Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΒΙΝΤΕΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΒΙΝΤΕΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

27 Ιουνίου 2026

📺ΠΑΝΤΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΨΕΥΤΗ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ😆🤡«Με τη διαφθορά ή με την εντιμότητα;» το εκλογικό δίλημμα Τσίπρα - Μήνυμα για έκτακτη εισφορά στις τράπεζες


Τα διλήμματα της επόμενης εκλογικής αναμέτρησης από πλευράς της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης παρουσίασε ο Πρόεδρος του κόμματος, Αλέξης Τσίπρας παρουσιάζοντας στην πρώτη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου της ΕΛ.Α.Σ τους προγραμματικούς άξονες του νέου πολιτικού εγχειρήματος.

Προτάσσοντας μια «νέα ηθική στην πολιτική», ο κ. Τσίπρας παρουσίασε 5 άμεσες παρεμβάσεις, προανήγγειλε ένα Εθνικό Ταμειο Σύγκλισης και έστειλε αυστηρό μήνυμα στις τράπεζες, ως προς τον αναβαλλόμενο φόρο, προειδοποιώντας διαφορετικά για την επιβολή έκτακτης εισφοράς.

Το αξιακό τρίπτυχο

Αντιπαραβάλλοντας ένα νέο σύστημα αναδιανομής απέναντι στη διαφθορά ως «σύστημα» και παράγοντα «κοινωνικής αδικίας», ο Αλέξης Τσίπρας περιέγραψε ως ιδεολογική προμετωπίδα της ΕΛ.Α.Σ το τρίπτυχο «Ηθική Επανάσταση- Νέος Πατριωτισμός- Νέα Μεταπολίτευση» και «ήρθε η ώρα να βάλουμε πάνω από το Εγώ το μεγάλο Εμείς. Να θυμηθούμε ότι Δημοκρατία σημαίνει το κοινό καλό πάνω από το προσωπικό συμφέρον», πρόσθεσε.

Στον αντίποδα, «η Ελλάδα χρειάζεται μια νέα σχέση ανάμεσα στον πολίτη και το κράτος» υποστήριξε, λέγοντας πως «σήμερα περισσότεροι από εννέα στους δέκα πολίτες πιστεύουν ότι η διαφθορά κυριαρχεί στη χώρα. Κι αυτό δεν είναι απλώς ένα στατιστικό στοιχείο. Είναι μια κραυγή αγωνίας».

«Για εμάς, η διαφθορά δεν είναι μόνο παρανομία. Δεν είναι μόνο σκάνδαλα. Δεν είναι μόνο μίζες. Η διαφθορά είναι ένα σύστημα. Ένα σύστημα που μεταφέρει πλούτο, ευκαιρίες και εξουσία από τους πολλούς στους λίγους» ανέφερε ο πρώην Πρωθυπουργός, εξηγώντας ότι «δεν ιδρύσαμε ένα ακόμη πολιτικό κόμμα. Δεν βρεθήκαμε εδώ για να προσθέσουμε μία ακόμη φωνή στον θόρυβο της πολιτικής.
Βρεθήκαμε εδώ γιατί πιστεύουμε ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από μια νέα αρχή».

«Σύμβολό μας είναι η πατρίδα μας. ΕΛΑΣ είναι το όνομά μας» δήλωσε ο κ. Τσίπρας, ενώ αναφερόμενος στην παρούσα πολιτική κατάσταση, «η Δημοκρατία δεν δοκιμάζεται από τα τανκς. Δοκιμάζεται όταν οι πολίτες αισθάνονται ότι οι θεσμοί δεν λειτουργούν όπως πρέπει», πρόσθεσε. Για τους λόγους αυτούς, «ήρθε η ώρα να αλλάξουμε την ίδια την πολιτική.Δεν αρκεί η πολιτική αλλαγή. Χρειάζεται αλλαγή πολιτικής» απάντησε εμμέσως και προς τις υπόλοιπες προοδευτικές δυνάμεις, σχολιάζοντας την ανταπόκριση των πολιτικών απέναντι στο νέο του πολιτικό βήμα.

Όπως είπε ο Αλέξης Τσίπρας, «πριν τις 26 του Μάη πολλοί πίστευαν ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει.Ότι η καταθλιπτική πολιτική πραγματικότητα παγιώθηκε.Ότι η ελπίδα έχει χαθεί. Μέσα σε μόλις έναν μήνα, όμως, αποδείχθηκε ότι έκαναν λάθος. Το κόμμα μας ιδρύθηκε πριν από λίγες εβδομάδες.Και μέσα σε ελάχιστο χρόνο άλλαξε τα πολιτικά δεδομένα».»Δεν κατοχυρώθηκε μόνο ως αξιωματική αντιπολίτευση στη συνείδηση των πολιτών.Άλλαξε τη συζήτηση σε ολόκληρη τη χώρα.Αναδιάταξε τους πολιτικούς συσχετισμούς. Έκανε ξανά ρεαλιστική την προοπτική της πολιτικής αλλαγής», συνέχισε.

Ο ίδιος τοποθέτησε ως το «μεγαλύτερο επίτευγμα αυτού του πρώτου μήνα» το ότι επέστρεψε η αισιοδοξία, ενώ με ρεαλιστική διάθεση «δεν έχουμε αυταπάτες.

Ξέρουμε ότι είμαστε στην αρχή. Ένα κόμμα όμως, δεν χτίζεται μόνο με ενθουσιασμό. Χτίζεται με οργάνωση. Με σχέδιο.Με συμμετοχή», ξεκαθάρισε.

Χωρίς κρατική επιχορήγηση το κόμμα

Ως προς την ΕΛ.Α.Σ και τη λειτουργία της, «θελουμε ένα κόμμα που να μπορεί να παράγει πολιτική.Να ακούει την κοινωνία. Να επεξεργάζεται λύσεις» ισχυρίστηκε και προανήγγειλε πως «δεν θέλουμε να αντιγράψουμε τα κομματικά μοντέλα του παρελθόντος.Γι' αυτό οικοδομούμε ένα σύγχρονο, υβριδικό κόμμα. Που θα συνδυάζει τη ζωντανή παρουσία με τη δύναμη της ψηφιακής συμμετοχής». Συγκεκριμένα, «τα μέλη μας δεν θα έχουν συμβουλευτικό ρόλο. Θα έχουν αποφασιστικό ρόλο. Θα συμμετέχουν στη διαμόρφωση των πολιτικών μας. Θα συμμετέχουν σε ψηφιακές διαβουλεύσεις. Σε ηλεκτρονικά δημοψηφίσματα για τις κρίσιμες αποφάσεις. Σε έναν ανοιχτό και συνεχή διάλογο με την ηγεσία», κατά τον Αλέξη Τσίπρα.

Στο πλαίσιο αυτό, «πήραμε μια δύσκολή απόφαση αλλά είμαστε περήφανοι για αυτό. Να μην πάμε από τον εύκολο δρόμο. Χωρίς κρατική επιχορήγηση .Χωρίς περιουσιακά στοιχεία. Χωρίς τη στήριξη ισχυρών συμφερόντων» τόνισε ο πρώην Πρωθυπουργός και ανακοίνωσε ότι «το επόμενο διάστημα ξεκινάμε μεγάλη καμπάνια οικονομικής εξόρμησης.Δεν θέλουμε πολλά από λίγους. Θέλουμε λίγα από πολλούς».

5 άμεσες παρεμβάσεις

Μιλώντας για δεύτερη συνεχόμενη φορά το τελευταίο διάστημα για την ανάγκη «παραγωγής πλούτου» στη χώρα και την ανάγκη η Ελλάδα να αποκτήσει τη «δική της παραγωγική δυναμική», ο κ. Τσίπρας πρότεινε «πέντε άμεσες παρεμβάσεις ανακούφισης των πολιτών».

Οι 5 παρεμβάσεις:

1. Δωρεάν Δημόσιες Μεταφορές για Όλους

Γιατί οι μετακίνηση στην πόλη είναι δικαίωμα και όχι προνόμοιο.

2. 30% Φθηνότερο Ρεύμα για Νοικοκυριά και Επιχειρήσεις

Γιατί το κόστος της ενέργειας ρουφά το εισόδημα κάθε νοικοκυριού

3. Το Σπίτι Ξανά Δικαίωμα (με Δημόσιο φορέα στέγης και κοινωνικής διαχείρισης στεγαστικών δανείων)

Γιατί η Στέγη είναι δικαίωμα για όλους

4. Τέλος στις Πανελλαδικές – Νέο Σύστημα Εισαγωγής

Γιατί δεν αξίζει στα νέα παιδιά αυτό το ψυχοφθόρο και απαρχαιωμένο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια

5. Αξιοπρεπείς Αμοιβές σε Παιδεία και Υγεία

Γιατί είναι ντροπή για τη χώρα και τη κοινωνία μας, ο δάσκαλος που μαθαίνει γράμματα στα παιδιά μας και ο γιατρός που μας χειρουργεί να παίρνουν μισθούς αναξιοπρέπειας

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον Αλέξη Τσίπρα «οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς, τα πέντε μέτρα δεν αρκούν. Και επειδή δεν υπάρχει μαγικό ραβδί, Η Ελλάδα δεν μπορεί να στηρίξει μόνιμα υψηλότερα εισοδήματα αν δεν παράγει περισσότερο πλούτο. Δεν μπορεί να μοιράσει αυτά που δεν δημιουργεί», όπως ανέφερε, ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για τη διαχείριση του Ταμείου Ανάκαμψης.

Εθνικό Ταμείο Σύγκλισης

Στην κατεύθυνση αυτή, «μελετήσαμε, σχεδιάσαμε και προτείνουμε τη δημιουργία ενός Εθνικού Ταμείου Σύγκλισης.Ενός νέου εθνικού εργαλείου ανάπτυξης. Με σταθερό στόχο τη σύγκλιση της Ελλάδας με τις πιο προηγμένες ευρωπαϊκές οικονομίες» εξήγγειλε ο κ. Τσίπρας, λέγοντας πως «θελουμε μια εθνική στρατηγική που θα υπερβαίνει τους εκλογικούς κύκλους». «Γιατί η ανάπτυξη δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά είναι το μέσο για μια πιο δίκαιη κοινωνία.Για αυτό εμείς δεν μιλάμε απλά για ανάπτυξη.

Μιλάμε για Δίκαιη ανάπτυξη. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά μας. Δεν μας ενδιαφέρει μόνο πόσο μεγαλώνει η οικονομία.Μας ενδιαφέρει ποιος ωφελείται από αυτήν. Γιατί μια κοινωνία δεν κρίνεται μόνο από τον πλούτο που παράγει», όπως είπε.

