23 Σεπτεμβρίου 2011

Κρυμμένο έργο πίσω από πίνακα του Γκόγια

Ακτίνες Χ αποκάλυψαν ένα δεύτερο έργο ζωγραφικής του Ισπανού ζωγράφου Φρανσίσκο Γκόγια (1746-1828) κάτω από το πορτρέτο που είχε φτιάξει το 1823 για τον δικαστή Don Ramón Satué. Το μυστικό έργο πιθανολογείται ότι απεικονίζει τον αδερφό του Ναπολέοντα Βοναπάρτη.

Όπως ανακοινώθηκε από το μουσείο Rijksmuseum Amsterdam, ανακαλύφθηκε δεύτερο «κρυμμένο» έργο του Γκόγια κάτω από αυτό που απεικονίζει τον δικαστή του Ανώτατου Δικαστηρίου της Μαδρίτης Don Ramón Satué. Το δεύτερο έργο πιθανολογείται πως απεικονίζει τον βασιλιά της Ισπανίας(1808-1813) Ιωσήφ Βοναπάρτη και αδερφό του Ναπολέοντα Βοναπάρτη.

Ο Γκόγια φαίνεται να ζωγράφισε πάνω στο έργο του πιθανώς για πολιτικούς λόγους καθώς κατά τους Ναπολεόντιους πολέμους δημιούργησε αριστουργηματικά έργα σαν τη συλλογή «The Disasters of War» με την οποία καταδίκαζε τα εγκλήματα του γαλλικού στρατού.

Το δεύτερο έργο είχαν παρατηρήσει οι επιμελητές του Ολλανδικού μουσείου αλλά το το έργο ήταν τόσο εξασθενημένο που δε μπορούσαν να αποκρυπτογραφηθούν τα στοιχεία του, πόσο μάλλον η σύνθεσή του.

Η τεχνολογία υψηλής έντασης με τις ακτίνες Χ, που αναπτύχθηκε από τον Joris Dik του Delft University και τον Koen Janssens του Antwerp University μπορούν να αποκρυπτογραφήσουν και να ερευνήσουν με μεγάλη λεπτομέρεια έργα ζωγραφικής.

Η τεχνολογία αυτή δοκιμάστηκε για πρώτη φορά πριν από δύο χρόνια σε έναν πίνακα του Βαν Γκογκ και αποκάλυψε πορτρέτο μιας άγνωστης χωρικής πίσω από το έργο του «Patch of grass».

Η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί τόσο ώστε υπάρχει έκδοση για κινητά τηλέφωνα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μουσεία με πίνακες που είναι αδύνατο για διάφορους λόγους να μετακινηθούν.

Η αποκάλυψη αυτή φανερώνει επίσης την επανάχρηση καμβάδων για λόγους κυρίως οικονομικούς ή για να καλύψουν την προηγούμενη δουλειά που δεν τους ικανοποιούσε.

tvxs.gr

Μουσείο Ακρόπολης: Ανοιχτό ως τις 12 τη νύχτα απόψε, με ελεύθερη είσοδο το βράδυ

http://greeceaegean.com/photo/post/View_the_Museum_southern_facade1.jpgΑνοιχτό από τις 8.00 το πρωί έως τα μεσάνυχτα το Μουσείο Ακρόπολης, στο πλαίσιο του εορτασμού των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2011. Η είσοδος στο μουσείο θα είναι ελεύθερη από τις 20.00 . έως τα μεσάνυχτα.

Ανατρέπεται η θεωρία του Αϊνστάιν! Βρέθηκε σωματίδιο ταχύτερο απ' το φώς

Επιστήμονες του CERN ανακοίνωσαν σήμερα ότι κατέγραψαν υποατομικά σωματίδια τα οποία ξεπέρασαν την ταχύτητα του φωτός, εύρημα που αν επαληθευτεί θα σημάνει την ανατροπή ενός εκ των βασικών νόμων του σύμπαντος. Περίπου 15.000 δέσμες νετρίνων - μικροσκοπικών σωματιδίων που διαποτίζουν το σύμπαν - απελευθερώθηκαν σε διάστημα 3 ετών από το CERN προς το εργαστήριο του Gran Sasso 730 χλμ. μακριά, όπου εντοπίστηκαν από γιγαντιαίους ανιχνευτές.

Το φως θα είχε καλύψει τη συγκεκριμένη απόσταση σε περίπου 2,4 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αλλά τα νετρίνα έφτασαν σε 60 νανοδευτερόλεπτα ή 60 δισεκατομμυριοστά του δευτερολέπτου νωρίτερα.

Ο εκπρόσωπος των ερευνητών Αντόνιο Ερεντιτάτο δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι οι μετρήσεις που καταγράφηκαν τα τελευταία τρία χρόνια έδειξαν ότι νετρίνα κινούνταν με ταχύτητα 60 νανοδευτερολέπτων, γρηγορότερα απ' ότι το φως. "Έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στα αποτελέσματά μας.Έχουμε ελέγξει και ξαναελέγξει για οτιδήποτε δεν θα επιβεβαίωνε τα στοιχεία μας, αλλά δε βρήκαμε τίποτα. Τώρα ζητούμε από συναδέλφους να τα ελέγξουν ανεξάρτητα", πρόσθεσε ο ίδιος.

Σε περίπτωση που τα ευρήματα επιβεβαιωθούν, τότε η ανακάλυψη θα ανατρέψει τη θεωρία της σχετικότητας που διατύπωσε ο Άλμπερτ Αϊνστάιν το 1905 και υποστήριζε ότι η ταχύτητα του φωτός είναι μια "κοσμική σταθερά" και τίποτα στο σύμπαν δεν θα μπορούσε να ταξιδέψει γρηγορότερα.

Τι είπε ο Ευ.Βενιζέλος στον ΚΤΕ Οικονομικών-Αναδιάρθρωση χρέους κατά 50% ένα πιθανό σενάριο για την Ελλάδα

http://tvxs.gr/sites/default/files/article/2011/34/67817-benizelosdfpdohfpdohfdohf.jpgΤα τρία σενάρια για την Ελλάδα μετά τη λήψη των νέων επώδυνων μέτρων της κυβέρνησης εξήγησε στους βουλευτές του ΚΤΕ Οικονομικών ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευ.Βενιζέλος. Ένα από αυτά, η παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη και αναδιάρθρωση του χρέους με κούρεμα 50%.

Πρόκειται για ένα σενάριο που έχει αρχίσει να ακούγεται από διεθνείς παράγοντες και σύμφωνα με τα όσα είπε ο υπουργός Οικονομικών για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να έχει προηγηθεί η ανακοίνωση μέτρων για την επόμενη τριετία και η ψήφιση του προϋπολογισμού.

Υπογράμμισε, πάντως, ότι «είναι επικίνδυνο να το ζητήσουμε εμείς. Αυτό απαιτεί συμφωνημένη και συντεταγμένη προσπάθεια πολλών».

Σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, τρία είναι τα σενάρια για την Ελλάδα μετά την λήψη των νέων μέτρων, όπως τουλάχιστον άφησε να εννοηθεί ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος στην πολύωρη προσπάθειά του να εξηγήσει στους βουλευτές του ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η οικονομία.

Τα σενάρια αυτά είναι:
  • Το καλό: Είπε ότι το καλό -πρώτο- σενάριο αφορά την κύρωση και εφαρμογή της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου, που προβλέπει μεταξύ άλλων αναδιάρθρωση του χρέους με κούρεμα ομολόγων της τάξεως του 20%.
  • Το κακό: Το χειρότερο -δεύτερο- σενάριο είναι να μην προχωρήσει η συμφωνία με την τρόικα και η χώρα να οδηγηθεί σε ανεξέλεγκτη χρεοκοπία - πρόκειται για τον κίνδυνο στον οποίον αναφέρθηκε κατά τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με αναφορές στην Αργεντινή.
  • Το καλύτερο: Το τρίτο σενάριο, που ενδεχομένως να είναι το λιγότερο οδυνηρό, σχετίζεται με την παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη και της ελεγχόμενης αναδιάρθρωσης του χρέους με «κούρεμα» κατά 50% (όπως άφησε να εννοηθεί ο κ. Βενιζέλος).
Στην περίπτωση του τρίτου σεναρίου, θα έχει προηγηθεί η ανακοίνωση των μέτρων της επόμενης τριετίας από την κυβέρνηση και η ψήφιση του προϋπολογισμού.

Πρόκειται για σενάριο στο οποίο γίνονται πλέον καθημερινές αναφορές από διεθνείς παράγοντες και το οποίο εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα των Ταμείων και των τραπεζών, ενώ διασφαλίζει τις καταθέσεις με χρηματοδότηση την ΕΚΤ.

Όπως όμως έσπευσε να διευκρινίσει, ζητώντας από τους βουλευτές να είναι προσεκτικοί, για το τρίτο σενάριο «είναι επικίνδυνο να το ζητήσουμε εμείς. Αυτό απαιτεί συμφωνημένη και συντεταγμένη προσπάθεια πολλών».

Σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών το κόλπο με το έλλειμμα;

http://www.prionokordela.gr/wp-content/uploads/2011/06/papakonstantinou-thumb-large.jpg«Ο τρόπος που συνυπολογίστηκε ο ΟΣΕ ήταν τέτοιος ώστε μειώθηκε το ΑΕΠ και αυξήθηκε το έλλειμμα»

Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για τα… green statistics και το ρόλο της Eurostat στην αναθεώρηση του ελλείμματος της χώρας μας. Η καθηγήτρια και μέλος του συμβουλίου της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής Ζωή Γεωργαντά προχώρησε σε νέα καταγγελία-βόμβα αναφορικά με τον συνυπολογισμό του ΟΣΕ στο έλλειμμα, ενώ ο ραδιοφωνικός σταθμός «Ράδιο 9» έφερε χθες στη δημοσιότητα έγγραφα της Eurostat που δείχνουν πόσο στενή ήταν η καθοδήγηση της ευρωπαϊκής υπηρεσίας προς τον πρόεδρο της ΕΛ.ΣΤΑΤ. Ανδρέα Γεωργίου για την αναθεώρηση του ελλείμματος.

Επιπλέον, επιβεβαιώνουν πως το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών ήταν ενήμερο για όλη αυτή τη διαδικασία -σε αντίθεση με όσα είχε υποστηρίξει ο κ. Γεωργίου την περασμένη Τρίτη στη Βουλή- και ότι η Στατιστική Αρχή επέδειξε ιδιαίτερη προθυμία και σπουδή να εντάξει τις ΔΕΚΟ στο έλλειμμα.

Καταγγελία – βόμβα

Η κ. Γεωργαντά κατήγγειλε χθες ότι «ο τρόπος που συνυπολογίστηκε ο ΟΣΕ στα στοιχεία για το αναθεωρημένο έλλειμμα του επίμαχου έτους 2009 ήταν τέτοιος ώστε μειώθηκε το ΑΕΠ και αυξήθηκε το έλλειμμα»! Όπως είπε στον «Ε.Τ.», «ο ΟΣΕ προστέθηκε χωρίς να εξεταστούν οι δαπάνες, το παθητικό του, με τις επιστημονικές διαδικασίες που θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να αυξηθεί το έλλειμμα. Σαν να μην έφθανε αυτό όμως, στελέχη της ΕΛ.ΣΤΑΤ. με ενημέρωσαν ότι το ενεργητικό του Οργανισμού, που συμπεριελήφθη στο ΑΕΠ της χώρας, ήταν σε τιμές του 1970, ενώ οι δαπάνες του σε τρέχουσες τιμές. Αν το ενεργητικό του ΟΣΕ είχε υπολογιστεί βάσει των τιμών του 2009, τότε θα αυξανόταν το ΑΕΠ και θα περιοριζόταν το έλλειμμα».

Το γεγονός ότι η αναθεώρηση των δημοσιονομικών στοιχείων της περιόδου 2001-2009 οφειλόταν στα «αμαρτωλά» swaps της Goldman Sachs επί κυβερνήσεως Σημίτη και ότι η αναθεώρηση αυτή έγινε από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. ακολουθώντας πλήρως τις υποδείξεις της Eurostat, εν πλήρει γνώσει του υπουργείου Οικονομικών, αποδεικνύουν τα δύο έγγραφα που αποκάλυψε χθες το «Ράδιο 9».

Το περιεχόμενο των εγγράφων

Το πρώτο είναι μια δισέλιδη επιστολή του Γερμανού γενικού διευθυντή της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Βάλτερ Ραντερμάχερ προς τον κ. Γεωργίου, με ημερομηνία 25/8/2010, ενώ το δεύτερο έχει ημερομηνία 28/9/2010 και αποτελεί έκθεση των συμπερασμάτων που προέκυψαν από τηλεφωνική επικοινωνία Ραντερμάχερ-Γεωργίου οκτώ ημέρες νωρίτερα.

