(Επειδή πιθανόν κάποιοι πιστέψουν ότι το έγραψα μόνος μου- πώς θα μπορούσα άλλωστε- ακολουθούν και τα αποδεικτικά στοιχεία.):
http://kolotoubes.blogspot.com/2011/01/blog-post_20.html
20/01/2010
Με πενταπλάσιο κόστος σε σχέση με τον περασμένο Οκτώβριο δανείστηκε χθες το Δημόσιο 1,5 δισ. ευρώ μέσω εντόκων γραμματίων τρίμηνης διάρκειας, αντανακλώντας τη δυσπιστία με την οποία αντιμετωπίζουν οι αγορές την Ελλάδα, παρά την κατ' αρχήν θετική υποδοχή του Προγράμματος Σταθερότητας από την Ε.Ε.
Η απόδοση των τρίμηνων εντόκων γραμματίων εκτινάχθηκε σε 1,67% έναντι μόλις 0,35% πριν από τρεις μήνες, ενώ το ενδιαφέρον των επενδυτών για τους ελληνικούς τίτλους ήταν πολύ πιο περιορισμένο. Ενδεικτικές των επιφυλάξεων είναι και οι σχεδόν ταυτόσημες ανακοινώσεις των τριών μεγάλων οίκων αξιολόγησης, στις οποίες διατυπώνουν ισχυρές αμφιβολίες για το εάν τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο ΠΣΑ θα εφαρμοστούν και απειλούν με υποβάθμιση.
Δύσπιστη είναι και η Κομισιόν, η οποία θα παρακολουθεί την υλοποίηση του Προγράμματος όχι μόνο μέσω τριμηνιαίων εκθέσεων προόδου, αλλά και με την αποστολή ελεγκτών κάθε μήνα στην Αθήνα.
Εν τω μεταξύ ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου άφησε να εννοηθεί ότι το επόμενο κρίσιμο τεστ για την Ελλάδα είναι τον Ιούνιο, οπότε αναμένεται να ληφθούν πρόσθετα μέτρα για τη μείωση του ελλείμματος. Επίσης, δεσμεύθηκε σε μια σειρά μέτρων για την ενίσχυση της αξιοπιστίας των στατιστικών στοιχείων.
Η αρχή της επιλεκτικής ποιοτικής μετανάστευσης αφορά στην καθιέρωση συγκεκριμένων κριτηρίων, όσον αφορά στα άτομα που ανήκουν σε μεταναστευτικές ομάδες, για την εξέταση του αιτήματος εισδοχής των τελευταίων στην επικράτεια ενός κράτους. Τα κριτήρια αυτά είναι δυνατόν να αφορούν στους εξής παράγοντες:
α. ποσόστωση με βάση τον αριθμό
β. ποσόστωση με βάση την αρχή της πολιτισμικής συνάφειας
γ. ποσόστωση με βάση τα ποιοτικά προσόντα των μεταναστών
Η ποσόστωση με βάση τον αριθμό αφορά στην καθιέρωση ενός ανώτατου κλειστού αριθμού, ενός μέγιστου ορίου εισδοχής μεταναστών.[1] Θεμελιώδης έννοια μίας συγκροτημένης μεταναστευτικής πολιτικής είναι η θέσπιση και επιμελημένη τήρηση ενός επαρκώς προσδιορισμένου ορίου όσον αφορά στο μέγεθος του μεταναστευτικού αποθέματος, ενός, δηλαδή, αρίστου αριθμού μεταναστών.[2] Η έννοια αυτή, ο άριστος αριθμός μεταναστών, αναφέρεται σε έναν αριθμητικό δείκτη, ο οποίος προσδιορίζεται ως λειτουργικός για ένα κοινωνικό σύνολο, ώστε να αποκομίζεται το μέγιστο δυνατό οικονομικό όφελος τόσο για τους γηγενείς όσο και για τους επήλυδες μετανάστες. Ο αριθμός αυτός είναι εξ ορισμού μικρός, καθώς υφίσταται αρνητικός συσχετισμός ανάμεσα στην αύξηση του αριθμού των μεταναστών και στο οικονομικό όφελος τόσο για τους γηγενείς όσο και για τους αλλοδαπούς μετανάστες. Η ποσόστωση με βάση τον αριθμό είναι δυνατόν να συνδέεται με τις δύο άλλες κατηγορίες ποσοστώσεων.
