25 Μαΐου 2024
Πάλη: Πρωταθλητής Ευρώπης Κ23 για τρίτη φορά ο Κουγιουμτσίδης
Μητσοτάκης: Η εγγραφή του Ζαγορίου στον Κατάλογο της UNESCO είναι στιγμή δικαίωσης
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από τη σύζυγό του Μαρέβα Γκραμπόφσκι - Μητσοτάκη και παρουσία του Προέδρου της Βουλής Κωνσταντίνου Τασούλα, της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, συναντήθηκε στη Βίτσα με τον Διευθυντή του Κέντρου Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, Lazare Eloundou Assomo και τα στελέχη του Οργανισμού που βρίσκονται στην Ελλάδα με αφορμή την εκδήλωση για την εγγραφή του Ζαγορίου ως πολιτιστικού τοπίου στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς.
ΕΛΑΣ: Συλλήψεις αρχαιοκάπηλων-Επιχείρησαν να πουλήσουν σπάνιο νόμισμα (υπάρχουν 7 στον κόσμο) και κορμό Κούρου αξίας 20 εκατ. δολαρίων-Αστυνομικός διείσδυσε στο περιβάλλον τους
Παράνομη εμπορία αρχαίων κινητών μνημείων απετράπη έπειτα από την σύλληψη 3 μελών εγκληματικής οργάνωσης σε ευρεία επιχείρηση της ΕΛΑΣ που έλαβε χώρα σε Μέγαρα, Πεύκη και Οινόφυτα. Διασώθηκαν σπάνιο νόμισμα και κορμός κούρου της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, ανυπολόγιστης οικονομικής αξίας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ, το Τμήμα Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Αρχαιοτήτων της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Περιουσιακών Δικαιωμάτων, Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Περιβάλλοντος σχεδίασε και υλοποίησε ευρείας κλίμακας επιχείρηση που έλαβε χώρα πρωινές ώρες της Πέμπτη 23 Μαΐου 2024 σε Μέγαρα, Πεύκη και Οινόφυτα και οδήγησε στον εντοπισμό διαδοχικά τριών ατόμων που κατείχαν παράνομα αρχαία κινητά μνημεία.
Πώς τους έπιασε η ΕΛΑΣ
Προηγήθηκε διεξοδική διερεύνηση και αξιοποίηση πληροφοριών, κατά τη διάρκεια της οποίας αστυνομικός κατάφερε να διεισδύσει στο περιβάλλον των αρχαιοκάπηλων και να τους παγιδεύσει, υποδυόμενος τον αγοραστή των πολύτιμων μνημείων που είχαν στην κατοχή τους, προγραμματίζοντας συνάντηση για την αγοραπωλησία σε σημείο του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών- Πατρών.
Σε βάρος τριών ημεδαπών ηλικίας 54, 69 και 52 ετών που συνελήφθησαν στο πλαίσιο της επιχείρησης, σχηματίστηκε δικογραφία -κατά περίπτωση- για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, παράβαση της νομοθεσίας περί αρχαιοτήτων και περί όπλων.
Σπάνια αρχαία ανυπολόγιστης αξίας
Από τις σωματικές και κατ’ οίκον έρευνες που διενεργήθηκαν στους κατόχους των αρχαιοτήτων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
Το σπάνιο χρυσό νόμισμα, Στατήρας του Πτολεμαίου Α’ της Αιγύπτου του 4ου αιώνα π.Χ. με διάμετρο -18- χιλιοστά και βάρος -8,5- γραμμάρια,
Κορμός Κούρου διαστάσεων 50*34,5 εκατοστών,
Μαρμάρινο γυναικείο αγαλμάτιο ύψους -33- εκατοστών σε δύο τεμάχια,
Ορειχάλκινος δακτύλιος διαμέτρου -7- εκατοστών,
Δύο δαχτυλίδια, το ένα με διακόσμηση αγκυλωτού σταυρού στη σφενδόνη και το άλλο με διακόσμηση συμπλεκόμενων φιδιών με εγχάρακτη επιγραφή «ΜΥΡΤΑΛΗ»,
Δανάκη, με όψη που απεικονίζει οκτάκτινο αστέρι και στην έτερη όψη έχει την επιγραφή «ΕΜΟΙ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΟΥΡΑΝΙΟΝ ΜΥΡΤΑΛΗ»,
Εικόνα που απεικονίζει τον Άγιο Ονούφριο και τον Άγιο Σπυρίδωνα που χρονολογείται μετά το 1830, βιβλίο με τίτλο «Greek points and their values» και δίκαννο, κυνηγετική καραμπίνα και περίστροφο
Οι κατασχεθείσες αρχαιότητες επιδείχθηκαν σε αρχαιολόγο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής και νομισματολόγο όσον αφορά το σπάνιο αρχαίο νόμισμα, οι οποίοι γνωμάτευσαν ότι εμπίπτουν στις προστατευτικές διατάξεις της νομοθεσίας για τη προστασία των αρχαιοτήτων και ακολούθως παραδόθηκαν για φύλαξη και τελική εκτίμηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων και Νομισματικό Μουσείο Αθηνών.
