Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Διεθνή. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Διεθνή. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

22 Ιουνίου 2026

📺Η Γιορτή του... αίσχους στη Γαλλία: Εικόνες χάους με μαχαιρώματα, βιασμούς και άγριους ξυλοδαρμούς σε ετήσιο μουσικό φεστιβάλ, δείτε βίντεο


Σκηνές χάους εκτυλίχθηκαν το βράδυ της Κυριακής και τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας στη Γαλλία κατά τη διάρκεια της Fête de la Musique, της ετήσιας γιορτής μουσικής που προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες. Οι αρχές προχώρησαν σε περισσότερες από 240 συλλήψεις σε όλη τη χώρα, ενώ καταγράφηκαν περιστατικά μαχαιρωμάτων, καταγγελίες βιασμών, σεξουαλικών επιθέσεων, ληστειών και επιθέσεων με σύριγγες, παρά την ισχυρή αστυνομική παρουσία.

Σύμφωνα με τη Daily Mail, μεταξύ των σοβαρότερων περιστατικών ήταν ο τραυματισμός ενός 40χρονου άνδρα και μίας 40χρονης γυναίκας, οι οποίοι δέχθηκαν επιθέσεις με μαχαίρι τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας.

Ο άνδρας μαχαιρώθηκε λίγο πριν τα μεσάνυχτα στην Τουλούζη, ενώ η γυναίκα δέχθηκε επίθεση λίγο αργότερα στην κοντινή πόλη Κολομιέ. Σύμφωνα με τις αρχές, αμφότεροι νοσηλεύονται σε σταθερή κατάσταση.

Δείτε βίντεο


Πηγή που συμμετέχει στην έρευνα ανέφερε ότι οι αρχές εξετάζουν υλικό από κάμερες ασφαλείας που κατέγραψαν τις εκδηλώσεις, προκειμένου να ταυτοποιηθούν οι δράστες των επιθέσεων.


Καταγγελίες για βιασμούς και σεξουαλικές επιθέσεις

Η βραδιά σημαδεύτηκε επίσης από σοβαρές καταγγελίες σεξουαλικής βίας. Σύμφωνα με το γαλλικό Υπουργείο Εσωτερικών, μία νεαρή γυναίκα στο 9ο διαμέρισμα του Παρισιού κατήγγειλε ότι δέχθηκε τσίμπημα με σύριγγα και στη συνέχεια βιάστηκε σε ιδιωτική κατοικία περίπου στις 21:30.

Παράλληλα, στα βόρεια προάστια της γαλλικής πρωτεύουσας, ένας 48χρονος συνελήφθη με την κατηγορία της σεξουαλικής επίθεσης σε 12χρονο κορίτσι στην περιοχή Γκανί.

Σε ξεχωριστό περιστατικό στο Νοζάν-σιρ-Μαρν, επίσης στα προάστια του Παρισιού, μία 15χρονη κατήγγειλε ότι έπεσε θύμα βιασμού μετά την παρακολούθηση συναυλίας στο πλαίσιο του φεστιβάλ.


Επεισόδια και επιθέσεις στο κέντρο του Παρισιού

Το Παρίσι βρέθηκε στο επίκεντρο των επεισοδίων, με περισσότερα από δύο εκατομμύρια ανθρώπους να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις. Τα πρώτα σοβαρά περιστατικά καταγράφηκαν λίγο μετά τις 23:00 στην περιοχή Σατλέ, κοντά στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων.

Αυτόπτες μάρτυρες περιέγραψαν συνθήκες επικίνδυνου συνωστισμού, ενώ ομάδες νεαρών προκάλεσαν επεισόδια και επιτέθηκαν σε παρευρισκόμενους.


«Οι δρόμοι είχαν γεμίσει ασφυκτικά και ορισμένοι ταραχοποιοί εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση», ανέφερε Βρετανός επισκέπτης. «Ομάδες νεαρών άρχισαν να γρονθοκοπούν κόσμο, προκαλώντας πανικό. Υπήρχε πραγματικός φόβος ότι η κατάσταση θα οδηγούσε σε ποδοπάτημα καθώς οι άνθρωποι προσπαθούσαν να απομακρυνθούν».

Επεισόδια σημειώθηκαν επίσης στην περιοχή Σεν Ζερμέν ντε Πρε, όπου οι αστυνομικές δυνάμεις έκαναν χρήση δακρυγόνων για να διαλύσουν το πλήθος.

Παράλληλα, καταγράφηκαν βανδαλισμοί, σπασμένα παράθυρα αυτοκινήτων, απόπειρες διάρρηξης καταστημάτων και πολυάριθμες κλοπές.

Περισσότερες από δέκα επιθέσεις με σύριγγες

Ιδιαίτερη ανησυχία προκάλεσαν οι αναφορές για περισσότερες από δέκα επιθέσεις σε γυναίκες με σύριγγες που περιείχαν άγνωστες ουσίες.

Στο Παρίσι, ένας άνδρας εντοπίστηκε να φέρει σύριγγες στη ζώνη του και προσήχθη προσωρινά, ωστόσο στη συνέχεια διέφυγε.

Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο για τη Γαλλία. Παρόμοιες καταγγελίες είχαν καταγραφεί και κατά τη διάρκεια της περσινής διοργάνωσης, όταν γυναίκες και νεαρά κορίτσια είχαν αναφέρει ότι δέχθηκαν τσιμπήματα από σύριγγες με ύποπτες ουσίες.

Χιλιάδες αστυνομικοί στους δρόμους

Οι γαλλικές αρχές είχαν αναπτύξει σχεδόν 5.000 αστυνομικούς και χωροφύλακες στους δρόμους της πρωτεύουσας και άλλων πόλεων, καθώς υπήρχαν φόβοι για επεισόδια μετά και τα σοβαρά περιστατικά που είχαν ακολουθήσει τον πανηγυρισμό της κατάκτησης του Champions League από την Παρί Σεν Ζερμέν τον προηγούμενο μήνα.

Σύμφωνα με πηγή του Υπουργείου Εσωτερικών, οι δυνάμεις ασφαλείας είχαν λάβει εντολή να παραμείνουν σε απόσταση από τα πλήθη και να παρεμβαίνουν μόνο όταν αυτό κρινόταν απολύτως απαραίτητο.

Την ίδια ώρα, οι υψηλές θερμοκρασίες που ξεπέρασαν τους 30 βαθμούς Κελσίου στο Παρίσι το Σαββατοκύριακο, σε συνδυασμό με την κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών σε δημόσιους χώρους, αύξησαν τις ανησυχίες για την ασφάλεια της διοργάνωσης.

Παρά τα αυξημένα μέτρα προστασίας και τη δημιουργία ειδικών ασφαλών ζωνών για γυναίκες και άτομα με αναπηρία σε κομβικά σημεία της πόλης, η φετινή Fête de la Musique κατέληξε να σημαδευτεί από ένα κύμα βίας και εγκληματικότητας που επισκίασε τις εορταστικές εκδηλώσεις.

Βανς: Επιστρέφουν οι επιθεωρητές για τα πυρηνικά στην Τεχεράνη-Ιράν: ΛΕΕΙ ΨΕΜΜΑΤΑ! ΔΕ ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ🤣🤣


Σημαντική πρόοδο στις διαπραγματεύσεις μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν ανακοίνωσε ο Αμερικανός αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς, μετά τον νέο γύρο συνομιλιών που πραγματοποιήθηκε στην Ελβετία με τη διαμεσολάβηση του Κατάρ και του Πακιστάν.

Μιλώντας από το Μπίργκενστοκ της Ελβετίας, ο Βανς χαρακτήρισε τις συνομιλίες «πολύ παραγωγικές», τονίζοντας ότι τέθηκαν οι βάσεις για μια ενδεχόμενη τελική συμφωνία, ενώ οι τεχνικές διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν τις επόμενες εβδομάδες.

Βανς: Επιστρέφουν οι επιθεωρητές του ΔΟΑΕ στο Ιράν

Η σημαντικότερη εξέλιξη, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ, είναι η συμφωνία της Τεχεράνης να επιτρέψει εκ νέου την είσοδο επιθεωρητών της International Atomic Energy Agency (Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας) στη χώρα.

«Αυτό είναι ίσως το στοιχείο που μας ενθουσιάζει περισσότερο ως Αμερικανούς», δήλωσε ο Βανς, χαρακτηρίζοντας την απόφαση «σημαντικό ορόσημο για τον αμερικανικό λαό και πρώτο βήμα για τον οριστικό τερματισμό ενός πυρηνικού προγράμματος όπλων στο Ιράν».

Η επιστροφή των επιθεωρητών θεωρείται κρίσιμη για την αποκατάσταση της διαφάνειας γύρω από τις πυρηνικές δραστηριότητες της χώρας και ενδέχεται να αποτελέσει το βασικό θεμέλιο μιας ευρύτερης συμφωνίας μεταξύ Ουάσιγκτον και Τεχεράνης.

Στόχος η ασφάλεια στα Στενά του Ορμούζ

Ο Βανς αποκάλυψε επίσης ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν στη δημιουργία μηχανισμού συντονισμού για τη διατήρηση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στα Strait of Hormuz, έναν από τους σημαντικότερους θαλάσσιους διαδρόμους μεταφοράς ενέργειας παγκοσμίως.

Όπως ανέφερε, οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στην αποναρκοθέτηση και στην ασφαλή επανεκκίνηση του εμπορίου στην περιοχή, καθώς τα πλοία αρχίζουν σταδιακά να επιστρέφουν στη διέλευση του περάσματος.

Προσπάθεια σταθεροποίησης της εκεχειρίας στην περιοχή

Παράλληλα, οι διαπραγματευτές συμφώνησαν στη δημιουργία μηχανισμού αποτροπής νέων στρατιωτικών συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον Lebanon, ο οποίος σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους αποτελεί κομβικό σημείο στις τρέχουσες συνομιλίες για τη διατήρηση της περιφερειακής σταθερότητας.

Η Ουάσιγκτον επιδιώκει να αποτρέψει μια νέα κλιμάκωση που θα μπορούσε να επεκτείνει τις συγκρούσεις πέρα από τα υφιστάμενα μέτωπα της περιοχής.

Συνεχίζονται οι τεχνικές διαπραγματεύσεις

Παρότι οι επικεφαλής των αντιπροσωπειών αποχωρούν από την Ελβετία, οι τεχνικές ομάδες θα παραμείνουν σε επαφή προκειμένου να επεξεργαστούν τις λεπτομέρειες μιας πιθανής συμφωνίας.

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια δομή που θα επιτρέπει την απαραίτητη πολιτική εποπτεία, αλλά δεν μπορώ να παραμείνω εδώ για τις επόμενες 60 ημέρες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Βανς, προσθέτοντας ότι οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν σε τεχνικό επίπεδο με στενή παρακολούθηση από τις κυβερνήσεις.

«Βάλαμε τα θεμέλια για μια επιτυχημένη τελική συμφωνία. Η τελική συμφωνία είναι το σπίτι. Εμείς χτίσαμε τα θεμέλια, όχι ακόμη το σπίτι», σημείωσε.

Ο Βανς υποβαθμίζει την ένταση που προκάλεσαν οι δηλώσεις Τραμπ

Ο Αμερικανός αντιπρόεδρος απέρριψε επίσης τις εκτιμήσεις ότι οι πρόσφατες αιχμηρές δηλώσεις του προέδρου Donald Trump υπονόμευσαν τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων.

Ο Τραμπ είχε προειδοποιήσει δημοσίως την Τεχεράνη για το ενδεχόμενο νέων στρατιωτικών επιθέσεων και είχε καλέσει τον Ιρανό πρόεδρο να «προσέχει τα λόγια του», προκαλώντας πρόσκαιρη ένταση στις συνομιλίες.

«Υπήρξαν λίγες απειλές και λίγη γκρίνια, αλλά στο τέλος οι συνομιλίες συνεχίστηκαν και σημειώσαμε μεγάλη πρόοδο», δήλωσε ο Βανς.

Όπως πρόσθεσε, η αμερικανική πλευρά είχε ενημερώσει τους Ιρανούς ότι ο Τραμπ θα απαντούσε δημόσια σε δηλώσεις που θεωρούσε ανακριβείς ή προκλητικές.

