Η πλειοψηφία των δικαστών του Συμβούλιου Πλημμελειοδικών Αθηνών απέρριψε το αίτημα αποφυλάκισης του Απόστολου Λύτρα με «βραχιολάκι», διότι από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πράξης συνάγει το συμπέρασμα ότι η άρση της προσωρινής κράτησης με περιοριστικούς όρους ή η ηλεκτρονική επιτήρηση, δεν επαρκούν για να αποτρέψουν τον κατηγορούμενο από την τέλεση νέων αξιόποινων πράξεων, ούτε διασφαλίζουν την παρουσία του στο δικαστήριο.
16 Ιουλίου 2024
Απόστολος Λύτρας: Το σκεπτικό πίσω από την απόρριψη του αιτήματός του για αποφυλάκιση – «Είναι ύποπτος τέλεσης νέων αξιόποινων πράξεων»
Η πλειοψηφία των δικαστών του Συμβούλιου Πλημμελειοδικών Αθηνών απέρριψε το αίτημα αποφυλάκισης του Απόστολου Λύτρα με «βραχιολάκι», διότι από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πράξης συνάγει το συμπέρασμα ότι η άρση της προσωρινής κράτησης με περιοριστικούς όρους ή η ηλεκτρονική επιτήρηση, δεν επαρκούν για να αποτρέψουν τον κατηγορούμενο από την τέλεση νέων αξιόποινων πράξεων, ούτε διασφαλίζουν την παρουσία του στο δικαστήριο.
Light: ΤΑ ΒΛΑΜΜΕΝΑ ΕΔΩ τον κάνουν πλούσιο κι αυτός επενδύει στην Γκάνα
[Ρε μπετόστοκε κοστίζουν το μισό οι βίλες στη Γκάνα αλλά νοικιάζονται στο 1/3 απ' ότι εδώ!!! ΗΛΙΘΙΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ DNA TOY NIGGA🤣😜]
📺ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΑ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ του Εθνικού Θεάτρου ούρλιαζαν υπερ των τρομοκρατών της Χαμάς μέσα στην Επίδαυρο🤦♂️
Αντιδράσεις για την «Ορέστεια» του Θεόδορου Τερζόπουλου - Για επιλεκτική μνήμη κατηγορεί η Ισραηλίτικη Κοινότητα
Solidarity and support should be a part of everyday activities. This weekend at the Ancient Theatre of #Epidaurus in #Greece, during a production of Aeschylus’ Oresteia, where 15,000 people joined the actors to shout for a FREE PALESTINE. 🇵🇸 #FreePalestine pic.twitter.com/e8LKFRVwEL
— Dimitris Ballas (@dballass) July 15, 2024
Ρόδος: Επεισοδιακή καταδίωξη σκάφους με μετανάστες - Τραυματίστηκε λιμενικός
Ένας λιμενικός τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια καταδίωξης ταχύπλοου σκάφους που μετέφερε δεκάδες μετανάστες στη Ρόδο.
ΣΥΡΙΖΑ: Παρασκήνιο με Πολάκη στην Πολιτική Γραμματεία, γιατί έπεσε στα «μαλακά» - Δεύτερη επικοινωνία Κασσελάκη με Συρεγγέλα
Οι «8» της «φρουράς Τσίπρα» πρότειναν να συμπεριληφθεί αναφορά αποδοκιμασίας του Πολάκη στην απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας, αλλά αυτό απορρίφθηκε - Τον υπερασπίστηκαν Τζάκρη, Σκορίνης, Τελιγιορίδου και Δούρου
Μάξιμος Χαρακόπουλος στη νήσο Χάλκη των Πριγκηποννήσων: Να αρθεί το «λουκέτο» στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης
«Η Θεολογική Σχολή της Χάλκης, στην οποία αιφνιδίως και αδικαιολογήτως το 1971 οι τότε τουρκικές Αρχές έβαλαν “λουκέτο”, πρέπει να επαναλειτουργήσει. Αυτό είναι ένα αίτημα το οποίο δεν θέτει μόνον το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, αλλά και η διεθνής κοινότητα, διεθνείς οργανισμοί και κυβερνήσεις. Η ξακουστή Σχολή που δεσπόζει στον λόφο της Ελπίδος, από την οποία πέρασαν δεκάδες σημαντικές προσωπικότητες ως μαθητές και καθηγητές, δεν είναι φυσιολογικό να παραμένει κλειστή. Και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο το γεγονός ότι προσφάτως υπάρχει ένα θετικό κλίμα για την επανέναρξη της λειτουργίας της Σχολής, που τροφοδοτήθηκε από εποικοδομητικές δηλώσεις Τούρκων αρμοδίων παραγόντων, όπως αυτές του υπουργού Παιδείας. Ευχόμαστε και προσευχόμαστε η κατάληξη της υπόθεσης να είναι σύντομα ευτυχής, και να δούμε την ιστορική Σχολή, που χάρις στον μεγάλο εθνικό ευεργέτη Αθανάσιο Μαρτίνο ανακαινίζεται, να ανοίγει και πάλι τις πύλες της στους νέους μαθητές της». Τα παραπάνω δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), Μέλος της Βουλής των Ελλήνων, δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος, μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στην Θεολογική Σχολή της Χάλκης, συνοδευόμενος από τον σύμβουλο της Οργάνωσης δρ Κώστα Μυγδάλη.
Ο επικεφαλής της ΔΣΟ που βρέθηκε στα Πριγκηπόννησα στο πλαίσιο των εορτασμών για την εκατονταετηρίδα από την ίδρυση της Ι.Μ. Πριγκηποννήσων, επισκέφθηκε την Θεολογική Σχολή της Χάλκης, όπου συναντήθηκε με τον Ηγούμενο της Ι.Μ. Αγίας Τριάδος Χάλκης, Επίσκοπο Αραβισσού κ. Κασσιανό και ενημερώθηκε για την εκ βάθρων ανακαίνιση της Σχολής από τον ευεργέτη κ. Αθανάσιο Μαρτίνο, αλλά και για την κινητικότητα που εσχάτως υπάρχει για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής από πλευράς των αρμοδίων τουρκικών αρχών.
Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ακολούθως ξεναγήθηκε από τον π. Μελέτιο στην περιώνυμο βιβλιοθήκη της Σχολής.
Στη συνέχεια επισκέφθηκε τον καθεδρικό ναό του Αγίου Νικολάου Χάλκης και ενημερώθηκε από τον εφημέριο π. Θωμά Φαρδύ και την πρόεδρο της κοινότητας Χάλκης κ. Όλγα Παναγιωτίδου για την προσπάθεια που καταβάλλεται ώστε να παραμείνει άσβεστη η ρωμαίικη λυχνία στο νησί.
Τέλος, προ της αναχώρησής του από τη Χάλκη, ο επικεφαλής της ΔΣΟ μετέβη στην έδρα του έξαρχου του Πανάγιου Τάφου στην Πόλη, στην μόνη Αγίου Γεωργίου του Κρημνού Χάλκης, όπου και είχε συνάντηση και ανταλλαγή απόψεων με τον Αρχιεπίσκοπο Ανθηδώνος κ. Νεκτάριο για τα εμπερίστατα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία της Ανατολής και την ανάγκη ενεργότερης στήριξής τους από την ελληνική πολιτεία.
🤣🤣👍👍Σάλος με τη δήλωση του υποψήφιου αντιπρόεδρου του Τραμπ: «Ισλαμιστική πυρηνική δύναμη η Βρετανία των Εργατικών»
Ο υποψήφιος αντιπρόεδρος του Ντόναλντ Τραμπ Τζ. Ντ. Βανς αποκάλεσε τη Βρετανία υπό την νέα κυβέρνηση των Εργατικών την πρώτη «πραγματικά ισλαμιστική χώρα» στον κόσμο που θα έχει πυρηνικό όπλα, προκαλώντας άμεσες αντιδράσεις από το Λονδίνο.
ΠΑΣΟΚ: Πυρά Θ. Μαργαρίτη κατά Διαμαντοπούλου -«Περσινά ξινά σταφύλια»
Λίγα λεπτά μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητας της Άννας Διαμαντοπούλου για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, ξεκίνησαν τα πυρά εναντίον της από στελέχη που έχουν ήδη πάρει θέση.
- Η Κεντροαριστερά θα εκφράζει κοινωνικές πολιτικές ή θα εκφράζει θεωρήματα των κυρίαρχων οικονομικών ελίτ; Θα θέτει στο επίκεντρο τις κοινωνικές ανισότητες; Θα έχει συνείδηση κοινωνικού αντιπάλου ή θα παριστάνει την κοκκινοσκουφίτσα στο δάσος;
- Θα ξεκαθαρίζει με σαφήνεια ότι δεν υπάρχει προοπτική κυβερνητικής συνεργασίας με την ΝΔ;
- Θα θυμηθεί το ιστορικό παρελθόν του ΠΑΣΟΚ που έφερε τις λαϊκές τάξεις στο προσκήνιο ή θα ταυτιστεί με το κοινωνικό ρήγμα του ΠΑΣΟΚ από εκείνες τις κυβερνητικές πολιτικές με τις οποίες έχασε τα λαϊκά στρώματα και την μεσαία τάξη;
Μπόμπ Μενέντεζ: Ένοχος για όλες τις κατηγορίες για διαφθορά🤦♂️🤦♂️
Τι αποφασίστηκε στο ΚΥΣΕΑ: F-35, ελικόπτερα S-100 στις Belharra και Crotale στη Γαλλία
Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Ασφάλειας Συνεδρίασε υπό τον Πρωθυπουργό εγκρίνοντας την προμήθεια των μαχητικών F-35, κάτι που ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για την υπογραφή του συμβολαίου. Παράλληλα αποφάσισε την προμήθεια ελικοπτέρων S-100 για τις φρεγάτες Belharra και την αποστολή αντιαεροπορικών Crotale στη Γαλλία.
ΣΥΡΙΖΑ: Αναδίπλωση Κασσελάκη για τα «μαύρα ταμεία» - Αυξάνει την εισφορά των βουλευτών
Έγινε ειδική αναφορά στο θέμα Πολάκη, ασαφές αν υπήρξε απευθείας επικοινωνία του προέδρου μαζί του - Δεύτερη επικοινωνία με Συρεγγέλα
Νέα πρόκληση από την Αλβανία: Ο πρόεδρος της χώρας σε εκδήλωση για την «γενοκτονία των Τσάμηδων» – Τι απαντούν διπλωματικές πηγές
Αντιδράσεις προκάλεσε η παρουσία του προέδρου της Αλβανίας, Μπαϊράμ Μπεγκάι, στο «Μνημείο» των Τσάμηδων, εκεί όπου κάθε χρόνο διεξάγεται σειρά εκδηλώσεων από οργανώσεις τους για να τιμηθεί «η Γενοκτονία που υπέστησαν από τους Έλληνες», την περασμένη Δευτέρα.
Επιδότηση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος για το καλοκαίρι με φόρο στις εταιρείες φυσικού αερίου
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας: Η αλήθεια για τη ΛΑΡΚΟ και οι κυβερνητικές προσπάθειες για δίκαιη λύση
Γιατί οδηγήθηκε η μεταλλευτική εταιρεία σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης - Το χρέος 600 εκατ. με το μεγαλύτερο μέρος να αφορά στη ΔΕΗ - Οι προβληματικοί διαγωνισμοί για την πώληση περιουσιακών στοιχείων, η διακοπή λειτουργίας της εταιρείας και τα μέτρα στήριξης των εργαζόμενων
Το μακροχρόνιο πρόβλημα με τη ΛΑΡΚΟ αναλύει, σε σχετική ανακοίνωση, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, παρουσιάζοντας, ταυτόχρονα όλες τις ενέργειες που έχει κάνει η κυβέρνηση, ώστε να επιτευχθεί μια δίκαιη λύση για τους εργαζόμενους.
