Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ελλάδα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ελλάδα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

27 Ιουνίου 2026

Πρωτοσέλιδα Κυριακής 28-06-2026


Διαβάστε τα πρωτοσέλιδα από τις πολιτικές, αθλητικές και οικονομικές εφημερίδες.




















Γεώργιος Κονδύλης: «Θα κυνηγήσω μέχρι τη Βαβυλώνα τους Τούρκους» - Οι σφαγές στο Αϊδίνιο (1919) και η ελληνική εκδίκηση


Ποιος ήταν ο Γεώργιος Κονδύλης; - Οι σφαγές των Ελλήνων προσκόπων και εκατοντάδων ακόμα στο Αϊδίνιο - Η άφιξή του με τους άνδρες του στη Μικρά Ασία, η ανάληψη δράσης και η εξόντωση χιλιάδων Τούρκων - Μια άδικη κριτική του Ιωάννη Μεταξά για τη Μικρά Ασία

Μερικά από τα πλέον φρικιαστικά εγκλήματα των Τούρκων σε βάρος των Ελλήνων στη Μικρά Ασία έγιναν στο Αϊδίνιο το 1919. Ανάμεσα στα θύματα των Τούρκων ήταν και νεαροί πρόσκοποι της πόλης, Ελληνόπουλα που είχαν τραγικό τέλος.

Όλα αυτά, οφείλονται σε ένα σοβαρότατο λάθος του Διοικητή της Φρουράς Αϊδινίου, αντισυνταγματάρχη Σχινά, ο οποίος φοβούμενος πως οι τσέτες που μπήκαν στο Αϊδίνιο στις 16 Ιουνίου 1919, δεν θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν από τα τρία Τάγματα που διέθετε, προτίμησε να εγκαταλείψει την πόλη, αφήνοντας τους χιλιάδες Έλληνες που ζούσαν εκεί απροστάτευτους.

Οι τσέτες, με επικεφαλής τον Αντνάν Μεντερές, υπεύθυνο και για τα "Σεπτεμβριανά" της Κωνσταντινούπολης, 36 χρόνια αργότερα (1955) προέβησαν σε σφαγές και άλλες φρικαλέες πράξεις εναντίον των Ελλήνων του Αϊδινίου, τις οποίες θα δούμε στη συνέχεια αναλυτικά.


Ο Μεντερές σε νεανική ηλικία

Η εκδίκηση όμως που πήραν οι Έλληνες ήταν πολύ σκληρή. Ο Γεώργιος Κονδύλης, ο Ευρυτάνας στρατιωτικός και μετέπειτα πολιτικός, με τους 3.000 άνδρες του κύκλωσαν τους Τούρκους και εξόντωσαν με τη σειρά τους χιλιάδες από αυτούς. Ορισμένες ενέργειες που έγιναν με την έγκρισή του ξεπερνούν τις κλασικές αρχές του πολέμου και είναι αξιόμεμπτες.

Ωστόσο, υπάρχει μια παράμετρος που δεν μπορεί να αγνοηθεί: οι Τούρκοι, χωρίς καμία πρόκληση είχαν προβεί σε ακατονόμαστες πράξεις σε βάρος νεαρών Ελληνίδων, των προσκόπων του Αϊδινίου και χιλιάδων αμάχων, που ήταν μοιραίο να οδηγήσουν σε αντίποινα...
Το Αϊδίνιο

Ποιος ήταν ο Γεώργιος Κονδύλης;

Ο Γεώργιος Κονδύλης γεννήθηκε στις 14 Αυγούστου 1879 στον Προυσό Ευρυτανίας. Σε ηλικία 17 ετών, αφού τελείωσε το εξατάξιο Γυμνάσιο, κατατάχθηκε ως εθελοντής στο Πυροβολικό και πήρε μέρος στην Κρητική Επανάσταση. Το 1897 συμμετείχε στον Ελληνοτουρκικό πόλεμο. Το 1900 ήταν υποψήφιος για τη Σχολή Υπαξιωματικών, ωστόσο απορρίφθηκε λόγω του ατίθασου χαρακτήρα του, που φάνηκε ξεκάθαρα στη συνέχεια. Με τον βαθμό του Λοχία πήρε μέρος στο Κίνημα του Γουδή. Το 1909, ως Επιλοχίας, πήρε μέρος στο Κίνημα του Γουδή.

Το 1910 συμμετείχε σε ειδική αποστολή, αφού στάλθηκε σαν δάσκαλος στο χωριό Οργάς της Ανατολικής Θράκης. Τότε πήρε προαγωγή στον βαθμό του Ανθυπολοχαγού. Το 1912-13 πήρε μέρος στους Βαλκανικούς Πολέμους και διακρίθηκε για μία ακόμη φορά. Προήχθη σε Λοχαγό και έσπευσε να πάρει μέρος και στον Βορειοηπειρωτικό Αγώνα, ιδιαίτερα στην περιοχή της Κορυτσάς. Αν και δεν προερχόταν από τη Σχολή Ευελπίδων, λόγω και της φιλοβενιζελικής στάσης τοποθετήθηκε αξιωματικός του Επιτελείου της 6ης Μεραρχίας.


Γεώργιος Κονδύλης

Κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο συμμετείχε στις επιχειρήσεις του Μακεδονικού Μετώπου (1916-1918). Ειδικότερα, το καλοκαίρι του 1916 με την έκρηξη του Κινήματος της Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας σ΄ αυτό προήχθη σε Ταγματάρχη και τέθηκε επικεφαλής των ταγμάτων του λεγόμενου Στρατού Εθνικής Αμύνης. Αρχικά τον Σεπτέμβριο του 1916 οργάνωσε με βαναυσότητα την καταστολή της εξέγερσης των αντιβενιζελικών Επίστρατων της Χαλκιδικής ενάντια στην επιστράτευση της Κυβέρνησης Εθνικής Αμύνης υπέρ της Αντάντ, όπως φαίνεται και από τον δημόσιο απαγχονισμό του αρχηγού των Επιστράτων στον Πολύγυρο, Γ. Συνάπελου. Αναλαμβάνοντας στη συνέχεια Διοικητής του συντάγματος Σερρών, συμμετείχε στη μάχη του Σκρα όπου διακριθείς προήχθη κατ΄ εκλογή σε Αντισυνταγματάρχη, αναλαμβάνοντας τη διοίκηση του συντάγματος Καλαμών (Καλαμάτας).

Στη συνέχεια συμμετείχε και στην Εκστρατεία της Ουκρανίας (1919), ως Διοικητής Συντάγματος της 13ης Μεραρχίας και έλαβε τον βαθμό του Συνταγματάρχη. Από την Ουκρανία βρέθηκε με τους άνδρες του στη Μικρά Ασία, όπου με τη δράση του ,για μικρό χρονικό διάστημα όμως, έγινε φόβος και τρόμος των Τούρκων. Μετά την αναφορά στα γεγονότα του Αϊδινίου στα οποία θα αναφερθούμε εκτενώς, θα επανέλθουμε στον Γεώργιο Κονδύλη και τη δράση του από το 1922, ως την εμπλοκή του με την πολιτική και τον θάνατό του το 1936, σε ηλικία 57 ετών.

Για τον Κονδύλη, ο Βασίλης Ραφαηλίδης έγραψε ότι ήταν ένας τυπικός "καραβανάς" που περνά όλη τη ζωή του σε στρατόπεδο... Μια λέξη μόνο: "Έλεος".

Βαρβαρότητες από τους Τούρκους στη Μικρά Ασία

Το Αϊδίνιο είναι μία πανέμορφη πόλη, 70 χλμ. ΝΑ της Σμύρνης εύφορη, με πλούσια βλάστηση, που διαρρέεται από τον Εύδωνα, παραπόταμο του Μαίανδρου. Πριν τη μικρασιατική καταστροφή είχε 35.000 κατοίκους, από τους οποίους 8.000 ήταν Έλληνες. Η ελληνική κοινότητα γνώριζε μεγάλη ακμή.

Στις 2 Μαΐου 1919 ο Ελληνικός Στρατός αποβιβάστηκε στη Σμύρνη. Ακολούθησαν τα γνωστά έκτροπα στην πρωτεύουσα της Ιωνίας. Οι Ιταλοί, που δεν έβλεπαν με καθόλου καλό μάτι την ελληνική παρουσία στη Μικρά Ασία αποβίβασαν στις 3 Μαΐου 1919 στρατιωτικές δυνάμεις στην κοιλάδα του Μαιάνδρου αμφισβητώντας έτσι την ελληνική κυριαρχία.


Ο ποταμός Μαίανδρος

Στις 7/5/1919, ο Ελευθέριος Βενιζέλος διέταξε τη Ι Μεραρχία να καταλάβει την ύπαιθρο, να εξοπλίσει τους κατοίκους των ελληνικών χωριών και να προελάσει προς το Αϊδίνιο, να μην κινηθεί όμως νοτιότερα, για να μην προκαλέσει τους Ιταλούς.

Οι Τούρκοι εθνικιστές έκαναν συνεχώς επιθέσεις στα ελληνικά στρατεύματα. Ως τα τέλη Μαΐου έφτασαν σημαντικές ενισχύσεις για τον Στρατό μας. Συγκεκριμένα: το 5ο και το 6ο Σύνταγμα Πεζικού της Μεραρχίας Αρχιπελάγους, το 8ο Σύνταγμα Κρητών, το 3ο Σύνταγμα Ιππικού, 500 Χωροφύλακες το 1ο Τάγμα μετόπισθεν, ενώ ιδρύθηκε και Τάγμα Ασφαλείας Σμύρνης. Μετά από συμμαχική έγκριση επεκτάθηκε η ζώνη κατοχής και καταλήφθηκαν το Αϊδίνιο, το Βαϊνδήριο, τα Θείρα, το Πυργί, η Μαγνησία, ο Κασαμπάς, το Ναζλί, το Οδεμήσιο, η Πέργαμος και οι Κυδωνίες (Αϊβαλί).


Εύζωνες δροσίζονται σε μια βρύση στη Μικρά Ασία

Στις 2/6/1919 έφτασε στη Σμύρνη, ο Υποστράτηγος Κωνσταντίνος Νίδερ, Διοικητής του Α' Σώματος Στρατού και ανέλαβε τη διοίκηση όλων των δυνάμεων. Σχεδόν ταυτόχρονα εκατοντάδες Τούρκοι, υπό τον Λοχαγό Ομάρ Κεμάλ επικεφαλής επιτέθηκαν στην Πέργαμο, όπου βρισκόταν το Μεικτό Απόσπασμα (ΜΑ) του Ελληνικού Στρατού.

Ταυτόχρονα, άλλες τουρκικές ομάδες επιτέθηκαν στο Δεκέλι, στο κλιμάκιο μεταγωγικών του Αποσπάσματος και τη μικρή φρουρά της γέφυρας του ποταμού Καΐκου. Ο Διοικητής του ΜΑ Ταγματάρχης Συρμακέζης διέταξε αποχώρηση. Κατά την πορεία του, το ΜΑ δεχόταν συνεχώς επιθέσεις από έφιππους Τούρκους, αλλά και Τούρκους χωρικούς. Το επόμενο βράδυ, το ΜΑ έφτασε στη Μαινεμένη, όπου μαζί με τη μικρή φρουρά της πόλης απέκρουσαν επίθεση των Τούρκων κατοίκων και προέβησαν σε αντίποινα εναντίον τους. Το ΜΑ είχε 10 νεκρούς, 9 τραυματίες και 86 αγνοούμενους. Το 5ο και το 6ο ΣΠ της Μεραρχίας Αρχιπελάγους που καθάρισαν την περιοχή και ανακατέλαβαν την Πέργαμο στις 7 Ιουνίου, αντίκρισαν ένα φρικτό θέαμα. Οι αγνοούμενοι στρατιώτες είχαν βασανιστεί και κατακρεουργηθεί. Τα πέλματα των ποδιών τους ήταν πεταλωμένα, τα γεννητικά τους όργανα κομμένα και τοποθετημένα στο στόμα, ενώ είχαν υποστεί και άλλες θηριωδίες. Την ίδια μέρα, σε επιδρομή Τούρκων ατάκτων στο Ναζλί, λίγο έξω από την ελληνική ζώνη κατοχής, 87 Έλληνες κάτοικοι σφαγιάστηκαν.

