεσία που εγκρίθηκε από το Κογκρέσο το 2020 προβλέπει πως η Άγκυρα δεν μπορεί να επανενταχθεί στο πρόγραμμα των F-35 εφόσον διατηρεί τους S-400.

Η Hürriyet καταλήγει ότι, σύμφωνα με αναλυτές, η πιθανή πώληση των κινητήρων θα μπορούσε να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στις αμυντικές σχέσεις ΗΠΑ – Τουρκίας, ωστόσο μια πλήρης εξομάλυνση θεωρείται δύσκολη όσο παραμένει άλυτο το ζήτημα των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων.

Τουρκικά ΜΜΕ: Υψώνουν τοίχους για να κρύψουν τις παραγκουπόλεις ενόψει της Συνόδου του ΝΑΤΟ

Στο μεταξύ, σφοδρή κριτική στην τουρκική κυβέρνηση ασκεί το αντιπολιτευόμενο τηλεοπτικό δίκτυο Halk TV, υποστηρίζοντας ότι οι Αρχές τοποθετούν προσωρινούς τοίχους και πάνελ κατά μήκος των διαδρομών από τις οποίες θα κινηθούν οι ηγέτες που θα συμμετάσχουν στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ, προκειμένου να αποκρύψουν παραγκουπόλεις και φτωχές συνοικίες της Άγκυρας.

Όπως μεταδίδει από την Κωνσταντινούπολη ο Μανώλης Κωστίδης, στο σχετικό ρεπορτάζ οι παρουσιαστές κάνουν λόγο για προσπάθεια δημιουργίας μιας διαφορετικής εικόνας της τουρκικής πρωτεύουσας ενόψει της διεθνούς διοργάνωσης.

«Δεν μπορούμε να εξαλείψουμε τη φτώχεια, αλλά, δόξα τω Θεώ, ξέρουμε να κάνουμε καλό μακιγιάζ», σχολιάζει χαρακτηριστικά το δίκτυο, παρουσιάζοντας εικόνες από περιοχές όπου έχουν τοποθετηθεί ψηλά διαχωριστικά πάνελ.

Σύμφωνα με το Halk TV, πίσω από τα εμπόδια βρίσκονται παραγκουπόλεις στις οποίες κατοικεί σημαντικός αριθμός πολιτών, ωστόσο οι περιοχές αυτές αποκρύπτονται επειδή βρίσκονται στις διαδρομές που θα ακολουθήσουν οι αρχηγοί κρατών και οι υπουργικές αποστολές κατά τη διάρκεια της Συνόδου του ΝΑΤΟ.

Το τηλεοπτικό δίκτυο συνδέει την πρακτική αυτή με αντίστοιχες κινήσεις που, όπως υποστηρίζει, είχαν γίνει και στις σεισμόπληκτες περιοχές της νοτιοανατολικής Τουρκίας.

«Από πού μας είναι γνώριμες αυτές οι εικόνες; Από τη Χατάι, το Καχραμανμαράς και το Αντιγιαμάν. Πριν από τις επισκέψεις του προέδρου Ερντογάν ή τις τελετές παράδοσης κατοικιών στους σεισμόπληκτους, βλέπαμε τους λασπωμένους δρόμους να ασφαλτοστρώνονται και τα κτίρια να παρουσιάζονται ως σχεδόν ολοκληρωμένα», αναφέρει το ρεπορτάζ.

Το Halk TV υποστηρίζει ότι αντί να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα των κατοίκων, επιλέγεται η απόκρυψή τους από το οπτικό πεδίο των ξένων ηγετών, κάνοντας λόγο για «καλλωπισμό» της εικόνας της πρωτεύουσας ενόψει της διεθνούς συνάντησης.

Στο επίκεντρο η παρουσία Μητσοτάκη στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ στην Άγκυρα

Ιδιαίτερη αναφορά στην παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στην Άγκυρα κάνουν τουρκικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία προβάλλουν το εύρος της διοργάνωσης αλλά και το ενδιαφέρον για τις επαφές που αναμένεται να πραγματοποιηθούν στο περιθώριό της.

Το CNN Türk μεταδίδει ότι στη Σύνοδο αναμένονται περισσότεροι από 10.000 συμμετέχοντες, τονίζοντας ότι η σημασία της δεν περιορίζεται μόνο στην παρουσία των περίπου 45 αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων.

