Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ελλάδα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ελλάδα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

22 Ιουνίου 2026

Περιγραφή σοκ από τον Σκοπιανό: Τη μαχαίρωσα και είπα ότι πέθανε αλλά εκείνη φώναξε βοήθεια, τη χτύπησα με κούτσουρο και δεν ξαναμίλησε


Με κυνισμό που προκαλεί σοκ, ο 43χρονος Σκοπιανός ενοικιαστής που κατηγορείται για τη δολοφονία της 45χρονης Σταυρούλας στην Κρήτη περιέγραψε στην απολογία του πώς επέστρεφε δίπλα στο θύμα για να της αφαιρέσει τη ζωή. Όπως ισχυρίστηκε, αφού τη χτύπησε, τη φίμωσε και τη θεώρησε νεκρή, γύρισε με μαχαίρι όταν άκουσε ότι είχε ανακτήσει τις αισθήσεις της και αργότερα επέστρεψε ξανά κρατώντας ένα κούτσουρο όταν την άκουσε να καλεί σε βοήθεια, πριν προχωρήσει στην απόκρυψη της σορού και στην προσπάθεια να εξαφανίσει τα ίχνη του εγκλήματος.

Ο Σκοπιανός κατηγορούμενος περιέγραψε επίσης τι έκανε με τη σορό της γυναίκας.

Αναφερόμενος στην ημέρα του εγκλήματος, είπε ότι στις 30 Μαΐου η Σταυρούλα τον ενημέρωσε τηλεφωνικά πως θα επισκεπτόταν το σπίτι του. Όπως κατέθεσε, έφτασε περίπου στις 16:20.

Ο κατηγορούμενος υποστήριξε ότι της προσέφερε μία μπίρα, από την οποία ήπιε μόνο λίγες γουλιές, και στη συνέχεια ξεκίνησε να ελέγχει τους χώρους του σπιτιού. Σύμφωνα με τον ίδιο, η γυναίκα φωτογράφιζε τα ντουλάπια της κουζίνας και διαμαρτυρόταν για σκουριές και φθορές.

Όπως ανέφερε, η συμπεριφορά της τον εκνεύρισε και ακολούθησε ένταση.  Έφτασε στο σημείο να πει ότι η Σταυρούλα του επιτέθηκε και έπεσε χτυπώντας το κεφάλι της.

«Είδα να τρέχει αίμα. Ξεκίνησε να φωνάζει και τότε θόλωσα. Τη χτύπησα με το μπουκάλι στο κεφάλι και σκέφτηκα ότι θα μπλέξω για μια τρελή», ανέφερε.

Ο κατηγορούμενος περιέγραψε ότι η γυναίκα άρχισε να χάνει τις αισθήσεις της και τότε πήρε μία ταινία από συρτάρι του σπιτιού και προσπάθησε να της κλείσει το στόμα.

«Της τύλιξα το στόμα δύο φορές. Προσπαθούσε να το βγάλει με τα χέρια της. Επέμενα και πέρασα την ταινία ακόμη μία φορά. Σταμάτησε να κουνιέται», είπε.

Όπως ισχυρίστηκε, θεώρησε ότι είχε πεθάνει και απομακρύνθηκε προς την κουζίνα για να ηρεμήσει. Λίγα λεπτά αργότερα όμως άκουσε τη γυναίκα να ανακτά τις αισθήσεις της.

«Την άκουσα να ξυπνά. Θυμωμένος γύρισα στο δωμάτιο με ένα κουζινομάχαιρο. Ήταν ξαπλωμένη στο πλάι. Την πλησίασα και τη μαχαίρωσα δύο φορές στο ύψος της καρδιάς», φέρεται να κατέθεσε.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, στη συνέχεια επέστρεψε στην κουζίνα, έπλυνε το μαχαίρι και το πέταξε, χωρίς να θυμάται πού. Λίγο αργότερα, όπως ανέφερε, άκουσε ξανά τη Σταυρούλα να φωνάζει.

«Άκουσα να λέει "βοήθεια, με ακούει κανείς;"», κατέθεσε.

Τότε, σύμφωνα με την απολογία του, πήρε ένα κούτσουρο από το τζάκι και τη χτύπησε δύο φορές στο κεφάλι ενώ βρισκόταν ξαπλωμένη στο πάτωμα.

«Τότε δεν ξαναμίλησε», είπε.

Ο κατηγορούμενος τοποθέτησε χρονικά τα γεγονότα μεταξύ 17:00 και 17:15, εκτιμώντας ότι οι κηλίδες αίματος που εντοπίστηκαν στον χώρο προκλήθηκαν από τα τραύματα της γυναίκας.

Στη συνέχεια, όπως κατέθεσε, είδε δίπλα της δύο τραπεζικές κάρτες μαζί με τον κωδικό PIN. Υποστήριξε ότι μετέβη σε ΑΤΜ στις Μουρνιές, όπου πραγματοποίησε ανάληψη χρημάτων.

«Το έκανα επειδή ήθελα να φανεί ότι επρόκειτο για ληστεία», φέρεται να δήλωσε.

Περιγράφοντας όσα ακολούθησαν, είπε ότι επέστρεψε στο σπίτι, όπου υπήρχαν παντού αίματα. Πήγε στην αποθήκη, πήρε σακούλες και δεματικά, έδεσε τα χέρια και τα πόδια της Σταυρούλας, μετέφερε τη σορό στο μπαλκόνι και την τοποθέτησε μέσα στις σακούλες.

«Ξεκίνησα να σφουγγαρίζω, άλλαζα συνέχεια το νερό. Έβαζα αρωματικό και χλωρίνη αλλά έτρεχε πολύ αίμα», ανέφερε.

Σύμφωνα με την απολογία του, καθάρισε το σπίτι, μάζεψε τα σπασμένα γυαλιά και το κούτσουρο, ενώ στις 21:00 πραγματοποίησε βιντεοκλήση με τη σύζυγό του. Μετά το τέλος της συνομιλίας συνέχισε να καθαρίζει.

Όπως είπε, περίπου στις 22:00 βγήκε με το αυτοκίνητό του και πέταξε το κινητό τηλέφωνο και τις τραπεζικές κάρτες της γυναίκας, ενώ προχώρησε και σε νέα ανάληψη χρημάτων.

Στη συνέχεια επέστρεψε στο σπίτι και συνέχισε να καθαρίζει μέχρι τα μεσάνυχτα.

«Δεν μπορούσα να κοιμηθώ. Έκανα ένα τσιγάρο χασίς και σκεφτόμουν πού να πάω το πτώμα χωρίς να με πιάσει η αστυνομία», κατέθεσε.

Τελικά, όπως είπε, αποφάσισε να μεταφέρει τη σορό σε χωράφι όπου πραγματοποιούσε εργασίες. Γύρω στις 06:00 το πρωί μετέβη στο σημείο, έσκαψε για περίπου 20 λεπτά και χρησιμοποίησε καρότσι οικοδομής για τη μεταφορά της.

«Το κάλυψα με αρκετό χώμα και στις 08:00 επέστρεψα στο σπίτι, όπου καθάρισα τα τελευταία αίματα», φέρεται να ανέφερε.

Κλείνοντας την απολογία του, απέδωσε μέρος της ευθύνης στην περιστασιακή χρήση κάνναβης.

«Πιστεύω ότι επειδή είμαι περιστασιακός χρήστης κάνναβης και εκείνη την ημέρα είχα κάνει ένα τσιγάρο, αυτή είναι η αιτία που έγιναν όλα. Ποτέ δεν είχα σκεφτεί κάτι κακό να κάνω», φέρεται να υποστήριξε.

Στην απολογία του, ο 43χρονος υποστήριξε, επίσης, ότι με τη Σταυρούλα διατηρούσε επί χρόνια μια σχέση που χαρακτηριζόταν από συχνές εντάσεις και διαφωνίες, καθώς εκείνη επισκεπτόταν περιοδικά το σπίτι του για ελέγχους και, όπως ισχυρίστηκε, έκανε συνεχώς παρατηρήσεις για την κατάσταση του ακινήτου. Παράλληλα, υποστήριξε ότι είχαν έρθει και σε ερωτική επαφή, λέγοντας μάλιστα ότι η Σταυρούλα τον είχε απειλήσει ότι θα έλεγε στη σύζυγό του ότι τη βίασε.

Δημογλίδου: «Δεν έχει προκύψει ερωτική σχέση του δράστη με τη Σταυρούλα»

Αναφερόμενη στα κίνητρα της δολοφονίας, η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Κωνσταντία Δημογλίδου σημείωσε ότι μέχρι στιγμής από την αστυνομική έρευνα δεν έχει προκύψει ερωτικό υπόβαθρο, παρά τα σχετικά σενάρια που έχουν διατυπωθεί.

«Έχει αναφερθεί η προστριβή για το σπίτι ως κίνητρο, κατά την ομολογία του κατηγορούμενου. Δεν υπάρχει όμως η ίδια η γυναίκα για να δώσει τη δική της εκδοχή, οπότε προς το παρόν έχουμε μόνο τη θέση του δράστη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Δεν υπάρχει τίποτα που να δικαιολογεί το συγκεκριμένο έγκλημα. Από τα πρώτα μακροσκοπικά ευρήματα προκύπτει ότι δεν χρησιμοποιήθηκε μόνο ένα μέσο, αλλά περισσότερα από ένα. Μέχρι να ολοκληρώσει την πράξη του και να αφαιρέσει τη ζωή αυτής της γυναίκας, δεν σταμάτησε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η οικονομία των ρεκόρ και η κοινωνία της ακρίβειας (πίνακας)


Η ελληνική οικονομία παράγει σήμερα περισσότερα κέρδη, περισσότερες επενδύσεις και περισσότερες θέσεις εργασίας απ’ ό,τι πριν από λίγα χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, η ακρίβεια εξακολουθεί να αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα για τα νοικοκυριά. Ο πληθωρισμός του Μαΐου στο 5,2% και η κινητοποίηση της κυβέρνησης για μια νέα συμφωνία τιμών με τη βιομηχανία και τα σούπερ μάρκετ δείχνουν ότι η μάχη με το κόστος ζωής μόνο λήξασα δεν μπορεί να θεωρηθεί.

Ο πληθωρισμός ξαναχτυπά καμπανάκι

Ο πληθωρισμός του Μαΐου λειτούργησε ως μία ακόμη υπενθύμιση ότι το πρόβλημα του κόστους ζωής παραμένει επίμονο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 5,2% σε ετήσια βάση, καταγράφοντας αισθητή επιτάχυνση σε σχέση με έναν χρόνο πριν και παραμένοντας πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης.

Πίσω από τον γενικό δείκτη, όμως, διαμορφώνεται μια εικόνα που εξηγεί γιατί η αίσθηση της ακρίβειας παραμένει τόσο έντονη. Οι μεγαλύτερες πιέσεις προέρχονται από κατηγορίες δαπανών που επηρεάζουν άμεσα και καθημερινά τα νοικοκυριά. Η στέγαση κατέγραψε ετήσια αύξηση 11,6%, οι μεταφορές 11,5%, ενώ οι υπηρεσίες ξενοδοχείων, καφέ και εστιατορίων αυξήθηκαν κατά 8,5%. Στα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά η αύξηση περιορίστηκε στο 3,5%, γεγονός που δείχνει ότι η ακρίβεια δεν εντοπίζεται πλέον αποκλειστικά στο καλάθι του σούπερ μάρκετ.

Ακόμη πιο αποκαλυπτικά είναι τα επιμέρους στοιχεία. Τα ενοίκια αυξήθηκαν κατά 7,7%, η αμόλυβδη βενζίνη κατά 21,5%, το πετρέλαιο κίνησης κατά 24,4%, το φυσικό αέριο κατά 21%, ενώ τα ασφάλιστρα υγείας συνέχισαν την ανοδική τους πορεία με αύξηση 7%. Πρόκειται για δαπάνες που δύσκολα μπορούν να περιοριστούν από τα νοικοκυριά, γεγονός που εξηγεί γιατί η αίσθηση της πίεσης παραμένει ισχυρή ακόμη και όταν ο πληθωρισμός των τροφίμων εμφανίζεται αισθητά χαμηλότερος από τα επίπεδα της περιόδου 2022-2023.


Γιατί οι πολίτες δεν βλέπουν τη βελτίωση

Η αντίφαση αποτυπώνεται καθαρά και στα ευρήματα της πρόσφατης μελέτης του ΙΟΒΕ για τις πολλαπλές πτυχές της ανισότητας στην Ελλάδα. Παρά τη σημαντική βελτίωση των βασικών οικονομικών δεικτών την τελευταία δεκαετία, η καθημερινή εμπειρία των πολιτών παραμένει πολύ πιο αρνητική. Σχεδόν επτά στα δέκα νοικοκυριά δηλώνουν ότι τα βγάζουν πέρα με δυσκολία ή με μεγάλη δυσκολία. Το ποσοστό φτάνει το 68%, έναντι μόλις 19% στον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αποκλίσεις στην Ευρώπη.

Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα εξακολουθεί να κατατάσσεται τέταρτη στην Ευρωπαϊκή Ενωση ως προς την εισοδηματική ανισότητα, παρά τη βελτίωση που έχει καταγραφεί σε σχέση με τα χρόνια της κρίσης. Το ποσοστό ανεργίας έχει υποχωρήσει στο 8,8% το 2025 από 24,9% το 2015, ενώ ο δείκτης Gini, το βασικό μέτρο εισοδηματικής ανισότητας, μειώθηκε στο 31,6% από 34,2% την ίδια περίοδο. Ωστόσο, το πλουσιότερο 1% των νοικοκυριών συγκεντρώνει πλέον το μεγαλύτερο μερίδιο εισοδήματος της τελευταίας εικοσαετίας, εξέλιξη που οι ερευνητές θεωρούν ενδεικτική νέων γραμμών ανισότητας που διαμορφώνονται μετά την πανδημία.

Δεν είναι τυχαίο ότι η στέγαση βρέθηκε και πάλι στην κορυφή των πληθωριστικών πιέσεων τον Μάιο, με ετήσια αύξηση 11,6%. Τα στοιχεία του ΙΟΒΕ δείχνουν ότι τα νοικοκυριά με εισόδημα κάτω από το 60% του διάμεσου εισοδήματος εξακολουθούν να δαπανούν περίπου το 60% του διαθέσιμου εισοδήματός τους για στεγαστικές δαπάνες. Παράλληλα, για τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα το ποσοστό όσων δαπανούν πάνω από το 40% του εισοδήματός τους για τη στέγαση κυμαίνεται μεταξύ 68% και 93%, όταν στην Ευρωπαϊκή Ενωση κινείται περίπου μεταξύ 35% και 40%.