Οι ακρότητες και οι αγριότητες στη Μικρά Ασία ξεκίνησαν από τους Τούρκους (στρατιώτες και αντάρτες), σε βάρος Ελλήνων αιχμαλώτων στρατιωτών και γηγενών Ελλήνων. Η επανειλημμένη ανακάλυψη ακρωτηριασμένων πτωμάτων, με φανερά τα ίχνη βασανισμού και μεταθανάτιου (ή επιθανάτιου) εξευτελισμού, μοιραία οδηγούσε τους Έλληνες στρατιώτες σε πράξεις τυφλής βίας εναντίον των αμάχων Μουσουλμάνων, που βοηθούσε τους «συμμορίτες» ή ταυτιζόταν με αυτούς.

Οι σφαγές του Αϊδινίου - Το δράμα των προσκόπων της πόλης

Από τις 12 Ιουνίου 1919 γίνονταν συμπλοκές μεταξύ περιπόλων του 4ου ΣΠ και Λόχων του 1/38 Συντάγματος Ευζώνων (ΣΕ) με ατάκτους, μεταξύ Αϊδινίου και Μαιάνδρου. Τα ξημερώματα της 16ης Ιουνίου, τμήμα Τουρκικού Στρατού και σώματα ατάκτων ζεϊμπέκων επιτέθηκαν από διάφορες κατευθύνσεις στο Αϊδίνιο, υποστηριζόμενα από δύο πυροβόλα 105 mm. Ακολούθησαν συγκρούσεις στις παρυφές της πόλης. Το 4ο ΣΠ δεχόταν πυρά από την τουρκική συνοικία, όπου είχαν παρεισφρήσει ένοπλοι. Τα ελληνικά τμήματα ανταπέδωσαν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν αρκετοί Τούρκοι και να προκληθούν σοβαρές ζημιές στην τουρκική συνοικία.

Ο διοικητής του 4ου ΣΠ, Αντισυνταγματάρχης Σχινάς κλονίστηκε και διέταξε υποχώρηση προς το Μπαλατζίκ, τη νύχτα της 16 προς 17 Ιουνίου. Αν και ο Σχινάς απαγόρευσε στους Έλληνες του Αϊδινίου να τον ακολουθήσουν, 800 από αυτούς διέφυγαν από την πόλη. Στίφη ατάκτων μπήκαν στο Αϊδίνιο και προέβησαν σε εκτελέσεις, βιασμούς, λεηλασίες και πυρπολήσεις σπιτιών. Ο Στρατηγός Κλεάνθης Μπουλαλάς γράφει: «Εκ των 7.500 Ελλήνων κατοίκων της πόλεως μόνον 4.500 ευρέθησαν. Οι λοιποί εσφάγησαν, εκάηκαν, απήχθησαν». Ο Κ. Νίδερ γράφει: «Τούρκοι αντάρται με τακτικόν στρατόν και τον εντόπιον τουρκικόν πληθυσμόν, κατά την τριήμερον παραμονήν των εις την πόλιν (Αϊδίνιο) διέπραξαν βιαιότητας, σφαγάς, ατιμώσεις προς τας οποίας ωχριά και των θηρίων η αγριότης. Προτού σφάξουν τα θύματά των τους απέκοπταν ώτα (αυτιά), ρίνες (μύτες), εξώρυσσαν οδόντας, απέκοπταν μαστούς και τους υπέβαλαν εις μύρια άλλα βασανιστήρια.


Έλληνες πρόσκοποι στη Μικρά Ασία

Οι σφαγέντες Έλληνες υπερέβησαν τους χίλιους και περί τους 4.500 ήσαν γυμνοί και άστεγοι, διότι τα σπίτια των είχον πυρποληθεί. Από τους 2.500 κατοίκους Οθωμανούς ευρέθησαν κατά την ανακατάληψιν της πόλεως μόνο 50. Οι άλλοι είχαν ακολουθήσει τους αντάρτας εις την ιταλοκρατούμενην ζώνην, όπου τους ηύρε ο Κονδύλης και τους εξεμηδένισε». Χιλιάδες Έλληνες από το Αϊδίνιο και τις γύρω περιοχές απήχθησαν ως όμηροι από τους Τούρκους και είναι άγνωστο τι απέγιναν. Συγκλονιστικότερο όλων όσων έγιναν στο Αϊδίνιο, ήταν η σφαγή των προσκόπων της πόλης. Όταν άρχισαν οι επιθέσεις των Τούρκων και των ληστανταρτών, πρώτοι οι πρόσκοποι με εμψυχωτή τον τοπικό Έφορο Νίκο Αυγερίδη και τους άλλους αρχηγούς τους, φορώντας τη στολή τους στάθηκαν στο πλευρό τόσο των Ελλήνων στρατιωτών όσο και του αμάχου πληθυσμού.


Τιμητικό δίπλωμα για τους προσκόπους

Οι μεγαλύτεροι πήραν τα όπλα και πολέμησαν μαζί με τον Ελληνικό Στρατό, ενώ οι μικρότεροι μετέφεραν πολεμοφόδια και βοηθούσαν τους τραυματίες. Πολλοί πρόσκοποι έπεσαν στην ώρα της μάχης. Οι υπόλοιποι, 31 είχαν τραγικό τέλος. Έπεσαν στα χέρια των δήμιων του Μεντερές και οδηγήθηκαν ανατολικά στις όχθες του ποταμού Εύδωνος. Οι τσέτες κάλεσαν τον αρχηγό τους Νίκο Αυγερίδη, ν΄ απαρνηθεί την Ελλάδα και να προσκυνήσει τον Μωάμεθ. Ο Αυγερίδης αρνήθηκε. Ένας τσέτης με εντολή του Μεντερές, με ένα μαχαίρι έβγαλε το μάτι του άτυχου Αυγερίδη. Οι τσέτες ζητούν και πάλι από τον Αυγερίδη ν΄ απαρνηθεί την πατρίδα του. Όταν ο νεαρός πρόσκοπος αρνείται, τον κομματιάζουν. Άλλοι πρόσκοποι βρίσκουν φρικτό τέλος: ο Φιλοκτήτης Αργυράκης γδάρθηκε, ο Βεϊνόγλου αποκεφαλίστηκε, κανένας δεν γλίτωσε. «Ζήτω η Ελλάδα» και ο Εθνικός μας Ύμνος, ήταν τα τελευταία λόγια τους… Η μανία των βαρβάρων όμως, δεν σταμάτησε εκεί. Ακόμα και στα σώματα των νεκρών προσκόπων βιαιοπράγησαν. Παλούκωναν κι ευνούχιζαν τα νεκρά παλικάρια.


Πρωτοσέλιδο εφημερίδας για τις σφαγές των προσκόπων του Αϊδινίου

Σύντομα ο Ελληνικός Στρατός με επικεφαλής τον Αντισυνταγματάρχη Σταυριανόπουλο και τη διλοχία των Ευζώνων του Τζαβέλλα, ανακατέλαβε το Αϊδίνιο. Οι Τούρκοι έντρομοι, το έβαλαν στα πόδια. Οι Έλληνες στρατιώτες, σήκωσαν στα χέρια τους ήρωες, νεκρούς προσκόπους και τους έθαψαν.

Η εκδίκηση του Κονδύλη

Ο Κονδύλης είχε τη φήμη του σκληρού και αδίστακτου. Μόλις έφτασε με τους άνδρες του στη Σμύρνη από την Ουκρανία (στην εκστρατεία) της οποίας συμμετείχε και έμαθε τι έγινε στο Αϊδίνιο ανέλαβε δράση. Γράφει ο Ηλίας Αναγνωστάκης:

«Ίσως η μεγαλύτερη μορφή της Μικρασιατικής Εκστρατείας στο πεδίο της μάχης, και κατά πολλούς ανώτερος ακόμα και από τον Πλαστήρα. Στην στρατιωτική του καριέρα, “σκότωσε αμέτρητους Τούρκους”… Είναι αυτός, που με το Σύνταγμά του γύριζε από την Ουκρανία, αποβιβάστηκε στην Σμύρνη αρχές Ιουνίου 1919 και αφού πληροφορήθηκε την σφαγή και πετάλωμα 86 στρατιωτών από τους Τούρκους, καθώς και την κατακρεούργηση 6.500 Μικρασιατών και 31 προσκόπων από τους τσέτες του αρχιεγκληματία ( και κατοπινού πρωθυπουργού) Adnan Menteres, προέβη με τους 3.000 άνδρες του σε ευρεία κυκλωτική κίνηση πέρα από τον ποταμό Μαίανδρο, σάπισε στο ξύλο έναν Ιταλό Λοχαγό με το καμτσίκι του, εκ, και “έριξε” τους αφιονισμένους Θεσσαλούς του πάνω στους κατασκηνωμένους τσέτες και σε όσα τουρκικά χωριά βρέθηκαν στο πέρασμά του. Οι τσέτες κυκλώθηκαν την ώρα του φαγητού, και κατακρεουργήθηκαν μαζικά, ενώ ο αρχηγός τους, Ταγματάρχης Nahri-Bey, αποκεφαλίστηκε με στομωμένο μαχαίρι από έναν Λαρισαίο, παρουσία του Κονδύλη.


Κονδύλης Γεώργιος

Μετά την εξόντωση των αιμοβόρων νομάδων, ο Ελληνικός Στρατός επέπεσε με ορμή σε όλα τα τουρκικά χωριά της κοιλάδας του κάτω Μαιάνδρου, αφανίζοντας τα πάντα… μετά από ρητές εντολές του Θεσσαλού αξιωματικού, που αγνόησε κάθε εντολή του Γενικού Επιτελείου για “σύνεση” και τις διαμαρτυρίες των Ιταλών, που ήταν φανερό τι άθλιο ρόλο έπαιζαν. Τζαμιά κάηκαν μαζί με τους Χοτζάδες μέσα, ενώ στις επιχειρήσεις διακρίθηκε ένας Μικρασιάτης Ιερέας, ο Παπα-Λάμπρος από το Αϊδίνι, που έπειτα από την φρικτή σφαγή των 4 παιδιών του στο Αϊδίνι ( οι τσέτες είχαν παλουκώσει την μεγαλύτερη του κόρη, Ευλαμπία, με το…κοντάρι της Ελληνικής Σημαίας) ήταν πλέον εκτός εαυτού. Με ένα μικρό τσεκούρι και ένα χασαπομάχαιρο ακολουθούσε τον Ελληνικό Στρατό, και έμπαινε μέσα στα σπίτια των Τούρκων χωρικών... Ένας άλλος, Μυτιληνιός αποσπασμένος στο Σύνταγμα του Κονδύλη, πριόνιζε τα κεφάλια Τούρκων σε τροχό για ξύλα, ενώ ένας Τρικαλινός, έβγαλε τα μάτια 50(!) Τούρκων με τανάλιες. Τα θύματα των Τούρκων ξεπέρασαν τους 500 ενόπλους… και η περιοχή του Αϊδινίου ηρέμησε για τρία ολόκληρα χρόνια.