Είναι αξιοσημείωτη η πολιτιστική, ιστορική και καλλιτεχνική αξία του χρυσού νομίσματος (Στατήρας του Πτολεμαίου Α΄ της Αιγύπτου), διότι πρόκειται για συμπαγές και όχι χυτευμένο εξαιρετικά σπάνιο νομίσμα, καθώς υπάρχουν μόνο (7) αντίστοιχα σε όλο τον κόσμο.
Ο κορμός κούρου ομοίως συνιστά κομμάτι αρχαίου αγάλματος ανυπολόγιστης αξίας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι αντίστοιχο τμήμα κούρου είχε επιχειρηθεί να πωληθεί σε δημοπρασία στην Αμερική έναντι χρηματικού ποσού -20.000.000- δολαρίων.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.
Κύπρος: Tαυτοποιήθηκε Ελλαδίτης ήρωας του 1974 – Δεν υπάρχει κανένας εν ζωή συγγενής του για να παραλάβει τα οστά του
Πενήντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την τραγωδία του 1974 στην Κύπρο και με τους 758 (από τους αρχικά 1510) αγνοούμενους να μην έχουν ανευρεθεί ακόμη μια συγκλονιστική ιστορία προέκυψε μέσα από τις εξετάσεις DNA που έγιναν στη σορό ενός ήρωα του 1974 από την Ελλάδα.
Θεσσαλονίκη: «Κλαίμε για τη Μαριούπολη που χάσαμε», λένε ομογενείς πρόσφυγες από την Ουκρανία
Μία κοπέλα που μοιάζει με αληθινή νεράιδα βγαίνει κλαίγοντας από την αίθουσα. Η 19χρονη Αλίσα μόλις είχε παρακολουθήσει στον κινηματογράφο Ολύμπιον στη Θεσσαλονίκη, σε πρώτη προβολή με ελληνικούς υπότιτλους, το βραβευμένο με Όσκαρ ντοκιμαντέρ «20 Μέρες στην Μαριούπολη».
«Στολίστηκα, βάφτηκα για την πρεμιέρα, αλλά είναι τόσο ασήμαντα όλα αυτά σε σχέση με τον πόλεμο που γίνεται στην πατρίδα μου Ουκρανία, στην πόλη μου Μαριούπολη», λέει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, καθώς σκουπίζει τα δάκρυά της.
Η Αλίσα είναι από τη Μαριούπολη και βρίσκεται ασφαλής, πλέον, με τη μητέρα της, Νίνα, στη Θεσσαλονίκη.
Το ντοκιμαντέρ αφηγείται την ιστορία των 20 ημερών που έζησε ο δημιουργός του, σκηνοθέτης Μστισλάβ Τσέρνοφ, με τους συναδέλφους του από το διεθνές πρακτορείο Associated Press (ΑΡ) στην πολιορκημένη πόλη της Μαριούπολης τις πρώτες εβδομάδες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Η Μαριούπολη έπεσε την 26η μέρα. Υπολογίζεται ότι σκοτώθηκαν 26.000 άμαχοι κάτοικοι, μεταξύ των οποίων πολλά παιδιά.
Ανάμεσα στους θεατές είναι αρκετοί πρόσφυγες από τη Μαριούπολη, όπως η 40χρονη Μαρίνα Π. «Κλαίμε μακριά από τη Μαριούπολή μας, κλαίμε για την πόλη που χάσαμε. Ζούμε με την ελπίδα της επιστροφής μόλις απελευθερωθεί από τους Ρώσους», αναφέρει και προσθέτει: «Στην πραγματικότητα δεν είχα δει όλη αυτήν τη φρίκη που μαγνητοσκοπήθηκε στο ντοκιμαντέρ. Με τους πρώτους βομβαρδισμούς είχα φύγει στο ελληνικό χωριό Σαρτανά, περίπου 40 χιλιόμετρα από τη Μαριούπολη. Από εκει φύγαμε για την Ελλάδα».