Αντίστοιχα ανησυχητική είναι η εικόνα στην υγεία. Την ώρα που τα ασφάλιστρα υγείας αυξήθηκαν κατά 7% μέσα σε έναν χρόνο, η μελέτη καταγράφει ότι το 32% των πολιτών στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα δηλώνει ότι δεν μπόρεσε να καλύψει επαρκώς τις ανάγκες του για ιατρική περίθαλψη, έναντι μόλις 10% στα υψηλότερα εισοδήματα.

Παράλληλα, το 30% των πολιτών στο χαμηλότερο εισοδηματικό τεταρτημόριο αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα υγείας, έναντι 18% στο υψηλότερο.

Με άλλα λόγια, η ακρίβεια δεν επηρεάζει πλέον μόνο την κατανάλωση. Επηρεάζει τη δυνατότητα ενός νοικοκυριού να στεγαστεί, να έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και τελικά να βελτιώσει τη θέση του μέσα στην κοινωνία. Κι αυτό εξηγεί γιατί η βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών δεν μεταφράζεται αυτομάτως σε αίσθημα ευημερίας για ένα μεγάλο μέρος των πολιτών.

Κέρδη σε ιστορικά υψηλά

Την ίδια στιγμή, οι αριθμοί δείχνουν ότι η άλλη πλευρά της οικονομίας συνεχίζει να κινείται με εντελώς διαφορετικές ταχύτητες. Το 2025 εξελίχθηκε σε μία από τις καλύτερες χρονιές των τελευταίων δεκαετιών για τις ελληνικές εισηγμένες επιχειρήσεις, οι οποίες έκλεισαν τη χρήση με καθαρά κέρδη ύψους 12,1 δισ. ευρώ, έναντι 11,48 δισ. ευρώ το 2024.

Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 16 δισ. ευρώ, ενώ οι διανομές μερισμάτων έφτασαν τα 6,1 δισ. ευρώ, το υψηλότερο επίπεδο από το 2007. Η εικόνα αυτή δεν περιορίζεται στις εισηγμένες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, το ακαθάριστο λειτουργικό πλεόνασμα των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων αυξήθηκε κατά περίπου 6,6% το 2025, ενώ το περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 27,3%, υψηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα. Την ίδια στιγμή, οι αντίστοιχοι ρυθμοί αύξησης στην Ευρωζώνη κινούνταν κοντά στο 3%-4%, γεγονός που δείχνει ότι η ελληνική επιχειρηματική κερδοφορία αυξάνεται με ταχύτερο ρυθμό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Οι τράπεζες παρέμειναν ο μεγαλύτερος συνεισφέρων στην κερδοφορία της αγοράς, επωφελούμενες από το περιβάλλον υψηλών επιτοκίων των τελευταίων ετών. Συνολικά κατέγραψαν κέρδη περίπου 5,5 δισ. ευρώ. Σημαντική κερδοφορία όμως είχαν επίσης μεγάλοι ενεργειακοί και βιομηχανικοί όμιλοι. Η Coca-Cola HBC εμφάνισε καθαρά κέρδη 940,4 εκατ. ευρώ, η Motor Oil 647,5 εκατ. ευρώ, ο ΟΤΕ 501,1 εκατ. ευρώ, η Jumbo 320,3 εκατ. ευρώ και η ΔΕΗ 295 εκατ. ευρώ. Στις πρώτες θέσεις βρέθηκαν επίσης η ΤΙΤΑΝ με 236,3 εκατ. ευρώ, η Viohalco με 235,4 εκατ. ευρώ και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών με 207,3 εκατ. ευρώ.

Ακόμη πιο εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις σε όρους μεταβολής κερδών. Η Motor Oil αύξησε την κερδοφορία της κατά 128,5%, η ΔΕΗ κατά 94,3% και η Viohalco κατά 46,1%, ενώ η Coca-Cola HBC κατέγραψε άνοδο 14,6%. Η εικόνα αυτή δείχνει ότι η δυναμική της ελληνικής επιχειρηματικής κερδοφορίας παρέμεινε ισχυρή παρά το περιβάλλον υψηλών επιτοκίων και τις διεθνείς αβεβαιότητες.

Μάλιστα τα αποτελέσματα α’ τριμήνου του 2026 δείχνουν ότι η τάση συνεχίζεται παρά τη διεθνή αβεβαιότητα. Εκτός από τους ενεργειακούς και βιομηχανικούς ομίλους, ισχυρές επιδόσεις ανακοίνωσαν και επιχειρήσεις που βρίσκονται πιο κοντά στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Η Aegean αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 5% και το EBITDA στα 46,6 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο, σε μια περίοδο όπου οι αερομεταφορές εξακολουθούν να καταγράφουν υψηλή ζήτηση. Η Coca-Cola HBC συνέχισε επίσης να εμφανίζει ισχυρή ανάπτυξη, ενώ οι τράπεζες διατήρησαν υψηλή κερδοφορία παρά τη σταδιακή αποκλιμάκωση των επιτοκίων.

Η παρατήρηση αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς μεταξύ των κλάδων που πρωταγωνιστούν στην κερδοφορία βρίσκονται τομείς που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με βασικές συνιστώσες του κόστους ζωής, όπως η ενέργεια, τα καύσιμα, οι μεταφορές και η χρηματοδότηση. Δεν πρόκειται ασφαλώς για απόδειξη αιτιώδους σχέσης με τις ανατιμήσεις. Δείχνει όμως ότι την ώρα που τα νοικοκυριά συνεχίζουν να πιέζονται από το κόστος στέγασης, μετακίνησης και υγείας, σημαντικά τμήματα της επιχειρηματικής οικονομίας εξακολουθούν να κινούνται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα κερδοφορίας.

Η αναζήτηση μιας νέας συμφωνίας

Η επιμονή της ακρίβειας αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα η κυβέρνηση. Παρά τη βελτίωση των περισσότερων οικονομικών δεικτών, στο Μέγαρο Μαξίμου αναγνωρίζουν ότι το κόστος ζωής εξακολουθεί να αποτελεί το βασικό πρόβλημα των νοικοκυριών και τον σημαντικότερο παράγοντα που διαμορφώνει το οικονομικό κλίμα στην κοινωνία.

Δεν είναι τυχαίο ότι το τελευταίο διάστημα έχει ανοίξει νέος κύκλος επαφών μεταξύ του υπουργείου Ανάπτυξης, της βιομηχανίας τροφίμων και του οργανωμένου λιανεμπορίου. Ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος έχει πραγματοποιήσει διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) και της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, αναζητώντας μια συμφωνία που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μειώσεις τιμών σε βασικά είδη διαβίωσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η φιλοσοφία των συζητήσεων δεν αφορά μία ακόμη λίστα προϊόντων με περιορισμένο αντίκτυπο, αλλά παρεμβάσεις σε κατηγορίες που έχουν ουσιαστικό βάρος στις δαπάνες των νοικοκυριών. Η κυβέρνηση επιδιώκει μια συμφωνία με μετρήσιμο αποτέλεσμα για τον καταναλωτή, ενώ από την πλευρά τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαμηνύουν ότι οποιαδήποτε μείωση τιμών αποφασιστεί από τη βιομηχανία θα περάσει άμεσα στο ράφι και, όπου υπάρχουν περιθώρια, θα ενισχυθεί περαιτέρω μέσα από τις δικές τους εμπορικές πολιτικές και προσφορές.

Η προσπάθεια αυτή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά παρεμβάσεων που εφαρμόζονται ήδη τα τελευταία χρόνια στην αγορά. Μόλις πριν από λίγες ημέρες η Ανεξάρτητη Αρχή Ελέγχου Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή επέβαλε στη Nestlé Hellas πρόστιμο ύψους 2,99 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο που έχει ανακοινωθεί μέχρι σήμερα στο πλαίσιο των ελέγχων για το ανώτατο επιτρεπόμενο περιθώριο κέρδους. Η παράβαση αφορούσε 48 κωδικούς προϊόντων στις κατηγορίες καφέ, σοκολάτας και βρεφικών τροφών. Είχαν προηγηθεί πρόστιμα 1,76 εκατ. ευρώ στη ΦΑΓΕ, 512.551 ευρώ στην KAFEA TERRA, καθώς και κυρώσεις σε εταιρείες όπως η Jacobs Douwe Egberts, η PepsiCo Hellas και η Ferrero.

Κυβερνητικά στελέχη υποστηρίζουν ότι ο συνδυασμός πλαφόν, ελέγχων και προστίμων λειτούργησε αποτρεπτικά απέναντι σε ανατιμήσεις που διαφορετικά θα είχαν περάσει στις τελικές τιμές των προϊόντων. Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα του μέτρου και θεωρούν ότι το πλαφόν δημιουργεί στρεβλώσεις στη λειτουργία της αγοράς.

Η βιομηχανία τροφίμων, πάντως, απορρίπτει τόσο την άποψη ότι αποτελεί την κύρια πηγή των σημερινών πληθωριστικών πιέσεων όσο και τη γενικευμένη κριτική που δέχεται το τελευταίο διάστημα. Ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ Ιωάννης Γιώτης υποστήριξε πρόσφατα ότι οι ανατιμήσεις προέρχονται κυρίως από τα μη επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, το κρέας και τα ψάρια, και όχι από τα επώνυμα τυποποιημένα προϊόντα. Μάλιστα επικαλέστηκε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία ο δείκτης τιμών στα τυποποιημένα τρόφιμα παραμένει μηδενικός ή ακόμη και αρνητικός τους τελευταίους 16 μήνες, υποστηρίζοντας ότι η βιομηχανία λειτουργεί ως ανάχωμα στις πληθωριστικές πιέσεις.

Το πλαφόν δεν φεύγει ακόμη

Οι συζητήσεις με τη βιομηχανία και το λιανεμπόριο συνδέονται άμεσα με το μέλλον του μέτρου που εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια αποτελεί το βασικό εργαλείο παρέμβασης της κυβέρνησης στην αγορά: το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. Αν και τυπικά η ισχύς του λήγει στις 30 Ιουνίου, όλα δείχνουν ότι η κατάργησή του μετατίθεται για αργότερα.

Το μέτρο αποτελεί διαχρονικά σημείο τριβής με την αγορά, καθώς τόσο οι βιομηχανίες όσο και οι αλυσίδες λιανεμπορίου υποστηρίζουν ότι δημιουργεί στρεβλώσεις και δεν συνάδει με τις συνθήκες μιας κανονικής αγοράς.

Ωστόσο, από την πλευρά της κυβέρνησης θεωρείται ότι εξακολουθεί να λειτουργεί ως μηχανισμός αποτροπής ακραίων ανατιμήσεων σε μια περίοδο όπου οι πληθωριστικές πιέσεις παραμένουν ισχυρές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η προοπτική μη παράτασης του πλαφόν αποτέλεσε εξαρχής ένα από τα βασικά κίνητρα που τέθηκαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τη βιομηχανία και το λιανεμπόριο. Η λογική ήταν ότι μια ουσιαστική συμφωνία με μετρήσιμες μειώσεις τιμών θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για την οριστική απόσυρση ενός έκτακτου μέτρου που εφαρμόζεται από το 2022. Ωστόσο, οι μέχρι στιγμής ενδείξεις συγκλίνουν στο ότι το πιθανότερο σενάριο είναι η παράταση του πλαφόν τουλάχιστον έως το τέλος του καλοκαιριού, με νέα αξιολόγηση της κατάστασης τον Σεπτέμβριο. Κυβερνητικές πηγές αναγνωρίζουν ότι ακόμη και αν υπάρξει συμφωνία μέσα στις επόμενες εβδομάδες, το αποτύπωμά της στις τιμές θα χρειαστεί χρόνο για να φανεί στην αγορά και πολύ δύσκολα θα γίνει αισθητό πριν από το τέλος της θερινής περιόδου.

Με άλλα λόγια, ακόμη κι αν η συμφωνία προχωρήσει, η πραγματική δοκιμασία θα είναι αν οι καταναλωτές δουν τελικά ουσιαστική διαφορά στο πορτοφόλι τους. Γιατί τέσσερα χρόνια μετά το ξέσπασμα της πληθωριστικής κρίσης, η ακρίβεια εξακολουθεί να αποτελεί το βασικό κριτήριο με το οποίο οι πολίτες αξιολογούν την πορεία της οικονομίας.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΟΡΦΙΔΗΣ
Newmoney.gr

Ευρώπη: Αυτές είναι οι 10 καλύτερες παραλίες – Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα


Η συζήτηση για τους δημοφιλέστερους παραθαλάσσιους προορισμούς της Ευρώπης κάθε καλοκαίρι αναδεικνύει τις περιοχές που καταφέρνουν να ξεχωρίσουν όχι μόνο για την ομορφιά τους αλλά και για τη συνολική εμπειρία που προσφέρουν στους επισκέπτες. Και για ακόμη μία χρονιά, η Ελλάδα επιβεβαιώνει τη θέση της ανάμεσα στους απόλυτους πρωταγωνιστές του ευρωπαϊκού τουρισμού, κατακτώντας εντυπωσιακή παρουσία στη λίστα με τις δέκα καλύτερες παραλίες της ηπείρου για το 2026.

Το αποτέλεσμα αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς οι ελληνικές συμμετοχές καταλαμβάνουν τις μισές θέσεις της τελικής κατάταξης, γεγονός που αναδεικνύει τη διαχρονική ελκυστικότητα των ελληνικών ακτών και τη δυναμική του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας.

Ανάμεσα στις παραλίες που κατάφεραν να διακριθούν βρίσκονται το Βουτούμι στους Αντίπαξους, το Φτέρι στην Κεφαλονιά, το Ελαφονήσι στην Κρήτη, καθώς και η Ροβινιά και η Παλαιοκαστρίτσα στην Κέρκυρα. Οι συγκεκριμένοι προορισμοί ξεχώρισαν μέσα από έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κατάλογο ευρωπαϊκών παραλιών, προσελκύοντας το ενδιαφέρον ταξιδιωτών από ολόκληρο τον κόσμο.

Τα κριτήρια που ανέδειξαν τους νικητές

Η επιλογή των παραλιών βασίστηκε σε ένα σύνολο αυστηρών προδιαγραφών. Η ποιότητα και η καθαρότητα των υδάτων, η ευκολία πρόσβασης, οι διαθέσιμες δραστηριότητες, το φυσικό περιβάλλον και η καταλληλότητα για οικογενειακές διακοπές αποτέλεσαν βασικούς παράγοντες αξιολόγησης.

Παράλληλα, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στη βιώσιμη διαχείριση των περιοχών και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν οι εμπειρίες των επισκεπτών και οι αξιολογήσεις που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

Η πορτογαλική πρωτιά και η ελληνική κυριαρχία

Στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε η Praia de Monte Clérigo στο Αλγκάρβε της Πορτογαλίας. Η παραλία βρίσκεται μέσα στο Φυσικό Πάρκο του Νοτιοδυτικού Αλεντέζου και αποτελεί δημοφιλή προορισμό για όσους αγαπούν τη φύση, τις πεζοπορίες και τα θαλάσσια σπορ.

