24 Ιουνίου 2026

📺«Γολγοθάς» για δημοσιογράφο η ζωντανή σύνδεση δίπλα σε μεθυσμένους οπαδούς της Σκωτίας, δείτε βίντεο


Σε... Γολγοθά μετατράπηκε για τη δημοσιογράφο Κέισι Χιντζ η ζωντανή σύνδεση που έκανε για το κανάλι WPLG Local 10 στη νότια Φλόριντα έξω από γήπεδο στο Μαϊάμι.

Αιτία η συμπεριφορά των Σκωτσέζων οπαδών που έβρισαν στο μικρόφωνο και φώναζαν συνθήματα χοροπηδώντας.

Η ζωντανή σύνδεση έγινε με αφορμή τον σημερινό αγώνα της Σκωτίας με τη Βραζιλία για τον Γ΄ όμιλο του Μουντιάλ 2026 με έναν από τους Σκωτσέζους να αρπάζει το μικρόφωνο και να λέει «αγαπάμε το Μαϊάμι... Ζήτω στη γαμ...νη Σκωτία, ζήτω στη γαμ...νη Σκωτία!».

Αφού, δε, η δημοσιογράφος απομάκρυνε το μικρόφωνο από τον ένθερμο Σκωτσέζο οπαδό, εκείνος επέστρεψε και ζήτησε «συγγνώμη».

Η περιπέτεια, ωστόσο για την Χιντζ δεν τελείωσε εκεί καθώς γύρω της συγκεντρώθηκαν περισσότεροι οπαδοί της Σκωτίας φωνάζοντας «no Scotland, no party.

«Ζητώ συγγνώμη από τους θεατές για τις ύβρεις που ακούστηκαν. Αυτοί οι άνθρωποι έπιναν όλη μέρα» είπε η δημοσιογράφος.


Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της εταιρείας Boston Beer Co. στην οποία αναφερόταν ότι οι Σκωτσέζοι κατανάλωσαν τέσσερις φορές περισσότερη μπύρα από ό,τι συνήθως διαθέτει η εταιρεία σε μια περίοδο διακοπών, όπως αυτή της 4η Ιουλίου, και έπρεπε να προγραμματίσει επείγουσες παραδόσεις μπύρας.

Παραιτείται από το κόμμα Καρυστιανού ο Κοκοτσάκης με βαριές καταγγελίες🤣🤣🤡Παρελθόν και ο πτέραρχος ε.α. Παπανικολάου-Πάνω από 50 αποχωρήσεις


Την αποχώρησή του από το κόμμα Ελπίδα για τη Δημοκρατία της Μαρίας Καρυστιανού ανακοίνωσε ο πραγματογνώμονας στην υπόθεση των Τεμπών, Βασίλης Κοκοτσάκης ενώ το ίδιο έκανε και ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου με τον TikToker Δημήτρη Σαββίδη να παίρνει , επίσης, ξεκάθαρες αποστάσεις

Σε ανοιχτή επιστολή του ο κ. Κοκοτσάκης κάνει λόγο για «σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις» τονίζοντας ότι «κανένα Κίνημα Πολιτών δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κανόνες, χωρίς θεσμούς, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογοδοσία και χωρίς σαφές οργανωτικό πλαίσιο».

Καταλογίζοντας ότι «παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση», ο κ. Κοκοτσάκης καταγγέλλει ότι «δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστική συζήτηση για κανένα οργανωτικό , θεσμικό, πολιτικό ή άλλο θέμα. Ποτέ δεν έγινε προσπάθεια να αφουγκραστεί η ιδιότυπη ηγεσία, τις επιθυμίες του κινήματος των πολιτών, αλλά ξεφύτρωναν θέσεις και απόψεις που εξέφραζαν μόνο τους ομιλούντες και ουδέποτε την όποια λαϊκή βάση ή κάποιο συλλογικό όργανο».

Όπως υποστηρίζει «διαμορφώθηκε σταδιακά ένα μοντέλο συγκέντρωσης αποφάσεων σε ελάχιστα πρόσωπα, έξω από κάθε έννοια συλλογικής λειτουργίας», γράφοντας για τη Μαρία Καρυστιανού ότι «ως επικεφαλής του εγχειρήματος, φέρει την κύρια πολιτική ευθύνη για τον τρόπο με τον οποίο αυτό οργανώθηκε και λειτούργησε» καθώς «οι κρίσιμες επιλογές που καθόρισαν τη φυσιογνωμία, τη δομή και τη λειτουργία του φορέα έγιναν με τη γνώση, την ανοχή ή την αποδοχή της».

Ο Βασίλης Κοκοτσάκης γράφει, επίσης, ότι «η Ιδρυτική Διακήρυξη συντάχθηκε χωρίς συλλογικές διαδικασίες. Το Καταστατικό προαναγγέλλεται ότι θα συνταχθεί με τον ίδιο τρόπο. Το ολοκληρωμένο εθνικό οργανωτικό σχέδιο που κατατέθηκε από το αρμόδιο οργανωτικό τμήμα, αγνοήθηκε για χάρη ενός συγκεντρωτικού μοντέλου "αποφάσεων από ελάχιστα πρόσωπα". Δεν μπορείς να ευαγγελίζεσαι τη διαφάνεια όταν λειτουργείς με "αυλές"», προσθέτοντας ότι «αντί να συζητούμε για θεσμούς, διαδικασίες και συμμετοχή, άρχισαν να εμφανίζονται λογικές μηχανισμών, εσωτερικών ισορροπιών, προσωπικών επιρροών και παρασκηνιακών ανταγωνισμών».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Κίνημα Πολιτών της Καρυστιανού έγινε «μια δομή που αρνείται στην πράξη τις βασικές αρχές της συμμετοχικότητας και της συλλογικής λειτουργίας, που δεν έχει απολύτως καμία σχέση από τις απαιτήσεις και προσδοκίες του κόσμου που το διεκδίκησε» υπογραμμίζοντας πως «όσοι προερχόμαστε από τον αγώνα των Τεμπών δεν μάθαμε να λειτουργούμε με όρους αυλής. Μάθαμε να λειτουργούμε με όρους ευθύνης γιατί δεν μας κινητοποίησε η εξουσία, αλλά μας κινητοποίησε η ανάγκη για αλήθεια. Δεν μας ένωσε η φιλοδοξία ,αλλά μας ένωσε η απαίτηση για Δικαιοσύνη».

«Και γι’ αυτό δεν μπορώ να αποδεχθώ και να ανεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε από την απαίτηση των πολιτών για Δημοκρατία , αρνείται να εφαρμόσει τη Δημοκρατία στο εσωτερικό του. Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που επικαλείται τη Διαφάνεια θα λειτουργεί χωρίς θεσμικές διαδικασίες. Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε ως έκφραση της κοινωνίας θα μετατρέπεται σταδιακά σε προσωπικό πολιτικό εγχείρημα».

Όλη η επιστολή του Βασίλη Κοκοτσάκη

«Στις 21 Μαΐου 2026, κατά την παρουσίαση της Ιδρυτικής Διακήρυξης του υπό ίδρυση τότε Κινήματος, δήλωσα δημόσια:

"Εύχομαι αυτή η νέα αρχή να μείνει πάντα πιστή σε αυτό που τη γέννησε: Την απαίτηση των πολιτών για Αλήθεια, Δικαιοσύνη και Ευθύνη".

Σήμερα αισθάνομαι την ανάγκη να επιστρέψω σε εκείνα τα λόγια, όχι για να τα αναθεωρήσω, αλλά γιατί δυστυχώς θεωρώ ότι επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι που έκρυβαν μέσα τους.

Στην υπόθεση των Τεμπών στήριξα(μεταξύ άλλων) ως τεχνικός σύμβουλος & την τότε πρόεδρο του Συλλόγου θυμάτων , στον αγώνα όλων των συγγενών για την αλήθεια στην υπόθεση αυτή.

Την στηρίξαμε ως τεχνική ομάδα, επιστημονικά, ηθικά , όχι γιατί αναζητούσαμε ρόλο, θέση ή επιρροή, αλλά γιατί πιστεύαμε ότι εκφράζει ένα αυθεντικό κοινωνικό αίτημα για Δικαιοσύνη και αλήθεια, όπως αυτό εκφράστηκε από τα εκατομμύρια των Πολιτών που διαδήλωναν στους δρόμους.

Και όταν ανακοινώθηκε η δημιουργία πολιτικού φορέα, πιστεύοντας και εγώ ότι επιχειρούσαμε να μεταφέρουμε στη δημόσια ζωή το μήνυμα που έστειλαν εκατομμύρια πολίτες στους δρόμους της Ελλάδας, δήλωσα παρόν χωρίς καμία φιλοδοξία ή προσωπική επιδίωξη.

Όχι για να δημιουργηθεί άλλο ένα ακόμη κόμμα, αλλά να δημιουργηθεί ένα αυθεντικό-πραγματικό Κίνημα Πολιτών, όπως ήταν η απαίτηση του κόσμου, ενάντια στην σήψη και την διαφθορά του υφιστάμενου πολιτικού συστήματος

Ένα κίνημα που θα αποτελούσε συνέχεια εκείνου του μεγάλου λαϊκού ξεσηκωμού που γεννήθηκε μέσα από την τραγωδία των Τεμπών και κορυφώθηκε τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2025.

Ένα κίνημα όμως που δεν θα ανήκε σε πρόσωπα, δεν θα διοικούνταν από αυλές και αυλικούς, δεν θα λειτουργούσε με όρους μηχανισμών, αποκλείοντας τις φράξιες και τους κολλητούς…

Δεν θα αναπαρήγαγε τις παθογένειες που για δεκαετίες οδήγησαν τους πολίτες στην αποστροφή απέναντι στην πολιτική.

Δυστυχώς, όσο περνούσε ο χρόνος, διαπίστωνα ολοένα και περισσότερο ότι η πορεία που ακολουθείται απέχει ουσιωδώς από εκείνη που εξαγγέλθηκε.

Από την πρώτη στιγμή επισημάνθηκαν σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις. Υποβλήθηκαν προτάσεις, κατατέθηκαν σχέδια, διατυπώθηκαν προβληματισμοί. Ζητήθηκαν συναντήσεις και διευκρινίσεις. Όχι από διάθεση αντιπαράθεσης. Αλλά από αίσθημα ευθύνης.

Γιατί κανένα Κίνημα Πολιτών δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κανόνες, χωρίς θεσμούς, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογοδοσία και χωρίς σαφές οργανωτικό πλαίσιο.

Και όμως, παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση.

Δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστική συζήτηση για κανένα οργανωτικό , θεσμικό, πολιτικό ή άλλο θέμα. Ποτέ δεν έγινε προσπάθεια να αφουγκραστεί η ιδιότυπη ηγεσία, τις επιθυμίες του κινήματος των πολιτών, αλλά ξεφύτρωναν θέσεις και απόψεις που εξέφραζαν μόνο τους ομιλούντες και ουδέποτε την όποια λαϊκή βάση ή κάποιο συλλογικό όργανο.

Δεν υπήρξε συλλογική ποτέ επεξεργασία για κανένα θέμα , όπως δεν υπήρξε και καμία διάθεση θεσμικής συγκρότησης.

Αντίθετα, διαμορφώθηκε σταδιακά ένα μοντέλο συγκέντρωσης αποφάσεων σε ελάχιστα πρόσωπα, έξω από κάθε έννοια συλλογικής λειτουργίας.

Η Μαρία Καρυστιανού, ως επικεφαλής του εγχειρήματος, φέρει την κύρια πολιτική ευθύνη για τον τρόπο με τον οποίο αυτό οργανώθηκε και λειτούργησε.

Δεν αποδίδω τις παραπάνω διαπιστώσεις σε συνεργάτες, συμβούλους ή πρόσωπα του περιβάλλοντός της.

Οι κρίσιμες επιλογές που καθόρισαν τη φυσιογνωμία, τη δομή και τη λειτουργία του φορέα έγιναν με τη γνώση, την ανοχή ή την αποδοχή της.

Για τον λόγο αυτό, η κριτική μου αφορά πρωτίστως την πολιτική κατεύθυνση που επιλέχθηκε και την ευθύνη της ηγεσίας για αυτήν.

Η Ιδρυτική Διακήρυξη συντάχθηκε χωρίς συλλογικές διαδικασίες. Το Καταστατικό προαναγγέλλεται ότι θα συνταχθεί με τον ίδιο τρόπο.

Το ολοκληρωμένο εθνικό οργανωτικό σχέδιο που κατατέθηκε από το αρμόδιο οργανωτικό τμήμα, αγνοήθηκε για χάρη ενός συγκεντρωτικού μοντέλου «αποφάσεων από ελάχιστα πρόσωπα». Δεν μπορείς να ευαγγελίζεσαι τη διαφάνεια όταν λειτουργείς με «αυλές».

Οι οργανώσεις πολιτών που αυτοβούλως συγκροτήθηκαν ανά την χώρα , αφέθηκαν να λειτουργούν χωρίς σαφείς κανόνες, χωρίς δικαιώματα, χωρίς αρμοδιότητες και χωρίς θεσμικές εγγυήσεις συμμετοχής και χωρίς ποτέ να ζητηθεί η γνώμη τους για οποιοδήποτε θέμα.

Και το χειρότερο: Αντί να συζητούμε για θεσμούς, διαδικασίες και συμμετοχή, άρχισαν να εμφανίζονται λογικές μηχανισμών, εσωτερικών ισορροπιών, προσωπικών επιρροών και παρασκηνιακών ανταγωνισμών.

Μια κατάσταση που όχι μόνο δεν θυμίζει Κίνημα Πολιτών, αλλά θυμίζει ακριβώς εκείνο το πολιτικό μοντέλο που υποτίθεται ότι επιχειρούσαμε να υπερβούμε. Υπάρχει όμως και μία ακόμη διάσταση που δεν μπορώ να αγνοήσω.