«Δεν μπορεί η μισθωτή εργασία και η μεσαία τάξη να πληρώνει συνεχώς περισσότερα. Δεν μπορεί ο εργαζόμενος να φορολογείται στην πηγή, ενώ άλλοι βρίσκουν πάντα τρόπο να διαφεύγουν. Δεν μπορεί ο μικρός επαγγελματίας να αισθάνεται ότι σηκώνει μόνος του το βάρος της χώρας» υποστήριξε ο πρώην Πρωθυπουργός, ξεκαθαρίζοντας πως «η Ελλάδα χρειάζεται μια νέα φορολογική δικαιοσύνη. Όχι περισσότερους φόρους. Πιο δίκαιους φόρους».

«Δεν μπορεί το 99% να χρηματοδοτεί διαρκώς τα προνόμια του 1%. Το 1% των πιο πλούσιων Ελλήνων που κατέχει το 30% του πλούτου στη χώρα μας. Το 1% των πιο κερδοφόρων επιχειρήσεων που έχουν πάνω από το 80% της επιχειρηματικής κερδοφορίας στη χώρα μας», όπως είπε. Άκουσα σήμερα ένα επιφανές στέλεχος της ΝΔ να λέει τι λένε αυτοί που βγήκαν στα κανάλια και πως οι βουλευτές διπλασίασαν τα έσοδα τους από τα μερίσματα.

Έκτακτη εισφορά στις Τράπεζες

Παράλληλα, ο κ. Τσίπρας έστειλε καθαρό μήνυμα στις τράπεζες, περιγράφοντας πως υπάρχει μια «μεγάλη εκκρεμότητα απέναντι στην ελληνική κοινωνία και επιτρέψτε δυο λόγια μόνο. Είναι οι τράπεζες». «Και σήμερα που είναι η ώρα και το τραπεζικό σύστημα να ανταποδώσει αυτή τη στήριξη» τόνισε ο πρώην Πρωθυπουργός, περιγράφοντας πως «οι τράπεζες λειτουργούν μόνο ως μηχανισμοί δημιουργίας κερδών για τους μετόχους τους. Όταν ο μέσο όρος κερδοφορίας των τραπεζών στην ΕΕ είναι κοντά στο 1% του ονομαστικού ΑΕΠ, στην Ελλάδα είναι κοντά στο 2%. Εξαιτίας της τεράστιας διαφοράς επιτοκίων χορηγήσεων και καταθέσεων. Και εξαιτίας των καταχρηστικών πρακτικών και των υπέρογκων χρεώσεων».

Την ίδια στιγμή, «το χειρότερο όμως όλων είναι ότι οι τράπεζες δεν πληρώνουν φόρους, όπως κάθε άλλη επιχείρηση. Λόγω του αναβαλλόμενου φόρου. Δεν πληρώνουν ευρώ αλλά μοιράσανε φέτος 2, 8 δις κέρδη στους μετόχους. Αυτή η πλάκα πρέπει να σταματήσει.Ή θα ολοκληρώσουν τον αναβαλλόμενο φόρο αντι για το 2035 που σχεδιάζουν το 2028. Ή θα έχουν έκτακτη εισφορά στα κέρδη τους τέτοια που θα τους κάνει να το ξανασκεφτούν. Πάντως εις υγείαν των κορόιδων δεν μπορεί να συνεχίσουν να ζούνε», όπως είναι.

Το εκλογικό δίλημμα

Ως προς τις επόμενες εθνικές κάλπες, «για πρώτη φορά μετά από πενήντα χρόνια, το πραγματικό διακύβευμα των επόμενων εκλογών δεν είναι μόνο ποιος θα κυβερνήσει. Το πραγματικό διακύβευμα είναι σε ποια Ελλάδα θέλουμε να ζήσουμε» σημείωσε ο κ. Τσίπρας και συνέχισε λέγοντας πως «το πραγματικό ερώτημα δεν είναι ποιος θα διαχειριστεί καλύτερα τη σημερινή κατάσταση. Το πραγματικό ερώτημα είναι αν η Ελλάδα θα συνεχίσει να ζει όπως σήμερα ή αν θα ανοίξει έναν νέο δρόμο».

«Με τη διαφθορά ή με την εντιμότητα; Με τη στασιμότητα ή με αλλαγή πολιτικής; Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα. Αυτό είναι το μεγάλο δίλημμα.
Και σε αυτό το δίλημμα θα δώσει την απάντησή του ο ελληνικός λαός», κατέληξε.

Χατζηγιαννάκης: Να φτιάξουμε μαζί την ομάδα της ΕΛ.Α.Σ σε κάθε γωνιά της Ελλάδας

Τους οργανωτικούς στόχους της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης για το επόμενο χρονικό διάστημα έθεσε στην ομιλία του ο Γραμματέας του κόμματος, Μίλτος Χατζηγιαννάκης στην 1η Συνεδρίαση Εθνικού Συμβουλίου.

Όπως είπε ο κ. Χατζηγιαννάκης, «ξεκινάμε λοιπόν τη δημιουργία των δομών της παράταξής μας. Με περισσότερη δουλειά. Με λιγότερα λάθη», προσθέτοντας πως «από τη ερχόμενη Δευτέρα, και η πλατφόρμα μας, το ψηφιακό εργαλείο της ΕΛΑΣ, θα ανοίξει και εκείνο τα πανιά του και θα συμπεριλάβει νέες λειτουργίες».

Παρουσιάζοντας την ψηφιακή πλατφόρμα του κόμματος, αλλά και την νέα αρχιτεκτονική του, ο Γραμματεας της ΕΛ.Α.Σ ανέφερε πως στην κορυφή θα υπάρχουν τρία όργανα.

«Το Εθνικό Συμβούλιο. Το ανώτατο όργανο του κόμματος. Όλες και όλοι εσείς οι 400 που βρισκόμαστε σήμερα εδώ», η Πολιτική Επιτροπή, δηλαδή το όργανο όπου συναντιούνται όλες οι λειτουργίες του κόμματος. Την αποτελούν οι τομεάρχες, τα μέλη του οργανωτικού, τα μέλη του Κεντρικού Συντονιστικού, ο Γραμματέας και ο Πρόεδρος, αλλά και το Κεντρικό Συντονιστικό. Το επιχειρησιακό κέντρο, που κρατά μέρα-με-τη-μέρα τη δουλειά σε κίνηση, όπως εξήγησε ο κ. Χατζηγιαννάκης.

Στην ΕΛ.Α.Σ και ο Πέτρος Κόκκαλης

Παρών στη συνεδρίαση και ο Πέτρος Κόκκαλης ο οποίος εντάσσεται στο νέο κόμμα, λίγο καιρό μετά την αποχώρησή του από το σχήμα «Κόσμος». 

«Ιδρυτικό Συνέδριο»

Περισσότεροι από 400 συμμετέχοντες, ανάμεσα στους οποίους οι Τομεάρχες της ΕΛ.Α.Σ, όσοι συνυπέγραψαν την ιδρυτική της διακήρυξη, αλλά και στελέχη του νέου κόμματος δίνουν το παρών, σε μια διαδικασία που θα διαρκέσει αρκετές ώρες, αφού ενέχει την σημασία άτυπου «ιδρυτικού συνεδρίου» του κόμματος.

Για το λόγο αυτό, το Προεδρείο του Εθνικού Συμβουλίου αναμένεται να αφήσει τους συμμετέχοντες να τοποθετηθούν, εφόσον το επιθυμούν, μέχρι αργά σήμερα, αφού (όπως διαφάνηκε και από τη χθεσινή συνεδρίαση της «σκιώδους κυβέρνησης» Τσίπρα) τίθεται και θέμα διαπροσωπικής γνωριμίας για όσους μετέχουν στο νέο πολιτικό εγχείρημα. Σημειωτέον ότι με την σημερινή συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου του κόμματος αναμένεται και η συγκρότηση Πολιτικής Επιτροπής, δίνοντας -ένα μήνα μετά την ίδρυση της- στην ΕΛ.Α.Σ οργανωτική σάρκα και οστά.

Σε μια τέτοια προοπτική, τα πρόσωπα που θα μετέχουν στα νέα κομματικά όργανα της ΕΛ.Α.Σ θα είναι στην πλειοψηφία τους νέα για το εγχώριο πολιτικό σκηνικό, με διάθεση για κοινωνική προσφορά και χωρίς προαπαιτούμενο την κομματική τους ταυτότητα.

Ιδεολογική σκεύη, όμως, και μαζί κλειστοί συμβολισμοί στην οργανωτική ανασυγκρότηση της Συμπαράταξης υπάρχουν, αφού ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίστηκε χθες - καθόλου τυχαία- διπλα στους Τομεάρχες Δικαιοσύνης, Παιδείας και Οικονομικών, Μαρία Λεπενιώτη, Ιωάννα Λαλιώτου και Φραγκίσκο Κουτεντάκη αντίστοιχα, υπογραμμίζοντας με τη… γειτνίαση τους στο τραπέζι της συνεδρίασης τις πολιτικές προτεραιότητες.

«Μαθήματα πολιτικής»

Κι αν ο Αλέξης Τσίπρας διακήρυξε και χθες την ανάγκη για «αλλαγή πολιτικης», υποστηρίζοντας πως ο «ιστορικός κύκλος του κ. Μητσοτάκη κλείνει», εντούτοις για να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο βασισμένο στα στελέχη της ΕΛ.Α.Σ, αυτό θα πρέπει να οικοδομηθεί με «λόγο καθαρό, ειλικρινή και συγκεκριμένο», όπως ανέφερε ο πρώην Πρωθυπουργός. Μεταφέροντας τεχνογνωσία στα μέλη του άτυπου «υπουργικού συμβουλίου» του, ο κ. Τσίπρας τους παρότρυνε «να εξηγείτε, όχι να εντυπωσιάζετε. Να πείθετε, όχι να επιβάλλεστε. Μιλήστε απλά, όχι απλουστευτικά. Τεκμηριωμένα, όχι τεχνοκρατικά. Με αυτοπεποίθηση, όχι αλαζονεία», όπως είπε.

«Έχουμε με δυο λόγια απέναντί μας ένα βολεμένο κατεστημένο, που ενδιαφέρεται πρωτίστως όχι για την σταθερότητα της χώρας, αλλά για τη σταθερότητα της καλοπέρασής του και της νομής των δημόσιων ταμείων και αγαθών». Για το λόγο αυτό, «οφείλουμε να μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν», σημείωσε ο κ. Τσίπρας.

Ως προς τις αξίες που προέταξε ο πρώην Πρωθυπουργός, αυτές είναι «η εντιμότητα, η αφοσίωση στην πατρίδα, η σεμνότητα, η συλλογικότητα, ο αμοιβαίος σεβασμός, η επίμονη δουλειά και μελέτη. Θα τα καταφέρουμε να σταθούμε συνεπείς απέναντι στις αρχές μας, αλλά κυρίως χρήσιμοι για το λαό μας».


