17 Αυγούστου 2011

Αλεξάντρ Σολζενίτσιν: «Ο κομμουνισμός είναι μια χοντροκομμένη απόπειρα για να εξηγηθεί ο άνθρωπος και η κοινωνία»

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b4/Vladimir_Putin_with_Aleksandr_Solzhenitsyn-1.jpg/244px-Vladimir_Putin_with_Aleksandr_Solzhenitsyn-1.jpgτου Τάκη Μαχαίρα,
Πολιτικού Επιστήμονα, Συμβούλου Πολιτικής & Επικοινωνιακής Στρατηγικής

Ο Αλεξάντρ Σολζενίτσιν υπήρξε μια εμβληματική μορφή της παγκόσμιας διανόησης του 20ού αιώνα. Ασυνθηκολόγητος υπερασπιστής της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, ασυμβίβαστος μαχητής της ελευθερίας, αρνήθηκε να υποτάξει τη σκέψη του σε δόγματα, «ρετσέτες» και σκοπιμότητες. Με το μνημειώδες έργο του «Αρχιπέλαγος Γκουλάγκ», έσπασε το προστατευτικό προπαγανδιστικό τείχος της ένοχης σιωπής γύρω από την πραγματική φυσιογνωμία του σοβιετικού καθεστώτος, που είχε επιβληθεί στην πατρίδα του τη Ρωσία και η μαρτυρία του υπήρξε, για πολλούς καλής πίστεως ανθρώπους την εποχή εκείνη, ο καταλύτης για να απομαγευθούν από τη μεγάλη αυταπάτη στην οποία είχαν αυτοπαγιδευτεί.

Με αφορμή τη συμπλήρωση τριών χρόνων από το θάνατό του, τα ξημερώματα της 3ης προς 4η Αυγούστου 2008, σε ηλικία 89 ετών, παρατίθεται κατωτέρω ένα ενδιαφέρον απόσπασμα από την ομιλία του στις 9 Ιουλίου 1975, στην Νέα Υόρκη, προς τα μέλη του μεγαλύτερου εργατικού συνδικάτου των ΗΠΑ, της AFL-CIO, όπου προβαίνει σε μια διεισδυτική ανατομία της κομμουνιστικής ιδεολογίας ως θεωρητικής σύλληψης, υπό το φως της πρακτικής της εφαρμογής στην πατρίδα του, και όχι μόνο. (Το κείμενο είναι παρμένο από το βιβλίο, Αλέξαντρ Σολζενίτσιν: «Ανατολή και Δύση», έκδ. «Ι. Σιδέρης», σειρά «Πειστήρια», Αθήνα 1977, σελ. 56-61).

«… Το ότι ο μαρξισμός δεν είναι επιστήμη σε μας, στη Σοβιετική Ένωση, οι καλλιεργημένοι άνθρωποι το ξέρουν από καιρό. Και ακόμα, αν κάποιος άλλος, υποστήριζε ότι είναι μια από τις επιστήμες, τότε η γνώμη του αυτή θα ήταν στραβή. Όταν μια επιστήμη προβλέπει ένα όποιο φαινόμενο – δε μιλάω μόνο για τις θετικές επιστήμες: φυσική, μαθηματικά, φυσιογνωστικές επιστήμες και ούτε ακόμα για τη σύγχρονη κοινωνιολογία – φροντίζει να καθορίζει ποιος τόπος είναι ευνοϊκός για να παραχθεί το φαινόμενο, σε πόσο χρόνο και κάτω από ποιες μορφές. Ο κομμουνισμός όμως δεν ασχολήθηκε ποτέ με τέτοιου είδους προγνώσεις. Ποτέ δεν μας είπε που, πότε και πως θα συμβεί το κάθε πράγμα. Πάντοτε αρκέστηκε να ρητορεύει. Είτε πρόκειται για την ανατροπή της αστικής τάξης απ’ το προλεταριάτο, είτε πρόκειται για την εγκαθίδρυση της ιδανικής κοινωνίας που είναι βέβαιο ότι ούτε ο Μαρξ, ούτε ο Ένγκελς, ούτε ο Λένιν παρ’ όλη τη φαντασία τους δεν κατάφεραν να μας την περιγράψουν. Μας είπαν μόνον ότι θα ήταν η περισσότερο φωτεινή, η πιο ευτυχισμένη απ’ τις κοινωνίες και ότι όλα θα γίνονταν για τον άνθρωπο.

Θα ήταν πληκτικό και για σας και για μένα ν’ απαριθμήσουμε εδώ όλες τις εκτρωματικές προβλέψεις του μαρξισμού. Παρ’ όλα αυτά ας θυμηθούμε μερικές απ’ αυτές. Και ας πάρουμε για παράδειγμα την πιο κάτω: Η κατάσταση της εργατικής τάξης, είχε προβλέψει ο μαρξισμός, ότι θα πήγαινε στις δυτικές χώρες ολοένα προς το χειρότερο έως ότου θα έφτανε σ’ ένα σημείο ανυπόφορης αθλιότητας. Με τον κομμουνισμό, αντίθετα, χάρη σ’ αυτόν, ο λαός θα τρέφονταν και θα ντύνονταν και θα είχε όλα τ’ αγαθά σύμφωνα με τις ανάγκες του. Ή ας πάρουμε την άλλη περίφημη πρόβλεψη που σύμφωνα μ’ αυτή ο κομμουνισμός θα εγκαθιδρυόταν πρώτα στις αναπτυγμένες χώρες όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Αμερική και η Γερμανία. Κι όμως αυτό το ξέρετε καλά, ολότελα αντίθετα έγιναν τα πράγματα, ολότελα αντίθετα. Ή ας θυμηθούμε μιαν άλλη πρόβλεψή του, που σύμφωνα μ’ αυτήν η Κρατική Εξουσία στο σοσιαλισμό θα έπαυε να υπάρχει. Μόλις το κεφάλαιο θα ανατρεπόταν, θα έσβηνε ταυτόχρονα και η Κρατική Εξουσία. Μπορείτε να μου πείτε, όμως, σήμερα χώρες όπου η Κρατική Εξουσία να είναι περισσότερο ισχυρή απ’ τις χώρες τις ονομαζόμενες σοσιαλιστικές ή κομμουνιστικές; Ας δούμε και μιαν άλλη προφητεία του μαρξισμού που λέει ότι η κεφαλαιοκρατία και ο πόλεμος είναι συνώνυμα. Κατά τον μαρξισμό, εάν δεν υπήρχε κεφαλαιοκρατία δεν θα γινόταν πόλεμος. Με την επικράτηση του κομμουνισμού όλοι οι πόλεμοι θα έπαυαν. Αυτό το είδαμε δα πολύ καλά στη Βουδαπέστη, στην Πράγα, στα Σοβιετο-Κινεζικά σύνορα, όταν καταλήφθηκαν οι χώρες της Βαλτικής, στην προδοσία που θύμα ήταν η Πολωνία. Το είδαμε αρκετά καλά και θα το δούμε, πιθανώς, ακόμα κι άλλες φορές.

Ο κομμουνισμός είναι μια χοντροκομμένη απόπειρα για να εξηγηθεί ο άνθρωπος και η κοινωνία. Όταν το θυμάμαι αυτό, με κάνει να τον παραλληλίζω με τον χειρούργο εκείνο που για μια εγχείρηση που απαιτεί δεξιοτεχνία παίρνει το τσεκούρι για να την κάνει. Το κάθε τι που είναι λεπτό και ευαίσθητο μέσα στην ψυχή του ανθρώπου και μέσα στους μηχανισμούς αυτού του άλλου οργανισμού, του ακόμα πιο πολύπλοκου που είναι η κοινωνία, τα βλέπουμε να ανάγονται απ’ τον κομμουνισμό σε μια ευτελή οικονομική διαδικασία. Το ανθρώπινο ον ανάγεται στην κατάσταση της ύλης. Σε μας, στις κομμουνιστικές χώρες, παρουσιάζεται το πολύ χαρακτηριστικό φαινόμενο να είναι ο κομμουνισμός τόσο πολύ απογυμνωμένος από επιχειρήματα, που να μη βρίσκει καμιά δικαιολογία για να την αντιτάξει στους επικριτές του. Κανένα επιχείρημα. Έτσι εξηγούνται οι περιορισμοί, οι φυλακίσεις, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τα ψυχιατρικά νοσοκομεία.

Ο μαρξισμός πάντοτε ήταν εναντίον της ελευθερίας. Για το σκοπό αυτό θα αναφέρω μερικές φράσεις που έγραψαν οι πατέρες του κομμουνισμού, Μαρξ και Ένγκελς, και που θα τις πάρω απ’ την πρώτη σοβιετική έκδοση του 1929 – 1930. “Οι μεταρρυθμίσεις είναι σημάδια αδυναμίας”. (τόμος 23, σελ 399). “Η δημοκρατία είναι πολύ πιο τρομερή, απ’ τη μοναρχία και την αριστοκρατία”. (τόμος 2, σελ. 269). “Η πολιτική ελευθερία είναι μια ψεύτικη ελευθερία. Είναι χειρότερη κι απ’ τη χειρότερη σκλαβιά”. (τόμος 2, σελ. 394). Επανειλημμένα ο Μαρξ και ο Ένγκελς, στις επιστολές που έστελναν ο ένας στον άλλον, επικαλούνται την αναγκαιότητα της τρομοκρατίας, όταν μια και καλή, κατακτηθεί η εξουσία. Γράφουν: “Θα πρέπει να επαναληφθεί το 1793. Αφού καταλάβουμε την εξουσία και μετέπειτα θα μας βλέπουν σαν να είμαστε τέρατα, αλλ’ αυτό βεβαιότατα μας αφήνει ολότελα αδιάφορους”. (τόμος 25, σελ. 187).

Ο κομμουνισμός ποτέ δεν έκρυψε ότι αποκλείει κάθε έννοια απόλυτης ηθικής. Του είναι άχρηστα και το καλό και το κακό. Γι’ αυτόν η ηθική είναι σχετική, είναι ταξική υπόθεση. Μια όποια πράξη, επομένως και ο φόνος, κι αν απαιτηθεί και ο φόνος εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων μπορεί να κριθεί σαν καλή ή κακή πράξη∙ αυτό εξαρτάται απ’ τις περιστάσεις κι απ’ την πολιτική κατάσταση. Η διάκριση εξαρτάται απ’ την ταξική ιδεολογία. Και από ποιους παράγοντες προσδιορίζεται αυτή η ταξική ιδεολογία; Μια όποια τάξη είναι αδύνατον να συγκεντρωθεί για να λάβει αποφάσεις για το τι είναι καλό ή για τι είναι κακό. Αυτός ο ρόλος ανατίθεται σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων. Ας παραδεχτούμε, ότι στο σημείο αυτό, ο κομμουνισμός τα κατάφερε καλύτερα από ότι τα κατάφερε σε άλλα πράγματα. Μόλυνε τον κόσμο με την έννοια της σχετικότητας του καλού και του κακού. Δεν είναι πια μόνον οι κομμουνιστές, που αυτή τη στιγμή, έχουν προσβληθεί απ’ αυτήν την αρρώστια. Οι προοδευτικοί κύκλοι της Δύσης, με τη σειρά τους θεωρούν κι αυτοί σαν μετατοπισμένη τη χρήση των λέξεων “καλό” ή “κακό”. Ορισμένες λέξεις απ’ τα πολύ παληά χρόνια είχαν μια άφθαρτη αίγλη για όλους τους ανθρώπους. Ήρθε όμως ο κομμουνισμός και τις γελοιοποίησε και τις έφθειρε αυτές τις λέξεις. Και σαν να μην έφτανε αυτό κατόρθωσε να ελαττώσει την αξία τους στα μάτια όλων των ανθρώπων. Αλλά τι μας μένει, όταν αμετάκλητα καταργήσουμε αυτές τις λέξεις; Θα σας το πω τι θα μείνει: Υλιστικοί συνδυασμοί και τίποτε άλλο. Ξαναπέφτουμε στον κόσμο των ζώων.

Τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη ο κομμουνισμός στρέφεται εναντίον του ανθρώπου. Ακούμε συχνά, σήμερα, να γίνεται λόγος για “αντικομμουνισμό”. Ο όρος είναι ολότελα αδόκιμος και σαν να μην ήταν αρκετό αυτό, δεν έχει ούτε στήριγμα. Αυτός ο αταίριαστος όρος μας αφήνει να αντιληφθούμε τον κομμουνισμό σαν να ήταν μια πραγματικότητα αιώνια, θεμελιώδης, ουσιαστική, που κατόπιν, ξεκινώντας απ’ αυτή σαν σημείο αναφοράς θα ήταν δυνατόν να καθοριστούν οι λέξεις αντικομμουνισμός και αντικομμουνιστές. Εάν υποστηρίζω ότι ο όρος αυτός είναι ολότελα αταίριαστος – δημιουργήθηκε από ανθρώπους που δεν ξέραν πολλά πράγματα από ετυμολογία – το κάνω γιατί ο όρος αυτός δεν λαβαίνει υπ’ όψη του το γεγονός ότι η πρωταρχική ιδέα που είναι η βάση για όλα τα πράγματα είναι η ιδέα της ανθρωπότητας. Ο κομμουνισμός λοιπόν είναι αντιανθρώπινος. Όποιος λέει “αντικομμουνιστικό” είναι σαν να λέει: “αντι-ανθρώπινο”. Αυτό το λεκτικό κατασκεύασμα δεν έχει ομορφιά. Πρέπει λοιπόν να το πούμε αλλιώς; Όποιος είναι κατά του κομμουνισμού είναι υπέρ του ανθρώπου ! Άρνηση, απόρριψη αυτής της μισάνθρωπης ιδεολογίας θα πει ανθρωπισμός στην πιο απλή μορφή του ! Αυτά τα λόγια δεν τα λέω για να προσελκύσω οπαδούς, το ξέρετε πολύ καλά αυτό, αλλά για να διαμαρτυρηθώ απ’ τα βάθη της ψυχής μου εναντίον εκείνων που μας λένε: Ξεχάστε το καλό και το κακό.»

kalyteresmeres.wordpress.com

Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΑ 12 ΜΙΛΙΑ-ΗΤΑΝ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ ΣΗΜΙΤΗΣ ΚΑΙ ΓΙΩΡΓΟΣ...

Έγινε στο Μαξίμου 10 μέρες πριν από τα Χριστούγεννα του 2003
Για ιστορική ευκαιρία και ιστορικό βήμα μιλούσαν πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών τότε

Μπορεί για ορισμένους να ήταν κεραυνός εν αιθρία τα όσα ισχυρίζεται σε υπό έκδοση βιβλίο του ο τούρκος διπλωμάτης Ντενίζ Μπουλούκμπασι, ο οποίος ήταν στέλεχος της τούρκικης διπλωματικής ομάδας στις διερευνητικές επαφές Ελλάδας - Τουρκίας απʼ το 2002 μέχρι το 2007, ότι δηλαδή:

• η ελληνική πολιτική ηγεσία κατά το 2002-2003, δηλαδή ο τότε πρωθυπουργός Κ. Σημίτης και ο τότε ΥΠΕΞ Γ. Παπανδρέου είχαν δεχτεί να συζητήσουν την τουρκική αξίωση να δεσμευτεί η Ελλάδα ότι σε ορισμένες περιοχές του Αιγαίου δεν θα ασκήσει το δικαίωμά της να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια (!) αλλά σημασία έχουν τα γεγονότα.