Προσεκτική αισιοδοξία για συμφωνία

Παρά το θετικό κλίμα, οι δύο πλευρές αποφεύγουν προς το παρόν να μιλήσουν για οριστική συμφωνία. Ωστόσο, η επιστροφή των επιθεωρητών του ΔΟΑΕ, η συνεργασία για τα Στενά του Ορμούζ και η συνέχιση των τεχνικών διαπραγματεύσεων θεωρούνται από διπλωματικές πηγές σημαντικά βήματα αποκλιμάκωσης μετά από χρόνια έντασης στις σχέσεις Ουάσιγκτον και Τεχεράνης.

Οι επόμενες εβδομάδες αναμένεται να δείξουν αν η πρόοδος που καταγράφηκε στην Ελβετία μπορεί να μετατραπεί σε μια ευρύτερη συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν και τη σταθερότητα στη Μέση Ανατολή.

Διαψεύδει το ΥΠΕΞ του Ιράν τον Τζέι Ντι Βανς: Δεν διαπραγματευτήκαμε για πυρηνικά – Δεν αναλάβαμε καμία δέσμευση


Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών του Ιράν, Εσμαΐλ Μπαγκάι, δήλωσε την Δευτέρα (22/6/26) ότι η Τεχεράνη δεν διαπραγματεύτηκε το πυρηνικό της πρόγραμμα και δεν ανέλαβε καμία νέα δέσμευση κατά τις συνομιλίες της Κυριακής με τις ΗΠΑ στην Ελβετία.

Την είδηση μετέδωσαν ιρανικά μέσα ενημέρωσης, λίγο μετά τις δηλώσεις του Αμερικανού Αντιπροέδρου Τζέι Ντι Βανς, για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων ΗΠΑ – Ιράν. Στο πλαίσιο αυτών των δηλώσεων, ο Βανς είπε ότι αναχωρεί από την Ελβετία μετά από μία ημέρα υψηλού επιπέδου διαπραγματεύσεων με στόχο τον τερματισμό του πολέμου με το Ιράν.

Τόνισε μάλιστα, ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στις συνομιλίες με το Ιράν, με την Τεχεράνη να συμφωνεί να επιτρέψει επιθεωρητές της Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ/ΙΑΕΑ) στη χώρα και οι συζητήσεις για τις επιθεωρήσεις πιθανόν να ξεκινήσουν ακόμα και αυτή την εβδομάδα.

«Οι Ιρανοί δέχθηκαν να προσκαλέσουν και πάλι τους επιθεωρητές του ΔΟΑΕ. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για τον αμερικανικό λαό και ένα πρώτο βήμα προς την οριστική αποπυρηνικοποίηση, δηλαδή την οριστική παύση του ιρανικού προγράμματος πυρηνικού εξοπλισμού», δήλωσε ο Βανς.

Ωστόσο, οι δηλώσεις από τον εκπρόσωπο του ΥΠΕΞ του Ιράν, είναι σε άλλο μήκος κύματος από αυτό του Βανς.

Το Ιράν δείχνει στον Τραμπ πόσο δύσκολη θα είναι η ειρήνη - Τα 4 βασικά σημεία


Αν κάτι κατέδειξαν οι προσπάθειες και οι οπισθοδρομήσεις στις διαπραγματεύσεις ΗΠΑ και Ιράν για το μνημόνιο κατανόησης που αποτελεί το πλαίσιο των εν εξελίξει συνομιλιών, είναι ότι η επίτευξη μιας οριστικής ειρήνης με την Τεχεράνη θα αποδειχθεί εξίσου δύσκολη -και ενδεχομένως ακόμη δυσκολότερη- από τη διεξαγωγή του πολέμου.

Οι πρώτες προσπάθειες του Τζέι Ντι Βανς στις συνομιλίες της Ελβετίας συναντούν ήδη σοβαρές δυσκολίες. Ωστόσο, ο Αμερικανός αντιπρόεδρος δήλωσε ότι το Σαββατοκύριακο σημειώθηκε σημαντική πρόοδος.

Το μνημόνιο κατανόησης που υπέγραψε ο Ντόναλντ Τραμπ στη Γαλλία την περασμένη εβδομάδα προβλέπει κατάπαυση των εχθροπραξιών, άνοιγμα του Στενού του Ορμούζ και οικονομικά κίνητρα προς το Ιράν, με αντάλλαγμα τη δέσμευση της Τεχεράνης να μην αναπτύξει ποτέ πυρηνικά όπλα.

Ωστόσο, αφήνει ανοιχτά κρίσιμα ζητήματα, όπως το μέλλον του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος και των αποθεμάτων εμπλουτισμένου ουρανίου, τα οποία θα πρέπει να διευθετηθούν μέσα από διαπραγματεύσεις που θα διαρκέσουν 60 ημέρες.

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα της συμφωνίας είναι ότι έβαλε τέλος στην άμεση αντιπαράθεση μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν.

«Υπάρχει τουλάχιστον μια αρκετά καλή πιθανότητα να διατηρηθεί η εκεχειρία, απλώς επειδή αυτό εξυπηρετεί τα συμφέροντα και των δύο πλευρών», δήλωσε στο CNN και τον Φαρίντ Ζακαρία ο Φίλιπ Γκόρντον, πρώην ανώτερος αξιωματούχος εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ.

Όπως σημείωσε, η Τεχεράνη έχει πλέον τη δυνατότητα να αρχίσει να αποκομίζει έσοδα εκατομμυρίων δολαρίων ημερησίως από τις εξαγωγές πετρελαίου.

«Το Ιράν έχει συμφέρον να τηρήσει τη συμφωνία. Και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επίσης συμφέρον να την τηρήσουν, επειδή δεν επιθυμούν την επανέναρξη του πολέμου», ανέφερε.

Το Κατάρ και το Πακιστάν, που μεσολαβούν στις συνομιλίες, ανέφεραν σε κοινή ανακοίνωσή τους αργά το βράδυ της Κυριακή  ότι οι διαπραγματεύσεις διεξήχθησαν σε «θετικό και εποικοδομητικό κλίμα» και ότι σημειώθηκε «ενθαρρυντική πρόοδος».

Οι δύο χώρες ανακοίνωσαν επίσης ότι συμφωνήθηκε ένας οδικός χάρτης για την επίτευξη οριστικής συμφωνίας εντός 60 ημερών.

Την επόμενη των συνομιλιών, τη Δευτέρα, ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς δήλωσε ότι το Ιράν συμφώνησε να επιτρέψει την είσοδο διεθνών επιθεωρητών πυρηνικών εγκαταστάσεων στη χώρα.

Ωστόσο, η συμφωνία παραμένει εύθραυστη, καθώς οι ίδιες εντάσεις και οι διαφωνίες που οδήγησαν στον πόλεμο απειλούν τώρα και την ειρήνη.

Το Ιράν επιχειρεί να αξιοποιήσει τη νέα διαπραγματευτική ισχύ που απέκτησε και υποστηρίζει ότι έχει κλείσει το Στενό του Ορμούζ. Ο Τραμπ απάντησε την Κυριακή με νέες απειλές για χρήση βίας, προειδοποιώντας ότι η ιρανική διαπραγματευτική ομάδα ενδέχεται να μην επιστρέψει καν στη χώρα της. Παράλληλα, η αντιπαράθεση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν για τον Λίβανο απείλησε να εκτροχιάσει ολόκληρη τη διαδικασία.

Στην Ουάσιγκτον και τα δύο κομματικά στρατόπεδα ανησυχούν ότι ο Αμερικανός πρόεδρος παραχώρησε υπερβολικά πολλά προκειμένου να επιτευχθεί η συμφωνία, ενώ εκφράζουν αμφιβολίες για τη διάρκειά της, παρά την ανακούφιση που προκαλεί η προοπτική μόνιμου τερματισμού των συγκρούσεων.

Η αναταραχή αυτή αποδυναμώνει τους ισχυρισμούς του Τραμπ ότι πέτυχε μια ιστορική νίκη και υποδηλώνει ότι η ανακούφιση της παγκόσμιας οικονομίας από τον τερματισμό του πολέμου παραμένει εύθραυστη.

Η Τεχεράνη δείχνει ότι είναι αποφασισμένη να διαπραγματευτεί σκληρά με την Ουάσιγκτον.

Σε ευρύτερο επίπεδο, η ένταση επαναφέρει στο προσκήνιο την κριτική των αντιπάλων του Τραμπ, οι οποίοι θεωρούν ότι ο πρόεδρος διέπραξε στρατηγικό λάθος ξεκινώντας έναν πόλεμο που τώρα δίνει τη θέση του σε μια περίπλοκη και ενδεχομένως πολύμηνη διαδικασία διαχείρισης των συνεπειών του.

Ωστόσο, το μνημόνιο κατανόησης εξακολουθεί να αποτελεί την καλύτερη ελπίδα για να αποφευχθεί η επιστροφή σε μια σύγκρουση που θα μπορούσε να κοστίσει πολλές ακόμη ζωές Ιρανών και Αμερικανών, να επαναφέρει τα κράτη του Κόλπου στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης και να προκαλέσει νέα αναταραχή στην παγκόσμια οικονομία.

Μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγούσε εκ νέου σε αύξηση των τιμών για τους καταναλωτές, οι οποίοι ήδη δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στο κόστος της καθημερινής ζωής,  ένα επιχείρημα που επικαλέστηκε και ο Ντόναλντ Τραμπ την περασμένη εβδομάδα, επιχειρώντας να δικαιολογήσει τη συμφωνία.

Παρότι οι Δημοκρατικοί επικριτές του Τραμπ επισημαίνουν τα στρατηγικά λάθη της κυβέρνησής του, εξακολουθεί να υπάρχει ισχυρό αμερικανικό εθνικό συμφέρον να διατηρηθεί η συμφωνία σε ισχύ και η κυβέρνηση να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή τελική διευθέτηση.

Δοκιμάζοντας τα όρια της συμφωνίας

Το τεταμένο Σαββατοκύριακο που ακολούθησε την επιστροφή του Τραμπ από την Ευρώπη ανέδειξε με σαφήνεια τις στρατηγικές προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά.

1. Ο Ντόναλντ Τραμπ εξακολουθεί να εμφανίζεται βαθιά απογοητευμένος από το Ιράν. Επαναλαμβάνει απειλές παρόμοιες με εκείνες που δεν κατάφεραν να κάμψουν την Τεχεράνη κατά τη διάρκεια του πολέμου, προκειμένου να την αναγκάσει να συμμορφωθεί με το μνημόνιο κατανόησης.

Την Κυριακή, για παράδειγμα, απείλησε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα αναλάβουν οι ίδιες τον έλεγχο του Στενού του Ορμούζ, εάν το Ιράν δεν το ανοίξει εκ νέου. Ωστόσο, το τεράστιο κόστος μιας τέτοιας επιχείρησης ήταν ο λόγος που η Ουάσιγκτον δεν επιχείρησε κάτι αντίστοιχο κατά τη διάρκεια του πολέμου. Για τον λόγο αυτό, η Τεχεράνη ενδέχεται να αμφισβητεί την αξιοπιστία της προειδοποίησής του.

Η ιρανική ηγεσία αντιλαμβάνεται επίσης ότι ο Τραμπ βιάζεται, καθώς επιδιώκει να αποκομίσει τα οικονομικά και πολιτικά οφέλη μιας ειρηνευτικής συμφωνίας πριν από τις ενδιάμεσες εκλογές του Νοεμβρίου.

«Δεν αναρωτιούνται ποτέ ότι αν οι απειλές τους είχαν πράγματι αποτέλεσμα, δεν θα είχαν φτάσει σήμερα σε αυτό το επίπεδο απελπισίας;» έγραψε την Κυριακή στην πλατφόρμα Χ ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν, Μοχαμάντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ.

Η τοποθέτησή του δείχνει ότι η Τεχεράνη δεν έχει καμία πρόθεση να προσφέρει στον Αμερικανό πρόεδρο μια γρήγορη συμφωνία που θα του επέτρεπε να διεκδικήσει άμεσα μια πολιτική νίκη.

Από την πλευρά του, ο Τζέι Ντι Βανς αρνήθηκε ότι οι απειλές του Τραμπ παραλίγο να εκτροχιάσουν τις συνομιλίες.

«Αυτό που είπαμε χθες στους Ιρανούς είναι ότι όταν επιδίδεστε σε αυτό που η γενιά των millennials θα αποκαλούσε “trash talk”, δεν μπορείτε να περιμένετε ότι ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών δεν θα απαντήσει και δεν θα αποκαταστήσει την πραγματικότητα», δήλωσε.