Η 17χρονη Νίκη Πασκάλ δεν άντεξε να μπει στην αίθουσα να δει το ντοκιμαντέρ γιατί φοβάται, όπως είπε. Στέκεται στην είσοδο και μοιράζει ενημερωτικά φυλλάδια στους θεατές: Ουκρανικά σουβενίρ και αυτοκόλλητα με ουκρανική σημαία και μία… βαλεριάνα. «Κάποιοι, πριν μπουν στην ταινία, πήραν βαλεριάνα. Πολλοί είχαν μεγάλο άγχος να ζήσουν ξανά τον πόλεμο, τον φόβο του θανάτου», λέει.
Η Σβετλάνα Καρτσενιούκ βγήκε από την αίθουσα συγκλονισμένη. Δεν είναι από τη Μαριούπολη αλλά από το Χάρκοβο, μία πόλη που δοκιμάζεται αυτές τις ήμερες καθώς οι ρωσικές δυνάμεις επιχειρούν να την καταλάβουν. «Το ντοκιμαντέρ δείχνει το μέγεθος της βαρβαρότητας του πολέμου», σημειώνει η Σβετλάνα, η οποία έφυγε από το Χάρκοβο στις 5 Μαρτίου του 2022, μετά τον βομβαρδισμό της πολυκατοικίας όπου έμενε, κοντά στο δημαρχείο.
«Δεν μπορώ να περιγράψω τι πέρασα πριν δύο χρόνια, δύσκολο να πιστέψει κανείς. Φοβάμαι να μη συμβεί κατοχή του αγαπημένου μας Χάρκοβο. Έχω εκεί τον ξάδελφο, άλλους συγγενείς και φίλους, κάνεις δεν θέλει να εισβάλει στη ζωή τους, η Ρωσία, κανείς», προσθέτει.
Η πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Ελληνικών Συλλόγων Ουκρανίας, η 75χρονη Αλεξάνδρα Προτσένκο-Πιτσατζή, δεν ήταν σίγουρη εάν θα αντέξει να δει το ντοκιμαντέρ και να ζήσει ξανά τη φρίκη που βίωσε με άλλους συμπολίτες της, τις πρώτες 20 ημέρες της πολιορκίας της Μαριούπολης, κρυμμένοι σε ένα μικρό μικρό υπόγειο.
«Ο Θεός με έβαλε σε δοκιμασία να δω με τα μάτια μου τη φρίκη της εισβολής των Ρώσων. Αλλά η τέχνη τελικά βοηθάει, τώρα που κατάφερα να δω το ντοκιμαντέρ, λυτρώθηκα. Μέσω του ντοκιμαντέρ και εγώ ως μάρτυρας των τραγικών γεγονότων, σαν να μίλησα στους θεατές του κόσμου», τονίζει.
Σε ερώτηση σχετικά με τους Έλληνες που έμειναν στην κατεχόμενη Μαριούπολης και τα ελληνικά χωριά, οι οποίοι αναγκάζονται να πάρουν ρωσικά διαβατήρια (υπηκοότητα), απαντά: «Δεν έχω δικαίωμα να το σχολιάσω κρίνοντας τους συμπατριώτες μου. Δεν είχαν άλλη επιλογή εκτός από το να δεχτούν την κατάσταση ως έχει και να συνεχίσουν τη ζωή όπως μπορούν, σε συνθήκες που βρεθήκαν. Κάποια πράγματα, κάποιες καταστάσεις δεν μπορούμε να τις αλλάξουμε, να τις ελέγξουμε, Μας μείνει μόνο η προσευχή».
Με κομμένη την ανάσα οι θεατές έγιναν μάρτυρες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου 2022, όπως τη μεταφέρει ο Τσέρνοφ, ο οποίος συμμετείχε στην ομάδα του Associated Press που κατέγραψε την ανθρωπιστική καταστροφή και τα εγκλήματα πολέμου από ρωσικές δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένων μαζικών δολοφονιών αμάχων.