Από την πρώτη στιγμή της συγκρότησης του εγχειρήματος, δεκάδες άνθρωποι και στη συνέχεια εκατοντάδες πολίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας.( όπως έγινε υποδειγματικά στην Κρήτη). Δημιουργήθηκαν Ομάδες Πολιτών σε πολλά μέρη της Ελλάδας , αποτελούμενες από ανθρώπους που δεν ζητούσαν ανταλλάγματα, αξιώματα ή πολιτική σταδιοδρομία.

Άνθρωποι της εργασίας, της καθημερινότητας και της προσφοράς. Άνθρωποι που πίστεψαν ότι οικοδομούμε κάτι διαφορετικό. Ότι επιχειρούμε να δημιουργήσουμε ένα αληθινό Κίνημα Πολιτών, βασισμένο στη συμμετοχή, στη συλλογικότητα, στη διαφάνεια και στον σεβασμό της δημοκρατικής λειτουργίας.

Οι άνθρωποι αυτοί μας εμπιστεύθηκαν και μας ακολούθησαν. Επένδυσαν χρόνο, κόπο, αξιοπρέπεια και Ελπίδα. Και ακριβώς γι’ αυτό αισθάνομαι ότι έχω απέναντί τους μια ιδιαίτερη ηθική υποχρέωση.

Δεν μπορώ να τους ζητήσω να συνεχίσουν να πιστεύουν σε κάτι διαφορετικό από αυτό που βλέπουν να διαμορφώνεται.

Δεν μπορώ να τους ζητήσω να αποδεχθούν ως Κίνημα Πολιτών μια δομή που αρνείται στην πράξη τις βασικές αρχές της συμμετοχικότητας και της συλλογικής λειτουργίας, που δεν έχει απολύτως καμία σχέση από τις απαιτήσεις και προσδοκίες του κόσμου που το διεκδίκησε.

Και κυρίως δεν μπορώ να σιωπήσω όταν βλέπω ανθρώπους που εργάστηκαν ανιδιοτελώς να αισθάνονται σήμερα απογοήτευση & πικρία απέναντι στις προσδοκίες που οι ίδιοι επένδυσαν.

Τους οφείλω την αλήθεια, όπως τους όφειλα την αλήθεια από την πρώτη ημέρα.Με τα παραπάνω δεν καταγράφω προσωπική πικρία, αλλά τα καταγράφω με θλίψη.

Γιατί όσοι προερχόμαστε από τον αγώνα των Τεμπών δεν μάθαμε να λειτουργούμε με όρους αυλής.

Μάθαμε να λειτουργούμε με όρους ευθύνης γιατί δεν μας κινητοποίησε η εξουσία, αλλά μας κινητοποίησε η ανάγκη για αλήθεια. Δεν μας ένωσε η φιλοδοξία ,αλλά μας ένωσε η απαίτηση για Δικαιοσύνη.

Και γι’ αυτό δεν μπορώ να αποδεχθώ και να ανεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε από την απαίτηση των πολιτών για Δημοκρατία , αρνείται να εφαρμόσει τη Δημοκρατία στο εσωτερικό του.

Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που επικαλείται τη Διαφάνεια θα λειτουργεί χωρίς θεσμικές διαδικασίες.

Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε ως έκφραση της κοινωνίας θα μετατρέπεται σταδιακά σε προσωπικό πολιτικό εγχείρημα.

Προσωπικά, αισθάνομαι ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν μπορώ να συμπράξω. Μίλησα όταν έπρεπε να μιλήσω και πρότεινα όταν έπρεπε να προτείνω.

Προειδοποίησα όταν έπρεπε να προειδοποιήσω και παρέμεινα παρών όσο υπήρχε η ελπίδα ότι η πορεία μπορούσε να διορθωθεί, αλλά μάταια.

Για να μπορώ αύριο να κοιτάζω στα μάτια τους ανθρώπους που με εμπιστεύθηκαν και πορευτήκαμε για λίγο μαζί…

Για τον λόγο αυτό δηλώνω ότι αποσύρω την όποια στήριξή μου από τον συγκεκριμένο πολιτικό φορέα.

Δεν αναγνωρίζω σε αυτόν τον φορέα ,τα χαρακτηριστικά ενός Κινήματος Πολιτών όπως εκείνου που οραματιστήκαμε και παρουσιάσαμε στους πολίτες.

Η απόφασή μου αυτή δεν στρέφεται εναντίον κανενός προσώπου, αλλά αφορά αποκλειστικά τη διαπίστωσή μου για τον τρόπο συγκρότησης, λειτουργίας και πολιτικής εξέλιξης του εγχειρήματος

Ταυτόχρονα, δηλώνω ξεκάθαρα ότι παραμένω δίπλα στους ανθρώπους που πορεύτηκαν μαζί μας όλο αυτό το διάστημα και που τίμησαν με την παρουσία, τη δουλειά, το ήθος και την ανιδιοτέλειά τους αυτή την προσπάθεια.

Πάνω απ’ όλα όμως, παραμένω ανυποχώρητα εκεί όπου βρισκόμουν από την πρώτη ημέρα: Στον καθαρό αγώνα για την αλήθεια στην υπόθεση των Τεμπών, μαζί με την τεχνική μας ομάδα. Συνεχίζουμε απρόσκοπτα το επιστημονικό μας έργο για τη μνήμη των θυμάτων και την αξιοπρέπεια των οικογενειών τους.

Οι αρχές που μας έφεραν εδώ εξακολουθούν να είναι ζωντανές, και όσο παραμένουν ζωντανές, ο δικός μας δρόμος θα παραμένει ανοιχτός.

Αποχωρώ μόνο από μια πολιτική κίνηση που δεν με εκφράζει, όπως πλέον δεν εκφράζει την πλειοψηφία όλων όσων πιστέψαμε σε αυτήν…


Παρελθόν και ο πτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου από το κόμμα Καρυστιανού - Πάνω από 50 αποχωρήσεις


Σημαντικές αποχωρήσεις σηματοδοτούν μια κρίσιμη περίοδο για το κόμμα ΕΛΠΙΔΑ για τη Δημοκρατία, υπό την ηγεσία της Μαρίας Καρυστιανού. Κεντρικά πρόσωπα, που είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ίδρυση και την προώθηση του κόμματος, απομακρύνονται, δημιουργώντας αβεβαιότητα για το μέλλον της πολιτικής αυτής κίνησης.

Μεταξύ των πιο ηχηρών αποχωρήσεων ξεχωρίζουν αυτές του Βασίλη Κοκοτσάκη και του πτέραρχου εν αποστρατεία Αθανάσιου Παπανικολάου. Ο κ. Κοκοτσάκης, γνωστός ως τεχνικός σύμβουλος και πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αποχώρησε καταγγέλλοντας ότι το κίνημα έχει μετατραπεί σε «προσωπικό πολιτικό εγχείρημα». Σε δημόσια δήλωσή του, ζήτησε συγγνώμη από όσους πίστεψαν και στήριξαν την προσπάθεια εμπιστευόμενοι τη δική του συμμετοχή.

Παράλληλα, η αποχώρηση του πτέραρχου Αθανάσιου Παπανικολάου εγείρει επίσης σημαντικά ερωτήματα για την πορεία του κόμματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρώην στρατιωτικός δηλώνει αποστασιοποιημένος, καθώς διαπίστωσε ότι η ΕΛΠΙΔΑ αντί να λειτουργεί ως ένα ανοιχτό κοινωνικό κίνημα με συλλογική δράση και δημοκρατική εκπροσώπηση, εξελίσσεται σε έναν κλειστό κύκλο, καθοδηγούμενο από πρώην στελέχη της ΝΙΚΗΣ. Αυτό, όπως επισημαίνει, προσδίδει μια αίσθηση ιδεολογικής και πνευματικής απομόνωσης.

Πάνω από 50 αποχωρήσεις

Σύμφωνα επίσης με το ΒΗΜΑ, από μια ομάδα περίπου 80 ατόμων που συμμετείχαν στις διαδικασίες για την πολιτική και ιδεολογική συγκρότηση του υπό διαμόρφωση κόμματος, έχουν αποχωρήσει σιωπηλά ή με διαμαρτυρίες περισσότερα από 50 άτομα, τα οποία πλέον δεν συμμετέχουν σε καμία σχετική δραστηριότητα. Προέρχονται κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ και την Πλεύση Ελευθερίας.

Μεταξύ αυτών, βρίσκονται και πρόσωπα που είχαν αρχικά ενθαρρύνει την Καρυστιανού να ηγηθεί ενός νέου πολιτικού σχηματισμού, μετά τις μαζικές κινητοποιήσεις για την τραγωδία των Τεμπών.

Κάνουν μάλιστα λόγο για «ανύπαρκτες πολιτικές διαδικασίες», «αυταρχικές συμπεριφορές» και «ακροδεξιές προσεγγίσεις» στον υπό διαμόρφωση φορέα, υποστηρίζοντας ότι αυτές δεν συνάδουν με τις αρχές των προοδευτικών ανθρώπων που στήριξαν αρχικά το εγχείρημα.

Αποστάσεις από τον Δημήτρη Σαββίδη

Σήμερα το πρωί, επίσης, ο TikToker Δημήτρης Σαββίδης σε ανάρτησή του καυτηριάζει το κίνημα που έκανε «μαρκίζα» την ελπίδα «αλλά δεν την κάνει πραξη» κάνοντας λόγο για ένα «κίνημα που υπόσχεται πολλά και δεν πραγματοποιεί μέχρι τώρα τίποτα {...}που τα κορυφαία του στελέχη έχουν χρόνο για να κάνουν βίντεο σε τσιπουράδικα, σε καφενεία, σε δρόμους της Ρωσίας αλλά δεν έχουν χρόνο να μιλήσουν για τα απίστευτα σκάνδαλα μόλις των τελευταίων 5 ημερών».

Μητσοτάκης για νόμο Κατσέλη: Ξεπεράσαμε τις προσδοκίες - Στέλνουμε μήνυμα ασφαλείας στους συνεπείς δανειολήπτες


Τη νέα ρύθμιση για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη ανέδειξε ως μία από τις σημαντικότερες κοινωνικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Τασούλα, λίγες ώρες πριν από την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή.

«Η κυβέρνηση ξεπέρασε τις προσδοκίες και στέλνει μήνυμα ασφάλειας σε όλους τους συνεπείς δανειολήπτες», τόνισε ο πρωθυπουργός, υπογραμμίζοντας ότι η παρέμβαση κλείνει «μια εκκρεμότητα του παρελθόντος με δικαιοσύνη και σεβασμό σε όσους προσπάθησαν να παραμείνουν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους».

Ο κ. Μητσοτάκης παρουσίασε τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία ως ακόμη μία απόδειξη ότι η βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών μπορεί να μεταφράζεται σε χειροπιαστή στήριξη για τους πολίτες, σημειώνοντας ότι «έχουμε τη δυνατότητα από το πλεόνασμα να στηρίζουμε την κοινωνία», η οποία εξακολουθεί να δοκιμάζεται από τις παρατεταμένες αυξήσεις στις τιμές βασικών αγαθών.

«Σήμερα ψηφίζεται το νομοσχέδιο με τα μέτρα στήριξης. Είμαστε σε θέση να υλοποιούμε τέτοια μέτρα με δημοσιονομική ασφάλεια γιατί η πορεία της οικονομίας είναι θετική», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στρέφοντας στη συνέχεια τα βέλη του προς την αντιπολίτευση και τη δημόσια συζήτηση γύρω από νέες παροχές, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση οφείλει να νομοθετεί με γνώμονα τα δημόσια οικονομικά», καλώντας τους πολίτες να είναι «προσεκτικοί και επιφυλακτικοί απέναντι σε ακοστολόγητες δεσμεύσεις που ξεπερνούν τις δυνατότητες του προϋπολογισμού».

«Η χώρα το πλήρωσε ακριβά στο παρελθόν», τόνισε με νόημα, επιχειρώντας να αντιπαραβάλει τη σημερινή δημοσιονομική πολιτική με πρακτικές προηγούμενων ετών.

Αναφερόμενος τέλος στις διεθνείς εξελίξεις, εξέφρασε την ικανοποίηση του για την καταρχήν συμφωνία ειρήνης σχετικά με το Ιράν, εκφράζοντας την ελπίδα να μην υπάρξουν νέες αναταράξεις τους επόμενους μήνες. Παράλληλα εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία του πληθωρισμού, σημειώνοντας ότι η πρόσφατη άνοδος συνδέθηκε με τις αυξημένες τιμές του πετρελαίου, οι οποίες πλέον αποκλιμακώνονται, κάτι που –όπως είπε– αναμένεται να περάσει σταδιακά και στις τιμές της αγοράς.

Τραμπ κατά Γερουσίας: Έκαναν τη δουλειά μου πιο δύσκολη, το Ιράν το είχα στα σκοινιά, ήταν έτοιμο να καταρρεύσει🤣🤡


Ο Ντόναλντ Τραμπ άσκησε δριμεία κριτική στη Γερουσία, μετά την έγκριση ψηφίσματος που ζητά τον τερματισμό του πολέμου με το Ιράν. Ο Αμερικανός πρόεδρος χαρακτήρισε την πρωτοβουλία «κακώς χρονισμένη» και «χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα».

Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social, ο Τραμπ υποστήριξε ότι η ψηφοφορία έγινε σε κρίσιμη χρονική στιγμή, καθώς, σύμφωνα με τον ίδιο, το Ιράν βρισκόταν υπό ισχυρή πίεση.