2. Το ιρανικό καθεστώς φαίνεται επίσης να επιδιώκει να δείξει ότι η επιβίωσή του δημιούργησε μια νέα στρατηγική πραγματικότητα στον Περσικό Κόλπο. Η ανακοίνωσή του ότι το Στενό του Ορμούζ παραμένει κλειστό, κατά παράβαση του μνημονίου κατανόησης, είχε ως στόχο να εξαναγκάσει τον Τραμπ να επιβάλει κατάπαυση του πυρός στον Λίβανο μετά τα ισραηλινά πλήγματα εναντίον της φιλοϊρανικής Χεζμπολάχ.

Το Ιράν δοκιμάζει τόσο την ικανότητα του Τραμπ να επηρεάσει τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου όσο και την αποφασιστικότητα της Ουάσιγκτον, δείχνοντας παράλληλα ότι σκοπεύει να διατηρήσει την περιφερειακή του ισχύ μέσω των οργανώσεων-συμμάχων του.

Παρότι ο Τραμπ και ο Τζέι Ντι Βανς έχουν ασκήσει σκληρή κριτική στο Ισραήλ, ο Αμερικανός πρόεδρος έστειλε το δικό του μήνυμα προς την Τεχεράνη την Κυριακή, προειδοποιώντας ότι θα την πλήξει «πολύ σκληρά» εάν δεν συγκρατήσει τη Χεζμπολάχ.

3. Η ιστορία δείχνει ότι το Ισραήλ συχνά συνεχίζει στρατιωτικές επιχειρήσεις μέχρι και μετά την έναρξη μιας εκεχειρίας, προκειμένου να δείξει ότι δεν πρόκειται να συμβιβαστεί σε ζητήματα που θεωρεί ζωτικά για την εθνική του ασφάλεια.

Το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι έπληξε στόχους της Χεζμπολάχ στον Λίβανο την Παρασκευή και το Σάββατο. Ωστόσο, με την έναρξη των συνομιλιών στην Ελβετία επικράτησε μια εύθραυστη κατάπαυση του πυρός.

Ο Νετανιάχου βρίσκεται σε δύσκολη θέση, καθώς βρίσκεται ανάμεσα στις πιέσεις του Τραμπ και στην αντίθεση πολλών Ισραηλινών απέναντι στη συμφωνία που προωθεί ο Αμερικανός πρόεδρος.

Την ίδια στιγμή, η επιμονή του Ιράν για τον πλήρη τερματισμό των εχθροπραξιών στον Λίβανο σημαίνει ότι μια χώρα η οποία συχνά έχει βρεθεί παγιδευμένη στους πολέμους άλλων δυνάμεων θα μπορούσε και πάλι να ανατρέψει τις ελπίδες για περιφερειακή ειρήνη.

4. Παρά τις δυσοίωνες προοπτικές, η κυβέρνηση Τραμπ πραγματοποιεί ένα τολμηρό πολιτικό και διπλωματικό στοίχημα, όπως φάνηκε και από τις δηλώσεις του Βανς πριν από την έναρξη των συνομιλιών, απευθυνόμενος στον ιρανικό λαό.

«Αν η ηγεσία σας είναι πρόθυμη να πάψει να αποτελεί παράγοντα αποσταθεροποίησης στην περιοχή και αν είναι διατεθειμένη να εγκαταλείψει μακροπρόθεσμα τις φιλοδοξίες της για απόκτηση πυρηνικών όπλων, τότε οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι πρόθυμες να μεταμορφώσουν θεμελιωδώς τη σχέση τους με τη χώρα σας», δήλωσε.

Ωστόσο, η ιστορία δείχνει ότι ένας τέτοιος στόχος μπορεί να αποδειχθεί λανθασμένη εκτίμηση. Για σχεδόν πέντε δεκαετίες, οι ηγέτες της Ισλαμικής Επανάστασης στο Ιράν έχουν οικοδομήσει την ταυτότητα του καθεστώτος τους πάνω στην αντιπαράθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις ότι στην Τεχεράνη έχει αναδειχθεί μια νέα γενιά πραγματιστών ηγετών πρόθυμων να αγκαλιάσουν ένα οικονομικό άνοιγμα προς τη Δύση, το οποίο θα μπορούσε να αποδυναμώσει τον ασφυκτικό πολιτικό και κοινωνικό έλεγχο που ασκεί το καθεστώς.

Ο Τραμπ αντιμέτωπος με εσωτερικές διαφωνίες

Οι επιπτώσεις του μνημονίου κατανόησης προκαλούν επίσης πολιτική αναταραχή στην Ουάσιγκτον.

Η συμφωνία επιδείνωσε επίσης τις σχέσεις μεταξύ του προέδρου και Ρεπουμπλικανών γερουσιαστών, οι οποίες είχαν ήδη δοκιμαστεί από τη σύγκρουση γύρω από την επιλογή του Μπιλ Πούλτε για τη θέση του προσωρινού διευθυντή Εθνικών Πληροφοριών, καθώς και από τις προσπάθειές του να εξαναγκάσει μια απρόθυμη ρεπουμπλικανική πλειοψηφία να εγκρίνει σαρωτικές αλλαγές στους εκλογικούς κανόνες πριν από τις ενδιάμεσες εκλογές.

Παράλληλα, υπάρχει έντονος σκεπτικισμός για τους όρους του μνημονίου κατανόησης, οι οποίοι περιλαμβάνουν την άρση κυρώσεων στις εξαγωγές ενέργειας και φαρμακευτικών προϊόντων του Ιράν όσο βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις των 60 ημερών, καθώς και τη δημιουργία ταμείου ύψους 300 δισ. δολαρίων για την αναζωογόνηση της ιρανικής οικονομίας, το οποίο, σύμφωνα με τις ΗΠΑ, θα χρηματοδοτηθεί από περιφερειακές δυνάμεις.

Οι επικριτές του Τραμπ υποστηρίζουν ότι ουσιαστικά «πλήρωσε» για το άνοιγμα του Στενού του Ορμούζ και ότι σπατάλησε σημαντικά διαπραγματευτικά πλεονεκτήματα των ΗΠΑ ενόψει των δύσκολων συνομιλιών που θα ακολουθήσουν για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα.

Ωστόσο, ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Λίντσεϊ Γκρέιαμ, γνωστός για τις σκληρές θέσεις του στην εξωτερική πολιτική και στενός σύμμαχος του προέδρου, υπερασπίστηκε την προσέγγιση του Τραμπ, παρότι εμφανίστηκε επιφυλακτικός για τις πιθανότητες επιτυχίας της.

«Αν δεν υπάρχει διπλωματική οδός μέσω του μνημονίου κατανόησης, τότε θα πρέπει να πάμε σε πόλεμο ή σε κάποια άλλη μορφή εξαναγκασμού. Ας το δοκιμάσουμε. Ας δοκιμάσουμε μια διπλωματική λύση», δήλωσε. Ωστόσο πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι θα αποτύχει».

Από την άλλη πλευρά, ο Δημοκρατικός γερουσιαστής του Νιου Τζέρσεϊ Κόρι Μπούκερ χαρακτήρισε τη συμφωνία με το Ιράν «καταστροφική αποτυχία που οφείλεται στις επιλογές του ίδιου του Τραμπ» και «άνευ όρων παράδοση».

Οι συγκρουσιακές εξελίξεις των τελευταίων ημερών δείχνουν ότι το όραμα του Τραμπ για ένα Ιράν χωρίς πυρηνικά και για μια μεταμορφωμένη Μέση Ανατολή παραμένει, προς το παρόν, μια μακρινή επιδίωξη.

Υποδηλώνουν επίσης ότι το στρατηγικό αδιέξοδο που δημιούργησε με την έναρξη του πολέμου συνοδεύεται πλέον από ένα αντίστοιχο αδιέξοδο που εμποδίζει την πορεία προς την ειρήνη.

Ο πόλεμος δεν κατάφερε να επιτύχει τους στόχους των Ηνωμένων Πολιτειών. Και η δύσκολη εκκίνηση των ειρηνευτικών προσπαθειών δείχνει ότι και η ειρήνη μπορεί να αποδειχθεί εξίσου ανέφικτη.

Πηγή: skai.gr

🤣🤣Ισπανία: Στη φυλακή για 24 χρόνια το «δεξί χέρι» του Σάντσεθ – Διακοπές, ερωμένες και εκδιδόμενες γυναίκες με κρατικό χρήμα


Ποινή κάθειρξης 24 ετών για υπόθεση διαφθοράς επέβαλε το Ανώτατο Δικαστήριο της Μαδρίτης στον Χοσέ Λουίς Άμπαλος, ο οποίος υπήρξε κορυφαίο στέλεχος του Σοσιαλιστικού Κόμματος, στενός σύμμαχος του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσεθ, καθώς και πρώην υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας.

Η υπόθεση, που αφορούσε υποψίες για παράτυπα συμβόλαια πώλησης μασκών κατά την διάρκεια της πανδημίας της Covid-19, αποτελεί «αγκάθι» για τον Ισπανό Πρωθυπουργό, μέλη του προσωπικού και του επαγγελματικού περιβάλλοντος του οποίου εμπλέκονται σε σειρά δικαστικών υποθέσεων.

Οι ποινές των κατηγορουμένων

Το Ανώτατο Δικαστήριο καταδίκασε τον πρώην υπουργό σε κάθειρξη 24 ετών και τον πρώην σύμβουλό του, τον Κόλδο Γκαρθία, σε κάθειρξη 19 ετών για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, για διαφθορά, για υπεξαίρεση δημοσίων πόρων και για αθέμιτη άσκηση επιρροής.

Οι δύο καταδικασθέντες τελούν υπό καθεστώς προσωρινής κράτησης.

Με την απόφαση, η οποία υιοθετήθηκε με ομοφωνία, «συμπεραίνεται ότι οι τρεις κατηγορούμενοι είχαν συστήσει εγκληματική οργάνωση με κατανομή λειτουργιών, η οποία διέπραξε σοβαρά αδικήματα διαφθοράς».

Το τρίτο πρόσωπο που δικαζόταν μαζί τους, ο επιχειρηματίας Βίκτορ ντε Αλντάμα, καταδικάσθηκε σε φυλάκιση 4 ετών και έξι μηνών, ανακοίνωσε το δικαστήριο.

Η εκτέλεση της ποινής του έχει ανασταλτικό χαρακτήρα εξαιτίας της συμβολής του στην έρευνα.

Το σκάνδαλο και τα ανταλλάγματα

Αυτή η πολύπλοκη υπόθεση βρέθηκε στις πρώτες σελίδες του ισπανικού Τύπου επί μήνες.

Με αντάλλαγμα την ανάθεση συμβολαίων σχετικά με την πώληση εκατομμυρίων μασκών κατά την διάρκεια της πανδημίας, ο Χοσέ Λουίς Αμπαλος λάμβανε επιπλέον μηνιαίες αποδοχές, πληρωμή των οικογενειακών του διακοπών, εξυπηρετήσεις για τις ερωμένες του και ακόμη και την πληρωμή εκδιδόμενων γυναικών.

Παράνομη χρηματοδότηση

Ο επιχειρηματίας Βίκτορ ντε Αλντάμα δήλωσε ενώπιον του δικαστηρίου ότι, ο πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ ήταν ο επικεφαλής της «συμμορίας» που ήταν επικεφαλής του δικτύου και ότι το Σοσιαλιστικό Κόμμα (PSOE), ηγέτης του οποίου είναι από το 2017 ο Ισπανός Πρωθυπουργός, είχε επωφεληθεί από παράνομη χρηματοδότηση μέσω αυτών των αθέμιτων προμηθειών.

Ο πρώην υπουργός ήταν σημαντικός παράγοντας στην πορεία του Πέδρο Σάντσεθ προς την κορυφή και υπήρξε ο ισχυρότερος άνδρας στο κόμμα ως διευθυντής οργανωτικού.

Ο Πέδρο Σάντσεθ, που δέχεται τις δριμείες επιθέσεις της αντιπολίτευσης, αρνείται τυχόν σχέσεις με το τρίο των καταδικασθέντων και τα χρήματα που δαπανήθηκαν από το PSOE και αρνείται ότι ήταν σε γνώση οποιασδήποτε παράνομης δραστηριότητας.

📺Φορτισμένος ο Στάρμερ ανακοίνωσε την παραίτησή του από πρωθυπουργός της Βρετανίας, δείτε βίντεο


Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Κιρ Στάρμερ ανακοίνωσε, σε κλίμα συγκίνησης, την παραίτησή του από την ηγεσία των Εργατικών το πρωί της Δευτέρας στην είσοδο της Ντάουνινγκ Στριτ ενώ όπως ανέφερε έχει ενημερώσει τον Βασιλιά Κάρολο για την απόφασή του.

