Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ελλάδα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ελλάδα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

26 Ιουνίου 2026

📺Η στιγμή που πάνοπλοι αστυνομικοί μπαίνουν σε σπίτια του κυκλώματος με τα ναρκωτικά στη Μύκονο: «Πέσε κάτω τώρα»



Η στιγμή που πάνοπλοι αστυνομικοί μπαίνουν σε σπίτια του κυκλώματος με τα ναρκωτικά στη Μύκονο: «Πέσε κάτω τώρα»

Βρήκαν 4,5 κιλά κοκαΐνης και κάνναβης, €700.000 το παράνομο κέρδος- Από τον Απρίλιο η δράση του κυκλώματος με αρχηγό έναν 37χρονο Αλβανό - Χρησιμοποιούσαν ως «βιτρίνα» εταιρεία μεταφοράς τουριστών με βαν

Ανακοίνωση για το κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών στη Μύκονο με αρχηγό έναν Αλβανό που χρησιμοποιούσε ως «βιτρίνα» μια εταιρεία μεταφοράς τουριστών με βαν, εξέδωσε η ΕΛΑΣ. Τα οχήματα φέρονται να αξιοποιούνταν τόσο για τις μετακινήσεις των μελών όσο και για τη διανομή των ουσιών, κυρίως στη Χώρα του νησιού των ανέμων και σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση.

Στην ανακοίνωση για τη σύλληψη των πέντε μελών του κυκλώματος αναφέρεται ότι η σπείρα είχε ξεκινήσει τη δράση της από τα μέσα Απριλίου με τα παράνομα κέρδη από τα ναρκωτικά να υπολογίζονται σε 700.000 ευρώ.

Αστυνομικοί πραγματοποίησαν επιχειρήσεις σε σπίτια και χώρους που χρησιμοποιούνταν ως «καβάτζες σε Μύκονο, Πειραιά και Πέραμα στους οποίους βρήκαν και κατέσχεσαν 4,5 κιλά κοκαΐνης, ροζ κοκαΐνης, κάνναβης καθώς και δισκία φαρμακευτικών ουσιών, κεταμίνη και παραισθησιογόνα μανιτάρια.


Ο ρόλος των 5 συλληφθέντων

Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ ο 37χρονος Αλβανός που ήταν αρχηγός, διηύθυνε και συντόνιζε την εγκληματική οργάνωση, έχοντας την ευθύνη για την ανεύρεση προμηθευτών, την ανεύρεση και τη διαχείριση χώρων απόκρυψης, τη μεταφορά, διακίνηση, φύλαξη και αποθήκευση των ουσιών, τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων, καθώς και τον εφοδιασμό λοιπών διακινητών,

Ένας 39χρονος ήταν επιφορτισμένος με την αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών ουσιών που προορίζονταν για άμεση διακίνηση, την ανεύρεση πελατών, καθώς και την παραλαβή και φύλαξη μέρους των χρημάτων από τις πωλήσεις.

Υπαρχηγός και άμεσος συνεργός του Αλβανού αρχηγού ήταν ένας 38χρονος ο οποίος είχε ενεργό ρόλο στην αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών, την ανεύρεση πελατών και την περαιτέρω διακίνηση, καθώς και τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων.

Ένας 25χρονος είχε αναλάβει την ανεύρεση πελατών, την αποθήκευση, τη φύλαξη και τη διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών και μια 38χρονη είχε ρόλο στην αποθήκευση, φύλαξη και περιστασιακή διακίνηση των ναρκωτικών και στην επιτήρηση των χώρων απόκρυψής τους.

Ο τιμοκατάλογος των ναρκωτικών

Στην ίδια ανακοίνωση η ΕΛΑΣ καταγράφει και τις τιμές διάθεσης των ναρκωτικών ανάλογα με το είδος τους ως εξής:

η κοκαΐνη προς -120- έως -200- € το γραμμάριο,
η ροζ κοκαΐνη (TUCI) προς -170- έως -200- ευρώ το γραμμάριο,
η MDMA προς -60- με -80- ευρώ το γραμμάριο,
τα ecstasy προς -20- ευρώ το δισκίο,
η ακατέργαστη κάνναβη προς -20- ευρώ το γραμμάριο,
η κατεργασμένη κάνναβη προς -30- ευρώ το γραμμάριο,
η κεταμίνη προς -150- έως -180- ευρώ το γραμμάριο,
τα εμποτισμένα με ναρκωτικά χαρτιά προς -20- ευρώ το τεμάχιο,
τα παραισθησιογόνα μανιτάρια προς -40- ευρώ το γραμμάριο και
τα ηρεμιστικά δισκία προς -5- ευρώ το δισκίο.



Η ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας

Από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη διακίνηση μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών στη Μύκονο και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής.

Για την υπόθεση, συνελήφθησαν πρωινές και απογευματινές ώρες της Τετάρτης, 24 Ιουνίου 2026, με τη συνδρομή αστυνομικών των Ειδικών Επιχειρησιακών Ομάδων της Υποδιεύθυνσης Πληροφοριών και Ειδικών Δράσεων, -5- μέλη της οργάνωσης και μία 31χρονη, η οποία κατηγορείται για κατοχή ναρκωτικών ουσιών.

Προηγήθηκε κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριακών στοιχείων, ενώ ύστερα από αστυνομικές ενέργειες, εξακριβώσεις, διασταυρώσεις στοιχείων, ειδικές ανακριτικές τεχνικές και δημιουργία προφίλ των εμπλεκομένων (profiling), πιστοποιήθηκε η εγκληματική τους δράση.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, τα μέλη της οργάνωσης, τουλάχιστον από τα μέσα Απριλίου του τρέχοντος έτους, είχαν συστήσει και ενταχθεί σε εγκληματική οργάνωση, με διαρκή δράση και ιεραρχική δομή, με σκοπό τη διακίνηση διαφόρων ναρκωτικών ουσιών σε Μύκονο και Αττική και την αποκόμιση παράνομου οικονομικού οφέλους.

Τα μέλη της οργάνωσης είχαν διακριτούς ρόλους ως εξής:
  • 37χρονος, ο οποίος διηύθυνε και συντόνιζε την εγκληματική οργάνωση, έχοντας την ευθύνη για την ανεύρεση προμηθευτών, την ανεύρεση και τη διαχείριση χώρων απόκρυψης, τη μεταφορά, διακίνηση, φύλαξη και αποθήκευση των ουσιών, τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων, καθώς και τον εφοδιασμό λοιπών διακινητών,
  • 39χρονος, επιφορτισμένος με την αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών ουσιών που προορίζονταν για άμεση διακίνηση, την ανεύρεση πελατών, καθώς και την παραλαβή και φύλαξη μέρους των χρημάτων από τις πωλήσεις,
  • 38χρονος, ο οποίος λειτουργούσε ως «υπαρχηγός» της οργάνωσης και άμεσος συνεργός του 37χρονου, έχοντας ενεργό ρόλο στην αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών, την ανεύρεση πελατών και την περαιτέρω διακίνηση, καθώς και τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων,
  • 25χρονος, που είχε αναλάβει την ανεύρεση πελατών, την αποθήκευση, τη φύλαξη και τη διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών και
  • 38χρονη, στην οποία είχε ανατεθεί ο ρόλος της αποθήκευσης, φύλαξης και περιστασιακής διακίνησης των ναρκωτικών και της επιτήρησης των χώρων απόκρυψής τους.
Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες, καθώς και χώρους που χρησιμοποιούνταν για την απόκρυψη των ναρκωτικών ουσιών (καβάτζες) σε Μύκονο, Πειραιά και Πέραμα, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

κοκαΐνη, βάρους -2- κιλών και -690,3- γραμμαρίων,
ροζ κοκαΐνη, βάρους -705,65- γραμμαρίων,
MDMA βάρους -754,4- γραμμαρίων,
ακατέργαστη κάνναβη, βάρους -1- κιλού και -418- γραμμαρίων,
κατεργασμένη κάνναβη (σοκολάτα), βάρους -8- γραμμαρίων,
-846- δισκία ναρκωτικών και φαρμακευτικών ουσιών,
κεταμίνη, βάρους -205,7- γραμμαρίων,
παραισθησιογόνα μανιτάρια, ενός γραμμαρίου,
-30- χάρτινες κάρτες εμποτισμένες με άγνωστη ναρκωτική ουσία,
-5- ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας,
-4- φορτηγά οχήματα (van),
-2- μοτοσικλέτες και -2- Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα,
-14- συσκευές κινητής τηλεφωνίας,
ηλεκτρονικός μετρητής χρημάτων,
χρηματοκιβώτιο,
πλήθος νάιλον συσκευασιώνκαι
τα χρηματικά ποσά των -94.575- ευρώ και -11.500- δολαρίων.

Οι τιμές διάθεσης των ναρκωτικών κυμαίνονταν ανάλογα το είδος τους και συγκεκριμένα:

η κοκαΐνη προς -120- έως -200- € το γραμμάριο,
η ροζ κοκαΐνη (TUCI) προς -170- έως -200- ευρώ το γραμμάριο,
η MDMA προς -60- με -80- ευρώ το γραμμάριο,
τα ecstasy προς -20- ευρώ το δισκίο,
η ακατέργαστη κάνναβη προς -20- ευρώ το γραμμάριο,
η κατεργασμένη κάνναβη προς -30- ευρώ το γραμμάριο,
η κεταμίνη προς -150- έως -180- ευρώ το γραμμάριο,
τα εμποτισμένα με ναρκωτικά χαρτιά προς -20- ευρώ το τεμάχιο,
τα παραισθησιογόνα μανιτάρια προς -40- ευρώ το γραμμάριο και
τα ηρεμιστικά δισκία προς -5- ευρώ το δισκίο.

Μέχρι στιγμής, από τις πωλήσεις των κατασχεθεισών ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών και τα κατασχεθέντα χρηματικά ποσά, υπολογίζεται ότι τα παράνομα έσοδα που θα αποκόμιζε η οργάνωση υπερβαίνουν τις -700.000- ευρώ.

Οι συλληφθέντες, δυο εκ των οποίων έχουν απασχολήσει στο παρελθόν για έτερα αδικήματα, οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.

Επιτροπή Παιγνίων: Μήνυση σε 18 influencers για διαφήμιση παράνομου τζόγου - Είχαν πάνω από 3 εκατ. followers, μεταξύ τους και ανήλικοι


Στις ενέργειες της ΕΕΕΠ για την καταπολέμηση του παράνομου τζόγου αναφέρθηκε ο πρόεδρός της, Αντώνης Βαρθολομαίος, αποκαλύπτοντας ότι έχουν ήδη κατατεθεί μηνύσεις σε βάρος 18 influencers

Στις ενέργειες της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) για την καταπολέμηση του παράνομου τζόγου αναφέρθηκε ο πρόεδρός της, Αντώνης Βαρθολομαίος, αποκαλύπτοντας ότι έχουν ήδη κατατεθεί μηνύσεις σε βάρος 18 influencers. Μιλώντας στο πλαίσιο της 4ης Greek Online Gaming Day, ο κ. Βαρθολομαίος επισήμανε ότι η διαφήμιση μη αδειοδοτημένων παρόχων από influencers και streamers αποτελεί μία από τις βασικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ΕΕΕΠ.

Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε ότι «η αρχή τεκμηρίωσε 18 περιπτώσεις και πριν από λίγες ημέρες κατατέθηκε μηνυτήρια αναφορά για να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη». Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Βαρθολομαίος οι πρώτοι 5 από τους 18 στους οποίους υποβλήθηκαν οι μηνύσεις είχαν «623.000 followers, 456.000 followers 435.000 followers, 422.000 followers και 337.000 followers, αθροιστικά δηλαδή πάνω από 3 εκατομμύρια». Όπως είπε, μάλιστα, «πολλοί από αυτούς που παρακολουθούσαν αυτούς τους κυρίους και τις κυρίες να διαφημίζουν παράνομο τζόγο, είναι ανήλικοι».

Ειδικά για το 2025 σημείωσε ότι 900.000 Έλληνες ή το 10,5% του πληθυσμού συμμετείχε σε παράνομα παιχνίδια με τον εκτιμώμενο κύκλο να υπολογίζεται στα 2 δισ. και τα χαμένα έσοδα για το κράτος στα 400 εκατ. ευρώ»

Νέο πλαίσιο κανόνων και αυξημένες υποχρεώσεις ταυτοποίησης

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που ψηφίστηκε την Τετάρτη προβλέπεται ένα νέο πλαίσιο κανόνων και αυξημένες υποχρεώσεις ταυτοποίησης, για να διασφαλίζονται τα χρήματα των παικτών που μετέχουν νόμιμα σε στοιχηματισμό.