Όπως προκύπτει από αυτά:

1. Οι κυριότερες οδηγίες της Eurostat για την αναθεώρηση του ελλείμματος, συνεπεία των swaps του 2001, όχι απλώς ήταν γνωστές, αλλά και είχαν γίνει αποδεκτές από το υπουργείο Οικονομικών: «Η Eurostat έστειλε την τελική ανάλυσή της για την επίπτωση του swap της Goldman Sachs στα στατιστικά για τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος (EDP), τον Αύγουστο του 2010. Ο κ. Γεωργίου ήταν σε επικοινωνία με την ηγεσία του ελληνικού υπουργείου Οικονομικών, για να της μεταφέρει τις αντιλήψεις του κ. Ραντερμάχερ για τα ζητήματα των swaps», αναφέρει η έκθεση, ενώ στην επιστολή σημειώνεται: «Οι ελληνικές αρχές επιβεβαιώνουν την ανάλυση της Eurostat σχετικά με το swap του 2001 με την Goldman Sachs». Επιπλέον, η Eurostat είχε συμφωνηθεί να παρέχει στην ΕΛ.ΣΤΑΤ. τεχνική βοήθεια και για το σκοπό αυτό η ευρωπαϊκή υπηρεσία είχε στείλει προτάσεις στον αντιπρόσωπο της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Επιτροπή (EFC), Γιώργο Ζανιά.

2. Το ελληνικό Υπουργείο Οικονομικών φαίνεται πως δεν προσπάθησε καν να επιχειρηματολογήσει υπέρ μιας διαφορετικής μεθοδολογίας για την αναθεώρηση των δημοσιονομικών στοιχείων, αφού στην κατακλείδα της επιστολής επισημαίνεται: «Συμπερασματικά, η Eurostat δεν βρήκε στην επιστολή των ελληνικών αρχών ουσιαστικά επιχειρήματα που θα μπορούσαν να την οδηγήσουν σε αναθεώρηση της άποψής της ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος πρέπει να διορθωθεί για το 2001, το 2005 και το 2008, συνεπεία του swap που υπεγράφη με την Goldman Sachs το 2001».

3. Ο πρόεδρος της ΕΛ.ΣΤΑΤ. συμφώνησε πλήρως με την αναθεώρηση των Εθνικών Λογαριασμών (που περιλαμβάνουν το ΑΕΠ, τις δαπάνες κ.λπ.): «Ηταν κοινή η αντίληψη ότι στο θέμα αυτό χρειάζεται δουλειά με κατάλληλο συντονισμό, προετοιμασία και επικοινωνιακή διαχείριση… Ο κ. Γεωργίου εξέφρασε την προσωπική του άποψη ότι ίσως θα ήταν σωστό να μην υπάρξει βιασύνη για αναθεώρηση, εξαιτίας των προσδοκιών εντός της χώρας, αλλά ούτε και εκ προοιμίου υπαναχώρηση».

4. Η ΕΛ.ΣΤΑΤ. βιάστηκε να εντάξει τις ΔΕΚΟ στον υπολογισμό του ελλείμματος της χώρας περισσότερο κι απ’ ό,τι ήθελε η Eurostat! «Στόχος της ΕΛ.ΣΤΑΤ. είναι να καταλήξει σύντομα σε ένα συμπέρασμα σχετικά με την ταξινόμηση των μεγάλων δημόσιων επιχειρήσεων, αλλά εκκρεμεί η επίλυση ορισμένων ζητημάτων (ιδιαίτερα για τον ΟΑΣΑ και την ΕΡΤ)», επισημαίνεται στην έκθεση.

5. Ο κ. Ραντερμάχερ χρησιμοποιούσε ύφος προϊσταμένου προς υφιστάμενο στην επικοινωνία του με την ελληνική πλευρά. «Παρατήρησα τη σημαντική καθυστέρηση που επέδειξαν οι ελληνικές αρχές προτού απαντήσουν στην επιστολή της Eurostat με ημερομηνία 11/6/2010 και περιμένω να μη σημειωθούν ανάλογες καθυστερήσεις στο μέλλον», διαβάζουμε στην επιστολή του.

6. Η Eurostat ενημερωνόταν αναλυτικά για ό,τι συνέβαινε στο Συμβούλιο της ΕΛ.ΣΤΑΤ. – ακόμα και για τις διαφωνίες μελών της με τον πρόεδρο.

Ελεύθερος Τύπος

http://www.antinews.gr/2011/09/23/123674

Έτσι αύξησαν το έλλειμμα και το χρέος… Έγγραφα φωτιά!

(Πολύ καλή δουλειά κάνουν τα παιδιά στο radio9.gr)

Δύο έγγραφα φωτιά, που καταδεικνύουν με τον πλέον σαφή τρόπο το πως γινόντουσαν οι συνεννοήσεις μεταξύ του Προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ Ανδρέα Γεωργίου, του Γενικού Διευθυντή Walter Radermacher και φυσικά του Υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου για την αλλαγή της μεθόδου υπολογισμού του ελλείμματος και του χρέους της Ελλάδας για το 2009....
Όταν ρωτήθηκε από τους βουλευτές ο κ. Γεωργίου για το αν συμμετείχε στη διαδικασία και ο κ. Παπακωνσταντίνου, εκείνος δεν απάντησε….

Η συνέχεια στο taxalia.blogspot.com

H Moody's υποβάθμισε κατά 2 βαθμίδες 8 ελληνικές Τράπεζες

Η Moody΄s υποβάθμισε κατά δύο βαθμίδες την μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα οκτώ ελληνικών τραπεζών διατηρώντας αρνητικές τις προοπτικές (outlook).

H Eθνική, η Εurobank, Alpha Bank, η Πειραιώς, η ΑΤΕ, η Attica Bank υποβαθμίστηκαν από B3 σε Caa2.

Η Εμπορική και η Γενική υποβαθμίστηκαν από B1 σε Β3.

ΠΟΕΣΥ: ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΑΚΑΘΕΚΤΑ Ο ΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

http://www.antinews.gr/wp-content/uploads/2010/12/enstoloi-diadilosi.jpgΟ τρόπος επαγγελματικής «εκτέλεσης» των Αστυνομικών και των οικογενειών τους που μια αριστοτεχνική φράση οκτώ λέξεων τροποποίησης του κώδικα μεταθέσεων , ποδοπατεί την ανθρώπινη υπόσταση τους , δείχνει και την βαθιά περιφρόνηση της αξιοπρέπεια τους.

Επαναφέροντας το από 16/9/2011 ΠΔ85/2011 τον αλήστου μνήμης φόβο και τρόμο της εκτόπισης-μετάθεσης, διασπείρει μήνυμα πανικού στις τραγικές στιγμές της τρόικας και του μνημονίου που βιώνουμε ως λαός , ότι ο Αστυνομικός πρέπει να είναι ένα φοβισμένο ,άβουλο και πειθήνιο όργανο του συστήματος της κομματοκρατίας , του ρουσφετιού και της πολιτικής εξάρτησης.

Υψώνοντας τραγική φωνή υπεράσπισης των αξιών του λειτουργήματος μας, της προσφοράς, του αλτρουισμού και της αυτοθυσίας,

Καλούμε

τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστο ΠΑΠΟΥΤΣΗ

να αποσύρει άμεσα την διάταξη –ταφόπλακα της υπηρεσιακής και κοινωνικής μας υπόστασης,

τον δε Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας Αντιστράτηγο κ. Ελευθέριο ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

να προβεί άμεσα σε επιχείρηση εξυγίανσης –εξάλειψης του σαθρού και παρακμιακού υπηρεσιακού κατεστημένου στο Αρχηγείου της ΕΛ. ΑΣ. που συνωμοτεί εναντίον του ίδιου του θεσμού που υπηρετούμε όλοι μας, ανεξαρτήτως θέσης και βαθμού.

ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΑΒΟΙ ….

Ή ΤΑΝ Ή ΕΠΙ ΤΑΣ

Η ΝΔ χρειάζεται πιο σκληρή γραμμή στο μεταναστευτικό αν επιθυμεί τον περιορισμό του Καρατζαφέρη και αυτοδυναμία

Η ΝΔ αν θέλει πραγματικά να περιορίσει τα ποσοστά του ΛΑΟΣ θα πρέπει να σκληρύνει περισσότερο τη στάση της στο μεταναστευτικό. Διαφορετικά τα ποσοστά του ΛΑΟΣ θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Σκεφτείτε να μην είχε υπερψηφίσει και το μνημόνιο.

Μια πιο σκληρή στάση θα επαναπάτριζε τους κεντροδεξιούς ψηφοφόρους, ας μη ξεχνάμε ότι οι ένα εκατομμύριο νεοδημοκράτες που απείχαν από τις εκλογές του 2009 ήταν παραδοσιακοί δεξιοί ψηφοφόροι που μόνο μια σαφής εθνοκεντρική στάση της ΝΔ μπορεί να τους φέρει πίσω. Επιπλέον μια σκληρή στάση στο ζήτημα θα συσπείρωνε γύρω από τη ΝΔ ευρύτερα στρώματα των αστικών κέντρων κι ενδεχομένως να έδινε τις ψήφους που λείπουν για αυτοδυναμία.

citizengr.wordpress.com

Γ. Καρασμάνης: Θα εξαιρεθούν ευπαθείς ομάδες απ' την εξομοίωση του φόρου πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ τον κο Υπουργό Οικονομικών

ΘΕΜΑ: Θα καταδικάσετε σε μαύρο χειμώνα άνεργους, χαμηλόμισθους και μικροσυνταξιούχους;

Την ώρα που στο σύνολό τους οι Έλληνες γονατίζουν υπό το βάρος της χιονοστιβάδας των πιο άδικων, σκληρών και εξοντωτικών μέτρων που έχουν ποτέ στο παρελθόν επιβληθεί στη χώρα, η Κυβέρνηση ετοιμάζει ένα ακόμη χαράτσι – αποκαλυπτικό μιας πρωτοφανούς αναλγησίας απέναντι στις πλέον αδύναμες αλλά και τις πλέον ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Ο λόγος για την επικείμενη εξομοίωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης με εκείνον στο πετρέλαιο κίνησης που, όπως όλα δείχνουν, έχει τεθεί στο τραπέζι των ¨τηλεδιασκέψεων¨, ως μια ακόμη κίνηση – απόδειξη του κυβερνητικού πανικού.

Αν τελικώς η εξομοίωση επιβληθεί, θα σημάνει τον υπερδιπλασιασμό της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης σε σχέση με τα περσινά επίπεδα και την εν ψυχρώ – κυριολεκτικά – καταδίκη εκατοντάδων χιλιάδων οικογενειών να ξεπαγιάσουν, ανήμποροι να εξασφαλίσουν έστω και λίγη θαλπωρή μέσα σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Αυτό θα συμβεί σε ολόκληρη την ορεινή Ελλάδα, κυρίως στις βόρειες περιοχές όπως η Μακεδονία, όπου ως γνωστόν, οι χειμώνες διαρκούν πάνω από 7 μήνες και το θερμόμετρο σε πολλές περιπτώσεις καταγράφει βαθμούς και κάτω του μηδενός. Ασφαλώς δε, μεγαλύτερα θύματα αυτής της πρωτοφανούς αναλγησίας, θα είναι εκείνοι που έχουν ήδη οδηγηθεί σε απελπιστική οικονομική θέση, από τις αλλεπάλληλες περικοπές μισθών και συντάξεων, τις έκτακτες εισφορές, τους φόρους επιτηδεύματος, την καθίζηση στην αγορά, τα λουκέτα στις μικρομεσαίες αλλά και σε μεγάλες επιχειρήσεις: Δηλαδή οι άνεργοι, οι χαμηλόμισθοι, οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι πολύτεκνοι…

Πέραν της δραματικής κοινωνικής διάστασης, υπάρχει και μία άλλη παράμετρος: Η βεβαία μεγάλη μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης, θα έχει μεγάλες οικονομικές συνέπειες και για τους περισσότερους εμπόρους καυσίμων. Ασφαλώς δε, η πτώση του τζίρου θα σημάνει ανάλογη μείωση στις εισπράξεις και στην απόδοση του ΦΠΑ, άρα και παραπέρα υστέρηση των δημόσιων εσόδων. Και αυτό, ενώ το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο, επιχειρεί να πείσει ότι η πολιτική του στοχεύει στην… γενναία αύξηση των εσόδων, ως σημαντικό βήμα για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού ελλείμματος.

ΕΠΕΙΔΗ, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει – ούτε και η Κυβέρνηση βέβαια – ότι ο καταιγισμός των άδικων, άκριτων και εξοντωτικών μέτρων που έχουν επιβληθεί το τελευταίο 18μηνο, συνθλίβουν οικονομικά το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού…

ΕΠΕΙΔΗ, εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες απολυμένων, μικροσυνταξιούχων, χαμηλόμισθων και άλλων ευπαθών κοινωνικών ομάδων που ήδη παλεύουν να επιβιώσουν σε συνθήκες πολύ κάτω από τα όρια της φτώχιας, δεν θα μπορέσουν να σηκώσουν ένα νέο χαράτσι…

ΕΠΕΙΔΗ, μια Πολιτεία που θέλει να λέγεται πολιτισμένη, δεν μπορεί να είναι τόσο ανάλγητη ώστε να αφήνει να ξεπαγιάζουν, γέροντες, παιδιά και άρρωστοι…

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός

Αν από μια ενδεχόμενη απόφαση για εξομοίωση του φόρου των πετρελαίων θέρμανσης και κίνησης, θα εξαιρεθούν οι προαναφερθείσες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες – ειδικότερα στις βόρειες και ορεινές περιοχές της χώρας.