Παράλληλα παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα για την υποβολή υποψηφιοτήτων για τη διαδοχή του λέγοντας ότι η διαδικασία από την Εθνική Εκτελεστική Επιτροπή των Εργατικών θα ξεκινήσει στις 9 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί πριν τις καλοκαιρινές διακοπές της κοινοβουλευτικής περιόδου, στις 16 Ιουλίου.

Ο Βρετανός πρωθυπουργός τόνισε ότι αποδέχεται «με καλή διάθεση» την απόφαση πως δεν είναι το κατάλληλο πρόσωπο για να οδηγήσει το Εργατικό Κόμμα στις επόμενες γενικές εκλογές».


«Το ερώτημα που θέτει τώρα το κόμμα μου είναι αν είμαι ο καταλληλότερος για να ηγηθώ της παράταξής μας στις επόμενες γενικές εκλογές. Άκουσα την απάντηση της κοινοβουλευτικής μας ομάδας σε αυτό το ερώτημα και την αποδέχομαι με καλή διάθεση και σεβασμό. Κάθε απόφαση που πήρα είχε ως γνώμονα να βάζω πρώτα τη χώρα που αγαπώ. Για αυτόν τον λόγο θα παραιτηθώ από την ηγεσία του Εργατικού Κόμματος. Το πρωί μίλησα με την Αυτού Μεγαλειότητα τον Βασιλιά για να τον ενημερώσω για την απόφασή μου» είπε, κάνοντας γνωστή την παραίτησή του από την προεδρία του κόμματος. Μάλιστα, προς το τέλος των δηλώσεών του, με δυσκολία κατάφερε να κρύψει τη συγκίνησή του.

Η δήλωση αυτή σηματοδοτεί την πρόθεση του Κιρ Στάρμερ να αποχωρήσει από την ηγεσία των Εργατικών, υπογραμμίζοντας ότι η απόφασή του ελήφθη με γνώμονα, όπως είπε, το συμφέρον της χώρας και του κόμματός του.

Ο Στάρμερ ζήτησε από την Εθνική Εκτελεστική Επιτροπή του Εργατικού Κόμματος να καταρτίσει χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με το οποίο η υποβολή υποψηφιοτήτων για την ηγεσία θα ξεκινήσει στις 9 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό σημαίνει ότι ο νέος ηγέτης θα έχει αναλάβει τα καθήκοντά του πριν από την επανέναρξη των εργασιών του Κοινοβουλίου τον Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε, όπως δηλώνει, θα παραμείνει στη θέση του πρωθυπουργού.

Στην αρχή της δήλωσής του, είπε μεταξύ άλλων πως «μια νέα κυβέρνηση των Εργατικών, η πρώτη έπειτα από 14 χρόνια. Μια νέα σελίδα στην ιστορία της χώρας μας άνοιξε ύστερα από χρόνια απογοήτευσης και αδιεξόδων, προσφέροντας την ευκαιρία να αλλάξουμε προς το καλύτερο τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ασχολήθηκα με την πολιτική.

Η πορεία μέχρι εκείνο το σημείο δεν ήταν εύκολη. Πριν από έξι χρόνια, ανέλαβα ένα Εργατικό Κόμμα που ήταν πολιτικά, οικονομικά και ηθικά χρεοκοπημένο.

Μου έλεγαν ξανά και ξανά ότι το κόμμα μου είχε τελειώσει, ότι ανήκαμε πλέον στο παρελθόν και ότι η κατάκτηση της πλειοψηφίας στις γενικές εκλογές – πόσο μάλλον μιας σαρωτικής νίκης – ήταν αδύνατη.


📺Πρώην δήμαρχος στο Μεξικό έγινε viral για το μπούστο της σε βίντεο με οπαδούς για το Μουντιάλ: «Τι να κάνω, δεν μπορώ να το βγάλω»


Viral έχει γίνει στο Μεξικό η πρώην δήμαρχος Σάντρα Κουέβας για την εμφάνισή της σε βίντεο που γύρισε ανάμεσα σε οπαδούς της εθνικής ομάδας της χώρας με αφορμή τη συμμετοχή στο Μουντιάλ 2026.

Η Κουέβας, η οποία διετέλεσε δήμαρχος της πόλης Κουαουτεμόκ, πανηγυρίζει για τις εμφανίσεις της εθνικής Μεξικό και τις νίκες της ομάδας επί της Νότιας Αφρικής και της Νότιας Κορέας.


Αρκετοί, ωστόσο, επισήμαναν την εμφάνισή της με ένα μπλουζάκι που τόνιζε το ντεκολτέ της, με την ίδια να απαντά στους επικριτές της μέσω της Sun: «Λοιπόν, παιδιά, τι να κάνω. Δεν μπορώ απλώς να το βγάλω»,

«Δεν το εκλαμβάνω ως επίθεση, θα υπάρχουν εκείνοι που σκέφτονται έτσι και το εκλαμβάνουν υποτιμητικά, αλλά έτσι είμαστε εμείς οι Μεξικανοί» πρόσθεσε η πολιτικός από το Μεξικό.


Σημειώνεται ότι μετά τη θητεία της ως δήμαρχος από τον Οκτώβριο του 2021 έως τον Μάρτιο του 2024, η Κουέβας εργάζεται τώρα ως συντονίστρια του πολιτικού κινήματος Mexico Nuevo.


Πρόοδος στις συνομιλίες ΗΠΑ-Ιράν: Οδικός χάρτης 60 ημερών και συμφωνία για τα Στενά του Ορμούζ


Με συμφωνία για οδικό χάρτη 60 ημερών προς μια τελική διευθέτηση και τη δημιουργία νέων μηχανισμών εποπτείας ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας ο πρώτος γύρος των επαφών μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν στην Ελβετία. Παρά την ένταση που προκάλεσαν οι δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ για τα Στενά του Ορμούζ και τις προσωρινές εμπλοκές κατά τη διάρκεια των συνομιλιών, οι δύο πλευρές έκαναν λόγο για ουσιαστική πρόοδο σε κρίσιμα ζητήματα.

Ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών Εσμαΐλ Μπαγκάι ανακοίνωσε, σύμφωνα με το πρακτορείο Tasnim, ότι το έργο των διαπραγματευτικών αντιπροσωπειών ολοκληρώθηκε και ότι πλέον τη σκυτάλη αναλαμβάνουν οι τεχνικές ομάδες, οι οποίες θα συνεχίσουν τις επαφές καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας στην Ελβετία.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι σημειώθηκε «καλή πρόοδος» όσον αφορά την εφαρμογή των δεσμεύσεων που έχουν αναλάβει οι δύο πλευρές και επιβεβαίωσε ότι συμφωνήθηκε η δημιουργία μηχανισμού που θα διασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των πλοίων από τα Στενά του Ορμούζ.

Ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν, Αμπάς Αραγτσί, υποστήριξε ότι η διαμεσολάβηση του Πακιστάν και του Κατάρ έχει οδηγήσει σε «σημαντική πρόοδο» στις προσπάθειες τερματισμού του πολέμου στον Λίβανο.

Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ, ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας ανέφερε ότι στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων προβλέπεται η άρση περιορισμών στις εξαγωγές πετρελαίου και πετροχημικών προϊόντων, καθώς και η αποδέσμευση μέρους παγωμένων ιρανικών περιουσιακών στοιχείων.

Ο Αραγτσί υποστήριξε επίσης ότι δρομολογείται ένα σημαντικό πρόγραμμα ανοικοδόμησης και οικονομικής ανάπτυξης για το Ιράν, κάνοντας λόγο για την «πρώτη πραγματική δοκιμή» μιας διαδικασίας αποκλιμάκωσης στην περιοχή.

Στο τραπέζι κυρώσεις, πετρέλαιο και δεσμευμένα κεφάλαια

Σύμφωνα με τον Μπαγκάι, οι επαφές επικεντρώθηκαν στα εναπομείναντα ζητήματα που απαιτούνται για να ξεκινήσει η τελική φάση των διαπραγματεύσεων.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η αποδέσμευση ιρανικών περιουσιακών στοιχείων που παραμένουν παγωμένα στο εξωτερικό και η χορήγηση εξαιρέσεων από τις κυρώσεις που περιορίζουν τις εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου.

Νωρίτερα, ο Χουσεΐν Γκουρμπανζάντε, μέλος της ιρανικής διαπραγματευτικής ομάδας, είχε δηλώσει στην κρατική τηλεόραση ότι οι δύο πλευρές συζήτησαν συγκεκριμένες διαδικασίες για την απελευθέρωση των δεσμευμένων κεφαλαίων, καθώς και το τελικό σχέδιο πρότασης για την προσωρινή άρση περιορισμών στις εξαγωγές πετρελαίου και παραγώγων.

Οδικός χάρτης για τελική συμφωνία

Το Κατάρ και το Πακιστάν, που διαμεσολαβούν στις επαφές μεταξύ Ουάσιγκτον και Τεχεράνης, ανακοίνωσαν ότι οι συνομιλίες διεξήχθησαν σε «θετικό και εποικοδομητικό κλίμα» και ότι καταγράφηκε «ενθαρρυντική πρόοδος».

Στην κοινή τους ανακοίνωση γνωστοποίησαν ότι συμφωνήθηκε η σύσταση Ανώτατης Επιτροπής, η οποία θα έχει την πολιτική εποπτεία της διαδικασίας.

Οι επικεφαλής διαπραγματευτές θα ενημερώνουν τακτικά την επιτροπή, ενώ θα λειτουργήσουν ειδικές ομάδες εργασίας για το πυρηνικό πρόγραμμα, τις κυρώσεις, καθώς και για την παρακολούθηση και επίλυση διαφορών που θα προκύπτουν κατά την εφαρμογή του μνημονίου κατανόησης.

Οι μεσολαβητές αποκάλυψαν επίσης ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν σε οδικό χάρτη με στόχο την επίτευξη τελικής συμφωνίας μέσα στις επόμενες 60 ημέρες.

Νέος μηχανισμός για τον Λίβανο

Ένα ακόμη σημαντικό αποτέλεσμα των επαφών ήταν η συμφωνία για τη δημιουργία ειδικού μηχανισμού αποκλιμάκωσης με τη συμμετοχή του Λιβάνου και υπό τη διευκόλυνση του Κατάρ και του Πακιστάν.

Στόχος είναι η παρακολούθηση της κατάστασης ασφαλείας και η διασφάλιση του τερματισμού των στρατιωτικών επιχειρήσεων στον Λίβανο, όπου οι συγκρούσεις μεταξύ του Ισραήλ και της υποστηριζόμενης από το Ιράν Χεζμπολάχ συνεχίζονται παρά τις συμφωνίες κατάπαυσης του πυρός.

Οι απειλές Τραμπ και η αντίδραση της Τεχεράνης

Οι διαπραγματεύσεις σημαδεύτηκαν από νέα ένταση όταν ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε στο Fox News ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα μπορούσαν να «καταλάβουν» τα Στενά του Ορμούζ αν δεν επιτευχθεί συμφωνία.

«Μπορεί να καταλάβουμε τα Στενά, αν χρειαστεί. Αν δεν καταλήξουν σε συμφωνία, θα εισπράξουμε διόδια», είπε ο Αμερικανός πρόεδρος.

Κατά την ίδια συνέντευξη, προειδοποίησε ότι οι αμερικανικοί βομβαρδισμοί θα μπορούσαν να επαναληφθούν και διαμήνυσε προς την ιρανική πλευρά ότι το κλείσιμο της στρατηγικής θαλάσσιας οδού θα είχε σοβαρές συνέπειες.

Οι δηλώσεις αυτές προκάλεσαν έντονη αντίδραση από τον επικεφαλής της ιρανικής αντιπροσωπείας, Μοχαμάντ Μπαγέρ Γαλιμπάφ, ο οποίος κάλεσε την Ουάσιγκτον «να μετρά τα λόγια της» και προειδοποίησε ότι οι ιρανικές ένοπλες δυνάμεις είναι έτοιμες να απαντήσουν.

Προσωρινή εμπλοκή αλλά όχι κατάρρευση των συνομιλιών

Κατά τη διάρκεια των επαφών, η ιρανική αντιπροσωπεία αποχώρησε προσωρινά από τον χώρο των διαπραγματεύσεων, με το πρακτορείο Irna να αποδίδει την κίνηση στις δηλώσεις και τις αναρτήσεις του Τραμπ.

Παρά το επεισόδιο, πηγές της Τεχεράνης ξεκαθάρισαν ότι η διαδικασία δεν τερματίστηκε, αλλά απλώς διακόπηκε προσωρινά.