Για τον νόμιμο τζόγο, οι αλλαγές περιλαμβάνουν και αλλαγές στη φορολόγηση των κερδών από «λοιπά διαδικτυακά παίγνια»: διαδικτυακό πόκερ και live casino δεν θα φορολογούνται πλέον όπως τα παιγνιομηχανήματα (VLTs). Τα κέρδη που θα πιστώνονται στον ηλεκτρονικό λογαριασμό παίκτη, θα φορολογούνται αυτοτελώς ανά παικτική συνεδρία, μετά την αφαίρεση αφορολόγητου ποσού 100 ευρώ, με συντελεστή 20% (αντί 15%) για κέρδη έως 500 ευρώ και 30% (αντί 20%) για κέρδη από 500,01 ευρώ και πάνω.

Ωστόσο η πιο δραστική αλλαγή πλαισίου, αφορά στους ελέγχους στο διαδίκτυο για παράνομα στοιχήματα. Εκτός από απαγορευμένα domain, διευθύνσεις IP και συγκεκριμένα ονόματα ιστοτόπων, στη «μαύρη βίβλο» των μη αδειοδοτημένων παρόχων θα εγγράφονται ακόμα και εφαρμογές κινητών συσκευών που παρέχουν είσοδο σε υπηρεσίες τυχερών παιγνίων χωρίς άδεια. Το χτύπημα, δηλαδή, επεκτείνεται και στις mobile εφαρμογές, εκεί όπου μετακινείται πλέον μεγάλο μέρος της παράνομης δραστηριότητας.

Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση «χτίζει» ένα πυκνό πλαίσιο ελέγχου γύρω από όλη την αλυσίδα του παράνομου τζόγου: από μη αδειοδοτημένους παρόχους παιγνίων και sites που αλλάζουν συνεχώς όνομα για να ξεφύγουν από τη απαγορευμένη λίστα, μέχρι όσους τους διαφημίζουν (influencers) ή παρέχουν πρόσβαση (internet café) -ακόμα όμως και σε παρόχους internet που δεν «ρίχνουν» τις συνδέσεις σε αυτούς ή και όποιον άλλο διευκολύνει την παράνομη δραστηριότητα ‘η παρεμποδίζει τον έλεγχο των Αρχών. Συνολικά δηλαδή, δεν μένει κανένα σημείο του κυκλώματος εκτός ευθύνης.

Τι προβλέπεται για τους παίκτες

Και για τους ίδιους τους παίκτες, όμως, προβλέπεται:

- «πάγωμα» πληρωμών από και προς παράνομες στοιχηματικές: από τη δημοσίευση του νόμου (τέλη Ιουνίου ή αρχές Ιουλίου ενδεχομένως), θα απαγορεύεται στα πιστωτικά ιδρύματα και στα ιδρύματα πληρωμών που λειτουργούν στην Ελλάδα, να πραγματοποιούν πληρωμές των ποσών συμμετοχής και απόδοσης κέρδους, τα οποία απορρέουν από τη συμμετοχή σε τυχερά παίγνια, στους λογαριασμούς που τηρούν σε αυτά πάροχοι τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου, εάν δεν έχουν λάβει νόμιμη άδεια. Το ίδιο θα ισχύει και για τα ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος που είναι εγκατεστημένα ή λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα μέσω διασυνοριακής ελεύθερης παροχής υπηρεσιών.

- «παρένθετοι» παίκτες: όποιος μετέχει σε παίγνια μέσω παρενθέτου φυσικού ή νομικού προσώπου, τιμωρείται με φυλάκιση έως 2 ετών και χρηματική ποινή τουλάχιστον 5.000 ευρώ. Με τις ίδιες ποινές τιμωρείται και το παρένθετο πρόσωπο, τιμωρείται δηλαδή η παραχώρηση κάρτας παίκτη σε πρόσωπα που δεν δικαιούνται να παίξουν. Ενώ, σε περίπτωση υποτροπής, η χρηματική ποινή διπλασιάζεται (τουλάχιστον 10.000 ευρώ).

"Γκρίζα διαφήμιση"

Το δεύτερο μεγάλο χτύπημα αφορά την «γκρίζα διαφήμιση» και όσους προωθούν παράνομες πλατφόρμες. Με το άρθρο 66, προβλέπεται πρόστιμο από 5.000 έως 50.000 ευρώ ανά διαπιστωμένη παράβαση για όσους, με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο, προβαίνουν σε εμπορική επικοινωνία ή προώθηση της δυνατότητας διοργάνωσης και διεξαγωγής τυχερών παιγνίων από πρόσωπα που δεν περιλαμβάνονται στο νόμιμο κατάλογο ή στο Μητρώο Συνεργατών.

Η διάταξη ανοίγει τον δρόμο για ελέγχους σε influencers, social media λογαριασμούς, ιστοσελίδες, blogs, affiliate links, mobile εφαρμογές και κάθε άλλο «κανάλι» προβολής που στέλνει παίκτες σε μη αδειοδοτημένα στοιχηματικά ή καζίνο sites. Με άλλα λόγια, όποιος μέχρι σήμερα διαφήμιζε παράνομο τζόγο πίσω από ένα story, ένα link, ένα «promo code» ή ένα δήθεν ενημερωτικό άρθρο, δεν θα μπορεί να εμφανίζεται ως απλός μεσάζων. Το νομοσχέδιο βάζει ευθύνη και στην διαφήμιση αυτών των εταιριών στοιχηματισμού, όχι μόνο στη διεξαγωγή του παιγνίου. Κι αυτό αλλάζει τη φύση των ελέγχων, γιατί χτυπά ολόκληρο το κύκλωμα που κάνει «στρατολόγηση» παικτών: στα social media, στις μηχανές προβολής, στα μικρά sites και στα δίκτυα που λειτουργούν ως βιτρίνες.

Στο ίδιο άρθρο προβλέπονται διοικητικές κυρώσεις και για τους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου που δεν συμμορφώνονται άμεσα. Αν ο πάροχος δεν κόψει την πρόσβαση, θα αντιμετωπίζει πρόστιμο, το οποίο θα ορίζεται με τον Κανονισμό Παιγνίων.

«Έκανε λάθος, έχει ήδη ζητήσει συγγνώμη, δε θα το ξανακάνει, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΦΡΟΝΙΜΟ ΠΑΙΔΙ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ🤪🤣», λέει ο Μπαλάσκας μέσω του δικηγόρου του μετά τη μήνυση των αξιωματικών της ΕΛΑΣ


Ανακοίνωση εξέδωσε ο πληρεξούσιος δικηγόρος του Σταύρου Μπαλάσκα, Μιχάλης Δημητρακόπουλος, στον απόηχο της κόντρας που έχει ξεσπάσει με αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας, οι οποίοι τον κατηγορούν ότι «διέδιδε ανυπόστατους ισχυρισμούς» σχετικά με την υπόθεση της δολοφονίας της Σταυρούλας Λεβεντάκη στα Χανιά.

Μέσω του δικηγόρου του, ο πρώην αστυνομικός δηλώνει πως δεν είχε σκοπό να απαξιώσει την εξαιρετική δουλειά τους, ενώ στο δελτίο Τύπου υπογραμμίζεται ότι ο Σταύρος Μπαλάσκας έχει ήδη ζητήσει συγγνώμη από τηλεοπτικό αέρα, καθώς χρησιμοποίησε εσφαλμένα τη φράση «γκάφα».
«Έκανε λάθος, δεν θα επαναληφθεί», καταλήγει η ανακοίνωση που υπογράφει ο Μιχάλης Δημητρακόπουλος.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του πληρεξουσίου δικηγόρου του Σταύρου Μπαλάσκα:

«Θεσμικό προβληματισμό προκαλεί η πρωτοφανής ιστορικά μήνυση - έγκληση εν ενεργεία Αστυνομικών κατά ΠΟΛΙΤΗ, ο οποίος σε τηλεοπτική ενημερωτική εκπομπή εξέφρασε και άσκησε το συνταγματικό του δικαίωμα της κριτικής στη δράση της υποδιεύθυνσης δίωξης και εξιχνίασης εγκλημάτων Χανίων. Με αποκορύφωμα... να ζητούν την αυτόφωρη σύλληψη του, επειδή δήθεν διέπραξε το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης διά του Τύπου!!

Εκτός του γεγονότος ότι τέτοια αιτήματα για αυτόφωρη σύλληψη πολιτών για δημόσιες δηλώσεις τους δεν συνάδουν στα δημοκρατικά καθεστώτα, όφειλαν να γνωρίζουν οι μηνυτές αστυνομικοί ότι η πάγια νομολογία του Αρείου Πάγου δεν θεωρεί τυπογραφία την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο, συνεπώς δεν υπάρχει η αυτόφωρη διαδικασία δια του Τύπου στα άνω μέσα ενημέρωσης (Άρειος Πάγος 509/23).

Επίσης θα όφειλαν να γνωρίζουν οι αστυνομικοί μηνυτές ότι δυσμενείς αξιολογικές κρίσεις δεν συνιστούν γεγονότα ώστε να στοιχειοθετείται η συκοφαντική δυσφήμιση. Για δε την διασπορά ψευδών ειδήσεων απαιτείται αντικειμενικά η πρόκληση φόβου σε αόριστο αριθμό ατόμων με αιτιώδη απόρροια τον κίνδυνο πρόκλησης ζημίας στην οικονομία, στην αμυντική ικανότητα της χώρας και στη δημόσια υγεία. Τέλος το αδίκημα της εξύβρισης δεν συντρέχει όταν ο φερόμενος εξυβριστικός λόγος πλήττει «το κύρος και την αξιοπιστία της υπηρεσίας».

Ο Σταύρος Μπαλάσκας προέρχεται από την Ελληνική Αστυνομία, την οποία θεωρεί ισοβίως οικογένειά του. Δημόσια από μεγάλο τηλεοπτικό κανάλι ζήτησε ΣΥΓΓΝΩΜΗ από τους πρώην συναδέλφους του, που χρησιμοποίησε εσφαλμένα τη φράση «γκάφα», όσο αφορά τον επιχειρησιακό σχεδιασμό στην ειδεχθή δολοφονία μίας ακόμα γυναίκας στα Χανιά.

Δεν είχε σκοπό να απαξιώσει την εξαιρετική δουλειά τους, που είχε ως αποτέλεσμα την εξιχνίαση του εγκλήματος και τη σύλληψη του καθομολογία δράστη. Έκανε ΛΑΘΟΣ, δεν θα επαναληφθεί».

📺Σοκ στη Λάρισα: Ο 50χρονος που κρατούσε όμηρο τη σύζυγό του με τσεκούρι έκανε live στο Facebook [βίντεο]


Ανατριχιαστικές είναι οι εικόνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας με τον 50χρονο που κρατούσε όμηρο τη σύζυγό του στη Λάρισα.

Όπως μεταδίδει το τοπικό μέσο onlarissa.gr, ο δράστης εισέβαλε στο σπίτι και την ίδια στιγμή μετέδιδε ζωντανά στον λογαριασμό του στο Facebook το σκηνικό. Αποτέλεσμα ήταν οι ακόλουθοί του να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο τα όσα δραματικά διαδραματίζονταν στην οικία της γυναίκας.

Ο δράστης εμφανίζεται να κρατά τσεκούρι και δοχείο με εύφλεκτο υγρό, ενώ επαναλαμβάνει ότι είναι αποφασισμένος να βάλει φωτιά στο σπίτι. Παράλληλα, δίνει συνεχώς εντολές στη γυναίκα να μετακινείται μέσα στην κατοικία και στη βεράντα, ενώ εκείνη προσπαθεί να διατηρήσει την ψυχραιμία της.


Παραδόθηκε μετά από πολύωρες διαπραγματεύσεις

Στο σημείο έφτασαν αμέσως αστυνομικές δυνάμεις αλλά και διαπραγματευτές, οι οποίοι επιχείρησαν να διατηρήσουν την ψυχραιμία του 50χρονου. Στο πλαίσιο αυτό, δεν δίστασαν ακόμη και να του προτείνουν να καθίσουν μαζί για έναν καφέ, διαβεβαιώνοντάς τον ότι δεν θα επιχειρούσε κανείς να τον αιφνιδιάσει.

Από την πλευρά του, ο άνδρας επέμενε να παρουσιαστούν μπροστά του συγκεκριμένοι δικαστικοί λειτουργοί, τους οποίους θεωρούσε υπεύθυνους για αποφάσεις που αφορούσαν την επαφή του με τα παιδιά του. Με δική του πρωτοβουλία πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική επικοινωνία με εισαγγελική λειτουργό, χωρίς όμως αυτό να οδηγήσει σε άμεση αλλαγή της στάσης του.

Το χρονικό της υπόθεσης

Το περιστατικό ξεκίνησε όταν ο 50χρονος βρέθηκε στο σπίτι της πρώην συζύγου του, παρά τους περιοριστικούς όρους που ίσχυαν σε βάρος του. Κατά την αστυνομία, απειλούσε να βάλει φωτιά στην κατοικία, με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός και να αναπτυχθούν στο σημείο αστυνομικές δυνάμεις, διαπραγματευτής, πυροσβεστικά οχήματα και πλήρωμα του ΕΚΑΒ.

Μετά από ώρες διαβουλεύσεων, ο άνδρας παραδόθηκε τελικά χωρίς να προκληθεί κάποιος τραυματισμός.