Αμέσως μετά ακολουθεί το Βουτούμι των Αντίπαξων, το οποίο κατέκτησε τη δεύτερη θέση, επιβεβαιώνοντας τη φήμη του ως ενός από τα πιο εντυπωσιακά παραθαλάσσια τοπία της Μεσογείου. Στην τρίτη θέση συναντάμε το Φτέρι της Κεφαλονιάς, μια παραλία που συνεχίζει να συγκεντρώνει διεθνείς διακρίσεις και να ενισχύει το προφίλ του νησιού ως προορισμού υψηλής φυσικής αξίας.

Το Ελαφονήσι της Κρήτης βρέθηκε στην τέταρτη θέση της λίστας, προσθέτοντας ακόμη μία διεθνή αναγνώριση στο ήδη πλούσιο ιστορικό διακρίσεων που διαθέτει. Η χαρακτηριστική ροζ άμμος και τα ρηχά, τιρκουάζ νερά εξακολουθούν να το καθιστούν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα παράκτια τοπία της Ευρώπης.

Η Κέρκυρα με διπλή παρουσία

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν και η επίδοση της Κέρκυρας, η οποία κατάφερε να εξασφαλίσει δύο θέσεις στη δεκάδα. Η Ροβινιά κατέλαβε την όγδοη θέση, ενώ η Παλαιοκαστρίτσα συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή θέση του νησιού ανάμεσα στους κορυφαίους θαλάσσιους προορισμούς της Μεσογείου.

Η παρουσία δύο κερκυραϊκών παραλιών στην ίδια λίστα αποτελεί ακόμη μία ένδειξη της ισχυρής τουριστικής ταυτότητας που έχει αναπτύξει το νησί τα τελευταία χρόνια.

Οι 10 κορυφαίες παραλίες της Ευρώπης για το 2026
  • Monte Clérigo – Αλγκάρβε, Πορτογαλία
  • Βουτούμι – Αντίπαξοι, Ελλάδα
  • Φτέρι – Κεφαλονιά, Ελλάδα
  • Ελαφονήσι – Κρήτη, Ελλάδα
  • Bogliasco Beach – Ιταλία
  • Cala Mesquida – Μαγιόρκα, Ισπανία
  • Kvalvika Beach – Νορβηγία
  • Ροβινιά – Κέρκυρα, Ελλάδα
  • Kaputas Beach – Τουρκία
  • Παλαιοκαστρίτσα – Κέρκυρα, Ελλάδα
Η νέα διάκριση επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για τον ευρωπαϊκό παράκτιο τουρισμό. Με πέντε παρουσίες στη δεκάδα και προορισμούς που συνδυάζουν φυσική ομορφιά, αυθεντικότητα και υψηλού επιπέδου εμπειρίες, η χώρα συνεχίζει να ενισχύει το αποτύπωμά της στον παγκόσμιο ταξιδιωτικό χάρτη.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΛΑΜΠΡΟΥ
newmoney.gr

21 Ιουνίου 2026

Δώδεκα γιατροί και νοσηλευτές κατηγορούμενοι για τον θάνατο του 27χρονου στρατιώτη στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο


Στο εδώλιο του Πενταμελούς Στρατοδικείου της Θεσσαλονίκης θα καθίσουν αύριο δώδεκα γιατροί και μέλη του νοσηλευτικού προσωπικού του 424 Στρατιωτικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, κατηγορούμενοι για τον θάνατο του 27χρονου στρατιώτη Νίκου Γκάτση την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου του 2023.

Ολοι τους έχουν παραπεμφθεί στη δίκη με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, ενώ η πλευρά της οικογένειας είναι έτοιμη να δώσει τη νομική μάχη για την αναβάθμιση του κατηγορητηρίου σε ανθρωποκτονία από πρόθεση με ενδεχόμενο δόλο, αφού, όπως υποστηρίζει, οι κατηγορούμενοι γνώριζαν ότι οι συνέπειες των πράξεων και κυρίως των παραλείψεών τους ήταν μοιραίες για τον νεαρό στρατιώτη. Ηδη, η υπόθεση της καταδίκης του ιδιοκτήτη του λούνα παρκ στη Χαλκιδική σε ισόβια δημιουργεί δικαστικό προηγούμενο, αφού, τηρουμένων των αναλογιών, όπως υποστηρίζει η οικογένεια Γκάτση, οι δύο υποθέσεις έχουν πολλά κοινά στοιχεία.

Ο στρατιώτης Νίκος Γκάτσης είχε εισαχθεί στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο προκειμένου να υποβληθεί σε επέμβαση ολικής θυρεοειδεκτομής για καρκίνο θυρεοειδούς και συνοδό λεμφαδενικό καθαρισμό μεταστατικών λεμφαδένων, με παράλληλη ύπαρξη ύποπτου κυστικού μορφώματος στην περιοχή του τραχήλου (που εκ των υστέρων αποδείχθηκε ότι επρόκειτο για καλόηθες). Η επέμβαση ξεκίνησε στις 8 το πρωί, ολοκληρώθηκε στη 1 μετά το μεσημέρι και σε λιγότερο από πέντε ώρες αργότερα το παιδί άφησε την τελευταία του πνοή, πρακτικά πνιγμένο από το ίδιο του το αίμα.

Στο Στρατοδικείο

Καθένας από τους 12 κατηγορούμενους, όπως προκύπτει από το κατηγορητήριο-καταπέλτη του Στρατοδικείου σε βάρος τους, λειτούργησε ως κρίκος στην αλυσίδα των λαθών που είχαν ως αποτέλεσμα ο Νίκος Γκάτσης να πεθάνει. Καθένας χωριστά από αυτούς τους δώδεκα ανθρώπους, αν είχε λειτουργήσει διαφορετικά, θα μπορούσε να είχε αποτρέψει τη μοιραία κατάληξη και να είχε δώσει ευκαιρία ζωής στον 27χρονο στρατιώτη που υπηρετούσε τότε τη θητεία του στα Τρίκαλα.

Η δίκη που βρίσκεται στο αυριανό πινάκιο του Πενταμελούς Στρατοδικείου της Θεσσαλονίκης αφορά την κύρια κατηγορία για την υπόθεση. Ωστόσο, έχουν ήδη προσδιοριστεί άλλες δύο δίκες άμεσα συνδεόμενες με την υπόθεση του θανάτου του στρατιώτη, που αφορούν ενέργειες κατηγορούμενων που ακολούθησαν την κατάληξη του παιδιού και είχαν στόχο, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, να συγκαλυφθεί η υπόθεση και να μην τιμωρηθούν οι υπαίτιοι.

Ετσι, στις 26 Ιουνίου δικάζονται από το Τριμελές Στρατοδικείο της Θεσσαλονίκης δύο στρατιωτικοί γιατροί του 424 (ο ένας μάλιστα δεν είναι κατηγορούμενος στην κύρια δίκη) για το αδίκημα της απόπειρας υπόθαλψης κατά συναυτουργία: «...Εχοντας αποφασίσει να τελέσουν το έγκλημα της υπόθαλψης, αποπειράθηκαν από κοινού και εν γνώσει τους να ματαιώσουν τη δίωξη άλλων για πλημμέλημα που διέπραξαν», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κατηγορητήριο και τους καταλογίζεται ειδικότερα ότι επιχείρησαν να πείσουν τον πατέρα του νεκρού στρατιώτη Αρη Γκάτση να αλλάξει γνώμη και να αρνηθεί τη διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής στη σορό του παιδιού του, οπότε θα έμεναν άγνωστα τα ακριβή αίτια και οι συνθήκες θανάτου του γιου του και συνεπώς δεν θα ασκούνταν δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια στο προσωπικό του νοσοκομείου που ενεπλάκη τόσο στη χειρουργική επέμβαση όσο και στη μετεγχειρητική διαχείριση του ασθενούς έως τον θάνατό του.

Η τρίτη δίκη για την ίδια υπόθεση έχει προσδιοριστεί για τις 21 Σεπτεμβρίου ενώπιον του Τριμελούς Στρατοδικείου Θεσσαλονίκης, με κατηγορούμενο τον χειρουργό που διενήργησε την επέμβαση στον Νίκο Γκάτση και αφορά το αδίκημα της υφαρπαγής ψευδούς βεβαίωσης.

Οπως σημειώνει ο δικηγόρος του πατέρα του στρατιώτη Οθων Παπαδόπουλος, η υπόθεση αφορά την πλαστογράφηση του πρακτικού του χειρουργείου, πράξη που αποκαλύφθηκε μετά τη λεπτομερή αντιπαραβολή των αρχικών εγγράφων που είχαν δοθεί ως αντίγραφα και των εγγράφων που προσκομίστηκαν στο στάδιο της ανάκρισης. Εκεί εντοπίστηκαν ουσιώδεις διαφορές «που καταδεικνύουν επέμβαση στα αρχικά κείμενα». Το κατηγορητήριο καταλογίζει δόλο στον γιατρό, καθώς η προσθήκη που κατηγορείται ότι έκανε στο αρχικό πρακτικό χειρουργείο είχε στόχο να δημιουργήσει ευνοϊκή εικόνα για τον ίδιο σε ό,τι αφορά τον χειρισμό του ασθενούς.

Το θανατηφόρο γαϊτανάκι

1/ Ο βασικός χειρουργός που δεν έδωσε οδηγίες και δεν πήγε στον θάλαμο να δει τον ασθενή. Πρώτος κατηγορούμενος στη δίκη που έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει αύριο Δευτέρα είναι ο χειρουργός ΩΡΛ που είχε αναλάβει να κάνει τη χειρουργική επέμβαση στον Νίκο Γκάτση. Του καταλογίζεται ότι παρέλειψε να μεριμνήσει για τη μετεγχειρητική παρακολούθηση τους ασθενούς του, τις πρώτες κρίσιμες ώρες μετά το χειρουργείο. Ενώ γνώριζε, λόγω της εμπειρίας του, ότι εντός των πρώτων ωρών έπειτα από μια τέτοια επέμβαση μπορεί να εμφανιστεί, μεταξύ των κύριων μετεγχειρητικών επιπλοκών, και η εσωτερική αιμορραγία στην περιοχή του τραχήλου, η οποία χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, εντούτοις δεν πήγε στον θάλαμο νοσηλείας να ελέγξει προσωπικά την πορεία του ασθενούς και ταυτόχρονα δεν ανέθεσε αυτή την υποχρέωση σε άλλο γιατρό της κλινικής, υφιστάμενό του, αφού ήταν ταυτόχρονα τότε και ο διευθυντής της ΩΡΛ Κλινικής του στρατιωτικού νοσοκομείου (πλέον έχει αποστρατευτεί).

2/ Ο επίκουρος-δεύτερος χειρουργός που δεν παρακολούθησε τον ασθενή. Δεύτερος κατηγορούμενος είναι απόστρατος, πλέον, χειρουργός ΩΡΛ που συμμετείχε ως επίκουρος-δεύτερος χειρουργός στην επέμβαση στον 27χρονο στρατιώτη. Και αυτός κατηγορείται ότι δεν παρακολούθησε τον ασθενή και δεν έδωσε οδηγίες για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων. Κι όμως, ο Νίκος Γκάτσης ήδη από την έξοδό του από την ανάνηψη παραπονιόταν για δυσχέρεια στην αναπνοή που εντάθηκε, εν συνεχεία είχε δυσφορία και με τη μάσκα οξυγόνου προοδευτικά δεν μπορούσε να μιλήσει ή να καταπιεί και τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε αντιληπτό και οδήγησαν σε απόφραξη της αεροφόρου οδού του στρατιώτη, και στις 3 το μεσημέρι, δύο ώρες μετά την έξοδο από το χειρουργείο, σε ανακοπή. Ο θάνατος επήλθε στις 17.09 και η αιτία θανάτου ήταν «μετεγχειρητικό αποφρακτικό οίδημα - αιμάτωμα τραχηλικής χώρας συνεπεία ρήξεως και αιμορραγίας αγγείων της περιοχής (ρήξη ΑΡ πρόσθιας προσωπικής φλέβας και μερική ρήξη ΑΡ προσωπικής αρτηρίας».

3/ Ο τρίτος χειρουργός που δεν διαπίστωσε τις επιπλοκές. Και ο τρίτος κατηγορούμενος είναι απόστρατος, πλέον, χειρουργός ΩΡΛ και μετείχε στην επέμβαση. Του είχε ανατεθεί από τον βασικό χειρουργό να παραμείνει με τον στρατιώτη έως και την ανάνηψη για να βεβαιωθεί ότι όλα εξελίσσονταν ομαλά. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος γιατρός κατηγορείται ότι δεν διαπίστωσε, ως όφειλε, ότι ο ασθενής είχε αρχίσει να αιμορραγεί εσωτερικά πριν από την έξοδό του από την ανάνηψη και εκδήλωνε ήδη δυσχέρεια στην αναπνοή ενώ μεταφερόταν με το φορείο στον θάλαμο νοσηλείας. Κατηγορείται επίσης ότι δεν πήγε στον θάλαμο για να διαπιστώσει αν όλα έβαιναν καλώς, ούτε έδωσε οδηγίες στις νοσηλεύτριες της κλινικής.

4/ Ο αναισθησιολόγος που έστειλε τον ασθενή σε θάλαμο νοσηλείας. Στον τέταρτο κατά σειρά κατηγορούμενο γιατρό, τον αναισθησιολόγο και επίσης απόστρατο πλέον, καταλογίζεται ότι δεν μερίμνησε για τη δέουσα μετεγχειρητική παρακολούθηση του ασθενούς. Δεν διαπίστωσε ότι μετά την αφύπνισή του είχε ήδη αρχίσει να αιμορραγεί εσωτερικά στην περιοχή του τραχήλου και έτσι ενέκρινε την έξοδό του από την ανάνηψη και τη μεταφορά του σε θάλαμο νοσηλείας ενώ ο 27χρονος εμφάνιζε ήδη δυσκολία στην αναπνοή, για την οποία παραπονέθηκε ενώ μεταφερόταν. Αν το είχε κάνει, τότε η αιμορραγία του στρατιώτη που ήταν αρχόμενη θα μπορούσε να είχε αντιμετωπιστεί άμεσα. Κανένας δεν αντιλήφθηκε την αιμορραγία και κανένας δεν σταμάτησε το ντόμινο που οδήγησε στον θάνατο τον 27χρονο Νίκο.