Ο Κονδύλης ξαναπέρασε τον ποταμό, με μια καταματωμένη στολή και κρατώντας ένα μακρύ ραβδί, ενώ οι αδάμαστοι Θεσσαλοί πίσω του κραύγαζαν από άγρια χαρά… Ο Συνταγματάρχης Κονδύλης ήταν από τους ελάχιστους Έλληνες στην Ελληνική Ιστορία που είχαν καταλάβει την ιδιοσυγκρασία των Τούρκων και έδρασε αναλόγως. Το αποτέλεσμα μετά από τις επιχειρήσεις του: Πλήρης ηρεμία…»

Ένας εύζωνος από τη Βοιωτία γράφει: «Ο διοικητής μας Γεώργιος Κονδύλης περιφέρεται διαρκώς, σ’ όλη την πόλη και μας ενθαρρύνει πώς θα φάμε τους άπιστους. Επίσης, μας δίνει το δικαίωμα να πράξουμε ό,τι βαστάει η ψυχή μας. Πράγματι, μερικοί φαντάροι άρχισαν να κάνουν πολλά έκτροπα σ’ αντίποινα… Μερικοί στρατιώτες κάνουν αυτό που κάνουν οι Τούρκοι στους δικούς μας, τους Έλληνες. Οφθαλμόν αντί οφθαλμού».

Ο Κονδύλης ήταν έξαλλος με τους Ιταλούς, γιατί πίστευε πως είχε δίκιο, ότι βοηθούσαν τους Τούρκους. Χαρακτηριστικά είναι τα παρακάτω. Για να κυνηγήσει τους Τούρκους έπρεπε να περάσει τη γέφυρα του ποταμού Μαιάνδρου, να μπει δηλαδή στην ιταλοκρατούμενη ζώνη. Μόλις έφτασε εκεί, ένας Ιταλός Ταγματάρχης με δύο ακόμα αξιωματικούς έσπευσαν να συναντήσουν τον Κονδύλη.

Με τη βοήθεια διερμηνέα, οι Ιταλοί ζήτησαν να σταματήσουν την προέλαση, γιατί εκεί ήταν ιταλική ζώνη.

- Πες του, λέει ο Κονδύλης στον διερμηνέα, ότι θα σταματήσω μόνο αν μου παραδώσουν τους Τούρκους.

- Μα αυτό είναι αδύνατο, απαντά ο Ιταλός

- Τότε εγώ θα προχωρήσω

Ο Ιταλός, μέσω τηλεφώνου συζητά με ανωτέρους του και ζητά απ΄ τον Κονδύλη να γίνουν συνεννοήσεις. Εκείνος εξοργίζεται:

- Να τους πεις, ότι εγώ δεν ξέρω από υψηλή διπλωματία. Ώσπου να συνεννοηθούν αυτοί, εγώ θα έχω πιάσει τους Τούρκους

- Αν προχωρήσετε, απειλεί ο Ιταλός, έχω διαταγή να διατάξω πυρ.

- Δεν πειράζει, απαντά ο Κονδύλης.

Και σπιρουνίζοντας το άλογο του, περνά τον Μαίανδρο. Οι άνδρες του Κονδύλη τον ακολουθούν. Οι Ιταλοί έμειναν άπραγοι και αποσβολωμένοι.

Ιστορική έχει μείνει και η φράση του «… αν χρειαστεί θα φτάσω στη Βαβυλώνα».

Ο Θ. Καλογερίδης, παραθέτει ένα ακόμα "απολαυστικό" απόσπασμα συνομιλίας του Γ. Κονδύλη με Ιταλό Ταγματάρχη. Βρισκόταν στο γραφείο του Μέραρχου Ζαφειρίου. Ο Ιταλός Ταγματάρχης διαμαρτυρόταν για την παραβίαση της ιταλικής ζώνης. Τότε μπήκε στο γραφείο ο Κονδύλης, κρατώντας κλαδί δέντρου για μπαστούνι.

«Μαύρος, μπαρουτοκαπνισμένος όπως ήταν, χωρίς διακριτικά, με χιτώνιο στρατιώτου, αν δεν τον αποκαλούσεν ο Μέραρχος με το όνομά του, θα ήταν αδύνατον να πιστέψει κανείς ότι ο αγριάνθρωπος εκείνος ήταν ο περίφημος Κονδύλης. Άκουσα τον Ζαφειρίου να του λέγει, επί λέξει τα εξής:

«Κύριε Κονδύλη, ο κύριος Ταγματάρχης απ΄ εδώ παραπονιέται ότι εκυνηγήσατε τους Τσέτες εντός της ιταλικής ζώνης κι εκάψατε 7 χωριά΄».

"Ο Κονδύλης, με ζωηρή φωνή έτοιμος για καβγά, απαντά: ΄΄Να πείτε σ΄ αυτόν τον κύριον, ότι εφόσον προστατεύουν τους Τούρκους και τους αφήνουν ελεύθερους να μας χτυπούν, θα κάψω όχι εφτά αλλά, δεκαεφτά χωριά, έστω κι αν χρειαστεί να φτάσω στη Βαβυλώνα…".

Γιατί έφυγε ο Κονδύλης από τη Μ. Ασία; 

Η εμπλοκή του με την πολιτικήΟ Κονδύλης έφυγε από τη Μ. Ασία μετά τις εκλογές της 1ης Νοεμβρίου 1920, γιατί φοβόταν ότι οι φιλοβασιλικοί θα τον σκοτώσουν. Πήγε στην Κωνσταντινούπολη απ’ όπου άσκησε δριμεία κριτική στον βασιλιά και τις κυβερνήσεις της περιόδου. Επέστρεψε στο στράτευμα μετά την Επανάσταση του 1922. Κατέστειλε το Κίνημα Γαργαλίδη- Λεοναρδόπουλου- Ζήρα, το 1923 και αποστρατεύτηκε. Εκλέχθηκε τρεις φορές (1923, 1928, 1932) βουλευτής και άλλη μία, για λίγες μέρες το 1936, αλλά πέθανε 5 μέρες αργότερα.

Το 1924 διετέλεσε Υπουργός Στρατιωτικών και το 1925 Εσωτερικών. Το 1926 ανέτρεψε τη δικτατορία Πάγκαλου και διενέργησε εκλογές, μετά τις οποίες παρέδωσε την εξουσία σε οικουμενική κυβέρνηση. Το 1932 διετέλεσε Υπουργός Στρατιωτικών και πάλι. Αφού συνέτριψε το κίνημα της 1ης Μαρτίου 1935, πρωτοστάτησε στην κατάλυση του δημοκρατικού πολιτεύματος. Αυτό ανακηρύχθηκε Αντιβασιλέας και με δημοψήφισμα επανέφερε τον βασιλιά Γεώργιο Β’. Σύντομα όμως ήρθε σε αντιπαράθεση μαζί του, για το θέμα της αμνηστίας των κινηματιών της 1/3/1935. Το 1936 εκλέχτηκε ξανά βουλευτής, συνεργαζόμενος με τη Λαϊκή Ριζοσπαστική Ένωση. Οι εκλογές έγιναν στις 26/1. Ο Γ. Κονδύλης πέθανε στις 31 Ιανουαρίου 1936, στις 12.30 μ.μ. από ανακοπή καρδιάς.


Εύζωνες από το Μέτσοβο στη Μικρά Ασία, Μουσείο Μετσόβου

Ήταν ο φόβος και ο τρόμος των Τούρκων. Ενδεικτική είναι η παρακάτω αναφορά. Ο Συνταγματάρχης Σταυριανόπουλος, εξομολογείται σε Μικρασιάτη δημοσιογράφο: «Μπαίνοντας στον σιδηροδρομικό σταθμό του Ντεμερτζίκ, είδα μερικούς Τούρκους συγκεντρωμένους. Αυτό μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Πίστευα, ότι από εκεί, που πέρασε ο Κονδύλης, δεν είχε μείνει Τούρκος, ούτε για δείγμα».

Τι έγραφε ο Ιωάννης Μεταξάς για τα «έκτροπα» της Σμύρνης;

Είναι γνωστή η κόντρα Βενιζέλου- Μεταξά που έλαβε μεγάλες διαστάσεις . Ο Ιωάννης Μεταξάς, σε άρθρο του κατηγορεί αποκλειστικά τους Έλληνες αξιωματικούς και στρατιώτες για τα «έκτροπα της Σμύρνης», τα οποία βέβαια ξεκίνησαν οι Τούρκοι. Ο Μεταξάς δεν μέμφεται ούτε μια φορά τους Τούρκους στο άρθρο αυτό!

«Την 2/15 Μαΐου 1919 ο ελληνικός στρατός υπό την προστασία του αγγλικού στόλου κατελάμβανεν υπό τους όρους τούτους ( προσωρινής κατοχής, αστυνομεύσεως και τηρήσεως της τάξης) την Σμύρνην. Δυστυχώς όμως η κατάληψις αυτή προκάλεσε αιματηρότατας σκηνάς εν Σμύρνη κατά των Τούρκων κατοίκων, τας οποίας ως Έλληνες προτιμώμεν να παρέλθωμεν εν σιγή, αλλ’ ένεκα τον οποίον συνεκροτήθη υπό των συμμάχων εξεταστική επιτροπή, ήτις μεταβάσα επί τόπου ηρεύνησε τα συμβάντα και τα αίτια αυτών. Η έκθεσις αυτής μας επιρρίπτει βαρύτατην ευθύνην διά τα συμβάντα ταύτα, και συνετέλεσεν όχι ολίγον εις δυσμενή κρίσιν περί της ικανότητος ημών όπως διοικήσομεν αλλοεθνείς λαούς. Οφείλομεν να γνωρίζομεν την αλήθειαν δια να διορθώσομεν τα ελαττώματα και να κατανοήσωμεν τί σημασίαν έχει δια το μέλλον μας η αποκατάστασις της σιδηράς πειθαρχίας εν τω στρατώ μας».

Πηγές: ΣΑΡΑΝΤΟΣ Ι. ΚΑΡΓΑΚΟΣ, «Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ (1919-1922) ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΟΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ», ΤΟΜΟΣ Α’, ΑΘΗΝΑ 2010.

Αλέξης Τσίτσιος, «1921 ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΟΙ ΜΑΧΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΕΣΘΕΙΣΕΣ ΝΙΚΕΣ», ΓΟΡΔΙΟΣ, 2024.

ΤΑΣΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, «ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΚΑΘΑΡΣΗ», Βιβλιόραμα Εκδόσεις, 2007

Για τα γεγονότα του Αϊδινίου, σχετική βιβλιογραφία:

Πηγές: ΝΙΚΟΛΑΟΣ Κ. ΠΑΡΑΔΕΙΣΗΣ, "Ο προσκοπισμός στις αλησμόνητες πατρίδες 1919-1922", Β΄ ΕΚΔΟΣΗ, ΜΙΚΡΟΣ ΡΩΜΙΟΣ 2000, απ’ όπου και οι σπάνιες φωτογραφίες του άρθρου.

ΓΙΑΝΝΗΣ Π.ΚΑΨΗΣ , "ΧΑΜΕΝΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ", ΝΕΑ ΣΥΝΟΡΑ, Α.Α. ΛΙΒΑΝΗ, Γ΄ ΕΚΔΟΣΗ 1989

Χρήστος Σταθόπουλος, Δρ, Κοινωνιολογίας, ΄"Ο Ελληνικός Προσκοπισμός στη Μικρά Ασία 1919 -2019. Εκατό χρόνια από τη θυσία των προσκόπων του Αϊδινίου".

Μιχάλης Στούκας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Ελληνοαμερικανοί βουλευτές αντιδρούν στο ενδεχόμενο επανένταξης της Τουρκίας στο πρόγραμμα των μαχητικών F-35


Τέσσερις Ελληνοαμερικανοί βουλευτές του Κογκρέσου εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για τις πληροφορίες περί προτεινόμενης στρατιωτικής πώλησης κινητήρων για μαχητικά αεροσκάφη στην Τουρκία. Ακόμα, προειδοποιούν πως η στάση της Άγκυρας απειλεί τη σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο καθώς και βασικούς συμμάχους των Ηνωμένων Πολιτειών.

