Ο Γερουλάνος δεν βρίσκει καλή ιδέα τις πρόωρες εκλογές... επειδή είναι
τριτοτέταρτος, γιατί όταν ήταν δεύτερος τις έβρισκε καλή ιδέα
Μία μικρή λεπτομέρεια: Τότε που έβλεπε ως λύση τις πρόωρες εκλογές, το ΠΑΣΟΚ ήταν δεύτερο. Τώρα που είναι τριτοτέταρτο δεν του αρέσουν και πολύ. pic.twitter.com/lMiPYjKu0v
Η κυβέρνηση ανοίγει τη δεύτερη φάση της ελληνικής διαστημικής πολιτικής,
παρουσιάζοντας το νέο Εθνικό Διαστημικό Πρόγραμμα «HELLAS-SPACE 2.0»,
προϋπολογισμού περίπου 350 εκατ. ευρώ. Το τετραετές πρόγραμμα, το οποίο θα
υλοποιηθεί την περίοδο 2026-2030 με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και
Ανθεκτικότητας, αποτελεί τον άμεσο διάδοχο του πρώτου Εθνικού Προγράμματος
Μικροδορυφόρων, ύψους 200 εκατ. ευρώ, και διευρύνει τη φιλοδοξία της χώρας:
από τη δημιουργία των πρώτων διαστημικών υποδομών περνά στην ανάπτυξη
ελληνικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας, στην προσέλκυση επενδύσεων και στην
παραγωγή τεχνολογίας υψηλής προστιθέμενης αξίας. Παράλληλα παρουσιάστηκε η
πρώτη ολοκληρωμένη Εθνική Στρατηγική για το Διάστημα έως το 2030, ενώ οι
ανακοινώσεις έγιναν στην εκδήλωση «Greece in Orbit», παρουσία του
πρωθυπουργού.
«Χτίσαμε υποδομές. Με το πρόγραμμα μικροδορυφόρων μπήκαμε στην αγορά. Τώρα
περνάμε σε βιώσιμες διεθνείς δυνατότητες. Από το τοπικό πρωτάθλημα πάμε στο
Champions League», ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής
Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, περιγράφοντας τη φιλοσοφία του νέου
προγράμματος.
Έμφαση στην ελληνική βιομηχανία
Σε αντίθεση με την πρώτη φάση, το νέο πρόγραμμα δίνει ιδιαίτερο βάρος στην
ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγικής βάσης. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός,
προβλέπεται η δημιουργία εθνικών γραμμών παραγωγής ώστε μεγαλύτερο μέρος της
προστιθέμενης αξίας να παραμένει στην Ελλάδα, ενώ στους διεθνείς διαγωνισμούς
θα επιδιωχθεί τουλάχιστον 50% ελληνική συμμετοχή.
«Θέλουμε να σας δούμε πρωταθλητές στην Ευρώπη, αλλά και με εξαγωγή τεχνολογίας
και προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης
Παπαστεργίου, περιγράφοντας τον στόχο για την ελληνική αεροδιαστημική
βιομηχανία. Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνει μέσω ανοικτών διεθνών
διαγωνισμών.
Η κυβέρνηση προσδοκά ότι το πρόγραμμα θα λειτουργήσει ως μοχλός προσέλκυσης
νέων επενδύσεων. Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε στην πρόσφατη απόφαση της ICEYE
να δημιουργήσει εργοστάσιο μικροδορυφόρων στην Ελλάδα έως το 2027, με περίπου
250 νέες θέσεις εργασίας, εκφράζοντας την προσδοκία να ακολουθήσουν
αντίστοιχες κινήσεις και από άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.
Νέες εφαρμογές
Το νέο πρόγραμμα προβλέπει την ανάπτυξη νέας γενιάς δορυφόρων παρατήρησης Γης,
συστημάτων εντοπισμού, ασφαλών δορυφορικών επικοινωνιών με μετακβαντική
κρυπτογραφία, εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης για την αξιοποίηση των δεδομένων
και αυτόνομων λειτουργιών.
Οι τεχνολογίες αυτές θα αξιοποιηθούν στην πολιτική προστασία, τη θαλάσσια
επιτήρηση, τη γεωργία ακριβείας, τη συνοριακή ασφάλεια, την άμυνα, καθώς και
στις ασφαλείς επικοινωνίες για τα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, το πρόγραμμα διαμορφώθηκε με βάση τις
ανάγκες των τελικών χρηστών του Δημοσίου και της κοινωνίας, ώστε οι νέες
διαστημικές υποδομές να αξιοποιηθούν άμεσα σε κρίσιμες δημόσιες λειτουργίες.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε η έναρξη του πρώτου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαστημικού
Προγράμματος, μέσω του οποίου μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα
σχεδιάσουν, θα κατασκευάσουν και θα στείλουν σε τροχιά έως οκτώ πραγματικούς
νανοδορυφόρους τύπου PocketQube, ενώ σχολεία από όλη τη χώρα θα λειτουργήσουν
ως σταθμοί εδάφους για τη διαχείρισή τους.
Η εθνική στρατηγική έως το 2030
Την πρώτη ολοκληρωμένη Εθνική Στρατηγική για το Διάστημα, με ορίζοντα το 2030,
παρουσίασε ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Διαστήματος, Μανώλης Ράμμος,
τονίζοντας ότι αποτελεί προϊόν εκτεταμένης διαβούλευσης με το ελληνικό
διαστημικό οικοσύστημα και δίνει για πρώτη φορά στη χώρα μια κοινή κατεύθυνση
για την ανάπτυξη του κλάδου. Η στρατηγική θέτει σαφείς βραχυπρόθεσμους και
μακροπρόθεσμους στόχους, προβλέπει σύστημα διακυβέρνησης και ετήσια αξιολόγηση
της προόδου, ενώ επιδιώκει τον καλύτερο συντονισμό των δημόσιων και ιδιωτικών
επενδύσεων σε ολόκληρο το οικοσύστημα.
Η στρατηγική βασίζεται σε πέντε εθνικούς άξονες: την αξιοποίηση των
διαστημικών τεχνολογιών από το Δημόσιο, την ανάπτυξη της διαστημικής
οικονομίας, την ενίσχυση της επιστημονικής αριστείας και του brain regain, την
ισχυρότερη διεθνή παρουσία της Ελλάδας και την ανάπτυξη αυτόνομων δυνατοτήτων
λήψης αποφάσεων. Όπως σημείωσε ο κ. Ράμμος, η στρατηγική χαράσσει την πορεία
της χώρας έως το 2030, σε μια περίοδο κατά την οποία η παγκόσμια διαστημική
οικονομία εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 1,8 τρισ. ευρώ έως το 2035.
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Νίκος Παπαθανάσης χαρακτήρισε την επένδυση στο Διάστημα στρατηγική επιλογή,
σημειώνοντας ότι το πρόγραμμα λειτουργεί ως εφαλτήριο για την ανάπτυξη ενός
ισχυρού οικοσυστήματος ελληνικών επιχειρήσεων στον τομέα της αεροδιαστημικής,
ενισχύει τη σύνδεση της έρευνας με την παραγωγή, δημιουργεί νέες θέσεις
εργασίας υψηλής εξειδίκευσης και δίνει στη χώρα τη δυνατότητα να αναπτύξει
εγχώρια τεχνογνωσία.
Το στίγμα της νέας φάσης έδωσε και ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και
Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος, ο οποίος επισήμανε ότι η Ελλάδα περνά
πλέον από τον ρόλο του απλού χρήστη διαστημικών υπηρεσιών σε εκείνον του
σχεδιαστή, κατασκευαστή και διαχειριστή των δικών της δορυφόρων, οι οποίοι
ελέγχονται από ελληνικό έδαφος. Όπως ανέφερε, σε μια περίοδο αυξημένων
γεωπολιτικών προκλήσεων, η δυνατότητα να βλέπει, να επικοινωνεί και να
λαμβάνει αποφάσεις με δικά της μέσα αποτελεί ζήτημα εθνικής αυτονομίας.
«Κάρφωσε» τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Μπάρκα, ο
Δημήτρης Καιρίδης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί του νομοσχεδίου του
«Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης», με αφορμή τα όσα είπε ο Αλέξης Τσίπρας, για
τους πρώην συντρόφους του, δηλώνοντας πως «αν θέλουν να παραιτηθούν από τη
Βουλή βεβαίως είναι ευπρόσδεκτοι», στην ΕΛΑΣ και παράλληλα, τονίζοντας ότι δεν
υπάρχουν προκρατημένες θέσεις για κανέναν.
Όλα ξεκίνησαν την ώρα που ο κ. Καιρίδης βρισκόταν στο βήμα για την ομιλία του.
Κάποια στιγμή απευθύνθηκε στον κ. Μπάρκα, και αναφέρθηκε σε όσα είχε πει
εκείνος νωρίτερα, όταν μεταξύ άλλων είχε μιλήσει για την κυβερνητική ρύθμιση
για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη.
«Αν ήταν τόσο κακή αυτή η ρύθμιση έπρεπε να την είχατε καταψηφίσει, να έχετε
το θάρρος να την καταψηφίσετε, όχι να την καταγγέλλετε εκ των υστέρων. Δεν την
καταψηφίσατε, ψηφίσατε παρών και να καταγγέλλετε την κυβέρνηση, την ώρα που τα
περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης, συμπεριλαμβανομένης της αξιωματικής,
την υπερψήφισαν. Με αυτές τις αντιφάσεις, να καταγγέλλετε αυτά που εσείς
κάνατε, δεν μπορείτε να προχωρήσετε, και γι’ αυτό άλλωστε έχουμε και αυτή την
αξιοθρήνητη εικόνα στα έδρανα της αντιπολίτευσης. Δεν ξέρω εσείς τι θα κάνετε
τώρα, αν θα ακολουθήσετε το προσκλητήριο του πρίγκιπα Αλέξιου, ο οποίος θα σας
βάλει το face control, φαντάζομαι θα σας περάσει από εξετάσεις, θα νηστεύσετε
δεν ξέρω για πόσες μέρες, προκειμένου να μεταμεληθείτε για τις αμαρτίες
σας, πριν σας δεχθεί καθαρούς και άμωμους, στο νέο του προσωπικό εγχείρημα,
στην προσωπική ΙΚΕ που έφτιαξε και ονομάζει ΕΛΑΣ, αλλά προφανώς όλα αυτά είναι
δικά σας. Πληρώνετε με το χειρότερο τρόπο τις δικές σας αμαρτίες αλλά δεν
αφορούν τον κόσμο και την ελληνική κοινωνία», είπε ο κ. Καιρίδης, ο οποίος
εξαπέλυσε νέα επίθεση στον Χάρη Δούκα, αναφέρομενος και στον Κώστα Ζαχαριάδη
που τάχθηκε στο πλευρό του.
H απάντηση Μπάρκα
«Τουλάχιστον ο κ. Ζαχαριάδης δεν βρίσκεται σε κανένα πινάκιο κανενός
εισαγγελέα, κανενός δικαστηρίου, ούτε ζητείται η άρση της ασυλίας του για να
ελεγχθεί και δεν ξέρω ο κ. Καιρίδης αν τείνει χείρα βοηθείας στο ΠΑΣΟΚ, αλλά
θα πρέπει να τείνει χείρα βοηθείας στους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Η
μισή κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται υπό τον έλεγχο
ελληνικών και ευρωπαϊκών εισαγγελικών αρχών. Χαίρεστε για αυτό, είναι μεγάλη
επιτυχία, νομίζω δεν έχει υπάρξει ξανά τέτοια κοινοβουλευτική ομάδα από το
1974 και μετά, και θέλω να σας το πιστώσω αυτό, μπράβο σας» απάντησε ο
κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.