5/ Ο τραυματιοφορέας που δεν είπε για τη δύσπνοια. Πέμπτος κατά σειρά κατηγορούμενος είναι ο τραυματιοφορέας που μετέφερε τον Νίκο Γκάτση από την αίθουσα ανάνηψης στον θάλαμο νοσηλείας. Μολονότι ο στρατιώτης τού παραπονέθηκε για δυσχέρεια στην αναπνοή, δεν το ανέφερε στους νοσηλευτές παραλαβής του στρατιώτη, ως όφειλε Αν το είχε κάνει, θα είχε ενδεχομένως κινητοποιήσει τους νοσηλευτές.

6/ Η νοσηλεύτρια που έφυγε πριν από τη λήξη του ωραρίου της. Η έκτη κατηγορούμενη είναι η νοσηλεύτρια που εκείνη τη μέρα ασκούσε καθήκοντα υπεύθυνης νοσηλευτικής φροντίδας Νευροχειρουργικής στις 3 Νοεμβρίου του 2023, ημέρα θανάτου του στρατιώτη Γκάτση. Κατηγορείται ότι δεν έκανε τους ελέγχους που όφειλε να κάνει, ενώ ο ασθενής παραπονιόταν για δυσκολία να αναπνεύσει και κυρίως «παρέλειψε να ελέγξει το τραύμα για αιμορραγία, για οίδημα, για αίμα στις παροχετεύσεις. Περιορίστηκε να του βάλει θερμόμετρο, να μετρήσει πίεση και σφυγμό, αλλά και κορεσμό οξυγόνου». Στη συνέχεια, έφυγε από το νοσοκομείο πριν από τη λήξη της βάρδιάς της αφήνοντας στη θέση της τη νοσηλεύτρια της απογευματινής βάρδιας που είχε πάει νωρίτερα, ήταν όμως πολύ λιγότερο εκπαιδευμένη, βοηθός νοσηλευτή, απόφοιτη ΕΠΑΛ.

7/ Ο νοσηλευτής που δεν αξιολόγησε τα παράπονα του ασθενούς. Ανάλογες κατηγορίες αποδίδονται και στον δεύτερο νοσηλευτή που παρέλαβε τον στρατιώτη, αφού και σε εκείνον καταλογίζεται ότι δεν επέδειξε τη δέουσα προσοχή κατά την παραλαβή του ασθενούς και τη φροντίδα του στη συνέχεια.

8/ Η δεύτερη νοσηλεύτρια που δεν ειδοποίησε εγκαίρως γιατρό. Πρόκειται για τη νοσηλεύτρια που πήγε νωρίτερα εκείνη τη μέρα στο νοσοκομείο, αναλαμβάνοντας υπηρεσία βοηθού νοσηλευτή, αν και είχε οριστεί να εκτελέσει την απογευματινή υπηρεσία ως η μοναδική νοσηλεύτρια στη Νευροχειρουργική Κλινική. Ηδη από τις 2.30-2.45 το μεσημέρι, ο στρατιώτης παραπονιόταν πλέον έντονα ότι δεν μπορούσε να αναπνεύσει, επικοινωνούσε με νοήματα ζητώντας βοήθεια γιατί πλέον δεν μπορούσε να μιλήσει και πλέον το οίδημα στον τράχηλο το διαπίστωσε ο πατέρας του ασθενούς που είχε επισκεφτεί το παιδί του στον θάλαμο. Η νοσοκόμα έβαλε οξύμετρο στον 27χρονο, και ούτε τότε ειδοποίησε γιατρό. Στις 15.00 ο στρατιώτης δεν είχε πλέον τις αισθήσεις του και είχε υποστεί ανακοπή. Τότε, κάλεσε στην ειδική τηλεφωνική γραμμή ανακοπών, ζήτησε και από ασθενή να συνεχίσει να καλεί, ενώ εκείνη έκανε ΚΑΡΠΑ, αλλά απάντηση δεν πήρε.

9/ Ο εφημερεύων γιατρός που ήταν σε... επιτροπή απαλλαγών. Ο γιατρός εφημερίας διαπιστώθηκε ότι δεν βρισκόταν στην κλινική, αλλά σε διπλανό κτίριο, όπου συνεδρίαζε επιτροπή απαλλαγών του Γ’ Σώματος Στρατού, μέλος της οποίας είχε οριστεί ο συγκεκριμένος γιατρός, που δεν επισκέφτηκε την κλινική ΩΡΛ και τους ασθενείς πριν από την έναρξη των εργασιών της επιτροπής προκειμένου να ξέρει τα περιστατικά για τα οποία, ως εφημερεύων, θα μπορούσε να κληθεί να επέμβει.

10/ Ο εφημερεύων ειδικός αναισθησιολόγος που έστειλε τη βοηθό του. Πρόκειται για τον γιατρό που είχε την ευθύνη να ενεργοποιήσει την ομάδα απόκρισης σε περίπτωση ανακοπής. Δεν απάντησε στο ασύρματο τηλέφωνο επικοινωνίας που κάλεσε επανειλημμένα η 8η κατηγορούμενη-νοσοκόμα, αλλά και ένας ασθενής, ενώ και όταν ενημερώθηκε δεν πήγε ο ίδιος στον θάλαμο του ασθενούς με ανακοπή, αλλά το ανέθεσε σε ειδικευόμενη αναισθησιολόγο και μια νοσηλεύτρια, βοηθό αναισθησιολόγου, λέγοντάς τους να τον καλέσουν αν το έκριναν αναγκαίο.

11/ Η νοσηλεύτρια-βοηθός αναισθησιολόγου που δεν απάντησε στο τηλέφωνο ανακοπής. Η συγκεκριμένη κατηγορείται ότι επίσης δεν απάντησε στο ασύρματο τηλέφωνο επικοινωνίας - ανακοπής, με αποτέλεσμα να χαθούν κρίσιμα λεπτά για τη σωτηρία του στρατιώτη. Τόσο εκείνη όσο και ο γιατρός φέρονται να ισχυρίζονται ότι δεν λειτούργησε το τηλέφωνο, πράγμα που διαψεύδεται γιατί νωρίτερα υπήρχε αναφορά για άσκοπη κλήση, συνεπώς το τηλέφωνο λειτουργούσε. Χαρακτηριστικό της κατάστασης που είχε δημιουργηθεί στον θάλαμο του στρατιώτη είναι ότι άλλος ασθενής άρχισε να τρέχει στους ορόφους του νοσοκομείου αναζητώντας βοήθεια και προσπαθώντας να εντοπίσει γιατρό.

12/ Η γιατρός συντονίστρια εφημερίας που δεν πήγε στις κλινικές. Η τελευταία κατηγορούμενη είναι νευρολόγος-στρατιωτική γιατρός, η οποία την κρίσιμη μέρα ήταν συντονίστρια της εφημερίας. Της καταλογίζεται ότι δεν επισκέφτηκε όλα τα τμήματα του νοσοκομείου και όχι μόνο τα Επείγοντα. Τόσο εκείνη όσο και ένας ακόμη συνάδελφός της κατηγορούνται επιπλέον για απόπειρα υπόθαλψης κατά συναυτουργία, καθώς φέρονται να επιχείρησαν να πείσουν τον πατέρα του στρατιώτη να αρνηθεί τη διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής στο παιδί του και να αποδεχθεί ουσιαστικά την αιτία θανάτου που του είχε δηλώσει το νοσοκομείο.

Να δικαιωθεί η μνήμη του Νίκου

Ο Οθωνας Παπαδόπουλος, δικηγόρος της οικογένειας Γκάτση, δήλωσε στο «ΘΕΜΑ»:

Ανατριχιαστική υπόθεση: Δώδεκα γιατροί και νοσηλευτές κατηγορούμενοι για τον θάνατο του 27χρονου στρατιώτη στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο

«Κατά τη διάρκεια της εισαγγελικής έρευνας βρεθήκαμε επανειλημμένα προ εκπλήξεων, καθώς προέκυπταν συνέχεια νέα δεδομένα που αποκάλυπταν ακόμη σοβαρότερες παραλείψεις, τις οποίες δεν είχαμε αντιληφθεί στην αρχή ή μας είχαν εντέχνως αποκρυβεί από τη διοίκηση του νοσοκομείου.

Τελικά, είχαμε ως αποτέλεσμα την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος 12 ατόμων που, με διαφορετικό τρόπο ο καθένας, είχαν συμμετοχή στην ανθρωποκτονία του Νικολάου Γκάτση, ενώ παράλληλα σχηματίστηκαν άλλες δύο δικογραφίες, μία για την προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών που έγινε αμέσως μετά τον θάνατο του ασθενή και μία για την αλλοίωση που επιχειρήθηκε εκ των υστέρων (και αποκαλύφθηκε από την προσεκτική έρευνα που πραγματοποιήσαμε) στα πρακτικά του μοιραίου χειρουργείου.

Συνολικά, στις τρεις δικογραφίες που έχουν σχηματιστεί μέχρι τώρα εμπλέκονται 14 άτομα, εκ των οποίων οι επτά είναι γιατροί, τρεις είναι διοικητικοί υπάλληλοι του νοσοκομείου, τρεις νοσηλευτές, ενώ ποινική ευθύνη προέκυψε ακόμη και για τον τραυματιοφορέα που μετέφερε το άτυχο θύμα από την αίθουσα του χειρουργείου στον θάλαμο νοσηλείας. Η έρευνα κατέδειξε με τον πιο τραγικό τρόπο ότι οι ευθύνες ήταν ακόμη βαρύτερες απ’ ό,τι είχαμε πιστέψει στην αρχή, ενώ η έρευνα για παράπλευρα αδικήματα είναι ακόμη σε εξέλιξη και έχουμε βάσιμες ενδείξεις και για άλλες αξιόποινες πράξεις που έκαναν οι υπαίτιοι μαζί με τρίτα άτομα όταν, μετά τον θάνατο του Νίκου, καταλήφθηκαν από πανικό και προσπάθησαν να συγκαλύψουν τα γεγονότα.

Προχωρούμε τις νόμιμες ενέργειές μας για να φωτίσουμε κάθε πτυχή αυτής της πολύ δυσάρεστης υπόθεσης και θα το φτάσουμε μέχρι τέλους, μέχρι τη δικαίωση της μνήμης του άτυχου Νίκου».

Το Ισραήλ απαγόρευσε την είσοδο και απέλασε Έλληνες συνδικαλιστές που ταξίδευαν στη Δυτική Όχθη😆👍Αντιδράσεις από ΕΛΑΣ, ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά-Ανακοίνωση του ΥΠΕΞ


Το Ισραήλ απαγόρευσε την είσοδο και αποφάσισε να απελάσει έξι Έλληνες συνδικαλιστές, οι οποίοι ταξίδεψαν με προορισμό τη Δυτική Όχθη έπειτα από πρόσκληση παλαιστινιακών συνδικάτων για να επισκεφθούν τη Ραμάλα και να συναντηθούν με εργαζομένους και συνδικαλιστικές οργανώσεις της Παλαιστίνης, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Στο περιστατικό αναφέρονται με ανακοινώσεις τους, η Νέα Αριστερά, το μέλος της οποίας, Γιώτα Λαζαροπούλου συμμετείχε στην αντιπροσωπεία των Ελλήνων συνδικαλιστών, καθώς και η ΕΛ.Α.Σ και ο ΣΥΡΙΖΑ.

«Καταδικάζουμε απερίφραστα το περιστατικό απαγόρευσης εισόδου στην Δυτική Όχθη σε Έλληνες συνδικαλιστές από τις Ισραηλινές αρχές, καθώς και την απέλαση τους από το αεροδρόμιο “Μπεν Γκουριόν”», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ΕΛΑΣ. Και προσθέτει: «Για άλλη μια φορά, το Ισραήλ, κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου αλλά και του άρθρου 2 της Συμφωνίας Σύνδεσης με την ΕΕ, προβαίνει σε παράνομες ενέργειες εις βάρος πολιτών οι οποίοι επιθυμούν να επιδείξουν την αλληλεγγύη τους με τον παλαιστινιακό λαό»,.

«Η απαγόρευση εισόδου και η απέλαση Ελλήνων συνδικαλιστών συνιστά μια ακόμα προκλητική και αυταρχική ενέργεια του Ισραήλ που στρέφεται ενάντια στο διεθνές δίκαιο. Οι εκπρόσωποι των ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων είχαν προγραμματισμένες συναντήσεις με παλαιστινιακές συνδικαλιστικές οργανώσεις στη Δυτική Όχθη. Η ενέργεια αυτή των ισραηλινών αρχών είναι πλήρως συμβατή με την κατοχική παρουσία και τους ισραηλινούς εποικισμούς στα παλαιστινιακά εδάφη», αναφέρει από την πλευρά του, ο ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα τόσο η ΕΛΑΣ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ και η Νέα Αριστερά καλούν την ελληνική κυβέρνηση να πάρει θέση για το περιστατικό.

«Η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Εξωτερικών οφείλουν να τοποθετηθούν άμεσα, να απαιτήσουν επίσημες εξηγήσεις από τις ισραηλινές αρχές», αναφέρει η Νέα Αριστερά.

«Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να λάβει άμεσα θέση για το περιστατικό και να καταστήσει σαφή στην Ισραηλινή πλευρά την βαρύτητα και τον αντίκτυπο τέτοιων παράνομων ενεργειών και να προβεί σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες διαμαρτυρίας», υπογραμμίζει από την πλευρά της η ΕΛ.Α.Σ.

«Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει έμπρακτα να καταδικάσει αυτές τις ενέργειες και να προβεί σε διάβημα στο Ισραήλ», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ

«Καταδικάζουμε απερίφραστα το περιστατικό απαγόρευσης εισόδου στην Δυτική Όχθη σε Έλληνες συνδικαλιστές από τις Ισραηλινές αρχές, καθώς και την απέλαση τους από το αεροδρόμιο “Μπεν Γκουριόν”.

Για άλλη μια φορά, το Ισραήλ, κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου αλλά και του άρθρου 2 της Συμφωνίας Σύνδεσης με την ΕΕ, προβαίνει σε παράνομες ενέργειες εις βάρος πολιτών οι οποίοι επιθυμούν να επιδείξουν την αλληλεγγύη τους με τον παλαιστινιακό λαό. Κάτι το οποίο έγινε άλλωστε και με την εξίσου παράνομη αναχαίτιση του Global Sumud Flotilla, η οποία αποτελεί μία πράξη διεθνούς πειρατείας.

Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να λάβει άμεσα θέση για το περιστατικό και να καταστήσει σαφή στην Ισραηλινή πλευρά την βαρύτητα και τον αντίκτυπο τέτοιων παράνομων ενεργειών και να προβεί σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες διαμαρτυρίας.

Τέλος, η ΕΕ πρέπει επιτέλους να προχωρήσει σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο δράσης ενάντια στην κυβέρνηση Νετανιάχου, προκειμένου να τερματισθεί η γενοκτονία στη Γάζα, αλλά και η εν γένει ισραηλινή επιθετικότητα, στη Δυτική Όχθη, στον Λίβανο και στο Ιράν. Είναι αναγκαία επομένως η άμεση αναστολή της Συμφωνίας Σύνδεσης ΕΕ – Ισραήλ λόγω παραβίασης της ρήτρας ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και η επιβολή κυρώσεων σε φυσικά πρόσωπα και οντότητες που συμμετέχουν στην παραβατική πολιτική Νετανιάχου».