Οι βουλευτές Γκας Μπιλιράκης, Μάικ Χαριδόπουλος, Νικόλ Μαλλιωτάκη και Τζίμι Πατρώνης, αναφέρουν σε κοινή δήλωσή τους ότι έχουν ενεργές επαφές με την αμερικανική κυβέρνηση και την ηγεσία της Βουλής των Αντιπροσώπων, προκειμένου να λάβουν πρόσθετες πληροφορίες για τη φερόμενη πώληση και να εκφράσουν την έντονη αντίθεσή τους σε κάθε ενδεχόμενο επανένταξης της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35 χωρίς πλήρη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του νόμου CAATSA (Νόμος για την Αντιμετώπιση των Αντιπάλων της Αμερικής Μέσω Κυρώσεων).

Οι κινητήρες και οι αντιδράσεις στο Κογκρέσο

Της παρέμβασής τους είχε προηγηθεί η επίσημη κοινοποίηση που έλαβε το Κογκρέσο από την κυβέρνηση Τραμπ για την πρόθεσή της να εγκρίνει πώληση κινητήρων αξίας άνω των 700 εκατ. δολαρίων στην Τουρκία. Κινητήρες, σύμφωνα με το Reuters, που προορίζονται για το τουρκικό μαχητικό KAAN. 

Η υπόθεση έχει προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις στο Κογκρέσο, τόσο για την ουσία της πώλησης όσο και για τη διαδικασία ελέγχου των μεγάλων αμυντικών εξαγωγών.

Το ζήτημα συνδέεται με την απομάκρυνση της Τουρκίας από το πρόγραμμα των μαχητικών αεροσκαφών F-35 μετά την απόκτηση του ρωσικού συστήματος S-400. Η Ουάσιγκτον είχε υποστηρίξει ότι η Τουρκία δεν μπορεί να διαθέτει ταυτόχρονα το ρωσικό σύστημα αεράμυνας και το αμερικανικό μαχητικό πέμπτης γενιάς, ενώ οι κυρώσεις CAATSA και οι σχετικοί περιορισμοί παραμένουν κεντρικό σημείο της συζήτησης για την αμυντική σχέση ΗΠΑ και Τουρκίας.

Οι τέσσερις βουλευτές αναφέρουν ότι, ως Ελληνοαμερικανοί – μέλη του Κογκρέσου, παρακολουθούν με βαθιά ανησυχία τις σχετικές πληροφορίες και υποστηρίζουν ότι η Τουρκία εξακολουθεί να αποτελεί αποσταθεροποιητική δύναμη στην περιοχή. Στη δήλωσή τους επικαλούνται τις εκτεταμένες και αμφισβητούμενες θαλάσσιες διεκδικήσεις της Άγκυρας, τη συνεχιζόμενη παράνομη κατοχή της Κύπρου, καθώς και την προώθηση ρητορικής που δαιμονοποιεί το Ισραήλ.

Προειδοποιήσεις για την επικίνδυνη ρητορική και τις ενέργειες της Τουρκίας

Επίσης, επισημαίνουν ότι η Ανατολική Μεσόγειος έχει σημαντικές δυνατότητες να εξελιχθεί σε φάρο εμπορικών ευκαιριών, ενεργειακής συνεργασίας και περιφερειακής ασφάλειας. 

Υπογραμμίζουν ότι έχουν στηρίξει ενεργά αυτή την προσπάθεια μέσω νομοθετικών πρωτοβουλιών και παρεμβάσεων. Ωστόσο, προειδοποιούν ότι η ρητορική και οι ενέργειες της Τουρκίας απειλούν ολοένα και περισσότερο βασικούς συμμάχους των Ηνωμένων Πολιτειών, θέτοντας σε κίνδυνο τις προσπάθειες αυτές και την περιφερειακή σταθερότητα.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνουν στην παροχή καταφυγίου στη Χαμάς από την Τουρκία και στο γεγονός ότι, όπως αναφέρουν, η Άγκυρα παραμένει το μοναδικό μέλος του ΝΑΤΟ που αρνείται να επιβάλει κυρώσεις κατά της Ρωσίας. Οι τέσσερις βουλευτές χαρακτηρίζουν τα ζητήματα αυτά «βαθιά ανησυχητικά».

Η παρέμβαση αναδεικνύει τις αντιδράσεις που προκαλεί στο Κογκρέσο το ενδεχόμενο περαιτέρω αμυντικής προσέγγισης με την Τουρκία, όσο παραμένουν ανοιχτά τα ζητήματα των S-400, των κυρώσεων CAATSA και της πιθανής επιστροφής της Άγκυρας στο πρόγραμμα των F-35.

Η Γκόλντι Χον ποστάρει από την Σκιάθο και γράφει «Παράδεισος η Ελλάδα»


Στον αγαπημένο τους καλοκαιρινό προορισμό βρίσκονται εδώ και δέκα μέρες Γκόλντι Χον και Κερτ Ράσελ, που δεν είναι άλλος από τις Σποράδες και τη Σκιάθο.

Κατά την άφιξή τους στο νησί στο οποίο έφτασαν με ιδιωτικό αεροσκάφος, ήταν χαρακτηριστικές οι εικόνες με τις δεκάδες βαλίτσες, κάτι που μεταφράστηκε πως το διάσημο ζευγάρι θα παραμείνει για αρκετές ημέρες στην Ελλάδα.  

Και όπως δείχνουν οι επιλεκτικές φωτογραφίες που αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν είναι μόνο οι δυο τους στη Σκιάθο αλλά και άλλα μέλη της οικογένειάς τους.

Γκόλντι Χον: «Εγώ και τα αγόρια μου»

Η ηθοποιός δημοσίευσε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram ένα στιγμιότυπο σε εστιατόριο δίπλα στα εγγόνια της, σημειώνοντας στη λεζάντα: «Εγώ και τα αγόρια μου. Παράδεισος η Ελλάδα».


Μια μεγάλη και δεμένη οικογένεια

Η Γκόλντι Χον και ο Κερτ Ράσελ αποτελούν ένα από τα πιο αγαπημένα και μακροβιότερα ζευγάρια του Χόλιγουντ, όντας μαζί από το 1983 χωρίς να έχουν παντρευτεί ποτέ. Μαζί έχουν δημιουργήσει μια μεγάλη, δεμένη, μικτή οικογένεια με συνολικά τέσσερα παιδιά.

Πρόκειται για τον Όλιβερ Χάντσον και την Κέιτ Χάντσον που απέκτησε η ηθοποιός από τον γάμο της με τον μουσικό Μπιλ Χάντσον, τον Μπόστον Ράσελ γιο του Κερτ Ράσελ από τον προηγούμενο γάμο του με την ηθοποιό Σίζον Χάμπλεϊ και τον Γουάιατ Ράσελ που είναι το μοναδικό κοινό βιολογικό παιδί του ζευγαριού. Από τα παιδιά τους έχουν αποκτήσει συνολικά οκτώ εγγόνια.

Η κατάθεση του 17χρονου δράστη στην Καλλιθέα: Είδα στο TikTok ότι υπάρχει βαριά τραυματίας και κατάλαβα ότι είναι από μένα


Μια διαφορετική εκδοχή για όσα εκτυλίχθηκαν το βράδυ της Τετάρτης στην Καλλιθέα προτού ο 15χρονος πέσει νεκρός δίνει με την κατάθεσή του ο 17χρονος καθ' ομολογία δράστης, ο οποίος κάνει λόγο για μια επιδρομή οπαδών που κατέληξε στο αιματηρό περιστατικό.

Το protothema.gr παρουσιάζει την κατάθεση που έδωσε ο 17χρονος στους Αστυνομικούς στην οποία περιγράφει ότι μια ομάδα περίπου 25 ατόμων με φανέλες του Ολυμπιακού έφτασαν στην οδό Παναγή Τσαλδάρη αναζητώντας έναν οπαδό της ΑΕΚ. Ακολούθησε ένα κυνηγητό με την παρέα του δράστη, το οποίο κατέληξε μπροστά από την πολυκατοικία όπου ο 17χρονος μαχαίρωσε τον 15χρονο στο στήθος.

«Στο πάρκο που βρίσκεται στη Μεγαλουπόλεως και Κρέμου στην Καλλιθέα συναντήθηκα χθες στις 18.00 με τους φίλους μου Μ.Π., Κ.Κ., Κ.Δ., και άλλα δύο παιδιά της γειτονιάς, τον Ν. και τον Ι., δεν ξέρω αλλά στοιχεία τους.

Κάτσαμε δυο-τρεις ωρίτσες και κατά τις 22.00-22.30 φύγαμε και πήγαμε στο πάρκο Περόνια που βρίσκεται στην Κρέμου. Η απόσταση είναι μικρή και πήγαμε περπατώντας. Είχε πολύ κόσμο στο πάρκο και για αυτό δεν κάτσαμε εκεί και όπως πάμε να φύγουμε μας παίρνει ο Π-Δ. Χ. και μας λέει είμαι ποτάμι ελάτε να αράξουμε.

Πάλι πήγαμε περπατώντας καθώς η απόσταση είναι πέντε λεπτά. Τον βρήκαμε στο ποτάμι και με το που τον είδα διαπίστωσα ότι έχει μπαταρισμένο το πόδι του. Δεν πρόλαβα να τον ρωτήσω τι έχει πάθει και μετά από λίγο από τη γέφυρα Μοσχάτου-Καλλιθέα ήρθαν προς το μέρος μας 15-20 άτομα με φανέλες του Ολυμπιακού.

Ο Κ. τους είπε 'αράξτε μάγκες, εμείς δεν είμαστε οπαδοί'. Άρχισαν να πλησιάζουν και άλλο απειλητικά και μόλις είδα τον Γ ένας με μακριά μαλλιά που κράταγε πέτρα είπε σε αυτόν 'εσένα σε ξέρουμε, είσαι ΑΕΚτζης'.

Ο Γ του κάνει 'οχι δεν ασχολούμαι' και τότε ο μακρυμάλλης του έστειλε την πέτρα για να τον χτυπήσει χωρίς να τον πετύχει. Εγώ με τον Κ τρέξαμε προς την οδό Μεγαλουπόλεως και μας κυνήγησαν δύο από αυτούς. Το παιδί που μαχαίρωσα μετά κατά λάθος και ένας με γκλομπ. Πήγαν στην αρχή να πιάσουν τον Κ αλλά δεν τα κατάφεραν γιατί είναι αδύνατος και γρήγορος, εμένα όμως που είμαι πιο εύσωμος με πρόλαβαν.

Μου έβαλε τρικλοποδιά αυτός με το γκλομπ με αποτέλεσμα να πέσω κάτω. Όταν έπεσα κάτω αυτός με το γκλομπ μου έριξε μια στο δεξί γόνατο, μετά πήγε να μου ρίξει και στο κεφάλι και έβαλα το χέρι με αποτέλεσμα να τη φάω στο αριστερό χέρι και εκεί τους φωνάζω 'ρε βλάκες, δεν είμαι οπαδός», αναφέρει στην κατάθεση του ο 17χρονος, ενώ στη συνέχεια λέει πως ο 15χρονος κρατούσε το μαχαίρι, του το πήρε και το πρόταξε με πρόθεση όχι να τον τραυματίσει, αλλά να τον φοβίσει.

«Τότε ο δεύτερος βγάζει από το χέρι του ένα μαχαίρι-στιλέτο αλλά του έπεσε κάτω. Το άρπαξα πριν το πιάσει πάλι αυτός για να προστατευτώ, σηκώθηκα, τέντωσα το χέρι μου με το μαχαίρι για να φοβηθεί και έκανα ένα βήμα μπροστά εγώ και ένα αυτός με αποτέλεσμα να έρθει σε επαφή με το μαχαίρι και να τον τραυματίσω κάπου στην κοιλιά, ψηλά.

Δεν ήθελα να τον τραυματίσω και πίστευα ότι τεντώνοντας το χέρι μου με το μαχαίρι θα τρόμαζε και θα έφευγε. Όταν την έφαγε, έκανε ένα βήμα πίσω, σήκωσε τη μπλούζα του και τον είδα μέσα στα αίματα. Φορούσα ένα φούτερ μαύρο που μπροστά γράφει με κίτρινα γράμματα "Ultras". Το μαχαίρι το πέταξα σε ένα πράσινο κάδο στην επόμενη γωνία, ανάμεσα σε Κρέμου και το προηγούμενο στενό».