📺Βίντεο από drone αποτυπώνουν τον όλεθρο στη Βενεζουέλα, πλησιάζουν τους 1.000 οι νεκροί από τους ισχυρούς σεισμούς


Σε δραματική κατάσταση βρίσκεται η Βενεζουέλα, τρεις ημέρες μετά τους δύο ισχυρούς σεισμούς μεγέθους 7,2 και 7,5 Ρίχτερ που ισοπέδωσαν περιοχές κοντά στην πρωτεύουσα Καράκας, με τις αρχές και τους κατοίκους να δίνουν μάχη με τον χρόνο για τον εντοπισμό επιζώντων μέσα στα συντρίμμια.

Ο απολογισμός των θυμάτων έχει ανέλθει τουλάχιστον στους 920 νεκρούς, ενώ περισσότεροι από 51.000 άνθρωποι παραμένουν αγνοούμενοι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία. Οι τραυματίες ξεπερνούν τους 3.300, ενώ μέχρι στιγμής έχουν διασωθεί 243 άτομα.

Οι επιχειρήσεις διάσωσης επικεντρώνονται κυρίως στην πολιτεία Λα Γκουαΐρα, όπου εντοπίζεται το επίκεντρο της καταστροφής, με τις αρχές να ανακοινώνουν ότι η πρόσβαση στην περιοχή θα επιτρέπεται πλέον μόνο με ειδικές άδειες, επικαλούμενες το χάος και την κυκλοφοριακή συμφόρηση που δυσχεραίνουν το έργο των σωστικών συνεργείων.

Βίντεο από drone καταγράφει τα ισοπεδωμένα κτίρια:



Αγώνας δρόμου στα συντρίμμια

Ωστόσο, πολλοί κάτοικοι έχουν αναλάβει μόνοι τους την αναζήτηση των αγαπημένων τους προσώπων, καταγγέλλοντας την περιορισμένη παρουσία κρατικών διασωστικών δυνάμεων σε έντονα πληγείσες περιοχές. Παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις για «ισχυρή κινητοποίηση», η εικόνα στο πεδίο παραμένει απογοητευτική.

«Κάθε άνθρωπος που σώζεται είναι ένα θαύμα», δήλωσε ο πρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης Χόρχε Ροδρίγκες, προσθέτοντας ότι «δεν θα αποκρυφτεί τίποτα για το μέγεθος αυτής της τραγωδίας».

Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες κατοίκων που παραμένουν έξω από κατεστραμμένα κτίρια, παρακολουθώντας με αγωνία τις προσπάθειες διάσωσης. Στη Λα Γκουαΐρα, η Ναζαρέθ Χιμένεθ ξέσπασε σε λυγμούς καθώς γείτονες επιχειρούσαν να σπάσουν με εργαλεία τις πλάκες τσιμέντου για να φτάσουν εγκλωβισμένους συγγενείς της.

«Θεέ μου, πώς θα τους βγάλουμε από εκεί;» έλεγε απελπισμένη, απευθύνοντας έκκληση για βοήθεια και βαριά μηχανήματα από το κράτος και τη διεθνή κοινότητα. «Υπάρχουν ακόμη άνθρωποι ζωντανοί εκεί μέσα».


Διεθνής βοήθεια και στρατιωτικοποίηση

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι διανέμει τρόφιμα και νερό στους επιζώντες, ενώ η εκτελούσα χρέη προέδρου Ντέλσι Ροδρίγκες έκανε λόγο για «κρίσιμες ώρες διάσωσης», υποδεχόμενη παράλληλα διεθνείς αποστολές βοήθειας. Σύμφωνα με τις αρχές, έχουν φτάσει στη χώρα 861 διασώστες από Μεξικό, ΗΠΑ, Ελ Σαλβαδόρ, Ελβετία, Κολομβία και άλλες χώρες, με περισσότερους να αναμένονται.

Η Λα Γκουαΐρα έχει τεθεί υπό στρατιωτικό έλεγχο, ωστόσο κάτοικοι υποστηρίζουν ότι η βοήθεια που έχει φτάσει παραμένει ανεπαρκής μπροστά στην έκταση της καταστροφής.

Χάος, λεηλασίες και ελλείψεις

Σκηνές χάους καταγράφονται σε αρκετές περιοχές, με ουρές έξω από καταστήματα και φαρμακεία, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις σημειώθηκαν περιστατικά λεηλασιών βασικών αγαθών όπως τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Σε ένα περιστατικό, γυναίκα έπεσε στο έδαφος για να προστατεύσει πάνες που είχε προμηθευτεί για το μωρό της από ένα κατάστημα.

Παράλληλα, οι επιχειρήσεις διάσωσης δυσχεραίνονται από την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τον θόρυβο, με διασώστες από το Μεξικό και άλλες χώρες να ζητούν επανειλημμένα σιγή ώστε να εντοπίσουν πιθανά σημάδια ζωής κάτω από τα ερείπια.


Ανθρώπινες τραγωδίες και αγωνία

Συγκλονιστικές είναι και οι προσωπικές ιστορίες των επιζώντων. Ο Ομάρ Ρέγιες δήλωσε ότι έχασε περίπου 20 μέλη της οικογένειάς του, περιγράφοντας ότι «έμεινε μόνος σε αυτή τη ζωή», ενώ άλλοι κάτοικοι εξακολουθούν να περιμένουν για ώρες έξω από κατεστραμμένα κτίρια, χωρίς να γνωρίζουν την τύχη των δικών τους.

Σε άλλη περίπτωση, η 28χρονη Γιουέιλντι Καντένας ανέφερε ότι είδε το σπίτι της να καταρρέει μπροστά της, χωρίς να καταφέρει να λάβει καμία απάντηση από τη μητέρα, τον γιο και τον αδελφό της που βρίσκονταν μέσα.

Οι διεθνείς ανθρωπιστικές οργανώσεις τονίζουν ότι το χρονικό παράθυρο των 48 έως 72 ωρών μετά από τέτοιου μεγέθους καταστροφές είναι καθοριστικό για την ανεύρεση επιζώντων, αν και μπορεί να παραταθεί σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν βασικά μέσα επιβίωσης.

Η Διεθνής Οργάνωση Μετανάστευσης εκτιμά ότι έως και 6,76 εκατομμύρια άνθρωποι ενδέχεται να έχουν επηρεαστεί, με περίπου δύο εκατομμύρια μόνο στην πρωτεύουσα Καράκας, καθώς η διπλή σεισμική δόνηση επιδείνωσε την ήδη εύθραυστη κατάσταση υποδομών.


Η καταστροφή αποτελεί τεράστια πρόκληση για την πολιτική ηγεσία της χώρας, με την εκτελούσα χρέη προέδρου Ντελσι Ροδρίγκες να βρίσκεται αντιμέτωπη με έντονη αμφισβήτηση για την αποτελεσματικότητα της κρατικής ανταπόκρισης, σε μια χώρα που ήδη αντιμετωπίζει πολυετή οικονομική και πολιτική κρίση.

Την ίδια ώρα, η ίδια δήλωσε ότι είχε επικοινωνία με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ και τον υπουργό Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο, οι οποίοι επιβεβαίωσαν τη δέσμευση των ΗΠΑ για αποστολή βοήθειας και διασωστικών ομάδων.

📺Παύλος Μαρινάκης: «Ο Τσίπρας μου θυμίζει τον Κωνσταντάρα στον Τρελοπενηντάρη - Κάνει τον κιμπάρη με τα λεφτά των άλλων»


Αναφερόμενος στις προτάσεις του Αλέξη Τσίπρα για την οικονομία, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης παρομοίασε τον πρώην πρωθυπουργό με τον… ρόλο του Λάμπρου Κωνσταντάρα στην ταινία «Ο Τρελοπενηντάρης», τονίζοντας πως «κάνει τον κιμπάρη, τον γαλαντόμο, με τα λεφτά των άλλων, των Ελλήνων φορολογουμένων».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε πως παρά την υπεραπόδοση της ελληνικής οικονομίας, η κυβέρνηση δεν μπορεί να δώσει περισσότερες παροχές λόγω των ευρωπαϊκών κανόνων και των οροφών δαπανών, τονίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε επιστροφή σε συνθήκες επιτήρησης και λιτότητας.

«Η κυβέρνηση δίνει όσα περισσότερα μπορεί να δώσει, με βάση τους ευρωπαϊκούς κανόνες των οροφών δαπανών. Και μάλιστα δημιουργεί τις συνθήκες, με την πολιτική που εφαρμόζει και ως προς την αύξηση των επενδύσεων, των εξαγωγών, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, ούτως ώστε ενώ μειώνουμε τους φορολογικούς συντελεστές, να αυξάνουμε τα φορολογικά έσοδα με την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη της οικονομίας, ούτως ώστε να έχουμε αυτά τα παραπάνω έσοδα, το μέγιστο των οποίων —όσα δηλαδή παραπάνω μπορούμε από αυτά τα έσοδα— να τα δίνουμε πίσω στον κόσμο».

«Άρα δεν μπορούμε να δώσουμε παραπάνω. Αν δώσουμε παραπάνω, θα παραβιάσουμε τους ευρωπαϊκούς κανόνες και θα επιστρέψουμε σε συνθήκες επιτήρησης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται: μέτρα λιτότητας και τα λοιπά».

Στη συνέχεια κατηγόρησε τον Αλέξη Τσίπρα πως «επέβαλε 29 φόρους, κορόιδεψε τον κόσμο, τον έβαλε στις ουρές στα ATM, έκλεισε τις τράπεζες και είπε μάλιστα ότι έπρεπε να τις είχε κλείσει από την πρώτη μέρα».

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων, ο κος Μαρινάκης απάντησε πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη κέρδισε την εμπιστοσύνη των πολιτών, ενώ χαρακτηρίζει τις προτάσεις του Τσίπρα ως χιλιοειπωμένα συνθήματα που δεν συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας.

«Ο κύριος Τσίπρας επέλεξε να αυξήσει τον ΕΝΦΙΑ. Επέλεξε να φορολογήσει τη μεσαία τάξη. Επέλεξε να αυξήσει την προκαταβολή φόρου και να στραγγαλίσει και τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις. Επέλεξε να αυξήσει τους φόρους για την υγεία. Επέλεξε να τα κάνει όλα αυτά», σημείωσε.