Σε περίπτωση που αυτό για λόγους τεχνικούς δεν μπορεί να γίνει (καθώς ο χειμώνας βρίσκεται προ των πυλών), αν θα υπάρξει ειδική μέριμνα, ώστε σε αυτούς τους ανθρώπους, να εξασφαλιστεί το στοιχειώδες δικαίωμα για λίγη ζεστασιά και ανθρώπινη διαβίωση.

Ο Ερωτών Βουλευτής

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΕΛΛΑΣ
ΚΟΣΜΗΤΟΡΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

M. Κεφαλογιάννης ζήτησε να εξαιρεθούν τα ξενοδοχεία απ' το φόρο ακινήτων αλλά ο Μπενυ ήταν ανένδοτος

Στην παρέμβαση που έκανε στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης για να εξαιρεθούν από τον ειδικό φόρο τα τουριστικά καταλύματα παρενέβη ο παριστάμενος Υπουργός Οικονομίας κ.Ευάγγελος Βενιζέλος δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι όχι μόνο δεν θα εξαιρεθούν τα τουριστικά καταλύματα αλλά στην διάταξη που έχει καταθέσει προς ψήφιση στη Βουλή συμπεριλαμβάνεται η πληρωμή του ειδικού τέλους ακινήτων (το νέο χαράτσι στα ακίνητα) και από όλες τις Ξενοδοχειακές και Τουριστικές μονάδες !!

Το παραμύθι της Λιάνας. Αγόρασε (στις εκπτώσεις) φραντζόλα με 60 λεπτά!!!

Ανάθεμα κι αν έχει πατήσει το πόδι της σε φούρνο την τελευταία τετραετία. Βγήκε να κάνει Show στη Βουλή, αλλά εκτέθηκε από τους συντρόφους -συνεργάτες της, που τις δώσανε λάθος πληροφορίες για τις τιμές των βασικών αγαθών.

Φρατζόλα κ.(ψεύτρα) Κανέλλη ,δεν αγοράζεις κάτω από 79 λεπτά, και μάλιστα την μικρή των 370 γραμμαρίων. Όσο για την τιμή λίτρου του γάλακτος επώνυμης μάρκας (π.χ. ΔΕΛΤΑ), το βρίσκεις συνήθως στα Σούπερ Μάρκετ από 1.20 εως 1,40 (το πολύ). Εσύ για να το αγοράσεις 2 ευρώ, πρέπει να...

ψωνίζεις σε Gourmet Deli, η να είναι Βιολογικό (από γαϊδούρα).

Την επόμενη φορά που θα θελήσεις να το παίξει νοικοκυρά, (ΒΙΝΤΕΟ) μπες εσύ η ίδια να τα ψωνίσεις, για να μη γελοιοποιηθείς.

Φυσικά δεν είσαι η μόνη (δήθεν) στη Βουλή, γιατί κανένας Εθνοπατέρας δεν κατάλαβε την επικοινωνιακή σου "απάτη"...

adena-gr.blogspot.com

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΟΑΣΥ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgBB6U8C8KpukFtsKKCD0h-gf9go1E6DCL43Pca3ykbmRuLIikkgqMnV87WDTB08UUpv4tXYgEfr3dKI-5b0ohtrPkgKCxFM8ASRat6vVVTx900OxFdxqx_9nz-bxy152QggfshnNEqUfU/s1600/%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%2591%25CE%25A3%25CE%25A5.jpgΟι Πανελλήνιες Ομοσπονδίες των εργαζομένων στα Σώματα Ασφαλείας (Αστυνομικών – Πυροσβεστών – Λιμενικών) διαπιστώνοντας ότι η Χώρα βυθίζεται όλο και περισσότερο σε πλήρες εθνικό – οικονομικό και κοινωνικό αδιέξοδο αποφάσισαν μετά από καθολική απαίτηση όλων των υπηρετούντων, των αποστράτων και των οικογενειών τους να απευθύνουν αγωνιώδη έκκληση προς τους εκπροσώπους της Τριαρχίας για να σταματήσει αυτή η πορεία της πολύπλευρης συρρίκνωσης της πατρίδας μας.

Οι Ομοσπονδίες μας και οι Διοικήσεις τους έκαναν εδώ και καιρό αλλεπάλληλα διαβήματα προς την Κυβέρνηση αλλά μίλησαν σε ώτα μη ακουόντων. Με τον καιρό διαπιστώσαμε ότι τα νήματα κινούνται αποκλειστικώς από τους εκπροσώπους των δανειστών μας οι οποίοι επιβάλλουν με πρωτοφανή αναλγησία όλο και σκληρότερες υποχρεώσεις στον Ελληνικό λαό. Με τους τελευταίους εκβιασμούς τους, έγινε φανερό και στον πλέον δύσπιστο Έλληνα ότι η πατρίδα μας διατελεί υπό το κράτος μιας ιδιότυπης και μοντέρνας κατοχής. Την απαγγελία άλλωστε της εθνικής μας κυριαρχίας έκαναν με τον πλέον επίσημο τρόπο οι αρμόδιοι επικεφαλής των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Μνημόνιο διαρκώς επικυροποιείται προς το χειρότερο, καταστρέφοντας το κοινωνικό κράτος και παραδίδοντας τον δημόσιο πλούτο που μας παρέδωσαν οι αιώνες, με διαδικασίες ρευστοποίησης στο κερδοσκοπικό κεφάλαιο.

Η κατάργηση των βασικών κοινωνικών – οικονομικών – εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων έχει πάρει ραγδαίους ρυθμούς. Ο Ευρωπαϊκός Κοινωνικός Χάρτης και οι Οδηγίες, οι Διεθνείς Συμβάσεις και οι Κανονισμοί για την προστασία της εργασίας και της κοινωνικής ασφάλισης παραβιάζονται από τα ίδια τα Ευρωπαϊκά Όργανα. Η Χώρα βρίσκεται πλέον σε τροχιά ραγδαίας απόκλισης από τις άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες. Παρότι ακόμη και ο διαπρεπέστερος εκπρόσωπος μέχρι πρότινος, των παγκόσμιων δανειστών Dominic Strauss Kahn ομολόγησε ότι η μοναδική λύση για να σταματήσει ο κατήφορος της κοινωνικής αλλοτρίωσης στην Ελλάδα είναι η διαγραφή του χρέους, εντούτοις η Ευρωπαϊκή τεχνοδομή και η Ελληνική Κυβέρνηση αναγορεύουν την εξυπηρέτηση των τοκογλυφικών δανείων και των αμαρτωλών συμβάσεων σε ύψιστο εθνικό καθήκον (SIEMENS – Γερμανικά υποβρύχια που γέρνουν κλπ).

Η Ελλάδα πληρώνει πλέον με ιδρώτα και αίμα -και δυστυχώς με την μετανάστευση του ανθού της νιότης της- τους σκληρούς δανειστές παρότι στο σχετικό πρόσφατο παρελθόν θυσίασε ολόκληρες γενεές υπέρ της ελευθερίας των δυτικών κοινωνιών και για την εδραίωση της δημοκρατίας τους. Τώρα, όλοι αυτοί οι ποταμοί αίματος και οι εκατόμβες των νεκρών του ναζισμού λησμονούνται και όλοι οι συνέλληνες λοιδορούμεθα ως ανάξιοι της ιδιότητας του ευρωπαίου πολίτη που δεν πρέπει να τύχει της πραγματικής ευρωπαϊκής αλληλεγγύης.

Επειδή εξαντλήσαμε την υπομονή μας και κάθε δυνατότητα πειθούς προς την Ελληνική Κυβέρνηση, η οποία όφειλε «χθες» να απολυτρώσει την κρατική και δημόσια λειτουργία από τα άνομα συμφέροντα της κομματοκρατίας, (ο κ. Πρωθυπουργός έφτασε μέχρι του σημείου να θεωρεί βασική επιδίωξη να υπάρχει ένας εργαζόμενος σε κάθε οικογένεια, αναγγελία που μας «πάγωσε»), απευθυνόμαστε πλέον προς τους εκπροσώπους της τριμερούς επιτήρησης και τους ζητάμε:

α) Να λάβουν σοβαρά υπόψη την αποκαλυπτική πλέον παρότρυνση του πρώην προϊσταμένου τους, επικεφαλής του Δ.Ν.Τ. και να αποσύρουν το αντικοινωνικό και αντεθνικό μνημόνιο.

β) Να αποσύρουν τις απαιτήσεις τους για περαιτέρω κατεδάφιση του εργασιακού – ασφαλιστικού συστήματος.

γ) Να παύσουν να απαιτούν την εκποίηση του δημοσίου πλούτου της Ελλάδας και κυρίως

δ) να προσφέρουν ευνοϊκή βοήθεια κοινοτικής αλληλεγγύης μέσω της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εξαγωγικές Χώρες, δημιούργησαν τα πλεονάσματά τους μέσω του ενδοευρωπαϊκού εμπορίου, της στρεβλής ανάπτυξης και του άκρατου καταναλωτισμού εις βάρος των αδύναμων χωρών και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις με προγράμματα εξαγοράς των Κυβερνήσεών τους από τις μεγάλες βιομηχανικές και χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις τους.

Εμείς, δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε πλέον στα έξοδα μιας αξιοπρεπούς ζωής παρά την βαριά και επικίνδυνη – υπεράνω ωραρίων – εργασία μας με δεδομένο ότι πλην της ανάλγητης μείωσης των αποδοχών μας περιορίστηκαν δραστικά και οι στοιχειώδεις υπηρεσιακές λειτουργικές δαπάνες.

Ό,τι όμως και αν υποστούμε, τονίζουμε και πάλι ότι κανείς δεν θα μας υποχρεώσει να χάσουμε την ιδιότητα του ένστολου πολίτη που με τόσους αγώνες και θυσίες αποκτήσαμε και να στραφούμε εναντίον των καθημαγμένων συγγενών και συμπολιτών μας στις πλατείες της απόγνωσης και της διαμαρτυρίας.

Αυτό πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη τα όργανα της Τριαρχίας των δανειστών, αλλά και η Κυβέρνηση και τα λοιπά κόμματα του μνημονιακού κύκλου και να μην στραφούν σε ιδιωτικές – μισθοφορικές επιστρατεύσεις (για τις οποίες υπάρχει σημείο αναφοράς στο ανάλγητο μνημόνιο) ώστε να επιβάλλουν με κάθε μέσο τις θελήσεις και τα σχέδιά τους στο λαό.

Αθήνα 22 Σεπτεμβρίου 2011

ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΨΗΦΙΣΜΑ ΝΑ ΕΠΙΔΟΘΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ Ε.Ε. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΠΡΕΣΒΕΙΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

22 Σεπτεμβρίου 2011

Πάνω απ΄την Ελλάδα και κοντά στην Αθήνα θα περάσει και μπορεί να πέσει ο δορυφόρος UARS

Αν ζείτε στην περιοχή ανάμεσα στις δύο γραμμές ρίξτε μια ματιά καλού κακού στον ουρανό, αν είστε σε εξωτερικό χώρο το Σάββατο τα χαράματα μεταξύ 5 και 8 το πρωί.

Κάπου εκεί θα περάσει πάνω απ' την Ελλάδα ακολουθώντας την κόκκινη γραμμή ο δορυφόρος Upper Atmosphere Research Satellite (UARS) που βρίσκεται σε πορεία πτώσης στη γη.

Σύμφωνα με τη ΝΑΣΑ η πιθανότητα να χτυπήσει άνθρωπο κάποιο απ' τα κομμάτια (βάρους 0,6 έως 158 kg) που θα αντέξουν την είσοδο στη γη, είναι 0.9% στην περιοχή που περιβάλλεται μεταξύ των δύο μπλέ γραμμών και έχει πλάτος 150-200 χλμ.. Να θυμίσουμε ότι ο δορυφόρος είχε βάρος 6,5 περίπου τόννους και θα εισέλθει στην ατμόσφαιρα με ταχύτητα 17,000 μιλίων/ώρα. Επίσης προετοιμαστείτε γιατί το Νοέμβριο θα πέσει στη γη ένας ακόμα μεγαλύτερος γερμανικός δορυφόρος

Πιο ακριβείς πληροφορίες για την πορεία που θα ακολουθήσει ο δορυφόρος κατά την πτώση του θα ανακοινώσει η ΝΑΣΑ αύριο 12, 6 και 2 ώρες πριν την είσοδό του στην ατμόσφαιρα. Επίσης εδώ μπορείτε να παρακαλουθείτε ζωντανά πάνω από πιο σημείο της γής βρίσκεται ο δορυφόρος ανά πάσα στιγμή.

Συμμετοχή ΝΔ στην προσπάθεια προσέλκυση επενδύσεων από τη Ρωσία

http://www.skai.gr/files/temp/1DA9507F6C7EAD15CA87AC893F253FEA.jpgΗ ΝΔ θα συμμετάσχει στην πανεθνική προσπάθεια για προσέλκυση επενδύσεων από τη Ρωσία, με την οποία είναι σημαντικό να αναπτυχθούν οι διμερείς σχέσεις, πολύ πέραν εκείνων στον ενεργειακό τομέα, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ, ο πρόεδρος της διακοινοβουλευτικής επιτροπής ελληνορωσικής φιλίας, Σίμος Κεδίκογλου.