Συγκεριμένα, το υπουργείο παραθέτει τους λόγους που οδήγησαν τη μεταλλευτική εταιρεία σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, την εξέλιξη των διαγωνισμών για την πώληση των περιουσιακών της στοιχείων και τα μέτρα στήριξης των εργαζόμενων, μετά την οριστική διακοπή λειτουργίας.
Αναλυτικά, αναφέρεται:
Γιατί οδηγηθήκαμε στο καθεστώς Ειδικής Διαχείρισης
Υπενθυμίζεται ότι η ΛΑΡΚΟ τέθηκε σε καθεστώς Ειδικής Διαχείρισης στις αρχές του 2020 ενώ είχε φθάσει προ πολλού σε οικονομικό αδιέξοδο. Είχε συσσωρεύσει ζημιές πολλών εκατομμυρίων, ενώ χρωστούσε πάνω από 600 εκατ. ευρώ προς τρίτους (προμηθευτές, εργολάβους, τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία). Το μεγαλύτερο μέρος του χρέους αυτού (350 εκατ. ευρώ) είναι προς τη ΔΕΗ.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι το Ελληνικό Δημόσιο έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για παράνομες κρατικές ενισχύσεις προς την εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα, σε συνέχεια της απόφασης του Δικαστηρίου της Ε.Ε. της 20ης Ιανουαρίου 2022 στην υπόθεση C-51/20 (κρατικές ενισχύσεις προς ΛΑΡΚΟ), επιβλήθηκε στην Ελληνική Δημοκρατία η καταβολή κατ’ αποκοπήν ποσού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ και επιπλέον χρηματική ποινή ύψους 4,368 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο καθυστέρησης η οποία καταβάλλεται έως σήμερα.
Επιπλέον η ΛΑΡΚΟ έχει στην πλάτη της περιβαλλοντικά πρόστιμα 50 εκατ. ευρώ και είναι υπεύθυνη για σοβαρή ατμοσφαιρική ρύπανση της ευρύτερης περιοχής καθώς και για την επιβάρυνση του Ευβοϊκού Κόλπου, όπου εναποτίθενται κάθε χρόνο χιλιάδες τόνοι σκουριάς.
Η μείωση του μισθολογικού κόστους
Σε μια εταιρεία βαθύτατα προβληματική το μέσο ετήσιο μισθολογικό κόστος προσέγγιζε, το 2020, τα 44.000 ευρώ ανά εργαζόμενο, ενώ για τους πιο υψηλόμισθους (με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας) ξεπερνούσε τα 73.000 ευρώ.
Η κυβέρνηση θέτοντας την ΛΑΡΚΟ σε καθεστώς Ειδικής Διαχείρισης προχώρησε, στις αρχές του 2020, στη μείωση του μισθολογικού κόστους κατά 25% μεσοσταθμικά. Οι περικοπές επηρέασαν κατά κύριο λόγο τους παλαιούς και περισσότερο υψηλόμισθους εργαζομένους των 2.000-3.000 ευρώ και άνω, ενώ οι αποδοχές των νέων και των χαμηλόμισθων παρέμειναν αμετάβλητες.
Οι διαγωνισμοί για την πώληση των περιουσιακών στοιχείων
Αφού τέθηκε η ΛΑΡΚΟ σε καθεστώς Ειδικής Διαχείρισης προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για την πώληση των περιουσιακών της στοιχείων. Ωστόσο το ενδιαφέρον επενδυτών δεν ήταν τόσο ισχυρό όσο ορισμένοι φαντάζονταν και οι διαγωνισμοί αντιμετώπισαν και εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα.
Αναλυτικότερα:
Ο διαγωνισμός Α που διεξήγαγε το ΤΑΙΠΕΔ για λογαριασμό του Ειδικού Διαχειριστή σχετικά με τη μίσθωση του εργοστασίου και μεταλλευτικών δικαιωμάτων ιδιοκτησίας ΕΔ έλαβε την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου το καλοκαίρι του 2023. Κατά το ίδιο διάστημα, διενεργήθηκε και ολοκληρώθηκε από τον ειδικό διαχειριστή ο διαγωνισμός Β που αφορούσε την πώληση περιουσιακών στοιχείων (μεταλλείων) ιδιοκτησίας ΛΑΡΚΟ.
Και στους 2 διαγωνισμούς, ανακηρύχθηκε το ίδιο επενδυτικό σχήμα ως προτιμητέος επενδυτής.
Κατά το διαγωνισμό Β (του ειδικού διαχειριστή) ασκήθηκε και εκκρεμεί προσφυγή άλλου συμμετέχοντος στο διαγωνισμό ενώπιον του Συμβουλίου Επικρατείας. Στόχος της Κυβέρνησης είναι να αρθούν τα ανωτέρω εμπόδια και να ολοκληρωθεί επιτυχώς η μεταβίβαση στον πλειοδότη των στοιχείων του διαγωνισμού Α.
Σε περίπτωση που υπάρξει διαφορετική απόφαση του ΣτΕ για τον διαγωνισμό Β ή ο πλειοδότης αποσύρει την προσφορά του για το διαγωνισμό Α, τότε θα απαιτηθεί εκ νέου διαγωνισμός για το διαγωνισμό Α (και ενδεχομένως για τον Β) με σημαντική καθυστέρηση της διαδικασίας μεταβίβασης.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και εάν αρθούν τα ανωτέρω εμπόδια, εκτιμάται ότι απαιτείται σημαντικός χρόνος μετά τη μεταβίβαση μέχρι την επανεκκίνηση της παραγωγικής λειτουργίας του συγκροτήματος ΛΑΡΚΟ κυρίως λόγω των μεγάλων επενδύσεων που θα πρέπει να προηγηθούν.