«Είπατε ότι μίλησα για άσχετα πράγματα, αλλά μίλησα για μια τροπολογία την
οποία ψηφίσατε και οποία δεν έχει καμία σχέση με την απόφαση του Αρείου Πάγου.
Δεν μπήκατε στην υπόθεση αυτή, δεν μπήκατε σε αυτή τη συζήτηση, δεν είπατε ότι
υπερασπίζεστε τους Servicers και τις τράπεζες, βγαίνετε εδώ και λέτε ότι
είμαστε φιλολαϊκοί» συμπλήρωσε κατηγορώντας τον κ. Καιρίδη ότι αφιέρωσε μέρος
της ομιλίας του στην εκλογική του περιφέρεια.
«Αλλάζετε το εκλογικό σύστημα γιατί σας πονάει το αποτέλεσμα της Αθήνας της
Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της περιφέρειας Θεσσαλίας, και τι λέτε; Λέτε κ.
Κώστα Μπακογιάννη επειδή πήρες 42% στην πρώτη Κυριακή και δεν εκλέχθηκες, θα
το μειώσουμε το ποσοστό, για να μπορείς τυχόν σε επόμενες εκλογές να
εκλεγείς. Δεν σας συμφέρει η άποψη του ελληνικού λαού, δεν ακούτε τον
ελληνικό λαό. Θέλετε να νοθεύσετε τις εκλογές στην τοπική αυτοδιοίκηση,
ακριβώς γιατί δεν σας συμφέρουν τα αποτελέσματα σε επιμέρους αναμετρήσεις της
τοπικής αυτοδιοίκησης», πρόσθεσε ο Κώστας Μπάρκας.
Περιοδεία στη Νέα Σμύρνη πραγματοποίησε νωρίτερα σήμερα ο πρωθυπουργός,
Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η επίσκεψη ξεκίνησε από τις εγκαταστάσεις του Milon Camp, του θερινού
αθλητικού προγράμματος του ιστορικού Αθλητικού Ομίλου Νέας Σμύρνης «Μίλων»,
όπου φιλοξενούνται καθημερινά παιδιά και υλοποιούνται αθλητικές και
δημιουργικές δραστηριότητες.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί τα γήπεδα και να
συνομιλήσει με τα παιδιά για τα αγαπημένα τους αθλήματα και τις ομάδες που
υποστηρίζουν στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, ενώ τα ενθάρρυνε να
προπονούνται με τους φίλους τους και να μην αφιερώνουν υπερβολικό χρόνο στις
οθόνες των κινητών τηλεφώνων.
Μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης έκανε και την πρόβλεψή του για την κατάκτηση του
Παγκοσμίου Κυπέλλου. «Εγώ λέω ότι θα πάρει το Μουντιάλ η Γαλλία», είπε.
Αμέσως μετά ο Πρωθυπουργός μετέβη στο καφέ όπου φιλοξενούνται δραστηριότητες
του Πολιτιστικού Ομίλου Φίλων Τάβλι, όπου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τα
μέλη και να παίξει μία παρτίδα. «Οι εξάρες πρέπει να έρχονται όταν τις
χρειάζεσαι», ακούγεται να λέει ο πρωθυπουργός
Παρουσία του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας Θανάση Δαβάκη και του Αρχηγού ΓΕΣ Αντιστράτηγου Γεώργιου Κωστίδη, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής στο Στρατόπεδο «Σχη (ΠΖ) Τσακάλου Κων/νου», ΚΕΝ-ΚΕΥΠ Λαμίας, η ορκωμοσία των πρώτων γυναικών - εθελοντριών του Ελληνικού Στρατού με τη 2026 Β ́ Εκπαιδευτική Σειρά Στρατευσίμων Οπλιτών (ΕΣΣΟ).
Μετά τις αλλαγές στις Ένοπλες δυνάμεις, η πολιτική ηγεσία, άνοιξε το δρόμο για την εθελοντική κατάταξη γυναικών - οπλιτών. Η πρώτη σειρά γυναικών θα δείξει και το μέλλον της συγκεκριμένης κίνησης που ακολουθείται από κίνητρα για διεκδίκηση θέσεων εργασίας στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Το όραμά του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας και την αξιοποίηση
των νέων τεχνολογιών παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δίνοντας
έμφαση στον ρόλο των διαστημικών εφαρμογών, της Τεχνητής Νοημοσύνης
Το
όραμά του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας και την αξιοποίηση των νέων
τεχνολογιών παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της
εκδήλωσης «Greece in Orbit -Η Ελλάδα στο Διάστημα: Η Επόμενη Ημέρα», δίνοντας
έμφαση στον ρόλο των διαστημικών εφαρμογών, της Τεχνητής Νοημοσύνης και της
καινοτομίας ως μοχλών ανάπτυξης, ενίσχυσης της εθνικής άμυνας και στήριξης της
νέας γενιάς επιστημόνων.
Μητσοτάκης: "Ο Ανδριανός τα επόμενα χρόνια θα είναι στο Διάστημα, μια
επένδυση που κάνουμε ως χώρα"
Η πιο ηχηρή ανακοίνωση αφορούσε, ωστόσο, τον εκπαιδευόμενο αστροναύτη
Ανδριανό Γολέμη. «Ο Ανδριανός τα επόμενα χρόνια θα είναι στο Διάστημα. Είναι μια
επένδυση που κάνουμε ως χώρα, η οποία έχει συμβολική αλλά και ουσιαστική αξία»,
είπε ο πρωθυπουργός, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι «μέσα σε αυτό το χρονικό
διάστημα θα έχουμε τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη». Μάλιστα χαρακτήρισε τη
συνεργασία της Ελλάδας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος μια επιλογή που
είναι, όπως είπε στα αγγλικά, «money well spent».
Ο Κυριάκος
Μητσοτάκης σημείωσε ακόμη ότι θα ήθελε ο Ανδριανός Γολέμης, όταν ολοκληρώσει την
αποστολή του, να επισκέπτεται σχολεία και να μιλά στα παιδιά για τη σημασία του
Διαστήματος. «Θα ήθελα, όταν επωμιστεί αυτή τη βαριά ευθύνη, να μεταφέρει στα
παιδιά γιατί το Διάστημα είναι σημαντικό και γιατί αποτελεί καταλύτη έμπνευσης»,
ανέφερε, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «μια επένδυση για μια νεολαία που
αναζητά την ελπίδα σε ένα περιβάλλον που είναι ζοφερό».
"Mεγάλη ευκαιρία να ξεπεράσoυμε χώρες που ήταν μπροστά μας"
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός περιέγραψε το ευρύτερο κυβερνητικό σχέδιο
για τις νέες τεχνολογίες, λέγοντας ότι «η χώρα μας κληρονόμησε ένα μεγάλο
βαρίδι: μια οικονομική κρίση», αλλά πλέον βλέπει «στις τεχνολογίες του
Διαστήματος, στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στις ψηφιακές εφαρμογές μια μεγάλη
ευκαιρία να κάνει ένα μεγάλο άλμα και να ξεπεράσει χώρες που ήταν μπροστά
μας». Υπενθύμισε ότι το 2019 ελάχιστοι θα φαντάζονταν πως η Ελλάδα θα είχε
σήμερα δορυφόρους σε τροχιά και ένα δυναμικό οικοσύστημα διαστημικών
εφαρμογών, σημειώνοντας ότι η δημόσια χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης
συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία αυτής της νέας πραγματικότητας.
Ο
πρωθυπουργός υπογράμμισε ακόμη ότι οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να εξελιχθούν
σε εξαγώγιμο προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας. «Όσο μπορούμε να αναπτύσσουμε
τέτοιες εφαρμογές στη διαχείριση δεδομένων, τόσο πιο εύκολο θα είναι να τις
πουλήσουμε και στο εξωτερικό», είπε, αναφέροντας ως παραδείγματα τη διαχείριση
πλημμυρών και φυσικών καταστροφών.
Αναφέρθηκε επίσης στις εφαρμογές
dual use, τονίζοντας ότι αποτελούν κρίσιμο εργαλείο και για την εθνική άμυνα,
ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στη δυνατότητα παρακολούθησης του τεράστιου θαλάσσιου
χώρου της χώρας μέσω δορυφορικών συστημάτων. «Είμαστε μια χώρα νησιωτική με
τεράστιο θαλάσσιο πεδίο. Τώρα μπορούμε να ξέρουμε τι γίνεται στη θάλασσα και
ποια είναι η προέλευσή τους. Σε μια εποχή που καλούμαστε να διαχειριστούμε
πολλαπλές κρίσεις, αυτό έχει πολύ μεγάλη αξία», υπογράμμισε.
Δείτε
την εκδήλωση:
Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας
Σημειώνεται ότι χθες εξετάστηκε κατά τη διάρκεια σύσκεψης στην οποία
προήδρευσε ο κ. Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου, ο σχεδιασμός για την ιστορική
πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, μετά την
επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού
Διαστήματος από τον Αδριανό Γολέμη. Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της
επόμενης διετίας και η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες, αποτελώντας
μέρος της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος, που έχει ως ορίζοντα το
2035.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη
που θα έχει για την εγχώρια επιστημονική κοινότητα η απόφαση για την πρώτη
εκπροσώπηση της χώρας μας στο πλήρωμα του ΔΔΣ. Ο Έλληνας αστροναύτης θα
εκτελέσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από δεκάδες
ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια, ελληνικές εταιρείες θα
έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος,
θα συλλεγούν πολύτιμα δεδομένα που θα αξιοποιηθούν για εφαρμογές και περαιτέρω
έρευνα, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης πολύτιμων συνεργασιών με
διεθνείς εταίρους.
Πέραν της ενίσχυσης της ελληνικής έρευνας και
την προβολή ελληνικών τεχνολογιών, θα υλοποιηθούν προγράμματα που θα
ενθαρρύνουν νέα παιδια να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική
εφαρμογή τους. Μεταξύ άλλων, εξετάστηκαν η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού
για την κατασκευή δορυφόρου, η διοργάνωση διαγωνισμών STEM και η αποστολή
ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που υπηρετούν στον ΔΔΣ.
Στη
σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης
Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός
διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.
Η στιγμή που πάνοπλοι αστυνομικοί μπαίνουν σε σπίτια του κυκλώματος με τα
ναρκωτικά στη Μύκονο: «Πέσε κάτω τώρα»
Βρήκαν 4,5 κιλά κοκαΐνης και
κάνναβης, €700.000 το παράνομο κέρδος- Από τον Απρίλιο η δράση του κυκλώματος με
αρχηγό έναν 37χρονο Αλβανό - Χρησιμοποιούσαν ως «βιτρίνα» εταιρεία μεταφοράς
τουριστών με βαν
Ανακοίνωση για το κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών στη Μύκονο με αρχηγό έναν
Αλβανό που χρησιμοποιούσε ως «βιτρίνα» μια εταιρεία μεταφοράς τουριστών με
βαν, εξέδωσε η ΕΛΑΣ. Τα οχήματα φέρονται να αξιοποιούνταν τόσο για τις
μετακινήσεις των μελών όσο και για τη διανομή των ουσιών, κυρίως στη Χώρα του
νησιού των ανέμων και σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση.