«Συνεργαζόμαστε με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Ιωάννη Μαχαιρίδη, στην οργάνωση του πολύ σημαντικού ελληνορωσικού συνεδρίου στη Ρόδο, στα τέλη του μήνα, αν και εκπροσωπούμε διαφορετικά κόμματα», είπ ο κ. Κεδίκογλου στο ρωσικό πρακτορείο, υπογραμμίζοντας ότι «έχουν γίνει τεράστια λάθη στις ελληνορωσικές σχέσεις - η ελληνική κυβέρνηση πρακτικά ακύρωσε τις ενεργειακές συμφωνίες για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και του αγωγού φυσικού αερίου South Stream, αλλά αρνείται ακόμη και εξαιρετικά συμφέρουσες προτάσεις».

Σύμφωνα με τον κ. Κεδίκογλου, η Ελλάδα με τους ρωσικούς αγωγούς θα μετατρεπόταν από καταναλωτή σε παίκτη του ενεργειακού χάρτη, αλλά μπορεί να αναπτύξει τις συνεργασίες της με τη Ρωσία στις τεχνολογίες φωτοβολταϊκών και ηλιακών συσσωρευτών, στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, όπου «παραμένει άγνωστο γιατί δεν έχουν απαντηθεί οι ρωσικές προτάσεις προ εξαμήνου», αλλά και στην πώληση ιδιοκτησίας, χορηγώντας αυτομάτως στους Ρώσους πολίτες, που αποκτούν ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα, πενταετείς θεωρήσεις Σένγκεν. Για το θέμα αυτό, για το οποίο δεν απαιτείται οποιαδήποτε άλλη συνεννόηση με την ΕΕ, ο κ. Κεδίκογλου δήλωσε ότι θα καταθέσει άμεσα σχετική τροπολογία στην ελληνική Βουλή.

Ο αντιπρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Δ. Αβραμόπουλος και ο κ. Κεδίκογλου είναι προσκεκλημένοι του κυβερνώντος κόμματος της Ρωσίας «Ενιαία Ρωσία» στο τριήμερο συνέδριό του, που ξεκινά αύριο, Παρασκευή, στο οποίο θα παραβρεθούν και θα χαιρετίσουν ο πρόεδρος της χώρας, Ντμίτρι Μεντβιέντεφ και ο ηγέτης του κόμματος και πρωθυπουργός, Βλαντίμιρ Πούτιν.

Όπως ανακοινώθηκε από την οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου της «Ενιαίας Ρωσίας», αύριο θα υπογραφεί συμφωνία συνεργασίας μεταξύ του κόμματος και άλλων έξι ξένων κομμάτων, μεταξύ των οποίων η ΝΔ, το κυπριακό ΑΚΕΛ, η σερβική Ένωση Σοσιαλδημοκρατών, το Δημοκρατικό Κόμμα Σοσιαλιστών του Μαυροβουνίου, το Λαϊκό Κόμμα της Λετονίας και η Ενιαία Αμπχαζία της αποσχισθείσας από τη Γεωργία Δημοκρατίας.

Οι μάσκες έπεσαν! ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η «ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ

Με αφορμή τη συζήτηση στο σημερινό Δ.Σ. του θέματος «Απολογισμός της Ταμειακής Διαχείρισης Δ.Θ. Οικονομικού Έτους 2010» ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος έκανε την παρακάτω δήλωση:

Β.Παπαγεωργοπουλος: «Είναι γνωστό ότι την αλήθεια μπορείς να την κρύψεις για κάποιο χρονικό διάστημα, όχι όμως για πάντα.

Έτσι λοιπόν στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο αποκαλύφθηκε πλήρως η αλήθεια σχετικά με την οικονομική διαχείριση του Δ.Θ. και μέσα από συγκεκριμένα στοιχεία που αναγκαστικά παρουσίασε η σημερινή Διοίκηση αποδείχθηκε περίτρανα ποιοι μέχρι χθες διαστρέβλωναν την πραγματικότητα και ποιοι διαχειρίσθηκαν με απόλυτη διαφάνεια, νοικοκυροσύνη και διορατικότητα τα οικονομικά του Δ.Θ.

Οι αριθμοί, που είναι αμείλικτοι και πάντα λένε την αλήθεια, οι οποίοι κατατέθηκαν στο Δ.Σ. κατά την συζήτηση του «Απολογισμού της Ταμειακής Διαχείρισης Δ.Θ. Οικονομικού Έτους 2010», με τον πλέον επίσημο τρόπο λένε:

1. Το σύνολο των εσόδων του Δ.Θ. ήταν 242.480.508,84¤
2. Το σύνολο των εξόδων του Δ.Θ. ήταν 217.939.093,53¤
3. Το χρηματικό υπόλοιπο ήταν 24.541.415,31¤

Η «Διοίκηση Παπαγεωργόπουλου» δηλαδή ενώ το 2010 εισέπραξε περί τα 242 εκ. ¤ ξόδεψε μόνο 217 εκ.¤ και έτσι στο τέλος του χρόνου δημιουργήθηκε ένα ταμειακό υπόλοιπο ύψους 24.5 εκ. ¤, με στοιχεία μάλιστα της σημερινής Διοίκησης!

Δεν υπάρχει ασφαλώς παρόμοιο προηγούμενο σε άλλο Δήμο της χώρας!

Δεν υπάρχει άλλο προηγούμενο τέτοιας αποτελεσματικής διαχείρισης στον Δ.Θ.

Οι μάσκες λοιπόν έπεσαν.

Όλοι πλέον έχουν αντιληφθεί ποιοι προσπάθησαν να ξεγελάσουν τους Θεσσαλονικείς και ποιοι διοίκησαν τον Δ.Θ. με απόλυτα νοικοκυρεμένο τρόπο, με διαφάνεια, με εντιμότητα και με το βλέμμα στο μέλλον.»

Γειά σου ρε Τρεμόπουλε με τις εξυπνάδες σου

Για πες μας γιατί δεν καταλάβαμε… Συμφωνείς μήπως να ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ και τα έσοδα των Εβραϊκών Συναγωγών ανά την Ελλάδα αλλά και το ΚΙΣ . Συμφωνείς να φορολογηθούν για την ακίνητη περιουσία τους για να σωθεί η χώρα μας ;

Συμφωνείς να μπουν ΟΡΚΩΤΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ σε όλες της ΜΚΟ που χρηματοδοτήθηκαν με ποσά μεγαλύτερα των 10.000 ευρώ;

Να μας το διευκρινήσεις ρητά και ξεκάθαρα.

Να σε ακούσουμε να αναφέρεσαι και στην Εβραϊκή θρησκεία που επίσης απολαμβάνει ΕΙΔΙΚΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ στη χώρα μας.

Επίσης θα μας πεις αν συμφωνείς να ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΑΥΣΤΗΡΑ οι Τράπεζες που καταφέρνουν να παρουσιάζουν κέρδη εν καιρώ χρεοκοπίας;

Συμφωνείς να ΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΘΕΙ … η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ και να ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΤΟΚΟΙ που οφείλονται στους μετόχους της λόγω του ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΟΥ δικαιώματος που της δόθηκε να εκδίδει ΕΝΤΟΚΩΣ χαρτονομίσματα ;

Συμφωνείς να ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΜΕΤΟΧΟΛΟΓΙΟ της Τράπεζας της Ελλάδος μέχρι φυσικών προσώπων ;;;

Δεν ζητάμε τίποτα σπουδαίο. Απλές νομοθετικές ρυθμίσεις είναι , σαν αυτές που απαιτούνται να γίνουν για να αποκοπεί η Εκκλησία από το Κράτος.

Αλλά αν έχεις τα κότσια … να ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ να αποκοπεί ΠΡΩΤΑ η ΤΡΑΠΕΖΑ της ΕΛΛΑΔΑΣ από τις φλέβες των φορολογουμένων και να διαγραφούν τα χρέη του Δημοσίου προς αυτήν. Γιατί ξέρεις ότι οι Έλληνες δεν έχουν πρόβλημα να πληρώνουν τους μισθούς των ιερέων ακόμα κι αν αυτοί είναι καθολικοί ή μουσουλμάνοι.

Αλλά να πληρώνουν τους ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ που κρύβονται πίσω από δήθεν ΚΡΑΤΙΚΟΥΣ οργανισμούς… σίγουρα ΔΕΝ το θέλουν.

Να πληρώνουν ψεύτες και κλέφτες πολιτικούς δεν θέλουν που ΔΕΝ τολμούν να πουν στους ψηφοφόρους τους ΠΟΙΟΙ κρύβονται πίσω από την ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ και την ΤΡΑΠΕΖΑ της ΕΛΛΑΔΟΣ και με ποιο δικαίωμα υποχρέωσαν το Δημόσιο αντί να ΕΚΔΙΔΕΙ …ΑΤΟΚΟ χρήμα … να το δανείζεται ΕΝΤΟΚΩΣ από ιδιωτικά ιδρύματα… που έφεραν ψευδείς τίτλους δήθεν Κρατικού οργανισμού με σκοπό την πλάνη και την εξαπάτηση του κόσμου.

Τι έγινε; Ανατρίχιασες;

Logos

Π. Οικονόμου-Ο Μέγας Καραγκιόζης μας θεωρεί πειραματόζωα: "Θα φανεί εάν η κοινωνία αντέξει τα μέτρα"

http://static.madata.gr/files/oikonomoupante_856363269.jpg«Αυτό θα φανεί» απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Παντελής Οικονόμου, σε ερώτηση για το εάν η κοινωνία αντέξει τα νέα μέτρα της κυβέρνησης. Τόνισε ότι θα εξαρτηθεί από τις πραγματικές αντοχές της κοινωνίας και τη πολιτική αντιπαράθεση που πυροδοτεί η αδυναμία των πολιτών να αντέξουν την φορο-επιδρομή.

Σχολιάζοντας στο Βήμαfm το ενδεχόμενο να ληφθούν νέα μέτρα τόνισε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να πάρει μέτρα με κοινωνικό χαρακτήρα.

Όπως τόνισε "Η ζωή δεν τελειώνει ποτέ. Συνεπώς, οποιοσδήποτε λέει ότι δεν θα πάρει άλλα μέτρα, προβλέπει ότι η ζωή θα μείνει ακίνητη για πολλά χρόνια. Κάτι που δεν συμβαίνει. Το ερώτημα που θα πρέπει να θέσουμε, κατά τη γνώμη μου, είναι τα μέτρα που θα πάρουμε τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει να έχουν έναν κοινωνικό χαρακτήρα; Με την κατάσταση που υπήρχε, τα μέτρα που παίρναμε ήταν πολύ δυσάρεστα. Αλλά όχι ακριβώς και αναποτελεσματικά, διότι μέσα από αυτήν την προσπάθεια που κατέβαλε τελικώς ο κόσμος και τις θυσίες που έκανε, πετύχαμε να σώσουμε την κυβέρνηση από τη χρεοκοπία. Μ’ αυτά τα μέτρα είμαστε βέβαιοι ότι θα είμαστε συνεπείς στην επίτευξη των στόχων και επ’ αυτών υπάρχει συμφωνία. Κατά συνέπεια, δεν νομίζω ότι υπάρχει θέμα έκτης δόσης. Αλλά πέρα από αυτό, πρέπει να κοιτάξουμε ένα πολύ σοβαρό θέμα που είναι να κοιτάξουμε πώς αναδιοργανώνεται ο δημόσιος τομέας – κάτι μακροπρόθεσμο, αλλά θα έχει άμεσα αποτελέσματα στο Μεσοπρόθεσμο. Και αναδιοργάνωση, εννοούμε αναδιοργάνωση. Όχι επίθεση κατά του εισοδήματος των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα".

Οι δέκα πλουσιότεροι αμερικάνοι σύμφωνα με το Forbes

Δείτε τη λίστα

1 Bill Gates

Bill Gates

$59 B 55 Medina, Washington Microsoft
2 Warren Buffett

Warren Buffett

$39 B 81 Omaha, Nebraska Berkshire Hathaway
3 Larry Ellison

Larry Ellison

$33 B 67 Woodside, California Oracle
4 Charles Koch

Charles Koch

$25 B 75 Wichita, Kansas diversified
5 David Koch

David Koch

$25 B 71 New York, New York diversified
6 Christy Walton

Christy Walton

$24.5 B 56 Jackson, Wyoming Wal-Mart
7 George Soros

George Soros

$22 B 81 Katonah, New York hedge funds
8 Sheldon Adelson

Sheldon Adelson

$21.5 B 78 Las Vegas, Nevada casinos
9 Jim Walton

Jim Walton

$21.1 B 63 Bentonville, Arkansas Wal-Mart
10 Alice Walton

Alice Walton

$20.9 B 61 Fort Worth, Texas Wal-Mart


Οι υπόλοιποι εδώ

750.000 κοστίζει η θωρακισμένη BMW του-Την είχε παραγγείλει ο Παπ αλλά δεν πρόλαβε να τη χαρεί

[Όλοι θυμόμαστε φυσικά ότι το πρώτο νομίζω νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση με τυμπανοκρουσίες, ήταν αυτό που έβαζε όριο τα 1600 κεκ για τα αυτοκίνητα των υπουργών και των βουλευτών]

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος, την ώρα που σφαγιάζει τους μισθούς και τις συντάξεις στο Δημόσιο, την ώρα που καταδικάζει εκατομμύρια Έλληνες στη φτώχεια, προκαλεί το δημόσιο αίσθημα… Ο υπουργός Οικονομικών, κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, ενώ εκατομμύρια Έλληνες μετρούν τα ευρώ που έχουν στην τσέπη τους για να «βγάλουν» μία μέρα ακόμη, κυκλοφορεί με την θωρακισμένη BMW 740!