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

«Η απαγόρευση εισόδου και η απέλαση Ελλήνων συνδικαλιστών συνιστά μια ακόμα προκλητική και αυταρχική ενέργεια του Ισραήλ που στρέφεται ενάντια στο διεθνές δίκαιο. Οι εκπρόσωποι των ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων είχαν προγραμματισμένες συναντήσεις με παλαιστινιακές συνδικαλιστικές οργανώσεις στη Δυτική Όχθη. Η ενέργεια αυτή των ισραηλινών αρχών είναι πλήρως συμβατή με την κατοχική παρουσία και τους ισραηλινούς εποικισμούς στα παλαιστινιακά εδάφη. Έρχεται σε συνέχεια παράνομων επιθέσεων και επεισοδίων άσκησης βίας, ακόμα και απαγωγής, απέναντι σε αποστολές αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό.

Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει έμπρακτα να καταδικάσει αυτές τις ενέργειες και να προβεί σε διάβημα στο Ισραήλ. Πρέπει να σταματήσει να ενεργεί ως ο πιο πιστός σύμμαχος του εγκληματία πολέμου Νετανιάχου. Η προσήλωση στο διεθνές δίκαιο και τη διεθνή νομιμότητα πρέπει να βρίσκονται στον πυρήνα μιας ενεργητικής και πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής».

Η ανακοίνωση της Νέας Αριστεράς

«Οι ισραηλινές αρχές απαγόρευσαν την είσοδο και αποφάσισαν την απέλαση έξι συνδικαλιστών από την Ελλάδα, οι οποίοι ταξίδεψαν έπειτα από πρόσκληση παλαιστινιακών συνδικάτων για να επισκεφθούν τη Ραμάλα και να συναντηθούν με εργαζομένους και συνδικαλιστικές οργανώσεις της Παλαιστίνης.

Στην αποστολή συμμετείχε η Γιώτα Λαζαροπούλου, Πρόεδρος Συλλόγου Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής της Νέας Αριστεράς.

Η απόφαση αυτή αποτελεί ακόμη μία αυθαίρετη και προκλητική ενέργεια ενός κράτους που επιχειρεί να απομονώσει τον παλαιστινιακό λαό και να εμποδίσει κάθε διεθνή παρουσία στη Δυτική Όχθη ώστε να συνεχίσει τους εποικισμούς, τη στρατιωτική βία και την αρπαγή παλαιστινιακής γης με αμείωτο ρυθμό. Έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο το κατοχικό κράτος του Ισραήλ να αποφασίζει ποιος και ποιες μπορεί να συναντήσει τους Παλαιστίνιους εργαζομένους μέσα στην ίδια τους τη γη.

Η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Εξωτερικών οφείλουν να τοποθετηθούν άμεσα, να απαιτήσουν επίσημες εξηγήσεις από τις ισραηλινές αρχές».

Δυσαρέσκεια της Αθήνας για την απαγόρευση εισόδου και την απέλαση Ελλήνων πολιτών από το Ισραήλ – Η ανακοίνωση του ΥΠΕΞ

Τη δυσαρέσκειά του προς τις ισραηλινές αρχές εξέφρασε το υπουργείο Εξωτερικών (ΥΠΕΞ), με αφορμή την απαγόρευση εισόδου και την απέλαση Ελλήνων πολιτών, εκπροσώπων εργατικών σωματείων, οι οποίοι είχαν τελικό προορισμό τη Ραμάλα, κατόπιν πρόσκλησης της παλαιστινιακής πλευράς.

«Οι Έλληνες πολίτες είχαν τακτοποιήσει όλες τις υποχρεώσεις για την είσοδό τους στη χώρα και είχαν δηλώσει το σκοπό του ταξιδιού τους στις Αρχές» τονίζεται στην ανακοίνωση του ΥΠΕΞ.

Η ανακοίνωση του ΥΠΕΞ:

«Εκφράζουμε τη δυσαρέσκειά μας προς τις ισραηλινές Αρχές για την απαγόρευση εισόδου και την απέλαση Ελλήνων πολιτών, εκπροσώπων εργατικών σωματείων, οι οποίοι είχαν τελικό προορισμό τη Ραμάλα, κατόπιν πρόσκλησης της παλαιστινιακής πλευράς.

Οι εν λόγω Έλληνες πολίτες είχαν τακτοποιήσει όλες τις υποχρεώσεις για την είσοδό τους στη χώρα και είχαν δηλώσει το σκοπό του ταξιδιού τους στις Αρχές».

Καταγγελία ΠΟΕΣΗΝ για ΓΥΦΤΑΚΙΑ στο «Παίδων» – «Σπάνε ό,τι βρουν μπροστά τους, και κλέβουν τα πάντα»


Σε καταγγελία για δύο 14χρονα αγόρια, που βρίσκονται με εισαγγελική εντολή στο νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού, και τα οποία δημιουργούν συνεχώς προβλήματα, προχώρησε η ΠΟΕΔΗΝ.

«Δύο παρκαρισμένα 14χρονα αγόρια με εισαγγελική εντολή, που έγιναν φίλοι μέσα στο νοσοκομείο, δημιουργούν καθημερινά επεισόδια σε νοσηλευόμενα παιδιά, σε συνοδούς, σπάνε ό,τι βρουν μπροστά τους, κλέβουν τα πάντα» επισημαίνει η ΠΟΕΔΗΝ και προσθέτει: «Προχθές τα έκαναν γυαλιά καρφιά σε σημεία του νοσοκομείου. Έσπασαν τζαμαρίες, έχυσαν νερά, διέλυσαν ό,τι υπήρχε μπροστά τους. Ειδοποιείται συνεχώς η αστυνομία, τίποτα»

«Και όμως, αυτά τα παιδιά δεν φταίνε. Δεν υπάρχει μια προνοιακή μονάδα να τα φιλοξενήσει για να επανενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Τα αφήνουν να διαλύουν τα νοσοκομεία. Όπως και άλλα δεκάδες κακοποιημένα, εγκαταλελειμμένα παιδιά με εισαγγελική εντολή που είναι παρκαρισμένα στα νοσοκομεία ελλείψει προνοιακών μονάδων» τονίζει ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος.

📺ΠΙΟ ΚΛΑΨΟΜΟ@ΝΗΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ🤣🤡Ηλιόπουλος: Οι Γερμανοί το ’44 μας έκαψαν το σπίτι γιατί ο πατερας μου ήταν κομμουνιστής, οι οικογενειακές μου μνήμες είναι παρόμοιες με αυτές της προσφυγιάς και της ΑΕΚ»


Στο πλαίσιο της παρουσίας του στην Καλαμάτα, για την εκδήλωση της ΑΕΚ για την παρουσίαση του τροπαίου του 14ου πρωταθλημάτος της, ο Μάριος Ηλιόπουλος βρέθηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του πατέρα του, τη Λογγά Μεσσηνίας και παραχώρησε συνέντευξη στο Mesogeios TV.

Ο διοικητικός ηγέτης του Δικεφάλο, με δάκρυα στα μάτια, αναφέρθηκε με συγκίνηση στις οικογενειακές του μήνες, οι οποίες ταυτίζονται με την προσφυγιά, καθώς η οικογένεια του εκδιώχθηκε από τους Γερμανούς το ’44.

Μια συνέντευξη από καρδιάς με τον Μάριο Ηλιόπουλο - Οι ρίζες, η ΑΕΚ και τα όνειρα για τη Μεσσηνία

Για τα συναισθήματα του που βρέθηκε στον τόπο του: «Νιώθω συναισθήματα έντονα. Είναι απίστευτα αυτά που νιώθω. Ο αείμνηστος ο πατέρας μου ερχόταν στην περιοχή εδώ. Οι μνήμες είναι ανάμεικτες. Είναι μνήμες περηφάνειας, συγκίνησης, παρόμοιες με αυτές της προσφυγιάς, γιατί το ’44 οι Γερμανοί θεωρώντας την οικογένεια ότι έχει και είχε σχέσεις με το ΕΑΜ, θεωρήθηκαν (και ήταν) κομουνιστές και εκδιώχθηκαν, τους έκαψαν οι Γερμανοί το σπίτι.
Ο πατέρας μου έφυγε 12 χρόνων, κατατρεγμένοι όλοι χωρίς ρούχα και υπάρχοντα και πήγαν λαθρεπιβάτες στην Κρήτη. Τον παππού μου τον φυγάδευσαν στην Αθήνα γιατί τον έψαχναν για να τον σκοτώσουν. Καταλαβαίνεται, ότι Πρεσβεύουμε με την ΑΕΚ την προσφυγιά, το ψυχικό σθένος, το πως ένα γεγονός τραγικό μπορεί να γίνεται προοπτική, έμπνευση για το μέλλον και επιτυχία».

Για την ενασχόληση του με το ποδόσφαιρο: «Το ποδόσφαιρο είναι το πιο δημοφιλές άθλημα, μέσα από αυτό, αυτός που ηγείται, έχει ευαισθησία στην Προσφυγιά, αξιακό κώδικα, έχει σαν σύμβολο στο μυαλό του τον Δικέφαλο Αετό… Είναι κοντά όλο αυτό σε μια διαδικασία όπως αυτή που περιγράφουμε.

Φέτος, πήραμε το πρωτάθλημα αλλά αυτό είναι ένα μήνυμα. Είναι πολύ πιο σοβαρό, το πως πήραμε το πρωτάθλημα, το πιο καθαρό πρωτάθλημα δεκαετιών απέναντι σε όλους και σε όλα και γι’ αυτό θεωρώ υποχρέωση μου να είμαστε κοντά στην κοινωνία. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τις ρίζες μας, τις ρίζες που είχαν οι γονείς του πατέρα μου στο ΕΑΜ και στην αντίσταση γι’ αυτό και θα περνάω κοινωνικά μηνύματα με κάθε κόστος όταν βλέπω αδικία θα την λέω και δεν θα σταματάω».


Ζέλικο Ομπράντοβιτς: Οι απίστευτες επιδόσεις του με τον Παναθηναϊκό - Η πράσινη συλλογή τίτλων και τα στατιστικά που προκαλούν δέος


Ο Ζέλικο Ομπράντοβιτς έχει μυθικές επιδόσεις στον πάγκο του Παναθηναϊκού

Η επιστροφή του Ζέλικο Ομπράντοβιτς στον πάγκο του Παναθηναϊκού AKTOR, έπειτα από 14 ολόκληρα χρόνια, φέρνει ξανά στο προσκήνιο τη βιβλικών διαστάσεων κληρονομιά που άφησε στο "τριφύλλι". Η πρώτη του, 13ετής θητεία στην τεχνική καθοδήγηση των "πρασίνων" (1999-2012) δημιούργησε μια μπασκετική δυναστεία που όμοιά της δύσκολα θα ξαναδεί το ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Ο Σέρβος τεχνικός, έχοντας πλέον ανοίξει το δεύτερο κεφάλαιο της καριέρας του στην Αθήνα, κουβαλάει στις αποσκευές του τις ασύλληπτες επιδόσεις μιας ολόκληρης ζωής στο ΟΑΚΑ.

Η "πράσινη" συλλογή τίτλων (1999-2012)

Στα 13 χρόνια της πρώτης του θητείας, ο "Ζοτς" οδήγησε τον Παναθηναϊκό στην κατάκτηση 23 τίτλων, μετατρέποντας την ομάδα στον απόλυτο κυρίαρχο σε Ελλάδα και Ευρώπη:

5 Ευρωλίγκες: 2000 (Θεσσαλονίκη), 2002 (Μπολόνια), 2007 (Αθήνα), 2009 (Βερολίνο), 2011 (Βαρκελώνη).

11 Πρωταθλήματα Ελλάδας (Basket League): 2000, 2001, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011.

7 Κύπελλα Ελλάδας: 2003, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2012.

Παράλληλα, σε ατομικό επίπεδο, αναγνωρίστηκε ως ο κορυφαίος της ηπείρου, κερδίζοντας το βραβείο του Προπονητή της Χρονιάς στην Ευρώπη (Alexander Gomelsky Trophy) τέσσερις φορές (2000, 2007, 2009, 2011).

Στατιστικά που προκαλούν δέος
Η κυριαρχία του Ομπράντοβιτς δεν αποτυπώνεται μόνο στις κούπες, αλλά και στη συνέπεια των αποτελεσμάτων του:

Ποσοστό νικών στην EuroLeague: Σε 286 ευρωπαϊκές αναμετρήσεις στον πάγκο του Παναθηναϊκού, μέτρησε 203 νίκες και μόλις 83 ήττες, αγγίζοντας το μυθικό ποσοστό επιτυχίας του 70,9%.

Μόνιμος θαμώνας των τελικών: Στα 13 χρόνια της πρώτης του θητείας, οδήγησε την ομάδα 12 φορές στους τελικούς του ελληνικού πρωταθλήματος (με μοναδική εξαίρεση το 2002), πανηγυρίζοντας τον τίτλο στις 11 από αυτές.

Οι τίτλοι που κατέκτησε ανά ομάδα:
  • Παναθηναϊκός (1999-2012, 2026-): 5 Ευρωλίγκες, 11 πρωταθλήματα, 7 κύπελλα
  • Παρτιζάν (1991-1993, 2021-2025): 1 Ευρωλίγκα, 1 πρωτάθλημα Γιουγκοσλαβίας, 1 κύπελλο Γιουγκοσαλβίας, 2 Αδριατικές λίγκες
  • Μπανταλόνα (1993-1994): 1 Ευρωλίγκα, 1 πρωτάθλημα Καταλονίας
  • Ρεάλ Μαδρίτης (1994-1997): 1 Ευρωλίγκα, 1 Κύπελλο Σαπόρτα
  • Τρεβίζο (1997-1999): 1 Κύπελλο Σαπόρτα, 1 ιταλικό Super Cup
  • Φενερμπαχτσέ (2013-2020): 1 Ευρωλίγκα, 4 πρωταθλήματα, 3 κύπελλα, 3 Super Cup
  • Γιουγκοσλαβία: 3 χρυσά (Ευρωμπάσκετ 1995, 1997, Παγκόσμιο Κύπελλο 1998), 1 ασημένιο (1996 Ολυμπιακοί Αγώνες), 1 χάλκινο (Ευρωμπάσκετ 1999)
Στα 66 του χρόνια, ο Σέρβος παραμένει ο πολυνίκης προπονητής στην ιστορία της Ευρωλίγκας με εννέα κατακτήσεις, έχοντας γράψει τη δική του ξεχωριστή ιστορία με την Παρτιζάν, τη Μπανταλόνα, τη Ρεάλ Μαδρίτης, τον Παναθηναϊκό και τη Φενέρμπαχτσε.

