31 Ιανουαρίου 2011

Υπάρχει μεγαλύτερος ψευταράς από αυτόν τον Πρωθυπουργό παγκοσμίως ? ?

Αυτά έλεγε ο Παπανδρέου στη Λάρισα στις 27.09.2009:

Και βέβαια, για τη νεολαία μας και για τη Θεσσαλία, είναι σημαντικό να κερδίσουμε τη μάχη της διοργάνωσης των Μεσογειακών Αγώνων, που δυστυχώς έχουν μείνει πίσω. Η κυβέρνηση τους αντιμετωπίζει σαν κόστος, σαν ένα μικρό επαρχιακό έργο, και όχι ως επένδυση, όπως πρέπει να είναι. Επένδυση εξωστρέφειας και μελλοντικής εκμετάλλευσης.

Οι Μεσογειακοί είναι μια δυνατότητα προβολής της πράσινης ανάπτυξης, του πολιτισμού μας, του τουρισμού μας, των προϊόντων μας, της φιλοξενίας μας, της ταυτότητάς μας. Είναι μια ευκαιρία να πρωτοπορήσει η Θεσσαλία, να πρωτοπορήσει η Ελλάδα, διοργανώνοντας τους πιο φιλικούς για το περιβάλλον αγώνες. Να είναι πραγματικά «πράσινοι», και να δώσουν ταυτότητα και προοπτική στη Θεσσαλία.
Θα στηρίξουμε έργα υποδομής, καθώς και τον σιδηρόδρομο, που θα ενισχύσουν την ανάπτυξη και θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες και μετά το 2013.
Ακούγεται το σύνθημα: «Κράτα γερά, να πέσει η Δεξιά»"
Δείτε τον:



Τα ίδια είπε και στη ΔΕΘ το 2009!:
" Μεσογειακοί Αγώνες. Οι Μεσογειακοί Αγώνες δεν θα έπρεπε να είναι, κι αυτό θέλουμε, απλώς αγώνες επαρχίας, της Θεσσαλίας. Να είναι Μεσογειακοί και Παγκόσμιοι Αγώνες, δηλαδή να έχουν το βάρος και την προβολή για την περιοχή, αλλά και για ολόκληρη την Ελλάδα διεθνώς. Διότι αυτοί οι αγώνες - όπως με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ένα μεγαλύτερο γεγονός - είναι και μια δυνατότητα προβολής του πολιτισμού μας, προβολής του τουρισμού μας, προβολής των προϊόντων μας, προβολής της φιλοξενίας μας, του Ελληνισμού, του χαρακτήρα μας, της ταυτότητάς μας.
Δεύτερον, είναι μια ευκαιρία να αξιοποιήσει το δυναμικό και την επένδυση, για να κινητοποιήσει όλες τις τοπικές δυνάμεις, για σημαντικές υποδομές που θα μείνουν για την ανάπτυξη της περιοχής.
Δυστυχώς, η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει σκύψει πάνω στους Μεσογειακούς Αγώνες της Θεσσαλίας. Π.χ. η σιδηροδρομική γραμμή Βόλος - Λάρισα είναι στο κόκκινο, που είναι πάρα πολύ βασικό και είναι για μας προτεραιότητα, διότι είναι μια ήπια μορφή μεταφορών, συνάδει δηλαδή με τη λογική μας, της πράσινης ανάπτυξης.
Παρά ταύτα, θα κάνουμε το παν, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, ώστε να είναι οι καλύτεροι δυνατοί Μεσογειακοί Αγώνες μέσα σε αυτό το περιθώριο"
Θαυμάστε τον:



Αυτός είναι ο αρχή ψευταράς που κυκλοφορεί "ελεύθερος."

Τα λόγια μετά από αυτό το video είναι εντελώς περιττά.

Ξεπέρασε κάθε οικογενειακή κληρονομιά στο ψέμα, είναι επικινδύνως.

Δεν διστάζει πουθενά, να πει το οτιδήποτε.

Ο Θεός να φυλάει την πατρίδα μας από αυτόν το αδίστακτο.

http://elpidablog.blogspot.com/2011/01/blog-post_8144.html

http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2011/01/blog-post_9785.html

WINTER'S BONE

Το πως η ταινία που πήρε πέρυσι το βραβείο της επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σαντάνς έφτασε να είναι υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας δεν το κατάλαβα. Το γιατί επίσης δυσκολεύομαι να αντιληφθώ. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Πρόκειται για την ιστορία μιας οικογένειας σε κάποια επαρχία της Αμερικής που προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της.

Η συνέχεια στο filmwardrobe.blogspot.com

Κυβέρνηση Ραγκούση… (Ημέρα 82η)

Γιάννη-Γιάννη-Γιάννη... Μας στενοχωρεί που περνάνε οι ημέρες και πλησιάζει η Μεγάλη Παρασκευή, οπότε θα χωρίσουν οι δρόμοι μας γιατί θα πέσει η κυβέρνηση ΡΑΓΚΟΥΣΗ.

Τι ήταν αυτά με τους 250 δύσμοιρους και την κατάληψη της Νομικής;

Αρχικά, όλα τα φρικιά της αντίδρασης και της διαπλοκής ξαμολήθηκαν, στα τηλεοπτικά δελτία των 8 και τις πρώτες ημέρες της κατάληψης, να ζητάνε λυσσασμένα την κατάργηση του Πανεπιστημιακού Άσυλου, αποδίδοντας στην Πρυτανεία του Πανεπιστημίου της Αθήνας ανικανότητα αδιαφορία κλπ (άραγε από ποιόν υποκινούμενα; πάντως δικοί μας φίλοι δεν είναι), εκθειάζοντας ταυτόχρονα την προβλεπόμενη δυναμική αντίδραση της κυβέρνησης.

Όταν αποκαλύφθηκε ότι αυτοί οι 250 δύσμοιροι ήρθαν ακτοπλοϊκώς από την Κρήτη, περπάτησαν από τον Πειραιά μέχρι την Νομική με τα πόδια χωρίς κανείς να τους εμποδίσει, γίνατε ρεζίλι και καταλάβατε ότι δεν σας έπαιρνε να καταπατήσετε το άσυλο για να καλύψετε την δική σας ανικανότητα. Αποφασίσατε τότε να κάνετε πίσω.

Έγινε καπάκι και η επιτυχημένη και ευφυέστατη αντίδραση του Πρύτανη, που έκανε την συμβιβαστική πρόταση στους Λαθρομετανάστες και χάλασε τελείως το σχέδιο. Απέμειναν τα λυσσασμένα σκυλιά των τηλεοπτικών δελτίων των 8, που από εκεί που ζητούσαν δυναμικές ενέργειες το γύρισαν και εκθείαζαν την κυβέρνηση για την νηφάλια αντίδραση της… Με δύο κουβέντες, γίνατε όλοι ρεζίλι από 250 δύσμοιρους και ένα Πρύτανη.

Γι’ αυτό σου λέω… στενοχωριέμαι που θα χωρίσουν οι δρόμοι μας. Ποίον άλλο θα βρούμε που θα κάνει τόσο κακό στον Γιώργο Παπανδρέου;

http://stoxasmos-politikh.blogspot.com/2011/01/82.html

Γ. Δρακούλης (ΟΝΝΕΔ ΑΧΑΪΑΣ): ΟΧΙ στη διακοπή των σχολικών πρωταθλημάτων

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhUHxx0-hK6gX3tnmfzFnqE49BWIxqwu3LjZXGJd0DmyWYKbTKw-SADM2y9cM96ki1KaG3noo31tLp11wByryfj63bjWFdVvTCmX0Hu39XvT7n9UPjk-bI-ytACqaJt4pXOhl0oiL0GK5sq/s1600/drakoulis+2.jpgΜετά την κατάργηση των αθλητικών σχολείων, την κατάργηση των σχολικών πρωταθλημάτων στα Γυμνάσια, το υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, έβαλε τέλος και στα σχολικά πρωταθλήματα των Λυκείων.