Όπως αναφέρει το τουρκικό δίκτυο, θα πραγματοποιηθούν δεκάδες διμερείς και πολυμερείς επαφές μεταξύ αντιπροσωπειών, καθώς και συνεδριάσεις από τις οποίες εκτιμάται ότι θα προκύψουν νέες πρωτοβουλίες και στρατηγικές.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στην Άγκυρα θα βρεθούν επίσης περίπου 100 υπουργοί, ενώ οικοδεσπότης της Συνόδου θα είναι ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Μεταξύ των ηγετών που αναφέρονται είναι ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ο καγκελάριος της Γερμανίας Φρίντριχ Μερτς, καθώς και ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σε δεύτερο σχόλιό του, το CNN Türk αναφέρεται στην Ελλάδα και στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, επισημαίνοντας ότι οι δύο χώρες παραμένουν γείτονες με σχέσεις που «άλλοτε είναι φιλικές και άλλοτε πιο τεταμένες».

Παράλληλα, το τουρκικό δίκτυο υποστηρίζει ότι τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα «επέλεξε να ευθυγραμμιστεί περισσότερο με το Ισραήλ» και να συμμετάσχει, όπως αναφέρει, «στη διαμόρφωση που επιδιώκει να δημιουργήσει το Ισραήλ στην Ανατολική Μεσόγειο».

Πηγή: skai.gr

«Έκανε λάθος, έχει ήδη ζητήσει συγγνώμη, δε θα το ξανακάνει, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΦΡΟΝΙΜΟ ΠΑΙΔΙ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ🤪🤣», λέει ο Μπαλάσκας μέσω του δικηγόρου του μετά τη μήνυση των αξιωματικών της ΕΛΑΣ


Ανακοίνωση εξέδωσε ο πληρεξούσιος δικηγόρος του Σταύρου Μπαλάσκα, Μιχάλης Δημητρακόπουλος, στον απόηχο της κόντρας που έχει ξεσπάσει με αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας, οι οποίοι τον κατηγορούν ότι «διέδιδε ανυπόστατους ισχυρισμούς» σχετικά με την υπόθεση της δολοφονίας της Σταυρούλας Λεβεντάκη στα Χανιά.

Μέσω του δικηγόρου του, ο πρώην αστυνομικός δηλώνει πως δεν είχε σκοπό να απαξιώσει την εξαιρετική δουλειά τους, ενώ στο δελτίο Τύπου υπογραμμίζεται ότι ο Σταύρος Μπαλάσκας έχει ήδη ζητήσει συγγνώμη από τηλεοπτικό αέρα, καθώς χρησιμοποίησε εσφαλμένα τη φράση «γκάφα».
«Έκανε λάθος, δεν θα επαναληφθεί», καταλήγει η ανακοίνωση που υπογράφει ο Μιχάλης Δημητρακόπουλος.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του πληρεξουσίου δικηγόρου του Σταύρου Μπαλάσκα:

«Θεσμικό προβληματισμό προκαλεί η πρωτοφανής ιστορικά μήνυση - έγκληση εν ενεργεία Αστυνομικών κατά ΠΟΛΙΤΗ, ο οποίος σε τηλεοπτική ενημερωτική εκπομπή εξέφρασε και άσκησε το συνταγματικό του δικαίωμα της κριτικής στη δράση της υποδιεύθυνσης δίωξης και εξιχνίασης εγκλημάτων Χανίων. Με αποκορύφωμα... να ζητούν την αυτόφωρη σύλληψη του, επειδή δήθεν διέπραξε το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης διά του Τύπου!!

Εκτός του γεγονότος ότι τέτοια αιτήματα για αυτόφωρη σύλληψη πολιτών για δημόσιες δηλώσεις τους δεν συνάδουν στα δημοκρατικά καθεστώτα, όφειλαν να γνωρίζουν οι μηνυτές αστυνομικοί ότι η πάγια νομολογία του Αρείου Πάγου δεν θεωρεί τυπογραφία την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο, συνεπώς δεν υπάρχει η αυτόφωρη διαδικασία δια του Τύπου στα άνω μέσα ενημέρωσης (Άρειος Πάγος 509/23).

Επίσης θα όφειλαν να γνωρίζουν οι αστυνομικοί μηνυτές ότι δυσμενείς αξιολογικές κρίσεις δεν συνιστούν γεγονότα ώστε να στοιχειοθετείται η συκοφαντική δυσφήμιση. Για δε την διασπορά ψευδών ειδήσεων απαιτείται αντικειμενικά η πρόκληση φόβου σε αόριστο αριθμό ατόμων με αιτιώδη απόρροια τον κίνδυνο πρόκλησης ζημίας στην οικονομία, στην αμυντική ικανότητα της χώρας και στη δημόσια υγεία. Τέλος το αδίκημα της εξύβρισης δεν συντρέχει όταν ο φερόμενος εξυβριστικός λόγος πλήττει «το κύρος και την αξιοπιστία της υπηρεσίας».

Ο Σταύρος Μπαλάσκας προέρχεται από την Ελληνική Αστυνομία, την οποία θεωρεί ισοβίως οικογένειά του. Δημόσια από μεγάλο τηλεοπτικό κανάλι ζήτησε ΣΥΓΓΝΩΜΗ από τους πρώην συναδέλφους του, που χρησιμοποίησε εσφαλμένα τη φράση «γκάφα», όσο αφορά τον επιχειρησιακό σχεδιασμό στην ειδεχθή δολοφονία μίας ακόμα γυναίκας στα Χανιά.