Πληροφορίες του onlarissa.gr αναφέρουν ότι καθοριστική ήταν η παρουσία του γραμματέα της Ένωσης Αστυνομικών Λάρισας, ο οποίος τον γνώριζε προσωπικά εδώ και χρόνια. Η γνωριμία αυτή φέρεται να συνέβαλε σημαντικά ώστε να καμφθούν οι αντιστάσεις του και να παραδοθεί ειρηνικά.

Ακολούθησε η προσαγωγή του στο Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο, όπου η συνήγορος της πρώην συζύγου του ζήτησε να ληφθούν μέτρα προστασίας υπέρ της εντολέως της.

Ο κατηγορούμενος, απευθυνόμενος στο δικαστήριο, υποστήριξε ότι δεν αποτελεί απειλή για την πρώην σύζυγό του, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θα έδινα και την καρδιά μου για να ζήσει εκείνη και εγώ να πεθάνω».

Η υπόθεση πήρε αναβολή για αύριο το μεσημέρι, ενώ στον 50χρονο ορίστηκε συνήγορος υπεράσπισης. Μέχρι την επόμενη δικάσιμο παραμένει υπό κράτηση και αντιμετωπίζει κατηγορίες για ενδοοικογενειακή βία, παραβίαση δικαστικής απόφασης, καθώς και παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων.

📺Ράλι Ακρόπολις: Ο Οζιέ ταχύτερος στην υπερειδική-Εντυπωσιακό βίντεο με τα αυτοκίνητα να ταξιδεύουν εν πλω από την Κόρινθο στην Ιτέα


Ο Σεμπαστιάν Οζιέ «αναπαύεται» στην κορυφή της γενικής κατάταξης μετά την ολοκλήρωση της υπερειδικής διαδρομής, με την οποία άνοιξε απόψε (26/6) στο The Ellinikon Sports Park η «αυλαία» του εφετινού Ράλι Ακρόπολις, το οποίο είναι ο όγδοος αγώνας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) για το 2026.

Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Toyota ολοκλήρωσε την προσπάθειά του σε 1 λεπτό και 38.2 δευτερόλεπτα, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Ιάπωνα «ομόσταυλό» του, Τακαμότο Κατσούτα, ο οποίος ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο αργός. Την πρώτη τριάδα της γενικής συμπλήρωσε ο κάτοχος του τίτλου των οδηγών για το 2024, Τιερί Νεβίλ, ο οποίος έμεινε 1.1 δευτερόλεπτα πίσω από την επίδοση του Οζιέ. Ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το εργοστασιακό Ford Puma Rally 1 σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο από ελληνικής πλευράς, ολοκληρώνοντας την προσπάθειά του σε 1:46.3.

Το… πραγματικό Ράλι Ακρόπολις αρχίζει αύριο (26/6) με το πρώτο -και πλέον απαιτητικό σκέλος, το οποίο περιλαμβάνει έξι ειδικές (Βωξίτες, Παρνασσός, Ελικώνας, Θήβα και δύο περάσματα της διαδρομής Στείρι), συνολικού μήκους 129,22 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Οι οδηγοί καλούνται να μείνουν… μακριά από μηχανικά προβλήματα, καθώς θα έχουν στη διάθεσή τους μόνο ένα απομακρυσμένο σέρβις διάρκειας 20 λεπτών στη Λιβαδειά μετά το τέλος του πρωινού προγράμματος, πριν το βραδινό σέρβις στο Λουτράκι. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο απομακρυσμένο σέρβις οι ομάδες επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν μόνο τα εργαλεία και τον εξοπλισμό που βρίσκεται μέσα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Οι πρώτοι δέκα οδηγοί της υπερειδικής διαδρομής του Ράλι Ακρόπολις έχουν ως εξής:
1. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) 1:38.2
2. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) 1:39.2
3. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) 1:39.3
4. Σάμι Παγιάρι (Φινλανδία/Toyota) 1:39.4
5. Όλιβερ Σόλμπεργκ (Σουηδία/Toyota) 1:39.4
6. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) 1:39.6
7. Αντριάν Φουρμό (Γαλλία/Hyundai) 1:40.1
8. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) 1:40.7
9. Τζον Άρμστρονγκ (Ιρλανδία/Ford) 1:41.0
10. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Lancia) 1:41.1 –Κατηγορία WRC2–





Ράλι Ακρόπολις: Τα αυτοκίνητα ταξιδεύουν εν πλω από την Κόρινθο στην Ιτέα – Εντυπωσιακό βίντεο


Το θαλάσσιο στοιχείο επιστρέφει στη δομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για πρώτη φορά μετά το 1991, καθώς τα αυτοκίνητα μεταφέρονται εν πλω από το λιμάνι της Κορίνθου στο λιμάνι της Ιτέας.

Μετά την ασφάλτινη υπερ-ειδική διαδρομή στο The Ellinikon Sports Park, τα αυτοκίνητα κατευθύνθηκαν νωρίς το βράδυ στο λιμάνι της Κορίνθου. Εκεί επιβιβάστηκαν σταδιακά στο Superfast IV, με προορισμό την Ιτέα.

Η μεταφορά θα γίνει δια θαλάσσης κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το parc ferme θα πραγματοποιηθεί εν πλω, ενώ στο πλοίο θα διανυκτερεύσουν τα πληρώματα και οι μηχανικοί.


Η δεύτερη ημέρα του αγώνα

Μετά την άφιξη στην Ιτέα, τα 57 πληρώματα θα μπουν στη δεύτερη ημέρα του αγώνα και στην πρώτη ημέρα των χωμάτινων ειδικών διαδρομών.

Στις 08:48, το πρώτο αυτοκίνητο, το Toyota Yaris GR Rally1 του Έλφιν Έβανς, ο οποίος βρίσκεται στην κορυφή του πρωταθλήματος, θα εκκινήσει στην ειδική διαδρομή Βωξίτες. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Το πρόγραμμα της ημέρας περιλαμβάνει τις εξής ειδικές διαδρομές:

08:48 – Βωξίτες
09:51 – Παρνασσός
11:14 – Στείρι
13:55 – Ελικώνας
14:46 – Στείρι
16:56 – Θήβα

Μετά το μεσημεριανό σέρβις στη Λιβαδειά, τα πληρώματα θα συνεχίσουν με τις απογευματινές ειδικές. Η ημέρα θα ολοκληρωθεί με την ειδική διαδρομή στη Θήβα.

Στη συνέχεια, τα αυτοκίνητα θα κατευθυνθούν στο Λουτράκι, όπου θα στηθεί το parc ferme για τη διανυκτέρευση. Ο αγώνας θα συνεχιστεί το Σάββατο με ειδικές διαδρομές στην Πελοπόννησο.

Οδηγίες για τους θεατές

Οι θεατές που θα παρακολουθήσουν τις ειδικές διαδρομές πρέπει να φτάσουν στα σημεία εγκαίρως, τουλάχιστον μία ώρα πριν από την έναρξη. Οι διοργανωτές συστήνουν στους φιλάθλους να επιλέξουν ασφαλείς θέσεις σε υψώματα και να αποφεύγουν τις εξόδους των στροφών.

Οι θεατές πρέπει επίσης να έχουν μαζί τους καπέλο, πετσέτα και αρκετό νερό, καθώς οι συνθήκες στις ειδικές διαδρομές απαιτούν αυξημένη προσοχή και σωστή προετοιμασία.

ΕΕ σε Τουρκία για COP31: «Δεν υπάρχει χώρος για εθνική διπλωματία – Είμαστε 27, τελεία και παύλα» – Σκληρό μήνυμα για τον αποκλεισμό της Κύπρου


Σαφείς προειδοποιήσεις προς την Τουρκία, η οποία έχει αναλάβει τη διοργάνωση της Παγκόσμιας Διάσκεψης για το Κλίμα COP31, έδωσαν ο Ευρωπαίος Επίτροπος για το Κλίμα, Βόπκε Χούκστρα, και η Κύπρια υπουργός Περιβάλλοντος, Μαρία Παναγιώτου.

Οι δηλώσεις έγιναν στο πλαίσιο κοινής συνέντευξης Τύπου, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του Συμβουλίου Περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο.

Παναγιώτου και Χούκστρα στηλίτευσαν τη μη πρόσκληση της Κύπρου σε προπαρασκευαστικές συνόδους της Διάσκεψης σε Νέα Υόρκη και Τόκιο. Από την πλευρά της, η υπουργός ζήτησε έγκαιρη αντίδραση από την ΕΕ αν η Κύπρος δεν προσκληθεί στη Διάσκεψη.

«Δεν υπάρχει χώρος για εθνική διπλωματία»
Όσον αφορά την COP, «οποιαδήποτε διαφοροποίηση ανάμεσα στα κράτη μέλη ως προς τον τρόπο μεταχείρισής τους είναι μη αποδεκτή για την Ένωση. Πρόκειται για μια διάσκεψη που διοργανώνεται από τον ΟΗΕ. Και αν αποφασίσεις να υποβάλεις αίτηση και να γίνεις διοργανωτής, δεν υπάρχει χώρος για εθνική διπλωματία. Είτε αποφασίζεις να μη διοργανώσεις, είτε αποφασίζεις να διοργανώσεις, και αν αποφασίσεις να διοργανώσεις, αυτό συνεπάγεται ορισμένες δεσμεύσεις», τόνισε σε υψηλούς τόνους ο Επίτροπος Χούκστρα.

Πρόσθεσε ότι η Ένωση θα είναι «απολύτως ξεκάθαρη προς την τουρκική προεδρία, προς τους Αυστραλούς, αλλά και προς τον ΟΗΕ» ως προς τη θέση της επί του θέματος.

«Είμαστε μια Ένωση των 27, τελεία και παύλα»
Ερωτηθείς για το τι σημαίνει στην πράξη η «πλήρης αλληλεγγύη» που εξέφρασαν τα κράτη μέλη, και κατά πόσο αυτή θα μπορούσε να μεταφραστεί σε μποϊκοτάζ προπαρασκευαστικών συνόδων, ο Χούκστρα ξεκαθάρισε: «Είμαστε μια Ένωση των 27, τελεία και παύλα».

Ο Επίτροπος αρνήθηκε να εισέλθει σε υποθετικά σενάρια, προσθέτοντας: «Δεν πρόκειται να δεχθούμε, είτε πρόκειται για μικρά είτε για μεγαλύτερα ζητήματα. Είναι θέμα αρχής, αλλά υπάρχουν 27 κράτη μέλη που πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο».

Ο Επίτροπος υπενθύμισε ότι το ζήτημα έχει τεθεί ήδη απευθείας στην τουρκική πλευρά τους τελευταίους μήνες, όταν ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών βρισκόταν στις Βρυξέλλες, ενώ «ήμασταν ξεκάθαροι προς τον Τούρκο Πρέσβη στον ΟΗΕ», σημειώνοντας ότι έχουν παρατηρηθεί «παραλείψεις» στον τύπο των προσκλήσεων που έπρεπε να έχουν δοθεί όσον αφορά προηγειθείσες συναντήσεις.

Απαίτηση για κινητοποίηση των θεσμικών οργάνων

Από την πλευρά της η κ. Παναγιώτου κάλεσε σε άμεση κινητοποίηση των θεσμικών οργάνων της ΕΕ.

«Αν η Κυπριακή Δημοκρατία δεν προσκληθεί εγκαίρως, τότε τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και τα κράτη μέλη πρέπει να εμπλακούν χωρίς καθυστέρηση με τις τουρκικές αρχές και να μεταφέρουν ένα πολύ ξεκάθαρο μήνυμα ότι η μη πρόσκληση ενός κράτους μέλους της ΕΕ και του ΟΗΕ σε μια Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών είναι μη αποδεκτή», τόνισε, εκφράζοντας ικανοποίηση για τη στήριξη που έχει ήδη λάβει από τα θεσμικά όργανα και τα κράτη μέλη.


25 Ιουνίου 2026

Γκότσε Ντέλτσεφ: ο αρχικομιτατζής που τον τιμούν Βούλγαροι και Σκοπιανοί εθνικιστές, αλλά και «Έλληνες» διεθνιστές (κομμουνιστές).


🔴Σε μια άκρως προκλητική ενέργεια, προχώρησαν προχθές Βούλγαροι εθνικιστές, δήθεν τουρίστες. Πιο συγκεκριμένα, πήγαν στο εγκαταλελειμμένο χωριό Καρυές, του νομού Σερρών και τοποθέτησαν μαρμάρινη αναθηματική πλάκα στη μνήμη του αρχικομιτατζή Γκότσε Ντέλτσεφ.

🔴Η πλάκα, στην οποία απεικονίζεται η μορφή του αρχικομιτατζή, αναγράφει:
«Γκότσε Ντέλτσεφ. Σε αυτό το μέρος έπεσε στις 4 Μαΐου 1903».
Κάτω από τη φωτογραφία του, αναγράφονται τα εξής:
«Βούλγαρος επαναστάτης. Έζησε και αγωνίστηκε για την ελευθερία των Βουλγάρων στη Μακεδονία. Αιώνια η μνήμη του!».