Σύμφωνα με την απόφαση 6251/ΙΒ/19-01-2011, του υπουργείου Παιδείας κατ’ εντολή του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, αναστέλλονται τα σχολικά πρωταθλήματα των Λυκείων, σε όλα τα αθλήματα για οικονομικούς λόγους.

Η κόκκινη κάρτα που έδειξε το υπουργείο στα σχολικά πρωταθλήματα, αποτελεί πλήγμα για τον σχολικό αθλητισμό, ελληνικό σχολικό αθλητισμό με πολλές διακρίσεις μέχρι σήμερα και ένα από τα παλαιότερα μέλη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού (ΙSF).

Η απόφασή αυτή έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση μαθητών και γονέων, καθώς πλέον εκατοντάδες αθλητές της Γ’ Λυκείου χάνουν το προνόμιο της πριμοδότησης που προβλέπει η νομοθεσία για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Θέλω να πιστεύω πως η υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου θα επανεξετάσει άμεσα το θέμα και θα προχωρήσει στη ανάκληση αυτής της απαράδεκτης απόφασης και θα συνεχιστούν τα σχολικά πρωταθλήματα.

Στη χώρα που ο αθλητισμός έχει βαθιές ρίζες, στη χώρα που ο σημερινός πρωθυπουργός αθλείται, γυμνάζεται, κάνει υγιεινή διατροφή, είναι απαράδεκτο να εκθεμελιώνεται ο σχολικός αθλητισμός.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΡΑΚΟΥΛΗΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ N.E. ΟΝΝΕΔ ΑΧΑΪΑΣ

15 χρόνια πριν, αυτές τις ώρες συντελούνταν απ' το ΠΑΣΟΚ η μεγαλύτερη εθνική προδοσία

... και λίγο αργότερα έπεφταν νεκροί από τουρκικά πυρά οι 3 ΕΛΛΗΝΕΣ Αξιωματικοί: Γιαλοψός, Βλαχάκος, Καραθανάσης... Αποτέλεσμα: Σήμερα το παχύδερμο είναι Αντιπρόεδρος της χώρας και τα Ίμια δεν ανήκουν στην Ελλάδα!!!

30 Ιανουαρίου 2011

ΙΜΙΑ 2011 ΟΛΗ Η ΠΟΡΕΙΑ (ΣΤΑΔΙΟΥ)

Οι γαλάζιες-κόκκινες γραμμές Σαμαρά για μιαν Ελλάδα-μεταίχμιο

του ΣΑΒΒΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ

Ο ΑΝΤΩΝΗΣ Σαμαράς μπορεί σύντομα να είναι ο νέος Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Ανέκαθεν οι θέσεις του ήταν ξεκάθαρες και μεστός και δωρικός ο πολιτικός λόγος του. Μελετήσαμε με προσοχή την ομιλία που έκανε την περ. Δευτέρα στη Βουλή των Ελλήνων, σε προ Ημερησίας Διατάξεως συζήτηση για τα εθνικά θέματα.

Για τις θέσεις του στο Κυπριακό γράψαμε την περ. Τετάρτη. Σήμερα, θεωρούμε ότι χρήζει μια αδρή αναφορά στο όραμά του για μιαν Ελλάδα που πρέπει να σταθεί στα πόδια της, να μην παραδοθεί, να αναπτυχθεί, για να μπορέσει, εκτός από την υπερπήδηση της οικονομικής κρίσης, να αντιμετωπίσει την Τουρκία. Αφού ανέλυσε γιατί το δόγμα και η πολιτική Νταβούτογλου κινδυνεύει και ήδη δημιουργεί περισσότερους εχθρούς παρά φίλους στην Τουρκία, ο Αντ. Σαμαράς καταγράφει τα βήματα που η Ελλάδα, σε συνεργασία και με την Κύπρο, πρέπει να κάνει. Επιμένει σε στενότερη συνεργασία με το Ισραήλ, χωρίς να αγνοούνται οι Παλαιστίνιοι.

Ελλάδα και Κύπρος, λέγει ο Σαμαράς, να καταστούν γέφυρα ανάμεσα στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και την Ευρώπη. Και η Ελλάδα να κάνει άνοιγμα στη Ρωσία. Επ’ αυτού κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ ότι πάγωσε τους αγωγούς Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης, προφανώς κατόπιν πιέσεων των ΗΠΑ. Ο Σαμαράς υποστηρίζει ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει χώρα-μεταίχμιο και να συνδέει εμπορικούς, επικοινωνιακούς και ενεργειακούς δρόμους προς τη Μέση Ανατολή, προς τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη. «Αυτές είναι οι γαλάζιες γραμμές της εξωτερικής πολιτικής μας: Ο ρόλος ''κρίκου'' που θέλουμε να παίξουμε και προς βορρά και προς νότο. Προσφέροντας σε όλους τους λαούς της περιοχής ασφάλεια, διασύνδεση και ευκαιρίες ευημερίας. Οι μεγάλοι ενεργειακοί αγωγοί από την Ασία στην Ευρώπη, περνάνε από μας. Από τη γη μας ή από τις θάλασσές μας. Οι μεγάλοι κάθετοι οδικοί και σιδηροδρομικοί άξονες βγάζουν τους βόρειους γείτονές μας στη Μεσόγειο από ελληνικά λιμάνια».

Ο Αντ. Σαμαράς επιμένει ότι η Ελλάδα πρέπει να θεσπίσει και να οριοθετήσει την ελληνική ΑΟΖ με τα γειτονικά της κράτη, αρχίζοντας με την Κύπρο, την οποία επικαλείται ως παράδειγμα. Και προσθέτει: «Λύση του προβλήματος (της ΑΟΖ) σημαίνει, η Ελλάδα να κατοχυρώσει όλα τα δικαιώματα που της δίνει το Διεθνές Δίκαιο της θάλασσας. Όχι να παραιτηθούμε από τα δικαιώματα αυτά!». Και υπογραμμίζει: «Οποιαδήποτε συμφωνία θα στηριζόταν σε αυτο-παραίτηση της Ελλάδας απ’ όσα της αναγνωρίζει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, για μας θεωρείται άκυρη από τώρα. Κι αν υπάρξει, θα την ακυρώσουμε μόλις αναλάβουμε τη διακυβέρνηση. Μιλημένα-ξηγημένα... Κάποιοι προτείνουν ακόμα ''συνεκμετάλλευση'' στο Αιγαίο. Τα ελληνικά δικαιώματα», είπε, «δεν είναι... ''ακορντεόν''! Να ανοιγοκλείνουν κάθε τόσο, σε αέρα, σε θάλασσα και σε υπέδαφος». Γι’ αυτό και απορρίπτει προσφυγή στη Χάγη, όπως υποστηρίζουν μερικοί, για να υπογράψουν συνυποσχετικό με την Τουρκία, που ευνοεί 50-50 στο Αιγαίο.

Ο Αντ. Σαμαράς χλευάζει την ετεροβαρή ελληνοτουρκική φιλία και κατηγορεί τον ΥπΕξ Δρούτσα ότι επιχειρεί αναβάθμιση της υποψήφιας Τουρκίας σε στρατηγικό εταίρο της ΕΕ. Πώς θα πολιτευθεί αν αναλάβει τα ηνία της Ελλάδας; Ο Αντ. Σαμαράς λέγει ότι θα ασκεί «πολιτική διεθνώς με γνώμονα το εθνικό συμφέρον, όχι με ιδεοληπτικές εμμονές, αλλά ως εκφραστή του εθνικού συμφέροντος. Η Ελλάδα είναι χώρα, δεν είναι ''χώρος''. Και οι Έλληνες είναι λαός, δεν είναι ''πληθυσμός''. Δύναμη της Ελλάδας είναι η αυτοπεποίθηση και η δημιουργικότητα του λαού της». Υποσχέθηκε ότι θα παραμείνει αμετακίνητος στις κόκκινες γραμμές της εξωτερικής πολιτικής του. Η Κύπρος θα παρακολουθεί. Και ελπίζει να μη χρειαστεί ποτέ να τα υπενθυμίσει.
Σημερινή

Τα αρπακτικά -αρχαιοτήτων- περιμένουν το χάος για να δράσουν!