Το AP ήταν το πρώτο πρακτορείο που μετέδωσε τις συνέπειες του βομβαρδισμού της Ρωσίας στο μαιευτήριο Αρ.3 της Μαριούπολης. Το υλικό αποστελλόταν περιοδικά στη σύνταξη των ειδήσεων από το μοναδικό μέρος στη Μαριούπολη όπου υπήρχε ακόμα διαδικτυακή σύνδεση, κάτω από τις σκάλες κάποιου κατεστραμμένου παντοπωλείου. Έτσι, ήταν δυνατή η μεταφορά 10% του κινηματογραφημένου υλικού. Το υπόλοιπο, 30 ώρες βίντεο του Τσέρνοφ, βγήκε από τη Μαριούπολη από την ομάδα του AP στις 15 Μαρτίου 2022 μέσω του ανθρωπιστικού διαδρόμου. Το ντοκιμαντέρ από το υλικό του Τσέρνοφ δημιουργήθηκε από την ομάδα Frontline του PBS.
Την προβολή του ντοκιμαντέρ παρακολούθησε ο πρόξενος της Ουκρανίας στη Θεσσαλονίκη, Ευγένιος Σκβίρα, ο οποίος δήλωσε: «Ας μην ξεχνάμε ότι ο πόλεμος κατά του λαού της Ουκρανίας συνεχίζεται και γίνεται πιο αιματηρός».
Παράλληλα, εξέφρασε «τεράστια ευγνωμοσύνη προς τους Έλληνες και προς το Ελληνικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για τη βοήθεια. Η ταινία, που προβάλλεται με αφορμή την συμπλήρωση δύο χρόνων από την πολιορκία, δείχνει όλη τη σκληρότητα που ασκεί ο ρωσικός στρατός καταλαμβάνοντας το έδαφος της Ουκρανίας, σκοτώνοντας γυναίκες, παιδιά και καταστρέφοντας πόλεις. Ελπίζουμε πραγματικά σε περαιτέρω υποστήριξη από την Ελλάδα και τον ελληνικό λαό, που είναι πάντα μαζί μας και κατανοεί καλά την κατάσταση. Και πιστεύουμε πραγματικά στην κατανόηση και στην περαιτέρω συνεργασία. Αυτή η ταινία είναι μία ξεκάθαρη απόδειξη του τι συμβαίνει τώρα στην Ουκρανία, κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου πολέμου».
Μητσοτάκης: Περιοδεία στην Άρτα συνοδευόμενος από τον γιο του Φρέντη Μπελέρη, Πέτρο (Φωτογραφίες)
Τον γιο του εκλεγμένου δημάρχου Χειμάρρας και υποψήφιου ευρωεβουλευτή με τη ΝΔ Πέτρο Μπελέρη συνάντησε στην πόλη της Άρτας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
📺ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΚΡΟΥΣΗ από το πρωτοπαλίκαρο της Καρυστινού: Εγκλημα κατά της ανθρωπότητας στα Τέμπη😳🫨
«Βρέθηκε οστό και στο δεύτερο οικόπεδο» λέει συγγενής θύματος της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.
📺Χρυσό μετάλλιο για την Εθνική Γυναικών της Ελληνικής Αστυνομίας στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα μπάσκετ
Το δεύτερο χρυσό μετάλλιο, σε Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, κατέκτησε στη διοργάνωση που φιλοξενήθηκε στο Ηράκλειο η Εθνική ομάδα μπάσκετ Γυναικών της Ελληνικής Αστυνομίας. Αυτό ήταν το 4ο μετάλλιο στη συγκεκριμένη διοργάνωση αφού η Εθνική μας έχει στο ενεργητικό της ακόμη ένα ασημένιο και ένα χάλκινο.
📺Κάννες: Έπεσε ξύλο στο φεστιβάλ με πρωταγωνιστές τον Τράβις Σκοτ, τον Τάιγκα και τον σύντροφο της Σερ - Βίντεο
Τα ευτράπελα στις Κάννες συνεχίζουν να επισκιάζουν το φετινό κινηματογραφικό φεστιβάλ με αποκορύφωμα τον καβγά που ξεκίνησαν οι ράπερ Τράβις Σκοτ και Τάιγκα.
🚨 ATUALIZAÇÃO!