Η διακοπή της λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ
Από την ημερομηνία που η ΛΑΡΚΟ τέθηκε σε καθεστώς Ειδικής Διαχείρισης (από το 2020) η μισθοδοσία των εργαζομένων καλύπτεται από το Δημόσιο με δαπάνη που έχει ξεπεράσει μέχρι στιγμής τα 120 εκατ. ευρώ. Ωστόσο καθώς τα προβλήματα συνεχίζονταν αδιάπτωτα και ουσιαστικά η επιχείρηση από το καλοκαίρι του '22 δεν είχε παραγωγή, η κυβέρνηση τότε πήρε τις ακόλουθες αποφάσεις:
1. Οι συμβάσεις των εργαζομένων, καταγγέλθηκαν, βάσει του Ν.4941/2022 στις 28/07/2022 και οι εργαζόμενοι έλαβαν αποζημιώσεις απόλυσης συνολικού ύψους 24 εκατ. ευρώ από το αποθεματικό του κρατικού Προϋπολογισμού.
2. Στη συνέχεια κατά το διάστημα από 28/07/2022 έως 10/04/2024 ο Ειδικός Διαχειριστής σύναψε μαζί τους επτά συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
Καθώς η προβληματική αυτή κατάσταση συνεχιζόταν, χωρίς άμεση προοπτική επαναλειτουργίας η κυβέρνηση στις αρχές Απριλίου ανακοίνωσε τερματισμό αυτού του καθεστώτος και υιοθέτηση ενός συστήματος μεταβατικής κάλυψης των εργαζομένων. Τότε δόθηκε και επιπλέον τελευταία παράταση έως 12/05/2024, ώστε να έχουν εύλογο χρόνο ειδοποίησης οι εργαζόμενοι που στη συνέχεια τους δίνεται η δυνατότητα να ενταχθούν στο πρόγραμμα απασχόλησης της ΔΥΠΑ.
Στις συνέχεια με προσωρινή διαταγή του αρμόδιου δικαστηρίου, μέχρι την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων, οι εργαζόμενοι συνέχισαν να πληρώνονται έως και τα μέσα Ιουλίου.
Πριν από λίγες μέρες όμως το δικαστήριο που εξέτασε τα ασφαλιστικά μέτρα απέρριψε τις προσφυγές των σωματείων των εργαζομένων εναντίον των μέτρων στήριξης της κυβέρνησης και τώρα τα μέτρα αυτά πρέπει να εφαρμοστούν.
Τα μέτρα στήριξης των εργαζομένων
Η κυβέρνηση το Μάρτιο του 2024, ανακοίνωσε πρόσθετα μέτρα μεταβατικής κάλυψης των εργαζομένων με βάση αντίστοιχα μέτρα που είχαν ληφθεί σε άλλες επιχειρήσεις (π.χ. ναυπηγεία Σκαραμαγκά). Συγκεκριμένα καταρτίστηκε Πρόγραμμα απασχόλησης από τη ΔΥΠΑ σε δημόσιους φορείς, με τα εξής χαρακτηριστικά:
1. Το Πρόγραμμα θα έχει διάρκεια έως δύο έτη για όσους είναι έως 55 ετών και έως επτά έτη για όσους είναι 55 ετών και άνω, με ακαθάριστη μηνιαία αμοιβή 1.210 ευρώ μικτά ή 1.000 ευρώ καθαρά. Οι φορείς αποδοχής περιλαμβάνουν Περιφέρειες, Δήμους, Κέντρα Υγείας, τη ΔΥΠΑ και τον e-ΕΦΚΑ, σε περιοχές κατά το δυνατόν πλησίον των κατοικιών των εργαζομένων.
2. Στόχος του προγράμματος για τους εργαζόμενους 55 ετών και άνω είναι η συμπλήρωση των αναγκαίων προϋποθέσεων για συνταξιοδότηση. Οι εργαζόμενοι αυτοί (έως 320 εργαζόμενοι) μπορούν να απασχοληθούν μέχρι και 7 έτη, ώστε να εξασφαλιστούν μέχρι και τη συνταξιοδότηση τους με μηνιαίο μισθό 1.201 μικτά ή 1.000 ευρώ καθαρά (συνολικό εκτιμώμενο κόστος υποπρογράμματος 40,4 εκατ. ευρώ), στους ακόλουθους φορείς υποδοχείς: Δήμος Αλιάρτου, Δήμος Θηβαίων, Δήμος Λεβαδέων, Δήμος Ορχομενού, Δήμος Χαλκιδέων, Δήμος Κύμης-Αλιβερίου, Δήμος Διρφύων-Μεσσαπίων, Δήμος Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δήμος Καστοριάς, Δήμος Σερβίων – Βελβεντού, Δήμος Λοκρών, Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, Περιφέρεια Αττικής, Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
3. Αντίστοιχα στόχος του προγράμματος για τους εργαζόμενους κάτω των 55 ετών είναι η μεταβατική τους κάλυψη μέχρι να βρουν απασχόληση μέσω του νέου επενδυτή της ΛΑΡΚΟ ή αλλού. Οι εργαζόμενοι αυτοί (έως 536 εργαζόμενοι) μπορούν να απασχοληθούν μέχρι και 2 έτη (12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 12 μήνες, ύστερα από αίτηση που υποβάλει ο φορέας υποδοχής) με μηνιαίο μισθό 1.201 μικτά ή 1.000 ευρώ καθαρά (συνολικό εκτιμώμενο κόστος υποπρογράμματος 19,5 εκατ. ευρώ), στους ακόλουθους φορείς υποδοχείς: Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς και Περιφερειακές Δασικές Υπηρεσίες στα διοικητικά όρια των Περιφερειών Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας και Αττικής, αυτού. Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.). Ηλεκτρονικός Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e- ΕΦΚΑ). Περιφέρεια Αττικής, Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας. Διοικητικές Υπηρεσίες Πανεπιστημιακών Τμημάτων στη Λαμία, τη Θήβα, την Κοζάνη και τη Χαλκίδα.Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ε.Α.Γ.Μ.Ε.). Υπουργείο Υγείας: i. Γενικό Νοσοκομείο Λιβαδειάς, ii. Γενικό Νοσοκομείο Θήβας, iii. Γενικό Νοσοκομείο Χαλκίδας, iv. Γενικό Νοσοκομείο Καστοριάς, v. Κέντρο Υγείας Καμένων Βούρλων, vi. Κέντρο Υγείας Αμφίκλειας, vii. Κέντρο Υγείας Αταλάντης, viii. Κέντρο Υγείας Αλιάρτου, ix. Κέντρο Υγείας Θήβας, x. Κέντρο Υγείας Λιβαδειάς, xi. Κέντρο Υγείας Σχηματαρίου, xii. Κέντρο Υγείας Οινόφυτων, xiii. Κέντρο Υγείας Αλιβερίου, xiv. Κέντρο Υγείας Ψαχνών, xv. Κέντρο Υγείας Μαντουδίου, xvi. Κέντρο Υγείας Άργους Ορεστικού, xvii. Κέντρο Υγείας Αμύνταιου, xviii. Κέντρο Υγείας Σερβίων.