Η κρατική τηλεόραση του Ιράν υποστήριξε επίσης ότι στον πρώτο γύρο δεν συζητήθηκε το πυρηνικό πρόγραμμα, αλλά η εφαρμογή του μνημονίου που υπεγράφη την περασμένη εβδομάδα, η κατάσταση στον Λίβανο και οικονομικά ζητήματα.

Οι δηλώσεις Τραμπ για τα Στενά του Ορμούζ επηρέασαν άμεσα τις διεθνείς αγορές ενέργειας.

Η τιμή του πετρελαίου Brent ενισχύθηκε κατά 1,35%, φτάνοντας στα 81,66 δολάρια το βαρέλι, ενώ το αμερικανικό αργό κατέγραψε άνοδο 2,4%, στα 77,66 δολάρια.

Οι επενδυτές ανησυχούν ότι οποιαδήποτε εμπλοκή στα Στενά του Ορμούζ, από όπου διέρχεται σημαντικό μέρος του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, θα μπορούσε να προκαλέσει νέα αναταραχή στις αγορές.

Αισιοδοξία από τον Βανς

Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς χαρακτήρισε τις επαφές «ιστορικές» και δήλωσε ότι μπορεί να αποτελέσουν την αφετηρία μιας νέας σχέσης μεταξύ Ουάσιγκτον και Τεχεράνης.

Παράλληλα, έκανε λόγο για «αξιόλογη πρόοδο» στις προσπάθειες αποκλιμάκωσης στον Λίβανο, εκφράζοντας την ελπίδα ότι η διαδικασία θα οδηγήσει σε μια ευρύτερη συμφωνία για τη σταθερότητα στη Μέση Ανατολή.

Τραμπ κατά New York Times για το Ιράν: «Ο στρατός τους έχει τελειώσει, η οικονομία τους έχει καταρρεύσει»


Με σφοδρή επίθεση κατά των New York Times απάντησε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ σε δημοσίευμα της εφημερίδας που υποστήριζε ότι, έπειτα από σχεδόν τέσσερις μήνες πολέμου με το Ιράν, οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί είναι περιορισμένες. Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social, ο Τραμπ έκανε λόγο για «διεφθαρμένη» και «αποτυχημένη» εφημερίδα, παραθέτοντας μια σειρά από ισχυρισμούς για τις συνέπειες της σύγκρουσης.

Ο Ντόναλντ Τραμπ σχολίασε τον τίτλο δημοσιεύματος των New York Times, ο οποίος ανέφερε: «Τι άλλαξε μετά από σχεδόν τέσσερις μήνες πολέμου; Οι αναλυτές λένε ότι όχι και πολλά».

Απαντώντας, ο Αμερικανός πρόεδρος διερωτήθηκε ειρωνικά «Αλήθεια;» και υποστήριξε ότι έχουν σημειωθεί δραματικές αλλαγές.

Οι ισχυρισμοί του Τραμπ

Στην ανάρτησή του, ο Τραμπ υποστήριξε ότι «ο στρατός τους έχει τελειώσει», ότι «το ναυτικό τους έχει εξαφανιστεί» και ότι «η αεροπορία τους έχει εξαφανιστεί». Παράλληλα, ανέφερε ότι οι βάσεις εκτόξευσης, οι πύραυλοι, τα drones και οι δυνατότητες παραγωγής τους έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί.

Ο ίδιος ισχυρίστηκε ακόμη ότι οι δύο κορυφαίες βαθμίδες της ηγεσίας τους έχουν απομακρυνθεί, ενώ έκανε λόγο για πληθωρισμό που φθάνει το 250% και για μια οικονομία που, όπως ανέφερε, «έχει καταρρεύσει».

Συνεχίζοντας, ο Αμερικανός πρόεδρος υποστήριξε ότι οι στρατιώτες δεν πληρώνονται, ότι τα Στενά του Ορμούζ παραμένουν ανοιχτά και ότι η παραγωγή πετρελαίου συνεχίζεται απρόσκοπτα.

Παράλληλα, αντιπαρέβαλε την εικόνα των Ηνωμένων Πολιτειών, υποστηρίζοντας ότι το αμερικανικό χρηματιστήριο και η αγορά εργασίας βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Κλείνοντας την ανάρτησή του, ο Τραμπ επιτέθηκε εκ νέου στους New York Times, χαρακτηρίζοντας τους συντάκτες της εφημερίδας «διεφθαρμένους και ανήθικους δειλούς», προσθέτοντας ότι «αυτά είναι όσα έχουν αλλάξει και ακόμη περισσότερα».

📺«Με κατάπιε, ήξερα ότι με είχε πάρει»: Ισχυρό κύμα παρασύρει γυναίκα που ψαρεύει στην Καλιφόρνια, βίντεο


Στιγμές τρόμου έζησε μια γυναίκα στην Καλιφόρνια, όταν ένα ισχυρό κύμα (sneaker wave) την παρέσυρε μέσα στον Ειρηνικό Ωκεανό, ενώ ψάρευε σε παραλία κοντά στην πόλη Πασίφικα, αναφέρει η New York Post.

Η 47χρονη Μπέι Καντότ βρισκόταν την περασμένη Τρίτη στην παραλία, όταν ένα ξαφνικό και ιδιαίτερα ισχυρό κύμα χτύπησε την ακτή χωρίς προειδοποίηση. Η δύναμη του νερού την έριξε στο έδαφος και την παρέσυρε περίπου εννέα μέτρα μακριά από την ακτογραμμή.

Κάμερα ασφαλείας κατέγραψε τη στιγμή που το κύμα χτύπησε τη γυναίκα και την παρέσυρε στα αφρισμένα νερά του ωκεανού, προκαλώντας πανικό σε όσους βρίσκονταν στην περιοχή.

Δείτε βίντεο


«Ένιωθα σαν να στριφογυρίζω μέσα σε πλυντήριο», δήλωσε η Καντότ στο ABC7, περιγράφοντας τις δραματικές στιγμές που ακολούθησαν.

Όπως ανέφερε, κατάλαβε αμέσως ότι βρισκόταν σε θανάσιμο κίνδυνο.

«Με κατάπιε, εκείνη τη στιγμή ήξερα ότι με είχε πάρει»
«Με κατάπιε. Εκείνη τη στιγμή ήξερα ότι με είχε πάρει. Δεν υπήρχε τρόπος να βγω μόνη μου από αυτό», είπε.

Καθώς το νερό τη βύθιζε και τη μετέφερε όλο και πιο μακριά από την ακτή, η 47χρονη αποφάσισε να μην παλέψει με τη δύναμη του κύματος.

«Έκλεισα τα μάτια μου και προσευχήθηκα. Είπα: "Θεέ μου, αν αυτό είναι το θέλημά Σου, το καταλαβαίνω, αλλά σε παρακαλώ μην με αφήσεις να φύγω και να αφήσω τον γιο μου πίσω"», περιέγραψε.

Ύστερα από αρκετά λεπτά μέσα στο νερό, η Καντότ κατάφερε να επανεμφανιστεί στην επιφάνεια. Άλλοι ψαράδες που βρίσκονταν στην περιοχή έσπευσαν να τη βοηθήσουν, πετώντας της σχοινί και τραβώντας την με ασφάλεια πίσω στην ακτή.

«Σας ευχαριστώ που ρισκάρατε τη ζωή σας για να σώσετε τη δική μου», τους είπε μετά τη διάσωσή της.

Λίγο αργότερα, διασώστες και ασθενοφόρο έφτασαν στο σημείο και τη μετέφεραν στο νοσοκομείο Zuckerberg San Francisco General Hospital. Οι γιατροί διαπίστωσαν ότι υπέφερε από υποθερμία και τραυματισμούς που σχετίζονται με τη βίαιη κίνηση του σώματός της μέσα στα κύματα, φαινόμενο που οι ειδικοί αποκαλούν «ωκεάνιο αυχενικό τραυματισμό».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η γυναίκα έχει πλέον επιστρέψει στο σπίτι της και αναρρώνει.

Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά πρόσφατων ατυχημάτων στις ακτές της Καλιφόρνιας. Πρόσφατα, μητέρα και κόρη παρασύρθηκαν από τα κύματα στην παραλία Baker Beach του Σαν Φρανσίσκο αλλά διασώθηκαν, ενώ δύο φοιτητές έχασαν τη ζωή τους στη Σάντα Κρουζ όταν παρασύρθηκαν στη θάλασσα.

Τα λεγόμενα «κύματα-φαντάσματα» είναι μεγάλα κύματα που μπορούν να φτάσουν πολύ πιο μακριά στην ακτή απ’ ό,τι αναμένουν οι λουόμενοι ή οι ψαράδες. Συχνά εμφανίζονται χωρίς προειδοποίηση, ακόμη και σε ημέρες με ήρεμο καιρό και καθαρό ουρανό, γεγονός που τα καθιστά ιδιαίτερα επικίνδυνα.

Επιστημονικές εκτιμήσεις αναφέρουν ότι περίπου τρία στα 10.000 κύματα που σχηματίζονται στη θάλασσα αποκτούν χαρακτηριστικά «ακραίου» ή «κύματος-φαντάσματος», ικανά να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα.

21 Ιουνίου 2026

📺«Πού πήγαν οι όμορφοι άντρες;»: Δύο γυναίκες αναρωτιούνται γιατί δεν τις φλερτάρουν πια στα μπαρ, δείτε το viral βίντεο


Μια συζήτηση που φουντώνει στα social media φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ερώτημα για το πώς γνωρίζονται σήμερα οι άνθρωποι και γιατί το παραδοσιακό φλερτ φαίνεται να έχει περιοριστεί. Η εποχή που μια γνωριμία σε ένα μπαρ μπορούσε εύκολα να εξελιχθεί σε σχέση φαίνεται πως απομακρύνεται, καθώς όλο και περισσότεροι νέοι στρέφονται στις εφαρμογές γνωριμιών ή σε εναλλακτικούς τρόπους αναζήτησης συντρόφου.

Αφορμή για το σχετικό άρθρο της New York Post (δείτε εδώ) στάθηκε ένα βίντεο στο TikTok, στο οποίο δύο ελεύθερες γυναίκες εξέφρασαν την απορία τους για το πού βρίσκονται οι άντρες που θα κάνουν την πρώτη κίνηση. Το βίντεο, το οποίο στη συνέχεια αναδημοσιεύτηκε στο X, προκάλεσε χιλιάδες αντιδράσεις.

«Πού συναντάτε εσείς αυτούς τους όμορφους άντρες;», ήταν το ερώτημά τους, σημειώνοντας ότι παρότι βγαίνουν συχνά σε μπαρ, οι άντρες που τους τραβούν την προσοχή φαίνεται να εμφανίζονται περισσότερο σε χώρους όπως οι λέσχες τρεξίματος, τα καταστήματα με φαγητό ή τα σούπερ μάρκετ.

«Το μπαρ είναι το καλύτερο μέρος και αυτοί δεν βγαίνουν έξω», ανέφερε μία από τις γυναίκες, ζητώντας από τους άντρες να επιστρέψουν στις κοινωνικές εξόδους. «Μπορείτε, παρακαλώ, να αρχίσετε να βγαίνετε έξω;».


Η ανάρτηση προκάλεσε έντονη συζήτηση στα κοινωνικά δίκτυα, με αρκετούς άντρες να εξηγούν γιατί αποφεύγουν πλέον να κάνουν την πρώτη κίνηση. Κάποιοι υποστήριξαν ότι φοβούνται μήπως παρεξηγηθεί η προσέγγισή τους ή θεωρηθούν ενοχλητικοί. Άλλοι ανέφεραν ότι δεν θέλουν να επενδύσουν χρόνο και χρήματα σε γνωριμίες όπου δεν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον.

«Οι γυναίκες είναι εχθρικές απέναντι στους περισσότερους άντρες στις μέρες μας», σχολίασε ένας χρήστης, ενώ άλλος υποστήριξε ότι πολλοί άντρες αποφεύγουν να πλησιάσουν επειδή φοβούνται τις αρνητικές αντιδράσεις.

Το ζήτημα φαίνεται να συνδέεται και με μια ευρύτερη αλλαγή στη συμπεριφορά των νεότερων γενιών. Πολλοί άντρες της Γενιάς Ζ δηλώνουν ότι προτιμούν να μην κάνουν αυθόρμητες προσεγγίσεις σε δημόσιους χώρους, καθώς ανησυχούν μήπως κάνουν την άλλη πλευρά να νιώσει άβολα.