🔴Ο αρχικομιτατζής Γκότσε Ντέλτσεφ, εκτός από τους Βούλγαρους εθνικιστές, τιμάται ως εθνικός ήρωας και από τους Σκοπιανούς εθνικιστές. Οι μεν τον θεωρούν Βούλγαρο, οι δε «Σλαβομακεδόνα». Τιμάται όμως και από τους «Έλληνες» διεθνιστές (κομμουνιστές).

🔴Η διασταύρωση των οδών που βλέπετε, Παπαρήγα (Μήτσου) και Ντέλτσεφ (Γκότσε) βρίσκεται στο χωριό «Μπελογιάννης» της Ουγγαρίας. Το χωριό φτιάχτηκε το 1950 από την τότε κομμουνιστική κυβέρνηση, για να στεγάσει 1.200 αριστερούς «πολιτικούς πρόσφυγες» από την Ελλάδα, που είχαν καταφύγει στην Ουγγαρία, μετά την ήττα τους το 1949.

🔴Ας δούμε, εν συντομία, ποιο είναι το τιμώμενο πρόσωπο... Ο Ντέλτσεφ (1872-1903), γεννήθηκε στο -υπό Οθωμανική κατοχή- Κιλκίς και ήταν γόνος βουλγαρικής οικογένειας. Αφού τελείωσε το Βουλγαρικό Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης, εισήλθε στην Στρατιωτική Ακαδημία της Σόφιας, αλλά μόλις ένα μήνα πριν την αποφοίτησή του, αποβλήθηκε λόγω της πολιτικής δραστηριότητας που είχε, σε μια παράνομη μαρξιστική οργάνωση.

🔴Εργάστηκε ως δάσκαλος σε διάφορα βουλγαρικά σχολεία της οθωμανοκρατούμενης Μακεδονίας. Το  1896, εντάχθηκε στην Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση (ΕΜΕΟ), σταμάτησε να διδάσκει κι έγινε «επαγγελματίας επαναστάτης». Η αποστολή του ήταν να περιοδεύει στις περιοχές της Μακεδονίας και να ιδρύει παραρτήματα της οργάνωσης. Το 1898, ως ηγετικό πλέον στέλεχος της οργάνωσης, ασχολήθηκε με την δημιουργία ένοπλων ομάδων, καθώς επίσης και με την προμήθεια και την αποθήκευση των όπλων και των πυρομαχικών.

🔴Η ΕΜΕΟ, ιδρύθηκε από Βούλγαρους αξιωματικούς (Κομιτατζήδες), που εξυπηρετούσαν τα βουλγαρικά συμφέροντα. Ο σκοπός ήταν να προκληθεί εξέγερση στην Μακεδονία. Επειδή όμως υπήρχαν εκεί διάφορες εθνότητες (Έλληνες, Σέρβοι, Εβραίοι κ.λπ.), δεν ήταν εύκολη υπόθεση η άμεση ενσωμάτωση της περιοχής στην Βουλγαρία. Οπότε, ως πρώτος στόχος τέθηκε η ανεξαρτησία της Μακεδονίας, κι όταν στο μέλλον θα δινόταν η κατάλληλη ευκαιρία, θα γινόταν η ενσωμάτωση στην Βουλγαρία.

🔴Εξηγεί σχετικά ο Ντέλτσεφ, σε επιστολή που έστειλε σε φίλο του: «Εμείς, οι Βούλγαροι από τη Μακεδονία και τη Θράκη, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και άλλοι λαοί και χώρες που ενδιαφέρονται πολύ για τη λύση αυτού του θέματος. Ενδεχόμενη ανάμειξη της Βουλγαρίας θα προκαλούσε παρέμβαση και των γειτονικών χωρών και θα μπορούσε να οδηγήσει σε κατακερματισμό της Μακεδονίας. Γι’ αυτό πρέπει να αγωνιστούμε για αυτονομία της Μακεδονίας και της Θράκης για να τις διαφυλάξουμε ακέραιες ως πρώτο βήμα, για τη μελλοντική ένταξή τους στην κοινή βουλγαρική πατρίδα».

🔴Μέσα στην ΕΜΕΟ, δημιουργήθηκε και μια άλλη τάση, που υποστήριζε ότι οι κάτοικοι της Μακεδονίας δεν είναι ούτε Έλληνες, ούτε Σέρβοι, ούτε Βούλγαροι, παρά μόνον «Μακεδόνες». Όσοι το υποστήριζαν αυτό, 45 χρόνια αργότερα, έστησαν το κρατίδιο των Σκοπίων, εντός της Γιουγκοσλαβικής Ομοσπονδίας.

🔴Η εξέγερση του Ίλιντεν, όπως ονομάστηκε, λόγω της εορτής του Προφήτη Ηλία, ξέσπασε στις 20 Ιουλίου 1903, με το σύνθημα «Η Μακεδονία στους Μακεδόνες». Αν και στην αρχή σημείωσε επιτυχίες, στην συνέχεια κατεστάλη αμείλικτα από τις οθωμανικές αρχές. Ο Ντέλτσεφ, αν και εργάστηκε για την εξέγερση περισσότερο από τον καθένα, δεν την έζησε. Σκοτώθηκε στις 4 Μαΐου 1903, σε μια ένοπλη συμπλοκή με την οθωμανική πολιτοφυλακή, κοντά στο χωριό Καρυές των Σερρών.

🔴Κι αν απορείτε, πως γίνεται εθνικιστές (από την Βουλγαρία και τα Σκόπια) και διεθνιστές (από την Ελλάδα), να τιμούν το ίδιο πρόσωπο, τα πράγματα είναι πολύ απλά:
Οι «Έλληνες» διεθνιστές (κομμουνιστές), υπηρετούσαν τα συμφέροντα πότε των Βουλγάρων και πότε των Σκοπιανών εθνικιστών, ανάλογα με τις εντολές της μαμάς Μόσχας!~


Δολοφονία 15χρονου στην Καλλιθέα: Ο καυγάς που κατέληξε στο έγκλημα, επτά συλλήψεις


Στην πιο άγρια έκφρασή της έφτασε τη νύχτα της Τετάρτης η βία μεταξύ ομάδων ανηλίκων, αφού η συνεχής κλιμάκωση επεισοδίων που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια, έφτασε στη δολοφονία ενός δεκαπεντάχρονου παιδιού από ένα δεκαεπτάχρονο. Οι δύο ανήλικοι, όπως όλα τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι τώρα δείχνουν, ήταν μέλη δύο χωριστών ομάδων και κίνητρο της μεταξύ τους συμπλοκής ήταν η «επικράτηση» στην περιοχή. Μια μάχη ενός δήθεν γοήτρου που είχε ως αποτέλεσμα το ένα παιδί -που είχε απασχολήσει τις Αρχές- να πέσει νεκρό και το δεύτερο να ομολογεί ότι διέπραξε φόνο. Η ζωή του ενός τελείωσε, η ζωή του δεύτερου δεν θα είναι ποτέ όπως πριν.  Στη συμπλοκή έχουν ταυτοποιηθεί έως τώρα ότι πήραν μέρος 17 άτομα και έχουν γίνει επτά συλλήψεις. 

Τον δεκαπεντάχρονο άρχισε να αναζητά τα ξημερώματα η μητέρα του, όταν η ώρα περνούσε και δεν επέστρεφε στο σπίτι. Άκουσε για τη συμπλοκή, αλλά αρχικά είχε γίνει γνωστό ότι το νεκρό παιδί ήταν 17 ετών. Επικοινώνησε με τους φίλους του παιδιού της και τελικά έμαθε από την Αμεση Δράση ότι ο νεκρός είχε μεταφερθεί στο Ιπποκράτειο. Εσπευσε στο νοσοκομείο και κατέρρευσε όταν αναγνώρισε νεκρό το παιδί της. 

Οι δύο παρέες

Η αστυνομία από την πλευρά της προσπαθεί να ενώσει τα κομμάτια του παζλ της δολοφονίας του 15χρονου που έγινε κατά τη διάρκεια συμπλοκής το βράδυ της Τετάρτης (24/6) στην Καλλιθέα . 
Από τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί μέχρι στιγμής, προκύπτει πως στο επεισόδιο συμμετείχαν δύο παρέες. Η μία αποτελούνταν από νεαρά άτομα που φέρονται να είναι οπαδοί συγκεκριμένης ομάδας. Η άλλη από νεαρούς που μένουν στην περιοχή.

Για λόγους που ακόμα διερευνώνται, οι δύο παρέες συνεπλάκησαν μεταξύ τους και ακολούθησε πανδαιμόνιο με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα.

Όπως φαίνεται η πρώτη παρέα έφθασε στην περιοχή με ένα αυτοκίνητο και αμέσως ξέσπασε πανικός. Ένα από τα σενάρια που εξετάζεται είναι η συμπλοκή να συνέβη για λόγους «επικράτησης» ή για παλιούς «λογαριασμούς» - χωρίς ακόμα να θεωρείται σίγουρο τίποτα.

Παράλληλα οι αστυνομικοί εξετάζουν πληροφορίες που έχουν να κάνουν με προηγούμενο περιστατικό στην Καλλιθέα, κατά το οποίο ένας 16χρονος είχε τραυματιστεί. Το περιστατικό συνέβη λίγες ημέρες πριν, χωρίς ωστόσο να υπάρξει καταγγελία ή επίσημη καταγραφή. Ο συγκεκριμένος ανήλικος δεν περιλαμβάνεται στους προσαχθέντες της τρέχουσας υπόθεσης, ωστόσο, οι Αρχές διερευνούν εάν το νέο επεισόδιο σχετίζεται με εκείνον τον τραυματισμό και εάν ενδεχομένως υπήρξαν κινήσεις αντιποίνων, οι οποίες οδήγησαν σε νέα συμπλοκή στην περιοχή.

Μέχρι στιγμής οι αστυνομικοί έχουν καταφέρει να ταυτοποιήσουν 17 άτομα, ενώ έχουν προχωρήσει σε επτά συλλήψεις – μεταξύ αυτών και ο καθ’ ομολογία δράστης.

Κοντά στο σημείο που έλαβε χώρα το επεισόδιο εντοπίστηκε ένα μαχαίρι αλλά, σύμφωνα με τον δράστη, δεν είναι το όπλο του εγκλήματος. Επιπλέον οι αστυνομικοί εντόπισαν πέτρες, γάντια, ένα κράνος και παπούτσια.

Υπενθυμίζεται ότι το θύμα δέχθηκε μαχαιριά στον θώρακα κατά τη διάρκεια συμπλοκής που έγινε μπροστά από μια πολυκατοικία στην οδό Μεγαλουπόλεως.

Στο σημείο έσπευσε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο τον παρέλαβε και τον μετέφερε σε σοβαρή κατάσταση στο νοσοκομείο «Ιπποκράτειο», όπου, παρά τις προσπάθειες των γιατρών, υπέκυψε στα τραύματά του.

📺«Οι σεισμοί κράτησαν 40 δευτερόλεπτα, έχουν καταρρεύσει πολλά κτήρια»: Η μαρτυρία του προέδρου της ελληνικής κοινότητας στη Βενεζουέλα


Τη δική του μαρτυρία για τους δύο σεισμούς που χτύπησαν το απόγευμα της Τετάρτης (ξημερώματα Πέμπτης ώρα Ελλάδος) τη Βενεζουέλα, μετέφερε ο πρόεδρος της ελληνικής κοινότητας στη χώρα, Θεόδωρος Μαρακέλης.

Όπως είπε στον ΣΚΑΪ «οι σεισμοί κράτησαν 40 δευτερόλεπτα. Τρομάξαμε, άρχισαν να πέφτουν διάφορα πράγματα γιατί εμείς ζούμε στον 14ο όροφο πολυκατοικίας».

«Δεν κατάλαβα πότε τελείωσε ο πρώτος και μετά ο δεύτερος, αμέσως διακόπηκε το ρεύμα και επανήλθε μετά από έξι ώρες, τα μεσάνυχτα (ώρα Βενεζουέλας)» πρόσθεσε ο κ. Μαρακέλης.


Ο πρόεδρος της ελληνικής κοινότητας στη Βενεζουέλα εξήγησε, επίσης, ότι χθες, Τετάρτη, ήταν ημέρα αργίας, εθνική γιορτή, και οι περισσότεροι ήταν είτε σπίτι είτε στον δρόμο την ώρα των σεισμών.

Όσον αφορά τις ζημιές είπε ότι «σε διάφορα σημεία του Καράκας έχουν καταρρεύσει πολλά κτήρια και στην πολιτεία Λαγκουάιρα είναι αρκετά τα σπίτια που έχουν πάθει ζημιές, εκεί είναι και το κεντρικό αεροδρόμιο που έχει κλείσει».

Σύμφωνα με τον κ. Μαρακέλη στη Βενεζουέλα «είμαστε περίπου 2.500 Έλληνες σε όλη τη χώρα και δεν έχουμε ακούσει κάτι δυσάρεστο για κάποιο συμπατριώτη».