Η ποσόστωση με βάση την αρχή της πολιτισμικής συνάφειας αποτελεί βασική παράμετρο της επιλεκτικής ποιοτικής μετανάστευσης. Ο όρος αφορά στην θεσμοθετημένη προτίμηση σε μετανάστες από κράτη με συγγενές προς την χώρα υποδοχής πολιτιστικό πλαίσιο (host culture), κατάσταση, η οποία θα διευκολύνει την ενσωμάτωση των μεταναστών στην κοινωνία υποδοχής.[3] Η συγκεκριμένη ποσόστωση ίσχυε κατ’ εξοχήν στις Ηνωμένες Πολιτείες τα έτη 1924-1965 και θεωρείται ότι συνέβαλε σε σημαντικό βαθμό στην πολιτική σταθερότητα του κράτους αυτού,[4] καθώς την περίοδο αυτή δεν είχαν παρατηρηθεί εθνοτικές ταραχές και αμφισβήτηση της εθνικής ταυτότητας, όπως συνέβη μετά το 1965.[5]
Η ποσόστωση πολιτισμικής συνάφειας ισχύει με άμεσο ή έμμεσο τρόπο στα εξής κράτη:
1. στην Γερμανία, όπου ισχύει προνομιακό καθεστώς για τους μετανάστες γερμανικής καταγωγής από την πρώην ΕΣΣΔ
2. στην Δανία, όπου προτιμώνται οι πολίτες των λεγομένων νορδικών χωρών (Νορβηγία, Σουηδία, Φιλανδία, χώρες της Βαλτικής),
3. στην Ιταλία, όπου προτιμώνται οι πολίτες της Αλβανίας και των κρατών της πρώην Γιουγκοσλαυίας,
4. στην Ισπανία, όπου προτιμώνται οι ισπανόφωνοι πολίτες κρατών της Λατινικής Αμερικής. Η Ισπανία έχει υιοθετήσει σε επίσημο νομοθετικό επίπεδο την αρχή της ποσόστωσης βάσει της πολιτισμικής συνάφειας, καθώς το 38% του μεταναστευτικού της πληθυσμού προέρχεται από την Λατινική Αμερική, ενώ μόλις το 20% από την βόρεια και την υποσαχάρια Αφρική, περιοχές, με τις οποίες, μάλιστα, παρουσιάζει γεωγραφική εγγύτητα.[6] Οι αλλοδαποί, οι οποίοι προέρχονται από χώρες με ιδιαίτερους ιστορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς με την Ισπανία,[7] αντιμετωπίζονται κατά τρόπο ευνοϊκό, καθώς είναι δυνατόν να αποκτήσουν την ισπανική υπηκοότητα, έπειτα από μόνιμη και νόμιμη διαμονή στην χώρα για χρονικό διάστημα μόλις δύο (2) ετών σε σύγκριση με τα δέκα (10) έτη που απαιτούνται για τους μετανάστες των λοιπών κατηγοριών.
5. στην Πορτογαλία, όπου προτιμώνται οι πολίτες κρατών με επίσημη γλώσσα την πορτογαλική, όπως η Βραζιλία,
6. στην Γαλλία, όπου προτιμώνται οι γαλλόφωνοι του εξωτερικού (λ.χ. οι γαλλόφωνοι του Καναδά) και οι πρώην υπήκοοι των υπερπόντιων και αποικιακών εδαφών,
7. στην Ολλανδία, όπου προτιμώνται οι πρώην υπήκοοι των ολλανδικών υπερπόντιων περιοχών και οι πολίτες κρατών δυτικού προσανατολισμού, τα οποία δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση,[8]
8. στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου προτιμώνται οι πρώην υπήκοοι της Βρετανικής Αυτοκρατορίας.