Μέσα στη χλιδή… Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο υπερπολυτελές, με όλες τις ανέσεις: ειδική θωράκιση για τα λάστιχα (!), τα παράθυρα, ενώ υπάρχει και ειδική θωράκιση στο χώρο του ρεζερβουάρ! Είναι ένα αυτοκίνητο 3000 κυβικών, αποδίδει 315 άλογα, έχει ειδικά συστήματα δορυφικής τηλεπικοινωνίας, ώστε να μπορεί ο υπουργός ανά πάσα στιγμή να μιλάει απευθείας με τα «κόκκινα τηλέφωνα» μέσω κρυπτογράφησης, τηλεοπτικό δέκτη δορυφορικής λήψης για να έχει ενημέρωση από τα δορυφορικά δίκτυα όλου του κόσμου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, ο προκάτοχός του είχε ζητήσει η θωράκιση να είναι αντίστοιχη με τη θωράκιση που χρησιμοποιείται για τα οχήματα του προέδρου των ΗΠΑ! Το κόστος τουσυγκεκριμένου αυτοκινήτου, μαζί με το κόστος θωράκισης φτάνει, αν δεν υπερβαίνει, τα 750.000 ευρώ!!!

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είχε παραγγείλει ο προκάτοχός του, κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, αλλά δεν πρόλαβε να το χαρεί…

Λίγη αιδώς, Αργείοι…

Αν κοιτάξετε, κ. υπουργέ, έξω από το παράθυρο τις λιμουζίνας σας, αξίας 750.000 ευρώ, θα δείτε στα πεζοδρόμια δεκάδες επαίτες με μικρά παιδιά, θα δείτε πρόσωπα απεγνωσμένων ανθρώπων, θα δείτε ανθρώπους να παραμιλάνε… Και εσείς διαβάζετε αμέριμνος μέσα στη χλιδή, την εφημερίδα σας… Δε θα έπρεπε κάποια στιγμή να απαντήσετε για την ακριβή αξία του αυτοκινήτου;

Εμείς είχαμε συνηθίσει τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ να ευαγγελίζονται την «αλλαγή»… Κυκλοφορούσατε με Skoda, Fiat και άλλα μικρότερης αξίας αυτοκίνητα… Τώρα πώς μεγαλοπιαστήκατε έτσι;

Ντροπή!

Και μία τελευταία ερώτηση, κ. υπουργέ: Γιατί τέτοια ανησυχία για έναν υπουργό Οικονομικών και κυκλοφορεί με θωρακισμένη λιμουζίνα, τέτοιας αξίας; Ο πρώην υπουργός Οικονομικών, αλλά και εσείς που το χρησιμοποιείτε, φοβάστε τίποτα; Μήπως φοβάστε την οργή του λαού;

Ντροπή!

Ντροπή για μία σοσιαλιστική κυβέρνηση να παίρνει χρυσό βραβείο στον ακραίο νεοφιλελευθερισμό…

Και το καλύτερο σας το φυλάξαμε για το τέλος… Ξέρετε ποιος το πληρώνει αυτό το υπερπολυτελές αυτοκίνητο; Εμείς φυσικά!

Ο ελληνικός λαός, που δεν έχει καλά-καλά ούτε να φάει, είναι υποχρεωμένος να πληρώνει και τις χλιδάτες ορέξεις του κάθε κ. Βενιζέλου! Αίσχος, κύριοι… Δεν έχετε πια ούτε τσίπα αξιοπρέπειας πάνω σας;

prionokordela.gr

Παυλόπουλος για την αντισυνταγματικότητα του φόρου για τα ακίνητα

«Βγήκαν τα μαχαιρια» στο ΠΑΣΟΚ - Εκρηκτικό το κλίμα στην συνεδρίαση του ΚΤΕ Οικονομικών

http://www.real.gr/Files/Articles/Photo/94291.jpgΣτα όριά τους έχουν φθάσει οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Από τη μία η κυβέρνηση δια του Ε. Βενιζέλου να επιχειρεί να τους πείσει για την αναγκαιότητα των μέτρων και από την άλλη οι ίδιοι να δείχνουν προς το Μέγαρο Μαξίμου τον δρόμο των εκλογών ή της κυβέρνησης εθνικής σωτηρίας.

Τα όσα απίστευτα ακούγονται στο ΚΤΕ Οικονομίας του ΠΑΣΟΚ είναι ενδεικτικά του κλίματος που επικρατεί στην κοινοβουλευτική ομάδα. Άστραψε και βρόντηξε η Βάσω Παπανδρέου, «βέτο» του Δημήτρη Κουσελά για απολύσεις στο δημόσιο.

Αμήχανος ο υπουργός Οικονομικών επιχείρησε να πείσει τους βουλευτές για την αναγκαιότητα των μέτρων αναγνωρίζοντας ότι το μέτρο της εφεδρείας είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά σε αυτά που ζητούν οι δανειστές μας.

Οι τοποθετήσεις των βουλευτών:

Βάσω Παπανδρέου: «Έξι δόσεις πήραμε. Έξι φορές...σώσαμε τον τόπο. Πόσες φορές ακόμα.; Υπάρχει πλήρης αναποτελεσματικότητα της κυβέρνησης. Δεν μπορούμε να φορολογούμε συνέχεια τους ίδιους και τους ίδιους. Δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε πλεόνασμα το 2012 με ύφεση».

Δημήτρης Κουσελάς: «Δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθώ απολύσεις. Ξεχάστε το».

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος: «Πρέπει να γίνει μία κυβέρνηση εθνικής ανάγκης και σε διάστημα που δεν θα δημιουργεί πρόβλημα στη χώρα να διεξαχθούν εκλογές».

Χρήστος Μαγκούφης: «Αν θα πετύχουμε, θα πετύχουμε όλοι μαζί και ο Γιώργος Παπανδρέου και εσύ (απευθυνόμενος προς τον Ευάγγελο Βενιζέλο) και οι βουλευτές. Θα έρθει η ώρα που θα έχεις και εσύ τη θέση σου στο κάδρο της ιστορίας ως... πρωθυπουργός της χώρας».

Δημήτρης Λιντζέρης: «Θεωρώ επιβεβλημένη την ανάληψη πρωτοβουλίας εθνικής εμβέλειας εκ μέρους του Γιώργου Παπανδρέου. Πρωτοβουλία που να ανοίγει το δρόμο για κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας την οποία θα στηρίζουν τουλάχιστον τα δυο κόμματα».

Ελπίδα Τσουρή: «Η κυβέρνηση θυμίζει φάλτσα ορχήστρα στον Τιτανικό με αποτέλεσμα πλήρωμα και επιβάτες ξαφνιασμένοι, ζαλισμένοι και πανικόβλητοι να πέφτουν στη θάλασσα..»

Γιάννης Αμοιρίδης: «Να τα κάνουμε όλα με έναν «πόνο». Σαν το τσιρότο. Όλο το δημόσιο είναι τώρα στο πόδι. Η εφεδρεία να αντιστοιχεί σε χρονικό διάστημα ανασυγκρότησης των υπηρεσιών και όχι σε απολύσεις».

Μιλένα Αποστολάκη: «Αμφισβητείται η αξιοπιστία μας εντός και εκτός Ελλάδας. Αυτό οφείλεται σε αστοχίες και καθυστερήσεις. Σε 2 χρόνια δεν κάναμε καμιά αποκρατικοποίηση πως είναι δυνατόν να κάνουμε τώρα με τις σημερινές τιμές που θα επιτρέψουν στην ανεύθυνη αντιπολίτευση να μάς κατηγορεί για ξεπούλημα;»

Από τα πυρά των βουλευτών δεν γλίτωσε ούτε ο Ηλίας Μόσιαλος ο οποίος προκάλεσε κύμα οργής για τα όσα είπε στο χθεσινό δελτίο του ALTER και τον Νίκο Χατζηνικολάου.

«Δρούτσας και Μόσιαλος βρίζουν τους βουλευτές παραμονές των μέτρων είναι τυχαίο;» διερωτήθηκε η Τόνια Αντωνίου η οποία εκτίμησε ότι η κυβέρνηση τρέχει με....200 πάνω στον τοίχο.

Πυρά προς τον κ. Μόσιαλο εξαπέλυσε και ο Μιχάλης Τζελέπης ο οποίος κάλεσε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να...ζητήσει συγγνώμη.

«Οι μη έχοντες κοινωνική και πολιτική νομιμοποίηση δεν μπορούν να μιλάνε για εκλεγμένους βουλευτές. Όχι μόνο να ανακαλέσει αλλά να ζητήσει και συγγνώμη» είπε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.

Μπροστά σε αυτήν την εκρηκτική κατάσταση ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος επιχείρησε να πείσει τους βουλευτές ότι τα μέτρα είναι μονόδρομος ενώ προσπάθησε να δικαιολογήσει και τη μείωση του αφορολόγητου στις 5000 ευρώ παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με τη Eurostat το όριο φτώχειας για την Ελλάδα είναι τα 6500 ευρώ.

Ο κ. Βενιζέλος τόνισε: Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Κανείς δεν μας πιστεύει στην Ευρώπη. Η εργασιακή εφεδρεία είναι μικρής δημοσιονομικής απόδοσης που δεν ξεπερνά τα 200 εκατ. Ευρώ. Οι δανειστές μάς ζητούν μετ'΄επιτάσεων την αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα. Ο μέσος όρος του αφορολόγητου στην Ευρώπη είναι 5000 ευρώ. Δεν μπορούσαμε να το κρατήσουμε πιο ψηλά»....

real.gr

Πρώτη προσφυγή κατά της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης

Η πρώτη προσφυγή κατά της έκτακτης ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και η δεύτερη κατά του ετήσιου τέλους επιτηδεύματος κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ μέσα στις επόμενες μέρες στο δικαστήριο θα προσφύγει και ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Σύλλογος θα καταθέσει και αίτημα προκειμένου να συζητηθεί άμεσα η υπόθεση στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με τη διαδικασία της «πρότυπης δίκης» όπως προβλέπει ο Ν. 3900/2010. Ακόμη, ο Σύλλογος θα αναρτήσει στην ιστοσελίδα του το κείμενο της προσφυγής του για να αποτελέσει υπόδειγμα για τους δικηγόρους.

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε σήμερα ο Δικηγόρος Αθηνών Αγγελος Τσιγκρής ο οποίος στρέφεται κατά της από 2.8.2011 απόφασης του υπουργού Οικονομικών (ΠΟΛ.1167) που καθορίζει τη «διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα, της έκτακτης εισφοράς σε αντικειμενικές δαπάνες και του τέλους επιτηδεύματος». Ο δικηγόρος υποστηρίζει ότι η επίμαχη υπουργική απόφαση είναι αντισυνταγματική, παράνομη και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

Ειδικότερα, υπογραμμίζει ότι παραβιάζονται οι διατάξεις του άρθρου 78 του Συντάγματος που καθιερώνουν τις αρχές της φοροδοτικής ικανότητας των πολιτών της φορολογικής ισότητας και της νομιμότητας του φόρου. Αλλά πέρα από το χαρακτηρισμό της επίμαχης οικονομικής επιβάρυνσης ως τέλους, αυτό συνιστά φόρο, συμπληρώνει ο δικηγόρος. Ειδικότερα, τονίζει ο Τσιγκρής ότι «η έλλειψη ειδικού ανταλλάγματος, η οποία συνιστά την ειδοποιό διαφορά μεταξύ φόρου και ανταποδοτικού τέλους, φανερώνει την πραγματική φύση του επιβαλλόμενου τέλους επιτηδεύματος ως φόρου». Μάλιστα, επικαλείται νομολογία (παλαιές αποφάσεις) τόσο του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου όσο και του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία «μια οικονομική επιβάρυνση έχει το χαρακτήρα φόρου και όχι τέλους, ακόμη και αν ονομάζεται έτσι, σε περίπτωση που δεν προβλέπεται ειδικό αντάλλαγμα από το κράτος ή άλλο δημόσιο φορέα».

Επίσης χαρακτηρίζει παράνομη την πρόβλεψη της επίμαχης απόφασης που αναφέρει ότι η κατάθεση προσφυγής στα Διοικητικά Δικαστήρια δεν αναστέλλει την είσπραξη του τέλους επιτηδεύματος.

Ως προς την ειδική εισφορά αλληλεγγύης ο Τσιγκρής υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ότι παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της φοροδοτικής ικανότητας και της μη αναδρομικότητας των φορολογικών νόμων. Σημειώνει ακόμη πως η εισφορά αλληλεγγύης και το τέλος επιτηδεύματος παραβιάζουν την ΕΣΔΑ, καθώς και τα δύο επιβάλλονται για το ίδιο οικονομικό αντικείμενο προσβάλλοντας έτσι το κατοχυρωμένο περιουσιακό δικαίωμα των φορολογουμένων.