Και τα γεγονότα, όπως θα τα παραθέσουμε, επιβεβαιώνουν δυστυχώς τον τούρκο διπλωμάτη. Άλλωστε θα επισημάνουμε ότι η αντίδραση της σημερινής ελληνικής κυβέρνησης ήταν εξαιρετικά προσεχτική. Τόσο ο ΥΠΕΞ Στ. Λαμπρινίδης όσο και ο υπουργός Άμυνας Π. Μπεγλίτης διέψευσαν ότι έχει υπάρξει κάποια συμφωνία με την οποία η Ελλάδα απεμπολεί το δικαίωμά της να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια. Δεν διέψευσαν όμως ότι σε κάποια φάση των διερευνητικών επαφών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας η χώρα μας δέχτηκε να συζητήσει το –πάγιο– σχετικό τουρκικό αίτημα, στο πλαίσιο υπογραφής συνυποσχετικού για προσφυγή στη Χάγη σχετικά με την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας!

Τα γεγονότα, οι πληροφορίες, συγκλίνουν στο ότι:

«Πράγματι, σε κάποια φάση των διερευνητικών επαφών η Ελλάδα, το 2002-2003, δέχτηκε να συζητήσει τη μη επέκταση των χωρικών της υδάτων στα 12 μίλια σε ορισμένα σημεία του Αιγαίου. Δέχτηκε να συζητήσει την «επιλεκτική» επέκταση, δηλαδή αλλού τα χωρικά της ύδατα να είναι 6 μίλια (όπως απαιτεί η Άγκυρα), αλλού 8, αλλού 10 και αλλού 12 μίλια!

Η παραπάνω αποδοχή μάλιστα, σύμφωνα με αποκλειστικές μας πληροφορίες, έγινε περίπου 10 ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα του 2003, σε μια κρίσιμη μυστική σύσκεψη που έγινε στο Μαξίμου και στην οποία συμμετείχαν ο τότε πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, ο τότε ΥΠΕΞ Γ. Παπανδρέου, οι Χ. Παμπούκης, Ν. Θέμελης, Χρ. Ροζάκης και οι πρέσβεις Θ. Σωτηρόπουλος και Τ. Σκοπελίτης. Σε εκείνη την κρίσιμη σύσκεψη έγινε αποτίμηση της πορείας των διερευνητικών επαφών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και συμφωνήθηκε ότι:

1. Υπήρχε πράγματι σοβαρή και ουσιαστική προσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών, για την υπογραφή συνυποσχετικού για προσφυγή στη Χάγη σχετικά με την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας.

2. Η Ελλάδα μπορεί να συζητήσει με την Τουρκία το αίτημά της για «επιλεκτική» επέκταση των χωρικών της υδάτων στο Αιγαίο, αλλού 6 μίλια, αλλού 8, αλλού 10 και αλλού 12 μίλια! Άλλωστε προϋπόθεση για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας είναι η οριοθέτηση των χωρικών υδάτων...

3. Εξυπακούεται ότι στο ίδιο εύρος με τα χωρικά ύδατα, όπως άλλωστε επιτάσσει και το Διεθνές Δίκαιο, θα ήταν και ο εναέριος χώρος της Ελλάδας.

4. Προηγουμένως η κυβέρνηση Σημίτη θα προσέφευγε στη Βουλή και για να πάρει την απόφασή της γιʼ αυτήν την επιλεκτική επέκταση των χωρικών της υδάτων.

5. Αδιευκρίνιστο παρέμενε τι θα γινόταν με το άλλο τουρκικό αίτημα, την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, καθώς και τις «γκρίζες ζώνες»...

6. Μάλιστα ο Κ. Σημίτης εκτίμησε ότι αν πράγματι κατέληγαν σε συμφωνία η Ελλάδα και η Τουρκία για την υπογραφή συνυποσχετικού για τη Χάγη (προφανώς και με την αποδοχή των τουρκικών όρων για τα χωρικά ύδατα), αυτό θα αποτελούσε μια «μεγάλη κίνηση» που θα οδηγούσε στην οριστική επίλυση των διμερών διαφορών!

Τελικά τα παραπάνω δεν προχώρησαν, απλώς επειδή στη συνέχεια έγινε η αλλαγή σκυτάλης στο ΠΑΣΟΚ, προκηρύχθηκαν εκλογές και εκτιμήθηκε ότι το πολιτικό κόστος θα ήταν δυσβάστακτο και το ΠΑΣΟΚ θα κινδύνευε με συντριπτική ήττα!

Μάλιστα, κατά τις ίδιες αποκλειστικές μας πληροφορίες, ρόλο στο να μην προχωρήσει αυτή η κατʼ αρχήν συμφωνία διαδραμάτισε ο στενός συνεργάτης του Κ. Σημίτη, ο Σωκρ. Κοσμίδης, ο οποίος είχε κάνει «δημοσκόπηση» στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ και είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο Σημίτης έπρεπε να αποχωρήσει και να παραδώσει το «δαχτυλίδι» στον Γ. Παπανδρέου, ο οποίος έθεσε ως όρο να προκηρυχτούν αμέσως εκλογές...

«Ένα ιστορικό βήμα»!Στην ίδια σύσκεψη, πέραν του Κ. Σημίτη, με θερμά λόγια για επικείμενη συμφωνία για υπογραφή συνυποσχετικού για τη Χάγη, με την προϋπόθεση απόφασης για επιλεκτική επέκταση των χωρικών υδάτων της Ελλάδας στο Αιγαίο, μίλησε και ο τότε ΥΠΕΞ και νυν πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου!

Οι δύο τοποθετήσεις, Σημίτη και Γ. Παπανδρέου, έκαναν λόγο για μια ιστορική ευκαιρία για ένα ιστορικό βήμα!

Υπενθυμίζεται σχετικά, ότι ο πρώην πρωθυπουργός Κ. Σημίτης στο βιβλίο του «Πολιτική για μια δημιουργική Ελλάδα», μέσω του οποίου έχει επιχειρήσει μια αποτίμηση του έργου των κυβερνήσεών του, στην ουσία επιβεβαιώνει όλα τα παραπάνω, αφού τονίζει ότι:

– Ήταν ζήτημα χρόνου, ίσως λίγων μηνών, η ευδόκιμη κατάληξη των ελληνοτουρκικών συζητήσεων στη βάση της αμοιβαίας συναίνεσης, με κερδισμένες και τις δύο πλευρές...

Επίσης, στο ίδιο βιβλίο ασκεί κριτική στην κυβέρνηση Καραμανλή, ότι «πάγωσε» τις διερευνητικές επαφές κι έτσι... χάθηκε η ευκαιρία διευθέτησης των ελληνοτουρκικών διαφορών!

Εξάλλου στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η κριτική του ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση Καραμανλή, επί ηγεσίας Γ. Παπανδρέου πλέον!

Σύμφωνα με άλλες αποκλειστικές μας πληροφορίες και σε συνέχεια των προαναφερθέντων • Στις αρχές του 2004, ενώ είχε ξεκινήσει η διαδικασία διαδοχής στο ΠΑΣΟΚ, στη Ρώμη (σύμφωνα με μια άλλη πληροφορία στο Παρίσι) πραγματοποιήθηκε μυστική συνάντηση ελληνικής και τουρκικής αντιπροσωπείας, για το προχώρημα της σχετικής διαβούλευσης, που είχε ως βασικό της στοιχείο και την επιλεκτική επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων, δηλαδή στην ουσία την απεμπόληση του ελληνικού δικαιώματος για επέκτασή τους στα 12 μίλια. Από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν και οι Χ. Παμπούκης και Χρ. Ροζάκης...

Τελικά, όπως προαναφέραμε, τα πράγματα δεν προχώρησαν στο... «ιστορικό βήμα», επειδή μεσολάβησαν οι εκλογές.

Αμέσως μετά τις εκλογές, ο εκτελών μέχρι τις εκλογές χρέη υπουργού Εξωτερικών (αφού ο Γ. Παπανδρέου είχε αναδειχθεί αρχηγός του ΠΑΣΟΚ) Τ. Γιαννίτσης παρέδωσε ένα ενημερωτικό σημείωμα 15 σελίδων στον νέο ΥΠΕΞ Π. Μολυβιάτη, για την πορεία των ελληνοτουρκικών διερευνητικών επαφών. Και υπογράμμιζε:

• Οι διερευνητικές επαφές που είχαν αρχίσει το 1999 έχουν ολοκληρωθεί σε τεχνικό επίπεδο. Αυτό που απομένει είναι οι ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ... Όταν ο νέος πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής ενημερώθηκε για το... ποιες θα έπρεπε να είναι οι «πολιτικές αποφάσεις», σε συνεργασία με τον Π. Μολυβιάτη και άλλους στενούς του συνεργάτες αποφάσισε:

- Κρατάμε τις επαφές με την Τουρκία, αλλά δεν προχωράμε σε καμία επί της ουσίας συζήτηση!

Και γιʼ αυτήν του την επιλογή, επαναλαμβάνουμε, κατηγορήθηκε για... απραξία και ότι δεν προχώρησε σε ουσιαστικές συζητήσεις με την Τουρκία!

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Γ. Παπανδρέου, μόλις προέκυψε το θέμα με τις αποκαλύψεις του Ντ. Μπουλούκμπασι, κι ότι πλέον το θέμα τον αγγίζει, προέβη στις εξής κινήσεις:

- Ζήτησε απʼ τους Στ. Λαμπρινίδη και Π. Μπεγλίτη να κάνουν μια «προσεκτική» δήλωση, με την οποία να διαψεύδουν την ύπαρξη συμφωνίας επί του επίμαχου ζητήματος, όχι όμως και την ύπαρξη σχετικών συζητήσεων...

- Διά των «αρμοδίων» κυβερνητικών παραγόντων ζήτησε και πέτυχε απʼ τα περισσότερα ΜΜΕ... «σιγή» για το θέμα, υποβάθμισή του, στην κυριολεξία «θάψιμο»...

Όμως το θέμα υπάρχει. Και θα υπάρχει όσο κι αν η κυβέρνηση και τα ελεγχόμενα απʼ αυτήν ΜΜΕ θα επιχειρούν να το «θάβουν».

Κι έχουν υποχρέωση τόσο ο Κ. Σημίτης όσο κι ο Γ. Παπανδρέου να βγουν και να μιλήσουν καθαρά, δίχως μισόλογα και φτιαγμένες «διαψεύσεις».

Απαιτείται μια καθαρή τοποθέτηση.

Η σιωπή είναι ομολογία ενοχής!

http://www.paron.gr/v3/new.php?id=69355&colid=37&catid=34&dt=2011-08-14 0:0:0

Καλοκαίρι Πολιτισμού στον δήμο Βόλβης: Πολιτιστικές και εορταστικές εκδηλώσεις τον Αύγουστο

Πενθήμερες πολιτιστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται στη Ν. Μάδυτο από την Τετάρτη 17 έως την Κυριακή 21 Αυγούστου. Στις 17/8 το χορευτικό συγκρότημα του Πολιτιστικού Συλλόγου Νέας Μαδύτου θα χορέψει παραδοσιακούς χορούς.

Στις 18/8 θα χορέψουν 14 χορευτικά τμήματα συλλόγων και σωματείων από όλη τη Β. Ελλάδα. Στις 19/8 θα πραγματοποιηθεί λαϊκή βραδιά στην πλατεία της Ν. Μαδύτου με μουσική, φαγητό και ποτό. Στις 20/8 θα πραγματοποιηθούν αθλοπαιδιές («Πλακούδεια») και θεατρική παράσταση από τη θεατρική ομάδα του δήμου Μαλγάρων. Παράλληλα, σε όλη τη διάρκεια του πενθημέρου, θα πραγματοποιείται έκθεση βιβλίου.

Στην Ασπροβάλτα, το Σάββατο 20 Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί φεστιβάλ χορωδιών με τη συμμετοχή της Δημοτικής Χορωδίας Αγίου Γεωργίου Ασπροβάλτας, της χορωδίας Ι.Ν. 12 Αποστόλων Ρετζικίου Θεσσαλονίκης, της χορωδίας του Πολιτιστικού Συλλόγου Παλαιοχώρας Χαλκιδικής και της χορωδίας του Πολιτιστικού Συλλόγου Μικροκάμπου Κιλκίς.

Την Κυριακή 21 Αυγούστου, στα Λουτρά Απολλωνίας, θα πραγματοποιηθεί συναυλία- αφιέρωμα στον Στέλιο Καζαντζίδη με τον Πασχάλη Τόνιο και τη συμμετοχή της Αναστασίας Νάστια.

Η Μακεδονία στο Λούβρο

Description: Αττική σαρκοφάγος από τις συλλογές του Λούβρου (180 μ.Χ. περίπου)Αυτό το καλοκαίρι, η Σοφί Ντεκά, διευθύντρια του τμήματος ελληνικών και ρωμαϊκών αρχαιοτήτων του Μουσείου του Λούβρου, δεν πήγε διακοπές. Ο Αύγουστος τη βρήκε στο γραφείο της, αφοσιωμένη ψυχή τε και σώματι στις τελικές προετοιμασίες της μεγάλης έκθεσης «Στο βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου - Η Αρχαία Μακεδονία», που εγκαινιάζεται στις 13 Οκτωβρίου, μία δεκαπενταετία περίπου από την εποχή που η Ντεκά την είχε οραματιστεί.

Κάτω ακριβώς από την γυάλινη πυραμίδα του Λούβρου, στην κεντρική αίθουσα των περιοδικών του εκθέσεων, θα φιλοξενούνται ως τις 16 Ιανουαρίου 2012 γύρω στα χίλια έργα τέχνης που αποτυπώνουν την ιστορία της αρχαίας Μακεδονίας από τον 15ο π.Χ. αι. ως τα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, τα οποία στη μεγάλη πλειονότητά τους προέρχονται από μουσεία και εφορείες αρχαιοτήτων της χώρας μας.

Καρπός στενής συνεργασίας ελλήνων και γάλλων επιστημόνων και μ' έναν προϋπολογισμό σχεδόν δύο εκατομμυρίων ευρώ, που εξασφαλίστηκαν αποκλειστικά από τη γαλλική πλευρά, η έκθεση προβάλλεται ήδη από το παρισινό μουσείο ως μια από τις σημαντικότερες του φθινοπώρου, δεδομένου ότι «φέρνει πρώτη φορά σ' επαφή το πλατύ κοινό με τους θησαυρούς της βόρειας Ελλάδας που ήρθαν στο φως από τις έρευνες των τελευταίων δεκαετιών» όπως τονίζει η Ντεκά. Οντως, έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι από εκείνη τη σημαδιακή μέρα του 1977 που ο Μανόλης Ανδρόνικος, μ' ένα ηλεκτρικό φανάρι στο χέρι και παλλόμενος από συγκίνηση, έμπαινε στον ασύλητο τάφο της Βεργίνας όπου ήταν θαμμένος ο πατέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο βασιλιάς Φίλιππος ο Β'...