Η ποσόστωση με βάση τα ποιοτικά προσόντα των μεταναστών αφορά στην προτίμηση μεταναστών, οι οποίοι διαθέτουν μία σειρά ποιοτικών ατομικών χαρακτηριστικών, τα οποία σχετίζονται με το ποσό του κοινωνικού κεφαλαίου εκάστου μετανάστη. Στοιχεία αυτού του είδους κατά φθίνουσα σειρά αξιολογικής σημασίας είναι δυνατόν να είναι τα εξής:
α. το μορφωτικό επίπεδο
β. η δυνατότητα κοινωνικής προσαρμογής στο κυρίαρχο εθνικό κοινωνικό και πολιτιστικό πρότυπο
γ. η εργασιακή εμπειρία και επαγγελματική κατάρτιση
δ. η γλωσσομάθεια, η γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής
ε. η ηλικία
στ. οι επαφές με παράγοντες της αγοράς εργασίας
Η ποσόστωση αυτού του τύπου εφαρμόστηκε εκτεταμένα ως θεσμοθετημένη διοικητική πρακτική και ως αρχή στον Καναδά. Στον Καναδά, συγκεκριμένα, οι αλλοδαποί μετανάστες, οι οποίοι υποβάλλουν αίτηση μόνιμης διαμονής αξιολογούνται επί τη βάσει μίας ποσοτικής εκατοστιαίας κλίμακας. Οι επιμέρους παράγοντες, οι οποίοι αξιολογούνται με διαφορετικό ποσοστό, είναι οι εξής: η μόρφωση (25 βαθμοί), η γλωσσομάθεια (24 βαθμοί), η εργασιακή εμπειρία (21 βαθμοί), η ηλικία (10 βαθμοί), οι επαφές με παράγοντες της αγοράς εργασίας προς εύρεση εργασίας (10 βαθμοί) και η δυνατότητα κοινωνικής προσαρμογής (10 βαθμοί).[9] Σήμερα η αρχή της επιλεκτικής ποιοτικής μετανάστευσης εφαρμόζεται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σε πολυάριθμα κράτη της Ευρώπης. Στην Γαλλία, όπου αντίστοιχες νομοθετικές τροποποιήσεις εισήχθησαν το 2006 και το 2007, η ανωτέρω αρχή αποκαλείται επιλεγμένη μετανάστευση (immigration choisie).[10]
Η επικράτηση της επιλεκτικής ποιοτικής μετανάστευσης ως πολιτικής και διοικητικής πρακτικής τα τελευταία έτη στις ευρωπαϊκές χώρες κατ’ ουσίαν αναιρεί την σταθερά προβαλλόμενη θέση, σύμφωνα με την οποία η μετανάστευση ως γενικό φαινόμενο συνδέεται με την παροχή προσφοράς εργασίας για τομείς, όπου υπήρχε ζήτηση εργατικών χειρών και κενό προσφοράς εκ μέρους των πολιτών που ανήκουν στον αυτόχθονα πληθυσμό. Η καθιέρωση της κρατικά ελεγχόμενης πρακτικής της επιλεκτικής ποιοτικής μετανάστευσης αντανακλούσε την δυσπιστία των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων προς την αρχή της οικονομίας της αγοράς και της διαμόρφωσης της διακίνησης του εργατικού δυναμικού αποκλειστικά με στενά οικονομικούς όρους.[11] Αντιθέτως μία συγκροτημένη μεταναστευτική πολιτική οφείλει να λαμβάνει υπ’ όψιν της πολλαπλούς παράγοντες και ποικίλα επίπεδα, όπως τις οικονομικές ανάγκες ενός κράτους, την κοινωνική συνοχή και την διατήρηση των ιδεολογικών και πολιτιστικών αξιών ενός κράτους και ενός λαού.
[1] Βλ. O. Flores, ‘The Political Economy of Immigration Quotas’, Atlantic Economic Journal 25:1 (3/1997), 50-59∙ C.G. Schulze, ‘Capital Controls in Direct Democracies’, στο H.J. Vosgerau (ed.), European Integration in the World Economy, New York: Springer Verlag, 1992,.
[2] Βλ. Θ. Λιανός & Π. Παπακωνσταντίνου, Σύγχρονη μετανάστευση στην Ελλάδα: Οικονομική διερεύνηση, Αθήνα: ΚΕΠΕ, 2003, 45-6.
[3] Για μία οξυδερκή επισκόπηση της τακτικής αυτής βλ. Ch. Joppke, Selecting by Origin: Ethnic Migration in the Liberal State, Cambridge, Mass.: Harvard University Press, 2005. Ένα κράτος είναι δυνατόν να ασκεί ευμενέστερη πολιτική έναντι ορισμένων κατηγοριών αλλοδαπών, με τους οποίους διατηρεί ιδιαίτερους ιστορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς, σε σχέση με τους υπόλοιπους αλλοδαπούς. Βλ. λ.χ. Γ. Κατρούγκαλος, ‘Τα κοινωνικά δικαιώματα των παράνομων αλλοδαπών’, στο Γ. Αμίτσης & Γ. Λαζαρίδη (επιμ.), Νομικές και κοινωνικοπολιτικές διαστάσεις της μετανάστευσης στην Ελλάδα, Αθήνα: Παπαζήσης, 2001, 79.