«Έχω το Ιράν στα σχοινιά, έτοιμο να καταρρεύσει, και η Γερουσία των ΗΠΑ αποφασίζει να προχωρήσει σε μια άκαιρη και χωρίς νόημα ψηφοφορία για τον Νόμο περί Πολεμικών Εξουσιών», έγραψε χαρακτηριστικά.

Συμβολικό ψήφισμα με πολιτικό μήνυμα

Το ψήφισμα εγκρίθηκε με 50 ψήφους υπέρ και 48 κατά. Έχει κυρίως συμβολικό χαρακτήρα και εκφράζει την αντίθεση του Κογκρέσου στη συνέχιση των στρατιωτικών επιχειρήσεων, χωρίς σαφή κοινοβουλευτική έγκριση.

Ο Τραμπ υποστήριξε ακόμη ότι η πρωτοβουλία της Γερουσίας δυσχεραίνει τους χειρισμούς της κυβέρνησής του απέναντι στο Ιράν. Παράλληλα, επέμεινε ότι θα συνεχίσει την πολιτική του, παρά τις αντιδράσεις.

«Αυτοί οι γερουσιαστές μόλις έκαναν τη δουλειά μου πιο δύσκολη. Όμως θα το ολοκληρώσω, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, γιατί πάντοτε τα καταφέρνω», ανέφερε.

Η παρέμβαση του Αμερικανού προέδρου αναδεικνύει τη σύγκρουση ανάμεσα στον Λευκό Οίκο και τη Γερουσία για τη διαχείριση της κρίσης με το Ιράν, καθώς το Κογκρέσο ζητά σαφέστερο κοινοβουλευτικό έλεγχο στις αποφάσεις για στρατιωτική δράση.

📺Καιρίδης: Ο Δούκας έχει πάει στον Τσίπρα και δεν το έχουμε καταλάβει, σε 3 μήνες θα τον βρίζουν από το ΠΑΣΟΚ ως αποστάτη και προδότη


Συνέχεια στην κόντρα που έχει ανοίξει με τον δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα, έδωσε το πρωί της Τετάρτης ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Δημήτρης Καιρίδης.

Ο κ. Καιρίδης υπερασπίστηκε των χαρακτηρισμών που έκανε για τον κ. Δούκα, λέγοντας στον ΣΚΑΪ ότι «έκανα ένα πολιτικό σχόλιο, τον θεωρώ τελείως αποτυχημένο» ενώ εκτίμησε για τον δήμαρχο Αθηναίων ότι «έχει πάει στον Τσίπρα και δεν το έχουμε καταλάβει».

Όπως είπε «ο κ. Δούκας θωπεύει το περιθώριο με την ιστορία των προσφυγικών» συμπληρώνοντας ότι «εκλέχθηκε δήμαρχος, η δουλειά του είναι να καθαρίσει την πόλη και όχι να πολιτικολογεί». Στο πλαίσιο αυτό αναρωτήθηκε «τον δήμαρχο Θεσσαλονίκής τον γνωρίζετε; Ο Μπακογιάννης δεν πολιτικολογουσε, ούτε επιχείρησε να συναρχηγεύει όπως ο Δούκας με τον Ανδρουλάκη».

Με αφορμή τη συζήτηση περί συνεργασιών στην αντιπολίτευση, ο Δημήτρης Καιρίδης χαρακτήρισε, επίσης, «απολύτως καταστροφικά τα αποτελέσματα συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ στον δήμο Αθηναίων» λέγοντας «δες ελληνικέ λαέ αυτά που σου προτείνουν τι αποτελέσματα έχουν».

Επανερχόμενος, στη συνέχεια, στις αντιδράσεις για όσα είπε για τον Χάρη Δούκα, ο κ. Καιρίδης σημείωσε «θα περίμενε κανείς ανακοίνωση από το ΠΑΣΟΚ. Αντίθετα έκανε ανάρτηση αμέσως η διορισμένη από τον Τσίπρα στο Επικρατείας Έλενα Ακρίτα και ο μέχρι πρότινος εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και πρωτοπαλίκαρο του Τσίπρα, ο Κώστας Ζαχαριάδης. Εδώ έχουμε ότι ο Δούκας έχει φύγει, έχει πάει στον Τσίπρα και δεν το έχουμε καταλάβει»

Ο Δημήτρης Καιρίδης κατέληξε για τον Χάρη Δούκα ότι «σε 3 μήνες θα τον βρίζουν από το ΠΑΣΟΚ ως αποστάτη και προδότη, μας είπε ότι είναι στο Λονδίνο γιατί θέλει να ακολουθήσει το παράδειγμα του Μπέρναμ».


Αρχεία Άρολζεν: Οι Γερμανοί επιστρέφουν κειμήλια Ελλήνων που βρέθηκαν σε στρατόπεδα ναζί


Mαθητές έξι σχολείων βρήκαν μετά από 80 χρόνια τους κληρονόμους των θυμάτων - Οι συγκλονιστικές υποθέσεις του Γιώργου Σαγματόπουλου και του Γιώργου Χανά - Ειδική εκδήλωση στο ΥΠΕΞ

Η λέξη Vergangenheits-bewältigung, φεργκανγκεν-χαϊτσμπεβέλτιγκουνγκ, δεν είναι μόνο δυσπρόσφερτη για οποιονδήποτε μη γερμανομαθή. Είναι και εντελώς ακατανόητη ως έννοια, καθώς εφευρέθηκε για να αποδώσει την ιδιότυπη εμμονή της μεταπολεμικής Γερμανίας με τον χιτλερικό εαυτό της. Πρακτικά, Vergangenheitsbewältigung σημαίνει για έναν σύγχρονο Γερμανό ότι οφείλει να αυτοτιμωρείται εις το διηνεκές, να συμμετέχει με συνέπεια και επιμέλεια στην εθνική συλλογική αυτομαστίγωση, ανακινώντας διαρκώς και παντί τρόπω όλα όσα κάθε άλλος λαός θα είχε σπρώξει κάτω από το χαλί της εσκεμμένης λήθης. Εν προκειμένω, την απέραντη ναζιστική φρικωδία.

Το Vergangenheitsbewältigung, επίσης, δεν είναι μία αφηρημένη έννοια, αλλά μεταφράζεται σε δεκάδες δράσεις, οι οποίες συνθέτουν όλες μαζί τον θεμελιώδη ψυχαναγκασμό των Γερμανών με μια αέναη, θεσμικά κατοχυρωμένη και συστηματική προσπάθεια να αποδείξουν ότι είναι πρωταθλητές ακόμη και στην ενοχή, ότι μπορούν να προσομοιώσουν, με πειραματόζωο τον εαυτό τους, την αδιανόητη οδύνη που προξένησε στην ανθρωπότητα η χιτλερική αιμοδιψής παραφροσύνη. Ετσι, μεταξύ των άλλων, επιδιώκεται η εδραίωση και διάδοση της Erinnerungskultur, μιας κουλτούρας μνήμης, στην οποία περιλαμβάνονται οργανισμοί και υπηρεσίες όπως τα Αρχεία Αρολζεν.



Με έδρα στο κρατίδιο της Εσσης, περίπου 185 χλμ. βόρεια της Φρανκφούρτης, η λουτρόπολη Μπαντ Αρολζεν, άλλοτε αγαπημένος τόπος για τους ναζί καθώς εκεί λειτουργούσε κέντρο ανώτατων πολεμικών σπουδών για την ελίτ των Ες-Ες, φιλοξενεί σε ένα τέως ανάκτορο, πάλαι ποτέ φανατικών χιτλερικών ευγενών, τα Αρχεία Αρολζεν. Τη μεγαλύτερη παγκοσμίως συλλογή τεκμηρίων γύρω από τα θύματα και τους επιζήσαντες των ναζιστικών θηριωδιών. Το γεγονός ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος από τα συνολικά 40 εκατομμύρια έγγραφα των Αρχείων έχουν ψηφιοποιηθεί και είναι διαθέσιμα ελεύθερα στο Διαδίκτυο, όπως και ότι σε αυτά καταγράφεται η μαρτυρική διαδρομή που ακολούθησαν ως κρατούμενοι των Γερμανών περί τα 17,5 εκατομμύρια άνθρωποι αρκεί για να αποτυπώσει το πόσο σημαντική είναι για τη διατήρηση της μνήμης η κιβωτός των Αρχείων Αρολζεν. Τα οποία, άλλωστε, τελούν υπό την αιγίδα της UNESCO ως μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς.

Ως ένα διεθνές κέντρο που διαφυλάσσει και αναδεικνύει την πιο πλούσια και άρτια συλλογή τεκμηρίων του συγκεκριμένου είδους στον κόσμο, θα έλεγε κανείς ότι τα Αρχεία Αρολζεν είναι η συνείδηση του ανθρώπινου γένους - ή ένα πολύ κρίσιμο κομμάτι της εν πάση περιπτώσει. Επιπλέον, εξόχως σημαντικό στοιχείο των Αρχείων αποτελεί η συλλογή αντικειμένων με περίπου 3.000 φακέλους με προσωπικά είδη που βρέθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των ναζί. Φερ' ειπείν, οικογενειακές φωτογραφίες, ρολόγια -χειρός και τσέπης-, κοσμήματα, πορτοφόλια, μικρά αξεσουάρ περιποίησης όπως ξυράφια, χτένες, κουτιά πούδρας κ.ά.

Επιστροφή της κλεμμένης μνήμης

Από το 2016, τα Αρχεία Αρολζεν ανέλαβαν οικειοθελώς την πρωτοβουλία να επιστρέψουν στους απογόνους όσων είχαν διατελέσει κρατούμενοι στα στρατόπεδα του θανάτου τα προσωπικά αντικείμενά τους.

Το εγχείρημα αυτό, ασύλληπτα δύσκολο και συχνά εξίσου επώδυνο, εντάχθηκε στην ευρύτερη δράση #StolenMemory (Κλεμμένη Μνήμη), μια κανονική εκστρατεία ανασκαφής και εν μέρει επανόρθωσης ενός ζοφερού παρελθόντος. Διότι στις πλείστες των περιπτώσεων, τα ανευρεθέντα κειμήλια ήταν και τα τελευταία περιουσιακά στοιχεία των διωκόμενων, ό,τι πρόλαβαν να ρίξουν στις τσέπες τους τη στιγμή της σύλληψης και της βίαιης αρπαγής τους από τους ναζί. Οι ιδιοκτήτες τέτοιων αντικειμένων, μάλιστα, εντοπίστηκαν τελικά σε περισσότερες από 30 χώρες, κυρίως όμως στην Πολωνία και την πρώην Σοβιετική Ενωση.


Ο φάκελος και τα προσωπικά είδη του Δημητρίου Βατιάδη θα παραδοθούν στους απογόνους του

Μια τυπική αγγελία εκ μέρους των Αρχείων Αρολζεν για την προσέλκυση της προσοχής οποιουδήποτε θα μπορούσε να βοηθήσει στον εντοπισμό συγγενών μοιάζει κάπως έτσι: «Αναζητούμε συγγενείς του Γεωργίου Σαγματόπουλου από την Ελλάδα, που γεννήθηκε στις 6 Αυγούστου 1920. Στις 6 Ιουνίου 1944, ο 24χρονος τότε οδηγός έφτασε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Neuengamme (Νόιενγκάμε) στο Αμβούργο με άλλους 849 πολιτικούς κρατούμενους, έχοντας μεταφερθεί εκεί από την Αθήνα. Τα Ες-Ες έδωσαν στους κρατουμένους από την Ελλάδα συνεχόμενους αριθμούς, από το 32302 έως το 33150. Ο Γεώργιος Σαγματόπουλος καταχωρίστηκε με τον αριθμό 32517. Μέχρι τη μεταφορά αυτή, δεν υπήρχαν Ελληνες στο Νόιενγκάμε. Επιπλέον, περίπου 90 Ελληνίδες μεταφέρθηκαν σε διάφορους βοηθητικούς χώρους καταναγκαστικής εργασίας πέριξ του κεντρικού στρατοπέδου. Τα έγγραφα των Αρχείων Αρολζεν δεν περιέχουν καμία πληροφορία για την τύχη που είχε ο Σαγματόπουλος στο Νόιενγκάμε».

Ωστόσο, η αναπάντεχη, παράδοξη και απολύτως συγκινητική παράμετρος της αναζήτησης κληρονόμων που δικαιούνται να ανακτήσουν τα πενιχρά κατάλοιπα των χαμένων προγόνων τους έγκειται στο ότι όσα δεν κατάφεραν τα Αρχεία Αρολζεν με τις δικές τους δυνάμεις, το έφεραν εις πέρας μαθητές γυμνασίων. Οπως ακριβώς συνέβη στην περίπτωση του Γεώργιου Σαγματόπουλου, για τον οποίο, βήμα-βήμα, αποκαλύφθηκε ότι καταγόταν από τον Πόντο και ότι, πιθανότατα, το επώνυμό του ήταν ελληνική απόδοση κάποιας προγονικής επαγγελματικής ιδιότητας σχετική με το σαμάρωμα ζώων. Συνελήφθη στο μπλόκο της Νίκαιας το 1944 και κατόπιν οδηγήθηκε στο φοβερό στρατόπεδο κράτησης του Χαϊδαρίου. Από εκεί, μαζί με πολλούς άλλους Ελληνες, στις 25 Μαΐου 1944 μεταφέρθηκε στη Γερμανία και στο στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας Μπρέμεν-Φάργκε, ένα από τα μεγαλύτερα παραρτήματα του προαναφερθέντος Νόιενγκάμε στη Βόρεια Γερμανία. Ο Γεώργιος Σαγματόπουλος απεβίωσε στις 23 Απριλίου του 1945 σε ηλικία μόλις 25 ετών.