Δεν είχε σκοπό να απαξιώσει την εξαιρετική δουλειά τους, που είχε ως αποτέλεσμα την εξιχνίαση του εγκλήματος και τη σύλληψη του καθομολογία δράστη. Έκανε ΛΑΘΟΣ, δεν θα επαναληφθεί».

Άλλα λέει ο Τσίπρας, άλλα τα στελέχη του για νέους φόρους σε βίλες και πισίνες -Έκλεισε την πόρτα στον Φάμελλο


Ξεκαθάρισε ότι δεν θα φορολογηθούν ούτε τα μεσαία ούτε τα υψηλά εισοδήματα, απέρριψε τη λογική της φορολόγησης «βιλών, πισινών και σκαφών» και πήρε επίσημα αποστάσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ, προκαλώντας νέους τριγμούς στην Κουμουνδούρου.

Με δύο ξεκάθαρες παρεμβάσεις ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να βάλει τέλος σε δύο από τις βασικές πολιτικές συζητήσεις που είχαν ανοίξει μετά την ίδρυση της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης. Από τη μία έκλεισε τη συζήτηση για τη φορολόγηση του πλούτου μέσω των βιλών, των πισινών και των σκαφών, αδειάζοντας τη γραμμή που είχαν αναπτύξει τις προηγούμενες ημέρες στελέχη της ΕΛΑΣ, και από την άλλη έκλεισε οριστικά την πόρτα στα σενάρια εκλογικής συμπόρευσης με τον σημερινό ΣΥΡΙΖΑ, αφήνοντας εκτεθειμένη τη στρατηγική του Σωκράτη Φάμελλου.

«Δεν υπάρχει ανάγκη για αύξηση φόρων», είπε ο Τσίπρας στον Alpha

Στην πρώτη τηλεοπτική του συνέντευξη μετά την ίδρυση της ΕΛΑΣ, στον Alpha και τον Αντώνη Σρόιτερ, ο πρώην πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι «δεν υπάρχει καμία ανάγκη για αύξηση φόρων», υποστηρίζοντας ότι η υπεραπόδοση της ελληνικής οικονομίας, ύψους περίπου 6 δισ. ευρώ, επιτρέπει την υλοποίηση των κοινωνικών παρεμβάσεων που εξαγγέλλει η νέα παράταξη.

«Υπάρχει δημοσιονομικός χώρος ώστε να εφαρμοστούν πολιτικές ενίσχυσης της κοινωνίας χωρίς να φορολογηθούν ούτε τα χαμηλά, ούτε τα μεσαία, ούτε καν τα υψηλά εισοδήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά, κλείνοντας ουσιαστικά τη συζήτηση που είχε ανοίξει μετά τις δημόσιες παρεμβάσεις στελεχών της ΕΛΑΣ περί φορολόγησης του πλούτου, των βιλών, των πισινών και των σκαφών.

Από τους νέους φόρους στην «πατριωτική εισφορά»

Παρά την απόρριψη των νέων φόρων, ο Αλέξης Τσίπρας πρότεινε την επιβολή μιας «πατριωτικής εισφοράς» για το ανώτερο 1% των πολύ εύπορων πολιτών και των εξαιρετικά κερδοφόρων επιχειρήσεων, επιχειρώντας να διαφοροποιήσει την πρότασή του από την κλασική φορολογική επιβάρυνση.

Ωστόσο, πολιτικοί παρατηρητές επισημαίνουν ότι πρόκειται ουσιαστικά για μια διαφορετική ονομασία μιας πρόσθετης οικονομικής επιβάρυνσης, γεγονός που τροφοδοτεί τη συζήτηση για το κατά πόσο αλλάζει η ουσία ή μόνο η πολιτική διατύπωση.

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι η αναδιανομή «δεν θα γίνει με τη φορολόγηση της πισίνας ή του σκάφους», αλλά μέσω μιας υποχρεωτικής «πατριωτικής εισφοράς» που θα αφορά αποκλειστικά το ανώτερο 1% των πολύ πλούσιων φυσικών προσώπων και των πολύ κερδοφόρων επιχειρήσεων.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα έφερε την κατάργηση του φόρου υπεραξίας στις πωλήσεις μετοχών, σημειώνοντας ότι μόνο από τη συγκεκριμένη φοροαπαλλαγή το Δημόσιο έχασε το 2025 περίπου 600 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούσαν μόλις 61 νομικά πρόσωπα. «Υπάρχουν 1.200 φοροαπαλλαγές. Κάποιες είναι χρήσιμες, πολλές όμως είναι φοροαπαλλαγές απληστίας», είπε, υποστηρίζοντας ότι από την κατάργησή τους μπορούν να χρηματοδοτηθούν αυξήσεις στους μισθούς γιατρών και εκπαιδευτικών, αλλά και άλλες κοινωνικές παρεμβάσεις.