«Ως τα χρόνια του '70», επισημαίνει η Ντεκά, «η βόρειος Ελλάδα, στερημένη από τα ορατά ερείπια της Αττικής, της Πελοποννήσου, της Τουρκίας και της νότιας Ιταλίας και με αφανισμένο κάθε ίχνος αστικής αρχιτεκτονικής από τους ρωμαίους κατακτητές, ήταν μάλλον παραγνωρισμένη από αρχαιολογική σκοπιά. Χάρη, όμως, στον ανασκαφικό οργασμό που ακολούθησε σε πολλές μακεδονικές νεκροπόλεις, αποκαλύφθηκε όλη η μεγαλοπρέπεια της ελίτ που κινούνταν γύρω από τη βασιλική αυλή καθώς και μια εξαιρετικά εκλεπτυσμένη καλλιτεχνική παραγωγή, ενώ επιβεβαιώθηκε και η πυκνότητα των εμπορικών ανταλλαγών ανάμεσα στη Μακεδονία και τις υπόλοιπες περιοχές του αρχαιοελληνικού κόσμου. Οι έλληνες αρχαιολόγοι μάς έχουν τροφοδοτήσει με απίστευτο όγκο πληροφοριών -σκεφτείτε ότι τα πρακτικά με τα αποτελέσματα των ερευνών τους έχουν φτάσει τους 21 τόμους, επτακοσίων σελίδων ο καθένας τους!»

Παθιασμένη με την αρχαία Μακεδονία, η Σοφί Ντεκά πρότεινε το 2003 στον διευθυντή του Λούβρου Ανρί ντε Λουαρέτ, ειδικευμένο στη ζωγραφική του 19ου αιώνα, να την ακολουθήσει σ' ένα από τα ταξίδια που έκανε συχνά πυκνά στη βόρειο Ελλάδα, ώστε να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι πόσο εντυπωσιακά ήταν τα ευρήματα των ανασκαφών, αν μη τι άλλο ως προς την ποικιλία, τη μείξη, τις αντιθέσεις και την εκθαμβωτική ζωντάνια των χρωμάτων. Επιστρέφοντας, ήξερε πως ο σπόρος για μια μελλοντική έκθεση στο Λούβρο είχε φυτευτεί. Και τρία χρόνια αργότερα, ενώ οι σχετικές ελληνογαλλικές επαφές είχαν πυκνώσει, το ΥΠΠΟ όριζε τις αρχαιολόγους που θ' αναλάμβαναν επί ίσοις όροις πλάι της την επιστημονική επιμέλεια του όλου σχεδίου: την Πολυξένη Αδάμ-Βελένη, σημερινή διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, και τις Μαρία Ακαμάτη και Λίλιαν Αχειλαρά, επικεφαλής της 16ης και της 17ης εφορείας προϊστορικών και κλασικών αρχαιοτήτων αντίστοιχα.

Διαρθρωμένη σε εννέα ενότητες, η έκθεση θα διατρέχει χρονολογικά τη διαμόρφωση και την ανάπτυξη του μακεδονικού βασιλείου εστιάζοντας σε ταφικά ευρήματα κυρίως, θα εξηγεί πώς επιτεύχθηκαν οι συνθήκες που επέτρεψαν στον Μέγα Αλέξανδρο να ξεκινήσει στα είκοσί του την εκστρατεία για την κατάκτηση της Ανατολής, και παράλληλα θα προσεγγίζει θεματικά διάφορες όψεις του μακεδονικού πολιτισμού, ως προς την πολιτική οργάνωση, τη θρησκεία, την εκπαίδευση ή τη θέση των γυναικών στην κοινωνία. Ενάμιση αιώνα από τότε που ο γάλλος αρχαιολόγος και μετέπειτα επιμελητής του Λούβρου Λεόν Οζέ ανακάλυπτε στα Παλατίτσια έναν μακεδονικό τάφο και πτέρυγες ενός ανακτόρου, ανύποπτος ότι βρισκόταν πάνω στα χνάρια των αρχαίων Αιγών, τα ευρήματά του συναντώνται επιτέλους με τα πιο πρόσφατα, συγκροτώντας ένα ενιαίο εκθεσιακό σύνολο.

Σύμφωνα με την Ντεκά, το μάξιμουμ των επισκεπτών που μπορεί να υποδεχθεί η αίθουσα «Ναπολέων» όσον καιρό θα λειτουργεί η έκθεση είναι 300.000 άτομα. Τόσο οι Γάλλοι -«που αναγνωρίζουν τον Μέγα Αλέξανδρο ως Ελληνα, αλλά αγνοούν τη μακεδονική του καταγωγή, δεν ξέρουν πως η γενέτειρά του βρισκόταν στην Ελλάδα»- όσο και οι τουρίστες που καταφθάνουν μαζικά στο Λούβρο από κάθε γωνιά της υφηλίου, το πρώτο που θ' αντικρίσουν είναι ένα τεράστιο ψηφιδωτό με το «Κυνήγι των λιονταριών» (325 π.Χ.), πιστή αναπαραγωγή του πρωτότυπου, που βρίσκεται στο μουσείο της Πέλλας. Αλλο αντίγραφο δεν υπάρχει στην έκθεση. Ολα τα έργα είναι αυθεντικά -στέμματα, κοσμήματα, χρυσές λάρνακες, μαρμάρινα αγάλματα, μπρούντζινα γλυπτά, ειδώλια, μετάλλια, πολεμικά εξαρτήματα, κεραμικά κτερίσματα αλλά και εργαλεία και αντικείμενα καθημερινής χρήσης.

Ανάμεσά τους, σε περίοπτη θέση, θα εκτίθενται και οι «Μαγεμένες», της ύστερης ελληνιστικής περιόδου, οι αποκαλούμενες και Καρυάτιδες της Θεσσαλονίκης. Μια σειρά αγαλμάτων ασύλληπτης ομορφιάς, που απεικονίζουν μυθικές μορφές -τον Διόνυσο, τη Μαινάδα, την Αριάδνη, τον Γανυμήδη...- από τη στοά των Ειδώλων στην Αρχαία Αγορά, που φυλάσσονται στο Λούβρο από το 1864. Αν όμως η Ντεκά ήταν... υποχρεωμένη να σταθεί σ' ένα μόνο από τα έργα τέχνης που θα παρουσιαστούν στην έκθεση του Οκτωβρίου, θα επέλεγε το «χρυσό στεφάνι βελανιδιάς που ανακάλυψε το 2008 στη Βεργίνα η Χρυσούλα Παλιαδέλλη»...

Αντιλαμβάνεται κανείς τη σημασία αυτής της έκθεσης, σε μια εποχή που η διεθνής εικόνα της χώρας μας δέχεται απανωτά χτυπήματα εξαιτίας της δεινής οικονομικής της θέσης, ενώ συνεχίζεται και η συστηματική παραχάραξη της ιστορίας μας από την πλευρά των Σκοπίων. Στελέχη του Αρχαιολογικού Μουσείου της Θεσαλονίκης που έζησαν από κοντά την προετοιμασία της διοργάνωσης έχουν να το λένε: «Οι Γάλλοι εμφανίζονται πιο φιλέλληνες κι από μας!». Κι όταν ζητήσαμε από την Ντεκά τις εντυπώσεις της από τα μουσεία που επισκέφθηκε όσο επέλεγε τα εκθέματα, δήλωσε ενθουσιασμένη, ιδιαίτερα μάλιστα με την αρμονική, όσο και γόνιμη, συνύπαρξη αρχαιολογικού χώρου και μουσείου στη Βεργίνα και το Δίον.

Το Λούβρο άραγε πλήττεται από την οικονομική κρίση; Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του γαλλικού τύπου, ο Ανρί ντε Λουαρέτ, που εξακολουθεί να κρατάει τα ηνία του μουσείου, είδε την κρατική επιχορήγηση να μειώνεται κατά 20% μέσα στην τελευταία δεκαετία. Οι συνεργάτες του, όμως, οι επιφορτισμένοι να εξασφαλίζουν χορηγίες έχουν δεκαπλασιαστεί, προκειμένου το ήμισι των αναγκών του οργανισμού να καλύπτεται από τον ιδιωτικό τομέα. Η παγκόσμια κρίση έχει οδηγήσει πολλά αμερικάνικα και γιαπωνέζικα ιδρύματα σε πιο «σφιχτές» δωρεές, μ' ό,τι συνέπειες έχει αυτό για τις είκοσι περίπου περιοδικές εκθέσεις που οργανώνει το Λούβρο ετησίως. Αυτή πάντως για το «Βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου» προχώρησε απρόσκοπτα, έχοντας εξασφαλίσει, μεταξύ άλλων, μια γενναία χορηγία του Ιδρύματος Νιάρχου. Κι αν η επισκεψιμότητά της αποδειχθεί ανάλογη των προσδοκιών των επιμελητών της, όλο της το κόστος θα έχει καλυφθεί.

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ (spapa@enet.gr)

http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=301005

16 Αυγούστου 2011

Θα πάει η ΝΔ στο Γράμμο και στο Βίτσι;

Στις 29 Αυγούστου κάποτε, όταν η Ελλάδα ήταν ευνομούμενο κράτος, όταν ανήκε στη Δύση και δεν ντρεπόταν να το πει, γιορταζόταν η πολεμική αρετή των Ελλήνων. Έτσι ονομαζόταν η γιορτή για τη λήξη του Εμφυλίου Πολέμου, που ημερολογιακά συνέβη στις 29 Αυγούστου του 1949.

Λίγο πριν τις εσωκομματικές εκλογές για την ανάδειξη προέδρου στη Νέα Δημοκρατία, σε συνέντευξη του Αντώνη Σαμαρά στους Ανώνυμους bloggers, το blog αυτό είχε θέσει την εξής ερώτηση:

"Ο νέος αρχηγός της ΝΔ εκλέγεται στις 29 Νοεμβρίου. Μια εβδομάδα αργότερα, στο Σύνταγμα Χωροφυλακής Μακρυγιάννη, γίνεται το μνημόσυνο σε όσους έπεσαν το Δεκέμβρη του 1944 υπερασπιζόμενοι το ελληνικό Κράτος και τον δυτικό κόσμο.

Τα τελευταία χρόνια το κόμμα της ΝΔ έχει ταυτίσει τη συναίνεση με την λήθη και την κατάργηση της ιστορικής μνήμης. Το αποτέλεσμα είναι να τιμά η ΝΔ τους «αγώνες» της αριστεράς αλλά να μην τιμά τους αγώνες του επίσημου Ελληνικού Κράτος τους οποίους άφησε να οικειοποιούνται περιθωριακές ομάδες. Ορθώς το Ελληνικό Κράτος φτιάχνει μουσεία μνήμης στην Μακρόνησο και τον Αι Στράτη. Αλλά είναι δυνατόν να θεωρείται «έγκλημα καθοσιώσεως» να συμμετέχει κάποιος σε μνημόσυνα πεσόντων που υπερασπίστηκαν στο τέλος τέλος το Ελληνικό επίσημο Κράτος;

Γιατί δίνεται ορθώς το δικαίωμα στο ΚΚΕ να φτιάχνει μνημείο στις κορυφές του Γράμμου και να γιορτάζει εκεί την…ήττα του και τους πεσόντες του και δεν το δίνετε στο επίσημο Κράτος, προκειμένου να τιμήσει αυτούς που το υπερασπίστηκαν;

Το μεγάλο ερώτημα βέβαια είναι: αν είστε ο νέος Πρόεδρος της ΝΔ θα στείλετε κάποιον εκπρόσωπο του κόμματος, όπως πρέπει και είμαστε βέβαιοι ότι θα κάνετε στο μνημόσυνο του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου; Αν δεν στείλετε εκπρόσωπο και θεωρήσετε το μνημόσυνο «γιορτή μίσους» έκανε λάθος ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, ο Πρωθυπουργός που έφερε πραγματικά την εθνική συμφιλώση στην Ελλάδα, όταν το 1985 ο ίδιος παραβρέθηκε στο μνημόσυνο των θυμάτων του Συντάγματος Μακρυγιάννη;"

Απάντηση: Πιστεύω βαθύτατα στην εθνική συμφιλίωση. Κι αυτό σημαίνει ότι τιμάμε την μνήμη όλων των νεκρών μας. Όταν δεν χωρίζουμε πια τους ζωντανούς για τα φρονήματά τους, δεν μπορούμε να χωρίζουμε τους νεκρούς…

Δυστυχώς, ούτε στου Μακρυγιάννη το 2009 η Νέα Δημοκρατία έστειλε εκπρόσωπο της, ούτε το 2010. Ούτε σε καμιά άλλη, χαρακτηρισμένη από τη φασιστική αριστερή "διανόηση" ως "γιορτή μίσους".

Μιας και η περίοδος που διανύουμε έχει έντονα τη μυρωδιά εκλογών, να συμπεράνουμε ότι ούτε στις 29 Αυγούστου η ΝΔ θα στείλει κάποιον εκπρόσωπο της στο Γράμμο και στο Βίτσι; Γιατί, για να πάει ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς, είναι τόσο πιθανό, όσο το να αναστηθεί ο Στρατηγός Τσακαλώτος μαζί με τον Παπάγο.

Η Νέα Δημοκρατία έχει κάνει βήματα προόδου κατά την αρχηγία Σαμαρά ώστε να μην ντρέπονται ορισμένοι να δηλώνουν Δεξιοί, αλλά όχι ΤΕΤΟΙΑ βήματα προόδου, ώστε να έχουν το θάρρος να τιμήσουν Έλληνες στρατιώτες, που έχασαν το αίμα τους για την ελευθερία της Πατρίδος. Ουδείς αρνείται τον πατριωτισμό του Αντώνη Σαμαρά, ωστόσο σε τέτοια ζητήματα, και παρά την απάντηση του τότε στην ερώτηση μας, δεν βλέπουμε να έχει γίνει κάποια πρόοδος.

Και φυσικά, το ότι οι "αγωνιστές" του "Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας" αναγνωρίστηκαν επίσημα από το Κράτος και πήραν σύνταξη κανονικού στρατιώτη που μετείχε σε πόλεμο, και ουσιαστικά έγιναν οι θύτες, ένα με τα θύματα, δεν ξεχνά κανείς ότι έγινε το 1989, και το Φύλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως με το Νομοσχέδιο, φέρει την υπογραφή του Υπουργού Οικονομικών τότε, Αντώνη Σαμαρά.

Υ.Γ.1: Η φωτογραφία-αφίσα είναι από τα χρόνια που η ΟΝΝΕΔ και η ΝΔ δεν φοβόντουσαν μην τους πουν Δεξιούς.

Υ.Γ.2: Το κατάπτυστο νομοσχέδιο που εξισώνει θύτες με θύματα:
N. 1863/89 Άρση των συνεπειών του εμφυλίου 1946-1949

Ένα Quiz για τη χθεσινή αποκάλυψη ότι ο Κοντομηνάς βρίσκεται πίσω από την σκανδαλώδη απευθείας ανάθεση του δορυφορικού σήματος της ΕΡΤ

http://www.stifora.gr/imagebase/thumb.php?file=55455.jpg&sizex=500&sizey=375https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiCp7ORIIJ60GcPklydIIsyZRKxxZNzTKFCZUxUqyQ4SXXQcPMQFSbe__aHg8tDNG4-Ac9Fqafu2TUkGpoL8QMliUM9qB2HmdGWSNn8iH8y2unzaL9j04F0ViAn8lM7aBhZLH0iy78NSdQ/s400/%CE%B3%CE%B3%CE%B1.jpg
Τι σχέση έχει ο Πάνος Μπιτσαξής που κυκλοφορεί στο υπ. Πολιτισμού, σαν ΓΓ, όπου άνηκε μέχρι πρότινος και η ΕΡΤ, με τον Κοντομηνά που πήρε πρόσφατα το δορυφορικό σήμα της ΕΡΤ για ψίχουλα και χωρίς διαγωνισμό όπως αποκαλύψαμε χθες (Ιδού ποιος είναι πίσω από την PCCW Global στην οποία η ΕΡΤ έδωσε σκανδαλωδώς τη μετάδοση του δορυφορικού σήματος);

Ποιος ήταν ο εκκαθαριστής στον ALPHA DIGITAL;

Αυτά για την ώρα... τα υπόλοιπα αύριο...