Ομως, η προσπάθεια ανεύρεσης απογόνων και συγγενών απέδωσε. Εν ζωή, στο Κερατσίνι, βρίσκονται τα παιδιά του αδελφού και της αδελφής του Σαγματόπουλου και οι δικοί τους απόγονοι, δεύτερης και τρίτης γενιάς. Κατ' αυτό τον τρόπο έκλεισε ένας κύκλος που είχε ανοίξει πριν από δεκαετίες, όταν η αδελφή και η μητέρα του θύματος είχαν απευθύνει την απεγνωσμένη έκκλησή τους στον Ερυθρό Σταυρό. Τελικά, όμως, αυτοί που λύτρωσαν τους συγγενείς του Σαγματόπουλου από την αγωνία και την απορία για το τι είχε απογίνει ο άνθρωπός τους ήταν μια ομάδα μαθητών από το 7ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής. Μια παρέα παιδιών που με τη στήριξη των καθηγητών τους υποδύθηκαν για μερικούς μήνες τους ιδιωτικούς ντετέκτιβ, ακολουθώντας το ένα χνάρι μετά το άλλο και φτάνοντας έως την τελική επανασυναρμολόγηση του παζλ με όσα κομμάτια είχαν απομείνει.

Η ιστορία των Αρχείων

Πηγαίνοντας πίσω, στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια και το 1948, τα σημερινά Αρχεία Αρολζεν είχαν ιδρυθεί από τους Συμμάχους ως Διεθνής Υπηρεσία Αναζητήσεων. Το 1952, ο τότε επικεφαλής της είχε χαρακτηρίσει την Υπηρεσία με τη μνημειώδη φράση «η βιτρίνα της δημοκρατίας» σε μια απόπειρα να υπερθεματίσει σχετικά με τον πρωταγωνιστικό ρόλο της μνήμης για την αποτροπή της επανάληψης όσων είχε μόλις βιώσει ο κόσμος εξαιτίας των ναζί.

Με το πέρασμα του χρόνου η Υπηρεσία μετονομάστηκε, φέροντας εφεξής τον ουδέτερο και σαφώς λιγότερο δυσοίωνο τίτλο «Αρχεία Αρολζεν», ενώ η διοίκησή τους ανατέθηκε σε διεθνή επιτροπή, η οποία αποτελείται από εκπροσώπους 11 κρατών (Βέλγιο, Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, ΗΠΑ, Ισραήλ, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία). Η διεύθυνση των Αρχείων εναλλάσσεται ανά έτος μεταξύ των εποπτευόντων κρατών. Μάλιστα, την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη η τελετή παράδοσης της σκυτάλης από την Ιταλία στο Ισραήλ, ενώ προ διετίας την προεδρία ασκούσε η Ελλάδα. Τη χώρα μας στα Αρχεία Αρολζεν εκπροσωπεί με απόφαση του υπουργού Εξωτερικών ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας Διπλωματικού και Ιστορικού Αρχείου ΥΠΕΞ, Γεώργιος Πολυδωράκης, ενώ το όλο έργο χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Ενδεικτικά, ο προϋπολογισμός των Αρχείων Αρολζεν για τη φετινή χρονιά ανέρχεται σε 18,8 εκατ. ευρώ.

Τα τελευταία 6 χρόνια περίπου, μία από τις σημαντικές και προβεβλημένες ευρύτερα δραστηριότητες των Αρχείων Αρολζεν είναι η εκστρατεία #StolenMemory, η οποία ξεκίνησε ως μια περιοδεύουσα έκθεση. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάστηκαν σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες φωτογραφίες αντικειμένων, τα οποία φυλάσσονται στα Αρχεία. Μέσω της παγκόσμιας συγκίνησης και του έντονου ενδιαφέροντος που προξένησε η πρωτοβουλία #StolenMemory, εντοπίστηκε μεγάλος αριθμός απογόνων, στους οποίους και αποδόθηκαν εκατοντάδες αντικείμενα. Ευτελή στην πλειονότητά τους, πλην μονάκριβα κειμήλια για τις οικογένειες όσων θανατώθηκαν από τους ναζί.


Ανάμεσα στις κρατικές αρχές ανά τον κόσμο που ειδοποιήθηκαν από τη διεύθυνση των Αρχείων Αρολζεν, η Ελλάδα αντέδρασε με εξαιρετικά δημιουργικό τρόπο: ανέθεσε την έρευνα για τον εντοπισμό των οικογενειών των κρατουμένων σε ομάδες μαθητών Μέσης Εκπαίδευσης

Τα παιδιά-Σέρλοκ Χολμς

Οπως σημειώνεται από τα Αρχεία Αρολζεν, η διαδικασία της ανεύρεσης των νόμιμων κληρονόμων μόνο εύκολη δεν ήταν. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα μόνα στοιχεία που υπήρχαν στα Αρχεία ήταν το όνομα του ιδιοκτήτη, γραμμένο σε έναν φάκελο μέσα στον οποίο οι Γερμανοί είχαν τοποθετήσει το εκάστοτε αντικείμενο, και ενίοτε κάποια ελάχιστα επιπλέον στοιχεία, όπως π.χ. η ημερομηνία γέννησης του θύματος, η πόλη ή ακόμη και η διεύθυνση στην οποία είχε συλληφθεί. Ασφαλώς, θα πρέπει στη σπανιότητα των δεδομένων να προσθέσει κανείς την επιπλέον δυσκολία των χειρόγραφων σημειώσεων. Οπου οι καταχωρίσεις δεν γίνονταν με γραφομηχανή - το τι αναγράφεται στην καρτέλα κάθε κρατουμένου επαφίεται στο πόσο ευανάγνωστη, ή συνήθως όχι, είναι η καλλιγραφία από την πένα του Γερμανού γραφέα στρατιώτη.

Ανάμεσα στις κρατικές αρχές ανά τον κόσμο που ειδοποιήθηκαν από τη διεύθυνση των Αρχείων Αρολζεν, η χώρα μας αντέδρασε με εξαιρετικά πρωτότυπο και δημιουργικό τρόπο ως προς τη μεθοδολογία της έρευνας. Διότι μόνο στην Ελλάδα αναπτύχθηκε συστηματικά και σε κεντρικό επίπεδο μια οργανωμένη διυπουργική συνεργασία μεταξύ της Υπηρεσίας Διπλωματικού και Ιστορικού Αρχείου του υπουργείου Εξωτερικών και της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Πιο συγκεκριμένα, ο διευθυντής της Υπηρεσίας Διπλωματικού και Ιστορικού Αρχείου, ο εμπειρογνώμων πρεσβευτής-σύμβουλος Α' Γιώργος Πολυδωράκης, σε συντονισμό με την κυρία Βασιλική Κεραμίδα, διευθύντρια του ιδιαίτερου γραφείου του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, Γιώργου Καλατζή, επεξεργάστηκαν μια ιδέα που είχαν αρχικά συζητήσει το 2021 και εντέλει προχώρησαν στην υλοποίηση του προγράμματος εμπλοκής μαθητών Μέσης Εκπαίδευσης στις προσπάθειες εντοπισμού κληρονόμων. Ετσι, προέκυψε μια εντελώς καινοτόμος εκπαιδευτική δράση, η οποία κινητοποίησε τη σχολική κοινότητα και τη μετέτρεψε σε καθαυτό πρωταγωνιστή στην έρευνα και τον εντοπισμό των οικογενειών των κρατουμένων στα γερμανικά στρατόπεδα.

Αριστερά, ρολόι χειρός του Ευάγγελου Κερασιώτη. Τους απογόνους του εντόπισαν οι μαθητές από το Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο Ευόσμου Θεσσαλονίκης. Δεξιά, ρολόι τσέπης και μπρελόκ του Ελληνα εκτοπισθέντος Θεόφιλου Σιμωνίδη

Περίπου ως την αρχή του του 2024 ήταν γνωστό ότι στα Αρχεία Αρολζεν φυλάσσονταν τα προσωπικά αντικείμενα 8 Ελλήνων. Με επιπλέον κινητροδότηση από την ελληνική προεδρία στη Διεθνή Επιτροπή για τα Αρχεία Αρολζεν (από τον Ιούνιο του 2024 έως τον Ιούνιο του 2025) και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-’25, ανατέθηκε σε μαθητές και μαθήτριες σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από ολόκληρη τη χώρα η αναζήτηση για 7 οικογένειες Ελλήνων ιδιοκτητών των αντικειμένων που βρέθηκαν στα Αρχεία. Και καθώς αποδείχθηκε εξόχως επιτυχημένο και δημοφιλές, το ίδιο πρόγραμμα #StolenMemory συνεχίστηκε και το επόμενο σχολικό έτος, για την απόδοση των προσωπικών αντικείμενων από ακόμη τέσσερις άτυχους Ελληνες.

Ανταποκρίθηκαν 12 σχολικές μονάδες στην πρόσκληση συμμετοχής που απηύθυνε το υπουργείο Παιδείας και στο τέλος τέσσερα σχολεία κατόρθωσαν να βρουν τους επιζώντες συγγενείς ισάριθμων εγκλείστων.

Από την άποψη της αποτελεσματικότητας στην εκπλήρωση της αποστολής, ιδιαίτερη μνεία δικαιούνται οι μαθητές-ερευνητές από το Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο Ευόσμου Θεσσαλονίκης, μαζί με τον καθηγητή/καθοδηγητή τους, τον κ. Αγγελο Χοτζίδη. Οι οποίοι έχουν λύσει δύο γρίφους, αρχίζοντας από τον εντοπισμό των συγγενών κάποιου Γεωργίου Χανά την πρώτη χρονιά συμμετοχής τους στο πρόγραμμα #StolenMemory. Τη δεύτερη επανέλαβαν τον θρίαμβό τους, ανευρίσκοντας απογόνους του Ευάγγελου Κερασιώτη.

Σε ό,τι αφορά τον πρώτο, τον Γεώργιο Χανά, η άκρη του νήματος ήταν όταν η ομάδα από το ΕΠΑΛ Ευόσμου κατάφερε να πάρει αντίγραφο της ληξιαρχικής πράξης θανάτου από την αρμόδια αρχή του Αμβούργου. Σε αυτήν αναφερόταν μεν ότι ο Χανάς είχε πεθάνει το 1944 από εντερίτιδα, ο επιβλέπων καθηγητής Α.Χοτζίδης όμως εικάζει ότι αυτή ήταν απλώς μια τυπική αναφορά. Η πραγματική αιτία θανάτου ενός νέου ανθρώπου ήταν, πιθανότατα, τα βασανιστήρια και οι τρομακτικές κακουχίες που είχε υποστεί ως αιχμάλωτος των ναζί. Εν πάση περιπτώσει, στην ίδια αυτή ληξιαρχική πράξη αναγραφόταν ένα εξόχως χρήσιμο στοιχείο - έστω και με λάθη: η διεύθυνση κατοικίας του Χανά στη Νίκαια.

Ο κ. Χοτζίδης επικοινώνησε με το δημοτολόγιο στον Δήμο Νίκαιας, με το στρατολογικό γραφείο στον Πειραιά, καθώς και με τον Ερυθρό Σταυρό. Οποία έκπληξη! Ο φάκελος του Γεωργίου Χανά ανασύρθηκε από το αρχείο και μέσα από αυτόν βρέθηκε το όνομα της κόρης της αδελφής του. Και όταν έγινε η επαφή μαζί της, η ανιψιά του αγνοούμενου, μετά από το σοκ και την κατάπληξη, ένωσε τις δυνάμεις της με τα παιδιά προκειμένου να αποκαλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για τον θείο της. Ο οποίος για την ίδια είχε χαθεί κάπου στη Γερμανία σε ηλικία 19 ετών, ενώ βάσει στοιχείων που επικαλέστηκε με τη σειρά του ο κ. Χοτζίδης ο Χανάς απεβίωσε σε ηλικία 29 χρόνων. Οι δυνάμεις του δεν τον κράτησαν στη ζωή για περισσότερο από 17 ημέρες αφότου τον έκλεισαν στο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης.

Το προσωπικό αντικείμενο του Γεωργίου Χανά, όπως βρέθηκε στα Αρχεία Αρολζεν, ήταν ένα δαχτυλίδι με μια εγχάρακτη ημερομηνία, ενδεχομένως ενός αρραβώνα που έγινε σιωπηρά μέσα στην Κατοχή. Κανείς από τους απογόνους του δεν το ήξερε - και κανείς δεν πρόκειται να μάθει πια κάτι περισσότερο γι' αυτό. Πάντως, οι μαθητές του ΕΠΑΛ Ευόσμου έφεραν εις πέρας το καθήκον τους, παραδίδοντας το δαχτυλίδι σε μία από τις ανιψιές/εγγονές του αείμνηστου σε μια ειδική τελετή που διοργανώθηκε τον Νοέμβριο του 2025.


Δαχτυλίδι που φορούσε ο Χρήστος Τακτικός. Μαθητές από το Γυμνάσιο Νεοχωρίου Αρτας εντόπισαν τον 84χρονο γιο του

Δύο δαχτυλίδιαΣτην ίδια εκδήλωση ανακοινώθηκε ότι παρόμοια επιτυχία είχε και μια ομάδα μαθητών από το Γυμνάσιο Νεοχωρίου Αρτας, επίσης με ένα δαχτυλίδι, το οποίο θα αποδιδόταν αργότερα, τον Φεβρουάριο του 2026, στον 84χρονο πια γιο του χαμένου στη Γερμανία Χρήστου Τακτικού.