[4] Η τακτική αναλύεται στο έργο της αμερικανικής κοινωνιολογικής Σχολής του Σικάγο, όπου υποστηρίζεται ότι μεγαλύτερη πολιτισμική συνάφεια παρουσιάζει μία εθνοτική ομάδα μεταναστών με τον πολιτισμό της χώρας υποδοχής, τόσο συντομότερη είναι η περίοδος ενσωμάτωσής της στην κοινωνία. Βλ. W.L. Warner & L. Srole, The Social Systems of American Ethnic Groups, New Haven: Yale University Press, 1945, 288-292. Πβ. επίσης τις συναφείς θέσεις του Robert Park, Race and Culture, Glencoe, IL: The Free Press, 1950, 353.
[5] Βλ. Λ.Μ. Μουσούρου, Μετανάστευση και μεταναστευτική πολιτική στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, Αθήνα: Gutenberg, 1991, 131-2∙ G. Borjas, ‘The Economics of Immigration’, Journal of Economic Literature XXXII (12/1994), 1669.
[6] Βλ. B. López-García, ‘El Islam y la integración de la immigración social’, Cuadernos de Trabajo Social 15 (2002), 129-43.
[7] Ως χώρες τέτοιου τύπου νοούνται στην ισπανική νομοθεσία τα κράτη της Λατινικής Αμερικής, οι Φιλιππίνες, η Γουινέα-Μπισάου, η Ανδόρρα και η Πορτογαλία.
[8] Ως κράτη με δυτικό προσανατολισμό, τα οποία δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, νοούνται κατά την ολλανδική νομοθεσία η Ελβετία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία και η Ιαπωνία.
[9] Ο ενδιαφερόμενος να αποκτήσει άδεια μόνιμης διαμονής αλλοδαπός οφείλει επίσης να πληροί μία σειρά συγκεκριμένων προϋποθέσεων, οι οποίες αφορούν στο ποινικό μητρώο, την οικονομική του κατάσταση, την κοινωνική ασφάλιση και την υγεία. Για το καναδικό αυτό σύστημα αξιολόγησης (point-system) βλ. την Αίτηση για Μόνιμη Διαμονή (Application for Permanent Residence) στην ιστοσελίδα http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/application-regular.asp.
[10] Βλ. M. Schain, The Politics of Immigration in France, Britain, and the United States: A Comparative Study, New York: Palgrave Macmillan, 2008.
[11] Βλ. C. Caldwell, , Reflections on the Revolution in Europe, ό.π., 46.
*Το κείμενο προέρχεται από το υπό έκδοση βιβλίο του Ιωάννη Κωτούλα Μετανάστευση και Κυρίαρχη Εθνική Κουλτούρα, εκδ. Παπαζήσης
Ο Nigel Farage, ο γνωστός βρετανός αντικομφρομιστής ευρωβουλευτής των ευρωσκεπτικιστών μιλά αποκλειστικά στο «Δήγμα Δωρεάν» και το Χρήστο Νικολαίδη, σε μία εκπομπή που θα μεταδοθεί σήμερα Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011, στις 8.30 μ.μ. από τη Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης TV-100.
Πολιτικό θέμα παραλίγο να ανακύψει, χθες, όταν έγινε γνωστό ότι ο τέως υφυπουργός Δημόσιας Τάξης, Χρήστος Μαρκογιαννάκης, συμμετείχε στη σύσκεψη που έγινε με στελέχη της αμερικανικής εταιρείας SAIC και υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου για το ηλεκτρονικό σύστημα C4I (σι-φορ-άι) που χρησιμοποιήθηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες.Καταλάβατε; Και κερατάς και δαρμένος ο Βουλγαράκης:
Ο υπουργός Γ. Βουλγαράκης αναγκάστηκε να εξηγήσει σε δημόσια δήλωση ότι ο τέως υφυπουργός κλήθηκε να παραστεί, διότι είναι άριστος γνώστης του συγκεκριμένου ζητήματος και το επέβαλε η κρισιμότητα των διαπραγματεύσεων.
Έκκληση για ηρεμία απηύθυναν ο Πρόεδρος της Αλβανίας, Μπαμίρ Τόπι και ο δήμαρχος Τιράνων και αρχηγός του Σοσιαλιστικού Κόμματος, Έντι Ράμα, που επεσήμανε ότι “οι εκλογές και όχι η βία είναι η λύση για αλλαγή διακυβέρνησης στη χώρα”.