«Τέλος οι ρεζερβέ θέσεις»: Το μήνυμα Τσίπρα που ανατρέπει τις ισορροπίες στον ΣΥΡΙΖΑ

Το δεύτερο και ίσως πιο ηχηρό μήνυμα της συνέντευξης αφορούσε τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας όχι μόνο επανέλαβε ότι η νέα προσπάθεια δεν θα ξεκινήσει μέσα από τη Βουλή, αλλά ξεκαθάρισε ότι όσοι εν ενεργεία βουλευτές επιθυμούν να συμμετάσχουν θα πρέπει πρώτα να παραιτηθούν από την έδρα τους. Παράλληλα υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχουν προκρατημένες ή ρεζερβέ θέσεις για κανέναν», ενώ δήλωσε ότι η ΕΛΑΣ ιδρύθηκε «όχι για να συνεργαστεί με δυνάμεις που έχουν κλείσει τον κύκλο τους».

Η τοποθέτησή του αποτελεί ουσιαστικά οριστικό άδειασμα του Σωκράτη Φάμελλου, καθώς ακυρώνει τη στρατηγική της εκλογικής προσέγγισης με την ΕΛΑΣ, πάνω στην οποία είχε επενδύσει η ηγεσία της Κουμουνδούρου. Δεν είναι τυχαίο ότι και η πρόσφατη απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ στηρίχθηκε στη γραμμή ότι τα δύο πολιτικά σχήματα δεν βρίσκονται σε αντιπαράθεση και ότι παραμένει ανοιχτή η προοπτική μελλοντικής συνεργασίας.

Τσίπρας: «Έκλεισε ο κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ και ο δικός μου» -Τι είπε για Πολάκη και Φάμελλο

Ο ίδιος ο πρώην πρωθυπουργός, ωστόσο, χάραξε ακόμη πιο καθαρά τις αποστάσεις του από το πρώην κόμμα του. «Έκλεισε ο ιστορικός κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ και μαζί του έκλεισε κι ένας μεγάλος δικός μου πολιτικός κύκλος», είπε, ενώ απέφυγε να εμπλακεί στην εσωκομματική αντιπαράθεση της Κουμουνδούρου. «Είμαι εδώ για να μιλήσουμε για τα προβλήματα της κοινωνίας και όχι για τα προβλήματα του κ. Πολάκη με τον ΣΥΡΙΖΑ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, στην ερώτηση, εάν εχει μιλήσει με τον Σωκράτη Φάμελλο, απέφυγε να απαντήσει ευθέως δηλώνοντας πως : «Τα κινητά μου είναι ανοικτά οι κοινωνικές μου επαφές ανοικτές. Δεν κρατώ καμία κακία σέβομαι συλλογικές διαδικασίες και πρόσωπα».

Πολιτικές αναταράξεις στον ΣΥΡΙΖΑ μετά τις δηλώσεις Τσίπρα

Οι δηλώσεις του πρώην πρωθυπουργού προκάλεσαν ήδη έντονες συζητήσεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. Στην εσωκομματική αντιπολίτευση επικρατεί ικανοποίηση, καθώς στελέχη της θεωρούν ότι ο Αλέξης Τσίπρας εξέθεσε πολιτικά τον Σωκράτη Φάμελλο, αποδομώντας τη στρατηγική της εκλογικής συνεργασίας με την ΕΛΑΣ. Κατά την ίδια εκτίμηση, η επιμονή της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ σε αυτή τη γραμμή αποδεικνύεται πλέον αδιέξοδη, από τη στιγμή που ο πρώην πρωθυπουργός παίρνει πλέον δημόσια και επίσημα αποστάσεις τόσο από τον πρόεδρο όσο και από το ίδιο το πρώην κόμμα του.

Κλείνοντας, ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να δώσει και το πολιτικό στίγμα της νέας παράταξης, υπογραμμίζοντας ότι δεν επέστρεψε στην ενεργό πολιτική «για να καταγράφει ποσοστά», αλλά για να διαμορφωθεί μια εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης. «Θέλουμε να είμαστε κυβερνώσα Αριστερά και όχι παράταξη της διαμαρτυρίας», είπε, εκτιμώντας ότι οι πρώτες δημοσκοπήσεις μετά την ίδρυση της ΕΛΑΣ δείχνουν μείωση της διαφοράς από τη Νέα Δημοκρατία και σταδιακή επιστροφή του πολιτικού σκηνικού σε δύο ισχυρούς πόλους.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
iefimerida.gr