Το Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου Θεσσαλονίκης. Το Γυμνάσιο Νεοχωρίου Αρτας. Το Γενικό Λύκειο Ασπροπύργου. Το 2ο Γενικό Λύκειο Κορωπίου. Το 7ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής. Το 1ο Γενικό Λύκειο Υμηττού. Σχολεία από μη προνομιούχες περιοχές ανά την Ελλάδα, με μαθητές σε ρόλο ερευνητών και ανασκαφέων στα μακάβρια αρχεία μίας από τις μεγαλύτερες τραγωδίες που βίωσε ποτέ η σύγχρονη ανθρωπότητα. Μαθητές, δε, οι οποίοι δεν είχαν καμία ιδιαίτερη έφεση προς την Ιστορία πριν εμπλακούν στην αναζήτηση του όποιου ίχνους άφησαν πίσω τους οι δύσμοιροι Ελληνες εκτοπισθέντες στα κολαστήρια των ναζί.

Ωστόσο, την ερχόμενη Πέμπτη, τα υπουργεία Εξωτερικών και Παιδείας συνδιοργανώνουν μια πολύ ξεχωριστή τελετή για την απόδοση των προσωπικών αντικειμένων των Ευάγγελου Κερασιώτη, Δημητρίου Βατιάδη, Γεωργίου Σαγματόπουλου και Νικολάου Φασουλιώτη στους απογόνους τους. Με τις σχολικές ομάδες παρούσες, οι οποίες και θα κληθούν να παρουσιάσουν τα συνολικά αποτελέσματα των προσπαθειών τους. Και στο περιθώριο αυτών των παρεμβάσεων, όπως έχει ήδη γίνει σε τηλεοπτική εκπομπή αφιερωμένη στα Αρχεία Αρολζεν και την εκστρατεία #StolenMemory, αναμένεται η εξομολόγηση κάποιου εφήβου, ο οποίος θα πει: «Πίστευα ότι η Ιστορία ως μάθημα είναι βαρετή και ότι αυτή η έρευνα δεν θα οδηγούσε πουθενά. Τελικά, αυτό που καταφέραμε, αυτό που μας συνέβη ψάχνοντας, ήταν κάτι πολύ διαφορετικό. Είδαμε τι πέρασαν αυτοί οι άνθρωποι, πόσο υπέφεραν πραγματικά. Μάθαμε γι' αυτούς».

Βασίλης Τσακίρογλου
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Ξεκίνησε η σύνταξη του προγράμματος της ΝΔ για το 2027 υπό τον Χατζηδάκη: Οι τέσσερις άξονες για το κοινωνικό κράτος


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιμένει σε όλους τους τόνους για εκλογές το 2027, όμως οι προετοιμασίες έχουν ήδη ξεκινήσει και βασικό κομμάτι της εκλογικής στρατηγικής είναι η σύνταξη του εκλογικού προγράμματος του κυβερνώντος κόμματος.

Η άσκηση έχει ανατεθεί ήδη στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη και τιτλοφορείται «Ατζέντα 2030», με αναφορά σε ένα έτος ορόσημο κατά το οποίο συμπληρώνονται 200 χρόνια ζωής του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του protothema.gr, οι πρώτες συνεδριάσεις υπό τον κ. Χατζηδάκη με τη συμμετοχή κορυφαίων υπουργών έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ στην πορεία θα προστεθούν και εξωκοινοβουλευτικοί τεχνοκράτες. Ήδη πάντως στις πρώτες συζητήσεις εμπλέκονται στελέχη όπως ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης, ο υφυπουργός Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς κ.α.

Όπως αναφέρουν κυβερνητικά στελέχη, το υπό κατάρτιση πρόγραμμα θα είναι μια δέσμη ρεαλιστικών δεσμεύσεων που θα αποτελέσει ένα νέο συμβόλαιο ευθύνης με την κοινωνία. Εχέγγυο αξιοπιστίας είναι, κατά τον κ. Μητσοτάκη, η εκπλήρωση των υποσχέσεων της ΝΔ από την προεκλογική περίοδο του 2023, διαδικασία που είναι ακόμα εν εξελίξει. Γι’ αυτό και ο πρωθυπουργός επιμένει στη φράση «το είπαμε, το κάνουμε», τονίζοντας τη διαρκή προσπάθεια.

Ο βασικός πυλώνας του νέου προεκλογικού προγράμματος είναι η γρήγορη ανάπτυξη και η αντιστοίχως γρήγορη στήριξη του διαθέσιμου εισοδήματος. Η «Ατζέντα 2030» θα περιλαμβάνει ένα συνεκτικό πλαίσιο μεταρρυθμίσεων που θα αφορά αυτό που αναφέρεται ως «βαθύ κράτος», ενώ περιλαμβάνει βασικά πεδία προτεραιοτήτων, όπως η ανάπτυξη της οικονομίας, το κοινωνικό κράτος, η γεωπολιτική θωράκιση και οι θεσμικές παρεμβάσεις. Ιδιαίτερη έμφαση θα δίνεται στο κοινωνικό κράτος, ενώ μια πρόγευση έδωσε τη Δευτέρα από τη Θεσσαλονίκη ο αντιπρόεδρος κ. Χατζηδάκης.

Οι τέσσερις άξονες

Ειδικότερα, στην ενότητα του κοινωνικού προγράμματος περιλαμβάνονται τέσσερις βασικοί άξονες, όπως η στήριξη της οικογένειας, η αντιμετώπιση του στεγαστικού, οι ίσες ευκαιρίες σε όλους και η περιφερειακή ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα:

-Οικογένεια: Θα προβλέπεται μια σειρά από δράσεις στήριξης οικογένειας με βασικό άξονα τη συμφιλίωση της οικογενειακής με την επαγγελματική ζωή. Δράσεις που θα επιτρέπουν στα νέα ζευγάρια να μπορούν να αφήνουν τα παιδιά τους σε ένα βρεφονηπιακό σταθμό, σε ένα πραγματικά ολοήμερο σχολείο.

-Στέγαση: Θα υπάρξει ένα μαζικό πρόγραμμα κοινωνικής στέγης και γενικότερα κινητροδότησης της προσφοράς ώστε να μπουν παραπάνω σπίτια στην αγορά και με αυτόν τον τρόπο να υπάρξει και έλεγχος των τιμών.

-Ίσες ευκαιρίες: Θα προβλέπεται πλαίσιο ίσων ευκαιριών για τα παιδιά σε νησιά, σε ορεινά χωρία, στις πόλεις της περιφέρειας και στα αστικά κέντρα.

-Περιφερειακή ανάπτυξη: Πέρα από τα έργα που γίνονται σε διάφορες περιοχές, κυρίως στη Θεσσαλονίκη, θα εξαντληθούν τα επενδυτικά κίνητρα και τα κρατικά εργαλεία για τη στήριξη στην πράξη της ανάπτυξης περιφερειών που υστερούν, όπως η Μακεδονία, η Θράκη κ.ο.κ.,

Περιοδείες στην Πελοπόννησο

Παράλληλα, είναι σε πλήρη εξέλιξη οι περιοδείες κορυφαίων υπουργών και κομματικών στελεχών της ΝΔ στην Πελοπόννησο, με τον Μάκη Βορίδη να ξεκινά χθες εξορμήσεις από το γαλάζιο προπύργιο της Λακωνίας. «Στις εκλογές διεθνώς το δίλημμα από τις κυβερνήσεις είναι «σταθερότητα και ασφάλεια» και από τις αντιπολιτεύσεις το μήνυμα είναι «αλλαγή». Στην Ελλάδα το μήνυμα «σταθερότητα και ασφάλεια» μπορεί να υποστηριχθεί με επάρκεια από την κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το μήνυμα «αλλαγή» δεν μπορεί να υποστηριχθεί από τα κόμματα της αντιπολίτευσης», επισημαίνουν κυβερνητικά στελέχη.

Σήμερα πηγαίνουν στην Αργολίδα ο υπουργός Μετανάστευσης Θάνος Πλεύρης, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Θανάσης Καββαδάς και η υφυπουργός Τουρισμού Άννα Καραμανλή. Στην Αρκαδία πηγαίνουν η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Κώστας Κατσαφάδος, αλλά και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης. Η κυρία Κεφαλογιάννη θα πάει επίσης στη Νεμέα και ο κ. Κατσαφάδος στη Λακωνία.

Την Πέμπτη λαμβάνει χώρα η πολιτική ακαδημία της ΝΔ στην Τρίπολη με κεντρικό ομιλητή τον Κωστή Χατζηδάκη και το σύνολο του κομματικού μηχανισμού σε εγρήγορση. Την Παρασκευή μεταβαίνουν στην Κορινθία ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Μαργαρίτης Σχοινάς και ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας στη Μεσσηνία, ενώ στη Μεσσηνία θα βρίσκονται την Κυριακή ο γραμματέας της ΝΔ Κωνσταντίνος Κυρανάκης και η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως.

Κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία ανάσα για τους οφειλέτες του νόμου Κατσέλη


Κατατέθηκε στη Βουλή και ψηφίζεται σήμερα, Τετάρτη, η τροπολογία Πιερρακάκη που δίνει ανάσα σε πάνω από 100 χιλιάδες οφειλέτες. Η νομοθετική διάταξη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αφορά στη «ρύθμιση του τρόπου τοκοφορίας των καταβολών του ν. 3869/2010», του γνωστού δηλαδή ως «νόμου Κατσέλη».

Με την τροπολογία, γίνεται καθολική εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου, παρέχεται αναδρομική ελάφρυνση για τους δανειολήπτες, θεσπίζονται μικρότερες δόσεις, μικρότερη επιβάρυνση και ταχύτερη αποπληρωμή ενώ γίνεται δίκαιος επιμερισμός του κόστους μεταξύ τραπεζών και Δημοσίου.

Ειδικότερα, με τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η Πολιτεία δεν περιορίζεται στην απλή συμμόρφωση με τη δικαστική απόφαση. Προχωρά ένα βήμα παραπέρα, δίνοντας μια λύση ευρύτερη, καθαρή και ουσιαστική για τους πολίτες, με τρόπο που αίρει οριστικά τις αμφιβολίες και εξασφαλίζει ενιαία εφαρμογή για όλους.

Τι προβλέπει η τροπολογία του υπ. Οικονομικών

1. Για καταβολές δόσεων από τώρα και στο εξής ο τόκος υπολογίζεται στη μηναία δόση: Για ενεργές ρυθμίσεις από 5 Ιουνίου 2026, ημερομηνία δημοσίευσης της υπ’αριθμ. 6/2026 την απόφασης της ολομέλειας του Αρείου Πάγου, ο τόκος θα υπολογίζεται βάση της μηνιαίας δόσης. Πιο συγκεκριμένα, ο τόκος που προβλέπεται από το άρθρο 9 παρ. 2 του ν. 3869/2010 υπολογίζεται επί της ορισθείσας από το δικαστήριο μηνιαίας δόσης. Κάθε μηνιαία καταβολή περιλαμβάνει μέρος κεφαλαίου στο ύψος που έχει προσδιοριστεί από την δικαστική απόφαση και τον τόκο που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα από την προηγούμενη έως την καταβολής της επόμενη δόση. Ειδικά για την πρώτη δόση υπολογίζεται περίοδος τοκοφορίας τριάντα (30) ημερών.

2. Αναδρομικά υπερβάλλοντα ποσά που έχουν καταβληθεί και αφορούν ενεργές ρυθμίσεις, αναγνωρίζονται ως καταβληθέν κεφάλαιο και απομειώνουν τον αριθμό των δόσεων που απομένουν για αποπληρωμή: Για ενεργές ρυθμίσεις που δεν έχουν περατωθεί ή δεν έχουν πληρωθεί οι προϋποθέσεις για να κηρυχθούν έκπτωτες κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος, εφόσον έχουν καταβληθεί υπερβάλλοντα ποσά από τον χρόνο έναρξης της ρύθμισης όπως αυτός προβλέπεται στη δικαστική απόφαση, ή σε περίπτωση που η ρύθμιση έχει μεταρρυθμιστεί με δικαστική απόφαση από το χρόνο έναρξης καταβολών της τελευταίας μεταρρύθμισης, τότε η διαφορά του συνολικού ποσού που έπρεπε να καταβληθεί και αυτού που καταβλήθηκε για την ανωτέρω χρονική περίοδο, αφαιρείται από τις τελευταίες κατά χρονολογική σειρά δόσεις προς καταβολή, απομειώνοντας το συνολικό αριθμό των εναπομενουσών δόσεων προς καταβολή. Η διαφορά των τόκων που καταβλήθηκαν και αυτών που έπρεπε να καταβληθούν, δυνάμει άλλων μεθόδων υπολογισμού τοκοφορίας, εκλαμβάνεται ως αποπληρωμή κεφαλαίου και απομειώνει το υπόλοιπο της οφειλής όπως έχει διαμορφωθεί κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος. Τυχόν καταβληθέντα ποσά για ρυθμίσεις που έχουν περατωθεί ή έχουν πληρωθεί οι προϋποθέσεις για να κηρυχθούν έκπτωτες δεν αναζητούνται αναδρομικά.

3. Υπερβάλλοντα ποσά που έχουν εισπράξει τα πιστωτικά ιδρύματα κατά την περίοδο πριν μεταφερθούν τα δάνεια στον ΗΡΑΚΛΗ, τα αποδίδουν τα πιστωτικά ιδρύματα στον ΗΡΑΚΛΗ.

4. Αποσαφηνίζεται ότι σε περιπτώσεις ρυθμίσεων βάση του εξωδικαστικού η μηνιαία δόση υπολογίζεται ως τοκοχρεολυτική δόση επί του συνολικού ποσού της ρυθμιζόμενης οφειλής και όχι επί της μηνιαίας δόσης, όπως άλλωστε προβλέπεται στο νόμο, στις κανονιστικές πράξεις, στις συμβάσεις των ρυθμίσεων και στον υπολογισμό της εγκεκριμένης ρύθμισης για τον οποίο έχει συμφωνήσει ο δανειολήπτης κατά την ένταξη στη ρύθμιση.

Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ο Τάκης Γκώνιας, σε ηλικία 54 ετών


Πέθανε σε ηλικία 54 ετών ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής και προπονητής, Τάκης Γκώνιας, μετά από σοβαρό πρόβλημα υγείας. Η ΠΑΕ Λεβαδειακός εξέδωσε ανακοίνωση εκφράζοντας τη θλίψη της για την απώλειά του βυθίζοντας στη θλίψη τον κόσμο του ποδοσφαίρου και όχι μόνο. 

Ξεκίνησε την ποδοσφαιρική του καριέρα από τον Λεβαδειακό και στη συνέχεια πήγε στον Ολυμπιακό όπου έκανε δύο θητείες (1993-1997 και 2003-2004), τον Ηρακλή επίσης δύο φορές (1997-1998 και 2002-2003), τη Σπόρτινγκ Χιχόν, τον Πανηλειακό, τον Πανιώνιο, τη Μεσίνα και την Κροτόνε, όπου και αποσύρθηκε.

Στη συνέχεια ασχολήθηκε με την προπονητική περνώντας από τους πάγκους της Γλυφάδας, της Επισκοπής, της Athens Kallithea, του Εργοτέλη, της Ουάντι Ντέγκλα και των Πάιραμιντς. Στην τελευταία ομάδα, έκατσε μάλιστα δύο φορές στον πάγκο της (Ιουν. 2021 - Σεπτ. 2021 και Απρ. 2022 - Γεν. 2023) και αποτέλεσε τον τελευταίο του σταθμό.

Η ανακοίνωση του Λεβαδειακού για τον Τάκη Γκώνια

Η ΠΑΕ Λεβαδειακός εκφράζει τη βαθύτατη θλίψη της για την απώλεια του Τάκη Γκώνια.

Ο Τάκης Γκώνιας υπηρέτησε τον ελληνικό αθλητισμό με ήθος, προσωπικότητα και πάθος για το ποδόσφαιρο, αφήνοντας το δικό του ξεχωριστό αποτύπωμα, μέσα από τη σπουδαία καριέρα του στα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά γήπεδα.

Η θλίψη είναι ακόμα μεγαλύτερη για την οικογένεια του Λεβαδειακού, καθώς στην ομάδα μας έκανε τα πρώτα του βήματα στο ποδόσφαιρο, τιμώντας για πέντε χρόνια τη φανέλα του συλλόγου.

Η μνήμη του θα παραμείνει ζωντανή μέσα από την πορεία και την προσφορά του για το άθλημα, αλλά κυρίως τους αγαπημένους του ανθρώπους.

Η οικογένεια του Λεβαδειακού εκφράζει τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στους οικείους του και εύχεται δύναμη και κουράγιο σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Καλό ταξίδι, Τάκη.

Ποιος ήταν ο Τάκης Γκώνιας

Ο Τάκης Γκώνιας γεννήθηκε το 1971 και ήταν πρώην διεθνής ποδοσφαιριστής που αγωνιζόταν ως επιθετικός μέσος. Μεταξύ άλλων αγωνίστηκε σε Λεβαδειακό, Ολυμπιακό, Ηρακλή και Πανιώνιο. Eειτα εργάστηκε ως προπονητής. Ξεκίνησε το άθλημα από τον Π.Σ. Παναθηναϊκό στο Κυριάκι Βοιωτίας και στη συνέχεια φόρεσε τις φανέλες ορισμένων από τις σπουδαιότερες ομάδες του ελληνικού πρωταθλήματος, της ισπανικής Σπόρτινγκ Χιχόν και της ιταλικής Μεσίνα.

Μετά την ολοκλήρωση της ποδοσφαιρικής του καριέρας εργάστηκε ως τηλεοπτικός σχολιαστής ποδοσφαίρου. Επίσης, ασχολήθηκε με το γκολφ, φτάνοντας στο επαγγελματικό επίπεδο με τον Όμιλο Γκολφ της Γλυφάδας. Στη συνέχεια, ωστόσο, αποφάσισε να επιστρέψει στον χώρο του ποδοσφαίρου, και έτσι εκπαιδεύτηκε στην Προπονητική και ξεκίνησε τη νέα του καριέρα το 2013 από τη Γλυφάδα, ενώ στη συνέχεια ανέλαβε την ομάδα της Επισκοπής (Οκτώβριος 2015 - Δεκέμβριος 2015).

Από 28 Ιουλίου έως 17 Δεκεμβρίου του 2016 ήταν προπονητής στην Καλλιθέα, την οποία καθοδήγησε σε 8 επίσημους αγώνες με απολογισμό 2 νίκες και 6 ήττες. Μεγαλύτερη προπονητική του επιτυχία το διάστημα αυτό ήταν η νίκη της Καλλιθέας επί του Ατρόμητου με σκορ 1–0 για τη δεύτερη αγωνιστική των ομίλων του Κυπέλλου Ελλάδας. Τον Αύγουστο του 2017 ανέλαβε προπονητής του Εργοτέλη, ο οποίος βρισκόταν στο πρωτάθλημα της Football League. Στις 29 Ιουνίου 2021 προσελήφθη από την αιγυπτιακή Πίραμιντς που αγωνίζεται στην Α' Κατηγορία της Αιγύπτου όπου και παρέμεινε για δύο χρόνια.

ΕΛΑΣ: Πού τους βρήκαν όλους αυτούς;


Σάκης Μουμτζής

ΟΑ. Τσίπρας έστειλε ένα μήνυμα στον Ν. Ανδρουλάκη. Αν εσύ υπόσχεσαι πέντε πράγματα, εγώ αμέσως μετά μπορώ να υποσχεθώ οκτώ. Στις υποσχέσεις είμαι μακράν ο καλύτερος, άλλωστε έτσι έγινα και πρωθυπουργός. 

Και για να το συμπληρώσω εγώ το όλο σκηνικό, να πω ότι μεταξύ παροχολογίας και εξαπάτησης η διαφορά είναι πολύ μικρή και ο Τσίπρας την καλύπτει με μαεστρία. Έχει διδακτορικό επιπέδου Χάρβαρντ.

Ίσως αυτός να αντιλήφθηκε πως με ανοησίες δεν πρόκειται να ξαναγίνει πρωθυπουργός και να θέλει να παίξει αλλιώς το παιχνίδι. Προσοχή σε αυτό το «ίσως». Όμως οι συνεργάτες του, πολιτικά άπειροι και παντελώς άσχετοι, με τον ζήλο του νεοφώτιστου παρελαύνοντας από τα κανάλια, κάνουν ένα διαγωνισμό σε υποσχέσεις, παροχές που όλες καταλήγουν στη γνωστή κασέτα της Αριστεράς για τη φορολόγηση του πλούτου.  

Προχθές, ένας σύντροφος νεοΕλασίτης, απείλησε με ανηλεές φοροκυνηγητό όσους διάγουν υπερ—πολυτελή διαβίωση. Στο ερώτημα των συνομιλητών του - που τον πήραν στα σοβαρά αντί να τον ταράξουν στο δούλεμα - πώς ορίζει τον υπερ - πολυτελή βίο, ο δυστυχής άρχισε να τραυλίζει. Το μαρξιστικό μυαλό του θόλωσε και τελικά προκάλεσε τη θυμηδία των δημοσιογράφων και των άλλων προσκεκλημένων στην εκπομπή, όταν κλήθηκε να ποσοτικοποιήσει το εν λόγω μέτρο. Μάλιστα, η δημοσιογράφος του υπενθύμισε πως ο μεγάλος πλούτος ήδη φορολογείται, επιτείνοντας έτσι τη σύγχυση στον ριζοσπάστη αριστερό, συνεργάτη του Α. Τσίπρα.  

Για να γίνει πιο πειστικός ο λόγος του κατένειμε και τη σοδειά της φορολόγησης της υπερ - πολυτελούς διαβίωσης. Θα πάει στους μισθούς των εκπαιδευτικών και των νοσοκομειακών γιατρών. Φυσικά, αυτό θα συμβεί την πρώτη χρονιά. Τη δεύτερη χρονιά τα υπερπολυτελή σκάφη θα αλλάξουν σημαία και τα ακριβά αυτοκίνητα των 3.000 κυβικών θα σηκώσουν όλο το βάρος της φορολογικής επανάστασης του συντρόφου. Μου θύμισε τη φορολογία όσων έχουν εισόδημα 900.000 ευρώ που πρότεινε ένας άλλος ζηλωτής σύντροφος.  

Όμως υπάρχει και κάτι ακόμη καλύτερο. Η εκδοτική ναυαρχίδα της ΕΛΑΣ ανήγγειλε πως η κυβέρνηση του ριμπράντη ή Τζοκόντα θα αγοράσει τα κόκκινα δάνεια των νοικοκυριών από τα funds και θα τα πουλήσει στη συνέχεια στους καταχρεωμένους δανειολήπτες. ‘Όπως αντιλαμβάνεται ο αναγνώστης αυτή η υπόσχεση είναι η αναβίωση του «δεν πληρώνω», στην εποχή του rebranding. Ουδείς θα πληρώνει τη δόση του δανείου του εμπρόθεσμα αν γνωρίζει πως, μόλις καταστεί ληξιπρόθεσμο, κάποια στιγμή θα κληθεί να το αγοράσει ίσως και στο 30% της αξίας του. Καθαρό κέρδος 70%. 

Αν όλοι αυτοί οι απίθανοι τύποι που ξεφουρνίζουν αυτές τις ανοησίες δεν κινούνται με βάση ένα σατανικό σχέδιο να… υπονομεύσουν τον ριμπράντη, τότε του κάνουν σημαντική ζημία άθελά τους. Υπενθυμίζουν το κακό παρελθόν του που θέλει και ο ίδιος να ξεχάσει, άλλωστε για τον λόγο αυτό επινόησε και το rebranding. Υπάρχει όμως και το γνωστό γνωμικό του βάτραχου με τον σκορπιό, το οποίο υπενθυμίζει το αναλλοίωτο του DNA των ανθρώπων. Όσες εξωτερικές ανακαινίσεις και να γίνουν, η ψυχή ενός σάπιου παραμένει σάπια.   

liberal.gr

23 Ιουνίου 2026

📺«Αχ ρε Ανδρέα» ΚΛΑΨΟΥΡΙΖΕ η Νάντια πάνω από τον τάφο του ΣΚ@ΤΟΨΥΧΟΥ και το Χ ΓΕΛΑΕΙ


Πολιτικό μνημόσυνο για την συμπλήρωση 30 χρόνων από τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου πραγματοποιήθηκε στο Α' Νεκροταφείο.

Πλήθος στελεχών της πρώτης γραμμής, υπό τον Νίκο Ανδρουλάκη, αλλά και απλοί φίλοι του ΠΑΣΟΚ έδωσαν το «παρών».

Ανάμεσα στα στελέχη που απέτισαν φόρο τιμής και η βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών Νάντια Γιαννακοπούλου, η παρουσία της οποίας ξεχώρισε, καθώς μόλις άφησε τα λευκά τριαντάφυλλα στο μνήμα του αείμνηστου πρώην πρωθυπουργού αναφώνησε «Αχ ρε Ανδρέα», αναπολώντας ίσως το κραταιό ΠΑΣΟΚ.

Δείτε το βιντεο και τα σχόλια στο Χ


📺ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Ο ΒΑΓΓΕΛΑΣ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ🤮🤮Δίκη Λυγγερίδη: Δύο εκ των τριών προστατεύομενων μαρτύρων, κρίθηκαν κατηγορούμενοι- Ο ένας θα καταθέσει


Με τις καταθέσεις των μαρτύρων συνεχίζονται η δίκη για τα επεισόδια στου Ρέντη στις 7 Δεκεμβρίου του 2023, κατά τη διάρκεια των οποίων τραυματίστηκε θανάσιμα ο αστυνομικός Γιώργος Λυγγερίδης.

Πρόκειται για τους φιλάθλους, οι οποίοι και ξεκίνησαν να καταθέτουν από το πρωί, εξηγώντας και περιγράφοντας τι ακριβώς έγινε το βράδυ εκείνο, έξω από το γήπεδο Μελίνα Μερκούρη.

Στο επίκεντρο βρέθηκε και η απόφαση της έδρας σχετικά με τους προστατευόμενους μάρτυρες.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος της έδρας ανακοίνωσε ότι μετά την έρευνα που διερευνήθηκε, διαπιστώθηκε ότι οι δύο εκ των τριών προστατευόμενων μαρτύρων, οι οποίοι είχαν κληθεί για να καταθέσουν κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, είναι κατηγορούμενοι κι ως εκ τούτου δεν μπορούν να κληθούν και να καταθέσουν με την ιδιότητα του μάρτυρα.

Ο τρίτος προστατευόμενος μάρτυρας αναμένεται να καταθέσει, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος, τον Σεπτέμβριο.

Σημειώνεται πως σχετικό αίτημα για να διαπιστωθεί εάν οι προστατευόμενοι μάρτυρες έχουν και την ιδιότητα του κατηγορουμένου, είχαν υποβάλει συνήγοροι των κατηγορούμενων.

Έτσι, λοιπόν, το δικαστήριο είχε ζητήσει την εισαγγελική διάταξη, βάσει της οποίας αυτοί οι μάρτυρες είχαν τεθεί σε καθεστώς προστασίας.



📺Αδιάβαστοι χαβαλέδες🤡🤡ΒΙΝΤΕΟ


Δεν μπαίνουν καν στον κόπο να δουν
τι έργα έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά κατά τα άλλα είναι έτοιμοι να κυβερνήσουν.   

Καρχιμάκης: Δεν αξιοποίησαν τα λεφτά του Ταμείου Ανάκαμψης για την ψηφιοποίηση του Αττικόν. 