Τέλος, σημειώνει ότι το ύψος των νέων έκτακτων φόρων είναι δυσανάλογα μεγάλο σε σχέση με τη φοροδοτική ικανότητα των φορολογούμενων και ενδέχεται οι φορολογούμενοι να στερηθούν την ιδιοκτησία τους, αφού για να καταβάλουν το ποσό των αμφισβητούμενων φόρων, θα πρέπει να προβούν στη λήψη μέτρων (π.χ. λήψη δανείων), ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσής τους με την υποχρέωση αυτή υπάρχει ο κίνδυνος να ληφθούν μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος της περιουσίας τους, όπως για παράδειγμα επιβολή κατάσχεσης στην ακίνητη περιουσία.

Νεό τεύχος Patria: Από το Bang στο Κραχ

220911-patria29 Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου κυκλοφορεί στα περίπτερα το νέο τεύχος του περιοδικού Patria. Με εμμονή στο σύνθημά του "σκέψου διαφορετικά - ζήσε εναλλακτικά" συνεχίζει την προσπάθεια για μια διαφορετική ματιά στο σήμερα. Σε αυτό το τεύχος αφιέρωμα στην 11η Σεπτεμβρίου και τον νέο κόσμο που δημιουργήθηκε μετά από αυτή την ημέρα. Πρόκειται για την αρχή της μονοκρατορίας των ΗΠΑ ή για την ανάδυση ενός πολυπολικού κόσμου;

Ερωτήματα που προσπαθούμε να προσεγγίσουμε σε αυτό το τεύχος του περιοδικού. Μαζί τους όμως και μια ακόμη σειρά θεμάτων, όπως σε κάθε τεύχος του περιοδικού. Εδώ και αρκετό καιρό το Patria αποτελεί την μοναδική προσπάθεια άρθρωσης πολιτικού λόγου πέρα από τα στενά όρια της επικαιρότητας και της κομματικής σκοπιμότητας, που βρίσκεται στα περίπτερα όλης της χώρας. Πρόκειται για ένα μοναδικό στην χώρα μας πείραμα, στο οποίο αξίζει όλοι να συμμετέχουν.

από το editorial

Ένα αφιέρωμα στην 11η Σεπτεμβρίου δεν είναι ότι πιο εμπορικό θα μπορούσε να κάνει κανείς σε ένα περιοδικό. Ειδικά σε καιρούς σαν και αυτούς που βιώνει η χώρα μας σήμερα, όπου στο προσκήνιο δεν βρίσκονται αλλαγές σε γεωπολιτικό επίπεδο, αλλά η καθημερινή μάχη της επιβίωσης, υπό το πρίσμα της κατάρρευσης του μεταπολιτευτικού συστήματος. Παρ'ολα αυτά, επειδή εμείς εδώ στο Patria προσπαθούμε να προσφέρουμε - όπως λέει και η προμετωπίδα μας - μια πραγματικά εναλλακτική στα όσα συμβαίνουν γύρω μας και επειδή ακόμη και η ίδια η οικονομική κρίση που βιώνουμε ως κομμάτι του παγκόσμιου καπιταλιστικού συστήματος έχει να κάνει με την νέα εποχή αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο ζήτημα. Και αυτό διότι είναι σχεδόν καθολικά αποδεκτό, ότι η είσοδος στον νέο αιώνα που διανύουμε, στην νέα χιλιετία αν θέλετε, δεν μπορεί να έχει σαν ενδεικτική της ημερομηνία την 11 Σεπτεμβρίου του 2001, όταν και η εποχή των "ρόζ ελεφάντων" και του "επί γης παράδεισου" για την οποία ήλπιζαν οι θιασώτες της παγκοσμιοποίησης, της δημοκρατικής επιβολής, του φιλελευθερισμού τελείωσε. Θάφτηκε κάτω από τα ερείπια των Δίδυμων Πύργων, στο σημείο στο οποίο οι αμερικάνοι έδωσαν την ονομασία "σημείο μηδέν". Όλα αυτά φυσικά δεν τα κατάφερε η Al Kaeda για τον ρόλο και την αυτενέργεια της οποίας υπάρχουν πολλά ερωτηματικά. Δεν πρόκειται ούτε καν για την σύγκρουση μεταξύ Δύσης και Ισλάμ στην οποία αναφερόμαστε. Αυτό που επί της ουσίας συνέβη ήταν η ανάδυση ενός διαφορετικού κόσμου, όπου η επικυριαρχία των ΗΠΑ ως παγκόσμιου αστυφύλακα, τέθηκε υπό αμφισβήτηση. Και μαζί της τέθηκε υπό αμφισβήτηση η "ανωτερότητα" του Δυτικού πολιτισμού ως πανάκεια, ή μάλλον ως ένα κουστούμι το οποίο κάνει σε όλους και φοριέται όλες τις ώρες. Γιατί η "Αμερική" δεν είναι μια "χώρα", αλλά ένας τύπος πολιτισμού, ο οποίος ταυτίζεται με την έννοια Δύση - δυστυχώς για την δεύτερη. Συντελούμενη από ίσα μέρη φιλελεύθερου καπιταλισμού και εμπορικού αυταρχισμού, αυτός ο τύπος του πολιτισμού χρησιμοποιεί την "ελευθερία" και την "ισότητα". Ο νέος αιώνας, βρίσκει τις ίδιες τις ΗΠΑ αποδυναμωμένες, με σοβαρά οικονομικά προβλήματα, κοινωνικές αναταράξεις και μια έκδηλη αδυναμία να "ολοκληρώσει" ότι αρχίζει. Κάτι που έχει ως αφετηρία την ίδια την θέληση των αμερικανών, οι οποίοι δεν φαίνεται να μοιράζονται τις φιλοδοξίες των ηγετών τους για την διατήρηση μιας παγκόσμιας κυριαρχίας. Αυτήν ακριβώς την αφετηρία προσπαθούμε να εξερευνήσουμε σε αυτό το τεύχος του περιοδικού.

διαβάστε ακόμη:

ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΑΜ ΣΤΟ ΚΡΑΧ
του Δημήτρη Ζαφειρόπουλου

ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΟ ΡΕΠΟΥΜΠΛΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΜΜΑ
του Νίκου Δούκα

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ
του Νίκου Χιδίρογλου

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΘΝΙΚΗ EΝΩΣΗ ΜΙΑ ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ
του Χρίστου Γούδη

ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΕΩΚΟΠΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΕΩΣ ΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ
του Μπάμπη Καραθάνου

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ - ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ:
Η ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΑΠΗΧΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ;
του Γιάννη Κολοβού

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΑΙΩΝΑ
του Θάνου Γκουρνέλου

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
του Δημήτρη Μιχαλόπουλου

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΝΙΚΟ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟ: «ΤΟ «1922» ΥΠΗΡΞΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΟΡΓΗΣ»
στον Γιώργο Πισσαλίδη

ΣΑΛΑΜΙΝΑ 480 πΧ: ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΟΥ ΥΠΕΡ ΠΑΝΤΩΝ ΑΓΩΝΑ
του Μανούσου Καμπούρη

ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
του Δημήτρη Σαββίδη

ΚΟΝΓΚΟ 1960 ΟΙ ΜΙΣΘΟΦΟΡΟΙ ΕΞΟΡΜΟΎΝ
του Δημήτρη Ιωάννου

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ CHARLES MAURRAS
του Ευάγγελου Χανιώτη

ΔΙΚΑΣΤΗΣ ΝΤΡΕΝΤ Ο ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ ΗΡΩΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΛΑΤΩΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ
του Κώστα Κυρίμη
κυκλοφορεί από την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου
στα περίπτερα της Αθήνας και του Πειραιά

Γ. Μιχελάκης: Εξεταστική για spreads, μνημόνιο, ΕΛΣΤΑΤ και ΔΝΤ

http://kartesios.com/wp-content/uploads/2011/01/ND_new-logo.jpg«Αμέσως μετά τη σαφή δήλωση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνη Σαμαρά, ότι η Νέα Δημοκρατία θα κάνει μία Εξεταστική Επιτροπή για το πώς φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση, η Κυβέρνηση σπεύδει -και εκείνη- να καταθέσει πρόταση Εξεταστικής Επιτροπής.

Οι λόγοι είναι προφανείς: Η Κυβέρνηση δεν μπορεί πια να ξεγελάσει κανέναν.

Ξεκαθαρίζουμε, από τώρα, πως μία μόνον Εξεταστική Επιτροπή μπορεί να υπάρξει.

Εκείνη που θα διερευνήσει:

- Πως φτάσαμε στο μνημόνιο

- Πως τα spreads εκτινάχτηκαν μέχρι και 18 φορές επάνω

- Πότε αποφασίστηκε η εμπλοκή του ΔΝΤ στον Μηχανισμό Στήριξης

- Τι ακριβώς έγινε με την ΕΛ.ΣΤΑΤ.

Όποιο επικοινωνιακό τέχνασμα και αν επιχειρήσει η κυβέρνηση δεν θα μπορέσει να πετύχει τη συγκάλυψη που επιδιώκει ».

Παπακωνσταντίνου: Υποσχόταν λεφτά για το 2012 όταν ήταν στα ντουζένια του

Οι πολίτες «βάζουν πλάτη» στην κυβέρνηση όσο υπάρχουν αποτελέσματα, λέει ο Γ. Παπακωνσταντίνου στη συντάκτρια της «Ε» Ελένη Κωσταρέλου11 Σεπτεμβρίου 2010

«Παράθυρο» παροχών από το 2012 ανοίγει ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου και υπόσχεται δίκαιη κατανομή σε όσους συνεισφέρουν σήμερα στην έξοδο της ελληνικής οικονομίας από το τούνελ, δίνοντας έμφαση στην αύξηση των εισοδημάτων και την ανάπτυξη.

Οι πολίτες «βάζουν πλάτη» στην κυβέρνηση όσο υπάρχουν αποτελέσματα, λέει ο Γ. Παπακωνσταντίνου στη συντάκτρια της «Ε» Ελένη Κωσταρέλου Αισιόδοξος όσο ποτέ άλλοτε, ο υπουργός Οικονομικών, έναν χρόνο από την ανάληψη των καθηκόντων του και μόλις τέσσερις μήνες από την ψήφιση του Μνημονίου, αναλαμβάνει το όποιο πολιτικό κόστος των κυβερνητικών επιλογών και προβλέπει πως «τα πράγματα μόνο καλύτερα μπορούν να γίνονται από εδώ και πέρα».

Σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη, μιλάει για την κρισιμότητα της κατάστασης της ελληνικής οικονομίας και τα σκληρά μέτρα που πήρε η κυβέρνηση, διαπιστώνοντας ότι το φως στην άκρη του τούνελ σε κάποιες περιπτώσεις έχει ήδη διαφανεί. Στο 2012, προεκλογική χρονιά, καλώς εχόντων των πραγμάτων, τοποθετεί τον χρόνο βελτίωσης της οικονομίας, καθώς εκτιμά πως τότε «μπορεί να επιτευχθεί» ο στόχος επιστροφής σε πρωτογενή πλεονάσματα, αφήνοντας εμμέσως να εννοηθεί πως από τη χρονιά αυτή μπορεί να υπάρξουν παροχές έναντι όσων εισφέρουν στην έξοδο από την κρίση.

Προς νέα περαίωση

Η πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου παραμένουν βασικοί στόχοι της πολιτικής του, ενώ ανοίγει τον δρόμο για νέα περαίωση εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων για περίπου 1 εκατομμύριο επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες.

Δεν μπορεί να παραβλέψει ενδεχόμενες αποκλίσεις στα έσοδα του φετινού προϋπολογισμού, απομακρύνει τυχόν αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους, αρνείται ότι υπάρχει πρόβλημα χρηματοδότησης των νέων συντάξεων, διαβεβαιώνει πως δεν υπάρχουν σκέψεις απολύσεων στο Δημόσιο και προαναγγέλλει τη δημιουργία ενός δημόσιου τραπεζικού πυλώνα.

* Πριν κλείσει το πρώτο εξάμηνο από την έλευση του ΔΝΤ, διαπιστώνονται «ρωγμές» στο Πρόγραμμα Οικονομικής Στήριξης και αναζητούνται νέες λύσεις. Πού μπορεί να μας φθάσει το ΔΝΤ, με δεδομένη μάλιστα την προϊστορία σε Ανατολική Ασία και Λατινική Αμερική; Μήπως αγνοήθηκαν οι ιδιομορφίες της ελληνικής οικονομίας;

«Κατ' αρχάς, το πρόγραμμα οικονομικής στήριξης της Ελλάδας δεν είναι ένα πρόγραμμα του ΔΝΤ, αλλά χρηματοδοτείται κυρίως από τις χώρες της ευρωζώνης, που συνεισφέρουν 80 από τα 110 δισ. ευρώ, και από το ΔΝΤ, που συνεισφέρει τα 30 δισ. ευρώ. Συνεπώς, στην εκπόνηση του προγράμματος που συνοδεύει τον μηχανισμό στήριξης έχουν ληφθεί απολύτως υπόψη όχι απλώς οι ιδιομορφίες της Ελλάδας, αλλά και οι υποχρεώσεις της στο πλαίσιο συμμετοχής της στην ευρωζώνη και αλλά λειτουργίας και ισχύος του ευρωπαϊκού κεκτημένου.