Αν ξέρει κάποιος ας μας απαντήσει ή ας μας στείλει mail στο δεxiextrem@gmail.com ;)

Συνεχίζουν να πουλάνε οι Ρώσοι αμερικάνικα ομόλογα

Τα στοιχεία για το δημόσιο χρέος τον Ιούνιο ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες το αμερικάνικο υπ. οικονομικών. Αυτό που δείχνουν είναι ότι μόνο οι κινέζοι συνεχίζουν πλέον να αγοράζουν ομόλογα του αμερικάνικου δημοσίου ενώ όλοι οι άλλοι πουλάνε.

Η Κίνα αύξησε κατά 5,5 δις τα ομόλογα που έχει στην κατοχή της που συνολικά είναι $1165.5 δις. Συνολικά τον Ιούνιο οι πωλήσεις μη αμερικάνων επενδυτών ήταν 4,5 δις δολ περισσότερες απ' ότι οι αγορές τους και αυτό είχε να συμβεία από τον Μάιο του 2009 (Πίνακας 1).

Το απόλυτο ρεκόρ όμως είναι ότι οι ιδιώτες ξένοι επενδυτές (δηλ. εκτός τις ξένες κεντρικές Τράπεζες) πούλησαν 18,3 δις περισσότερα ομόλογα απ' ότι αγόρασαν, κάτι δηλ που είχε να συμβεί πολλά χρόνια (πίνακας 2)!

Το πλέον ανησυχητικό όμως για τις ΗΠΑ είναι ότι οι Ρώσοι φαίνεται να έχουν αποσύρει την εμπιστοσύνη τους και πουλάνε μαζικά αμερικάνικα ομόλογα επενδύοντας σε χρυσό. Τον Ιούνιο ο Πούτιν έδωσε εντολή για πώληση άλλων 5 δις αμερικάνικών ομολόγων μειώνοντας αυτά που έχουν στην κατοχή τους σε 110 δις. Έτσι από τον Οκτώβριο του 2010 η Ρωσία έχει πουλήσει αμερικάνικα ομόλογα ύψους 66 δις μειώνοντας κατά 38% αυτά που έχει στην κατοχή της (Πίνακας 3).

Πίνακας 1. Αγορές-Πωλήσεις ξένων επενδυτών = -4,5 δις

Πίνακας 2. Αγορές-Πωλήσεις ξένων ιδιωτών (κόκκινο χρώμα)= - 18,3 δις

Πίνακας 3. Πωλήσεις αμνερικάνικων ομολόγων απ' τη Ρωσία

http://www.zerohedge.com/news/safe-haven-record-dump-us-treasurys-non-central-bank-foreigners-june

M. Χαρακόπουλος: Συντονισμός με Αρμένιους και Ασσύριους για αναγνώριση ενιαίας Γενοκτονίας των Χριστιανών της Ανατολής

Να υπάρξει συντονισμός με τους Αρμένιους και τους Ασσύριους για την αναγνώριση της ενιαίας γενοκτονίας των χριστιανών της Ανατολής από την Οθωμανική Αυτοκρατορία ζητά με ερώτησή του προς τον υπουργό εξωτερικών, ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της ΝΔ, βουλευτής Λαρίσης, Μάξιμος Χαρακόπουλος.

Με αφορμή πρόσφατη απόφαση της Αρμενικής Εθνοσυνέλευσης και σχετικών δηλώσεων του καθηγούμενου της Ιεράς Μονής Σουμελά π. Σεραφείμ, ο κ. Χαρακόπουλος τονίζει στην ερώτησή του ότι το αίτημα για την αναγνώριση της γενοκτονίας των χριστιανών της ανατολής διατυπώνεται από όλο και περισσότερα κράτη, φορείς και προσωπικότητες και πρέπει το ελληνικό υπουργείο εξωτερικών να δράσει με στόχο το συντονισμό τους.

Η ερώτηση του κ. Χαρακόπουλου έχει ως εξής:

«Η γενοκτονία των χριστιανικών πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (Έλληνες, Αρμένιοι, Ασσύριοι) αποτελεί μια αδιάψευστη ιστορική πραγματικότητα των πρώτων δεκαετιών του 20ου αιώνα. Πρόκειται για έγκλημα κατά της ανθρωπότητας, το οποίο η Τουρκία συνεχίζει να αρνείται να αναγνωρίσει, προβάλλοντας έωλα επιχειρήματα.

Το αίτημα της ενιαίας αναγνώρισης της γενοκτονίας των χριστιανικών λαών της Ανατολής, διατυπώνεται όλο και περισσότερο από κράτη, φορείς και προσωπικότητες.

Με αφορμή την 96η επέτειο μνήμης της Αρμένικης Γενοκτονίας, η Αρμενική Εθνοσυνέλευση, με απόφασή της, έκανε έκκληση για καθολική αναγνώριση της ενιαίας Γενοκτονίας Αρμενίων, Ασσυρίων και Ελλήνων, που διαπράχτηκε από την Τουρκία στις αρχές του 20ου αιώνα. Καλεί την κυβέρνηση και την εθνοσυνέλευση της Τουρκίας να απομακρύνουν κάθε νομικό και πολιτικό κώλυμα που εμποδίζει την τουρκική κοινωνία να ερευνήσει το παρελθόν της. Τέλος, αναφέρει ότι η αναγνώριση του εγκλήματος της γενοκτονίας εκ μέρους της Τουρκίας θα συμβάλει στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και καλών γειτονικών σχέσεων μεταξύ των εμπλεκομένων κρατών.

Ανάλογη άποψη εξέφρασε και ο καθηγούμενος της Ιεράς Μονής της Παναγίας Σουμελά στο Βέρμιο π. Σεραφείμ Ατματζίδης. Η πρόταση αυτή εντάσσεται και προεκτείνει το σκεπτικό του σχεδίου νόμου που είχαμε καταθέσει επτά βουλευτές της ελληνικής βουλής, στις 25 Ιουλίου 2006, για την «καθιέρωση της 19ης Μαΐου ως ημέρας εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Ανατολής, Πόντου, Μικράς Ασίας και Θράκης από το Τουρκικό Κράτος», ως προϋπόθεση για ενδυνάμωση της δυνατότητας διεθνοποίησης και διεκδίκησης της αναγνώρισής της από την παγκόσμια κοινότητα».

Κατόπιν τούτων ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ρωτά τον αρμόδιο υπουργό αν εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας και συντονισμού με την Αρμενική Εθνοσυνέλευση, οργανώσεις της διασποράς των Αρμενίων και Ασσυρίων για τη θεσμοθέτηση της ενιαίας αναγνώρισης της γενοκτονίας των χριστιανικών λαών της Ανατολής.

Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΠΙΖΩΝΤΑ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ ΤΟΥ ΜΕΛΙΓΑΛΑ (βίντεο)

Τα κέρδη των ελληνικών ομάδων από Τσάμπιονς και Γιουρόπα Λιγκ

Η Ουέφα ανακοίνωσε τα ποσά που έβαλαν στα ταμεία τους οι ομάδες που συμμετείχαν στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις την περσινή σεζόν. Δείτε πόσα κέρδισαν ΠΑΟ, ΑΕΚ, ΠΑΟΚ και Άρης.

Παρά τη μετριότατη περσινή του πορεία στο Τσάμπιονς Λιγκ, ο Παναθηναϊκός είχε βάλει στο ταμείο του 22.370.000 ευρώ, ενώ στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με 53 εκατ. ευρώ, δύο περισσότερα από την Μπαρτσελόνα.

Όσον αφορά το Γιουρόπα Λιγκ τα ποσά είναι σαφώς μικρότερα καθώς η Πόρτο που κατέκτησε το Κύπελλο βγήκε κερδισμένη κατά 7.837.046 ευρώ. Από τις ελληνικές ομάδες που συμμετείχαν στην διοργάνωση βραχεία κεφαλή έχει ο ΠΑΟΚ ο οποίος έβαλε στα ταμεία του 2.965.619 ευρώ, ενώ ο Άρης 2.895.619 ευρώ και η ΑΕΚ 2.329.872 ευρώ

L’Express: Βιασμό δείχνει η εξέταση της Ναφισατού Ντιαλό

Η ιατροδικαστική εξέταση της καμαριέρας Ντιαλό καταλήγει ότι πρόκειται για βιασμό, σύμφωνα με το περιοδικό L' Express.

Η ιατροδικαστική εξέταση που πραγματοποιήθηκε στη Ναφισατού Ντιαλό λίγες ώρες αφότου κατηγόρησε τον Ντομινίκ Στρος Καν για σεξουαλική επίθεση στις 14 Μαΐου στη Νέα Υόρκη κατέληξε ότι η καμαριέρα έπεσε θύμα βιασμού, σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού L' Express, το οποίο επικαλείται την έκθεση νοσοκομείου της πόλης.

«Διάγνωση: επίθεση. Αιτία των τραυμάτων: επίθεση, βιασμός» αναφέρει το κείμενο, που προσθέτει ότι η κ. Ντιαλό έφτασε με ασθενοφόρο, συνοδευόμενη από έναν αστυνομικό στα επείγοντα του νοσοκομείου St. Luke's Roosevelt στο Μανχάταν στις 22:59 (ώρα Ελλάδος).

Ο συντάκτης της έκθεσης ανέφερε ότι η Ντιαλό «έκλαιγε» την ώρα που διηγείτο την επίθεση που δέχθηκε στο ξενοδοχείο Sofitel της Νέας Υόρκης.

«Ο γυμνός άνδρας με τα άσπρα μαλλιά κλείδωσε την πόρτα και την τράβηξε στο κρεβάτι» αναφέρει η έκθεση, η οποία επικαλείται την μαρτυρία της Ντιαλό.

Η επίθεση συνεχίστηκε στο βάθος του διαδρόμου, σύμφωνα με την L' Express.

Ο άνδρας έσκισε το καλσόν της και άρπαξε «το εξωτερικό μέρος της κολπικής περιοχής της», «έβαλε βαθιά το πέος του στο στόμα της, τραβώντας την από τα μαλλιά» σημειώνει η έκθεση.

Η τελευταία σελίδα της έκθεσης δείχνει ένα σχήμα της κολπικής περιοχής του θύματος, σύμφωνα με την εφημερίδα. Στο σχήμα έχει κυκλωθεί το κατώτερο τμήμα του κόλπου, δείχνοντας τον τραυματισμό.

Villabafo : το μαγαζί δεν άνοιξε, αλλά η βλακεία άνθισε...

Ένα πολύ ωραίο (πράγματι) και πολύ χιουμοριστικό και ...προφητικό άρθρο του site epicnews, με τίτλο "Η αποποινικοποίηση της χρήσης ναρκωτικών τονώνει την αγορά με νέα καταστήματα", που αναφέρεται στην υποτιθέμενη λειτουργία ενός "coffeeshop", καταστήματος ...πώλησης ναρκωτικών δηλαδή στη Θεσσαλονίκη, λέει:

Μέρκελ-Σαρκοζί: Ξεχάστε λαμογιές τύπου "Ευρωομόλογο" σφίξτε τους κώλους σας και δουλέψτε

http://www.n24.de/media/_fotos/1politik/2011/august_2011/110816/sarkozy_476_afp_HOME_Medienschau.jpgΜετά τη συνάντηση ο Σαρκοζί δήλωσε: Εργαζόμαστε για μια φιλόδοξη κοινή ευρωπαϊκή πρόταση που θα αντιμετωπίσει την κρίση χρέους. Θα προτείνουμε μια πραγματική "οικονομική κυβέρνηση", όπου θα συμμετέχουν οι 17 αρχηγοί κρατών της Ευρωζώνης και θα προτείνουμε τον Ρομπάι σαν πρώτο Πρόεδρο του οργάνου με θητεία 2,5 χρόνια.

Θα ζητηθεί από τις 17 χώρες της ζώνης του ευρώ να θέσουν το έλλειμμα ως συνταγματικό κανόνα μέχρι το καλοκαίρι του 2012. Η Γαλλία και η Γερμανία θα προτείνουν φόρο επί των χρηματοοικονομικών συναλλαγών το Σεπτέμβριο, ενώ από το 2013 θα εναρμονίσουν τους φορολογικούς συντελεστές για τις επιχειρήσεις και θα επιμείνουν να έχουν 'ολες οι χώρες κανόνες για ισοσκελισμένο προϋπολογισμό.

Από την πλευρά της η Μέρκελ δήλωσε: Η Γερμανία και η Γαλλία αισθάνονται την υποχρέωση να εξασφαλίσουν ένα ισχυρό ευρώ. Είμαι πεπεισμένη ότι η εμπιστοσύνη της αγοράς θα αποκατασταθεί. Τα κράτη πρέπει να συμφωνήσουν να εφαρμόσουν τις αλλαγές στην πολιτική των προϋπολογισμων τους Η αλληλεγγύη είναι κάτι που δίνεται πάντα υπό όρους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να έχει μεγαλύτερες εξουσίες για την αντιμετώπιση των παραβατών των ορίων του ελλείμματος. Το όργανο της οικονομικής διακυβέρνησης θα συνεδριάζει τουλάχιστον δύο φορές κάθε χρόνο και βασικά στοιχεία του συμφώνου σταθερότητας, πρέπει να τηρούνται. Μπορούμε να αποκαλούμε τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης "Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο"

Απαντώντας ρε ερώτηση για τα ευρωομόλογα ο Σαρκοζί είπε ότι τόσο ο ίδιος όσο και η Μέρκελ έχουν ακριβώς την ίδια θέση για το θέμα των ευρωομολόγων: τα ευρωομόλογα δεν θα μπορούσαν να συμβάλλουν στον έλεγχο των χρεών και δεν είναι κάτι που εξετάζεται προς το παρόν μιας και οι Κυβερνήσεις Γαλλίας Γερμανίας δεν έχουν τη δημοκρατική νομιμοποίηση να προχωρήσουν σε έκδοσή του. Συμπλήρωσε όμως ότι μπορεί να φανταστεί την έκδοσή τους κάποια στιγμή όταν θα έχει γίνει πλήρης ενσωμάτωση του ευρώ (προφανώς εννοεί αν ηρεμίσουν τα πράγματα και φτάσουμε όλοι σε κάποιο επιθυμητό επίπεδο χρέους και ελλείμματος)

Όσον αφορά το ταμείο διάσωσης της Ευρώπης (EFSF) ο Σαρκοζί είπε ότι είναι αρκετά μεγάλο και η επέκταση του θα τροφοδοτήσει μόνο την κερδοσκοπία. Επίσης ο Γάλλος Πρόεδρος είπε ότι την ερχόμενη βδομάδα θα ανακοινώσει μέτρα για τη μείωση του γαλλικού ελλείμματος που σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες θα είναι ύψους έως 12 δις ευρώ.

Ερωτηθείσα η Μέρκελ για την σχεδόν μηδενική ανάπτυξη της Γερμανίας κατά το τελευταίο τρίμηνο δήλωσε ότι πάντα θα υπάρχουν τριμηνιαίες διακυμάνσεις της οικονομικής ανάπτυξης, ενώ θύμισε ότι η Γερμναία έχει φτάσει σε επίπεδα προ της οικονομικής κρίσης.