Λ
Περισσότερο όμως από τους τίτλους, η μεγαλύτερη κληρονομιά του βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο επηρέασε γενιές παικτών και προπονητών, καθιερώνοντας ένα πρότυπο ηγεσίας που σπάνια συναντάται στον επαγγελματικό αθλητισμό.

📺Στην Κεφαλονιά ο Μάικλ Τζόρνταν, κάνει διακοπές στο Φισκάρδο με τη σύζυγό του Ιβέτ Πριέτο


Μία ξεχωριστή παρουσία φιλοξένησε τις τελευταίες ημέρες η Κεφαλονιά, καθώς ο θρύλος του παγκόσμιου μπάσκετ, Μάικλ Τζόρνταν, επισκέφθηκε το Φισκάρδο μαζί με τη σύζυγό του, Ιβέτ Πριέτο.

Το διάσημο ζευγάρι βρέθηκε στο γραφικό χωριό της βόρειας Κεφαλονιάς, το οποίο αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς του Ιονίου. Κατά την παραμονή τους στην περιοχή, επέλεξαν για το γεύμα τους το γνωστό εστιατόριο της Τασίας, σημείο αναφοράς για επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η παρουσία του κορυφαίου πρώην καλαθοσφαιριστή του National Basketball Association στο νησί προκάλεσε το ενδιαφέρον τόσο των κατοίκων όσο και των φίλων του αθλητισμού, ενώ η εφημερίδα δημοσίευσε αποκλειστικό φωτογραφικό στιγμιότυπο από την επίσκεψή του.

@tasiabalaska #michaeljordan #fy #fiskardo #kefalonia #basketball ♬ Fire Fire - Shimza & AR/CO & Kasango

Ποι είναι η Ιβέτ Πριέτο

Η Ιβέτ Πριέτο, Κουβανοαμερικανίδα πρώην μοντέλο, γεννήθηκε στην Κούβα και μεγάλωσε στο Μαϊάμι. Στην επαγγελματική της πορεία συνεργάστηκε με γνωστά ονόματα της βιομηχανίας της μόδας, μεταξύ των οποίων και ο σχεδιαστής Alexander Wang.

Το ζευγάρι γνωρίστηκε το 2008 στο Μαϊάμι, αρραβωνιάστηκε το 2011 και παντρεύτηκε το 2013 σε μία λαμπερή τελετή στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 2014 απέκτησαν δίδυμες κόρες, ενώ η Πριέτο είναι επίσης μητριά των τριών παιδιών που έχει ο Τζόρνταν από τον πρώτο του γάμο.

📺Μεγαλώνει η «επανάσταση των φλαμίνγκο» στην Αλβανία: Δεκάδες χιλιάδες στους δρόμους των Τιράνων ενάντια στην επένδυση Κούσνερ


Σε νέα φάση κλιμάκωσης εισέρχονται οι μαζικές διαδηλώσεις στην Αλβανία κατά της σχεδιαζόμενης κατασκευής πολυτελούς τουριστικού συγκροτήματος στις ακτές της Αδριατικής και συγκεκριμένα στην Σβέρνιτσα , καθώς το Σάββατο καταγράφηκε η μεγαλύτερη συγκέντρωση από την έναρξη των κινητοποιήσεων πριν από 21 ημέρες.

Δεκάδες χιλιάδες πολίτες κατέκλυσαν τους κεντρικούς δρόμους στα Τίρανα, φωνάζοντας συνθήματα όπως «Η Αλβανία δεν είναι προς πώληση» και ζητώντας την παραίτηση του πρωθυπουργού της χώρας, Έντι Ράμα. Το κίνημα, που ξεκίνησε ως αντίδραση στην επένδυση, έχει πλέον αποκτήσει ευρύτερα αντισυστημικά χαρακτηριστικά και έχει λάβει την ονομασία «επανάσταση των φλαμίνγκο».

Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης βρίσκεται η επένδυση που προωθείται στην περιοχή της Σβέρνιτσα, κοντά στη λιμνοθάλασσα της Νάρτας, έναν σημαντικό υγροβιότοπο της χώρας. Το έργο συνδέεται με την Ιβάνκα Τραμπ και τον σύζυγό της Τζάρεντ Κούσνερ, γεγονός που έχει προκαλέσει έντονες πολιτικές αντιδράσεις.

Οι επικριτές της επένδυσης κάνουν λόγο για έλλειψη διαφάνειας και εκφράζουν ανησυχίες για τις πιθανές επιπτώσεις στο ευαίσθητο οικοσύστημα της περιοχής. Παράλληλα, υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει επαρκώς στα ερωτήματα που τίθενται γύρω από τους όρους υλοποίησης του έργου.


Μετά το πέρας της μεγάλης διαδήλωσης, εκατοντάδες διαδηλωτές παρέμειναν έξω από το πρωθυπουργικό γραφείο στα Τίρανα, ενώ αρκετοί εξ αυτών είχαν ταξιδέψει από χώρες της Ευρώπης ειδικά για να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση. Σύμφωνα με αλβανικά μέσα ενημέρωσης, ομάδες Αλβανών της διασποράς ξεκίνησαν οδικά ταξίδια από τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστρία και άλλες χώρες, σχηματίζοντας καραβάνια οχημάτων με αλβανικές σημαίες.

Οι διοργανωτές ανακοίνωσαν από το βήμα της συγκέντρωσης ότι δίνουν τελεσίγραφο στον πρωθυπουργό να παραιτηθεί έως την Κυριακή, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα επιχειρήσουν την κατάληψη κυβερνητικών κτιρίων. Σύμφωνα με αναφορές αλβανικών ΜΜΕ, η συμμετοχή στη συγκέντρωση ενδέχεται να έφθασε ακόμη και τις 150.000 άτομα, με σημαντική παρουσία Αλβανών που ταξίδεψαν από χώρες της Ευρώπης, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ελλάδα και το Κόσοβο.

Από την πλευρά του, ο Έντι Ράμα εμφανίστηκε ανυποχώρητος. Σε κοινή συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του Σοσιαλιστικού Κόμματος και της κοινοβουλευτικής του ομάδας, ξεκαθάρισε ότι δεν προτίθεται να παραιτηθεί και ότι η επένδυση στη Σβέρνιτσα θα προχωρήσει κανονικά, παρά τις έντονες αντιδράσεις και την αυξανόμενη κοινωνική πίεση.


Eπανάληψη συνομιλιών για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης ζητά ο Ερντογάν


Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν έδωσε σήμερα εντολή για την επανάληψη των συνομιλιών σχετικά με την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, θέμα που έθεσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ που αναμένεται να επισκεφθεί τη Αγκυρα τον επόμενο μήνα με την ευκαιρία της συνόδου κορυφής του ΝΑΤΟ, μετέδωσε πριν λίγο το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Ο Τραμπ έφερε το θέμα κατά τις συνομιλίες του με τον Ερντογάν τον περασμένο χρόνο στην Ουάσινγκτον.

Ο μητροπολίτης Εμμανουήλ της Χαλκηδόνας, στενός συνεργάτης του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου δήλωσε ότι το θέμα εισήλθε σε «νέα φάση» καθώς ο πρόεδρος της Τουρκίας έδωσε εντολή στο Συμβούλιο Ανώτατης Εκπαίδευσης της Τουρκίας να συνεχίσει τις συνομιλίες με την επιτροπή του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Αν και δεν υπάρχει ακόμη χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, ο μητροπολίτης Εμμανουήλ δήλωσε: «Για το Πατριαρχείο, έπειτα από δεκαετίες αδράνειας, το νερό μπήκε στο αυλάκι», σηματοδοτώντας την έναρξη της θεσμικής διαδικασίας.

Ο μητροπολίτης Εμμανουήλ, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, πρόσθεσε ότι οι δύο πλευρές πρέπει να ολοκληρώσουν τις εργασίες ανακαίνισης του συγκροτήματος και να συμφωνήσουν επί του νομικού και του εκπαιδευτικού πλαισίου βάσει του οποίου θα λειτουργεί η Θεολογική Σχολή της Χάλκης.

Βίντεο έδειχνε ότι ο 43χρονος Σκοπιανός είναι ένοχος για τη δολοφονία της Σταυρούλας, ο δράστης το διέγραψε αλλά οι Αρχές το ανέκτησαν


Ένα βίντεο από κάμερα ασφαλείας του σπιτιού ήταν αυτό που «έδειξε» πως ο 43χρονος Σκοπιανός ενοικιαστής ήταν ο δολοφόνος της Σταυρούλας Λεβεντάκη από τα Χανιά της Κρήτης. 

Στο βιντεοληπτικό υλικό που έχουν οι Αρχές στη διάθεσή τους, φαίνεται η Σταυρούλα να μπαίνει αλλά όχι και να φεύγει από το σπίτι. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, Κωνσταντία Δημογλίδου, ο δράστης της δολοφονίας επιχείρησε να σβήσει το βίντεο που τον ενοχοποιούσε, όμως οι Αρχές το ανέκτησαν.

«Υπάρχει βιντεοληπτικό υλικό εκείνης της ημέρας που ουσιαστικά δείχνει τη γυναίκα να εισέρχεται στο σπίτι και ουσιαστικά δεν εξέρχεται ποτέ από αυτό και μάλιστα είχε διαγραφεί από το δράστη και χρειάστηκε να γίνει διαδικασία ανάκτησης» είπε η κ. Δημογλίδου στον «αέρα» του ΣΚΑΪ.

«Δόθηκε χρόνος στον δράστη να κάνει λάθη»

Αναφορικά με το γεγονός ότι είχε γίνει γνωστό πως ο δράστης είχε εξαφανιστεί για ένα διάστημα, η κ. Δημογλίδου είπε: «Επειδή ακούστηκαν πολλά ότι για ένα διάστημα ο άντρας αυτό εξαφανίστηκε και δεν μπορούσαν να τον εντοπίσουν οι αστυνομικοί, εμείς που είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πράγματα για την υπόθεση, σας πληροφορώ ότι δόθηκε ο χρόνος στον δράστη να κάνει λάθη και να μπορέσουμε να έχουμε περισσότερα στοιχεία για την έρευνα».

Αθόρυβη η έρευνα

Επίμονη και αθόρυβη ήταν η έρευνα των αστυνομικών στην υπόθεση της Σταυρούλας Λεβεντάκη σύμφωνα με την κ. Δημογλίδου.

«Πραγματικά αξίζουν συγχαρητήρια στους αστυνομικούς της Ασφάλειας Χανίων γιατί με την επιμονή και την αθόρυβη έρευνα, γιατί από την πρώτη στιγμή οι αστυνομικοί πίστευαν, ότι πίσω από αυτή την υπόθεση βρίσκεται εγκληματική ενέργεια, όταν ακόμα δεν υπήρχε κανένα στοιχείο. Και θυμόμαστε όλοι, ότι καθηστέρησε να δηλωθεί και η εξαφάνιση αυτής της γυναίκας, επειδή ακριβώς ο αδερφός της νοσηλευόταν» ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Καταλαβαίνετε ότι αυτό σημαίνει ότι ο δράστης είχε χρόνο να καλύψει τα ίχνη του. Επέμεναν όμως οι αστυνομικοί».

«Κατάλαβε ότι ήταν μονόδρομος η ομολογία του»
Με τα στοιχεία να είναι εις βάρος του, ο 43χρονος φαίνεται να κατάλαβε πως η ομολογία του ήταν μονόδρομος καθώς η Αστυνομία είχε «δεμένη» την υπόθεση.

«Θυμόμαστε όλοι τις προηγούμενες μέρες ότι προχώρησαν σε κατ' οίκον έρευνα και ζήτησαν και κλιμάκιο από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών από την Αθήνα. Έφτασαν οι αστυνομικοί εκεί και πολύ γρήγορα είχαμε τα πρώτα αποτελέσματα όπου αποδεικνύονταν ότι μέσα στο σπίτι βρέθηκαν ίχνη αίματος της γυναίκας. Προσήγαγαν τον άντρα αυτό» είπε η κ. Δημογλίδου και πρόσθεσε: «Κατάλαβε και εκείνος ότι είναι μονόδρομος η ομολογία του εγκλήματος».

«Δεν το είχα σχεδιάσει»

Τον ισχυρισμό ότι όλα έγιναν μέσα στο σπίτι που νοίκιαζε από την 45χρονη Σταυρούλα Λεβεντάκη και ότι δεν είχε προσχεδιάσει το έγκλημά του, προέβαλε ο 43χρονος Σκοπιανός, που μετά από πολύωρη ανάκριση και ενώ βρισκόταν υπό κράτηση κατηγορούμενος για υπόθεση καλλιέργειας 13 δενδρυλλίων χασίς, ομολόγησε ότι αυτός σκότωσε και έθαψε τη γυναίκα. 

Όλα έγιναν το πρωί της 30ης Μαϊου και τη δική του εκδοχή για το πώς εξελίχθηκαν τα πράγματα άρχισε να εξιστορεί ο 43χρονος στους αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Χανίων, ο καθ' ομολογίαν δολοφόνος, περίπου στις 3 τα ξημερώματα. Ο συγκεκριμένος άνδρας, άλλωστε, ήταν από την πρώτη στιγμή στο επίκεντρο των ερευνών για την εξαφάνιση της Σταυρούλας Λεβεντάκη. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την πολύωρη διαδικασία της ανάκρισης φέρεται να είπε στους αστυνομικούς πως «όλα έγιναν μέσα στο σπίτι» και πως «δεν το είχα σχεδιάσει», αποδίδοντας το έγκλημα στις συνεχείς προστριβές που, όπως ισχυρίστηκε, είχε με τη γυναίκα, εξαιτίας φθορών στο σπίτι και υπήρχαν συχνοί καβγάδες μεταξύ τους. Ωστόσο, το ενδεχόμενο σεξουαλικού κινήτρου δεν έχει βγει από το κάδρο των ερευνών.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η 46χρονη δέχθηκε χτύπημα στο κεφάλι με μεταλλικό αντικείμενο, ενώ στη συνέχεια τη χτύπησε με μαχαίρι στην αριστερή θωρακική κοιλότητα. Αμέσως μετά, ο δράστης φέρεται να τύλιξε τη σορό με σακούλες, ενώ σακούλες εντοπίστηκαν και στο μικρό βαν που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά της.

Λίγο μετά τις 7 το πρωί, ο Ταξίαρχος Κανέλλος Νικολάου και ο Υποδιευθυντής Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Χανίων, Γιάννης Σγουρός, μετέβησαν μαζί με τους αστυνομικούς στο σημείο που υπέδειξε ο κατηγορούμενος, σε περιοχή του Βατολακκού Χανίων, περίπου πέντε χιλιόμετρα από το σπίτι όπου διέμενε και το οποίο νοίκιαζε από την άτυχη γυναίκα.