Ανησυχία και αντιδράσεις για τις καταστροφές αρχαιοτήτων στο μουσείο της Αιγύπτου

Σοβαρές ζημιές και λεηλασίες υπέστησαν αρχαιότητες στο Αιγυπτιακό Μουσείο στο κέντρο του Καΐρου, όταν ομάδα εννέα ατόμων εισέβαλε μέσα στους χώρους του μουσείου, σε μια προσπάθεια να το ληστέψουν. Η ληστεία απετράπη, ωστόσο, ήδη αρκετά αντικείμενα είχαν καταστραφεί. Ισχυρές δυνάμεις προστάτευαν το μουσείο την Κυριακή.

Η συνέχεια στο parthenon-sculptures.blogspot.com

ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Πριν από λίγες μέρες και συγκεκριμένα, την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, στον οποίο από 20 Δεκεμβρίου 2010 ( ΠΔ 127/2010) υπάγεται και το Λιμενικό Σώμα, κατέθεσε στη Βουλή Σχέδιο Νομού με τίτλο «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος -Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις ».

Αυτό το Σχέδιο Νομού εκ πρώτης όψεως αδιάφορο για την πόλη μας, μετά από προσεκτική μελέτη παρουσιάζει διπλό ενδιαφέρον για την Αλεξανδρούπολη. Το ένα – αρνητικό – γιατί όσο αφορά τις παραγωγικές Σχολές του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής το καθεστώς τους παραμένει όπως είχε ( άρθρο 4 και 5 παρ.δ ) και δεν γίνεται καμία αναφορά για την περιβόητη Λιμενική Ακαδημία η οποία κατά σύμπτωση είχε εξαγγελθεί στην Αλεξανδρούπολη τον Ιούλιο του 2000 από τον τότε Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και σημερινό Υπουργό Προστασίας του Πολίτη.

Το άλλο – θετικό – γιατί με μία διάταξη (άρθρο 22 παράγραφος 4) επιδιώκεται να δοθεί λύση στο θέμα της απομάκρυνσης επιβλαβών πλοίων από τα λιμάνια. Το θέμα μας αγγίζει γιατί έχουμε τα πλοία της ΣΑΟΣ στο λιμάνι μας.

Η διάταξη διευκρινίζει ότι ο αρμόδιος για την απομάκρυνση Οργανισμός (στην περίπτωσή μας ο ΟΛΑ ΑΕ), μπορεί να προχωρήσει σε διαγωνισμό για εκποίηση όχι μόνο ναυαγίων αλλά και επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων.
Συγκεκριμένα η προσθήκη στην παράγραφο 6 του άρθρου 2 του Νόμου 2881/2001 «περί ναυαγίων» αναφέρει:

"Η αληθής έννοια της παρούσης παραγράφου είναι ότι ο Οργανισμός μπορεί να προβαίνει ταυτόχρονα με ενιαίο διαγωνισμό σε εκποίηση ενός ή περισσοτέρων ναυαγίων και επικινδύνων και επιβλαβών πλοίων που ανήκουν σε έναν ή διαφορετικούς ιδιοκτήτες, των οποίων οι κύριοι αρνούνται ή αδυνατούν να εκπληρώσουν την υποχρέωσή τους ."

Το Μάρτιο του 2010, επειδή η υπόθεση πετρελαιαγωγός μας αφορούσε. μια από τις συνεδριάσεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου Έβρου είχε αποκλειστικό θέμα « Διατύπωση απόψεων στο σχέδιο νόμου Διαδρομή και εγκατάσταση αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη και συναφή θέματα ».

Αν η υπόθεση “Λιμενική Ακαδημία “ μας αφορά στο Σχέδιο Νομού με τίτλο « Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις » ποιος επίσημος φορέας του τόπου θα εκφράσει απόψεις ;

Αλεξανδρούπολη 30 Ιανουαρίου 2011

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ Νικόλαος

ΟΝΝΕΔ: 15 χρόνια από το θλιβερό θάνατο των Ελλήνων Αξιωματικών στα Ίμια

Τα ξημερώματα της 31ης Ιανουαρίου συμπληρώνονται 15 χρόνια από την κορύφωση της κρίσης των Ιμίων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του ελικοπτέρου και την τραγική απώλεια των Αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού που επέβαιναν σε αυτό, του Αντιπλοίαρχου Χριστόδουλου Καραθανάση, του Αντίπλοιαρχου Παναγιώτη Βλαχάκου και του Σημαιοφόρου Έκτορα Γιαλοψού.

Η ηρωική θυσία των τριών Αξιωματικών αποτελεί σύμβολο προσήλωσης στην προάσπιση της εθνικής κυριαρχίας και αξιοπρέπειας, η οποία σήμερα δοκιμάζεται σκληρά. Χρέος μας, είναι να μην επιτρέψουμε να λησμονηθεί η αυταπάρνηση, την οποία επέδειξαν σε μία κρίσιμη για τη χώρα συγκυρία οι πεσόντες Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού.

Το υψηλό φρόνημά τους αποτελεί αναμφίβολα σημείο αναφοράς για κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδα, για κάθε νέο και κάθε νέα.

Το διπλωματικό επεισόδιο των Ιμίων αποτέλεσε την πρώτη επίσημη έκφραση του δόγματος περί «γκρίζων ζωνών» στο Αιγαίο, μέσω του οποίου η Τουρκία αμφισβητεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας. Καμία υποχώρηση ωστόσο σε θέματα εθνικής κυριαρχίας δεν μπορεί να γίνει δεκτή.

Ιδιαίτερα σήμερα που η Ελλάδα διανύει ομολογουμένως μία από τις πιο κρίσιμες περιόδους της σύγχρονης ιστορίας της, δεν μπορεί με το πρόσχημα της οικονομικής κρίσης να γίνουν εκπτώσεις στα εθνικά μας θέματα.

Η παρακαταθήκη από τη θυσία των Ελλήνων Αξιωματικών είναι παραπάνω από σαφής.

Η προστασία της εθνικής αξιοπρέπειας απαιτεί τόλμη και όχι λιγοψυχία.

Το χρωστάμε άλλωστε στους τρεις αυτούς ήρωες.

Ποιος δημιούργησε την κρίση δανεισμού;

Οι παρακάτω πίνακες δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα από πολλές ευρωπαϊκές χώρες... ωστόσο μόνο εμείς είμαστε υπό την κηδεμονία του ΔΝΤ μιας και ο ΓΑΠ φρόντισε να εκτοξευθούν τα επιτόκια στα ύψη:


Ι Βρούστης: Αυθαίρετα θα γίνεται ο υπολογισμός του ΦΠΑ των επιχειρήσεων, όταν διεξάγεται φορολογικός έλεγχος!!!

Κυβέρνηση, όμηρος των δεσμεύσεων του Μνημονίου και στη γεμάτη αγωνία προσπάθειά της για ανεύρεση 13 δις ευρώ για το 2012 - 14 εφευρίσκει νέους τρόπους για να αυξήσει τα έσοδα. Στο υπό διαβούλευση φορολογικό νομοσχέδιο ενσωματώνονται διατάξεις που παραβιάζουν την αρχή της φορολογικής δικαιοσύνης και αντικειμενικότητας, ενώ - την ίδια στιγμή - δημιουργούν μια ιδιότυπη φορολογική ομηρεία των επιχειρήσεων απέναντι στους ελεγκτικούς μηχανισμούς του υπουργείου Οικονομικών.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 10 παρ. 13 του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, για πρώτη φορά, εισάγεται στη διαδικασία του φορολογικού ελέγχου για τον προσδιορισμό του ΦΠΑ (και όχι για περιπτώσεις εξολογιστικού προσδιορισμού) μια διαδικασία τελείως αυθαίρετη, αντίθετη σε κάθε έννοια δικαιοσύνης και αντικειμενικότητας. Και αυτό μέσα από τις φράσεις του νομοσχεδίου "σύγκριση με ομοειδείς επιχειρήσεις" και "βάσει των γενικά παραδεκτών αρχών και τεχνικών της ελεγκτικής".