Στη συνέχεια περιγράφει τις κινήσεις που έκανε μετά το έγκλημα λέγοντας ότι έμαθε πως το θύμα έχει τραυματιστεί σοβαρά από το TikTok.

«Τρομοκρατήθηκα και έφυγα προς το σπίτι μου με τα πόδια. Πήρα την κολλητή μου τηλέφωνο, της είπα τι έγινε και βρεθήκαμε στο 14ο Γυμνάσιο Καλλιθέας που είναι κοντά στο σπίτι μου. Πιο αργά στο TikTok είδα ότι είναι βαριά τραυματισμένο ένα άτομο και κατάλαβα ότι είναι από εμένα. Σπίτι γύρισα κατά τις 2.00 και ο ύπνος με πήρε στις 4 παρά γιατί σκεφτόμουν τι βλακεία έχω κάνει.

Το πρωί όταν ήρθατε κάτω από το σπίτι με ξύπνησε η μαμά μου και με ρώτησε 'τι έχει γίνει; Γιατί είναι η Αστυνομία κάτω και σε ψάχνει γιατί υπάρχει κάποιος νεκρός'. Της είπα τι έγινε και μετά το διάβασε στις ειδήσεις. Μόλις τα είπα στη μαμά μου κατέβηκα στους Αστυνομικούς», τονίζει ο 17χρονος κλείνοντας την κατάθεσή του.

Γιάννης Αντετοκούνμπο: Το 2020 ήθελα να παρατήσω το μπάσκετ, είχα θέματα ψυχικής υγείας και ο Θανάσης μου είπε «τι λες ρε μαλ...»


Στο φεστιβάλ «SFN Nostos 2026» που έγινε στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ο Γιάννης Αντετοκούνμπο πραγματοποίησε ομιλία και αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη μέχρι τώρα καριέρα του.

Ο «Greek Freak» αποκάλυψε πότε έφτασε κοντά στο να τα παρατήσει από το μπάσκετ, λόγω προβλημάτων με την ψυχική του υγεία.

Αναλυτικά όσα είπε ο Γιάννης Αντετοκούνμπο:

«Η πρώτη στιγμή που ήταν πραγματικά δύσκολη για μένα ήταν όταν ήμουν παιδί και έβλεπα τους γονείς μου να δυσκολεύονται. Η δεύτερη ήταν γύρω στο 2020, όταν αντιμετώπιζα ζητήματα ψυχικής υγείας και ήθελα να απομακρυνθώ από το μπάσκετ. Το έχω πει και στο παρελθόν. Λατρεύω το μπάσκετ, αλλά δεν μου αρέσει η δημοσιότητα. Είμαι πιο εσωστρεφής, ενώ ο αδερφός μου είναι διαφορετικός.

Είχα τεράστιο βάρος στους ώμους μου. Ο πατέρας μου είχε πεθάνει, μόλις είχα αποκτήσει παιδί, η μητέρα μου ζούσε μαζί μου και έπρεπε να είμαι σαν πατρική φιγούρα για τον αδερφό μου, επειδή είχαμε μόλις χάσει τον πατέρα μας. Ταυτόχρονα, έπρεπε να είμαι ένας από τους καλύτερους αθλητές στον κόσμο. Υπήρχε τόσο μεγάλη πίεση που ήθελα να τα παρατήσω.

Όμως κατάλαβα ότι κανείς δεν μπορεί να μου στερήσει τη χαρά γι' αυτό που κάνω. Εκείνη η στιγμή με διαμόρφωσε. Είμαι άθραυστος. Έγινα καλύτερος πατέρας, καλύτερος σύζυγος, καλύτερος γιος και καλύτερος άνθρωπος.

Όλα είναι πιο καθαρά για εμένα. Στο τέλος της ημέρας όλοι θα έχουν άποψη για πράγματα που κάνω, αλλά αυτές οι απόψεις δεν με τάισαν όταν ήμουν παιδί. Ο πατέρας μου και η μητέρα μου το έκαναν. Τώρα θα συνεχίσω να έχω αυτή τη νοοτροπία.

Ο Θανάσης είναι πολύ μεγάλο μέρος της επιτυχίας μου. Ειδικά τη δεύτερη φορά που ένιωσα ότι ήθελα να απομακρυνθώ και είπα στον εαυτό μου ‘τελείωσα’ και ο Θανάσης είπε ‘τελείωσες; Τι λες ρε μ@@@α;’. Είναι πιο ελεύθερο πνεύμα και είπε ‘τελείωσες; εντάξει, πάμε. Αν τελείωσες, με τον τρόπο που ήρθαμε, θα φύγουμε, με το κεφάλι ψηλά».

📺Η Μαρία Σάκκαρη μιλά για τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη: «Ετοιμάζουμε ένα... μικρό γάμο με 500 - 600 καλεσμένους


Η Μαρία Σάκκαρη μιλά σε μια πιο προσωπική συνέντευξη με την Άγια Τομλιάνοβιτς για το Tennis Channel, ανοίγοντας την καρδιά της τόσο για τη ζωή της εντός όσο και εκτός γηπέδων.

Οι δύο τενίστριες, που είναι και πολύ καλές φίλες, συζητούν σε χαλαρό κλίμα, με την Ελληνίδα πρωταθλήτρια να προχωρά σε αποκαλύψεις για την προσωπική της ζωή, τον αρραβωνιαστικό της Κωνσταντίνο Μητσοτάκη και τον επερχόμενο γάμο τους μέσα στο 2027.

Σε ερώτηση για το πότε κατάλαβε ότι εκείνος είναι ο «ένας και μοναδικός», η Μαρία Σάκκαρη απαντά: «Ήταν πολύ καιρό πριν. Τους πρώτους τρεις, τέσσερις μήνες της σχέσης μας. Στην πραγματικότητα ήρθε να με δει να παίζω στο French Open το 2021. Το να φτιάχνεις αναμνήσεις από την αρχή της σχέσης σου είναι πολύ σημαντικό και μας δένουν πολύ σημαντικές στιγμές. Και εκείνο το καλοκαίρι που ήμασταν μαζί στην Κρήτη ένιωσα πως “θεέ μου” δεν θέλω να τον χάσω αυτό τον τύπο ποτέ στη ζωή μου. Είναι ο μοναδικός. Του είπα πως είμαι ερωτευμένη μαζί του από όταν ξεκινήσαμε να βγαίνουμε επίσημα. Ένιωθα πως είχε κάτι διαφορετικό επάνω του. Όταν ξέρεις, ξέρεις και εγώ ήξερα. Είμαι πολύ τυχερή».

Αναφερόμενη στον επερχόμενο γάμο της και στα σχέδιά τους, λέει: «Άσε μην τα ρωτάς. Ξέρεις πώς είναι οι ελληνικοί γάμοι. Ετοιμάζουμε ένα “μικρό” γάμο με 500–600 καλεσμένους. Θα είναι ωραία και είμαι τόσο ενθουσιασμένη».

Στη συνέχεια, η Μαρία Σάκκαρη εμφανίζεται ιδιαίτερα χαρούμενη και δείχνει στην κάμερα το δαχτυλίδι των αρραβώνων της.

Δείτε όλη τη συνέντευξη της Μαρίας Σάκκαρη


📺Αλαλούμ μεταξύ Ελλάδας-Αυστραλίας για την έκδοση Δαλαμάγκα – Πώς «χάθηκαν στη μετάφραση»


Διεθνή αναστάτωση και σύγχυση μεταξύ Ελλάδας και Αυστραλίας προκάλεσε ο χειρισμός έκδοσης του υπ’ αριθμόν ένα καταζητούμενου της Αυστραλίας, Τζέιμς Δαλαμάγκα.

Δεν θα εκδοθεί στην Αυστραλία ο Τζέιμς Δαλαμάγκας – Θα δικαστεί στην Ελλάδα
Όπως αποκάλυψε η εκπομπή «Φως στο Τούνελ» αποκάλυψε την Παρασκευή 26 Ιουνίου όλα ξεκίνησαν στις 9 Ιουνίου, όταν οι αυστραλιανές δικαστικές Αρχές έστειλαν στο ελληνικό Υπουργείο Δικαιοσύνης μία σειρά ερωτημάτων για το ισχύον νομικό καθεστώς στην Ελλάδα που αφορούν υποθέσεις έκδοσης.  Συγκεκριμένα ζητούσαν να πληροφορηθούν τι προβλέπει η ελληνική νομοθεσία σε περιπτώσεις όπου ο καταζητούμενος είναι Έλληνας πολίτης, ποια είναι η αντιμετώπιση σε περίπτωση παραγραφής και τι έχει ακολουθηθεί σε αντίστοιχες υποθέσεις.

Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Δικαιοσύνης, μόνον δικαστικοί λειτουργοί είναι αρμόδιοι να απαντήσουν τα συγκεκριμένα ερωτήματα, ως εκ τούτου ήταν μονόδρομος η διαβίβαση του αιτήματος του γενικού Εισαγγελέα Αυστραλίας στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών Πατρών.

Ο  εισαγγελέας απάντησε περιγράφοντας το γενικό νομικό πλαίσιο που διέπει τις εκδόσεις στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη διακρατική σύμβαση του 1991 και την ελληνική νομοθεσία.  Απάντησε γενικά και όχι αποκλειστικά για την υπόθεση Δαλαμάγκα και την έκδοση του ή μη στην Αυστραλία.


Όμως, φαίνεται πως αυτή η απάντηση παρερμηνεύθηκε στην Αυστραλία ως θέση της ελληνικής πλευράς για τη μη έκδοση του Δαλαμάγκα.

Μόλις έγινε ευρέως γνωστή η είδηση μέσω των αυστραλιανών μέσων ενημέρωσης, προκλήθηκε οργή στην οικογένεια του θύματος αλλά και σφοδρές αντιδράσεις από πολλούς που εκτίμησαν πως η Ελλάδα θέλει να κλείσει οριστικά την υπόθεση πριν καν ξεκινήσει η δίκη!


Ελεύθεροι επαγγελματίες: Οι αλλαγές που έρχονται από το 2027 σε φόρους, εισφορές και δηλώσεις


Η ενίσχυση των εσόδων του ασφαλιστικού συστήματος επανέρχεται στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδιασμού, καθώς η πορεία των εισπράξεων από ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία. Στο υπουργείο Εργασίας εξετάζονται νέα εργαλεία και παρεμβάσεις με ορίζοντα τα επόμενα χρόνια, ενώ το 2027 θεωρείται κομβικό έτος για την εφαρμογή πολιτικών που θα περιορίσουν τη δημιουργία νέων χρεών και θα ενισχύσουν τη συνέπεια στην καταβολή των ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Παρά τις αλλαγές που έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στο ασφαλιστικό πλαίσιο και τη βελτίωση ορισμένων δεικτών, η εικόνα των εσόδων από συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων παραμένει χαμηλότερη των προσδοκιών. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει στην αναζήτηση νέων μηχανισμών παρακολούθησης και διαχείρισης των οφειλών, με στόχο την έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων πριν αυτά μετατραπούν σε συσσωρευμένα ληξιπρόθεσμα βάρη.

Παρέμβαση από τα πρώτα σημάδια καθυστέρησης

Μεταξύ των σεναρίων που βρίσκονται υπό επεξεργασία περιλαμβάνεται ένα μοντέλο ταχύτερης αντίδρασης από τον ΕΦΚΑ όταν διαπιστώνονται οι πρώτες καθυστερήσεις στην καταβολή εισφορών.