Υπογραμμίζεται ότι για τα προγράμματα αυτά η ΔΥΠΑ έχει ήδη δημοσιεύσει την υπ’αριθμ. 6/2024 δημόσια πρόσκληση στις 11/06/2024 όπου καλούνται οι ωφελούμενοι να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους, καθώς και οι φορείς υποδοχής να δηλώσουν τον αριθμό θέσεων που επιθυμούν.
Μέτρα για τη στέγαση και την υγειονομική κάλυψη των εργαζομένων
Η κυβέρνηση επίσης παράτεινε τη δυνατότητα χρήσης των κατοικιών Λάρυμνας και Αγίου Ιωάννη, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας διάθεσης των περιουσιακών στοιχείων. Για το σκοπό αυτό ψηφίστηκε ειδική τροπολογία που δίνει στον Ειδικό Διαχειριστή τη δυνατότητα να κάνει χρήση μέρος των κρατικών ενισχύσεων που έχουν παρακρατηθεί ύψους περίπου 18 εκατ. ευρώ, ώστε να καλύψει τα έξοδα που σχετίζονται, μεταξύ των άλλων, με
• τη διαμονή των πρώην εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ στους οικισμούς που υφίστανται στους χώρους της επιχείρησης,
• τη διενέργεια πράξεων για την κάλυψη ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας για αναγκαίες θεραπείες,
• τη λειτουργία των ιατρείων στους χώρους της ΛΑΡΚΟ και την ανανέωση των συμβάσεων εργασίας του αναγκαίου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού αυτών.
Νέο γκάλοπ για τις εκλογές στο ΠΑΣΟΚ -Τα ποσοστά Ανδρουλάκη, Δούκα, Γερουλάνου, Διαμαντοπούλου
Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας τόσο στις εθνικές εκλογές του 2023 όσο και στις ευρωεκλογές του Ιουνίου, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ έλαβε ποσοστά σημαντικά υψηλότερα του εθνικού μέσου όρου. Είναι εύλογη λοιπόν η προσοχή που ήδη έχουν δώσει στην περιοχή οι υποψήφιοι για την προεδρία του κόμματος.
Γιαννακοπούλου: Όχι κύριε Πολάκη, δεν θα το βουλώσουμε-Κανέλλη: Το “βούλωστο” είναι αντανάκλαση στην μούρη του
Με δήλωσή της η υποψήφια Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και βουλευτής Νάντια Γιαννακοπούλου καταδικάζει την χυδαία επίθεση του Παύλου Πολάκη στη Μαρία Συρεγγέλα.
Παρών στην εναρκτήρια Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο Μπελέρης-Συνάντηση και με τον Μαργαρίτη Σχοινά (Photos)
Στην εναρκτήρια συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου παρέστη σήμερα, Τρίτη, ο ευρβουλευτής της ΝΔ, Φρέντι Μπελέρης, ύστερα από την πενθήμερη άδεια που του παραχωρήθηκε από τις αλβανικές αρχές.
Με ξεχωριστή χαρά και συγκίνηση υποδέχθηκα στο Στρασβούργο τον Φρέντη Μπελέρη λίγο πριν αναλάβει επίσημα τα καθήκοντα του.
— Margaritis Schinas (@MargSchinas) July 16, 2024
Συζητήσαμε τις προτεραιότητες του νέου πολιτικού κύκλου και την σημασία του κράτους δικαίου σε όλες τις υποψήφιες για ένταξη χώρες.
Ευρώπη ίσον ελευθερία pic.twitter.com/nQRc0YFjpO
Σταϊκούρας: Πού βρίσκονται τα εμβληματικά έργα υποδομών και μεταφορών -Πότε θα είναι έτοιμο το μετρό Θεσσαλονίκης
Για την πορεία υλοποίησης των έργων που είναι στην ευθύνη του υπουργείου του ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο Χρήστος Σταϊκούρας.
«Εργαζόμαστε, μεθοδικά, συνετά και υπεύθυνα, επιτυγχάνοντας αρκετούς από τους στόχους που είχαμε θέσει για τα έργα υποδομών και την καθημερινή λειτουργία των μεταφορών», είπε.
Τα έργα υποδομής για τα οποία μίλησε ο Χρήστος Σταϊκούρας
Αναφερόμενος στα «εμβληματικά έργα» υποδομής, ο Χρήστος Σταϊκούρας ενημέρωσε την επιτροπή της Βουλής ότι:
- Για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος, Ε65, τον Μάιο του 2024, παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 135 χλμ. Το υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό, μήκους 46 χλμ., θα παραδοθεί περίπου με την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Έχει ήδη εκτελεστεί το 56% του βόρειου τμήματος του συνολικού έργου. Επίσης, προβλέπεται η υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης των περιοχών του αυτοκινητόδρομου Ε-65.
- Για την οδική σύνδεση Άκτιο-Αμβρακία, τον Ιανουάριο του 2024, παραδόθηκε στην κυκλοφορία, ενιαία, ο αυτοκινητόδρομος, συνολικού μήκους 49 χλμ. Ολοκληρώνεται, μέσα στο 2024, και ο οδικός άξονας Άκτιο - Λευκάδα.
- Για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος, σήμερα, το ποσοστό υλοποίησης διαμορφώνεται περίπου στο 50%. Μέχρι τέλος του έτους, το ποσοστό ολοκλήρωσης εκτιμάται ότι θα υπερβεί το 75% και το έργο θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2025.
- Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, η βασική γραμμή θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024.Συγχρόνως, ολοκληρώνεται το έργο της επέκτασης προς την Καλαμαριά, το οποίο προβλέπεται να παραδοθεί το 2ο εξάμηνο του 2025. Υπεγράφη η σύμβαση για τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, απελευθερώθηκαν δρόμοι που παρέμειναν κλειστοί για πολλά έτη, υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση για την υλοποίηση έργων προσβασιμότητας / μετεπιβίβασης στον σταθμό «Νέα Ελβετία», ολοκληρώθηκε η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί τη Γενική Συγκοινωνιακή Μελέτη του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
- Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτη τα τμήματα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος - Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί και προχωρά η συμβασιοποίηση της παραχώρησης για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο.
- Για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο μετροπόντικας «Αθηνά» ξεκίνησε από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό, και αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5 χλμ. μέχρι το τέλος του 2025.
- Ο μετροπόντικας «Νίκη» κάνει τη διάνοιξη 7,1 χλμ από τη Βεΐκου επίσης προς τον Ευαγγελισμό, και προβλέπεται να έχει υλοποιήσει τις εργασίες μέχρι το τέλος του 1ου εξαμήνου του 2026.
- Για τον Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, στο Καστέλι, η πρόοδος υλοποίησης έχει ξεπεράσει το 35%.
- Για τον Περιφερειακό Οδικό Άξονα Θεσσαλονίκης (Flyover), η παράδοση του έργου τοποθετείται για τον Μάιο του 2027.
- Για τον οδικό άξονα Μπράλος - Άμφισσα, η κατασκευή του έργου, μήκους 24 χλμ, συνεχίζεται, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Η ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027.
- Για τον οδικό άξονα Ιωάννινα - Κακαβιά, ο οποίο επαναδημοπρατήθηκε, ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, η οποία εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο.
- Για τον οδικό άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου / Τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, προχωρά η εκπόνηση μελετών, σύμφωνα με τη σύμβαση ΣΔΙΤ.
Έχει γίνει η εγκατάσταση δύο εργοταξίων και υλοποιούνται πρόδρομες εργασίες.
- Για την αναβάθμιση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής / Τμήμα Άνω Λιόσια - Μέγαρα, η υλοποίηση του έργου γίνεται με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αφού η χρηματοδότησή του είναι αποκλειστικά από αυτό.
Αναφερόμενος στα «μικρότερα έργα», στην επικράτεια, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε, ως προς τα κτιριακά έργα:
- Στον τομέα της δικαιοσύνης, υπογράφηκαν οι συμβάσεις για την αποκατάσταση και συντήρηση του κτιρίου του Συμβουλίου της Επικρατείας στο Αρσάκειο Μέγαρο, για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου της Κεντρικής Υπηρεσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για τη μελέτη και κατασκευή του νέου Δικαστικού Μεγάρου στην Κω. Επίσης, προχωρούν οι διαγωνισμοί για τα έργα της ανέγερσης των Δικαστικών Μεγάρων Ηρακλείου, Λαμίας και Βόλου, της νέας πτέρυγας του Δικαστικού Μεγάρου Καρδίτσας, της ανακατασκευής των Δικαστικών Μεγάρων Ρεθύμνου και Τρικάλων. Ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης και ανακαίνισης του Δικαστικού Μεγάρου Τριπόλεως, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο της αποκατάστασης ζημιών στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας. Στον τομέα της εκπαίδευσης, ανακατασκευάστηκε το Κεστεκίδειο Ελληνικό Σχολείο στις Βρυξέλλες, παραδόθηκαν δύο σύγχρονες εγκαταστάσεις στη Λυκόβρυση, το νέο Ειδικό Σχολείο για Άτομα με Αναπηρία στο Περιστέρι, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Μάκρης, το 3ο Γυμνάσιο Νέας Φιλαδέλφειας.
Θεμελιώθηκαν το νέο Διθέσιο Νηπιαγωγείο Παραλίου Άστρους και το 12θέσιο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.
Στον τομέα της ασφάλειας, αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή πέντε Αστυνομικών Μεγάρων σε Πάτρα, Καρδίτσα, Βέροια, Λευκάδα και Αλεξανδρούπολη.
Από τα οδικά έργα, ολοκληρώθηκε ο οδικός άξονας Καλλονή - Σίγρι
στη Λέσβο, υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του οδικού έργου της παράκαμψης της Γιάλοβας, ανακατασκευάστηκε η Γέφυρα των Φύλλων στην Εύβοια, παραδόθηκε η νέα οδική γέφυρα του Ευήνου στην Αιτωλοακαρνανία, κατασκευάζεται η νέα Γέφυρα Κερίτη στην Κρήτη, παραδόθηκε η πεζογέφυρα στο Παλατάκι Χαϊδαρίου, δρομολογήθηκε η ανακατασκευή του ελικοδρομίου στη Σαμοθράκη, προωθήθηκε η βελτίωση του Λιμένα Αλιευτικών Σκαφών στο Νέο Μαρμαρά Χαλκιδικής, ολοκληρώθηκε ο επιβατικός και εμπορικός λιμένας στο Σίγρι Λέσβου. Πραγματοποιούνται έργα επέκτασης και βελτίωσης στα αεροδρόμια Νάξου, Σύρου και Χίου. Υλοποιούνται έργα αποχέτευσης όμβριων υδάτων Νότιου Τμήματος Καλαμαριάς.Επίσης, εγκαινιάστηκαν οι Σταθμοί Ασφαλούς και Προστατευόμενης Στάθμευσης Φορτηγών κατά μήκος των Αυτοκινητοδρόμων της χώρας, στο Αερινό και στην Αταλάντη, έργο το οποίο εντάχθηκε στο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη - CEF».
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι για την αναβάθμιση του παρεχόμενου έργου των αστικών συγκοινωνιών, ανανεώνεται ο στόλος των οχημάτων:
- Το σύνολο των 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων κυκλοφορεί στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, από τα μέσα Ιουνίου.