Με αυτό τον τρόπο, πλέον, ο υπολογισμός του ΦΠΑ των επιχειρήσεων, όταν διεξάγεται φορολογικός έλεγχος, θα γίνεται αυθαίρετα. Αυτό σημαίνει νέα φορολογική αφαίμαξη για τις επιχειρήσεις με πρόσχημα τον έλεγχο στο ΦΠΑ"

Μαργαρίτης Τζίμας, με αφορμή την αυριανή επέτειο της κρίσης των Ιμίων και τη συμπλήρωση 15 χρόνων από τον τραγικό θάνατο τριών Ελλήνων Αξιωματικών

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Άμυνας της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Δράμας, κ. Μαργαρίτης Τζίμας, με αφορμή την αυριανή επέτειο της κρίσης των Ιμίων και τη συμπλήρωση 15 χρόνων από αυτήν που είχε και ως αποτέλεσμα την πτώση του ελικοπτέρου και τον τραγικό θάνατο τριών Ελλήνων Αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, του Αντιπλοιάρχου Χριστόδουλου Καραθανάση, του Αντιπλοίαρχου Παναγιώτη Βλαχάκου και του Σημαιοφόρου Έκτορα Γιαλοψού, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Ιστορία του Ελληνικού Έθνους είναι γεμάτη από παραδείγματα ηρωισμού και αυτοθυσίας συμπατριωτών μας, που έπεσαν στο καθήκον της υπεράσπισης της εθνικής μας κυριαρχίας και εδαφικής ακεραιότητας. Η θυσία όμως των τριών αξιωματικών του Πολεμικού μας Ναυτικού στα ΙΜΙΑ, πριν 15 χρόνια, αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα υπεράσπισης της εθνικής κυριαρχίας και αξιοπρέπειας της Ελλάδος στη σύγχρονη εποχή.

Το επεισόδιο των ΙΜΙΩΝ που αποτέλεσε την έκφραση των τουρκικών ισχυρισμών περί "γκρίζων ζωνών", οι συνεχείς προκλητικές ενέργειες των Τούρκων με τις οποίες αμφισβητούν τα Εθνικά κυριαρχικά μας δικαιώματα σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να δημιουργήσουν τετελεσμένα γεγονότα.

Η Ελλάδα απορρίπτει αυτήν την προκλητική πολιτική των Τούρκων και σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να δεχθεί συμβιβασμούς. Οι αγωνιστές των δικαίων αιτημάτων του Ελληνικού Έθνους ,προστάτεψαν την Εθνική μας αξιοπρέπεια με αυταπάρνηση και τόλμη. Αυτό απαιτεί και η σύγχρονη εποχή. Αυτό χρωστάμε στους τρεις Έλληνες αξιωματικούς, αυτό χρωστάμε σε όλους τους Έλληνες που έπεσαν υπερασπιζόμενοι την Πατρίδα μας".

ΑΡΗΣ-ΠΑΟΚ Live stream

Η λέξη της εβδομάδας: Aυτόματος >automatic> auto…

http://www.thepurists.com/watch/features/8ohms/7s26/automatic6436.jpgH λέξη αυτόματος [< αυτός + μάω (: σκέπτομαι)] δηλώνει το «σκέπτομαι από μόνος μου», «αφ΄εαυτού». Αρχικά, προσδιόριζε οτιδήποτε κινείται δίχως την άμεση ανθρώπινη παρέμβαση, τον αυτοματισμό, το ρομπότ . Θα εκπλαγείτε, όμως, όταν θα διαβάσετε ότι ο όρος με τη σημασία του ρομπότ αναφέρεται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (Σ, 376):

« Ο Ήφαιστος ...έφτιαχνε τρίποδες...και έβαζε κάτω από του καθενός τον πάτο μαλαματένιες ρόδες για να τρέχουν μόνοι τους (στο πρωτότυπο: “αυτόματοι”) στη συγκέντρωση των Θεών και ύστερα πάλι να γυρίζουν σπίτι»

Το 1589 ένας καθολικός ιερέας, ο Baldo Beraldino , θα διασώσει, στη Λατινική γλώσσα, την πραγματεία του Ήρωνος του Αλεξανδρέα «περί αυτοματοποιητικής». Ποιος ήταν ο Ήρων; Περίφημος μηχανικός που έζησε, ίσως, τον α΄αιωνα, στην Αλεξάνδρεια. Διηύθυνε το πρώτο συστηματικό “Πολυτεχνείο” του κόσμου (την Ανώτατη Τεχνική Ελληνική Σχολή). Στο έργο του «αυτοματοποιητική» ερευνά την υδροστατική αλλά και την πίεση των ατμών ως κινητήρια δύναμη. Αναφέρει την κατασκευή αυτομάτου μηχανήματος σε ναό που ανοιγόκλεινε τις πόρτες (πότε σας είπαν ότι ανακαλύφθηκε η ατμομηχανή; Το 1690; Από τον Παπέν ; ...για να το ξανασκεφτείτε)..

Πάντως, η χρήση της λέξης (ως μηχανικός όρος) ήταν περιορισμένη, αφού περιορισμένη ήταν και η μηχανολογία. Το 1816, ο όρος «ξεθάβεται» από τον συγγραφέα Ε.Τ.Α. Hoffmann (1776-1822) που σημειώνει επιτυχία με το “Die Automaten” (πρόκειται για μηχανική κούκλα, ρομπότ) και επανεντάσσει τον ξεχασμένο ελληνικό όρο στους Δυτ. Ευρωπαίους.

Είναι η εποχή των πρώτων ατμομηχανών. Η λέξη αυτόματος γίνεται της μόδας για να προσδιορίσουν τις νέες μηχανικές-«ρομποτικές» ανακαλύψεις, «τα μηχανήματα του διαβόλου». Έτσι, δημιουργήθηκαν οι νέες λέξεις παγκόσμιας εμβέλειας, όπως: γαλλ.: automatisation, αγγλ.: automatic, ιταλ.: automatico . Στην Αμερική θα φτάσει ως automatization, αλλά κάποιος διοικητής της Ford θα το περικόψει και το 1945 θα εμφανιστεί για πρώτη φορά ως automation. Ως συγκοπτόμενη λέξη διατηρήθηκε σ’ όλες τις γλώσσες με τη μορφή: auto… Αν η σκέψη σας οδηγήθηκε στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καλό είναι να προσέξετε ότι δεν υπάρχει σειρ(ε)ιακό κιβώτιο, αλλά μόνο σειραϊκό (έχει, δηλαδή, στη σειρά, serial, τις ταχύτητες).
  1. Η λέξη είναι τσέχικη : ρομπότ <>

  2. Η λέξη «αυτόματος» αναφέρεται, επίσης: Ιλιάδα (Ε,711). Αριστοτέλης, Αθηναίων πολιτεία (8,5). Ευριπίδης, Ιφιγένεια εν Ταύροις, 1166

  3. Μετάφραση: Κομνηνού - Κακριδή. Αναλογιστείτε για λίγο: τι είδους φαντασία διέθετε ο Όμηρος; Ή, μήπως, δεν είναι αποκύημα της φαντασίας του;

  4. Degli automati, di Herone Alessandrino, μετ. Στα λατ. Baldo Berardino, abate di Guastalla, Venetia, 1589

  5. Denis Papin (1647–1713). H ατμοσφαιρική μηχανή του Παπέν αξιοποιεί την πίεση του ατμοσφαιρικού αέρα (όχι, ακριβώς, του ατμού). Περισσότερα, καθώς και η μετάφραση του άρθρου σε 3 γλώσσες, στα

24γράμματα

Tτο στοίχημα της κρουαζιέρας

του Νίκου Αντωνακάκη στην εφημερίδα " ΠΑΤΡΙΣ"

Από τα Μινωϊκά χρόνια ξεκινά η ιστορία του λιμανιού του Ηρακλείου. Η Κρήτη από τότε λειτουργούσε και ως η "Πύλη" που ένωνε την Ανατολή με τη Δύση. Το ανάκτορο της Κνωσού αποδεικνύει τη δύναμη του Μινωικού κράτους που η ακμή του στηριζόταν στο θαλάσσιο εμπόριο.