Η πληροφορία για το θάνατο των δύο -αρχικά- διαδηλωτών μεταδόθηκε από το τοπικό κανάλι News 24, που επικαλέστηκε αξιωματούχους του Στρατιωτικού Νοσοκομείου στα Τίρανα. Σύμφωνα με τα αλβανικά μέσα ενημέρωσης το Νοσοκομείο επιβεβαίωσε ότι υπάρχει και τρίτος νεκρός ενώ έκανε επίσης λόγο για αρκετούς τραυματίες.
"Έχουμε δύο νεκρούς πολίτες. Τα σημάδια δείχνουν ότι πυροβολήθηκαν από κοντινή απόσταση με όπλο μικρού διαμετρήματος. Ήταν νεκροί όταν τους έφεραν εδώ", δήλωσε στο κανάλι ο Sami Koceku, χειρούργος του Στρατιωτικού Νοσοκομείου των Τιράνων.
Τη διαδήλωση, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι, διοργάνωσε η αντιπολίτευση, που ζητά την παραίτηση του πρωθυπουργού, Σαλί Μπερίσα, κατηγορώντας τον για διαφθορά.
Ομάδα διαδηλωτών πέταξε πέτρες κατά των αστυνομικών, που βρίσκονταν έξω από το κυβερνητικό μέγαρο ενώ ορισμένοι έβαλαν φωτιά σε οχήματα. Η αστυνομία απάντησε με ρίψη δακρυγόνων, νερού και πυροβολισμούς με πλαστικές σφαίρες.
Σύμφωνα με το Associated Press οι Αρχές ανακοίνωσαν ότι επτά αστυνομικοί νοσηλεύονται ενώ το Reuters κάνει λόγο για δύο τραυματίες.
Η αντιπολίτευση της Αλβανίας έχει εντείνει τις εκκλήσεις για προκήρυξη πρόωρων εκλογών, κατηγορώντας την κυβέρνηση Μπερίσα για διαφθορά. Αφορμή γι' αυτή την εξέλιξη υπήρξε η δημοσιοποίηση βίντεο, που προκάλεσε πολιτικό σκάνδαλο. Σε αυτό εμφανίζεται ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ιλίρ Μέτα να ζητά από τον τότε υπουργό Οικονομίας, Ντρίταν Πρίφτι, να ακυρώσει δύο διαγωνισμούς για συμβόλαια εκμετάλλευσης ενός υδροηλεκτρικού σταθμού, ώστε να ευνοηθεί μια άλλη εταιρία. Ο κ. Μέτα παραιτήθηκε έπειτα από τη δημοσιοποίηση του βίντεο.
Το Σοσιαλιστικό Κόμμα της Αλβανίας είχε ζητήσει επανάληψη των βουλευτικών εκλογών, μετά τις κάλπες του Ιουνίου του 2009, στις οποίες το Δημοκρατικό Κόμμα του Σαλί Μπερίσα επικράτησε με πολύ μικρή διαφορά, και απείχε από τις συνεδριάσεις της βουλής. Ωστόσο, οι όποιες προσπάθειες για να σπάσει το αδιέξοδο στο συγκεκριμένο ζήτημα "έπεσαν στο κενό".
Τη λύπη τους για τα επεισόδις εξέφραασαν σε κοινή ανακοίνωση η αμερικανική πρεσβεία, η αντιπροσωπεία της ΕΕ και η αποστολή του ΟΑΣΕ στα Τίρανα: "Απευθύνουμε έκκληση προς όλες τις πλευρές για αυτοσυγκράτηση και ηρεμία… επαναλαμβάνουμε την έκκληση για έναρξη εποικοδομητικού διαλόγου και συμβιβασμού για εξεύρεση λύσης στην παρούσα πολιτική κατάσταση".
Χωρίς τους αθλητές Κεντέρη και Θάνου ξεκίνησε στο τριμελές πλημμελειοδικείο της Αθήνας η δίκη για το τροχαίο του 2004. Πρώτος μάρτυρας ήταν ο πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ Βασίλης Σεβαστής.