Κολοχανείον ΠΑΣΟΚ: Παναγιωτακόπουλος: Ήσουν στο ΚΚΕ εσ. όταν εμείς αλλάζαμε (τα φώτα) την Ελλάδα με τον Ανδρέα... Μόσιαλος: Αποχώρησα το '85

http://www.real.gr/Files/Articles/Photo/86618.jpgΚαι ξαφνικά, εν μέσω δεκαπενταύγουστου, στο ΠΑΣΟΚ ξέσπασε «πόλεμος» μεταξύ του επικεφαλής της Αριστερής Πρωτοβουλίας Γιώργου Παναγιωτακόπουλου και του υπουργού Επικρατείας και κυβερνητικού εκπροσώπου Ηλία Μόσιαλου.

«Ο σύντροφος Παναγιωτακόπουλος δικαιούται να πει μια κουβέντα παραπάνω αυτές τις χρονιάρες μέρες» απάντησε με δήλωσή του στο real.gr ο κ. Μόσιαλος ,στην ανακοίνωση που εξέδωσε το πρωί η Αριστερή Πρωτοβουλία και με την οποία ο κ. Παναγιωτακόπουλος κατηγορούσε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο ως «εκπρόσωπο των νεοφιλελεύθερων».

«Ως αυθεντικός ‘’εκπρόσωπος’’ των οίκων αξιολόγησης και μνημονιακών λογικών απαιτεί να ενταφιαστούν οι αγώνες και οι θυσίες του εργαζόμενου λαού για υπεράσπιση του δικαιώματος της εργασίας και της ανθρώπινης ζωής.

Στόχος πλέον του φωστήρα της εξυγίανσης της οικονομικής και πολιτικής ζωής είναι η κατάργηση του δικαιώματος στην απεργία και η εγκαθίδρυση ενός αστυνομικού κράτους όπου δια πυρός και σιδήρου θα υλοποιήσει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που θα εξαθλιώνει τον λαό και θα ξεπουλά τον εναπομείναντα εθνικό πλούτο. Ως δικολάβος επαρχιακού ειρηνοδικείου στρεβλώνει ερμηνευτικά τις ανησυχίες της ΑΔΕΔΥ και μιλά για ‘’Λευκή Απεργία’’» τονίζει στην ανακοίνωσή της η Αριστερή Πρωτοβουλία ,επιτιθέμενη με σφοδρότητα στον κ. Μόσιαλο: «Ο ίδιος βέβαια την δεκαετία του ’80, όταν το ΠΑΣΟΚ άλλαζε την ελληνική κοινωνία προσέφερε τις υπηρεσίες του στο τότε ΚΚΕ εσ. και αργότερα συνυπέγραφε με τον Συνασπισμό της Αριστεράς τη δίωξη του Ανδρέα Παπανδρέου.

Αν οι απόψεις του για το κράτος και το δημόσιο, έχουν τη βάση του σε εκείνες τις εποχές μπορεί ίσως κάποιος να τον δικαιολογήσει.
Σήμερα όμως και αυτός και οι υπόλοιποι ‘’ευεργετιθέντες’’ από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, πρέπει να καταλάβουν ότι υπηρετούν ένα κόμμα με συγκεκριμένες αρχές και θέσεις, τις οποίες αν δεν τις γνωρίζουν καλό είναι να τις μελετήσουν.

Οφείλουν και αυτός και οι υπόλοιποι νεοεμφανιζόμενοι πολιτικοί σωτήρες να αντιληφθούν ότι ούτε το προσωπικό τους πολιτικό μέλλον ενδιαφέρει το ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη του, ούτε δικαιούνται να ευτελίζουν με τέτοιο τρόπο την ιστορία μας, ούτε να διαστρεβλώνουν τις θέσεις μας».

Και καταλήγει η ανακοίνωση της Αριστερής Πρωτοβουλίας: «Πολιτική δεν είναι η μηχανιστική διεκπεραίωση εντολών μιας προπαντός αυταρχικής συμπεριφοράς δημοδιδασκάλων που θέλει να συνετίσει άτακτους μαθητές.

Είναι η ώρα που καλούνται οι πολιτικοί να αναλάβουν τις ευθύνες τους και με πρώτο τον Πρωθυπουργό να δώσουν να καταλάβουν ότι οι άκαμπτοι ερασιτέχνες που παίζουν το ρόλο των υπουργών και οι επιθυμίες τους δεν αποτελούν πολιτική πρόταση. Η Ελλάδα έχει ανάγκη από συνετούς φρόνιμους και δημοκρατικούς πολιτικούς και όχι από περιοδεύοντας πολιτικούς ενός νεοφιλεύθερου team που έχει ως μοναδικό έργο την αφαίμαξη του ελληνικού λαού».

Συνεργάτες του κ. Μόσιαλου ,πάντως, υπενθύμιζαν στον κ. Παναγιωτακόπουλο ότι ο υπουργός Επικρατείας απεχώρησε από το ΚΚΕ Εσωτερικού το 1985 και συνεπώς δεν έχει καμία σχέση με τη δίωξη του Συνασπισμού κατά του Ανδρέα Παπανδρέου το 1989.

Χωρίς επιστροφή της Μόρφου δεν υπάρχει λύση... λέει σήμερα ο Χριστόφιας αλλά να δούμε τι θα πει στο τέλος

Ο Κύπριος αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρίστος Χριστοφίδης κατέστησε σαφές ότι, χωρίς την επιστροφή της Μόρφου υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση, δεν μπορεί να υπάρξει λύση στο Κυπριακό.

Για τις δηλώσεις Ερντογάν, ο οποίος είχε πει ότι δεν πρόκειται να επιστραφεί οποιοδήποτε από τα κατεχόμενα εδάφη σε Μόρφου, Καρπασία και Κερύνεια, ο Χρίστος Χριστοφίδης ανέφερε ότι προκάλεσαν απογοήτευση.

Πρόσθεσε ότι ο Πρόεδρος Χριστόφιας προχώρησε σε καταγγελία των δηλώσεων του Τούρκου πρωθυπουργού στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο Δήμος Μόρφου χαρακτηρίζει απαράδεκτο το στάτους κβο της στρατιωτικής κατοχής τμήματος ενός ανεξάρτητου, κυρίαρχου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Εθνών.

Αυτό αναφέρεται σε ψήφισμα διαμαρτυρίας των Μορφιτών, που επιδόθηκε στις πρεσβείες των πέντε χωρών-μονίμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας και την αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Λευκωσία, με αφορμή τη συμπλήρωση 37 χρόνων από την κατάληψη της Μόρφου.

Στο ψήφισμα επισημαίνεται επίσης ότι, ακόμη και σήμερα, ενώ διεξάγονται συνομιλίες μεταξύ των δύο κοινοτήτων, η Τουρκία και τα κατοχικά στρατεύματα δημιουργούν παράνομα τετελεσμένα επί του εδάφους στις ελληνοκυπριακές περιουσίες στη Μόρφου και την ευρύτερη περιοχή.

Διευκρινίσεις Βενιζέλου για την έκπληξη που μας επιφύλασσε για την περίεργη συμφωνία με τη Φινλανδία

http://static.iltalehti.fi/uutiset/juttunamasukatMP_uu.jpgΣε διευκρινίσεις που όμως μπερδεύουν ακόμα πιο πολύ την υπόθεση για τη συμφωνία με τη Φινλανδία και τη συμμετοχή της στο δεύτερο «πακέτο» ενίσχυσης της Ελλάδας προέβη ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος.

Απόλυτα κατανοητό ότι η Φινλανδία ήθελε μια διμερή συμφωνία για να εξασφαλιστεί, ωραία και η υπουργός τους για τα χρονάκια της [φώτο]... αλλά οι απορίες είναι: Εμείς τι λεφτά θα τους δώσουμε για εγγύηση; Που θα τα βρούμε; Αφού τα έχουμε σε μετρητά γιατί να τα καταθέσουμε σαν εγγύηση ώστε να τα πάρουμε πίσω σαν δάνειο; Υπάρχουν κι άλλες τέτοιες ή άλλες εκπλήξεις με άλλες χώρες της ευρωζώνης; Διαβάστε τις "διευκρινήσεις" Βενιζέλου και αν σας λυθεί καμιά από τις πιο πάνω απορίες γράψτε μας:

Ο κ. Βενιζέλος δήλωσε ότι: «Η Ελλάδα και η Φινλανδία συμφώνησαν, στο πλαίσιο της απόφασης της Συνόδου Κορυφής της Ευρωζώνης της 21 Ιουλίου, σε ένα χρηματοδοτικό σχήμα που επιτρέπει στην Κυβέρνηση και το Κοινοβούλιο της Φινλανδίας να αποφασίσουν τη συμμετοχή της χώρας τους στη νέα δέσμη βοήθειας προς την Ελλάδα, μέσω του EFSF. Το χρηματοδοτικό σχήμα που έχει συμφωνηθεί ανάμεσα στις δύο χώρες θα υποβληθεί προς έγκριση στο Euro Working Group (Eurogroup σε επίπεδο των εκπροσώπων των Υπουργών). Περιττεύει να σημειωθεί ότι το χρηματοδοτικό αυτό σχήμα δεν έχει κανέναν εμπράγματο χαρακτήρα».

Υπενθυμίζεται ότι η Φινλανδία είχε θέσει το ζήτημα αυτό τόσο στο Eurogroup όσο και στη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωζώνης, επικαλούμενη σοβαρούς εσωτερικούς πολιτικούς λόγους και μια διμερής συμφωνία Ελλάδας-Φινλανδίας γύρω από ένα κατάλληλο χρηματοδοτικό σχήμα συμπεριελήφθη στα συμφραζόμενα της απόφασης της 21ης Ιουλίου.

Το χρηματοδοτικό σχήμα διαμορφώθηκε τελικά σε τηλεδιάσκεψη που είχε ο κ. Βενιζέλος με τη Φινλανδή ομόλογό του κ. Jutta Urpilainen τις προηγούμενες μέρες, ενώ συνεχίζεται η νομική και τεχνική επεξεργασία.

Όλως τυχαίως ένα μήνα μετά τις δολοφονίες του φιλοσιωνιστή η Νορβηγία ανακοίνωσε την εύρεση γιγαντιαίων πετρελαϊκών κοιτασμάτων

http://www.skai.gr/files/temp/AF792AED32A9DF02FF30F67A532A0C54.jpgΤη μεγαλύτερη ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου από το 1980 στη Νορβηγία, ενδέχεται να έκανε η Statoil ASA (STL), ο μεγαλύτερος πάροχος πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Νορβηγία.

Πρόκειται για τα κοιτάσματα ανάμεσα στις πλατφόρμες Aldous και Avaldsnes, κοντά στην Ούτσιρα, στα δυτικά της χώρας και μπορεί να αποδώσουν από 500 εκατομμύρια έως 1,2 δισεκατομμύρια βαρέλια, σύμφωνα με την STL.

Σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της εταιρίας, Tim Dodson, πρόκειται για μία γιγαντιαία ανακάλυψη και πρόσθεσε ότι η χώρα έχει να δει κάτι παρόμοιο από τα μέσα της δεκαετίας του 1980. Αναλυτικά η ανακοίνωση ΕΔΩ

Η παραγωγή της Νορβηγίας στη Βόρεια θάλασσα και σε άλλα μικρότερα κοιτάσματα έχει αρχίσει να συρρικνώνεται. Η παραγωγή κορυφώθηκε το 2000. Φέτος αναμένεται να πέσει κατά 6%, στα 1,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με την αρμόδια νορβηγική αρχή.

Η Statoil διαχειρίζεται το 80% του πετρελαίου και του φυσικού αερίου της χώρας. Το 2010 βρέθηκε εκτός στόχων όσον αφορά στην παραγωγή και το 2011 ενδέχεται να διευρύνει τις απώλειές της.

Η νέα ανακάλυψη αναμένεται να προσθέσει τουλάχιστον 4 – 5 κορώνες στη μετοχή της εταιρίας, η οποία τιμάται στις 132-124 κορώνες, σύμφωνα με τον Magnus Smistad, αναλυτής της Fondsfinans ASA, ο οποίος έκανε λόγο για τεράστια ανακάλυψη, η οποία μπορεί να αποδώσει έως και 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

skai.gr

Όσλο, Ζυρίχη και Γενεύη οι ακριβότερες πόλεις του κόσμου... η αθήνα κάπου στην 35 θέση

Οι ακριβότερες πόλεις του κόσμου είναι το Όσλο, η Ζυρίχη και η Γενεύη, σύμφωνα με την τελευταία αναθεώρηση της μελέτης που διεξάγει κάθε τρία χρόνια η ελβετική τράπεζα UBS για τις τιμές, τους μισθούς και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών σε διάφορες περιοχές του κόσμου.

Στο άλλο άκρο, οι φθηνότερες πόλεις του κόσμου είναι το Μουμπάι, η Μανίλα και το Νέο Δελχί.

Για να καταλήξει στην κατάταξη αυτή η UBS υπολογίζει ένα «καλάθι νοικοκυράς» που περιλαμβάνει 122 αγαθά και υπηρεσίες (χωρίς τα ενοίκια) σε 73 πόλεις. Η ακρίβεια μετράται με βάση τις τιμές στην πόλη της Νέας Υόρκης που στη συγκεκριμένη μελέτη της αποδίδεται η τιμή «100» και είναι 14η στη λίστα. Το Όσλο προηγείται σε θέματα ακρίβειας έχοντας 139,1 μονάδες και έπονται η Ζυρίχη και η Γενεύη. Η Αθήνα είναι 38η στον κατάλογο.

Όσον αφορά τους μισθούς, καμία πόλη δεν ξεπερνά τη Ζυρίχη. Λίγο χαμηλότερους μισθούς δίνει η Γενεύη και ακολουθεί η Κοπεγχάγη. Το Παρίσι βρίσκεται στην 24η θέση και η Αθήνα στην 33η ενώ τελευταίες κατατάσσονται το Ναϊρόμπι, η Μανίλα και το Μουμπάι.

Τέλος, οι μισθωτοί σε Ζυρίχη, Σίδνεϊ και Λουξεμβούργο έχουν τη μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη με βάση. Στον τομέα αυτό η Αθήνα καταλαμβάνει την 35η θέση.

Η Φινλανδία ανακοίνωσε ότι συμφώνησε με την Ελλάδα για τις εγγυήσεις!!;;!!;; Ξέρει κανείς τι εννοούνε;

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/viihde/555_px_kuvia_2009/05/707978.jpgΤο «πράσινο» φως για τη συμμετοχής της στο δεύτερο πακέτο διάσωσης της Ελλάδας από την ευρωζώνη έδωσε τελικά η Φινλανδία, μετά τη συμφωνία στο ζήτημα των εγγυήσεων. Ωστόσο η Φινλανδία εξακολουθεί να τάσσεται κατά της έκδοσης ευρωομολόγων.

Η συμφωνία, η οποία θα πρέπει να εγκριθεί και από τις υπόλοιπες χώρες-μέλη του ευρώ, αφορά τραπεζική κατάθεση από πλευράς της Ελλάδας σε λογαριασμό της Φινλανδίας, σύμφωνα με την υπουργό Οικονομικών της Φινλανδίας.