Ο 28χρονος Ράιαν Κέσλερ δήλωσε στη New York Post ότι προσπαθεί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις αλληλεπιδράσεις του με γυναίκες. «Δεν θέλω ποτέ να κάνω τον άλλον να νιώσει άβολα και θέλω να είμαι σεβαστικός», ανέφερε.

Παρότι επιθυμεί να δημιουργήσει μια σχέση, παραδέχεται ότι οι ευκαιρίες για γνωριμίες στην καθημερινότητά του είναι περιορισμένες. «Δεν θέλω να τις ενοχλώ», εξήγησε.

Η συζήτηση δείχνει πως οι σχέσεις και η γνωριμία μεταξύ των ανθρώπων έχουν αλλάξει σημαντικά. Οι εφαρμογές dating έχουν γίνει ο βασικός τρόπος αναζήτησης συντρόφου, ενώ η αυθόρμητη προσέγγιση σε έναν χώρο διασκέδασης φαίνεται να γίνεται όλο και πιο σπάνια.

📺Τούρκος δημοσιογράφος ξέσπασε on air μετά τον αποκλεισμό της χώρας του😂😆: «Είναι ποδόσφαιρο αυτό που παίζουμε;», βίντεο


Οι δύο ήττες της Τουρκίας στο Μουντιάλ 2026, έχουν δημιουργήσει ένα πολύ βαρύ κλίμα στη γειτονική χώρα για την εθνική ομάδα και για τον coach Βιντσέντζο Μοντέλα.

Από τις συζητήσεις που έχουν γίνει στα τουρκικά media, ξεχωρίζει το ξέσπασμα του Γκιοκχάν Ντίντς, ο οποίος έβγαλε τον θυμό του σε μια μία σελίδα Α4, πριν την τσαλακώσει και την πετάξει προς την κάμερα του συνδρομητικού αθλητικού καναλιού BTV.

«Από τον δεξιό μπακ στον στόπερ, από τον στόπερ στον άλλο στόπερ, από αυτόν τον στόπερ στον αριστερό μπακ, από τον αριστερό μπακ στον Χακάν Τσαλχάνογλου, από τον Χακάν στον στόπερ, από τον στόπερ στον Χακάν, από τον Χακάν ξανά στον στόπερ.

Έτσι υποτίθεται πρέπει να παίζουμε; Τι ποδόσφαιρο είναι αυτό; Τι θέλεις να καταφέρεις με αυτό το ποδόσφαιρο; Τι θέλεις να κάνεις με τόσες πάσες;» ούρλιαζε ο Ντιντς.


Το «τάγμα των καρπουζιών» του Λουκασένκο: Πώς οι... Μις της Λευκορωσίας βρέθηκαν σε θέσεις εξουσίας


Η άγνωστη πλευρά του κύκλου του Λουκασένκο, από τις βασίλισσες ομορφιάς μέχρι τα κέντρα λήψης αποφάσεων

Στις περισσότερες χώρες, η νίκη σε έναν διαγωνισμό ομορφιάς σημαίνει ένα στέμμα, λεπτά δημοσιότητας και μια αναμνηστική φωτογραφία. Στη Λευκορωσία, όμως, η παρουσία δίπλα στον πρόεδρο Αλεξάντερ Λουκασένκο έχει συνδεθεί τα τελευταία χρόνια με κάτι πολύ διαφορετικό: την είσοδο σε έναν κύκλο κρατικής επιρροής.

Ο 71χρονος ηγέτης της Λευκορωσίας έχει εμφανιστεί επανειλημμένα σε δημόσιες εκδηλώσεις με νεαρές βασίλισσες ομορφιάς και μοντέλα, οι οποίες τον έχουν συνοδεύσει σε δεξιώσεις, πολιτιστικές διοργανώσεις, αθλητικές εκδηλώσεις και διεθνείς αποστολές.

Η παρουσία αυτών των γυναικών έχει προκαλέσει συζητήσεις στη χώρα, καθώς αρκετές από εκείνες που βρέθηκαν κοντά στον πρόεδρο κατάφεραν στη συνέχεια να αποκτήσουν θέσεις στον κρατικό μηχανισμό ή σε εταιρείες που συνδέονται με ισχυρούς επιχειρηματίες από το περιβάλλον του.

Οι Λευκορώσοι έχουν δώσει μάλιστα ένα χαρακτηριστικό παρατσούκλι σε αυτή την ομάδα γυναικών: «το τάγμα των καρπουζιών», λόγω των εμφανίσεών τους σε εκδηλώσεις συγκομιδής καρπουζιών όπου φωτογραφίζονταν δίπλα στον πρόεδρο Λουκασένκο.


Ο Λουκασένκο μαζεύει καρπούζια, περιτριγυρισμένος από όμορφες νεαρές γυναίκες

Από τις πασαρέλες στο Προεδρικό Γραφείο

Σύμφωνα με έρευνες του ανεξάρτητου λευκορωσικού μέσου «Buro», αρκετές γυναίκες που έγιναν γνωστές μέσα από διαγωνισμούς ομορφιάς βρέθηκαν αργότερα σε θέσεις κοντά στην προεδρική διοίκηση.

Μία χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η Βλαντλένα Ζαϊτσάβα, φιναλίστ του «Μις Λευκορωσία 2021». Παρότι δεν κέρδισε τον τίτλο, σύντομα εμφανίστηκε δίπλα στον Λουκασένκο σε επίσημες εκδηλώσεις, μεταξύ των οποίων ο Εθνικός Χορός Νεολαίας και το Φεστιβάλ της Αλεξάνδρειας.

Αργότερα συμμετείχε σε αποστολές στο εξωτερικό, όπως στη σύνοδο COP28 στο Ντουμπάι, ενώ είχε ήδη αναλάβει θέση επικεφαλής συμβούλου στο Προεδρικό Γραφείο.

Όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφους για τον ρόλο της, αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω και έκλεισε τη συνομιλία.

Πρώην αξιωματούχοι που μίλησαν επίσης στο «Buro» υποστήριξαν ότι τέτοιες θέσεις μπορεί να έχουν υψηλόβαθμους τίτλους, αλλά συχνά λειτουργούν ως ρόλοι κοντά στην εξουσία, με καθήκοντα που σχετίζονται με την καθημερινή λειτουργία του προεδρικού γραφείου.

Παρόμοια πορεία ακολούθησε και η Κατσιάρινα Χουμένιουκ, η οποία μετά από εμφανίσεις δίπλα στον Λουκασένκο έγινε επίσης επικεφαλής σύμβουλος στην προεδρική διοίκηση.



Η «Μις Λευκορωσία» που μπήκε στη Βουλή 

Μία από τις πιο γνωστές περιπτώσεις είναι η Μαρία Βασιλέβιτς, νικήτρια του διαγωνισμού «Μις Λευκορωσία 2018».

Μετά από δημόσιες εμφανίσεις με τον πρόεδρο, έγινε τηλεοπτική παρουσιάστρια και στη συνέχεια εξελέγη στη Βουλή των Αντιπροσώπων της Λευκορωσίας, αποτελώντας το νεότερο μέλος του κοινοβουλίου εκείνης της περιόδου.

Η πολιτική της διαδρομή κράτησε από το 2019 έως το 2024. Στη συνέχεια ίδρυσε την εταιρεία «Amalem», που δραστηριοποιείται στον χώρο των φαρμακευτικών και ιατρικών προϊόντων.

Η εταιρεία, σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται, είχε λάβει σημαντική χρηματοδότηση, ενώ το πλειοψηφικό της μερίδιο ανήκε στην προσωπική εντατικολόγο του Λουκασένκο, Αλένα Καζάκ.

Οι γυναίκες του στενού κύκλου

Άλλες συμμετέχουσες σε διαγωνισμούς ομορφιάς συνδέθηκαν με επιχειρήσεις που ανήκουν σε επιχειρηματίες του περιβάλλοντος του Λευκορώσου προέδρου.

Η Αλίνα Ρόσκατς, διαγωνιζόμενη στο «Μις Λευκορωσία 2016», δραστηριοποιήθηκε σε εταιρείες που συνδέονται με την οικογένεια του επιχειρηματία Σιαρχέι Τσιατσέριν.

Η Ντάρια Κράουτσουκ, η οποία είχε εμφανιστεί επίσης δίπλα στον Λουκασένκο, εργάστηκε στην εταιρεία «Tabak-Invest». Η ίδια αρνήθηκε ότι η επαγγελματική της πορεία οφειλόταν σε πολιτικές διασυνδέσεις.

Αντίστοιχη περίπτωση αναφέρεται και για τη Μαρία Μπαχαμόλαβα, πρώην δασκάλα που βρέθηκε κοντά στην οικογένεια του Λουκασένκο και αργότερα εργάστηκε σε εταιρεία του επιχειρηματία Αλεξάντερ Μασένσκι.


Η Ντάρια Σμανάι

Η νέα παρουσία δίπλα στον Λουκασένκο

Το τελευταίο πρόσωπο που έχει προκαλέσει συζητήσεις είναι η Αλίγια Κορότκαγια, μοντέλο και συμμετέχουσα σε διαγωνισμούς ομορφιάς, όπως το «Μις Λευκορωσία» και το «Μις BRICS».

Η Κορότκαγια εμφανίζεται όλο και συχνότερα δίπλα στον Λουκασένκο σε δημόσιες εκδηλώσεις, με ρωσικά μέσα ενημέρωσης να κάνουν αναφορές για τη σχέση τους, χωρίς να υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση.

Η παρουσία της έφερε ξανά στο προσκήνιο και την προσωπική ζωή του Λουκασένκο, καθώς η σύζυγός του Γκαλίνα ζει εδώ και χρόνια μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, σε ιδιωτική κατοικία στην επαρχία της Λευκορωσίας.

Το ζευγάρι, που παντρεύτηκε το 1975, δεν έχει πάρει επίσημα διαζύγιο, αλλά σύμφωνα με αναφορές ζει χωριστά εδώ και δεκαετίες.

Ο ίδιος ο Λουκασένκο έχει αναφερθεί δημόσια στις νεαρές γυναίκες που βρίσκονται δίπλα του, λέγοντας ότι το πρωτόκολλο επιλέγει «πολύ όμορφα κορίτσια» για να κάθονται κοντά του στις εκδηλώσεις.

Καθώς νέες παρουσίες συνεχίζουν να εμφανίζονται στον κύκλο του, το «τάγμα των καρπουζιών» παραμένει ένα από τα πιο πολυσυζητημένα φαινόμενα γύρω από την εξουσία στη Λευκορωσία.
21.06.2026.

😂😂Ο Τραμπ προκάλεσε διπλωματικό θρίλερ στην Ελβετία: Απείλησε τους διαπραγματευτές του Ιραν κι αυτοί διέκοψαν τις συνομιλίες


Ένα ακόμα διπλωματικό θρίλερ εκτυλίχθηκε την Κυριακή, αυτή τη φορά επί ελβετικού εδάφους, ανάμεσα σε ΗΠΑ και Ιράν. Ο πρώτος γύρος των συνομιλιών ανάμεσα στις αντιπροσωπείες των δύο χωρών «τορπιλίστηκε» κυρίως από τις απειλές του Ντόναλντ Τραμπ για νέα επίθεση στο Ιράν, αλλά και από τη στάση του Ισραήλ στον Λίβανο, το οποίο αρνείται να αποσύρει τα στρατεύματά του και επιμένει στις επιθέσεις... άμυνας σε θέσεις της Χεζμπολάχ.

Αποτέλεσμα των απειλών του Τραμπ και της αδιάλλακτης στάσης του Μπενιαμίν Νετανιάχου και της ισραηλινής ηγεσίας, ήταν να διακοπούν οι συνομιλίες στην Ελβετία και να ανατραπεί το πρόγραμμα, το οποίο όριζε τις διαπραγματεύσεις να εξελίσσονται σε τρία στάδια, το ένα για τον Λίβανο, το δεύτερο για το Ορμούζ και το τρίτο για τα πυρηνικά και τις κυρώσεις κατά του Ιράν.

Σύμφωνα με ιρανική πηγή, οι συνομιλίες της Κυριακής όντως διακόπηκαν, «αλλά δεν τελείωσαν». Όπως όλα δείχνουν, η διαδικασία των συνομιλιών θα απαιτήσει διάστημα πολύ μεγαλύτερο από τις αρχικώς ορισθείσες 60 ημέρες, παρ' ότι ο Αμερικανός πρόεδρος, ο οποίος απείλησε σήμερα με νέες επιθέσεις το Ιράν, δείχνει να έχει χάσει την υπομονή και την ψυχραιμία του.