— Travis Scott Brasil (@PortalTravisBRA) May 24, 2024
Travis Scott foi 𝗮𝗽𝗮𝗿𝘁𝗮𝗿 uma briga no palco, durante um evento em Cannes e acabou sobrando pra ele. 🤡 pic.twitter.com/s9VmnMAvTo
📺Πετράκος για αφρικανική σκόνη: Γίνεται από εταιρείες τεχνητής τροποποίησης καιρού που δουλεύουν για το ΝΑΤΟ😂😂
«Ακόμα και στο Google να μπείτε και πατήστε εταιρείες τροποποίησης καιρού θα σας βγάλει κανονικές εταιρείες. Κερδίζουν χρήματα» δήλωσε ο Πετράκος
📺Μανώλης Μαυρομάτης: Πέθανε η σύζυγός του, Ρένα Βενιέρη έπειτα από μήνες νοσηλείας
Πέθανε τα ξημερώματα του Σαββάτου η σύζυγος του Μανώλη Μαυρομάτη, η οποία νοσηλευόταν μαζί με τον γνωστό αθλητικογράφο και ευρωβουλευτή για μήνες, έπειτα από τη μεγάλη φωτιά στο σπίτι τους στο Κολωνάκι.
📺Δείτε βίντεο: Ο Μητσοτάκης... παίζει μπάσκετ στο Αγρίνιο
Στο… μπάσκετ το έριξε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε μια χαλαρή στιγμή της επίσκεψής του στο Αγρίνιο.
📺Παιδιά πάμε όλοι μαζί σα μια γροθιά😜😜ΒΙΝΤΕΟ
Η όμορφη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Ο τέως βουλευτής του κόμματος Γιάννης Στέφος και μέλος της ΚΕ καταγγέλει ότι κατά την επίσκεψη του Κασσελάκη στα Ιωάννινα και ενώ μιλούσε με συνεργάτιδα του προέδρου, άτομο της ασφαλειας Κασσελακη τον πλησίασε και τον απομάκρυνε από τον χώρο (!). Κατά τον ίδιο, η ενέργεια αποδίδεται σε εντολές τοπικών παραγόντων του ΣΥΡΙΖΑ.
Η όμορφη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Ο τέως βουλευτής του κόμματος Γιάννης Στέφος και μέλος της ΚΕ καταγγέλει ότι κατά την επίσκεψη του Κασσελάκη στα Ιωάννινα και ενώ μιλούσε με συνεργάτιδα του προέδρου, άτομο της ασφαλειας Κασσελακη τον… pic.twitter.com/9jPcMVlp2k
— Georghy Zhukov (@GeorghyZhukov) May 20, 2024
📺Να και μία θέση Κασσελάκη που θα εκτιμήσουν πολύ οι σύντροφοι😜😜ΒΙΝΤΕΟ
"Για μας ο σοσιαλισμός δεν είναι ο εξωραϊσμός του καπιταλισμού ούτε η δήθεν `φιλολαϊκή` διαχείρισή του. Ο καπιταλισμός συνιστά σύστημα εκμετάλλευσης που στηρίζεται στην κοινωνική παραγωγή με στόχο και κίνητρο το ιδιωτικό κέρδος, σύστημα που εμείς αντιμαχόμαστε στον ίδιο τον πυρήνα του. Για μας ο σοσιαλισμός είναι μορφή οργάνωσης της κοινωνίας που βασίζεται στην κοινωνική -και όχι κρατική- ιδιοκτησία και διαχείριση των παραγωγικών μέσων ενώ απαιτεί τη δημοκρατία σε όλα τα κύτταρα και όλους τους αρμούς της δημόσιας ζωής προκειμένου οι εργαζόμενοι να είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να διευθύνουν, να ελέγχουν και να προστατεύουν με τα εκλεγμένα όργανά τους την παραγωγή́ κατευθύνοντάς την στην ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών".
📺H Ελληνική Αγωγή συμπλήρωσε 30 χρόνια - Οι μαθητές τραγούδησαν στα αρχαία το τραγούδι της σχολής
Τριάντα χρόνια λειτουργίας συμπλήρωσε φέτος η Σχολή Αρχαίων Ελληνικών για Παιδιά και Ενήλικες «Ελληνική Αγωγή» όπου διδάσκονται αρχαία Ελληνικά, ιστορία και πολιτισμός.