Η βασική φιλοσοφία είναι ότι όσο νωρίτερα εντοπίζεται ένας ασφαλισμένος που αρχίζει να αποκλίνει από τις υποχρεώσεις του, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να αποφευχθεί η δημιουργία μεγάλων χρεών. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται προειδοποιητικές παρεμβάσεις και διοικητικοί μηχανισμοί υπενθύμισης, οι οποίοι θα λειτουργούν ως έγκαιρο σήμα προς τον οφειλέτη ώστε να τακτοποιεί τις εκκρεμότητές του πριν η κατάσταση γίνει πιο σύνθετη.

Στόχος δεν είναι μόνο η αύξηση των εισπράξεων, αλλά και η αποφυγή της συσσώρευσης οφειλών που στη συνέχεια απαιτούν πολυετείς ρυθμίσεις και δυσκολεύουν τόσο τον ασφαλισμένο όσο και τον φορέα κοινωνικής ασφάλισης.

Κίνητρα για τους συνεπείς ασφαλισμένους

Παράλληλα με τα μέτρα πρόληψης, εξετάζονται και πρωτοβουλίες που θα επιβραβεύουν όσους τηρούν με συνέπεια τις υποχρεώσεις τους.

Στο τραπέζι βρίσκεται η επαναφορά έκπτωσης για όσους επιλέγουν να εξοφλούν προκαταβολικά τις ασφαλιστικές εισφορές ολόκληρου του έτους. Η συγκεκριμένη πρακτική είχε εφαρμοστεί στο παρελθόν και θεωρείται ότι μπορεί να ενισχύσει τα ταμειακά διαθέσιμα του συστήματος, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει οικονομικό όφελος στους επαγγελματίες που διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα.

Ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να λειτουργήσει ως επιπλέον κίνητρο συνέπειας, συμβάλλοντας στη βελτίωση της εισπραξιμότητας χωρίς την επιβολή νέων επιβαρύνσεων.

Σύνδεση ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων

Σημαντικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συζήτηση για στενότερη διασύνδεση του φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος.

Σύμφωνα με τις προτάσεις που εξετάζονται, μέρος ορισμένων φορολογικών πληρωμών θα μπορούσε να αξιοποιείται για την κάλυψη ασφαλιστικών υποχρεώσεων, δημιουργώντας έναν πιο αυτοματοποιημένο μηχανισμό είσπραξης. Η λογική είναι ότι η αξιοποίηση των υφιστάμενων φορολογικών διαδικασιών μπορεί να περιορίσει τις καθυστερήσεις και να βελτιώσει την τακτικότητα των πληρωμών.

Η προσέγγιση αυτή θεωρείται ότι θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο δημιουργίας νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών και να προσφέρει καλύτερη εικόνα των υποχρεώσεων κάθε επαγγελματία σε πραγματικό χρόνο.

Η βιωσιμότητα του συστήματος στο επίκεντρο

Η συζήτηση για νέα μέτρα συνδέεται άμεσα με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το ασφαλιστικό σύστημα τα επόμενα χρόνια. Η διατήρηση επαρκών εσόδων από εισφορές θεωρείται κρίσιμος παράγοντας για τη χρηματοδότηση των συντάξεων και των παροχών κοινωνικής ασφάλισης, ιδιαίτερα σε μια περίοδο δημογραφικών πιέσεων και αυξημένων δαπανών.

Ταυτόχρονα, οι επαγγελματικοί φορείς επισημαίνουν ότι οποιαδήποτε νέα παρέμβαση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις οικονομικές δυνατότητες των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Για μεγάλο αριθμό επαγγελματιών, η πρόσβαση σε ρευστότητα εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση, γεγονός που επηρεάζει την ικανότητά τους να ανταποκρίνονται έγκαιρα στις ασφαλιστικές και φορολογικές τους υποχρεώσεις.

Προς το παρόν, οι σχετικές προτάσεις παραμένουν στο στάδιο της επεξεργασίας και δεν έχουν οριστικοποιηθεί. Ωστόσο, η αναζήτηση αποτελεσματικότερων μηχανισμών είσπραξης αποτελεί πλέον βασικό άξονα της στρατηγικής για το ασφαλιστικό σύστημα. Η εξέλιξη των εσόδων του ΕΦΚΑ τα επόμενα χρόνια θα επηρεάσει καθοριστικά τόσο τη δημοσιονομική ισορροπία όσο και τη δυνατότητα του συστήματος να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της επόμενης δεκαετίας.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΑΝΔΡΕΟΥ
newmoney.gr

ΣΙΓΑ ΜΗ ΒΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ😆😆Πρόστιμο 50.000 ευρώ στην 60χρονη οδηγό που πάτησε και σκότωσε σκυλάκι στη Γαστούνη -Προσφυγή ετοιμάζουν οι δικηγόροι της


Διοικητικό πρόστιμο 50.000 ευρώ επιβλήθηκε στην 60χρονη οδηγό που κατηγορείται ότι παρέσυρε και συνέθλιψε τη μικρόσωμη σκυλίτσα Σίσσυ στη Γαστούνη.

Το πρόστιμο επιβλήθηκε από τον διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Πηνειού, σύμφωνα με τους δικηγόρους της 60χρονης, οι οποίοι προαναγγέλλουν ότι θα καταθέσουν έγγραφες αντιρρήσεις και στη συνέχεια θα προσφύγουν στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Πύργου.

Η 60χρονη στις 18 Ιουνίου πάτησε με το ΙΧ της σκυλάκι στη Γαστούνη και στη συνέχεια έφυγε από το σημείο αφήνοντάς το αβοήθητο.

Σύμφωνα με το patrisnews, η 60χρονη είναι από τα Λεχαινά Ηλείας και η ίδια φέρεται να είπε στους αστυνομικούς ότι είδε το σκυλί στη μέση του δρόμου και σταμάτησε προκειμένου να μην το πατήσει.

Όπως φέρεται να ανέφερε, περίμενε για λίγο, πίστεψε ότι το ζώο είχε φύγει και στη συνέχεια ξεκίνησε ξανά. Φέρεται μάλιστα να παραδέχθηκε ότι αντιλήφθηκε ότι πέρασε με το αυτοκίνητό της πάνω από το άτυχο ζώο, αλλά δεν παρέμεινε στο σημείο.

Πάτρα: 87χρονη που έχασε και τα δύο παιδιά της σε τροχαίο δώρισε ασθενοφόρο αξίας 120.000 ευρώ στο ΕΚΑΒ


Μια σπουδαία πράξη ανθρωπιάς και κοινωνικής προσφοράς εκτυλίχθηκε στην Πάτρα, όπου η 87χρονη Χαριτίνη Αναγνωστοπούλου, προχώρησε στη δωρεά ενός υπερσύγχρονου κινητού ασθενοφόρου προς το ΕΚΑΒ, συνολικής αξίας 120.000 ευρώ.

Η δωρεά αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία λόγω της προσωπικής ιστορίας της ευεργέτιδας. Έχοντας βιώσει την τραγική απώλεια και των δύο παιδιών της σε τροχαίο δυστύχημα, επέλεξε να μετατρέψει τον βαθύ της πόνο σε μια πράξη, που θα συμβάλει στη διάσωση ανθρώπινων ζωών.

Η τελετή παράδοσης του νέου ασθενοφόρου πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα συγκινητική ατμόσφαιρα στον σταθμό του ΕΚΑΒ στην Πάτρα, παρουσία διασωστών και υγειονομικών από ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα. Ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ, Γιώργος Χαραλάμπους, εξήρε την πρωτοβουλία της κ. Αναγνωστοπούλου, ενώ ευχαρίστησε και τον Σύλλογο Εθελοντών Πυροσβεστών Αχαΐας για τη συμβολή του.

Το νέο ασθενοφόρο αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του ΕΚΑΒ στην περιοχή, προσφέροντας ταχύτερη ανταπόκριση και καλύτερη φροντίδα σε επείγοντα περιστατικά.

Η ιστορία της 87χρονης έχει συγκινήσει την τοπική κοινωνία, αποτελώντας ένα ζωντανό παράδειγμα ότι ακόμη και μέσα από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες μπορεί να γεννηθεί η ελπίδα και η προσφορά. Η δωρεά της δεν αποτελεί μόνο μια σημαντική ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, αλλά και μια πολύτιμη παρακαταθήκη ανθρωπιάς και αλληλεγγύης για τις επόμενες γενιές.

26 Ιουνίου 2026

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ένοχοι κρίθηκαν 57 από τους 58 αγροτες από την Κρήτη-Αθωώθηκε αυτή που επέστρερψε τα χρήματα


Ένοχοι κρίθηκαν από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας 57 από τους 58 αγρότες από την Κρήτη, οι οποίοι κατηγορούνται για παρανομες επιδοτήσεις που φέρονται να έλαβαν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ το 2020.

Το δικαστήριο αθώωσε κατά πλειοψηφία μια παραγωγό η οποία επέστρεψε το ποσό των 30.000 ευρώ που είχε λάβει. 

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι κατηγορούμενοι φέρονται να δήλωναν ψευδώς ότι ήταν ιδιοκτήτες βοσκοτόπων και καλλιεργούσαν ελιές και αμύγδαλα στην Καστοριά, με αποτέλεσμα να εισπράττουν πολλές χιλιάδες ευρώ από το εθνικό απόθεμα. 

Οι καταδικασθέντες δεν ήταν παρόντες στο δικαστήριο, εκπροσωπήθηκαν από τους συνηγόρους τους. 
 
Η δίκη διεκόπη για την 1η Ιουλίου οπότε και το δικαστήριο θα αποφανθεί επί των ελαφρυντικών και των ποινών που θα επιβληθούν στους καταδικασθέντες. 

Της Έλενας Γαλάρη
skai.gr

ΜΕΓΑΛΟ ΛΙΜΟ🤡🤡Δεν παρανόμησα, δεν αποχώρησα κατόπιν υπουργικής απαίτησης, γιατί μετακίνησα την Τυχεροπούλου: Τι κατέθεσε ο πρώην πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ Δ. Μελάς


Ο πρώην πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ Δημήτρης Μελάς, που κατηγορείται για υπεξαγωγή εγγράφου, υπόθαλψη εγκληματία και παράβαση καθήκοντος από κοινού, υποστήριξε ότι πάντα ενήργησε σύννομα και περιέγραψε την πορεία του στον εν λόγω Οργανισμό.

Ο κ. Μελάς, επικαλέστηκε έγγραφα και αναφέρθηκε σε «υπερεντατικοποίηση των ελέγχων» με υπέρβαση του διαθέσιμου προσωπικού, υπογραμμίζοντας ότι είχαν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα.

Ωστόσο, απέρριψε την κριτική περί δημιουργίας «φραξιών» και στάθηκε στη μετακίνηση της κυρίας Τυχεροπούλου σε ομοβάθμια θέση, την οποία χαρακτήρισε υπηρεσιακά αναγκαία και χωρίς μισθολογικές επιπτώσεις, λόγω λειτουργικών υστερήσεων που, όπως είπε, προκάλεσαν παράπονα συναδέλφων.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε στο αδίκημα της παράβασης καθήκοντος που του αποδίδεται για τη μη κοινοποίηση του πορίσματος Τυχεροπούλου σχετικά με πιθανές παράνομες επιχορηγήσεις.

Πάντα κατά τον κ. Μελά, προτεραιότητα έχει η «δέση» της παρατυπίας πριν τη διαβίβαση στην Εισαγγελία, σημειώνοντας ότι ο ίδιος έχει καταθέσει πέντε μηνυτήριες αναφορές σε «εξόφθαλμες» περιπτώσεις απάτης.

Ως προς την υπεξαγωγή εγγράφου, αρνήθηκε ότι απέκρυψε οτιδήποτε, εξηγώντας ότι οι φάκελοι χωρίς υπηρεσιακή συνέχεια αρχειοθετούνται και ότι το σχετικό υλικό υπήρχε και στο πληροφοριακό σύστημα, άρα ήταν αναζητήσιμο.