Βουλή: Ο Ευάγγελος Μπακέλας συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους για τη θέση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου


Ολοκληρώθηκε στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής η διαδικασία της ακρόασης των υποψήφιων ανώτατων εισαγγελικών και δικαστικών λειτουργών για την πλήρωση της θέση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, η οποία κενώνεται στις 30 Ιουνίου.

Στη Διάσκεψη των Προέδρων κλήθηκαν προς ακρόαση συνολικά 37 αντιεισαγγελείς του Αρείου Πάγου, αντιπρόεδροι του Αρείου Πάγου και αεροπαγίτες -οι οποίοι πληρούσαν τους όρους για να συμμετάσχουν στην διαδικασία-, προσήλθαν στην ακρόαση έξι εκ των οποίων οι δύο δήλωσαν πως δεν ενδιαφέρονται.

Από τους 10 αντιεισαγγελείς του Αρείου Πάγου που ήταν στην λίστα προσήλθαν τέσσερις. Από τους 9 αντιπροέδρους του Αρείου προσήλθε ένας και από τους 18 αεροπαγίτες προσήλθε επίσης ένας στην ακρόαση.

Τις περισσότερες ψήφους συγκέντρωσαν ο αντιεισαγγελέας τους Αρείου Πάγου Ευάγγελος Μπακέλας (17 ψήφους), ο αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Βασίλης Φλωρίδης (12 ψήφους), η αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Μαρία Γκανέ (7 ψήφους) και ο αεροπαγίτης Παναγιώτης Βενιζελέας.

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας της ΔτΠ θα αποσταλούν στον υπουργό Δικαιοσύνης προκειμένου να εισηγηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο το οποίο θα λάβει τη σχετική τελική απόφαση.

«Ένα χαμόγελό σου, η μεγαλύτερή μου χαρά»: Συγκινεί η μητέρα της Μυρτώς της Πάρου


Μια συγκινητική ανάρτηση έκανε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η μητέρα της Μυρτώς Παπαδομιχελάκη, Μαρία Κοτρότσου, στέλνοντας ακόμη ένα μήνυμα αγάπης προς την κόρη της.

Η Μυρτώ κακοποιήθηκε βάναυσα κατά τη διάρκεια των διακοπών της με την οικογένειά της στην Πάρο το 2012, από τον Αχμέτ Βακάς, ο οποίος την βίασε και την ξυλοκόπησε. Από τότε, δίνει καθημερινά μια μεγάλη μάχη αποκατάστασης, έχοντας στο πλευρό της τη μητέρα της, η οποία δεν έχει σταματήσει στιγμή να τη στηρίζει.

Στη νέα της ανάρτηση στο Facebook, η Μαρία Κοτρότσου δημοσίευσε μία φωτογραφία της Μυρτώς και τη συνόδευσε με λίγες λέξεις γράφοντας: «Ένα χαμόγελό σου, η μεγαλύτερή μου χαρά».

Η ανάρτηση συγκέντρωσε μηνύματα συμπαράστασης και αγάπης, με φίλους και χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να εκφράζουν τη στήριξή τους προς τη Μυρτώ και την οικογένειά της.


Το ΥΠΑΑΤ επικήρυξε τον λαγοκέφαλο με αμοιβή 5,33€/κιλό και ανακοίνωσε μέτρα στήριξης των αλιέων όπως η άρση απαγόρευσης χρηματοδότησης μηχανών


Δέσμη επτά παρεμβάσεων για τη στήριξη των επαγγελματιών αλιέων ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους, την προστασία του εισοδήματος και τη διαμόρφωση ενός σταθερότερου πλαισίου λειτουργίας για τον κλάδο.

Οι πρωτοβουλίες παρουσιάστηκαν μετά τη συνάντηση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτη Σχοινά, με εκπροσώπους του αλιευτικού κλάδου και στελέχη των αρμόδιων υπηρεσιών.

Ο κ. Σχοινάς υπογράμμισε ότι η ελληνική αλιεία βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρές πιέσεις, οι οποίες συνδέονται με την κλιματική αλλαγή, την αύξηση του κόστους και τις παράνομες πρακτικές.

«Η ελληνική αλιεία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις λόγω της κλιματικής αλλαγής και των παράνομων πρακτικών», ανέφερε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι οι επτά παρεμβάσεις διαμορφώθηκαν σε συνεργασία με εκπροσώπους του κλάδου.


Η πρώτη παρέμβαση αφορά την επιδότηση των καυσίμων που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες αλιείς. Για τον Απρίλιο και τον Μάιο προβλέπεται ενίσχυση ύψους 0,16 ευρώ ανά λίτρο, ενώ για τον Ιούνιο το ποσό διαμορφώνεται στα 0,12 ευρώ ανά λίτρο. Σύμφωνα με τον κ. Σχοινά, για την ενεργοποίηση του μέτρου προβλέπεται η προώθηση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης.

Το δεύτερο μέτρο αφορά την πιλοτική αλίευση του λαγοκέφαλου στις Περιφέρειες Κρήτης και Νοτίου Αιγαίου, με αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων. Η μέγιστη καθαρή αμοιβή για τους αλιείς ορίζεται στα 5,33 ευρώ ανά κιλό, ποσό που, σύμφωνα με το υπουργείο, είναι έως και 52% υψηλότερο από εκείνο που ισχύει στην Κύπρο. Η δράση αποσκοπεί τόσο στην ενίσχυση του εισοδήματος των αλιέων, όσο και στον περιορισμό της εξάπλωσης του συγκεκριμένου ξενικού είδους. Η αλίευσή τους θα μπορεί να γίνει αποκλειστικά από επαγγελματίες ψαράδες.

Η τρίτη πρωτοβουλία αφορά τη διαμόρφωση μηχανισμού αποζημίωσης για τους επαγγελματίες που θα επηρεαστούν από περιορισμούς της αλιευτικής δραστηριότητας εντός των εθνικών θαλάσσιων πάρκων. Ο σχεδιασμός θα γίνει σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με στόχο να συνδυαστούν η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και η οικονομική στήριξη των παράκτιων και νησιωτικών κοινωνιών.

Η τέταρτη παρέμβαση επικεντρώνεται στις αλλαγές που προωθούνται στη νέα Κοινή Αλιευτική Πολιτική και στην εθνική νομοθεσία. Μεταξύ άλλων, το υπουργείο προτείνει την άρση της απαγόρευσης χρηματοδότησης κινητήρων, ώστε να περιοριστεί το λειτουργικό κόστος των σκαφών.

Παράλληλα, επιδιώκεται η ενίσχυση επενδύσεων για ασφαλέστερα, αποδοτικότερα και ανθεκτικότερα αλιευτικά σκάφη. Στην ίδια πρωτοβουλία εντάσσεται και η προσαρμογή της νομοθεσίας, προκειμένου να διευκολυνθεί η είσοδος νέων επαγγελματιών στον κλάδο.

Το πέμπτο μέτρο προβλέπει την ενίσχυση της θεσμικής παρουσίας των επαγγελματιών αλιέων στα κέντρα λήψης αποφάσεων.

Ειδικότερα, σχεδιάζεται νομοθετική παρέμβαση, ώστε οι αλιείς να εκπροσωπούνται ανά αλιευτικό εργαλείο τόσο στις Περιφέρειες όσο και στα εθνικά όργανα, μεταξύ των οποίων το Συμβούλιο Αλιείας.


Στόχος είναι οι αποφάσεις που αφορούν τον κλάδο να λαμβάνονται με τη συμμετοχή των ίδιων των επαγγελματιών.

Η έκτη πρωτοβουλία αφορά την αυστηρότερη εποπτεία της ερασιτεχνικής αλιείας.

Προβλέπεται η δημιουργία μητρώου ερασιτεχνών αλιέων, καθώς και η υποχρέωση καταγραφής της παραγωγής τους.

Η παρέμβαση αποσκοπεί στον περιορισμό της παράνομης διακίνησης αλιευμάτων και του αθέμιτου ανταγωνισμού εις βάρος των επαγγελματιών.

Η έβδομη παρέμβαση αφορά τον εξορθολογισμό του συστήματος κυρώσεων. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η αργία ενός αλιευτικού σκάφους δε θα επιβάλλεται αυτομάτως, αλλά μόνο σε περίπτωση υποτροπής.

Η εφαρμογή της ποινής θα βασίζεται σε σύστημα μορίων και θα ευθυγραμμίζεται με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Με αυτόν τον τρόπο, το υπουργείο στοχεύει στη διαμόρφωση ενός αναλογικότερου πλαισίου, το οποίο θα αντιμετωπίζει τις σοβαρές παραβάσεις χωρίς να οδηγεί σε δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση των επαγγελματιών.



Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μέσης Αλιείας, Ιωάννης Μπουντούκος, αναγνώρισε ότι ορισμένες από τις ανακοινώσεις κινούνται προς θετική κατεύθυνση, εξέφρασε, ωστόσο, επιφυλάξεις για το ύψος και την έκταση της οικονομικής στήριξης.

Όπως επισήμανε, η ενίσχυση για το κόστος των καυσίμων δεν επαρκεί για να καλύψει τις πραγματικές επιβαρύνσεις που αντιμετωπίζουν οι αλιευτικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα μετά τις αναταράξεις που προκάλεσε ο πόλεμος στο Ιράν και την άνοδο των λειτουργικών δαπανών.

Ο κ. Μπουντούκος υπογράμμισε ότι το πιλοτικό πρόγραμμα αλίευσης του λαγοκέφαλου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Επισήμανε, ωστόσο, ότι η εφαρμογή του περιορίζεται σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές και δεν καλύπτει το σύνολο των επαγγελματιών που αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα.

Σε ό,τι αφορά την απαγόρευση της μηχανότρατας στις Κυκλάδες και τους περιορισμούς στα εθνικά θαλάσσια πάρκα, σημείωσε ότι οι σχετικές αποφάσεις δεν πρέπει να εφαρμόζονται χωρίς επαρκή επιστημονική τεκμηρίωση.

Κατά τον ίδιο, απαιτούνται ολοκληρωμένες μελέτες, τόσο για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος όσο και για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των επαγγελματιών.

Τέλος, ανέφερε ότι ο αλιευτικός κλάδος χρειάζεται ισχυρότερη χρηματοδότηση, σταθερούς κανόνες και ουσιαστική συμμετοχή των αλιέων στις αποφάσεις που επηρεάζουν τη δραστηριότητά τους.

Πηγή: skai.gr

1946: Από την αρχή του Εμφυλίου, ως τη συγκρότηση των ΜΑΥ και ΜΑΔ


Tο χτύπημα στο Λιτόχωρο σηματοδοτεί την αρχή του Εμφυλίου- Ο Ζαχαριάδης δίνει το σύνθημα- Εθνοφυλακή, Χωροφυλακή και Λόχοι Κυνηγών- Ελασίτες και Εαμίτες επιστρέφουν από την Αλβανία και τη Γιουγκοσλαβία- Μονάδες (Αυτο)ασφαλείας Υπαίθρου (ΜΑΥ) και Μονάδες Αποσπασμάτων Δίωξης (ΜΑΔ): οι λόγοι ίδρυσής τους

Ένα από τα θέματα που δεν μας έχει απασχολήσει μέχρι σήμερα, είναι η αρχή του Εμφυλίου Πολέμου, με την επίθεση των ανταρτών εναντίον του Σταθμού Χωροφυλακής στο Λιτόχωρο και οι δυνάμεις των αντιπάλων. Επίσης, θα δούμε και τους λόγους που οδήγησαν στην ίδρυση των ΜΑΥ (Μονάδες Ασφαλείας Υπαίθρου) και των ΜΑΔ (Μονάδες Αποσπασμάτων Δίωξης).

12/2/1946: το ΚΚΕ αποφασίζει «νέα ένοπλη λαϊκή πάλη»

Σύμφωνα με τον Σόλωνα Γρηγοριάδη, στις 12 Φεβρουαρίου 1946 συνήλθε «κάπου στην Αθήνα» η Δεύτερη Ολομέλεια της ΚΕ του ΚΚΕ. Η ημερομηνία δεν ήταν τυχαία. Στις 12/2/1946 συμπληρωνόταν ένας χρόνος από τη Συμφωνία της Βάρκιζας. Στην απόφαση της Ολομέλειας που ήρθε στη δημοσιότητα, υπήρχε το εξής παράδοξο: η τελευταία παράγραφος είχε παραλειφθεί και είχε αντικατασταθεί από τρεις σειρές με αποσιωπητικά. Κάποιοι δεν το πρόσεξαν καν. Κάποιοι άλλοι θεώρησαν ότι έγινε τυπογραφικό λάθος, ενώ και όσοι κατάλαβαν ότι κάτι κρυβόταν πίσω από τα αποσιωπητικά, θεώρησαν ότι ήταν κάτι ασήμαντο. Η παράγραφος όμως αυτή ήταν «η μοίρα της Ελλάδας. Είχε την απόφαση για τη δυναμική αναμέτρηση» (Σ. Γρηγοριάδης). Το ακριβές περιεχόμενο της, το παρουσιάζει ο Δ. Κούσουλας, στο βιβλίο του «Επανάστασις και Ήττα», σελ. 189) και ήταν το εξής: «(Η Δεύτερη Ολομέλεια)… αφού στάθμισε εσωτερικούς παράγοντες, βαλκανική και διεθνή κατάσταση, αποφάσισε να προχωρήσει στην οργάνωση της νέας ένοπλης λαϊκής πάλης ενάντια στον μοναρχοφασιστικό αφηνιασμό».