Οχι στείρα εφαρμογή

Επειδή ακριβώς έχουν ληφθεί υπόψη όλες οι ιδιομορφίες, δεν είναι ένα πρόγραμμα στείρας εφαρμογής επώδυνων δημοσιονομικών μέτρων περικοπής δαπανών και επιβολής φόρων, αλλά κατά κύριο λόγο ένα πρόγραμμα διαρθρωτικών αλλαγών.

Το πρόγραμμα που εφαρμόζεται στην Ελλάδα έχει τριετή ορίζοντα. Σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, η αναζήτηση νέων λύσεων δεν είναι "ρωγμή", όπως την αποκαλείτε, αλλά αυτονόητη διαδικασία κατά την υλοποίηση. Οταν σχεδιάζεται ένα πολυετές πρόγραμμα, και μάλιστα περιλαμβάνει χρηματοδότηση από άλλες χώρες, είναι προφανές πως επιχειρείται να γίνει η καλύτερη δυνατή πρόβλεψη για την επίπτωση του κάθε μέτρου ξεχωριστά, αλλά και του συνόλου των μέτρων στην οικονομία.

Ομως, όλοι γνωρίζουμε ότι η δυνατότητα πρόβλεψης στα οικονομικά είναι πεπερασμένη - για την ακρίβεια, αν δεν ήταν, δεν θα είχαμε φτάσει ποτέ σε τέτοια διεθνή και εγχώρια κρίση. Γι' αυτό και όλες οι πλευρές συμφωνούν πως κατά την υλοποίηση, υπάρχει διαρκής αξιολόγηση της προόδου της Ελλάδας, αλλά και του ίδιου του προγράμματος. Και φυσικά υπάρχει η δυνατότητα αντικατάστασης κάποιων μέτρων από εναλλακτικά, που μπορούν να φέρουν το ίδιο ή καλύτερο αποτέλεσμα».

* Μειώσατε τους μισθούς, κόψατε τα δώρα και το επίδομα αδείας, αυξήσατε το ΦΠΑ και τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης. Χαμηλόμισθοι, χαμηλοσυνταξιούχοι και μεσαία ελληνική οικογένεια επλήγησαν όσο ποτέ άλλοτε. Είστε αποφασισμένοι να συνεχίσετε με νέα μέτρα, όπως αύξηση του ΦΠΑ ή ολική αύξηση ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης; Πιστεύετε πως η ελληνική κοινωνία έχει κι άλλες αντοχές;

Πρωτόγνωρα μέτρα

«Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, μπορεί ο καθένας να καταλάβει ότι καμία κυβέρνηση δεν εφαρμόζει τέτοια μέτρα και δεν ζητάει από τους πολίτες να συμβάλουν, αν δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη. Ως κυβέρνηση μιας χώρας που βρέθηκε σε τέτοια ανάγκη, χρειάστηκε να εισηγηθούμε στη Βουλή -αλλά και η ίδια να ψηφίσει- μέτρα περικοπών πρωτόγνωρα για τη χώρα μας. Νομίζω πως δεν υπάρχουν πολλοί που θα ήθελαν να είχαν βρεθεί στη θέση μας. Ομως, ως χώρα και ως κοινωνία, χρειάστηκε να το αντιμετωπίσουμε, και οι αποφάσεις αυτές ήταν αναγκαίες τη στιγμή που πάρθηκαν, ώστε να αποφευχθεί μια πολύ χειρότερη κατάσταση: να αποφευχθεί η χρεοκοπία της χώρας - γιατί περί αυτού επρόκειτο.

Πολλοί μιλούν για τα μέτρα, όμως ελάχιστοι έχουν το θάρρος να περιγράψουν στους πολίτες τι θα σήμαινε μια στάση πληρωμών για τον συνταξιούχο, τον εργαζόμενο, την κοινωνία ολόκληρη. Με αυτές τις αποφάσεις επιχειρήσαμε να αποφύγουμε τα χειρότερα. Εχουμε ένα τριετές πρόγραμμα, στόχους και μέτρα που θα υλοποιήσουμε.

Ενα από αυτά είναι και η μετάβαση κάποιων προϊόντων που βρίσκονται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, στον υψηλό. Εν όψει του προϋπολογισμού του 2011 και ακριβώς για να αποφύγουμε περαιτέρω επιβάρυνση στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα, εξετάζουμε πολλές εναλλακτικές, ώστε να επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος του 2011 με την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση στο ελληνικό νοικοκυριό».

* Δεν σας ανησυχεί το ότι, σχεδόν έναν χρόνο μετά τις εκλογές και μόλις δύο μήνες πριν από τις αυτοδιοικητικές, οι δημοσκοπήσεις ρίχνουν το ποσοστό του κυβερνώντος κόμματος κάτω από το 30%; Δεν σας φοβίζουν τυχόν κοινωνικές αναταραχές;

Το εκλογικό δεν είναι πρωτεύον

«Αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας και το όποιο πολιτικό κόστος, γιατί για εμάς, σε αυτή τη συγκυρία, το πρωτεύον θέμα δεν είναι η εκλογική μας μοίρα, αλλά η σωτηρία και η πρόοδος της χώρας. Η ελληνική κοινωνία πέρασε μια πολύ δύσκολη περίοδο, όμως οι πολίτες αναγνωρίζουν την προσπάθεια που γίνεται σήμερα και "βάζουν πλάτη" όσο βλέπουν ότι η κυβέρνηση προσπαθεί και φέρνει αποτελέσματα. Η ελληνική κοινωνία, στις δύσκολες μέρες που πέρασαν, επέδειξε εξαιρετική ωριμότητα. Από εδώ και πέρα, χωρίς να σημαίνει ότι η δουλειά έχει τελειώσει, μόνο καλύτερα μπορούν να γίνονται τα πράγματα, καθώς έχουν ήδη μπει οι βάσεις για μια νέα ώθηση στην οικονομία και για μια πιο δίκαιη κατανομή του μερίσματος της σωτηρίας της χώρας σε όσους σήμερα συνεισφέρουν».

* Η συνήθης κριτική που ασκείται στα μέτρα είναι ότι δεν εμπεριέχουν το στοιχείο της ανάπτυξης. Να σας θυμίσω ότι περικόψατε ακόμη και το ΠΔΕ. Τι θα κάνετε για την ανάπτυξη και πότε προβλέπεται να φανεί «φως στο τούνελ»;

Δεν κόψαμε συγχρηματοδοτούμενα

«Ανάπτυξη χωρίς επενδύσεις δεν νοείται. Επενδύσεις χωρίς χρηματοδότηση δεν μπορούν να γίνουν. Χρηματοδότηση με κλειστές αγορές κεφαλαίου δεν υπάρχει. Και οι αγορές θα παραμείνουν κλειστές, όσο δεν υπάρχει εμπιστοσύνη ότι η Ελλάδα βάζει τάξη στα δημόσια οικονομικά της.

Γι' αυτό επιλέξαμε ένα εμπροσθοβαρές πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής, για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε το άμεσο πρόβλημα χρηματοδότησης και να αποκατασταθεί το συντομότερο δυνατό η εμπιστοσύνη στην οικονομία μας. Το δε Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, στο σκέλος που συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε., δεν έχει περικοπεί, αντίθετα έγινε μια μεγάλη προσπάθεια -που έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει- από το αρμόδιο υπουργείο ώστε να επιταχυνθεί η απορρόφηση και να απελευθερωθούν κονδύλια για αναπτυξιακά έργα και δράσεις σε όλη τη χώρα.

Ομως το αναπτυξιακό πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι αποκλειστικά πρόβλημα δημόσιων πόρων. Η δημόσια δαπάνη είναι τεράστια και ξεπερνά το 50% του συνολικού εισοδήματος της χώρας. Το αναπτυξιακό πρόβλημα είναι βαθύ και διαρθρωτικό· έχει να κάνει με τον τρόπο που λειτουργεί η Δημόσια Διοίκηση, γι' αυτό και προχώρησαν πολύ γρήγορα και κατά προτεραιότητα μεταρρυθμίσεις στη φορολογία, στο δημοσιονομικό, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στην ενίσχυση της διαφάνειας, στην απλοποίηση διαδικασιών. Εχει να κάνει με τον τρόπο που λειτουργεί το τραπεζικό σύστημα, γι' αυτό δημιουργήθηκαν νέοι θεσμοί για την ενίσχυση της εποπτείας, τη διασφάλιση της σταθερότητας, αλλά και την προστασία των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων και νοικοκυριών.

Το αναπτυξιακό μας πρόβλημα έχει να κάνει και με τον τρόπο που λειτουργεί η αγορά, με πολλούς τομείς να λειτουργούν με περιορισμούς εισόδου αυξάνοντας το κόστος παραγωγής, με πολύπλοκες και γραφειοκρατικές διαδικασίες αδειοδότησης που περιορίζουν τη δυνατότητα άσκησης μιας υγιούς επιχειρηματικής δραστηριότητας, με την απουσία χωροταξικού σχεδιασμού, κινήτρων και κατευθύνσεων για τη δημιουργία νέων, καινοτόμων και δυναμικών δραστηριοτήτων.

Ολα αυτά τα "μέτωπα" η κυβέρνηση τα έχει ανοίξει ήδη, και στους επόμενους λίγους μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι αναγκαίες θεσμικές παρεμβάσεις, ώστε η ανάπτυξη που θα ανακάμψει να στήσει ένα πιο βιώσιμο και στέρεο πλαίσιο. Το φως στην άκρη του τούνελ σε κάποιες περιπτώσεις έχει ήδη φανεί. Εχουμε διανύσει ένα πολύ μεγάλο μέρος της διαδρομής».

* Η «μάχη» κατά της φοροδιαφυγής φαίνεται, προς το παρόν, να είναι περισσότερο επικοινωνιακή, καθώς δεν υπάρχουν σημαντικά απτά αποτελέσματα στον τομέα των εσόδων. Τι θα γίνει με τη φοροδιαφυγή; Πόσο εφικτός είναι ο στόχος του 1,2 δισ. ευρώ;

«Γιατί τόσος μηδενισμός; Στην Ελλάδα, τους τελευταίους μήνες μιλάμε για φοροδιαφυγή και φοροφυγάδες όχι γιατί στήθηκε ένας επικοινωνιακός μηχανισμός, αλλά διότι έχει αρχίσει να στήνεται ξανά ένας σοβαρός ελεγκτικός μηχανισμός, που ψάχνει συστηματικότερα και βρίσκει φοροφυγάδες. Η ανασύσταση του ΣΔΟΕ, η στόχευση στους ελέγχους, οι διασταυρώσεις της ΓΓΠΣ είναι πραγματικοί μηχανισμοί, που λειτουργούν, συνεργάζονται και εντοπίζουν εστίες φοροδιαφυγής. Και αυτό το βλέπουν πια όλοι, αλλά αποτυπώνεται και στα νούμερα.

Προβληματικοί μηχανισμοί

Ομως, γνωρίζουμε πως το φορολογικό μας σύστημα και οι μηχανισμοί γύρω από αυτό έχουν πολλά προβλήματα, χρειάζονται υποστήριξη και ενίσχυση για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά, αλλά και για να γίνει πιο αποδοτικό το κύκλωμα που ξεκινάει από τη στόχευση και τον εντοπισμό, και καταλήγει στην είσπραξη. Ενα πρώτο βήμα έγινε με το φορολογικό νομοσχέδιο, που ψηφίστηκε τον Απρίλιο. Το επόμενο μεγάλο βήμα έχει σχεδιαστεί και θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, περιλαμβάνοντας βελτιώσεις στο σκέλος τόσο των διοικητικών και δικαστικών διαδικασιών που σχετίζονται με την είσπραξη φορολογικών οφειλών όσο και σε αυτό της αυστηροποίησης του πλαισίου για τη φοροδιαφυγή και φοροαποφυγή. Οι στόχοι των φορολογικών εσόδων από κάθε πηγή για το 2010 θεωρώ πως δεν θα αποκλίνουν σημαντικά από τον προγραμματισμό μας».

* Κερδίζουν έδαφος ευνοϊκές ρυθμίσεις για το κλείσιμο ανέλεγκτων χρήσεων ή την αποπληρωμή χρωστούμενων, όπως του ΦΠΑ;

«Κερδίζουν έδαφος οι ιδέες και οι προτάσεις που θα μπορέσουν να οδηγήσουν σε μια δίκαιη διευθέτηση των υποθέσεων οι οποίες αφορούν το παρελθόν και μπορούν να απελευθερώσουν πόρους. Με δεδομένο το νέο φορολογικό πλαίσιο που θα ισχύει από το 2011, τις καινοτομίες και τις νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές που θα εισάγονται σταδιακά από τη ΓΓΠΣ, και ένα νέο θεσμικό περιβάλλον επίλυσης φορολογικών διαφορών και αυστηρών κανόνων και ποινών γύρω από τη συμμόρφωση, θεωρώ ότι μια πρόταση για ρύθμιση παλαιών υποθέσεων θα μπορούσε να συζητηθεί σε νέα βάση».