Εκεί εντοπίστηκε η σορός της Σταυρούλας Λεβεντάκη, τυλιγμένη μέσα σε σακούλες, όπως είχε περιγράψει ο 43χρονος. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του ιατροδικαστή, διαπιστώθηκαν τραύματα που παραπέμπουν σε χτύπημα στο κεφάλι και τραύματα στην αριστερή θωρακική χώρα, με τα ακριβή αίτια θανάτου να αναμένεται να αποσαφηνιστούν από τη νεκροψία-νεκροτομή. 

Καθ’ όλη τη διάρκεια των ερευνών, οι αστυνομικοί είχαν θέσει τον 43χρονο υπό στενή παρακολούθηση, θεωρώντας τον ως βασικό ύποπτο για την εξιχνίαση της υπόθεσης. Το βράδυ του Σαββάτου, η σύζυγός του παρέμεινε για αρκετές ώρες στο Αστυνομικό Μέγαρο Χανίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν προέκυψαν ουσιαστικά στοιχεία από την κατάθεσή της, ωστόσο η παρουσία της φέρεται να λειτούργησε ως μοχλός πίεσης που οδήγησε τελικά τον κατηγορούμενο στην ομολογία.

Τη Δευτέρα αναμένεται η διαβίβαση της δικογραφίας στον εισαγγελέα για την έκδοση εντάλματος σύλληψης, ενώ την Τρίτη θα ακολουθήσουν οι προβλεπόμενες δικαστικές διαδικασίες.

📺Καταδικασμένος για ναρκωτικά και φθορές ο 27χρονος ρασοφόρος που ξάπλωσε μπροστά σε άρμα στο Thessaloniki Pride


Ένας 27χρονος που έχει απασχολήσει τις διωκτικές Αρχές και σε βάρος του εκκρεμούσαν καταδικαστικές αποφάσεις, είναι ο ρασοφόρος που ξάπλωσε στο οδόστρωμα μπροστά από ένα άρμα κατά τη διάρκεια Thessaloniki Pride, το απόγευμα του Σαββάτου.

Μετά την… παρέμβασή του, ο άντρας συνελήφθη από αστυνομικούς της Διεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Θεσσαλονίκης, καθώς σε βάρος του διαπιστώθηκε ότι εκκρεμεί απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Δράμας, με την οποία καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης τριών ετών και ενός μήνα για φθορά ξένης ιδιοκτησίας και κατοχή ναρκωτικών ουσιών.

Επιπλέον, δεν κατατάχθηκε, ως όφειλε, στις ένοπλες δυνάμεις και κηρύχθηκε ανυπότακτος εσωτερικού εν καιρώ ειρήνης.

Το περιστατικό σημειώθηκε λίγη ώρα αφότου ξεκίνησε η πορεία και κινούνταν στην οδό Παύλου Μελά. Οι δύο άνδρες, οι οποίοι από την ενδυμασία τους φέρεται να έμοιαζαν με μοναχούς, άρχισαν να φωνάζουν «Μετανοείτε».

Ο ένας από τους δύο προχώρησε και σε πιο έντονη παρέμβαση, καθώς ξάπλωσε στο οδόστρωμα μπροστά από ένα άρμα της πορείας, με αποτέλεσμα να διακοπεί προσωρινά η ροή της εκδήλωσης έως ότου οι αστυνομικοί του περάσουν χειροπέδες.

Ο ίδιος κρατούσε έναν σταυρό, ενώ είχε τοποθετήσει πάνω του και εικόνα της Παναγίας. Από τον έλεγχο των στοιχείων διαπιστώθηκε ότι ο συγκεκριμένος άνδρας δεν είχε σχέση με την Εκκλησία, παρά το γεγονός ότι φορούσε ράσα, καθώς δεν ήταν κληρικός ούτε συνδεόταν επαγγελματικά με εκκλησιαστικό φορέα.


📺Δείτε βίντεο: Ο Γερμανός πρέσβης στην Αθήνα μαθαίνει να φτιάχνει τζατζίκι


Η ελληνική κουζίνα είναι ιδιαίτερα θελκτική για όλους τους ξένους που επισκέπτονται τη χώρα μας ή ζουν σε αυτή. Εξαίρεση στον κανόνα δεν θα μπορούσε να αποτελεί ο πρέσβης της Γερμανίας στη χώρα μας, Αντρέας Κιντλ, που θέλησε να μάθεις πώς να φτιάχνει το παραδοσιακό τζατζίκι.

Σε βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου με τίτλο «Αγαπάμε το τζατζίκι» φαίνεται ο κ. Κιντλ μαζί με τη... βοηθό του ονόματι Ουρανία να βρίσκονται σε μια κουζίνα, έχοντας απλωμένα στο τραπέζι όλα τα υλικά που είναι απαραίτητα για την παρασκευή του λαχταριστού εδέσματος. 

Λάδι, σκόρδο, τριμμένο αγγούρι και γιαούρτι είναι στο τραπέζι με τον Γερμανό πρέσβη να αναλαμβάνει χρέη... σεφ ανακατεύοντας τα υλικά. Μάλιστα, υποσχέθηκε και συνέχεια στην ετοιμασία παραδοσιακών συνταγών με την Ουρανία να αποκαλύπτει ότι την επόμενη φορά θα κάνουν μια γιαννιώτικη συνταγή. 

Δείτε το βίντεο


📺Χανιά: Καρέ καρέ η στιγμή που αυτοκίνητο αναποδογυρίζει έπειτα μετά από σφοδρή σύγκρουση – ΒΙΝΤΕΟ


Νωρίς το πρωί του Σαββάτου σημειώθηκε τροχαίο ατύχημα στα Χανιά, στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, με ένα αυτοκίνητο να καταλήγει ανάποδα στη μέση του δρόμου.

Όπως φαίνεται σε βίντεο του patris.gr, το αυτοκίνητο κινείται με κατεύθυνση προς την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, όταν, υπό συνθήκες που διερευνά η τροχαία Χανίων, ο οδηγός χάνει τον έλεγχο του οχήματος.

Το αυτοκίνητο προσκρούει αρχικά σε σταθμευμένο όχημα, ενώ στη συνέχεια συγκρούεται με διερχόμενο ταξί που κινείτο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης ήταν τέτοια που το όχημα αναποδογύρισε, με τους κατοίκους του Κουμ Καπί να πετάγονται από τα κρεβάτια τους.

Παρά τη σφοδρότητα του τροχαίου, ο οδηγός κατάφερε να απεγκλωβιστεί μόνος του από το αναποδογυρισμένο όχημα. Στο σημείο έσπευσαν άμεσα αστυνομικές δυνάμεις, καθώς και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο τον παρέλαβε και τον μετέφερε στο Νοσοκομείο Χανίων με ελαφρά τραύματα.

Η τροχαία Χανίων διενεργεί προανάκριση για τα ακριβή αίτια και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το ατύχημα.

Δείτε το βίντεο:



Βρέθηκε θαμμένη σε χωράφι η Σταυρούλα - Ομολόγησε ο 43χρονος Σκοπιανός-Τι φέρεται να είπε


Βρέθηκε θαμμένη σε χωράφι η Σταυρούλα - Ομολόγησε ο 43χρονος ενοικιαστής

Η σορός της 45χρονης Σταυρούλας Λεβεντάκη εντοπίστηκε σε προχωρημένη σήψη σε απόσταση περίπου πέντε χιλιομέτρων από το σπίτι - Ο λόγος που τη σκότωσε

Τη δολοφονία της Σταυρούλας Λεβεντάκη ομολόγησε ο 43χρονος Σκοπιανός που νοίκιαζε το σπίτι της. Μετά το έγκλημα είχε θάψει τη σορό της γυναίκας σε χωράφι σε απόσταση περίπου πέντε χιλιομέτρων από το σπίτι.



Το σημείο στο οποίο ο δολοφόνος είχε θάψει τη σορό της Σταυρούλας Λεβεντάκη

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η Σταυρούλα Λεβεντάκη φέρει μαχαιριές στον θώρακα και χτύπημα στο κεφάλι, πιθανότατα από σιδερένιο αντικείμενο.

Ο ενοικιαστής ισχυρίστηκε ότι μάλωσε με τη γυναίκα γιατί είχε προκαλέσει φθορές στο σπίτι. Πάνω στον καβγά, τη χτύπησε με μαχαίρι και τη σκότωσε. Στη συνέχεια την έβαλε σε σακούλα και τη μετέφερε με το αυτοκίνητό του στο σημείο που την έθαψε. Η αστυνομία, πάντως, εξετάζει με επιφύλαξη τον ισχυρισμό του για την αιτία του καυγά και ερευνά και την εκδοχή το κίνητρο του εγκλήματος να ήταν σεξουαλικό.

Μετά από μια εξαιρετικά δύσκολη νύχτα, οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Χανίων κατάφεραν να αποσπάσουν την ομολογία του Σκοπιανού υπηκόου, ο οποίος φέρεται να περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια όλα όσα συνέβησαν το πρωί της 30ής Μαΐου.

Ο κατηγορούμενος υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο όπου είχε αποκρύψει τη σορό της 45χρονης Σταυρούλας Λεβεντάκη.

Αυτή την ώρα ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις και στελέχη των εγκληματολογικών υπηρεσιών βρίσκονται στην περιοχή Βατόλακκα Χανίων, όπου εντοπίστηκε η άτυχη γυναίκα.

Οι έρευνες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας για τις συνθήκες του εγκλήματος και τα στοιχεία που οδήγησαν στην πλήρη εξιχνίαση της υπόθεσης, η οποία συγκλόνισε τα Χανιά και ολόκληρη την Κρήτη.



Ο 43χρονος καθ' ομολογίαν δολοφόνος της Σταυρούλας Λεβεντάκη

Τι φέρεται να είπε ο καθ'ομολογίαν δράστης της δολοφονίας - Όσα έγιναν το μοιραίο πρωινό

Όπως φέρεται να ισχυρίστηκε ο ενοικιαστής, ο καβγάς ξεκίνησε επειδή η 43χρονη είχε προκαλέσει φθορές στο σπίτι του. Μετά από μια δύσκολη νύχτα, οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Χανίων κατάφεραν να αποσπάσουν την ομολογία του υπηκόου Βόρειας Μακεδονίας, ο οποίος φέρεται να περιέγραψε με λεπτομέρειες όσα συνέβησαν το πρωί της 30ής Μαΐου.

«Τσακωθήκαμε, την έριξα κάτω και την τραυμάτισα θανάσιμα», φέρεται να είπε ο άνδρας, ενώ στη συνέχεια υπέδειξε και το σημείο όπου έθαψε τη Σταυρούλα Λεβεντάκη.

Ειδικότερα, ο καθ'ομολογίαν δράστης φέρεται να είπε στις Αρχές και όπως μεταδίδει το Flashnews.gr πως μάλωσαν, τη χτύπησε θανάσιμα με μαχαίρι, έβαλε τη σορό της σε σακούλα και, με το αυτοκίνητό του, τη μετέφερε σε χωράφι, όπου την έθαψε λίγα χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι της.

Ελληνικά φτερά πάνω από το Κάιρο: Η στρατηγικής σημασίας συμμετοχή της Πολεμικής Αεροπορίας στο Αιγυπτιακό TLP – Δείτε φωτογραφίες


Ελλάδα και Αίγυπτος διατηρούν ισχυρούς στρατηγικούς δεσμούς, οι οποίοι δεν διαταράσσονται, άσχετα από την επιχείρηση γοητείας του Καΐρου που έχει στήσει η Άγκυρα. Τα «γαλάζια φτερά» βρέθηκαν στο Σχολείο Σχολείο Όπλων Τακτικής της Αιγυπτιακής Πολεμικής Αεροπορίας, που αποτελεί ορόσημο για τις διμερείς σχέσεις Αθήνας και Καΐρου.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Η Μέση Ανατολή και η Ανατολική Μεσόγειος αποτελούν διαχρονικά ένα από τα πιο περίπλοκα και απαιτητικά γεωπολιτικά περιβάλλοντα στον πλανήτη. Μέσα σε αυτό το ρευστό σκηνικό, η αμυντική διπλωματία και η στρατιωτική συνεργασία μεταξύ των κρατών που μοιράζονται κοινές ανησυχίες ασφαλείας είναι καθοριστικής σημασίας.

Η πρόσφατη συμμετοχή της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας στο Tactical Leadership Programme (TLP-10), το οποίο διοργανώθηκε από το Σχολείο Όπλων Τακτικής (Fighter Weapons School) της Αιγυπτιακής Πολεμικής Αεροπορίας, αποτελεί ορόσημο για τις διμερείς σχέσεις Αθήνας και Καΐρου. Η αποστολή των ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών στην Αίγυπτο δεν ήταν απλώς μια ακόμα εκπαιδευτική δραστηριότητα, αλλά μια σαφής επίδειξη ισχύος, επιχειρησιακής ετοιμότητας και στρατηγικής σύγκλισης.



Η 331 Μοίρα της 114 Πτέρυγας Μάχης, από την Αεροπορική Βάση Τανάγρας, συμμετείχε στο TLP-10 με 2 αεροσκάφη Mirage 2000-5 με ανάλογο Ιπτάμενο και Τεχνικό προσωπικό, τα οποία μεταστάθμευσαν στην Αεροπορική Βάση Cairo West της Αιγύπτου. Επίσης, συμμετείχαν οι Πολεμικές Αεροπορίες της Αιγύπτου, με όλους τους τύπους αεροσκαφών που διαθέτει, της Ινδίας με Su-30MKI και Ilyushin Il-78, καθώς και της Ισπανίας με παρατηρητές.



Κατά τη διάρκεια της άσκησης διεξήχθησαν αποστολές, μεταξύ διαφορετικών τύπων αεροσκαφών με σύνθετα επιχειρησιακά σενάρια αυξανόμενης δυσκολίας και πολυπλοκότητας.

Σχολείο υψηλών απαιτήσεων στην έρημο

Το Tactical Leadership Programme της Αιγύπτου είναι σχεδιασμένο στα πρότυπα των πιο εξελιγμένων νατοϊκών εκπαιδεύσεων, με σκοπό τη δημιουργία ηγετών σχηματισμών που μπορούν να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν σύνθετες αεροπορικές επιχειρήσεις σε περιβάλλον υψηλής απειλής. Το Σχολείο Όπλων Τακτικής της Αιγυπτιακής Πολεμικής Αεροπορίας θεωρείται ένα από τα πιο απαιτητικά στην ευρύτερη περιοχή, καθώς ενσωματώνει διδάγματα από ένα ευρύ φάσμα σύγχρονων συγκρούσεων και χρησιμοποιεί ένα εξαιρετικά ρεαλιστικό ανάγλυφο για τη διεξαγωγή των ασκήσεων.