Αργότερα κατά την εποχή του Μεσαίωνα και ιδιαίτερα επί Αραβοκρατίας, η οικονομία της Κρήτης άνθισε ακόμη περισσότερο λόγω της ανάπτυξης του εμπορίου και γι αυτό έγιναν σοβαρές εργασίες για την κατασκευή εγκαταστάσεων υποδομής και αποθηκών στο λιμάνι του Ηρακλείου. Εξαιρετικά σημαντική ήταν η παρουσία του λιμανιού και επί Ενετοκρατίας.

Το λιμάνι του Ηρακλείου συνεχίζει και σήμερα να αποτελεί σημαντικό κέντρο διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων στην λεκάνη της Μεσογείου, όπου επιβατικά, τουριστικά και εμπορικά σκάφη πραγματοποιούν πυκνά δρομολόγια καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες δραστηριοποιούνται και το συνδέουν με άλλα λιμάνια της χώρας και του εξωτερικού. Επίσης μεγάλα κρουαζιερόπλοια εκτελούν πλόες κατά την μεγαλύτερη διάρκεια του έτους μεταφέροντας χιλιάδες επισκέπτες με αποτέλεσμα την τόνωση της τοπικής οικονομίας του Ηρακλείου και της Κρήτης γενικότερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Ηρακλείου είναι το τρίτο σε μέγεθος λιμάνι της χώρας μετά τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη. Εξυπηρετούσε ετησίως 2,5 εκ. επιβάτες και πάνω από 300.000 οχήματα.
Κάθε χρόνο στο λιμάνι κατέπλεαν περίπου 3.500 πλοία. Μέχρι πρόσφατα λειτουργούσε ως Ηome Port (έναρξη και κατάληξη κρουαζιέρας) σε συνεργασία με το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων AIDA και OCEAN VILLAGE τα οποία αποχώρησαν. Επίσης, ήταν το μοναδικό λιμάνι στην Ελλάδα που σε συνεργασία με τις αρχές του αεροδρομίου διενεργούσε το Check in, Check out των επιβατών στο Νέο Επιβατικό Σταθμό, προσφέροντας τη δυνατότητα στους διερχόμενους επιβάτες να αξιοποιήσουν τον ενδιάμεσο χρόνο μέχρι την αναχώρησή τους από το αεροδρόμιο.

Την περίοδο 2004-2009 η τότε διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου σε συνεργασία με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, τους τουριστικούς πράκτορες αλλά και τους εργαζομένους του Λιμένα άσκησε με επιτυχία την επιβατική και εμπορική διαχείριση του Λιμένα με κερδοφόρο ισολογισμό, πράγμα που βοήθησε να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν έργα μακράς πνοής με σκοπό να εξελιχθεί και να ανταποκριθεί στον ρόλο του ως ένα από τα λιμάνια μεγάλης εθνικής σημασίας της χώρας. Παράλληλα μεγάλος βάρος δόθηκε στην ανάπτυξη και προώθηση της κρουαζιέρας με αποτέλεσμα τη θεαματική αύξηση σε προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών στην πόλη μας που έφτασαν τους 350.000 κατ’ έτος.

Την περίοδο αυτή υλοποιήθηκαν ποικίλα έργα για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών του λιμένα.

Ειδικότερα για την κρουαζιέρα έγιναν σημαντικές παρεμβάσεις που βελτίωσαν τόσο την αισθητική εικόνα του λιμένα και του παραλιακού μετώπου, όσο και την ποιότητα ζωής των δημοτών συνολικού προϋπολογισμού περί τα 10.000.000 εκατ. ευρώ

- υλοποιήσαμε το έργο της προστασίας θεμελίωσης Ανατολικού κρηπιδώματος και εκβάθυνσης ανατολικά της προβλήτας 2 για την παραβολή κρουαζιερόπλοιων με μεγάλα βυθίσματα.

- Προμηθευτήκαμε τον απαραίτητο εξοπλισμό ελέγχου αποσκευών X RAY MACHINE και κατασκευάσαμε νέο κτίριο για τη στέγασή τους

- Δρομολογήσαμε τις διαδικασίες για την ανέλκυση και εξουδετέρωση χιλιάδων πυρομαχικών που βρίσκονταν στην λιμενολεκάνη από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και αποτελούσαν τροχοπέδη στην ανάπτυξη του λιμανιού

- Απομακρύναμε όλα τα παροπλισμένα και βυθισμένα πλοία από την περιοχή του λιμανιού.

- Περιφράξαμε εξωτερικά το λιμάνι και κατασκευάσαμε εσωτερική περίφραξη ασφάλειαs σύμφωνα με τον διεθνή κώδικα ασφαλείας ISPS.

- Υλοποιήσαμε το έργο της καθαίρεσης του ύφαλου τμήματος του παλαιού προσήνεμου μόλου (σπίθα) που βρίσκεται στην προέκταση του σημερινού προβλήτα ΙΙΙ και δημιουργούσε προβλήματα ασφάλειας για τα εισερχόμενα στην δυτική λιμενολεκάνη πλοία

- Φροντίσαμε για το πράσινο της Παραλιακής και των Εσωτερικών χώρων του Λιμένος

- Βελτιώσαμε με εσωτερικές μετατροπές τους χώρους του Νέου Σταθμού Επιβατών για την καλύτερη λειτουργία του.

- Διαμορφώσαμε-αναπλάσαμε την περιοχή από Πλατεία 18 Άγγλων μέχρι το Λιμενικό περίπτερο (Μπεντενάκι)

- Υλοποιήσαμε τα έργα της βελτίωσης όψης παραλιακής λεωφόρου λιμένος από το κτίριο του ΟΛΗ μέχρι κόμβο Κατσαμπά και επέκτασης-ανάπλασης της παραλιακής λεωφόρου στην παράκτια περιοχή Ν. Αλικαρνασσού.

-Σε συνεργασία με τον Δήμο Ηρακλείου εντάχθηκε η πόλη και το λιμάνι μας στο πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ-ΚΥΠΡΟΣ που αφορά στην προμήθεια ενός VAN, στην έκδοση και διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων για την πόλη, καθώς και στην τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων που κατευθύνουν στο κέντρο της πόλης τους επισκέπτες.


Το λιμάνι του Ηρακλείου θα μπορούσε και σήμερα να αποτελεί βασικό σταθμό προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων στην πόλη μας με τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλει και η νέα διοίκηση. Η προχειρότητα όμως και ο ερασιτεχνισμός που επέδειξε η σημερινή Κυβέρνηση στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με την ουσιαστική διάλυση του δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στην κρουαζιέρα και διάχυτη ανασφάλεια στη Ναυτιλιακή κοινότητα με αποτέλεσμα την σημαντική μείωση των επισκεπτών η οποία αναμένεται να αυξηθεί κατά 40% περίπου σύμφωνα με τις προβλέψεις των αρμοδίων για το νέο έτος .
Στην σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία, το λιμάνι μας επιβάλλεται να διατηρήσει τον σπουδαίο διαχρονικό ρόλο του. Κατά συνέπεια η πολιτική ηγεσία, η νέα Διοίκηση του Οργανισμού σε συνεργασία με τους εργαζομένους και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς οφείλουν να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, παρά τα προβλήματα που προκύπτουν, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών του Λιμένα αλλά και της Κρήτης γενικότερα βελτιώνοντας καθημερινά τις υποδομές και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του, συνεχίζοντας την προσπάθεια προκειμένου το Λιμάνι μας να αποτελεί πόλο έλξης για πολίτες και επισκέπτες, μοχλό Ανάπτυξης της Περιφερειακής και Εθνικής Οικονομίας, σταθμό και προορισμό για την ελληνική και διεθνή ναυτιλία.