Ο Σεβαστής κατέθεσε για το τροχαίο ότι πληροφορήθηκε το γεγονός μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα της 12ης Αυγούστου και αμέσως πήγε στο ΚΑΤ όπου είχαν μεταφερθεί οι δυο αθλητές. Για την πρώτη εικόνα κατέθεσε ότι είδε τον Κεντέρη σε φορείο με κολάρο, σκισμένο παντελόνι και χώματα, σε κατάσταση σοκ. Η εικόνα είπε δεν του έδωσε την εντύπωση πως επρόκειτο για κάτι σκηνοθετημένο.
Περιέγραψε τις διαδικασίες αναζήτησης των αθλητών από τη ΔΟΕ το μεσημέρι της ίδιας μέρας. Είπε ότι ο ίδιος ειδοποίησε τον Νικολάου όταν οι αθλητές μπήκαν στο ολυμπιακό χωριό. Στη συνέχεια πληροφορήθηκε ότι αναζητήθηκαν για έλεγχο αντιντόπινγκ αλλά δεν βρέθηκαν. Κατέθεσε ότι δεν ήταν υποχρεωμένοι να παραμείνουν στο ολυμπιακό χωριό. Μάλιστα είπε ότι αν ήθελαν να κρύψουν κάτι δεν θα πήγαιναν στο στόμα του λύκου.
Για όσα ακολούθησαν μετά ο Σεβαστής είπε πως κλήθηκε από τον Νικολάου να μεταφέρει αίτημα προς τους αθλητές να αποχωρήσουν από τους αγώνες. Εκτιμά ότι αυτό το αίτημα υποβλήθηκε από την πλευρά της ΔΟΕ επειδή δεν μπορούσε να τιμωρήσει πειθαρχικά τους αθλητές και να τους αποβάλλει από τους αγώνες επειδή δεν είχαν υποπέσει σε παράπτωμα. Στην αρχή οι αθλητές αρνήθηκαν να αποχωρήσουν και δήλωσε έκπληξη για την μετέπειτα απόφασή τους.
Επισήμανε ότι ο έλεγχος αντιντόπινγκ θα μπορούσε να γίνει μέσα στο νοσοκομείο αλλά η ΔΟΕ δεν πήγε.
Κατέθεσε επίσης πως είχε ακούσει πως η ομάδα των αμερικανών και άλλων χωρών απειλούσαν να μη συμμετάσχουν στους αγώνες αν έτρεχαν Κεντέρης και Θάνου.Υπήρξαν ερωτήσεις για συμφέροντα (Nike) που ενδεχομένως πίεζαν τη ΔΟΕ να αποκλείσει τους συγκεκριμένους αθλητές. Ο Σεβαστής κατέθεσε ότι ο Κεντέρης είχε χορηγό την Puma και οι δυο αμερικάνοι που κέρδισαν την κούρσα στην οποία θα έτρεχε την Nike. Εκτίμησε ότι αν έτρεχε ο Κεντέρης αυτοί οι δυο δεν θα κέρδιζαν την κούρσα. Ο συνήγορος του Κεντέρη άφησε υπονοούμενα ότι η αμερικανική Nike πίεσε τη ΔΟΕ (Τον Ρογκ) για τον αποκλεισμό των δυο αθλητών.
Δήλωσε προβληματισμένος που η ΔΟΕ δεν τήρησε τους κανονισμούς ώστε να ειδοποιήσει για δυο προηγούμενες αναζητήσεις των αθλητών σε Ισραήλ και Σικάγο.Άφησε να εννοηθεί ότι ο προβληματισμός του αφορά σε σκοπιμότητες από την πλευρά της ΔΟΕ. Η ΔΟΕ είπε ότι τυπικά δεν μπορούσε να τιμωρήσει τους αθλητές και είχε βρεθεί σε αδιέξοδο. Για αυτό τους πίεζε να αποσυρθούν. Η ΔΟΕ φοβόταν πιο πολύ την περίπτωση που ο έλεγχος αντιντόπινγκ δεν έβγαινε θετικός. Ήθελε να βγάλει το πρόβλημα από πάνω της ενδεχομένως επειδή δεχόταν πιέσεις από άλλες ομάδες.
Ο μάρτυρας δέχτηκε ερωτήσεις και από τον πρώην προπονητή των δυο αθλητών Χρ. Τσέκο σχετικά με τις πιέσεις που ασκήθηκαν από τη ΔΟΕ να αποχωρήσουν οι Κεντέρης και Θάνου από τους αγώνες.
H ακροαματική διαδικασία της δίκης θα συνεχιστεί την Τρίτη.