Για τους Έλληνες ιπταμένους, η πρόκληση ήταν διπλή. Από τη μία πλευρά, έπρεπε να επιχειρήσουν σε ένα άγνωστο περιβάλλον, πάνω από την αιγυπτιακή έρημο, με διαφορετικές μετεωρολογικές συνθήκες και ιδιαίτερες προκλήσεις στη ναυτιλία και τις επικοινωνίες. Από την άλλη πλευρά, κλήθηκαν να συνεργαστούν στενά με τους Αιγύπτιους συναδέλφους τους, ανταλλάσσοντας τακτικές και φιλοσοφίες μάχης. Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, μεταφέροντας την πολύτιμη εμπειρία της από τις καθημερινές αναχαιτίσεις στο Αιγαίο και τις διακρίσεις της στο νατοϊκό TLP του Αλμπαθέτε, κατάφερε να κερδίσει τον σεβασμό των οικοδεσποτών από τις πρώτες κιόλας ημέρες των επιχειρήσεων.
Ρεαλιστικά Σενάρια

Το πρόγραμμα της εκπαίδευσης TLP-10 περιλάμβανε μια ευρεία γκάμα σύνθετων αεροπορικών σεναρίων που προσομοίωναν σύγχρονες πολεμικές συγκρούσεις μεγάλης κλίμακας. Οι μικτοί σχηματισμοί ελληνικών και αιγυπτιακών μαχητικών εκτέλεσαν αποστολές προστασίας φίλιων δυνάμεων, προσβολής επίγειων στόχων ζωτικής σημασίας, καθώς και εναέριας μάχης πέραν του οπτικού ορίζοντα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αντιμετώπιση εξελιγμένων συστημάτων αεράμυνας και στην ηλεκτρονική παρεμβολή, τομείς στους οποίους η αιγυπτιακή πλευρά διαθέτει σημαντικό οπλοστάσιο.



Οι Έλληνες πιλότοι είχαν την ευκαιρία να πετάξουν δίπλα-δίπλα με διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών που διαθέτει η Αίγυπτος, γεγονός που διεύρυνε τους επιχειρησιακούς τους ορίζοντες. Η διαδικασία της κοινής σχεδίασης πριν από κάθε αποστολή, καθώς και η λεπτομερής αναφορά μετά την προσγείωση, επέτρεψαν στους ιπταμένους των δύο χωρών να κατανοήσουν βαθύτερα τον τρόπο σκέψης και δράσης του συμμάχου τους. Αυτή η αμοιβαία κατανόηση είναι το κλειδί για την επίτευξη υψηλού βαθμού διαλειτουργικότητας, η οποία μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη σε πραγματικές συνθήκες κρίσης.



Το γεωπολιτικό αποτύπωμα

Πίσω από την καθαρά στρατιωτική και τεχνική πτυχή της άσκησης TLP-10 κρύβεται ένα ισχυρό γεωπολιτικό μήνυμα. Η σταθερή και αναβαθμισμένη στρατιωτική συνεργασία της Ελλάδας με την Αίγυπτο αποτελεί πυλώνα σταθερότητας για την Ανατολική Μεσόγειο. Οι δύο χώρες έχουν αποδείξει ότι αντιλαμβάνονται την ασφάλεια της περιοχής μέσα από το πρίσμα του διεθνούς δικαίου και του σεβασμού των κυριαρχικών δικαιωμάτων, αποτελώντας ένα ισχυρό αντίβαρο σε αναθεωρητικές τάσεις τρίτων δυνάμεων.

Η παρουσία των ελληνικών φτερών στην Αίγυπτο επιβεβαιώνει ότι η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει πλέον τη δυνατότητα να προβάλλει την ισχύ της μακριά από τα εθνικά σύνορα, λειτουργώντας ως πάροχος ασφάλειας στην ευρύτερη περιφέρεια. Η Ουάσιγκτον και οι ευρωπαίοι σύμμαχοι βλέπουν με ιδιαίτερα θετικό μάτι αυτή τη σύγκλιση, καθώς δημιουργεί έναν αξιόπιστο άξονα μεταξύ δύο εκ των ισχυρότερων στρατιωτικά κρατών της περιοχής.



Παρακαταθήκη για το μέλλον

Η ολοκλήρωση του Tactical Leadership Programme (TLP-10) αφήνει πίσω της μια σπουδαία παρακαταθήκη για το μέλλον. Οι Έλληνες ιπτάμενοι και το τεχνικό προσωπικό επέστρεψαν στις βάσεις τους πλουσιότεροι σε εμπειρίες και γνώσεις, έχοντας αποδείξει για άλλη μια φορά το κορυφαίο επίπεδο του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας. Η επιτυχία της αποστολής ανοίγει τον δρόμο για ακόμα πιο σύνθετες και διευρυμένες ασκήσεις στο μέλλον, εδραιώνοντας τη στρατηγική σχέση των δύο χωρών. Σε έναν κόσμο όπου οι απειλές αλλάζουν μορφή με ταχύτατους ρυθμούς, η αδελφοσύνη των όπλων μεταξύ της Ελληνικής και της Αιγυπτιακής Πολεμικής Αεροπορίας αποτελεί εγγύηση για την ειρήνη και τη σταθερότητα στην περιοχή.

enikos.gr

📺«Μας έβαζε να φιλιόμαστε στο στόμα με τις φίλες μας»: Μαρτυρίες σοκ κοριτσιών για πρώην αρχιμανδρίτη


Επί οκτώ συναπτά έτη τέσσερα νεαρά κορίτσια βίωσαν μία επί της γης κόλαση στα χέρια ενός ανθρώπου του Θεού, ενός ιερέα, ο οποίος εκμεταλλεύθηκε τόσο τη θέση του όσο και την πίστη του ποίμνιού του και προχώρησε σε πλύση εγκεφάλου, ασέλγεια και βιασμούς.

Οι μαρτυρίες είναι σοκαριστικές

Όπως γίνεται γνωστό, οι οικογένειες των τεσσάρων κοριτσιών πίστεψαν την αγαθοσύνη και το υποτίθεται ιερό έργο του πνευματικού.

«Αυτοί οι άγιοι άνθρωποι μας λέγανε ότι θα πρέπει να κάνουμε υπακοή γιατί η υπακοή σώζει, ότι ο πνευματικός είναι στη θέση του Θεού. Οι οικογένειες δεν ήτανε ιδιαίτερα δεμένες μεταξύ τους, γιατί υπήρχανε πάντα πάρα, πάρα πολλές υποχρεώσεις. Η πρώτη εντύπωση που σου δίνουνε εκεί όταν πρωτομπαίνεις, είναι ότι είμαστε μια μεγάλη οικογένεια, υπάρχει απόλυτη ενότητα, όλοι οι άνθρωποι στηρίζουνε ο ένας τον άλλον».

Ο ιερέας ήταν αυτός που καθόριζε τα πάντα. Από τα οικονομικά ως τους γάμους. Η ενορία ήταν δική του, η υπακοή ήταν δεύτερη φύση όλων, και αυτός ο απόλυτος κυρίαρχος. Αγόρια χωρισμένα από τα κορίτσια.

«Υπήρχε μία ομάδα την οποία είχε ορίσει ο υπεύθυνος ιερέας, η οποία κανόνιζε έπειτα από την ευχή του βέβαια, αφού παίρνανε την ευχή του, το ποιο αγόρι θα παντρευτεί ποια κοπέλα, από εκείνο τον χώρο. Και έτσι παντρεύτηκε ο πατέρας μου με τη μητέρα μου, κάνανε εμάς, και μπήκανε στον πιο στενό κύκλο της ενορίας. Υπήρχε και ένα συγκεκριμένο ποσό που πλήρωνε κάθε μήνα η κάθε οικογένεια, και αυτό εξαρτιότανε από τους μισθούς των γονέων. Ξέρω ότι η δική μου οικογένεια πλήρωνε μέσο όρο 500 ευρώ τον μήνα».

Αυστηρά ντυσίματα για όλους

Σκληροί κανόνες, αυστηρά ντυσίματα ακόμη και για μικρά παιδιά. Διαπαιδαγώγηση που δεν γινόταν από τον στενό πυρήνα της οικογένειας αλλά από τις κατηχήτριες και τις ομαδάρχισσες, αποκαλύπτει το Mega.

«Ακόμα και στα θέματα της διαπαιδαγώγησης είχε τον πρώτο λόγο εκείνος, ο ιερομόναχος, οι ομαδάρχες, οι κατηχητές, και μετά εμείς. Έπρεπε οι φούστες να είναι σίγουρα κάτω από το γόνατο, ούτε καν πάνω στο γόνατο. Από πολύ μικρά παιδάκια, από το δημοτικό κιόλας έπρεπε να φοράμε, έτσι μακριά ρούχα. Δηλαδή ένα παιδάκι να φορέσει κολάν δεν θεωρούνταν φυσιολογικό, ένα παιδάκι να φορέσει αμάνικο δεν ήταν φυσιολογικό. Μας προέτρεπαν να μην μιλάμε στους γονείς μας για ό,τι συμβαίνει στον ναό, γιατί τους επηρεάζουμε αρνητικά, τους διώχνουμε από τον Θεό, από τον δρόμο του Θεού, γιατί τους σκανδαλίζουμε».

«Ήθελε να διαπαιδαγωγούν τα παιδιά σας, να αφήνετε τους άλλους να έχουνε πρώτο λόγο στα παιδιά σας. Και κυρίως, εκείνοι… εκείνος. Και μάλιστα έλεγε ”ό,τι συμβαίνει να μου το λέτε εμένα. Να μη μιλάτε μεταξύ σας, αλλά ό,τι συμβαίνει και μέσα στην οικογένεια, σε μένα να τα λέτε”».

Δεν επέτρεπαν στα παιδιά να έχουν φίλους από το σχολείο παρά μόνο από την ενορία. Τους ήθελε, όπως καταγγέλλουν, υπάκουα πιόνια.

«Θα έπρεπε οι φίλες μας να είναι αυτές εκεί, απ’ τον ναό. Αλλιώς, ερχόσουνα σε επαφή με τον κόσμο, οπότε ήσουνα ήταν επίφοβο να κατρακυλήσεις, γιατί το κακό είναι πιο δυνατό από το καλό, σε τραβάει πιο πολύ, είναι πιο ωραίο λέγανε. Οπότε έπρεπε να κόψουμε επαφή, να μιλάμε μόνο με τις κυρίες εκεί, μόνο με τις φίλες μας εκεί, και με κανένα αγόρι, ακόμα κι αν ήταν από αυτόν τον χώρο. Υπήρχε ένα κλίμα πολύ φόβου και εξουσίας. Δε μας άφηνε ούτε να βγαίνουμε, ούτε να έχουμε φίλους από το σχολείο. Όταν μαθαίναν ας πούμε ότι έχουμε φίλους απ’ το σχολείο, μας φωνάζανε, γιατί λέει, ”οι φίλοι σας είναι εδώ που είναι και ο Θεός, οι φίλοι σας απ’ το σχολείο δεν πιστεύουν στον Θεό, οπότε δεν κάνουν να τους κάνετε παρέα”».

Μετά την πλύση εγκεφάλου οι βιασμοί

«Σίγουρα είχαμε υποστεί πλύση εγκεφάλου, αλλά τότε δεν το βλέπαμε. Τα βλέπαμε αυτά όλα φυσιολογικά. Υπήρχε τυφλή εμπιστοσύνη. Τόσα χρόνια μας μαθαίνανε, τα παιδιά μας να μην τα στηρίζουμε. Αυτό μας μάθαιναν.

Αυτοί που πιστεύω ότι το ξέρανε ήταν οι άνθρωποι που μένανε στο ίδιο σπίτι μαζί του. Και πρώτον, γιατί μόλις τους το είπαμε, ούτε καν εξεπλάγησαν, ούτε μας στήριξε κανένας. Μερικοί απ’ αυτούς έχουνε πάει και μένουν μαζί του τώρα. Και, επίσης, ήτανε στο σπίτι, την ώρα που γινόντουσαν όλα αυτά, πολύ συχνά, σε ένα σπίτι χωρίς ηχομόνωση, σε ένα σπίτι που πολλές φορές εκείνοι μας παίρναν τηλέφωνο και μας λέγανε να πάμε, κανονίζανε, ποια κοπέλα θα πάει, να του τρίψει τα πόδια».

Σήμερα «σπάνε» τη σιωπή τους και ζητούν να μην ξανά περάσει κανένα παιδί το ίδιο, αλλά και να δώσουν μέσα από τις φωνές των κοριτσιών τους μηνύματα θάρρους και ελπίδας.

Και οι τέσσερις προχώρησαν σε επίσημη μήνυση κατά του πρώην αρχιμανδρίτη στην Εισαγγελία Αθηνών.


«Μας έβαζε να φιλιόμαστε στο στόμα με τις φίλες μας»

Η 22χρονη σήμερα κοπέλα περιγράφει στις «Εξελίξεις Τώρα» τον εφιάλτη που έζησε στα χέρια του ιερομόναχου της ενορίας αλλά και εξομολογητή τους.

Σεξουαλική κακοποίηση, φιλιά στο στόμα, χάδια στην ευαίσθητη περιοχή και αυτά ήταν μόνο η αρχή. Η κοπέλα δεν είχε καν κλείσει τα 14 έτη.

«Ξεκίνησε να με φιλάει ξεκάθαρα στο στόμα. Έβαζε τα χέρια του μέσα από την μπλούζα μου, μου ζήταγε να βγάζω το σουτιέν μου, χάιδευε ανάμεσα στα πόδια μου, πάνω από τη φούστα, κάτω από τη φούστα. Αυτά γινόντουσαν στο δωμάτιό του, είτε μέσα σε ένα δωμάτιο σαν γραφείο, το οποίο χρησιμοποιούσε και ως εξομολογητήριο και είχε την πολυθρόνα του δίπλα σε ένα εικονοστάσι με την εικόνα της Παναγίας επάνω. Πίεζε και μένα με τον τρόπο του να τον χαϊδεύω και εγώ, αλλά εγώ αηδίαζα».

Ο ίδιος είχε πείσει τα κορίτσια πως δεν νιώθει καμία σεξουαλική ευχαρίστηση, ενώ τις έβαζε να φιλιούνται και μεταξύ τους.

«Με την αφορμή της προστατεκτομής που είχε κάνει, μας έλεγε, ήδη από όταν ήμουνα δεκατεσσάρων, σεξ μετά το γάμο και έπρεπε να κάνουμε υπακοή με όποιον μας δώσει ο Θεός. Όταν ήμουνα δεκαπέντε χρονών είχα πάει μαζί με μια άλλη φίλη μου και μας έβαλε να φιληθούμε μπροστά του».

Και αυτή ήταν η πρώτη φορά που επιχείρησε να τη βιάσει.