Όταν πριν από 30 χρόνια (το 1994) ίδρυσα την Σχολή Αρχαίων Ελληνικών για Παιδιά και Ενήλικες @EllinikiAgogi είχα έναν στόχο: Να αποδείξουμε ότι η εκμάθηση των αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας, του Πολιτισμού μας θα μπορούσε να αποτελεί πηγή χαράς και ευχαρίστησης και όχι αγγαρεία,… pic.twitter.com/w1qMZNeeO7
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) May 25, 2024
Διαφθορά στο Δημόσιο: Πώς κρύβουν τα λεφτά τους οι «επίορκοι»
«Τα μισά σε φακελάκι και τα υπόλοιπα σε Revolut ή Paypal και κρυπτονομίσματα» ζητούν πλέον από τα θύματά τους οι επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι, για να μην πέσουν στη «δαγκάνα» των τραπεζικών ελέγχων ή διασταυρώσεων «πόθεν έσχες». Όπως όλα δείχνουν, θεωρούν ή «ποντάρουν» ότι τα εγχειρίδια διασταυρώσεων από τις υπηρεσίες εσωτερικών υποθέσεων και ελέγχων δεν έχουν εξελιχθεί και επικαιροποιηθεί πλήρως, ώστε να συλλαμβάνουν το «ηλεκτρονικό» βρώμικο χρήμα.
Γιώργος Μαζωνάκης: Ελπίζει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με την αδελφή του - Η κόντρα για τα περιουσιακά και η σιωπή της Βάσως
Ο καλλιτέχνης θέλει να πέσουν οι τόνοι και περιμένει την αδελφή του να επικοινωνήσει μαζί του - Η πορεία του τραγουδιστή από τα πρώτα του βήματα στην Πάτρα, το χρυσό συμβόλαιο με δισκογραφική εταιρεία μέχρι σήμερα
Η λιτή ανακοίνωση από το δικηγορικό γραφείο του Θεόδωρου Μαντά την περασμένη Τετάρτη αρχικά περιέπλεξε την κατάσταση αφού η «μείζων αντιδικία» του Γιώργου Μαζωνάκη, την οποία δημοσιοποίησε, σχετίζεται με «τη διασφάλιση της περιουσιακής του κατάστασης και της επαγγελματικής του διαδρομής», χωρίς να αναφέρει το ποιος είναι ο αντίδικος. Ηταν βέβαια θέμα ελάχιστου χρόνου για όσους γνώριζαν τη διάρρηξη των σχέσεων ανάμεσα στα δύο αδέρφια να αντιληφθούν με ποια πήγε στα δικαστήρια ο Μαζωνάκης.
Ως το 2019-20 η Βάσω Μαζωνάκη ήταν κάτι σαν το alter ego του, η μάνατζερ και ο άνθρωπος που είχε τον έλεγχο των οικονομικών και περιουσιακών στοιχείων του καλλιτέχνη. Πρώτη φορά το 2014-15 ακούστηκαν κάποιες φήμες για τριγμούς στη σχέση τους, με αιτία και τότε τα οικονομικά του καλλιτέχνη, όμως πολύ σύντομα αυτό ξεπεράστηκε.
Οπως πολλοί καλλιτέχνες, ο Γιώργος Μαζωνάκης δεν έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα οικονομικά του - και είχε απόλυτη εμπιστοσύνη στην αδελφή του. Η Βάσω ήταν παρούσα κάθε βράδυ στα καμαρίνια, στα μαγαζιά όπου εμφανιζόταν ο καλλιτέχνης, μέχρι και τη σεζόν του 2019. Από τη στιγμή, όμως, που ο δημοφιλής τραγουδιστής ξεκίνησε να εμφανίζεται στο «Κέντρο Αθηνών» το 2021, βάζοντας μια καθημερινή μέρα, την Πέμπτη, στο πρόγραμμά του -κάτι που είχε ποικιλοτρόπως σχολιαστεί τότε- η αδελφή του δεν ξαναφάνηκε, ενώ ο Κωνσταντίνος Καφίρης ανέλαβε πλέον το management.
Η έντονη πίεση των δύο τελευταίων ετών
Ο Μαζωνάκης ανήκει στο κλειστό κλαμπ των τραγουδιστών με πολύ υψηλές αμοιβές, αλλά έχει και μία άλλη πλευρά: είναι γνωστό ότι αρνήθηκε αμοιβή 100.000 ευρώ για να τραγουδήσει σε ιδιωτικό πάρτυ βαθύπλουτης οικογένειας, ενώ πάντοτε προσπαθούσε να προστατεύει την ιδιωτικότητά του. Απρόβλεπτος, ανατρεπτικός και με ένα dress code που μόνο αυτός μπορεί να υποστηρίξει, μετακόμισε μετά από δύο σεζόν από το «Κέντρο Αθηνών» στο «Φωταέριο» πέρυσι το φθινόπωρο, έχοντας όμως το αγκάθι της διαμάχης με τη Βάσω να τον τρυπάει έντονα τα δύο τελευταία χρόνια.