Στην
ανακοίνωση για τη σύλληψη των πέντε μελών του κυκλώματος αναφέρεται ότι η
σπείρα είχε ξεκινήσει τη δράση της από τα μέσα Απριλίου με τα παράνομα κέρδη
από τα ναρκωτικά να υπολογίζονται σε 700.000 ευρώ.
Αστυνομικοί
πραγματοποίησαν επιχειρήσεις σε σπίτια και χώρους που χρησιμοποιούνταν ως
«καβάτζες σε Μύκονο, Πειραιά και Πέραμα στους οποίους βρήκαν και κατέσχεσαν
4,5 κιλά κοκαΐνης, ροζ κοκαΐνης, κάνναβης καθώς και δισκία φαρμακευτικών
ουσιών, κεταμίνη και παραισθησιογόνα μανιτάρια.
Ο ρόλος των 5 συλληφθέντων
Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ ο 37χρονος Αλβανός που ήταν αρχηγός, διηύθυνε και
συντόνιζε την εγκληματική οργάνωση, έχοντας την ευθύνη για την ανεύρεση
προμηθευτών, την ανεύρεση και τη διαχείριση χώρων απόκρυψης, τη μεταφορά,
διακίνηση, φύλαξη και αποθήκευση των ουσιών, τη διαχείριση μέρους των
παράνομων εσόδων, καθώς και τον εφοδιασμό λοιπών διακινητών,
Ένας
39χρονος ήταν επιφορτισμένος με την αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών
ουσιών που προορίζονταν για άμεση διακίνηση, την ανεύρεση πελατών, καθώς
και την παραλαβή και φύλαξη μέρους των χρημάτων από τις πωλήσεις.
Υπαρχηγός
και άμεσος συνεργός του Αλβανού αρχηγού ήταν ένας 38χρονος ο οποίος είχε
ενεργό ρόλο στην αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών, την ανεύρεση
πελατών και την περαιτέρω διακίνηση, καθώς και τη διαχείριση μέρους των
παράνομων εσόδων.
Ένας 25χρονος είχε αναλάβει την ανεύρεση
πελατών, την αποθήκευση, τη φύλαξη και τη διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών
και μια 38χρονη είχε ρόλο στην αποθήκευση, φύλαξη και περιστασιακή
διακίνηση των ναρκωτικών και στην επιτήρηση των χώρων απόκρυψής τους.
Ο τιμοκατάλογος των ναρκωτικών
Στην ίδια ανακοίνωση η ΕΛΑΣ καταγράφει και τις τιμές διάθεσης των
ναρκωτικών ανάλογα με το είδος τους ως εξής:
η κοκαΐνη προς
-120- έως -200- € το γραμμάριο, η ροζ κοκαΐνη (TUCI) προς -170- έως
-200- ευρώ το γραμμάριο, η MDMA προς -60- με -80- ευρώ το
γραμμάριο, τα ecstasy προς -20- ευρώ το δισκίο, η ακατέργαστη
κάνναβη προς -20- ευρώ το γραμμάριο, η κατεργασμένη κάνναβη προς
-30- ευρώ το γραμμάριο, η κεταμίνη προς -150- έως -180- ευρώ το
γραμμάριο, τα εμποτισμένα με ναρκωτικά χαρτιά προς -20- ευρώ το
τεμάχιο, τα παραισθησιογόνα μανιτάρια προς -40- ευρώ το γραμμάριο
και τα ηρεμιστικά δισκία προς -5- ευρώ το δισκίο.
Η ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας
Από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της
Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος εξαρθρώθηκε
εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη
διακίνηση μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών στη Μύκονο και την
ευρύτερη περιοχή της Αττικής.
Για την υπόθεση,
συνελήφθησαν πρωινές και απογευματινές ώρες της Τετάρτης, 24
Ιουνίου 2026, με τη συνδρομή αστυνομικών των Ειδικών
Επιχειρησιακών Ομάδων της Υποδιεύθυνσης Πληροφοριών και Ειδικών
Δράσεων, -5- μέλη της οργάνωσης και μία 31χρονη, η οποία
κατηγορείται για κατοχή ναρκωτικών ουσιών.
Προηγήθηκε
κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριακών στοιχείων, ενώ ύστερα από
αστυνομικές ενέργειες, εξακριβώσεις, διασταυρώσεις στοιχείων,
ειδικές ανακριτικές τεχνικές και δημιουργία προφίλ των
εμπλεκομένων (profiling), πιστοποιήθηκε η εγκληματική τους
δράση.
Όπως προέκυψε από την έρευνα, τα μέλη της
οργάνωσης, τουλάχιστον από τα μέσα Απριλίου του τρέχοντος έτους,
είχαν συστήσει και ενταχθεί σε εγκληματική οργάνωση, με διαρκή
δράση και ιεραρχική δομή, με σκοπό τη διακίνηση διαφόρων
ναρκωτικών ουσιών σε Μύκονο και Αττική και την αποκόμιση παράνομου
οικονομικού οφέλους.
Τα μέλη της οργάνωσης είχαν
διακριτούς ρόλους ως εξής:
37χρονος, ο οποίος διηύθυνε και συντόνιζε την εγκληματική
οργάνωση, έχοντας την ευθύνη για την ανεύρεση προμηθευτών, την
ανεύρεση και τη διαχείριση χώρων απόκρυψης, τη μεταφορά,
διακίνηση, φύλαξη και αποθήκευση των ουσιών, τη διαχείριση
μέρους των παράνομων εσόδων, καθώς και τον εφοδιασμό λοιπών
διακινητών,
39χρονος, επιφορτισμένος με την αποθήκευση και φύλαξη των
ναρκωτικών ουσιών που προορίζονταν για άμεση διακίνηση, την
ανεύρεση πελατών, καθώς και την παραλαβή και φύλαξη μέρους των
χρημάτων από τις πωλήσεις,
38χρονος, ο οποίος λειτουργούσε ως «υπαρχηγός» της οργάνωσης
και άμεσος συνεργός του 37χρονου, έχοντας ενεργό ρόλο στην
αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών, την ανεύρεση πελατών και
την περαιτέρω διακίνηση, καθώς και τη διαχείριση μέρους των
παράνομων εσόδων,
25χρονος, που είχε αναλάβει την ανεύρεση πελατών, την
αποθήκευση, τη φύλαξη και τη διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών
και
38χρονη, στην οποία είχε ανατεθεί ο ρόλος της αποθήκευσης,
φύλαξης και περιστασιακής διακίνησης των ναρκωτικών και της
επιτήρησης των χώρων απόκρυψής τους.
Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες, καθώς και χώρους που
χρησιμοποιούνταν για την απόκρυψη των ναρκωτικών ουσιών (καβάτζες)
σε Μύκονο, Πειραιά και Πέραμα, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και
κατασχέθηκαν:
κοκαΐνη, βάρους -2- κιλών και -690,3-
γραμμαρίων, ροζ κοκαΐνη, βάρους -705,65- γραμμαρίων, MDMA
βάρους -754,4- γραμμαρίων, ακατέργαστη κάνναβη, βάρους -1-
κιλού και -418- γραμμαρίων, κατεργασμένη κάνναβη (σοκολάτα),
βάρους -8- γραμμαρίων, -846- δισκία ναρκωτικών και
φαρμακευτικών ουσιών, κεταμίνη, βάρους -205,7- γραμμαρίων, παραισθησιογόνα
μανιτάρια, ενός γραμμαρίου, -30- χάρτινες κάρτες εμποτισμένες
με άγνωστη ναρκωτική ουσία, -5- ηλεκτρονικές ζυγαριές
ακριβείας, -4- φορτηγά οχήματα (van), -2- μοτοσικλέτες
και -2- Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, -14- συσκευές κινητής
τηλεφωνίας, ηλεκτρονικός μετρητής χρημάτων, χρηματοκιβώτιο, πλήθος
νάιλον συσκευασιώνκαι τα χρηματικά ποσά των -94.575- ευρώ και
-11.500- δολαρίων.
Οι τιμές διάθεσης των ναρκωτικών
κυμαίνονταν ανάλογα το είδος τους και συγκεκριμένα:
η
κοκαΐνη προς -120- έως -200- € το γραμμάριο, η ροζ κοκαΐνη
(TUCI) προς -170- έως -200- ευρώ το γραμμάριο, η MDMA προς
-60- με -80- ευρώ το γραμμάριο, τα ecstasy προς -20- ευρώ το
δισκίο, η ακατέργαστη κάνναβη προς -20- ευρώ το γραμμάριο, η
κατεργασμένη κάνναβη προς -30- ευρώ το γραμμάριο, η κεταμίνη
προς -150- έως -180- ευρώ το γραμμάριο, τα εμποτισμένα με
ναρκωτικά χαρτιά προς -20- ευρώ το τεμάχιο, τα
παραισθησιογόνα μανιτάρια προς -40- ευρώ το γραμμάριο και τα
ηρεμιστικά δισκία προς -5- ευρώ το δισκίο.
Μέχρι
στιγμής, από τις πωλήσεις των κατασχεθεισών ποσοτήτων ναρκωτικών
ουσιών και τα κατασχεθέντα χρηματικά ποσά, υπολογίζεται ότι τα
παράνομα έσοδα που θα αποκόμιζε η οργάνωση υπερβαίνουν τις
-700.000- ευρώ.
Οι συλληφθέντες, δυο εκ των οποίων
έχουν απασχολήσει στο παρελθόν για έτερα αδικήματα, οδηγήθηκαν
στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.
Ένα ψηφιακό δίχτυ ασφαλείας, το οποίο λειτούργησε ως σανίδα σωτηρίας για χιλιάδες πολίτες, ενεργοποιήθηκε στα smartphone με λογισμικό Android της Βενεζουέλας, ελάχιστες στιγμές πριν από το καταστροφικό χτύπημα του διπλού σεισμού.
Αν και η επιστήμη αδυνατεί στο να προβλέψει πότε θα χτυπήσει ένας σεισμός, η αξιοποίηση των καθημερινών συσκευών ως «μίνι σεισμογράφων» αποδείχθηκε καθοριστική, χαρίζοντας στους κατοίκους πολύτιμο χρόνο για να αναζητήσουν καταφύγιο και να σώσουν τη ζωή τους.
Η προειδοποίηση πριν το χτύπημα
Μόλις μερικά δευτερόλεπτα πριν ο σεισμός μεγέθους 7,2 Ρίχτερ πλήξει τη Βενεζουέλα, οι χρήστες συσκευών Android έλαβαν μια έκτακτη ειδοποίηση από την Google.
Η προειδοποίηση εμφάνιζε το εκτιμώμενο μέγεθος της δόνησης καθώς και την απόσταση από την τοποθεσία του χρήστη, προσφέροντας ένα μικρό παράθυρο χρόνου για τη μετάβαση σε ασφαλές σημείο.
Μόλις 39 δευτερόλεπτα μετά τον πρώτο σεισμό, ακολούθησε ένας ακόμη μεγαλύτερος μεγέθους 7,5 Ρίχτερ.
Οι σεισμικές δονήσεις έχουν κοστίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 235 ανθρώπους και έχουν προκαλέσει τον τραυματισμό σχεδόν 4.300 ακόμη.