«Για μένα, οι φόροι πρέπει να μειώνονται για όλους τους πολίτες, ειδικά για τη μεσαία τάξη και για τα χαμηλότερα εισοδήματα, και αυτό κάνουμε. Και ο στόχος ποιος είναι; Οι μεγάλες επιχειρήσεις να αντιμετωπίζονται με έναν τρόπο δίκαιο, ούτως ώστε να συνεχίσουν να δημιουργούν θέσεις εργασίας».

«Είναι προτιμότερο να προκαλείς με την πολιτική σου τη δημιουργία θέσεων εργασίας, να επιστρέφει δηλαδή στην οικονομία αυτό το πλεόνασμα και να πολλαπλασιάζεται το όφελός του, παρά να κινείσαι εκδικητικά. Αυτά τα 4,5 χρόνια (σ.σ.: διακυβέρνησης Τσίπρα) είδαμε φόρους στη μεσαία τάξη και στα χαμηλότερα εισοδήματα».

«Τα λεφτά αυτά δεν φύτρωσαν, τα οποία δίνουμε τώρα —και φαίνεται ότι έχουμε πάλι κι ένα περιθώριο, για τη ΔΕΘ— να δώσουμε κι άλλα λεφτά. Πώς δημιουργήθηκαν λοιπόν αυτές οι συνθήκες; Το 2019 η Ελλάδα ήταν ως προς το ΑΕΠ, στο 10% του ΑΕΠ για τις επενδύσεις. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 20% του ΑΕΠ. Αυτή την απόσταση την έχουμε καλύψει και έχουμε φτάσει στο 18-19%. Στις εξαγωγές, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 50% του ΑΕΠ. Η Ελλάδα ήταν στο 20%, τώρα έχει πάει στο 40%».

Για Σαμαρά και Καραμανλή

Αναφερόμενος στην κριτική που έχουν ασκήσει κατά της ΝΔ οι πρώην πρωθυπουργοί Αντώνης Σαμαράς και Κώστας Καραμανλής, είπε: «Δεν νομίζω ότι απουσίασε ποτέ από την παράταξη ο Κώστας Καραμανλής, ο πρώην πρωθυπουργός και πρώην πρόεδρός μας. Είναι ένας άνθρωπος με αυξημένη παραταξιακή συνείδηση. Το αν θα επιλέξει να έρθει σε μία μάχη, είναι δική του απόφαση».

«Είναι πολύ προσβλητικό για έναν άνθρωπο με τη διαδρομή του Κώστα Καραμανλή, να ετεροπροσδιορίζεται από έναν άλλον —χωρίς να τον υποτιμώ και αυτόν— πρώην πρωθυπουργό, πρώην αρχηγό(σ.σ.: Αντώνη Σαμαρά). Έχει τη δική του πολιτική οντότητα, τη δική του διαδρομή, δίνει τις δικές του απαντήσεις».

«Τα διλήμματα και τα διακυβεύματα των εκλογών του 2027, και για τη χώρα, αλλά και για την παράταξη, είναι πολύ μεγαλύτερα από τις όποιες προσωπικές πικρίες».

«Ο κύριος Σαμαράς θεωρώ ότι θα σταθμίσει το εξής πάρα πολύ σημαντικό. Η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας τον τίμησε, τον εξέλεξε πρόεδρο και στη συνέχεια πρωθυπουργό, οι Έλληνες πολίτες και όλοι μαζί τρέξαμε γι’ αυτό, και δεν το μετανιώσαμε στιγμή».

«Είναι θεμιτό, είναι λογικό να υπάρχουν αντιρρήσεις, πικρίες, ενστάσεις. Αλλά μια μεγάλη παράταξη, η μόνη που παρέμεινε μεγάλη καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης, έχει μάθει αυτά να τα λύνει στο εσωτερικό της. Γιατί στο τέλος της ημέρας, το όποιο εκλογικό αποτέλεσμα δεν έχει επίδραση στον όποιον κομματικό συσχετισμό, έχει επίδραση για την κοινωνία».

Για την υπόθεση Αβραμόπουλου

Ως προς την υπόθεση Αβραμόπουλου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε ότι «φαίνεται ότι ο κύριος Αβραμόπουλος έχει πειστικές απαντήσεις. Θεωρώ ότι υπήρξε μια φόρτιση από τον ίδιο. Έχει δώσει δείγματα γραφής και ευπρέπειας και παρουσίας. Μπορεί κάποιες εκφράσεις να ενόχλησαν, γι’ αυτό και δεν κρύψαμε τα λόγια μας. Θεωρώ όταν οι Αρχές μας καλούν πρέπει να ανταποκρινόμαστε».

Τέλος, ο Παύλος Μαρινάκης αναφέρθηκε στην επικείμενη ΔΕΘ, τονίζοντας πως αναμένονται πιθανές φοροελαφρύνσεις, με επίκεντρο τη μεσαία τάξη και τα χαμηλότερα εισοδήματα.


📺Η Μαρία Σάκκαρη μιλά για τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη: «Ετοιμάζουμε ένα... μικρό γάμο με 500 - 600 καλεσμένους


Η Μαρία Σάκκαρη μιλά σε μια πιο προσωπική συνέντευξη με την Άγια Τομλιάνοβιτς για το Tennis Channel, ανοίγοντας την καρδιά της τόσο για τη ζωή της εντός όσο και εκτός γηπέδων.

Οι δύο τενίστριες, που είναι και πολύ καλές φίλες, συζητούν σε χαλαρό κλίμα, με την Ελληνίδα πρωταθλήτρια να προχωρά σε αποκαλύψεις για την προσωπική της ζωή, τον αρραβωνιαστικό της Κωνσταντίνο Μητσοτάκη και τον επερχόμενο γάμο τους μέσα στο 2027.

Σε ερώτηση για το πότε κατάλαβε ότι εκείνος είναι ο «ένας και μοναδικός», η Μαρία Σάκκαρη απαντά: «Ήταν πολύ καιρό πριν. Τους πρώτους τρεις, τέσσερις μήνες της σχέσης μας. Στην πραγματικότητα ήρθε να με δει να παίζω στο French Open το 2021. Το να φτιάχνεις αναμνήσεις από την αρχή της σχέσης σου είναι πολύ σημαντικό και μας δένουν πολύ σημαντικές στιγμές. Και εκείνο το καλοκαίρι που ήμασταν μαζί στην Κρήτη ένιωσα πως “θεέ μου” δεν θέλω να τον χάσω αυτό τον τύπο ποτέ στη ζωή μου. Είναι ο μοναδικός. Του είπα πως είμαι ερωτευμένη μαζί του από όταν ξεκινήσαμε να βγαίνουμε επίσημα. Ένιωθα πως είχε κάτι διαφορετικό επάνω του. Όταν ξέρεις, ξέρεις και εγώ ήξερα. Είμαι πολύ τυχερή».

Αναφερόμενη στον επερχόμενο γάμο της και στα σχέδιά τους, λέει: «Άσε μην τα ρωτάς. Ξέρεις πώς είναι οι ελληνικοί γάμοι. Ετοιμάζουμε ένα “μικρό” γάμο με 500–600 καλεσμένους. Θα είναι ωραία και είμαι τόσο ενθουσιασμένη».

Στη συνέχεια, η Μαρία Σάκκαρη εμφανίζεται ιδιαίτερα χαρούμενη και δείχνει στην κάμερα το δαχτυλίδι των αρραβώνων της.

Δείτε όλη τη συνέντευξη της Μαρίας Σάκκαρη


📺Το Pride Match της FIFA, οι Αίγυπτος και Ιράν που αντιδρούν και… όλα στον αέρα


Λίγες ώρες πριν από την αναμέτρηση της Αιγύπτου με το Ιράν για τη φάση των ομίλων του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2026, έντονη αντιπαράθεση έχει προκληθεί γύρω από τον χαρακτηρισμό του αγώνα ως «Pride Match», λόγω της διεξαγωγής του κατά τη διάρκεια του Pride Weekend στο Σιάτλ.

Οι ποδοσφαιρικές ομοσπονδίες των δύο χωρών εξέφρασαν επισήμως την αντίθεσή τους, υποστηρίζοντας ότι η σύνδεση της αναμέτρησης με εκδηλώσεις υπέρ της LGBTQ+ κοινότητας έρχεται σε αντίθεση με τις πολιτιστικές και θρησκευτικές αξίες τους. Για τον λόγο αυτό ζήτησαν από τη FIFA να μην υπάρξουν σχετικές δράσεις ή συμβολισμοί κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Η παγκόσμια ομοσπονδία, ωστόσο, δεν έκανε δεκτό το αίτημά τους. Η FIFA επανέλαβε ότι οι σημαίες του ουράνιου τόξου και άλλα σύμβολα που επιτρέπονται από τον Κώδικα Συμπεριφοράς των γηπέδων μπορούν να εισέρχονται κανονικά στις εξέδρες, τονίζοντας παράλληλα ότι οι εκδηλώσεις Pride διοργανώνονται από τους τοπικούς φορείς του Σιάτλ και δεν αποτελούν επίσημο μέρος του αγωνιστικού προγράμματος του Μουντιάλ.


Παρά τις αντιδράσεις, τόσο ο ομοσπονδιακός τεχνικός του Ιράν, Αμίρ Γκαλενόεϊ, όσο και ο προπονητής της Αιγύπτου, Χοσάμ Χασάν, απέφυγαν να δώσουν συνέχεια στην αντιπαράθεση, υπογραμμίζοντας ότι η προσοχή των ομάδων τους είναι αποκλειστικά στραμμένη στο ποδόσφαιρο και στην κρίσιμη αναμέτρηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση ή αξιόπιστη πληροφορία που να αναφέρει ότι η FIFA απείλησε με αποβολή ή μηδενισμό της Αιγύπτου και του Ιράν σε περίπτωση άρνησης συμμετοχής ή αντίδρασης στις εκδηλώσεις Pride.

📺Αλαλούμ μεταξύ Ελλάδας-Αυστραλίας για την έκδοση Δαλαμάγκα – Πώς «χάθηκαν στη μετάφραση»


Διεθνή αναστάτωση και σύγχυση μεταξύ Ελλάδας και Αυστραλίας προκάλεσε ο χειρισμός έκδοσης του υπ’ αριθμόν ένα καταζητούμενου της Αυστραλίας, Τζέιμς Δαλαμάγκα.

Δεν θα εκδοθεί στην Αυστραλία ο Τζέιμς Δαλαμάγκας – Θα δικαστεί στην Ελλάδα
Όπως αποκάλυψε η εκπομπή «Φως στο Τούνελ» αποκάλυψε την Παρασκευή 26 Ιουνίου όλα ξεκίνησαν στις 9 Ιουνίου, όταν οι αυστραλιανές δικαστικές Αρχές έστειλαν στο ελληνικό Υπουργείο Δικαιοσύνης μία σειρά ερωτημάτων για το ισχύον νομικό καθεστώς στην Ελλάδα που αφορούν υποθέσεις έκδοσης.  Συγκεκριμένα ζητούσαν να πληροφορηθούν τι προβλέπει η ελληνική νομοθεσία σε περιπτώσεις όπου ο καταζητούμενος είναι Έλληνας πολίτης, ποια είναι η αντιμετώπιση σε περίπτωση παραγραφής και τι έχει ακολουθηθεί σε αντίστοιχες υποθέσεις.

Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Δικαιοσύνης, μόνον δικαστικοί λειτουργοί είναι αρμόδιοι να απαντήσουν τα συγκεκριμένα ερωτήματα, ως εκ τούτου ήταν μονόδρομος η διαβίβαση του αιτήματος του γενικού Εισαγγελέα Αυστραλίας στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών Πατρών.

Ο  εισαγγελέας απάντησε περιγράφοντας το γενικό νομικό πλαίσιο που διέπει τις εκδόσεις στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη διακρατική σύμβαση του 1991 και την ελληνική νομοθεσία.  Απάντησε γενικά και όχι αποκλειστικά για την υπόθεση Δαλαμάγκα και την έκδοση του ή μη στην Αυστραλία.


Όμως, φαίνεται πως αυτή η απάντηση παρερμηνεύθηκε στην Αυστραλία ως θέση της ελληνικής πλευράς για τη μη έκδοση του Δαλαμάγκα.

Μόλις έγινε ευρέως γνωστή η είδηση μέσω των αυστραλιανών μέσων ενημέρωσης, προκλήθηκε οργή στην οικογένεια του θύματος αλλά και σφοδρές αντιδράσεις από πολλούς που εκτίμησαν πως η Ελλάδα θέλει να κλείσει οριστικά την υπόθεση πριν καν ξεκινήσει η δίκη!


📺Δημοσκόπηση Opinion Poll: Τα ποσοστά των κομμάτων στην Α' Θεσσαλονίκης (κάρτες)


Σχεδόν διψήφιο είναι το προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας έναντι της ΕΛ.Α.Σ του Αλέξη Τσίπρα στην Α' Περιφέρεια της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση. 

Σύμφωνα με την έρευνα της Opinion Poll, η Νέα Δημοκρατία διατηρεί διαφορά 9,8 ποσοστιαίων μονάδων από την Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη.

Η δημοσκόπηση που παρουσιάστηκε στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 δίνει στο κυβερνών κόμμα ποσοστό 25,9% στην εκτίμηση ψήφου με την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 16,1%.

Μάχη αναμένεται να γίνει για την τρίτη θέση καθώς η Ελληνική Λύση υπολογίζεται στο 12,5% ενώ η «Ελπίδα» της Καρυστιανού είναι στο 12,4%. Το ΠΑΣΟΚ υποχωρεί στην 5η θέση με μονοψήφιο ποσοστό (7,7%) η Πλεύση Ελευθερίας είναι στο 5,7% και το ΚΚΕ στο 5,3%. Πάνω από το εκλογικό όριο του 3% κινείται το ΜέΡΑ24 του Γιάνη Βαρουφάκη ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει σημάδια αποσύνθεσης καθώς υπολογίζεται στο 1,5%.

Στην πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων: Ν.Δ. 21,9%, ΕΛ.Α.Σ. 13,6%, «Λύση» 10,6%, «Ελπίδα» 10,5%, ΠΑΣΟΚ 6,5%, «Πλεύση» 4,8% και ΚΚΕ 4,5%.

Στην καταλληλότητα για πρωθυπουργία ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι πρώτος στη Θεσσαλονίκη με 23,1%, ακολουθεί ο Κανένας με 22,2% και στην τρίτη θέση ο Αλέξης Τσίπρας με 15,2%. Ακολουθούν οι: Μαρία Καρυστιανού 8,8%, Κυριάκος Βελόπουλος 5,6%, Ζωή Κωνσταντοπούλου 5,4% και στην 7η θέση με 3,6% ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Στην ερώτηση για το πως κρίνουν οι πολίτες τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στην περιοχή όπως το Metro Flyover η ανάπλαση της ΔΕΘ κ.λ.π., το 60,3% απαντά θετικά, το 34,8% δηλώνει αρνητικά και ένα 4,9% δεν απαντά.






26 Ιουνίου 2026

📺Bίντεο Μητσοτάκη με τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη


Βίντεο με στιγμιότυπα από τη συνάντησή του με τον Έλληνα αστροναύτη Αδριανό Γολέμη που θα μετάσχει σε αποστολή στο διάστημα ανέβασε στο TikTok o Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Αδριανός Γολέμης, ιατρός διαστημικών αποστολών θα γίνει ο πρώτος Έλληνας ο οποίος θα μετάσχει σε αποστολή στο διάστημα, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Greece in Orbit - Η Ελλάδα στο Διάστημα: Η Επόμενη Ημέρα».

«Η Ελλάδα στο διάστημα στέλνει δορυφόρους. Σήμερα όμως ετοιμάζεται να στείλει και έναν Έλληνα», αναφέρει ο Πρωθυπουργός στο βίντεο, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα ιστορικό βήμα.

«Είναι μια αποστολή που μεταφέρει το όραμα μιας χώρας που κοιτάζει ψηλότερα από ποτέ. Στο άπειρο και ακόμα παραπέρα» αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ δεν παραλείπει να αστειευτεί με πλάνα από τον Buzz Lightyear από την ταινία Toy Story και να ενημερώσει τον Αδριανό Γολέμη ότι «στο διάστημα δεν έχει πάει ακόμα και δεν προβλέπεται άμεσα».


📺Σοκ στο Πεκίνο: Πρόσκρουση μικρού αεροσκάφους στον ψηλότερο ουρανοξύστη της πόλης - Δείτε βίντεο


Ένα μικρό αεροσκάφος φάνηκε να προσκρούει στο ψηλότερο κτίριο της πρωτεύουσας της Κίνας το απόγευμα της Παρασκευής, σε ένα σοκαριστικό περιστατικό σε μία από τις πιο οχυρωμένες πόλεις του κόσμου.

Δραματικά πλάνα από το Πεκίνο που αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδειχναν συντρίμμια να πέφτουν από τον 109 ορόφων πύργο CITIC Tower, γνωστό και ως China Zun, καθώς και ένα τμήμα της ουράς του αεροπλάνου και ένα σπασμένο παράθυρο ενός ταξί στο έδαφος.



Το αεροσκάφος καταστράφηκε ολοσχερώς κατά την πρόσκρουση, και τα συντρίμμια του μαζί με μικρές εστίες φωτιάς έπεσαν κοντά στην ανατολική είσοδο του πύργου. Το κτίριο εκκενώθηκε.

Σύμφωνα με τις προκαταρκτικές αναφορές, επέβαινε ένας πιλότος. Οι πληροφορίες σχετικά με θύματα ή τραυματισμούς δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί επίσημα.

Τα αίτια της συντριβής βρίσκονται υπό διερεύνηση.

Από την 1η Μαΐου, η κινεζική πρωτεύουσα είναι ουσιαστικά ελεύθερη από drone βάσει σαρωτικών νέων κανόνων. Οι κάτοικοι δεν επιτρέπεται να αγοράζουν, να νοικιάζουν ή να πετούν drone χωρίς κυβερνητική έγκριση εντός της εκτεταμένης δικαιοδοσίας της πόλης.

📺Βενεζουέλα: Στους 920 οι νεκροί από τους δύο φονικούς σεισμούς – Περισσότεροι από 50.000 αγνοούμενοι


Ο απολογισμός των θυμάτων από τους δύο καταστροφικούς σεισμούς στη Βενεζουέλα συνεχίζει να αυξάνεται δραματικά, καθώς ο πρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης, Χόρχε Ροντρίγκες, ανακοίνωσε ότι οι νεκροί ανέρχονται πλέον στους 920.

Η νέα αυτή εκτίμηση αποτελεί μεγάλη αύξηση σε σχέση με τον προηγούμενο επίσημο απολογισμό των 589 νεκρών, που είχε ανακοινώσει η προσωρινή πρόεδρος της χώρας, Ντέλσι Ροδρίγκες.

Την ίδια ώρα, περίπου 50.000 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται, ενώ οι διασώστες συνεχίζουν να δίνουν μάχη με τον χρόνο για τον εντοπισμό επιζώντων κάτω από τα συντρίμμια, αναφέρει το Sky News.

ΟΗΕ: Έως και 6,8 εκατομμύρια άνθρωποι ενδέχεται να έχουν πληγεί

Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών προειδοποιεί ότι οι επιπτώσεις της καταστροφής ενδέχεται να είναι τεράστιες.

Η Ζόι Μπρέναν, εκπρόσωπος του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ) του ΟΗΕ, δήλωσε ότι έως και 6,76 εκατομμύρια άνθρωποι ενδέχεται να έχουν επηρεαστεί από τους σεισμούς, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις για τον πληθυσμό και το μέγεθος των ζημιών.

Οι πρώτες δορυφορικές αναλύσεις έδειξαν ότι το 31,5% των κτιρίων στην παραθαλάσσια πόλη Κάτια Λα Μαρ, βορειοδυτικά του Καράκας, έχει υποστεί ζημιές.

Βίντεο από διασώσεις:


«Οι χειρότεροι σεισμοί στη σύγχρονη ιστορία της Λατινικής Αμερικής»

Ο διεθνής ανταποκριτής του Sky News, Τζον Σπαρκς, χαρακτήρισε τους σεισμούς τους χειρότερους που έχουν πλήξει τη Λατινική Αμερική στη σύγχρονη ιστορία.

Όπως σημείωσε, η Βενεζουέλα βρισκόταν ήδη αντιμέτωπη με σοβαρή ανθρωπιστική κρίση, με περίπου 8 εκατομμύρια ανθρώπους να χρειάζονται διεθνή ανθρωπιστική βοήθεια ακόμη και πριν από την καταστροφή.

Παράλληλα επισήμανε ότι οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, καθώς και ο βαρύς εξοπλισμός που είναι απαραίτητος για τον εντοπισμό επιζώντων, έχουν συγκεντρωθεί κυρίως στο Καράκας, ενώ περιοχές όπως η Λα Γκουάιρα, από τις πλέον πληγείσες, έχουν λάβει αισθητά μικρότερη υποστήριξη.


Προειδοποίηση για εκατοντάδες μετασεισμούς

Ο σεισμολόγος του University College London, Στίβεν Χικς, προειδοποίησε ότι οι κάτοικοι της Βενεζουέλας θα πρέπει να προετοιμαστούν για εκατοντάδες μετασεισμούς τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.

Όπως εξήγησε, είναι σχετικά ασυνήθιστο να σημειώνονται δύο τόσο ισχυροί σεισμοί σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα και σε τόσο κοντινή απόσταση.

«Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι θα καταγραφούν εκατοντάδες αισθητοί μετασεισμοί τις επόμενες εβδομάδες έως και μήνες. Οι περισσότεροι δεν θα είναι τόσο ισχυροί όσο οι δύο κύριοι σεισμοί», ανέφερε, προσθέτοντας ότι και η γεωμορφολογία της Βενεζουέλας, καθώς και της πρωτεύουσας Καράκας, συνέβαλαν στην έκταση των καταστροφών.

📺Το σοβαρό ΠΑΣΟΚ🤪🤡ΒΙΝΤΕΟ


Ο Γερουλάνος δεν βρίσκει καλή ιδέα τις πρόωρες εκλογές... επειδή είναι τριτοτέταρτος, γιατί όταν ήταν δεύτερος τις έβρισκε καλή ιδέα


📺Πώς θα πάει η Ελλάδα στο διάστημα: Από τους μικροδορυφόρους στο σχέδιο των 350 εκατ. ευρώ


Η κυβέρνηση ανοίγει τη δεύτερη φάση της ελληνικής διαστημικής πολιτικής, παρουσιάζοντας το νέο Εθνικό Διαστημικό Πρόγραμμα «HELLAS-SPACE 2.0», προϋπολογισμού περίπου 350 εκατ. ευρώ. Το τετραετές πρόγραμμα, το οποίο θα υλοποιηθεί την περίοδο 2026-2030 με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αποτελεί τον άμεσο διάδοχο του πρώτου Εθνικού Προγράμματος Μικροδορυφόρων, ύψους 200 εκατ. ευρώ, και διευρύνει τη φιλοδοξία της χώρας: από τη δημιουργία των πρώτων διαστημικών υποδομών περνά στην ανάπτυξη ελληνικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας, στην προσέλκυση επενδύσεων και στην παραγωγή τεχνολογίας υψηλής προστιθέμενης αξίας. Παράλληλα παρουσιάστηκε η πρώτη ολοκληρωμένη Εθνική Στρατηγική για το Διάστημα έως το 2030, ενώ οι ανακοινώσεις έγιναν στην εκδήλωση «Greece in Orbit», παρουσία του πρωθυπουργού.

«Χτίσαμε υποδομές. Με το πρόγραμμα μικροδορυφόρων μπήκαμε στην αγορά. Τώρα περνάμε σε βιώσιμες διεθνείς δυνατότητες. Από το τοπικό πρωτάθλημα πάμε στο Champions League», ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, περιγράφοντας τη φιλοσοφία του νέου προγράμματος.


Έμφαση στην ελληνική βιομηχανία

Σε αντίθεση με την πρώτη φάση, το νέο πρόγραμμα δίνει ιδιαίτερο βάρος στην ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγικής βάσης. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, προβλέπεται η δημιουργία εθνικών γραμμών παραγωγής ώστε μεγαλύτερο μέρος της προστιθέμενης αξίας να παραμένει στην Ελλάδα, ενώ στους διεθνείς διαγωνισμούς θα επιδιωχθεί τουλάχιστον 50% ελληνική συμμετοχή.

«Θέλουμε να σας δούμε πρωταθλητές στην Ευρώπη, αλλά και με εξαγωγή τεχνολογίας και προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Παπαστεργίου, περιγράφοντας τον στόχο για την ελληνική αεροδιαστημική βιομηχανία. Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνει μέσω ανοικτών διεθνών διαγωνισμών.

Η κυβέρνηση προσδοκά ότι το πρόγραμμα θα λειτουργήσει ως μοχλός προσέλκυσης νέων επενδύσεων. Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε στην πρόσφατη απόφαση της ICEYE να δημιουργήσει εργοστάσιο μικροδορυφόρων στην Ελλάδα έως το 2027, με περίπου 250 νέες θέσεις εργασίας, εκφράζοντας την προσδοκία να ακολουθήσουν αντίστοιχες κινήσεις και από άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.

Νέες εφαρμογές

Το νέο πρόγραμμα προβλέπει την ανάπτυξη νέας γενιάς δορυφόρων παρατήρησης Γης, συστημάτων εντοπισμού, ασφαλών δορυφορικών επικοινωνιών με μετακβαντική κρυπτογραφία, εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης για την αξιοποίηση των δεδομένων και αυτόνομων λειτουργιών.

Οι τεχνολογίες αυτές θα αξιοποιηθούν στην πολιτική προστασία, τη θαλάσσια επιτήρηση, τη γεωργία ακριβείας, τη συνοριακή ασφάλεια, την άμυνα, καθώς και στις ασφαλείς επικοινωνίες για τα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, το πρόγραμμα διαμορφώθηκε με βάση τις ανάγκες των τελικών χρηστών του Δημοσίου και της κοινωνίας, ώστε οι νέες διαστημικές υποδομές να αξιοποιηθούν άμεσα σε κρίσιμες δημόσιες λειτουργίες.

Παράλληλα, ανακοινώθηκε η έναρξη του πρώτου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαστημικού Προγράμματος, μέσω του οποίου μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα σχεδιάσουν, θα κατασκευάσουν και θα στείλουν σε τροχιά έως οκτώ πραγματικούς νανοδορυφόρους τύπου PocketQube, ενώ σχολεία από όλη τη χώρα θα λειτουργήσουν ως σταθμοί εδάφους για τη διαχείρισή τους.

Η εθνική στρατηγική έως το 2030

Την πρώτη ολοκληρωμένη Εθνική Στρατηγική για το Διάστημα, με ορίζοντα το 2030, παρουσίασε ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Διαστήματος, Μανώλης Ράμμος, τονίζοντας ότι αποτελεί προϊόν εκτεταμένης διαβούλευσης με το ελληνικό διαστημικό οικοσύστημα και δίνει για πρώτη φορά στη χώρα μια κοινή κατεύθυνση για την ανάπτυξη του κλάδου. Η στρατηγική θέτει σαφείς βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, προβλέπει σύστημα διακυβέρνησης και ετήσια αξιολόγηση της προόδου, ενώ επιδιώκει τον καλύτερο συντονισμό των δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων σε ολόκληρο το οικοσύστημα.

Η στρατηγική βασίζεται σε πέντε εθνικούς άξονες: την αξιοποίηση των διαστημικών τεχνολογιών από το Δημόσιο, την ανάπτυξη της διαστημικής οικονομίας, την ενίσχυση της επιστημονικής αριστείας και του brain regain, την ισχυρότερη διεθνή παρουσία της Ελλάδας και την ανάπτυξη αυτόνομων δυνατοτήτων λήψης αποφάσεων. Όπως σημείωσε ο κ. Ράμμος, η στρατηγική χαράσσει την πορεία της χώρας έως το 2030, σε μια περίοδο κατά την οποία η παγκόσμια διαστημική οικονομία εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 1,8 τρισ. ευρώ έως το 2035.

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης χαρακτήρισε την επένδυση στο Διάστημα στρατηγική επιλογή, σημειώνοντας ότι το πρόγραμμα λειτουργεί ως εφαλτήριο για την ανάπτυξη ενός ισχυρού οικοσυστήματος ελληνικών επιχειρήσεων στον τομέα της αεροδιαστημικής, ενισχύει τη σύνδεση της έρευνας με την παραγωγή, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης και δίνει στη χώρα τη δυνατότητα να αναπτύξει εγχώρια τεχνογνωσία.

Το στίγμα της νέας φάσης έδωσε και ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος, ο οποίος επισήμανε ότι η Ελλάδα περνά πλέον από τον ρόλο του απλού χρήστη διαστημικών υπηρεσιών σε εκείνον του σχεδιαστή, κατασκευαστή και διαχειριστή των δικών της δορυφόρων, οι οποίοι ελέγχονται από ελληνικό έδαφος. Όπως ανέφερε, σε μια περίοδο αυξημένων γεωπολιτικών προκλήσεων, η δυνατότητα να βλέπει, να επικοινωνεί και να λαμβάνει αποφάσεις με δικά της μέσα αποτελεί ζήτημα εθνικής αυτονομίας.

📺Καιρίδης σε Μπάρκα: Ο πρίγκιπας Αλέξιος θα σας περάσει από εξετάσεις – Θα νηστεύετε προκειμένου να μεταμεληθείτε για τις αμαρτίες σας


«Κάρφωσε» τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Μπάρκα, ο Δημήτρης Καιρίδης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί του νομοσχεδίου του «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης», με αφορμή τα όσα είπε ο Αλέξης Τσίπρας, για τους πρώην συντρόφους του, δηλώνοντας πως «αν θέλουν να παραιτηθούν από τη Βουλή βεβαίως είναι ευπρόσδεκτοι», στην ΕΛΑΣ και παράλληλα, τονίζοντας ότι δεν υπάρχουν προκρατημένες θέσεις για κανέναν.

Όλα ξεκίνησαν την ώρα που ο κ. Καιρίδης βρισκόταν στο βήμα για την ομιλία του. Κάποια στιγμή απευθύνθηκε στον κ. Μπάρκα, και αναφέρθηκε σε όσα είχε πει εκείνος νωρίτερα, όταν μεταξύ άλλων είχε μιλήσει για την κυβερνητική ρύθμιση για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη.

«Αν ήταν τόσο κακή αυτή η ρύθμιση έπρεπε να την είχατε καταψηφίσει, να έχετε το θάρρος να την καταψηφίσετε, όχι να την καταγγέλλετε εκ των υστέρων. Δεν την καταψηφίσατε, ψηφίσατε παρών και να καταγγέλλετε την κυβέρνηση, την ώρα που τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης, συμπεριλαμβανομένης της αξιωματικής, την υπερψήφισαν. Με αυτές τις αντιφάσεις, να καταγγέλλετε αυτά που εσείς κάνατε, δεν μπορείτε να προχωρήσετε, και γι’ αυτό άλλωστε έχουμε και αυτή την αξιοθρήνητη εικόνα στα έδρανα της αντιπολίτευσης. Δεν ξέρω εσείς τι θα κάνετε τώρα, αν θα ακολουθήσετε το προσκλητήριο του πρίγκιπα Αλέξιου, ο οποίος θα σας βάλει το face control, φαντάζομαι θα σας περάσει από εξετάσεις, θα νηστεύσετε δεν ξέρω για πόσες μέρες,  προκειμένου να μεταμεληθείτε για τις αμαρτίες σας, πριν σας δεχθεί καθαρούς και άμωμους, στο νέο του προσωπικό εγχείρημα, στην προσωπική ΙΚΕ που έφτιαξε και ονομάζει ΕΛΑΣ, αλλά προφανώς όλα αυτά είναι δικά σας. Πληρώνετε με το χειρότερο τρόπο τις δικές σας αμαρτίες αλλά δεν αφορούν τον κόσμο και την ελληνική κοινωνία», είπε ο κ. Καιρίδης, ο οποίος εξαπέλυσε νέα επίθεση στον Χάρη Δούκα, αναφέρομενος και στον Κώστα Ζαχαριάδη που τάχθηκε στο πλευρό του.