Οι εμφανίσεις του εκεί «γέννησαν» αμέτρητα βίντεο που έγιναν viral δείχνοντας έναν Μαζωνάκη σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση: Σχόλια του τύπου «όταν πας στον Μαζωνάκη επειδή είσαι χάλια, αλλά αυτός είναι πιο χάλια από σένα» κυριάρχησαν στα social media και κάποιες κινήσεις του στην πίστα συζητήθηκαν μόνο αρνητικά.
Η σεζόν που ξεκίνησε αρχές του περσινού Δεκέμβρη τελείωσε πρόωρα και άδοξα για τον καλλιτέχνη, ενώ ήδη είχε αποχωρήσει ο Κωνσταντίνος Καφίρης και άλλοι συνεργάτες του. Οι άνθρωποι του χώρου εκφράζουν τη βεβαιότητα ότι η ψυχολογική κατάπτωση του Μαζωνάκη έχει κυρίως να κάνει με τη διαμάχη με την αδελφή του.
Η Βάσω Μαζωνάκη δεν έχει σχολιάσει το θέμα – άλλωστε, νοσηλευόταν μετά από μια μικροεπέμβαση - για να δώσει την δική της εκδοχή στα ασφαλιστικά μέτρα που αφορούσαν μια τουριστική επιχείρηση στην Μύκονο.
Σε κάθε περίπτωση, κανείς - εκτός από τους δύο - δεν γνωρίζει ακριβώς το εύρος της περιουσίας του τραγουδιστή, που φέρεται να περιλαμβάνει τραπεζικές καταθέσεις, ακίνητα και συμμετοχή σε επιχειρήσεις εντός και εκτός Αθηνών.
Η Βάσω της σιωπής
Αυτοί που γνωρίζουν τη Βάσω Μαζωνάκη, ξέρουν ότι ποτέ δεν ήθελε να «φαίνεται», όποιος κι αν ήταν ο ρόλος της δίπλα στον αδελφό της. Μαζί της εκτός από τον σύντροφό της – τον σεφ Δημήτρη Μακρυνιώτη - τάσσονται και άνθρωποι που αδυνατούν να δεχθούν ότι η αδερφή του Μαζωνάκη καταχράστηκε την εμπιστοσύνη που της έδειξε. Αντίθετα πιστεύουν ότι αν έχει γίνει κάτι τέτοιο, έχει γίνει περισσότερο για να «προστατευτεί» ο Γιώργος Μαζωνάκης, χωρίς όμως να λένε κάτι παραπάνω. Οι τελευταίες πληροφορίες επιμένουν ότι ο καλλιτέχνης επιθυμεί να πέσουν οι τόνοι στην υπόθεση θεωρώντας ότι η αδερφή του αργά ή γρήγορα θα επικοινωνήσει μαζί του για να λήξει το θέμα εξωδικαστικά.
Το φαινόμενο «Μαζώ»
Ο πρώτος ξάδερφος της μητέρας του είχε παντρευτεί την Νέλλη Γκίνη και ο νεαρός Μαζωνάκης την ρώτησε που πρέπει να απευθυνθεί ώστε να πάρει μια δεύτερη γνώμη για τη φωνή του.
Η Γκίνη τον στέλνει στην Άννα Διαμαντοπούλου – όχι την υπουργό, αλλά τη δασκάλα φωνητικής - και ο νεαρός πάει με τους γονείς του και έναν φίλο του πιανίστα, για να παίξει το τραγούδι που θα έλεγε αν δεν το ήξερε η δασκάλα!
Η Διαμαντοπούλου μένει έκπληκτη όταν βλέπει έναν έφηβο να έχει μαζί του και τον μουσικό του, τον ακούει και στα χρόνια που ακολουθούν γίνεται η δασκάλα του. Κατάπληκτη όμως έμεινε και η Μαρινέλλα όταν ο δεκαπεντάχρονος Μαζωνάκης που είχε πάει να την δει στο «Rex» μπαίνει στο καμαρίνι της για να την συγχαρεί. Της συστήνεται ως «Γιώργος Μαζωνάκης, συνάδελφος» αναμιγνύοντας ιδανικά την ευγένεια με το θράσος της εφηβείας, κάνοντας την μεγάλη κυρία του τραγουδιού να γελάσει με την καρδιά της.