Ο Ζαχαριάδης δίνει εντολή για το πρώτο χτύπημα

Στις 21 Μαρτίου 1946 ο Ζαχαριάδης, που θα μετέβαινε στην Πράγα για το συνέδριο του ΚΚ Τσεχοσλοβακίας, έκανε μια στάση στη Θεσσαλονίκη (είχε ξεκινήσει στις 20/3 από την Αθήνα). Στο «Μακεδονικό Γραφείο» του ΚΚΕ, ένα απλό διώροφο οίκημα κοντά στο Τελωνείο, «το Κόκκινο Σπίτι», κατά τις Αρχές, συναντήθηκε με τους Λεωνίδα Στρίγγο (Α’ Γραμματέας), Μάρκο Βαφειάδη (Β’ Γραμματέας, Οργανωτικός) και άλλα στελέχη. Τι ειπώθηκε μεταξύ τους δεν έγινε γνωστό. Ο Ζαχαριάδης πάντως, έδωσε εντολή να διαταχθεί μια από τις ένοπλες ομάδες των βουνών της Μακεδονίας να προβεί σε ένα εντυπωσιακό χτύπημα. Έτσι, θα ξεκινούσε η ένοπλη εξέγερση, αλλά και θα δινόταν μια απάντηση στην προεκλογική βία που ασκούσαν οι παρακρατικές δυνάμεις, καθώς και μία απόπειρα τρομοκρατίας των εκλογέων, να μην προσέλθουν στις κάλπες (οι εκλογές θα διεξάγονταν στις 31 Μαρτίου 1946).


Νίκος Ζαχαριάδης


Μάρκος Βαφειάδης

Η επίθεση στο ΛιτόχωροΣτις 22/3 ο Ζαχαριάδης περνούσε τα ελληνικά σύνορα και ο Μάρκος ξεκινούσε την υλοποίηση της εντολής του. Επέλεξε τελικά το Λιτόχωρο, την πανέμορφη κωμόπολη κοντά στην Κατερίνη, στις ανατολικές απολήξεις του Ολύμπου. Στην ευρύτερη περιοχή υπήρχε μια ομάδα πρώην Ελασιτών, που παρέμενε αδρανής. Την αποτελούσαν οι Φωτεινός, Ανδρεάδης και Π. Παλάσκας ή Τζαβέλλας και είχαν ως λημέρι, μια βαθιά, απρόσιτη σπηλιά. Εκεί έφτασαν, στις 26 Μαρτίου 1946, δύο απεσταλμένοι του Βαφειάδη: ο Υψηλάντης και ο Πάνος (ψευδώνυμα). Μετέφεραν οδηγίες του Βαφειάδη για το χτύπημα στο Λιτόχωρο.


Δημοσίευμα για την επίθεση στο Λιτόχωρο

Η επίθεση (30-31 Μαρτίου 1946)

Στο Λιτόχωρο ήταν στρατωνισμένες, σε δύο ξεχωριστά κτίρια, που απείχαν 300 μέτρα, δύναμη Χωροφυλακής και μια Διμοιρία Εθνοφυλάκων. Στόχος ήταν η καταστροφή των στρατωνιζομένων. 33 αντάρτες επιτέθηκαν γύρω στις 23:30 της 30/3/1946 αιφνιδιαστικά και έκαψαν τα δύο κτίρια, με βλήματα όλμων και εμπρηστικές χειροβομβίδες. Κάποια από τα όπλα που χρησιμοποίησαν ήταν ιταλικά και τα είχαν πάρει από τη Μεραρχία Πινερόλο. Χωροφύλακες και Εθνοφύλακες αγωνίστηκαν γενναία, αλλά ηττήθηκαν. 9 άνδρες της Χωροφυλακής, που είχαν αποφοιτήσει ένα μήνα νωρίτερα από τη Σχολή Χωροφυλακής, 2 Λοχίες και ένας στρατιώτης της Εθνοφυλακής σκοτώθηκαν. Οι αντάρτες, μετά από μάχη σχεδόν έξι ωρών, έφυγαν με 4 αιχμαλώτους και όπλα ως λάφυρα. Παραδόξως, στο σοβαρό αυτό συμβάν δεν δόθηκε η δέουσα προσοχή από τις Αρχές και την κοινή γνώμη, καθώς θεωρήθηκε ως προεκλογικό επεισόδιο.


Ένα από τα κατεστραμμένα κτίρια στο Λιτόχωρο

Αν και τη Διοίκηση των ανταρτών στο Λιτόχωρο την είχε ο καπετάν Υψηλάντης (1917-2005), το πραγματικό ονοματεπώνυμο του οποίου ήταν Αλέξανδρος Ρόσιος και διετέλεσε μέλος της ΚΕ και του Εκτελεστικού Γραφείου του ΠΑΣΟΚ, ο θρύλος απέδωσε την επίθεση, στον καπετάν Μπαρούτα (Θωμάς Λώλης), έναν αρχηγό μιας μικρής ομάδας ανταρτών στην περιοχή Βερμίου-Πιερίων. Έχοντας σημειώσει μερικές μικρές επιτυχίες, του πιστώθηκε και η επίθεση του Λιτόχωρου, με αποτέλεσμα το όνομά του να γίνει θρύλος πανελλαδικά. Μάλιστα, στην επίθεση στο Λιτόχωρο δεν είχε ούτε απλή συμμετοχή! Οικειοποιήθηκε άθελά του τη δόξα και αποτέλεσε ίνδαλμα για τους κομμουνιστές. Τη δόξα δεν την χάρηκε πολύ, γιατί στις 18 Ιουλίου 1946 έπεσε νεκρός από πυρά Χωροφυλάκων, μετά από συμπλοκή στην περιφέρεια Κάτω Βερμίου. Φαίνεται ότι και οι Αρχές είχαν πιστέψει ότι ο καπετάν Μπαρούτας ηγήθηκε της επίθεσης στο Λιτόχωρο, καθώς τον είχαν επικηρύξει για 10 εκατομμύρια δραχμές! Πάντως το όνομά του έγινε σύμβολο, ως του ανθρώπου που άναψε τη θρυαλλίδα του εμφυλίου.


Αναμνηστική πλάκα με τα ονόματα των θυμάτων στο Λιτόχωρο


Καπετάν Υψηλάντης

Οι εκλογές της 31/3/1946: η νίκη του Λαϊκού Κόμματος, η αποχή και η κυβέρνηση ΤσαλδάρηΣτις εκλογές της 31ης Μαρτίου 1946 ψήφισαν 1.117.379. Το Λαϊκό Κόμμα θριάμβευσε (54,5%). Ακολούθησαν τα κόμματα του Κέντρου (ΕΠΕ), με 19,3%, οι Φιλελεύθεροι του Σοφοκλή Βενιζέλου με 14,4%, το Εθνικό Κόμμα με 5,8% κ.ά. Να σημειώσουμε ότι ο συνολικός αριθμός των βουλευτών το 1946 ήταν 354! Μεγάλο θέμα δημιουργήθηκε με την αποχή. Στις 14/4/1946, η Επιτροπή των Παρατηρητών του Ο.Η.Ε. δημοσίευσε την έκθεσή της για τις εκλογές. Σύμφωνα με αυτή, στους εκλογικούς καταλόγους ήταν εγγεγραμμένοι 1.850.000 και όχι 2.195.950. Έτσι, η αποχή κατέβηκε στο 35% (από το 45%). Επίσης, με διάφορες αλχημείες, η ίδια Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αποχή της καθ’ αυτό Αριστεράς έφτανε στο 9,3% (280.000 ψήφοι), έναντι 500.000 που υπολόγιζε το ΚΚΕ.


Αφίσα του ΚΚΕ για αποχή από τις εκλογές της 31-3-1946

Καθώς το Λαϊκό Κόμμα είχε 4 τμήματα, με 4 ηγέτες (Κ. Τσαλδάρης, Π. Μαυρομιχάλης, Ι. Θεοτόκης και Σ. Στεφανόπουλος), ο Αντιβασιλέας Δαμασκηνός έδωσε την εντολή σχηματισμού κυβέρνησης και στους 4 (Διοικούσα Επιτροπή του Κόμματος). Προσωρινά, στις 4/4/1946 ορκίστηκε πρωθυπουργός κυβέρνησης «ευρέως εθνικού συνασπισμού», ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας Π. Πουλίτσας. Στις 5 Απριλίου ο Δαμασκηνός υπέβαλε την παραίτησή του. Οι Βρετανοί του ζήτησαν να ανακαλέσει, κάτι που έγινε. Στις 15/4 το Λαϊκό Κόμμα εξέλεξε με τεράστια πλειοψηφία ως αρχηγό του τον Κ. Τσαλδάρη, ο οποίος στις 18 Απριλίου 1946 ορκίστηκε πρωθυπουργός της νέας Κυβέρνησης, Δεξιάς και συνεργαζομένων.


Κωνσταντίνος Τσαλδάρης

Στις 14 Μαΐου η Βουλή εξέλεξε νέο Πρόεδρο τον Ι. Θεοτόκη, ενώ στις 24/5, η Κυβέρνηση έλαβε μετά από θυελλώδεις συζητήσεις, ψήφο εμπιστοσύνης (209, έναντι 113). Επρόκειτο για καθαρά Δεξιά κυβέρνηση που μοναδικό της στόχο είχε την επάνοδο του Γεώργιου Β', ο οποίος... εξ αποστάσεως ήταν ο αληθινός κυβερνήτης της χώρας.

Ο Ζαχαριάδης δίνει το σύνθημα για τον "Τρίτο γύρο"...

Στις 12 Απριλίου ο Ζαχαριάδης, ο οποίος είχε εξασφαλίσει την αμέριστη συμπαράσταση των Γιουγκοσλάβων του Τίτο έφτασε στη Θεσσαλονίκη. Είχε μάθει για την επίθεση στο Λιτόχωρο και ήταν ιδιαίτερα ικανοποιημένος. Στην υποδοχή του από το ΕΑΜ, στην αίθουσα του Λευκού Πύργου δήλωσε: "Αν η τρομοκρατία συνεχιστεί, τα γεγονότα του Λιτόχωρου θα επαναληφθούν σε όλη την Ελλάδα. Οι δημοκρατικοί πολίτες θα αναγκαστούν να πλημμυρίσουν τα βουνά για την αυτοάμυνα. Ο καπετάν Μπαρούτας μας έδειξε τον δρόμο". Οι δηλώσεις του Ζαχαριάδη προκάλεσαν την οργή του Τύπου της Δεξιάς και τη σιωπηλή επιφύλαξη του Τύπου του Κέντρου.

Ο Ν.Παπακωνσταντίνου που τραυματίστηκε στο Λιτόχωρο, αλλά επέζησε, φωτογραφία από το φβ του κυρίου Ιωάννη Μπουγά

Δεν τους δόθηκε όμως η δέουσα σημασία. Λίγοι κατάλαβαν ότι η αναφορά στον καπετάν Μπαρούτα ήταν το σύνθημα για την έναρξη της ένοπλης δράσης σε πανελλήνια κλίμακα. Το ΚΚΕ αναλάμβανε ιστορικές ευθύνες, αλλά, γράφει ο Σόλων Γρηγοριάδης και "η ευθύνη της άλλης παράταξης υπήρξε τεράστια. Η διατήρηση της αναμφισβήτητης τρομοκρατίας αφόπλιζε τα συντηρητικά στοιχεία του ΚΚΕ. Μετά τις εκλογές της 31ης Μαρτίου μάλιστα, η Δεξιά που ανέλαβε την εξουσία απομακρύνθηκε αποφασιστικά από τον συμβιβαστικό δρόμο του Δημοκρατικού Κέντρου". Οι εμπνευστές αυτής της τακτικής πίστευαν ότι μόνο η δυναμική αντιμετώπιση και όχι η διαλλακτικότητα και η συμβιβαστική τακτική, θα απέτρεπαν οποιαδήποτε προσπάθεια της Αριστεράς να καταλάβει την εξουσία.

Βασικοί υποστηρικτές αυτής της άποψης ήταν τα ανώτερα στρατιωτικά στελέχη, τα οποία πίστευαν ότι ήταν χρήσιμες και οι "ανεύθυνες παρακρατικές ομάδες". Υπήρχαν όμως και κάποιοι που αντιδρούσαν, όπως ο Υποστράτηγος Δ. Ζαφειρόπουλος, ο οποίος στο βιβλίο του "Ο Αντισυμμοριακός Αγών" γράφει στη σελ. 170: «Αι παρακρατικαί οργανώσεις είναι επιζήμιαι εις τα ευνομούμενα κράτη και πρέπει να αποτελέσει αρχήν η εν τη γενέσει διάλυσή των, διότι πλέον καταντούν πυοροούσαι πληγαί (πληγές απ' τις οποίες βγαίνει πύον) εις βάρος του φιλήσυχου πληθυσμού και της εννοίας του κράτους».