Όπως περιέγραψε ο κ. Μελάς, η έκθεση Τυχεροπούλου του είχε αποσταλεί χωρίς σαφή πρωτοκόλληση, με σοβαρές ενδείξεις παρατυπιών που διαβίβασε στην υπηρεσία ελέγχου και η μεταγενέστερη εντολή ελέγχου κατέστησε, κατά την άποψή του, περιττή κάθε περαιτέρω ενασχόληση με τη διαδρομή του φυσικού φακέλου.

Σε ερωτήσεις της έδρας, ο κατηγορούμενος εμφάνισε την έκθεση ως κείμενο με ισχυρές ενδείξεις αλλά όχι ως επίσημο πόρισμα κατόπιν εντολής, ενώ για την απώλεια του φακέλου ανέφερε ότι είχε ήδη αποχωρήσει από τον οργανισμό όταν αναζητήθηκε.

Αναφορικά με την αποχώρησή του, υποστήριξε ότι δεν υπήρξε υπουργική απαίτηση και μίλησε για «οραματικότητα» που δεν ικανοποιήθηκε και για έναν οργανισμό που χρησιμοποιήθηκε πολιτικά, με άστοχο ανταγωνισμό ως προς την ταχύτητα πληρωμών.

Επισήμανε ότι επέλεξε να παραιτηθεί στο τέλος της περιόδου υποβολής αιτήσεων, το μόνο, όπως είπε, «ασφαλές» χρονικό παράθυρο για αλλαγή ηγεσίας, αφού η θητεία του είχε ήδη λήξει από τον Απρίλιο του 2022.

Αναφορά έγινε και στις τηλεφωνικές συνομιλίες που δημοσιοποιήθηκαν έως τον Ιούλιο του 2022, με τον κ. Μελά να κάνει λόγο για «δίνη αρνητικής δημοσιογραφίας» και «δολοφονία χαρακτήρα» με αφορμή ανώνυμη καταγγελία περί δωροδοκιών.

Ακόμη, επανέλαβε ότι ουδέποτε άσκησε πίεση σε υπαλλήλους για παράνομες ενέργειες και ζήτησε να κριθεί αποκλειστικά με βάση τα στοιχεία. Με ένταση σχολίασε την κατάθεση του προκατόχου του Γρηγόρη Βάρρα περί αδιαφάνειας και συγκάλυψης ελέγχων, λέγοντας ότι, αν υπήρχε τέτοια πεποίθηση για τόσο στενό συνεργάτη, θα έπρεπε να είχε τεθεί ευθέως σε πολιτικό επίπεδο.

Η τότε επικεφαλής της Διεύθυνσης Άμεσων Ενισχύσεων και Τεχνικών Έργων, Αθανασία Ρέππα, κατά την απολογία της περιέγραψε έναν οργανισμό με αυξανόμενες απαιτήσεις και ανεπαρκές ανθρώπινο δυναμικό, ιδιαίτερα στη Διεύθυνση Τεχνικών Ελέγχων που, όπως είπε, λειτουργούσε με μόλις τρεις υπαλλήλους παρότι είχε νευραλγικό ρόλο.

Από το 2018, σύμφωνα με την ίδια, στοιχεία ανέδειξαν ασυνήθιστη αύξηση μεγάλων εκτάσεων και εισηγήθηκε ελέγχους για το εθνικό απόθεμα του 2017.

Σε σχέση με την έκθεση Τυχεροπούλου, η κυρία Ρέππα ανέφερε ότι τη χρέωσε στο αρμόδιο τμήμα σχεδιασμού και αξιολόγησης ελέγχου και τη μελέτησε, διαπιστώνοντας ασάφειες.

Εντόπισε αναφορές σε εντολές ελέγχου χωρίς να προσδιορίζεται ο πληθυσμός στόχος, ελλείψεις ως προς τα συνημμένα και απουσία τεκμηριωμένου risk analysis ανά παραγωγό.

Κατά την άποψή της, η μη σαφής εντολή ελέγχου και η αποκλειστική υπογραφή της συντάκτριας αφήνουν περιθώρια διακριτικής μεταχείρισης και αδιαφάνειας στη σειρά και τον τρόπο ελέγχων.

Ακόμα, ανέφερε ότι ενημέρωσε τον προϊστάμενό της Δημήτρη Μελά για τις παρατηρήσεις και, ενόσω ανέμενε πρόσθετο υλικό από την κα Τυχεροπούλου, είχε ήδη διαβιβάσει την έκθεση για περαιτέρω μελέτη στη Διεύθυνση της κυρίας Αδαμοπούλου.

Νομοθετική παρέμβαση για τα ηλεκτρικά πατίνια: Καθολική απαγόρευση χρήσης σε άτομα κάτω των 17 ετών και νέα «τσουχτερά» πρόστιμα


Νέες ρυθμίσεις για την ασφαλή χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, όπως η απαγόρευση οδήγησης από άτομα κάτω των 17 ετών και η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη, εισάγονται με σχέδιο νόμου του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.

Νέες ρυθμίσεις για την ασφαλή χρήση των ηλεκτρικών πατινιών -όπως απαγόρευση οδήγησης από άτομα κάτω των 17 ετών, αυστηροποίηση των κυρώσεων για την κυκλοφορία σε οδούς αυξημένης επικινδυνότητας, καθώς και υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη- εισάγονται με διατάξεις που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με τίτλο «Προσωπικός Βοηθός, Πρώιμη Παρέμβαση και λοιπές ενεργητικές πολιτικές για άτομα με αναπηρία και παιδιά με αναπηρία, ρυθμίσεις στεγαστικής πολιτικής και άλλες διατάξεις», το οποίο τέθηκε σήμερα, Παρασκευή 26 Ιουνίου, σε δημόσια διαβούλευση.

Η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία αποσκοπεί στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας κατά τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών, στην πρόληψη ατυχημάτων και, ιδίως, στην αυξημένη προστασία των ανηλίκων από τους κινδύνους που συνδέονται με τη χρήση και τη διάθεση των οχημάτων αυτών.

Οι συγκεκριμένες διατάξεις προβλέπουν:
  • Απαγόρευση οδήγησης ηλεκτρικών πατινιών από άτομα κάτω των 17 ετών,
  • αυστηροποίηση των κυρώσεων για την κυκλοφορία ηλεκτρικών πατινιών σε οδούς αυξημένης επικινδυνότητας,
  • θέσπιση υποχρέωσης των οδηγών ηλεκτρικών πατινιών να φέρουν έγγραφο ταυτοποίησης και αποδεικτικό ασφάλισης,
  • καθιέρωση υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών,
  • απαγόρευση της πώλησης, της εκμίσθωσης και της διάθεσης ηλεκτρικών πατινιών σε άτομα κάτω των 17 ετών και κυρώσεις για τους πωλητές, παρόχους και εκμισθωτές που παραβαίνουν τις σχετικές υποχρεώσεις.
Γιώργος Κώτσηρας: Θεσπίζουμε ένα ασφαλέστερο πλαίσιο χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Γιώργος Κώτσηρας δήλωσε: «Η οδική ασφάλεια και η προστασία της ανθρώπινης ζωής αποτελούν αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα. Το τελευταίο διάστημα έχουν καταγραφεί σοβαρά τροχαία ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια, με θύματα, σε αρκετές περιπτώσεις, παιδιά.

Για τον λόγο αυτό, αναγνωρίζοντας τον επείγοντα χαρακτήρα του ζητήματος, αποφασίσαμε να προτάξουμε τη νομοθετική αυτή πρωτοβουλία για τη θέσπιση ενός αυστηρότερου και πιο αποτελεσματικού πλαισίου κανόνων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, εντάσσοντας τις σχετικές διατάξεις στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, ώστε να τεθούν σε εφαρμογή το συντομότερο δυνατό.

Ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος: να ενισχύσουμε την ασφάλεια στους δρόμους, να περιορίσουμε τα ατυχήματα και να προστατεύσουμε την ανθρώπινη ζωή, με ιδιαίτερη μέριμνα για τα παιδιά».

Τι προβλέπουν οι νέες ρυθμίσεις

Αναλυτικότερα, η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία προβλέπει τα εξής:

1. Απαγορεύεται η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών στον δρόμο σε άτομα κάτω των 17 ετών, εξαιρουμένων των ηλεκτρικών πατινιών που αφορούν άτομα με αναπηρία. Σε περίπτωση παράβασης προβλέπεται πρόστιμο ύψους 150 ευρώ.

2. Αυστηροποιούνται οι κυρώσεις για οδηγούς που κυκλοφορούν με ηλεκτρικά πατίνια σε οδούς με επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ. την ώρα. Το πρόστιμο αυξάνεται από τα 30 ευρώ στα 350 ευρώ.

3. Οι οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών υποχρεούνται να φέρουν, όταν οδηγούν, νόμιμο έγγραφο ταυτοποίησης προσώπου και αποδεικτικό ασφάλισης.

4. Οι κάτοχοι ηλεκτρικών πατινιών υποχρεούνται σε ασφάλιση γενικής αστικής ευθύνης έναντι τρίτου για την κυκλοφορία των οχημάτων αυτών. Σε περίπτωση παράβασης επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 250 ευρώ.

5. Απαγορεύεται η πώληση, εκμίσθωση και διάθεση ηλεκτρικών πατινιών σε άτομα κάτω των 17 ετών. Επιπλέον, όποιος πωλεί, εκμισθώνει ή διαθέτει ηλεκτρικό πατίνι, υποχρεούται να εξακριβώνει την ηλικία του προσώπου στο οποίο προσφέρεται, ζητώντας την επίδειξη ταυτοποιητικού εγγράφου.

6. Εταιρείες που πωλούν, διαθέτουν ή εκμισθώνουν ηλεκτρικό πατίνι σε άτομα κάτω των 17 ετών τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

Μπορείτε να δείτε τη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με τίτλο «Προσωπικός Βοηθός, Πρώιμη Παρέμβαση και λοιπές ενεργητικές πολιτικές για άτομα με αναπηρία, ρυθμίσεις στεγαστικής πολιτικής και άλλες διατάξεις» ΕΔΩ

Βουλαρίνος: Σε ποιον ανήκει η πρωτεύουσα;


Όταν οι κάτοικοι, οι εργαζόμενοι και οι επιχειρηματίες γίνονται θεατές στην ίδια τους την πόλη

Καλώς ήρθατε στην Αθήνα. Μια πρωτεύουσα που κλείνει για όλους, εκτός από εκείνους που τη χρησιμοποιούν ως σκηνικό

Ηαπάντηση στην ερώτηση του τίτλου είναι μακροσκελής και γι’ αυτό θα την αποφύγω. Είναι πολύ καλύτερο (και πιο σύντομο) να σας γράψω σε ποιους δεν ανήκει: η πρωτεύουσα λοιπόν σίγουρα δεν ανήκει στους κατοίκους της και στους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά και επιχειρηματικά σε αυτήν. Κι αν τους ανήκει τόσο δα, δεν είναι αυτοί που έχουν τον πρώτο λόγο. Γιατί ο πρώτος λόγος ανήκει στους πραγματικούς ιδιοκτήτες της πρωτεύουσας: σ’ αυτούς που την αντιλαμβάνονται ως μια μεγάλη σκηνή στην οποία μπορούν να ανεβάζουν τις παραστάσεις τους χρησιμοποιώντας κατοίκους, εργαζόμενους και επιχειρηματίες ως κομπάρσους.

Την Τρίτη το απόγευμα (κι ενώ τα καταστήματα ήταν ακόμα ανοιχτά) η πρωτεύουσα έκλεισε για να τρέξουν μερικές εκατοντάδες συνάνθρωποί μας «για καλό σκοπό». Δεν καταλαβαίνω γιατί οι «καλοί σκοποί» πρέπει πάντα να συνοδεύονται με τον βασανισμό εκατοντάδων χιλιάδων αλλά ίσως φταίει που δεν είμαι αρκετά φιλάνθρωπος ώστε να καταλαβαίνω ότι η προσφορά πρέπει απαραίτητα να συνοδεύεται από σαδισμό, συσχέτιση την οποία κατανοούν και αποδέχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων*.