Νίκος Αντωνακάκης
πρώην Αντιπρόεδρος Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου

ΧΙΟΣ ξεβρακώνει τα φυντάνια της αριστεράς που προωθούν τους λαθραίους

ΒΟΜΒΑ: Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου αναστέλλει την λειτουργία του !!!

Με ομόφωνο ψήφισμά της η Σύγκλητος του Πανεπιστήμιο Αιγαίου ανακοινώνει ότι από το Φλεβάρη αναστέλλεται η λειτουργία του Πανεπιστήμιου αν το Υπουργείο επιμείνει στη λογική των περικοπών.

Αναλυτικά το ψήφισμα:

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΓΚΛΗΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

(ΟΜΟΦΩΝΟ)

Μυτιλήνη, 27 Ιανουαρίου 2011

Θέμα: Περικοπή πιστώσεων συμβασιούχων διδασκόντων Π.Δ. 407/80

Η απόφαση του ΥΠΔΒΜΘ να μειώσει τις διαθέσιμες πιστώσεις για τους συμβασιούχους διδάσκοντες του Πανεπιστημίου Αιγαίου από 108 σε 91, κατά τη διάρκεια του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους 2010-2011, αποτελεί άλλη μια μονομερή αθέτηση του τετραετούς προγραμματισμού εις βάρος της ακαδημαϊκής λειτουργίας όλων των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Η περικοπή αυτή, εν μέσω του ακαδημαϊκού έτους, προκαλεί τεράστια προβλήματα και αδυναμία ομαλής υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών όλων των Τμημάτων κατά το εαρινό εξάμηνο. Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου όλα τα Τμήματα στελεχώνονται από μικρό αριθμό μελών ΔΕΠ (ο μέσος όρος μελών ΔΕΠ ανά Τμήμα είναι περίπου 17), ενώ υπάρχει σοβαρό έλλειμμα μελών ΕΕΔΙΠ. Κατά συνέπεια οι συμβασιούχοι συνάδελφοι ΠΔ 407/80 καλύπτουν ουσιαστικές εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των Τμημάτων και η περικοπή έστω και ελάχιστου αριθμού πιστώσεων διαταράσσει την προγραμματισμένη υλοποίηση των μαθημάτων.

Πάγια θέση της συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αιγαίου αποτελεί η σταδιακή μείωση του αριθμού συμβασιούχων συναδέλφων με ισόποση όμως αύξηση του αριθμού μελών ΔΕΠ, ΕΤΕΠ και ΕΕΔΙΠ, σύμφωνα με τον υφιστάμενο τετραετή προγραμματισμό.

Για όλους τους προαναφερθέντες λόγους, η σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αιγαίου ομόφωνα καταδικάζει την απόφαση περικοπής των ήδη ελάχιστων αναγκαίων πιστώσεων για την εύρυθμη λειτουργία των Τμημάτων και ζητά επιτακτικά από το ΥΠΔΒΜΘ :

(1) Την χορήγηση των 17 επιπλέον αναγκαίων πιστώσεων πριν την έναρξη του εαρινού εξαμήνου.

(2) Τον άμεσο διορισμό των είκοσι έξι (26) εκλεγμένων μελών ΔΕΠ και των πέντε (5) ΕΤΕΠ του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

(3) Την άμεση προκήρυξη όλων των νέων θέσεων μελών ΔΕΠ, ΕΤΕΠ και ΕΕΔΙΠ.

Στην περίπτωση που το ΥΠΔΒΜΘ δεν ανταποκριθεί, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου θα είναι υποχρεωμένο να αναστείλει τη λειτουργία του στην αρχή του εαρινού εξαμήνου 22-23 φεβρουαρίου, 2011.

To ψήφισμα της συγκλήτου Πανεπιστημίου Αιγαίου θα κοινοποιηθεί από την Πρυτανική αρχή στο ΥΠΔΒΜΘ (παράσταση στο Υπουργείο), στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, σε όλα τα Πανεπιστήμια, στην επερχόμενη σύνοδο των Πρυτάνεων καθώς και σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

lesvosnews.net

Να ποιος και πως απαξίωσε την ελληνική οικονομία για να μας πάει στο ΔΝΤ

Ολοι περιμένουν πρωτοβουλίες από τον πρωθυπουργό

31/01/2010

Η βεβαιότητα ότι η ελληνική οικονομία κινείται στην κόψη του ξυραφιού είναι διάχυτη στο κυβερνητικό επιτελείο, με κορυφαίους υπουργούς να αναμένουν από τον ίδιο τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου κινήσεις ανάταξης του κλίματος, που μοιάζει ζοφερό.

Σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους, κυβερνητικά στελέχη επενδύουν πλέον στην ανακοίνωση της εισοδηματικής και φορολογικής πολιτικής που τοποθετείται τη μεθεπόμενη εβδομάδα –ήδη γίνεται αγώνας δρόμου ώστε οι τελικές αποφάσεις να ληφθούν νωρίτερα, ενώ στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχει «γκρίνια» για την καθυστέρηση– καθώς οι εξελίξεις αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα ότι το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης δεν «έπεισε» τις αγορές.

Συνεργάτες του κ. Γ. Παπανδρέου αφήνουν να εννοηθεί πως τα μέτρα που θα ανακοινωθούν θα είναι επώδυνα, αλλά και ικανά να κατευνάσουν τις επιθέσεις εις βάρος της χώρας. Οπως σημειώνουν, δεν είναι τυχαίο ότι, από το Νταβός, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε για πρώτη φορά ευθέως σε μειώσεις μισθών, περιορισμό του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων και δεσμεύθηκε για την ανάληψη όλων των απαιτούμενων πρωτοβουλιών για μείωση του ελλείμματος. Πάντως, στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ, υπάρχουν και στελέχη που δυσπιστούν αναφορικά με τις τελικές επιλογές του κ. Γ. Παπανδρέου. Εξ άλλου, και τους αμέσως προηγούμενους μήνες είχαν προαναγγελθεί αποφάσεις που θα μετρίαζαν τις πιέσεις Βρυξελλών και αγορών, αλλά τελικώς παρέμειναν κενό γράμμα.