Μέλος της αντιπροσωπείας του Ιράν δήλωσε στα ιρανικά ΜΜΕ ότι «αν δεν σταματήσει άμεσα ο πόλεμος στον Λίβανο, η διαδικασία των συνομιλιών θα διακοπεί και κανένα άλλο θέμα δεν θα συζητηθεί».

Παράλληλα, η αντιπροσωπεία του Ιράν, η οποία κατέθεσε την εντονότατη διαμαρτυρία της στις ΗΠΑ για τις απειλές του Ντόναλντ Τραμπ και αποχώρησε από την αίθουσα των συνομιλιών, ξεκίνησε συζητήσεις για τις κυρώσεις και τα παγωμένα ιρανικά κεφάλαια με την αντιπροσωπεία του Κατάρ.

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών του Ιράν ανέφερε στα ιρανικά ΜΜΕ ότι οι συνομιλίες της Κυριακής επικεντρώθηκαν στο τέλος του πολέμου, στην άρση των κυρώσεων και στην αποδέσμευση των παγωμένων κεφαλαίων του Ιράν.

Εκπρόσωπος του Ιράν πρόσθεσε ότι οριστικοποιήθηκε ένα σχέδιο για την άρση των κυρώσεων που αφορούν το ιρανικό πετρέλαιο.  

Όλο το χρονικό των τελευταίων εξελίξεων

Ογδόντα λεπτά διήρκεσε ο πρώτος γύρος συνομιλιών ανάμεσα σε ΗΠΑ και Ιράν στην Ελβετία. Οι συζητήσεις, αν και αφορούσαν το τεχνικό μέρος, διεξήχθησαν σε πολύ υψηλό επίπεδο, με την παρουσία του αντιπροέδρου των ΗΠΑ, Τζέι Ντι Βανς, του προέδρου της ιρανικής Βουλής, Μοχάμαντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ, ενώ διαμεσολαβητές ήταν ο πρωθυπουργός και ο αρχηγός του στρατού του Πακιστάν, καθώς και αντιπροσωπεία από το Κατάρ.

Στην αίθουσα συνεδριάσεων, οι αντιπροσωπείες από το Κατάρ και το Πακιστάν τοποθετήθηκαν ανάμεσα στους απεσταλμένους των ΗΠΑ και του Ιράν.

Όπως είχε ενημερώσει πριν την έναρξη της συζήτησης το υπουργείο Εξωτερικών του Πακιστάν, οι συνομιλίες σε αυτό το στάδιο θα αφορούσαν κυρίως το τεχνικό μέρος, ώστε να μπει ένα πλαίσιο και να εξελιχθεί η διαδικασία, είτε μέσα στο στενό χρονοδιάγραμμα των 60 ημερών, είτε με επέκτασή του, εφόσον συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές.

Πληροφορίες από το Ιράν ανέφεραν -και με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις σε Λίβανο και Ορμούζ- ότι βασικός στόχος της ιρανικής αντιπροσωπείας ήταν να καταστήσουν σαφές στην άλλη πλευρά, ότι δίχως την εφαρμογή των όρων που προβλέπονται στο Μνημόνιο Κατανόησης, δεν μπορεί να υπάρξει τελική συμφωνία. Επιπλέον, οι Ιρανοί θα ξεκαθάριζαν ότι για να ανοίξουν ξανά το Ορμούζ, θα πρέπει να τερματιστούν οι επιθέσεις στον Λίβανο και να αποχωρήσουν τα ισραηλινά στρατεύματα.

Τα παραπάνω επιβεβαίωσαν ιρανικά ΜΜΕ., τα οποία μετέδωσαν ότι η ιρανική αντιπροσωπεία κατέθεσε τη διαμαρτυρία της προς την αμερικανική πλευρά για τις «παραβιάσεις της συμφωνίας» και ενημέρωσε ότι «εκτιμά τις επιλογές της Τεχεράνης» μετά τις νέες απειλές από τον Ντόναλντ Τραμπ για επίθεση.

Το πρακτορείο Tasnim, μετέδωσε ότι η ιρανική αντιπροσωπεία αποχώρησε από την αίθουσα των συνομιλιών, επικαλούμενη τις απειλές του Αμερικανού προέδριυ.

Σε δήλωσή του, ο Μοχαμάντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ έστειλε μήνυμα στην Ουάσινγκτον «να προσέχει τις δηλώσεις της, καθώς οι στρατιωτικές δυνάμεις του Ιράν είναι έτοιμες να ανταποκριθούν.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η ιρανική αντιπροσωπεία, αμέσως μετά τις απευθείας συνομιλίες με τις ΗΠΑ, ξεκίνησε επαφές με τη διαμεσολαβητική αντιπροσωπεία του Κατάρ, ώστε να συζητήσει τις επιλογές της και να ανακοινώσει τις αποφάσεις της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συνομιλίες του πρώτου γύρου αφορούσαν την κατάσταση στον Λίβανο, ενώ, βάσει προγράμματος, θα ακολουθήσουν άλλοι δύο γύροι, ο ένας με θέμα τα Στενά του Ορμούζ και ο τρίτος με θέμα τα πυρηνικά και τις κυρώσεις κατά του Ιράν.

Φοβερός Τραμπ: Ανακοίνωσε ότι αύριο παραιτείται ο Κιρ Στάρμερ


Ο Ντόναλντ Τραμπ (Donald Trump) αποφάσισε να προβεί στην εξαγγελία του «χρονικού ενός προαναγγελθέντος πολιτικού θανάτου», καθώς ανακοίνωσε με ανάρτησή του στο διαδίκτυο ότι αύριο Δευτέρα, 22 Ιουνίου, ο Κιρ Στάρμερ θα παραιτηθεί από πρωθυπουργός. 

«Ο Κιρ Στάρμερ θα παραιτηθεί από πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου. Απέτυχε παταγωδώς σε δύο πολύ σημαντικά ζητήματα: τη ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ και την ΕΝΕΡΓΕΙΑ (ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ!). Του εύχομαι τα καλύτερα!
Πρόεδρος Ντόναλντ Τζ. Τραμπ»

The video player is currently playing an ad. You can skip the ad in 5 sec with a mouse or keyboard
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ 2026 - ΔΩΝΗΣ: Είναι θαυμάσιο να γίνονται θαύματα στο ποδόσφαιρο
Το ότι επεμβαίνει σε εσωτερικό πολιτικό ζήτημα άλλης χώρας είναι κλασικός «τραμπισμός», ενώ δεν δίστασε να χαρακτηρίσει τις πολιτικές επιλογές του Στάρμερ αποτυχημένες... 

📺Ροντ Στιούαρτ: Ζήτησε εσπευσμένα οξυγόνο κατά τη διάρκεια συναυλίας του😂😂 – «Παραλίγο να λιποθυμήσω» – ΒΙΝΤΕΟ


Ανησυχία στους θαυμαστές του προκάλεσε ο Βρετανός τραγουδιστής Ροντ Στιούαρτ, καθώς κατά τη διάρκεια συναυλίας του στο Σολτ Λέικ Σίτι των ΗΠΑ το Σάββατο, εθεάθη να λυγίζει πάνω στη σκηνή και να χρειάζεται εσπευσμένα παροχή οξυγόνου.

Το δραματικό αυτό περιστατικό σημειώθηκε μόλις μία εβδομάδα μετά την αιφνίδια ακύρωση εμφάνισής του στην Καλιφόρνια λόγω λοίμωξης του αναπνευστικού, η οποία είχε προκαλέσει και τις επικρίσεις μέρους του κοινού για ένα μετέπειτα αεροπορικό του ταξίδι.

Το σοκ στη σκηνή και η χρήση οξυγόνου

Ο 81χρονος θρύλος της μουσικής φάνηκε να δυσκολεύεται στα μισά του σόου το βράδυ του Σαββάτου.

Λαγοκέφαλοι: Πείραμα Έλληνα ψαρά αποκαλύπτει τις τάσεις κανιβαλισμού του είδους– Δείτε βίντεο
Δυσφορούσε εμφανώς και αναγκάστηκε να κάνει σήμα στα μέλη της ομάδας του για βοήθεια, οι οποίοι έσπευσαν στο πλευρό του μεταφέροντας μια φιάλη οξυγόνου.

Σε βίντεο που εξασφάλισε το TMZ, ο τραγουδιστής φαίνεται να παίρνει επανειλημμένες ανάσες από τη μάσκα οξυγόνου πριν απευθυνθεί στο πλήθος.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by The Twin Doctors (@thetwindoctors_)

Αφού συνήλθε, είπε στους παρευρισκόμενους ότι «παραλίγο να γαμ@@@θώ και να λιποθυμήσω».

Οι θαυμαστές μέσα στον χώρο αντέδρασαν με δυνατές επευφημίες, καθώς ο βετεράνος καλλιτέχνης έβρισκε ξανά την ψυχραιμία του, ενώ ένας θεατής ακούστηκε να φωνάζει: «Κάνε ένα διάλειμμα!».

Αφού τελείωσε με τη φιάλη οξυγόνου, ο Στιούαρτ γύρισε προς το κοινό και δήλωσε: «Το σόου πρέπει να συνεχιστεί», προκαλώντας το υποστηρικτικό χειροκρότημα των θεατών.



Αποκάλυψε μάλιστα ότι είχε σχεδόν «λιποθυμήσει» κατά τη διάρκεια του προηγούμενου τραγουδιού, πριν ρωτήσει τους θαυμαστές του: «Θα σας πείραζε αν καθόμουν για αυτό το κομμάτι;»

Η προηγούμενη ακύρωση

Η περιπέτεια αυτή με την υγεία του έρχεται σε συνέχεια της ακύρωσης της προγραμματισμένης εμφάνισής του στο North Island Credit Union Amphitheater στην Τσούλα Βίστα, κοντά στο Σαν Ντιέγκο, την Παρασκευή 11 Ιουνίου.

Ενώ οι θαυμαστές είχαν ήδη αρχίσει να συγκεντρώνονται έξω από τον χώρο, η ομάδα του Στιούαρτ ανακοίνωσε τα δυσάρεστα νέα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η σχετική ανακοίνωση εξηγούσε: «Ταξίδεψε μέχρι τον χώρο της συναυλίας και κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για να εμφανιστεί, αλλά κατόπιν συμβουλής των γιατρών του και μετά από διάγνωση οξείας λοίμωξης του ανώτερου αναπνευστικού που κατέληξε σε λαρυγγίτιδα, δεν είναι σε θέση να ανέβει στη σκηνή απόψε».

Λίγο αργότερα, ο ίδιος ο Ροντ Στιούαρτ απευθύνθηκε απευθείας στους θαυμαστές του μέσω Instagram, δημοσιεύοντας μια φωτογραφία του στην οποία στεκόταν πάνω στη σκηνή του άδειου αμφιθεάτρου, γράφοντας: «Λοιπόν, εδώ είμαι στην όμορφη Τσούλα Βίστα, καθώς η σκηνή αποσυναρμολογείται γύρω μου. Μετά τη θεραπεία αισθάνομαι πολύ καλύτερα, αλλά η φωνή μου όχι».

Ζητώντας συγγνώμη από τους απογοητευμένους θαυμαστές, ο σταρ επέμεινε ότι «έκανα ό,τι μπορούσα για να πραγματοποιηθεί το σόου απόψε» και υποσχέθηκε ότι «θα βάλω τα δυνατά μου για να επαναπρογραμματιστεί».

Ωστόσο, λιγότερο από 24 ώρες μετά από εκείνη την ακύρωση, ο Στιούαρτ εθεάθη να ταξιδεύει με ιδιωτικό τζετ στη Βοστώνη μαζί με δύο από τους γιους του, προκειμένου να παρακολουθήσει τον ποδοσφαιρικό αγώνα της Σκωτίας εναντίον της Αϊτής για το Μουντιάλ 2026.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sir Rod Stewart (@sirrodstewart)

Το συγκεκριμένο ταξίδι πυροδότησε έντονες αντιδράσεις στο διαδίκτυο, με ορισμένους θαυμαστές να αμφισβητούν το πόσο άρρωστος ήταν πραγματικά ο τραγουδιστής.

Ένας δυσαρεστημένος follower έγραψε χαρακτηριστικά στα σχόλια της σελίδας του στο Instagram: «Αυτό μοιάζει μάλλον ανειλικρινές, ειδικά μετά τη χθεσινοβραδινή σου ακύρωση. Πολύ άρρωστος για να εμφανιστείς στη σκηνή, αλλά μια χαρά για να πετάξεις στην άλλη άκρη της χώρας για ποδόσφαιρο;»

Δημοσκόπηση στο Ισραήλ: Το Ιράν κέρδισε τον πόλεμο, «ναι» στη χρήση βίας στον Λίβανο – Γυρίζουν την πλάτη στον Νετανιάχου


Βαθιά δυσαρέσκεια για την έκβαση του πολέμου επικρατεί στο Ισραήλ, καθώς νέα δημοσκόπηση δείχνει ότι η πλειονότητα των πολιτών θεωρεί ενισχυμένη την πλευρά του Ιράν.