* Τελευταία, όλοι ξορκίζουν το... κακό: την επαναδιαπραγμάτευση του δημόσιου χρέους. Γιατί, όμως, όλοι συζητούν για αυτό; Μήπως είναι μια κάποια λύση, και μάλιστα αναπόφευκτη; Μήπως ήρθε η ώρα να το συζητήσετε;

«Φυσικά και δεν είναι αναπόφευκτο. Μάλιστα, αντίθετα, ολοένα και αυξάνονται οι φωνές αναλυτών και οικονομολόγων που επιχειρηματολογούν ότι η Ελλάδα δεν θα χρειαστεί να καταφύγει σε επαναδιαπραγμάτευση του χρέους της. Θυμίζω ότι, πριν από λίγους μήνες, το σύνολο σχεδόν της διεθνούς κοινής γνώμης το θεωρούσε δεδομένο, καθώς δεν πίστευε πως η Ελλάδα μπορεί να εφαρμόσει ένα αυστηρό πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής, να συμμαζέψει τα δημόσια οικονομικά της και να μειώσει το έλλειμμα και το χρέος της.

Διαψεύδονται οι Κασσάνδρες

Οι εξελίξεις διαψεύδουν όσους πίστευαν ότι δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε. Με το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής καταφέρνουμε να περιορίσουμε τις δανειακές μας ανάγκες σημαντικά μέσα σε μόλις ένα έτος και ο στόχος της επιστροφής σε πρωτογενή πλεονάσματα από το 2012 φαίνεται ότι μπορεί να επιτευχθεί, εφόσον συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό. Αρα, όσο προχωράμε έτσι, η συζήτηση περί επαναδιαπραγμάτευσης του χρέους θα απομακρύνεται, αντί να έρχεται πιο κοντά».

* Η πρώτη επίπτωση του νέου Ασφαλιστικού είναι το κύμα φυγής που έχει προκαλέσει, κυρίως στο Δημόσιο. Εκτιμήσεις μιλούν για 37.000 δικαιούχους του εφάπαξ. Πώς θα το αντιμετωπίσετε, δεδομένου ότι τα Ταμεία του Δημοσίου έχουν «στεγνώσει»;

«Κάθε αλλαγή στο ασφαλιστικό σύστημα έχει συνήθως ως επίπτωση τη βραχυχρόνια αύξηση του αριθμού των αιτήσεων συνταξιοδότησης. Ομως, ο προγραμματισμός στο νέο ασφαλιστικό πλαίσιο είναι τέτοιος, που θα καταφέρει να ισορροπήσει ξανά το σύστημα πολύ γρήγορα. Δεν έχει ακόμα προκύψει, και ούτε φαίνεται να προκύπτει, πρόβλημα χρηματοδότησης των νέων συντάξεων».

* Στο πλαίσιο της συζήτησης για τον περιορισμό της σπατάλης, αλλά και τον εξορθολογισμό του δημόσιου τομέα, συζητείται και ο περιορισμός των θέσεων εργασίας. Αρκεί η μη ανανέωση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου; Είστε αποφασισμένοι να προχωρήσετε και στην κατάργηση συμβάσεων αορίστου χρόνου;

«Η μείωση του αριθμού των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα είναι ένας στόχος που θα επιτευχθεί μεσοπρόθεσμα, μέσα από την εφαρμογή του κανόνα "1 προς 5" στη σχέση προσλήψεων και συνταξιοδοτήσεων. Πέρα από αυτό και τη μη ανανέωση των συμβάσεων, που έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες, δεν υπάρχουν καμία άλλη πρόβλεψη και καμία άλλη απόφαση».

* Οι αποκρατικοποιήσεις είναι το επόμενο μεγάλο «πακέτο» που θα ξετυλίξει ο υπουργός Οικονομικών; Ποια είναι τα σχέδιά σας στον τραπεζικό τομέα;

«Το Δημόσιο έχει κατ' αρχάς να εξετάσει τις δυνατότητες που δίνει η δική του συμμετοχή, ως μεγάλου μέτοχου στο τραπεζικό σύστημα. Είναι γνωστό ότι έχουν ανατεθεί σε συμβούλους η αποτίμηση της συμμετοχής του Δημοσίου στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και η εκπόνηση μελέτης για τις στρατηγικές επιλογές αξιοποίησης αυτής της συμμετοχής. Η μελέτη αυτή αναμένεται στις επόμενες ημέρες. Κάθε απόφαση θα παρθεί στη βάση όλων των επιλογών που θα έχουμε για την καλύτερη εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος, λαμβάνοντας υπόψη την πολιτική μας για την προώθηση της αναδιάρθρωσης στο τραπεζικό σύστημα και της στρατηγικής μας επιλογής για την ύπαρξη ενός δημόσιου τραπεζικού πυλώνα. Μέχρι τότε, δεν θα υπάρχει κάποια ανακοίνωση από την κυβέρνηση.

Οσο για το υπόλοιπο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, προχωράμε με τα συναρμόδια υπουργεία στην πρόσληψη χρηματοοικονομικών συμβούλων στους τομείς προτεραιότητας που έχουμε ανακοινώσει (αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμοι, ενέργεια, ακίνητη περιουσία), για να μπορούμε σύντομα να ανακοινώσουμε αποφάσεις. Θυμίζω ότι είναι επιλογή μας μια στρατηγική προσέγγιση που προτάσσει το δημόσιο συμφέρον και τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων για την αναδιάρθρωση σημαντικών τομέων της οικονομίας - και όχι απλώς μια εισπρακτική λογική». *

Αδύνατη η επεκτατική πολιτική

* Η συνταγή σας ήταν να μειώσετε το έλλειμμα. Προκαλέσατε πληθωριστικές πιέσεις, ανεργία και ύφεση. Η έλλειψη ρευστότητας δεν αντιμετωπίζεται, παρότι ενισχύετε σε σταθερή βάση τον τραπεζικό τομέα, ο οποίος δεν ανοίγει τις «κάνουλες» στις επιχειρήσεις. Αυτή η έλλειψη, που προκαλεί έλλειμμα οικονομικής μεγέθυνσης, πώς θα θεραπευτεί;

«Η μείωση του ελλείμματος δεν ήταν "συνταγή", όπως λέτε, αλλά αδήριτη ανάγκη για μια χώρα με έλλειμμα πάνω από 30 δισ. - μια χώρα με τεράστιο δημόσιο χρέος, την οποία δεν θέλουν πια να δανείσουν. Πραγματικά, σε κανονικές συνθήκες μια δημοσιονομική επέκταση μπορεί να τονώσει την ενεργό ζήτηση και, μέσα από αυτήν να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη. Ομως, με μια βασική προϋπόθεση, που πολλοί βολικά ξεχνούν: για να μπορείς να κάνεις επεκτατική πολιτική, πρέπει να μπορείς να τη χρηματοδοτήσεις. Και η Ελλάδα, δυστυχώς, με ένα έλλειμμα περίπου στο 14% του ΑΕΠ, με ένα χρέος πάνω από 110% και με πολύ μεγάλο έλλειμμα αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης, βρέθηκε μπροστά σε κλειστές αγορές.

Θυμίζω, εξάλλου, ότι από το 2006 το έλλειμμα αυξανόταν κάθε χρόνο περίπου 2,5 μονάδες του ΑΕΠ και η οικονομία επιβραδυνόταν, ενώ το 2009 το έλλειμμα αυξήθηκε περίπου 5,5 μονάδες και η οικονομία μπήκε σε ύφεση. Αρα, δεν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ανάπτυξη χωρίς χρήματα, για επενδύσεις που οδηγούν σε μεγέθυνση της οικονομίας και σε αύξηση της απασχόλησης χωρίς τη στοιχειώδη εμπιστοσύνη των επενδυτών, και για ρευστότητα στην οικονομία χωρίς να έχουν το κράτος και οι τράπεζες πρόσβαση σε δανεισμό.

Τους μήνες που πέρασαν, πολλά από αυτά τα προβλήματα μπήκαν σε σειρά και λύνονται. Το κράτος μέσα από τον μηχανισμό στήριξης εξασφάλισε έναν δανεισμό για τρία χρόνια, από τα οποία τα δύο θα μπορεί να απέχει από τις αγορές· το έλλειμμα έχει μειωθεί περίπου κατά 40% και το πρωτογενές έλλειμμα σχεδόν κατά 70% συμβάλλοντας στη μείωση των δανειακών αναγκών του Δημοσίου. Οι τράπεζες στηρίζονται από τα προγράμματα της ΕΚΤ για να μπορούν να διοχετεύουν ρευστότητα στην οικονομία και, παρά τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, ο ρυθμός πιστωτικής επέκτασης παραμένει θετικός. Ταυτόχρονα, υλοποιούνται μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές στο Ασφαλιστικό, στο Φορολογικό, στη δημοσιονομική διαχείριση, στη διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων που απελευθερώνουν πόρους και ανοίγουν νέες προοπτικές στην οικονομία. Το πρόγραμμα, λοιπόν, που εφαρμόζεται δεν είναι μια "συνταγή" μείωσης του ελλείμματος, αλλά ένα συνεκτικό πλαίσιο λύσεων μεγάλων και διαχρονικών προβλήματων που υπήρχαν στην οικονομία μας. Προβλημάτων που ήδη αρχίζουμε να ξεπερνάμε, ώστε να μπορέσει η οικονομία να ανακάμψει και να δούμε ξανά θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και αύξηση των εισοδημάτων».

Λεφτά υπάρχουν: 11.000 ευρώ κάνει το φωτοτυπικό που αγόρασε ο ΓΑΠ στο γραφείο του

Ένα υπερσύγχρονο φωτοτυπικό μηχάνημα «κοσμεί» το πολιτικό γραφείο του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για το μοντέλο DP-C354 της Panasonic, που αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα ψηφιακά φωτοαντιγραφικά μηχανήματα. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει τη δυνατότητα να αντιγράψει/τυπώσει μέχρι 26 έγχρωμες ή 35 ασπρόμαυρες σελίδες το λεπτό, διαθέτει αυτόματη επιλογή χρώματος, ενώ έχει τη δυνατότητα ακόμη και να δημιουργήσει βιβλίο 30 σελίδων με την προαιρετική χρήση του αντίστοιχου επεξεργαστή.

Ακόμη, διαθέτει αυτόματη επιλογή χαρτιού, κασέτας, ρύθμισης φωτεινότητας, σμίκρυνσης και μεγέθυνσης, ηλεκτρονική απαλοιφή σκιάς, 1000 κωδικούς τμημάτων, 10 μνήμες συγκεκριμένων εργασιών, αλλά και προσωρινή αποθήκευση ως και 12 φωτοαντιγραφικών εργασιών ενώ το μηχάνημα παράγει αντίγραφα. Αυτές οι λειτουργίες του, όμως, κοστίζουν πολύ ακριβά και συγκεκριμένα 11.316 ευρώ, όσα δηλαδή δόθηκαν για την αγορά του για το πολιτικό γραφείο του πρωθυπουργού!

Το newsbomb αποκαλύπτει την απόφαση του γραφείου Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης στις 26/11/2010 με αριθμό πρωτοκόλλου 3711 και την οποία υπογράφει η προϊσταμένη κα Αργυρώ Αλεβιζοπούλου. «Μετά από πρόχειρο διαγωνισμό, κατακυρώνεται, με βάση το από 25/11/2010 πρακτικό της αρμοδίας επιτροπής, η ανάθεση στην εταιρεία “ΚΟΝΤΗΣ Ε.Π.Ε.” - Μάρνη 18 Κ. 104 33 -, της προμήθειας ενός (1) ψηφιακού φωτοαντιγραφικού μηχανήματος, καθώς και μίας (1) βάσης φωτοαντιγραφικού, για τις ανάγκες του Πολιτικού Γραφείου Πρωθυπουργού. Το ποσό της δαπάνης (11.316,00) ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, θα βαρύνει την πίστωση του ΚΑΕ 1713 / 23-650 “ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ” του προϋπολογισμού εξόδων οικονομικού έτους 2010. Η πληρωμή θα γίνει με την έκδοση τακτικού χρηματικού εντάλματος πληρωμής στο όνομα του δικαιούχου και μέσω της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.».

Από την έρευνα που κάναμε στην ιστοσελίδα της εταιρείας με τα προϊόντα, διαπιστώσαμε, ότι το ποσό αυτό αντιστοιχεί – και μάλιστα με μικρή έκπτωση – στο μοντέλο DP-C354 της Panasonic, το πιο ακριβό της κατηγορίας του. Υπήρχαν, όμως και αρκετά φθηνότερα φωτοτυπικά μηχανήματα, εξίσου αποτελεσματικά για να καλύψουν τις ανάγκες όχι απλώς ενός γραφείου, αλλά ολόκληρης επιχείρησης που ασχολείται αποκλειστικά με τις φωτοτυπίες.

Ασφαλώς και ο πρωθυπουργός δεν ασχολείται με θέματα όπως η αγορά ενός φωτοτυπικού μηχανήματος. Τίθεται, λοιπόν, ζήτημα για τους συνεργάτες του που επέλεξαν τη «rolls royce» των φωτοαντιγραφικών εκθέτοντας με τις ενέργειές τους τον κ.Παπανδρέου. Εξάλλου, το υπερσύγχρονο μηχάνημα των 11.316 ευρώ χρησιμοποιείται από τους υπαλλήλους του πολιτικού γραφείου του πρωθυπουργού, οι οποίοι θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους όσο το δυνατόν πιο εύκολα και γρήγορα. Και ας κοστίζει «χρυσάφι» η κάθε σελίδα που τυπώνουν…

Παναγιώτης Σουρέλης
newsbomb.gr