H απάντηση Μπάρκα

«Τουλάχιστον ο κ. Ζαχαριάδης δεν βρίσκεται σε κανένα πινάκιο κανενός εισαγγελέα, κανενός δικαστηρίου, ούτε ζητείται η άρση της ασυλίας του για να ελεγχθεί και δεν ξέρω ο κ. Καιρίδης αν τείνει χείρα βοηθείας στο ΠΑΣΟΚ, αλλά θα πρέπει να τείνει χείρα βοηθείας στους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Η μισή κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται υπό τον έλεγχο ελληνικών και ευρωπαϊκών εισαγγελικών αρχών. Χαίρεστε για αυτό, είναι μεγάλη επιτυχία, νομίζω δεν έχει υπάρξει ξανά τέτοια κοινοβουλευτική ομάδα από το 1974 και μετά, και θέλω να σας το πιστώσω αυτό, μπράβο σας» απάντησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.

«Είπατε ότι μίλησα για άσχετα πράγματα, αλλά μίλησα για μια τροπολογία την οποία ψηφίσατε και οποία δεν έχει καμία σχέση με την απόφαση του Αρείου Πάγου. Δεν μπήκατε στην υπόθεση αυτή, δεν μπήκατε σε αυτή τη συζήτηση, δεν είπατε ότι υπερασπίζεστε τους Servicers και τις τράπεζες, βγαίνετε εδώ και λέτε ότι είμαστε φιλολαϊκοί» συμπλήρωσε κατηγορώντας τον κ. Καιρίδη ότι αφιέρωσε μέρος της ομιλίας του στην εκλογική του περιφέρεια.

«Αλλάζετε το εκλογικό σύστημα γιατί σας πονάει το αποτέλεσμα της Αθήνας της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της περιφέρειας Θεσσαλίας, και τι λέτε; Λέτε κ. Κώστα Μπακογιάννη επειδή πήρες 42% στην πρώτη Κυριακή και δεν εκλέχθηκες, θα το μειώσουμε το ποσοστό, για να μπορείς τυχόν σε επόμενες εκλογές να εκλεγείς.  Δεν σας συμφέρει η άποψη του ελληνικού λαού, δεν ακούτε τον ελληνικό λαό.  Θέλετε να νοθεύσετε τις εκλογές στην τοπική αυτοδιοίκηση, ακριβώς γιατί δεν σας συμφέρουν τα αποτελέσματα σε επιμέρους αναμετρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης», πρόσθεσε ο Κώστας Μπάρκας.

📺Επίσκεψη Μητσοτάκη στη Νέα Σμύρνη: Βόλτα στα μαγαζιά και τάβλι σε καφέ της περιοχής - Βίντεο


Περιοδεία στη Νέα Σμύρνη πραγματοποίησε νωρίτερα σήμερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η επίσκεψη ξεκίνησε από τις εγκαταστάσεις του Milon Camp, του θερινού αθλητικού προγράμματος του ιστορικού Αθλητικού Ομίλου Νέας Σμύρνης «Μίλων», όπου φιλοξενούνται καθημερινά παιδιά και υλοποιούνται αθλητικές και δημιουργικές δραστηριότητες.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί τα γήπεδα και να συνομιλήσει με τα παιδιά για τα αγαπημένα τους αθλήματα και τις ομάδες που υποστηρίζουν στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, ενώ τα ενθάρρυνε να προπονούνται με τους φίλους τους και να μην αφιερώνουν υπερβολικό χρόνο στις οθόνες των κινητών τηλεφώνων.

Μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης έκανε και την πρόβλεψή του για την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου. «Εγώ λέω ότι θα πάρει το Μουντιάλ η Γαλλία», είπε.

Αμέσως μετά ο Πρωθυπουργός μετέβη στο καφέ όπου φιλοξενούνται δραστηριότητες του Πολιτιστικού Ομίλου Φίλων Τάβλι, όπου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τα μέλη και να παίξει μία παρτίδα. «Οι εξάρες πρέπει να έρχονται όταν τις χρειάζεσαι», ακούγεται να λέει ο πρωθυπουργός

Δείτε το σχετικό βίντεο:






📺Ορκίστηκαν στη Λαμία οι πρώτες γυναίκες εθελόντριες στον Στρατό (βίντεο)


Παρουσία του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας Θανάση Δαβάκη και του Αρχηγού ΓΕΣ Αντιστράτηγου Γεώργιου Κωστίδη, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής  στο Στρατόπεδο «Σχη (ΠΖ) Τσακάλου Κων/νου», ΚΕΝ-ΚΕΥΠ Λαμίας, η ορκωμοσία των πρώτων γυναικών - εθελοντριών του Ελληνικού Στρατού με τη 2026 Β ́ Εκπαιδευτική Σειρά Στρατευσίμων Οπλιτών (ΕΣΣΟ).

Μετά τις αλλαγές στις Ένοπλες δυνάμεις, η πολιτική ηγεσία, άνοιξε το δρόμο για την εθελοντική κατάταξη γυναικών - οπλιτών. Η πρώτη σειρά γυναικών θα δείξει και το μέλλον της συγκεκριμένης κίνησης που ακολουθείται από κίνητρα για διεκδίκηση θέσεων εργασίας στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Δείτε το βίντεο:

@lamiareport.gr Ορκίστηκαν οι πρώτες φανταρίνες του Ελληνικού Στρατού στη Λαμία #army #news #fantarines #stratos #lamia ♬ πρωτότυπος ήχος - LamiaReport.gr

📺Μητσοτάκης στο "Greece in Orbit": Ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης είναι μια επένδυση με ουσιαστική αξία - Ξεπερνάμε τις χώρες που ήταν μπροστά μας (Εικόνες & Βίντεο)


Το όραμά του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δίνοντας έμφαση στον ρόλο των διαστημικών εφαρμογών, της Τεχνητής Νοημοσύνης

Το όραμά του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Greece in Orbit -Η Ελλάδα στο Διάστημα: Η Επόμενη Ημέρα», δίνοντας έμφαση στον ρόλο των διαστημικών εφαρμογών, της Τεχνητής Νοημοσύνης και της καινοτομίας ως μοχλών ανάπτυξης, ενίσχυσης της εθνικής άμυνας και στήριξης της νέας γενιάς επιστημόνων.

Μητσοτάκης: "Ο Ανδριανός τα επόμενα χρόνια θα είναι στο Διάστημα, μια επένδυση που κάνουμε ως χώρα"

Η πιο ηχηρή ανακοίνωση αφορούσε, ωστόσο, τον εκπαιδευόμενο αστροναύτη Ανδριανό Γολέμη. «Ο Ανδριανός τα επόμενα χρόνια θα είναι στο Διάστημα. Είναι μια επένδυση που κάνουμε ως χώρα, η οποία έχει συμβολική αλλά και ουσιαστική αξία», είπε ο πρωθυπουργός, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι «μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα θα έχουμε τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη». Μάλιστα χαρακτήρισε τη συνεργασία της Ελλάδας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος μια επιλογή που είναι, όπως είπε στα αγγλικά, «money well spent».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ακόμη ότι θα ήθελε ο Ανδριανός Γολέμης, όταν ολοκληρώσει την αποστολή του, να επισκέπτεται σχολεία και να μιλά στα παιδιά για τη σημασία του Διαστήματος. «Θα ήθελα, όταν επωμιστεί αυτή τη βαριά ευθύνη, να μεταφέρει στα παιδιά γιατί το Διάστημα είναι σημαντικό και γιατί αποτελεί καταλύτη έμπνευσης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «μια επένδυση για μια νεολαία που αναζητά την ελπίδα σε ένα περιβάλλον που είναι ζοφερό».




"Mεγάλη ευκαιρία να ξεπεράσoυμε χώρες που ήταν μπροστά μας"

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός περιέγραψε το ευρύτερο κυβερνητικό σχέδιο για τις νέες τεχνολογίες, λέγοντας ότι «η χώρα μας κληρονόμησε ένα μεγάλο βαρίδι: μια οικονομική κρίση», αλλά πλέον βλέπει «στις τεχνολογίες του Διαστήματος, στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στις ψηφιακές εφαρμογές μια μεγάλη ευκαιρία να κάνει ένα μεγάλο άλμα και να ξεπεράσει χώρες που ήταν μπροστά μας». Υπενθύμισε ότι το 2019 ελάχιστοι θα φαντάζονταν πως η Ελλάδα θα είχε σήμερα δορυφόρους σε τροχιά και ένα δυναμικό οικοσύστημα διαστημικών εφαρμογών, σημειώνοντας ότι η δημόσια χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία αυτής της νέας πραγματικότητας.

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ακόμη ότι οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να εξελιχθούν σε εξαγώγιμο προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας. «Όσο μπορούμε να αναπτύσσουμε τέτοιες εφαρμογές στη διαχείριση δεδομένων, τόσο πιο εύκολο θα είναι να τις πουλήσουμε και στο εξωτερικό», είπε, αναφέροντας ως παραδείγματα τη διαχείριση πλημμυρών και φυσικών καταστροφών.

Αναφέρθηκε επίσης στις εφαρμογές dual use, τονίζοντας ότι αποτελούν κρίσιμο εργαλείο και για την εθνική άμυνα, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στη δυνατότητα παρακολούθησης του τεράστιου θαλάσσιου χώρου της χώρας μέσω δορυφορικών συστημάτων. «Είμαστε μια χώρα νησιωτική με τεράστιο θαλάσσιο πεδίο. Τώρα μπορούμε να ξέρουμε τι γίνεται στη θάλασσα και ποια είναι η προέλευσή τους. Σε μια εποχή που καλούμαστε να διαχειριστούμε πολλαπλές κρίσεις, αυτό έχει πολύ μεγάλη αξία», υπογράμμισε.

Δείτε την εκδήλωση:


Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας

Σημειώνεται ότι χθες εξετάστηκε κατά τη διάρκεια σύσκεψης στην οποία προήδρευσε ο κ. Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου, ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος από τον Αδριανό Γολέμη. Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας και η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες, αποτελώντας μέρος της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος, που έχει ως ορίζοντα το 2035.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα έχει για την εγχώρια επιστημονική κοινότητα η απόφαση για την πρώτη εκπροσώπηση της χώρας μας στο πλήρωμα του ΔΔΣ. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, θα συλλεγούν πολύτιμα δεδομένα που θα αξιοποιηθούν για εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης πολύτιμων συνεργασιών με διεθνείς εταίρους.