Φωτογραφία: AP
Χάρη στο μήνυμα που εμφανίστηκε στις οθόνες των κινητών τους, πολλοί πολίτες είχαν τον απαραίτητο χρόνο να αντιδράσουν και να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Ανάμεσά τους και η Πατρίσια Αλόι, εμπειρογνώμονας σε θέματα επικοινωνίας που εργάζεται στην πρεσβεία της Ιταλίας στο Καράκας.
«Χθες συνέβη αυτό: μόλις τα κινητά μας άρχισαν να εκπέμπουν το σήμα, βγήκαμε στους δρόμους, ελάχιστα πριν νιώσουμε τη δόνηση», δήλωσε η ίδια στο ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων ANSA.
GOOGLE AVISÓ Y SALVÓ A MILES DE PERSONAS EN VENEZUELA
Lectura rápida
El Sistema de Alerta Sísmica de Android avisó a los usuarios en Caracas unos 30 segundos antes de que se sintieran los dos terremotos de magnitud 7,2 y 7,5 que sacudieron Venezuela el miércoles. El país no… pic.twitter.com/l50LC3KVBK
Το γεγονός αυτό ώθησε πολλούς να αναρωτηθούν αν η Google προέβλεψε τον σεισμό. Η απάντηση είναι αρνητική.
Το Σύστημα Ειδοποιήσεων Σεισμού Android (Android Earthquake Alerts System) της Google
εντόπισε τη σεισμική δραστηριότητα και έστειλε σήμα ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν από το μεγάλο χτύπημα.
Αυτό το μικρό χρονικό πλαίσιο θεωρείται ότι έσωσε πολλές ζωές, με χρήστες στην πλατφόρμα Χ να γράφουν ότι ένας συναγερμός χτύπησε στα τηλέφωνά τους και αμέσως έτρεξαν έξω.
Αξιωματούχος της Google επιβεβαίωσε στην εφημερίδα Hindustan Times ότι το σύστημα της εταιρείας εντόπισε την αρχική σεισμική δραστηριότητα στη Βενεζουέλα και απέστειλε προειδοποιητικές ειδοποιήσεις στους χρήστες δευτερόλεπτα πριν οι σεισμοί πλήξουν τη χώρα της Νότιας Αμερικής το βράδυ της Τετάρτης.
Ο ίδιος αξιωματούχος δεν διευκρίνισε τον ακριβή αριθμό των χρηστών που έλαβαν τις ειδοποιήσεις.
Πώς λειτουργεί το παγκόσμιο δίκτυο ανίχνευσης της Google
Το σύστημα, το οποίο είναι ενσωματωμένο στα περισσότερα τηλέφωνα Android, χρησιμοποιείται από το 2020 για τον εντοπισμό και την προειδοποίηση σεισμών σε δεκάδες χώρες.
Μια μελέτη για την απόδοσή του, η οποία πέρασε από το μικροσκόπιο της επιστημονικής κοινότητας, η οποία χρηματοδοτήθηκε από την Google και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science
, διαπίστωσε ότι μπορεί να εντοπίσει και να προειδοποιήσει για σεισμούς σε κλίμακα συγκρίσιμη με τα καθιερωμένα εθνικά σεισμικά δίκτυα.
Σύμφωνα με την Google, το σύστημα εκμεταλλεύεται την τεράστια απήχηση της πλατφόρμας Android.
Κάθε τηλέφωνο λειτουργεί σαν ένας μικρός σεισμογράφος. Καθώς εκατομμύρια συσκευές συνδέονται μεταξύ τους, σχηματίζουν το μεγαλύτερο δίκτυο ανίχνευσης σεισμών στον κόσμο.
Un abrazo solidario a toda la comunidad de Venezuela. Esperamos que ustedes, sus familiares y amigos se encuentren a salvo tras el sismo de ayer.❤️🇻🇪
En momentos de emergencia, tener información confiable es vital más aún si nos permite ganar segundos frente a una catástrofe… pic.twitter.com/JZUxRZIHk4
Για την ανίχνευση, το Android βασίζεται σε δύο μεθόδους.
Για παράδειγμα, στην Καλιφόρνια, το Όρεγκον και την Ουάσινγκτον, η Google συνεργάζεται με το αμερικανικό σύστημα ShakeAlert, το οποίο χρησιμοποιεί ένα επίγειο δίκτυο 1.675 αισθητήρων για τον προσδιορισμό της τοποθεσίας και του μεγέθους του σεισμού πριν στείλει το σήμα στο Android.
Στον υπόλοιπο κόσμο, η μέθοδος βασίζεται στον συλλογικό διαμοιρασμό δεδομένων (crowdsourcing).
Όλα τα έξυπνα τηλέφωνα είναι εξοπλισμένα με μικροσκοπικά επιταχυνσιόμετρα (αισθητήρας κίνησης και δόνησης) που μπορούν να ανιχνεύσουν τα σήματα ενός επερχόμενου σεισμού.
Εάν η συσκευή αντιληφθεί δόνηση που προσομοιάζει με σεισμό, στέλνει ένα σήμα στον διακομιστή ανίχνευσης σεισμών της Google μαζί με μια κατά προσέγγιση τοποθεσία.
Όταν το ίδιο σήμα ληφθεί ταυτόχρονα από πολλά τηλέφωνα, ο διακομιστής συνδυάζει τις πληροφορίες για να επιβεβαιώσει τον σεισμό.
Επειδή τα ηλεκτρονικά σήματα ταξιδεύουν περίπου με την ταχύτητα του φωτός —η οποία είναι ταχύτερη από την ταχύτητα διάδοσης των σεισμικών κυμάτων— οι πολίτες λαμβάνουν την ειδοποίηση πριν ξεκινήσει η έντονη δόνηση στο σημείο όπου βρίσκονται, αναφέρει η ιστοσελίδα Wion.
Αυτή την προσέγγιση ανίχνευσης ανέπτυξαν από κοινού
οι ειδικοί στη σεισμολογία και τη διαχείριση καταστροφών, Δρ. Ρίτσαρντ Άλεν, Δρ. Τσινγκάι Κονγκ και Δρ. Λούσι Τζόουνς.
Οι δύο τύποι ειδοποιήσεων
Οι προειδοποιήσεις αποστέλλονται μόνο για σεισμούς μεγέθους 4,5 Ρίχτερ και άνω, χωρισμένες σε δύο κατηγορίες:
Ειδοποίηση Be Aware: Αποστέλλεται σε χρήστες που αναμένεται να νιώσουν ασθενή ή ελαφριά δόνηση. Λειτουργεί ως απλή ειδοποίηση, σεβόμενη τις ρυθμίσεις έντασης ήχου ή τη λειτουργία «μην ενοχλείτε».
Ειδοποίηση Take Action: Προορίζεται για όσους αναμένεται να βιώσουν μέτρια έως ακραία δόνηση. Η ειδοποίηση αυτή παρακάμπτει τις ρυθμίσεις της συσκευής, φωτίζει την οθόνη και αναπαράγει έναν δυνατό ήχο για να τραβήξει την προσοχή.
Πατώντας πάνω σε οποιαδήποτε ειδοποίηση, εμφανίζονται οδηγίες ασφαλείας και ένας χάρτης με την πρώτη εκτίμηση της τοποθεσίας και του μεγέθους του σεισμού.
Αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα, σημειώνει η Google, αρκούν για να κατέβει κάποιος από μια σκάλα, να απομακρυνθεί από βαριά αντικείμενα ή να εφαρμόσει το δόγμα «πέφτω, καλύπτομαι, κρατιέμαι».
Φωτογραφία: Android Police
Ως παράδειγμα η εταιρεία αναφέρει τις Φιλιππίνες, οι οποίες επλήγησαν από σεισμό 6,7 Ρίχτερ τον Νοέμβριο του 2023.
Εκεί, το σύστημα έστειλε την πρώτη ειδοποίηση μόλις 18,3 δευτερόλεπτα μετά την έναρξη των δονήσεων. Όσοι ήταν πιο κοντά στο επίκεντρο είχαν προειδοποίηση έως και 15 δευτερόλεπτα, ενώ οι πιο απομακρυσμένοι έλαβαν ειδοποίηση έως και ένα λεπτό νωρίτερα. Συνολικά, ειδοποιήθηκαν σχεδόν 2,5 εκατομμύρια άνθρωποι.
Το μέλλον των συστημάτων προειδοποίησης
Μπορεί λοιπόν η τεχνολογία να σώσει ζωές; Οι ειδικοί απαντούν καταφατικά, αναφέρει το NDTV, αλλά με μια σημαντική υπογράμμιση: Η Google δεν προέβλεψε τον σεισμό, αλλά εντόπισε τα πρώτα του σημάδια και ενημέρωσε ταχύτατα την πληγείσα περιοχή.
Ο Νίκαρ Αρόρα, διευθυντής της BOTS.Ai, δήλωσε ότι το περιστατικό στη Βενεζουέλα αποδεικνύει το βαθμό εξέλιξης αυτών των συστημάτων.
«Όπως ευρέως θεωρήθηκε από πολλούς, δεν ήταν η Google εκείνη που προέβλεψε την εκδήλωση του σεισμού, αλλά μάλλον εντόπισε τα πρώτα-πρώτα σημάδια και απέστειλε μια ειδοποίηση πολύ πριν ξεκινήσει η έντονη δόνηση», σημείωσε.
Ο ίδιος εξήγησε ότι τα επιταχυνσιόμετρα των Android συσκευών ανιχνεύουν την άφιξη των πρωτευόντων σεισμικών κυμάτων (κύματα P), τα οποία ταξιδεύουν ταχύτερα από τα πιο καταστροφικά δευτερεύοντα κύματα (κύματα S).
«Αναγνωρίζοντας το ίδιο μοτίβο σε πολυάριθμες συσκευές, οι αλγόριθμοι της Google εκτιμούν την τοποθεσία και το μέγεθος του σεισμού και ειδοποιούν όλους τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση».
Leyendo sobre como Google “predijo” segundos antes el terremoto de Venezuela, realmente lo que hace es detectar que ya ha empezado en otro punto.
Los acelerómetros de móviles Android (los mismos que notan si giramos la pantalla) quietos pueden notar las onbdas sísmicas P… pic.twitter.com/7rQXHCvvmI
Από την πλευρά του, ο Χρισίτ Παντρί, συνιδρυτής του Envirocare Foundation, σημείωσε ότι η σημασία αυτής της εμπειρίας εκτείνεται πέρα από τους σεισμούς, ενισχύοντας τη γενικότερη ετοιμότητα απέναντι σε καταστροφές.
«Αν και είναι αδύνατο να προβλεφθούν οι σεισμοί, είναι εφικτό να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία για να τους εντοπίσουμε αμέσως και να μεταδώσουμε την είδηση όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ώστε να αποτρέψουμε τραυματισμούς και θανάτους», δήλωσε.
Ο Παντρί πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις σε συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης γίνονται όλο και πιο κρίσιμες καθώς οι πόλεις επεκτείνονται, ενώ συμπλήρωσε ότι οι κοινωνίες πρέπει να προετοιμάζονται για ένα ευρύ φάσμα φυσικών κινδύνων, όπως πλημμύρες, καταιγίδες και κύματα ακραίας ζέστης.
Για τις κυβερνήσεις, τους επιστήμονες και τις εταιρείες τεχνολογίας, το μάθημα είναι σαφές.