Όπως επεσήμανε η Γιούτα Ούρπιλαϊνεν, «η Ελλάδα θα καταθέσει εγγύηση σε μορφή μετρητών σε κρατικό λογαριασμό και η Φινλανδία θα επενδύσει τα κεφάλαια σε ομόλογα με αξιολόγηση ΑΑΑ».

Η Φινλανδία θα επιστρέψει στην Ελλάδα την εγγύηση μαζί με τους τόκους και το κέρδος από τις επενδύσεις στις οποίες αξιοποιήθηκαν, από τη στιγμή που θα ξεπληρωθεί το δάνειο στο πλαίσιο του πακέτου βοήθειας.

Βίντεο με τεθωρακισμένα του Ασσάντ στην Λατάκεια της Συρίας

Σκόπια: Κατηγορούν την κυβέρνηση για πολιτικές διώξεις

http://img.protothema.gr/596DB10EE206A5B6340FCDFCA24DDDBE.jpgΓια πολιτικές διώξεις και αποκλεισμό των πολιτικών της αντιπάλων, κατηγορεί την κυβέρνηση του Νίκολα Γκρούεφσκι,στην ΠΓΔΜ, η αντιπολίτευση αμέσως μετά τις βουλευτικές εκλογές της 5ης Ιουνίου.

Οι αρχηγοί 16 κομμάτων που συμμετέχουν στο συνασπισμό της αντιπολίτευσης υπό τη «Σοσιλαδημοκρατική Ένωση», του Μπράνκο Τσερβένκοφσκι, μετά τη συνάντηση που είχαν σήμερα στα Σκόπια, όπου εξέτασαν την τρέχουσα πολιτική κατάσταση στη χώρα, απηύθυναν προειδοποίηση προς την κυβέρνηση του Ν. Γκρούεφσκι να σταματήσει αμέσως με αυτές τις πρακτικές, οι οποίες προκαλούν «ανεπανόρθωτη ζημιά στις δημοκρατικές διαδικασίες στη χώρα», σημειώνοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα αντιδράσουν δυναμικά χρησιμοποιώντας «όλα τα μέσα αντίστασης που έχουν στη διάθεση τους». Τα κόμματα της αντιπολίτευσης αναφέρουν ότι η κυβέρνηση Γκρούεφσκι, αμέσως μετά τις τελευταίες εκλογές, επιδίδεται σε «συστηματικό πογκρόμ», κατά της αντιπολίτευσης και οποιασδήποτε επικριτικής φωνής στη χώρα.

Συγκεκριμένα επικαλούνται τις περιπτώσεις σύλληψης του Λιούμπε Μπόσκοσκι, αρχηγού ενός μικρού κόμματος της αντιπολίτευσης, της παύσης λειτουργίας του τηλεοπτικού σταθμού «Α1» και των τριών ημερησίων εφημερίδων, Βρέμε, Σπιτς και Κόχα ε Ρε, οι οποίες ανήκουν όλα στον όμιλο του Β. Ράμκοφσκι και ασκούσαν έντονη κριτική στην κυβέρνηση. Ακόμη επικαλούνται την κατεδάφιση, τού υπό ανέγερση συγκροτήματος πολυτελών διαμερισμάτων και γραφείων στα Σκόπια, το οποίο ανήκει σε επιχειρηματία και βουλευτή της αντιπολίτευσης, καθώς και τις «αμφιλεγόμενες αποφάσεις» της Επιτροπής Διερεύνησης πιθανών σχέσεων πολιτικών προσώπων με τις υπηρεσίες πληροφοριών της πρώην Γιουγκοσλαβίας.

Σύμφωνα με την αντιπολίτευση, «κοινός παρονομαστής» όλων αυτών των περιπτώσεων δίωξης είναι η αντιπολιτευόμενη δραστηριότητα των κατηγορουμένων και παθόντων και η επικριτική τους φωνή.

Φοβερό σχέδιο εξόντωσης του Χίτλερ απ' τους Άγγλους! Θα τον έκαναν γυναίκα...

Μέχρι την τελική επικράτηση των Συμμάχων και τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η αλήθεια είναι ότι από τα συρτάρια των μυστικών υπηρεσιών πέρασαν ουκ ολίγα σχέδια εξόντωσης του Χίτλερ. Κάποια εξ αυτών είναι τόσο ακραία που μοιάζουν απίστευτα!

Τέτοια ήταν οι «καμουφλαρισμένες» βόμβες σε κουτάκια κομπόστας, κουτιά γεμάτα από δηλητηριώδη φίδια σε εχθρικά στρατεύματα ακόμη και να ρίξουν ισχυρή κόλλα για να κολλήσουν τα ναζιστικά στρατεύματα στο έδαφος!

Όπως τονίζει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ Μπράιαν Φορντ στο βιβλίο του «Secret Weapons: Technology, Science And The Race To Win World War II», οι Βρετανοί κατάσκοποι σχεδίαζαν να φέρουν στην επιφάνεια τη… θηλυκή πλευρά του ηγέτη των Ναζί δίνοντας του κρυφά γυναικείες ορμόνες!

«Υπήρχε ένα συμμαχικό σχέδιο για να ρίξουν οιστρογόνα στο φαγητό του Χίτλερ και να “αλλάξουν” το φύλο του κάνοντας τον λιγότερο επιθετικό και περισσότερο θηλυκό» τονίζει ο ίδιος σημειώνοντας ότι τα οιστρογόνα ήταν μία καλή επιλογή γιατί «είναι άοσμα και η δράση τους δε μπορεί να ανιχνευθεί άμεσα».

Βρε αυτοί το έχουν καταλάβουν... εσύ πες μας πως θα γίνει να κόψεις το τάκα τάκα

Αναρωτιέται ο Ευαγγελάτος με αφορμή τη μηδενική ανάπτυξη στη Γερμανία: "Θα καταλάβουν (οι Γερμανοί) ότι χωρίς τους υπόλοιπους είναι τίποτα"

Βρε οι Γερμανοί το έχουν καταλάβει... το θέμα είναι εσύ και οι άλλοι πότε θα κόψετε τη μαλακ@@ που μας λες ότι θέλουν να σου πάρουν το σπίτι... το θέμα είναι πότε θα καταλάβεις και θα πεις στα πρόβατα ότι οι Γερμανοί θέλουν να έχεις ανάπτυξη και λεφτά για να σου πουλήσουν αυτοκίνητα και ηλεκτρικά είδη

Σε αντίθεση με κάποιους άλλους που σε θέλουν χρεωμένο για να έρθουν να σου πούνε φέρε εδώ τον ορυκτό πλούτο και δώσε τη μισή Κύπρο και το μισό Αιγαίο στην Τουρκία επειδή δεν μπορείς να ξεχρεώσεις...

ΥΓ. Για ενημέρωση του Ευαγγελάτου να πούμε ότι οι Γερμανοί έχουν κάνει το κουμάντο τους και μην τους κλαίει. Οι γερμανικές εξαγωγές το 2010 ήταν 959 δις ευρώ και οι εισαγωγές 806 δις ενώ τα τελευταία 10 χρόνια το εμπορικό πλεόνασμα είναι σταθερά πάνω από 100 δις κάθε χρόνο. Οι μεγαλύτερες εξαγωγές πήγαν σε Γαλλία 90 δις , ΗΠΑ 65,5 δις, Ολλανδία 63 δις, Αγγλία 59 δις, Ιταλία 58 δις, Αυστρία 53 δις, Κίνα 53 δις, Βέλγιο 46 δις, Ελβετία 41 δις κ.λπ. και δεν νομίζω αυτά τα κράτη να κινδυνεύουν... Το 2009 δε οι εξαγωγές ήταν 803 δις και κατανέμονταν ως εξής: Χώρες ευρώ: 342 δις, λοιπές χώρες ΕΕ 157 δις, υπόλοιπες χώρες Ευρώπης: 85 δις, Αφρική 17,5 δις, Αμερική 78 δις Ασία: 113 δις , Ωκεανία: 7 δις

Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι κάτοχοι αμερικανικών ομολόγων;

Δείτε το διάγραμμα και προσέξτε ότι τους τελευταίους 10 μήνες οι Βρετανοί στηρίζουν με νύχια και δόντια την παραπαίουσα αμερικάνικη οικονομία, αυξάνοντας κατά 80% τα αμερικάνικα ομόλογα που έχουν στα χέρια τους:

Ρέσλερ: Δεν είμαστε οι καλοί Σαμαρείτες της Ελλάδας

http://www.skai.gr/files/temp/BC207EB3BAD2185F4FA951BE92C275FB.jpgΗ Γερμανία δεν αποκλείει την επιπλέον βοήθεια για την Ελλάδα, όμως η νοτιοευρωπαϊκή χώρα θα πρέπει πρώτα να περιορίσει την κρίση χρέους της και να γίνει πιο ανταγωνιστική, δήλωσε ο Γερμανός υπουργός οικονομικών Φίλιπ Ρέσλερ, σύμφωνα με το Dowjones Newswires.

Σε άρθρο που θα δημοσιευτεί αυτή την εβδομάδα στο γερμανικό οικονομικό περιοδικό Capital, ο Ρέσλερ δήλωσε, «δεν είμαστε οι καλοί Σαμαρείτες».

«Δεν θα εγκρίνουμε οποιοδήποτε σχέδιο χωρίς σκέψη, όμως δεν θα είμαστε και αντίθετοι σε μια έξυπνη λύση», είπε.

Τα σχόλιά του έρχονται εν μέσω των συζητήσεων σχετικά με την έκταση που θα πρέπει να έχει η συμμετοχή της Γερμανίας στη διάσωση των χωρών της ευρωζώνης, ένα θέμα που διχάζει όλο και περισσότερο τη χώρα.

Ο κ. Ρέσλερ ηγείται του κόμματος των Ελεύθερων Δημοκρατικών (FDP), που ανήκει στον κυβερνώντα συνασπισμό μαζί με το κόμμα της Μέρκελ. Το FDP, του οποίου η δημοτικότητα παρουσιάζεται μειωμένη, εκφράζει όλο και πιο έντονα την αντίθεσή του με την περαιτέρω συμμετοχή της Γερμανίας στα πακέτα βοήθειας. Ο κ. Ρέσλερ τόνισε ότι οι δηλώσεις του δεν έχουν σκοπό να κερδίσουν υποστηρικτές για το κόμμα του.

Ποιοι αύξησαν το δημόσιο χρέος των ΗΠΑ στα 15 τρις δολ, σε ποιους τα χρωστάει και πως προκύπτει έλλειμμα 1,6 τρις;

Δείτε τα διαγράμματα:

Graphic: US national debt (federal budget)

Graphic: Amount of debt accumulated by US Presidents

Graphic: The USA's creditors

Graphic: Revenue and expenditure of the US Government (Federal Budget 2011)

ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Η «ΑΤΜΟΜΗΧΑΝΗ» ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

του Στράτου Σιμόπουλου

Η Μικρασιατική καταστροφή, γράφει ο ακαδημαϊκός Διονύσιος Ζακυνθινός, «υπήρξεν η τελευταία φάσις του υπερπόντιου Ελληνισμού. Υπό τα ερείπιά της ετάφησαν αι Ιωνικαί και Ποντιακαί αποικίαι, αι κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου, το μέγα εκπολιτιστικόν έργο του Βυζαντίου, η θαυμασία αντίστασις και το αφανές κατόρθωμα των Ελλήνων της Τουρκοκρατίας». Ταυτόχρονα όμως ο προσφυγικός ελληνισμός συνέβαλε τα μέγιστα ώστε η Ελλάδα -μια Βαλκανική επαρχία στις αρχές της δεκαετίας του 1920- να αναπτύξει εμπορικές και οικονομικές συμφωνίες με τη Δύση, κρατώντας ταυτόχρονα τους δεσμούς με την Ανατολή.

Πριν το 1922 οι ελληνικές κοινότητες της Μικράς Ασίας ήλεγχαν το 60% των θέσεων εργασίας στους μεταποιητικούς κλάδους, το 50% του επενδεδυμένου κεφαλαίου στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και είχαν υπό την κατοχή τους το 46% των τραπεζών. Μετά τον ξεριζωμό, αυτή η τεχνογνωσία μεταφέρθηκε ως «προίκα» στην Ελλάδα.

Το προσφυγικό στοιχείο διέθεσε στην αδύναμη ελληνική οικονομία ειδικευμένο εργατικό δυναμικό, επιχειρηματικό πνεύμα, εκπαίδευση και «δυτικές» αντιλήψεις. Τα αποτελέσματα φάνηκαν από νωρίς και τη δεκαετία 1922-1932 καταγράφηκε διπλασιασμός των Ελληνικών βιομηχανικών μονάδων. Ως παραδείγματα παραθέτω την ανάπτυξη του κλάδου της ταπητουργίας ο οποίος ήταν άγνωστος πριν το 1922, την παραγωγή μεταξωτών υφασμάτων που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1931, τη λειτουργία κλωστοϋφαντουργικών μονάδων καθώς και την παραγωγή αλευροβιομηχανικών προϊόντων.

Η θετική επίδραση των προσφύγων στην οικονομία της χώρας μας περιγράφεται στην έκθεση του τότε διοικητή της Εθνικής Τράπεζας, Αλέξανδρου Διομήδη, με τίτλο «Πεπραγμένα της χρήσεως του 1924». Γράφει συγκερκιμένα : «Εις όλους τους κλάδους της παραγωγικής δραστηριότητος, τα απασχολούνται κεφάλαια εμφανίζουν ουσιώδη αύξησιν. Εμπόριον, βιομηχανία, γεωργία, οικοδομική εκινήθησαν ζωηρώς εις το κέντρον και τας επαρχίας, ιδιαίτερα δε εν Μακεδονία. Ο προσφυγικός κόσμος, όστις μέχρις εσχάτων ακόμη απετέλει βαρύ καθήκον, αρχίζει να μεταβάλλεται εις ενεργόν στοιχείον της παραγωγής, ωθούν ταύτην προς τα εμπρός, με ζήλον και δραστηριότητα…».

Πέρα από τη βιομηχανία, η προσφορά τους ήταν καταλυτική και στον αγροτικό τομέα. Αφενός η εγκατάσταση τους σε Μακεδονία και Θράκη θωράκισε τις παραπάνω περιοχές, αφετέρου συνέβαλε τα μέγιστα ώστε τη δεκαετία 1922-1931 οι καλλιεργούμενες εκτάσεις να αυξηθούν κατά 50% και η γεωργική παραγωγή να διπλασιαστεί. Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν νέες μέθοδοι παραγωγής, αναπτύχθηκαν καινούργιες καλλιέργειες, επεκτάθηκαν εκείνες του καπνού και του βαμβακιού, βελτιώθηκαν ποσοτικά η κτηνοτροφία και η πτηνοτροφία, αναπτύχθηκαν η δενδροκομία και η αλιεία.

Το επιβεβαιώνει άλλωστε αξιολόγηση της Επιτροπής Αποκατάστασης Προσφύγων της εποχής, σύμφωνα με την οποία «παντού, όπου έχουν εγκατασταθεί πρόσφυγες, οι καλλιέργειες αρχίζουν να διαφοροποιούνται, να ποικίλουν». Ιδιαίτερα για τη Μακεδονία γίνεται λόγος για μια «σιωπηλή επανάσταση» όπου «η γεωργία διατέλει μέχρι πρότινος σε πρωτόγονον κατάστασιν».

Η προσφορά του προσφυγικού ελληνισμού δεν σταματά, βέβαια, στη βιομηχανία και τη γεωργία. Εκατοντάδες επιστήμονες και άνθρωποι του πνεύματος συνέβαλαν στην ανάταση της πνευματικής και καλλιτεχνικής ζωής της νεότερης Ελλάδας.