Πέραν της ενίσχυσης της ελληνικής έρευνας και την προβολή ελληνικών τεχνολογιών, θα υλοποιηθούν προγράμματα που θα ενθαρρύνουν νέα παιδια να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική εφαρμογή τους. Μεταξύ άλλων, εξετάστηκαν η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, η διοργάνωση διαγωνισμών STEM και η αποστολή ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που υπηρετούν στον ΔΔΣ.

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.

📺Η στιγμή που πάνοπλοι αστυνομικοί μπαίνουν σε σπίτια του κυκλώματος με τα ναρκωτικά στη Μύκονο: «Πέσε κάτω τώρα»



Η στιγμή που πάνοπλοι αστυνομικοί μπαίνουν σε σπίτια του κυκλώματος με τα ναρκωτικά στη Μύκονο: «Πέσε κάτω τώρα»

Βρήκαν 4,5 κιλά κοκαΐνης και κάνναβης, €700.000 το παράνομο κέρδος- Από τον Απρίλιο η δράση του κυκλώματος με αρχηγό έναν 37χρονο Αλβανό - Χρησιμοποιούσαν ως «βιτρίνα» εταιρεία μεταφοράς τουριστών με βαν

Ανακοίνωση για το κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών στη Μύκονο με αρχηγό έναν Αλβανό που χρησιμοποιούσε ως «βιτρίνα» μια εταιρεία μεταφοράς τουριστών με βαν, εξέδωσε η ΕΛΑΣ. Τα οχήματα φέρονται να αξιοποιούνταν τόσο για τις μετακινήσεις των μελών όσο και για τη διανομή των ουσιών, κυρίως στη Χώρα του νησιού των ανέμων και σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση.

Στην ανακοίνωση για τη σύλληψη των πέντε μελών του κυκλώματος αναφέρεται ότι η σπείρα είχε ξεκινήσει τη δράση της από τα μέσα Απριλίου με τα παράνομα κέρδη από τα ναρκωτικά να υπολογίζονται σε 700.000 ευρώ.

Αστυνομικοί πραγματοποίησαν επιχειρήσεις σε σπίτια και χώρους που χρησιμοποιούνταν ως «καβάτζες σε Μύκονο, Πειραιά και Πέραμα στους οποίους βρήκαν και κατέσχεσαν 4,5 κιλά κοκαΐνης, ροζ κοκαΐνης, κάνναβης καθώς και δισκία φαρμακευτικών ουσιών, κεταμίνη και παραισθησιογόνα μανιτάρια.


Ο ρόλος των 5 συλληφθέντων

Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ ο 37χρονος Αλβανός που ήταν αρχηγός, διηύθυνε και συντόνιζε την εγκληματική οργάνωση, έχοντας την ευθύνη για την ανεύρεση προμηθευτών, την ανεύρεση και τη διαχείριση χώρων απόκρυψης, τη μεταφορά, διακίνηση, φύλαξη και αποθήκευση των ουσιών, τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων, καθώς και τον εφοδιασμό λοιπών διακινητών,

Ένας 39χρονος ήταν επιφορτισμένος με την αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών ουσιών που προορίζονταν για άμεση διακίνηση, την ανεύρεση πελατών, καθώς και την παραλαβή και φύλαξη μέρους των χρημάτων από τις πωλήσεις.

Υπαρχηγός και άμεσος συνεργός του Αλβανού αρχηγού ήταν ένας 38χρονος ο οποίος είχε ενεργό ρόλο στην αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών, την ανεύρεση πελατών και την περαιτέρω διακίνηση, καθώς και τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων.

Ένας 25χρονος είχε αναλάβει την ανεύρεση πελατών, την αποθήκευση, τη φύλαξη και τη διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών και μια 38χρονη είχε ρόλο στην αποθήκευση, φύλαξη και περιστασιακή διακίνηση των ναρκωτικών και στην επιτήρηση των χώρων απόκρυψής τους.

Ο τιμοκατάλογος των ναρκωτικών

Στην ίδια ανακοίνωση η ΕΛΑΣ καταγράφει και τις τιμές διάθεσης των ναρκωτικών ανάλογα με το είδος τους ως εξής:

η κοκαΐνη προς -120- έως -200- € το γραμμάριο,
η ροζ κοκαΐνη (TUCI) προς -170- έως -200- ευρώ το γραμμάριο,
η MDMA προς -60- με -80- ευρώ το γραμμάριο,
τα ecstasy προς -20- ευρώ το δισκίο,
η ακατέργαστη κάνναβη προς -20- ευρώ το γραμμάριο,
η κατεργασμένη κάνναβη προς -30- ευρώ το γραμμάριο,
η κεταμίνη προς -150- έως -180- ευρώ το γραμμάριο,
τα εμποτισμένα με ναρκωτικά χαρτιά προς -20- ευρώ το τεμάχιο,
τα παραισθησιογόνα μανιτάρια προς -40- ευρώ το γραμμάριο και
τα ηρεμιστικά δισκία προς -5- ευρώ το δισκίο.



Η ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας

Από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη διακίνηση μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών στη Μύκονο και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής.

Για την υπόθεση, συνελήφθησαν πρωινές και απογευματινές ώρες της Τετάρτης, 24 Ιουνίου 2026, με τη συνδρομή αστυνομικών των Ειδικών Επιχειρησιακών Ομάδων της Υποδιεύθυνσης Πληροφοριών και Ειδικών Δράσεων, -5- μέλη της οργάνωσης και μία 31χρονη, η οποία κατηγορείται για κατοχή ναρκωτικών ουσιών.

Προηγήθηκε κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριακών στοιχείων, ενώ ύστερα από αστυνομικές ενέργειες, εξακριβώσεις, διασταυρώσεις στοιχείων, ειδικές ανακριτικές τεχνικές και δημιουργία προφίλ των εμπλεκομένων (profiling), πιστοποιήθηκε η εγκληματική τους δράση.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, τα μέλη της οργάνωσης, τουλάχιστον από τα μέσα Απριλίου του τρέχοντος έτους, είχαν συστήσει και ενταχθεί σε εγκληματική οργάνωση, με διαρκή δράση και ιεραρχική δομή, με σκοπό τη διακίνηση διαφόρων ναρκωτικών ουσιών σε Μύκονο και Αττική και την αποκόμιση παράνομου οικονομικού οφέλους.

Τα μέλη της οργάνωσης είχαν διακριτούς ρόλους ως εξής:
  • 37χρονος, ο οποίος διηύθυνε και συντόνιζε την εγκληματική οργάνωση, έχοντας την ευθύνη για την ανεύρεση προμηθευτών, την ανεύρεση και τη διαχείριση χώρων απόκρυψης, τη μεταφορά, διακίνηση, φύλαξη και αποθήκευση των ουσιών, τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων, καθώς και τον εφοδιασμό λοιπών διακινητών,
  • 39χρονος, επιφορτισμένος με την αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών ουσιών που προορίζονταν για άμεση διακίνηση, την ανεύρεση πελατών, καθώς και την παραλαβή και φύλαξη μέρους των χρημάτων από τις πωλήσεις,
  • 38χρονος, ο οποίος λειτουργούσε ως «υπαρχηγός» της οργάνωσης και άμεσος συνεργός του 37χρονου, έχοντας ενεργό ρόλο στην αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών, την ανεύρεση πελατών και την περαιτέρω διακίνηση, καθώς και τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων,
  • 25χρονος, που είχε αναλάβει την ανεύρεση πελατών, την αποθήκευση, τη φύλαξη και τη διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών και
  • 38χρονη, στην οποία είχε ανατεθεί ο ρόλος της αποθήκευσης, φύλαξης και περιστασιακής διακίνησης των ναρκωτικών και της επιτήρησης των χώρων απόκρυψής τους.
Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες, καθώς και χώρους που χρησιμοποιούνταν για την απόκρυψη των ναρκωτικών ουσιών (καβάτζες) σε Μύκονο, Πειραιά και Πέραμα, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

κοκαΐνη, βάρους -2- κιλών και -690,3- γραμμαρίων,
ροζ κοκαΐνη, βάρους -705,65- γραμμαρίων,
MDMA βάρους -754,4- γραμμαρίων,
ακατέργαστη κάνναβη, βάρους -1- κιλού και -418- γραμμαρίων,
κατεργασμένη κάνναβη (σοκολάτα), βάρους -8- γραμμαρίων,
-846- δισκία ναρκωτικών και φαρμακευτικών ουσιών,
κεταμίνη, βάρους -205,7- γραμμαρίων,
παραισθησιογόνα μανιτάρια, ενός γραμμαρίου,
-30- χάρτινες κάρτες εμποτισμένες με άγνωστη ναρκωτική ουσία,
-5- ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας,
-4- φορτηγά οχήματα (van),
-2- μοτοσικλέτες και -2- Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα,
-14- συσκευές κινητής τηλεφωνίας,
ηλεκτρονικός μετρητής χρημάτων,
χρηματοκιβώτιο,
πλήθος νάιλον συσκευασιώνκαι
τα χρηματικά ποσά των -94.575- ευρώ και -11.500- δολαρίων.

Οι τιμές διάθεσης των ναρκωτικών κυμαίνονταν ανάλογα το είδος τους και συγκεκριμένα:

η κοκαΐνη προς -120- έως -200- € το γραμμάριο,
η ροζ κοκαΐνη (TUCI) προς -170- έως -200- ευρώ το γραμμάριο,
η MDMA προς -60- με -80- ευρώ το γραμμάριο,
τα ecstasy προς -20- ευρώ το δισκίο,
η ακατέργαστη κάνναβη προς -20- ευρώ το γραμμάριο,
η κατεργασμένη κάνναβη προς -30- ευρώ το γραμμάριο,
η κεταμίνη προς -150- έως -180- ευρώ το γραμμάριο,
τα εμποτισμένα με ναρκωτικά χαρτιά προς -20- ευρώ το τεμάχιο,
τα παραισθησιογόνα μανιτάρια προς -40- ευρώ το γραμμάριο και
τα ηρεμιστικά δισκία προς -5- ευρώ το δισκίο.

Μέχρι στιγμής, από τις πωλήσεις των κατασχεθεισών ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών και τα κατασχεθέντα χρηματικά ποσά, υπολογίζεται ότι τα παράνομα έσοδα που θα αποκόμιζε η οργάνωση υπερβαίνουν τις -700.000- ευρώ.

Οι συλληφθέντες, δυο εκ των οποίων έχουν απασχολήσει στο παρελθόν για έτερα αδικήματα, οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.