Κανένα σύστημα δεν μπορεί να σταματήσει έναν σεισμό, όμως η συνεργασία μεταξύ δημόσιων θεσμών και κολοσσών της τεχνολογίας μπορεί να εξασφαλίσει πολύτιμα δευτερόλεπτα, τα οποία σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης αποτελούν τη λεπτή γραμμή μεταξύ κινδύνου και επιβίωσης.
Πώς να ενεργοποιήσετε το σύστημα της Google
Για να ενεργοποιήσετε το Σύστημα Ειδοποιήσεων Σεισμού Android (Android Earthquake Alerts System) στη συσκευή σας:
μεταβείτε στις Ρυθμίσεις (Settings) του τηλεφώνου σας
επιλέξτε την ενότητα Ασφάλεια και Έκτακτη Ανάγκη (Safety & emergency)
πατήστε στην επιλογή Ειδοποιήσεις Σεισμού (Earthquake alerts)
πατήστε τον σχετικό διακόπτη στη θέση Ενεργοποίηση (ON)
Ανατριχιαστικές είναι οι εικόνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας
με τον 50χρονο που κρατούσε όμηρο τη σύζυγό του στη Λάρισα.
Όπως μεταδίδει το τοπικό μέσο onlarissa.gr, ο δράστης εισέβαλε στο σπίτι και
την ίδια στιγμή μετέδιδε ζωντανά στον λογαριασμό του στο Facebook το σκηνικό.
Αποτέλεσμα ήταν οι ακόλουθοί του να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο τα όσα
δραματικά διαδραματίζονταν στην οικία της γυναίκας.
Ο δράστης εμφανίζεται να κρατά τσεκούρι και δοχείο με εύφλεκτο υγρό, ενώ
επαναλαμβάνει ότι είναι αποφασισμένος να βάλει φωτιά στο σπίτι. Παράλληλα,
δίνει συνεχώς εντολές στη γυναίκα να μετακινείται μέσα στην κατοικία και στη
βεράντα, ενώ εκείνη προσπαθεί να διατηρήσει την ψυχραιμία της.
Παραδόθηκε μετά από πολύωρες διαπραγματεύσεις
Στο σημείο έφτασαν αμέσως αστυνομικές δυνάμεις αλλά και διαπραγματευτές, οι
οποίοι επιχείρησαν να διατηρήσουν την ψυχραιμία του 50χρονου. Στο πλαίσιο
αυτό, δεν δίστασαν ακόμη και να του προτείνουν να καθίσουν μαζί για έναν καφέ,
διαβεβαιώνοντάς τον ότι δεν θα επιχειρούσε κανείς να τον αιφνιδιάσει.
Από την πλευρά του, ο άνδρας επέμενε να παρουσιαστούν μπροστά του
συγκεκριμένοι δικαστικοί λειτουργοί, τους οποίους θεωρούσε υπεύθυνους για
αποφάσεις που αφορούσαν την επαφή του με τα παιδιά του. Με δική του
πρωτοβουλία πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική επικοινωνία με εισαγγελική λειτουργό,
χωρίς όμως αυτό να οδηγήσει σε άμεση αλλαγή της στάσης του.
Το χρονικό της υπόθεσης
Το περιστατικό ξεκίνησε όταν ο 50χρονος βρέθηκε στο σπίτι της πρώην συζύγου
του, παρά τους περιοριστικούς όρους που ίσχυαν σε βάρος του. Κατά την
αστυνομία, απειλούσε να βάλει φωτιά στην κατοικία, με αποτέλεσμα να σημάνει
συναγερμός και να αναπτυχθούν στο σημείο αστυνομικές δυνάμεις,
διαπραγματευτής, πυροσβεστικά οχήματα και πλήρωμα του ΕΚΑΒ.
Μετά από ώρες διαβουλεύσεων, ο άνδρας παραδόθηκε τελικά χωρίς να προκληθεί
κάποιος τραυματισμός.
Πληροφορίες του onlarissa.gr αναφέρουν ότι καθοριστική ήταν η παρουσία του
γραμματέα της Ένωσης Αστυνομικών Λάρισας, ο οποίος τον γνώριζε προσωπικά εδώ
και χρόνια. Η γνωριμία αυτή φέρεται να συνέβαλε σημαντικά ώστε να καμφθούν οι
αντιστάσεις του και να παραδοθεί ειρηνικά.
Ακολούθησε η προσαγωγή του στο Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο, όπου η
συνήγορος της πρώην συζύγου του ζήτησε να ληφθούν μέτρα προστασίας υπέρ της
εντολέως της.
Ο κατηγορούμενος, απευθυνόμενος στο δικαστήριο, υποστήριξε ότι δεν αποτελεί
απειλή για την πρώην σύζυγό του, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θα έδινα και την
καρδιά μου για να ζήσει εκείνη και εγώ να πεθάνω».
Η υπόθεση πήρε αναβολή για αύριο το μεσημέρι, ενώ στον 50χρονο ορίστηκε
συνήγορος υπεράσπισης. Μέχρι την επόμενη δικάσιμο παραμένει υπό κράτηση και
αντιμετωπίζει κατηγορίες για ενδοοικογενειακή βία, παραβίαση δικαστικής
απόφασης, καθώς και παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ «αναπαύεται» στην κορυφή της γενικής κατάταξης μετά
την ολοκλήρωση της υπερειδικής διαδρομής, με την οποία άνοιξε απόψε (26/6) στο
The Ellinikon Sports Park η «αυλαία» του εφετινού Ράλι Ακρόπολις, το οποίο
είναι ο όγδοος αγώνας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) για το 2026.
Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Toyota ολοκλήρωσε την προσπάθειά
του σε 1 λεπτό και 38.2 δευτερόλεπτα, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Ιάπωνα
«ομόσταυλό» του, Τακαμότο Κατσούτα, ο οποίος ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο
αργός. Την πρώτη τριάδα της γενικής συμπλήρωσε ο κάτοχος του τίτλου των
οδηγών για το 2024, Τιερί Νεβίλ, ο οποίος έμεινε 1.1 δευτερόλεπτα πίσω από
την επίδοση του Οζιέ. Ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το εργοστασιακό Ford Puma
Rally 1 σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο από ελληνικής πλευράς, ολοκληρώνοντας
την προσπάθειά του σε 1:46.3.
Το… πραγματικό Ράλι Ακρόπολις αρχίζει αύριο (26/6) με το πρώτο -και πλέον
απαιτητικό σκέλος, το οποίο περιλαμβάνει έξι ειδικές (Βωξίτες, Παρνασσός,
Ελικώνας, Θήβα και δύο περάσματα της διαδρομής Στείρι), συνολικού μήκους
129,22 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Οι οδηγοί καλούνται να μείνουν… μακριά από
μηχανικά προβλήματα, καθώς θα έχουν στη διάθεσή τους μόνο ένα απομακρυσμένο
σέρβις διάρκειας 20 λεπτών στη Λιβαδειά μετά το τέλος του πρωινού
προγράμματος, πριν το βραδινό σέρβις στο Λουτράκι. Αξίζει να σημειωθεί ότι
στο απομακρυσμένο σέρβις οι ομάδες επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν μόνο τα
εργαλεία και τον εξοπλισμό που βρίσκεται μέσα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Οι πρώτοι δέκα οδηγοί της υπερειδικής διαδρομής του Ράλι Ακρόπολις έχουν ως
εξής:
Ράλι Ακρόπολις: Τα αυτοκίνητα ταξιδεύουν εν πλω από την Κόρινθο στην Ιτέα –
Εντυπωσιακό βίντεο
Το θαλάσσιο στοιχείο επιστρέφει στη δομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για πρώτη
φορά μετά το 1991, καθώς τα αυτοκίνητα μεταφέρονται εν πλω από το λιμάνι της
Κορίνθου στο λιμάνι της Ιτέας.
Μετά την ασφάλτινη υπερ-ειδική διαδρομή στο The Ellinikon Sports Park, τα
αυτοκίνητα κατευθύνθηκαν νωρίς το βράδυ στο λιμάνι της Κορίνθου. Εκεί
επιβιβάστηκαν σταδιακά στο Superfast IV, με προορισμό την Ιτέα.
Η μεταφορά θα γίνει δια θαλάσσης κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το parc ferme
θα πραγματοποιηθεί εν πλω, ενώ στο πλοίο θα διανυκτερεύσουν τα πληρώματα και
οι μηχανικοί.
Μετά την άφιξη στην Ιτέα, τα 57 πληρώματα θα μπουν στη δεύτερη ημέρα του
αγώνα και στην πρώτη ημέρα των χωμάτινων ειδικών διαδρομών.
Στις 08:48, το πρώτο αυτοκίνητο, το Toyota Yaris GR Rally1 του Έλφιν Έβανς,
ο οποίος βρίσκεται στην κορυφή του πρωταθλήματος, θα εκκινήσει στην ειδική
διαδρομή Βωξίτες. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.
Το πρόγραμμα της ημέρας περιλαμβάνει τις εξής ειδικές διαδρομές:
08:48 – Βωξίτες
09:51 – Παρνασσός
11:14 – Στείρι
13:55 – Ελικώνας
14:46 – Στείρι
16:56 – Θήβα
Μετά το μεσημεριανό σέρβις στη Λιβαδειά, τα πληρώματα θα συνεχίσουν με τις
απογευματινές ειδικές. Η ημέρα θα ολοκληρωθεί με την ειδική διαδρομή στη
Θήβα.
Στη συνέχεια, τα αυτοκίνητα θα κατευθυνθούν στο Λουτράκι, όπου θα στηθεί το
parc ferme για τη διανυκτέρευση. Ο αγώνας θα συνεχιστεί το Σάββατο με
ειδικές διαδρομές στην Πελοπόννησο.
Οδηγίες για τους θεατές
Οι θεατές που θα παρακολουθήσουν τις ειδικές διαδρομές πρέπει να φτάσουν στα
σημεία εγκαίρως, τουλάχιστον μία ώρα πριν από την έναρξη. Οι διοργανωτές
συστήνουν στους φιλάθλους να επιλέξουν ασφαλείς θέσεις σε υψώματα και να
αποφεύγουν τις εξόδους των στροφών.
Οι θεατές πρέπει επίσης να έχουν μαζί τους καπέλο, πετσέτα και αρκετό νερό,
καθώς οι συνθήκες στις ειδικές διαδρομές απαιτούν αυξημένη προσοχή και σωστή
προετοιμασία.
Τη δική του μαρτυρία για τους δύο σεισμούς που χτύπησαν το απόγευμα της
Τετάρτης (ξημερώματα Πέμπτης ώρα Ελλάδος) τη Βενεζουέλα, μετέφερε ο πρόεδρος
της ελληνικής κοινότητας στη χώρα, Θεόδωρος Μαρακέλης.
Όπως είπε στον ΣΚΑΪ «οι σεισμοί κράτησαν 40 δευτερόλεπτα. Τρομάξαμε, άρχισαν
να πέφτουν διάφορα πράγματα γιατί εμείς ζούμε στον 14ο όροφο πολυκατοικίας».
«Δεν κατάλαβα πότε τελείωσε ο πρώτος και μετά ο δεύτερος, αμέσως διακόπηκε το
ρεύμα και επανήλθε μετά από έξι ώρες, τα μεσάνυχτα (ώρα Βενεζουέλας)» πρόσθεσε
ο κ. Μαρακέλης.