Ο Ζαφειρόπουλος όμως ήταν ιδιαίτερα επικριτικός και για την κυβέρνηση Τσαλδάρη. Στο ίδιο βιβλίο γράφει (σελ. 190).

"Η Δεξιά (τοιαύτη) με επικεφαλής το Λαϊκόν Κόμμα, επαρουσιάζετο ως θέσις, και επηγγέλετο την δυναμικήν μόνον λύσιν ως πανάκειαν ("φανταστικό" φάρμακο που θεραπεύει όλες τις παθήσεις) δια την βαθείαν νόσον, ήτις (η οποία) κατέτρυχε τον τόπον. Αλλά η αντεπανάστασις αύτη, καθυστερημένη χρονολογικώς, υπήρξεν ου μόνον κοινωνικώς αδικαιολόγητος και ιστορικώς ασυγχώρητος, αλλά και εθνικώς ασύμφορος".

Το σκεπτικό του Ζαχαριάδη - Ο ανταρτοπόλεμος

Το 1950, μετά την ήττα του ΔΣΕ ο Ν. Ζαχαριάδης, στα "Δέκα Χρόνια Πάλης", σελ. 40, έγραφε ότι οι Λαϊκές Δημοκρατίες ήταν στο πλευρό του ΚΚΕ και ακόμα: "Η προσπάθειά μας ήταν να απομονώσουμε τους Εγγλέζους, να προλάβουμε την άμεση ένοπλη παρέμβασή τους, ενώ παράλληλα θα στηριζόμαστε στις Λαϊκές Δημοκρατίες για να αρχίσουμε την επίθεση ενάντια στην εσωτερική αντίδραση".

Αλλά, το 1961, στο 8ο Συνέδριο του ΚΚΕ, ο εισηγητής Κ. Κολιγιάννης (Α' Γραμματέας του Κόμματος) παραδέχτηκε: "... Η Κεντρική Επιτροπή (το 1946) ξεκινώντας λαθεμένα από την ιδέα πως υπήρχε στη χώρα επαναστατική κατάσταση, αποφάσισε να μη πάρει μέρος στις εκλογές και στράφηκε προς την κατεύθυνση της ένοπλης πάλης".

Ο Σόλων Γρηγοριάδης θεωρεί ότι μόνο "η πρωτοπορία", δηλαδή οι κομμουνιστές, "ήταν έτοιμη να αγωνιστεί ως το τέλος", ενώ οι "εφεδρείες", δηλαδή οι πλατιές μάζες, δεν ήταν έτοιμες "να υποστηρίξουν την πρωτοπορία". Τα Δεκεμβριανά είχαν αποδείξει ότι η κλασική αντίληψη της προλεταριακής επανάστασης δεν ίσχυε πλέον. Έτσι, το ΚΚΕ αποφάσισε να στηριχτεί στον ανταρτοπόλεμο. Θα υπήρχε όμως και δράση στις πόλεις, με μαζικές κινητοποιήσεις και πλήγματα με τα όπλα ("Στενή Αυτοάμυνα"). Τέλος υπήρχε και η ιδιόρρυθμη ελευθερία κινήσεων και λειτουργίας που είχε η Αριστερά, σύμφωνα με τις διατάξεις της Συμφωνίας της Βάρκιζας.

Στην Αθήνα, η ελευθερία ήταν σχεδόν απεριόριστη. Στις άλλες πόλεις λιγότερη και στην ύπαιθρο ανύπαρκτη. Ο Θρασύβουλος Τσακαλώτος γράφει έξαλλος: «... Παρουσιάζετο το εκπληκτικόν και εγκληματικόν, το αποκαρδιωτικόν φαινόμενον δια την νοοτροπίαν των εθνικοφρόνων να παραμένει ο Ζαχαριάδης τελείως ελεύθερος μέσα στην Αθήνα και να διευθύνει τον αγώνα εκ του ασφαλούς, υπό τας ευλογίας και την καταραμένην αφέλειαν Κυβερνήσεως και Εκκλησίας, αλλά και την εκρηκτικήν αγανάκτησιν του Επιτελείου».

Οι αντάρτες επιστρέφουν - ΟΚΔΑ και ΟΔΕΚΑ: τι ήταν;

Μετά τη Βάρκιζα χιλιάδες Ελασίτες και Ελαμίτες κατέφυγαν στη Γιουγκοσλαβία και την Αλβανία. Στη χώρα του Τίτο λειτούργησε το στρατόπεδο Μπούλκες, για την παραγωγή στελεχών και εκπαίδευση οπλιτών. Το Μπούλκες ήταν ένα χωριό στο οποίο κατοικούσαν Γερμανοί που εκδιώχθηκαν μετά τον Β' ΠΠ. Εκεί λειτούργησε "Σχολή Στελεχών" και από το καλοκαίρι του 1946 άρχισαν να εισέρχονται στην Ελλάδα μικρές ένοπλες ομάδες. Στην Αλβανία του Χότζα λειτούργησε ανάλογο στρατόπεδο στο Ρούμπικ. Μετά τη διάλυση του ΕΛΑΣ που, όπως γνωρίζουμε πολύ καλά έγινε τον Φεβρουάριο του 1945 πολλοί Αριστεροί που φοβούνταν τη δράση του κράτους και του παρακράτους βγήκαν στα βουνά.


Μπούλκες

Αυτοί συγκρότησαν μικρές ομάδες που επονομάστηκαν ΟΚΔΑ (Ομάδες Καταδιωκόμενων Δημοκρατικών Ένοπλων Καταδιωκόμενων Αγωνιστών). Καθεμία είχε δύναμη 8-10 ανδρών που εξέλεγαν τον διοικητή τους. Ο οπλισμός τους περιλάμβανε τυφέκια με λίγες σφαίρες. Το ΚΚΕ δεν άνοιγε τα κρυφά οπλοστάσια του στα βουνά, όπου υπήρχαν όπλα του ΕΛΑΣ που δεν είχαν "παραδοθεί" με τη Συμφωνία της Βάρκιζας. Οι επίσημες Αρχές υπολόγιζαν ότι οι ομάδες των ΟΚΔΑ και ΟΔΕΚΑ ήταν σε ολόκληρη τη χώρα 200, με συνολικά 2.500-3.000 μέλη. Είχαν αυστηρές εντολές να παραμείνουν κρυμμένοι σε στρούγκες και σπηλιές. Ο Υποστράτηγος Ζαφειρόπουλος αναγνωρίζει στο βιβλίο του (σελ. 43), ότι «η δράσις των περιορίζετο εις μικράς ληστείας και δολοφονίας». Μόνο όταν οι ένοπλοι παρακρατικοί γίνονταν επικίνδυνοι δρούσαν οι ΟΚΔΑ και οι ΟΔΕΚΑ, καθώς το ΚΚΕ δεν ήθελε να αποκαλύψει πρόωρα την ύπαρξή τους.

Σταδιακά όμως άρχισαν (καλοκαίρι - φθινόπωρο 1946) να καταφθάνουν στην Ελλάδα εκπαιδευθέντες στο Μπούλκες. Η ανάπτυξη του αντάρτικου γινόταν με γρήγορους ρυθμούς. Τον Ιούνιο του 1946, οι Αρχές υπολόγιζαν τον αριθμό των ανταρτών σε 4.500, τον Ιούλιο σε 5.000 και τον Αύγουστο σε 5.400. Ο Υποστράτηγος Ζαφειρόπουλος μάλλον υπερβάλλει όταν γράφει στο βιβλίο του "Ο Αντισυμμοριακός Αγών" (σελ. 61): «Κατά το τέλος του 1946: Υπήρχαν εις ολόκληρον την Ελλάδα 13.400 συμμορίται διεσκορπισμένοι εις 20 διαφόρους περιοχάς. Εις την Γιουγκοσλαβίαν και λοιπά δορυφόρα κράτη 12.000 συμμορίται εν εφεδρεία, εκπαιδευόμενος και εξοπλισμένοι». Ο Σ. Γρηγοριάδης αμφισβητεί τα νούμερα αυτά και γράφει ότι οι αντάρτες δεν ήταν ούτε οι μισοί. Ωστόσο, το ΚΚΕ άρχισε να ανοίγει τα μυστικά οπλοστάσια και ο εξοπλισμός των ανταρτών βελτιωνόταν συνεχώς...

Οι κρατικές δυνάμεις: Χωροφυλακή, Εθνοφυλακή, Λόχοι Κυνηγών και ο υπό ανασύσταση Ελληνικός Στρατός

Από την άλλη πλευρά, το κράτος, με τη βοήθεια και την παραστρατιωτικών ομάδων άρχισε να προετοιμάζεται για την ένοπλη αναμέτρηση. Υπήρχε βέβαια ο Βρετανικός Στρατός (3 Μεραρχίες). Δεν θα επενέβαινε όμως, παρά μόνο αν εξαντλούνταν οι δυνατότητες του ελληνικού ανθρώπινου δυναμικού και κινδύνευε το κράτος με κατάρρευση. Αλλά και οι αντάρτες είχαν αυστηρή εντολή να μην θίγουν σε καμία περίπτωση τους Βρετανούς.

Το βάρος των επερχόμενων συγκρούσεων θα σήκωναν η Χωροφυλακή, η Εθνοφυλακή και ο Ελληνικός Στρατός, που βρισκόταν σε διαδικασία ανασυγκρότησης. Η Χωροφυλακή αποτελούσε την πρώτη γραμμή άμυνας. Την άνοιξη του 1946 διέθετε 27.000 άνδρες, από τους οποίους, οι 14.000 βρίσκονταν στη Βόρεια Ελλάδα. Ο Αθανάσιος Δ. Γκανούλης στη Διπλωματική του Εργασία με τίτλο "Ακροδεξιές οργανώσεις και παρακράτος στη μεταπολεμική Ελλάδα, 1949-1967"(Θεσσαλονίκη 2016) γράφει ότι από τον Δεκέμβριο του 1944 ως τον Μάρτιο του 1945 συγκροτήθηκαν τρεις Στρατιωτικές Διοικήσεως Εθνοφυλακής, τρεις Διοικήσεις Μεραρχιών Εθνοφυλακής, δεκατρείς Ταξιαρχίες Εθνοφυλακής και 65 Τάγματα.

Η στελέχωσή της συνεχίστηκε ως τον Μάρτιο του 1946. Η Εθνοφυλακή θα επενέβαινε όπου προλάβαινε και όταν δημιουργούνταν προφανής κίνδυνος. Συχνά δεχόταν και η ίδια επιθέσεις. Όμως, ο εξοπλισμός της ήταν πενιχρός και καθώς επανδρωνόταν χωρίς συστηματικό έλεγχο φρονημάτων είχε διαβρωθεί από αριστερούς σε μεγάλη έκταση. Πολλοί απ' όσους κατατάσσονταν σ' αυτή, δεν ήταν απλώς κομμουνιστές ή Εαμίτες, αλλά έσπευδαν αμέσως να συγκροτήσουν μυστική οργάνωση, κομματική ή Εαμική στη μονάδα τους (Σόλων Γρηγοριάδης, "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 1941-1974: ΤΟΜΟΣ Β', σελ. 143).

Ο Θρασύβουλος Τσακαλώτος γράφει σχετικά: "Μέχρι του Μαΐου 1946, τόσον οι έφεδροι των κλάσεων 1937,1938,1939,1940, όσον και οι νεοσύλλεκτοι της κλάσεως 1945, κατετάσσοντο χωρίς να γίνεται έλεγχος των φρονημάτων και λόγω τούτου εις τας μονάδας και κέντρα εκπαιδεύσεως η κατάστασις ήτο ύποπτος και λίαν επικίνδυνος". Υπήρχαν επίσης, οι Λόχοι Κυνηγών, που συγκροτήθηκαν το 1946 κατά την έναρξη του Εμφυλίου Πολέμου. Ήταν ειδικές μονάδες κρούσεως της Χωροφυλακής και του Ελληνικού Στρατού, με αποστολή την εκκαθάριση της υπαίθρου από τις ανταρτικές ομάδες. Συστάθηκαν κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα από άνδρες που αποσύρθηκαν από ευάλωτους σταθμούς Χωροφυλακής, για να λειτουργήσουν ως ευέλικτες μονάδες καταδίωξης των ανταρτών. Αντί να επιχειρούν στην ύπαιθρο, οι Λόχοι συχνά οχυρώθηκαν εντός των χωριών. Αυτή η παθητική στάση είχε ως αποτέλεσμα να περιοριστεί η δράση τους, αφήνοντας την ύπαιθρο εκτεθειμένη

ΜΑΥ και ΜΑΔ: οι παρακρατικοί "στρατιωτικοί"

Για ενίσχυση των κυβερνητικών δυνάμεων αποφασίστηκε να ιδρυθούν οι ΜΑΥ (Μονάδες Ασφαλείας ή Αυτοασφαλείας Υπαίθρου) και οι ΜΑΔ (Μονάδες Αποσπασμάτων Δίωξης). Η ίδρυση των ΜΑΥ έγινε στις 7/10/1946, με το παρακάτω σχέδιο του ΓΕΣ:

14. ΓΕΣ Α3 (Α/ΓΕΣ, Π. Σπηλιωτόπουλος), «Σχέδιον οργανώσεως ειδικών Μονάδων Αύτοασφαλείας Υπαίθρου, 7 Όκτωβρίου 1946», στό ΓΕΣ/ΔΙΣ, Ἀρχεῖα, ό.π. τόμος 3, σ. 71.