Και όχι μόνο.

Η επιρροή στην καθημερινότητα ήταν διαρκής. Ποιος δεν μνημονεύει σήμερα την Πολίτικη και Σμυρναϊκή κουζίνα, ποιος λησμονεί ότι οι γυναίκες των προσφύγων έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη χειραφέτηση των υπόλοιπων Ελληνίδων με την απόφαση τους να εργαστούν προκειμένου να στηρίξουν οικονομικά τα νοικοκυριά τους;

Ο προσφυγικός ελληνισμός πρόσφερε λοιπόν στην ελληνική οικονομία την ώθηση που της έλειπε, ενώ λειτούργησε ταυτόχρονα και ως «ατμομηχανή» στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου κράτους.

Όλοι εμείς τέλος, οι έλκοντες την καταγωγή από την Μικρά Ασία, οφείλουμε να περάσουμε τις αξίες μας, ορισμένες από τις οποίες είναι αυτές της υπομονής, της επιμονής και της προσπάθειας στις επόμενες γενιές, συμβάλλοντας έτσι στη πρόοδο και την ανάπτυξη της πατρίδας μας.

Δημοσίευση: Περιοδικό «Καποδίστριας» (15-08-2011)

1,4 δις ευρώ ζητάει απ' την καθολική εκκλησία το ιρλανδικό κράτος για αποζημιώσεις για σεξουαλική κακοποίηση

http://www.bloomberg.com/apps/data?pid=avimage&iid=ihHRP9LNINF8Μετά τις αποκαλύψεις ότι σε πολλά ιδρύματα της καθολικής εκκλησίας στην Ιρλανδία, η σεξουαλική κακοποίηση παιδιών ήταν "ενδημικό" φαινόμενο η ιρλανδική κυβέρνηση αναγκάζεται λόγω της στενής σχέσης που έχει με την καθολική εκκλησία να πληρώσει αποζημίωσεις κοντά 900 εκ ευρώ. Τώρα ο Πρωθυπουργός της χώρας Enda Kenny τα διεκδικεί από την εκκλησία στις συνομιλίες που θα ξεκινήσουν σε λίγες μέρες για το ποιος θα τα πληρώσει τελικά.

Η ιρλανδική κυβέρνηση που έχει να παλέψει και με ένα έλλειμμα, που φέτος υπολογίζεται στο 10%, είναι αποφασισμένη να κάνει ότι περνάει από το χέρι της προκειμένου να πάρει 1,4 δις από την εκκλησία είτε σε ρευστό, είτε σε ακίνητα. Στα 900 εκ αποζημιώσεις, που πρέπει να δωθούν σε 14,000 θύματα (ΜΟ 62,878 ερυρώ κατ' άτομο), προστιθέτονται και 157 εκ έξοδα για δικηγόρους και διάφορα άλλα έξοδα που προέκυψαν σ' όλα τα χρόνια που η καθολική εκκλησία αρνούνται το έγκλημα που τρεις ανεξάρτητες επιτροπές είχαν αποδείξει.

Τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουν οι επαφές του Υπ΄Παιδείας με εκπροσώπους 18 καθολικών ταγμάτων και το κράτος θα τους ζητήσει να πληρώσουν το μισό ποσό των αποζημιώσεων και να παραχωρήσουν ακίνητα και γη στο δημόσιο. Μέχρι τώρα η εκκλησία έχει δείξει ότι είναι διατεθειμένη να πληρώσει 300 εκ.. Το κράτος όμως θα επιμείνει να αποκτήσει πρόσβαση και στα σχολεία μιας και μέχρι τώρα το 90% των δημοτικών σχολείων ανήκουν στην καθολική εκκλησία! Το 95% των ιρλανδών είναι καθολικοί και το 65% πηγαίνει τουλάχιστον μια φορά το μήνα στην εκκλησία.

http://www.bloomberg.com/news/2011-08-14/irish-chase-church-cash-real-estate-toward-2-billion-child-abuse-bill.html

Στίγκλιτς προτείνει αποχώρηση Γερμανίας από την Ευρωζώνη... μην το πολυλέμε όμως γιατί μπορεί να το κάνουν και μετά θα κλαίμε

http://www.skai.gr/files/temp/C9DDF7F821B19C5947088853B2B104BD.jpgΜπορεί για την Άγκελα Μέρκελ να μην υφίσταται θέμα ευρωομολόγων, τουλάχιστον επισήμως, ωστόσο ο νομπελίστας οικονομολόγος Τζότζεφ Στίγκλιτς διαμηνύει στο ΒΒC ότι το ευρώ θα είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσει χωρίς τη θέσπιση τους, φτάνοντας στο σημείο να δηλώσει ότι θα ήταν καλύτερο από τη Γερμανία να αποχωρήσει από την Ευρωζώνη αν διαφωνεί με τα ευρωομόλογα!!

Ειδικότερα, όπως υποστηρίζει ο αμερικανός οικονομολόγος, και σύμβουλος του Γιώργου Παπανδρέου, η έλλειψη δημοσιονομικών περιθωρίων στις χώρες της Ευρωζώνης που πλήττονται περισσότερο από την κρίση χρέους θα εντείνει το πρόβλημα, εκτός και αν βρεθεί λύση.

Ο Στίγκλιτς δήλωσε ότι η Γερμανία θα υποστεί «σοβαρές συνέπειες» αν οι προβληματικές χώρες της Ευρωζώνης αποτύχουν να αποπληρώσουν τα δάνειά τους.

Μάλιστα, υποστήριξε ότι θα ήταν πιο επωφελής για την επιβίωση του ενιαίου νομίσματος, αν οι Γερμανοί, και όχι μια ταραγμένη χώρα της Ευρωζώνης όπως η Ελλάδα, αποχωρούσαν από το ευρώ!

«Εάν η Ευρώπη αποφασίσει ότι ο μόνος τρόπος για να συνεχίσει περνά μέσα από κάποιο ταμείο σταθεροποίησης ή ταμείο αλληλεγγύης, με τη μορφή ευρωομολόγων, τα οποία η Γερμανία δεν θέλει, αυτό σημαίνει ότι η Γερμανία θα πρέπει να αποχωρήσει» είπε ο τιμηθείς με το Νόμπελ Οικονομίας 2001.

skai.gr

Ούτε ένα ώριμο έργο δεν έχει να εντάξει στο ΕΣΠΑ ο Χρυσοχοΐδης! Καταρρέει πριν ξεκινήσει το περίφημο σχέδιο Μάρσαλ

Η μόνη σωτηρία μας έτσι που μας κατάντησαν και προκειμένου να επιβιώσει ο κόσμος, είναι η έλευση των ξένων επιτρόπων μιας και οι Υπουργοί του ΠΑΣΟΚ αποδείχθηκαν ανίκανοι... διαβάστε κατάσταση κράτους να φρίξετε:

- Οι περιφέρειες τα πάνε πολύ καλύτερα απ' τα υπουργεία των ΠΑΣΟΚων στην απορρόφηση του ΕΣΠΑ: 27% απορροφητικότητα εμφανίζουν τα περιφερειακά προγράμματα που εκτελούν οι περιφέρειες και μόνο 19% τα τομεακά που εκτελούν τα υπουργεία!

- Τον Ιούλιο του 2009 η Ευρωπαϊκή Τράπεζα επενδύσεων ενέκρινε δάνειο 2 δις για έργα: Μέχρι τέλους του 2010 δεν είχαν εισπράξει ούτε ένα ευρώ, ενώ μέχρι σήμερα έχουν εισπράξει μόνο το 0,5 δις

- Χρυσοχοΐδης: Δεν έχει ούτε ένα (1) ώριμο έργο να εντάξει στο ΕΣΠΑ και τρέχει τους περιφερειάρχες... εκτός αυτού ανήγγειλε για πολλοστή φορά τις ίδιες διοικητικές μεταρρυθμίσεις!

- Διαμαντοπούλου: το πρόγραμμα «εκπαίδευση και διά βίου μάθηση» έχει απορρόφηση 14,9%

- Μπιρμπίλη: το πρόγραμμα για το περιβάλλον έχει απορρόφηση 9%

- Ραγκούσης-Νταλάρας: το φιλόδοξο πρόγραμμα «διοικητική μεταρρύθμιση» έχει απορρόφηση μόλις 7,65%!!!

Διαβάστε και το άρθρο της Ναυτεμπορικής:

Με ναυάγιο απειλείται το περίφημο πια «σχέδιο Μάρσαλ» που προωθούν οι Βρυξέλλες για την Ελλάδα αν δεν υπάρξει άμεσα επιτάχυνση του ΕΣΠΑ, αφού το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ υπέστη την περικοπή ύψους 1 δισ. ευρώ που προβλέπει το μεσοπρόθεσμο, ενώ οι ιδιωτικές επενδύσεις είναι «παγωμένες» από την έλλειψη ρευστότητας των τραπεζών.

Από την άλλη μεριά παρά τον αρχικό ενθουσιασμό η επιτάχυνση του ΕΣΠΑ ήταν και παραμένει δύσκολη υπόθεση. Τούτο διότι παρά την «ευκολία» της μείωσης της συμμετοχής της εθνικής συμμετοχής στο 5% για τα έργα του ΕΣΠΑ που παρέχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα, φαίνεται το πρόβλημα υφίσταται στην αδυναμία ένταξης νέων ώριμων έργων.

Ο αρμόδιος υφυπουργός, Θάνος Μωραΐτης, κατά τις συναντήσεις του με τους περιφερειάρχες τις προηγούμενες μέρες τους έδωσε εντολή να ξεκαθαρίσουν μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου τα προγράμματά τους από τα λεγόμενα «νεκρά» έργα. Πρόκειται για περίπου 4.500 έργα συνολικού προϋπολογισμού 5,5 δισ. ευρώ τα οποία εντάχθηκαν σταδιακά από το 2008, αλλά δεν έχουν δώσει ακόμη δαπάνες ούτε ένα ευρώ.

Εκτός από τις περιφέρειες, το ΥΠΑΑΝ θα πρέπει να εργαστεί και για την επιτάχυνση των τομεακών προγραμμάτων των υπουργείων, όπου το πρόβλημα της υστέρησης απορρόφησης είναι ακόμη μεγαλύτερο.

Σε σύγκριση με το μέσο όρο της απορρόφησης του 21,84% του ΕΣΠΑ για το σύνολο των προγραμμάτων, τα περιφερειακά έχουν μέση απορρόφηση 27,03%, ενώ τα τομεακά μόνο 19,19%. Από αυτά τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις παρουσιάζει το πρόγραμμα περιβάλλοντος που καταγράφει απορρόφηση που μόλις αγγίζει το 9,6% στα 2,5 δισ. ευρώ που διατίθενται.

Το πρόγραμμα ενίσχυσης της προσπελασιμότητας που περιέχει όλα τα μεγάλα έργα υποδομών παρουσιάζει απορρόφηση 19,9% έναντι προϋπολογισμού 5 δισ. ευρώ, το πρόγραμμα «εκπαίδευση και διά βίου μάθηση» έχει απορρόφηση 14,9% στα συνολικά 2 δισ. του προϋπολογισμού, ενώ και το φιλόδοξο πρόγραμμα «διοικητική μεταρρύθμιση» έχει απορρόφηση μόλις 7,65% έναντι των 600 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού του.

Η καθυστέρηση οφείλεται κατά ένα μέρος και στο γεγονός ότι όλο το 2010, αλλά και το πρώτο μισό του 2011, το βάρος δόθηκε στην προώθηση του ΕΤΕΑΝ το οποίο δέσμευσε 440 εκατ. ευρώ κοινοτικών πόρων, αλλά και στις χρηματοδοτικές πρωτοβουλίες Jeremμie και Jessicα οι οποίες απορρόφησαν αλλά 450 εκατ. ευρώ. Όλες τους βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της προετοιμασίας και δεν έχουν δώσει μετρίσιμο αποτέλεσμα. Η ενασχόληση με την ωρίμανση και την ένταξη νέων έργων έχει καθυστερήσει.

Eρχεται η τεχνική βοήθεια

Όλα αυτά θα πρέπει να διορθωθούν το συντομότερο δυνατόν, αφού σε λιγότερο από δύο εβδομάδες καταφθάνει στην Αθήνα η ομάδα κρούσης του προέδρου της Κομισιόν Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, με επικεφαλής το Χορστ Ράιχενμπαχ και τυπική αποστολή να παράσχει τεχνική υποστήριξη στην Ελλάδα ώστε να βελτιώσει τους ρυθμούς απορρόφησης του ΕΣΠΑ.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης προανήγγειλε για πολλοστή φορά αναδιοργάνωση των υπηρεσιών διαχείρισης, μείωση των ενδιάμεσων δικαιούχων και αποκέντρωση αρμοδιοτήτων με στόχο την επιτάχυνση ένταξης νέων έργων. Τίποτα από αυτά δεν θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στις 15 μέρες που απομένουν για την έλευση της κοινοτικής τεχνικής βοήθειας.

Ένα ακόμη βασικό πρόβλημα της αναθεώρησης του ΕΣΠΑ με τη μορφή που την επιθυμεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα είναι και η νέα κατεύθυνση των έργων μετά τη μεταφορά πόρων. Είναι σαφές ότι η Κομισιόν ζητεί να μεταφερθούν πόροι από έργα και δράσεις από τις μεγάλες και κοστοβόρες υποδομές σε ενίσχυση επιχειρήσεων που μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να ενισχύσουν το επιχειρείν.

Οι δράσεις αυτές απαιτούν σημαντική συμμετοχή των τραπεζών τη στιγμή που οι τελευταίες διεξάγουν αυτόν τον καιρό ένα αγώνα επιβίωσης έχοντας να αντιμετωπίσουν εκτός από την έλλειψη ρευστότητας και τις ζημιές από την όποια αναδιάρθρωση χρέους, αλλά και το αναμενόμενο πόρισμα της Blackrock για τις πραγματικές επισφάλειες από το χαρτοφυλάκιο των δανείων τους.

Δυσπιστία από ΕΤΕπ

Το βάρος για την εφαρμογή του «Σχεδίου Μάρσαλ» βρίσκεται γύρω από την υλοποίηση του ΕΣΠΑ η οποία με τη σειρά της βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την ετοιμότητα και την αποτελεσματικότητα των δημοσίων φορέων που το διαχειρίζονται.

’Αλλωστε, το δημοσιονομικό πρόβλημα της κάλυψης της εθνικής συμμετοχής στα προγράμματα του ΕΣΠΑ είχε εν πολλοίς λυθεί από τον περασμένο Ιούλιο με το δάνειο 2 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα. Έως το τέλος του 2010 δεν είχε εκταμιευθεί ούτε ευρώ και μετά δόθηκε μία προκαταβολή 500 εκατ. ευρώ με άγνωστο το χρόνο εκταμίευσης των επόμενο δόσεων.

Πριν αναληφθεί το δάνειο, κυβερνητικά στελέχη έσπευσαν να μιλήσουν για πρόσθετο δάνειο με στόχο την κάλυψη δαπανών μεγάλων έργων υποδομής αξίας 5 δισ. ευρώ, αλλά και για ευρωομόλογο επενδύσεων (πάλι από την ΕΤΕπ αξίας 20- 30 δισ. ευρώ).