Ο πρόεδρος της ελληνικής κοινότητας στη Βενεζουέλα εξήγησε, επίσης, ότι χθες,
Τετάρτη, ήταν ημέρα αργίας, εθνική γιορτή, και οι περισσότεροι ήταν είτε σπίτι
είτε στον δρόμο την ώρα των σεισμών.
Όσον αφορά τις ζημιές είπε ότι «σε διάφορα σημεία του Καράκας έχουν
καταρρεύσει πολλά κτήρια και στην πολιτεία Λαγκουάιρα είναι αρκετά τα σπίτια
που έχουν πάθει ζημιές, εκεί είναι και το κεντρικό αεροδρόμιο που έχει
κλείσει».
Σύμφωνα με τον κ. Μαρακέλη στη Βενεζουέλα «είμαστε περίπου 2.500 Έλληνες σε
όλη τη χώρα και δεν έχουμε ακούσει κάτι δυσάρεστο για κάποιο συμπατριώτη».
Στα διλήμματα που θα τεθούν ενόψει της επόμενης εκλογικής αναμέτρησης αναφέρθηκε ο γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σε τηλεοπτική συνέντευξη στο OPEN και στους Μάνο Νιφλή και Γιάννη Κολυκυθά.
Αναφερόμενος στην υπόθεση Αβραμόπουλου είπε ότι «Κάνει ζημιά (σ.σ. στη ΝΔ). Εγώ θέλω πάντα να μπαίνω στην ουσία των πραγμάτων. Εδώ λοιπόν, εξετάζοντας την ουσία, έχουμε μια υπόθεση η οποία έγινε γνωστή πανευρωπαϊκά και στο πανελλήνιο από το 2023. Έχουμε μια αδειοδοτημένη συνεργασία του Δημήτρη Αβραμόπουλου με φορολογημένα και δηλωμένα έσοδα. Θα συνεργαστεί με τις Αρχές, δεν θέλει να κάνει χρήση της ασυλίας και θεωρώ ότι πάρα πολύ σύντομα η υπόθεση αυτή θα ξεδιαλύνει και θα ξεκαθαριστεί».
Ερωτηθείς γιατί κάνει ζημιά απάντησε πως δημιουργείται μια ατμόσφαιρα. «Διότι όταν υπάρχει ένας τίτλος μιας είδησης και συζητούμε για κάποια οικονομική συναλλαγή, που μπορεί να δημιουργεί λάθος εντυπώσεις στον κόσμο, τότε ναι αυτό κάνει ζημιά στη ΝΔ. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η παράταξη δεν οφείλει να στηρίζει τους ανθρώπους της όταν έχουν δίκιο. Ως προς την ουσία της υπόθεσης τα πράγματα είναι ξεκάθαρα».
«Υπάρχουν βουλευτές οι οποίοι κρεμάστηκαν στα μανταλάκια για τον ΟΠΕΚΕΠΕ»
Στη συνέχεια, ο γραμματέας της ΝΔ αναφέρθηκε γενικά στις υποθέσεις που εμπλέκουν πολιτικά πρόσωπα και απασχολούν την επικαιρότητα. «Υπάρχουν βουλευτές οι οποίοι κρεμάστηκαν στα μανταλάκια για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, και υπάρχει κόσμος εκεί έξω που πιστεύει ότι οι βουλευτές “τα πήραν”. Στην πορεία, οι βουλευτές πήγαν στην εισαγγελία, έδωσαν τα στοιχεία, βγήκε η έκθεση Τυχεροπούλου και οι υποθέσεις έχουν ήδη αρχίσει να αρχειοθετούνται. Αυτό το έχουν μάθει πολύ λιγότεροι άνθρωποι από αυτούς που εισέπραξαν την αρχική αρνητική εντύπωση. Αυτό δεν είναι υγιές για τη δημοκρατία».
«Υπάρχουν φορές που και στελέχη της αντιπολίτευσης, ή και της τότε κυβέρνησης Τσίπρα-Καμμένου έχουν κατηγορηθεί για πράγματα και τελικά αθωώθηκαν. Υπάρχουν όμως και υπουργοί που καταδικάστηκαν για παράβαση καθήκοντος. Στις αντιπαραθέσεις λοιπόν που έρχονται τώρα με την Αριστερή Συμπαράταξη του κυρίου Τσίπρα, ακούμε ότι είναι πιο έντιμος από τη δική μας κυβέρνηση. Δεν είναι. Έχει υπουργούς καταδικασμένους. Εμείς οφείλουμε να θυμίζουμε στον κόσμο ότι όταν είχε τα ηνία, οι υπουργοί του καταδικάστηκαν» τόνισε.
«Πλέον αρχίζουν και φαίνονται οι ιδεολογικές, πολιτικές και οποιεσδήποτε άλλες διαφορές. Πλέον θα μιλάμε με προγράμματα και με πεπραγμένα, διότι ο Τσίπρας έχει κυβερνήσει. Οδεύοντας προς τις κάλπες, προφανώς θα βλέπουμε το ΠΑΣΟΚ να συρρικνώνεται. Θα βλέπουμε αυτή την πολυδιάσπαση, αυτή τη Βαβέλ πολλών κομμάτων, να μην μπορεί να εκπέμψει ένα ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα», σημείωσε, προσθέτοντας ότι η επανεμφάνιση Τσίπρα είναι απόδειξη ότι οι διάδοχοί του, αλλά και οι ιδέες της Αριστεράς όπως εκφράστηκαν την περασμένη δεκαετία, απέτυχαν.
Αναφερόμενος στο βασικό στοίχημα της Νέας Δημοκρατίας ενόψει της επόμενης κάλπης, υπογράμμισε: «Εμείς έχουμε δύο πράγματα να κάνουμε μέχρι τις κάλπες: Να αποδείξουμε ότι τις υποσχέσεις μας τις έχουμε τηρήσει στο ακέραιο, ώστε να κοιτάξουμε τον κόσμο στα μάτια με αξιοπιστία, και από την άλλη, να πούμε τι ακριβώς έχουμε να κάνουμε μέχρι το 2030 σε επίπεδο εισοδημάτων, μισθών, γεωπολιτικής, άμυνας και οργάνωσης του κράτους».
Ερωτηθείς για τις σχέσεις της Νέας Δημοκρατίας με τους πρώην πρωθυπουργούς Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά, ο γραμματέας της ΝΔ επαναδιατύπωσε τη θέση του: «Καταρχάς εμένα με στεναχωρεί, όπως και όλους τους απλούς Νεοδημοκράτες στεναχωρεί αυτή η συζήτηση περί δημιουργίας κόμματος Σαμαρά. Ήταν ένας καλός πρωθυπουργός, αυτό δεν αλλάζει παρά την άδικη κριτική του. Θεωρώ ότι η παράταξη πρέπει να ‘ναι ενωμένη, συσπειρωμένη. Δεν υπάρχει μεγάλο χάσμα, ανήκουμε στον ίδιο πολιτικό χώρο, πιστεύουμε στα ίδια πράγματα, μας ενώνει το όραμα για την ισχυρή Ελλάδα».
Η ΝΔ ανέβασε στο διαδίκτυο βίντεο ΑΙ για τα 3 χρόνια από την εκλογική
νίκη της 25ης Ιουνίου 2023.
«Πριν 3 χρόνια μας εμπιστευτήκατε ξανά. Με τη δική σας στήριξη, το είπαμε, το
κάνουμε και συνεχίζουμε», αναφέρει η λεζάντα στο βίντεο.
Επίσης προβάλλονται τα εξής μηνύματα:
«Μας εμπιστευθήκατε ξανά! 25 Ιουνίου 2023. Μειώσεις φόρων για περισσότερους
από 4 εκατομμύρια φορολογούμενους με έμφαση στους νέους και στις οικογένειες
με παιδιά. Λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Επιστολική ψήφος
σε Εθνικές Εκλογές και Ευρωεκλογές. Νέος ΚΟΚ, αλκοτέστ, κάμερες: 148 λιγότεροι
θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα το 2025 σε σχέση με το 2024. Ανακαινίσεις σε
ΤΕΠ νοσοκομείων και σε κέντρα υγείας σε όλη την Ελλάδα. Λειτουργία Μετρό
Θεσσαλονίκης και εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα. Ολοκλήρωση
Κτηματογράφησης. Παραλαβή της πρώτης φρεγάτας Belharra. Εφαρμογή της Ψηφιακής
Κάρτας Εργασίας. Επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Νέος Δικαστικός
Χάρτης. Εφαρμογή νέου Συμφώνου της ΕΕ για τη Μετανάστευση και το 'Ασυλο με
αυστηρότερη προστασία των συνόρων. Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης “Προλαμβάνω”.
Πρόγραμμα ανακαίνισης σχολικών κτηρίων σε όλη την επικράτεια “Μαριέττα
Γιαννάκου”. Σημαντικά έργα υποδομής σε όλη τη χώρα: Flyover στη Θεσσαλονίκη.
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος. Ε65. Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά. Νέο
αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι. Με τη δική σας εμπιστοσύνη το είπαμε, το
κάνουμε και συνεχίζουμε. Σας ευχαριστούμε!».
Στο θέμα της ακρίβειας και τις τιμές στην αντλία αναφέρθηκε ο Παύλος
Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ενώ έστρεψε τα βέλη του
και κατά του Αλέξη Τσίπρα, με αφορμή την ανακοίνωση της «σκιώδους κυβέρνησης»
από τον πρώην πρωθυπουργό.
Αποστάσεις της κυβέρνησης από τον Δημήτρη Αβραμόπουλο – Μαρινάκης: Η
διαδικασία του εντάλματος είναι απολύτως προβλεπόμενη
«Βλέπουμε μία αποκλιμάκωση αλλά υπάρχει ακόμα δρόμος. Πρέπει να δούμε κι άλλη.
Στο διάστημα που έχουμε μπροστά μας περιμένουμε να επιστρέψουν οι αντίστοιχες
τιμές τους καταναλωτές. Όταν υπάρχει αιτία που ανεβάζει μια τιμή, η κυβέρνηση
στηρίζει. Μετά από λίγο καιρό αίρεται η αιτία αυτή, οφείλουν να επιστρέψουν οι
τιμές εκεί που ήταν πριν και παρακολουθούμε πολύ στενά», ανέφερε ο
κυβερνητικός εκπρόσωπος, απαντώντας σε ερώτηση για την τιμή της αμόλυβδης
βενζίνης.
Σε ερώτηση αν θα υπάρξει και άλλη ρύθμιση για τα κόκκινα δάνεια για εκείνους
που εξαιρέθηκαν, ο κ. Μαρινάκης ανέφερε ότι όταν ανέλαβε το 2019 η ΝΔ, τα
κόκκινα δάνεια ήταν στο 43,6% και τώρα είναι στο 3,3%. Μίλησε επίσης για τις
ρυθμίσεις όπως ο εξωδικαστικός μηχανισμός και τόνισε πως υπάρχει πλέγμα
προστασίας που έχει αποτέλεσμα. «Η ίδια η κα Κατσέλη τοποθετήθηκε για τη
ρύθμιση αυτή. Φτάσαμε μέχρι εκεί που μπορούσαμε να φτάσουμε, ίσως και κάτι
παραπάνω. Αυτό που λένε από την αντιπολίτευση ή και ο πρώην πρωθυπουργός δεν
μπορεί να γίνει γιατί πρόκειται για υποθέσεις που έχουν κριθεί από τη
δικαιοσύνη. Να διαχωρίσουμε και να στηρίξουμε τους ανθρώπους που με πάρα πολύ
μεγάλη δυσκολία κάθε μήνα πλήρωναν στερούμενοι βασικές άλλες ανάγκες. Και
αυτούς που δεν κατάφεραν να πληρώσουν, δεν τους ρίχνουμε στον Καιάδα. Η
αντιπολίτευση το μόνο που ξέρει να κάνει είναι να λαϊκίζει. Ο κ. Τσίπρας είναι
ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ, ο πρωθυπουργός που ήρε την
προστασία της α’ κατοικίας, καθιέρωσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και
έδωσε τα δάνεια στα funds. Όσο κι αν άλλαξε το περίβλημα, το όνομα, το σήμα, ο
ίδιος είναι», τόνισε.