Κρίσιμα λάθη

Στο Μέγαρο Μαξίμου και στο υπουργείο Οικονομικών αποδίδουν, εν μέρει δικαιολογημένα, τη δραματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα στην «κληρονομιά» που τους άφησε η κυβέρνηση της Ν.Δ. Ομως, πίσω από τις κλειστές πόρτες των υπουργικών γραφείων και στο περιστύλιο της Βουλής, από στελέχη του ΠΑΣΟΚ αναγνωρίζεται πως και τους τελευταίους μήνες διαπράχθηκαν κρίσιμα λάθη. Ποια είναι αυτά; Οπως λέγεται, πρώτο σημείο καμπής για την πλήρη απαξίωση της εικόνας της ελληνικής οικονομίας ήταν η επιλογή να διογκωθεί το έλλειμμα του 2009 στο 12,7%, με αποτέλεσμα η Αθήνα να «στοχοποιηθεί» τόσο από τις Βρυξέλλες, όσο και από τις διεθνείς αγορές. Κατά πολλούς, η συγκεκριμένη επιλογή ήταν άμεσα συνυφασμένη, με την εσφαλμένη, όπως αποδείχθηκε, εκτίμηση του ίδιου του κ. Γ. Παπανδρέου και των κ.κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και Λούκας Κατσέλη, ότι η κυβέρνηση θα διασφάλιζε τετραετή και όχι τριετή περίοδο δημοσιονομικής προσαρμογής από την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Δεύτερο κρίσιμο λάθος θεωρείται το άκρως «χαλαρό» μήνυμα που εξέπεμψε ο προϋπολογισμός του 2010. Κατά τις συζητήσεις εν όψει της κατάρτισής του, στελέχη όπως οι κ.κ. Αννα Διαμαντοπούλου, Μ. Χρυσοχοΐδης, Π. Μπεγλίτης, αλλά και ο κ. Ευ. Βενιζέλος είχαν επισημάνει τον κίνδυνο να αποσταλούν εσφαλμένα μηνύματα προς το εξωτερικό. Ομως, στην ενδοκυβερνητική διελκυστίνδα επικράτησαν οι απόψεις των κ.κ. Λούκας Κατσέλη, Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, Χρ. Παπουτσή και άλλων, που πίεζαν για έναν προϋπολογισμό εν πολλοίς προσαρμοσμένο στις προεκλογικές δεσμεύσεις του ΠΑΣΟΚ. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος που είχε μετάσχει στις σχετικές διεργασίες, εάν ο προϋπολογισμός αποτύπωνε πλήρως και ευκρινώς τα μέτρα του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης, αλλά και την αυστηρή εισοδηματική πολιτική που εκ των πραγμάτων είναι πλέον υποχρεωμένη να υιοθετήσει η κυβέρνηση, ίσως η εικόνα σήμερα να ήταν διαφορετική.

Πάντως, θα πρέπει να επισημανθεί πως η τελική επιλογή του Νοεμβρίου να μετατεθούν για τις αρχές του 2010 τα όποια επώδυνα μέτρα ανήκε αποκλειστικά στον κ. Γ. Παπανδρέου και στο στενό του επιτελείο. Ο πρωθυπουργός φέρεται να είπε σε κλειστή σύσκεψη πως «δεν θα ακολουθήσει πολιτικές Καραμανλή». Εξ ου και το «άδειασμα», λίγες ημέρες αργότερα, του κ. Γ. Παπακωνσταντίνου για το πάγωμα των μισθών άνω των 2.000 ευρώ, το οποίο, κατά πληροφορίες, έγινε από στενούς συνεργάτες του κ. Γ. Παπανδρέου, χωρίς να έχει καν ενημερωθεί ο πρωθυπουργός, που όταν ανέκυψαν οι γνωστές δηλώσεις του κ. Χρ. Παπουτσή απουσίαζε στο εξωτερικό.

Εσφαλμένα μηνύματα

Το τρίτο λάθος που καταλογίζεται στο Μέγαρο Μαξίμου και στο οικονομικό επιτελείο είναι ότι αποστέλλουν όλο το τελευταίο διάστημα εσφαλμένα μηνύματα στο εξωτερικό. Η «πολιτικοποίηση» του προβλήματος της ελληνικής οικονομίας, με τις αναφορές σε κερδοσκόπους που έχουν στοχοποιήσει είτε την Ελλάδα είτε γενικότερα το ευρώ, αποτελούν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Η συνεχής διαβούλευση, αντί της λήψης άμεσων μέτρων, που έχει επισημάνει η κ. Βάσω Παπανδρέου ως πρόβλημα, ένα άλλο. Οι χειρισμοί υπουργών, όπως εκείνοι της κ. Λούκας Κατσέλη στο νομοσχέδιο για τις τράπεζες, ένα ακόμη, ενώ κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως η έκτακτη σύσκεψη της περασμένης Τετάρτης υπό τον κ. Θ. Πάγκαλο, για τις συγχωνεύσεις ΔΕΚΟ, προκειμένου να μην πάει «με άδεια χέρια» ο πρωθυπουργός στο Νταβός, είναι σαφές πως δεν επαρκούν για να αντιστραφεί το κλίμα.

Με τα ανωτέρω δεδομένα, είναι προφανές πως το επόμενο δεκαήμερο θα είναι κρίσιμο για την κυβέρνηση, αλλά και συνολικά για τη χώρα. Μένει δε να φανεί εάν ο πρωθυπουργός θα λάβει τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες ή θα επιμείνει στη γραμμή πλεύσης των τελευταίων μηνών, που, ως φαίνεται, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια τη χώρα σε καθεστώς κηδεμονίας.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_31/01/2010_389063

Ποιος είναι ο "πατέρας" του Ευρωομολόγου; Ο ΓΑΠ!! Ναι μη φάτε... έχουμε γλάρο...

Τα τέσσερα πιθανά σενάρια για τη διάσωση της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Ενωση

Εκδοση ευρωομολόγου, διμερής δανεισμός, επιδοτήσεις και στήριξη των ελληνικών τίτλων
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 30/01/2010

Την «προφορική διάσωση» της Ελλάδας προσπάθησαν να επιτύχουν χθες από το Νταβός η Γαλλία, η Γερμανία, ο αρμόδιος κοινοτικός επίτροπος της Κομισιόν κ. Χοακίν Αλμούνια και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), την ίδια στιγμή που πανευρωπαϊκώς διακινούνται τέσσερα σενάρια «έμπρακτης διάσωσης» της Ελλάδας από την Ευρώπη.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύονται στον ευρωπαϊκό Τύπο, στους κόλπους της Κοινότητας φαίνεται πως σχεδιάζονται τέσσερα σενάρια για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσει η Ευρώπη να «σώσει» την Ελλάδα, σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας βάζει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα της Ευρωζώνης. Αυτά περιλαμβάνουν:

1. Επιδοτήσεις - Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Οπως έχει γίνει σε χώρες-μέλη της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, η Κομισιόν θα μπορούσε να αποφασίσει την άμεση εκταμίευση του μεγαλύτερου μέρους από τις επιδοτήσεις 20,2 δισ. ευρώ που δικαιούται η Ελλάδα από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007-2013. Μάλιστα, θεωρείται ότι κάτι τέτοιο θα στηρίξει και την ανάπτυξη, καθώς η πλειονότητα των αναλυτών θεωρεί ότι η πρόβλεψη για συρρίκνωση του ΑΕΠ το 2010 κατά 0,3% είναι πολύ αισιόδοξη και τελικά θα διαμορφωθεί σε πολύ χειρότερα επίπεδα. Εναλλακτικά μπορεί να εξεταστεί η αύξηση του δανεισμού της Ελλάδας από την ΕΤΕπ. Η παρουσία στη θέση του αντιπροέδρου της ΕΤΕπ ενός Ελληνα (του κ. Πλ. Σακελλάρη) συμβάλλει στην έντονη φημολογία για την αύξηση του δανεισμού από την τράπεζα. Πάντως, είναι μια πρακτική που η ΕΤΕπ εφήρμοσε και το 2009, προχωρώντας σε αύξηση του δανεισμού προς χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης κατά περίπου 40%. Επίσης, οι διοικητές της ΕΤΕπ -οι υπουργοί Οικονομικών της Ε.Ε.- θα μπορούσαν να ζητήσουν επίσης από την τράπεζα να δανειστεί χρήματα από την αγορά και να τα χρησιμοποιήσει για να αγοράσει ελληνικά ομόλογα, σύμφωνα με το σενάριο που περιλαμβάνει την εμπλοκή της τράπεζας.

2. Διμερής δανεισμός. Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, θα μπορούσε να συναφθεί διμερής δανεισμός μεταξύ Ελλάδας και κάποιας ευρωπαϊκής χώρας ή ακόμα και να εγγυηθεί κάποια χώρα για τα ομόλογα της Ελλάδας.

3. Στήριξη μέσω δανείων. Μια κίνηση που θα μπορούσε να είναι η πιο λογική, αλλά πιθανόν απαιτεί την πολιτική απόφαση όλων των χωρών-μελών της Ευρώπης, είναι να αγοράσουν όλες οι κυβερνήσεις της Ε.Ε. ελληνικά ομόλογα, στηρίζοντας έτσι τη συγκεκριμένη αγορά και την ελληνική οικονομία συνολικά.