Ωστόσο, διερωτώνται οι ίδιες κοινοτικές πηγές, πώς θα πεισθούν οι εταίροι (που είναι μέτοχοι της τράπεζας αυτής η οποία αποτελεί το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα της Ε.Ε.) να εγκρίνουν το επόμενο δάνειο όταν η χώρα που αναζητεί διακαώς δανεικά δεν φροντίζει να εκταμιεύει επί ένα χρόνο ένα ποσό της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ με το οποίο θα μπορούσε να μειώσει τις επιπτώσεις της κρίσης στην οικονομία.

Την ίδια ώρα οι υπόλοιπες εθνικές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες βρίσκονται στην προκρούστεια κλίνη μετά και τη νέα περικοπή του «εθνικού» ΠΔΕ κατά 1 δισ. που επιβάλλει το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό σχέδιο.

ΤΑΣΟΣ ΔΑΣΟΠΟΥΛΟΣ - tdas@naftemporiki.gr

Οριακή η ανάπτυξη στη Γερμανία στο 2ο τρίμηνο

http://d1.stern.de/bilder/stern_5/wirtschaft/2011/KW33/wirtschaftswachstum_420_maxpane_180_120.jpgΗ γερμανική ανάπτυξη ακινητοποιήθηκε κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2011. Το γερμανικό ΑΕΠ αυξήθηκε μόνο 0,1% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο. "Αυτή είναι η μικρότερη ανάπτυξη από την αρχή του 2009 όταν και η παγκόσμια οικονομική κρίση βρέθηκε στο ζενίθ της" δήλωσε η Στατιστική Υπηρεσία της χώρας.

Οι 45 οικονομικοί αναλυτές που ρώτησε το Reuters είχαν υπολογίσει κατά μέσο όρο 0,5% ανάπτυξη, με τα προγνωστικά τους να κινούνται από 0,2 έως 0,8%. Μετά απ' αυτή την εξέλιξη η πρόβλεψη για το 2011 διορθώθηκε σε 1,3% από 1,5%.

"Η ιδιωτική κατανάλωση που μειώθηκε, μαζί με τις οικοδομικές δραστηριότητες ήταν οι βασικές αιτίες μείωσεις της γερμανικής ανάπτυξης. Ενώ οι εισαγωγές αυξήθηκαν περισσότερο απ' τις εξαγωγές, τα σημάδια από το εξωτερικό εμπόριο είναι αρνητικά. Αντίθετα οι αυξημένες επεnδύσεις των επιχειρήσεων βοήθησαν στο να υπάρξει έστω και οριακή ανάπτυξη.

Αποδοκιμασίες πολιτών σε Λοβέρδο, Καρχιμάκη και Μαγκούφη

Ο Ανδρέας Λοβέρδος βρέθηκε στην ΚυλλήνηΦραστική επίθεση δέχθηκαν ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος, ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Μ.Καρχιμάκης και ο βουλευτής Χρ.Μαγκούφης.

Σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία, η οποία επικαλείται τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο κ. Καρχιμάκης έγινε στόχος αγρότη στο χωριό Μαρωνιά της Σητείας, τόπο καταγωγής του.

Το επεισόδιο έγινε στη διάρκεια του τοπικού πανηγυριού, στο οποίο συμμετείχε και ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης.

O ίδιος ο κ. Καρχιμάκης, μιλώντας στο cretalive επιβεβαίωσε ότι σημειώθηκε διαπληκτισμός, όχι όμως και χειροδικία.

Φραστικό επεισόδιο σημειώθηκε το Σάββατο στην Κυλλήνη, όπου βρέθηκε ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος.

Αποδοκιμασίες και για τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Χρήστο Μαγκούφη στην Καλαμπάκα, στο ετήσιο πανηγύρι που πραγματοποιήθηκε στο χώρο δημοτικού σχολείου της Αγναντιάς.

ΕΡΤ: Απομακρύνεται ο Ταγματάρχης μετά το σκάνδαλο με την εκχώρηση του δορυφορικού προγράμματος χωρίς διαγωνισμό στον Κοντομηνά

http://www.tlife.gr/files/Image/MEDIA/MAIOS11/resized/Tagmatarxis2_h_633_451.jpgΤην Παρασκευή θα ανακοινώσει τις αποφάσεις του για την ΕΡΤ ο υπουργός Επικρατείας Ηλίας Μόσιαλος. Το θέμα έχει ήδη συζητήσει με τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Οικονομικών, ενώ οι προτάσεις θα συζητηθούν και στην ευρεία κυβερνητική σύσκεψη της Πέμπτης. Θα διατηρηθεί στη θέση του ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΕΡΤ Θανάσης Παπαγεωργίου, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι θα απομακρυνθεί ο Λάμπης Ταγματάρχης ειδικά μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της χωρίς διαγωνισμό εκχώρισης για μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ του δορυφορικού σήματος της ΕΡΤ σε εταιρία πίσω απ' την οποία όπως αποκαλύψαμε χθες, βρίσκεται ο Κοντομηνάς.

Από τη θέση του μέλους του ΔΣ της ΕΡΤ θα απομακρυνθούν και οι κ. Πάνος Σαμούρης και Γεωργανδρέας Ζάννος, εφόσον θα ισχύσει ασυμβίβαστο του μέλους του ΔΣ με τη θέση συνεργάτη υπουργού ή βουλευτή.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το πιθανότερο σενάριο είναι να συγχωνευτούν κρατικά κανάλια ,αν και οι συχνότητες θα παραμείνουν στην ΕΡΤ.

Απόσχιση του Κεμπέκ θέλει ο πρωθυπουργός του

http://img.protothema.gr/81B4E196F3CF872BCA9F37CECAAEF212.jpgΠροσδοκίες για αυτονόμηση από τον Καναδά έχει ο πρωθυπουργός του Κεμπέκ, Ζαν Σαρέ. Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι θα ήθελε κάποια στιγμή η γαλλόφωνη επαρχία να αναγνωριστεί ως έθνος από το Καναδικό Σύνταγμα, διευκρινίζοντας πάντως ότι αυτό είναι κάτι που δεν προβλέπει στο άμεσο μέλλον.

Παρότι από την εκλογή του ο Σαρέ ήταν απρόθυμος να αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο της απόσχισης, αφού δαπάνησε χρόνια σε άκαρπες συνομιλίες για το σύνταγμα, δεν δίστασε να αναφερθεί στο θέμα το Σαββατοκύριακο όταν τέθηκε από τη νεολαία του κόμματός του.

Το ψήφισμα της νεολαίας προέτρεψε τους Φιλελεύθερους του Κεμπέκ να πιέσουν προκειμένου η επαρχία να αναγνωριστεί ως έθνος, εφόσον προκύψουν συνταγματικές συνομιλίες.

Κροίσος αστρολόγος με 4 εκατ. ευρώ και μηδενική δήλωση

Λαβράκια βγάζουν οι έλεγχοι του ΣΔΟΕ στους λογαριασμούς μεγαλοκαταθετών, καθώς πρόσφατα ανακάλυψαν κρυφές καταθέσεις άνω των 70 εκατ. ευρώ σε έξι γιατρούς, έναν κομμωτή, έναν αστρολόγο, μια τεχνική εταιρεία, ένα σούπερ μάρκετ και ένα τουριστικό γραφείο.

Ειδικότερα, στους τραπεζικούς λογαριασμούς έξι μεγαλογιατρών που στο σύνολό τους είχαν δηλώσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια εισόδημα 6,2 εκατ. ευρώ, βρέθηκαν κρυμμένα άλλα 11 εκατ. ευρώ. Απορος αστρολόγος που δεν δήλωνε τίποτε στην Εφορία βρέθηκε με καταθέσεις 4 εκατ. ευρώ, κομμωτής με 1,5 εκατ. ευρώ, μια τεχνική εταιρεία με καταθέσεις 16 εκατ. ευρώ, αλλά και μεγάλο σούπερ μάρκετ με καταθέσεις 35 εκατ. ευρώ. Όλα αυτά τα ποσά δεν μπορούσαν να δικαιολογηθούν με βάση τις φορολογικές δηλώσεις των ιδιοκτητών-επαγγελματιών. Επίσης το δόκανο του ΣΔΟΕ «τσίμπησε» μεγάλο τουριστικό γραφείο σε νησί του Ιονίου με αδήλωτα εισοδήματα άνω των 3 εκατ. ευρώ. Οι ιδιοκτήτες, όπως αναφέρουν «Τα Νέα», νοίκιαζαν πολυτελείς βίλες αλλά μέσω του υποκαταστήματός τους στη Βρετανία εμφάνιζαν τα έσοδα ως έσοδα εξωτερικού!

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA, ο διευθυντής Ελέγχων του ΣΔΟΕ Νίκος Λέκκας επισήμανε ότι στο έργο των ελέγχων η συνδρομή του κόσμου είναι πολύ σοβαρή και ανέφερε ότι «το 2008 οι καταγγελίες πολιτών προς το ΣΔΟΕ ήταν 4.000, το 2009 ήταν 4.500, ενώ το 2010 ανήλθαν σε 19.000».

Επίσης είπε ότι σύντομα θα βγουν και νέες κραυγαλέες περιπτώσεις φοροδιαφυγής, ενώ αναμένεται και συνέντευξη Τύπου από τον ειδικό γραμματέα του ΣΔΟΕ κ. Διώτη.

Κατάσκοπος των ναζί η Κοκό Σανέλ, σύμφωνα με νέα βιογραφία

Κατάσκοπος των Ναζί, κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ήταν η Κοκό Σανέλ, μία από τις σημαντικότερες σχεδιάστριες μόδας όλων των εποχών, σύμφωνα με νέα βιογραφία που αναμένεται να κυκλοφορήσει την Τρίτη στις ΗΠΑ.

Τη βιογραφία υπογράφει ο Αμερικανός δημοσιογράφος, που ζει και εργάζεται στη Γαλλία, Χαλ Βον. Ο Βον υποστηρίζει ότι βάσισε τις πληροφορίες του σε πληθώρα γαλλικών, αγγλικών, γερμανικών και αμερικάνικων αρχείων.

Στο βιβλίο του με τίτλο «Sleeping with the Enemy: Coco Chanel's Secret War», ο Βον γράφει ότι το 1940, σε ηλικία 57 ετών, η Κοκό Σανέλ στρατολογήθηκε από την Abwehr, τις μυστικές υπηρεσίες του γερμανικού στρατιωτικού επιτελείου, για να γίνει ο πράκτορας F-7124, κωδική ονομασία του Γουέστμινστερ, του ονόματος του πρώην εραστή και φίλου της του δούκα του Γουέστμινστερ.

Για λογαριασμό της Abwehr, πραγματοποιεί αποστολή στην Ισπανία, τον Αύγουστο 1941 μαζί με έναν άλλο πράκτορα των ναζί, των βαρόνο Λουί ντε Βοφρελάν, ο οποίος είναι επιφορτισμένος με τη στρατολόγηση νέων πρακτόρων. Ελπίζει, σύμφωνα με το βιβλίο, να επιτύχει σε αντάλλαγμα την απελευθέρωση του ανιψιού της Αντρέ, ο οποίος είναι κρατούμενος σε γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης.

Τότε είναι που ερωτεύεται έναν Γερμανό αξιωματικό και πράκτορα των ναζί, τον βαρόνο Χανς Γκύντερ φον Ντίνκλατζ ή «Spatz» με τον οποίο θα διατηρήσει μακροχρόνια σχέση. Αυτός θα την φέρει σε επαφή με τον βαρόνο Λουί ντε Βοφρελάν, πρώην πράκτορα της Γκεστάπο στο Μαρόσο. Και αυτός θα τής επιτρέψει να ζει επί σειρά ετών στον 7ο όροφο του παρισινού ξενοδοχείου Ritz , στο οποίο συχνάζουν ο Χέρμαν Γκέρινγκ και ο Γιόζεφ Γκέμπελς. Τελικά, η Κοκό Σανέλ θα ζήσει τα τελευταία 37 χρόνια της ζωής της στο Ritz, όπου και θα πεθάνει, το 1971.

Λίγους μήνες νωρίτερα, ο «Spatz» είχε συναντήσει, σύμφωνα με το βιβλίο, τον Αδόλφο Χίτλερ και τον Γιόζεφ Γκέμπελς στο Βερολίνο, σε ένα ταξίδι όπου τον συνόδευε ο Βοφρελάν.

Η Σανέλ θα επισκεφθεί το 1944 τη Μαδρίτη, όπου θα λάβει σημαντικά χρηματικά ποσά από έναν αξιωματικό της γκεστάπο.

Ο Βον αφηγείται επίσης πώς η Κοκό Σανέλ επεδίωξε μέσω των επαφών της με τους ναζί να εξασφαλίσει τον έλεγχο του αρώματος Chanel, από το οποίο της ανήκε ένα μικρό τμήμα, καθώς το μεγαλύτερο μερίδιο βρισκόταν υπό τον έλεγχο των αδελφών Βερτχάιμερ.

Και πώς κατά την απελευθέρωση, η μεγάλη κυρία της γαλλικής μόδας συνελήφθη, για να απελευθερωθεί λίγες ώρες αργότερα με τη μεσολάβηση του φίλου της Ουίνστον Τσόρτσιλ.

Η Κοκό Σανέλ αρνιόταν πάντα ότι είχε συνεργασία με τους ναζί.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό

Οι ΗΠΑ κατάλαβαν ότι γίνονται ρόμπα και άρχισαν να σφαλιαρίζουν τα Σκόπια

«Δεν είναι δουλειά των ΗΠΑ» να βοηθήσουν την ΠΓΔΜ σχετικά με την επίλυση της εκκρεμότητας της ονομασίας, δήλωσε ο βοηθός υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Φίλιπ Ρίκερ.

Όπως είπε, η ΠΓΔΜ «πρέπει μόνη της να βοηθήσει τον εαυτό της για την επίλυση αυτού του ζητήματος», σημειώνοντας ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες αποτελούν ισχυρό εταίρο της χώρας.

Ο κ. Ρίκερ προχώρησε στις συγκεκριμένες δηλώσεις με αφορμή τη συνάντησή του με τον αρχηγό του μεγαλύτερου κόμματος της αντιπολίτευσης στην ΠΓΔΜ, («Σοσιαλδημοκρατική Ένωση»-SDSM), Μπράνκο Τσερβένκοφσκι

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση από το SDSM, οι κ.κ Ρίκερ και Τσερβένκοφσκι, εξέφρασαν την ανησυχία τους για τους περιορισμούς στην ελευθερία του Τύπου και για τη λειτουργία του κράτους δικαίου στην ΠΓΔΜ.

Ο κ. Ρίκερ (σ.σ μέχρι πρότινος πρέσβης των ΗΠΑ στα Σκόπια), σημείωσε ότι για την επίτευξη του στόχου της ΠΓΔΜ για ένταξη στο ΝΑΤΟ, απαιτείται η επίλυση του ζητήματος της ονομασίας.

Ο κ. Ρίκερ, ο οποίος βρίσκεται στην ΠΓΔΜ όπου παραβρέθηκε σε εκδηλώσεις για την επέτειο των δέκα χρόνων από την υπογραφή της ειρηνευτικής Συμφωνίας της Οχρίδας, συναντήθηκε ακόμη με τον υπουργό Άμυνας της ΠΓΔΜ, Φάτμιρ Μπεσίμι, ενώ αναμένεται να έχει συνάντηση και με τον πρωθυπουργό της ΠΓΔΜ, Νίκολα Γκρούεφσκι.