Άδωνις: 1η Ιουλίου παραδίδονται όλα τα ψηφιακά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης για τα νοσοκομεία. Όλα αυτά που είπατε ότι δεν έχουμε κάνει, τα κάναμε, τα εντάξαμε στο Ταμείο Ανάκαμψης και θα δουλεύουν στις επόμενες ημέρες


Βουλαρίνος: Πώς είναι να μην ντρέπεσαι καθόλου;


Όλοι αυτοί που συζητούν δημόσια χωρίς να έχουν ελέγξει ούτε τα απολύτως βασικά

Πώς είναι να μην ντρέπεσαι καθόλου; Από τα δωρεάν ΜΜΜ μέχρι τα τηλεοπτικά πάνελ, η ευκολία της άποψης φαίνεται να έχει νικήσει την υποχρέωση της γνώσης

Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου σε μια κατάσταση όπου πρόκειται να μιλήσω και να επιχειρηματολογήσω για ένα συγκεκριμένο θέμα και να μην έχω ξοδέψει ούτε ένα λεπτό προκειμένου να μάθω τα πολύ βασικά και να βρω κάποια στοιχεία, ώστε αυτά που θα πω να μην είναι εντελώς μπούρδες. Θα ντρεπόμουν να με φωνάξει κάποιος να μιλήσουμε πχ για την ακρίβεια και να μην ξέρω πόσο είναι ο πληθωρισμός ή για τον ΚΟΚ και να μην ξέρω τις βασικές του προβλέψεις. Και είμαι σίγουρος ότι το ίδιο ακριβώς ισχύει για τους περισσότερους από εσάς.

Πράγμα που σημαίνει ότι με γεμίζουν απορία οι συμπολίτες που το αίσθημα της ντροπής τους είναι άγνωστο. Που δεν δίνουν δεκάρα αν οτιδήποτε από αυτά που λένε ισχύει, που δεν ντρέπονται να δείξουν δημοσίως όχι μόνο πόσο άσχετοι αλλά και πόσο τεμπέληδες είναι. Τόσο που να μην ξοδεύουν ούτε λίγα δευτερόλεπτα στο διαδίκτυο ώστε να μην ξεφτιλιστούν.

Αυτά τα λέω γιατί παρακολούθησα εκείνο το απόσπασμα μιας τηλεοπτικής εκπομπής στην οποία το στέλεχος της ΕΛΑΣ Νυφούδης (αυτός που αποκαλούσε τον Τσίπρα καραγκιόζη) και ο (εκλεγμένος με τον ΣΥΡΙΖΑ) βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Παππάς συζητούσαν με τον βουλευτή της ΝΔ Καλλιάνο για την πρόταση για τζάμπα εισιτήρια, χωρίς να έχουν την παραμικρή ιδέα ακόμα και για το κόστος των εισιτηρίων ή την ύπαρξη κάρτας απεριορίστων διάδρομων. Ήταν λες και έβλεπα ανθρώπους που συζητούν με μεγάλη σιγουριά για θέματα του Μουντιάλ, χωρίς να ξέρουν ότι το ποδόσφαιρο παίζεται με μπάλα.

Ο σύντροφος Νυφούδης ισχυριζόταν ότι μπορεί κάποιος να κερδίσει 80 ευρώ το μήνα με τα τζάμπα ΜΜΜ (μίλησε και για τους ανέργους) και ο σύντροφος Παππάς (παρασυρμένος και από τον Καλλιάνο που κατάλαβε πόσο άσχετοι είναι και οι δύο) ότι κάποιος μπορεί να κερδίσει πολλά, ανάλογα με το πόσες διαδρομές κάνει την ημέρα. Δηλαδή ο ένας δεν ήξερε ότι μια μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για το λεκανοπέδιο κάνει 27 ευρώ και για τη Θεσσαλονίκη 16 (μισή τιμή το μειωμένο) ή ότι οι άνεργοι δεν πληρώνουν, ενώ ο άλλος δεν ήξερε καν ότι υπάρχει μηνιαία κάρτα χάρη στην οποία δεν έχει σημασία ο αριθμός των διαδρομών που κάνεις.

Και το χειρότερο δεν ήταν ή άγνοια. Είναι η αδιαφορία και η τεμπελιά τους. Είναι που δε νοιάστηκαν να καθίσουν ένα λεπτό να ψάξουν. Είναι που προτίμησαν να πουν ό,τι τους κατέβει αδιαφορώντας αν θα γίνουν περίγελος. Είναι Που δεν ντρέπονται καθόλου.

Θα μου πείτε, εδώ ο ένας δεν ντρέπεται να είναι στο κόμμα ενός που τον αποκαλούσε καραγκιόζη και ο άλλος δεν ντρέπεται να δίνει τις ψήφους των ανθρώπων που τον ψήφισαν ως συριζαίο στο ΠΑΣΟΚ, θα ντραπούν να επιδείξουν την ασχετοσύνη τους; Και θα έχετε δίκιο. Αλλά όπως και να 'χει, εμένα οι άνθρωποι που δεν ντρέπονται καθόλου με τρομάζουν. Και μπράβο τους.

Μάνος Βουλαρίνος
https://www.athensvoice.gr/epikairotita/politiki-oikonomia/970326/pos-einai-na-min-drepesai-katholou

«O Σαμαράς θα λύσει το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης»....🤣🤣🤣🤡


🔴Μπορεί να λύσει το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης ο Αντώνης Σαμαράς;

🔴Ένα από τα θέματα αιχμής, που πρόκειται να χρησιμοποιήσει ο κ. Αντώνης Σαμαράς, όταν (και αν...) φτιάξει κόμμα, θα είναι σίγουρα το λαθρομεταναστευτικό, καθώς έχει αναφερθεί πολλές φορές σ’ αυτό στο παρελθόν, για να αντιπολιτευθεί το κόμμα του οποίου υπήρξε αρχηγός και δια του οποίου έγινε πρωθυπουργός.

🔴Θα αναφέρω, εν συντομία, κάποια παραδείγματα. Το 2023, όταν η κυβέρνηση έφερε στην βουλή τροπολογία για να δοθεί προσωρινή άδεια εργασίας, για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν συγκεκριμένες αγροτικές εργασίες, σε 30.000 νόμιμους αλλοδαπούς, ο κ. Σαμαράς την χαρακτήρισε «φάρο προσέλκυσης λαθρομεταναστών», έριξε το πομπώδες σύνθημα «Η Ελλάδα είναι χώρα, κι όχι χώρος!» και την καταψήφισε.

🔴Νωρίτερα, την 1η Δεκεμβρίου 2019, μιλώντας στο 13ο Συνέδριο της ΝΔ, είχε αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του, στην λαθρομετανάστευση. Κατά την προσφιλή του τακτική, επισημαίνοντας το πρόβλημα, αλλά χωρίς να προτείνει συγκεκριμένες λύσεις:
«Η χώρα μας υφίσταται πλέον ένα άτυπο λαθρο-εποικισμό. Μπαίνουν όσοι θέλουν, ακόμα και από χώρες, όπως το Μαρόκο, η Τυνησία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές, που δεν έχουν κανένα πόλεμο. Αυτό δεν αλλάζει εύκολα, δεν αλλάζει από την μια μέρα στην άλλη, αλλά πρέπει να αλλάξει το ταχύτερο».

🔴Αλλά και το 2012, στην προκλογική του εκστρατεία για τις εκλογές της 6ης Μαΐου, είχε τάξει «λαγούς με πετραχήλια» για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης. Για παράδειγμα, μιλώντας στην Σπάρτη, στις 26 Απριλίου, είχε υποσχεθεί τα εξής:
«Η χώρα μας με τους λαθρομετανάστες έχει δεχθεί μια άοπλη εισβολή. Από τις 7 Μαΐου τέρμα το κράτος που φρόντιζε για τους παράνομους και τους ξένους και δεν νοιαζόταν για τους δικούς του πολίτες. Tέρμα η ανοχή στους παράνομους, τέρμα η ανοχή στο έγκλημα».

🔴Βέβαια, σ’ εκείνη την ομιλία του, αφού αναρωτήθηκε: «Πώς θα μπορούσα να βγάλω τον τόπο από τη κρίση με αυτούς που παραδέχονται ότι οδήγησαν τον τόπο στην κρίση;», εννοώντας το ΠΑΣΟΚ, στην συνέχεια δεσμεύθηκε ότι δεν πρόκειται να συγκυβερνήσει μαζί του:
«Πρέπει στο ΠΑΣΟΚ να ξεχάσουν την συγκυβέρνηση. Θα τους δούμε στην αντιπολίτευση και 'κει θα τους κρίνει ο ελληνικός λαός αν πραγματικά αλλάξανε».

🔴Την μια υπόσχεσή του, την ξέχασε την επομένη κιόλας των εκλογών και συγκυβέρνησε όχι μόνο με το ΠΑΣΟΚ, αλλά και με την αριστερή ΔΗΜΑΡ του κ. Κουβέλη. Ας δούμε τώρα τι έγινε με την άλλη υπόσχεσή του, για πάταξη της λαθρομετανάστευσης.

🔴Εδώ, πρέπει να τονιστεί ότι εκείνα τα χρόνια, υπήρχαν δύο σοβαροί αποτρεπτικοί παράγοντες για την έλευση λαθρομεταναστών στην Ελλάδα.
Πρώτον, η χώρα μας είχε μπει σε μνημόνιο και μαστιζόταν από την οικονομική κρίση και τα επακόλουθά της.
Δεύτερον, η αριστερά απέδιδε στην Χρυσή Αυγή σωρεία «ρατσιστικών επιθέσεων» κατά αλλοδαπών.
Ποιος επίδοξος λαθρομετανάστης, θα επεδίωκε να πάει σε μια χώρα με σοβαρή οικονομική κρίση, στην οποία επιπλέον κινδύνευε ανά πάσα στιγμή να δεχθεί «ρατσιστική επίθεση»; Κι όμως!

🔴Σύμφωνα, με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) και της Ελληνικής Αστυνομίας, την περίοδο που ήταν πρωθυπουργός ο Σαμαράς, αφίχθηκαν στην Ελλάδα:
Το 2012: 76.878 λαθρομετανάστες, το 2013: 43.002 και το 2014: 77.163.
Αυτοί ήταν οι καταγεγραμμένοι. Ο αριθμός των μη καταγεγραμμένων, είναι άγνωστος.

🔴Συμπέρασμα: άνθρακες ο θησαυρός!


Αν η τοξικότητα είναι κριτήριο, ο Τσίπρας θα έπρεπε να έχει «δύσει»


Γιάννης Σιδέρης

«ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ είναι τοξικά κόμματα στην ελληνική κοινωνία και πρέπει να αυτοδιαλυθούν». Τάδε έφη ο συγγραφέας/συντονιστής του «μανιφέστου Τσίπρα», πολιτικός επιστήμονας Γιώργος Σιακαντάρης.

Ο εν λόγω, ως δημόσιο πρόσωπο πλέον, έχει δεχθεί έντονη κριτική. Του καταλογίζουν ιδεολογική μετάβαση από την εκσυγχρονιστική σοσιαλδημοκρατία στο λαϊκιστικό στρατόπεδο Τσίπρα. Δεν θα συμμετάσχουμε σε αυτό. Οιοσδήποτε δικαιούται, σε όποια ηλικία και με το όποιο επιστημονικό υπόβαθρο, κάποια στιγμή να δει το - δικό του - φως το αληθινόν.

Όμως κρίνεται για τις πολιτικές του θέσεις, όταν τα επιχειρήματα που εφευρίσκει ως όπλο υπεράσπισης του νέου ηγεμόνος του ιδιωτικού κόμματος, αντιστρατεύονται την ίδια την επιστήμη που σπούδασε και θεραπεύει.

Και η επιστήμη του μας διδάσκει ότι τοξικά είναι αυτά τα κόμματα: Που δημιουργούν πόλωση και μίσος. Που διχάζουν την κοινωνία με το διαζευκτικό « ή εμείς οι αυτοί», όπως έκανε ο… μη τοξικός ηγέτης τον οποίο συνδράμει.

Που χρησιμοποιούν προσβολές και μίσος αντί επιχειρημάτων. Που καλλιεργούν πόλωση παρουσιάζοντας τους αντιπάλους ως εχθρούς, δαιμονοποιώντας τους και δαιμονολογώντας εναντίον τους.

Όπως π.χ. να τους χαρακτηρίζουν «Πινοσέτ», «Ολανδρέου», «Τρόικα εσωτερικού», «προδότες της λαϊκής θέλησης» (όχι δεν αναφερόμαστε στο δημοψήφισμα»), «ξεπουλητές της χώρας», «εντολοδόχους των δανειστών», «Μερκελιστές», κ.α. Ποιος τα εκτόξευε αυτά; Μα ο… μη τοξικός ηγέτης.

Τοξικά είναι τα κόμματα που δημιουργούν κλίμα έντασης στους κόλπους της κοινωνίας, και αμέσως ή εμμέσως υποθάλπουν βιαιότητες («θα σας πάρουν με τις πέτρες», «δεν θα ξέρετε που να κρυφτείτε», «τι κακό έχει μια μολότοφ;» (μπα τίποτα, μόνο κάποιους νεκρούς στη Μαρφίν), «στα τέσσερα» (ο συγκυβερνήτης), κ.α.

Και οι οπαδοί στα social media και τα επαρχιακά καφενεία να εκμέσουν κατηγορίες περί «δωσίλογων», «γερμανοτσολιάδων», «προδοτών», «νενέκων» και «ανθελλήνων», και να μην τους αποδοκιμάζει ο… μη τοξικός αρχηγός.

Και στην συνέχεια όταν ο «Κούλης» έγινε πρωθυπουργός, να ωρύονται εντεταλμένα troll δεδομένης κομματικής ταύτισης, στα social media περί «παιδεραστών». Και να αφήνουν υπόνοιες για σωματεμπορία ασυνόδευτων ανηλίκων από τον εκλεγμένο Πρωθυπουργό της χώρας, αναρτώντας hashtag στο τότε twitter με το ερώτημα: «Μητσοτάκη που είναι τα παιδιά;».