- Έως το τέλος του 2025, θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας επιπλέον 300 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου, 100 εξ αυτών 18 μέτρων και τα υπόλοιπα 12 μέτρων.
- Βγήκε, στις 10 Ιουλίου 2024, σε διαβούλευση ο νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων βραδείας και ταχείας φόρτισης για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και τρόλεϊ για την περιοχή Αθηνών.
Η διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης ορίζεται σε 25 ημέρες από την ανάρτησή της στον ιστότοπο του ΕΣΗΔΗΣ, δηλαδή έως και τις 4 Αυγούστου 2024.
- Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ.
Ειδικάοι διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ, έχουν προσωρινό ανάδοχο, ο οποίος πρόκειται να θέσει σε λειτουργία καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, 96 και 115 αντίστοιχα.
- Δρομολογούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 300 και 164 μισθώσεις λεωφορείων αντίστοιχα.
Παράλληλα τροποποιήθηκε ο Κανονισμός για τα Δικαιώματα Επιβατών.
Υπεγράφη Υπουργική Απόφαση, με την οποία τροποποιήθηκε ο Κανονισμός για τα Δικαιώματα Επιβατών στα οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ) και στα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, Τραμ).
Αυξήθηκαν τα πρόστιμα και οι αποζημιώσεις για την ανεμπόδιστη μεταφορά ΑμεΑ, με σκοπό την πρόληψη και την αποφυγή περιστατικών διακρίσεων προς άτομα με κινητικά προβλήματα, ώστε να προστατευθεί αποτελεσματικότερα το δικαίωμα αυτών των πολιτών στη μετακίνηση, διαμορφώνοντας ένα πιο αυστηρό πλαίσιο απέναντι σε ανάρμοστες συμπεριφορές.
Επιπρόσθετα, συστάθηκε Επιτροπή για τη μελέτη των αναγκαίων επιπλέον μέτρων, ώστε να διασφαλιστεί η καθολική πρόσβαση των ΑμεΑ στα μέσα μαζικής μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των ΤΑΞΙ και των ΚΤΕΛ.
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε επίσης ότι ξεκίνησε η λειτουργία της πιλοτικής εφαρμογής του συστήματος ανέπαφων πληρωμών με τραπεζική κάρτα, smartphone ή smartwatch στα λεωφορεία των γραμμών Express του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η οποία, έως τα τέλη του χρόνου, εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ.
Σιδηροδρομικό δίκτυο
Μεγάλο μέρος της ενημέρωσης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών αφιερώθηκε σε όσα κάνει το υπουργείο για την αναβάθμιση και αναδιάταξη του συστήματος, των υποδομών και της οργάνωσης του σιδηροδρομικού δικτύου. Όπως ειδικότερα ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας:
1ον. Παραδόθηκε, Σεπτέμβριο του 2023, η Σύμβαση 717 για την ανάταξη της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας.
2ον. Παραδόθηκε, Νοέμβριο του 2023, η Σύμβαση για την εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών (ETCS - Level 1), επί της γραμμής.
3ον. Υπεγράφη, στις 14 Μαρτίου 2024, η Σύμβαση για την επαναφορά σε λειτουργία του ETCS επί συρμών.
Το τελευταίο τρίμηνο, έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος σε 35 μονάδες ETCS επί συρμών, οι οποίες έχουν επανέλθει σε λειτουργική κατάσταση.
4ον. Ολοκληρώθηκαν, εντός του 2ου εξαμήνου του 2023, έργα για την ενίσχυση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως είναι:
- η κατασκευή της δίδυμης γέφυρας στο Γαλλικό Ποταμό,
- η λειτουργία του συστήματος «ΟΣΜΟΣ» για την παρακολούθηση - σε πραγματικό χρόνο - των 14 γεφυρών στο τμήμα Τιθορέα - Δομοκός,
- η περάτωση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας στα σιδηροδρομικά έργα της Πελοποννήσου και της Στερεάς Ελλάδας.
5ον. Ελήφθησαν μέτρα αποκατάστασης εξοπλισμού στο δίκτυο του ΟΣΕ.
Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται:
- Η αποκατάσταση φωτισμού, πυρόσβεσης και πεδιομέτρησης του GSM-R σε όλες τις σήραγγες του σιδηροδρομικού άξονα Κόρινθος - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Στρυμόνας - Προμαχώνας.
- Η αποκατάσταση και η ενίσχυση της ραδιοεπικοινωνίας με VHF σε όλο το μήκος του παραπάνω άξονα.
- Η λειτουργία των συστημάτων συναγερμού και η εγκατάσταση νέου κλειστού κυκλώματος καμερών στις σήραγγες Πλαταμώνα και Τεμπών.
- Η πλήρης λειτουργία των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας Κορίνθου, Σιδηροδρομικού Κόμβου Αχαρνών, Λιανοκλαδίου και Θεσσαλονίκης, καθώς και η ολοκλήρωση αυτού της Λάρισας.
- Η αποκατάσταση της λειτουργίας του SCADA των σηράγγων Πλαταμώνα και Τεμπών, το οποίο λειτουργεί στο νέο Κέντρο Ασφαλείας Σηράγγων στην Λάρισα και συμπληρώνει την επιτήρηση με συστήματα ασφαλείας του αντίστοιχου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας.
6ον. Βρίσκονται σε φάση υλοποίησης ή ανάθεσης σειρά εργολαβιών για τη συντήρηση υποδομών.
Αυτές αφορούν, μεταξύ άλλων:
- Την επιδομή, τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
- Τη συμπλήρωση της νέας εγκατάστασης GSM-R σε τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, καθώς και στους κάθετους άξονες Λάρισα - Βόλος και Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα.
- Την έκτακτη -και για πρώτη φορά- χρηματοδότηση, ύψους 25 εκατ. ευρώ, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων.