Την επόμενη το πρωί μερικές εκατοντάδες «εργαζόμενοι» έκλεισαν πάλι το κέντρο για να κάνουν τη συνδικαλιστική τους γυμναστική. Το κέντρο που κλείνει δυο-τρεις φορές την ημέρα για κάθε πικραμένο που θέλει να συμπληρώσει τα κομματικά του ένσημα ή απλώς να εκτονώσει την ψυχολογική του πίεση. Το κέντρο που κλείνει και για τις επισκέψεις διαφόρων ηγετών. Το κέντρο που κλείνει και πολλά Σαββατοκύριακα για μαραθωνίους, ημιμαραθωνίους, ενατεταρτομαραθωνίους, μικρομαραθώνιους και τοσοδουλικομαρθώνιους ή για ποδηλατάδες και άλλες ωραίες ευκαιρίες για σπόνσορινγκ. Μόλις πριν από λίγες μέρες το Ζάππειο γλίτωσε στο τσακ τη μετατροπή του σε προκάτ αναψυκτήριο.

Και όλα αυτά γίνονται σε βάρος μιας πρωτεύουσας η οποία κυρίως χρησιμοποιείται παρά κατοικείται. Οι κάτοικοι και η ζωή τους, οι πραγματικοί εργαζόμενοι και οι επιχειρηματίες που επιμένουν να δραστηριοποιούνται στο Φαρ Ουέστ της Αθήνας δεν ενδιαφέρουν κανέναν. Σίγουρα δεν ενδιαφέρουν την κυβέρνηση και την τοπική αυτοδιοίκηση.

Μπορώ να καταλάβω μια πρωτεύουσα να κλείνει για ένα γεγονός τόσο μεγάλο όσο ας πούμε ο κλασσικός Μαραθώνιος. Αλλά αρνούμαι να δεχτώ ότι πρέπει να κλείνει κάθε τρεις και λίγο για την παραμικρή εκδήλωση που κάποιος έχει τη φαεινή ιδέα να διοργανώσει για να διαφημίσει και να διαφημιστεί. Αρνούμαι να δεχτώ ότι είναι φυσικό η κυβέρνηση και ο Δήμος να έχουν γραμμένους τους ανθρώπους που ζουν και δραστηριοποιούνται στην Αθήνα. Αλλά μάλλον πρέπει να σταματήσω να το αρνούμαι. Γιατί η καθημερινότητα δείχνει ότι δεν ζω σε πόλη αλλά σε παιδική χαρά προνομιούχων και «αγωνιστών». Και ότι είμαι κι εγώ, όπως και εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες, απλώς ένας κομπάρσος στις παραστάσεις τους. Και μπράβο μου.

*Η νομοθετική ρύθμιση (που είχε προκληθεί από την αντίστοιχη εκδήλωση το 2022) καθιστά τον δήμο Αθηναίων τον μοναδικό αρμόδιο να δίνει άδεια για τον βασανισμό των Αθηναίων προς τέρψιν φιλάνθρωπων και χορηγών και η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου ψήφισε υπέρ της παραχώρησης της πόλης σε εργάσιμη μέρα και ώρα (η αντιπολίτευση του Μπακογιάννη καταψήφισε).

Μάνος Βουλαρίνος
https://www.athensvoice.gr/epikairotita/ellada/971617/se-poion-anikei-i-proteuousa/

📺Πώς θα πάει η Ελλάδα στο διάστημα: Από τους μικροδορυφόρους στο σχέδιο των 350 εκατ. ευρώ


Η κυβέρνηση ανοίγει τη δεύτερη φάση της ελληνικής διαστημικής πολιτικής, παρουσιάζοντας το νέο Εθνικό Διαστημικό Πρόγραμμα «HELLAS-SPACE 2.0», προϋπολογισμού περίπου 350 εκατ. ευρώ. Το τετραετές πρόγραμμα, το οποίο θα υλοποιηθεί την περίοδο 2026-2030 με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αποτελεί τον άμεσο διάδοχο του πρώτου Εθνικού Προγράμματος Μικροδορυφόρων, ύψους 200 εκατ. ευρώ, και διευρύνει τη φιλοδοξία της χώρας: από τη δημιουργία των πρώτων διαστημικών υποδομών περνά στην ανάπτυξη ελληνικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας, στην προσέλκυση επενδύσεων και στην παραγωγή τεχνολογίας υψηλής προστιθέμενης αξίας. Παράλληλα παρουσιάστηκε η πρώτη ολοκληρωμένη Εθνική Στρατηγική για το Διάστημα έως το 2030, ενώ οι ανακοινώσεις έγιναν στην εκδήλωση «Greece in Orbit», παρουσία του πρωθυπουργού.

«Χτίσαμε υποδομές. Με το πρόγραμμα μικροδορυφόρων μπήκαμε στην αγορά. Τώρα περνάμε σε βιώσιμες διεθνείς δυνατότητες. Από το τοπικό πρωτάθλημα πάμε στο Champions League», ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, περιγράφοντας τη φιλοσοφία του νέου προγράμματος.


Έμφαση στην ελληνική βιομηχανία

Σε αντίθεση με την πρώτη φάση, το νέο πρόγραμμα δίνει ιδιαίτερο βάρος στην ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγικής βάσης. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, προβλέπεται η δημιουργία εθνικών γραμμών παραγωγής ώστε μεγαλύτερο μέρος της προστιθέμενης αξίας να παραμένει στην Ελλάδα, ενώ στους διεθνείς διαγωνισμούς θα επιδιωχθεί τουλάχιστον 50% ελληνική συμμετοχή.

«Θέλουμε να σας δούμε πρωταθλητές στην Ευρώπη, αλλά και με εξαγωγή τεχνολογίας και προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Παπαστεργίου, περιγράφοντας τον στόχο για την ελληνική αεροδιαστημική βιομηχανία. Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνει μέσω ανοικτών διεθνών διαγωνισμών.

Η κυβέρνηση προσδοκά ότι το πρόγραμμα θα λειτουργήσει ως μοχλός προσέλκυσης νέων επενδύσεων. Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε στην πρόσφατη απόφαση της ICEYE να δημιουργήσει εργοστάσιο μικροδορυφόρων στην Ελλάδα έως το 2027, με περίπου 250 νέες θέσεις εργασίας, εκφράζοντας την προσδοκία να ακολουθήσουν αντίστοιχες κινήσεις και από άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.

Νέες εφαρμογές

Το νέο πρόγραμμα προβλέπει την ανάπτυξη νέας γενιάς δορυφόρων παρατήρησης Γης, συστημάτων εντοπισμού, ασφαλών δορυφορικών επικοινωνιών με μετακβαντική κρυπτογραφία, εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης για την αξιοποίηση των δεδομένων και αυτόνομων λειτουργιών.

Οι τεχνολογίες αυτές θα αξιοποιηθούν στην πολιτική προστασία, τη θαλάσσια επιτήρηση, τη γεωργία ακριβείας, τη συνοριακή ασφάλεια, την άμυνα, καθώς και στις ασφαλείς επικοινωνίες για τα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, το πρόγραμμα διαμορφώθηκε με βάση τις ανάγκες των τελικών χρηστών του Δημοσίου και της κοινωνίας, ώστε οι νέες διαστημικές υποδομές να αξιοποιηθούν άμεσα σε κρίσιμες δημόσιες λειτουργίες.

Παράλληλα, ανακοινώθηκε η έναρξη του πρώτου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαστημικού Προγράμματος, μέσω του οποίου μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα σχεδιάσουν, θα κατασκευάσουν και θα στείλουν σε τροχιά έως οκτώ πραγματικούς νανοδορυφόρους τύπου PocketQube, ενώ σχολεία από όλη τη χώρα θα λειτουργήσουν ως σταθμοί εδάφους για τη διαχείρισή τους.

Η εθνική στρατηγική έως το 2030

Την πρώτη ολοκληρωμένη Εθνική Στρατηγική για το Διάστημα, με ορίζοντα το 2030, παρουσίασε ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Διαστήματος, Μανώλης Ράμμος, τονίζοντας ότι αποτελεί προϊόν εκτεταμένης διαβούλευσης με το ελληνικό διαστημικό οικοσύστημα και δίνει για πρώτη φορά στη χώρα μια κοινή κατεύθυνση για την ανάπτυξη του κλάδου. Η στρατηγική θέτει σαφείς βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, προβλέπει σύστημα διακυβέρνησης και ετήσια αξιολόγηση της προόδου, ενώ επιδιώκει τον καλύτερο συντονισμό των δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων σε ολόκληρο το οικοσύστημα.

Η στρατηγική βασίζεται σε πέντε εθνικούς άξονες: την αξιοποίηση των διαστημικών τεχνολογιών από το Δημόσιο, την ανάπτυξη της διαστημικής οικονομίας, την ενίσχυση της επιστημονικής αριστείας και του brain regain, την ισχυρότερη διεθνή παρουσία της Ελλάδας και την ανάπτυξη αυτόνομων δυνατοτήτων λήψης αποφάσεων. Όπως σημείωσε ο κ. Ράμμος, η στρατηγική χαράσσει την πορεία της χώρας έως το 2030, σε μια περίοδο κατά την οποία η παγκόσμια διαστημική οικονομία εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 1,8 τρισ. ευρώ έως το 2035.

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης χαρακτήρισε την επένδυση στο Διάστημα στρατηγική επιλογή, σημειώνοντας ότι το πρόγραμμα λειτουργεί ως εφαλτήριο για την ανάπτυξη ενός ισχυρού οικοσυστήματος ελληνικών επιχειρήσεων στον τομέα της αεροδιαστημικής, ενισχύει τη σύνδεση της έρευνας με την παραγωγή, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης και δίνει στη χώρα τη δυνατότητα να αναπτύξει εγχώρια τεχνογνωσία.

Το στίγμα της νέας φάσης έδωσε και ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος, ο οποίος επισήμανε ότι η Ελλάδα περνά πλέον από τον ρόλο του απλού χρήστη διαστημικών υπηρεσιών σε εκείνον του σχεδιαστή, κατασκευαστή και διαχειριστή των δικών της δορυφόρων, οι οποίοι ελέγχονται από ελληνικό έδαφος. Όπως ανέφερε, σε μια περίοδο αυξημένων γεωπολιτικών προκλήσεων, η δυνατότητα να βλέπει, να επικοινωνεί και να λαμβάνει αποφάσεις με δικά της μέσα αποτελεί ζήτημα εθνικής αυτονομίας.

📺Ορκίστηκαν στη Λαμία οι πρώτες γυναίκες εθελόντριες στον Στρατό (βίντεο)


Παρουσία του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας Θανάση Δαβάκη και του Αρχηγού ΓΕΣ Αντιστράτηγου Γεώργιου Κωστίδη, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής  στο Στρατόπεδο «Σχη (ΠΖ) Τσακάλου Κων/νου», ΚΕΝ-ΚΕΥΠ Λαμίας, η ορκωμοσία των πρώτων γυναικών - εθελοντριών του Ελληνικού Στρατού με τη 2026 Β ́ Εκπαιδευτική Σειρά Στρατευσίμων Οπλιτών (ΕΣΣΟ).

Μετά τις αλλαγές στις Ένοπλες δυνάμεις, η πολιτική ηγεσία, άνοιξε το δρόμο για την εθελοντική κατάταξη γυναικών - οπλιτών. Η πρώτη σειρά γυναικών θα δείξει και το μέλλον της συγκεκριμένης κίνησης που ακολουθείται από κίνητρα για διεκδίκηση θέσεων εργασίας στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Δείτε το βίντεο:

@lamiareport.gr Ορκίστηκαν οι πρώτες φανταρίνες του Ελληνικού Στρατού στη Λαμία #army #news #fantarines #stratos #lamia ♬ πρωτότυπος ήχος - LamiaReport.gr