Σχετικά με τη «σκιώδη» κυβέρνηση του κ. Τσίπρα δήλωσε πως είναι λογικό να
φτιάχνει μια «σκιώδη» κυβέρνηση. «Δημοσκοπικά επειδή φαίνεται ότι είναι
δεύτερος, είναι λογικό ακόμα περισσότερο αλλά υπάρχει μία παγκόσμια
πρωτοτυπία. Ο κ. Τσίπρας είναι ο πρώτος πολιτικός που έχει και σκιώδη
κυβέρνηση αλλά έχει ορίσει και προτείνει στη Βουλή και κανονική κυβέρνηση. Η
κανονική κυβέρνηση του κ. Τσίπρα μας κόστισε περίπου 120 δις ως κράτος, 30
καινούργιους ή αυξημένους φόρους, κάτι χιλιάδες αποφυλακίσεις βαρυποινιτών και
η χώρα μας βρέθηκε 27η σε όλος τους δείκτες ανάπτυξης. Όσο βγαίνουν και
μιλάνε, καμία σκιώδης κυβέρνηση δεν μπορεί να σβήσει τα πεπραγμένα μιας
κανονικής κυβέρνησης», συμπλήρωσε.
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο σύσκεψης για νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της
ακρίβειας, ανέφερε ότι δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο προς το παρόν.
Σε άλλη ερώτηση αν ο πρωθυπουργός πρέπει να πάρει πρωτοβουλία να επικοινωνήσει
με τον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή απάντησε ως εξής: «Δεν είναι θέμα
πρωτοβουλίας. Ο Πρωθυπουργός σε όλες του τις απαντήσεις, την πολιτική του, τη
στάση του, έχει δείξει τον σεβασμό, την αναγνώριση στον πρωθυπουργό επί των
ημερών του οποίου εξελέγη και εκείνος τον Μάρτιο του 2004 βουλευτής και τον
υπηρέτησε καθ’ όλη τη διάρκεια της πρωθυπουργικής του θητείας ως βουλευτής Β’
Αθηνών. Το λέω όχι εκπροσωπώντας τον εαυτό μου μόνο αλλά τον πρωθυπουργό και
συνολικά την κυβέρνηση, ότι ο Κώστας Καραμανλής είναι μία από τις πιο
εμβληματικές μορφές αυτής της παράταξης, ένας πρώην πρόεδρος και πρωθυπουργός
που τον σεβόμαστε όλοι και τον θέλουμε στη πρώτη γραμμή».
Σε επόμενη ερώτηση αν θα υπάρξει κάτι παραπάνω ως κίνηση προσέγγισης απάντησε
πως «αυτά δεν είναι πράγματα τα οποία προαναγγέλλονται ή συζητιούνται σε αυτό
το επίπεδο».
Για την υγεία του Αριστοτέλη Χαντζή που νοσηλεύεται από απεργία πείνας για τα
προσφυγικά, απάντησε: «Για κανένα συνάνθρωπο μας δεν επιθυμούμε να πάθει κάτι
κακό. Αυτό που συμβαίνει με τα προσφυγικά είναι πολύ μεγάλη πληγή γιατί μιλάμε
για περιουσία που ανήκει τους Έλληνες φορολογούμενους, βρίσκεται υπό κατάληψη
και επιτέλους έρχεται μια περιφερειακή αρχή να κάνει το αυτονόητο, να πάρει
πίσω από καταληψίες ένα κτίριο και να το επιστρέψει στην κοινωνία σε συγγενείς
καρκινοπαθών. Είναι ανατριχιαστικό ότι υπάρχουν άνθρωποι ανάμεσά μας που
εναντιώνονται σε μια τέτοια ιερή πρωτοβουλία. Τέρμα οι καταλήψεις. Τέρμα οι
πολίτες δύο ταχυτήτων. Μπράβο στην περιφέρεια Αττικής που κάνει το αυτονόητο».
Η κυβέρνηση αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην ενίσχυση της εκπαίδευσης και
της καινοτομίας στις Ένοπλες Δυνάμεις
«Ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων όπου διεξάγεται ένα
εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο συμπυκνώνει υψηλού επιπέδου ύλη που διδάσκεται
στο MIT σχετικά με αυτόνομα θαλάσσια συστήματα», ανέφερε ο κυβερνητικός
εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ξεκινώντας την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.
«Στόχος του προγράμματος που υλοποιείται με πρωτοβουλία του υπουργείου Εθνικής
Άμυνας από το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας σε συνεργασία με το MIT
είναι η μεταφορά στην Ελλάδα και η απορρόφηση τεχνογνωσίας αιχμής στον τομέα
των μη επανδρωμένων θαλάσσιων συστημάτων τόσο ως προς τον σχεδιασμό τους όσο
και σε ό,τι αφορά την επιχειρησιακή αξιοποίησή τους. Χάρη στη μεταφορά
τεχνογνωσίας ενισχύεται η ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων να αναπτύξουν
αυτόνομα συστήματα και υποστηρίζεται η ευρύτερη αποστολή του ΕΛΚΑΚ για την
καλλιέργεια εγχώριων καινοτόμων λύσεων. Αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα δεν
είναι μία εικόνα από το μέλλον. Είναι μία εικόνα από το παρόν ενός θεάτρου
επιχειρήσεων το οποίο πια αλλάζει δραματικά», τόνισε.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε ότι η κυβέρνηση αποδίδει ιδιαίτερη σημασία
στην ενίσχυση της εκπαίδευσης και της καινοτομίας στις Ένοπλες Δυνάμεις,
επισημαίνοντας τη συνεργασία με το ΜΙΤ, μέσω της οποίας θα επιμορφώνονται σε
σταθερή βάση στελέχη και δόκιμοι στις νέες τεχνολογίες που μετασχηματίζουν τον
τρόπο διεξαγωγής των σύγχρονων επιχειρήσεων. Παράλληλα, δήλωσε ότι το σχετικό
πρόγραμμα αποτελεί μια μοναδική πρωτοβουλία για τα ελληνικά δεδομένα, η οποία
φέρνει τους δόκιμους πιο κοντά στη νέα τεχνολογική πραγματικότητα και τη χώρα
σε μια νέα εποχή.
Αναφερόμενος στη νομοθετική ρύθμιση για τα δάνεια του Νόμου Κατσέλη, τόνισε
ότι αφορά περισσότερους από 100.000 πολίτες, οι οποίοι θα δουν σημαντική
μείωση στις μηνιαίες δόσεις τους, ακόμη και έως 300 ευρώ. Υπογράμμισε ότι η
κυβέρνηση προχώρησε πέραν των προβλέψεων της απόφασης του Αρείου Πάγου,
διασφαλίζοντας την καθολική εφαρμογή της ρύθμισης και αναγνωρίζοντας την
αναδρομικότητα για τους συνεπείς δανειολήπτες που κατέβαλαν μεγαλύτερα ποσά
από όσα τελικά όφειλαν. Όπως είπε, η ρύθμιση προσφέρει τριπλό όφελος, με
χαμηλότερες δόσεις, μικρότερη συνολική επιβάρυνση και ταχύτερη αποπληρωμή, ενώ
συμβάλλει και στη μείωση των «κόκκινων» δανείων, τα οποία από 43,6% το 2019
υποχώρησαν στο 3,3% στο τέλος του 2025.
Ο κ. Μαρινάκης δήλωσε επίσης ότι κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του
υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την ισότητα αμοιβών ανδρών
και γυναικών. Όπως ανέφερε, στόχος είναι η εξάλειψη των διακρίσεων στις
αμοιβές και η ενίσχυση της διαφάνειας πριν και κατά τη διάρκεια της εργασιακής
σχέσης, με τις επιχειρήσεις να υποχρεώνονται να δημοσιοποιούν στοιχεία για το
μισθολογικό χάσμα, τα bonus και τις αμοιβές ανά κατηγορία εργαζομένων. Τόνισε
ότι πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση που ενισχύει τις ίσες ευκαιρίες
και την αγορά εργασίας.
Παράλληλα, ανέφερε ότι εγκρίθηκε χρηματοδότηση άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ
για δέκα έργα σε εννέα νησιωτικούς δήμους, τα οποία θα βελτιώσουν τις υποδομές
ύδρευσης, θα ενισχύσουν την υδροδότηση και θα αντιμετωπίσουν προβλήματα
λειψυδρίας. Επιπλέον, δήλωσε ότι εγκρίθηκε χρηματοδότηση ύψους 1,3
εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση του στόλου της Δημοτικής Αστυνομίας Αθηνών
με ηλεκτρικά οχήματα, δίκυκλα και υποδομές φόρτισης, προκειμένου να ενισχυθεί
το έργο των στελεχών της στην καθημερινή τους δράση.
Ολοκληρώνοντας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ευχήθηκε καλή επιτυχία στους μαθητές
και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, με αφορμή την
ανακοίνωση των βαθμολογιών, υπογραμμίζοντας ότι η αξία και το μέλλον τους δεν
καθορίζονται αποκλειστικά από το αποτέλεσμα των εξετάσεων.
Αναλυτικά κατά την εισαγωγική τοποθέτησή του στην ενημέρωση των πολιτικών
συντακτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε:
«Ο Πρωθυπουργός επισκέφτηκε τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, όπου διεξάγεται ένα
εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο συμπυκνώνει υψηλού επιπέδου ύλη που διδάσκεται
στο MIT σχετικά με αυτόνομα θαλάσσια συστήματα.
Στόχος του προγράμματος, που υλοποιείται με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εθνικής
Άμυνας από το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας, σε συνεργασία με το MIT,
είναι η μεταφορά στην Ελλάδα και η απορρόφηση τεχνογνωσίας αιχμής στον τομέα
των μη επανδρωμένων θαλάσσιων συστημάτων, τόσο ως προς τον σχεδιασμό τους όσο
και σε ό,τι αφορά την επιχειρησιακή αξιοποίησή τους.
Χάρη στη μεταφορά τεχνογνωσίας ενισχύεται η ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων να
αναπτύξουν αυτόνομα συστήματα και υποστηρίζεται η ευρύτερη αποστολή του ΕΛΚΑΚ
για την καλλιέργεια εγχώριων καινοτόμων λύσεων.
Αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα, δεν είναι απλά μία εικόνα από το μέλλον, είναι
μία εικόνα από το παρόν ενός θεάτρου επιχειρήσεων το οποίο πια αλλάζει
δραματικά.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό το γεγονός ότι
«μπορούμε να αναπτύσσουμε μία σύμπραξη μεταξύ ίσως του κορυφαίου τεχνολογικού
ιδρύματος στον κόσμο, του ΜΙΤ και των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου
να μπορούμε πια σε σταθερούς κύκλους να επιμορφώνουμε τα στελέχη των Ενόπλων
Δυνάμεων, αλλά κυρίως τους Δόκιμούς μας για τις νέες καινοτόμες τεχνολογίες
που αλλάζουν τα πάντα στον τρόπο με τον οποίον διεξάγονται σήμερα οι
επιχειρήσεις».