Τοξικά είναι επίσης τα κόμματα που προωθούν ψέματα για να ενοχοποιούν αντιπάλους. Όπως αυτά που στήνουν δικαστικό υπερθέαμα με 10 κάλπες στη Βουλή για να ενοχοποιήσουν και να σπιλώσουν αντιπάλους. Και με απώτατο στόχο να τους σύρουν στις εκλογές πριν την εκδίκαση της υπόθεσης, ηθικά στιγματισμένους. Εκλογές που το ολοκαύτωμα του Ματιού ακύρωσε.

Ποιος δηλητηρίασε επί 15ετίαν την πολιτική ζωή; Ποιος παράλληλα κοροϊδεύει τον λαό, όπως για το περίφημο πακέτο των 37 δισ. που άφησε, λέει, και έχει πείσει τους πολίτες ότι είναι ζεστό χρήμα στο δημόσιο ταμείο, το οποίο συγκεντρώθηκε από ανάπτυξη, νοικοκυροσύνη, ικανότητα, και χρηστή διοίκηση;

Και το οποίο ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, οχτώ χρόνια τώρα, δεν ενδιαφέρθηκαν να απογυμνώσουν. Να γνωστοποιήσουν ότι αυτά τα χρήματα προέρχονται από το δάνειο του ΕSΜ (3ο μνημόνιο), από έκδοση ομολόγων, και από την υποχρεωτική συγκέντρωση των αποθεματικών των δημόσιων Οργανισμών, σε λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος (ως προς το τελευταίο: λεφτά που προϋπήρχαν στο δημόσιο, τα μετέφερε σε άλλο λογαριασμό και τα παρουσιάζει ως φρέσκο χρήμα - τμήμα του πακέτου των 37 δισ.!).

Και να προπαγανδίζουν ψευδόμενοι οι Συριζαίοι (όσοι είχαν καταλάβει τι ήταν αυτά τα 37 δισ.), και με τον Πολάκη προεξάρχοντα, να κατηγορεί το κόμμα του ότι κακώς άφησε… τόσα πολλά!

Αν η τοξικότητα ήταν αξιολογικό στοιχείο ύπαρξης πολιτικών σχηματισμών και προσώπων, ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Τσίπρας θα έπρεπε να έχουν δύσει ως πολιτικές οντότητες. Αλλά αυτό πάει ανάλογα και με τον λαό…

liberal.gr

Οι αθεόφοβοι συγκρίνουν το 1897 με το σήμερα


Σάκης Μουμτζής

Οπαραληρηματικός λόγος οδηγεί πάντα σε σωτηριολογικές ανοησίες. Οι άναρθρες κραυγές ποτέ δεν αποτέλεσαν στοιχεία της έλλογης σκέψης ούτε της συγκροτημένης άποψης. Απεναντίας παραλήρημα και κραυγές συσκοτίζουν την πραγματικότητα, τη δαιμονοποιούν και έτσι στρώνουν το χαλί για την έλευση του κάθε λογής Μεσσία. Θα ήταν κωμικό, αν δεν ήταν τόσο τραγικό, ενήλικες άνθρωποι με χιλιάδες ώρες πτήσεις στην πολιτική, να ξεπέφτουν σε μια απλοϊκή προπαγάνδα σοβιετικού τύπου. 

Σήμερα, υποστηρίζουν, η Ελλάδα βρίσκεται σε παρόμοια κατάσταση με αυτή που βρισκόταν μετά το 1897. Άρα η πατρίδα μας αναζητεί το νέο 1909 και κατά συνέπεια τον δικό της Ελευθέριο Βενιζέλο, ο οποίος ετοιμάζεται να εμφανιστεί. Μέχρι στιγμής βρίσκεται στο στάδιο της προθέρμανσης. Το σταματώ εδώ, καθώς ο αναγνώστης θα έχει αντιληφθεί το μέγεθος της φαιδρότητας του αποκληθέντος «πατριωτικού» χώρου. Ο έτερος Καππαδόκης, από την πολλή…μελέτη, φαντασιώνεται μάχες με τους εθνομηδενιστές, με επικεφαλής κάτι μεταξύ Κολοκοτρώνη και Καποδίστρια. Αυτός ο χώρος τελικά παράγει πολύ περισσότερη γελοιότητα από όση μπορεί να καταναλώσει. Τα μυαλά που λειτουργούν με μαύρο—άσπρο βλέπουν μόνον εχθρούς και καταστροφές από τη μια πλευρά και εθνεγερσίες και «σωτήρες» από την άλλη. Το φαινόμενο ξεφεύγει από τον χώρο της πολιτικής και εισέρχεται σε άλλα επιστημονικά πεδία. 

Για να το σοβαρέψω λίγο. 

Πολλοί σχολιαστές έχουν επισημάνει πως συγκεκριμένα κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό - κυρίως στο εξωτερικό - παίζουν τα ρέστα τους στις επόμενες εκλογές. Μια 3η τετραετία Μητσοτάκη θα βάλει τέρμα στους σχεδιασμούς τους για πολιτική αναταραχή και αποσταθεροποίηση, μια κατάσταση που την επιζητούν ήδη από το 2023. Δεν τους βγήκαν όλα τα χαρτιά που έριξαν στο τραπέζι και τώρα ξέμειναν με τη σκαρταδούρα της δεκαετίας του 2000. Έχουν για καβάτζα τους χρεοκόπους της πατρίδας μας. 

Όπως στις αρχές του 2025, όταν είχε δρομολογηθεί η πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη με όχημα την τραγωδία των Τεμπών, εμφανίστηκαν χιλιάδες λογαριασμοί-ρομπότ στο Διαδίκτυο, έτσι και σήμερα ξεφυτρώνουν διάφορες ιστοσελίδες με κραυγαλέους αντικυβερνητικούς τίτλους και ειδήσεις παντελώς ανυπόστατες. Με κάθε βεβαιότητα, όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές, αυτά τα φαινόμενα θα ενταθούν, καθώς συνταγή είναι η ίδια, μια και κορόιδα πάντα θα υπάρχουν. Μέχρι στιγμής λείπουν οι «πραγματογνώμονες», όμως φαίνεται πως τους αντικαθιστούν αγκιτάτορες των αμφιθεάτρων της δεκαετίας του 1970. Σαν αυτούς που εντελώς ξεδιάντροπα συγκρίνουν τη σημερινή Ελλάδα με αυτή την εθνικής καταστροφής του 1897. 

Είναι λογικό, όταν στερείται κάποιος επιχειρημάτων, να δημιουργεί μια εικονική πραγματικότητα την οποία αντιμάχεται. Να επινοεί εχθρούς-- προδότες, τους οποίους θα τσακίσει ο εξ Αποκαλύψεως νέος Ηγέτης. Κάποιοι από αυτούς που διακινούν παρόμοιες απόψεις είναι κλασικοί πολιτικοί απατεώνες, δηλαδή γνωρίζουν ότι λένε ψέματα, κάποιοι άλλοι απλώς είναι ανόητοι. Επειδή η Ελλάδα είναι μικρό χωριό γνωρίζουμε και τους μεν και τους δε. 

Για να μην το ταλαιπωρούμε το ζήτημα. Στις εκλογές, όποτε διεξαχθούν, θα αναμετρηθούν οι κανονικοί άνθρωποι που δεν φαντασιώνονται Εθνεγερσίες και νέους Ελευθέριους Βενιζέλους, με όλους αυτούς έταξαν εαυτούς στην καταπολέμηση του…Μαμωνά. Το 2023 μετρηθήκαμε και νικήσαμε. Το 2027 πλησιάζει και όλα δείχνουν πως το έργο θα επαναληφθεί.    

liberal.gr

Πρετεντέρης: Ντέρμπι


"Τρεις αυτοδυναμίες κι ένα ντέρμπι δεν είναι κακή επίδοση για εκλογές που δεν ξέρουμε ακόμη πότε θα γίνουν" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



Αποκαλυπτική η βαλλιστική για το μακελειό στα Βορίζια: 124 κάλυκες, 13 όπλα και το «ένοχο» 9άρι που συνδέει τρεις υποθέσεις


Τουλάχιστον 13 διαφορετικά όπλα χρησιμοποιήθηκαν στο ένοπλο επεισόδιο στα Βορίζια του Ηρακλείου Κρήτης, όπου είχε σαν αποτέλεσμα ο 39χρονος Φανούρης Καργάκης και η 56χρονη Ευαγγελία Φραγκιαδάκη να αφήσουν την τελευταία τους πνοή.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της επίσημης έκθεσης εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης που δημοσιεύει το cretalive.gr. Σύμφωνα με την έκθεση των εργαστηρίων της ΕΛΑΣ, εξετάστηκαν 124 κάλυκες που περισυνελέγησαν από διάφορα σημεία και από αυτούς διαπιστώθηκε πως χρησιμοποιήθηκαν τουλάχιστον 13 διαφορετικά όπλα.

Άξιο αναφοράς είναι ότι κάποιοι κάλυκες από τον τόπο της αιματοχυσίας πυροδοτήθηκαν από το ίδιο 9άρι που είχε εμπλοκή σε δύο παλαιότερα ένοπλα περιστατικά στο Τυμπάκι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.

Τέσσερα καλάσνικοφ, τουλάχιστον δύο πυροβόλησαν τον Φανούρη Καργάκη

Συνολικά, εξετάστηκαν 124 κάλυκες, οκτώ βολίδες, πέντε θραύσματα, ένα πυρήνας βολίδας, ένα σκάγι και δύο μεταλλικά ρινίσματα. Οι κάλυκες προέρχονται από πέντε όπλα τύπου 9mm, τέσσερα πολεμικά τύπου Καλάσνικοφ, ένα περίστροφο 38αρι σπέσιαλ, ένα όπλο 380 Auto, ένα όπλο 7.65 και ένα λειόκαννο/καραμπίνα. Για τους κάλυκες των 9 mm αναφέρεται ότι, από τη μορφολογία των ιχνών, έχουν πυροδοτηθεί από πιστόλια τύπου Glock ή παρόμοιου τύπου.

Στην έκθεση γίνεται λόγος για 76 κάλυκες καλάσνικοφ συνολικά. Οι κάλυκες αυτοί έχουν διαχωριστεί σε ομάδες ως κάλυκες που έχουν πυροδοτηθεί από τον ίδιο τύπο όπλου. Γι' αυτό και οι ειδικοί κάνουν λόγο για τέσσερα διαφορετικά όπλα από τα οποία πυροδοτήθηκαν οι 76 συνολικά κάλυκες. Ειδικότερα πυροδοτήθηκαν ανά όπλο: 16 κάλυκες, 21 κάλυκες, 27 κάλυκες, 12 κάλυκες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η βολίδα που αφαιρέθηκε από την σορό του 39χρονου Φανούρη Καργάκη (ΠΒ-7) δεν κατέστη δυνατό να συνδεθεί με κάποιο απ' αυτά τα τέσσερα συγκεκριμένα καλάσνικοφ. Εξίσου ενδιαφέρον, όμως είναι ότι οι πραγματογνώμονες αποφάνθηκαν ότι στο αγροτικό του 39χρονου βρέθηκε θραύσμα από άλλη βολίδα, επίσης 7.62χ39 καλάσνικοφ. Η διεύθυνση εγκληματολογικών ερευνών αναφέρει ότι δεν ταυτίζονται τα ίχνη. Συνεπώς οι δύο αυτές βολίδες δεν βγήκαν από την ίδια κάννη. Άρα, επιβεβαιώνεται ότι κατά του Φανούρη Καργάκη χρησιμοποιήθηκαν τουλάχιστον δύο διαφορετικά όπλα τύπου καλάσνικοφ, κατά τις ίδιες πηγές.

Η έκθεση, πιστοποιεί, ότι η φονική βολίδα και το συγκεκριμένο θραύσμα που βρέθηκε στο όχημα προέρχονται από διαφορετικά όπλα. Δεν μπορεί, ωστόσο, να απαντήσει ποιο από τα τέσσερα καλάσνικοφ έριξε τη φονική βολίδα.

📺Έφταιγαν τα μπαλάκια στον Τσιτσιπά: Η έκρηξη του Έλληνα τενίστα στην ήττα στην πρεμιέρα στη Μαγιόρκα, βίντεο


Ο Στέφανος Τσιτσιπάς αποκλείστηκε από τον Ιγνάσιο Μπούσε στον πρώτο γύρο του τουρνουά της Μαγιόρκα με 2-0.

Ο Έλληνας τενίστας κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης διαμαρτυρήθηκε για τα μπαλάκια της αναμέτρησης.

Κάτι αντίστοιχο έκανε και ο Περουβιανός αντίπαλός του, με αποκορύφωμα ο Τσιτσιπάς να σταματά τον πόντο.

Μάλιστα, ο 27χρονος διαμαρτυρήθηκε έντονα στον chair umpire φτάνοντας σε σημείο να καλέσει και τον supervisor του ματς. Από την πλευρά του ο supervisor τόνισε στον Έλληνα αθλητή πως όλα πάνε by the book, αν και δεν φάνηκε να τον... ηρεμεί αυτή η αιτιολογία.

Η αλήθεια είναι πάντως, πως ο chair umpire εν μέρη συμφώνησε με τους δύο τενίστες.

Κατά την αντιπαράθεση που είχε με τον Στέφανο Τσιτσιπά, ακούστηκε να λέει πως τα μπαλάκια δεν έχουν και την καλύτερη ποιότητα, ωστόσο δεν μπορεί να κάνει κάτι πάνω στο παράπονο που του ανέφεραν οι δύο αθλητές.