15. Στό ἴδιο, σ. 71. Πιό ἀναλυτικά ἡ ἀποστολή τῶν μονάδων ὁριζόταν ὡς ἑξῆς:

«α) Ἀσφάλεια τῶν κατωκημένων τόπων ὑπό ἐπιδρομάς συμμοριῶν καί προστασία τῶν κατοίκων διά τήν ἐλευθέραν ἐκτέλεσιν τῶν ἐργασιῶν των. Λῆψις μέτρων πρός ἀπαγόρευσιν τροφοδοσίας καί γενικῶς συντηρήσεως συμμοριῶν.

β) Συλλογή καί παροχή πληροφοριῶν ἐπί τῆς δράσεως τῶν συμμοριῶν εἰς τήν περιοχήν ὡς καί ἐπί παντός προσώπου συνεργαζομένου μέ τάς συμμορίας.

γ) Παροχή ἐνόπλου συνδρομῆς εἰς τά κινητά Ἀποσπάσματα τοῦ Στρατοῦ τῆς Χωροφυλακῆς.

δ) Προσβολή καί ἐξόντωσις δι’ ἐνέδρων ἤ συνδεδυασμένων ἐπιθετικῶν ἐνεργειῶν κατατμηθεισῶν ὁμάδων συμμοριῶν.

ε) Ἐξεύρεσις τῶν ἀναγκαιούντων εἰς τόν ἐνεργοῦντα εἰς τήν περιοχήν ταύτην Στρατόν Συνδέσμων, ὁδηγῶν ἤ ὑποζυγίων.

στ) Ἔλεγχος παντός ξένου πρός τήν περιοχήν ἀτόμου καί κινουμένου δι’ αὐτῆς ἄνευ εἰδικῆς ἀδείας τῆς ἀρμοδίως ἐξουσιοδοτημένης Ἀρχῆς ἤ ἑτέρου γειτονικοῦ Στρατ. Τμήματος […]»

Οι ΜΑΥ και οι ΜΑΔ ήταν παρακρατικοί, αλλά υπό άμεσο στρατιωτικό έλεγχο, σχηματισμοί. Η απόδοση, ειδικά των ΜΑΥ ήταν ανεπαρκής. Με την ανασυγκρότηση του Στρατού και τη δράση των ΜΑΥ και ΜΑΔ θα ασχοληθούμε σε άρθρο μας την ερχόμενη εβδομάδα.

Πηγές: ΣΟΛΩΝ ΝΕΟΚ. ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ, "Ιστορίας της σύγχρονης Ελλάδας", ΤΟΜΟΣ Β', POLARIS ΕΚΔΟΣΕΙΣ, 2010

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ, "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949", ΤΟΜΟΣ 1, Βιβλιόραμα εκδόσεις

Αθανάσιος Δ. Γκανούλης, "Ακροδεξιές οργανώσεις και παρακράτος στη μεταπολεμική Ελλάδα, 1949-1967", ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, Θεσσαλονίκη, 2016.

Μιχάλης Στούκας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Καλλιθέα: Ταυτοποιήθηκε ο νεκρός της αιματηρής συμπλοκής – Ήταν μόλις 15 ετών και γνωστός των Αρχών


Ταυτοποιήθηκε από την Ελληνική Αστυνομία ο νεαρός που έχασε τη ζωή του σε αιματηρή συμπλοκή που σημειώθηκε το βράδυ της Τετάρτης, 24 Ιουνίου, στην Καλλιθέα. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για ανήλικο μόλις 15,5 ετών, κάτοικο Διονύσου.

Η ταυτοποίηση του έγινε από τα δακτυλικά αποτυπώματα.

Ο ανήλικος είχε συλληφθεί δύο φορές, η μία πριν από περίπου δύο χρόνια. Ο νεκρός έχει δύο συλλήψεις με σιδηρογροθιά. Η δεύτερη σύλληψή του έγινε πριν από μερικές ημέρες γιατί κουβαλούσε μαχαίρι.

Σημειώνεται πως οι αρχικές πληροφορίες έκαναν λόγο για 17χρονο.

Πληροφορίες από την ΕΛ.ΑΣ. αναφέρουν επίσης πως ο δράστης του φονικού συνελήφθη στο σπίτι του, όπου γύρισε μετά την αιματηρή συμπλοκή και, μάλιστα, φέρεται να είχε πέσει για ύπνο. Η μητέρα του ήταν εκείνη που άνοιξε την πόρτα στους αστυνομικούς.

Πώς έγινε η φονική συμπλοκή

Ήταν λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης, όταν μια ομάδα 14 ατόμων, ηλικίας 17-18 ετών, συνεπλάκησαν μεταξύ τους στην οδό Μεγαλουπόλεως με τον 15χρονο να δέχεται χτύπημα με μαχαίρι στο στήθος.

Το θύμα μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο Ιπποκράτειο, όπου παρά τις προσπάθειες των γιατρών κατέληξε λίγη ώρα αργότερα.

Στο σημείο έσπευσαν άμεσα αστυνομικές δυνάμεις που προχώρησαν στην προσαγωγή 13 ατόμων, ενώ εντοπίστηκε και ένα μαχαίρι, το οποίο, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες από αστυνομικές πηγές, δεν ήταν το φονικό όπλο.

Κατά τη διάρκεια της προανάκρισης, οι αστυνομικοί της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος που ανέλαβαν την υπόθεση, ταυτοποίησαν τον δράστη της επίθεσης και τον συνέλαβαν.

Ο φερόμενος δράστης ισχυρίστηκε στους αστυνομικούς ότι πέταξε το μαχαίρι σε έναν κάδο απορριμμάτων, ακολούθησαν έρευνες για τον εντοπισμό του και τελικά στάλθηκε στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια.

Εκτός από τον δράστη, συνελήφθησαν και οι υπόλοιποι 12 νεαροί που είχαν προσαχθεί.

Οι αστυνομικοί της ΔΑΟΕ αναζητούν τα αίτια της συμπλοκής, καθώς ενώ αρχικά είχε θεωρηθεί ότι υπήρχαν οπαδικά κίνητρα, στη συνέχεια αυτό καταρρίφθηκε, καθώς όλοι οι εμπλεκόμενοι, εκτός από έναν, είναι οπαδοί της ίδιας ομάδας.

📺Ιατρικό επίτευγμα: Για πρώτη φορά Έλληνας γιατρός χειρούργησε από την Κίνα ασθενή με καρκίνο του προστάτη στην Αθήνα!


Ένα σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα σημειώθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Ελλάδα καθώς για πρώτη φορά ασθενής χειρουργήθηκε από γιατρό που βρισκόταν 8.000χλμ. μακριά και συγκεκριμένα στην Κίνα!

Την επέμβαση (ριζική προστατεκτομή) στον ασθενή στην Αθήνα που είχε διαγνωστεί με καρκίνο στον προστάτη έκανε με ρομποτικά μηχανήματα αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τηλεϊατρικής από την Ουχάν στην Κίνα ο καθηγητής Ιατρικής και διευθυντής της Ουρολογικής Κλινικής στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο Πάτρας, Ευάγγελος Λιάτσικος.

Μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Λιάτσικος, ο οποίος σήμερα θα κάνει χειρουργική επέμβαση με την ίδια τεχνολογία σε ασθενή στην Αθήνα ενώ ο ίδιος θα βρίσκεται στην Πάτρα, έκανε λόγο για τεχνολογική εξέλιξη» με το «να είσαι κάπου τόσο μακριά και να στήνεσαι σε ένα δωμάτιο με τη γραβάτα σου και να χειρουργείς έναν άνθρωπο».

Όπως εξήγησε «στην Αθήνα ήταν ένα τιμ που αν γινόταν κάτι έκτακτο - όπως ένας σεισμός σαν της Βενεζουέλας - θα μπορούσε να αναλάβει τον ασθενή».


«Το πιο συγκλονιστικό ήταν ότι δεν υπήρχε καμία καθυστέρηση, σαν να ήμουν δίπλα του. Αυτή η σύζευξη γίνεται με αποκλειστικές δικτυακές γραμμές. Οι Κινέζοι έχουν εξασφαλίσει την διαδρομή Κίνα-Φρανκφούρτη και εμείς από εκεί στην Αθήνα» συμπλήρωσε ο Έλληνας γιατρός ο οποίος σχολίασε ότι «τώρα ο δορυφόρος υπολείπεται, τώρα τα κάνουμε με σύνδεση οπτικών ινών. Η τεχνολογία της ρομποτικής υπήρχε, τώρα τα μηχανήματα μπορούν να υποστηριχθούν από τα δίκτυα».

«Αυτά τα βλέπαμε κάποτε στις ταινίες. Η λογική της τηλεϊατρικής με ρομποτικά μηχανήματα είναι να μπορεί να εκπαιδεύσεις χειρουργούς χωρίς να ταξιδέψεις και να χειρουργείς από απόσταση. Και αυτό είναι μόνο η αρχή» πρόσθεσε.

Όσο για τον ασθενή, ο κ. Λιάτσικος είπε ότι «ήταν πλήρως ενήμερος και πολύ ενθουσιασμένος επειδή πρωτοπόρησε».

Ο καθηγητής Ιατρικής εκτίμησε ότι χειρουργικές επεμβάσεις όπως αυτή που έκανε από την Κίνα «θα γίνονται πιο συχνά. Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε δειλά-δειλά τον τελευταίο χρόνο, αλλά αυτό στο μέλλον θα το δείτε πολύ συχνά. Μέχρι τώρα η τηλεϊατρική ήταν διαγνωστική, τώρα γίνεται θεραπευτική. Η λογική που κατασκευάστηκαν τα ρομποτικά μηχανήματα από τους Αμερικανούς ήταν για να χειρουργεί ο γιατρός σε πεδίο μάχης αλλά αυτό δεν μπορούσε να γίνει λόγω συνδεσιμότητας, τώρα είναι μια τελείως φαντασμαγορική κατάσταση».

Ο κ. Λιάτσικος τόνισε, τέλος, ότι για αυτές τις επεμβάσεις «απαιτείται ιατρική γνώση και η Ελλάδα έχει υψηλοτάτου επιπέδου γιατρούς και η τεχνολογία δεν έχει σύνορα, ό,τι υπάρχει στο εξωτερικό υπάρχει και στη χώρα μας».

📺Θρίλερ με πυροσβεστικό ελικόπτερο στο Μέτσοβο – Βίντεο ντοκουμέντο


Πυροσβεστικό ελικόπτερο που συμμετείχε σε επιχείρηση κατάσβεσης πυρκαγιάς κατέπεσε στη λίμνη Αώου.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι ένα πυροσβεστικό ελικόπτερο, τύπου Bell, κατά την προσπάθειά του να ανεφοδιαστεί με νερό από τη λίμνη Αώου στο Μέτσοβο, δεν μπόρεσε να απογειωθεί, έπεσε στην λίμνη και ακολούθησε μια έκρηξη, όπως φαίνεται και στο βίντεο ντοκουμέντο του MEGA.



📺Φίλοι των Μπακς αφήνουν αναμνηστικά σε τοιχογραφία του Αντετοκούνμπο - «Παιδιά, δεν πέθανα» απάντησε🤣🤣


Οι φίλοι των Μπακς είναι πολύ στενοχωρημένοι για την ανταλλαγή του Γιάννη Αντετοκούνμπο στο Μαϊάμι, ωστόσο δεν του κρατούν  καμία κακία. Αντιθέτως, εκφράζουν την αγάπη τους με κάθε τρόπο. Η τοιχογραφία με τη γιγάντια μορφή του Greek Freak σε δρόμο του Μιλγουόκι πλημμύρισε με αναμνηστικά, λουλούδια και φανέλες του 31χρονου σούπερ σταρ.

Ο ίδιος βλέποντας τις εικόνες αυτές σχολίασε με χιούμορ «Παιδιά, ακόμη ζωντανός είμαι!», ενώ συμπλήρωσε με μια καρδιά και ένα emoji ευγνωμοσύνης δείχνοντας πως εκτιμά πολύ την αγάπη που έλαβε για 13 χρόνια και συνεχίζει ακόμη να λαμβάνει στο Μιλγουόκι.