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας τόνισε πως το πρόγραμμα αυτό αποτελεί
κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα το οποίο φέρνει τους δόκιμούς μας στη
νέα πραγματικότητα και την Ελλάδα σε μια νέα εποχή.
Η νομοθετική ρύθμιση για τα δάνεια του Νόμου Κατσέλη αφορά περισσότερους από
100.000 συμπολίτες μας, που θα δουν ραγδαία μείωση στη δόση του δανείου τους,
ακόμη και κατά περίπου 300 ευρώ τον μήνα.
Το οικονομικό επιτελείο προχώρησε πέρα από όσα προέβλεπε η ίδια η απόφαση του
Αρείου Πάγου και διασφάλισε την καθολική εφαρμογή της ρύθμισης, ώστε κανένας
συνεπής δανειολήπτης να μην εμπλακεί ποτέ ξανά σε χρονοβόρες δικαστικές
διαδικασίες.
Η Κυβέρνηση, μάλιστα, προχωρώντας ένα βήμα πιο μπροστά από την απόφαση του
Αρείου Πάγου αναγνώρισε την αναδρομικότητα για όλους εκείνους που αυτά τα
χρόνια παρέμειναν συνεπείς και κατέβαλαν περισσότερα από όσα τελικά όφειλαν
και οι οποίοι δικαιούνται ουσιαστικής αποκατάστασης.
Με λίγα λόγια πρόκειται για μια ρύθμιση που οδηγεί σε ένα τριπλό όφελος για
τους δανειολήπτες: μικρότερες δόσεις, μικρότερη συνολική επιβάρυνση και
ταχύτερη αποπληρωμή.
Παράλληλα, συνιστά μια πρωτοβουλία με σημαντική συμβολή στην περαιτέρω
απομείωση των κόκκινων δανείων. Ήδη από 43,6% επί συνόλου δανείων τον Ιούνιο
του 2019 τα κόκκινα δάνεια έφτασαν στο 3,3% τον Δεκέμβριο του 2025.
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής
Ασφάλισης για την ισότητα αμοιβής ανδρών και γυναικών.
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η εξάλειψη φαινομένων κατά τα οποία το φύλο
επηρεάζει τον καθορισμό της αμοιβής εργαζομένων που παρέχουν παρόμοια εργασία.
Το νέο σχέδιο νόμου εισάγει, για πρώτη φορά, ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο
διαφάνειας στις αμοιβές, τόσο πριν από την πρόσληψη και κατά τη διάρκεια της
εργασιακής σχέσης.
Οι επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να υποβάλλουν στοιχεία σχετικά με το
μισθολογικό χάσμα: μεταξύ ανδρών και γυναικών, στα bonus και ανά κατηγορία
εργαζομένων.
Πρόκειται για μια σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία, μέσω της οποίας
θεσπίζονται στην πράξη ίσες ευκαιρίες για όλους και ενισχύεται περαιτέρω η
αγορά εργασίας.
Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου η
απόφαση χρηματοδότησης 10 έργων σε 9 νησιωτικούς δήμους, με συνολικό ποσό άνω
των 15 εκατομμυρίων ευρώ.
Με τα έργα αυτά:
-βελτιώνονται οι συνθήκες ύδρευσης στους ωφελούμενους δήμους,
-αυξάνεται η υδροδότηση περιοχών με την κατασκευή νέων δικτύων και
-εξασφαλίζεται επαρκής υδροδότηση σε περιοχές που αντιμετωπίζουν φαινόμενα
λειψυδρίας.
Χρηματοδότηση ύψους 1,3 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του στόλου της Δημοτικής
Αστυνομίας Αθήνας, ενέκρινε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Θάνος Πλεύρης.
Η χρηματοδότηση αφορά την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων, ηλεκτρικών δικύκλων
και υποδομών φόρτισης που θα συμβάλει στο έργο των γυναικών και των ανδρών της
Δημοτικής Αστυνομίας Αθηνών, οι οποίοι βρίσκονται καθημερινά στην πρώτη
γραμμή, ανταποκρινόμενοι στις αυξημένες ανάγκες που αντιμετωπίζει ο Δήμος
Αθηναίων.
Σήμερα το μεσημέρι, σε λίγη ώρα, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και
Αθλητισμού θα ανακοινώσει τις βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων των
Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων. Ευχόμαστε στις μαθήτριες και στους
μαθητές της Γ’ Λυκείου να εκπληρώσουν τους στόχους τους και να θυμούνται ότι
ούτε η αξία τους, ούτε το μέλλον τους καθορίζονται από αυτές τις εξετάσεις».
Ο Βασίλης Παϊτέρης μίλησε στην κάμερα της εκπομπής «Πρωινό», μετά τον ντόρο για όσα είπε στην Αφροδίτη Λατινοπούλου, η οποία γνωστοποίησε ότι θα κινηθεί νομικά. Ο τραγουδιστής ανέφερε πως δεν υπάρχει λόγος να της ζητήσει συγγνώμη και ότι έχει τσιγγάνικη ομορφιά.
«Η κα. Λατινοπούλου μας λέει χρόνια γύφτους. Αν με πεις γύφτο, δεν θα πω κάτι. Όταν, όμως, το λες με μίσος… Να ξέρετε ότι αυτό το αν πήρε η μαμά σου χαλί, το λέμε και μεταξύ μας. Για δευτερόλεπτα αισθάνθηκε ότι είναι γύφτισσα και την ενόχλησε. Εμάς λέει χρόνια γύφτους, τι να πούμε; Δεν ήταν καλό», είπε ο Βασίλης Παϊτέρης.
«Έχει αυτή τη τσιγγάνικη ομορφιά»
«Ας μου κάνει μήνυση η κα. Λατινοπούλου. Θα της κάνει μήνυση όλος ο λαός. Εγώ δεν θέλω να της κάνω μήνυση και θέλω να σταματήσουμε εδώ και να μην το προχωρήσουμε, γιατί δεν είναι καλό. Δεν θα της ζητήσω συγγνώμη, αν δεν ζητήσει η ίδια συγγνώμη, όχι από εμένα αλλά από τον ελληνικό λαό γιατί είμαστε Έλληνες» περιέγραψε.
«Να είναι σωστή και να πάει σε έναν καταυλισμό να δει πως ζούνε οι άνθρωποι. Φοβάται; Και μόνη της να πάει δεν θα την πειράξει κανείς γιατί νομίζουν ότι είναι δική μας. Λένε είναι δικιά μας. Την ψήφισα, την ψηφίσαμε!» πρόσθεσε.
«Δεν υπάρχει πρόβλημα. Να με πάρει τηλέφωνο και να πάμε για καφέ. Δεν κρατάμε εμείς χαρακτηρισμούς. Θα την βάλουμε στη Βουλή, είμαστε 600.000 και θα την ψηφίσουμε όλοι μαζί» επεσήμανε.
Στο τέλος δήλωσε πως θα ήθελε να παίξει σε video clip του: «Είναι πανέμορφη και έχει αυτή τη τσιγγάνικη ομορφιά. Θα ήτα μεγάλη χαρά να παίξει σε video clip δικό μου».
Ένα σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα σημειώθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Ελλάδα
καθώς για πρώτη φορά ασθενής χειρουργήθηκε από γιατρό που βρισκόταν 8.000χλμ.
μακριά και συγκεκριμένα στην Κίνα!
Την επέμβαση (ριζική προστατεκτομή) στον ασθενή στην Αθήνα που είχε διαγνωστεί
με καρκίνο στον προστάτη έκανε με ρομποτικά μηχανήματα αξιοποιώντας τις
δυνατότητες της τηλεϊατρικής από την Ουχάν στην Κίνα ο καθηγητής Ιατρικής και
διευθυντής της Ουρολογικής Κλινικής στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο Πάτρας,
Ευάγγελος Λιάτσικος.
Μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Λιάτσικος, ο οποίος σήμερα θα κάνει χειρουργική
επέμβαση με την ίδια τεχνολογία σε ασθενή στην Αθήνα ενώ ο ίδιος θα βρίσκεται
στην Πάτρα, έκανε λόγο για τεχνολογική εξέλιξη» με το «να είσαι κάπου τόσο
μακριά και να στήνεσαι σε ένα δωμάτιο με τη γραβάτα σου και να χειρουργείς
έναν άνθρωπο».
Όπως εξήγησε «στην Αθήνα ήταν ένα τιμ που αν γινόταν κάτι έκτακτο - όπως ένας
σεισμός σαν της Βενεζουέλας - θα μπορούσε να αναλάβει τον ασθενή».
«Το πιο συγκλονιστικό ήταν ότι δεν υπήρχε καμία καθυστέρηση, σαν να ήμουν
δίπλα του. Αυτή η σύζευξη γίνεται με αποκλειστικές δικτυακές γραμμές. Οι
Κινέζοι έχουν εξασφαλίσει την διαδρομή Κίνα-Φρανκφούρτη και εμείς από εκεί
στην Αθήνα» συμπλήρωσε ο Έλληνας γιατρός ο οποίος σχολίασε ότι «τώρα ο
δορυφόρος υπολείπεται, τώρα τα κάνουμε με σύνδεση οπτικών ινών. Η τεχνολογία
της ρομποτικής υπήρχε, τώρα τα μηχανήματα μπορούν να υποστηριχθούν από τα
δίκτυα».
«Αυτά τα βλέπαμε κάποτε στις ταινίες. Η λογική της τηλεϊατρικής με ρομποτικά
μηχανήματα είναι να μπορεί να εκπαιδεύσεις χειρουργούς χωρίς να ταξιδέψεις και
να χειρουργείς από απόσταση. Και αυτό είναι μόνο η αρχή» πρόσθεσε.
Όσο για τον ασθενή, ο κ. Λιάτσικος είπε ότι «ήταν πλήρως ενήμερος και πολύ
ενθουσιασμένος επειδή πρωτοπόρησε».
Ο καθηγητής Ιατρικής εκτίμησε ότι χειρουργικές επεμβάσεις όπως αυτή που έκανε
από την Κίνα «θα γίνονται πιο συχνά. Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε δειλά-δειλά
τον τελευταίο χρόνο, αλλά αυτό στο μέλλον θα το δείτε πολύ συχνά. Μέχρι τώρα η
τηλεϊατρική ήταν διαγνωστική, τώρα γίνεται θεραπευτική. Η λογική που
κατασκευάστηκαν τα ρομποτικά μηχανήματα από τους Αμερικανούς ήταν για να
χειρουργεί ο γιατρός σε πεδίο μάχης αλλά αυτό δεν μπορούσε να γίνει λόγω
συνδεσιμότητας, τώρα είναι μια τελείως φαντασμαγορική κατάσταση».
Ο κ. Λιάτσικος τόνισε, τέλος, ότι για αυτές τις επεμβάσεις «απαιτείται ιατρική
γνώση και η Ελλάδα έχει υψηλοτάτου επιπέδου γιατρούς και η τεχνολογία δεν έχει
σύνορα, ό,τι υπάρχει στο εξωτερικό υπάρχει και στη χώρα μας».