Παρά την αποδοκιμασία για τη διαχείριση της κρίσης, η ισραηλινή κοινωνία εξακολουθεί να τάσσεται μαζικά υπέρ των επιχειρήσεων στο λιβανέζικο μέτωπο.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα 17 έως 20 Ιουνίου σε δείγμα 3.644 ατόμων από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ και το Ινστιτούτο Agam μετά την υπογραφή της συμφωνίας πλαισίου ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ιράν για τον τερματισμό του πολέμου.

Το κείμενο της προκαταρκτικής συμφωνίας δεν έχει υπογραφεί από το Ισραήλ και προβλέπει το τέλος των εχθροπραξιών σε όλα τα μέτωπα, περιλαμβανομένου του Λιβάνου.

Τα ποσοστά για τον κερδισμένο της σύγκρουσης

Το 92% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το Ιράν κέρδισε ή ότι είναι η χώρα που επωφελήθηκε περισσότερο από την πολεμική σύγκρουση, ενώ το 83% θεωρεί ότι η μακροπρόθεσμη ασφάλεια του Ισραήλ αποδυναμώθηκε.

Οι ψηφοφόροι του μπλοκ της δεξιάς, βασική δεξαμενή του πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου, είναι οι αυστηρότεροι: το 93% θεωρεί ότι το Ιράν νίκησε στην πολεμική αναμέτρηση.

Η στάση των πολιτών απέναντι στη συμφωνία

Μεγάλη πλειοψηφία τάσσεται επίσης κατά του ιρανοαμερικανικού πρωτοκόλλου συμφωνίας: το 63% των ερωτηθέντων το απορρίπτει, έναντι μόνο 12% που το εγκρίνουν.

Αποδοκιμασία στον Νετανιάχου

Περί τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων, το 72,5%, δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν στις δηλώσεις του Νετανιάχου για την επιτυχία της πολεμικής εκστρατείας του Ισραήλ και το 56% κρίνουν την εκ μέρους του διαχείριση της επίθεσης «αποτυχημένη» ή «μέτρια».

Η υποστήριξη προς την παραμονή του στην εξουσία έπεσε στο 29% τον Ιούνιο έναντι 40,5% στις αρχές του Μαρτίου.

Υπέρ της στρατιωτικής βίας στον Λίβανο

Η έρευνα αναδεικνύει ξεκάθαρη υποστήριξη προς την χρήση στρατιωτικής βίας για την ασφάλεια του Ισραήλ: το 48% των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ μία μεγάλης κλίμακας στρατιωτικής επίθεσης στον Λίβανο κατά της Χεζμπολάχ, ακόμη και με το κίνδυνο αυτό να προκαλέσει σύγκρουση με την Ουάσινγκτον.

Μόνο το 21% τάσσεται κατά.

Η ΕΕ λέει «ναι» στην επιστροφή της Βρετανίας - Οι Βρετανοί «αποκηρύσσουν» το Brexit


Τα δύο τρίτα των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα υποστήριζαν την επιστροφή της Βρετανίας στο ευρωπαϊκό μπλοκ, την ώρα που οι περισσότεροι ψηφοφόροι στο Ηνωμένο Βασίλειο εκτιμούν ότι το Brexit έβλαψε τα ζητήματα που τους απασχολούν περισσότερο και τάσσονται υπέρ στενότερων σχέσεων με την ΕΕ. 

Μάλιστα, σύμφωνα με νέα έρευνα, η πλειοψηφία των Βρετανών εμφανίζεται πλέον διατεθειμένη να αποδεχθεί ακόμη και μορφές βαθύτερης ενσωμάτωσης, όπως η ελεύθερη κυκλοφορία - ένα θέμα που επί χρόνια θεωρούνταν πολιτικά τοξικό.

Δέκα χρόνια μετά το δημοψήφισμα για το Brexit, η δημοσκόπηση του της δεξαμενής σκέψης European Council on Foreign Relations (ECFR), καταγράφει ότι το 66% των ερωτηθέντων σε 15 χώρες θεωρεί την επανένταξη του Ηνωμένου Βασιλείου πολύ καλή, καλή ή «ούτε καλή ούτε κακή» ιδέα.

Το ποσοστό αυτό υπερβαίνει καθαρά τόσο την υποστήριξη σε μια στενότερη σχέση με τη Βρετανία, που ανέρχεται στο 59%, όσο και την προτίμηση στη διατήρηση του σημερινού καθεστώτος, που φτάνει το 46%. Η στήριξη στην επανένταξη κυμαίνεται από 56% στη Βουλγαρία και 59% στη Γαλλία και την Ιταλία, έως 75% στην Ολλανδία και τη Δανία.

Ακόμη και ψηφοφόροι ακροδεξιών και ευρωσκεπτικιστικών κομμάτων δηλώνουν υπέρ στενότερων σχέσεων ανάμεσα στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Μεταξύ αυτών, η πλειοψηφία των υποστηρικτών της Συνομοσπονδίας της Πολωνίας με 71%, του γερμανικού AfD με 58%, και του γαλλικού κόμματος Εθνική Συσπείρωση της Λεπέν, επίσης με 58%.

Την ίδια στάση έχουν εκφράσει και αρκετοί Ευρωπαίοι ηγέτες. Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έχει δηλώσει ότι η πόρτα είναι «πάντα ανοιχτή», ενώ ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ έχει πει ότι η Ισπανία θα στήριζε «απολύτως» μια νέα ένταξη της Βρετανίας.

Ο πρόεδρος της Φινλανδίας, Αλεξάντερ Στουμπ, έχει μάλιστα κατονομάσει ρητά το Ηνωμένο Βασίλειο ως υποψήφιο προς ένταξη, δηλώνοντας: «Χρειαζόμαστε μια βρετανική φωνή στην Ευρώπη. Μας λείπετε πραγματικά». Τον Μάιο, το Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα κάλεσε επισήμως τη Βρετανία να επιστρέψει στην ΕΕ.

Η βρετανική κοινή γνώμη γυρίζει σελίδα

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η δημοσκόπηση, που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο, δείχνει ότι ψηφοφόροι από όλο το κομματικό φάσμα, ακόμη και υποστηρικτές του Reform UK, θεωρούν πως το Brexit είχε αρνητικές συνέπειες για τη χώρα και για πολλά από τα κρίσιμα ζητήματα που κυριάρχησαν στη δημόσια συζήτηση πριν από μία δεκαετία.

Οι Βρετανοί ερωτηθέντες δηλώνουν ότι η αποχώρηση από την ΕΕ έπληξε τις βασικές τους προτεραιότητες: το κόστος ζωής (66%), την οικονομία (65%), τις ευκαιρίες για τους νέους (57%), την παράνομη μετανάστευση (56%), και το εμπόριο (56%). Ακόμη και η πλειοψηφία όσων ψήφισαν υπέρ της αποχώρησης το 2016, σε ποσοστό 58%, λέει σήμερα ότι το Brexit επιδείνωσε την παράνομη μετανάστευση.

Όταν οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να προσδιορίσουν τα βασικά οφέλη του Brexit, η συχνότερη απάντηση, με μεγάλη διαφορά, ήταν «δεν ξέρω». Ακολούθησε πολύ κοντά η επιλογή «κανένα από τα παραπάνω», ένδειξη ότι οι περισσότεροι Βρετανοί ψηφοφόροι θεωρούν πλέον πως το Brexit προκάλεσε πραγματική ζημιά χωρίς κάποιο προφανές αντάλλαγμα.

Η συντριπτικά αρνητική αυτή αποτίμηση της απόφασης για αποχώρηση μεταφράζεται σε ισχυρή επιθυμία για στενότερη σχέση με την ΕΕ. Το 75% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο τάσσεται υπέρ μιας τέτοιας προοπτικής. Ειδικά ως προς το εμπόριο και τους οικονομικούς δεσμούς, το 66% δηλώνει ότι οι σχέσεις με την Ευρώπη θα πρέπει να γίνουν πολύ ή έστω ελαφρώς στενότερες.

Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι μεγάλη πλειοψηφία, 63% των ερωτηθέντων, συμπεριλαμβανομένου του 57% όσων είχαν ψηφίσει υπέρ της εξόδου το 2016, δηλώνει πλέον διατεθειμένη να αποδεχθεί την ελεύθερη κυκλοφορία με αντάλλαγμα στενότερους εμπορικούς δεσμούς. Μόλις το 18% απορρίπτει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Ακόμη και μεταξύ των ψηφοφόρων που δηλώνουν ότι η μετανάστευση αποτελεί την κύρια ανησυχία τους, το 44% λέει ότι θα στήριζε την ελεύθερη κυκλοφορία στο πλαίσιο μιας στενότερης οικονομικής σχέσης. Το εύρημα αυτό δείχνει ότι ένας από τους βασικούς παράγοντες που τροφοδότησαν την ψήφο υπέρ του Brexit δεν βρίσκεται πλέον στον πυρήνα της βρετανικής πολιτικής συζήτησης.

Ο συντάκτης της έκθεσης και διευθυντής του ECFR, Μαρκ Λέοναρντ, δήλωσε ότι τα ευρήματα δείχνουν πως η ΕΕ είναι ανοιχτή στην επιστροφή του Ηνωμένου Βασιλείου και ότι η βρετανική κοινή γνώμη έχει απομακρυνθεί ουσιαστικά από το κλίμα του 2016. Αυτό, όπως σημειώνει, σημαίνει ότι η Ευρώπη αποτελεί πλέον πολιτική ευκαιρία για τη βρετανική κυβέρνηση.

«Το Brexit ήταν το αντάρτικο όχημα ενός έθνους που απέρριπτε το status quo», ανέφερε. «Μια δεκαετία αργότερα, οι Βρετανοί συνειδητοποιούν ότι οι ελπίδες τους για μια καλύτερη ζωή εκτός ΕΕ δεν εκπληρώθηκαν και ότι το Brexit υπονομεύει την ικανότητα του Ηνωμένου Βασιλείου να διαχειριστεί τα ζητήματα που τους απασχολούν περισσότερο».

Ο Λέοναρντ πρόσθεσε ότι τα στοιχεία δείχνουν πως η «συντριπτική πλειονότητα των πολιτών είναι ανοιχτή σε μια στενότερη σχέση», αποκαλύπτοντας την ύπαρξη μιας «πολύ ευρείας επιτρεπτικής συναίνεσης» για κινήσεις που θα ξεπερνούσαν κατά πολύ την τρέχουσα επανεκκίνηση των σχέσεων που επιχειρεί η κυβέρνηση.

Η έκθεση διακρίνει τρεις βασικές ομάδες ψηφοφόρων στο Ηνωμένο Βασίλειο: τους «αισιόδοξους», που αντιστοιχούν στο 28% και βλέπουν την ευθυγράμμιση με την Ευρώπη ως γεωπολιτική αναγκαιότητα· τους «ρεαλιστές», με 35%, που στηρίζουν στενότερους ευρωπαϊκούς δεσμούς αλλά εξακολουθούν να δίνουν αξία στη σχέση με τις ΗΠΑ· και τους «μοναχικούς», με 27%, που συνεχίζουν να θέτουν σε προτεραιότητα την εθνική κυριαρχία.

Συνολικά, η έρευνα δείχνει ότι οι Βρετανοί ψηφοφόροι προτιμούν την Ευρώπη έναντι των ΗΠΑ ως εταίρο ασφάλειας. Μόλις το 18% βλέπει πλέον τις ΗΠΑ ως σύμμαχο, ενώ το 58% τάσσεται υπέρ στενότερων αμυντικών σχέσεων με την Ευρώπη, έναντι 19% που προτιμά τις ΗΠΑ.

Η πλειοψηφία των Βρετανών ψηφοφόρων δεν επιθυμεί περισσότερες αγορές όπλων από τις ΗΠΑ, ενώ πάνω από το 60% θα προτιμούσε μια πολιτική «αγοράζουμε ευρωπαϊκά». Παράλληλα, σχεδόν τα δύο τρίτα, 63%, θέλουν το Ηνωμένο Βασίλειο να συμμετάσχει στην ανάπτυξη ενός εναλλακτικού ευρωπαϊκού πυρηνικού αποτρεπτικού μέσου.