Μετά το βάπτισμα του πυρός «όργωσε» την περιφέρεια τραγουδώντας σε Καβάλα, Δράμα, Αλεξανδρούπολη, Ρόδο και φυσικά στην Πάτρα, όπου έμεινε τρία χρόνια, πριν ξεκινήσει την...κατάκτηση της Αθήνας. Στην Πάτρα, η πρώτη του εμφάνιση είναι μαζί με την Νέλλη Γκίνη. Με την άνεση που είχε, βγαίνει στην πίστα αλλά εισπράττει την παντελή αδιαφορία των Πατρινών.
Τελειώνει το πρόγραμμά του και επιστρέφει απογοητευμένος στο καμαρίνι του αποφασισμένος να φύγει την επόμενη μέρα - αλλά ο ιδιοκτήτης του το ξεκόβει λέγοντάς του «δεν πρόκειται να πας πουθενά. Αύριο θα σε προσκυνάνε». Πράγματι, το επόμενο βράδυ οι θαμώνες αποθεώνουν το Μαζωνάκη...
Ο Μουρατίδης και το συμβόλαιο
Η Polygram στέλνει στην Πάτρα τον αείμνηστο πλέον παραγωγό Γιώργο Μακράκη ο οποίος αντιλαμβάνεται άμεσα ότι έχει μπροστά του κάτι ξεχωριστό όταν βλέπει τον Μαζώ.
Εκείνη την εποχή συνηθιζόταν οι νέοι τραγουδιστές να πληρώνουν οι ίδιοι την παραγωγή του δίσκου τους και όταν ο Μακράκης του ζητάει να ανέβει στην Αθήνα για να κάνει δίσκο ο Μαζωνάκης του ξεκαθαρίζει ότι «εγώ δεν έχω λεφτά για να πληρώσω την παραγωγή». Ο Μακράκης γελάει, του λέει ότι δεν θα πληρώσει και λίγες μέρες αργότερα ο Μαζωνάκης υπογράφει το πρώτο του συμβόλαιο.
«Μαζωνάκης; Στο Bio-Bio κύριε λοχαγέ!»
Έχει ήδη πάρει αρκετές αναβολές όταν τον καλούν να καταταγεί στον στρατό. Φοράει τα χακί τον Ιούνιο του 1996 για δεκαοχτώ μήνες. Παρουσιάζεται στην Κόρινθο πρώτα και μετά στην Σπάρτη όπου γίνεται λοχίας ενώ η πρώτη του μετάθεση είναι σε ένα χωριό έξω από την Ξάνθη, το Πετροχώρι. Μόλις το μαθαίνει νοσηλεύεται στην 414 Ψυχιατρική κλινική για δέκα μέρες, αλλά δεν γλιτώνει την Ξάνθη: Στην πρωινή αναφορά όταν ακούγεται το όνομά του οι φαντάροι φωνάζουν: «Στο Bio-Bio κύριε λοχαγέ!».
📺Κυριάκος Μητσοτάκης από Αγρίνιο: Πάμε να βάλουμε το τρίποντο στις ευρωεκλογές μετά τις νίκες του 2023
📺ΤΟ 'ΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΙ ΛΥΣΑΤΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΖΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ😜😜😜😜Κασσελάκης: Στερεότυπο ότι ένας Αριστερός δεν μπορεί να πλουτίσει - Θα είμαστε τυχεροί αν αποκτήσουμε παιδί με τον Τάιλερ
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πορεία του ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωελογές - Τι είπε για την υπερπροβολή που του καταλογίζουν, το πρόβλημα της ακρίβειας και την ανάγκη για ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα
Δημοσκόπηση GPO για «Παραπολιτικά»: Για την ηγεσία ενός Κεντροαριστερού κόμματος προηγούνται Τσίπρας, Ανδρουλάκης, Κασσελάκης
Με δημοσκόπηση της GPO, για το «ποιον θέλουν οι πολίτες για αρχηγό της κεντροαριστεράς», κυκλοφορούν τα «Παραπολιτικά».
- Νίκος Ανδρουλάκης με 13,4%
- Στέφανος Κασσελάκης με 10,5%
- Χάρης Δούκας με 5,4%
- Αλέξης Χαρίτσης με 5,0% και ο
- Μανώλης Χριστοδουλάκης με 4,6%».