Τα τεύχη του σχετικού διαγωνισμού αναμένεται να είναι έτοιμα τις επόμενες εβδομάδες, με στόχο την άμεση έναρξη της διαδικασίας ανάθεσης του έργου στο συντομότερο χρονικό διάστημα.
7ον. Ολοκληρώθηκε, τον Δεκέμβριο του 2023, η τοποθέτηση 300 καμερών συνεχούς παρακολούθησης των συρμών.
8ον. Ενισχύθηκε η ετήσια χρηματοδότηση του ΟΣΕ, από τα 45 στα 75 εκατ. ευρώ, με σκοπό την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και των έργων συντήρησης.
Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων, ο Οργανισμός έχει αναλώσει πλέον του 1 εκατ. ευρώ σε εργασίες καθαρισμού βλάστησης και κοπής δένδρων κατά μήκος του δικτύου, ενώ προβλέπεται και έχει δεσμευτεί σχεδόν το ίδιο ποσό για το υπόλοιπο του 2024.
Μάλιστα, εντός του 3ου τριμήνου του 2024, θα έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία που αφορά τις 2 συμβάσεις - πλαίσιο, ύψους πλέον των 5 εκατ. ευρώ, για τα επόμενα 3 έτη.
9ον. Συγκροτήθηκε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ.
Η επιλογή των προσώπων πληροί συγκεκριμένα κριτήρια που ακολουθούν τις αρχές της εταιρικής διακυβέρνησης.
Ανάμεσα στις πρώτες αποφάσεις του ήταν η έγκριση και λειτουργία της Επιτροπής Εσωτερικού Ελέγχου, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το Καταστατικό.
10ον. Προχωρά η μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος, σύγχρονος δημόσιος φορέας, που ενσωματώνει ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, κατά το μέρος που αφορά στο -επιχειρησιακά κρίσιμο για τον σιδηρόδρομο- τμήμα της διαχείρισης τροχαίου υλικού.
Η νέα εταιρεία αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, όπως περιγράφονται στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, ενώ καθίσταται μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου και τη διαχείριση του τροχαίου υλικού.
Η αναδιοργάνωση του ΟΣΕ χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με 5 εκατ. ευρώ, και θα υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2025.
Έχει δρομολογηθεί η αξιοποίηση της τεχνικής βοήθειας από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, τον ΕRA, για τα θέματα ασφάλειας και εφαρμογής του ERTMS, και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για τα θέματα του πολυετούς προγράμματος επενδύσεων.
Στην παρούσα φάση, έχει ολοκληρωθεί ο προγραμματισμός υλοποίησης της μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα, που αποτελεί και το πρώτο παραδοτέο στο πλαίσιο των υποχρεώσεών μας στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
11ον. Συνεχίζονται οι ενέργειες για την εξασφάλιση συγχρηματοδότησης των έργων από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ενδεικτικά:
- Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για τα έργα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο και εκτελούνται ήδη οι ανάλογες εργασίες.
- Ολοκληρώνονται οι μελέτες για την κατασκευή γέφυρας διπλού σιδηροδρομικού άξονα με στόχο τη σύνδεση του 6ου Προβλήτα και του λιμένα της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
- Είναι στην διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου η ολοκλήρωση της μελέτης για την κατασκευή του δυτικού προαστιακού της Θεσσαλονίκης.
- Ολοκληρώνονται οι μελέτες του τμήματος Τοξότες - Νέα Καρβάλη για τη διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τον εν λόγω λιμένα.
Ως προς το τελευταίο έργο, αποφασίστηκε, τον Φεβρουάριο του 2024, η εκ νέου δημοπράτησή του με ανοικτό μειοδοτικό διαγωνισμό.
Παράλληλα με τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, «έτρεξε» και η διαδικασία κήρυξης απαλλοτριώσεων, με δύο διαδοχικές αποφάσεις, τον Μάρτιο και τον Ιούλιο του 2024.
Η δημοσίευση του διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης κατασκευής, προϋπολογισμού 193 εκατ. ευρώ, είναι προγραμματισμένη για την τρέχουσα εβδομάδα, η υποβολή οικονομικών προσφορών για την 1η εβδομάδα Σεπτεμβρίου και η υπογραφή της σύμβασης για το 1ο τρίμηνο του 2025.
12ον. Υπεβλήθη, τον Ιανουάριο του 2024, αίτημα χρηματοδότησης από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη - 2».
Το αίτημα αφορά:
- Την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, με σηματοδότηση - τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση.
- Την αναβάθμιση και ανάταξη της σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης του τμήματος Άνω Λιόσια - Κιάτο.
- Την ανακαίνιση και αναβάθμιση των υποδομών του τμήματος Αχαρνές - Οινόη.
- Την αναβάθμιση των υποδομών στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.
Αναμένεται η ολοκλήρωση της αξιολόγησης αυτών των προτάσεων μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με ρεαλιστική προσδοκία να εξασφαλιστεί σημαντικό ποσοστό της ζητούμενης χρηματοδότησης.
Συνεδριάζει η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ -Διαμαρτύρονται απέξω οι δημοσιογράφοι της Αυγής για το λουκέτο
Συνεδριάζει αυτή την ώρα η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, η οποία θα εξετάσει το θέμα των μέσων ενημέρωσης του κόμματος σε σχέση και με τα οικονομικά του κόμματος.
Σοκ στον Πειραιά: Συνελήφθη 16χρονη για απόπειρα δολοφονίας 19χρονης έξω από κλαμπ – Την παράτησαν αιμόφυρτη μαζί με τον συνεργό της που είχε συλληφθεί στη δολοφονία Λυγγερίδη στου Ρέντη
Σοκ προκαλεί η νέα υπόθεση απόπειρας δολοφονίας έξω από κλαμπ στον Πειραιά, με πρωταγωνίστρια μία 16χρονη κοπέλα η οποία επιτέθηκε και τραυμάτισε σοβαρά με αιχμηρό αντικείμενο μία 19χρονη, και στη συνέχεια την εγκατέλειψε σοβαρά τραυματισμένη και έφυγαν μαζί με τον 20χρονο συνεργό της.