4.Εκδοση ευρωομολόγου. Πρόκειται για μια συζήτηση που είχε γίνει και πέρυσι τέτοιο καιρό, αλλά δεν χρειάστηκε να υλοποιηθεί. Αφορά στην έκδοση κοινών ομολόγων από την Ευρωζώνη συνολικά, με την Ελλάδα να αποκομίζει μέρος των εσόδων από την έκδοση αυτή, μειώνοντας έτσι το κόστος δανεισμού της. Και αυτό το σενάριο, για να υλοποιηθεί, χρήζει της κοινής πολιτικής απόφασης των ηγετών της Ε.Ε.

Χθες η διαφορά απόδοσης (spread) του ελληνικού 10ετούς ομολόγου με το αντίστοιχο γερμανικό υποχώρησε, από το ιστορικό υψηλό των 405 μονάδων βάσης της Πέμπτης, στα επίπεδα των 365-380 μονάδων.

Ωστόσο, οι αγορές φαίνεται πως πλέον έχουν επιβάλει το αυξημένο κόστος δανεισμού στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως σεναρίων, καθώς το spread στις αρχές της εβδομάδας κινούνταν στην περιοχή των 300 μονάδων.

Μάλιστα, ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, σχολιάζοντας την εξέλιξη αυτή, δήλωσε ότι «η Ελλάδα υποφέρει κάθε μέρα από την έλλειψη αξιοπιστίας στις αγορές», ενώ παραδέχθηκε ότι με τα σημερινά προβλήματα «θα ήταν καταστροφικό να ήμασταν εκτός Ευρωζώνης».

Πάντως, παρά τα θετικά σχόλια που ακούστηκαν χθες στο Νταβός για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας, ο κ. Παπακωνσταντίνου έδειξε ότι ο δρόμος είναι δύσκολος και τα χρονικά περιθώρια περιορισμένα. «Εως τα μέσα του 2010 θα έχουμε δώσει δείγματα γραφής για την περικοπή του ελλείμματος», δήλωσε ο υπουργός. Ομως, σημείωσε ότι στο τέλος του 2010 η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) φαίνεται να «ανατρέπει την προηγούμενη κατάσταση» ενεχυρίασης των ομολόγων, γεγονός το οποίο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην Ελλάδα αν δεν βελτιώσει τη δημοσιονομική της εικόνα.

Ο κ. Αλμούνια υποστήριξε πως η νευρικότητα για την Ελλάδα θα εξαφανιστεί με την οριστικοποίηση του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης (ΠΣΑ). Οι συστάσεις της Κομισιόν για το ΠΣΑ θα γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα και «δεν θα απέχουν πολύ από το ελληνικό σχέδιο», αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο να ζητηθεί η λήψη νέων μέτρων.

Αλλωστε, και ο κ. Παπακωνσταντίνου υποστήριξε ότι «θα λάβουμε επιπλέον μέτρα, εάν χρειαστεί».

Ο κ. Αλμούνια επισήμανε πάντως ότι «διάσωση Ελλάδας από Ε.Ε. δεν υπάρχει και είναι αδύνατη. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος χρεοκοπίας για τη χώρα», ενώ σχολιάζοντας τα σενάρια αποχώρησης της Ελλάδας από την Ευρωζώνη δήλωσε ότι είναι «εντελώς εκτός πραγματικότητας».

Στο πλαίσιο των επαφών που είχε χθες ο κ. Παπακωνσταντίνου, συναντήθηκε και με τον γενικό διευθυντή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) κ. Ντομινίκ Στρος-Καν, ξεκαθαρίζοντας ότι η συζήτηση δεν αφορά σε καμία περίπτωση την παροχή οικονομικής βοήθειας από το ταμείο. Παράλληλα, ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ κ. Α. Γκουρία υποστήριξε ότι η κατάσταση της Ελλάδας είναι υπό έλεγχο και ότι η χώρα δεν αποτελεί απειλή για τη σταθερότητα της Ευρωζώνης.

Από το Νταβός, ο κ. Παπακωνσταντίνου δήλωσε χθες ότι «τις αγορές θα πρέπει να τις ανησυχεί εάν εμείς θα κάνουμε τη δουλειά μας όπως έχουμε υποσχεθεί. Θα ρίξουμε το έλλειμμα κι αυτό είναι που πρέπει να ενδιαφέρει τις αγορές». Μάλιστα, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι μετά την έγκριση του ΠΣΑ από την Ε.Ε., τα spreads θα επιστρέψουν σε φυσιολογικά επίπεδα και η αγορά θα καθησυχαστεί, ενώ αναμένει ότι «από τα μέσα Φεβρουαρίου θα φανούν τα πρώτα σημάδια μείωσης στο έλλειμμα, ενώ θα λάβουν χώρα και οι πρώτες περικοπές στις δημόσιες δαπάνες». Πάντως, ο υπουργός υποστήριξε πως η εφαρμογή των δημοσιονομικών μέτρων δεν θα πλήξει την ανάπτυξη και σε περίπτωση που η «ανάπτυξη έλθει αργότερα, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να λάβει επιπλέον μέτρα».

Νέες επαφές

Παρά τις εκατέρωθεν διαψεύσεις από Ελλάδα και Goldman Sachs, οι αγγλικοί Financial Times (F.T.) επανήλθαν χθες στο θέμα της συμφωνίας των δύο πλευρών για προώθηση από τον διεθνή οίκο ελληνικού χρέους.

Σε δημοσίευμά της, η εφημερίδα αναφέρει ότι ρόλο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης με ξένους επενδυτές διαδραματίζει η Goldman Sachs, η οποία «αν και δεν έχει λάβει άμεση εντολή από την ελληνική κυβέρνηση, διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στην προσπάθεια διάσωσης».

Μάλιστα, σημειώνει ότι μια ακόμη ομάδα του αμερικανικού χρηματοοικονομικού ομίλου βρίσκεται από την Πέμπτη στην Αθήνα συνοδεύοντας αντιπροσώπους του αμερικανικού hedge fund του κ. Τζον Πόλσον, προκειμένου να έχουν συναντήσεις με τραπεζίτες, οικονομολόγους και αναλυτές.

Πρόκειται για ένα από τα funds που έχουν στην κατοχή τους σημαντικό μέρος των ελληνικών ομολόγων και για τα οποία έχουν διαρρεύσει φήμες ότι κερδοσκοπούν σε βάρος της Ελλάδας αυτήν την εποχή.

Επίσης, οι F.T. υποστηρίζουν ότι εκτός από αυτή τη συνάντηση η Goldman Sachs έχει προγραμματίσει και επισκέψεις άλλων υποψήφιων επενδυτών στην Αθήνα. Στο άρθρο περιλαμβάνεται και μια δήλωση οικονομικού αναλυτή προς τους F.T., ο οποίος αναφέρει ότι «η Goldman Sachs έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο ως σύμβουλος της κυβέρνησης», προσθέτοντας ότι πρόκειται για μια ορθή κίνηση, με δεδομένο ότι τα στελέχη της έχουν άριστες γνώσεις και καλές ιδέες.

Πάντως, οι F.T. δίνουν εξηγήσεις για το πρόσφατο δημοσίευμά τους που ήθελε την Ελλάδα να προωθεί προς πώληση έως και 25 δισ. ευρώ ελληνικού χρέους στην Κίνα. Οπως σημειώνει η εφημερίδα, το δημοσίευμα αυτό στηρίχτηκε σε πληροφορίες από τρεις διαφορετικές πηγές «με πολύ στενές σχέσεις με κορυφαία στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης, αλλά και με πηγή πολύ κοντά στην ελληνική ναυτιλία, που διαθέτει μακροχρόνιες σχέσεις με Κινέζους αξιωματούχους».

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_2_30/01/2010_388859